HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van Ausztria kergetéséből

2018.12.27. 23:30 Elegem Van

Az én jó ember Viktorom új politikai termékként azzal állt elő idén, hogy Magyarország 2030-ra utoléri Ausztriát. Jó vicc. Emlékeztet egy másik "jó ember" beiktatási tréfájára, aki 1933-ban azt mondta: "Adjatok nekem tizenkét évet, és Németországra nem fogtok ráismerni." A német emberek megadták. Aztán 1945-ben tényleg nem ismertek rá a szétbombázott, halott, meggyalázott Németországra. És Viktor éppen tizenkét évet kér még. Nagy ravasz ez a Viktor, hiszen már kilenc éve kormányoz kétharmaddal, és Ausztriához mégsem sikerült közelebb kerülni. De majd tizenkét év múlva! Akkor igen!

Miért van a magyar emberekben a vágy, hogy egyszer elérjük a Nyugatot? Egyáltalán valós vágyról van-e szó vagy csupán a szokásos magyar szalmalángról? A nyugati felzárkózás gondolata furcsa magyar kisebbségi érzületből fakadó régi gondolat, elméleti rezgéseivel nem is érdemes foglalkozni, annyit azonban jegyezzünk meg, hogy XIX. század eleji felerősödése (nemzeti) liberális személyekhez köthető.

Gyakorlati oldalról már más a helyzet. A fent említett németek a rommá bombázott országukból harminc év alatt - rengeteg munkával, lemondással - csodaországot hoztak létre. (Mármint az NSZK-ban élők.) Csak úgy megjegyezném, hogy nekünk, magyaroknak harminc év telt el a rendszerváltás óta, és sehol sem vagyunk. Viszont minket még mindig lehet hülyíteni, hogy majd tizenkét év múlva, esetleg, talán vagy ki tudja mikor. Ennek a dumának Hunniában sosem jár le a szavatossága, Viktor csak felmelegítette. De vissza az időben! A magyar emberek 1975 körül már megtapasztalhatták a néhány hetes családegyesítés céljából Magyarországon nyaraló NSZK-sok gazdagságát. Bámultuk autóikat, ruháikat. Nagy kegy volt, ha a nyaralót kiadó házi urat megkínálták a kartonszám behozott dobozos sörrel, a gyerekeknek adott dobozos kóla még nagyobb kegy volt, inkább a Wrigley's rágót szórták, mint indiai gyereknek az aprópénzt. Aztán a konyhanémetül folytatott beszélgetésekből kiderült, hogy ezek az emberek nem nábobok, hanem derék középosztálybeli - annak is sokszor az alsóbb része - népek: postások, hivatalnokok, alkalmazottak. Bennünk, magyarokban pedig erősödött az érzés, hogy ha egyszer nem lesznek kommunisták meg orosz megszállás, akkor majd mi is élhetünk a munkánkból ilyen színvonalon.

Ez az érzület kapott nagy lendületet az 1988-as határnyitással. És ekkor kiderült, hogy a magyarok mit vettek észre Ausztriában, azaz kinek mit jelentett Ausztria. A többségnek Ausztria egy nagy bevásárlóközpont volt, és ezt talán meg lehetett érteni. Emlékszem, hogy a Három kívánság című műsorban egy kisfiú azt kérte, hogy vehessenek - ismétlem: vehessenek! - banánt a falujukban. Tibi bácsi elintézte. Karácsony előtt begurult a faluba egy Barkas, és a szépen sorba állított emberek vehettek két kiló banánt és két kiló narancsot. A szocializmus dicsőségére. Amikor ezek a lefojtott vásárlási igényű és lehetőségű emberek rászabadultak az osztrákokra, ők csak a megvehető árut látták. A videomagnót, fagyasztóládát, banánt és a Milka csokit. Nem néztek az osztrák élet mögé, a felszín nekik épp elég volt, és elég ma is.

Mi egy kicsit más szemmel néztük Ausztriát. Nem volt jobb a mi látásmódunk csak más. Mi egyből az üzletet láttuk, hála atyámnak. A család éppen le volt égve, kellett a finesz. Mi nem hoztunk fagyasztóládát és egyéb talmi baromságokat. Hoztunk viszont Commodore 64-et, mert arra volt piaci igény. A magyar vállalatok könyörögtek, hogy vehessenek a korábbi COCOM-listás termékből. Hétfő hajnalban indultunk, kedden beadtuk a boltba bizományi értékesítésre, szerdán jött a vállalati beszerző, aki pont azt és csakis azt vette meg, csütörtökön megkaptuk a pénzt, pénteken visszatettük a schillinget a valutalapra. A következő héten kezdődött elölről. Amikor a népek rácuppantak az osztrák utakra a banánjukért, és tömve voltak a határátkelők, kicsit változtatni kellett a figurán, már vasárnap kimentünk a portékáért. Igaz, Ausztriában vasárnapi boltzár volt, de a közös érdek innovatív megoldásokat eredményezett, mert osztrák magyar két jó barát a seftben. A felpörgetett életstílusnak, összetartásnak meg lett az eredménye, a családi kassza helyrebillent és még maradt egy kis tőke is a későbbiekre.

Közben pedig észrevettünk dolgokat. Például, hogy az osztrák határőr/vámos ki sem jött az irodájából, csak integetett, hogy menjünk. A magyar persze szívózott. A Mehrwertsteuer-t ott a boltban visszakaptuk, nem kellett bürokratikus huzavonával bíbelődni. És a szépen megművelt földek, az egymás mellett sorakozó parcellák látványára is figyeltünk. És a "kisegzisztenciákra", amelyek megélhetést nyújtottak a szorgalmasan dolgozóknak. És a tisztaságra, amely ott belülről jött. A magyar társadalom egy kis szeletkéjének ezt jelenti Ausztria. A többinek meg...

Emlékeznek még 2013. március 15-re? A meteorológusok sírva könyörögtek, hogy el ne induljon senki, mert országos havazás várható. De egy szittyának ne mondják meg mit tegyen! Különben is, be van fizetve a wellness, megvan véve a síbérlet! Elindult hát a szittya förgeteg. Az első hóbuckáig. Osztán ott megtört a lendület. Az országos szervek lehaltak, két nap totál káosz. A büszke hun belügyminisztériumtól csak hülye sms-ekre futotta. Viktor vezér megtekintett, de ettől a hó nem olvadt el. Eközben Ausztriában... Nos, ott nem volt káosz. Az utak szépen megtisztítva ragyogtak. Még arra is maradt érkezésük, hogy megalázzák a balkáni söpredéket, és beküldjenek három hóekét, amelyek pár óra alatt Győrig letisztították az M1-est.

hatar_ho.jpg

A különbség...

Utol akarjuk érni Ausztriát? Igen? Hát, Viktor, van egy jó hírem. A többség utolérte Ausztriát. Videómagnó már nincs, fagyasztót, banánt, Milka csokit vehet bármikor bármelyik üzletben, nekik már eljött Ausztria. A polgári kisebbség pedig tudja, hogy sosem fogjuk utol érni Ausztriát, mert ahhoz teljesen más gondolkodás kell. Polgári. Nix stadion, nix haveri kapitalizmus, nix sajátláb, nix összeszerelő üzem, nix sunyi alattvaló, nix ugribugri. Kell normális oktatás, önálló egzisztenciát biztosító munkahely, kórház, ahová nem halni jár a Lélek, rendezett környezet, nemzetére, tudására méltán büszke állampolgár.

