HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a kéményseprőkből

2014.12.10. 07:43 Elegem Van

Azt hiszem, itt lenne az ideje szobrot állítani annak az ismeretlen reklámszakembernek, aki felépítette a kéményseprők pozitív imázsát. Ez az ismeretlenül is nagyot alkotó már óvódás mondókával gyermekkorban belevési az emberekbe, hogy: "Kéményseprőt látok, szerencsét találok!". Így aztán úgy növünk fel, hogy kéményseprővel találkozni jó dolog. Nagy lottó nyeremények idején még az is keresgéli gombját kéményseprő látás alkalmával, aki egyébként babonának tartja az egészet, de most, hátha. Szilveszter idején pedig a jó szerencse kívánás álcájában becsengető - sokszor kapatos - kéményseprő akkor is kap egy kis pénzt, ha mindenki tudja, hogy valójában tarhálásról van szó. Egészen addig el is vagyunk ezzel társasággal, amíg nem kezdenek el kapcáskodni, hatóságosat játszva kellemetlenkedni, sokszor lehúzni.

Idén ismét kitacepaozták a házat, hogy ekkor és ekkor jönnek, legyen otthon mindenki, mert különben… Csakhogy az általuk felajánlott idő reggel 8-tól délig tartott. Nem tudom, mit képzelnek ezek a kéményseprők. Ebben az idősávban legfeljebb a nyugdíjasok, kismamák, munkanélküliek vannak otthon, de még velük szemben is minimum udvariatlanság ilyen hosszú időt megadni, mert esetleg van jobb dolguk is mint egész délelőtt várni a nagytekintetű kéményseprő urakat. Ráadásul az önmaguknak kialakított terminust sem tudják tartani. Néhány éve a második turnusba kerültünk, délután kellett várni őket 16 óráig. Persze nem jöttek, nekem viszont el kellett mennem a gyerekért az oviba, így véletlenül beléjük futottam a lépcsőházban, úgy félöt körül. Elkezdtek arcoskodni, hogy forduljak vissza, mert akkor nem lesz ám biléta, meg ilyenek. Azt hiszem, még egy jutasi őrmester is elismerően pederte volna meg a bajuszát rögtönzött válaszomra - s láss csodát - ott a lépcsőházban termett biléta meg egy "minden rendben van papír".

A dolgozó emberek pedig – tacepao ide vagy oda - egészen ki vannak zárva a szerencsés találkozás öröméből, mert nincs az a nagyon megértő nemzeti CBA-s munkaadó, aki elengedné alkalmazottját ilyen hosszú időre a szerencsefiaival való szeánszra. A munkával rendelkezők tehát nagyívben tesznek a tacepaokra.

Ekkor jön a második figyelmeztetés. Kedvesen az ajtónyílásba dugnak egy papírt, amely már konkrét fenyegetést tartalmaz arra az esetre, ha a következő alkalommal is a munkahely biztonságát választjuk a szerencsés találkozás helyett. Megkérdeztem jogász barátokat, hogy mennyire kell komolyan venni egy ilyen senki által át nem vett, összegyűrt papírocskát, szerintük semennyire, kár, hogy nem puhább a papír, mert akkor talán lehetne valamire használni.

kemenysepro_550.jpg"A koromhoz képest egész jól nézek ki!"

Mivel jogállamban élünk eszünkbe ne jusson jogászkodni! Van egyszerűbb megoldás is. Tavaly ugyanez a meccs ment, ám a kéményseprők második eljövetele után félrehúzott a közös képviselő. Közölte, hogy a szerencsefiúk egy kicsit zabosak voltak, hogy nem voltam otthon, homlokráncolással egybekötött szigorú arccal magyaráztak a kéményseprés fontosságáról, amely az én érdekem. A közös képviselő azonban nem mai gyerek, megnyugtatta az ő lelküknek háborgását ezer magyar forinttal, amiért ismét kaptam bilétát meg "minden rendben van" papírt. Utólagos jóváhagyásom esetén - és az ezer forint megtérítésével - oda is adja. Remek üzletet kötöttem hát, boldogan szabadultam meg az éves kéményseprési kötelezettség gondjától Mátyás király fejében, mert Kleptokratalandon így igazságos.

Vicc tehát az egész. Előírnak egy olyan kötelezettséget, amely a társadalom jelentős része számára nem teljesíthető, ám csekély baksisért úgy csinálhatunk mintha minden rendben volna. És akkor még nem szóltunk az egyéb kéményseprészeti előírásokról, amelyeket csak úgy lehet szakszerűen megoldani, ha valamelyik kéményseprőfejes családi vállalkozása végzi el a munkát.

Lehet, hogy kollektíve félreértjük az ismeretlen reklámszakember mottóját és az eredetileg céh jelszó lehetett valahogy így: "Kéményseprőnek lenni szerencse." Én viszont nem vagyok szerencsés kéményseprő csak egy szerencsétlen lehúzott, akinek ebből nagyon elege van.


komment · 1 trackback

Címkék: lakás életérzés bizalom kéményseprő Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr626947417

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyugdíjasok tűztek össze favágókkal egy villámcsődületben a Normafa úton 2014.12.10. 20:06:19

Bátran kiálltak a tájékozódáshoz való joguk mellett azok az idős emberek, akiket egyenruhások próbáltak megakadályozni abban, hogy közelről nézhessék végig az ónos eső által kidöntött növényzet eltakarítását kedden, a kora délutáni órákban. Több, a fl...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alien 2014.12.10. 19:23:26

Szabnak ki bírságot miattuk. Amugy meg nem is beszéltünk az Elmű, Főgaz és a vízmű óra ellenőreiről akik ugynacsak 8-12 ora közt jonnek amikor nekik eszükbe jut.
Persze nem lehetne egyszerre mindent, az tul szep lenne.

velizar 2014.12.10. 19:28:33

inkább vedd komolyan. ha másodszorra sem találnak otthon, nagyon humánusan életveszélyesnek nyilvánítják a kéményedet, azt mondván, hogy nem tudták ellenőrízni, majd mindezt megküldik a gázművek felé. a gázművek is nagyon emberséges cég, kapsz rá x napot, hogy felülvizsgáltasd a kéményedet a kéményseprőkkel, különben kikötik a gázt, te meg ott maradsz a gyerekekkel fűtés és főzés nélkül. viszont ilyen szakvéleményt a kéményseprők már csak jópénzért hajlandóak kiállítani, a vatikáni valuta már nem játszik.

OkoskaTo:rp 2014.12.10. 19:46:38

Sajnos az önkormányzat rendelete teszi nekik lehetővé a négyórás intervallum megadását. (Régebben 6 órásat adhattak.)

