Állítólag ez a büntetőfékezés szép orosz szokás, onnan terjedt el a keletre tartó Kompországba. Ilyen az, amikor a buta muzsik találkozik a motorizációval. Persze megérthetjük a muzsikokat, mert ha egy nyírfa áll a réten, arról lehet dalocskát költeni, ha száz, az egy szép liget, na de ha százmillió, az már az unalom maga. Orosz anyácska hosszú kilométerein át el kell ütni az időt valamivel. És mi a legjobb időtöltése a muzsiknak? A másik muzsik szívatása. Megelőzi és megállásra kényszeríti. Aztán felteszi jutubra, lássa a többi muzsik is, hogy ki a fasza gyerek a tajgán, sztyeppén. A magyar bugris meg követi a buta muzsikot. Azzal a pici eltéréssel, hogy nincs annyi spiritusz a cselédtudatúakban, hogy vállalják tetteik következményét, csak sunyiba vagánykodnak.
Mostanában egyre többen vannak, de pechükre egyre több a közterületi kamera is valamint az autósok - haladva a korral - fedélzeti kamerákat szerelnek fel. A közösségi média pedig - aládolgozva a fősodratúnak - rendszeresen közzéteszi a felháborító eseteket. Így a sunyi suttyók rendszeresen lebuknak. Valamiért azonban mégsincs elrettentő ereje a lebukásoknak. A köz egy ideig háborog, a rendőrség nyugtatgat, aztán minden megy tovább a következő szörnyülködésre okot adó büntetőfékezés napvilágra kerüléséig. Mert a következmények nélküli országban ennek a magatartásnak sincs igazán következménye.
A büntetőfékezőt az átlagos kultúrszinttel rendelkező nem is tudja megérteni. Mintha más világban élnénk. Először is mi szükség van rá? Nem tudhatjuk, hogy az előttünk autózó miért megy lassabban mint azt szeretnénk. Bizonytalan, új a kocsi, nem vezet jól, rossz napja van, kalandozik, esetleg alig vonszolja magát, éppen csak haza akar érni, számtalan magyarázat van. De az egocentrikus bunkója azt hiszi, hogy vele - Vele! - akar kiszúrni a lassabban haladó. És akkor büntetŐ. Megelőzi - így vagy úgy - és megáll előtte. Minek? Kérdem szeretettel. Túlmentél rajta tapló, előtted az út, repesszél. Várják a májadat a transzplantációs központban, mennyé! De nem, tapló megáll. Mégsem volt olyan sürgős. A bunkója azt használja ki, hogy a magyar közlekedési szabályok a féktávolság betartását szigorúan előírják, így akinek nekimennek, az ab ovo vétlen, a baleset okozója a ráfutást végrehajtó autós. Mondjuk én még ekkor sem értem, hogy miért kockáztat az idióta, mert ha belemennek, és balesetet szenved, az a legjobb esetben is lelassítja őkelmét (jegyzőkönyv, rendőrség, biztosító évekig), rossz esetben kórház, felépülés, még rosszabb esetben tepsi (lehetőleg neki, de sajnos ezek a görények szokták megúszni). És akkor még nem beszéltünk az egész ügyben teljesen vétlen harmadik személyekről, akik a hirtelen és váratlanul megváltozott forgalmi helyzetre nem tudnak időben reagálni, és részesei lesznek a balesetnek. De úgy látszik, ez rendben van, a kipcsakok nem kényszerítik ki a bunkók eltávolítását az utakról.
Mutogassá!
A lomha igazságszolgáltatásnak nevezett valami évekig eltököl egyértelmű eseteken, hogy a tapló kapjon pár hónap felfüggesztett fogházat, jó esetben elveszik a jogsiját átmenetileg, és ennyi. Pedig lehetne egyszerűbben és elrettentő erővel lecsapni. Ha megvannak a felvételek, nem kell vacakolni. Statáriálisan - nyolc nap alatt - bíró elé kell állítani. Jogsi ugrik tíz évre, ez alap, autó elkobozva (ha másé volt, akkor is, egyfajta objektív felelősségként), plusz ötmilliós pénzbírság helyből. Ha a veszélyeztetés anyagi kárral járt vagy testi épséget sértett, két év börtön. Halott esetén öt év fegyház. Kész. Nyolc napon belül. Az első három után a többi valószínűleg ezerszer is meggondolná, hogy követi-e a muzsik tempót. Meg lehetne csinálni, van kétharmad. A gazságügy kidolgoztatja, a buzoid vadász beadja 23 óra 45-kor, a 133 legszarabb bűnöző elfogadja, Jani pecás portása ráüti az aláíró stemplit, oszt már mehet is közlönybe. Az első lebukottak ostoba pofáját pedig lehet mutogatni a híradóban, az lenne a büntetőfakenews. Fogadjunk, hogy seperc alatt eltűnnének a magyar utakról a muzsik virtus képviselői, és a közlekedési kultúra valamelyest visszatérne az európai útra. Nekem speciel elegem van a büntetőfékezőkből, remélem, az autós társadalomnak is.
Kövess minket Facebookon!
Az utolsó 100 komment: