HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a Tesco-dolgozók átveréséből

2017.09.09. 13:42 Elegem Van

Pár hónapja áll a bál a Tesconál, az ott működő szakszervezetek folyamatosan sztrájkkal fenyegetőznek. A napokban meg is kezdték a sztrájkot. Természetesen, ha a Tesco kizsigereli dolgozóit, ez indokolt, ám a körülményekből az látszik, hogy a Tesco-alkalmazottaknak csak azt a szerepet szánták, hogy velük verjék a csalánt. Jó lesz tehát észnél lenniük.

A kereskedelemben - ahogyan több munkaerő-igényes ágazatban - jelentős a munkaerőhiány. Úgy tűnik, hogy már csak a kannibalizmus maradt, azaz egymás elől kell elhalászni a dolgozókat. Ez megy is a multik között, olvashatjuk nap mint nap, hogy mennyit fizetnek a Lidl-ben, Aldiban az odatartóknak. A magyar tulajdonú bolthálózatok viszont nem tudnak (akarnak) beszállni a bérversenybe, nekik pont jól jönne a Tesco kivéreztetése. A tök versenyképtelen CBA, Reál és a COOP hálózat most bizonyára dörzsöli a tenyerét látva a Tesco vergődését. Komoly társadalmi okok húzódnak meg a magyar tulajdonú bolthálózatok nehézségei mögött, a válasz pedig igazi fideszes: döntsük be a külföldi konkurenciát. Szóval ne azzal foglalkozzunk, hogy egyes régiókban az emberek fizetőképessége alacsony, hogy a politikailag támogatott magyar boltok gazdaságossága csekély, hogy a dolgozóikat kutyába sem veszik, ám egyes tulajoknak telik egymillió eurós Porsche 918-asra. Nem, ezek nem fontosak, tegyük tönkre a gaz multit. A felültett Tesco alkalmazott, a külföldi tulajdonú versenytárs és az agymosott jó magyar ember tapsol ennek a csúf játéknak, mert nem látja át, hogy a végén közösen fogunk veszíteni.

Pedig itt van előttünk a példa. Nyár elején jött a nagyhangú ugatás a Csíki Sör nevű, a piac által ihatatlannak minősített sör érdekében. Persze itt is a szemét multi Heineken volt a hibás. A lakáj média nyomatta az ellenségképet, rájátszva a kurucos érzelmekre. Még Jani bohóc is a nyilvánosság előtt nyalt bele a magyarok új szent italába hitet téve a Heinekent szívató összefogás mellett. Szinte érezhettük Kisfaludy Károlyt: "Sok haza-puffogatás, ok semmi, de szörnyü magyarság, Bundás indulatok: oh be tatári müv ez!" Aztán eltelt néhány hónap, és maga a Csíki Sör gyártója jelentette be: kár, hogy a Csíki Sört nem issza senki és nem is akarja megkóstolni. Szóval nem megy a bolt, és mivel remény sincs arra, hogy menjen, valami házhozszállításos módszerre állnak át. (Amit egyébként minősíteni sem érdemes, akkora ökörség.) A másik oldalon viszont a Heineken alkotmányos költsége megtalálta az utat, ők gyárthatják a Fradi sört. Az ostoba fideszes és CÖF-menetelő ezt talán nem is tudja, mert valahogy erre a tényre a lakájmédia elfelejtette felhívni becses figyelmét. Aztán most jött a hab a tortára! A Heineken bejelentette, hogy martfűi gyárát bezárja, esetleg elosztóhelyként valamit megtart belőle, de nem biztos. Erre a Fidesz helyi erői - akik nagypofával ugattak a Heineken ellen - elkezdtek könyörögni a Heinekennek, hogy ne tegye ezt velük, mert mi lesz a több száz fős munkanélkülivel, és a kieső helyi adóval, amely nélkül Martfű becsődöl. Nagyjából ez vár ránk, ha a Tesco dolgozói nem használják a józan eszüket.

Külön érdemes figyelni a szakszervezetek szerepére. A két kereskedelmi szakszervezet egymással verseng abban, hogy melyik tudja jobban teljesíteni a Tesco csuklóztatására vonatkozó kormányzati elvárást. Az külön vicces, hogy a sztrájk Tescora fókuszálását azzal magyarázzák, hogy a többieknél nincs szakszervezet, mert ott megakadályozták a létrejöttét. Tehát azért szívjon a Tesco, mert biztosítja a munkavállalók jogait, akik meg nem, azok vigyoroghatnak a háttérben. Nagyszerű! De így sem teljesíthetnek jól, mert már megjelent a kaviár jobboldali szakszervezetek gyöngye, a Munkástanácsok is.  Ennek a szakszervezetnek ugyan köze nincs a Tescohoz, de vezetője már ajánlkozik a beavatkozásra. Ezzel jól kilógatja a kormányzati lólábat. És miért kaviár jobboldali ez a szakszervezet? Ehhez kell egy kis kitérőt tennem.

Pár éve egy ismerősöm meghívott vacsorára a Bock Bisztró Buda nevű puccos helyre, amely Buda egyik igen elegáns részén található. (Ki is öltöztem, mint Szaros Pista Jézus neve napján.) Vendéglátóm bennfenteskedve mutogatta, hogy légvonalban kétszáz méterre lakik a Bajnai, hatszázra az Orbán stb. Tátottam a számat. Aztán kibökte, hogy ez azért valójában munkásnegyed. Gyárilag buta fejem még ostobábbra válthatott, mert míg a pincér kihozta a rendelést, vendéglátóm kézen fogott, és átkísért az utca másik oldalára, ahol egy villa postaládáján a következő kiírás húzódott meg szerényen: Munkástanácsok. Korábban azt gondoltam, hogy a munkásokat képviselő szakszervezetet valamelyik rozsdaövezetben kell keresnem, ám tévedtem. Valójában okosak ezek a munkásvezetők, mert a Rózsadombra panorámával rendelkező villából közelről tartják szemmel a burzsujokat. Vörös Virányos, zúgjon a hangod, Rózsadomb felelj neki! Kedves Tesco dolgozók, Önök elhiszik, hogy ez a kaviár szakszervezet az Önök érdekét képviseli? Még hisznek a mesében?

tesco_sztajk.jpg

A sztrájknak tehát nincs olyan oka, amely a nyilvánosság számára magyarázható. A gazdasági lapok összehasonlításából látható, hogy a bérek nagyjából azonosak a multiknál, a Tesco nem lóg ki lefelé. Aki pedig nem elégedett bérével, az a lábával szavazhat, tárt karokkal várják a konkurenciánál, ezért nem kell sztrájkolnia. Ezek után a dolognak két kimenetele lehet. A dolgozókkal revolverezett Tesco leperkálja a háttérben az alkotmányos költségeket a megfelelő helyen, 'oszt jó napot. Ekkor a szakszervezetek bejelentenek valami látszateredményt, a dolgozók meg szépen pofára lesznek ejtve. A nagyobbik rossz eredményként a Tesco beadja a kulcsot - Angliában is van némi bizonytalanság -, és munkavállalói mehetnek a CBA-ba jóval kevesebb bérért, rosszabb munkakörülmények közé - munkavállalói érdekképviselet nélkül - kulizni. Mert mit gondolnak drága Tesco dolgozók? Ha mind a tizenhétezren egyszerre jelennek meg a munkaerőpiacon, akkor majd fog önökért versengeni a Lidl, a Spar, az Aldi? Ugyan. Még azoknak a bérét is leverik, akik ott dolgoznak. Ezért - ha van eszük - nem hagyják, hogy Jani bohóc miniszter úr megvédje Önöket.

