HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van '56 hőseinek emlegetéséből

2018.10.19. 06:56 Elegem Van

Pár nap múlva megemlékezünk az '56-os forradalomról, melynek keretében ostoba, korrupt politikusok fognak pofázni '56 hőseiről. Nyomják a szánalmas bullshitjeiket a gyéren megjelenő, unatkozó nyugdíjas rajongóknak, a kivezényelt, okostelefonjaikat nyomogató iskolásoknak. Aki arra vetemedik, hogy belenézzen ezekbe a tudósításnak nevezett, szürkeségtől csöpögő szeánszokba, azokban megfogalmazódhat a gondolat, hogy ezekből lehetne-e hős? A kispufi Gulyás Gergely oda merne-e szaladni egy orosz tankhoz molotovkoktélos üveggel? A nagypufi Viktor vajon Szolnokon várna-e a menetrendszerűen érkező orosz tankra vagy elmondaná-e: a "Ma hajnalban a szovjet csapatok támadást indítottak fővárosunk ellen azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy megdöntsék a törvényes magyar demokratikus kormányt." - kezdetű rádiószózatot? Ne legyenek illúzióink, ezekből sosem lehet hős.

Mert hol terem a hős? Senki sem születik úgy, hogy hős lesz. És a "Mi leszel, ha nagy leszel?" kérdésre is kevesen válaszolják, hogy: "Hős leszek!". Úgy tudom OKJ-s képzésben sincs százhúsz órás hősképző tanfolyam. Sőt, amikor a hős megcselekszi, amit megkövetel a haza, nem szólnak fanfárok, nincs taps, semmi sincs. Csak egy döntés. De ebben a döntésben benne van az adott ember.

Van, hogy ez a döntés teljesen hétköznapinak indul, és a későbbi hőssé avanzsált csodálkozik rá a legjobban, hogy amit egyszerű, tisztességes lépésnek gondolt, annak súlyos, egész életére kiható következményei lesznek. Hiszen a későbbi hős csak mondott vagy tett valami józan ésszel könnyen felfoghatót, melyben az aktuális hatalom ellenséget látott. És a normalitás miatt nem is képes megváltoztatni a véleményét, akkor sem, ha a hatalom már nyergeli a halál lovasainak lovait. Ekkor nem marad más, mint az "Itt állok, mást nem tehetek, Isten engem úgy segéljen, Ámen." Mennyi ilyen tisztességes ember lett '56 hőse, aki nem akarta a padlásseprést, az ÁVH fekete autóit, az orosz megszállást, a hazaáruló komcsi uralmat. Nem csináltak nagy dolgokat, csupán felszólaltak a munkahelyükön, sztrájkoltak, tüntettek, semmi különös, mondhatjuk a mai kor embereként. Mi ebben a hősiesség? (Bár ahogy a mostani folyamatokat látjuk, lehet, hogy ismét meg kell élnünk a normalitásban rejlő hősiességet.) Sok ilyen embert ismertem, akik aztán a "legvidámabb barakk" kitaszítottjaiként vegetáltak a rendszer ellenségeinek kikiáltva a kádári posványban. Ha lehet, már csak az ő emlékükre tekintettel se vegyék szájukra '56 hőseit a mai undokok.

tank1956.jpg

És vannak a pillanat hősei, akik az adott helyzetben az életüket dobják oda, mert az sem ér annyit, mint az, amiben hisznek. Az orosz tankok elé kézigránátokkal ugró pesti srácok nem gondolkodtak a nemzetközi helyzet összefüggéseinek reménytelenségén, hanem életüket adták a Magyarországnak nevezett hazájukért. Irracionális döntés, ugye? A nevüket kisajátító - prosti srácok - közül ma ki lenne képes a mutatványra, ha itt lenne az idő? A dagadt szeszkazán vagy a belügyi tudósítók oszlopos tagja? Akkor inkább legyenek szívesek és ne hivatkozzanak '56 hőseire.

És a legkínzóbb kérdés: Megéri? Régóta megválaszolatlan kérdés. Madách római színében is felmerül: "Bolond világ volt hajdanában: Brutus nem ült szép villájában, Kardot fogott s harcolni méne, Mint hitvány zsoldos, s még mivégre? A rongyos nép jóléte végett, S tar földön érte el is vérzett.” Vagy: "ÁDÁM: Mi jajszó ez, mely úgy velőbe hat? LUCIFER: Nehány őrültet most feszítenek fel, Testvériségről, jogrul álmodókat. CATULUS: Úgy kell nekik, miért nem ültek otthon, Élvezve és feledve a világot, Miért vitatták mások dolgait." Nem, valószínűleg az egyén szintjén nem éri meg.