Mifelénk azt játsszák, hogy nyáron, a legnagyobb nyaralási szezonban járnak, amikor kb. senki sincs otthon. A második alkalommal sem.

Arról meg ugye ne is álmodjon az ember, hogy a munkalapokat kiadó droid az értesítőre ráírja a várható érkezési időket. Márpedig ő tudja, hogy aznapra 5 cím van, ezeket milyen sorrendben fogják végigjárni a 4 órán belül. És a kémények száma sem szokott ugrásszerűen változni egyik évről a másikra.

A múltkorjában tisztáztuk az ügyfélszolgálatossal, hogy szerencsére már nem játszhatnak olyan szocializmusból itt maradt hatóságosdit, mint még pár éve. És hogy egy *szolgáltatás*, amit én rendelek meg, és én fizetek érte, hogyan kellene, hogy kinézzen.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.10. 19:57:49

"Nem tudom, mit képzelnek ezek a kéményseprők."

Talán azt képzelik, hogy ennyit megér neked, hogy ne pusztulj el CO-mérgezésben.

De csak tippelek.

Egyébként megnézetheted a kéményedet más időpontban is, saját szervezésben, csak azért többet kell fizetni.

A Tyne folyó déli partja 2014.12.10. 20:06:57

csak a kéményseprők? mindenki..postás, óraleolvasó, akárki. mind akkor jön, mikor a munkahelyemen vagyok.

ja, és itt pl, ha bútor veszel, arra 12 órás intervallumot adnak meg, reggel hét és este 7 közt jönnek, majd valamikor. te meg ülj egész nap otthon.

Josagos 2014.12.10. 20:58:59

20 éve van több lakásom is, eddig egyetlen alkalommal sem vizsgált semmit a kéményseprő, és nem is sepert semmit.
Jött, adott egy papírt kért pénzt érte és elment. Ha ez az én biztonságom, akkor remek.

2014.12.10. 21:06:37

10000 ellenőrzött háztartásból szvsz 9999ben nincsen semmiféle kéményes fűtőeszköz.

Ahol van is..életemben nem láttam kéményeprőt seperni, tetőre menni, __akármit IS csinálni__.

A gázkészülékek korában ennek sem értelme, sem célja nincs, aki kéménybe akar cirkózni, bojlerezni, esetleg konvektorozni netán (ez utóbbi gyakorlatilag eleve szigoruan tilos egyébként!) az hivatalosan csak bélelt kéménybe teheti.

Egyébként meg a 4fal közt 364nap alatt (évi 1 ál"ellenőrzés") azt csinál magával amit akar, mer, tud.
Ha egy palackra és két görbe lukas slagra akasztott bojlerrel a saját orrába vezeti a CO-t és kivégzi a saját családját is evvel..?..mert pl mélysötét...?.. attol semmiféle évi egy álhatósági lehuzás nem fogja megvédeni. Ez nem is cél, ez az ideológiai kamu.

A valódi bélelt kéményen ugyanis nincs mit ellenőrizni és sepregetni, egy kemény tiszta üres fém (újabban akár műanyag!) cső a falazatban, olyan lenne kiseperni, mint egy autó kipufogóját hosszú kefével "seperni", kipufoggóseprőőő?...hehh..ostoba röhely.

Ha a cirkó-bojler nem öl meg, azt nem a feketeruhás pénzlehúzónak, hanem a becsületesen melózó kékruhás gázszerelő bácsinak köszönheti a pógár.
Akit normális emberszerű lények azért néha -még bőven idejében- saját érdekükben kihívnak, ha a láng már fura, zöld, vörös, okker, a csap megnyitás után nehezen gyullad, a viz furán hideg sokáig, majd néha érthetetlnül forró, a gázszámla rengeteg, a gép a falon meg percekig hangosan pattog egy 3mp-es kézmosás után..

Na akkor jön a bácsi, kormol, porol, szerel, mos, tisztít, kefél, beállít, öszerak, és jé, csoda lőn! Egy halk lobbanással azonnal egyenletes, kellemes, atommeleg viz ömlik a csapból, hónapokig, de jobb gépeknél akár évekig is.

Ez az egész kéményseprő lóf@sz, ez egy bújtatott adó, egy x+1-edik kádárnihilizmus, egy állami "felhatóságosodott" zombiszervezet.

Van ilyen sajnos rengeteg, ami kurára semmit nem csinál, a lényeg, hogy megfizesd- befizesd, lefizesd, csekk, illeték, legyélitt, jelenjmeg, állhaptákba, érezd hogy a Nagy Tekintetes Jóságos Állammal szemben csak egy ponrdó jelentéktelen egrecirozott senki nulla vagy.

Szúnyog 2014.12.10. 21:08:25

Kivételesen ezzel a bloggal egyetértek. :)

C_s_a_b_a 2014.12.10. 21:13:13

Amióta az eszemet tudom (kb. rendszerváltás) _soha_ nem ellenőrizték a kéményünket. Mindig csak a pénzt szedték be. Ez a füstadó.

zsa63 2014.12.10. 21:24:44

@polyvinyl: Kb. annyi köze van a kéményseprési ellenőrzésnek a CO elleni védekezésben, mint Kalmopirinnek a rák ellen.
Először is, minden évben átnézik a házat, ritkán szokták a népek nagy számban évente átépíteni a kéményeiket.
Másodszor, a gázkészülékek műszaki állapotához (ami esetleg egy év alatt amortizálódik) a kéményseprő annyit ért, mint WC-s néni az asztrofizikához.
Harmadszor az egyébként teljesen felesleges csesztetésen és a szabályok tankönyvszerű előírásán kívül az ég egy adta világon semmivel nem törődnek.
negyedszer pedig az előírásokat is egyoldalúan alkalmazzák.
A normálisabbja bejön, ránéz, legyint, papírt tölt, köszöni (:)), aztán uzsgyi elfele.
Szóval Abszurdisztán apró elemei ők, egy a lassan sokszáz közül.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.10. 21:37:40

@zsa63:
@mioporfeszosz:

1. A kéményseprőre csak a kondenzációs gázkazán kéménye nem tartozik, a többi igen.

2. A bélelt kémény is eltömődhet kívülről belekerült dolgok miatt.

3. Az emberek szeretik "okosba" szerelgetni a kéményeiket, tavaly ősszel egy egész falut meszeltek el emiatt valahol Pest környékén és kötötte le őket a vezetékről a Gázművek.

zizi77 2014.12.10. 21:37:40

Nálunk is kint jártak. Mivel nincsen csengőnk, kiírtuk a telefonszámot, hogy be tudjuk engedni őket. Telefon nem jött, csak a bírság, mert nem tudtak bejönni.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2014.12.10. 21:45:13

Nem tudom, hogy az előttem szólók hol élnek, én az elmúlt 20 években teljesen mást tapasztaltam: több lakásban éltem, dolgoztam már Budapesten, és mindig megvizsgálták a kéményt és a szellőzést rendesen, lánggal, CO-mérővel meg a gázbojlert, cirkót is. Olyat is láttam, amikor azonnal leszedték az órát, kikapcsolták a rendszert, mert a tulaj rossz rendszert épített be.

