HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a női emancipációból

2014.10.01. 07:43 Elegem Van

Sok évvel ezelőtt egy délelőtt az egyetemhez közeli kocsmában ültünk fiúk-lányok vegyesen, és érveket kerestünk ahhoz, miért is kellene befáradnunk a nem túlságosan szeretett kommancs professzorunk előadására. Ekkor széles vigyorral a képén benyargalt egy csoporttársunk, aki előző este a filmklubról hazafelé intellektuálisnak látszó dumával megfűzte egyik évfolyamtársnőnket, folytassák nála a filmtörténet elemzését. (Hiába, no, akkor még nem partydroggal jártak csajozni a srácok.) A vigyort reggelije csalta arcára, melyet el is mesélt. A mi Rómeónk valami emlékezeteset alkothatott az éjszaka, mert midőn "Az ég gyertyái csonkig égtek, a Nap Lábujjhegyen áll a ködös hegyormon." az ő friss Júliája felajánlotta neki, hogy reggelit készít, s Rómeó rántottára vágyott. A konyhába kifelé menet Júlia még megkérdezte, hogy kell elkészíteni a bonyolult étket. Rómeó félálomban gyorsan lediktálta a receptet, majd szendergett tovább. A konyhatündér Júlia nemsokára megjelent és megkérdezte Rómeót: Így már jó? - és mutatta a serpenyőt, melynek alján a sercegő zsírban négy feltöretlen tojás imbolygott.

Ha egy kislány közép- vagy felsőosztálybeli családban látja meg a napvilágot, nagy esélye van arra, hogy a fenti kudarcban lesz része. E családokban ugyanis nem nőket nevelnek, hanem királylányokat. A türelmetlenebb szülők már az oviban megkezdik a királylányképzést nyelvtagozattal, néptánccal, balettel és egyéb tökéletesen felesleges különórákkal. A türelmesebb szülők mindezt az alsó tagozatban zúdítják a királylányokra, akiknek ez az életszakasz jutalomjáték.

apa_lanya.jpg

Míg a fiúk ebben a korban a meggyötört tanerő ülepe alá helyezett rajzszöggel, vízibombák hajigálásával vetetik észre magukat, addig a királylányok gyurmázgatnak, rajzolgatnak, bónuszként szépen írnak, bebiflázzák a szorzótáblát, csupa siker az óvoda-iskola átmenet. A felsőben már más a helyzet, mert közeledik a cél: bejutni egy nagy presztízsű gimnáziumba, amely egy jó egyetem előszobája. Ekkor köttetnek meg a ki nem mondott családi alkuk: a királylány tanul, mint a güzü (nyelvek, plusz órák, sport), cserébe a ruháját, szobáját a mama, a papa vagy a bejárónő tartja rendben. A leterhelt a királylány a gimi végére bezsebel két-három nyelvvizsgát, rengeteg pluszpontot szerez a felvételire, de nem tudja összehajtogatni a ruháját, a porszívó ismeretlen tárgy számára, a konyha pedig olyan terra incognita, melynek felfedezésére nem igazán vágyik. Az egyetem alatt kiteljesül a mamahotel míg a királylány tanul, bulizik, készül az olyan munkahelykeresésre, amely karrierrel kecsegtet. (Persze azt senki sem mondja el neki, hogy nincs karrier, azt csak a munkáltatók találták ki a munkavállalók hülyítésére.) Keresi a párját, és ha megtalálja, ketten keresnek tovább, így anyagilag viszonylag önálló lesz a királylány, de azért a papa feltölti időnként a bank- és telefonkártyáját, a mama elviszi mosni a szennyest, és cserébe hozza a főtételt. Főzéssel napi szinten nem bajlódik, a munkahelyen úgyis esznek valamit, este pedig vagy rendelnek vagy beröppen a mikroba valami emberi fogyasztásra éppen alkalmas izé. A királylány karrierje szárnyal, pontosan, sokat dolgozik, a munkahelye profitál perfekcionizmusából, elérheti a cégnél a sokak által irigyelt managerbigyó beosztást is. Néhány év házasság után a rokoni, baráti kör, valamint a ketyegő biológiai óra figyelmeztet az utódlétrehozás időszerűségére. Ezért a korábbi szabadgyakorlatokat felváltja a "stílusgyakorlatok utódnemzésre" című családi project. A királylány utolsó nagy korszaka jön el a terhesség alatt, melynek során mindenki kirobbanó imádattal veszi körül. A rajongás persze már nem csak a királylánynak szól, hanem az utódnak is, de ő ezt nem veszi észre. A szülés utáni gratulációkat már a férj fogadja - aki konzervatívabb családokban egyben a gyermek apja is -, a királylányból pedig egyik napról a másikra cselédlány lesz.

Mert az a kis poronty az élet természetességével vesz el mindent - alvást, nyugodt étkezést, kikapcsolódási lehetőséget - az exkirálylánytól. Az exkirálylányok pedig erre az új helyzetre alig tudnak jól reagálni. Kisebb részükből jön csak elő az ősanya, aki az addig tanultakat otthon hasznosítva napirendet vezet be, rendben tartja a családot, vállal még 2-3 gyereket, komoly logisztikai bravúrt bemutatva szervezi életüket, és még az is lehetséges, hogy csakúgy megszokásból szerez még egy diplomát. Egy másik részük "szétesik", melyet lazasággal palástolnak. Ők azok, akik a két hetes gyerekkel a hasukra rögzített hordozóban rodeóznak a plázákban, otthon kupiban a lakás, de eldöcögnek valahogy a hippi mentalitással. Az exkirálylányok legnagyobb csoportja viszont döbbenten áll anyasága előtt. Kisebb vagy mélyebb depresszióba esve átkozzák a világot, hogy senki sem mondta nekik, hogy az anyaság ilyen, hogy életük legrosszabb szakasza, mert kialvatlanok, fáradtak, meg kell szokniuk, hogy nem akkor alszanak, esznek, mennek vécére, amikor akarnak, hanem amikor lehet. Bizony, nehéz elviselni az exkirálylányoknak, hogy már nem ők a történet hősei, a látogatók is a babára kíváncsiak, az ő gondjaik senkit sem érdekelnek. Ráadásul egész korábbi életükben gyors visszajelzést kaptak a tanulásba, munkába fektetett energiáról jegyek, dicséretek formájában, és anyaként csodálkoznak azon, hogy ilyen itt nincs. Senki sem oszt ötöst, nem szólnak a fanfárok, ha szépen szopott a pici vagy sikerült a tisztába tétel. Ott vannak kétségeikkel, fáradtan várva az elismerést, hogy jól csinálják, de az anyaság nem az a műfaj, ahol érmeket osztanak. Talán egyszer, sokára öreg, ráncos kezükre lehull egy könnycsepp, onnét tudhatják majd meg, hogy nem csinálták rosszul. Sajnálom ezeket az exkirálylányokat, mert értékes emberek, de mégsem tudják anyaságukat természetességgel megélni, pedig nagyon megérdemelnék.

Mi a teendő? - kérdezhetnénk a csodás Lenin elvtárssal szólva. Nos, az biztos nem, hogy létrehozzuk kis családi köreinkben az iszlám államot és lányainkat elkezdjük csadorba járatni. Már csak azért sem, mert nem hiszem, hogy a tanulásba kevesebbet feccölő nők boldogabbak lennének, ők más problémákkal küzdenek, ha egyáltalán meg tudják/merik maguknak is fogalmazni. Ám a királylányneveléses családi alkukban a női szerepek elsajátítása fontosabb lehetne. Fixa ideám, hogy minden gyereknek szüksége van egy Matula bácsira, aki beláttatja velük: "Ne álmodozzon, Ladó, a valóság is lehet olyan szép - sőt szebb! - mint a hazug ábránd." Komolyan elgondolkodom azon, hogy nem kellene-e falusi turizmusra alapozva Hamupipőke nyári tábort szervezni királylányoknak, ahol megismerhetnék a valóságot. Megtanulnák, hogy a csirke nem a hipermarket hűtőjében él arra várva, hogy valaki kivegye onnét, hanem kapirgál, és ha enni akar a királylány, neki kell levágnia, megpucolni és megsütni. Talán a lekvárkészítés, befőzés is megtanulható, ahogy a varrás, vasalás, takarítás is, és több olyan fortély, amelyek könnyebbé teszik a "nem szeretem" házimunkát. Kissé félek persze, hogy a jelentkezők között több lenne a királylányok anyukája mint a királylány.