Az egyszeri és megismételhetetlen élet helyett mit kap a hős? Elneveznek róla egy utcát, hogy annak lakói azt sem tudják kiről nevezték el, esetleg dühöngnek, ha bonyolult a név, és nem találja a postás a címet. Talán egy iskola is viselheti a nevét, ahol a diákok szépen felmondják a kanonizáltra szürkített életrajzot. Szóba jöhet még a névtábla - túlszámlázó szobrász alkotása - ahol remegő fejű öregemberek űzik évente egyszer unalmukat. És nagy ritkán szobor, amelyben szintén nincs sok köszönet, mert a mai művészeti irányzatnak megfelelően nem hősi pózban ábrázol, hanem valami nonfiguratív nyögvenyelős magyarázattal adja el a három tonna követ vagy fémet. (Ha a megrendelőnek nem tetszene, "Védjük meg a Földet!" szoborként éppen jó lehet.) Aztán ha megvan a szobor, jönnek a politikusok, akik feltekerik a bullshit generátort, és hajrá! Ezen kívül a hős nagyszerű cselekedetének még egy célja van, hozzájárulni egy-egy történész megakadt karrierjének továbblendítéséhez, csekély összegű konferencia díjak bezsebeléséhez. Egy pillanat az egész, és milyen sokan élnek meg belőle! Csak az nem aki a súlyos döntést hozta. Ő átlőtt, szétszaggatot testtel végzi az utca porában vagy megfojtva a bitón. A hős mint munkahelyteremtő! Nos, megéri?

Az eszünkkel tudjuk nem, nem éri meg. A szívünkkel érezzük, hogy mégis. Mert kellenek a hősök, akik szembesítenek magunkkal, saját kis konformista életünkkel, napi megalkuvásainkkal. A többség - számtalan, racionálisan jól magyarázható indokkal - nem lesz hős, de annál nagyobb tisztelettel kell tekintenünk azokra, akik mindent feladva hitükért hőssé váltak.

A hivatalos megemlékezések alkalmatlanok '56 hőseinek megadni a tiszteletet, ezért ezekből az üres, talmi pofázásokból elegem van.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


komment

Címkék: politika orbán történelem kormány 1956 európa életérzés párt bizalom megemlékezés Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr7014309889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 08:16:46

A történelem mindig egy kreált valóság.

A hősség is ilyesmi, hősnek lenni utólag lehet csak. Ma nem lehetsz az, mert nem tudod mi kell hozzá. A ma hőseit is a jövő fogja eldönteni.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.10.19. 08:45:23

"hogy ezekből lehetne-e hős? A kispufi Gulyás Gergely oda merne-e szaladni egy orosz tankhoz molotovkoktélos üveggel? A nagypufi Viktor vajon Szolnokon várna-e a menetrendszerűen érkező orosz tankra vagy elmondaná-e:..."

Nem tudhatod. Önmagadról sem tudod, mert nem tudhatod, másokról pedig végképp nem. Csak akkor tudod meg hogyan fogsz viselkedni szélsőséges élethelyzetben, amikor odakerülsz. Teljesen mindegy, hogy egy utcai késes támadás áldozataként, vagy terroristák kereszttüzébe keveredve a Bataclanban vagy egy teraszon kávézva, vagy egy diktatúra hadseregének rohamát elszenvedve...majd ott és akkor elválik, hogy milyen ember vagy.

Majd ott és akkor eljön az idő, hogy Gondor kapitánya megmutassa milyen ember: enged-e az Egy Gyűrű csábításának vagy ellenáll neki.

Könnyen lehet, hogy a kis pufi és a nagy pufi is, minden róluk kialakított képet és tapasztalatot megcáfolva, az emberi erények olyan tárházát csillogtatná meg, amelyet soha, senki nem nézett volna ki belőlük. Már hírnevet szerzett emberként is öregbítheted a nimbuszodat egy harc során, de 56 hősei, többségükben, éppen ellenkezőleg, teljesen hétköznapi emberként éltek: gyári munkások, egyetemisták, irodisták. Egyszerűek, átlagosak, névtelenek,...és bátrak az adott pillanatban, akik a történelem sodrába kerültek: mindig így van. A nagy szegénylázadások/parasztlázadások/szabadságharcok vezéralakjai vagy név nélkül megőrzött harcosai is pontosan ilyen emberek voltak. Simon Bolivar katonái vagy Wallace harcosai is.Talán röhejesen pufik is voltak köztük, akik nem akartak hősök lenni, csak emberhez méltó életet szerettek volna élni.

Van egy tengerész közmondás: A nyugodt tenger nem nevel jó hajósokat.

