HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van az elszállt albérletárakból

2017.08.06. 20:09 Elegem Van

Kihirdették a felvételi ponthatárokat, és a médiában máris megkezdődött szerencsétlen szülők szívatása az egekbe szökő albérletárakkal. Nyilatkozó szakértők, ingatlanosok 10-20%-os bérletidíj-emelésekről óbégattak vásári kikiáltó módjára sürgetve a boldogságban úszó szülőket a minél előbbi albi kiválasztásra. Tessék, csak tessék! Folyvást, csak folyvást! Rohanjanak, mert elfogy! Kedves szülők, legyenek eszüknél, nix ugri-bugri.

albi.jpg

Amikor megtörtént a pontok nyilvánosságra hozatala, a kamerák rengeteg bulizó fiatalt mutattak, akiknek fülig ért a szája (és keveset, akiknek sírásra görbült). Pedig a felvételi eredményének van egy nagyon fontos, ám nem mutatott szereplője: a szülő. Az a szülő, aki a fiatal felnőtté érett gyermeke vonatkozásában az Élet előtt szigorlatozik. Elsőként a gyermek egzisztenciális útnak indítása című szigorlaton kell átmennie, amely három vizsgából áll. Időben e vizsgasorozat első állomása a felvételi, amelyen eldől, hogy a gyermek bekerül-e az áhított szakra. A második lépés a diploma megszerzése, amely közelebb visz a kiszemelt munkához, és a harmadik a jó munkahely elérése. Ha ezek összejönnek a szülő boldog lehet, mert egzisztenciálisan biztonságban érezheti kölykét. A második szülői szigorlat a gyermek eredményes társválasztásához kötődik. Miközben szipogva hallgatja a Nászindulót, gyorsan ki is húzza magát, mert lám gyermeke talált magának társat, olyan embert, aki külső-belső értékeiért szereti őt. És ez jó érzés. (Van persze kivételes eset, amikor a leendő atya a belső-külső értékek szerethetőségét feldobja néhány százmilliárd közbeszerzésen elnyerhető pénzzel, ám ez a többségnek nem adatik meg, ők kénytelenek a gyermekükbe fektetett érzelmi nevelésre alapozni.) A harmadik szigorlat a gyermeknevelés csúcsa, az unoka(kák) megszületése. Ekkor a nagyszülővé vált szülő beteljesítette az emberi élet értelmét, megcsinálta azt, amelyet előtte sok ezer évre visszamenőleg minden őse, nevelésének eredménye sikerrel örökítette tovább a génállományt. Ha az Élet nevű tantárgy ezen a szigorlatain jól vizsgázik a szülő, tulajdonképpen nézheti is ki azt a csendes, jó kilátással rendelkező, mégis könnyen megközelíthető parcellát, ahol legalább huszonöt évig háborítatlanul várhatja a feltámadást.

Most azonban még az első stáció öröme zsongja körül a szülőt: a gyermek bekerült az egyetemre/főiskolára. Megérte hát útnak indítani azt a gyorsan mozgó sejtecskét, hogy elsőként fúrja be magát a csak rá várakozó petesejtbe! És megérte minden, ami ezután jött: a gyermekvárás izgalma, a szülés fájdalma, a kialvatlanság, az aggódás, az első lépések, az éjszakai ügyeletre rohanás, az ovis zizgés, az iskolai ellenállás letörése, a különórák, a nyelvi előkészítők, a buliba el nem engedés szigora. Minden megérte, hiszen ott van az a suhanc/bakfis, ahova való! Öröm a köbön! Lehet dicsekedni a rokonoknak, barátoknak, ismerősöknek, munkahelyi kollégáknak, hogy: Zsanettke/Csenge/Bence/Zalán - és valahány név a naptárban - egyetemre fog járni. Még pár pontot is lehet tódítani a felvételi eredményhez, hiszen ki ellenőrzi. És a gratulációkban ott van a gyermeknevelés sikere, elismerése. Néhol egy kis irigységgel fűszerezve, de ebben az élethelyzetben az is olyan jól esik.

Ezt az életérzést használják ki az albérleti árak felsrófolásával a nyilatkozgató "szakemberek". Kimondatlanul is azt üzenik, hogy, oké, haver átmentél az első vizsgán, a kölyköd bent van az egyetemen. De átmész a másodikon is? Biztosítod a diploma megszerzéséhez szükséges feltételeket? Tudod biztosítani? Mert ha szűkmarkú vagy, és nem sikerül befejezni az egyetemet, akkor - nos, öreg, akkor - megbuksz a saját vizsgádon. Szaladjál hát piciny kacska lábaidon, boldog szülő, oszt' vedd ki azt a nyomorult albérletet de izibe sokér’, mert különben vége a gyereked boldogságának!

A média által beijesztett szülő pedig rohan, tülekszik, hogy minél előbb biztosítsa azt az albérletet, amelyben sikeresen felvételizett szemfénye remélhetőleg sikeresen elvégzi majd a stúdiumot is. Hiszen rajta áll, hogy ott mosolyoghat-e a diplomaosztón, fogadhatja-e a gratulációkat azoktól, akik már huszonöt éve jó előre megmondták, hogy ne menjen hozzá a Lacihoz/ne vegye el az Évit, mert nem méltó hozzá. Most meg tessék, itt van az utód, aki lám, doktor lett! Mindent megér tehát a második szülői vizsga abszolválása. És ezzel - öngerjesztő folyamatként - jól felveri az árakat. Azt hiszem ez is a cél. A jellemzően vidéki, gyermekük - és egy kicsit a saját - sikerére büszke szülők lehúzása.

Valamennyire rájátszanak erre az életük első nagy diadalán aratni akaró gyerkőcök is. Egyik nagyon kedves vidéki barátunk mesélte, hogy a budapesti egyetemre járó leányuk mosásra adott farmerében megtalálta egy kávézó számláját. Döbbenten meredt az összegre, mert ő hónapokig nem költ annyit magára, mint ami a bilétán szerepelt. Igen, a srácok tudnak élni a családi spórolásból.

Ezért merem javasolni, hogy ne dőljenek be saját sikerüknek és az azt kihasználni akaróknak. Lesznek még lejjebb azok a bérleti díjak. Meg az igényekből is lehet engedni, például ismeretes a kollégium. Persze kevés van belőle, nehéz bekerülni, de azért érdemes beadni a kérelmet. Ha meg albi, akkor többen is összeállhatnak, oszlik a költség. Csak okosan.  

A rendes, az Élet első vizsgáját sikeresen teljesítő szülők lehúzóiból viszont elegem van.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


komment

Címkék: gyerek tanulás gyereknevelés egyetem lakás életérzés kollégium bizalom albérlet főiskola tanulmányok becsapás

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr1112715996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Visceroid 2017.08.07. 15:08:56

@ZakMcKracken: "És majd havi 50 ezerért visszabérlem tőle. "

Hidd el, ha ez valaha megtörténik, akkor több lesz az! Sokkal több!