De, ha nem is dolgoztak volna rendesen, én kértem volna, hogy tegyék meg, amit kell, mert ez a minimum a lakásban lakókkal, dolgozókkal szemben: nem akar senki meghalni CO mérgezésben.

phaszfej 2014.12.10. 22:20:45

Csak prolik laknak társasházban. Azok meg ne rinyáljanak itt, az interneten, hogy mikor jön a kéményseprő.

inuitdog 2014.12.10. 22:23:07

A VI. kerületben csak azt nézik, hogy van e bélelés. A szellőzést, CO visszaáramlást nem ellenőrzik, legtöbbször még műszer sincs náluk. Az egész szemrevételezéssel történik. Legutóbb viszont felragasztgatták a matricájukat minden gázkészülékre, hogy az később már lecserélhetetlen legyen az engedélyük nélkül, amiért természetesen fizetni kell.

jabba2 2014.12.10. 22:30:29

@bestpixel: Ne hazudj hogy olyat láttál, hogy azonnal leszerelték a gázórát! Ahhoz csak a gázszolgáltató nyúlhat!! A kéményes nem szerelhet le semmit! Milyen lánggal? milyen CO mérővel mértek? Max. huzat mérővel, de csakis a kéményt! A készülékhez vizsgálatához gázszerelő kell... nem egy 2 év szakmunkást végzett kéményseprő!!!

inuitdog 2014.12.10. 22:38:03

Amúgy a CO mérgezések száma ettől az ellenőrzéstől nem fog csökkenni, elenyésző részük következik be az eltömődött kéményektől. A gond a rosszul beszerelt nagy teljesítményű készülékkel vagy szabálytalan, hermetikusan záró nyílászárókkal van.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2014.12.10. 23:45:03

CO mérgezésért még egyetlen kéményseprőt sem kaptak el!
Minden rendszerben tökéletesen működik a kéményseprő lobbi, ami - a fővárosban - gyakorlatilag egy családi vállalkozás.
Minden egyes mérgezésnél a gázszerelő a hibás!?
Kérdésem:
- Nem mindegy annak a füstgáznak hogy a benne lévő CO tartalom a megengedett határértéken belül van, vagy annak a többszöröse, ha egyszer a jól átjárható kéménykürtőn el tud távozni?? Ez esetben miért fullasztaná meg az embert??
Ellenben, ha nem jól átjárható?
Ehhez azonban nagyon kevés az, hogy az ajtóban kitöltik a bevételi pénztár bizonylatot!

besztercei 2014.12.11. 00:29:49

Azelőtt sem voltunk boldogok, ha megláttuk a kéményseprős matricát, mert az azt jelentette, hogy arra az időpontra keríteni kell egy diákot, munkanélkülit vagy rugalmasabb beosztásban dolgozót a "jeles" eseményre. A nagy ellenőrzés két kivételtől eltekintve azt jelentette, hogy az ajtóban kitöltöttek egy papírt és mentek is tovább. Ez alól a tavalyi kéményseprő volt az egyik kivétel, aki kérdezett, nézett, mért és ahogy meg tudom ítélni, korrekten elvégezte a munkáját, a másik kivétel pedig az idei volt, aki nem ellenőrzött csak megállapította, hogy az 5 éve gázosról szakemberrel hasonlóra (kicsivel gyengébbre) kicserélt készüléken nincs matrica, ezért ejnye-bejnye, szakvélemények és terveztetés is szükséges, természetesen előre meghatározott cégektől, sok pénzért. 1 szakvélemény még rendben van, bár egy gázszerelőről feltételezem, hogy ért hozzá, de a többi erősen lehúzás szagú. Az meg, hogy 5 év után szólnak, holott elvileg minden évben ellenőrizték, róluk is elmond pár dolgot. Mondjuk rólunk is, hogy nem tudtuk, hogy ez is kell. Teszem hozzá, van olyan ismerős, akiknél a végét járja a készülék, cserélnék egy hasonlóra, de ezzel az engedélyeztetős ügymenettel 3 nap szabadsággal és kétszer annyiba kerülne.

Az már csak egyéni kedvenc, amikor egyik alkalommal megszerveztük, hogy végig legyen otthon valaki és pont a váltás idején, amikor ketten voltunk otthon, bedobtak egy cetlit, hogy itt jártak. Ment rögtön a telefon, hogy otthon voltunk és amúgy sem csöngettek, a szolgálatkész ügyfélszolgálatos meg közölte, hogy akkor majd 1 hét múlva leszünk szívesek ismét otthon lenni.

7papsajt 2014.12.11. 00:36:23

A blogbejegyzésben írtakkal ellentétben valamit mégis csinálnak a kéményseprők.
A 80 milliós Németországban évente 2-3 szénmonoxid mérgezéses haláleset van, a Magyarországhoz hasonló nagyságú (9,5 millió lakos) Belgiumban évi 300-400.
Miért? Mert Belgiumban nincs kötelező kényseprés, míg Németországban viszont a miénknél is jóval szigorúbb ( és drágább) van. Magyarországon évente 15-30 halálesetet és 300 körüli mérgezést okoz a CO. Kötelező kéményseprés nélkül ez a szám jóval felülmúlná a Belgiumi adatokat.
A kéményseprők között, mint bármely szakmában vannak becsületes és jó dolgozók és vannak linkóciak. Na az utóbbiakból 10-15 börtönben ül, vagyis nem igaz, hogy nem felelnek a balesetekért.
Amúgy valaki helyesen írta, amíg az átlag magyar "okosban" barkácsoltat mek-mesterekkel és nem tanulta meg, hogy az égéshez oxigén kell (ablakcserék), addig a kéményseprőkre bizony szükség van, akár csak a rendőrökre, vagy az adóellenőrökre.
Lehet Őket nem szeretni, de lehet, hogy akit a legjobban megvetsz, épp az menti meg a családod életét, mert a bóvli CO riasztók, amiért csuklás nélkül kifizetsz 10 évnyi kéményseprési díjat, no azok nem fogják.