Hosszútávon persze a vásárlók is megéreznék a Tesco hiányát, mert kiesése csökkentené a versenyt, azaz növelné az árakat, rontaná a minőséget. A sok ostoba fideszes természetesen boldog lehetne, hogy milyen jól elüldözték a szemét multit, miközben jóval többet kellene fizetnie a silányabb áruért a helyi nagyon magyar boltban.

Nekem egyelőre mindegy, ha a Tesco dolgozói hagyják magukat átverni és sztrájkolnak. Ha elegem lesz, legfeljebb elmegyek vásárolni az Auchanba.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


komment

Címkék: politika kormány tesco pénz sztrájk életérzés lázár becsapás Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr4212806318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomcsicsi 2017.09.10. 22:29:50

Jó pár áttéttel belemagyarázni a sztrájkba, hogy pártunk- és kormányunk vastagon benne van; csak hogy ellehetetlenítsék a multikat és a haverok rozoga frencsájzát hozzák pozícíóba: háát nem túl életszerű. A "multizás" csak a propagandatorta apró kis szelete. Semmi érdekük, hogy bármelyik óriást kipaterolják. Nincs az a szereplő, aki a hátrahagyott űrt képes lenne betölteni: nincs tőke. Állami pénzből meg nem (csak remélni tudom) tömhetik ki annyira a cébéákat, kópokat, prímákat stb.
Másrészt a sztrájknak igenis van létjogosultsága. Az a vélekedés már rég nem állja (állhatja) meg a helyét, hogy ha nem tetszik akkor arrébb lehet állni. Egyfelől nincs hova, mert máshol is tesznek magasról a modern rabszolgákra. Másfelől ott kell érdeket érvényesíteni, ahol dolgozol; mivel ha nem teszed, máshol sem fogod tudni.
Mindenki retteg a holnaptól, a számláktól stb. Nem a háromévenkénti autócsere rizikója a félsz oka. Mégis fel kell lépni: egyedül, szakszervezetbe verődve, ad hoc vagy bárhogy.
Mindenhol megy a duma, hogy kussolj, mert huszonnyolcan várnak a helyedre. Szó nincs erről: sőőt!!!! Hozzáértőkből óriási a deficit. Ha minden dolgozó, akinek a kisújjában van a szakma, mechanizmusok, szokásjogok stb. egyszerre dobbantana, akkor itten kártyavárként omlana össze minden, amit újból felépíteni már nem érné meg.

felső határ nincs 2017.09.10. 22:37:37

@tomcsicsi: most megéri sztrájkolni meg követelőzni mert munkaerőhiány van

de többnyire azért igaz volt hogy a cégek voltak kedvező tárgyalási helyzetben

az nyilván igaz hogy egy keresett szakma jó képviselőjéért az itthoni cégek nagy versenyben vannak

bár nekem az a tapasztalatom hogy még így is könnyebb cégváltással emelni a fizetést, mint cégen belül alkudozni...a legtöbb multis vezető rövidlátó, vagy le se szarja, végül is nem a saját pénzét költi

2017.09.10. 22:52:23

@felső határ nincs: de itt nem protekcionalizmus van. Tudod, ha fáj a fogad , és kihúzzák, azzal nem gyógyult meg. Nem fog fájni, de hiányozni fog.
Támogatni kéne a magyart, de a külföldi elkergetése az épp ellenkező hatást ér el.

2017.09.10. 23:01:40

@clemens: Butaságot beszélsz.
A tesco magán tulajdon. A CBA és a COOP meg bérelt, vagy saját tulajdonú boltok szövetkezete...
Magyarul: a CBA felirat nem jelenti, hogy a bolt a CBA tulajdona.
Vagyis Baldauf lefölözi a piacot, azt igérve, hogy a nagyobb kutya elve alapján hatékonyabb lesz az ártárgyalásoknál.
Ennek fejében belépési pénzt kér Kovács Jánosnétől, a Borsodbótán lévő szatolcsbolt tulajától. Majd kötelezi az általa meghatározott választék tartására...
Coop: a saját boltjait kiadta bérleménybe, a többi ugyanaz, mint a CBA- nál...

Látsz ebben kereskedelmi potenciált? Tényleg ezt kell támogatni? Csíki sör szindróma....nagymagyarkodunk, de amikor meg kéne venni, senkinek sem kell....
Te is inkább vásárolsz a tecsoban , mint a cbaban....mert ugye a szaré csak nem fizetsz!?

felső határ nincs 2017.09.10. 23:04:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: hát én azt látom hogy Magyarországon évről évre jobb

3x 2017.09.10. 23:40:05

@clemens: Brilliáns eszmefuttatás, gratula. Olyan kifejezés, hogy kereskedelmi profil, ismerős?

2017.09.10. 23:59:26

@felső határ nincs: most mondta Orbán, hogy a német fizetés négyszerese a magyarnak. Hazudott? Igazad lehet...

babbaba 2017.09.11. 05:26:56

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nem, kedves birca, nem minden tőkés először a saját szükségleteire költ. Legfeljebb Szófiában, Moszkvában, de azt se hiszem.

Mivel magam is vállalkozó vagyok harminc + éve, nyugodtan elmondhatom, hogy én és még jópár vállalkozó ismerősöm, nem él sokkal jobban mint az átlag és közben tíz-százötven embernek ad munkát, évente milliárdokat fizet be a költségvetésbe, és nem százmilliós, hanem max húszmilliós több éves éves autóval jár. Nyilván többet engedhetek meg magamnak mint az átlag, de sem helikopterre, sem százmilliós autóra nem vágyom. Az is igaz, ha eladnám a cégeimet akkor még az unokám is semmittéve élhetne haláláig, de mindennapi életem, alig különbözik, azoktól, akik beleszülettek a finomba, mert mondjuk apjuk kommunista pártvezető volt és összelopkodta a nagyapámtól is elvett vagyonából a sajátját.

Szóval én a harminc-negyven év alatt lépésről lépésre építettem ki a vállalkozásaimat, először még a családnak is alig volt mit ennie, mert nem volt fix jövedelmünk. Nem ajándékba kaptam Orbán basitól a szolgálataimért, nem privatizáltam a régi pártvezetők módjára mint Orbán atyja, én megdolgoztam érte.

Ha te nem is ismered csak azt a világot, amit a kommunista párt épített ki és az akkori vezetők fiai visznek ma tovább, azért van egy tisztességesen dolgozó világ is, ahol a vállalkozó dolgozik, és kockáztat, az első tíz-húsz évben gyakorlatilag mindent visszaforgatva az üzleteibe. Nem mindenki volt kommunista, és nem mindenki azok mintájára működő volt KISZ vezető ma sem! Az csak a te világodban van.

babbaba 2017.09.11. 05:27:54

@Könnyen elkaptuk, uram!: Van terület, ahol inkább az ötszöröse.

babbaba 2017.09.11. 05:42:33

Mindenestere az gyanús hogy egy pár száz tagú szakszerv állandóan a TV-ben szerepel, évente vagy hússzor. Még a Tescóban sem a többséget képviselik, látszik is, hogy csak a boltok egy kis százalékát záratta be a sztrájk.

