HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a felelőtlen biciklisekből

2015.03.10. 07:30 Elegem Van

Pár éve egy gyönyörű márciusi hétvégén adtunk a kispolgári élvezeteknek, és a család egy részével visegrádi kirándulásra indultunk. Visegrád kellemes hely, a kötelező programok (séta a Duna parton, vár, bobozás) után jólesett az ebéd, mely után még ejtőztünk egy csöppet, és elindultunk hazafelé. A kirándulásra szándékosan a kis szappanosdobozra hajazó kocsinkkal mentünk, és a sofőr is tisztában volt azzal, hogy vezetési képességei nem hasonlíthatók Vetteléhez, ezért némi gyakorló jelleg is megjelent a kirándulás céljai között.

Tahitótfalu térségében belebotlottunk egy nagyjából 15 fős, vasárnapi biciklisekből álló csordába. A vasárnapi biciklis mivoltjuk lesírt róluk, szép biciklis ruhában feszítettek, könyök- és térdvédőik rendben voltak, kezükön kesztyű, fejükön sisak, gyönyörűek voltak, na. A tehéncsorda magatartást sem volt nehéz felismerni, mert pont úgy közlekedtek, mint a kérődzők hazafelé a mezőről. Egymással beszélgetve, 30-40 méterre elnyúlóan, az út közepén kerekeztek úgy 15-20-szal. Nem zavarta őket, hogy más is haladna esetleg. Előzésükhöz kellett némi bátorság, mert folyamatos volt a szembe jövő forgalom. Egy komolyabb autó kockáztatott és elsöpört mellettük. Mi gyáván kocogtunk utánuk várva a tiszta előzés lehetőségét. Mögöttünk feltűnt egy fehér autó, akinek vezetője kissé idegesen konstatálta a helyzetet. Talán az ebédnek is köszönhetően mi kevéssé voltunk zabosak, inkább nevetve néztük a vasárnapi biciklisek felvonulását. Különösen egy 55-60 közötti hölgy tűnt ki közülük, akit alig tudott összefogni a biciklis gatyó, a bicikli nyerge pedig mélyen eltűnt egyenként harminc kilós farpofái között. Az is lehet, hogy annak a nyeregnek más örömszerző funkciója is lehetett mint az egészségőrzésben való szerény részvétel.

Ez a szituáció pár kilométerig fennállt, aztán a vasárnapi biciklisek sportágat váltottak, átalakultak kuglibábbá. A csorda pufók üdvöskéje valami megmagyarázhatatlan okból balra rántotta a kormányt, melynek következtében hatan, heten landoltak a flaszteren. Ketten átborultak a másik sávba is. Gyors fékezés és a lassú tempó mentett meg minket attól, hogy szert tegyünk a híradók által biztosított tizenöt perces hírnévre. A mögöttünk idegeskedő autó vezetőjének orcája elkezdett harmonizálni járgánya színével, amint felfogta a lehetséges következményeket. Mert ha a csorda mögül valaki éppen előzésbe kezd, akkor élete végéig nyomta volna néhány halott a lelkiismeretét szerencsétlennek. A kuglik elkezdtek feltápászkodni, lehúzódtak az útról, bárgyú mosollyal bocsánatkérőn integettek, mi pedig fejcsóválva elcsorogtunk.

biciklisek.jpgEgy amerikai kolléga kipróbálta a kuglizást a biciklisek legnagyobb fájdalmára...

Az események hatása alatt szidalmaztuk a felelőtlen biciklis bagázst, amikor Szentendre előterében találkoztunk egy helyi érdekű Lance Armstronggal. Természetesen ő is a sáv közepén tekert gondosan ügyelve arra, hogy ne lehessen megelőzni. Nagy nehezen sikerült a művelet, de csak időleges sikert könyvelhettünk el. Mi ugyanis tényleg rabjai vagyunk avult kispolgári szokásainknak, ezért például megállunk a piros lámpánál. Ez az Armstrong-imitátor azonban abban is hasonlított nagy nevű elődjére, hogy tett a szabályokra, és fittyet hányva a kispolgári elvekre áttekert a piroson. A vasárnap délutáni gyér forgalom és a Jóisten kegyelme segítette abban, hogy további útját nem fehér vagy fekete autóban folytatta. Szentendre végén némi nehézség árán tudtuk végleg magunk mögött hagyni.

Ahogy kijön a jó idő előbújnak ezek a felelőtlen, másokat is veszélyeztető biciklisek. Sokszor van bennük valami kifejezetten irritáló, mert érződik rajtuk, hogy kicseszésből szórakoznak az autósokkal. Nehezen érthető például, hogy miért tekernek az autók között, ha van bicikliút is. Mi a francnak tartanak fel százméteres sort, ha emelkedőn próbálnak felkapaszkodni, miközben lóg a nyelvük az erőlködéstől. A kisördög néha incselkedik velem ilyenkor, egyszer utas pozícióban lehet, hogy kinyitom az ajtót megérdeklődve, hogy nem kell-e segíteni. Bár az árokból lehet, nem értik majd a kérdést. A biciklis-gyalogos relációban kifejezetten a bicajosok szokták elvinni a bunkóknak kijáró pálmát, sokszor járdán száguldoznak elütéssel fenyegetve a rájuk nem számító cipőtalpkoptatókat.

Természetesen bizonyára vannak - és remélem többségben vannak - a normális, szabályokat betartó biciklisek, a különböző komplexusaikat a közutakra transzformáló, balesetveszélyes helyzeteket kialakító drótszamárlovagokból viszont elegem van.


132 komment

Címkék: kirándulás életmód bicikli életérzés felelőtlenség

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr897255985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

selgir 2015.03.10. 08:06:35

hehe:) ez jó volt! és valóban ráismerni a vasárnapi kocabringásokra! azoktól az isten mentsen meg...

KTomi92 2015.03.10. 08:23:09

Kerékpáros szemmel is idegesítőek.

A sok bicikli út egyenesen életveszélyes azokra a biciklisekre nézve, akik nem csak a hétvégén szeretnének totyogni 10-15 km/h-val.

andrejfej 2015.03.10. 16:08:20

Nekem alkonyatkor is elegem van a kivilágítatlan bicajosokból.. Tudom, antiszociális vagyok és bunkó autós, de nem hiszem el hogy egy fényvisszaverő mellény vagy egy villogó ilyen luxus lenne.

Szelid sunmalac 2015.03.10. 16:22:06

Nekem a legidegesitobb, hogy ahol van bicikliut, ott is az autouton tekernek, mert "sok bicikli út egyenesen életveszélyes". Nos, el kell aruljam, a kozlekedes veszelyesuzem. Amennyiben te ezzel nem vagy tisztaban, menj tomegkozlekedessel, mindneki jobban jar. Ugyanis meg veszelyesebb ott biciklizni, ahol nem szamitanak rad, hiszen neked ott konkretan TILOS. Erted? Torveny tiltja! Arrol meg mar nem is beszelek, hogy nem az autovezeto fog szarabbul jarni, akkor sem ha ot csukjak le. Mert o elni fog. Te meg nem.

fay rodisz 2015.03.10. 16:31:02

Jó a montázs.

Maradjunk abban, a bringásért nem kár. Kamerát az autóba, oszt jónapot, ha hülye akkor nem kell ülni, és eggyel kevesebb idióta tekereg az utakon.

Peetee 2015.03.10. 16:31:57

Objektivitás nulla, eleve lesajnáló, lenéző stílusban beszél és gondol a társadalom kerékpáros részére/ről. Ő, a társadalom felsőbb rétegéből jövő emberfajta, aki magát különbnek tekinti, mert pénzért vásárolható üzemanyagot elégető járművel mobilizálja magát és kiscsaládját. És minek okán ő az útját pénzért teszi meg, máris kinevezi magát gazdagabb, tehát különb állampolgárnak, aki elől takarodjon el minden élő organizmus, amikor éppen Visegrádra kirándulnak. Sajnálatos, hogy ez a mentalitás még él, és teret nyer magának. A bukósisak illetve a térd- és könyökvédők kritizálása a legnagyobb öngól, gratulálok hozzá!

erol 2015.03.10. 16:41:49

Még az a szerencse, hogy az autós kollégák példamutató magatartásukkal járnak elöl és vívják ki a megérdemelt tiszteletet. Jó vicc. Teljesen fölösleges járműtípusokra lebontani, itt is ott is van hülye, de ez a fellengzős stílus gyomorforgató.