Szelid sunmalac 2017.08.07. 15:57:59

@Visceroid: Mar hogy felejtene. De nem egybol, hanem letrehoz neked egy egyeni allami szamlat, amire majd gyujti neked a penzt a lakasodert. Kiflicsucsok Gabika fogja felugyelni.

(Faszparaszt)

Szelid sunmalac 2017.08.07. 16:01:15

@Visceroid: A faszparaszt jobaratomnak, Zaknak ment!

Szelid sunmalac 2017.08.07. 16:03:55

@ZakMcKracken: Tudom...ilyen az elet. Ahogy errefele mondanak nem egy Ponyhof

kobi97 2017.08.07. 16:47:48

@Almandin: "Ha valaki 18 éves koráig felnevelte a gyerekét, a többi már nem rajta múlik. Sőt, semmi köze a gyereke szakmai és magánéletéhez."

Hát persze, csak nyomja a lóvét a gyereknek minden hónapban, de amúgy meg kuss van, mi?

kobi97 2017.08.07. 16:50:03

@looking4: Gondolom fizetsz a lakás-bizniszed után adót is, te kapitalisták gyöngye;)

kobi97 2017.08.07. 16:57:49

@pottompanna: Könnyű neked...a téeszelnök faterod állta a vörös diplomádat, a többi kölke meg menjen a bányába a szeminárium után egy kicsit fickándozni, jómondom elvtárs...? Úgyis alig mozognak ezek a fészbúkos kis elkényeztetett majmok...

hlypcs 2017.08.07. 17:34:53

@Andy73: Ha figyelted először a bérleti díjak mentek fel és utána követték az ingatlanok. A bérleti díj sokkal rugalmasabb ugyanis a kereslet változására. Aki mondjuk kiadni vett egy lakást nem fogja kitartani az árat, ha majd 150 ért nem tudja kiadja 100 ért egy év múlva meg meglátja mi van. Ellenben az ingatlantulajdonos, aki el akar adni az akár 10 évig sem látja be, hogy kurv@ra nem ér annyit. Hirdeti és hagyja üresen is, akár minthogy engedne. A másik fontos dolog hogy közgazdaságilag az ingatlan ára abból származtatik, hogy mennyiért lehet kiadni egy reálhozam annuitásszámítás. Ha 0 a kereslet bérlésre az ingatlan, mint olyan is kb 0-t ér vagy max a téglát.

looking4 2017.08.07. 17:48:59

@kobi97: Eltaláltad, fizetek adót! Volt már NAV ellenőrzésem is és minden OK... szóval ne verjen a víz csak azért mert a rossz végén állsz a cerkának.

Amúgy meg senkinek semmi köze hozzá, mint ahogy ahhoz sem hogy a bérlő adózik-e a fizetéséből...

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.07. 17:56:39

@zokogjatok: "legközelebb írd nyugodtan, hogy eleged van a kapitalizmusból, sokkal jobb lenne helyette a...."

Te meg a kapitalizmus, közismert trollnick-es fideszállat...

2010 óta ott rúgtok bele a kapitalista viszonyokba, ahol csak tudtok. Jóformán mást se csináltok, csak lopjátok az emberek tulajdonát, a vagyonát és javait és íratjátok át magatokhoz.

looking4 2017.08.07. 17:58:47

@hlypcs: A végét azért árnyalnám... nem minden a kiadhatóság mert akkor fél magyarország nem ér semmit mert nulla igény van bérletre.

Azt mondanám, most ott és azért ugrottak meg a lakásárak bizonyos lokációkban és épület típusoknál mert komoly kereslet van bérlakásra és jó haszonnal lehet ezeket hasznosítani.

Vannak a lakhatási vásárlók, de ahol csak ilyenek vannak ott szolídabb vagy nulla az áremelkedés.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.07. 18:05:38

"Lesznek még lejjebb azok a bérleti díjak."

Ez nem vigasztalja azokat a szülőket, akiknek a gyermeke épp' most megy egyetemre...

"...például ismeretes a kollégium. Persze kevés van belőle, nehéz bekerülni, de azért érdemes beadni a kérelmet."

Magad mondtad ki: kevés a koleszos férőhely. A többinek meg ha akarja, ha nem: marad az albérlet.

looking4 2017.08.07. 18:40:39

@Republic Forever!: A félreértések elkerülése végett: annak is ugyanannyiba kerül a gyermeke főiskolai lakhatása akinek van bérbeadásra ingatlana! (akár a közelben akár más városban)

Sima matek: addig ugyanis le kell mondania a piaci alapú bérbeadás bevételeiről, vagy a kiadott lakásából beszedett pénzen bérelhet egy másikat. A vége ugyanaz...

Almandin 2017.08.07. 18:53:16

@okostojas007: A támogatás meg a rátelepedés nem ugyanaz. A mai világban a fiatalok később lépnek ki a munkaerőpiacra, ezért az anyagi támogatás valameddig természetes. Meg az is, hogy az idős szülőt-nagyszülőt támogatják a fiatalabbak.De a segítés, támogatás nem jogosít fel senkit arra, hogy irányítsa a másik felnőtt családtagot, rákényszerítsen dolgokat (mindenáron fejezze be az egyetemet, ne váltson szakot, menjen férjhez, szüljön gyereket, annyit, amennyit a szülő akar, stb.). Mint ahogy az idős családtag életébe se szabad beleszólni a támogatásért cserébe.
Amiről te írsz, a másik véglet. Sok fiatal még rászorul a szülői támogatásra, az utcára se szabad kidobni egy "ússz vagy fulladj meg" felkiáltással. De tudni kell a mértéket.

Almandin 2017.08.07. 19:06:39

@kobi97: Ez egy komoly problémát vet fel. A mai világban a biológiai és a gazdasági felnőtté válás között egy nagy időbeli szakadék keletkezett. A mai fiatalok nagy része kb. 25 éves koráig (vagy még tovább) nem tudja magát eltartani. Viszont az egészségtelen, ha valaki kb. 18-20 éves kora után is lelkileg függ a szülőtől. Szerintem borzalmas, ha egy szülő, pont az anyagi támogatásra hivatkozva gyakorlatilag zsarolja a gyerekét. Pl.: "Én fizetem a tanulmányaidat, ezért te ezt a szakot fogod befejezni, nem mehetsz át egy másikra". Vagy: "Nálam laksz, az én kenyeremet eszed, ide nem hozol fel fiút/lányt még a szobádba sem, majd ha külön költözöl!" "A szomszéd Pistike pont jó, hozzád való férj lenne, már az anyukájával is megbeszéltem, amúgy is unokázni akarok már", stb.
Így alakulnak ki az "anyuci pici fia, lánya" típusú emberek, akiknek egy része később se fog kitörni ebből, mert marha kényelmes. Sok anya még a 30 éves gyerekére is úgy főz-mos-takarít, mintha egy 10 év alatti gyerek lenne. Így jön létre sokszor a mamahotelezés, mint kordivat.