Ezek az értékek viszont olyan mértékben hiányoznak a magyar társdalomból, hogy tizenkét év alatt sem pótolhatók. Pláne, ha az elitnek nevezettek nem mutatnak példát. Ezért ha kérhetném, népámítás céljából ne kergessük Ausztriát, mert elegem van a felesleges futkosásból.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


komment

Címkék: politika orbán történelem ausztria kormány hülyeség jobboldal európa pénz életérzés párt bizalom tisztesség megtévesztés becsapás Magyarország EU

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr7314518078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Gombóc 2018.12.29. 23:28:35

@ekat: de pl. mozdonyvezetők, akár még az állami cégnél is, de magánnál viszonylag sok helyen, bizony kereshetnek ennyit, akár még többet is. Igaz, ezért dolgozni is kell.

ekat 2018.12.29. 23:28:57

@Hata Mari..: Gondolom mert olcsóbb volt. Én nagyon-nagyon régen feküdtem pár napot a bécsi AKH-ban, de még most sem tudom elképzelni, hogy valaha is eljutunk kórházilag arra a szintre, ami akkor ott volt. Hogy olyan normális, igényes. rendezett, jó felszerelt környezet legyen, és olyan sok és jó étkezés.
Pont az emberekre nem térek ki, mert noha nagyon normálisak voltak, itt is nagyon sok normálissal és kedvessel találkozom az egészségügyben, nem is tudom, hogy csinálják abban a szakadt, stresszes kuplerájban, amit itt az egészségügy.

ekat 2018.12.29. 23:33:45

@Sir Gombóc: Hát köszönöm a felvilágosítást, így már legalább el tudom képzelni. (Feketén kereső szerelőkben meg nem gondolkodtam, az nekem messze nem ugyanaz.) A banki meg az informatikai szektorban tudtam csak ilyen keresetekről.

felső határ nincs 2018.12.29. 23:34:31

@ekat: Nem feltetlenul.

En nem ertek a kezi szakmunkahoz, de ok jellemzoen nagyon jol keresnek most hogy megritkultak.

Multiknal barki elmehet egy IT call centerbe diploma nelkul, ha beszel vmi nyelvet, onnan pedig elore tud lepni 1-2 ev utan. Nekem gozom nincs a programozashoz, de a programozo ismeroseimnek csak kb. a fele diplomas, senkit nem a papir erdekel most, hogy lasszoval fogjak a programozokat is, kb. barmelyik europai varosban.

ekat 2018.12.29. 23:45:06

@felső határ nincs: Már nem tudom milyen callcenterbe jelentkeztem is 10 éve, (német+angol felsőfokú papírral és tudással,) 160 nettóval vettek volna fel, jó hogy nem érdekelt. De persze lehet, hogy nem IT volt.
Tiszta csoda, hogy itthon is eljutottunk oda, hogy nem csak a papír számít. :)

martineden 2018.12.29. 23:46:18

@Hata Mari..: Szovegertes?Ja,az nincs,na menj ocskos,szolj az apukadnak ,olvassa fel neked ujra amit irtam.Ha Angliarol van benne egy szo is,te egy zseni vagy,ha nem,akkor csak egy hulye fidesztroll.

felső határ nincs 2018.12.29. 23:52:58

@ekat: 10 eve azert mas volt a helyzet, ez ma olyan 350-400 netto, ha kezdo vagy. Alt. az IT es a penzugy fizet a legjobban, de persze lehetnek kivetelek. Es foleg - a nyelvtudas tobbet er ilyen helyen mint a diploma vagy a nyelvvizsga.

2018.12.29. 23:56:06

@martineden: Én a magyar kórházakra tett megjegyzésedre reagáltam..Szövegértés?

2018.12.30. 00:00:59

@ekat: Több angliában élő ismerősöm szerint is jobb az itthoni egészségügy.Elsősorban a szakorvosi rendszer miatt.Kint gyakran elakadsz a helyi orvosnál,és nem jutsz tovább..

ekat 2018.12.30. 00:05:23

@Hata Mari..: Lehet, ezt nem igazán tudom, bár a Londonban élő unokatestvéremék nagyon dicsértek mindent a kint született kisbabájukkal kapcsolatban.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.12.30. 00:40:41

@martineden: az a 100.000 valójában 20.000. ajánlott olvasmány: költségvetésről szóló tv.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 00:48:18

@Csák Morritz AKA Alibiman: visszakeresheted, egyértelmű, csak lusta, idióta disznó vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 00:50:11

@Hata Mari..: Medgyessy,Gyurcsány és Bajnai, meg mi a nevükben nem sipítoztunk, hogy Orbán első elbaszásából nem lehet javítani. lehetett javítani, és javítottak is.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.30. 02:39:05

@martineden: Te hülye fasz! Miért hazudozol? A magyar átlagbefizetés 100e Ft? Az anyád picsájába lehet, de nem az eü kasszába.
130 ezres nettó fizetésnél a 06055981 es eü számlára 16.000 Ft a havi utalandó, te barom.
AKarsz még hazudozni marhaságokat?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.30. 03:04:09

@Amator:
"Ha meg túllépték a keretet, akkor az illetékesek elfogadtak egy pótköltségvetés. Szóval hatékonyságról már rég nem beszélhetünk."
Pont úgy mint a strabag esetében, meg a világon mindenhol, csak arról nem ír az index.
De ez lényegtelen a mi kis beszélgetésünk szempontjából, nem azért nem lesz magyar autógyár mert a strabag vagy a mészáros, mert pont ugyanúgy nem csinál
egyikük se autógyárat, aki meg csinálna az nem épít utat...
Akkor asszem, hogy pont ugyanúgy nincs ötleted mint nekem, hogy hogyan lehetne magyar autógyár. :)
A stadion építés nekem is szúrja a szememet, pedig én aztán végképp nem vagyok ballib.
Igazad van, műfüves pálya mifelénk is van, de én tömegsport centrumokról beszéltem, ahol 8-10 féle sportot lehet űzni.

"A stadion építés nekem is szúrja a szememet, pedig én aztán végképp nem vagyok ballib."
Most ha azt mondom, hogy a ballib média mindent stadionnak hív, ami egy lelátó máshol, ahhoz mit szólsz? Ha csináltak egy focipályát, köré két sor széket, akkor már arról cikkezik az index, hogy megint egy stadion. És ahhoz, hogy egy-két kivétellel ezek a hatalmas gigastadionok, már álltak, csak az elmúlt 40-50 évben hagyták őket rohadni szét? De oké, legyen igazad, felesleges. A stadion program volt 120 milliárd 6 év alatt. Ez évi 20 mrd. Ez az összeg az ami mindenhonnan hiányzik? Az eü éves költségvetése 2000 mrd. Mennyit dobott volna rajta 1% plusz?
Én teljesen kompromisszumkész vagyok, és azt mondom, hogy oké, marhaság volt a stadionépítés. De azt mondani, hogy semmi más nem épült még nagyobb marhaság.

"Igazad van, műfüves pálya mifelénk is van, de én tömegsport centrumokról beszéltem, ahol 8-10 féle sportot lehet űzni."
Na, most itt az a baj, hogy én még lehet, hogy életemben soha nem láttam ilyen központot. Vannak tornacsarnokok, tornatermek, kosárpályák, szabadtéri konditermek, futópadok, de el sem tudom képzelni, hogy hogy néz az ki, ahol 10 féle különböző sportot lehet csinálni. Mondj egy példát.
Én úgy gondolom, hogy jelen pillanatban ha valaki akar sportolni, akkor 5 km körben van rá lehetősége (zsákfalvak kivételével). De cáfolj meg, mondj egy random címet, megnézem.
Csak itt, ha körbenézek koripálya, kosár, foci, streetworkout, konditerem, pingpong, futókör, lábtengó, faltenisz meg uszoda. Valahogy nehezen hiszem, hogy embertömegeknek lenne igénye birkózószőnyegre vagy bungee jumpingra. Ebben a témában kurvára az a helyzet, hogy a nép lusta és dagadt, és pont megfelelő kifogás, hogy "stadionokat csinálnak, pedig tömegsportra lenne igény"

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.30. 03:07:28

@martineden: Egyébként külön gratulálok, hogy te pofázol bárkinek szövegértésről. Az a nagy billentyű ott középen az a szóköz, használd bátran, lehet, hogy olvashatóbb lesz a hülyeség amit idehánysz.

n3spr3ss0 2018.12.30. 07:37:03

Lehet itt okoskodni, de '89-óta egy centivel sem kerültünk közelebb az osztrákokhoz, most nem Gorenjéért járnak a magyarok, hanem munkáért.

nu pagagyí 2018.12.30. 09:24:40

Orbán szavaiból úgy is lehet érteni, hogy Magyarország utoléri Ausztriát, de aki figyeli a führer úr munkásságát, inkább arra gondol, hogy a duma a hűbéri rétegnek szól. Ők a nép kifosztásának fokozásával, valóban lehetőséget kapnak, hogy utolérjék az osztrák átlag életszínvonalat.