NG

Girhes Joe 2014.12.11. 04:08:00

Jójó, értem én ezt a problémát ott, ahol kéményes gázkészülék van, ott tud CO mérgezés lenni füstvisszaáramlás miatt, azt minél többen nézik meg, annál jobb. Mert a kéményes gázkészülék az kb egy életveszélyes technológia, én azt se értem, miért nem tiltották még be a francba az egészet (miközben betiltották az ezzel az égéstermék-visszaáramlás-veszéllyel nem járó falikivezetéses turbó kazánokat, innen is gratulálok a szabályalkodók gyakorlati érzékéhez).

Na de nem azért a két fillérért...

...nekem úgy 10 éve van egy családi házam. Van benne egy turbó gázcirkó, amihez ugye a kéményesnek semmi köze. Ezenkívül van tartaléknak 1 darab fafűtéses minikandalló, amit úgy 3 évben egyszer be is gyújtunk. Amióta megvan a ház, hozzá nem nyúltam a kéményéhez, de a csont nélkül rendben lévőtől kezdve az életveszély miatti azonnali kikötésig évről évre véletlenszerű, hogy mit állapítanak meg. Aztán adnak egy sajtpapírt róla, de akár be is gyújthatok vele a kandallóba, mert az egy évvel később jövőt abszolút nem érdekli az elődjének a jelentése. Tök mindegy, mit csinálok azzal a kandallóval, csak jönnek, kiállítanak valamit kb. találomra, elkérik a díjat, távoznak, majd egy év múlva megy ugyanaz elölről. Ja, és még mindig nem haltam meg CO mérgezésben. Na akkor, hogy is van ez, kéményseprő urak???

ebella 2014.12.11. 04:13:35

Volt egy irodám, ahova jött a kéményseprő úr vizsgálódni. Ajaj, azt mondja, ez sok pénzbe fog kerülni, ha mindent szabályosan csinálunk. Mondtam, nosza, csináljuk úgy, számlára! (Gondolta majd felajánlok egy összeget, hogy ne csináljuk szabályosan, és kevesebbe kerüljön.) Mondta jön nemsoká. Három év múlva nőttem ki az irodát, és adtam el, addig nem jött.:)))

whale 2014.12.11. 06:56:04

Ennyi hülyeséget összeírkálni!:)

Nem is tudom hol kezdjem. Itthon a legtöbb kémény életveszélyes, nem felel meg a jelenlegi elvárásoknak. Kb. minden kémény, ami 10 évnél öregebb, vagy régebben bélelték, kuka. Igen, az alu béléscsövesek is.
A kémyényseprők nem építenek/bélelnek kéményt, az nem az ő bizniszük. Viszont az is tévhit, hogy a turbós/kondenzációs füstgázelvezetőhöz semmi közük. Régebben valóban volt ilyesmi szabály, ami úgy szólt, hogy az oldalfali kivezetéshez semmi közük. Ma már éppen ezért nem is nagyon engedélyeznek ilyesmit. A kéményseprő igenis méri a füstgáz összetételét a túlnyomásos rendszerekben. Ha nem méri, akkor trehány, illetve nincs tisztában az ingatlanban található gázkészülék fajtájával, mert az egy másik társaság, nem sima seprők.

2014.12.11. 06:58:13

Hozzánk sokáig nem jöttek, magunk kínlódtunk a sepréssel. Idén végre megjelent, már túl voltunk a takarításon, de boldogan hagytuk hogy átvizsgálja a kéményt, fizettünk+borravaló, és nagyon remélem hogy jön jövőre is.

A férjem nyugdíjas ügyvéd, és bár remekül kikormolt, ilyen tükrös trükkökhöz ő sem ért.

Mindettől függetlenül még kaphat egy CO mérgezést, de hogy a bíróság gond nélkül fogja a kártérítést megítélni az is biztos.

whale 2014.12.11. 06:58:40

@velizar: Nem a gázműnek küldik, hanem a tűzoltóknak, ők bírságolnak, mint hatóság. A gázmű nem hatóság, ők csak megszüntetik a szolgáltatást, ha nem megfelelő a füstgázelvezetés.

whale 2014.12.11. 07:00:46

@OkoskaTo:rp: Nekik valóban nincs hatósági jogkörük, viszont jelenteniük kell a tűzoltóknak (OKF), tehát kvázi hatóságként működnek...

whale 2014.12.11. 07:06:06

@mioporfeszosz: "A gázkészülékek korában ennek sem értelme, sem célja nincs, aki kéménybe akar cirkózni, bojlerezni, esetleg konvektorozni netán (ez utóbbi gyakorlatilag eleve szigoruan tilos egyébként!) az hivatalosan csak bélelt kéménybe teheti."

Egyrészt igen, másrészt viszont lakótérben csak zárt égésterű gázkészülék üzemeltethető már (turbo cirko, parapetes konvektor), ami nem a lakásból szívja a levegőt az égéshez, hanem kintről. Szóval a bélelés nem elég.

whale 2014.12.11. 07:15:10

@polyvinyl: Tévedés, a turbohoz is van köze. Ma már minden kéménynek számít. Pár éve volt szabály, hogy a 3 méternél rövidebb füszgázelvezető nem számított annak, de ezt megszüntették. Minden kémény már. Az oldalfali kivezetés talán nem, de olyat meg nem engedélyeznek.

whale 2014.12.11. 07:18:05

@inuitdog: Gázkészülék cseréhez a gázművek engedélye kell, gázterv alapján, amihez kell kéményseprői szakvélemény a füstgázelvezetésről.

whale 2014.12.11. 07:23:02

@jabba2: A gázszerelő is szakimuki.:) A kéményseprő is mér füstgáz összetételt, a túlnyomásos (turbo) rendszereken.

whale 2014.12.11. 07:26:57

@inuitdog: Miért lenne szabálytalan a hermetikus nyílászáró?:) Akkor kell levegő utánpótlásról gondoskodni, ha a lakótérben nyílt égésterű készüléket üzemeltetsz. Gáztűzhely, kandalló/kályha, ilyesmi. Szabályosan gázkazán/fűtőkészülék/gázbojler már csak zárt égésterű (turbo) lehet lakótérben.

whale 2014.12.11. 07:31:40

@Girhes Joe: Már betiltották. Új telepítés már évek óta nem lehet nyílt égésterű lakótérben. Az meg vicces lenne, ha sok százezer ingatlantulajdonost köteleznének gázkészülék cserére.:) A meglévő életveszélyeseket kell körültekintően üzemeltetni.

padisah 2014.12.11. 07:51:11

szerintem azt kéne bevezetni, hogy ha bármilyen családlátogató arra kényszerít hogy otthon kell maradnom, akkor az aznapra szóló munkabéremet ők fizetik

erről szívesen bemutatom hogy az mennyi, rögtön átgondolnák mikor és mennyi időre akarják az embert otthon tartani

fda 2014.12.11. 08:03:22

Én még sose engedtem be őket, állítólag 6 ezret kért volna.
Pedig minden évben megfenyegettek valami hatósággal (egy 10x10 cm méretű fecnin)

A kéményem 20 centi átmérőjű citromsárga kerámia, aminek a belsején a sokévi használattól fél milliméter koromlerakódás van. A rá adott garanciából még kb. 26 év van hátra.
Ezen nekem ne nézegessen egy iskolázatlan kéményseprő semmit 6 ezerért.

