HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a leendő Vengrijából

2014.03.02. 19:16 Elegem Van

Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke abban a pillanatban bukik meg, amelyben az orosz tankok átlépik Ukrajna határát. Furcsa a magyar belpolitika, és nem is igazságos Orbán Viktorral szemben, de aki akkora politikai hibát vét mint ő, annak mennie kell.

Az ukrán helyzet bonyolult, valószínűleg, akik elkezdték a folyamatot, maguk sem gondolták, hogy idejutnak, már túl nagy az ár. De az első világháború is úgy indult, hogy: "Mire a falevelek lehullanak, itthon lesznek a fiúk." Az Unió támogatásával is visszaéltek a puccsisták, nem hihető, hogy a kontraszelektált brüsszeli bürokraták fel merték volna borítani a status quot, neki mertek volna menni az orosz érdekeknek. Ráadásul mintha az amerikaiakat is kész tények elé állították volna, a helyzet élezése csak a puccsistáknak használ, egyébként senkinek sem jó. A demokratikus szabályok szerint Janukovics Ukrajna elnöke, Putyin pedig részben az orosz lakosság védelme, részben a törvényes elnök felkérésére avatkozik be a stabilitást értéknek tartó ukránok szimpátiáját is bírva. Csakhogy.

Magyarország tagja az Európai Uniónak és a NATO-nak, mely szövetségesi rendszertől nem lehet eltérni. Ennek a szövetségesi rendszernek pedig világosak az elvárásai a tagokkal szemben: fraternizálás Putyinnal nem megengedett. Orbán tehát komoly csapdába manőverezte magát, azt a politikai közösséget, amelyet vezet és sajnos, ami még ezeknél is nagyobb baj, Magyarországot. Igen, a paksi ügyről van szó, illetve az annak kapcsán kapott orosz hitelről.

Ha méltányosak akarunk lenni Orbánnal, nem lehet megkerülni azt a problémát, hogy az Unió politikusai ritka aljasul viselkedtek vele szemben a 2010-es választások után. Orbánnak választania kellett, hogy Brüsszelből irányítják-e az országot vagy a választók felhatalmazása szerint Budapestről. Orbán a brüsszeli, frankfurti nyomás ellensúlyozására kezdett bele a kockázatos keleti politikába, melytől az ország pénzügyi szuverenitásának megőrzését remélte, de ezzel fokozta a vele szembeni nyugati bizalmatlanságot. A választások közeledtével Orbán úgy érezhette, megingathatják a forintot, amelyen keresztül elveszítheti a választást, ezért gyors források után nézett. Japánból, Kínából nem sikerült beszerezni a pénzügyi stabilitáshoz szükséges forrásokat, maradt Oroszország. De az oroszok régi gyarmattartók, megkérték az árat Paks bővítési lehetőségének képében. Ez tovább növelte a bizalmatlanságot Nyugaton, mert ráadásul az energetika - azon belül is a nagyon forró krumpli atomenergia - körében kötelezte el Magyarországot hosszú időre Orbán az oroszoknak.

Az oroszbarátság - annak gyorsasága - Magyarország számára megalázó volta alaposan kikezdte Orbán tekintélyét belföldön is, a kézivezérelt sajtó alig tudja palástolni a felháborodást. A magyar furcsa nép, sok mindent eltűr, de ha megérzi vezetőjében a megalázkodást, azt nem bocsátja meg. Grósz Károly is akkor bukott igazán, amikor az aradi találkozóra menet elfogadta, hogy a románok átültessék Ceaușescu autójába. Orbán moszkvai megalázkodása beszédes volt a jobboldali tábornak is, de a lakájmédia egyelőre igyekszik elfedni a kudarcot.

A várható orosz támadással viszont Magyarország a szokásos két pogány közt helyzetbe kerül. Nyugati orientációját nem adhatja fel, de a friss pénz pórázának végét is erősen tartják az oroszok. Ráadásul az orosz előrenyomulás miatt Magyarország szomszédja valójában Oroszország lesz, ha pufferállamként látszólag valami krajna közénk áll is. (Ezért kár Kárpátalja visszatérésében reménykedni, az orosz doktrína szerint, ha bent vannak a Kárpát-medencében, uralni is tudják, kívülről meg nem.) Az oroszok kezéből falatozó, azzal gyakorlatilag határos Magyarország fokozottan veszélyes az Unió és a NATO számára, melyet nem fognak megengedni.