Almandin 2017.08.07. 19:11:19

@hlypcs: Nem feltétlenül. Az ingatlant eladni szándékozók is alkalmazkodnak az árakhoz, a kereslethez. Pl. ha sokáig nincs érdeklődés az ingatlanára, leszállítja az árat. Esetleg rájön, hogy nem éri meg eladni, és felhagy az árusítással (legalábbis egy ideig). Bérleti díjak esetében szintén: egy ideig emelkedhetnek az árak, de egy bizonyos pont fölé nemigen fognak menni, mert megszűnik a kereslet.Vagy pl. szegény diákoknak tömegnyomort kell bevállalni ahhoz, hogy lakjanak valahol (pl. 25 nm-es lakásban 4-5 ember, meg hasonlók).

Visceroid 2017.08.07. 19:17:17

Egyébként pedig a kérdés még mindig az, hogy miért megy olyannak a gyereke egyetemre, aki nem tudja kifizetni. Szakmunkásokból hiány van, gondolom jól is keresnek, tessék annak menni. Ráadásul egy szakma kitanulása nem tart 5 évig, hamarabb lehet vele pénzt keresni.

Almandin 2017.08.07. 19:18:01

@Szelid sunmalac: Pedig a nevelés sokat meghatároz. 18-20 éves korra ki kellene alakulnia egy erkölcsi tartásnak, világnézetnek. Akinek ez a helyén van, az nem lesz pl. prosti.
Ha súlyos kényszerítő helyzet (elrabolják, vagy éhezik) nem áll fenn, csak az lesz prosti, akinek ilyen a beállítódása. Azt pedig erősen befolyásolja a szülői nevelés, de a hozott genetikai anyag is.

zokogjatok 2017.08.07. 19:24:56

@bontottcsirke: "A tulajok nyerészkednek és ez egy országban, ahol nincsenek normális munkahelyek mindig is így lesz."

Igen igen, ezért van hogy Németországban vagy Angliában sokkal olcsóbb lakást bérelni.

zokogjatok 2017.08.07. 19:28:29

@Republic Forever!: "Jóformán mást se csináltok, csak lopjátok az emberek tulajdonát, a vagyonát és javait és íratjátok át magatokhoz. "

No, jó tudni, figyi írd már meg a címet ahol kérhetem a rám eső részt az összelopott vagyonból, nagyon tájékozott vagy a témában látom :D

Almandin 2017.08.07. 19:31:09

Itt van egy nagyon jó leírás arról a szülői magatartásról, amiről a poszt szól:
www.csaladinet.hu/hirek/gyerekneveles/kisgyerekek/11460/a_helikopterszulok

Visceroid 2017.08.07. 20:25:01

"No, jó tudni, figyi írd már meg a címet ahol kérhetem a rám eső részt az összelopott vagyonból,"

Felcsút, Fő u. 75? Kérheted, bár nem biztos, hogy odaadják.

emzéperiksz 2017.08.07. 21:08:49

Ha emelkednek a lakásárak, az albérletek ára is emelkedik, valami hozamot csak elvár a tulajdonos. Mondjuk 8-10 százalék szerintem ingatlannál reális bérleti díjnak évente, hiszen költségek is vannak: felújítások jelentkeznek, van, ahol ingatlanadó is van stb. Szóval ha 20 milliót ér a lakás, évente 1,5-2 milliós bérleti díjat el lehet kérni szerintem.

Mikiapó 2017.08.07. 21:28:31

@emzéperiksz: Teljesen egyetértek, akinek nem tetszik, vegyen saját lakást. Nekem 2 van kiadva, szeretett pártunk és kormányunk azt mondta, hogy a mostani 40 körülieknek nem lesz nyugdíja, gondoskodjon róla magának. Már az is baj??? :-)

Almandin 2017.08.07. 21:30:19

@emzéperiksz: Ez csak akkor érvényes, ha valaki megtakarításból vesz lakást. Ha örökli, akkor nincs ahhoz fűződő érdeke (a kapzsiságon kívül), hogy túl sokért adja ki. Bár az is igaz, hogy ma sokért dolgoznak a szobafestők, burkolók, és időnként ráfér egy kisebb-nagyobb felújítás az ingatlanra.

emzéperiksz 2017.08.07. 21:51:09

@Almandin: Egy kb. 40 éve épült házban lakom. Tíz évente a lakás árának 10 százalékát elköltöttem felújításra, és ne gondolj nagy luxusra. Tíz éve ablakok, bejárati ajtó, radiátorok voltak cserélve + festés, mázolás. Már nem emlékszem a végösszegre, de 7 jegyű volt.

Most a fürdő, wc lett újraburkolva, új szaniterek, új konyhabútor, új belső ajtók, festés a falakra, parkettacsiszolás-lakkozás - elment 2 millió, mint a szél. És lehetne még költeni rá, mert ugye még mindig van, ahol a régi, kb. 20 éves járólap, csempe van fent :)

Röpködnek a 10-20 ezrek, akármit csinálsz. Lecseréled pl. a megsárgult konnektorokat, kiderül, van vagy 15 db, meg a villanykapcsolókat, szintén van vagy 10 db, ha olcsót veszel, akkor sem úszod meg 30 ezerből.

2017.08.07. 22:00:21

„Ha ezek összejönnek a szülő boldog lehet, mert egzisztenciálisan biztonságban érezheti kölykét.”

Akkor el kell áruljak egy műhelytitkot: Az élet egy kib*szott akadályverseny, amit az elejétől a végéig végig kell kűzdeni (pláne, ha egy átlagos alsóközéposztálybeli családba születtél, ahol semmit nem adnak készen). A diploma önmagában nem garancia semmire, (főleg a manapság divatos büfé/ruhatár/buktacukrozó szak) ahogy az sem életbiztosítás, ha sikerül megcsípned egy jó állást. Nem elég megszerezni a főnöki bőrfotelt, meg is kell tudni tartani amíg csak lehet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.08.07. 22:02:12

Piac.

Tudok egy kecót, amit szorgosan hirdetnek. Két saroknyira onnan egy ugyanolyan-ugyanakkora, csak picivel lelakottabb, fele annyi. Nem is hirdeti a tulaj, folyamatosan lakott.