Laci1982 2015.03.10. 16:43:24

a biciklisek kamion alátétnek valók........

_most_ 2015.03.10. 16:48:28

talán meg kéne tanulni előzni, nem szerencsétlenkedni, az ilyen vasárnapi autósok nem kevésbé idegesítőek mint a biciklisek :D

Cecan 2015.03.10. 16:56:43

Amikor a vasárnapi autós találkozik a vasárnapi biciklissel. Zseniális.

Cecan 2015.03.10. 16:57:59

@_most_: Aki megelőzi őket, az megy a totalcar dashcamjébe, mint felelőtlen ámokfutó :)

borso 2015.03.10. 16:58:47

azt szoktam az ilyen degenerált KRESZ-t hírből sem ismerő biciglisnek mondani: "Ha már öngyilkos akarsz lenni, ne engem szemelj ki erre kérlek, mert én a börtönből kijövök, de te a fiumei úti temetőből nem hiszem"
És minderre bárgyú bírka módjára bámul ki a fejéből.....

Netuddki. 2015.03.10. 17:00:42

@Peetee: Savanyú a szőlő? Keress jobban fizető állást aztán te is vehetsz ótót!

Mellesleg megjegyzem, egy normálisabb bringát manapság 100 alatt már nem lehet venni...

feketehun 2015.03.10. 17:06:34

Azért szerintem érdemes volna hozzátenni, hogy "Tahitótfalu térségében" nincsen bicikliút. A dunakanyar felé Budapestről Leányfalu végéig lehet eljutni lesújtó minőségű, andalgó gyalogosokkal bőven ellátott bringaúton, utána pedig több mint 10 kilométer szünetet követően Dunabogdány területén van egy nemrég kiépített, kiváló bringaútszakasz. A kettő közé esik Tahitótfalu. Csak azért említem meg ezt a körülményt, mert így a posztban foglalt lefitymáló stílus is minden alapját elveszíti. Szerintem elég nagy tirpákság a hétvégi bringásokat anyázni, ha már az állam képtelen arra, hogy bicikliutat építsen ki az ország egyik legszebb, turisztikailag frekventált, és a fővároshoz közel fekvő térségbe.

Blacke 2015.03.10. 17:11:21

Dunakanyarban lakok, van kerékpárút, még a kilátás is sokkal szebb a parton. Én is ott tekerek ha van időm. Biztos van diszkrét bája a benzinfüstben történő túlélő túrának.

Krutzifix 2015.03.10. 17:12:20

@Peetee: A szöveg jó lenne, ha a poszt nem egy valóban elítélendő szituációt írna le! Én is bringázom, de ég a pofámról a bőr, amikor a szupercuccokban feszengő, a közutat kvaterkázásra használó bringás csoporttal találkozok, akik a szuper bringáikon döcögnek, egymás mellett kerekezve beszélgetnek, röhögcsélnek, és többszörösen szarnak a szabályokra! Annak időnként örülök, hogy mindezt a közúton teszik, mert így legalább a kerékpárúton lehet haladni is :) Egyébként javaslom, hogy olvasd végig a cikket! Szerintem egyáltalán nem a (normális) kerékpárosok ellen íródott - mint itt néhány komment -, hanem az öntörvényű idióták ellen!

Tudományos libsizmus 2015.03.10. 17:14:45

Amikor járdán bukósisakkal, térdvédővel. Na, az a csúcs.

Bazinga1 2015.03.10. 17:16:42

1. Azzal, hogy egy bringás csoport nem libasorban, hanem párosával halad, tulajdonképpen az autósoknak kedvez, mivel feleakkora távot kell megelőzni, vagyis feleannyi időt kell a szemközti sávban tartózkodni. Persze ez feltételezne egy normális - 1-1,5 méteres kikerülési távolságot, amit ritkán tartanak be. Videón:
www.youtube.com/watch?v=WJiixtKuVq8

2. Ha keskeny az út/sáv, akkor szokás a sáv közepe felé orientálódni, hogy még csak véletlenül se jusson eszébe a mögötte haladó autósnak 10 centiről előzni. Sajnos ez ilyen helyzet, én is araszoltam autóval már bringás mögött, ki lehet bírni.

3. Kerékpárt (is) szabályosan használóként mondhatom, hogy nekem is tele van a hócipőm a pirosozó, kivilágítatlan bringásokkal, mert tudom, hogy két kerékre szállván hajlamos sok ember összemosni engem is az ilyenekkel.

efi 2015.03.10. 17:53:09

Csak 2 eset egész úton? És az is csak inkább vasárnap?
120-szal autózó, index nélkül előző, záróvonalon előző, követési távolságot be nem tartó, biztonsági övet be nem kötő, menet közben mobilozó, ködlámpával menőző autós egy sem volt ??

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 17:58:07

Nekem meg elegem van abból, hogy ez a szemét, amit a szerzője blognak csúfol, naponta a címlapra kerül.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 18:00:01

@Krutzifix: az a baj, hogy itt még csak mocskot láttam, így nem tudom osztani az optimista nézeteidet. Peeteenek igaza lehet. Egy elvakult vadbarom írását láthattuk.

winterrain 2015.03.10. 18:03:55

Na jó, de mi mentjük meg a földet :)
A motorizáció már jelenleg is pokollá teszi a földet, hosszú távon pedig egészen bizonyosan lakhatatlanná teszi a bolygót.

Zebrateve 2015.03.10. 18:04:54

@Szelid sunmalac: Hülyeség. Sokkal biztonságosabb az úton kerékpározni, mint rosszul megcsinált kerékpárúton. Az utóbbin ugyanis sokkal nagyobb a balesetveszély a kereszteződésekben, mint az közismert.

erol 2015.03.10. 18:09:55

@Zebrateve: Miért, mi a gond a kereszteződésekkel?

cordless 2015.03.10. 18:17:58

@Laci1982: ...főleg, ha te vagy a légypiszok a szélvédőjén.

Szelid sunmalac 2015.03.10. 18:21:05

@Zebrateve: ???? Nagyobb a veszely a keresztezodesekben? Minel? Minek a keresztezodeseben?
A kerekparut nem keresztez neha kozutat? Vagy a kozuti keresztezodesre gondolsz? Vagy Ugy altalaban a keresztezodesekkel van problemad? Mert ha igen, inkabb te se menj se bringaval, se autoval, de gyalog se ocsem.

Elolvastad egyebkent amit irtam?

Az autoutak szerinted mindenhol autpalya minoseguek? Vagy katyu csak bicikliuton van?
De megegyszer, csak a te kedvedert, mert ilyen kurva rendes vagyok: TORVENYTELEN kozuton bringaznod ha van mellette kerekparut. Akar tetszik ez neked, akar nem.

efi 2015.03.10. 18:32:51

@Szelid sunmalac:
91-cel is törvénytelen menni. Előfordult már veled? Na ugye.

dibbler 2015.03.10. 18:48:45

Dunabogdány - Tahitótfalu - Visegrád - Dömös, tényleg gáz a kerékpárút helyzet.

Ugyanúgy gáz a Szentendrei sziget gáton való kerékpározás is.

10-15 év mulva nem értjük majd, hogy lehettek ilyen szánalmasak a hatóságok és az autósok.

A kerékpározás a magyar éghajlaton alapvető közlekedés.

JT_Biopower 2015.03.10. 18:53:12

Úgy tudom, egy ideje már nincsen szoros jobbratartási kötelezettsége a kerékpárosnak. -> Ha úgy gondolja, igenis mehet a sáv közepén.

@Szelid sunmalac: A szó, hogy "törvénytelen" nem túl erős szerinted? Mondjuk legyen csak "szabálytalan". ;)

2015.03.10. 18:55:03

@Peetee: " A bukósisak illetve a térd- és könyökvédők kritizálása a legnagyobb öngól, gratulálok hozzá!"

Hol kritizálta, te ostoba? Tudsz olvasni is vagy csak tekersz a vakvilágba?

2015.03.10. 18:56:44

@dibbler: "A kerékpározás a magyar éghajlaton alapvető közlekedés."

Mi az a "magyar éghajlat"?

gojszi 2015.03.10. 18:58:29

@fay rodisz: Maradjunk inkább abban, ha a te rokonodat fogja elbaszni egy magadfajta, akkor térjünk vissza a témához! ;)

2015.03.10. 18:59:39

@JT_Biopower: "Úgy tudom, egy ideje már nincsen szoros jobbratartási kötelezettsége a kerékpárosnak. -> Ha úgy gondolja, igenis mehet a sáv közepén."