Szóval van államilag támogatott sztrájk, és van ahol ilyen nincs. Mondjuk a tanár sztrájkot, tűzzel vassal irtották, szankciók is voltak a sztrájk következtében, a tescós pár százalékos sztrájkot meg üdvözli ugyanaz a párt és kormány, ami szerint a tanároknak nincs joguk, okuk sztrájkolni, noha a fizetésük nem több mint a tescós árupakolóknak, de mondjuk kilenc évvel többet tanultak. Én itt is ellenmondást érzek az erőben.

Ezzel együtt sztrájkoljanak, de egy biztos, az Aldihoz, Lidlhez képest (futólépésben melóznak) felét dolgozzák. Az Aldi, Lidl meg is fizeti ezt, igaz azért a Tescós nettó majd kétszáznál (ami mindennel együtt összejön az átlagnak) csak egy kicsivel fizetnek többet, de azét megkövetelik, hogy dolgozzon is az alkalmazott, ne üldögéljen, mondjuk a pénztárban.

babbaba 2017.09.11. 06:50:56

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ne reklámozd itt magad, ez nem a reklám helye! Eszemben sincs még máshol is orosz propagandát olvasni.

Egyébként meg: Hajrá magyarok! Hajrá Jobbik!

Már, ha érted még mi az.

2017.09.11. 07:34:20

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "Mégis gazdaságilag hasznosabb a magyar tőkés."

Baromság.

Azonos jövedelem után ugyanannyit adózik, mint a külföldi, a haszonból viszont kevesebbet forgat vissza, a maradékot meg kiviszi a határon túlra. Viszont az alkalmazottaknak kevesebbet fizet, így azok kevesebbet adóznak itthon.

babbaba 2017.09.11. 08:06:11

@Ylim: Már aki. Nálam a legszarabb fizetés, is nettó száznyolcvan. A legjobb meg háromnegyed millió. Egyetlen külföldi cégem nincs, pedig nem lenen gond a gyártást elvinni máshova, egy éves plusz haszon behozná a költséget. De nekem elég amit így kiveszek, nem kell plusz harminc százalék haszon.

Belátom sokan nem ilyenek és ebben nincs különbség a magyar és a más nemzetiség közt, de vagyunk páran olyanok mint én. Amíg lehet. Amíg hagynak, nem vetnek szemet a tevékenységemre. Kétségtelen, nem víz-gázszerelő vagyok, az Orbán klánból, de nem is csábít az évi százmilliárdos vagyongyarapodás. Mire? Én is csak egy ebédet tudok megenni. A gyerekeim is, az unokáim is. (Bár az utóbbiban nem vagyok biztos.)

Muad\\\'Dib 2017.09.11. 08:31:49

@Mester.Tamás:
A tecsóban már elfogytak a melósok. Újbuda központ tecsóban pár hete panaszkodott a húspultnál lévő srác miután 10 percet vártam rá, hogy az EGÉSZ SORON (csirke, sertés, marha és felvágottak) egyedül van, mert nincs több ember, az egyetlen húspultos kollégája éppen árut pakol ki. Az áruk 20-30%-ánál FOLYAMATOSAN ki van téve, hogy készlethiány, mivel nincs elég ember a raktárakban és nem szállítják ki időben a cuccokat. A pénztárakban már szinte kizárólag diákok, vagy részlegvezetők ülnek csúcsidőkben.
Mellesleg:
index.hu/gazdasag/2016/08/24/kiskereskedelem_berek_munkaerohiany/

gigabursch 2017.09.11. 08:56:46

Az elmúlt öt esztendőben nem voltam ötször a Tescoban (de az egész család sem).
Ebből élelmiszerért összesen egyszer.

Ugyanakkor a fent is sokat fikázott Coop-Reál-CBA hármasba ezerszer szívesebben megyek el.
Nyilván én vagyok sokak szemében a hülye, meg a fidesz-hívő, meg az összes többi, de nem ez a fő kérdés, s főleg a válasz:
- Nem_eszem_szemetet!
Ami Lidl és az Aldi élelmiszer felhozatalát jelenti, az meg maga a borzalom. Átcimkézett németországi foshalmok tengerben, magyar élelmiszer szinte nuku.
Mondjuk itt is csak a kacatsor az ami időnként érdekes, más nem.

Egyébiránt:
Nem kötelező a Tuskóban dolgozni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 09:02:05

@Ylim:

Nem. Ha iagzad lenne, ma Afrika lenne a világ leggazdagabb része.

gyongyi70 2017.09.11. 09:09:43

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: miért jobb a magyar tőkés? Mert jobban csalja az adót? Mert jobban kizsákmányolja a dolgozóit? Mert átveri a vevőit/ügyfeleit? Mert a profitját svájci bankszámlán tartja/karibi nyaralásra/németben gyártott luxusverdára költi? Azaz?

gyongyi70 2017.09.11. 09:14:27

@gigabursch: sajnos a lidl-ben már alig találni jó minőségű német termékeket, engedve a nyomásnak egyre több a magyar, azóta már nem is nagyon járunk oda

Muad\\\'Dib 2017.09.11. 09:19:54

@gyongyi70:
Na ne, milyen jó'minőccségű német termék hiányzik?

Muad\\\'Dib 2017.09.11. 09:37:07

@gyongyi70:
Hát ízlések és pofonok. Mondjuk én a német felvágottat nem tartom jobbnak, mint egy magyart, ha hasonló ligában játszókat veszünk alapul (tehát nem a 40 fityinges magyart hasonlítom a 600 fityinges bajor sonkához). A sajtok esetében valóban nem a magyar a csúcs, de ebben semmi meglepő nincs.

babbaba 2017.09.11. 09:52:35

@gigabursch: Komolyan mondod, hogy a túlárazott, magyar másodlagos piacon elnyomott szar a kívánatos? Nem vagy túl igényes. A németeknél a Pick jóval olcsóbb mint itthon. Az Univer mustár magasan a Coop-ban a legdrágább, pedig az Univer Áfész (coop) gyártja. És lehetne folytatni.

Ezzel együtt a Tesco nekem sem a kedvencem, de a Coop nálunk fél év alatt tönkrement (nem bírta a versenyt a nagyok áraival és minőségével), a falvakban, kisvárosokban meg kaszál.

Aki meg azt képzeli, hogy a magyar árú az az egyedüli minőségi cucc (vajon miért a serrano a drága mait gyakorlatilag mangalicából gyártanak, miért nem a magyar sonka?, vagy miért kerül kétszer annyiba a spanyol paprika mint magyar?), az nem kicsit buta. Ha igaz lenne, miért nincsenek tele a nyugati boltok magyar cuccokkal? Miért ment tönkre az általam ismert, magyar árukat nyomató magyar élelmiszer jellegű boltok mindegyike nyugaton? Én is akartam tízen pár éve hazafias felbuzdulásból nyitni egyet, de a példákat látva elment tőle a kedvem.