Nem olyan nehéz dekódolni Orbán szavait, neki a nemzet és ország kizárólag a NER katonákat jelenti, annak is inkább a hatalom közeli vékony rétegét. Ők pontosan értik, gazdagodásuk a nép elszegényítésével érhető el. Másképp nem lehet, hiszen rajzuk kívül senki nem kap lehetőséget, a mindenkit érintő, jövőbe mutató fejlesztésekhez szükséges pénzt pedig ma teszik zsebre, így az egyre lepukkantabb országban csak nekik lesz jövőjük.

nu pagagyí 2018.12.30. 09:37:00

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: A stadionokkal az a probléma, hogy üzemeltetőt sem találnak rá, mert a debrecenit kivéve úgy építették meg, hogy lehetetlen legyen gazdaságosan kihasználni. Csak a jövőbeni költségeket növelik, elszívva a pénzt más fontosabb területről.

A 20 milliárd nagyon téves lehet, hiszen egy-egy új stadion bekerülési költsége inkább tíz milliárd felett van. Összességében már néhány százmilliárdot elcsesztek rá, amihez hozzájön az önkormányzatok büdzséjét terhelő fenntartási költségek évi párszáz milliója stadiononként.

A stadion üzletág tehát egy veszteséget termelő ágazat, jobb lett volna olyasmibe fektetni, ami nyereséget hoz és majd abból építenek stadionokat azok, akik látnak benne fantáziát.

Géza vagyok. 2018.12.30. 09:42:56

@felső határ nincs: nettó 600 az osztrákoknál a fizetés. Mennyi is ott a havi rezsi? Mennyi a nettó német átlagbér? Majdnem a négyszerese. Akkor szégyelje magát az osztrák is?

Ugye az megvan hogy mi volt a múlt rendszerben Magyarországon? Elárulom kommunizmus és 80 százalékos infláció.

Lássunk már tisztán. Az osztrákoknál miért nem emelik holnap német szintre a fizetéseket? Hisz megtehetnék ahogy sokak szerint itthon is csak elég eldönteni és kész is.

Ez a Magyarország csak gazdasági szakértőkből áll kb. Úgy 10 millió szakértőből.

lüke 2018.12.30. 10:07:23

@n3spr3ss0: yeeeh
@ekat: szülőszoba cca 3 h szülésznővel + 1 h ( orvos nincs)
@math0:
Orbánnak a felelősségen kívül semmi köze az eü- höz.
Ezt a feladatot a szakminiszter látja el.
Réthelyi 2 évre vállalta , le is kőszönt.Balog páternek nem volt fogalma róla.
Most Kásler a megbízott ,aki onkológus;rész terület.
A szakmának kellene ellátni a felügyeletet,( aneszt., belgy. sebész etc társaság ,hol vannak?) a változtatást.
Reform kell, s a triász:
- koncepció> nincs
- pénz > van, bár csak 4 % - a GDP- nek ,EU 8, USA 12%- kissé magasabb GDP- vel
- folyamatos evaluáció> na ez nem megy ,mert nem lehet vitázni
pl itt se!
idiótának meg nem titulálnál , éjjel 3- kor,mikor a rokonod reanimálom

ami szabad 2018.12.30. 10:10:49

Igen. Nagyon igaz, itthon a fejekből hiányzik leginkább a nyugati értékrend, a polgári gondolkodás, mely miatt nem a kötelező szabályok, hanem az IGÉNYESSÉG miatt nem szemetel a pógár, rendezett a porta, és azért takarítja el a havat , nehogy valakinek baja essen, nem a büntit elkerülni.. Itthon a felelős gondolkodást felzabálja a paternalista állam, mely azonban csak duma, de sokan elhiszik, ez majd jól megvéd... ( hogy kitől, azt ne firtassuk) Soha senki nem mondja ki ha hibázott, ha lusta, akkor is csak MÁSOK tehetnek mindenről, mert így kényelmes...Nem a politikai / gazdasági elit lopta szét az országot, csak azok a csúnya külföldiek ( mára nevesítetten soros) ne ő (k) tehetnek mindenről! Szánalmas, és szerintem ezen a fronton, inkább tovább TÁVOLODUNK Ausztriától, meg a valóban irigyelt nyugati demokráciáktól, ami nem azt jelenti, hogy ott mindenki zseni, de valahogy felelősségteljesebbek a döntések, és biztos nem hagynák bezabálni a demokrácia támaszául szolgáló intézményrendszereket, mint nálunk!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 10:15:40

@lüke: Orbán nagyon sok mindent kézzel irányít, de az egészségügy egy akkora téma, hogy egyetlen miniszterelnök se moshatja a kezeit. O1G. Ennyikeh. Hiába mosdatod, te szánalmas idióta!

midnightcoder2 2018.12.30. 10:17:27

@ami szabad: Igen, alapvetően valóban az igényesség a gond. E mögött pedig sok-sok ok van, egyrészt a Kádári örökség, ahol a proletárban nagyra nőtt az öntudat: nekem jogom van az utcára szarni. Másrészt, van velünk egy elég nagy kisebbség akik a déli népek mentalitásával rendelkeznek az igényesség terén.

lüke 2018.12.30. 10:17:51

@Hata Mari..: NHL ,állami,nem hatékony,
de a magán eü ,nem rossz,sőt, a vilAág élvonala
Ez a gondolata a magyar eü átszervezésének is
A legfőbb, ami a magán eü ellenszól, mi van ,ha magatehetetlent kell operálni.
Akkor nem ugrálnak.Csak fennjáró kisasszonyokat hajlandók ellátni.Sajna: a bennfekvők nagyobb része öreg.
Apámért napi 15 ezret fizettem a T. VIP- en,2 x majdnem megfulladt,mert megetették.Tőle megkérdeztem miért nyeli le, a nővérektől is, azt válaszolták, a legkisebb empátia és szakmai alázat nélkül: így adja fel a konyha.
S amikor fulladozott 45 percen át a konyhában röhögcséltek, mintha süketek lennének.
2 nővérre 3 beteg volt, persze 3 ilyen öreg.Apám fennjáró volt :kiment volna a WC- re is, de nem segítették ki, nincs idő,nincs törődés.
Na ezt nevezik ápolásnak ,ha megcsinálják.
A napi 5 ezres osztályon ,pluszt semmit se csináltak :4-5x pelenka, műkaja,folyadék,ha megette.Néha gyógytornász 10 percre, s fennjáróból lenn fekvő lesz.
A Lajtán túl kiviszik őket fürdeni , kiveszik az ágyból, kiültetik.Megetetik, adekvátan.
Délelőtt 3 - n ,teamben :mosdatnak, lázat mérnek, vérnyomást.
Személyre szabott a menü,jön a dietetikus,összeállítja veled a kaját.
Ez a fizetős hókuszpókusz csak fennjáró és gazdag - egy beavatkozás+ 2 nap bennfekvés egy jó havi fizu, 400 e.- beteget érint.
Nesztek odadobva szabályozatlanul, s itt mindenki azt csinál, amit akar ,szakmai kontroll nélkül.
Az állam, ami járulékot kap,sokat, s fel van szerelve mindennel az összes intézménye, ezzel nem tud mit kezdeni, oldjátok meg magatok, felnőttetek.
Propaganda......