Mi lenne, ha utánanéznél, mielőtt kiküldöd a kedvenceidet a Kamaz elé?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 19:03:08

@Jules Verne: mi lenne, ha te is utánanéznél a KRESZ-ben a legutóbbi változásoknak? Valóban megszűnt a szigorú jobbra tartási kötelezettség, eltörölték, hogy max. másfél méterre az út szélétől. Tehát igen, ha úgy tartom biztonságosnak, a KRESZ szerint tekerhetek a sáv belső szélénél is.

gojszi 2015.03.10. 19:03:26

Elegem Van: ez egy szar poszt, te is tudod. Szánalmas ahogy előadod, és sajnálom, hogy van jogosítványod közzé tenni ezt a minden bringást oktalanul lejárató, dagályos mesét. Szégyellhetnéd magad!

tavolirokon2 2015.03.10. 19:03:53

gumicsont-poszt a Pajtas magazin "mivel dobjuk fel a beszelgetest a tabortuznel" rovatabol.
Es tobb ev tavlatabol 2 hulyebringas sztorit tudott osszevadaszni, azt is videkrol.

Leanyfalu es Tahi kozt amugy pont nincs bringaut. A leirt csordakozlekedest arrafele foleg nemet turistacsoportok tudjak produkalni a piros taskas berelt bringaikkal, valami pszihopata utazasi iroda arulhatja nekik kerekparos kalandturakent azt az utvonalat.
De lehet, hogy a Szentendrei szigeten kelle vegigmenniuk Kisoroszibol Horanyba, csak elterulnek a hidnal.

disclaimer: En csak igazi bringauton es kihalt kisutcakban bringazom, kivilagitva, de azt minden nap, -20 fokban is.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 19:04:10

@Jules Verne: amilyen stílusban firkált róla a szesztestvéred te seggfej, az egyenlő a kritizálással. Értelmes ember megfelelő felszerelésben ül bringára.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 19:05:23

@tavolirokon2: de van, csak a Duna partján megy. :)
(hogy miért nem bassza meg a jó kurva anyját az a degenerált buzeráns, aki kitalálta ezt a "Két komment elküldése közt várnod kell" fasságot...)

Peppone Botazzi 2015.03.10. 19:08:49

No, oszt a 15-20al tekerő bringásokat km-eken átt szemléltük, hogy ilyen frankó hosszú leírás lett belőle? Mert hogy 30-40 méterre elnyúlt a csoport, 15-20al ment (ami amúgy tisztességes tempó annak aki nem sportol rendszeresen, ellenben nem kocsiban pállatja a picsáját) amit pár kilométereken át követtetek? Mögöttetek megérkezett a másik autó. Az nem lehet, hogy rád volt ideges, mert balfasz módra km-eken keresztül képtelen voltál megelőzni pár bringást. Vagy ha már összedobunk egy kamu sztorit hergelésként, mert ugye ez kell a népnek, hogy kommentgenerálásként egymásnak essenek autósok és bringások, akkor legalább figylej a részletekre. De jelentkezzen az az autós aki több km-en keresztül követ pár araszoló bringást.

Szelid sunmalac 2015.03.10. 19:10:33

@JT_Biopower: A jogszabály szó három értelemben használatos.

(1) Egyrészt a magyar jogrendszerben az számít jogszabálynak, ami az Alaptörvény és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény meghatározásának megfelel.
„Jogszabály a törvény, a kormányrendelet, a miniszterelnöki rendelet, a miniszteri rendelet, a Magyar Nemzeti Bank elnökének rendelete, az önálló szabályozó szerv vezetőjének rendelete és az önkormányzati rendelet. Jogszabály továbbá a Honvédelmi Tanács rendkívüli állapot idején és a köztársasági elnök szükségállapot idején kiadott rendelete.”

– Magyarország Alaptörvénye T) cikk (2) bekezdés

(2) Másrészt általánosabb értelemben a jogszabály szó mindazon jogi normák megjelölésére használható, amelyeket bármely - tehát akár külföldi vagy nemzetközi - jogrendszer normatív jelleggel ruház fel, normatív jellegűnek tekint (pl. „német jogszabályok”, „az EU jogszabályai”, stb.).

(3) Harmadrészt szokás a jogszabály szót egy a fenti két értelem valamelyikében vett jogszabály egyes rendelkezésére is vonatkoztatni. Például a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 339. §-a szűkebb értelemben egy jogszabály egy rendelkezése (jogszabályi rendelkezés), de tágabb értelemben maga is jogszabály.

yomsisi 2015.03.10. 19:12:09

Szentendre? Szinte naponta ér biciklisekkel kapcsolatos élmény. Persze több a negatív, mint a pozitív. A legutolsó a Városkapunál lévő jelzőlámpánál történt. Mi bugyuta, lúzer autósok megálltunk a pirosnál, mire jobbról elsüvített a tapadós ruhás droid. Én barom, még bele is pöccintettem a dudába, hátha csak zöldnek nézte a pirosat. De nem. Erre onnan jöttem rá, hogy felemelte a kezét és mutatta, hogy van neki középső ujja.
Hát így.

JT_Biopower 2015.03.10. 19:12:29

@Jules Verne:
"
A módosítás előtt 2009 december 31-ig:
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.

A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.

Módosítás magyarázata: A módosítás feloldja a kerékpárosok szoros jobbra tartási kötelezettségét. Ezzel egyidejűleg az általános jobbra tartási kötelezettséget az 54. § kiegészítésével megerősíti.
"

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 19:12:40

@Szelid sunmalac: feltételezem, azokra a kereszteződésekre gondol, ahol az ú.n. kerékpárút egy járdából leválasztott csík, ahol a bringás az elsőbbsége tudatában viszonylag nagy tempóban érkezik és hajt át a kereszteződésen, autós meg nem számít rá és elcsapja.
Egyetértek azokkal, akik azt mondják, sokkal szarabbak a "kerékpárutak", mint az úttest. Részben a fenti okból, részben meg azért, mert ha biciklis akar biciklist előzni... no comment... (lásd pl. Múzeum körút, Andrássy és társaik)

2015.03.10. 19:13:30

@pythonozok: Átvettem a bringás mentalitást: leszarom a kresz-változásokat.

"amilyen stílusban firkált róla a szesztestvéred te seggfej, az egyenlő a kritizálással"

Nocsak, itt egy műkritikus bringás... hát te sem leszel soha agydonor.

Peppone Botazzi 2015.03.10. 19:14:24

@yomsisi: Ez olyan, hogy hülye autósból is többet megjegyzel mint normálist. Bringásból is csak a hülyét veszed észre.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 19:15:20

@Jules Verne: ne aggódj pici seggfej, neked attól sem kell félni, hogy a koponyádban agyat talál valaki... :D

JT_Biopower 2015.03.10. 19:15:43

@Szelid sunmalac: Javíts ki, ha tévedek, de te nem jogszabályt, vagy rendeletet, hanem törvényt írtál, csupa nagybetűvel! ;)

2015.03.10. 19:19:09

@JT_Biopower: Szóval, szerinted a kerékpár nem jármű?

2015.03.10. 19:21:54

@pythonozok: Szerintem apád volt seggfej, amikor meghagyott, eltekintve attól, amikor másokkal egyetemben közreműködött a születésedben.

Szelid sunmalac 2015.03.10. 19:22:14

@pythonozok: Ertem en, hogy nem mindenhol jo minoseguek az utak, de ez nem ment fel azalol, ohgy ott kell kozlekedned. Mint ahogy a katyus utrol sem megyek fel a nyergessel inkabb a jardara, mert az jobb minosegu. Vagy nem megyek a repterre driftelni, mert ott simabb az ut. Kezded pedzegetni? Az ut minosege nem kifogas. Kifogast en is talalok mindenre. Na pont az ilyen onkenyes emberkek miatt vannak a torvenyek.

@JT_Biopower: Tudom, azert is ezt masoltam be. Olvasd el, a torveny is jogszabaly.