Senki nem hülye, hogy a gyengébb minőségért adjon több pénzt, csak a legegyszerűbb emberek,a könnyen befolyásolható tájékozatlan, tanulatlan arcok.

A magyar méz esete jól mutatja. Ha a magyar termelő nyomja tele cukor sziruppal (néhány éve egy vizsgálat kimutatta, hogy nem kevesen csinálják), az rendben, ha a kínai az bűnöző. Igaz, hogy a kínai féláron adja, és csak vegyi vizsgálatokkal lehet kimutatni a különbséget, empirikusan, kóstolással nem annyira.

Hát egészségedre, a Coop-ot a Realt meg a CBA-t!

babbaba 2017.09.11. 09:59:03

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Butaságot beszélsz megint. A Mészáros, hol vásárol mostanában, yactokat, villákat, földeket, sport klubot? Csányi hol akar nagybirtokot venni? Mi marad belföldön?

Sora veszik az Orbán haverok-rokonok, a cégeket Svájcban. Garancsi is ott garázdálkodik, gáz ügyben, amihez míg meg nem kapta ajándékba a főnökétől, semmi köze nem volt. (Vagy szerinted a MOL-nak szüksége volt egy pallérra, hogy gázt tudjon venni és azt tudjon kereskedni?)

Mi marad itthon? Menekítik már évek óta a vagyont a felelősségre vonás elől.

Te nem sokat tudsz Magyarországról.

gyongyi70 2017.09.11. 10:11:46

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: nem marad belföldön: lsd. a svájci bankszámla, német autó, karibi nyaralás, ahogy írtam volt.

babbaba 2017.09.11. 10:23:45

@gyongyi70: És a cégek, villák (Mészárosnak már kettő van az Adrián) sora mit külföldön vesznek.

gyongyi70 2017.09.11. 10:25:15

@babbaba: a felsorolás tetszés szerint folytatható :-) külföldi focicsapatok pl?

Mr. Waszabi 2017.09.11. 10:28:20

Ez mellément. Ebben az országban az érdekérvényesítés nem tudta kinőni magát azzá, amivé egy normális országban kell.
A szakszervezetek is lapítottak eleget, meg becsicskultak, pedig eredendő feladatuk a dolgozók érdekvédelme. Inkább támogatni kell őket, nem megfélemlíteni.
Az áruház lánc bepróbálkozik, nem sikerül, mert nem áll helyre a rend, meg a brandnek sem tesz jót, így majd szépen megállapodnak. Audinál, Mercedesnél is ez volt. Ez a dolgok menetrendje a piacgazdaságban. Aki csak várja a mannát, az ugyan hiába - mindenki a saját érdekeit igyekszik érvényesíteni. De lehet ezt kultúráltan is, amennyiben tudatában vagyunk annak, hogy ami történik, az egy piacgazdaságban bevett folyamat.

babbaba 2017.09.11. 10:28:55

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ez egyszerűen nem igaz. Nem csak kormánynyaló magyar sajtót kell olvasni, és még Szófiában (vagy Moszkvában) is világos lesz, egy pillanat alatt.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2017.09.11. 10:30:31

@gigabursch: Hát, nem tudom. A minap a gyereknek az volt a házi feladat, hogy olvassa el otthon a kaják címkéjén, hogy micsoda borzalmakat eszik. A Lidl-ben vett felvágott csak húst és fűszert tartalmazott. A Lidl-ben vett virsli 93%-ban sertéshúst tartalmazott. Stb. Hasonlítsd már össze légyszíves az ugyanolyan árú, Coop-ban kapható magyar termékekkel... (Tudom, hogy luxusprobléma, de még a kutyának szánt jutalomvirslit sem tudom megvenni a helyi Coop-ban, egyszerűen nem lehet kapni olyat, amiben nincs szója, viszont van hús....) Ha magyar terméket akarok, kimegyek a piacra (és nagyon megnézem a kínálatot, mert ha minden második öregasszonynál pontosan ugyanúgy néz ki az újhagyma, a csokron díszelgő gumit is beleértve, akkor ők is megvették valahol olcsón (: )

==T== 2017.09.11. 10:33:28

"A kereskedelemben - ahogyan több munkaerő-igényes ágazatban - jelentős a munkaerőhiány. "

Értsd: azért a fizetésért, amit a munkaadók kínálnak az adott munkakörülmények mellett alig van olyan szerencsétlen, aki elvállalná a munkát.

==T== 2017.09.11. 10:36:45

@orient: űAzt ugye tudod, hogya TESCO-ban/Auchan-ban vásárolni rendszerint + jelentős időt jelent - eljutni oda + bejárni az üzletet - , ráadásul saját autót feltételez míg CBA/Coop rendszerint van a közelben, így gyalog is elérhető. Ezt is meg kell fizetni.

==T== 2017.09.11. 10:37:52

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: ez általában igaz lenne, amennyiben rendesen adóznának,és nem menekítenék ki a profitot offshore-ba

babbaba 2017.09.11. 10:38:28

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Egyébként meg sorold azokat a nagyobb üzemeket, szolgáltatókat, akár mezőgazdasági egységeket, amiket ezek a rablólovag urak létrehoztak itt Magyarországon, a saját pénzükből! Nem Orbán kegyéből, nem az EU támogatásával, nem mások elsinkófált javainak átvételéből, hanem saját pénzükből. Érdeklődve várom!

babbaba 2017.09.11. 10:40:25

@==T==: Nálam csak volt a közelben,. Bezárték. Az Aldi, Tesco, Lidl, Penny, Spar, meg még mindig itt van.

gyongyi70 2017.09.11. 10:50:37

@==T==: Tesco autóval 5 perc, Lidl, Penny gyalog 5 perc, CBA-COOP: nincs a közelben (nem mintha hiányozna)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 10:53:04

@==T==:

Ugyanezt teszi a zidegen tőkés is, a magyar legalább részben helyben hagyja a profitot.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 10:54:23

@babbaba:

Gondolod, a nyugati kapitalizmus nem ugyanígy indult? Vagy hiszel a liberális mesében, hogy egyes emberek éjt nappallá téve dolgiztak, míg mások heverésztek, így lett az előbbiekból milliomos?

babbaba 2017.09.11. 10:57:20

@==T==: Á@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Mindenki (80% biztosan) kiviszi értsd már meg! A beruházások a környező államok közt az utolsó helyen állnak Magyarországon, évek óta. Ez nagy bajt okoz nemsokára.

