HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a nyugdíjtolvajokból

2016.10.06. 21:47 Elegem Van

A barna gatyás/szoknyás államtitkároknak kiemelt feladata az egyébként tök érdektelen szakmai konferenciákon való bullshit-mesélés. Ilyenkor az általában elfoglalt miniszter helyett kell lökni a senkit sem érdeklő pozitív jövőképet, amelyet a szakmaiság ostyájába csomagolnak. A legtöbb államtitkár amúgy álmából felköltve is tudja a dolgát, igazi rábeszélő gépként nyomja a "Viktor akbárt!". Néha azonban homokszem kerül a gépezetbe. A szakmai közeg időnként igazmondásra sarkallja a szerencsétlen államtitkárocskát, mert hát olyan kínos az évfolyamtársak röhögését hallgatni az agitációs duma felmondása közben.

Így járt Hornung Ágnes is, a Kormány messze legcsinosabb államtitkára. Szegény az NGM apparátusától kapott szakmai anyagokra építve mondandóját gyakorlatilag bevallotta, hogy fusson ki merre lát, mert nyugdíjat már az '50-es éveiben járó generáció sem fog kapni. Ágica azért annyira nem volt bátor, hogy e szomorú tény ellentételezése érdekében kijelentse, hogy akkor járulékot sem kell fizetni, ehelyett öngondoskodásra buzdított. Később Hornung elvtársnő önkritikát gyakorolt, a Propaganda Minisztérium helyesbítette a "félreérthető" megfogalmazást, a tudósítót - aki egy malomtulajdonos kulák szeretője - internálták. Ez nagy megnyugvást hozott a fidesz birkák lelkes seregének, amely úgy tudta, hogy a Kormány megvédte a nyugdíjat. Számukra az ellentmondás feloldódott, mint szír migráns a germán tengerben, de mi ne menjünk el szó nélkül Ágika szenzációs bejelentése mellett.

magannyugdij.jpg

A "Hajrá, Viktor, de izibe!" polgári kör erős szemráncolással vette tudomásul öt éve a magánynyugdíj-pénztárakból való rekvirálást, mint nem éppen polgári erényt. Mert a magánynyugdíj az magánytulajdon, senkinek semmi köze hozzá. Arra való, ha az ember öreg lesz és magányos, legyen miből fizetni a nővérkét a pelenkázásért, és dugni egy kis zsét az unokáknak. (A legjobb persze az lenne, ha az unoka pelenkázna, a nővérke pedig khm.) Abban azonban volt igazság, hogy a rendszert rendesen elbaltázták a vörösök még '96-ban, de inkább változtatni kellett volna rajta, nem végképp eltörölni. A fülkeforradalom lendületében ez mit sem számított, az államnak kellett a pénz, jött a zabrálás. Cserébe a kiflicsücskök szenátorasszonya harciasan toppantva kijelentette, hogy Viktor, a szeretett vezér megvédi a nyugdíjakat. Viktor szava pedig az Úr szava, amint monda, úgy lészen, punktum. Nyugodtan aludt hát az ország apraja-nagyja, legalább a nyugdíjak biztonságban vannak, ha már más nem is.

És most az Ágica beköpi a frankót: Nincs. Lassan mondom, hogy a kolomp után baktatók is megértsék: Neeem leeesz nyuuugdíííj.

Ági igazságrohama után két eset lehetséges, amelynek egy eredményre kell vezetnie. Első változat, hogy szenátorasszony és a nagy Viktor tudatosan hazudott a magánnyugdíjak államosításakor. Eszük ágában sem volt semmilyen nyugdíj védelem, egyszerű államilag elrendelt lopásról volt szó igazolván Szent Ágostont: "Jog és erkölcs nélkül az állam nem más, mint szervezett rablóbanda". Ekkor el kell tolni a biciklit srácok! A második lehetőség, hogy próbálták szegények, de a hetedik éve tartó kétharmados kormányzásból ennyire futotta. Demográfiai mutatók a béka segge alatt, hatszázezer értékes - és nyugdíjalapot fizetni tudó - emberünk kint kódorog a világban, a Nógrád-Somogy sarló mindenféle mutatói ijesztőek, versenyképességünk sehol stb. Tehát a nagy Viktor kormányzása katasztrófa. Ez a kormányzási impotencia aztán magával rántotta a nyugdíjakat is. Le kellene falcolni abból a bársonyszékből, fiúk!

De sebaj, nemet mondtunk a migránsokra! Legalább kiderül, hogy nem ők lopták/szerencsétlenkedték el a nyugdíjunkat. Azokból viszont, akik ezt tették elegem van. Nagyon.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


komment

Címkék: politika orbán kormány jobboldal pénz nyugdíj párt bizalom megtévesztés becsapás Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr5111758971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2016.10.08. 15:53:42

A gond ott kezdődött, hogy anno a manyup ugye arról szólt, hogy a FK-ból a járulék 8%-át átrakták a manyupba. Az emberek egy részénél ez választható volt, az emberek másik részénél kötelező, a harmadik rész pedig eleve kiesett. Aztán persze, a FK-ból hiányzó részt valahonnan pótolni kellett, mert akkor valóban nem lett volna nyugdíj - legalábbis csak jóval kevesebb. És hát honnan lehetett ezt pótolni ? Hát a jó költségvetésből. Ahol ez ugye mint hiányt (tovább) növelő tényező volt. És mivel ugye pár éve a költségvetés amúgy is mínuszos, hát ez azt jelentette, hogy állam bácsi azt a 8%-ot amint a nevedben a manyup-ba utalt szépen felvette mint hitelt. Ez a végére úgy 22 milliárdos kiadást jelentett állam bácsinak minden hónapban.