JT_Biopower 2015.03.10. 19:24:30

@Jules Verne: Szerintem az és kíváncsian várom, hogy ezzel mire akarsz kilyukadni. :)

Ákos Bonyhádi 2015.03.10. 19:24:36

Hogy a jó kurva anyádat te nyomorék

2015.03.10. 19:27:44

@JT_Biopower: Ha szerinted is jármű a bringa, akkor mit nem értesz az általad idézett paragrafusokból?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 19:28:04

@Szelid sunmalac: felmentésről nem beszéltem, csak sejtem, mire célzott aki azt írta, hogy a kereszteződéseket különösen veszélyesnek tartja.
Nagy kedvencem volt pár éve a Váci út Duna Plaza felőli oldala. Amellett, hogy elvileg egyirányú, a sok kretén biciklis természetesen azon jött észak felé, de valahol Újpest Városkapu és a Plaza közt volt egy szakasz, ahol sövény takarta/takarja a járdát az úttesttől.
Ha ott az ember nem ésszel megy, akkor esélyes, hogy egy jobbra kanyarodó autó elcsapja. Engem egyszer kis híján elgázoltak, akkor írtam a XIII. kerületi önkormányzatnak, pár hétre rá derékmagasságú lett a sövény. Azóta nem tudom, mi van, rég voltam arra...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 19:29:36

@Jules Verne: kérdeztem én, hogy anyád miért kurválkodott és miért épp egy lapostetűvel hozott össze téged? Azt meg már korábban is írtam, hogy szégyen a nicked. Egy ilyen szarházi, mint te, hogy mer egy közismert író nevével visszaélni?

2015.03.10. 19:33:43

@pythonozok: Még mindig nem sikerült kiköhögnöd, hogy hol kritizálta a blogger a bringás védőfelszerelést. Próbálj meg ezen javítani, utána ráérsz szitkozódni is.

midnight coder 2015.03.10. 19:39:11

@winterrain: Ez a néphülyítés. Nézz utána egyszer, hogy a közlekedés a CO2 kibocsájtás hány %-áért felel, ezen belül mennyi a közúti közlekedés, és ezen belül mennyi az autó...

szipig 2015.03.10. 19:41:20

@fay rodisz: Érted se lesz kár, ha elnézel kerékpárútnál egy elsőbbségtáblát! Ott fogsz pityeregni ha helyszínel a rendőrség, és a bringás a mentőben.

kaskala 2015.03.10. 19:43:12

Gyönyörű, hogy egy ilyen szoba malac aki még az első emeletre is lifttel megy megír egy ilyen ordenáré cikket.
De ennél még az a megdöbbentőbb, hogy fél órán belül köré sereglik néhány elmeháborodott aki már azon onanizál, hogy azt a némi túlsúllyal rendelkező, sportoló nőt hogy lehetne úgy elgázolni, s mindezt még kamerára is rögzíteni, bizonyítékként milyen ügyetlen.
Bezzeg ők a nagy vasban üdögélve a kisportolt testükkel a hatalmas visegrádi büfögésben megfáradtan....
Nehogy már valaki föltartsa a hazafelé vezető fárasztó úton.

JT_Biopower 2015.03.10. 19:44:01

@Jules Verne: Ha például mert nyomvájús az út széle, vagy egy félig az útra parkolt autó miatt behúzódik a sáv közepére, akkor egy szavad se lehet.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 19:47:21

@szipig: erről mesélhetnék... mondhatni első kézből származó tapasztalatom van, mennyire nincs következménye a macisajtnál gázoló autós tettének...
Páromat csapta el egy baromarcú a védett kerékpárúton. Mivel az autós nem ismeri el a felelősségét, a biztosító nem fizet a tönkrement bringa után, a rendőrség tehetetlen, talán majd egyszer bíróságra kerül az ügy... vagy az se, végül is túlélte...

2015.03.10. 19:52:45

@JT_Biopower: Ilyen esetekben eddig sem volt kifogásom ez ellen, paragrafusoktól függetlenül. Ezért nem is értem, hogy min lovagolsz, mert a jobbratartás akkor is kötelező minden jármű számára.

JT_Biopower 2015.03.10. 20:00:32

@Jules Verne: A rendelkezés a SZIGORÚ jobbratartást szüntette meg kerékpárosok esetében, ezért amíg nem tudom mi az indoka annak, hogy a sáv közepén megy, nem ítélem el.
Az iromány nem említette meg, hogy miért mentek a sáv közepén. El tudom képzelni, hogy az út széle nem volt jó állapotú és azért. De az is lehet, hogy csak feltartani akarták a mögöttük jövő autókat. ;)

McLawrence 2015.03.10. 20:05:56

Autózom is, bringázom is, így aztán mindig úgy próbálok eljárni, hogy az a lehetőségekhez képest maximálisan megfeleljen a másik félnek is. E mellett a legkisebb mértékben sem kívánok közösséget vállalni a sötétzöld öntudatosbringásokkal, akik azt gondolják, hogy övék a város, és nekik mindent lehet. És mindig, de mindig tisztában vagyok vele, hogy a bringán én vagyok a törékenyebb. Akkor is, ha elsőbbségem van! Na, ezek a peremfeltételek, most jöjjenek az észrevételeim.

1. Kerékpárutak
Ha túrázom a haverokkal, akkor a kerékpárutat használjuk. Nem sietünk sehová, az extrém kivételektől eltekintve nem számít igazán az útminőség. Ha sportolok és haladni szeretnék, akkor ahol csak lehet a kerékpárutat használom, de... De rengeteg helyen a kerékpárút erre alkalmatlan, mert vagy aknatámadás érte az útfelületet, vagy a gyalogosok is használják, vagy az összes kereszteződés beláthatatlan róla, tehát mindenhol meg kell állni. A cél meg az volna, hogy lehessen hajtani egy folyamatos 30+ km/órát. Ilyenkor - törvény ide vagy oda - le szoktam menni az útra. Mielőtt elharapnátok a torkomat, legyetek szívesek végiggondolni a ti sportotokat. Hepehupás, sáros pályán lehet teniszezni, vagy focizni? Ugye hogy nem. De legalábbis nincs benne köszönet. Viszont ha tilosban járok, akkor még inkább próbálok a legkevésbé útban lenni másoknak.

2. Oldaltávolság
Van az a nézet, hogy ha az út szélső harmadát használod, akkor nem állnak neki a szembejövő mellett még téged is megelőzni 10 centire. Nos, én leginkább olyan utakat használok, ahol vagy kicsi a forgalom, vagy széles az útpálya, és akkor ez a gond fel sem merül. Viszont előzött már meg busz 20 centire, szóval adott esetben inkább megyek a harmadon, mint hogy meghaljak. Viszont ha a busz megelőzött, akkor sosem előzöm vissza, amíg a megállóban, vagy a lámpánál áll. Ez így mindkettőnknek jobb. És a legtöbb esetben autóval sem derogál kivárni, amíg szélesen tudok előzni.

3. Láthatóság
Nem szoktam éjjel menni, de megfelelően erős lámpám van elöl is, hátul is. A teszkós fénydzsekit utálom, de szerencsére lehet venni megfelelően dizájnos láthatósági kerékpáros ruházatot is. Tény, hogy általában nem 899 forintba kerül, de például a Decathlonban már vannak használhatóak. Szoktam vidéken dolgozni, sötétben autózni, és nagy parám, hogy egyszer a szembejövő vakításától majd jól nem veszek észre egy sötét bringást. Azt gondolom, mindenkinek látnia kéne ezt a helyzetet a volán mögül is, és akkor nem raknák fel a bringára azokat az egy ledes, szilikonos vackokat, amelyek csak a rendőr lerázására alkalmasak.

4. Piros lámpa
Nagy álszentség volna azt mondanom, hogy még sosem mentem át piroson. Viszont olyan helyen, ahol voltak más résztvevők is a forgalomban, még sosem tettem. Amikor előfordult, akkor senki sem volt, akit zavarhatott volna, és persze olyan sem, aki elüthetett volna.

5. Előregurulni a sorok között
Ha olyan széles az úttest, hogy nem vagyok útban, előre szoktam gurulni az út szélén. De mindig az út szélén, és sosem a sorok között. De persze ez is csak akkor lehetséges, ha az autók mellett van elegendő hely. Ha nincs, akkor szépen kivárom a soromat én is. Ha csak pár autó van, akkor vagy nem is megyek előre, vagy el szoktam engedni őket. Igazándiból akkor jó előre menni, ha az alternatíva az volna, hogy az út közepén kell megállni a járdasziget széle helyett. Így aztán, ha autóban ülök, előre is szoktam engedni mindenkit. Tegyük hozzá, van hogy utána szívás visszaelőzni a kerékpárost. De ettől sem esik le a gyűrű az ujjamról.

Amúgy nem vagyok egy hatalmas rutinróka. Nem tekerek már tíz éve rendszeresen a közúton, csak mostanában kezdtem. És hétköznap a belvárost el is szoktam kerülni bringával. Viszont autót már elég régen vezetek. Sem a nyeregben, sem a volán mögött nem tapasztaltam horror sztorikat. A városi bringások között vannak elég öntörvényűek, de ez egy feltűnő kisebbség, a többséggel semmi gondom sincs. Az autósoknak is maximum annyit tudok felróni, hogy kerülhetnének szélesebben, de itt sem volt még soha, senkivel összetűzésem. Azt gondolom, hogy empátiával minden áthidalható. Persze jelen esetben csak akkor tudsz empatikus lenni, ha mindkét fél szempontjait ismered. Ja, és a közlekedés egy társasjáték, nem pedig egy háború! Ezt is érdemes volna szem előtt tartani.

HaCS 2015.03.10. 20:07:51

@JT_Biopower:

Nem szüntetett meg semmit.

25. §

(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.

54. §

(1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.

De dobálhatok még paragrafusokat, amit az a csürhe megsértett.

54. §

(3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.

3. §

(1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

átlátó 2015.03.10. 20:17:31

Néha bringázok, ritkábban rollerozok, sűrűbben autózok, legsűrűbben motrozok, ( nem beszélek róla, hanem mínusz 1 fok alatt jobban öltözök, meg fűtött csizma ) de egyszer nagyon picsán fogok rúgni egy bringást. Csak úgy. Nem azért, mert legtöbbön se láthatósági mellény, szürkület után lámpa se dikk, hanem csak úgy megállok, leszállok a motról és nagyon picsán fogom rúgni, ha hősködnek a rokonok, vagy a sporttársak, előkerül valami más is. Leakasztom a kisbaltát az oldalcsomagról, az krómozott formában és tűzoltósági szabványnyéllel van megalkotva. A faszom a sok eszetlenbe, meg hirtelen irányokat változtatókba.
Akik pedig itt nem értik, hogy melyik fajtáról van szó, azok még káráljanak itt egy kicsit, hogy így, meg úgy. Azt már mondtam, hogy előfordul, hogy bringázok.

JT_Biopower 2015.03.10. 20:22:22

@HaCS: Korábbi kommentemben pont a 25. paragrafus 2-es pontjának a korábbi és jelenlegi szövegét idéztem be. Utóbbiban a kerékpárokra már nem vonatkozik a szoros jobbratartási kötelezettség, de az általános jobbratartási igen.

efi 2015.03.10. 20:22:32

@JT_Biopower: @Jules Verne:
Na hát ez az. Ha az úton, ahol autók is járnak, beljebb lehet húzódni, mert szar a széle (sőt az útpadka vonatkozásában kb 50 éve benne van, hogy ott csak akkor kell, ha megfelelő a minősége, vagyis kb soha), akkor a sokkal silányabb minőségű kerékpárútra ne akarjon már rákényszeríteni.
Ahol jó, ott rámegyek, mifelénk pl ilyen van, ez okés:
indafoto.hu/IkvaHir/image/20157431-c006552c/595921
de azért nem ez a jellemző.

efi 2015.03.10. 20:27:11

@átlátó:
Homályosíts fel, hogy nappal mióta kötelező a kukásmellény? Lakott területen meg még éjjel se az.

kaskala 2015.03.10. 20:28:48

@átlátó: akkor érd utol magad és használd a baltádat.

Leooo 2015.03.10. 20:29:48

@erol: Majd ha elterül egy ilyen "picsogónak" titulált autós motorvédő lemezére alulról kellemesen rásülve, mert nem tartja be a KRESZ idevonatkozó szabályait kerékpárosként, na majd akkor megvitatjuk újra ezt a témát. Szerintem akkor több oka lesz nemcsak a picsogásra - ha szerencsésen megússza élve a kalandot - hanem belátó zokogásra is. Ember, gondolkodjon már egy csöppet, ha tud...A közlekedés veszélyes üzem, nem kéne feltétlenül szántszándékkal a saját halálára rizikózni senkinek, akárhogyis az 1-1.5 tonna súlyos dolog. Valamint szokták volt mondani, hogy a kerekek alól felhanzó széles mosoly ritkán őszinte ! Sapienti sat...

JT_Biopower 2015.03.10. 20:32:34

@efi: Általában (jó) okkal vannak letiltva a bringások az útról, de tényleg jó lenne, ha odafigyelnének arra, hogy ilyenkor milyen körülmények közé vezetik a bicikliseket.

erol 2015.03.10. 20:32:34

@Leooo: Azt írod "1-1.5 tonna súlyos dolog"
- akkor miért kell ész nélkül száguldozni?

vuvuvu2 2015.03.10. 20:41:39

a biciklis bunkók a gyalogosokkal még bunkóbbak. 2 ismerősöm sérült meg súlyosan, mert meglévő kerékpárút helyett járdán, buszmegállón ill. zebrán áthajtva elgázolték őket. az egyiküket egy autós vitte be a jánosba, a másikhoz mentőt hívtak. 30 napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedtek, és igen, nem az ő hibájuk volt, hanem a bicikliseké.
azt ajánlom az összes gylogos áldozatnak, hogy akasszanak horribilis összegű kártérítési pert a biciklisek nyakába, akkor talán a csürhe elgondolkodik.

egyébként pedig rendszámot minden biciklire.

McLawrence 2015.03.10. 20:45:04

@JT_Biopower: Azért tudnék mondani olyan helyet, ahol nem állja meg a helyét a jó ok. Tény, hogy ezekre a helyekre sosem mennék túrázni, és családokat sem szeretnék ott látni az autóból, de így például edzeni sem lehet ezeken a helyeken. Pedig van, hogy széles is, jól belátható is. Ilyenkor azért örülnék, ha én dönthetném el, hogy akarom-e. Mondjuk a posztban leírt eset alapján lehet, hogy nem belőlem kell kiindulni...

-Sarq- 2015.03.10. 20:53:59

@selgir: Azoknál már csak az öntudatos, kihaénnem, vigyázzonazautós bringások rosszabbak.

fay rodisz 2015.03.10. 21:00:40

@feketehun:

" A dunakanyar felé Budapestről Leányfalu végéig lehet eljutni lesújtó minőségű, andalgó gyalogosokkal bőven ellátott bringaúton"

És? Az utak tele vannak a tökéletes bringaút mellett is az autók között agyatlankodó kerekes cigányokkal. Mint mondta valaki, kamionalátétnek jók.

Byk001 2015.03.10. 21:03:57

@Szelid sunmalac: Ami szabályellenes, az nem feltétlenül törvényellenes. Törvényellenes csak az lehet, ami törvényben megfogalmazottaknak nem felel meg. A KRESZ egy KPM-BM rendelet, tehát ha valaki/valami a benne leírtaknak nem tesz eleget, az nem törvényellenes, hanem szabályellenes.

fay rodisz 2015.03.10. 21:04:07

@erol:

"Miért, mi a gond a kereszteződésekkel? "

Az, hogy ott van. Kerekes cigány felteszi a szaros seggét a nyeregbe, és onnantól kezdve azt hiszi, minden utat neki építettek, mindenki takarodjon előle. Mindez súlyosbítva azzal, hogy lövése nincs a kereszteződésre vonatkozó KRESZ szabályokkal, így megy ész nélkül és elvárja, hogy a másik majd vigyáz rá.

megasün 2015.03.10. 21:15:09

A dunakanyar mellett ott ott van a Pilisi Természetvédelmi terület, ez mellett az utakon hétvégén megjelenik autóval a homo budapestikus, aki egy lépést nem tud megtenni gyalog, mert egész héten chipszen él a tv előtt. A 11-es út nem arra van tervezve, hogy a sok b.u.z.i fővárosi arra autókázzon, hanem arra, hogy a dömösi,zebegényi haza tudjon néha jutni. Hétvégén pedig én is arra szoktam bringázni (mert akkor van időm) és rühellem a sok marhát aki autó nélkül ki sem tud mozdulni a fövárosból és tele pöfékeli a csodálatos duna kanyarunkat. Ha autókázni akarnak menjenek az M7-re ott nincs egy bringás sem. Budapestről a duna kanyar 1 órás bringázással elérhető, aki erre lusta és csak a benzingőzös budapesti pöcegödröt szereti annak részvétem. Egyszóval hétvégi fővárosi szemetelő, erdőromboló, okádék benzingőzt fújó, lusta disznók nem kér belőletek a csodaszép duna kanyar. Útálunk titeket.