Sorold mit építtet Mészáros, Garancsi, Csányi, .... a saját pénzén! Mert a hasznuk, az tíz-százmilliárdos évente. Mit hoztak létre?

babbaba 2017.09.11. 10:58:35

@babbaba: Bocs, ez csak a birkának ment.

gyongyi70 2017.09.11. 11:00:47

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: sok külföldi tőke jött ide a rendszerváltástól kezdődően, kb. ezek miatt döcög el a magyar gazdaság a mai napig

én is várom a felsorolást a nagy magyar tőkebefektetésekről

ami a profitot illeti: az mindenkinek a magánügye, ha tisztességesen leadózza. ... te egyébként hol költöd el a tiedet? vagy a fizudat? mennyi magyar terméket vásárolsz?

sztem semmi közöm hozzá, csak úgy kérdezem. :-)

babbaba 2017.09.11. 11:01:29

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Taníts mester, aki a kommunista pár oszlopos tagja voltál! Tanítsd kapitalizmusra, akinek a szépapja is gyáros volt és aki a nulláról épített magának vállalkozást, mart a családit elloptátok ti akkori bolsik! Alig várom, hogy valami okosat mondj, amit olvastál az Orbánék ostobáknak szóló propagandájából!

babbaba 2017.09.11. 11:07:24

@gyongyi70: Valahogy nem érti, hogyg ma már egy nemzet tőkései sem nemzetiek. Mindenki ott fektet e ahol neki tetszik. És meg is teszik. Néhány százalék kivétel van csupán bármilyen nemzetiség közt, aki csak otthon fektet be. Nagyon kevés a nacionalista a tehetősek közt. Ez az Orbánéktól (bevallottan), egy máz, egy piacon eladható duma, hogy a nemzeti érdek a fontos. nekik nem. Nekik kizárólag a saját, Ha nem így lenne, nem gazdagodtak volna betegre.

orient 2017.09.11. 11:08:47

@==T==: nincs autom de sok tesco van a kornyeken. Amit te mondasz videkre igaz bar ott sem feltetlenul. Pl. Bicsken is siman el lehet gyalogolni a tesco-ba. Mondhattam volna egyebkent Spar-t vagy barmilyen mas kisker lancot akiknek ugyan olyan jol elerhetok az uzleteik mint a Cba-nak de minosegben es arban is koroket vernek a szoci Cba-ra. Mellesleg en amit lehet piacon veszek termeloktol es nem boltbol, csak a csomagolt gyartott termekeket kell kozertbol vennem. Szerintem ezzel jobban tamogatom a magyar termeloket mint azzal, ha egy offshore adocsalo cba-ban vasarolnek aki ugyan igy kiviszi a penzet mint a kulfoldi. De almodozzatok, hogy a cba mennyivel jobb nekunk mint a gonosz kulfoldi cegek.

Buchhalter 2017.09.11. 11:12:51

Van itt pár sötöt agyú kommentelő.Nyugaton mindennapos a sztrájk.Akár 2% emelésért leállnak és végül a vezetés meghajol.Akik itt sztrájk ellenesek valószínű vezető beosztásban vannak ,vagy jól el vannak a magyarországi posvány rendszerben ergo haszonélvezői ,vagy csak egyszerűen igénytelen birkák.

babbaba 2017.09.11. 11:17:51

@Buchhalter: Ja. Most is sztrájkot a dolgozók tíz százaléka. Ők is vezetők biztos.

gyongyi70 2017.09.11. 11:24:27

@Buchhalter: nem vagyok szrájkellenes. De vicces, hogy pont a tescoban van az első igazi sztrájk a rendszerváltás óta, mert a máv-os bohóckodást nem sorolnám oda, az inkább politika. Vagy ez is az? :-)

babbaba 2017.09.11. 11:29:58

@gyongyi70: Furcsa mód, ez az egyetlen sztrájk, amit a kormány támogatott, talán még biztatott is a Bubenkón keresztül. A tanárokét nem annyira, sőt... A CBA-soknál meg nincs is ilyen, bár ők keresnek a szakmában a legkevesebbet. Persze nem oda küldték Bubenkót pár száz fős szakszervet szervezni, hanem a Tescóba. Ami szerintem valakinek kéne közülük. Szeretnek a készbe beleülni.

Dehogy politika.:)))

gyongyi70 2017.09.11. 11:32:06

@babbaba: A Portfolio már tavaly vagy év elején cikkezett róla, hogy Csányi szeretné megvenni, de csak egyben eladó a közép-kelet-európai hálózat.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 11:32:56

@babbaba:

Semmi szükség olyan beruházásra, mely csak kiviszi a pénzünket.

gyongyi70 2017.09.11. 11:33:24

@babbaba: + az is ismert, hogy a kiskert azon stratégiai ágazatok közé sorolták (a bank és energiaszektor mellett), ahol magyar többségi tulajdont kívánnak elérni. A tesco megszerzésével ez kipipálható lenne, hiszen a legnagyobb forgalmú kiskerlánc Maon.

gyongyi70 2017.09.11. 11:36:29

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: fizetésed viszont van. A tőkés számára a profit a fizetés, ez is az is adózott jövedelem jogilag, közgazdaságilag pedig az egyik a munkaerő, a másik a tőke hozadéka.

babbaba 2017.09.11. 11:38:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Magyart mondj ostoba!

A tb-t szja-t tányá-t is kiviszik? Hogyí? A többit Mészáros, Garancsi, Csányi.... nem viszi ki? Most hoztam rá rengeteg példát, hogy de.

A Tesco, Lidl,...Mercedes, Opel,....nem százmilliárdot fektebe évente idehaza? Mészáros mennyit a saját pénzéből?

Te csak játszod a teljesen idiótát? Párt vagy Putyin utasításra? Mert láthatóan a magyar valóságról nagyon halvány fogalmaid vannak.

babbaba 2017.09.11. 11:39:10

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A ne felejtsd el mit is hazudtál néhány napja!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 11:41:01

@Buchhalter:

Elmagyarázom: a ballibek szerint az egyszerű dolgozó állat, s mindig a vállalkozóknak van igazuk, ezért ellenzik a sztrájkot.

Csak olyan sztrájk fogadható el ballib szempontból meg a kormány lenne irányul, feltéve, hogy az nem liberális.

babbaba 2017.09.11. 11:41:59

@gyongyi70: Egyértelmű miért mesterkednek. Ezek a párt emlőin nevelkedtek, talán nem is tudnak másként gondolkodni. A piac rossz, a tervutasítás, az állami beleszólás jó.

Egy helyen elfogadom, a közüzemeknél. Mert azok monopóliumok. Mindenhol máshol árt.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 11:42:49

@gyongyi70:

Honnan vetted ezt a baromságot?

Még a liberális gazdaságtan szerint se fizetés a tőkejövedelem.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 11:44:31

@babbaba:

Milyen saját pénz? Minden pénz a kisemberektől jön.

A nyugati nagytőkés pénze is.

Kit érdekel, hogy valaki befektet, ha aztán övé a eredmény?

A liberalizmus gonosz rendszer, keretein belül nincs megoldás.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 11:45:43

@babbaba:

Nem szoktam hazudni, csak nagyon ritkán, de akkor se politikai kérdésekben.

babbaba 2017.09.11. 11:46:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nem is mondta. Össze vagy zavarodva, láthatóan. Nem is egyszerű konzekvensen hazudni, ha valaki nem elég okos. Zavart okoz.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 11:46:47

@babbaba:

Az csak szovjet állampolgár lehetett, ami én sose voltam.

babbaba 2017.09.11. 11:51:45

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Te még mindig kommunista vagy. Vagy mai hasznot termelek a befektetéseim, a találmányaim és a munkám eredményeképpen, az nem saját pénzem, mert mást is fizetek (jól), hogy megtegye amire nekem már nincs időm? Az a kisembertől jön? Te jó Isten!