A Vihar nevel jó hajósokat. És amikor eljön a vihar, mindenkiről lehull az álarc, vagy éppen a halála pillanatában valósítja meg önmagát, mint a korrupt, gyáva, hamis és törtető Matton herceg, az Idő Urai c. Moebius rajzfilmben, amikor feláldozza magát, hogy a többiek megmenekülhessenek. Egy forradalom/egy háború/ egy erőszakos cselekmény/egy családodat ért támadás...kifordítja önmagából az embert: a gyávák, akik addig talán rettenthetetlennek mutatták magukat, elbukhatnak, míg az észrevétlenek, a szürke tömeg arcai talán felmagasztosulnak.

Ne abból ítéld meg a Gulyást vagy a Viktort, amit ma, a hétköznapokban produkálnak. Nagy Imre is söpörte a padlásokat a diktatúra kiszolgálójaként, és fizikai kinézetre sem volt a Dwayne Rock Johnson,...és ma szobra van.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.10.19. 08:48:25

@maxval balcán bircaman: Véletlenül egy teljesen normális, vitaképes kommentet küldtél be és elfelejtettél libsizni, Iván. Bünti lesz ebből. Majd amikor az FSZB/KGB emberei vascsővel verik a talpadat egy Szófiai kínzókamrában, megtanulod ismét mi a rend.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 08:52:46

@zord íjász:

Neked viszont le fog vonni Soros gazda a bónuszodból, hogy egy SZVR-trollt megdicsértél.

Tisztességes Természettudomány 2018.10.19. 13:43:12

Csenticsek Valér 17 éves volt, amikor kitört a forradalom. A Corvin-közből indulva haladt 326 métert az úton, amikor fejbe lőtték. Nélküle nem tudnánk ma ünnepelni. Az ő áldozata meglendítette az események folyásának menetét!

erkölcsi hulla 2018.10.19. 13:44:36

"Mert hol terem a hős? Senki sem születik úgy, hogy hős lesz"

Kényszer teszi a hősöket.
Az aradi vértanúk, ha választhattak volna, nem hinném hogy bitóra szerettek volna menni, de ez csak egy feltételezés. Lehet jobb szerették volna asszertívebben megoldani azt a mizériát. Nem sikerült, egyoldalú negatív összegű játszma lett.

szepipiktor 2018.10.19. 13:53:23

Öreg, te tényleg beteg vagy!
Mert néhány idióta felhasználja az egészet, te rájuk vagy ki? A hősökre?
Akkor te megveted Petőfiéket is, igaz?
A leírtak nyilt igazolása annak, hogy ma egy réteg a magyar alapok teljes kipusztítását szeretnék elérni.
Az 56-os hözök pont ellenkezőleg, most aktuálisak, most kellene fokozottan kiemelni őket és szembeállítani a mai megélhetési politikusokkal - mondkét oldalról.
Szóval, öreg, felháborító vagy, a gondolataid nyiltan nemzetellenesek.
De gondolom ez a célod, küldetést teljesítsz.

babbaba 2018.10.19. 13:58:50

@szepipiktor: Szerintem ezt is túltoljuk. Egyszerűen nem tudom normálisan, egyszerű emberek módján megemlékezni. A teatralitás a lényeg, mint a cigányoknál.

apro_marosan_petergabor 2018.10.19. 14:12:30

Szemben a szerzővel, úgy gondolom, a hősöknek kijár a tisztelet, az állami megemlékezés is!
Láttam Gulyás Gergelyt hivatalosan 56-os hősöket ünnepelni, beszédet mondani, a beszéd belülről jött, átérezve, s nagyon helyén való volt. Amellett tudom, hogy OV, a Fidesz-KDNP(is) sokat tett ezeknek a hősöknek - kommunizmus úttörő sírásóinak - a megünnepléséért, rehabilitálásáért (ugyanis többségüket kommunista bérenc bírók koncepciós perben ítélték el...)
Aki ezeket nem akarja ünnepelni, az valahonnan az ÁVH-s-MSZMP-s vonalról, vagy annak holdudvarából érkezett, s ezért bírja ezt nehezen.
OV és társai felvállaják most is a kommunnzmus maradvéányaival a harcot emellett védik Mo függetlenségét - most is, ezerrel, tehát méltó utódok.
Nem fegyverrel - lévén - szerencsére -nincsen háború, nincsen kommunizmus - ez részben az ő tevékenységüknek is köszönhető, hogy nem Gyurcsány, "névadóm" Apró Antal 56-os megtorló unokájának férje van hatalmon, s lövet gumi lövedékkel(aki egyébként AVH-által ellopott villában lakik...).
Tiszelet az 56-os hősöknek, s mai utódaiknak!

morph on deer 2018.10.19. 14:12:40

@zord íjász:
“... és ma szobra van“

Hát or bán szobrával nekem se lenne bajom, tőlem akár Dwayne Johnsonra is hasonlíthatna, komolyan!
Bár csak már annyi lenne a gond vele...