A minden kákán minden csomót megtaláló cinikusok szerint, ha már tábor, akkor ne Hamupipőke legyen, hanem gésa tábor, ahol a nőiség más irányú tulajdonságainak megtanulásával a királylányok elsajátítanák a jól férjhez menés tudományát. E tudománnyal pedig a csecsemőt szoptatja majd a dajka, a gyerekre vigyáz a nörsz, a királylányból pedig királyné lesz. Csakhogy ennek a realitását már nyolcvan éve dalba foglalták: "Holdvilágos éjszakán Miről álmodik a lány? Hogy jön egy királyfi tán Hófehér paripán. Ez az álom oly mesés, Ám de jön az ébredés. A királyfi oly kevés És az hogy jön, tévedés."

A mostani helyzet az, hogy a csillogónak hitt karrier hazug ábrándja miatt feláldozzuk a női szerep valóságát, melyből a királylányoknak azonnal elegük lesz, ha annak nehézségére rádöbbennek.


komment

Címkék: család gyerek szórakozás szülő szülés ruha férfiak esküvő életmód iskola életérzés bizalom ismerős megtévesztés becsapás szórakoztatás

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr276723145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borzimorzi 2014.10.02. 14:07:12

@gigabursch: Régen rossz lenne, ha az lenne a normális, hogy egy férj/feleség szeretete azzal írható le, azzal mérhető, hogy mi mindent kell szenvednie a nejéért, és nem azzal, hogy mi minden jót és örömtelit kap és ad a kapcsolatban...

Üdv:
b

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 14:20:39

@nu pagagyí:

"Nem a középkorban élünk, amikor csigalassú volt a tudományos és technikai fejlődés, üldözendő minden új gondolat és változtathatatlannak tűntek a társadalmi viszonyok."

Ismét egy közhelyes tévedés a középkorról, már csak a sötét jelző hiányzik előle.:-/ (A többit inkább hagyjuk is.)

232323 2014.10.02. 14:24:55

@borzimorzi: szolíd nem kell. Legyen eszement dögös! Nem magam miatt... hanem szép gyerekeket akarok.. hehe

Na elkomolytalankodtam. Igazából eszem ágában sincs eltartani senkit sem. Képes akarok lenni rá, de megtenni nem akarom.

gigabursch 2014.10.02. 14:31:46

@borzimorzi:
szenvedni és feláldozni az erősen nem ugyanaz, de ha ezt neked magyarázni kell, akkor nagy a baj...

Conchobar 2014.10.02. 14:37:14

@Mj: ""Nem a középkorban élünk, amikor csigalassú volt a tudományos és technikai fejlődés, üldözendő minden új gondolat és változtathatatlannak tűntek a társadalmi viszonyok." - A prpogresszió szerelmesei mindig megfeledkeznek arról, hogy a változásokat előbb értékelni kellene. Attól nem beszélhetünk fejlődésről, hogy valami most más, mint volt azelőtt. Bár végülis a visszefejlődést is fejlődésnek kell tekinteni (negatívnak, matematikai szemszögből)

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.02. 14:39:35

@Mj:

nem tévedés. a modernitás szemszögéből nézve a középkor relatíve sötét volt. pont úgy, ahogy a beteljesült modernitás számotokra esetleg rémálom.
Vö: szabadság része, hogy "holnap más nemű lehessek".
riasztó, ugye?:)))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 14:43:47

@borzimorzi:

Köszönöm szépen.:) (Egyébként ugye veled beszéltem Toszkánáról, hogy oda készülünk nászútra?:) Hihetetlen, de konkrétan sehol nem volt turistadömping - pedig 2 éve is ekkor mentünk, és akkor mindenhol a szokásos tömeg volt -, eszméletlenül jó volt zavartalanul elmerülni a városkák saját légkörében és hangulatában.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 14:46:30

@Deepblue Noir:

Nézd, én töri szakkal a hátam mögött tudom, hogy alapvető hiba a saját világunk alapján, a saját nézőpontunkat visszavetíteni adott korba, de sejtettem, hogy megint megpróbálsz belém kötni.
Nekem nincsenek rémálmaim, csak álmaim, azt meg nem tudom, hogy miért a többesszám alapú összemosás.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 14:49:12

@Conchobar:

Általában azok szoktak példálózni a középkor sötétségével, akik a legkevésbé sem ismerik azt a korszakot. Mit általában, eddig egyetlen kivétellel sem találkoztam.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 14:56:05

@borzimorzi:

Szívemből szóltál, hozzáteszem, Báthori Erzsébetet is többek közt azért vádolták boszorkánysággal, mert különböző füvekkel gyógyított helybelieket, és nem mindig tudott rajtuk segíteni.
Bár, azt is hozzá kell tenni, hogy Zrínyi Miklós nyilván nem ok nélkül fakadt ki az Az török áfiumban, hogy a magyar nemes úrfiak inni, nőzni meg magukat felcicomázni tanulnak meg igazán, nem pedig hadat viselni.:)

bölcsbagoly 2014.10.02. 14:57:30

@Cefrekecske: Miért? Ezt ki írta nekem?
"Ja, elég komoly, hogy az első kommenteket egyből a blog.hu hírhedt főfemcsik böfögték ide, de az érveik kimerülnek, hogy bezzeg a férfiak, meg ezt biztos egy kispöcsű írta."

bölcsbagoly 2014.10.02. 14:59:51

@Mj: na persze, ha nekik is hiányoztak a férfias példaképek, hiszen azok éppen valahol háborúztak! Így aztán az otthon maradtak (főleg nők) lettek a minták.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 15:00:11

Egyébként ahhoz képest nem is olyan alacsony a kommentek színvonala, szinte már kellemesen csalódtam.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 15:04:37

@bölcsbagoly:

Nem, a hadviselő magyar nemesek nem voltak évekre távol a családjuktól, egy-egy hadjárat rendszerint csak hónapokig tartott. Zrínyinek elsősorban az volt a baja, hogy en bloc a magyar nemes nem volt képes egy összeszedett, profi és állandó magyar hadsereget kiállítani és fenntartani, és nem az, hogy a magyar nemesek és fiaik nem voltak elég férfiasak, hiszen éppen a férfi virtust, a bátorságot dicsérte bennük, amely azonban nem párosult állhatatossággal.

nu pagagyí 2014.10.02. 15:05:13

@Mj: "Ismét egy közhelyes tévedés a középkorról, már csak a sötét jelző hiányzik előle."

Tudom, hogy hobbi (?) történész vagy. Középkoron azért én is inkább a reneszánsz előtti, európai korszakot értem (Kína, iszlám világ, inkák, maják kicsukva). Valószínűleg ebben a középkorban is voltak nagyszerű emberek, férfiak és nők egyaránt. Kevesen és természetesen az uralkodó osztály soraiban, hiszen róluk szólt az ének. A társadalmi mobilitás elég csekély volt akkoriban, ki minek született, az is maradt, de erősíts meg vagy cáfolj. Az egyszerű emberek leginkább jobbágyként vagy cselédként el voltak a földtúrással és a tekintetes úr körüli szolgálattal. Időhiány miatt nem pezsgett körükben a tudásvágy, lehetőség hiányában a társadalmi előrejutás igénye sem. Izgalmat talán csak az okozott, ha áldozatként vagy kényszerkatonaként funkcionálhattak a különböző rablóhadjáratok forgatagában.

Na most, ehhez képest, szerinted...?