Nem is értem, miért nem találják ezt ki mások is.

Például, az áramszolgáltató is jöhetne megnézni a konnektorokat. Az is lehet veszélyes, ha elromlik!

P1sty 2014.12.11. 08:16:07

Tavaly az albérletünkben a barátnőm tudott ott maradni, aki abszolút nem ismerte a lakást. Kéményseprő megjön, körbenéz, hol a kémlelőlyuk, ő nem tudja, csak nálam aludt. Semmi gond, itt írja alá, hogy itt jártam.

Idén én meg tudtam neki mutatni, de meg sem nézte tüzetesebben. Megnyugodott, hogy megtaláltam és ennyi.

Akkor ez most CO biztos?

whale 2014.12.11. 08:46:20

@P1sty: Azt kellene megérteni, hogy nem a kéményseprő érdeke, hogy rendben legyen a kéményed. Ha úgy érzed, nem végzett korrekt munkát, hívd a céget. Persze, lehet, hogy ha korrekt munkát végeznek, az neked qrva sokba fog kerülni, mert kiderül, hogy át kell építeni a teljes rendszered. Olyan ez mint a dominó, ha egy elem borul, borul minden...

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2014.12.11. 09:03:04

@jabba2: Igaz, a gázosok szerelték le a gázórát, most így visszagondolva (egy egész házas rendszer-felújításkor), de a többi stimmel, csak értelmezni kell a leírt szavakat: a huzatot vizsgálták természetesen, CO-műszerrel is, meg meggyújtott papírral is, és a készülékeket. kéményt is megnézték (de nem szedték szét, mielőtt ebbe is belekötnél), adott esetben figyelmeztettek, hogy fel kéne újítani és életveszélyes (mást nem tehettek, ugye).

oplenti 2014.12.11. 09:03:30

nekem személy szerint a kéményseprők nemhogy szerencsét nem hoztak, de kb kétszázezerbe kerültek nemrég. mindössze annyi lett volna a dolguk, hogy a már nem életveszélyes kéményeimről kiállítsanak egy szakvéleményt, amit be kellett adnom az önkormányzatnak. csakhogy a mélyen tisztelt hölgyekésurak 6 hónap alatt sem tudták ezt a feladatot megoldani, ami idő alatt az önkormányzat engem büntetett folyamatosan. ők persze nem emelték meg a telefont, hogy odaszóljanak a kéményseprőknek, hogy hogy is áll az ügyem, inkább sorozatosan küldözgették a csekkeket, húszezrekről. hiába lobogtattam a helyszíni szemle jegyzőkönyvét, kötötték magukat a szakvéleményhez. mikor végre megkaptam a szakvéleményt (kb. 40.000,- Ft), és bevittem az önkormányzathoz, kértem, hogy valamennyit írjanak jóvá a büntetésekből, mert nem az én hibámból nem volt meg a papír. erre azt mondták, a büntetés kiszabása jogszerű volt, azt visszavonni nem lehet....könyörgöm....más országban a halálos ítéletet is visszavonhatják, nálunk pár tízezer forintot sem tudnak megoldani?!

azóta, ha kéményseprőt látok, nem épp a jószerencse jut eszembe...

óðinn 2014.12.11. 09:11:56

Rendben, menjenek a kéményseprők oda, ahol van kémény. De ha nekem villanybojlerem van, meg parapetes konvektorom, akkor ne cseszegessenek feleslegesen az évi hülye otthonmaradással.
Annyira fel tudják húzni az agyamat a felesleges dolgokkal...

Amúgy meg mit mond az idős kéményseprő?
- A koromhoz képest egész jól nézek ki. :-)

P1sty 2014.12.11. 09:12:09

@whale:
"Azt kellene megérteni, hogy nem a kéményseprő érdeke, hogy rendben legyen a kéményed."
Akkor minek jön? Miért jelenthet a tűzoltóság fele?

Ez megint a tipikus magyar mentalitás, hogy ha valamihez nem értek, akkor nyugodtan átbaszható vagyok.

Nem, nem értek a kéményhez. Nem tudom, hogyan kell bélelni, milyen kémény kell a vegyes kazánhoz, milyen a gázkazánhoz. Ne abból induljunk ki, hogy elolvastam 1-2 wikipedia cikket, és máris kéményzseni vagyok, mert nem.

Pont ezért van a kéményseprő, nála a tudás, a checklist, neki kellene ragaszkodnia ahhoz, hogy végigmenjen rajta és mindent ellenőrizzen, főleg ha már otthon vagyok és beengedem, mert egyszer legyen bajom ilyen hanyagságból, akkor a gyerekei is még a kártérítést fogják fizetni.

Avagy analógia: nem az autószerelő érdeke, hogy neked jó autód legyen. Ha nem értesz hozzá, akkor fogadd el, hogy ő csak úgy visszaadja az éves karbantartás után, mert ő nem talált semmit. Ez így oké?

A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt! 2014.12.11. 09:17:28

Engem especiel a hangvétel zavar. Ha nem vagyok otthon, ha nem teszem lehetővé a vizsgálatot, akkor ilyen-olyan 50.000,- Ft-os bünti. Könyörgöm, már a Magyar Királyi Postától is lehet olyat kérni, hogy este hat óra utáni kézbesítés! Igen, azért, mert mindenki dolgozik! Nem minden családban van nyugdijjas, vagy diák! Ja, hogy a kéményseprők is nyolctól négyig dolgoznak? Leszarom, oldják meg munkaszervezéssel!

Családi házas ismerős meg olyat mesélt, hogy le akarták vele bontatni a nem használt kéményt, mert állítólag csak úgy biztosak benne a kéményseprő urak, hogy nem fogja használni. Aprócska gond, hogy ikerház és a kéményfal van középen...