Byk001 2015.03.10. 21:18:25

@efi: Nappal is kötelező a "kukásmellény" korlátozott látási viszonyok között.
"III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak:
h) Korlátozott látási viszonyok: az átlagos látási viszonyoknak felhősödés, köd, eső, hóesés, porfelhő vagy más ok miatt előállt jelentősebb korlátozottsága."
Ez az az időszak, amikor az autókat is ki kell világítani, csak sokan nem tudnak többet felfogni annál, hogy "nappal nem kell világítani"

megasün 2015.03.10. 21:18:33

Ja és a lényeg: A cikk írója is húzzon az Autobahn-ra ott nem fogja semmi sem zavarni a haladását és a parkolóból lefényképezheti a hegyeket ezzel már kész is a túra.

min 2015.03.10. 21:20:53

@Krutzifix: Tudod lehet, hogy a "bringáscuccban feszítő" különítmény mögött van már vagy 100+ km és sokuk outi versenyeken is megméretteti magát. A bringás útról ebből persze nem sokat láthatsz.

jelentéktelen alak 2015.03.10. 21:26:10

@Szelid sunmalac: Már megbocsáss, de ez így igen demagóg lett.
Abban igazad van, hogy a biciklisnek a bicikliúton kell tekernie, ha van. De miért is volna veszélyes nem ott mennie, ha az autó vezető szabályos? Ha meg az autó vezető nem szabályos, akkor miért várja el a biciklistől, hogy az legyen? Sajnos a legtöbb bicikliút valóban alkalmatlan a feladata ellátására. Ezért teljesen érthető, hogy nem ott megy a biciklis és ezzel kockáztat egy büntetést. Ez pont olyan, mint mikor a már befejezett útfelújítás után kint maradt 30-as tábla után az autó vezető 60-70-el megy. 1000-ből ha egy sofőr tartja be ilyen helyen a 30-at. Ha az autósok 99.9% a szabálytalanságot választja, hogy könnyebbé tegye az életét más hülyeség miatt, akkor a biciklisnek miért nincsen "joga" ehhez???

tisztapista 2015.03.10. 21:30:28

Az autóssovinista kussoljon! Itt az ideje a biciklis emancipációnak!

- A biciklisnek is joga van az út közepén menni!
- A biciklisnek is joga van lassan menni!
- A biciklisnek is joga van átmenni a piroson! Az a lámpa, a kispriccelő vér színével, csak nyomasztja a derék kerekest. Ezért igyekszik tőle szabadulni.

Úgyhogy ha biciklisekbe botlasz, akkor padlófék, gyújtás levesz, autóból kiszáll. Csak ne zavard őket, mert nincs ki a négy kerekük.

jelentéktelen alak 2015.03.10. 21:43:45

@Szelid sunmalac: Igazad van, valóban szabálytalan közúton biciklizni, ha van mellette bicikliút. Pont úgy, mint szabálytalan 30-nál gyorsabban menni, ahol 30-as tábla van. Felteszem, sosem hajtasz túl gyorsan, ha ennyire fontosak a szabályok! Felteszem, sosem parkolsz lakott területen az úttest mellett, hogy ne zavard a forgalmat és szabályosan az úttest jobb szélén hagyod az autódat, hogy mások kerülgessék azt! Őszintén nagyra becsüllek és felnézek rád, ha mindig minden szabályt betartva közlekedsz. De ha nem, akkor végtelenül inkorrekt részedről elvárni másoktól a szabályos közlekedést, míg te sem vagy szabályos.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 21:47:20

@jelentéktelen alak: na itt kezdődnek a problémák. Én szabályosan közlekedek (legalábbis igyekszem legalább az ismert szabályokat betartani), többek közt azért, mert ugyanezt elvárom a többi közlekedőtől is. Nem azért, mert szabály. Hanem azért, hogy kiszámítható legyen a viselkedésem és én is számíthassak rá, hogy a többi közlekedő, legyen motorizált vagy humán erőforrású, szintén szabályos lesz.

Leooo 2015.03.10. 21:53:12

@tisztapista: Nem baj, majd a négy (vagy több ) kerék alatt elheverve és a tepsis autót várva gyorsan fog elmúlni az ilyesfajta ..."a bátrak tébolyát zengje énekünk..." típusú magatartásforma. Csak akkor már késő lesz belátni, nagy valószínűséggel.

jelentéktelen alak 2015.03.10. 22:08:08

@pythonozok: Ha Te szabályos vagy, akkor joggal várod el a másiktól is, hogy az legyen. De csak is akkor, ha Te szabályos vagy.
Sajnos a közlekedők elhanyagolhatóan kicsiny csoportjára igaz az, hogy szabályosak. A legrosszabb, mikor valaki úgy szabálytalan, hogy nem is tud róla, vagy olyan szabályt vár el a másiktól, ami nem is létezik, csak azt hiszi, hogy van olyan szabály. Viszont szinte mindenkire igaz, hogy saját magával szemben sokkal megengedőbb, mint másokkal szemben. Úgy gondolom, hogy az autós - kerékpáros ellentétek 99%-ka ebből fakad.

selgir 2015.03.10. 22:20:14

@Szelid sunmalac: na most ha őszinte akarok lenni, akkor az autós meg azért nem indexel körforgalomból kifelé, mert lusta. és azért tolja 70-nel lakott területen mert sz@rik a kreszre. meg azért nem köti be magát, mert az az ő dolga! szóval kifogás mindig van, és jó magyar mentalitás szerint tojunk az előírásokra:)

selgir 2015.03.10. 22:24:01

@átlátó: a motorosokat még jobban szokták szidni az autósok :D úgyhogy csak csínján...

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.10. 22:45:39

@JT_Biopower:
Osztán seggfejkém, vajon mit jelenthet az általad bemásolt szövegben "az út- és forgalmi viszonyok szerint LEHETSÉGES MÉRTÉKBEN JOBBRA TARTVA kell közlekedni" rész?

A szövegértő olvasás nem megy, funkcionális analfabéta olvasótársam?

A kerékpár jármű, még ha a kerekes cigányok valami természet- és törvények feletti csodának tartják is.
Ezért tilos vele pl. járdán közlekedni, mert az gyalogosoknak van, járműveknek meg onnan kuss. Az állati erővel hajtottaknak is, mint a kerékpár.

Arcade Macho 2015.03.10. 22:52:48

mondjuk a masik oldalon ki van epitve a bicout, igy inkabb a masik oldal lenne ajanlott kerekparozasra, ugyis az az igazi poen benne, hogy elkerekezik valahova

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 22:56:15

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: tudod te seggarcú, hájas seggű, Taigetosz szökevény, a "lehetséges mértékben" az kb. ugyanaz a kategória, mint a garanciális ügyintézésben az az apró változás, miszerint korábban volt max. harminc nap a javításra, most meg "törekedni kell rá".
Ez kb. a nagy semmi, a közlekedő dönti el, hogy számára mi az a "lehetséges mérték".
Régebben számszerűsítve is volt, ha jól emlékszem, egy vagy másfél méter az úttest szélétől... na ennek már nyoma sincs.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.10. 23:05:52

@McLawrence:
"Hepehupás, sáros pályán lehet teniszezni, vagy focizni? Ugye hogy nem."
Nem rossz ötlet, akkor ki kell menni az útra focizni vagy teniszezni.
Úgy, ahogy te csinálod.
Gratulálok.
Te tényleg ennyire hülye vagy?

@efi:
Hallottál már a KRESZ-ről, baromarcú?
Nem ajánlás, amit értelmezgethetsz az egysejtű agyaddal, hanem kötelezően betartandó, faszfej.