Conchobar 2014.10.02. 15:08:21

@bölcsbagoly: "ha nekik is hiányoztak a férfias példaképek, hiszen azok éppen valahol háborúztak! Így aztán az otthon maradtak (főleg nők) lettek a minták" - Egyáltalán nem erről van szó. Zrínyi a törökkel, Magyarország felszabadításával kapcsolatban kifejezetten 'héja' volt, ezért aztán beszólogatott a 'galambok'-nak. A példakép választáshoz a pedig hírnév szükségeltetik, nem pedig a közelség. Egyáltalán nem arról van szó tehát, hogy megfelelő férfi minta hiányában a Zrínyi-korabeli ifjurak női ruhában, nőként kifestve és felékszerezve kezdtek volna mutatkozni

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 15:10:20

@nu pagagyí:

Töri szakot végeztem, ha érdekel, ezen belül középkorra specializálódtam.
Cáfollak. Vegyük például Nagylucsei Orbánt, aki egy koszos csallóközi jobbágyfiúnak született, mégis sikerült győri püspökségig meg kincstartóságig vinnie úgy, hogy a családtagjai nemesek lettek. Ha tehetséges voltál, akkor is létezett két mód arra, hogy érvényesülhess, vagy az egyházi, vagy a katonai pálya. (De egyébként kereskedők, iparosok is vihették sokra.) Tele van ilyen emberekkel a középkori Magyarország, csak hát ugye ez már nem fér bele az egységsugarú gimis tankönyv-koncepcióba.

bölcsbagoly 2014.10.02. 15:17:24

@Conchobar: az emberi tulajdonságok (a gyarlóságok is) nem mai keletűek! Kevés ember szereti az aszkéta életvitelt, ha élhet kényelemben pompában is. Miért kellene ennek az ellenkezőjét elvárni Zrinyi kortársaitól?

Conchobar 2014.10.02. 15:18:01

@nu pagagyí: "Az egyszerű emberek leginkább jobbágyként vagy cselédként el voltak a földtúrással és a tekintetes úr körüli szolgálattal. Időhiány miatt nem pezsgett körükben a tudásvágy, lehetőség hiányában a társadalmi előrejutás igénye sem." - Valóban nagy a mobilitás, hiszen elég csak Mészáros Lőrincre gondolni, vagy akár Szíjjártóra, Lázárra, akik nincstelenből vagyonosodtak meg és váltak hatalmi tényezővő

bölcsbagoly 2014.10.02. 15:20:33

@Mj: na ja, a maiak szeretik végtelenül primitívnek látni elődeinket! S tátják a szájukat amikor szembesülnek ókori/középkori/pár évszázados létesítményekkel, találmányokkal, eredményekkel.

Conchobar 2014.10.02. 15:28:50

@nu pagagyí: Elnézést! Nem akartam elvinni az aktuálpolitika irányába, de 'a tekintetes úr körüli szolgálat' kínálta a párhuzamot

erol 2014.10.02. 15:28:59

@Mj:"Vegyük például Nagylucsei Orbánt, aki egy koszos csallóközi jobbágyfiúnak született, mégis sikerült győri püspökségig meg kincstartóságig vinnie úgy, hogy a családtagjai nemesek lettek."
Hát azért ez nem volt túl gyakori

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.02. 15:30:05

@Mj:

nem próbáltam beléd kötni, egyszerűen leírtam, illetve világosan leírom hogy:

-azt nem vitatom, hogy az álláspont létezett, mert ez tény, de
-ma már senki sem gondolja, hogy a középkor olyan értelemben volt sötét mint azt esetleg régebben egyesek feltételezték
-ugyanakkor a középkor bizonyos nézőpontok szerinti átértékelését semmilyen formában nem lehet jelenlegi politikai célokra felhasználni.
de van egy szubkultúra, aki azért nagyon szereti a középkor "fejlettségét" emlegetni, nem óhajtom megtippelni, miért:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.02. 15:32:22

@Mj:

a mai értelemben vett mobilitás nem ezt jelenti. az a középkorban nagyon limitált volt, mondhatnám lóf.sz a mai kívánatosnak tartotthoz képest.
tehát kiderült, te is annak a szubkultúrának a része vagy.
nem hiszed el, hányszor töröltem itt vissza jelzőket.

bölcsbagoly 2014.10.02. 15:40:08

@Deepblue Noir: a modern kor alig száz éves, de inkább alig 60-70! A vilamossággal/belső égésű motorokkal/rádiózással kezdődik és a digitálizációval folytatódik! De előtte ezek hiányában is az emberek szinte ugyanúgy viselkedtek/éltek mint ma, legfeljebb nem ugyanebben az elosztásban/arányban. S a gondolkodásmódjuk, gyarlóságaik sem voltak mások. Ezen a téren a modern kor semmi újat sem fedezett fel, legfeljebb másra esik a hangsúly.

vladimir0370 2014.10.02. 15:42:59

@nu pagagyí: "A társadalmi mobilitás elég csekély volt akkoriban, ki minek született, az is maradt... Időhiány miatt nem pezsgett körükben a tudásvágy, lehetőség hiányában a társadalmi előrejutás igénye sem."
nem vagyok tul jaratos tortrnelemben. de megis ma mennyire pezseg az atlag munkasban a tudasvagy? milyenek ma a tarsadalmi elorejutas kilatasai? (mert szerintem nem olyan sokan jutnak elore, hiszen a tulnyomo tobbseg ma is egyszeru melos vagy mas gurizo ember. a tarsadalmak nem tudjak nelkulozni a nagy szamu alsobb reteget, igy az lenyegeben szerintem nem valtozik. a tomeges elorejutas csak vakitas.) es az akkori viszonyok a maiakkal osszehasonlitva mit mutatnak, mondjuk szamadatokra lebontva? csak hogy lassuk, megallja-e a helyet az ilyen kijelentes.

nu pagagyí 2014.10.02. 16:01:07

@Mj: Látom, nagyon bele vagy szeretve a középkorba.

Én ezt írtam róla (közhelyesen?): "csigalassú volt a tudományos és technikai fejlődés, üldözendő minden új gondolat és változtathatatlannak tűntek a társadalmi viszonyok". Nem cáfoltam ugyan, hogy akkor is volt fejlődés (csigalassú), de fasorban sem volt a polgári forradalmak utáni időszakkal, amely átrendezte a társadalmi viszonyokat és nagyságrendekkel felgyorsította a tudományos, technológiai és kulturális fejlődést. Bár, pont ez a "fejlődés" az, amelyet sokan ostoroznak. Nekik azt kívánom, menjenek vissza a "középkorba", persze jobbágynak, bár tudom, ez már nem lenne elég vonzó számukra.

Ami a "középkorban" kivétel volt, az az újkorban általánossá vált. Aki tehetséges volt, felemelkedhetett. De lehet, hogy ezt is rosszul látom?

nu pagagyí 2014.10.02. 16:16:15

@vladimir0370: Naponta olvashatunk csodákról. Gázszerelőből milliárdos, faluszéli egyszerű család gyerekéből miniszterelnök, parasztgyerekből rezsibiztos, középiskolával a bank főbrókere, középszerű művészeti teljesítménnyel akadémiai elnök, egyetemi végzettség nélkül rektor. Soroljam még?

Mobil a társadalom. Nagyon. Persze mindig van egy nagyszámú lúzer réteg, aki nem kapcsol időben, mert az előrejutás kritériuma is állandóan változik. Hol a tudás, hol a szervilizmus, hol a jó családba születés számít leginkább. Mindig más, de mindegyik kritérium kijátszható.

vladimir0370 2014.10.02. 17:53:05

@nu pagagyí: nyilvan ebben igazad van, hiszen erettsegi nelkul lehet valaki az eu elso embere is.
a kerdes az, hogy valoban annyival tobb ember emelkedik-e fel ma. aranyaiban. es az is, hogy az eloszlas valtozott-e?
mert ha nem, vagy nem nagyon, akkor nem a megnovekedett felemelkedes jellemzi a tarsadalmat, hanem a megnovekedett fluktuacio. es abban az esetben, amikor tarsadalmi osztalyt vagy retegeket valtanak egy tarsadalomban tomegesen - es raadasul irnytul fuggetlenul, - a varhato eletkor lecsokken. ez annyira dramatikus lehet, hogy a mutatok rosszabbak, mint haboruk alatt. tehat a stabilitas hianya nagyon kedvezotlen hatasu, eppen ezert az is ketseges, hogy ez a tarsadalmi fejlodes - ha egyaltalan fejlodes, - valoban hozott-e akkora erteket, amennyire most odavagyunk erte.

borzimorzi 2014.10.02. 18:38:15

@232323: Hát, pedig ha gyerekeket is akarsz, akkor kénytelen leszel. Semmi garancia nincs rá, hogy már a terhesség alatt nem válik-e a várandós anya munkaképtelenné. Szülés után meg a gyerek érdeke az, hogy min. 2, de inkább 3 évig anyukával lehessen. Plusz az anyai szervezetnek is kell ennyi a teljes regenerálódáshoz. Mit is mondtál, 3 gyereket akarsz? Akkor pedig, komám, 10 évig el kell tartanod a nőt is, meg az utódaitokat is. Ha pedig úgy alakul, hogy valamelyik gyermek fogyatékosra sikeredik, akkor azután is. Ezek a kockázatok benne vannak a házasságban és a gyermekvállalásban. Ha nem tetszik, ne vállald. De ha vállalod, akkor csináld is rendesen!