Mind a külpolitikai, mind a belpolitikai helyzet alapján Orbán menni fog, addig viszont próbálkozik. Lesz itt olyan felelős államférfi látszata, hogy csak. De a lényeg, hogy Orbán elrontotta Magyarország pozícióját, szövetségeseink megbízhatatlan partnerként tekintenek ránk, az ország lakossága pedig megalázottnak érzi magát: az oroszok csicskájának. Mindezt egy olyan embertől, aki eddig nyugatos elkötelezettséget hirdetett.

Sajnálom Orbánt, mert vitathatatlanul nagy formátumú politikus, és bizony a nagy formátumú politikusok tudnak kapitális hibákat elkövetni, melyet Orbán el is követett. Meg kellett volna értenie, hogy Kompországot nem lehet Kelet felé a nyugati parttól elrúgni, mert a kötelek ott tartják. Ha pedig elnyiszálja a köteleket, akkor Kompország nem Keleten fog kikötni, hanem sodródik, amely mindennél rosszabb.

silov.jpgOrbán: Silov elvtárs gyere vissza!

Aki élt a szovjet-orosz megszállás alatt, soha többé nem akar oda visszakerülni, mert lehet bírálni nyugati szövetségeseinket - meg is érdemlik -, de inkább ők mint az oroszok. Akkor is, ha a Hősök terén egy öregfiú a 25. évfordulón majd azt mondja: "Oroszok, gyertek vissza!" A Pa Dö-Dö pedig elénekli a Come back Szása című dalát.

Azt hiszem, sokaknak elege van abból a lehetőségből, hogy Magyarország Vengrija legyen és ezt a választásokon is ki fogják fejezni.


Más dolgokból is elegünk van! És neked, Kedves Olvasónk? Szíves figyelmedbe ajánljuk a következő bejegyzéseinket:

Elegem van az Allianz Biztosítóból
Elegem van a Tescoból
Elegem van a heti bulvárújságokból
Elegem van a Darwindíj-várományosokból

 


komment

Címkék: atom orbán kormány kölcsön baloldal bizalom elnök becsapás Magyarország EU Paks

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr155839311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esefe 2014.03.03. 07:36:58

@nu pagagyí: Már régen elértük. De mikor harmadával fejlődünk kilenc százalék feletti hiánynál a V4-ekhez képest és egyet sem előzünk meg semelyik negyedévben 2003 és 2010 közt, most meg igen, akkor nem a 2008-as adósságokkal terhelt időszak a mérvadó, még talán az értelmes bolsiknak sem. Főleg, ha tudod, hogy az a nagy hiánynövekedés azt eredményezte, hogy 2011 és 2014 közt kb. a dupláját kellett törlesztenünk (érted, az egyik felvette és nem fejlődtünk csak a legrosszabb ötöd szintjén, a másik meg visszafizette és az első negyedében vagyunk a fejlődésnek az Eu-ban), mint a bolsik alatt 2003 és 2010 közt.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.03.03. 07:44:10

311 ft az euró, teljesen tönkrementünk.

Orbán banda takarodj!

nu pagagyí 2014.03.03. 07:56:56

@esefe: Szerintem nem kell az ellenzéknek egy orbitális hülyeséggel szemben egy mindent vivő másikat felállítani. Az emberek szabadságát kell visszaadni, hogy utána maguk találhassák ki, hogy nekik mi a jó.

Olyan ország kell, amelyben képmutatás és magalázkodás nélkül élhet mindenki, amelyben a szabadság és az azzal járó felelősség is az embereket illeti a jelenlegi felelőtlen és korántsem szabad birkalét helyett.

Ehhez persze az is kell, hogy Te például szabad akarj lenni. Igen, áldozatokat is kell hozni, fel kell adni az élősködő életmódot. Sokan vannak, akik nem vágynak szabadságra, mert nincs önbecsülésük, nem bíznak magukban. A hatalom erre persze rá is erősít, szereti az ütemre bólogatókat, kegyenceik pedig utálják a kockázatvállalást vállalást és a versenyt, tutira szeretnek menni.

A birkafelvonulások is mutatják, hogy van bázisa a birkalétnek. Amíg ez az utóbbi szemlélet a domináns itt nem lesz polgári világ, a hatalom rátelepszik az emberekre és kiszívja minden életerejüket és csak álom marad a felzárkózás a boldogabb nemzetekhez.

dried 2014.03.03. 07:57:00

@colonel Tigh: Nagyjából le is szarom hogy Orbán megbukik, de az aggaszt hogy utána egy jövő kép nélküli, bukott, EU talpát nyaló balliberális vezetés váltja majd.
Na ezt nem sírom vissza...

Netuddki. 2014.03.03. 08:09:52

A janukovics egy élősködő bűnöző. Minden csak nem törvényes elnök. De ez legyen az ukránok baja. Mellesleg megoldották. A putyin meg most egy bűnözőt akar visszarakni Ukrajna élére? Biztos megvan rá az oka.
Az orbán meg szeret az ilyen janukovics, berluszkóni félékhez dörgölőzni. Lehet azért mert más, normálisabb politikusok nem állnak vele szóba és nem asszisztálnak a baromságaihoz. Madarat tolláról, ja.

Netuddki. 2014.03.03. 08:13:55

Nem utolsó sorban meg elképzeltem ahogy az orbán megint itt marad a nyakunkon 4 évig. A helyzet egyre szarabb, még a mostaninál is. Aztán kitör a(z igazi) forradalom. A ruszkik meg bejönnek tankokkal. Mert csak. Mert a putyin összehaverkodott az orbánnal és őt ismeri el Magyarország törvényes elnökének. Meg különben is meg kell itt védeni a közbiztonságot, no meg a paksi orosz érdekeket. Ja, B+ viktor!

Balt 2014.03.03. 08:14:43

@maxval a gondolkodó birca: Egyetértek. A poszt totális félreértése és -magyarázása a helyzetnek.

torró 2014.03.03. 08:16:04

Van egy idevágó vicc!/ ez a poszt is az, na/ megy a lengyel hazafi egy aszályos vidéken és talál egy békát. Azt mondja a béka: te lengyel,ha elviszel egy tóig, teljesítek három kívánságot neked. Na, odaérnek a tóhoz, most mond a kívánságodat, így a béka! Hááát, vonuljanak a kínaiak, Varsóba meg vissza. Oké, mondja béka kissé tűnődve, de semmi gond, megteszi. Na most kérj valami komolyat. Tudod mit, mondja lengyel, még egyszer vonuljanak a kínaiak oda, vissza Varsóba. Biztos? Kérdi a béka bosszúsan. Igen. Na de a harmadikkal már ne hülyéskedj, tényleg jót kérj. Azt mondja a lengyel, Hát tudod most már mindegy, még egyszer vonuljanak. Megteszi a béka, majd nagy mérgesen kérdi a lengyelt. Elmondanád mi ez a hülyeség? Hát nem érted? Mondja a lengyel. Mind a háromszor az oroszokon jöttek keresztül.
Orbán is találhatna egy békát. Ámbár lehet hogy talált, de azt meg velünk nyeleti le:)

Mészáros Laci 2014.03.03. 08:17:47

érdekes elemzés, de nekem csak Putyin logikája nem jön át. számára igazából mindegy (kellene legyen), hogy ki kormányozza ukrajnát, amíg ukrajna eléggé szolidáris az oroszokkal. az erőszakkal csak rontani tudja a helyzetét. a most formálódó kormánnyal addig lehet megegyezni, amíg nem eszkalálódik a helyzet. onnantól kezdve ukrajna már csak távolodni fog oroszországtól.

egy korrupt és tehetségtelen janukovicsért ekkora áldozatot hozni?

putyint is cserbenhagyhatta a politikai érzéke, nem csak orbánt...