@jelentéktelen alak:
Jaj, a szerencsétlen kerekes cigányok egyetlen érve, hogy gyorsabban megy az autós a megengedettnél.
Baszd meg, ez egyetlen szabály, és nem igazán jár veszélyekkel a megszegése (bizonyos határokon belül, mondjuk 10-15%).
A kerekes cigányok meg egyet sem tartanak be, baromka.
A sebességkorlátozást is csak azért, mert nem tudják megszegni, a kenyérgázhajtás ennyit tud.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.10. 23:08:00

@pythonozok:
Tudod, faszkalap, attól, hogy valaki nem a kerekes cigányok népes táborát szaporítja, még lehet, hogy bármilyen sportban kenterbe veri a hozzád hasonló faszkalapokat. És még az is lehet, hogy túlsúly sincs rajta annyi, mint rajtad, te hájas kerekes cigány.
Remélem, kamion alatt végzed a hozzád hasonló nagypofájú, agyatlan kerekes cigányokkal együtt.

igazi hős 2015.03.10. 23:20:35

@feketehun: Tegyük még hozzá, hogy ez a rész a legfontosabb Mo-n futó európai bringaút, az Eurovelo 6 része. Ami papíron szinte kész, ha a hivatalos honlapot nézem. Ennek ellenére olyan siralmas részei vannak (Óbuda és Szentendre közöttire gondolok), amire másutt nem mernének bringaút táblát kitenni.

igazi hős 2015.03.10. 23:29:28

@yomsisi: "Én barom, még bele is pöccintettem a dudába ... felemelte a kezét és mutatta, hogy van neki középső ujja." Ha tudod magadról, miért reklámozod? Önkéntes rendősködtél és épp egy azonos kultúrszintű emberrel akadtál össze. Szerintem prímán demonstráltátok a "bunkóság járműfüggetlen" tételt.

jelentéktelen alak 2015.03.10. 23:32:22

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Csudát az egyetlen érve. Tudod az autós cigányok semmilyen szabályt sem tartanak be. Szabálytalanul parkolnak akár szembe is a forgalommal, akár az úttestről lehúzódva lakott területen, vagy éppen kib@szva vészvillogót ahol éppen eszükbe jut. Átmennek a piroson, ha már a limitnél nagyobb tempóról nem tudnak megállni. Nem adnak elsőbbséget annak, akinek nem akarnak. Nem indexelnek se kereszteződésben, sem sávváltáskor. Telefonálnak vezetés közben, nem a megfelelő sávban közlekednek és sorolhatnám a végtelenségig azon szabályokat, melyeket jellemzően megszegnek az autós cigányok. Viszont ha egy másik közlekedő is vét a szabályok ellen, akkor hisztiznek, mint a fürdős kurva.
Nem, nem menti ez fel a bicikliseket! De az álszenteskedő hisztéria baromi nevetséges egy olyan helyen, ahol a többi közlekedő is magasról tesz a szabályokra. Pláne, mikor olyan alpári, bunkó stílussal párosul, mint a tiedé.

igazi hős 2015.03.10. 23:33:30

@midnight coder: "Nézz utána egyszer, hogy a közlekedés a _PM10_ kibocsájtás hány %-áért felel, ezen belül mennyi a közúti közlekedés, és ezen belül mennyi az autó... " Egy szót kicseréltem, hogy legyen értelme a hozzászólásodnak. Így viszont nincs értelme a hőzöngésednek.

jelentéktelen alak 2015.03.10. 23:36:34

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:
"A sebességkorlátozást is csak azért, mert nem tudják megszegni, a kenyérgázhajtás ennyit tud. "

Nem vagyok sportoló. 93km/h volt eddig leggyorsabb, amit biciklivel produkáltam...
(202km/h autóval, egyik sem volt szabálytalan)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 23:41:38

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: csak az a baj, hogy neked még a koponyádban is csak zsír van, fosfejű. Remélem, anyád már megdöglött és nem kell elviselnie azt a szégyent, hogy egy magadfajta utolsó, aljas tetvet szabadított a világra! :D

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 23:43:01

@jelentéktelen alak: nekem is valahol 90 körül volt a vége. Igaz, az nem volt szabályos, de szándékos sem. :D
("Két komment elküldése közt várnod kell" - a kedves kitalálója ennek a várakozásnak meg közben szájba baszhatná a kurva édesanyját!)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 23:44:34

@igazi hős: önkéntes rendőr? Hát érdekes elképzeléseid vannak a világról... eszed kb. semmi, de annyi baj legyen.

tisztapista 2015.03.10. 23:46:28

@jelentéktelen alak: "Sajnos a közlekedők elhanyagolhatóan kicsiny csoportjára igaz az, hogy szabályosak. A legrosszabb, mikor valaki úgy szabálytalan, hogy nem is tud róla, vagy olyan szabályt vár el a másiktól, ami nem is létezik, csak azt hiszi, hogy van olyan szabály. Viszont szinte mindenkire igaz, hogy saját magával szemben sokkal megengedőbb, mint másokkal szemben. Úgy gondolom, hogy az autós - kerékpáros ellentétek 99%-ka ebből fakad."

Ezen segít Pista bácsi néhány aranyszabálya:
1. Jobbra tartás. Én úgy tartok jobbra, hogy a kerék súrolja az út szélét. Ha egyszer megelőztem egy biciklist, az nem fog visszaelőzni.
2. Sebességhatárok betartása. Ha településen belül kényelmes 50-nel eldöcögök, akkor a biciklist otthagyom, és kész. Visszaelőzni még lámpánál sem fog, lásd 1. pont.
3. Duda, agresszió, vipera, shotgun. Ha az első két pont nem használ, akkor még mindig itt van a nyers erőszak. A biciklist hazaviszem, kitömöm, és mellé teszem a biciklijét elegáns kompozícióban. Ha az első két pont nem használ. Dehát miért ne használna? Eddig még nem kellett erőszakoskodnom, ezután sem szeretnék.

2015.03.10. 23:53:16

Tahó Bringás szabályzat első 8 pontja:

- éppencsaknem fékhatáron belül, hirtelen kikanyarodunk az autós elé, az alárendelt útról. Hadd fagyjon bele a szar szerencsétlen sofőrbe.

- Este kivilágítatlanul közlekedünk. Vagy világítunk ugyan, de olyan lámpatesttel, ami totálisan alkalmatlan erre.

- Soksok millió forintért épülnek a biciklisávok, de azért mégis jobb az autók között karikázni nemde?

- Már nem húzódunk jobbra. Felezővonal közepe felé tendálunk. Hadd szopjon az autós, nehezítsük meg az előzést.

- A piroslámpát mindig figyelmen kívül hagyjuk. Olyan természetes, hogy már senkinek nem tűnik fel.

- Minden egyirányú utcában mehetünk szembe.

- Bicikliúton mindig elsőbbségünk van.

- a kresz vajon mi?

jelentéktelen alak 2015.03.10. 23:56:13

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Felteszem, te is mindig (értsd MINDIG!) úgy vezetsz autót, hogy a jobb oldali kerekek a felgyűrődött, repedezett útszélén futnak. Mert a KRESZ szerint autóval is a lehetőségekhez képest jobbra tartva kell közlekedni. Azért feltételezem ezt, mert nem szeretném rólad azt gondolni, hogy egy gátlástalan féregként csak az arcod nagy és pont olyan nyikhaj vagy az utakon, mint akiket itt fennhangon szidsz...

jelentéktelen alak 2015.03.10. 23:59:44

@tisztapista: Mindenre van jó megoldás. A tiedé is az, ha nem a biciklisek ellen szól. Az lényeg, hogy partnerei legyünk egymásnak az úton és ne ellenségei! Nem autósok, biciklisek, stb. vannak, hanem emberek, akik közlekednek. MINDENKI haza akar érni és mindenkinek volna oka frusztráltnak lenni. Nem a másikon kell levezetni a feszültséget és béke lesz.
Legalábbis én így gondolom.

jelentéktelen alak 2015.03.11. 00:01:40

@Jankove: Érdekelne egy olyan összeállítás is, ami az autóvezetők tahó 8 pontja. Vagy nem fér bele 8ba? ;-)

2015.03.11. 00:07:14

@pythonozok: "hogy számára mi az a "lehetséges mérték". Régebben számszerűsítve is volt, ha jól emlékszem, egy vagy másfél méter az úttest szélétől... na ennek már nyoma sincs."

A jobbratartási kötelezettség nem azt jelenti, hogy a sáv, vagy úttest jobb széléhez kell konvergálni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttestten lehetőség szerint mindig a külső sávot kell használni. Lakotterületen belül irányelv, lakott területen kívül kötelező szabály.

winterrain 2015.03.11. 00:10:22

@midnight coder: A környezetet nem csak a járművek üzemeltetése terheli, hanem a létrehozásuk és életük végén a megsemmisítésük (vagy annak elmaradása ) is. De igazából a legnagyobb bajom a gépkocsikkal hogy élhetetlenné teszik a környezetet. Ha legközelebb valami szép helyen sétálsz a városban nézz körül és próbáld meg elképzelni a látványt gépkocsik nélkül. Ha lenne ilyen hely a világon az a nyugalom szigete lenne.

jelentéktelen alak 2015.03.11. 00:14:19

@pythonozok: Érdekes meghatározás ez az "önkéntes rendőr" Egyetlen feltétele van, hogy használhassuk, arra illik, aki másképp bunkó, mint én és az én bunkóságomban akadályoz.
Pl. Adott egy hülye, aki az üres úton a belső sávban közlekedik, mondván ha ő a limit szerint megy, senkit nem tart fel. Igaz, hogy a szabály nem csak a max sebességről rendelkezik, hanem a jobbra tartásról is, de ez őt nem érdekli. Utoléri egy másik seggfej, aki meg bőven a limit feletti tempót menne, de nem tud előzni a belsősávban "andalgó" majomtól, így elkezdi levillogni.
A belsősávban haladó hülye szerint a másik az önkéntes rendőr, mert rendre akarja őt utasítani, hogy a külső sávot használja. A gyorshajtó hülye szerint meg a másik az önkéntes rendőr, mert nem hagyja őt gyors hajtani. Szerintem meg mind a kettő frusztrál hülye. Tehát csak az a lényeg, hogy az önkéntes rendőr mindig a másik, ha beleköt a mi hülyeségünkbe.

2015.03.11. 00:15:59

@winterrain: Egyetértek de sajnos a 21. században élünk, a világ felgyorsult, ahhoz, pedig kellenek a gyors közlekedési eszközök, ezt a békát is le kell nyelni. Magyarországon az alapvető probléma, szokás szerint az, hogy a megnövekedett igényeket, nem követte változás (nem épültek parkolók, mélygarázsok, utak, semmilyen városi közlekedési infrastruktúra, beleértve a tömegközlekedés fejlesztését is. A lóvét ma is ellopják, másra költik, eredmény: totálisan túlszabályozott, élhetetlen zsúfolt szmogos nagyvárosok, ahol mindenki utál mindenkit.

2015.03.11. 00:17:55

@jelentéktelen alak: nem férne bele a 16-ba se :)

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.11. 00:43:42

@jelentéktelen alak:
Így van, a bicikliseket sem akarja senki a felgyűrődött szegélyre kényszeríteni, csak ez meg a sáv közepe közt van kb. 1 méter.
Neked fáj, ha gondolkozol, azért nem szoktál?

@pythonozok:
Megdögleni esetleg a te anyád döglött meg, mert állat volt, cigányok kutyája, akik őt baszták, ha nem volt más, ez látszik is, mert embert nem tudott elleni, csak egy szarcsomót, ez lettél te.
Ami meg a koponya tartalmát illeti, nekem legalább koponyám van, de neked csak egy nagyobb darab dinnyemag a téged alkotó cigánykutya-szarcsomóban a legokosabb részed.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.11. 00:45:03

@jelentéktelen alak:
Ja, 93. Csak akkor a bicikli egy személyautó tetején volt, te meg az autóban.
Hazudj még ekkorákat, barom. Egyre röhejesebb vagy.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.11. 00:46:40

@jelentéktelen alak:
Lófaszt, hazudozol összevissza, kerekes cigány.
De hát cigánytól mit várhat az ember?
Nagyotmondást meg hazugságokat.

Az esetben is bejött.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.11. 00:53:13

@Jankove:
Ezt a faszságot honnan szedted, idióta kerekes cigány?

@pythonozok:
Ja, aztán meg beleért a fejed a fossal teli bilibe, és felébredtél.

@winterrain:
Én inkább kerekes cigányok nélkül próbálom elképzelni. Úgy tényleg élhetőbb lenne.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.11. 00:55:26

@igazi hős:
Hát seggfej kerekes cigánykám, annak is csak igen jelentéktelen részét okozzák az autók.

Nézd meg nyáron a szennyezettségi térképet, Magyarországon mindig az Alföld a legszennyezettebb, Budapest, ahol nagyságrendekkel több az autó, meg sem közelíti.
Szóval ez öngól volt, baromka.

Arcade Macho 2015.03.11. 09:28:19

@jelentéktelen alak: igen ez egy helyes meglatas!
hozzatennem hogy parszor irtak hogy ez az onkentes rendorozes a svajiaknal van masszivan elterjedve ahol beszopatjak a nemet gyorshajtokat

átlátó 2015.03.11. 10:20:39

@selgir: :D Amikor nem motrozok, akkor a motrosok elé szögeket dobálok. :D Meg mókusokat, hogy zabálják föl a motrosokat is. Meg amikor nem a motrosokat zabálják föl a mókusok, akkor mindenkit zabáljanak föl. :D
@efi: Kedves izé, hát az van, hogy nem tudhattad előre, hogy lakott területen kívül és éjszakában gondolkodtam akkor, amikor csordában haladtok mint a csürhe. Most akkor minden a helyére került. Próbálod itt a fogást találni, meg nem elkenyni a szarodat.
@kaskala: Érdekes a fölvetésed, majd megbeszélem a családdal. És végre kitaláltál valamit. Beszélgess még itt fölötted ezzel az izével a témáról, azt már tudjátok, hogy néha bringára is ülök, most akkor a sezlonyt is megemlítem.

tavolirokon2 2015.03.11. 15:02:03

@pythonozok:
Azert irtam, hogy nincs Leanyfalu es Tahi kozt bicikliut, mert amikor 2 eve ott laktam, meg nem volt. Te ugy tudod meghosszabbitottak, vagy nem tudtad, hogy hianyzik az a szakasz?

jelentéktelen alak 2015.03.11. 23:04:58

@Arcade Macho: Elég vegyesek az érzéseim ezzel kapcsolatban. Részint, nem feladatunk a rend teremtés, az a rendőrség dolga. Így nem tartom jó ötletnek a szabályszegők elleni magán akciókat.
Másrészt viszont, aki vét a szabályok ellen, az így, vagy úgy tisztességtelen előnyt szerez a többiekkel szemben, ami pofátlanság. Természetes reakció, ha valaki ebben gátolni próbálja. Pl.: Ha valaki az áruház pénztáránál pofátlankodik be a sor elejére, valószínűleg senkinek nem az okozna gondot, hogy rászólnak.
Ha a reflexeimre hallgatok, akkor minimum nem segítem mások szabályszegését. Így ha hirtelen azt látnám, hogy valakit kerget a rendőr, lehet elgáncsolnám. De ha van időm végig gondolni a dolgot, akkor nem avatkozom be. Mindenesetre ha valaki úgy "neveli" másikat, hogy közben ő is szabályt sért, az közönséges kötekedés, vagy hiszti. Nevezhetjük akárhogy, nem más. Itt is ez történik egyesek szerint a biciklisek szabálytalanok, ami sajnos igaz is. Ott a csúsztatás a dologban, hogy nem csak a biciklisek. Ráadásul pont azok kiabálnak általában a leghangosabban, akik a legtöbbször vétenek a szabályok ellen.

Peetee 2015.03.12. 19:08:12

@Jules Verne: Hehehehe, autós vagyok, pontosabban "furgonos", ez is egy csúnya öngól. Igen, tudok olvasni, ott van fent, nézd meg magad!

Peetee 2015.03.12. 19:13:12

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Szomorúnak tartom, hogy a hozzászólás tartalma alapján el is döntöd, hogy "bisztos' ez is csóri bringás". Jól mondod, rendes bringa 100körül kezdődik. Több, mint 10évig országútiztam' , most 4-5éve már csak autót hajtok, jelenleg inkább furgont. Sajnos ez nem talált.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.16. 19:17:56

@tavolirokon2: lehet, hogy én emlékszem rosszul, de mintha a hídig (ami bemegy a szigetre) végig lehetne menni a kertek alatt, az "Eurovelo"-nak csúfolt úton. És ez nem tavalyi emlék, legalább 4-5 éves.

heartluffa 2015.09.01. 21:12:56

@átlátó: jó, akkor én pedig kockacukrot rakok a tankodba és ha elkezdesz hadonászni a jégcsákánnyal, megtalál az u-vas lábközépen. csak a miheztartás végett.

átlátó 2015.09.01. 23:53:58

Veled szemben engem már szurkáltak meg úgy, hogy nem én fogtam a markolatot...szóval ne nálam próbálkozzál az ijesztéssel, - túl vagyok én már az ilyen fürdőszobai hősökön, ellenforradalmárokon, stb...mondjuk régi történetre reagáltál itt, nem tudom már, hogy mi volt a kirohanásod oka...ettől függetlenül csak okosan és ügyesen viselkedjél amikor közlekedsz. Még a végén valami baleset ér öcskös.
süti beállítások módosítása