Göntér László 2018.10.19. 14:20:36

Mi soha nem kapunk ki. Bár a forma időzítésünk lehetne jobb.

morph on deer 2018.10.19. 14:37:31

@zord íjász:
Azt hiszem, Nagy Imre kategóriát lépett.

Egy kézigránáttal a kezedben odadobni magad - szerintem - lényegesen egyszerűbb folyamat eredménye.
Egy erősen felindult állapotban, érzelmi/indulati alapon hozott hirtelen döntés, ami egy katartikus lépésre sarkall, legtöbbször mindenféle mérlegelés nélkül történik meg.

Az a fajta áldozat amit Nagy Imre hozott, szerintem jóval keményebb döntés eredménye. Ráadásul olyan döntésé, amit naponta újra meg újra meg kellett hoznia, hiszen adott lett volna a lehetősége, hogy mentse a bőrét, csak az nem egyezett az ő erkölcsi tartásával.

Cserébe viszont ez a patkánynépség most el akarja tagadni Nagy Imre létezését is, hiszen ő korábban kommunista volt, és mint olyan, azegyáltalán nem illik bele a jelenlegi “nemzetthy” koncepcióba, hogy valaki ilyen múlttal a lelkiismeretére hallgatva megtegye azt, amit helyesnek tart, akár az élete árán is!

A jelenlegi hatalomnak nem az ember számít, hanem a cimke, amit ráaggathat.
És Nagy Imrere nem illik a cimkéjük...

ételizésítő 2018.10.19. 14:46:29

Ha az 1956-os munkások élnének, október 23-án a teljes Fidesz-KDNP abban az élményben részesülne, mint 62 éve az elkapott ÁVH-sok. Élen Orbánnal, Rogánnal, Lázárral, Matolcsyval, Semmilyen Zsolttal, Harrachhal.

És meg is érdemelnék, sokkal jobban, mint azok. Azok ugyanis hittek az ország jobbá tételében, ezek meg csak a rablásban hisznek.

ételizésítő 2018.10.19. 14:47:57

@morph on deer:
Hagyjuk már, Nagy Imre sokkal rosszabb fajta vérkomcsi volt, mint Kádár. Ő Rákosi egyik leghűbb seggnyalója volt, semmi tiszteletet nem érdemel.

ételizésítő 2018.10.19. 14:49:23

@Tisztességes Természettudomány:
És ki tudja, nem valamelyik 56-os hős lőtte-e fejbe, akár csak azért, mert nem tudott bánni a fegyverrel.

n3spr3ss0 2018.10.19. 14:51:05

@apro_marosan_petergabor: Hányinger az ömlengésed, fingod sincs semmiről.

ételizésítő 2018.10.19. 14:51:10

@zord íjász:
És?
Antall Józsefnek is szobra van, aki a csőd szélére vitte az országot, és mindent elbaszott, amit csak el lehetett, részben még ma is ennek a terhét nyögjük a mostani fideszes tolvajbanda nélkül is.

apro_marosan_petergabor 2018.10.19. 15:31:02

@morph on deer:
Rosszul látod.
Nagy Imre, a padláslesöprő (begyüjtő) miniszter bizony Rákosi csicskája volt. Kétségtelen, lassan rájött, hogy sötét erőket szolgál - sötéten. Rövid miniszterelnöksége alatt bezárták a Recski koncentrációs tábort, s megállt az internálás, de ettől még kemény kommunizmus volt, AVH-val... A forrradalomba bele sodródott, "csapataink harcban állnak" - mondta - tőle függetlenül, mert sosem adott ki hadparancsot. Kádár kivégeztette, mert nem hajlította meg a gerincét a bíróság előtt, nem kötött politikai alkut vele, ezért tisztelet érdemel, ennyit meg is kap. Többet nem is érdemel, mert nem volt forradalmár.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.10.19. 15:38:15