Persze lehet erre legyinteni, hogy ki nem szarja le, amúgy is így mulat a magyar, csakhogy ha állam bácsi netán csőbe kerülne, akkor azt elsősorban megint csak a nyugdíjasok szívnák meg. Mert hogy az a 8% ami így a számládra került, a legtöbb polgár esetében az éhenhaláshoz is kevés lenne. Ráadásul ugye ekkor az egészségügyi és szociális ellátásnak is annyi, amit megint csak a nyugdíjasok szívnak meg. És hogy a dolog még szebb legyen, állam bácsi is átlátta, hogy ez a hitelből manyup dolog annyira nem jó ötlet, úgy hogy a manyupoknak a befektetésük egy részét állampapírba kellett fektetniük. Így viszont állam bácsi kb. önmagának hitelezett.

Az ügyben ettől függetlenül érdemes lenne megkérdezni a kormányt, hogy mi lett a manyup vagyon sorsa, egy nagy vonalú elszámolás bizony tényleg hasznos lenne, ugyanakkor aki azt hitte, hogy ez a fajta "magánnyugdíj" ami kis hazánkban be lett vezetve valóban fenntartható nyugdíjrendszer volt nem hogy béget, de egyenesen bőg, ugyanis nem birka hanem marha.

ostvan1 2016.10.08. 16:00:23

Igen. A magánnyugdíj-elgondolás akkor lett volna jól működő, ha az akkori (és azóta nyugdíjassá vált) réteg juttatását azzal a 8%-kal csökkentette volna a kormány, amit a magánnyugdíj-kasszába átterelt. Ennek a nyugdíjcsökkentésnek a kimondásához azonban gyáva volt minden kormányfő, Horn Gyulával kezdve (tehát Orbán, Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai és újra meg újra Orbán).
Kezd kiderülni, hogy a mostani nyugdíjrendszer nagyon bőkezű. Bőkezű, mert a pártok és a kormányok jó szavazókat látnak és nem mernek megszorítani.

Porex Fox (törölt) 2016.10.08. 17:23:46

@midnight coder:
Marhaság.
A kötmanyup a bevezetésekor GDP arányosan kevesebb mint 0,3%-is hiányt okozott, ezt prudens gazdálkodással kordában lehetett volna tartani. Ehelyett a feki kasszát szavazatvásárló központként üzemeltette a maszopszadesz kurzus (ezt a 'jó' szokásukat a fityesz is átvette azóta), 13. havi ellátást fizetve, boldog-boldogtalant korhatár előtt állományba engedve, évente 2 nyugdíjkorrekciós programot hirdetve... 2010-re oda jutott a móka, hogy 900MrdFt mínusszal üzemelt a feki kassza (ebből 340MrdFt volt a kötmanyupba átirányított járulék).

HaCS 2016.10.08. 17:38:56

Le vagytok maradva néhány lépéssel.

Az MTI még aznap délután helyesbítette Hornung Ágnes mondatait. Nem is azt mondta, és nem is úgy, és különben is. Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyunk elegedve.

Úgyhogy én se mondhatok mást, mint az MTI:

"„Felhívjuk tisztelt felhasználóink figyelmét, hogy a hitelesség érdekében a javításokat hajtsák végre a felhasznált anyagon!”"

:D :D :D :D

BiG74 Bodri 2016.10.08. 19:09:47

@midnight coder:
Bocsánat, de ez birka gondolkodás.
Ha valami nem működik és változtatni kell rajta akkor azt akkor is meg kell tenni, ha akkor éppen fáj. A változásba belerakott milliárdok biztosan megtérülő befektetések, és idővel csökkentették volna a terhet. Viszont biztosan jobb a milliárdokat kisvasútba, stadionokba és a családi kör pénzelésére fordítani, mert hát a közpénz a kurmány kezében már nem közpénz, és tudjuk, hogy családbarát kormányzást folytatnak.

dez01 2016.10.08. 20:11:38

Butaság az egész felvetés így ebben a formában...

A MNYP sem jó megoldás csökkenő gazdaságban, olvasgass csak a a világsajtóban, már most kongatják a vészharangokat.....

Ybl 2016.10.08. 21:46:55

Én meg gyorsan mondom: sunyi, szemét, zsidó "újságíró" mindig hazudik.

Zoltán Mátyus 2016.10.08. 22:55:50

Kirovó-felosztó nyugdíjrendszer....Ha nincs befizető, akkor nem lesz nyugdíjad. Mi a mai nyuggereket tartjuk el. Pont.

M_R 2016.10.08. 23:12:03

@midnight coder:

" érdemes lenne megkérdezni a kormányt, hogy mi lett a manyup vagyon sorsa, egy nagy vonalú elszámolás bizony tényleg hasznos lenne"

Stadion, kisvasút, a felcsúti gázszerelő 5 év alatt nulláról 24 milliárdosra nőtt vagyona (jó, tudjuk, ő csak a Kedves Vezetőd strómanja)

Neked mint saccra most késői huszonévesnek - korai harmincasnak megadatik majd hogy élőben nézd végig a felosztó-kirovó rendszer összeomlását...

HaCS 2016.10.08. 23:50:11

Komolyra fordítva a szót.

Nem tudom mit rugózik mindenki? 20-30 év múlva nem lesz nyugdíja senkinek. Sem állami, sem magán. Az egész nyugdíjrendszer fog összeomlani, mert egy fenntarthatatlan ostoba politikai utópia volt mindig is.
Arra épült eredetileg, hogy a gazdaság mindig csak nőni fog, az emberek pedig egyre csak szaporodnak.
Most, hogy nyilvánvaló, hogy ezek az állítások tényszerűen hamisak, inkább azon kellene dolgozni, hogy hogyan lehetne minél kisebb sokkhatással lassan kivezetni az egészet a görcsbe. Hogy ne egyszerre csapásszerűen szakadjon majd a nyakunkba (nem mellékesen az egész fejlett nyugati világ nyakába) az egész.

Szőrnyű, de örülök, hogy vannak akik ki is mondják, amit minden vezető, minden pénzügyekben kicsit is jártas szakember évek óta lát.

Csak azt sajnálom, hogy még mindig nem az egész rendszerről, hanem csak az állami nyugdíjakról folyik a diskurzus.