2018.12.30. 10:18:47

@math0:

novekedes.hu/patai-mihaly-ennel-jobb-allapotban-meg-soha-nem-volt-a-magyar-gazdasag/

"A mostani növekedési ciklus a magyar gazdaságtörténetbe óriási sikertörténetként fog bevonulni. Nem csak azért, mert hosszú ideje, már 7 éve növekedési szakaszban van az ország. Azért különleges ez a mostani helyzet, mert most fordul elő először, hogy van egy tartós növekedési ciklusunk, 7-10 év minimum, és a legfontosabb makro mérlegek rendben vannak. Az államháztartást fegyelmezetten menedzselik, a fizetési mérleg és a külkereskedelmi mérleg pozitív. Ez a három mérleg soha nem volt így kézben tartva az elmúlt száz évben. Ebből az következik, hogy a következő leszálló ágba a magyar gazdaság úgy fog belemenni, hogy nincsenek egyensúlyi problémái. Vagyis a következő válságot sokkal kisebb problémákkal fogjuk átvészelni, mint eddig bármikor az elmúlt száz évben. Még azt is prognosztizálni vélem, hogy gazdasági visszaesés nélkül tudjuk a következő ciklust végigmanőverezni, egy nagyon alacsony növekedéssel, de visszaesés nélkül. Korábban minden válságba úgy mentünk bele, hogy fizetési mérleg és államháztartási deficitproblémákkal küszködött az ország, a külkereskedelmi mérlegünk pedig tradicionálisan deficites volt. Most teljesen más a helyzet, és ez Trianon óta nem fordult elő. Ennél jobb állapotban még soha nem volt a magyar gazdaság."

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 10:20:27

@Hata Mari..: az egész EU támogatásból csinált szar növekedés, mert lopásból áll, és nem fenntartható. közben a versenyképességi mutatók csökkennek, az innováció csökken. az nem fejlődés, hogy Mészáros ellop egy csomó pénzt, és külföldre viszi.

2018.12.30. 10:20:29

@lüke: A magán eü. itt se rossz..

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 10:22:36

@lüke:

"- koncepció> nincs"

Gyurcsányéknak volt

"- pénz > van, bár csak 4 % - a GDP- nek ,EU 8, USA 12%- kissé magasabb GDP- vel"

Gyurcsányék GDP arányosan többet adtak

"- folyamatos evaluáció> na ez nem megy ,mert nem lehet vitázni
pl itt se!"

Gyurcsányék konzultáltak

továbbra is idióta vagy. a geci seggét nyalod.

2018.12.30. 10:22:37

@math0: Nyilván te jobban értesz hozzá, mint Patai Mihály egykori bankvezér és tőzsdeelnök. El kéne fogadni a realitásokat..

lüke 2018.12.30. 10:23:46

@math0:
mosdatja a Kobi néni
Megint a lényeget nem érted s idiótazol,
virtuálisan nem tudhatod kiféle, miféle....,
csak magadról állítasz ki bizonyítványt
Orbánnak szakértőket kell bevonnia,aki nem anatómus, nem páter s nem onkológus ,ez lenne a feladata, de az orvosi elit ellenérdekelt a reformban,s egy tudatlannak- te is ,meg OV is - azt lehet beadni amit akarsz

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 10:23:58

@Hata Mari..: a magán egészségügy nem csinál neked szívműtétet és megdöglesz. lehet akármennyi pénzed.

2018.12.30. 10:25:04

@math0: Valamint az Orbán kormányra szakadt rá a Ratkó generácó, mind az egészségügy, mind a nyugdíj tekintetében..

lüke 2018.12.30. 10:30:31

@Hata Mari..:
nem szakadt semmi,
1955 óta tudható, sőt ennek a generációnak a gyerekei is majd “ szakadnak”
ami előre tudható tervezhető, pláne a transzparens államban
( ahol nyilvános a költségvetés)

ekat 2018.12.30. 10:36:12

@Géza vagyok.: Rendkívül... izé... érdekeseket írsz a német 7.280 EUR összegű nettó átlagfizetésekkel... Utánanéztem, konkrétan a legutóbbi adatnál, amit találtam, az osztrákok kerestek kicsit többet. Itt egy idei német link arról, hogy milyen szakmákban lehet Ausztriában és Svájcban "jelentősen" többet keresni.
www.focus.de/finanzen/karriere/berufsleben/gehalt/deutschland-hinkt-beim-gehalt-hinterher-in-welchen-jobs-sie-in-der-schweiz-und-in-oesterreich-viel-mehr-verdienen-als-bei-uns_id_8853981.html

ekat 2018.12.30. 10:44:07

@Géza vagyok.: Nem mintha nem tdunám, miárt írtad azt, amit írtál. Szakértő.

Amator 2018.12.30. 10:48:49

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: 2 példa:
www.fusion-lifestyle.com/centres/ferry-leisure-centre/activities/all/

www.laco.eu/locatie/veghel/

Igaz, hogy az első Oxfordban van, de egy önálló városrészben. Nézd meg hányféle sportra rendezkedtek be. A másik holland példa, ott az az érdekes, hogy országos szinten hány helyen van sportközpontjuk. Egyfajta brand.
Az első példánál maradva, ha egy család elmegy egy ilyen helyre, mindenki talál benne testhez álló elfoglaltságot.
Igazad van a magyar tömegsporttal kapcsolatban, de kampány sem nagyon van a népszerűsítésére.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 10:52:50

@lüke: csak hülyeségeket hablatyolsz, és Orbán seggét nyalod. idióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 10:54:19

@Hata Mari..: @lüke: "- koncepció> nincs"

Gyurcsányéknak volt

"- pénz > van, bár csak 4 % - a GDP- nek ,EU 8, USA 12%- kissé magasabb GDP- vel"

Gyurcsányék GDP arányosan többet adtak

"- folyamatos evaluáció> na ez nem megy ,mert nem lehet vitázni
pl itt se!"

Gyurcsányék konzultáltak

továbbra is idióta vagy. a geci seggét nyalod.

idióta vagy. nomen est omen.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.30. 10:56:28

@Hata Mari..: "az Orbán kormányra szakadt rá a Ratkó generácó,"

és ebből nem tudott ez a geci Orbán annyit se elérni, hogy tartósan növekedjen a szülések száma?!

nem, mert Orbán egy idióta geci.

8CyB4 2018.12.30. 11:09:39

@Hata Mari..: kibaszott meglepo lehetett hogy 2010 korul a ratko korszak kudarc generacioja raomlik az egesszsegugyre. Tenyleg... Ezt lehetetlen volt alap matematikai muvelettekel kiszamolni.

felső határ nincs 2018.12.30. 11:33:39

@Géza vagyok.: Osztrak atlagfizetesbol ugyanannyi ido alatt lehet osztrak ingatlant venni mint magyar atlagfizetesbol magyart. Kb. soha, csak ennyi volt a komment lenyege.

Ezt mondom, hogy az osztrak atlagber akkor lehet jo opcio ha valaki ingazik, kulonben nem.

A kivandorlasrol meg azt gondolom hogy EU van, ezt akartuk, nem? Mo-ra igy is tobben telepulnek be, mint innen ki. En is dolgoztam nyugatabbra, ugyhogy en tudom az elonyeit es a hatranyait, ma mar messze nem eri meg annyira kimenni a nemetekhez mint 10 eve.

Tomasz_a_gozmozdony 2018.12.30. 11:43:13

@Géza vagyok.: Nem tudom hogy hol nettó 600 a fizetés de én inkább 1300-1500 körül szoktam kapni. A nemeteknel magasabb de ők nem adnak nyáron és télen plusz egy havi fizut ingyen. Szóval szerintem nincs szégyellni valója az osztrákoknak. Az életszínvonal sokkal jobb mint a nemeteknel ezt akármilyen statisztikából kikeresheted. Ausztria a második Luxemburg után az euban.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.30. 11:48:53

@nu pagagyí:
" 20 milliárd nagyon téves lehet, hiszen egy-egy új stadion bekerülési költsége inkább tíz milliárd felett van. "
És erre úgy jöttél rá, hogy a hasadra csaptál ugye? Van kettő, a debreceni meg az ftc ami stadion, és van befogadóképessége, és 10 felett voltak. A többi az bőven sokkal olcsóbb, és kisebb.
A stadionprogram 6 év 120 milliárd volt.
Egyébként talán kettő olyan van amit a zöld mezőre építettek, a többi helyén ott állt a régi rohadó, sokkal nagyobb épület. Mtk - régi 37ezer befogadó új 5ezer.
DVTK - 35ezer, új 14e.
Úgy gondolom, hogy egy kisebb, új épületnek kisebb a fenntartási költsége mint egy régi rohadónak.