@morph on deer: Egyetértek, bár talán annyit finomítanék, hogy harcba/háborúba/csatába vonulni semmivel sem könnyebb döntés, mint a lelkiismeretre hallgatva, mérlegelve, megfontolt, lassú döntéssel választani a halált. Egy konkrét harci helyzetben talán tesz az ember érzlemi, gyors döntéseket, ahogy írod, sőt, dokumentumok és visszaemlékezések bizonyítják, hogy így van, de pl. zárt csatarendben szorosan egymáshoz préselődve lassan vonulni az ágyú-és puskatűzbe, ahogy a pl. a napóleoni háborúkban tették (ez számomra a háborúk non plus ultrája, a történelem legbátrabb emberei voltak, mellesleg csupa névtelen, én ott helyben szörnyethaltam volna a reszketéstől, egy lépést sem bírtam volna tenni, miközben vasgolyók röpülnek felém fejmagasságban vagy pattognak a földön lábakat leszakítva körülöttem, de ugye tartani kell az alakzatot) vagy szembenézni az angol íjászok ezernyi nyílvesszőjével, vagy kirontani a homokba Omaha beach-en...hát szerintem elég bátor tett. A Corvin közben várni a harckocsit egy kibaszott puskával...nos, ez is elég méltó Nagy Imre, vagy hogy más példát is mondjak, pl. gróf Tisza István áldozatához. Ő is megpucolhatott volna, simán. De mondom, egyebekben maximálisan egyetértek, így van, ahogy szóltál.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.10.19. 15:42:04

@morph on deer: "Bár csak már annyi lenne a gond vele..."
Mielőtt félreértenéd, én természetesen egy pillanatig sem állítottam a kommentemben sem, sem itt, sem máshol, soha, hogy csak annyi gond van vele, hogy a Viktor nem hasonlít az öreg Rock-ra :-)))

morph on deer 2018.10.19. 15:45:22

@ételizésítő:
“akár csak azért, mert nem tudott bánni a fegyverrel.”

Rosszabb hírem is van: lehet, hogy valakik csak célba lőni tanultak. Nem vicc.
Távolabbi rokonom volt az illető, akkor 16 éves, aki mikor egy haverjával meg fegyverrel a vállukon jöttek haza kajáért, akkor mesélte, hogy hogyan tanult meg lőni...
Ő legalább nem itthon lett “hős” , hanem Koreában meg Vietnamban, mivel még decemberben leléptek, és a “szabad világban” kötöttek ki.

Négyes_ 2018.10.19. 16:03:02

Kellenek a megemlékezések, pont azért, hogy különbséget tudjunk még tenni: érték és értéktelen, hős és sumák, harcos és tolvaj között.

Kellenek a megemlékezések, hogy ne felejtsük el azokat, akik tényleg mertek is tenni valamit egy elnyomó rezsim ellen.

Kellenek a megemlékezések, mert egyszer majd csak betelik majd a pohár és látnunk kell: voltak, akik cselekedtek! Egykoron!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.10.19. 16:08:18

A hősök tetteit minden alkalommal saját célokra (is) kisajátító politikusokról: nagyon igaz. Vagy tizenöt éve kimondottan kerülöm a nemzeti ünnepeken mondott beszédeket közvetítő tévéműsorokat, mert én is besokalltam.

A hősök tetteiről: az nagyon igaz, hogy a hős magában is akkor találja meg a hőst, amikor szemben találja magát egy olyan helyzettel, amelyben addig talán által sem elképzelhető, a félelmeket legyőző indulat ébred benne.

De a hősség, a hősi tett megítélése nagyon viszonylagos. Csakis az utókor dönti el, a későbbi események fényében. És egy tettről akkor derül ki, hogy hősiesség vagy terrorizmus volt. Egy romlott lelkű áruló méltó megbüntetése vagy egy felvilágosult vezető mártírhalála. Egy korszakkal később pedig talán már a másik.

felucca02 2018.10.19. 16:17:32

Kellenek a megemlékezések! Ceaucescu utolsó beszéde is kellett. Ezeken az eseményeken mindig történhet valami, amivel a hatalom nem számol.

Józsi01 2018.10.19. 16:20:19

Elegem van A HOLLÓ KOSZT emlegetéséből!!! :-)))))

Na ez milyen???

Ha hasonlít is valamire az a véletlen műve. Szándékosság nincsen benne.

inteligencs elenzeki 2018.10.19. 16:49:08

"A többség - számtalan, racionálisan jól magyarázható indokkal - nem lesz hős, de annál nagyobb tisztelettel kell tekintenünk azokra, akik mindent feladva hitükért hőssé váltak."

És ezzel át is húztad, amit előtte leírtál. A tiszteletet meg kell adni, a spontán éledő hősöknek, legalább utólag.
A politikusoknak meg ez egyenesen kötelessége is.

morph on deer 2018.10.19. 17:28:04

@zord íjász:
Az hagyján!
A baj az, hogy nem csak egy szobor, - tőlem akárkire is hasonlíthatna.