Mellesleg egy lány attól, hogy dögös, még lehet jó feleség és anya. Ha úgy dönt. Kérdés, érted érdemes-e úgy döntenie. Hát, ahogy elnézem a hozzáállásodat...

Üdv:
b

borzimorzi 2014.10.02. 18:40:51

@Mj: Igen, velem beszélgettél Toszkánáról az esküvős blogban. Örülök, hogy jól sikerült a nászutatok! Mondjuk, ilyen esőmentes ősz is csak a mesében van. Meg az idei évben.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.10.02. 18:47:51

@Mj: Pontosan! Plusz Báthori Erzsébet a "Fekete Bég", Nádasdy Ferenc neje volt, majd özvegye. Konkrétan az övé volt Magyarország legnagyobb birtoka. Na, arra sokaknak fájt a foguk! Csakhogy őneki meg az ország elismerten legdaliásabb és legvitézebb férfija, vagyis a saját férje után nem kellett semmiféle nyikhaj. Erre teljes lett a sértődés, és a hoppon maradt kérők bosszúból bármi ótvaros mocsokkal képesek voltak az özvegyet megvádolni, hogy majd a halála után részesülhessenek a vagyonból.

Üdv:
b

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 19:06:30

@bölcsbagoly:

Pedig az emberi elme és természet alapvetően nem változik. Bár a skolasztika idején úgy tekintettek a nagy elődökre, mint olyan óriásokra, akiknek a vállára állva messzebbre láthatnak, ma meg kevesebb az alázat és több az egoizmus.:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 19:11:50

@Conchobar:

Igen, a familiaritás bizony sok évszázados hagyomány nálunk mind a mai napig - urambátyám világnak is szokták hívni -, nem középkori sajátosság.:P Csak hát, az évszázadok előrehaladtával minél nagyobbra nő egy állam és vele együtt a bürokrácia - ami több adó fejében több szolgáltatással kéne, hogy járjon -, annál rosszabb, ha a megfelelő helyre pakolt "mi kutyánk kölyke" inkompetens.

bölcsbagoly 2014.10.02. 19:14:38

@Deepblue Noir: mi fáj? rátapostam a tyúkszemedre?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 19:17:12

@erol:

A "gyakori" fogalom meglehetősen szubjektív dolog. Eleve nem gyakori dolog az, ha valaki nem átlagos, hanem zseni, a zseniknek viszont mindig megvolt a lehetőségük rá, hogy ha igazán érvényesülni akarnak, megtegyék, és ezt okleveles adatok igazolják a középkorból is. De visszakérdezek. A mai Magyarországon kik is alkotják a társadalom zömét? A létminimum alatt és közelében élők, csak szólok. Tehát ez a gyakori. Modern rabszolgaság is ugyanúgy létezik, mint önkizsákmányolás vagy modern familiaritás. Csak ma már sokkal többet adózunk, amiért cserébe elvileg több állami szolgáltatást is kapunk.

bölcsbagoly 2014.10.02. 19:17:55

@Mj: no igen, az okostelefon/hordozható ketyerék tulajdonában kortársaink okosabbnak, műveltebbeknek képzelik az elődeiknél. Pedig hát nemcsak egy kisgyerek, hanem akár egy majom is utánozni tudja őket a kezelésben, kis gyakorlással.-:)

bölcsbagoly 2014.10.02. 19:19:21

bocsi, képzelik magukat

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 19:25:01

@Deepblue Noir:

"-azt nem vitatom, hogy az álláspont létezett, mert ez tény, de
-ma már senki sem gondolja, hogy a középkor olyan értelemben volt sötét mint azt esetleg régebben egyesek feltételezték"

A "ma már senki sem gondolja" típusú állításnak nincs értelme, mert nem ellenőrizhető, és pusztán egyetlen ellenpéldával cáfolhatlak, ha akarlak. De tessék szétnézni a blogszférában, ha nem hiszed el, hogy milyen hülyeségeket hisznek többek közt a középkorról.

"-ugyanakkor a középkor bizonyos nézőpontok szerinti átértékelését semmilyen formában nem lehet jelenlegi politikai célokra felhasználni."

Ki akarja politikai célokra felhasználni? Én biztosan nem, ugyanis pont attól ráz a hideg, ha a történelmet a politika szolgálólányává akarják süllyeszteni.

"de van egy szubkultúra, aki azért nagyon szereti a középkor "fejlettségét" emlegetni, nem óhajtom megtippelni, miért:)"

Kikre gondolsz, a szittyaősmagyarokra? Nagyon nem tartozom közéjük, ahogy egyetlen szubkultúrához sem.:D Pusztán medievisztika specializáció alkalmával sikerült megkapargatnom a középkor felszínét, és bizony, nekem ez is elég ahhoz, hogy lássam, az akkori emberek is nagy vonalakban ugyanolyanok voltak, mint a mostaniak, maximum nem állt a rendelkezésükre olyan fejlett technika.
De ha nagyon viszket az ujjad a skatulyázás kényszerétől, akkor nyugodtan berakhatsz a történész szubkultúrába.:D

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.02. 19:26:55

@Mj:

szakemberekről beszéltem, blogkommentelők nem érdekelnek.

előítéleteim vannak a történészekkel szemben, miközben szükség van rájuk, nyilvánvalóan

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 19:42:35

@Deepblue Noir:

"a mai értelemben vett mobilitás nem ezt jelenti. az a középkorban nagyon limitált volt, mondhatnám lóf.sz a mai kívánatosnak tartotthoz képest."

Itt nem kívánalmakról kell beszélni, hanem arról, hogy hogy működik egy társadalom, évszázadok, évezredek óta.
Föntebb már mindent leírtam erről, arról is, hogy a legalsóbb társadalmi rétegből a társadalmi piramis csúcsára jutni mindegyik korban megkövetelte azt, hogy zseni legyen az illető, az meg valóban nem gyakori, de bőven van rá példa a középkorból is, mert akkor sem volt mindenki hülye vagy átlagos. És minden korban voltak széles alsó rétegek, ahonnan soha nem volt természetes fölkerülni a felső tízezer közé, de középen kb. állandóan nagy volt a fluktuáció, ld. "a városi levegő szabaddá lesz".
Ma is az a helyzet, hogy a szerencsétlen cigány gyereknek a putrisorról kb. 0,1% esélye van teszem azt banki vezérigazgatóvá válni, míg a jó családi kapcsolatokkal rendelkező értelmiségi család tanulásra nevelt és anyagilag támogatott gyerekének jóval több. Figyelem, ebben semmifajta értékítélet nincs, csupán közlöm, hogy ez így működik, ellentétben mondjuk Marx teljesen társadalom- és életidegen képzelgéseivel.
Illetve arra is utaltam, hogy a magyar társadalom majdnem fele, köztük 1 millió gyerek létminimum alatt él. Ezek nem a lecsúszók, nem a pénzből éppen, hogy kijövők, hanem konkrétan a szegények! Na, nekik mondd, hogy ma mekkora királyság a mobilitás, bezzeg régen.

"tehát kiderült, te is annak a szubkultúrának a része vagy.
nem hiszed el, hányszor töröltem itt vissza jelzőket."

Te kreáltál magadnak egy ellenségképet, és azzal vitatkozol meg anyázol, amit aztán kitörölsz.:D Gratulálok. Majd szólj, ha rám is kíváncsi vagy.