Itt be is fejezem. Olyan primitívbe mentél le, amit nem tolerálok.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.09.11. 12:00:00

A munkaerőhiánynak nem béremelést kellene eredményeznie? Ismét megbuknak a klasszikus közgazdasági dogmák?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 12:06:18

@babbaba:

Nem tudsz annyit dolgozni, hogy milliomos légy. Azaz mindenképpen lopsz mástól. Ez van.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 12:09:27

@EU zászlót mindenhova!:

Sose voltak érvényben. Nem létezik se szabad piac, se más hasonló liberális fantáziák.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.11. 12:34:15

Az agyhalott ballibek mindig is a multik mellett kampányoltak a magyar érdekek ellenében !

Szánalams hazaáruló férgek most is a kizsákmányolt dolgozókat hibáztatják.

Hányinger.

élhetetlen 2017.09.11. 13:07:44

@==T==: „TESCO-ban/Auchan-ban vásárolni rendszerint + jelentős időt jelent - eljutni oda + bejárni az üzletet - , ráadásul saját autót feltételez”. Tévedsz. Számítógéped, úgy tűnik, van, mert kommentelsz. Tehát leülsz a gép elé, kiválasztasz egy 500 forintos Tesco kiszállítást olyan időpontra, amikor már otthon vagy. Felhozzák, kirakják, kártyával fizethetsz. Az 500 ft. pár akciós terméken bejön. A zöldségek frissek, mert pörög a készlet, és ami nem tetszik, azt visszaküldheted. A „legnagyobb balesetem” az volt, hogy, (a fejeskáposzta darabáru) akkorát küldtek, hogy elég volt belegyömöszölni a lábosba. Más problémám még nem volt. Ha tudsz ennél kényelmesebbet, akkor írd meg nekem is. Ja. és a kiszállítás előtti estéig hozzátehetsz, törölhetsz, nem gond az eszembe jutott még valami.

gigabursch 2017.09.11. 13:39:07

@Kovácsné:
Virslit évek óta nemigen veszek, mindegyik borzalom.

gigabursch 2017.09.11. 13:42:33

@babbaba:
Büdös húsért (Tuskó, Spar és társai) inkább nem megyek el a nagy boltokba.

Az a hentes, akinek meg nem ürül le két napon belül a készlete - az nem nyerő.

Amúgy meg a PléhBociból "fejt" tejjel semelyik dobozos nem tud versenyezni.

@gyongyi70:
brávó...

élhetetlen 2017.09.11. 13:47:56

@gigabursch: Lidl …. magyar élelmiszer szinte nuku. Remélem nem estél abba a tévedésbe, hogy a Pilos termékek nem magyarok. Az meg ne legyen már gond, hogy kapható a francia Chêne d'argent camembert is 500 ft körül a 250 gramm, míg (internetről vett átlagár), Tihany, 125 gramm 379 ft. Ez már csak a szórakoztatás. Kiadták a „magyar” szót márkanévnek.A Magyar tej a Tescóban 315 ft, a Tesco saját márkás 245. Mind a kettő magyar. Vagy a Tolle, ami 260 körül van. és Tolna megyében van a cég, biztosan rosszabb minőségű legelőkön legeltet, mint a Fejér megyei Magyar kft. Ez indokolja az árkülönbséget, nem a beetetés. Az rendben van, hogy „Nem_eszem_szemetet!”, de legalább nézd meg, hogy mi a szemét. A Tesco árukészletének (zöldségek, tojás, tej, stb.) több mint a harminc százaléka magyar, a Sparnak, saját magyar húsfeldolgozója van, az ott kapható magyar áru mennyivel szemetebb, mint a CBA-s?

élhetetlen 2017.09.11. 14:05:43

@gigabursch: Hát, büdös húsért ne is menj a Sparba! Olyan már volt, hogy az akciós bontott hús elfogyott, és mondták, hogy a holnap reggeli bontásból félretesznek, de olyan, hogy büdös volt a hús, olyan még nem volt. „Az a hentes, akinek meg nem ürül le két napon belül a készlete - az nem nyerő.”. Bejársz, mint idegen a hűtőtermébe ellenőrizni a forgalmat? Az sem nyerő! Persze, kell a megbízható hentes, mert a Spar nem forgalmaz velőscsontot, a tokaszalonnáért meg előtte nap szoktam szólni telefonon a hentesnek, de amit te előadsz, az elég abszurd. Nem vásárolsz a Sparban, mert ott büdös a hús, de honnét tudod, ha nem vásárolsz ott? Na, mindegy, mindenki úgy él, ahogy akar.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.11. 14:17:06

@gyongyi70:

Nem vagyok az. Ami nem jelenti azt, hogy nem értek egyet egyes marxista elvekkel. De összességében nem értek egyet a marxizmussal.

élhetetlen 2017.09.11. 14:17:34

@Smith Johni: Lehet, hogy a háromszáz ruppós Magyar tejet vetted meg a tescós helyett? Pedig mindkettő magyar. A sparos 220 forintos a legfinomabb ESL, a Magyar 100 forinttal ver rá, mert egy csomó magyar megveszi, mert az a magyar. Ez nem a Tesco haszna, hanem a Magyar kft-é.

2017.09.11. 14:21:56

Tudja valaki mi a különbség a Tesco, Aldi, Lidl és a CBA, vagy Reál vagy Coop között?

Segítek vegyük a CBA-t, a CBA-nak nem sok saját üzlete van, mivel franchise rendszerben működik, vagyis a nevet adja, de minden bolt egy magyar vállakozás kezében van, akik maguk döntenek a bérekről, a CBA elsősorban beszerzéssel foglalkozik, összefogja a kis, közép és nagy boltokat és rajtuk keresztül szereznek be. A Tesco saját boltokat üzemeltet és asaját alkalmazottai vannak. Tehát az összehasonlítás téves, félrevezető és óriási tudatlanságra vall!

2017.09.11. 14:23:56

@gigabursch: Hát mondjuk én Újhegyen lakom, de az itteni CBA-ban pont húst nem vennék soha! Undorító, ami ott van! Na ennyit a magyar termékekről és az átcimkézésről!

2017.09.11. 14:28:58

@orient: Hát nem tudom nálunk az egyik legszarabb üzlet pont a spar, a CBA a Pennyvel és a Lidllel egy kategória, a Tesco - Köki - nem vagyok elragadtatva a kiszolgálás pocsék, az áruk fele gagyi, igaz vannak akcióik, de azért kevés dolog van, amit ott érdemes megvenni, nem tudom te mit veszel féláron, ez inkább amolyan savazzuk a magyar boltot, de a külföldi milyen szuper. Mindegyikben lehet hibát találni. Az Auchan a legszarabb mindközül, mindenki oda van érte, a gagyit árulják olyan árban, mint a CBA ban vagy a Sparban a minőséget!

élhetetlen 2017.09.11. 14:42:44

@Muad\\\'Dib: Nehéz játék ez. Felhúzni csak azokat az embereket lehet tömegesen, akik érintkeznek egymással. (működött a taxis sztrájk, de nem volt trafikos sztrájk). Az Auchan most nyit a házhozszállítással. Kell az ember, a tescos szállítóim is mondták, hogy mennek át, de nem vagyok benne biztos, hogy egy év múlva is a Kánaánban érzik majd magukat. Ez piaci játék, nem kéne beleavatkozni, sem lázítással, sem az ingyenes buszok betiltásával, sem az ingyenes parkolók betiltásával. És nem kellene a multik szarral etetnek bennünket műsor sem, mert, ha megnézed a hivatalos NÉBIH jelentést, az a 60 % eltérés az itthon gyártott termékekből jön ki, és ezt nem Brüsszelnek kéne elintézni, hanem a magyar élelmiszer törvényeknek. És szegény NÉHIB annyira igyekezett megfelelni az elvárásoknak, hogy azt is megállapította, hogy az osztrák 4,8 %-os sör nem olyan, mint a magyar 4 %-os. Bocs, csak koptattam a billentyűzetet.