Mitől lenne a pénzügyi szervezetek helyzete ez ügyben más? A csökkenő számú befizető, ill. a növekvő számú eltartott esete nem működik másképp. Sőt! Az állam addig is legalább az ország lakóira költi a pénzt, tisztában vagyok "a tulajdonosi körével" ill. nehezebben csődöl be.

És mondom most ezt úgy, hogy valószínűleg az elsők között leszek, akiknek már nem fog járni semmi.

nyerafidesz 2016.10.09. 06:17:03

Nem azért lesz gond a nyugdíjakkal, mert nem futná rá. Azért lesz, mert nem kerül vissza a társadalomba az a hatalmas pénz, ami az egyre termelékenyebb gazdaságokban keletkezik. Egyre kevesebb ember birtokolja az egyre nagyobb vagyonokat. Ha megnézitek, hogy az elmúlt 20-30 évben hány óriási multicéget vásároltak fel a még nagyobb multik, látni fogjátok, hogy a kör egyre kisebb. Már nálunk is elindult a folyamat, s aki még nem figyelt fel a Waberer cégcsoportra, épp itt az ideje, hogy megtegye. Ezek a hatalmasok úgy ússzák meg az adófizetést, hogy alvállalkozókat és beszállítókat foglalkoztatnak, ezzel csökkentik adóalapjukat. Közben persze sok esetben ezeknek a kisebbeknek is valahol pont ők a tulajdonosai. Semmi törvénytelen, minden rendben, csak éppen a befizetések nem nőnek. A másik probléma a politikusbűnözés, melynek nincs identitása, az csak valahogy ciklusokon átívelő "konstans". Például van egy párt, melyből a pénztulajdonosok kinézik, hogy van ereje. Szépen felépítik a pártot, milliárdokat tolnak a kampányba, némi titkosszolgálati eszközökkel segítik, aztán ha győz a párt, bejelentkeznek a jussukért. Zsíros pályázatok, visszaosztás, stb. Egy röpke példa. Magyar állami szolgáltató cég minden egyes telephelyén kell külső céget megbízni bizonyos munkával. Ezt a tendert elnyeri a Seggnyaló Kft. persze nincs egy nyomorult alkalmazottja sem, ezért alvállalkozókat keres. Itt jönnek a haverok és csókososok. A lényeg az, hogy a pártot támogató Seggnyaló Kft brutálisan túlárazott szolgáltatásból eredő munka nélküli hasznát a társadalom fizeti meg. Na, és itt már ki nem szarja le a nyugdíjakat?!

Burgermeister 2016.10.09. 07:06:57

Nyugdij lesz mert lesznek befizetők, más kérdés hogy amit nyögdíj néven kifizetnek majd az rohadt kevés lesz.

desw 2016.10.09. 08:32:15

A demokrácia és az általános választójog környékén tessék keresni a hibát és a megoldást is.

Amíg a 3 millió nyugger egyben 3 millió potenciális szavazatott is jelent, addig demokratikus megoldás csak és kizárólag értelmes nép esetében lehetne. Mivel a nép 90% seggfej (nem érdekli őket a jövő, csak a jelen), így a politikusoknak nincs más lehetősége, mint végrehajtani a seggfejek akaratát és elvezetni a népet a szakadékig.

A fiataloknak sajnos csak annyi lehetősége marad, hogy csalnak lopnak hazudnak adót és járulékot, és valamilyen befektetést és tartalékot képeznek saját maguknak.

Főgebra 2016.10.09. 09:14:58

@desw:
"...egyben 3 millió potenciális szavazatott is jelent..."

Vén pöcs nyuggerként, biztosíthatlak, hogy a 3 millió nyugger legalább annyira heterogén mint a választásra jogosultak 5 milliós maradéka. Egy különbség lehet, hogy a nyuggerek elmennek a sajátjaikra szavazni, míg a többieket ez nem érdekli!

Buchhalter 2016.10.09. 09:23:26

@Sándor Tury: elég nagy baromságokat hordasz össze ,de sebaj.Gondolom ,vagy Waberers ex dolgozó voltál ,vagy rivális ,hogy ennyire fújsz rájuk.Adózási szempontból hülyeség amikor azt írtad,hogy alvállalkozóknak adja ki a munkát ,akik hozzá tartoznak és ezzel adót spórol meg.Ez nem igaz ,ha van tulajdoni rész akkor közösen kell adózniuk.A nyugdíj hisztit meg hagyjuk!Hetente ide okád valaki rém hírt erről.Látom neked is lételemed a borúlátás egész életedre.A helyedben elmennék sörözni ,vagy csajozni vagy bármi egyéb ami örömöt okoz.Mi lesz 20-30 év múlva? Ez legyen a sci-fi írók gondja.

Főgebra 2016.10.09. 09:26:02

@HaCS:
"Az egész nyugdíjrendszer fog összeomlani, mert egy fenntarthatatlan ostoba politikai utópia volt mindig is."

Ezt az utópiát Bismarck kancellársága idején vezették be. Egy évszázadig kitartott ez az utópia! Talán az utódoknak kellett volna idejében rájönni, hogy a felosztó-kirovó rendszer csak akkor működik, ha többen születnek mint amennyien meghalnak. Már a hetvenes években viccek témája volt farhátvadász nyuggerek tombolása.
Akkor, kérdem én, milyen jövőbemutató intézkedés történt nyugdíj ügyekben Magyarországon, az utóbbi 40-50 évben?

desw 2016.10.09. 09:41:16

@Főgebra:

"Vén pöcs nyuggerként, biztosíthatlak, hogy a 3 millió nyugger legalább annyira heterogén mint a választásra jogosultak 5 milliós maradéka."

Nem az a lényeg, hogy a Fideszre vagy az MSZP-re vagy akárki másra szavaznak, mert eddig kb egy dolog volt biztos, a mindenkori nyugdíjemelés.

Te szavaznál egy olyan pártra, amelyik 20-30%-os nyugdíjcsökkentéssel kampányolna?

"Ezt az utópiát Bismarck kancellársága idején vezették be. Egy évszázadig kitartott ez az utópia!"

Ja, csak 100 éve ~70 év volt a korhatár és ~50 a várható élettartam, azaz minimális terhet jelentett. Most meg 70-80 a várható élettartam és 50-60 az effektív korhatár.

Meg aztán az elmúlt 20 évben akkor is kifezették és emelték nyugdíjakat, ha hitelt kellett felvenni rá.

"Talán az utódoknak kellett volna idejében rájönni, hogy a felosztó-kirovó rendszer csak akkor működik, ha többen születnek mint amennyien meghalnak."

A mennyiségi szaporulat nem oldja meg a proglémát.

"Akkor, kérdem én, milyen jövőbemutató intézkedés történt nyugdíj ügyekben Magyarországon, az utóbbi 40-50 évben? "

Semmilyen. Jó szokás szerint -- ahogy aztóta is -- csak szönyeg alá söprés megy.

A megoldás annyi lenne, hogy egy elfogadható mértékű járulékszint mellett legfeljebb annyit fizetnének ki nyugdíjakra, mint amennyit beszednek. Csak akkor lenne nyuggerlázadás és bukna az éppen hatalmon lévő párt, így marad minden a régiben.

vakapad 2016.10.09. 09:45:16

Az ebben a nagyszerű, hogy mindenki a lényeggel foglalkozik, vagyis azzal, hogy mi volt, meg hogy mi van. Hogy mi lesz, az kijafaszt érdekel, nemde?
Az ugyebár köztudomású, hogy egyre kevesebb gyerek születik és egyre tovább élnek az emberek, ami egyértelművé teszi, hogy a felosztó-kirovó típusú nyugdíjrendszer előbb utóbb bajba kerül. Ezért a (z akkori) kormány elhatározta, hogy nem zúdítja a teljes terhet utódjaira, hanem előtakarékoskodik. Az előtakarékoskodás nem ingyenbe van, azaz az országnak pénzbe kerül (aki ezen csodálkozik, azzal nem tudok mit kezdeni). A takarékoskodás folyt egy darabig, és uralható is volt (2008. augusztusában a várható hiány 3 % volt, a bruttó!!! adósságállomány 65 %, és nem voltunk bóvli kategóriában).

Aztán valaki úgy döntött, ott dögöljenek meg az utódok, ahol vannak, törődik velük a franc, neki most kell pénz, mégpedig sok, és lenyúlta az addig összegyűjtött 3000 milliárdot, valamint megszabadult, az éves (növekvő) 300-400 milliárd veszteségtől is. Hat év alatt 5000 milliárd, a GDP 17 %-a.

Nagy kár, hogy a bruttó adósságállományunk azóta se csökkent, sőt, az MNB tartalék úgy tűnt el mint a sicc, azaz a nettó adósság pont ugyanolyan meredekséggel emelkedett ahogy az emútnyócéves átkosban.

A különbség csak az, hogy már nincs MANYUP pénz. A nyugdíjak megvédése sikerült.

chrisred 2016.10.09. 10:04:47

@Főgebra: Ennek az utópiának is köze volt hozzá, hogy Európában a születéskor várható átlagos élettartam 40 évről hetven évre emelkedett. De ha önként lemondasz erről a plusz harminc évről, nyugodtan megteheted, hogy a következő születésnapodon ugrasz egy fejest a Turulról a Dunába.

midnight coder 2016.10.09. 10:20:52

@M_R: Én késő 40-es vagyok. És a felosztó-kirovó rendszer összeomlásánál én jobban aggódok az egész európai gazdaság összeomlása miatt - és hosszú távon az is érdekelne, hogy mi lesz a világgazdasággal.

Két dolog van, ami sokkal aggasztóbb mint a FK összeomlása:

1. Az ipar már vagy 20 éve elköltözött Kínába. A szolgáltatás már elég régóta megy Indiába. Hosszú távon pedig a semmiből elég nehéz lesz megélni. És pláne nagyon nehéz lesz az átlag európainak 8x-os bért fizetni egy átlag indiaihoz képest ugyanazért a munkáért. Egy darabig fog az működni, de nem tart a végtelenségig. És amikor majd vége lesz, az nagyon csúnyán fog kinézni.

2. Nem csak az a kérdés, hogy miből fog megélni 20 év múlva a nyugdíjas, ennél sokkal érdekesebb kérdés, hogy miből fog megélni az átlagpolgár. Amikor már az orvost, jogászt, könyvelőt, sofőrt, postást, stb. szépen ki fogják váltani az automaták.
Már ma is sokkal-sokkal kevesebb melós kell egy adott termék előállításához, de a szolgáltatásban ma még sok munka van. De egyre kevesebb lesz.

midnight coder 2016.10.09. 10:27:02

@BiG74 Bodri: A gond az, hogy ez csak látszatra változtatás. Valójában állam bácsi ezzel az akcióval nem csinált _semmit_.

És nem is csinálhatott. Nálunk gazdagabb országok sem tudnának egyszerre párhuzamosan két nyugdíjrendszert is fenntartani.

vakapad 2016.10.09. 10:52:53

@midnight coder:

Meg egészségügyi, oktatási és szociális rendszert se. Igaz?
Ezért kellett mindegyiket csökkenteni.

Carpe diem. És gól.

prolee 2016.10.09. 10:57:16

Én már 30 évvel ezelőtt s tudtam, hogy nem lesz nyugdíj.
A szocializmusban nőttem fel, de a szüleim maszekok voltak. Mi abból éltünk, amit megkerestünk és nem volt honnan lopni, ezért egy kissé más szemlélettel gondolkodom, mint az "átlagmagyar".
Soha nem értettem, hogy az állam miért akar gondoskodni rólam öregkoromra.
Az rendben van, hogy fizetek adót a közös társadalmi kiadások fedezésére. Az is rendben van, hogy fizetek egészségbiztosítást, mert ott jogos a közös társadalmi kockázatvállalás.