"A stadion üzletág tehát egy veszteséget termelő ágazat, jobb lett volna olyasmibe fektetni, ami nyereséget hoz és majd abból építenek stadionokat azok, akik látnak benne fantáziát."
Ezzel a hozzáállással Magyarországon soha az életben nem fog se stadion, se uszoda se semmi épülni, mert ezek soha nem lesznek nyereségesek, hogy valaki piaci alapon építsen.

bontottcsirke 2018.12.30. 11:54:50

Igen, és Ausztria vár, hogy utolérjük. Teljes képzavar, szerintem Kazahsztánt akarta utolérni, az reális.

Orbán 1 GÉNIUSZ 2018.12.30. 11:56:40

ES A LIBBANT POSZTOLO VAJON MI A FASZT AKAR EZZEL A POSZTTAL MONDANI ??????
Hogy a magyarok ne akarjanak semmit, hanem maradjunk kusban, es szepen engedjuk be az arabokat es a negereket, ahogy nyugatiak akarjak ???
Es legyunk jovore iszlam orszag, a nyugat parancsa szerint ? Az alkotmany helyett vezesuk be a sariat ?

A posztolo szerint a magyarok ennel tobbet ugyse tudnak elerni, es ugyse erdemelnek mast.

8CyB4 2018.12.30. 11:58:51

Jovore a minimalber magyarorszagon, mai arfolyamon szamolva 308 euro lessz nettoban:DDDD

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.30. 12:00:32

@Amator: Igen, ilyen nálunk tényleg nem divat, az uszoda meg a fitnessterem meg a kosárpálya külön épületek, de külön mindegyik van.
Lehet, hogy kéne kampány, hogy sportoljanak többet, bár én értelmét nem látom. Nem gondolom, hogy ha kiplakátolják vagy leadják a tévében, akkor a lusta kövér idióták elrohannak sportolni. Akiben van szándék, az most is mehet. Arról nem beszélve, hogy milyen ellenzéki sápítozás lenne, ha ilyen kampányt csinálnának.

8CyB4 2018.12.30. 12:03:07

@8CyB4: Egy heten tobbet keresek es nem sokkal vagyok a minimal oraber felett:DD

bbwd 2018.12.30. 12:10:38

tökéletesen egyetértek a poszttal

a gondolkodásmód romlott, a tisztesség hiányzik, a becsület rég a múlté, de erről nem az egyszerű emberek tehetnek, a körülmények és az élősködő, telhetetlen állam faragta őket ilyenné

no meg a 43 év komenizmus

Mankel 2018.12.30. 12:35:35

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Ez pont 120 milliárddal több mint amennyit rá kellett volna költeni. Nem is számolva a tao támogatást. Ha egy focicsapat nem tud magának stadiont épiteni akkor ne legyen stadionja, ha meg nem tudja magát eltartani a piacról menjen tönkre. Ugyan ez igaz az öszes profi sportólóra és olimpikonra tartsák el magukat ahogy tudják milliárdok égnek el így a semmire.
Nos az a helyzet hogy nem értem a lipsizést amit a fidesz csinál az Bokros Lajos nedves álma. Az államilag támogatott felsőoktatási helyek drasztikus csökkentése, az egészségügy szándékos alulfinanszírozása, a gyógyszerkassza csökkentése, a munkanélküli segély időtartamának lecsökkentése, lakástakarék kivezetése, egy kulcsos adó, túlóra törvény. Gyakorlatilag a libsik vannak hatalmon csak nyakon burították magukat piros fehér zöld festékkel.

Amator 2018.12.30. 12:35:45

@bbwd: Kommunizmus soha, sehol nem volt egyetlen országban sem.

csakegyvalaszto 2018.12.30. 12:39:18

@Hata Mari..: 1: Soha nem volt még ilyen erős a gazdaság.
Valóban, jelenleg mikor erősen muzsikál mindenhol a gazdaság nem nehéz gazdasági növekedést elérni. Ha azt nézzük viszont, hogy a démonizált EU-tól az ország felzárkóztatása érdekében évente befolyt a magyar GDP kb 10%-a, akkor joggal kérdezhető, hogy ebből hogy lett csak 4,8%-os a bővülés, akkor, ha jön egy válság, és a világon az autók iránti kereslet jelentőset csökken (ugyanis válság idején nem szoktak rohanni az emberek új autót venni), akkor mi lesz azzal az országgal, ahol a gazdasági termelés 30%-át az autóipar teszi ki?
És mielőtt az jön, hogy mit örökölt a fidesz 2010-ben, és ilyen helyzetben lehetetlen előre jutni a termelékenységben, ez csak szöveg. Pozitív változást bármikor el lehet érni, csak akarni kell, és jól átgondolt gazdaságpolitikát kell folytatni. Én is akkor indítottam el a válallkozásom 0-ról, amikor nem volt nagy kereslet az általam nyújtott szolgáltatásokra, de mégis jól átgondolt cégépítéssel, nem kivéve a vállalkozásból a pénzt, hanem folyamatosan visszaforgatva belé elértem, hogy ma már egy stabil cégem van. Hozzáteszem soha nem dolgoztam állami megrendelőnek és nem is tervezem.
Itt le is írtam, hogy mi a kulcs, a pénzt nem kivenni kell a rendszerből, hanem oda kell beleforgatni, ahova kell (gazdaságba, oktatásba, egészségügybe). Ha cégem indulásakor felesleges dolgokra szórtam volna el a pénzt az első évet sem éltem volna túl. Orbánnak nagy szerencséje, hogy a társadalom hagyja magát elnyomni egy brutálisan agyonadóztatott rendszerrel és az EU is finanszírozza őt kívülről, de a felesleges költekezésnek és a lopásoknal végül mi és a gyermekeink, unokáink isszuk meg a levét, minthogy most is fizetjük az elmúlt 100 év baklövéseit, amit még nagyapáink hoztak a nyakunkra.

2. A másik oldal is lopott, bezzeg a gyurcsány, stb...
Sose értettem, hogy egy bűnt (mint például a lopás) hogyan oldhatja fel az, hogy ki követi el. Aki képes meglopni a hazáját és a honfitársait, az hazaáruló és a börtönben van a helye. Politikai oldaltól függetlenül igaz ez, fel kell oldani az elévülési időt, és el kell számoltatni mindenkit a közpénzzel.
Szét kell választani a hatalmi ágat az ellenőrzésétől, aki párttag volt ne lehessen olyan állami pozícióban, aminek a felelőssége a hatalom ellenőrzése és felelősségre vonása. Ugyanez igaz a közmédiára, az egy igazságos rendszert szülhetne, hogy 2-2 felelős szerkesztőt delegálhatnának a kormánypártok és az ellenzéki pártok a közmédia élére, és intézzék el házon belül, hogy hogyan jutnak konszenzusra a híradó összeállításában. Biztosan függetlenedne a tájékoztatás, még akkor is ha ez a 4 ember feltehetően megölné egymást… :D

csakegyvalaszto 2018.12.30. 12:40:45

@Hata Mari..:
3. Soros-migráns-CEU-ballib démonizálás, magyar-magyar ellen uszítás-tüntetések
Legnagyobb problémáját érzem a kormány politikájának, hogy magyar embert magyar ember ellen uszít pusztán politikai alapon.
Minden évben kifizetünk az adónkból 100 milliárdot egy olyan médiára, ami jó esetben be sem számol hírekről, rosszabb esetben úgy teszi meg, hogy annak a valóságtartalma 0 legyen.
100 milliárd forint az, ha minden magyart veszünk (a csecsemőket is) évi 10.000 Ft-ba kerül, ha azokat vesszük, akik ténylegesen fizetik, tehát a munkából élőket, akkor 20-25.000 körül lehet. Ennyi pénzt fizetek ki arra évente, hogy egész nap csak a sorosmigránssorosmigráns vackot adják, vagy lejárassanak mindent és mindenkit hazugságokkal, akik a kormány útjában állnak.