Szóval agyrém az egész!

whale 2014.12.11. 09:18:03

@cserlac: Igen. Az műszeres mérés, másik társaság cégen belül. Ne kérdezd miért...

whale 2014.12.11. 09:20:30

@odinn: Tartalék kéménynelk elvileg minden ingatlanhoz kell tartoznia, kivéve, ha eleve kémény nélkül (távfűtés) vagy gyűjtőkéménnyel készült, ami megint speciális eset és már nem szabályos.

whale 2014.12.11. 09:22:32

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!: Gondolom a kéményfejről volt szó, a tető fölött és nem az egészről. Jó hogy nem hiszik el bemondásra, hogy nem használják. Ebben az országban, ahol azt se hidd el, amit kérdeznek?:)

whale 2014.12.11. 09:24:44

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!: A büntetést az OKF-től kapod (tűzoltók), nem tőlük. Nem értem a háborgást. a kémény a gépészet része. ha szar állapotban tartod, meghalsz. Jó hogy kötelező vizsgáltatni...

whale 2014.12.11. 09:30:25

@P1sty: "Pont ezért van a kéményseprő, nála a tudás, a checklist, neki kellene ragaszkodnia ahhoz, hogy végigmenjen rajta és mindent ellenőrizzen,"

Így van. Ha viszont szemmel láthatóan nem csinált semmit, a te érdeked, hogy szólj, hogy elvégezze a dolgát. Azt már nem kell tudnod pontosan, hogy mit, bár egy ingatlan üzemeltetéséhez szerintem hozzátartozik valamilyen alapszintű ismeret a gépészetről...(hol a strang, főelzáró, koromzsákajtó, gázkazán üzemeltetése, időszakos karbantartás elvégeztetése, ilyesmik) A kémény is a gépészet része gáztüzelés esetén, nem baj, ha alapszinten tisztában vagy a kéményeddel.

A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt! 2014.12.11. 09:39:37

@whale: Bakker, ha a tűzoltók napi 24 órában szolgálatban vannak, akkor ELVÁROM, hogy a kéményseprőket se csak 8 és 16 közt egye oda a fene, hanem igenis legyen munkaidőn túli időpont is! Vagy alkalmasint hétvégi. Oldják meg, szervezzék így a munkát! (Uram, uram, a kurva életbe már!)

Nem fogok egy-egy szabadnapot elbaszni évente a vízórát fényképezőnek, a gázórát fényképezőnek, a villanyórát fényképezőnek, meg a kéményseprőnek! Én sem lopom a szabadságomat!

Amúgy meg elmagyarázom a háborgást: ha nem vizsgáltatom meg, akkor esetleg meghalok. De az az én rizikóm! Azért ne bírságoljanak meg, ha a saját felelősségemre meghalok!

whale 2014.12.11. 09:45:00

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!: Nem tudom mivel foglalkozol, de könnyen lehet, hogy a te ügyfeleid is elvárnák ezt tőled.:)
Másrészt a kéményseprőknek elvileg háztetőkön kell mászkálniuk, elég vicces lenne ez sötétben...:)

A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt! 2014.12.11. 09:45:57

@whale: Kábé ugyanazt a rendszert képzelem, mint a gázszerelőnél. Gázkészüléket is csak akkreditált szerelő üzemeltethet be. De az bünetőjogilag felelősségre vonható, ha netántalán szivárogni kezd a bekötés és meghal a család!

Na, valami ilyesmi legyen a kéményseprős téma is! Ha beengedem a kéményseprőt, akkor kapok egy maricát/jegyzőkönyvet. De ha visszaáramlik a CO és megfulladok, akkor felelősségre vonható a paripa! Ha viszont nem ellenőriztetek, nincs matricám, akkor nem tartozik semmivel, akkor a saját felelősségemre kékültem el.

Carradine a gardróbszekrényben 2014.12.11. 09:49:14

@whale: Egy-két éve létezik egy új találmány, amit zseblámpának hívnak. De amúgy sem igazán értem, hogy jön most ide a tető, mert az eddigi ötven hozzászólásban egyszer sem írtak olyat, hogy a gyászhuszár felment volna a tetőre. Mindig a lakásban volt bent. Ott ellenőrizte lánggal a huzatot, műszerrel a gázt.

Carradine a gardróbszekrényben 2014.12.11. 09:51:54

Mondjuk legyen úgy, hogy nyáron jön, amikor amúgy sincs fűtési szezon. Akkor este kilencig világos van. Azonkívül nincs hó, jég a kéményseprőjárdán, amin esetleg megcsúszhat és beverheti a kis seggét.

whale 2014.12.11. 09:51:59

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!: Nagyon jó hasonlat! Ahogy nem választható -elvileg- hogy kivel szerelteted a gázkészüléked, ugyanígy nem opcionális a kémény ellenőrzése/beüzemelése sem.
Azt kellene megérteni, hogy a kémény a tüzelés, a gépészet része. Nekem anno többe került a szerelt kémény a kondenzációs kazánomhoz, mint a kazán.
8 méter csőről beszélünk...

whale 2014.12.11. 09:55:50

@Carradine a gardróbszekrényben: Eleve ott kezdődik, hogy nincs kibúvó és járda sem a legtöbb kéményhez, pedig kötelező az is. Vagy ha van, életveszélyes.
Aztán arról nem beszélve, hogy pont itt kifogásolta valaki a nyári vizsgálatot a szabadságok miatt. harmadrészt csak a fővárosban van 700000 kémény. Hány kéményseprő kellene ahhoz, hogy mindet megvizsgálják nyáron? És utána mit csinálnának egész évben?:) Irreális elképzelés...

A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt! 2014.12.11. 09:57:06

@whale: Bazdmeg, megértettem! Sőt, eddig is tudtam! De leírom még egyszer: ha már a törvény monopolhelyzetbe hozta, akkor minimum _elvárom_ a kedves hangnemet a szolgáltatótól, nem pedig a bírsággal fenyegetőzést, mert az kontraproduktív és kapásból ellenkezést vált ki.

whale 2014.12.11. 09:59:00

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!: Bírsággal nem ők fenyegetnek, hanem a törvény. Ők csak végrehajtanak, ne rajtuk vezesd le a feszkót...

Carradine a gardróbszekrényben 2014.12.11. 10:02:31

@whale: Leszarom, nem érdekel, hogy nekik irreális! Oldják meg! Vegyenek fel nyárra plusz kéményseprőket, télire meg bocsássák el őket. Ez a része engem kurvára nem érdekel!

Én, mint állítólagos európai állampolgár elvárom az européer hozzáállást egy hatósági szerepben tetszelgő szolgáltatótól.

Te meg olyat írtál párral feljebb, hogy - idézem: "Kb. minden kémény, ami 10 évnél öregebb, vagy régebben bélelték, kuka. Igen, az alu béléscsövesek is."