élhetetlen 2017.09.11. 15:12:36

@legitim puccsista: „a CBA elsősorban beszerzéssel foglalkozik, összefogja a kis, közép és nagy boltokat és rajtuk keresztül szereznek be.”. Megfogalmaztad a lényeget. A zacskós száraztésztánál mindegy, sajnos a zöldségnél nem. A sarki kis CBA-s nem fog naponta friss zöldséget hozatni a központból, mert az költség. Csütörtökön veszel egy répát, nem tudod megpucolni, olyan fonnyadt, de tömegesen harsogják, hogy, de magyar bolt.
Más. A Sparban azt értékelem, hogy nem akar olyat csinálni, amit nem tud. Amelyik üzlete nem alkalmas húspult üzemeltetésére, ott nincs. (Ez van közelebb, pech). Ahol van húspult, (Allee), ott nincs kifogásom a minőség ellen.
Csak szórakozom, felsoroltál mindent, ami rossz. kihagytad a piaci nénikét, aki a tíz tyúkjának a századik tojását adja el aznap, mint frisset, vagy, a háta mögött ott vannak a narancssárga hálók, amiből kiszedte a saját termesztésű sárgarépáját. Mennyi időt töltesz a megfelelő áru kiválasztásával?

chardonnay 2017.09.11. 16:05:46

A tescós sztrájk csak minimális mértékben szól a bérekről. Nehéz leírni egy külsősnek,hogy mi zajlik az áruházban,nem is mennék bele részletekbe. Az alap ismeretekhez elég annyi, hogy a létszám 1 év alatt harmadolódott a munka meg maradt. Olyan mértékű a létszám hiány,hogy az a működést veszélyezteti,ráadásul tömegesen maradnak el a vásárlók, mert üresek a polcok. Ez egy állandósult helyzetté vált. Ez sokkal inkább tűnik egy előkészített eladásnak- kivonulásnak. Ez nem egy most indult folyamat. Ennek a jelenlegi dolgozói fellépésnek semmi köze, sőt akár munkahely mentő akció is lehet. Vagy legalábbis kikényszerítheti az elmúlt másfél év sunnyogásból a céget.Mert azt mindenki érzi,hogy valami lesz... Szóval a bérek a legutolsó szempont szerintem...

orient 2017.09.11. 16:34:50

@legitim puccsista: ír vajat, normalis corn flakes (nem a culrozott szarok), normalis sajt felvagottak (nem a csomagolt szarok, meg atlag fos trapistak, hanem kimert jo minosegu sajtok) Olajbogyo, olivaolaj szinten normalis fajtabol. Sorolhatnam meg, bocs nem parizsin, trapistan meg chips-en elunk mint az atlag. Barmelyik jott ment kulfoldi kiskernel meg lehet ezeket venni, cba-nal meg max a felso ketegorias Prima-ban, hol kimert sajt es felvagott egyebkent szinten nincsen csak csomagoltak.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.09.11. 17:58:59

@chardonnay: Valszeg erről lehet szó. Egyébként megpróbálnák megtartani a munkaerőt. Így jelenleg viszont egy fokozódó erózióról van szó, hisz más láncok tárt karokkal fogadják a lemorzsolódókat.

2017.09.11. 21:28:43

@élhetetlen: Érdekes, hogy pont a Sparral jössz, nálunk a húspultukból nem vásárolnék igaz a CBA-sból sem, szemtanúja voltam, amikor egy öregasszony kiszolgáló - még mindig ott van - szeletelte a felvágottat leesett egy a földre felvette és odarakta a pultba, érted amit megvesznek. Ezt szóvá is tettem, hívtam a fönökét az tette a hülyét, pedig ott a kamera. Ez kb. 1 éve volt. A másik eset a múlt héten volt, amikor zárás előtt a sparos eladó tisztitószerrel fújkálta azt a tálcát aminek a másik felén halomba állt a virsli. Az csak hab a tortán, hogy állandóan retkesek a szalagok, rendszeresen szólok érte. Persze a retek a CBA, a Tesco és valamennyi nagy áruház jellemzője, kivétel a Penny, ott rendszeresen takarítják. Ez mondjuk a környékünkön van.

A másik nem érted amiről beszélek. A CBA-nak nincs saját üzlete az egy magánkézben lévő boltok hálózata, kisüzletekkel, nagyobbakkal hipermarketekkel és raktárakkal. Mondjuk speciel a kisboltokat a közeli raktárból látják el. Ezt leellenőrizheted menj be kérd el a blokkot és nézd meg az alját, majd ne csodálkozz ha nem CBA Magyarország Kft. lesz, hanem Gipsz Jakap és TÁRSA bT.

És még valamit, veled ellentétben én tudom mit írtam korábban, és nem ezt írtam, „a CBA elsősorban beszerzéssel foglalkozik, összefogja a kis, közép és nagy boltokat és rajtuk keresztül szereznek be.”.- ezt te csak kiragadtad,

én ezt írtam:

"Tudja valaki mi a különbség a Tesco, Aldi, Lidl és a CBA, vagy Reál vagy Coop között?

Segítek vegyük a CBA-t, a CBA-nak nem sok saját üzlete van, mivel franchise rendszerben működik, vagyis a nevet adja, de minden bolt egy magyar vállakozás kezében van, akik maguk döntenek a bérekről, a CBA elsősorban beszerzéssel foglalkozik, összefogja a kis, közép és nagy boltokat és rajtuk keresztül szereznek be. A Tesco saját boltokat üzemeltet és asaját alkalmazottai vannak. Tehát az összehasonlítás téves, félrevezető és óriási tudatlanságra vall!"

Feltűnt, hogy egy tényt írtam, nem tudom, mi a fenének írogatsz nekem és okoskodsz baromságokat? Ha valamiről nincs halvány lila gőzöd, akkor minek kezdesz el marhaságokkal fárasztani, jobb lenne ha bekussolnál! Mert már nagyon unom az ilyen idiótákat mint te.

Pont a különbséget írtam le, amúgy bolt és bolt között nincs különbség, erről is írtam, a sparban is van ugyanolyan szar, mint a cba-ban hiába jössz az okoskodásoddal azt pont meg is cáfoltam, a jövőben megspórolhatod a hülyeségeidet magadnak.

2017.09.11. 21:32:57

@élhetetlen: Csak megsúgom nem járok piacra, pont azért mert átverik az embert. De ettől még a spar is egy kalap szar, amit a sparról írtál, nem állja meg a helyét, ott is fotóztam már le nem egyszer penészes jogurtot, a csótány mászott a pékárun, amit jeleztem is, a muslicák repkedtek a banánon meg a gyümölcsön, a fonyadt répáról, paradicsomról, paprikáról, a fás burgonyáról és a büdösödő rothadó hagymáról nem beszélve. Az is a spraban volt, hogy az egy éve lejárt eper befőtt ki volt rakva, jeleztem, és egy hét múlva ugyanúgy ki volt rakva. Az árakkal is mindig a sparban voltak gondjaim, rendszeres, hogy nem az van kirakva, vagy nincs átírva, az igaz, ha jelzed visszaadják a lovét, mondjuk a CBA-ban is! Meséljek még?