2017.08.07. 22:19:55

@Almandin: "Itt van egy nagyon jó leírás arról a szülői magatartásról, amiről a poszt szól"

Az a baj, hogy mamár olyan gusztustalan mocsok világot élünk, hogy egy pillanatra nem figyelsz oda, máris kifosztottak, átvertek, és egy életre lenulláztak. A tapasztalatlan fiatalokra leselkedik a legnagyobb veszély, akik manapság egyébként is 5-8 évvel le vannak maradva szellemileg az életkorukhoz képest. Pl; unokaöcsém 23 éves, de olyan infantilis megnyilvánulásai, és életfilozófiája van, amit én kb. 15 éves koromra már rég elnőttem. Ha véletlenül rányitnád az ajtót, akkor azt látnád, hogy lézerkarddal a kezében rohangál, és éppen dzsedinek képzeli magát. És jogilag ő egy döntésképes felnőtt. Szal, ambivalens érzés ez, mert nyilván az ember a saját hibáiból tanul a legtöbbet, csakhogy ma olyan világot élünk, ahol nem lehet hibázni, egyszerűen nem fér bele, mert helyrehozhatatlan dolgok származhatnak belőle. A fiatalok, egyébként úgy is szarnak a felnőttekre, okosabbnak hiszik magukat mindenkinél, szal helikopterszülő ide vagy oda, ha nem is tudod megakadályozni hogy a betonfalnak menjen, legalább meg kell mindent próbálni. Én egyébként nem értek egyet azzal, hogy fogjuk a kezét, de egy rohadt aknamezőn vagyunk, azt is látni kell.

2017.08.07. 22:35:20

@Visceroid: "Szakmunkásokból hiány van, gondolom jól is keresnek"

Nem jól gondolod. Ha jól gondolnád, akkor ma mindenki szakmunkás lenne. Az a helyzet, hogy folyamatos siránkozás van, hogy mennyi hiányszakma (szakmunka) van, de megfizetni ma sem fizetik meg. Itt most szigorúan az alkalmazotti státuszról beszélünk, nem a kőgazdag vállalkozóról, aki ebben a piaci vákuumban zsírosra keresi magát. Az a helyzet, hogy ma még mindig jobban megéri egy klimatizált irodában aktát tologatni, mint produktív értékteremtő foglalkozást választani. Nemegy ismerősöm van, aranykezű autószerelő, építőipari mester, akik inkább mosogatnak most ausztriában, mert itthon a szakmában, alkalmazottként semmire sem mentek.

2017.08.07. 22:35:29

@Almandin: minek a másik véglete? Azt írtam a szülő támogatja a gyereket, amíg az szükséges, de azt is írtam, ha link trehány, akkor nem. Ez nem véglet, a véglet az lenne, ha 40 éves korában még mindig a 65 éves szüleinél lakna és szombatonként bulizna.

Almandin 2017.08.07. 22:44:12

@emzéperiksz: Én is ismerem az árakat. Tisztelet a kivételnek, de a különböző mesteremberek is kapzsik a végtelenségig. Ezek túl sokba kerülnek. Ezért jó pl. a kis belmagasságú lakás, mert azt az ember maga is ki tudja festeni, ami jóval kevesebbe kerül.
Lakáskiadásnál ezért érdemesebb garzonban gondolkodni, mert ott a méretből fakadóan olcsóbban kijönnek ezek a dolgok.

Almandin 2017.08.07. 22:51:06

@Jankove: Amit a világról írsz, az igaz. Szerintem a legjobb, ha a felnőtt gyerek mögött a szülő csupán védőhálóként funkcionál. Nem szól bele az életébe, de ha a gyerek tanácsot vagy segítséget kér, akkor ad.
Amúgy nem attól infantilis valaki, hogy szabad idejében lézerkarddal hadonászik. Ilyen alapon a színészeket is nézhetnénk gyerekesnek. Inkább az élet dolgaihoz (munka, család, pénzügyek)való felelős hozzáállás az, ami felnőtté tesz valakit. Az meg még 60 éves embereknél sincs meg nagyon gyakran.
Meg kell nézni, hogy a politikai pártok megvezetett birkái közt mennyi nyugdíjas ember van. Az életkor nem mindig jelenti azt, hogy bölcs is valaki.
A sok szélhámos meg átveri a középkorúakat és az időseket is.

Almandin 2017.08.07. 23:01:40

@okostojas007: Pedig ebből gyakran épp az következik (hogy 40 éves korára se válik le). Megszokja, hogy mindent a szülő irányít az életében. A szülő a saját projektjének tekinti még a házasságkötését is. Elárulom, házasodni se kötelező. Egy szülő meg abszolút nem várhat el ilyet.
Az ilyen, a gyereküket kézivezérléssel irányító szülők egyet felejtenek el: a gyerek nem azonos velük. Egy másik ember. Másra vágyik, más gondolatai, igényei vannak, mint a szülőjének. Emiatt a szülő nem tudhatja, mi a jó neki. Sokszor azért kell diplomáznia a szerencsétlennek (akár azon a szakon, amit a szülő agyalt ki neki), mert a szülő szeretett volna olyan pályára menni, de nem sikerült neki. Egy okos felnőtt gyerek leépíti ezt a gyámkodást, mert káros. Még akkor is, ha valóban egy sokat kereső ember lesz. De még az se mindig jön össze. Egy szülő, csak azért, mert pár évtizeddel idősebb a porontyánál, nem feltétlenül elég ügyes-okos-rátermett egy karrierépítéshez. Ráadásul ő évtizedekkel korábban volt fiatal, mások az élettapasztalatai. Pl. sok 70 év körüli szülő nem érti, hogy a diplomás 30-40 éves gyereke miért nem boldogul a mai magyar munkaerőpiacon. Hiszen ő azt látta, hogy a szocializmusban teljes foglalkoztatottság volt, egy diploma meg biztos út volt a jobban fizető állásokhoz. Szidják a gyereküket, hogy hülye, meg "csak az nem dolgozik, aki nem akar". Miközben a mai viszonyok köszönő viszonyban sincsenek a 30-40 évvel ezelőttiekkel.

varisztor 2017.08.08. 04:54:03

@hlypcs: Hol épülnek ezrével a panelek?! :D :D Le tetszett maradni harminc évet!

varisztor 2017.08.08. 04:56:05

@Almandin: Az, hogy valaminek elkérik az árát, nem kapzsiság. Te meg ruppótlan kis ... vagy, hogy ingyen akarsz mindent. Tessék, ez meg a másik oldal. És te nem fogsz maszatolni a bérelt lakásban szerintem, mert röppensz onnan és fizetheted a kárt, amit a maszatolásoddal okoztál.

varisztor 2017.08.08. 05:02:11

Itt olvasva a kommenteket, megszilárdult bennem a gondolat, hogy lakást kiadni irodának éri meg. ez a sok sírás-rívás a nyerészkedésről a ruppótlan vidékiektől unalmas. Azért nem sír a kis kapahős, hogy a kölyke két bebaszás alatt leamortizálja a haveri körrel a kecót. Érdekes. Menjetek sátorba lakni!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.08. 05:36:03

Nem a bérleti árakkal van gond, hanem az alacsony bérekkel.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2017.08.08. 07:27:18

Tanulni pénzbe kerül. Akinek nincsen, az a mai rendszerben nem nagyon tud egyetemre menni. Ez már nem a szocializmus.