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.02. 19:46:13

@Mj:

nem erről beszéltem, a mobilitás mostanában egyébként is csökken, hanem a modernitás ideálképéről, meg akár a kívánatos mobilitási szintről. az hogy most mi van, kb. annyira érdekes, mint hogy te mit tartasz marxról.

akkor néma maradok, mert konkrétan rád nem vagyok kíváncsi, ne haragudj.

bölcsbagoly 2014.10.02. 19:47:48

@Deepblue Noir: részvétem, képzelem mennyit szenvedhetsz saját magadtól!-:))

N48 2014.10.02. 20:16:24

@easywork:
A blog komolyságát szerintem jól mutatja a többi bejegyzés.
Nem hímsoviniszta cikk ez, csak szimplán provokálni/szórakoztatni akar.
Érintettségtől függ, hogy kiből mit vált ki...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 20:17:37

@nu pagagyí:

"Látom, nagyon bele vagy szeretve a középkorba."

A szerelmet meghagyom a férjemnek, köszi.:) De nyilván az előtt lebeg rózsaszín köd, aki nem látja olyan sötétnek, mint te, és nem rajtad van a szemellenző.:)

"Nem cáfoltam ugyan, hogy akkor is volt fejlődés (csigalassú), de fasorban sem volt a polgári forradalmak utáni időszakkal, amely átrendezte a társadalmi viszonyokat és nagyságrendekkel felgyorsította a tudományos, technológiai és kulturális fejlődést."

A kulturális fejlődést szerintem hagyjuk, már a fogalomnak sincs értelme. Vagy nálad magasabb kultúra egy Való Világ egy Globe színháznál csak azért, mert a mi tömegkultúránk újabb, mint I. Erzsébet korának tömegkultúrája? (Igen, akkor a színház az volt.) A társadalmi viszonyok átrendeződése pedig csak változás, sajnálatosan nem járt fejlődéssel.
Technológiai és tudományos fejlődésről beszélhetünk egyedül, ami valóban a mai napig gyorsuló ütemű, de az újkor boszorkányégető emberét sem átkozzuk azért, amiért még a gőzgépet sem ismerte.
Szóval, a középkorban nem volt olyan gyors a technikai fejlődés, mint az újkorban, de ez nem azért van, mert "minden új gondolatot üldöztek volna", ugyanis a középkor pont, hogy megágyazott ennek a fejlődésnek. Például azzal, hogy a középkorban jöttek létre az egyetemek, egy olyan polgári réteg, amelyből az értelmiség kikerülhetett, egy olyan írásforradalom, ami lehetővé tette a gyors egyetemi jegyzetelést és a jegyzetek széles körű terjesztését, vagy például a humanizmus - igen, a középkor 1492-ig, Magyarországon 1526-ig tartott -, amelynek szintén vannak például közvetlenül 12-13. századi előzményei. De ennyi erővel az ókori Róma is maga volt a sötétség, hiszen akkor még lassabb volt a technikai fejlődés, pedig az ő esetükben nem divat azt mondani, hogy "csírájában fojtottak el minden új gondolatot".

"Bár, pont ez a "fejlődés" az, amelyet sokan ostoroznak. Nekik azt kívánom, menjenek vissza a "középkorba", persze jobbágynak, bár tudom, ez már nem lenne elég vonzó számukra."

Én arról beszélek, hogy a fejlődést nem érdemes az emberi elmére, az emberi természetre, az emberek hitvilágára vagy az emberek kultúrájára kivetíteni, mert sem okosabbak, sem nemesebbek, sem műveltebbek, sem kevésbé babonásak, sem kulturáltabbak nem lettünk. Aki ezt hiszi, az elefántcsonttoronyban él. Fejlődés technikai és tudományos téren valósult meg, és ez sok tekintetben nagyon jó és kényelmes dolog, sok tekintetben pedig borzalmas, ha például egy népirtásra gondolok.
Egyébként valószínűleg sokan örülnének ma, ha átlagos telkes jobbágyként élhetnének Magyarországon, és ez szintén nem vidám dolog.
Az, hogy a fejlődésről mások mit gondolnak szerinted, már nem rám tartozik.

"Ami a "középkorban" kivétel volt, az az újkorban általánossá vált. Aki tehetséges volt, felemelkedhetett. De lehet, hogy ezt is rosszul látom?"

Az alulról csúcsra törő zseni mindig kivételes, 2000 éve, Hunyadi Mátyás korában, Ferenc Jóska alatt, meg most is. Valamint szinte minden korra jellemző, hogy a piramis két vége között igen gyengék a kapcsolatok - kivéve, amikor egy működésképtelen társadalommodellt talál ki egy diktatúra -, míg középről föl is, le is könnyebben vándoroltak át az emberek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 20:19:03

@nu pagagyí:

Ez ugyanaz a familiaritás, mint régen, a lényeg, hogy jó urat szolgálj, jókor, jó helyen.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 20:22:12

@borzimorzi:

Szerintem ez valami kegyelmi állapot volt, vagy hasonló.:) Egy héttel azután, hogy hazajöttünk, Firenzében már hódara esett, átlépve a határon meg nem tudtuk, hogy belvíz van-e, vagy a Mura öntött ki.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 20:30:23

@bölcsbagoly:

Sokkal könnyebben és gyorsabban hozzáférünk sokkal több adathoz, ami tök jó dolog, már csak arra kellene figyelni, hogy az adatokat tudássá alakítsuk, nem pedig a lustaságunknak ágyazzunk meg vele.:)
Például lehet, hogy két kattintással utána lehet nézni, hogy mikor végezték ki a 13 aradi vértanút - akik egyébként többen voltak -, illetve, hogy mi volt a nevük, csak ez még nem váltja ki a műveltséget. Érdekes, hogy ma már annyira elterjedt az írásbeliség, és annyira hozzászoktunk, hogy mindent leírunk vagy meg tudunk nézni írott formában, hogy nemhogy egy Odüsszeiát képtelenek lennénk megtanulni, mint régen, a szóbeliséghez szokott emberek, hanem akkor is bajban vagyunk, ha a boltban rájövünk, hogy elhagytuk a bevásárlólistát.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 20:31:41

@Deepblue Noir:

Mely szakemberekről?
Ha az előítéleteid rabja vagy, az a te bajod, nem az enyém.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.02. 20:33:40

@Deepblue Noir:

Azt hittem, értelmesebb és nyitottabb vagy. De semmi gond, akkor vitatkozz nyugodtan magaddal az ideálképekről, biztosan épületes lesz, és sokat tanulsz majd belőle.:)

bölcsbagoly 2014.10.02. 20:44:24

@Mj: na ja, ma kézzel lábbal tiltakoznak minden memorizálás ellen! memoriterekbe/telefonra/pc dokumentumokban tárolnak minden, amúgy könnyen megjegyezhető adatot/dátumot is. S csodálkoznak, hogy az edzetlen memóriájuk képtelen egyből jól teljesíteni.
Ma már szinte csak a színészek, jogászok és taxonómusok, stb. memorizálnak. A többiek óvják az agyukat a túlterheléstől, nehogy agysérvet kapjanak! Hiszen a lexikális tudás ez egy veszélyes betegség!-:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.02. 22:19:21

@Mj:

az önhittséggel és műveltséggel párosuló ostobaságnál nincs veszélyesebb, épp ezért vagytok annyira kártékonyak

Barbaarb 2014.10.03. 07:59:38

@Phátyol Ferenc:

Hát én a nőkkel biztosan nem ez alapján állok szóba, és a beszélgetésünk sem azzal kezdődik, hogy ezt kipuhatoljam, az együttélés eldöntésében már egy szempont, de túlzás lenne azt mondani, hogy a férfi ez alapján választ.
Pozitív, ha egy nő házias, de ennél fontosabbak a külső és egyéb belső tulajdonságai.

@vuvuzela importőr:

Ez természetes, de ez nem egyenlő azzal a sarkossággal, amire én válaszoltam.

bölcsbagoly 2014.10.03. 12:25:50

@Deepblue Noir: szerencsére nálad még a műveltség sem jöhet számba, az önhittség annál inkább. No meg a pofátlanság.

bölcsbagoly 2014.10.03. 12:29:04

@Barbaarb: nyilván, hogy megismerkedéskor, első találkozókon, nem vizsgáztatja le az ember a kiválasztottat háziasságból. De nem árt idővel szót keríteni ilyen témákra is. nem egyébért, de a külcsin egy-két évtized alatt elillan, míg a belbecs megmarad, sőt fokozódhat. Persze, ez csak akkor szempont, ha hosszú távra tervez valaki.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 14:54:38

@Deepblue Noir:

"az önhittséggel és műveltséggel párosuló ostobaságnál nincs veszélyesebb, épp ezért vagytok annyira kártékonyak"

1. Légy olyan kedves, és idézz tőlem olyan mondatot, amely önhittségről tanúskodik.
2. Légy szíves, idézz tőlem olyan mondatot, amely butaságot tartalmaz, lehetőleg cáfold is.
3. Még mindig egy képzeletbeli mumus csoporttal vitatkozol, amivel elég inkorrekt módon mosol össze engem.
Továbbá, ha állításod szerint nem vagy kíváncsi rám, akkor miért illetsz személyeskedő vádakkal?

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 14:56:07

@bölcsbagoly:

a pofátlanság az hogy kérés nélkül agyatlanságokat szórsz szét a neten. majd ha abbahagyod, beszélhetünk arról, ki a pofátlan. nyomoronc.

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 14:58:25

@Mj:

1. "Azt hittem, értelmesebb és nyitottabb vagy. De semmi gond, akkor vitatkozz nyugodtan magaddal az ideálképekről, biztosan épületes lesz, és sokat tanulsz majd belőle.:) "

parancsolj. na ez miről árulkodik szerinted? nem az a baj, hanem az, ha nem ismered el.

2. nem tudok egyet kiragadni, ha neked van olyan, ami szívednek kedves, idézd be, majd reagálok rá.

3. nem képzeletbeli csoport. jobboldalinak-konzervatívnak tekinthető emberek, magyar környezetben. te ennek része vagy.

Szputya 2014.10.03. 15:03:05

@bbrrr: szerintem némi utazásnak bele kéne férnie, nem ugyanaz megismerni a trópusokat a neten, mint tapasztalni a való életben... persze, nem azt mondom, hogy minden évben kétszer Mauritiuson kell nyaralni, de mondjuk egy-egy hét jó lenne megismerni városokat, nemzeti parkokat... és persze, az együtt töltött idő számít, de ha anya-apa gürizik még pluszban félállásban a főállás mellett, hogy legyen a gyereknek angol tankönyve, akkor hol tudnak tartalmasan időt együtt tölteni? Hisz akkor mondjuk egy soproni kirándulásra sem futja, ha történetesen Debrecenben laksz...

Szputya 2014.10.03. 15:04:23

@Cefrekecske: A bigámia nem megengedett, válni nem terveztem. :)

Szputya 2014.10.03. 15:09:33

@232323: Szerintem vannak nők, akiknek ez teljesen megfelelne, hisz egyáltalán nem karrier egy irodában tologatni az aktákat, vagy neveletlen kölkökkel vesződni az iskolában, vagy szaros ágytálakat mosni egész nap, vagy takarítani járni... Nem minden nő lesz karrierista csak azért, mert dolgozik, és persze a kulimeló is lehet megfelelő valakinek, kinek-kinek vérmérséklete szerint.

Szputya 2014.10.03. 15:10:54

@232323: Nem kéne, hogy Mo. rabszolgaföld legyen...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 15:14:11

@bölcsbagoly:

Szerintem ma is rengeteg dolgot memorizálnak a fiatalabbak, csak nem feltétlenül értelmes területen, például rengeteg zeneszám szövegét és dallamát jegyzik meg. Én magam is ismertem egy srácot, aki Star Wars-rajongóként az összes csillagromboló meg harci repülő adatait fejből vágta, töriből meg borzalmas jegyei voltak.:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 15:18:04

@Mj:

látod, ez is példa arra, mennyi hülyeséget összezagyvál ez az ember. még jó, hogy nincs semmi hatása a többiekre, mert alig hiszem hogy itt sokan olvasnák a kommenteket, de ha mégis, az sem valószínű hogy a többségüket befolyásolná

bbrrr 2014.10.03. 15:19:06

@Szputya: Persze, hogy nem ugyanaz megismerni a trópusokat a neten. De miért kéne megismerni élőben? Mert ennyi erővel a déli sarkra is elvágyódhatnál, meg a Holdra is, az is tök más élmény élőben, mint a neten. (arról nem is beszélve, hogy milyen jó betegségeket lehet összeszedni a trópusokon)

Csak azért, mert van egy "világ 100 legszebb városa" könyv, nem kell mindegyiket meglátogatni. Az ember bőven teljes életet élhet akkor is, ha nem járt az összes európai országban, és az egyenlítőn túl sem. Ez nem része az általános alapműveltségnek. Felnőnek teljesen normális emberek úgy is, hogy még soha nem jártak külföldön. Nyilván, akinek a tengerbiológia vagy a régészet az élete, annak ez nagy hiányosság (lenne), de neki sem emberileg, hanem "szakmailag".

Valószínűleg nem vagyok normális, de nekem az összes külföldi utam amiatt emlékezetes, akikkel voltam, és nem amiatt, amit láttam.
És mindegyikre igaz az, hogy egyedül nem mentem volna, vagy ha igen, nem élveztem volna.

Egyébként, ha nem is minden évben, de mondjuk 5 évente egy távolabbi országba elutazás bárkinek beleférhet. Ahhoz egész minimális összeget kell minden hónapban félretenni. Kell hozzá egy elszántság, meg némi lemondás, de ha valakinek fontos, biztos meg tudja oldani. Aki nem elégedett, annak tökmindegy, hogy mennyije van, akkor is elégedetlen lenne, ha duplaannyija lenne. Ez alkati kérdés, nem vagyoni.

Szputya 2014.10.03. 15:22:13

@Mj: És nem jönnek rá, hogy azért nem tud gondolkozni, mert nincs mire építsen... a lexikális tudás az alapja a gondolkodásnak - szerintem... (off. tetszenek a kommentjeid)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 15:28:10

@Deepblue Noir:

"parancsolj. na ez miről árulkodik szerinted? nem az a baj, hanem az, ha nem ismered el."

Ebben tényleg nem tudom, hol bújik meg az önhittség, hiszen az egyoldalú, a vitapartnerre egyáltalán nem kíváncsi, kinyilatkoztató monológok szerintem sokkal inkább önhittségről tanúskodnak, mint az én üzenetem, amelynek az a lényege, hogy azt hittem, képes vagy normálisan, nyitottan vitatkozni, másrészt neked, magadnak sem sok hasznod lesz abból, ha csak kinyilatkoztatsz, mert abból nem lesz épületes vita, amelynek során mindkét fél tanul valamit.
Én pont azért szeretek korrektségre törekedve, személyeskedés meg lenézés nélkül eszmét cserélni másokkal, mert ezáltal mind a ketten gyarapodhatunk: megőrizhetjük a más elveket vallók felé a nyitottságunkat és az empátiánkat, új tudáselemekkel és érvekkel gazdagodhatunk, sőt, önmagunkat is fejleszthetjük, amennyiben egy konstruktív vita során rájövünk, hogy a másiknak van igaza, és ezt be is tudjuk látni.:) Én ilyen jellegű vitát szeretnék veled is folytatni, de úgy látom, ebben egyre kevésbé vagy partner, amit sajnálok.

"2. nem tudok egyet kiragadni, ha neked van olyan, ami szívednek kedves, idézd be, majd reagálok rá."

Te állítod rólam, hogy butaságokat írok, úgyhogy nosza, ha állítasz valamit, bizonyítsd is be magad, hogy az úgy van. Nehogy már tőlem várd, hogy helyetted, "magam ellen" dolgozzak.:P

"3. nem képzeletbeli csoport. jobboldalinak-konzervatívnak tekinthető emberek, magyar környezetben. te ennek része vagy."