De azt hadd döntsem már el én magam, hogy mikor vonulok vissza és miből élek öreg napjaimban. Dönthetek úgy, hogy nem alapítok családot, hanem az erre fordítható pénzemet befektetem és felélem majd, vagy eltart valaki a vagyonomért.
Dönthetek úgy, hogy nagy családot vállalok, a pénzemet a gyerekeim iskoláztatásába fektetem és majd ők eltartanak. (Pl. a nagyanyámat így tartották el a fiai.)
Dönthetek úgy, hogy a kettőt kombinálom.

Részemről egyszerűen nem tartok igényt az állam "gondoskodására". De sajnos, ebből a rendszerből nem lehet legálisan kiiratkozni.
Szerződöm X Ft brutto fizetésre, amiből az állam évtizedeken át erőszakkal lerabolja a nyugdíjjárulékot, s úgy tesz, mintha az az én pénzem lenne. Valójában azonban az állam intézményei, vagy a preferált magánintézmények garázdálkodnak a pénzemmel, amire nincs ráhatásom.
Ezzel olyan helyzetbe kerülök, hogy nem tudok gondoskodni magamról. S mire eljön a szükség ideje, kiderül, hogy járni jár, de nem jut.
Ezért eleve barom találmány a nyugdíjrendszer, pláne csökkenő népesség mellett. A népesség egyébként éppen a nyugdíjrendszernek IS köszönhetően csökkent drasztikusan a fejlettebb államokban.

Tekercsformáló 2016.10.09. 11:10:45

@Zoltán Mátyus: Talán ezt a mai nyugdíjasokkal is meg kéne értetni! Nekik az jár, még ha egy fillér járulékot sem fizettek. Természetesen igen jár de egy pici együttérzés azért lehetne bennük. Végig gürcöltem közel 40 évet, fizettem-vonták a járulékot most meg bocs nem kapsz semmit. Ez így hogy? Elmennek a fiatalok, csodálkozik valaki? Tesznek, teszünk ellene valamit? A fejekben kell hatalmas változás!

prolee 2016.10.09. 11:28:28

@midnight coder:
Ezek valóban jó kérdések.
A munkahelyek a városokban koncentrálódnak, az emberek pedig emiatt városi LAKÁSBA költöznek.
Város LAKÁSBAN egy családban egy személy a rezsire dolgozik, a másik a megélhetésre (sárgacsekk-rabszolgaság).

Ezzel szemben ha vidéken lennének munkahelyek, akkor olyan vidéki ingatlanban élhetnél, ahol önálló víz és energiaellátásod van, permakultúrás háztájiban pedig az élelmiszered java részét megtermelheted. Tehát ilyen körülmények között elég, ha csak egy személynek van munkahelye és ha ez valami miatt ugrik, akkor sem indul el a lejtőn a család.

Ehelyett rezsicsökkentés van..... :(

Én viszont 57 évesen (2 év múlva) visszavonulok 37 év munkaviszony után. Nem várom meg, hogy a tetves kurva állam "elengedjen" nyugdíjba.
Permakultúrás, víz/energia-önellátó tanyácskámon fogok élni és nemes bútorfát nevelek, amiből majd kiegészítem a mini nyugdíjamat, ha kell. Egészségpénztári megtakarításom van, azt még nem nyúlta le az állam.
Hát ez van..... Az állam kinyalhatja a seggemet.

desw 2016.10.09. 11:29:23

@prolee:

Tökéletesen egyetértek!

"Soha nem értettem, hogy az állam miért akar gondoskodni rólam öregkoromra."

Mert a buta, életképtelen és lusta nép ezt akarja, így a politikusok örömmel megadják, aztán a népen behajtják a költségeket. :D

A demokráciában az a politikus nyerhet, aki a többire ráígér. Ja, hogy ezt a nép fizeti, mert az állam csak azt tudja elosztani, amit előtte beszedett (vagy hitelből)? Az álompolgárok többsége még ezt az egyszerű összefüggést sem érti meg.

prolee 2016.10.09. 11:47:49

Ami pedig a népesség csökkenését illet. Szerintem ez természetes folyamat és JÓ!!!!
Tehát hülyeség ellene küzdeni. (Természetesen a tőke szempontjából nem jó, ha csökken a fogyasztók száma. De ez csak és kizárólag a tőkének rossz.)
Az unokatestvérem 60 éves, egyke. A felesége 54 éves egyke. Van egy gyerekük.
Ennek a gyereknek a négy még élő nagyszülőjétől folyamatosan jön egy kis anyagi támogatás, meg a szüleitől is. Mivel már a szüleinek sem volt gond a lakhatás, mire felnőtt vettek neki egy lakást és belátható időn belül három berendezett házat fog örökölni. A szülei antikvitásba fektették a pénzüket.
A két egyke egyke gyereke - egyébként menő iparművész, mert keveset dolgozik, de azt nagyon jól csinálja - nem küzd megélhetési gondokkal. Van annyi pénzük, amennyiből az elaggott nagyszülőket, majd a szülőket profi szakápolókkal gondoztathatja, ha maga nem lenne erre képes.
Tehát a népességfogyás az egyén szintjén nem okoz problémát.
S ha majd az egykék egykéje úgy dönt, hogy belefullad az anyagi javakba, akkor dönthet úgy, hogy nem egy, hanem pl. három gyereket vállal. Megengedheti magának.
A népességfogyás - okos családi gazdálkodás mellett - NEM TÁRSADALMI PROBLÉMA.

desw 2016.10.09. 11:47:58

@desw:

És a legnagyobb gond az, hogy mára a politikusok és a nép túltolta ezt a gondoskodó állambácsi dolgot. Az elképesztő adók és hitelek mellett sem tudják már fenntartani a jólétet. Game over lesz, a kérdés csak a mikor

prolee 2016.10.09. 12:15:15

@desw: Ráadásul a "jólét" fogalmát is erősen át kellene gondolni.
Ez a növekedésmegszállottság tönkreteszi az életünket.
Ijesztő, hogy a devizahitel-katasztrófa után most CSOK-őrületben azért szülnek három gyereket, hogy lakhassanak valahol.
Épp fordítva lenne normális. Az anyagi lehetőségek alapján kellene vállalni a gyereket és minden mást is.
Hitelből nem lehet jól élni, csak megtakarításból és gondos gazdálkodásból. A hitellel verik fel az árakat és loholnak a "jólét" után, amiből csak nyomor lesz... :(

nyerafidesz 2016.10.09. 12:15:26

@Buchhalter: Sem ex, sem más nem vagyok. Van pár cég amiket irányítok, némi tapasztalatom akad a területen. Az adózásba ne menjünk bele, nem a te pályád. Sajnos normális érvek híján átmentél személyeskedésbe, úgyhogy innentől kezdve nem hiszem, hogy lenne miről beszélnünk.

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 12:16:23

@prolee: "Ezzel szemben ha vidéken lennének munkahelyek, akkor olyan vidéki ingatlanban élhetnél, ahol önálló víz és energiaellátásod van, permakultúrás háztájiban pedig az élelmiszered java részét megtermelheted. "

ezt te se gondoltad komolyan

chrisred 2016.10.09. 12:27:03

@eßemfaßom meg áll: Európában nagyon sok helyen komolyan gondolják az önellátó háztartásokat, nálunk ez utópia, amíg az állam ragaszkodik a központi újraelosztás abnormálisan magas mértékéhez.

desw 2016.10.09. 12:34:56

@prolee:

"Ráadásul a "jólét" fogalmát is erősen át kellene gondolni."

Jólét alatt azt értem, hogy olyanok is megélhetnek, akik egy percet sem dolgoznak (segély, ilyen-olyan támogatások), ingyen eü, ingyen oktatás, gyes, családtámogatás, nyugdíj, ... Ezek jórésze korábban nem volt, így mindenki tudta, hogy ha nem dolgozik, akkor kb éhenhal.

Ezeket most átvette az állam, és így baromi drágán és baromi igazságtalanul és szarul működik.

prolee 2016.10.09. 12:42:29

@eßemfaßom meg áll: Nem gondoltam valóban, hanem CSINÁLOM.

prolee 2016.10.09. 12:50:42

@chrisred: Az állam már most arra készül, hogyan adóztat majd akkor, ha az emberek feleszmélnek. Energiaszektor államosítása, kutak bejelentése, napenergia előnyeinek agyonhallgatása, szélenergia negligálása, szemétszállítási cirkuszok, fémtörvény borzalmai.....
Lassan, fokozatosan nyomulnak az életteredbe.

Rezsicsökkentés... :)))))))))))))) Rezsimegszüntetés helyett.

prolee 2016.10.09. 12:56:17

@desw: Az állami "csecs" egyrészt függésben tart, másrészt képes lefojtani a lázadásokat.

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 13:01:58

@prolee: Ok

Indulásként mennyiből jött ki a hálózattól független energia és vízellátás ami egy kisgazdaságot ellát?

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 13:04:27

@chrisred: Sorolnád, hogy az állam miben is akadályoz téged, hogy kiköltözz a tanyára és önellátóvá válj?

Buchhalter 2016.10.09. 13:10:50

@Sándor Tury: kis köcsög,adózással foglalkozom anyádat aki kiszart annak ad elő ezt a csicska szöveget! És mit vezetsz ?Hogyan lopjuk ki az emberek szemét BT-t?.Faszkalap!

HaCS 2016.10.09. 13:11:54

@Főgebra:

Aztán ki volt jogosult a nyugdíjra Bismarck idején? Általánosan mindenki?
Volt közben két finom világháború, mérhetetlen infláció.

Az már önmagában egy utópia, hogy a Föld, vagy Európa lakossága folyamatosan nőhet az égig következmények nélkül.

De nyugodtan ringasd csak magad abba a hitbe, hogy a nyugdíj intézménye a világ végéig működhetne, és valakik (persze mások) megint elrontottak valamit.

Nekem mindegy. Én inkább megpróbálok rá felkészülni.

prolee 2016.10.09. 13:12:48

@eßemfaßom meg áll:
700.000.- Ft és sok saját munka.
Pl. szélhenger (ami NEM alakítja át a mozgási energiát elektromos energiává, hanem szíjáttétellel mozgási energiaként működik) és esőgyűjtő tető medencével 0 Ft. Hulladékból.
Rakétakályha szintén hulladékból.
Hűtőkamra bontott tetőcserépből, ha jól emlékszem 8000 Ft-ért vettük.
Walipini hulladékból (műanyag flakonok).

Gondolom, te most valami csecsás, magazinba való megoldásra gondolsz.
Nem az. :)))

prolee 2016.10.09. 13:16:11

@eßemfaßom meg áll: Abban akadályozza, hogy a munkalehetőség és az önellátás lehetősége térben távol esik egymástól.
Csupán önellátásból pedig aktív korú ember nem élhet meg, csak nyugdíjas.
Ugye a gyereknek az iskoláztatását nem lehet terménnyel fizetni, az önellátás pedig csak minimálisan képes piacra termelni.
Azért ÖNellátás.

prolee 2016.10.09. 13:20:31

@HaCS: Szerintem félreértetted a kommentet, amire válaszoltál.

HaCS 2016.10.09. 13:22:31

@prolee:

Az a baj, ezzel, hogy ezek mind addig működnek így, míg néhány ember (borzasztó munkaigényes, és alacsony hatékonyságú) hóbortjáról szól. Nagy tömegek esetén egyszerűen nem működnek, amiket itt leírtál.