P1sty 2017.08.08. 07:54:08

@captaing: szar lett volna kereslet-kinalat pillanatnyi egyensulyat irni, mi?

Dezsike 2017.08.08. 08:21:03

Lehet ám ingázni is otthonról. 20 km még belefér, a 200 már fárasztó - de ha full elméleti szakra jár a csemete, lehet tanulni utazás közben. A gyakorlati már problémás lesz, de tapasztalataim alapján azt amúgyis lényegesen kevesebben végzik el, a többség kibukik.

Buchhalter 2017.08.08. 08:57:47

@okostojas007: annyira ostoba vagy ember!Kiesbb a törlesztő,te eszednél vagy? Pesten akarsz lakni vagy az agglomerációban 10 milla alatt nem kapsz semmi lakhatót! A bank meg közli ,hogy hitel csak 30% önrésztől.Azt még előtte össze kéne kaparni.A CSOk meg használtnál kurva kevés és kell hozzá gyerek új építésűnél meg 20 millából már alig kapsz valamit.

Buchhalter 2017.08.08. 09:09:44

@varisztor: te egy antiszociális "pösti" bunkó lennél?Nem rinyálás megy hanem kétségbeesés.Te tökéletesen megtestesíted az olyan emberszerű valamit aki szó nélkül átgázol mindenkin és ha vészhelyzet lenne eltaposnál,megölnél más embereket akár egy falat kenyérért.A rinya arról szól te idióta,hogy el vannak szállva a lakás árak ,de az átlag fizetések csak kullognak utánuk.Én is járkálok állásinterjúkra .Kívánság az van és amikor egy tisztességes bért kérnék rebbenek a szempillák.Leszarom,majd csak találok egy normális munkaadót.Találtam normális áron albérletet is.Hála ég vannak normális emberek veled ellentétben.

apro_marosan_petergabor 2017.08.08. 09:21:37

Nekem is elegem van.
Ugyanis nincsenek albérlet árak, csak a fejlődésképtelen, a témával foglalkozó cikkszerzők agyában. Ugyanis albérletek sincsenek, csak LAKÁSBÉRLETEK és lakás bérleti díjak (nincsenek albérlők, főbérlők, csak lakástulajdonosok és bérlők). Ideje lenne már megtanulni.
Bye-bye kommunizmus, ébresztő...!

erkölcsi hulla 2017.08.08. 09:28:11

@emzéperiksz: 20 milás lakásnál évi 10% haszon? Azaz 10 év alatt visszahozatod az árát? Na ne bassz már. Komolyan kérdezem.

erkölcsi hulla 2017.08.08. 09:31:25

@Buchhalter: Igen, igazi bicskanyitogató zsidógeci hangnemben kommunikál, lenézi egy 9 milliós ország 8 millió lakosát, aki nem pesti, és nincs külföldi színvonalú fizetése.
Remélem a parasztságára recskázik egész nap a kis véglény, és azt is hogy a karma egyszer kifizeti ennek a tömény lenéző gyűlöletnek az árát, lehetőleg valami áttétes rák formájában.

Ez a név már foglalt! 2017.08.08. 09:37:23

@erkölcsi hulla: minimum, máskülönben nem éri meg egy ilyen kockázatos és illikvid befektetés.

varisztor 2017.08.08. 09:39:07

@Buchhalter: Ne legyél nagyobb barom, mint amekkora vagy. Szarok az átlagfizetésekre, az ingatlant én megvettem, annyiért adom ki, amennyiért nekem megéri. Az átlagfizetésű miért nem vett ingatlant és akkor most ő adhatná ki. Tudod a fizetések szintjéről az átlagfizetésű jóskák tehetnek csak! Senki nem mondta, hogy vbállalják el átlagért a melót, tessék feltornászni a fizetések szintjét. Ja, hogy azt úgyí nem lehet, hogyí jóska és béla nem vállalja el, ekkor jön élelmes(=hülye) pista és a feléért viszi...kár sírni. Kell a kecó, kifizeted, ha nem fizeted, akkor meg menj átlag 30nm-es nyomorba és kész.

@erkölcsi hulla: Kis gyökér! Nálad és a fajtádnál nagyobb szarrágó nincs, hiába zsidózol itt te zsebnáci. Ne az élet habos oldaláról nézzed a dolgokat, hanem tanulj meg pénzt keresni, spórolni...nem megy mi?! Csak a nettó gyűlölködés, zsidózás és a hozzád remekül illő roma "a rák egye ki a szíved" dumák. :D Pont ott tartasz, amit megérdemelsz. :) Pá.

varisztor 2017.08.08. 09:40:14

@Buchhalter: Kimaradt még, hogy nem Budapesten élek, ott csak három lakásom van. Szevasz!

varisztor 2017.08.08. 09:44:15

@erkölcsi hulla: Te az a buta proli vagy, ki szerint neki jár minden, olcsó albi és a többi. Fasz jár neked, nem más. A sajátoddal legyél nagy legény, ne a hitellel (más pénze) az albival (más lakása), stb. Te az a fajta gyökér vagy, aki lepukkantja a koszos proli haverjaival más kecóját, majd odébb áll, amikor ki kéne fizetni a felújítást, amire miatta szükség van. Neked bakker egy disznóólat sem adnék ki. Ott állj az esőben, amíg szét nem ázik az a mogyorónyi agyad. Mert kicsírázni sosem fog.

erkölcsi hulla 2017.08.08. 09:44:34

@Ez a név már foglalt!: Kockázatos? Egy ingatlan? Ne csináld már. Ha felteszed forexban vagy tőzsdére, akkor kockázatos.
Egy ingatlan azért nem ingóság, hanem ingatlan, mert nem ing meg.
A legbiztosabb vagyon az ingatlan és a föld.
Na mindegy ezt is csak kérdezem.
És teszem azt ha most veszel egy 20 milás lakást, ami talán egy 1 szobás garzon vagy egy 2 szobás panel, egyiket sem tudod 200 ezerért kiadni még a mostani árak mellett sem.
Szóval kurva jó az a 10% de még elsőre sem jön ki.

erkölcsi hulla 2017.08.08. 09:53:58

@varisztor: Szemem előtt egy 50 éves, alkoholista, dohányzó büdös alacsony kopasz magyar megmondóember képe sejlik ilyenkor. Verd ki az összes lakásodra, másod úgy sincsen, maximum kezdeti stádiumú rákod.
De viccen kívül, az árakkal van bajom, mert külföldi zsebre valók, mégis kifizetem természetesen, és sosem basztam szét senki tulajdonát. Te lenéző kis pesti paraszt, tuti még számlát sem adsz, és zaklatod szerencsétleneket akik kiveszik az alapból szétlakott ingatlanodat. Az ilyenek miatt utálja mindenki a tulajokat.
Az édes zsidó nénikéd volt proli, én mérnök vagyok :)

erkölcsi hulla 2017.08.08. 09:55:04

@varisztor: Ne már, csak hármat sikerült összelopnod ? :) TRÉ VAGY PAPA

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.08. 09:55:28

@varisztor: Tehát te nem albizol, és nincs hiteled. Vagyis örökölted, vagy anyuéktól kaptad a kérót.