Hallhatnánk a részletes indokolást, hogy miért is kuka? Mert ez így eléggé légből kapott. Ja, és nem wikipédiás indokolást, hanem jogszabályi helyet beidézve!

whale 2014.12.11. 10:06:42

@Carradine a gardróbszekrényben: Ez nem jogszabály kérdése. Az alut megeszi a savas kondenzvíz, korrodál, valamint kéménytűz esetén simán elolvad és lefolyik a kürtőn. A korrekt technológia a bélelésre a saválló acélcső jelenleg. Van még a Furanflex, de azt nem minden kéményes szereti. Az acél a tuti.

A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt! 2014.12.11. 10:09:01

@whale: Én, mint ügyfél, az első vonalban a kéményseprővel találkozom, tehát igenis rajta vezetem le a feszkót, mert ő hozza rám. (Jobb helyeken, ahol a szervezetben van beépített rendszer a visszacsatolt információk kezelésére (pld. ügyfél-elégedettség mérés), ott talán eljut a vezetőséghez az ügyfelek panasza. Talán ha itt is eljutna a sok panasz a vezetőséghez, akkor talán a vezetőség is eljuttathaná a törvényalkotókhoz a módosítási javaslatot, talán javítanának, jobbítanának a szar törvényen. Akár hiszed, akár nem, jobb helyeken ez igenis így működik! Ha Magyarorságon ilyen nincs, akkor be kell látni, hogy Magyarország sajnos nem jobb hely.

De akár hiszed, akár nem, ez a blog is egy olyan problémát jár körbe, ami létező, fennálló probléma. Talán ha a felelősökhöz elhallatszana a nép hangja, akkor jobb lenne a rendszer.

whale 2014.12.11. 10:09:41

@Carradine a gardróbszekrényben: Ja, a béleletlent meg gondolom nem is kell mondanom, miért kuka...:)

whale 2014.12.11. 10:12:42

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!: De mire gondolsz? Hozzanak olyan jogszabályt, hogy jogodban álljon megtagadni a vizsgálatot? És ha nem te halsz meg a CO-tól, hanem a barátnőd, aki nem tud arról, hogy te milyen forradalmár vagy, akkor mivan?:)

whale 2014.12.11. 10:16:33

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!: Valaki itt hozta a belga-német példát. ha európát akarsz, érdemes elgondolkozni, hogy az mivel jár. Szerintem többek között a kötelező kéményvizsgálattal. Ha önkéntes lenne, úgy járnánk, mint a belgák...

Carradine a gardróbszekrényben 2014.12.11. 10:18:37

@whale: Gondolj csak bele: elvárható az az átlag állampógártól, hogy ennyi kibaszott jogszabállyal tisztában legyen? Elvárható, hogy tudja, az alu cső korrodál? (Mondjuk én általános iskola hetedik osztályában még tanultam eloxálásról kémiaórán...) Hol van ez leírva érthetően? Hol van leírva, hogy tíz évente cseréltesd az alu béléscsövet? Vagy ne is használd? De ha nem ajánlatos használni, akkor miért nincs betiltva és csak acél cső engedélyezve? Millió kérdés, amivel - azt hiszem - nem a pógárnak kéne törődnie, hanem annak a szakembernek, akinek ez a szakmája, évente 365 napon keresztül! Jelen esetben a kéményseprőnek! SZOLGÁLTATÓ jelleggel! Kijön, tanácsot ad, elmagyaráz! (Mondjuk megfelelő szakképzettséggel.) Nem pedig megvesztegethető, vagy lusta módon, a lépcsőházban legyintve odaadott matricával!

Olybá tűnik a hozzászólásaidból, hogy te ezeket véded. Ezeket?!?

whale 2014.12.11. 10:34:48

@Carradine a gardróbszekrényben: A szabványok/technológiák változnak. A 100 éves pesti bérházakat ma már a jelenlegi formájukban, műszaki tartalommal nem lehetne felépíteni,mert nem kapnának építési engedélyt. Egyszerűen elavultak azok a technológiák, amikkel építették őket. Ugyanez igaz a kéményekre is. Volt időszak, amikor az alu megfelelt az elvárásoknak, aki béleltetett, aluval csinálta, talán nem is volt más. Szigorodtak a szabályok- valszeg pont a tapasztalatok alapján egyébként- ma már nem jó az alu, nem is engedik, azt hiszem.

A szakember törődik vele, csak gondolom kicsit belefásult, hogy 10 kéményből 6-ot életveszélyessé kellene nyilvánítania évről-évre, mivel a figyelmeztetés ellenére semmi nem történt. most kicsit bekeményítettek és felnyomnak az OKF-nél, ha szar a kéményed, aztán velük hadakozz, ők már hatóság. Vagy, ha lusta és lelkiismeretlen a kéményseprő, a lépcsőházban legyintve odaadja a matricát. Ebben az esetben viszont neked kell az agilisebbnek lenned és kifizettet szolgáltatásért kérni a munka elvégzését és nem örülni, hogy olcsón megúsztad/ezen is túl vagy....

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.11. 10:42:01

@polyvinyl:
"Talán azt képzelik, hogy ennyit megér neked, hogy ne pusztulj el CO-mérgezésben.

De csak tippelek."

Így van.
Csak tippelsz.

Harminc éve nem láttam olyan kéményseprőt, amely vizsgált volna valamit a kéményen!!!!
Hogy magáról a "seprésről" ne is beszéljünk, ha már ez a neve!

Mondom: harminc éve, két különböző településen, három különböző háznál - soha semmit nem csinált, csak beszedi a pénzt. És hőbörög.

Egyébként ahol megvizsgálja, ott egy ad egy papírt, hogy minden oké? És akkor ha mégis gubanc van később, akkor te lobogtatod ezt a papírt, és akkor a kéményseprő vállalat kártérítést fizet neked????? Előveszik az illető kéményseprőt, hogy "haver te felelősséget vállaltál azért, hogy nálam minden rendben, mégis co-mérgezés volt!!!!"

És akkor nem beszéltünk arról, hogy ha akar, mindig meg tud állapítani valamit - és mindig van neki egy haveri cége, amelyet ajánl, hogy az majd megcsinálja.

Magyarul, ez egy kurva maffia.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.11. 10:47:11

Na, látom itt is van valaki aki nyalja a seggüket.

whale 2014.12.11. 10:58:07

@Hoppácska: "Harminc éve nem láttam olyan kéményseprőt, amely vizsgált volna valamit a kéményen!!!!
Hogy magáról a "seprésről" ne is beszéljünk, ha már ez a neve!"