Vagy hogy gondolod? Van ebben az országban 3 millió hűtőkamrához bontott tetőcserép?

prolee 2016.10.09. 13:24:56

@eßemfaßom meg áll: Továbbá - remélem nem kerülte el a figyelmedet - PERMAKULTÚRÁS gazdálkodásról beszéltem, nem pedig kisgazdaságról.

És arról sem, hogy egész nap megy a két tévé, a 120 literes villanybojler, a szárítós mosógép, meg a villanytűzhely.

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 13:26:08

@prolee: villany az dinamós bringát tekerve jön? Egy tetőnyi esőből hány négyszögöl földet lehet locsolni és azon hány mázsa élelmiszer és takarmány terem meg egy évben? Ivóvizet az esővizből mivel csinálsz? És ha egy hónapig nem esik az eső?

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 13:29:53

@prolee: "Abban akadályozza, hogy a munkalehetőség és az önellátás lehetősége térben távol esik egymástól."

Tehát az állam sara az, hogy te elköltözöl világvégealsóra és oda nem épít gyárat az audi?

prolee 2016.10.09. 13:35:29

@HaCS: Nem is kell nagy tömegeknek használni ezeket, hiszen vannak, akik képesek és hajlandók is befizetni a sárga csekkeket.
(Én már nem vagyok hajlandó, bár képes lennék.)
Pusztán arról van szó, akarsz-e sárgacsekk-rabszolga lenni, vagy más utat választasz. Én nem úgy képzelem a nyugdíjas évemet, hogy 70 évesen még reggeltől estig botorkálok egyik bíróságról a másikra és igyekszem kitermelni az irodám rezsijét, a kamarai tagdíjat, meg a biztosítást, hogy itthon is kifizethessem a sárga csekkeket és megvehessem a kaját, ruhát, szolgáltatásokat.
Mert lényegében erre keresek.

És eljöhet az idő, amikor már nem is lesz választási lehetőséged.

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 13:38:40

@prolee: ara még nem gondoltál, hogyha "sárgacsekkrabszolgaként" élsz akkor valamit te csinálsz rosszul?

prolee 2016.10.09. 13:41:26

@eßemfaßom meg áll: Permakultúra nem locsol és nem műveli géppel a talajt. Esővíz tározva vagyon. Akkora esőtetőt építesz, amennyi vizet akarsz. Ivóvíz kútból gyön láncos vödörben.
Villany napelem...., na ez volt a drága. Nagyon kevés villamosenergiát használok, vannak alternatív megoldások.
Nem a városi lakásom háztartását helyeztem ki a tanyára.

prolee 2016.10.09. 13:45:03

@eßemfaßom meg áll: Igen. Bár nem éppen autógyárra gondoltam.
Gazdasági ösztönzésre gondoltam. Ehhez persze ész és gazdasági ismeret kellene. Na, az nincs a kormánynak. Egyiknek se volt.

HaCS 2016.10.09. 13:59:35

@prolee:

Megértelek, és bíztatlak is. Öröm látni, hogy vannak, akik értelmesen gondolkoznak, hasznosan töltik az idejüket.

Sokkal jobb, mintha ezt az időt/pénzt egy kocsmában vernéd el. :D

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.10.09. 14:05:29

@prolee: erről az egészről, amit csinálsz, amit összeraktál.
Ezt nem írtad még le?

Pl. mi az a hűtőház cserépből?

Persze egyesével a neten is össze lehet szedni, de sokkal több idő.
És sok hülyeség is van a neten, főleg az ilyen index címlapos propaganda blogokon...

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 14:31:39

@prolee: öszinte leszek: nem fogott el a sárga irígység

Van egy unokatesó aki kb ugyanígy képzeli el az életet mint amit leirtál, csak hozzájuk be van vezetve a villany. Hogy is mondjam, nem akkora élmény egy évszadot időutazni.

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 14:36:54

@prolee: Nem érzed némileg ellentmondásosnak, hogy egyfelől kijelented, hogy utálod az államot és a célod az föggetlnné válás, másfelől felhánytorgatod az államnak, hogy nem támogat téged kellően ebben a szabadulásban, hogy minél kényelmesebben szabadulhass töle de azért úgy, hogy azért valami megfelelően jó munkahely államilag ösztönözve az maradjon ott a kényelmes közeledben?

prolee 2016.10.09. 14:40:47

@HaCS: Vannak családi hagyományok. A nagymamám, aki kalapos városi nasaszonykaként élte le aktív éveit, nyugdíjasként hazaköltözött a szülei üresen maradt parasztházába és elkezdett gazdálkodni a hatalma kertben. Jókat röhögtünk rajta. Kezdetben....
Aztán pár év múlva kiderült, hogy 8-10 havi nyugdíját teszi félre évente. A lányainak pedig megmondta, hogy felejtsék el az ajándékokat, cukrot, lisztet, vajat, olajat, mosószappant, mosóport, mosogatószert, takarítószert kér karácsonyra is, meg a születésnapjára is. Csak ezekre van szüksége, mert ezeket nem tudja megtermelni.
Húsz év alatt egy kis vagyont spórolt össze a nyugdíjából. Teljesen illegálisan arany ékszereket vásárolt megszorult emberektől. Egy egész, arannyal kitömött férfizoknit találtunk, amikor meghalt, évekig ettük a befőttjeit, lekvárjait és a mézet ami a kamrájában volt.
Ő még tudott gazdálkodni.
:)))))

prolee 2016.10.09. 14:43:34

@eßemfaßom meg áll: Én nem várok támogatást az államtól. Ügyvédi irodám van, ÉN támogatom az államot. Nem is kevés pénzzel.
Én azt hiányolom, hogy a rászorulókat nem támogatja az állam a megélhetésben. Csak a mástól elszedett pénzből segélyezi őket.

prolee 2016.10.09. 14:48:25

@eßemfaßom meg áll:
Nem is kell, hogy irigykedj. Miért lenne ez cél? Te úgy élsz, ahogy akarsz és én is úgy élek, ahogy akarok.
Csak kissé gyanús, hogy ennyire ingerülten rugózol rajtam. :)))))