A rendszerrel szembeni ellenállás jogos és valós problémák miatt alakult ki, ez lenne az a hír, ami Magyarországot érinti, nem pedig hogy franciaországban hogy mennek a tűntetések, meg a pingvinek párzási szokásai, miközben sokezres tömeg áll a közmédia előtt tüntetve a független tájékoztatásért, ami egyébként alkotmányos jogunk is.
Tovább folytatva a gondolatmenetemet, ebben az országban egy átlag magyar dolgozó 2 napot!! dolgozik azért, hogy a közmédiát fenntartsa. Ezért a pénzért a közmédia nem számol be objektíven olyan hírekről amik a kormányoldalt negatívan érinthetik, sőt továbbmegyek, ezért a pénzért pusztán politikai alapon az ország egyik felét a másikkal szemben hergeli.
Függetlenül attól, hogy nem mindenben értünk egyet, attól még mindketten magyarok vagyunk, ugyanaz a történelmünk, ugyanazt a jelent éljük meg itt, mindkettőnket ugyanazok a kötelezettségek és jogok illetnek meg, és ami a legfontosabb, mindkettőnknek ugyanaz a jövőnk. Miért lenne a Te véleményed fontosabb az enyémnél, miért van az hogy a kormány véleményéről és intézkedéséről részletesen beszámolnak, de bármiről ami negatív színben tüntetheti fel őket, vagy pl az ellenzék megfogalmaz 5 egyszerű pontot, ami a kezdete lenne egy jogállamban való létezésnek, arról akkor se számol be, ha már a pontokat szó szerint beviszik az épületébe.
Eszerint az én véleményem másodlagos? Én egy másodlagos állampolgár lennék? Csak mert nem félek sem Sorostól, sem a migránsoktól? Azért mert azokkal a problémákkal szeretnék foglalkozni, amik ténylegesen érintenek? Hogy a mostani generáció nem kap normális oktatást, hogy a kórházakban milyen állapotok uralkodnak? Egy jóléti társadalom, amit minden kormány el szeretne érni az a kiváló minőségű egészségüggyel indulna! Hogy a jogok csorbulnak és a korrupció és a lopások csúcsra járnak, mert nem függetlenek a bíróságok és az ügyészségek?
Ezzel miért nem foglalkozik a közmédia? Hogy fordulhat elő, hogy a választástól eltekintve nem volt ellenzki képviselő, aki betette volna a lábát a közmédiába (nem az ő hibájukból)? Akkor ugye minden párt kapott azt hiszem 5 percet...
Tudod egy közmédiának nem csak választáskor, hanem máskor is biztosítania kellene 5 percet az ellenzéki képviselőknek, mert azok képviselik a társadalom felének véleményét. Hogy kialakult ilyen méltatlan helyzet, hogy magyar magyar ellen fordul, pusztán csak azért, mert másképp látja a világot óriási felelősséggel bír ez a média. Ezt pártállástól függetlenül el kell ítélni, szolidaritást kellene vállalnotok ebben a harcban Nektek is...
Ne feledd, ideológiák, politikai pártok, képviselők jönnek-mennek, csak mi, a nép vagyunk állandók, és ahhoz hogy egy élhető országban éljünk el kell fogadjuk a másikat, és a másik véleményét is.
Mielőtt azt gondolod, hogy a közmédiát senki nem nézi, nyugodt szívvel mondhatom, hogy itt vidéken még mindig sokan ezt tekintik első számú hírforrásnak, illetve a Mediaworks féle napilapokat. Nem véletlen, hogy áprilisban a vidék nyerte meg Orbánnak a választást.

Mankel 2018.12.30. 12:42:35

@Orbán 1 GÉNIUSZ: Nem tudom ezt hol láttad leírva a posztban de idézthetnéd. Tudod a világ nem annyira kétbites ahogy te azt látbi szeretnéd utálmhatom a most éppen hatalmon lévő libsiket akikre ráborult a szittya vackokat tartalmazó szekrény és az elkúró libsiket is utálhatom. Én egy valóban baloldali nemzeti érdekeket maximálisan figyelembe vevőbkormányt szeretnék. De erre esély sincs.

2018.12.30. 12:48:50

@8CyB4: Ettől még Orbánékra szakadt rá, annak minden többletköltségével..

2018.12.30. 12:51:39

@csakegyvalaszto: "Mielőtt azt gondolod, hogy a közmédiát senki nem nézi, nyugodt szívvel mondhatom, hogy itt vidéken még mindig sokan ezt tekintik első számú hírforrásnak"

Eddig arról szövegeltetek, hogy senki nem nézi az állami tévét. Tessék mér eldönteni. Vidéken éppúgy ingyenesen elérhető a retek klub is , de a magyar háztartások 80 % egyébként is rendelkezik kábel előfizetéssel.

8CyB4 2018.12.30. 12:52:33

@Hata Mari..: Es az hogy ezt nem kezeltek, a tobbi hasonlo faktor mellet szepen megmutatja a totalis inkompetenciat. Vagy inkabb talan a tudatos arulast.

felső határ nincs 2018.12.30. 13:30:41

@csakegyvalaszto: "Ha azt nézzük viszont, hogy a démonizált EU-tól az ország felzárkóztatása érdekében évente befolyt a magyar GDP kb 10%-a, akkor joggal kérdezhető, hogy ebből hogy lett csak 4,8%-os a bővülés"

A regios novekedeshez kepest sokkal elorebb vagyunk, mint 10-12 eve. Es az egesz regioba jonnek felzarkoztatasi penzek, ahogy 2004 ota mindig....

Egyszoval igen, a magyar gazdasag eleg jol megy, a bernovekedesben es az adocsokkentesben is az EU elen vagyunk, raadasul fenntarthato palyan. Ha a vilaggazdasagban gondok lesznek, azt nyilvan megerezzuk majd, de ellenallobb a gazdasag mint eddig.

felső határ nincs 2018.12.30. 13:37:22

"A rendszerrel szembeni ellenállás jogos és valós problémák miatt alakult ki, ez lenne az a hír, ami Magyarországot érinti, nem pedig hogy franciaországban hogy mennek a tűntetések, meg a pingvinek párzási szokásai, miközben sokezres tömeg áll a közmédia előtt tüntetve a független tájékoztatásért, ami egyébként alkotmányos jogunk is."

Jogos vagy sem, az allami kozmedia sosem volt fuggetlen. Igaz, ma kormanypartibb, mint valaha - de ezzel jar a ketharmad, amit 8 ev kormanyzas utan ujra a Fidesz szerzett meg.

Es ne felejtsuk el hogy 10 millio internet-elofizetes van Mo-n, mindenki olvashat amit akar.

csakegyvalaszto 2018.12.30. 13:43:32

@Hata Mari..: "Eddig arról szövegeltetek, hogy senki nem nézi az állami tévét. Tessék mér eldönteni. "
Én soha nem szövegeltem arról, hogy nem nézik, azt írtam le, amit én látok. És én azt látom, hogy itt vidéken a közmédiát sokan nézik.

@felső határ nincs:
"Ha a vilaggazdasagban gondok lesznek, azt nyilvan megerezzuk majd, de ellenallobb a gazdasag mint eddig."

Ebben nagyon tévedsz. Ki is fejtettem az írásban, hogy soha ilyen kiszolgáltatott nem volt a gazdaságunk a világgazdaság állapotától. Ugyanis soha ekkora megoszlásban nem függött a gazdaságunk az autóipartól, ami egy jólétérzékeny ipar. Recesszió idején óriásit esik a kereslet az új autók iránt, és mára ez az ipar adja a gazdasági növekedésünk 30%-át. Nem az autóipari multik nagy számával van a baj, hanem hogy a többi iparágtól elszívta az erőforrásokat, és nincs az országnak B terve, hogy mit fog csinálni, ha az autóiparnak nem megy.
A mai világban, amikor Trump is agyatlanul osztogatja a kokikat a különböző védővámokkal, létezik olyan forgatókönyv ami megrengetheti az autóipart...