Mégis mire vered magad?

erkölcsi hulla 2017.08.08. 09:58:41

@EU zászlót mindenhova!: Különösen az tetszik, hogy lenéző paraszt hangnemmel kezd, aztán neki áll feljebb, és elkezd látatlanba prolizni, és találgatni kinek mennyi pénze, háza van. Idióta faszparaszt, szakadna ki az agya a cigánymercijében.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.08. 10:03:58

@varisztor: Álmodban.

A szomorú valóság az, hogy a nagyitól örökölt szobakonyhában tengeted szánalmas életed, és az interneten acsarkodva kompenzálsz..:(

Visceroid 2017.08.08. 10:05:17

@Jankove: "Pl; unokaöcsém 23 éves, de olyan infantilis megnyilvánulásai, és életfilozófiája van, amit én kb. 15 éves koromra már rég elnőttem. "

Neki van igaza. Hidd el, jobban ismeri a mai világot, mint te. Manapság erre van szükség. A magyar népnek erre van szüksége, kell egy vezető, aki atyáskodik felette, semmi probléma nincs azzal (magyar berkeken belül), ha egy 23 éves 15 éves módjára viselkedik. Ez az elvárt forma. És szerintem nagyon fontos, hogy az idősebb generációk is megtanuljanak ilyen formán meghunyászkodni, mert különben retorzió lesz a vége!

erkölcsi hulla 2017.08.08. 10:06:41

@Visceroid: Szia nekem meg az az észrevétel hogy pont a fiatalok nem hunyászkodnak meg, mert nincs mit veszteniük, ellenben az idősebbekkel, akik ki vannak szolgáltatva.

erkölcsi hulla 2017.08.08. 10:09:29

@varisztor: Na tudod mit, most őszintén, látatlanul, becsületesen, ha tudod mit jelent ez a fogalom. Azt áruld el, loptad-e vagy sem. Mert ha becsületes munkával kerested meg, akkor respect, és csak egy átlagembert lenéző paraszt vagy, és semmi bajom veled ezen kívül.
Na igen, a lopás az nagyon tág fogalom számodra, gondolom :)

Almandin 2017.08.08. 11:30:01

@varisztor: Személyesen nem érint a dolog. Nem szorulok rá a lakásbérlésre, sőt, még az életben nem béreltem. Csak elemzem a helyzetet. A mai jövedelmi viszonyokhoz képest drágák a lakásbérleti díjak.

varisztor 2017.08.08. 11:30:02

@erkölcsi hulla: Az ingatlan értékőrző, de persze kockázatos is. Majd ha lesz egy sátrad legalább, meg fogod érteni. Te olyan mérnök vagy egyébként, mint amilyen római pápa én. Ezt tehát ne feszegessük. Az pedig, hogy mit fantáziálsz rólam, a te dolgod, de ne osszad meg velem, mert én ilyen konzervatív lánypárti vagyok, nem követem a trendeket. A szesz terén pedig sajnos rettenetes tévúton jársz. Ha csupa olyan ember élne a földön, mint én, akkor a szeszipar csődbe ment volna már azelőtt, hogy kialakult volna. Ez van apám. No, további jó észosztást, ne felejtsed befizetni az albi díját, mert a nyugati téren alukálva nem tudsz majd itt mérnököt játszani. ;)

varisztor 2017.08.08. 11:31:00

@EU zászlót mindenhova!: Hát neked ez az életed, az lehet. Emellett van két házam is, akár hiszed, akár nem. :) Jó, az egyikben én élek. Tényleg kudarcos az életem. :(

Almandin 2017.08.08. 11:35:04

@erkölcsi hulla: Lehet, hogy egy sikeres politikus...

erkölcsi hulla 2017.08.08. 11:36:59

@varisztor: Még fiatal vagyok, de biztos meg fogom érteni, mint ahogy a mással kapcsolatos képzelgéseidet is. A helyedben a jövőben több házat kamuznék össze, a fotel elbírja a boldogult rokonod lakásán.
De tudod mit, ügyes vagy, az első mondatod teljesen normális volt, fejlődsz, vagy kezdesz józanodni. Ezt így utólag is köszönöm.
Jegyezd meg: a kábszi rossz!
Az albi díjat szívesen fizetem, mert jó fej a főbérlőm, ki tudja lehet te vagy az, csak nem ismerlek meg, mert valamit beszedtél :)

varisztor 2017.08.08. 11:40:27

@Almandin: Ja, ez tény. De erről nem a bérbeadók tehetnek barátom! Tehát ne őket ostorozzad itt a proli hordával, hanem magatokat, mert ti nem tudtok megfizetni valamit. Tessék fejlődni!

FlybyWire 2017.08.08. 11:43:18

"Ezt az életérzést használják ki az albérleti árak felsrófolásával a nyilatkozgató "szakemberek"."

Ne legyél már ilyen beszűkűlt, az albérlet-árakat nem ezek az emberek tornászták fel, hanem a külföldi és belföldi befektetési vásárlók, a turizmus, airbnb ésatöbbi.

Nincs szó emberi gonoszságról, égbekiáltó rosszindulatról, ezt csak mind-mind képzeled, hogy utálhass valamit.
Piaci viszonyok vannak, ennyike.

Ha külföldön járna egyetemre a csemetéd, erősen nosztalgikus és vágyakozó érzésekkel gondolnál vissza az itthoni albérleti díjakra... :)

FlybyWire 2017.08.08. 11:46:51

"Lesznek még lejjebb azok a bérleti díjak."

Jajistenem, te tényleg elhiszed ezt a marhaságot, amit itt összehordtál....

emzéperiksz 2017.08.08. 11:46:55

@erkölcsi hulla: Nem hozod vissza, hiszen van illeték, ügyvédi költségek, emellett költeni is kell rá, amikor felújítod.