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 15:07:14

@prolee: pedig ez alapján úgy tűnik, mintha az államtól várnád, hogy kényelmessé tegye az önellátást közeli munkahely támogatásával:

"prolee 2016.10.09. 13:16:11
Abban akadályozza, hogy a munkalehetőség és az önellátás lehetősége térben távol esik egymástól.
Csupán önellátásból pedig aktív korú ember nem élhet meg, csak nyugdíjas.
Ugye a gyereknek az iskoláztatását nem lehet terménnyel fizetni, az önellátás pedig csak minimálisan képes piacra termelni.
Azért ÖNellátás. "

Nem rugózok rajtad. Azon rugózok amit írsz. Mindenképp furcsa ha egy ügyvéd- ami azért nem az a kimondott éhenhalós szakma - inkább elmegy tyúxart számolgatni és teknöben mosni.

prolee 2016.10.09. 15:09:39

@wmiki: Még aktív vagyok (a párom is) és a megvalósítással is csúszásban vagyunk, tehát nincs időm blogolni, meg videózni.
Mi is a netről szedtünk össze sok dolgot.
A hűtőkamra egy (pontosabban több) faláda, amiben van az alján és négy oldalán két sor tetőcserép, közötte homok, amit nedvesen tartunk és a láda tetején nedves frottír lepedő. A víz párolgása hűti a láda belsejét, kb. 8 fokra. Ez az árammentes hűtőszekrény.
Sokat játszunk a fizikával.

Igen, van olyan dolog a neten, ami marhaság. Pl. az egyik "légkondi" próbálkozásunk kudarc volt. Utóbb rájöttünk, hogy már akkor sem értettük a fizikáját, amikor elkezdtük összerakni. Tehát ebből az a tanulság, hogy amit nem értünk, azt lehetőleg hanyagoljuk.

prolee 2016.10.09. 15:17:39

@eßemfaßom meg áll: Pontosabban a nyugdíjas ügyvéd. Mert a gyerekemre hagyom az irodát.
Úgy gondolom, én már eleget dolgoztam, most már szórakozni akarok. Pl. ki akarom próbálni, hogy egy fatörzsön többféle gyümölcsöm legyen. Madarakat akarok a fára és sünöket.
Kecskét is akarok. Én akarom fejni a kezemmel.
Akkor akarom betömni a számba a málnát, amikor leszedem. Azonnal.
Télen pedig olvasni akarok. Sokat.
Ezt nem tudom megvenni akkor sem, ha még többet dolgozom.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.10.09. 15:17:46

@prolee: ilyeneket még írhatnál.

A fürdőtök milyen?
WCzés: alomszékbe vagy pottyantós?
Fűtésrendszer?

Házi légkondiból ezt ismerem, ezt próbáltátok?
youtu.be/NEl1AjmcGwU

Milyen a házatok?
Állítólag a szalmaházban kiváló a klíma, nem is kell nyáron hűtés.

eßemfaßom meg áll 2016.10.09. 15:27:40

@prolee: a sünök elég szarul érzik magukat ha felrkod a fára.

Amit leirtál az pont elérhető egy v1.0 családikázzal is mezei átlagemberként a világtól nem elszeparáltan. Mondjuk nálunk kecske csak a szomszédban van de annak se annyira örülünk mert igencsak büdös jószág.

chrisred 2016.10.09. 16:01:30

@eßemfaßom meg áll: Már a kérdésfeltevésben is benne van, hogy ki kellene költöznöm a civilizációból, hogy esélyem legyen rá.

prolee 2016.10.09. 16:04:47

@wmiki: Fürdőnk még nincs készen, de fekete olajoshordóból kerti zuhany már van és az marad is.
Télre régi rézhenger lesz, egy zuglói házból lomtalanítottuk 35 éve. Zuhanytálcával.
WC pottyantós fűrészporos, áthelyezős, "kétszerkomposztálós" változatban.
(A fürdő mellett is lesz ilyen bent, téli használatra.)

A ház egyébként konténerház, két konténerből, még készül. Itt van egy kis vita, mert én kisebbet akarok, a párom nagyobbat. (Külön "nyárikonyha", mint a parasztoknál, mert praktikus. Ez már teljesen készen van. Sparhelt, teatűzhely, abszolút retro.)

Fűtésrendszer :))))) búboskemence üvegcserepekkel felturbózva (kívülről fűthető) és rakétakályha ráfűtésre, ha szükséges. Meg infrafilm.

nyerafidesz 2016.10.09. 16:16:40

@Buchhalter: Nyilván adózol. Bár írni nem tudsz, de ha te mondod...Asszem nem vagyunk egy szinten, úgyhogy bocsesz, de erre az intellektuális mélységre nem tudok lemenni. Nyugodtan szitkozódj, nem fogok reagálni!

prolee 2016.10.09. 16:44:46

@eßemfaßom meg áll: Az én rendszeremhez a párom számításai szerint 4-5 hektár erdő kell, mert az energia jelentős részét az aljtisztításból és a beteg fák kivágásából nyerem.
Ugye én drága bútorfába fektetek be, ami 15-20 év múlva lesz vágásérett. Kb. akkorra leszek agg, amikor a saját gazdálkodás már kétséges, de akkor megindul a fakitermelés, eladás és a pénz.
Így lett kiszámítva....
Úgy kezeljük a helyzetet, mintha nem kapnánk nyugdíjat.

Buchhalter 2016.10.09. 17:47:22

@Sándor Tury: figyelj köcsög ,szarom le az intelektualításod,de hogy embernek egy nagy szar van az a stílusodból meg az ide böffögött szarrodból látszik,hogy valami pöce gödörből előbújt kis senki vagy!Te írkálsz baromságokat a céges adózásról és ég neked áll feljebb! Na takaródjál valami kocsmába ,mert oda való vagy.Nyelvtan náci is lehetsz , max belehugyozok a szádba.
süti beállítások módosítása