Mankel 2018.12.30. 13:45:42

@felső határ nincs: Itt az elvekről van szó ha ahogy feljebb kifejtették 20 000 forintomba kerül, hogy működjön elvárom hogy mindenoldalt bemutatva REKLÁM NÉLKÜL!!!!!! Tájékoztasson ugyanis ellentétben az internettel ezt nem tudom lemondani ha nem tetszik ami ott megy. Bár így lenne. Amúgy meg a pofám leszakad évi 100 milliárdba kerül és kanyarban sincs a nézettségben a rtl klubbhoz képest pedig az nagyságrendekkel kevesebb pénzből gyártják.

felső határ nincs 2018.12.30. 13:48:39

@csakegyvalaszto:"Ugyanis soha ekkora megoszlásban nem függött a gazdaságunk az autóipartól, ami egy jólétérzékeny ipar. Recesszió idején óriásit esik a kereslet az új autók iránt, és mára ez az ipar adja a gazdasági növekedésünk 30%-át."

S ez jo hir.

A legutobbi valsag utan csak azok az europai gazdasagok alltak talpra, amik az autoipartol erosen fuggok: Nemetorszag, es Keuropa.
Az olasz gazdasag, francia es angol gazdasag jo esetben a 2008as szinten van, az olasz inkabb az 1998as szinten.

felső határ nincs 2018.12.30. 13:50:14

@Mankel: Igen, az allami penzpazarlassal egyetertek, de hat annyit tehetsz hogy nem nezed, es nem szavazol a Fideszre, ha ez fontos neked.

csakegyvalaszto 2018.12.30. 13:53:19

@felső határ nincs:
"Jogos vagy sem, az allami kozmedia sosem volt fuggetlen. Igaz, ma kormanypartibb, mint valaha - de ezzel jar a ketharmad, amit 8 ev kormanyzas utan ujra a Fidesz szerzett meg."

És az hogy sosem volt független, az azt jelenti hogy jól van ez így? Nem kellene törekedni az objektív tájékoztatásra? Ez a fajta propagandamédia összeegyeztethető az értékrendeddel?

"Es ne felejtsuk el hogy 10 millio internet-elofizetes van Mo-n, mindenki olvashat amit akar."
Ja, akkor én miért fizetek az adómból évi 25.000 Ft-ot (vagy másképpen szólva két napig dolgozok a működéséért), hogy fenntartsam a többi magyar munkavállalóval együtt a közmédiát? Azért, hogyha objektív tájékoztatást akarunk nézzünk kereskedelmi tévét, vagy olvassunk interneten híreket? Ma sok idősebb ember van, akik nem értenek a számítógéphez, nem jut el hozzájuk csak a megyei hírlapok és a közmédia, aki világ életében Kossuth rádiót hallgatott, az most se fog váltani. Ezek a propagandamédiumok jelenleg demagóg agymosodák...

csakegyvalaszto 2018.12.30. 14:02:59

@felső határ nincs:
"S ez jo hir."

Nem, ez nem jó hír... :(
A német gazdaság több lábon áll, nem csak az autóipar az erőssége. Sokadjára is leírom, ha válság van az ember nem vesznek új autót, és ha nem vesznek új autót, akkor a gyárak sem gyártanak annyit. Olvass vissza, nem írom le még egyszer.

felső határ nincs 2018.12.30. 14:10:30

@csakegyvalaszto: Nem, nincs jol. Szerintem az allami media talan akkor lenne a legjobb, ha csak a kulturaval foglalkozna, politikaval nem.

De azzal nem ertek egyet, hogy a kereskedelmi mediumok fuggetlenek lennenek, nyilvan fuggenek a tulajdonostol, es a hirdetoktol.

Az idosek sem mind a koztv-n elnek, mind2 szulom nyugdijas neznek koztv-t, kereskedelmi tv-t es hasznaljak az internetet. Es beszeelgetnek a csaladjuk fiatalabb tagjaival is, pl. politikarol.

felső határ nincs 2018.12.30. 14:15:06

@csakegyvalaszto: A magyar gazdasag is tobb labon all, azert allt latvanyosan talpra.

"Sokadjára is leírom, ha válság van az ember nem vesznek új autót, és ha nem vesznek új autót, akkor a gyárak sem gyártanak annyit."

...:) S mit vesznek az emberek, ha valsag van?

bbwd 2018.12.30. 14:36:58

@Amator: na vártam ez az okoskodó megjegyzést, ülj le, egyes

de, nevében legalábbis kommunizmus volt, volt ugyanis MKP, volt KISZ és kommunista szombat

egyéb kérdés?

csakegyvalaszto 2018.12.30. 14:42:52

@felső határ nincs: "Az idosek sem mind a koztv-n elnek, mind2 szulom nyugdijas neznek koztv-t, kereskedelmi tv-t es hasznaljak az internetet. Es beszeelgetnek a csaladjuk fiatalabb tagjaival is, pl. politikarol."

Nem általánosítottam, nem mondtam, hogy minden idős köztévét néz és nem ért az informatikához. Azt mondtam, hogy vannak olyanok, és hogy vidéken pl több embert is ismerek. Én szeretem őket, és semmi pénzért nem szólnék bele, hogyan éljenek, hogyan gondolkozzanak a világról, elfogadom a véleményüket és nem akarom őket megváltoztatni. Azt viszont szeretném megváltoztatni, hogy a közpénzből finanszírozott közmédiából irányított propaganda folyjon, ami magyar embert magyar ember ellen uszít pusztán politikai alapon.

Amit leírtál a családodról az tökjó, és bár nem értünk egyet sok dologban, de abban biztosan, hogy az a helyes modell, amit a szüleid csinálnak, többféle sajtóból tájékozódnak és beszélgetnek családon belül a politikáról. Csak a döglött halat sodorja magával az ár. Én is sokat beszéltem otthon politikáról, és volt amikor máshogy láttam a dolgot mint a szüleim. Olyan is volt, hogy másra szavaztam mint ők... :)

pizo 2018.12.30. 14:54:39

1933-ban Hitler Nürnbergben mondta azt a németeknek: „Adjatok nekem öt évet, és nem ismertek rá Németországra!” Ez a pontos idézet.

Zoli

pizo 2018.12.30. 14:57:50

"Csak úgy megjegyezném, hogy nekünk, magyaroknak harminc év telt el a rendszerváltás óta, és sehol sem vagyunk."

Igaz. A 30 év már összemérhető az 1949-1989 közötti 40 éves időtartammal. 89-ben érettségiztem, azt gondoltuk hogy 10-12 éven belül eljön a nyugati színvonal, próbáltunk tenni érte, most 2018. végén pedig majdnem ott tartunk politikailag és részben gazdaságilag, mint kb. 1985-ben...

Zoli

ekat 2018.12.30. 15:05:09

@bbwd: Ugye nem tudni, ki mondta igazából, de szerintem nagyon igaz az a mondás, hogy minden népnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel.

csakegyvalaszto 2018.12.30. 15:06:51

@felső határ nincs: Válság idején a luxuscikkek és a drága technológiai eszközök kereslete visszaesik. Ez lehet csak ideiglenes állapot is, legutóbb 2008-ban erőteljeset esett a luxuscikkek forgalma, de 2010-re megindult utánuk újra a kereslet. A baj csak annyi, ha az autóipar elszenved itthon egy 30%-os esést, az a GDP-t 10%-kal vágja haza.

tomfree 2018.12.30. 15:38:57

Soha nem érjük utol Ausztriát, se mentalitásban, se kultúrában se anyagilag. Segítek még a cseheket se fogjuk utolérni.

bontottcsirke 2018.12.30. 16:13:01

@felső határ nincs: látványosan? Te osszeteveszted az amerikai gazdasággal.