KissGecihuszár 2018.10.19. 18:23:02

@ételizésítő: HMMM, a szívemből szoltál, mert ezeket a senkiházi véglényeket,akik javarészben ex mszmp-s, kisz-es, III/III-as, ilyen meg olyan "egzotikusch" hátterű családokból vedlettek "nagyonnemzeti polgári, keresztény-konzervatív Magyarokká", nos ezeket az '56-os ifjak úgy rángatnák fel egyesével a lámpavasakra, hogy lángra lobbannánka a kötelek a surlódástól! Lehet, hogy a NER rendszere (még) nem veret agyba&főbe, még nem internálnak, még nem "tűnik el" ,aki kinyitja a száját, igen ezek, a rákosi érára gazdagon jellemző "endlösungok" még valóban nincsenek (vagy csak nem tudunk róla??) ,de meg a megfélemlítés, alábaszás, totális gazdasági, erkölcsi, létében megborító ellehetetlenítés, ami semmivel sem jobb, mint amikor jól elvernek!!

Gabor Ventilla 2018.10.19. 18:48:08

Szaros kölökként megmentette a nagybátyja testi épségét (életét?) az üldözőjének elgáncsolása által, majd kamaszként konyhakéssel a kezében állt az ajtó mögött a puskatussal dörömbölő (szerelemre éhes) oroszok kedvét szegni...
De a szocializmusban nem találta helyét. Öngyilkos lett.

Fülig José 2018.10.19. 19:14:31

@Gabor Ventilla: ugye ezek ugyanazok a ruszkik akinek a nemzetvezető és náci szektája ( fideSS) fényere nyalja a seggét...? Miközben kisajátítja az 56-os hősök emlékét.. mi@szepipiktor, @apro_marosan_petergabor patkányok?!

Laca1558 (törölt) 2018.10.19. 19:43:14

A magyar elit annak idején kommunistaként elmagyarázta, hogy a nyugati világ kizsákmányolja az embereket. Utána átigazoltak hozzájuk, és a gyakorlatban megmutatták, hogy tényleg.

'56 hőseiről pedig mindig is lesz megemlékezés, ez a történelmünk része.

A produktív tevékenységre kell törekedni az életben. Legyenek ötleteid, valósítsd meg azokat, alkoss... Ha lennél valaki, és nem érdekelne '56, akkor leszarnád. De nem szarod le, és azt is elmondom miért nem: aki értéket teremteni alkalmatlan, az foglalkozik örökké a másik emberrel. Van az a fajta ember, aki soha semmit nem tett még le az asztalra, de a másikat azt tudja kritizálni. Meg vezetné a többit... Nem véletlen, hogy az '56-os megemlékezések miatt évek óta uszító keménymag bizony nem cégvezetőkből, és professzorokból áll. Ha tetszik, ha nem, a sok buta, érdemi munkára és értékteremtésre alkalmatlan ember csápol ott. Olyan emberek, akik soha semmi produktívat nem csináltak az életben...

Alapvetően a legnagyobb probléma, hogy ezeket egy lapon kell emlegetni 56 hőseivel.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.10.19. 20:18:17

@Fülig José: "ugye ezek ugyanazok a ruszkik..."

Nem, ezek nem azok a ruszkik. Csak ezt nehéz megértenetek.

Orbán veje 2018.10.19. 22:17:20

@zord íjász: "Ne abból ítéld meg a Gulyást vagy a Viktort, amit ma, a hétköznapokban produkálnak. "

Ezt biztosan valami viccfélének szántad. A tolvaj orbán még a független sajtó elé sem mer kiállni, sőt még hétköznapi emberek elé sem, a közönségét mindig válogatott csicskák és bértapsolók alkotják.
Hogy ez az ember esetleg ki merne állni idegen tankok elé, ha a szükség úgy hozná? Na ne röhögtess. Ennél még a laposföld hívők is komolyabbak.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.10.19. 22:36:38

@Orbán veje: "Hogy ez az ember esetleg ki merne állni idegen tankok elé, ha a szükség úgy hozná?"

Erre nincs is szükség. De a tárgyszerűség érdekében arra azért felhívom a figyelmedet, hogy ez az ember, sokkal fiatalabb és hevesebb korában ugyan, de kiállt beszélni a tömeg elé az Örökmécsesnél úgy, hogy látta maga körül azokat a rendőröket, akik aztán nemsokára el is vitték őt. Akkoriban a nemzetközi figyelem meg az emberi jogi aktivisták elől még el lehetett tüntetni embereket. Te, akár csak most, ki mernél állni?

Orbánt senki sem isteníti. Politikus, olyan, amilyen. A környezetében sokféle szarházi és tolvaj is meg tudott kapaszkodni, sajnos.

Független sajtó? Hadd idézzelek: "Na ne röhögtess". Ezt a fogalmat nagyon ideje volna már végleg elfelejteni.