2017.09.11. 21:56:01

@orient: Ezt a hülyeséget, amit összehordtál nekem!

Látom nem tudsz olvasni, mert nem sokat fogtál fel abból, amit írtam. Te adod itt a süket dumát, hogy szar csak a CBA-ban van, de ez nem igaz, csótányt mondjuk eddig csak sparban fotóztam le, de erről a fenti kommentben írtam. A legretkesebb szalagok is a sparban és a tescoban találkoztam, de bunkó eladó mindenhol van sparban, tescoban, cba-ban, amúgy elárulom, hogy előre felszeletelt és napokig kirakott felvágottat nem veszek, igazából semmit sem, amit nem nézek meg alaposan. Corn flakes és hasonló műanyag szarokat nem eszek. Párizsit, konzervet, májkrémet évek óta nem eszek. Edamit, ementálit vagy valamilyen füstölt sajtot eszek, a trappistában is van jó elárulom, mondjuk én nem szeretem. Tescoba meg sparban te milyen normális olivaolajat veszel nem tudom én mondjuk a pennyben szoktam venni ott van egy normális, meg a CBA-ban történetesen, de igazad van ezek szerint neked jó bármilyen szar. Ja elárulom a sparba romániából hozzák kamionszerte a húst szóval így vedd, az Aldi is tőlük vásárol, gratulálok neked. Amúgy olyan kurva jó minőségű sajtot én sem tescoban, sem sparban nem találtam még, de mindegy, szinezett szarokat árulnak. Ja a sparban nem egyben találkoztam már csótányal, a pékárujuk mindig száraz és csak akkor veszek, ha akkor hozzák ki. Amúgy kimért sajt meg felvágott és húspult, csak a nagy tesco és spar hipermarketekben van, az expresszekben és az ömw-és verziókban nincs, de még a kisspraokban sem, tehát nem tudom miről beszélsz. Lidlben meg pennyben de még az Aldiban sincs mondjuk húspult. Legalább ne okoskodjál már kisbarátom. Tudom egyesek politikai kérdést csinálnak a kiflivásárlásból, de ezt ne annak akard előadni, aki rendgeteg boltba jár, mert nem mindet egy helyen veszek meg. Igen van sok szar a CBA-ban, van ami minőségi, van ami drága, de ez igaz a Pennyre, Lidlre, Tescora, Realra vagy bármelyik kereskedelmi láncra !

Olvastam, hogy te termelőtől vásárolsz, meg piacról, gratulálok az eszedhez, na azoktól nem vennék semmit. Egy soha nem kapsz blokkot, nincsenek bevizsgálva a termékeik, a 2 kiló krumpliból 1,7-et kapsz, tudom lemértem és a fele rothadt, arról nem beszélve, hogy ő szedi ki neked, és mikor szóvá teszed a jól betanult szöveg, neki el kell adnia azt is. Az epret egy retkes lapáttal szedik ki, na azt úgy basztam vissza a termelődnek. A kedvencem a termelői piac mikor nyáron negyven fokban ki van rakva a kolbász, meg a szalonna, a tojás és a többi szar és a sok pesti lakótelepi proli ott áll érte sorba, amit lefogadok, hogy a nagybanin vagy lehet a tescoban vásárolt. A kedvencem mikor kimegyek és a duma, hogy reggel szedte a krumplit, a karalábét, a sárgarépát, és elgondolkozok, hogy ez tegnap este 11 óta zöldséget szed, mert 5 kor már kint vannak? Látod ennyi eszed van! Ja a piaci hentesek meg kurkumázzák a húst, te meg megveszed gratulálok.

Ha meg termelőtől akarok vásárolni kimegyek keresztanyámhoz tanyára és ott a házit kapom, nem azt amire azt mondják házi meg termelői és játszom az agyam, hogy piacon vásárolok termelőtől, mint te!

Ja és csak úgy kiváncsiságból elárulnád a híres ír vajad márkáját, csakhogy holnap ha megyek a tescoba megnézhessem micsoda hulladék szart is eszel te valójában! :D :D :D

gigabursch 2017.09.12. 07:16:54

@élhetetlen:
Pilos tej: magyar
Pilos vaj: német
folytathatnám...

orient 2017.09.12. 07:36:53

@legitim puccsista: lool. Hat nagyon a lelkedre vetted amit irtam. Mar kezdem azt hinni, hogy CBA reszvenyes vagy. Nem kezdelek el gyozkodni mert sem idom sem kedvem nincs partalan vitaba belemenni. Nem vitapartner vagy csak daralsz, szemelyeskedsz, felhuzod magad, szelsosegekbe esel. Felolem ott vasarolsz ahol akarsz, remelem tudsz aludni attol mert en mashol vasarolok. Nem allitottam minden spar vagy tesco tokeletes. De azokbol van normalis is ha tudja az ember hova kell menni. Szar ott is van persz en is ismerek spart ahova be nem tennem a labam, de nem az egesz lanc szar ettol. Na szep napot.

élhetetlen 2017.09.12. 10:19:32

@legitim puccsista: „A másik nem érted amiről beszélek. A CBA-nak nincs saját üzlete az egy magánkézben lévő boltok hálózata, kisüzletekkel, nagyobbakkal hipermarketekkel és raktárakkal.”. Erről írtam, hogy az árut megveszi a központ, bekerül a raktárba, onnét rendel a tulaj, kihozzák, bekerül a saját raktárába, majd a pultra. Ez a száraztésztánál, nem számít, az zöldségen viszont látszik. Elvileg sem kerülhet friss zöldség a pultra. Erre te: „mi a fenének írogatsz nekem és okoskodsz baromságokat? Ha valamiről nincs halvány lila gőzöd, akkor minek kezdesz el marhaságokkal fárasztani, jobb lenne ha bekussolnál! Mert már nagyon unom az ilyen idiótákat mint te.”. Gratulálok! Szép volt.

lobster thermidor 2017.09.12. 16:28:20

@eßemfaßom meg áll:
Jóember!
Az ovisoknak mesélhetsz, nekem nem. Még egyszer mondom, hátha most megérted! A CBA több alkalommal milliárdnyi vissza nem térítendő állami támogatást, és kamat mentes hitelt kapott, csak éppen nem beruházásokra költötték. Oda építhetett volna a Baldauf - Lázár féle csapat áruházat, ahova csak akar, mert a pálya mindig erősen lejtett a CBA felé, csak éppen a tulajok azt találták ki, hogy inkább kiveszik a lóvét, és zsebre teszik, miközben szétszabdalt kisebb egységekkel operálnak. Hát ez láthatóan nem jött be nekik, de nem azért, mert a többiek "kimazsolázták" szegények elől a jó helyeket, mert a jó hely ott van, ahova sok üzletet építenek.

2017.09.13. 09:43:45

@élhetetlen: igen ês ez igaz a tescora vagy a sparra is.
süti beállítások módosítása