Meglepődnél, hogy hány dologban nem értek egyet a ma jobboldali-konzervatívnak tartott csoporttal - amelyik valójában csak nyomokban az -, és nem csak politikai téren.:P De mondom, skatulyázgass csak nyugodtan, semmi értelme.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 15:31:30

@Szputya:

Nekem például régi álmom, hogy keresztül-kasul bejárjam a Kárpát-medencét - alapvetően jól haladok -, ami nemcsak gyönyörű és változatos, hanem még költséghatékony is.:) (Bár mostanában sajnos már drágább az üzemanyag Erdélyben, mint Magyarországon.:-/)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 15:37:43

@Deepblue Noir:

A most általános műveltségnek tartott halmaz valószínűleg át fog alakulni elit humán műveltséggé pont amiatt, mert egyre kevésbé elterjedt, hogy kívülről tudjanak az emberek név szerint híres embereket, verseket, évszámokat vagy fogalmakat. Ez szerintem meg fog maradni a humános egyetemistáknak, míg általánosan inkább a gyakorlati alkalmazásokat illik majd ismerni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 15:45:31

@bbrrr:

Szerintem pont azért nem érdemes erről eszmét cserélni, mert, ahogy te is megfogalmaztad, ez alkati kérdés. Én kb. két hétig nem bírok a fenekemen maradni, mert imádom a természetet, szeretek kirándulni, hegyet mászni és tanulmányozni egy-egy terület kulturális örökségét, egy külföldi város/falu/természeti látnivaló saját hangulatát, levegőjét meg szintén szeretem magamba szívni, hogy gazdagodhassak általa, és új élmények révén feltöltődhessek. De van, akinek ez nem pihenés, és a kevéske szabadidejében, a még kevesebb pénzéből inkább otthon van és teszem azt, kertészkedik, vagy 5 évig spórol, és lemegy az Adriára süttetni a hasát.

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 15:48:51

@Mj:

3. én pontosan fogalmaztam: a teljes jobboldali-konzervatív halmazra gondolok, nem csak a nácikra, vagy a fideszre, jobbikra, nem csak a magyarokra, mindenkire. akármennyire heterogén nézetek-emberek csoportja, akármennyire nincs problémám bizonyos nézetekkel, bizonyos személyekkel,azért vannak előítéleteim és problémáim magával a halmazzal kapcsolatban. en block.

2. tényleg nem látom értelmét egy mondatot általam kiragadni, mert rögtön vissza lehet vágni: miért pont azt ragadtad ki, vagy kontextus nélkül értelmezed, stb.

1. én nem igazán tartom épületes vitákra alkalmas terepnek a blogkommenteket, nem én tettem ilyenné, mások. volt olyan hely, volt olyan idő ahol színvonalas vitákat próbáltam folytatni és utólag megbántam, felesleges erőfeszítés volt.
marad a beszólogatás. nincs túl sok értelme, de hát ez van.

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 15:50:24

@Mj:

Én kb. két hétig nem bírok a fenekemen maradni, mert "

no ezzel pl. az idegeimre mennél elég gyorsan:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 15:51:03

@Szputya:

Mindenképpen az egyik alapja, a különböző logikai levezetések, analógiakeresések mellett. Kíváncsi leszek, vajon ennek lesz-e számottevő hatása az átlag IQ-ra. (Köszi, a tieid is.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 15:52:57

@Deepblue Noir:

Azért az, hogy legszívesebben minden vagy minden második hétvégén kirándulnék valahova, az nem azt jelenti, hogy ez így is van.:)

bbrrr 2014.10.03. 15:54:33

@Mj: De néhány ritka hobbi kivételével (amik azért többnyire a luxus kategóriába esnek) azért bármennyi pénzből meg lehet oldani a dolgokat. A kirándulás többnyire nem drága. Nyilván, ha a világ másik végén szeretnéd, az igen. Egy ember élete arra sem elég, hogy 100 km-en belül minden látnivalót megnézzen. Attól, hogy valami messze van, nem biztos hogy szebb.

Ezzel csak arra próbálok rámutatni, hogy többnyire nem pénzkérdés, hogy valaki boldog-e vagy sem. (tudom, elcsépelt dolog). És ezért azzal érvelni nőként, hogy "azért mentem vissza szülés után fél évvel dolgozni, hogy a szokásos évi 2 hét riviéra beleférjen a családi költségvetésbe, mert enélkül nem tudok élni", kissé fura szemléletmódot tükröz. Kicsit alacsonyabbra veszi az igényszintjét, és sokkal többet lehet a családjával. Igaz, nem a riviérán.

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 15:57:35

@Mj:

de akkor meg jön a sóvárgás, hogy "de mennék"

@bbrrr:

ez így egyszerűen nem igaz, kamu, propagandaszöveg, semmit több.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 16:08:16

@Deepblue Noir:

"3. én pontosan fogalmaztam: a teljes jobboldali-konzervatív halmazra gondolok, nem csak a nácikra, vagy a fideszre, jobbikra, nem csak a magyarokra, mindenkire. akármennyire heterogén nézetek-emberek csoportja, akármennyire nincs problémám bizonyos nézetekkel, bizonyos személyekkel,azért vannak előítéleteim és problémáim magával a halmazzal kapcsolatban. en block."

Mindenkinek vannak előítéletei bizonyos csoportokkal kapcsolatban, de te most velem beszélsz, nem pedig A jobb-konzervekkel, tehát nem érdemes az egyedire ráhúzni az általánost, mert óhatatlanul torz eredményt kapsz.

"2. tényleg nem látom értelmét egy mondatot általam kiragadni, mert rögtön vissza lehet vágni: miért pont azt ragadtad ki, vagy kontextus nélkül értelmezed, stb."

Meg sem próbálod, ehelyett ismét csak a fals előítéleteid rabja maradsz. Kár. Én például kifejezetten konkrét állításokat szoktam megpróbálni cáfolni, annak is van a legtöbb értelme egyébként.

"1. én nem igazán tartom épületes vitákra alkalmas terepnek a blogkommenteket, nem én tettem ilyenné, mások. volt olyan hely, volt olyan idő ahol színvonalas vitákat próbáltam folytatni és utólag megbántam, felesleges erőfeszítés volt.
marad a beszólogatás. nincs túl sok értelme, de hát ez van."

Megint másra próbálod hárítani a felelősséget, ami szintén kár. Adva vagyok én, aki szeretne korrekt módon vitázni - és ha megnézed a kommentjeimet, láthatod is, hogy sokszor találtam ebben partnert - és adva vagy te, aki szabad akaratából olyan színvonalon válaszol, amilyenen neki tetszik. Ez a játék tehát két szereplős, te mégis egy harmadik, nem létező játékost vonnál be azért, hogy rá fogd, nem hagy téged játszani, holott te vagy az, aki nem akar. Persze, valahol érthető, hogy megcsömörlöttél a blogszférától, engem is kurváztak le azért egy blogon, mert kiderült, hogy hiszek Istenben. De attól még elsősorban magaddal szúrsz ki, ha annyira lejjebb adsz a színvonalból, hogy már csak az öncélú beszólogatásra futja akkor is, amikor lenne lehetőség normális véleménycserére is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 16:20:47

@bbrrr:

A világon számos kivételesen gyönyörű hely létezik, és ezek elenyésző része van a lakóhelyed 100 km-es körzetében.:) Úgyhogy én elsősorban konkrét preferenciák alapján választom meg, hogy a szűkebb és tágabb hazámon kívül hova szeretnék menni - pár extrém természeti látnivalón kívül igazából csak Európa vonz -, aztán gyűjtünk rá.:)
De természetesen vannak, akik presztízsből mennek Thaiföldre, a riviérára vagy a Bahamákra, hogy elmondhassák, hogy na, ők voltak ott. Ezek az ún. kipipálós turisták, ők szoktak jellemzően pózolva fotózkodni egy könnyen beazonosítható, híres helyen, ami garantáltan együtt jár az egonöveléssel és a köreik irigységével, ami szintén még nagyobb egót eredményez.

Egyébként valóban nem függ össze a vagyoni helyzet a boldogsággal. Ha egy anyának fontosabb a családjánál 2 hét nyaralás, annak sajnálom a családját.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 16:24:13

@Deepblue Noir:

Én inkább csendes, örömteli vágyakozásnak és készülődésnek hívnám, kb. olyan, mint amikor gyerekkorodban nagyon szeretnél megkapni egy játékot, tudod is, hogy tényleg jó az a játék, meg is ígérték a szüleid, hogy gyűjtenek rá a szülinapodig, de még nem jött el a napja, úgyhogy addig is elképzeled, hogy mennyi mindent tudnál vele csinálni, illetve milyen jó lesz majd, ha megkapod.:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 16:28:47

@Mj:

valószínűleg azt sem értenéd meg, miért vagyunk mi ellenségek hiszen nem is ismerjük egymást, de hát mindegy, ezt nem is várom el.

mindenesetre köszönöm az útmutatást, tanár néni, próbálok csendben maradni ha csak beszólogatni van kedvem és nem érdemben vitázni:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 16:31:45

@Mj:

ha tudnád, én mire szoktam néha vágyakozni ilyen módon...de nem mondom el, mert..mert nem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 16:52:04

@Deepblue Noir:

Már miért lennénk mi ellenségek?! Egy MSZP-s aktivista srácra emlékeztetsz egy kicsit, aki pusztán amiatt, mert egy blogon vitáztunk, és a végén már én is inkább csak az oltogatásnak láttam értelmét, odáig ment, hogy becsöngetett a bejelentett lakcímemre, ahol én évek óta nem laktam, aztán megírta nekem a dolgot azzal a szándékkal, hogy jól beparáztasson, hiszen "ellenségek vagyunk".:) Szerintem semmi értelme ellenségeket gyűjteni - blogokon meg főleg -, így is van elég probléma az életben.

Nem útmutatásnak szántam, hanem ösztönzésnek ahhoz, hogy a lehető legjobbat hozd ki magadból. De ehhez te kellesz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 16:54:14

@Deepblue Noir:

Tőlem. Ha megnyugtat, nem érdekelnek a vágyaid, én is csak azért írtam le azt, amit, hogy tudassam, rossz kifejezést használtál velem kapcsolatban.

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.03. 17:18:34

@Mj:

pont erről van szó. az ellenséget én nem személyes ellenségként, hanem strukturális ellenségként fogom fel: bizonyos társadalmi helyzetű, bizonyos világnézetű emberek az én fogalmaim szerint az ellenségeim.
személytől, vágyaiktól függetlenül.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.03. 17:40:06

@Deepblue Noir:

Sajnállak érte. Mellesleg - most felejtsük el a kommunizmus tévtanait - hogy lehet valaki társadalmi helyzetéből adódóan ellenség? Meg azt sem értem, hogy ha te beleférsz a világképembe úgy, hogy nem akarlak megváltoztatni, akkor én hogyhogy nem férek bele a tiedbe? Miféle világkép ez? (Se nem konzervatív, se nem liberális, az tuti.)

sanzelizé 2014.10.03. 17:45:27

@232323: nalunk az asszony 2 iskolas gyerek mellett elegedett a szerepevel, ugyanis belatta 2 lovon nem lehet ulni 1 seggel. Az meg a ferfi feladata, hogy biztositsa ehhez a forrast. Meglatasom szerint sok-sok csaladban azert nem mukodik a klasszikus modell, mert a ferfiak kib@szott lustak es kenyelmesebb 2 fizubol eldegelni, mint odatenni magad es bevallalni a szereped.

Szputya 2014.10.05. 15:22:49

@bbrrr: Hát, ebben nem értünk egyet... de minden ember különböző... én szeretek utazni, megismerni idegen tájakat, ételeket és kultúrákat...

Szputya 2014.10.05. 15:36:40

@Mj: Szerintem lesz hatása, ha nem érezhető már most is... Én is szeretném megismerni-bejárni a Kárpát-medencét, aztán azokat a helyeket is, ahonnan a családom származik... emellett persze más kultúrákat is... szépen lassan egyszer csak... :) De nem mindenkinek adatik meg...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.05. 19:54:37

@Szputya:

Nekem szinte a teljes apai ág határon túli, de még Kárpát-medencén belüli (ráadásul a férjem apai ága is, úgyhogy össze szoktuk kötni a kettőt, ha már ott vagyunk:)), bár vannak francia őseim is, csak ők meg nem biztos, hogy Marseille-ből jöttek, illetve nem tudom, honnan került Aradra egy olasz nemesi nevű ük-ükanyám, szóval, ha Franciaországban vagy Olaszországban járunk, akkor nincs meg bennem az a plusz otthonos gondolat, mint amikor Aradon vagy Nagykikindán járok.:)
Egyébként én is pont így vagyok ezzel.:) (Ha rendesen megtervezed az utazást, és tudod, hol érdemes megszállni, akkor nemcsak Kárpátalja, Délvidék, Felvidék vagy Erdély tud költséghatékony lenni, hanem távolabbi, de még kocsival elérhető helyek is.)

Deepblue Noir (törölt) 2014.10.06. 12:30:37

@Mj:

ezután jönnek a gyerekkori képek

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.10.06. 22:17:26

@Deepblue Noir:

Ismét sikerült a lényegre reagálnod, gratulálok. (Egyébként a szüleimnél vannak a gyerekkori képeim, úgyhogy, ha akarnám se tudnám magam mutogatni.)

rémTündér /aprócska kismacska./ 2014.10.07. 07:23:33

még akár jó is lehetne a cikk, ha nem általánosítana, ha ezt az idiotizmust nem akarná ráhúzni minden nőre. ugyan is vannak nők, akik apa/anya nélkül nőttek fel. ha a szerzőnek az fáj, hogy ezek a nők is szeretnének boldogulni a világban, akkor nyugodtan el lehet menni harmadik világbeli országokba, lelet feleségül kérni egy olyan nőt, akit bőven boldoggá tesz az, hogy el van tartva és már szüli is az újabb és újabb utódokat.
nekünk meg, akiknek ennél kicsit több motivációnk van az életben, engedtessék már meg, hogy ne érezzük magunkat szarul. köszi. (elvált szülők gyereke és apa volt a faszfej)

rémTündér /aprócska kismacska./ 2014.10.07. 07:33:25

Bocs, visszavonom. A cikk gyakorlatilag semmi másról nem szól, minthogy a nőket becsmérli. Mindegy, hogy az a nő hogy nőtt fel. Földet rád.

Barbaarb 2014.10.07. 12:26:18

@bölcsbagoly:

Szerintem ez nem puhatolózással derül ki. Az együtt járás és esetleg élés során kiderül a szorgalom és egyéb jellem is, amelyek felnyithatják az ember szemét, és ez persze nemtől független.

annamanna 2014.10.12. 00:20:53

Ez egy rendkívül fontos és lényeglátó cikk, de. Azt hiszem, valami olyasmi maradt ki belőle, hogy el kell fogadni tényként, hogy nem a nők a gyakorlatias és a férfiak az elméleti teremtmények. Hanem vannak gyakorlatias férfiak és nők, és vannak olyan férfiak és nők, akik inkább elvontak/elméletiek/álmodozók. Ilyennek születtek és ezen nem fognak változtatni soha, mert nem tudnak kibújni a bőrükből. Ezt el kell fogadni és kész. Valóban mérhetetlen mennyiségű rendetlen, nemtörődöm nő van. Lehet őket királylánynak hívni, mindegy, ez attól sem függ, hogy milyen anyagi körülmények közé születtek, egyszerűen csak így van és kész.
Biztosan nagyon jó megoldás a gyermekkori házimunkára szoktatás. Ez talán az egyik kulcsa a problémák megoldásának.
A másik kulcsa, hogy valamennyire bele kell törődni, hogy az illető nőknek nehezen mennek a gyakorlati tevékenységek.
A harmadik talán az, hogy nem szabadna a férfiaknak magukat kihasználni hagyni. Olyan önbecsülésre kellene szert tenni, hogy a nő felfogja: vagy igazodik a férfihoz és megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni magából, vagy élhet egyedül.
Amíg a királylányok megtalálják a nekik behódoló férfiakat, addig teljesen fölösleges változtatni a mentalitásukon.
süti beállítások módosítása