Cuhavidéki 2018.10.19. 22:44:47

Ma sem mindenki megalkuvó. Kár hogy ez lehet hogy csak 50 év múlva derül ki.

anyo05 2018.10.20. 06:03:08

Igazán megemlékezni csak Horn tudott, aztán meg Gyurcsány!!!!! Gyurcsány teljesen élethűen, ja, az ellnekező oldalról:(((((

Fülig José 2018.10.20. 07:35:55

@Androsz: na ne bassz... “ ezek nem azok a droidok...” nem, mi?! mert nem szállták meg no perc alatt a szomszédos országot, mert nem engedelmeskednek egy zakkant tömeggyilkosnak akinek világurai álmai vannak, vagy mert mérnem?! Mer a csútigeci aszondta?!

Konzervtigris 2018.10.20. 08:37:23

Evilág hőseivel az a baj, hogy cserbenhagynak abbéli törekvésünkben, hogy kövessük őket. (Emlékezetből idézem egy katolikus morálteológia-tankönyvből).

Csinálhatunk bármit, 1956 hősei akkor is messze fölöttünk vannak. De ha elfelejtjük őket, akkor is fölöttünk vannak. Más kategória, mint mi.

Ha belegondoltok, az olimpikonjainkkal is ez van. Kimegyünk a reptérre, megünnepelni őket, de a lelkünk mélyén tudjuk, hogy utolérhetetlenül fölöttünk vannak minden szempontból. Meg akkor is, ha nem megyünk ki a reptérre. Nincs mit tenni.

Azért mégis ünnepeljünk. És kérjük Annak irgalmát, aki egyedül segíteni tud, amikor nekünk kell majd helytállnunk.

morph on deer 2018.10.20. 08:49:44

@Androsz:
“...látta maga körül azokat a rendőröket, akik aztán nemsokára el is vitték őt..”

Ja.
Arra az öt percre.
És nyugodtan folytathatta ugyanúgy, hiszen tudta, hogy nem fog baja esni, - ez csak a koreográfia része, a megállapodás szerint.

morph on deer 2018.10.20. 09:20:58

@Konzervtigris:
“Csinálhatunk bármit, 1956 hősei akkor is messze fölöttünk vannak.”

Ezzel csak az a bajom, hogy manapság már mindenki hős, az is, aki csak belerugott a ledöntött Sztalin szoborba, vagy leköpte a kék vállapos felkoncolt kiskatonát... Aztán Dr.Scmidt Maris felfesteti a tűzfalra, és generációk már azt fogják hősnek tartani, akárki legyen is az, akármilyen tettel.

Így utólag mindenki bátor ellenálló, és igazi hős, amint kiderül, hogy megdícsérnek érete.
A háború után is hirtelen előkerült vagy tízezer partizán, hiba nélkül.
Csepp szépséghiba, hogy valójában alig pár százan voltak akik fegyverrel harcoltak a háború alatt...

Igen, szkeptikus vagyok.
Külföldön élve nem egy “hőssel” találkoztam.
Olyannal is, aki életkoránál fogva már nem lehetett ‘56-os hős, őt a kommunisták üldözték, azért menekült el az országból. Aztán a party későbbi pontján, jó pár itallal később az is kiderült, hogy a “kommunisták” egyúttal rendőrök is voltak, a “hős” meg egy cég anyagbeszerzője, aki egy kissé nagyvonalúan értelmezte a köztulajdon fogalmát... Magyarul lopás és sikkasztás miatt “üldözték azok a rohadt kommunisták”, de üldözték, kétségtelenül...

Na ennyit a hősökről.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.20. 11:20:59

@morph on deer: ahogy arról is mélyen hallgat a nép, hogy az 56-osok közt szép számmal voltak köztörvényes bűnözők, gyilkosok, fosztogatók, akik kiszabadulva a börtönből ott folytatták, ahol a bekerülésüket megelőzően kezdték...

BiG74 Bodri 2018.10.20. 11:23:34

@Androsz:
De! Ezek most, pont ugyanazok a ruszkik, akikkel eddig, csak "jóízű afférjaink" voltak.
Hogy éppen, ki és milyen ideológiai alapján vezeti a birodalmat, az nekünk lényegtelen. Most éppen egy volt KGB ügynök a cár.

56 -ot ne feledjétek ruszki bérencek!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.20. 11:36:37

@felucca02:

Előre megmondom mi fog történni most.

Kimegy 2500 ember, nagy részük Gyurcsány-nyugdíjas és megtapsolják az új ballib messiást, MZP-t, aki alig fél év alatt csődközelbe vitte városát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.20. 11:40:42

@morph on deer:

Hamis a lemezed.

Még saját mostohadédnagyapám, aki a 40-es években nyilas pártszervező aktivista volt, s kedvenc témája a kommunisták szidása volt, is tisztelte Nagy Imrét. Azt mondta "kommunista, de mégis rendes ember".