FlybyWire 2017.08.08. 11:47:51

"például ismeretes a kollégium"

Ismeretesen 43x-os túljelentkezéssel.

Hagyjuk, nem igazán van fogalmad a témáról.

Almandin 2017.08.08. 11:51:27

@varisztor: Neked aztán semmi közöd sincs a pénzügyi és egyéb vagyoni helyzetemhez, te troll.
Itt büszkélkedsz az ingatlanjaiddal. Mintha önmagában az adná az emberi értékedet, hogy mid van. Közben meg mindenkibe agresszívan belekötsz, normális eszmecsere helyett. Vizsgáltasd meg magad pszichiáterrel. Mindenesetre én többet nem válaszolok a beírásaidra, kapálózzál még.

erkölcsi hulla 2017.08.08. 11:54:16

@emzéperiksz: Szóval ha kiadsz egy 20 milás lakást havi 200ezerért (tegyük fel), akkor buksz rajta, az általad sorolt okok miatt.
Komolyan?

Andy73 2017.08.08. 12:11:38

@p.a: Van diákhitel meg tandíjhitel, meg szociális ösztöndíj is a rászorulóknak, meg tanulmányi ösztöndíj és/vagy tandíjmentesség a jó tanulóknak, illetve szakoktól függően. És vannak kollégiumok is.

Buchhalter 2017.08.08. 12:36:41

@varisztor: aha 3 lakás és 30 centis farkad van meg 2 csaj lóg rajtad,majd felébredsz kreténke.Ha lenne 3 lakásod nem itt osztanád az észt paraszt modorban.A főbérlőmnek 4 lakása van Csepelen.Korrekt áron.Másfél szoba 80/hó.És bebútorozva.Volt olyan hasonló tahadék mint te aki Pesterzsébet 10 emeletes panelben full üres lakást koszos falakkal akart kiadni 70/hóért .Persze!A Pénzcentrum az Otthon centrum és hasonló oldalak ügynökei verik fel az árakat.Verjék ,kivárok ,mert van hol kis büdös parasztja.

Buchhalter 2017.08.08. 12:42:38

@FlybyWire: látom te isugyan úgy osztod az észt mint akire beszólsz.Külföld és külföld között is óriási különbség lehet! Például a sokat emlegetett London esetében is.Jaj már,külföldön több az albérlet?!Nem mondnod? A bérek is,nem te okostojás.Jó sokat élhettél kint ha ennyire nem vagy képben! Brémában Németországban ahol a munkanélküliség jelenleg 2% ! És egy több mint fél milliós gazdag német városról beszélünk cirka annyi egy albi mint Pesten.De a bérek 3-4X magasabbak.De te ezt úgyse akarod megérteni.

apro_marosan_petergabor 2017.08.08. 12:45:50

Jó lenne ha a média megtanulná a helyes fogalmakat.
Ugyanis nincsenek albérlet árak, csak a fejlődésképtelen, a témával foglalkozó cikkszerzők agyában. Ugyanis albérletek sincsenek, csak LAKÁSBÉRLETEK és lakás bérleti díjak (nincsenek albérlők, főbérlők, csak lakástulajdonosok és bérlők). Ideje lenne már megtanulni.
Bye-bye kommunizmus, ébresztő...!

apro_marosan_petergabor 2017.08.08. 12:48:26

@Buchhalter: A "főbérlőd" kitől béreli a lakásait (a 4-et)?((senkitől))
Lehet, hogy nem is "főbérlő", csak lakástulajdonos, Te meg bérlő vagy és nem "albérlő"?
Na.

apro_marosan_petergabor 2017.08.08. 12:50:22

@Buchhalter:
Nem, kereslet - kínálat. Amennyit a piac elbír, az az ára. Menj Bécsbe, Németországba, sokkal magasabbak a bérleti díjak...

varisztor 2017.08.08. 12:54:20

@Buchhalter: Sajnos nem 30 centis a cucc, nem lóg rajta két csaj. Cserébe nem vagyok olyan menő, mint a főbérlőd, mert egy panellakásom sincs. Hülye azért nem vagyok! Bútort meg vegyen neked édesanyád, elvégre ő vállalta a jelenlétedet! ;)

varisztor 2017.08.08. 12:55:39

@apro_marosan_petergabor: Ugye? Hát az elmúlt lassan három évtizedben nem tudta ezt felfogni ez a gyepű népe...de neki olcsó legyen minden, esetleg ingyen! :D Sátor kell ezeknek, nem lakás.

főkolompos · http://fokolompos.blog.hu/ 2017.08.08. 12:58:09

bizony, kedves posztíró, ez az egész világ egy nagy összeesküvés az egyetemi hallgatók szülei ellen. Lehet itt piaccal, airbnb-vel, kereslet-kínálattal és hasonló hóbortokkal jönni, de mindenki tudja, hogy Soros a hibás valójában, ő tehet a magas lakásbérleti díjakról is.

Buchhalter 2017.08.08. 13:54:59

@apro_marosan_petergabor: kreténke,szöveget értelmezz és szaros a külföldi áraiddal jönni.Mint fentebb írtam német városokban annyi a laásbérlés mint Pesten ,de az átlag kereset 3-4X a Magyarnak.de a zsírkocka kapzsi agyaddal ezt kurva nehéz felfogni,igaz?

FlybyWire 2017.08.08. 13:56:07

@maxval bircaman szeredőci mélyelemző: nagyjából soha nem értek egyet az agymenéseiddel, de ez speciel igaz, amit leírtál.

Buchhalter 2017.08.08. 13:57:49

@varisztor: neked meg börtön ha má sátrakkal meg gyepű szavakkal dobálózol.Elég kretén szar emberke vagy:kár,hogy nem személyesen mondod ezeket ,mert én biztos oda basználak a földre és pár fogad kirugdalnám olyan gyepüs betyárosan.Kábé a fajtád csak itt nagy legény,utcán beszari Jóska!

FlybyWire 2017.08.08. 14:05:07

@Buchhalter: Jó pár évet éltem külföldön. A bérek nem annyival magasabbak, mint a lakhatási költségek. Ez igaz volt Írországra, UK-ben még inkább az.
Látom rendesen felszopott valaki, hogy most engem akarsz megb***ni valamiért...
Nyugalom, a hosszú élet ritka! :)

2017.08.08. 14:57:52

@Buchhalter: 10 millas ingatlan önerejéhez elég egy pár éves lakástakarék, ja hogy elittad, és ez az én hibám?
7 millás hitel törleszője 38.000, ha nem akarod sokáig húzni akkor 10 évre 68.000.
ehhez képest a 150.000-res albérlet igenis drága, ha ennek harmadáért törlesztheted a sajátod.

varisztor 2017.08.08. 15:04:31

@Buchhalter: Börtön? Mert nem ott bambulok a kocsmában mint te? Idióta! Tudod kit vernél a földhöz te proli! Gondolkodj már, nem bájer elvtársaddal beszélsz! ....hülye!

varisztor 2017.08.08. 15:05:57

@okostojas007: Ez neki magas lesz, ne erőltessed! Ő neki ingyé' járjon a minden IS! Ő a központ. Ja...ánusz királylány.

Buchhalter 2017.08.08. 15:07:49

@FlybyWire: átlag bérek hasonlítása a helyi albérletekhez.Lehet Londonban te és a többi mókus 8-an laktatok a helyi minmál közeli bérből,de a londoni átlagbér köszönő viszonyban sincs a magyar átlgbérrel.A lakásárak meg egyáltalán nem.Tudom,egyéni szoc probléma.Nekem viszonylag szerencsém volt albérlet ügyben.Mint fentebb írtam 80/hó Csepelen.

Buchhalter 2017.08.08. 15:13:45

@okostojas007: a stilusod tartogasd annak aki kitojt a hátsójából.Jó módort és észt nem kaptál tőle.Bocsi,a retardált stílusod ezt sugározza bébi.A sitten eljátszanák a fajtáddal,hogy visítanál.Tudod a börtön szleng : választhatsz - a véred a késemen vagy a szarod a pöcsömön .Állítólag néha aktus után betolják a szájacskádba is,hogy élvezd a saját végterméked.Mit fentebb írtam kedves végbél termékecske 80/hóért Csepelen bérlek kecót és ezt bútorozva.Külváros,de nekem okés.Az árakkal amivel dobálozol az inkább a belvárosra igaz.Corvin köz és társai.

FlybyWire 2017.08.08. 15:15:57

@Buchhalter: gondolom, az összes kommentet ilyen figyelmesen olvasod... nem Londonban voltam, hanem Írországban, ráadásul vidéken, ami sokkal olcsóbb. Na, ott 1000€ körül indultak az egész pici garzonok. Átlag fizu amúgy akkoriban 2000 körül volt/hó nettó.
Itthon 550€-ért egyelőre egy pár éve épült, 110 nm-es kertes házat bérlek az agglomerációban, ez azért már majdnem a magyar átlagfizetésnek felel meg (nettó 170 körül). Mindeközben belvárosi garzonomat a feléért adom ennek ki (jól le van pukkanva).
Úgyhogy az itthoni albérletárak még mindig messze, nagyon messze le vannak maradva a nyugatiaktól, abszolút értelemben nagyon durván, életszínvonalhoz képest kevésbé, de azért még úgy is többnyire.

FlybyWire 2017.08.08. 15:19:31

@okostojas007: Mi is nemsokára belevágunk a saját kertes házba, 35-40 között már egész jók vannak, a törlesztőt meg lehet úszni 150 körül, ami máris kevesebb, mint amit most fizetünk bérlésre.
Még ha hiperpesszimisták vagyunk, és rémálmodunk egy 10%-os alapkamatot, az is max 50% növekedést jelent a törlesztőben: azt még kigazdálkodjuk simán, ráadásul egy ilyen helyzet inflációt is generál, az meg bérnövekedést is, szóval....

2017.08.08. 18:27:48

@FlybyWire: bizony, én is most shoppingolok, kertes ház a király :)

2017.08.08. 18:28:58

@Buchhalter: haha.. te beszélsz stílusról? olvasd már vissza miket hánytál ide, azt nőjj fel.

2017.08.08. 22:27:09

@Almandin: „Meg kell nézni, hogy a politikai pártok megvezetett birkái közt mennyi nyugdíjas ember van.”

Azért ne mossuk össze a szellemi fejlődésben megrekedt fiatal felnőttet, a szerencsétlen nyugdíjassal, aki jobbára csak a média erősen torz szűrőjén keresztül kap képet a nagyvilágról. A tömegtájékoztatás –szekértábortól függetlenül- tényleg már nélkülöz minden objektivitást. Néha magam is elborzadok, mennyire gusztustalan, manipulatív, gátlástalanul egyoldalú. Egyik oldal a hurráoptimista, a másik szerint itt aztán minden szar, élni sem érdemes. Nem csoda, hogy aki erre van utalva, az előbb utóbb megkattan.

„A sok szélhámos meg átveri a középkorúakat és az időseket is.”

Ez sajnos így van. Bár aki eleget élt ebben az országban, az már kellőképpen kikupálódott ahhoz, hogy ne higgye el ha valami túl szép hogy igaz legyen (persze a kapzsiság néha felülírja az óvatosságot). A fiataloknál ezek a védelmi mechanizmusok abszolute nem működnek, ellenben a gyors meggazdagodás, könnyű pénz reménye mindennél erősebb.

„Inkább az élet dolgaihoz (munka, család, pénzügyek)való felelős hozzáállás az, ami felnőtté tesz valakit”
A lézerkard csak egy példa volt. Miről beszélünk, amikor egy fiatal ember huszonix évesen még mindig nem döntötte el merre induljon el, sőt igazából semmi nem érdekli, a buli, pia, telefonnyomkodás szentháromságán kívül. Az én korosztályomnak úgy nagyjából 10 éves korára már voltak homályos elképzelései, merre indul, pl; nekem már gyerekkoromban kiváló műszaki érzékem volt, biztos voltam benne hogy errefelé fogok mozdulni, csak még az nem volt tiszta, pontosan miben fogok elmélyülni (mivel sokminden érdekelt), de 18 éves koromra már ezt is tisztáztam magamban. Ellenben huszonévesen kezdeni azon gondolkodni, miben lehetnék egyáltalán jó… ez már veszett fejsze nyele. És hol van még ettől a családalapítás, pénzügyek, lakás, satöbbi, ami az igazi élet magasiskolája…

emzéperiksz 2017.08.09. 08:37:46

@erkölcsi hulla: Azon biztosan nem buksz, de annyiért nem is tudod kiadni. 150 ezer körül talán ki tudod adni, és annyit el is kell kérni szerintem, hogy legyen némi megtérülés.

hlypcs 2017.08.10. 14:29:41

@varisztor: Faszikám te az iskolában maradtál le. Ez írónia. Amikorhogy a mai szar lyukacskákra azt mondom "panel" akkor arra utalok, hogy életminőségben és életérzésben kb annyit tud vagy annyit sem a legtöbb mint a panelek. Mivel mindent kipréselnek a beépíthetőségből ezért általában a nettó nm-ben nem eladható terek (lépcsőház, lift stb.) élhetetlenül szűkek és az egész tartossága egy nagy 0. Ezek a lakások 30 év múlva nagyjából annyit érnek mint a bennük lévő tartószerkezet.
süti beállítások módosítása