Én igen. Akkor most 1:1?:) Nálam sepertek is, de kétségkívül gáztüzelésnél nincs mit...

Szerintem, ha gubanc van, simán bizonyíték. Arra mindenképpen, hogy jóhiszemű voltál, nem mulasztottál semmit, minden tőled telhetőt megtettél. Perben meg úgyis a kirendelt szakértő szava dönt.

Ez zöldség, bocs. Kifogástalan állapotú és állagú kéménybe nem lehet belekötni. Nem is szoktak. Ha valami gáz van, az meg a te érdeked, hogy kijavíttasd...

Jack__Bauer 2014.12.11. 11:05:51

Villannyal fűtök. NEM használok kéményt. Akkor mi a kurva annyáér' akarja söpörni???

whale 2014.12.11. 11:20:31

@Jack__Bauer: "Az OTÉK (az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII.20.) Kormány rendelet) nem csupán lehetőségként ajánlja a lakóingatlanok építtetőinek figyelmébe másodlagos fűtésről történő gondoskodást. A jogszabály 94. §-ában kötelezővé teszi az úgynevezett tartalékfűtést. A hivatkozott szakasz a következőket írja elő:

„(1) A tartalékfűtés lehetőségéről gondoskodni kell:

a) minden lakás legalább egy lakószobájában,

b) minden olyan helyiségben, ahol folyamatos tartózkodás szükséges (pl. készenléti, ügyeleti helyiségekben).

(2) A tartalékfűtés lehetőségéről szilárd tüzelőanyaggal üzemeltethető tüzelőberendezés céljára alkalmas, gravitációs üzemű kémény vagy egyidejűleg és folyamatosan igénybe vehető többlet villamos energia biztosításával kell gondoskodni.”

A rendelet alapján tehát egyértelmű: minden lakóingatlanban (lakásban, családi házban, nyaralóban stb.) lennie kell egy olyan helyiségnek, ahol valamilyen fűtési lehetőség van – a földgáz alapú berendezéseken kívül is. Ez pedig lehet fa-, szén, vagy olajtüzelésű fűtő egység (pl.: kályha) esetleg modernebb, pellet vagy brikett-kazán, valamint elektromos árammal működő hősugárzó, radiátor, klíma stb. Az utóbbi megoldások esetén azonban folyamatosan elérhető villamos áramot kell biztosítani a fűtés működtetéséhez. Ehhez generátor, akkumulátor szükséges. A hagyományos (fa, szén, olaj stb.) tüzelő-berendezésekhez pedig szükség van az égéstermékek (pl.: füstgáz) biztonságos elvezetésére is. Ezért is fontos, hogy az épület rendelkezzen tartalékkéménnyel, s az is üzemkész állapotban legyen. Ezt a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 27/1996 (X.30.) BM rendelet is előírja, mely szerint a tartalékkémény a „fokozott biztonság miatt használható állapotban való tartása szükséges.”

www.epitinfo.hu/index.php/articles/37184/84034/szukseges-e-a-tartalekfutes-tartalekkemeny

Terézágyú 2014.12.11. 11:42:10

A blogíró a szívemből beszélt!

Ritka undorító banda ezek a kéményseprők...

Gondolom, akik védik ezeket, azok védik a bkv-ellenőröket is.

2014.12.11. 11:48:01

Kéményseprők? Legalább 15 évig nem tudtak bejutni a házunkba, és nem volt semmi. Amikor egyszer véletlenül mégis, akkor sem csinált semmit, csak a markát tartotta.

jabba2 2014.12.13. 12:42:50

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!: HA nem kötöd be a biztonsági övet a kocsiban, akkor is megbírságolnak. Pedig te halsz meg ha baleset van!

Gerilgfx 2015.01.09. 04:23:26

immár 20. éve ignoráljuk a kéményseprők kétségbeesett próbálkozásait.

Utónév Vezetéknév 2015.06.01. 19:58:22

Kedves vadbarom aki ezt írta! 1, nem kell kivenned szabadnapot.. Hogy a kéményseprőt várd, különben meg hazudsz is bazdmeg mert a kis papírra amit az ajtonyilasodba tűztek ( szerelj fel level szekrényt baszod ) azon van egy telo szám amit ha felhívász akkor meg tudsz egy időpontot beszélni es akkor nem kell 16 óráig varnod. Ha meg ennyire balfasz vagy hogy ezt nem adta ki az eszed akkor sorry hogy ennyire balfasz vagy de azért ne a kotro legyen mar a hibás, ha meg majd megdoglesz co mérgezésben akkor kurva jo lenne az a fasz kéményseprő ugye.? Azt meg ne várd mar el hogy este kilenckor mennyen ki... Tudod neki is van munka ideje nem csak te dolgozol ám. Bár te aztán biztos szét szakítod magad a CBA ban. Gondolom kassza vagy takarítás ahhoz is kell ám iq kurva sok xd le nézitek baudmeg a másikat mert piszkos munkát csinál meg lehet mutatni hogy ti mit tudtok rakjatok le a szakmát gyerekek hajra utana lehet ugatni. Nekem nem kell semmi hozza hogy elmenjek boltosnak egy vonalkódot le tudok csippantani én is meg felpakolni pár polcot ahhoz nem kell ész, de en feldobott egy képletet neked nem bizti hogy tudod értelmezni . Szóval lehet itt alázni a másikat csak el kene gondolkodni egy kicsit. Nagy kamu amit írsz ráadásul!

shellwork 2016.01.13. 20:51:39

A kéményseprők az idén nagyon korán, már januárban jöttek ellenőrizni, még nincs is egy éve, hogy utoljára itt jártak.

Megállapították a teljesen új bádog füstcsőről, hogy ez már nem szabványos, mert olyan kell aminek az összekötő elemén van egy ajtó ellenőrzési és tisztítási célra.

Közölte a kéményseprő, hogy 1 hónapot ad arra, hogy ezt lerendezzük és ő fogja ellenőrizni újra. Felvett egy jegyzőkönyvfélét amit aláiratott velem. Azt is mondta, hogy ő 20-25 ezerért megcsinálja, bár ez neki tiltott dolog, de csak szóljak ha nem tudom hová forduljak.

Ez állítólag egy új rendelet. Volt valakinek ilyen problémája már rajtam kívül esetleg?
Nagyon érdekelne, mert nem tudom eldönteni, hogy ez most egy bepróbálkozás-e? Illetve próbáltam utánanézni a honlapjukon de nem találtam erre vonatkozóan semmilyen tájékoztatást.

Előre is köszönöm, ha valaki ír erről valamit.
süti beállítások módosítása