Ha megnézed az újratemetést, van rajta egy öregember, aki összeesik a koporsó előtt, meg akart hajolni, de elesett - na ő a mostohadédnagyapám.

felucca02 2018.10.20. 11:47:30

@Androsz: Ezek mitől nem azok a ruszkik? Konkrétan?
Amint látható, a nagy orosz népnek még mindig és már megint egy cáratyuskára van szüksége. Meg is kapja.
Sőt, ezek a magyarok is ugyanazok. Nekik tulajdonképpen Kádár kell. Ők is megkapják. Mindenki, mindig ugyanaz, nem tudom, miért nem lehet ez belátni. Semmi olyan nem történt, amitől akár a ruszkik, akár a magyarok mások lettek volna. A német, az egy érdekes kérdés, ők elvégezték a gyászmunkát, vagy legalábbis szorgalmasan végzik, ennek meg is van az eredménye. E munka nélkül viszont nincsen előrelépés. Maradunk a kádári langymeleg szarban.

felucca02 2018.10.20. 11:49:15

@maxval balcán bircaman: Mitől vitte volna csődközelbe? Konkrétan?
Ja, tudom, nálad aki nem fidesz, az mindig csődközelbe visz, aki meg fidesz, az mindig felvirágoztat. Fura dolog ez a párttagsági könyv, varázserejű!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.20. 11:53:01

@felucca02:

Olvasom, hogy képtelenek fizetni az alapvető költségeket. A ballib médiák is írnak erről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.20. 11:54:04

@BiG74 Bodri:

Az oroszellenes hisztéria a háttérhatalom egyik friss módszere. Nem fog menni. Ma Moszkva a keresztény világ központja, a világ népei bizalommal tekintenek rá.

felucca02 2018.10.20. 12:10:31

@maxval balcán bircaman: Értem, Ha Lázár lenne a polgi, biztosan minden a legnagyobb rendben lenne, nem igaz?

felucca02 2018.10.20. 12:11:46

@maxval balcán bircaman: Például melyik nép tekint rá bizalommal? A lengyel? A magyar? A román? A német? Vagy melyik?

BiG74 Bodri 2018.10.20. 13:14:49

@felucca02:
Van néhány millió magyar aki nem bizalmaskodik, sem orosszal, sem amcsival.
Van néhány szaros aki most is bujkál a seggekben. Meglepő, de nem orkra gondoltam éppen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.20. 13:40:19

@felucca02:

Igen, ő biztosan el tudta volna intézni a város menedzselését.

Muhammad Balfas 2018.10.20. 14:27:45

Nem értem az egész fröcsögés logikáját. A nem bátrak, aki félnek megtenni, miért ne emlékezhetnének a bátrakra, miért ne lehetnének hálásak nekik tetteikért?

Nylul 2018.10.20. 15:57:26

@maxval balcán bircaman: Vagyis te, a Gyula, meg az Ottó.
Nyisd nagyra a szád, mert - ahogy látom - ma is meglesz a mindennapi lófaszod. :D
Én elmentem popcornért.

felucca02 2018.10.20. 16:03:09

@maxval balcán bircaman: Kik azok a kisemberek? Én kisember vagyok, a feleségem is, a családunk is csupa kisemberből áll össze. Eszünkbe nem jutna soha, hogy az oroszokban bízni lehet.
Mondd, birca, nem lehet, hogy egy kicsit el vagy tájolódva?

Konzervtigris 2018.10.20. 18:40:04

@morph on deer: Na jó, hát azért én sem bárkire gondoltam, aki akkoriban élt, de mondjuk részt venni akár a tömeg tagjaként a Rádió ostromában, miközben éles lőszerrel lőnek rád, az azért olyasmi, amiről nem tudom, hogy fölnőnék-e hozzá.

Ugyanebből a megfontolásból, én bizony hősként tisztelek bárkit, aki egyszerűen a tömeg tagjaként bármely oldalon kint volt a fronton. Vagy mondjuk nőként földolgozta, hogy frontkatonák megerőszakolták...

Nylul 2018.10.20. 22:38:25

@maxval balcán bircaman: Csalódtam benned.. :( 8 óra alatt semmit nem sikerült összehozni? Egy icipici ballibásdira azért számítottam volna..
Abban annyira jóóó vagy!

Netán megbántottalak? Óóóó ne már..
Vagy az a baj, hogy a szomszédban megettek reggelire? De ezt már megszokhattad!

Azzal se törődj - hiszen mindenkivel történik ilyesmi, aki 70-es IQ-val közírónak hiszi magát - hogy időnként az orrodra koppintanak egy-egy ejnye-bejnyével.

Na! Szedd már össze magad!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.21. 08:18:02

@felucca02:

Nyilván vannak még, akik a liberális agymosás hatása alatt állnak.
süti beállítások módosítása