Amator 2018.12.30. 16:34:47

@bbwd: Nem kérdeztem, állítottam. Szocializmus volt, amiben rengeteg kisded játék volt, rengeteg infantilizmus, egyesek készültek a kommunizmusra, úgy hogy nem tudták mi az, de legalább elnevezéseiben úgy tettek, mintha tudnák. Szóval szocializmus volt, ami létezett, de nem működött.

felső határ nincs 2018.12.30. 18:21:33

@bontottcsirke: Az amerikai gazdasag magas szinvonalu, de a novekedese alacsonyabb a magyarnal.

De amit a legtobb ember kepzel amerikarol, az azert eros tulzas. A nepesseg 50%-anak 1000 dollarnal kevesebb megtakaritasa van, azaz kb. 1 hetig el meg, ha kidobjak a munkahelyerol.

A tarsadalmi kulonbsegek oriasiak, es szinte senki sem 40 orat dolgozik hetente, mint itthon. Van jopar amerikai kollegam, es ok elvezik az europai eletet.

Vannak persze irigylesre melto dolgok, de Europa egy sokkal valtozatosabb, szebb, kenyelmesebb hely szerintem.

felső határ nincs 2018.12.30. 18:25:52

@csakegyvalaszto: "Válság idején a luxuscikkek és a drága technológiai eszközök kereslete visszaesik."

Ez pont forditva van, a luxusmarkak forgalma kevesbe esik vissza, mint a mindennapi brandek forgalma. Es Magyarorszagon foleg Audit, Mercit, Bmw-t gyartanak.

felső határ nincs 2018.12.30. 18:27:29

@pizo: Es ugy is lett, 1939re Nemetorszag latvanyosan talpra allt.

pizo 2018.12.30. 21:24:44

@Hollandexxonvaldez: Igen.

Zoli

David Bowman 2018.12.30. 22:57:02

@csakegyvalaszto: A luxuscikkeké pont nem. Rolls Royceot ugyanannyit adnak el. Volkswagent nem.

2018.12.31. 10:38:52

@csakegyvalaszto: De egész biztosan nem többen , mint az RTL-t.
Egyébként meg hagyjuk már ezt a város -vidék szembeállítást. A Bp környéki agglomerációban sokkal több a jól szituált , tájékozott ember , mint Kőbányán vagy Csepelen.
Ostoba és hazug az a sugallat, miszerint a vidéki tahó kizárólag Szabad Földet olvas a budin, majd Kossuthot hallgat a nagyfater tranzisztoros rádióján, végül megnézi este az m1 híradót a mamával.

Edebedebácsi 2018.12.31. 17:25:44

@felső határ nincs: hol vagyunk előréb? Régiós növekedésben alul teljesítjük a régiós hasonló országokat, nő a lemaradás.

Milyen adócsökkentés? Hol? Adóemelésekről tudok, azokat tapasztalom. 1-2 élelmiszer mutatóba történő áfa csökkentését nem csökkentés, egyrészt mert elenyésző összegekről van szó, másrészt az útdíj, nébih díj, stb adótartalma nől, mert tudod az élelmiszereket nem teleporttal szállítják a boltba, hanem ÚTON...

martineden 2018.12.31. 19:08:15

@Hata Mari..: ?@Nagy fasz vagy te Válasszunk: ,,Te hülye fasz! Miért hazudozol? A magyar átlagbefizetés 100e Ft? Az anyád picsájába lehet, de nem az eü kasszába.
130 ezres nettó fizetésnél".......eloszor is a te anyad picsaja fideszdroid,hazudni csak te hazudsz es ferditesz rendesen.Na szoval a hozzajarulast nem netto,hanem brutto ber utan fizeted es a ceg aki alkalmaz az is.Ide masolom az eredeti szoveget.Na,szoval a magyar atlagfizetes allitolag 330 ezer korul van,legalabbis a fidesz media ezt hazudja,akkor szamold ki ,mennyi az annyi?......Itt a hivatalos kozlony,szamolj kocsog.
,,A munkavállalómunkabérét terhelő adók és járulékok a következők lehetnek (2018-ban):

15 százalék személyi jövedelemadó (szja),
10 százalék nyugdíjjárulék,
8,5 százalék egészségbiztosítási és munkaerőpiaci járulék
A munkaadót a bruttó munkabérek után az alábbi adó és hozzájárulás fizetési kötelezettség terheli (2018-ban):

19,5 százalék szociális hozzájárulási adó (szocho),
1,5 százalék szakképzési hozzájárulás."... .....na szoval, levonnak a BRUTTOBOL 8,5% es egyszer 19,5 %-ot.azaz cirka 28%-ot,ami a 330 ezer atalag bruttobol 92400 Ft.Nagyon szeretitek a 19,5 %-ot (szocho)lefelejteni,persze nem veletlenul,de ha tetszik ha nem ,az is a bruttodbol megy le.Szoval penz lenne,ha nem az orban maffia es a gazszereloje gazdagodna villamgyorsan a beszedett penzekbol,de ertheto,azert 5 kolyok sajat labadra allitasahoz sok penz kell,nem beszelve a luxus jetekrol,jacthokrol,stadionokrol es kisvasutakrol.

erkölcsi hulla 2019.01.03. 18:00:58

@pizo: németeknek: „Adjatok nekem öt évet, és nem ismertek rá Németországra!” Ez a pontos idézet."

A semmiből hódító világhatalmat èpített, igazad van. Nem semmi amit az ország vèghezvitt anno.

magyarellenes rohadékok inkvizítora 2019.01.03. 22:06:32

Elegem van az olyan magyarellenes rohadékokból, mint ez a blogger.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.04. 17:37:37

@felső határ nincs:
@David Bowman:
Válság idején az olcsóbb autók forgalma jobban visszaesik,mint azé a pár Rolls Royce-é Ferrarié stb.

Mi viszont pont az alsó/közép?/ kategóriásokat gyártjuk amit ilyenkor kevesebben vesznek.
Tehát ezek gyártása visszaesik olyankor.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2019.01.28. 23:39:37

@felső határ nincs: az utolsó bekezdéseddel nem értek egyet. pont, hogy egyre inkább megéri elköltözni, ha nem csak magadra, hanem a gyerekeidre is gondolsz. mégis milyen oktatás, egészségügy, sportolás elérhető most? egyre silányabb. a nem létező hazai nyelvtudásról nem is beszélve.

ahogy itt többen is írták, már a csehekhez, szlovénekhez és szlovákokhoz képest is le vagyunk maradva, a románok meg beértek minket. Ausztria hátának közepét se látni. ezt gazdasági mutatókban is gyönyörűen látni lehet, a magyar adatok addig tűnhetnek normálisnak (nem azok, a majd tíz éve várt évi 7%os növekedés legfeljebb negyedét érjük olykor el, azt is a jövőre véget érő eu támogatásokkal) amíg másokéval nem hasonlítod össze.

Kivlov 2019.01.30. 19:33:15

Sosem fogjuk őket utolérni.
Ahhoz a magyarnak le kéne szoknia a védelmező állami csecsről. Illetve fel kéne hagyni a másikra mutogatással és az embereknek kezükbe venniük a saját sorsukat.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2019.02.22. 08:29:47

Olyan szintű ténybeli tévedések vannak a gondolatmenetben, hogy elképesztő. Ha ismernél számokat, akkor nem jutnál helytelen következtetésre.

"Nagy ravasz ez a Viktor, hiszen már kilenc éve kormányoz kétharmaddal, és Ausztriához mégsem sikerült közelebb kerülni"

"Csak úgy megjegyezném, hogy nekünk, magyaroknak harminc év telt el a rendszerváltás óta, és sehol sem vagyunk."

Ilyen hülyeségeket honnan veszel? Baszki, a rendszerváltáskor a magyar GDP az osztráknak olyan 25%-a lehetett, most meg olyan 40 körüli. Hol nem látsz te itt felzárkózást??????

Olvasni kéne, sokat.

(És egyszer már utolértük Ausztriát, 1936-ban a magyar fejlettség az osztrák 95%-a volt. Nem tehetünk róla, hogy a következő évben megszűnt Ausztria, így nem érhettük utol őket. :-)))) )
süti beállítások módosítása