Mészáros Laci 2014.03.03. 08:19:42

@maxval a gondolkodó birca:

lécci köpd szembe magad amikor október 23-án ünnepi beszédet mond orbán, emlékezve arra, amikor 56-ban bátran "semlegességet tanúsított" értünk a fél világ.

Balt 2014.03.03. 08:22:36

@soymilk: @leponex: Kb. ez van.

@szamarhegy: "Szerintem a Putyin sztoriba nem bukik bele, ahogy látom Orbán csak akkor bukik, ha nem lesz pénz nyugdíjra, meg közszféra fizetésekre..."

Hogy ontop tegyen: hírek szerint már az oroszok fizetik a Krímben ezeket...

Netuddki. 2014.03.03. 08:22:50

@Mészáros Laci: Ez egy blogfüggő balfasz (vagy bot). Kár vele foglalkozni.

Balt 2014.03.03. 08:24:45

@komplikato: Igen, napközbeni kampányrendezvényre jobbára csak inaktívak (nyugdíjasok) tudnak elmenni, kivéve persze az illegális behatoló melegjogi aktivistákat. :))

Balt 2014.03.03. 08:26:14

@cellular: cellular 2014.03.02. 23:23:53
"De az is gondolkodjon el, aki vasárnap késő este nevenincs blogbejegyzésekre úgy kommentál, mintha lenne bármi értelme is."

Elgondolkodtam, így, hétfő reggel. :)

Mészáros Laci 2014.03.03. 08:28:19

@kovi1970:

Janukovicsot tutira nem fogja visszarakni ukrajna élére, a faszit nem is a népharag, hanem saját egykori párttársai húznák karóba (saját személyes biztonságuk érdekében – a megbocsátás, amit kivívtak Janukovics levátásával, még törékeny).

abban az országban, ahol ilyen önszerveződő erő buktatta meg az elnököt, lehetetlen a közakarattal szemben kormányozni. legalábbis a kijevi közakarattal.

Netuddki. 2014.03.03. 08:28:30

@Mészáros Laci: Ok, hogy nem érted a putyint. De mi a biztosíték, hogy a putyint nem fertőzte meg a hatalommánia és most egyáltalán nem racionálisan cselekszik?

Ugyanis nincs abban semmi ráció, hogy most szembemegy Kínán kívül gykorlatilag az összes nagyhatalommal. Eddig benne volt a klubban, hagyták a saját homokozójában azt tegyen amit akar. Noooormális? Unatkozik, vagy mi a tököm?

Mellesleg ha annyira kell neki a krími terület elég lett volna népszavazásra vinni a dolgot. A krímiek önként és dalolva csatlakoztak volna a ruszkikhoz.

Mészáros Laci 2014.03.03. 08:34:09

@kovi1970:

putyin azért jobbára racionálisan cselekszik, húsz év alatt már rég meglátszott volna, ha mánia vagy érzelmek hajtanák.

most is próbálok agyalni, hogy mi motiválhatja. az orosz gazdasági növekedés lassul, a népszerűsége csökken. azért pedálozik már vagy két éve, hogy az orosz gazdaság ne csak az olajért kapott pénz meg az abból vásárolt importcikkek kereskedelme hajtsa. Az atomerőmű (tényleg kedvező) pénzügyi konstrukcióját is ennek köszönhetjük.

De a gazdaság gyengül, Putyin népszerűsége csökken. Ha Ukrajnát szó nélkül átpasszolná, az otthoni nacionalista pártok elég sok támogatót elszívhatnának tőle. Szóval legalábbis befelé keménynek kell mutatkoznia.

De csak spekulálok, azaz spekuláltam, mert vár a frissítő munka, a csákány, az ásó, a lapát nyele.

blog.xfree.hu/myblog.tvn?n=gyongyvirag7&pid=3305&blog_cim=Mese%20-%20reggelre

Ad Dio 2014.03.03. 08:36:05

A ma zajló folyamatok számomra az EU mérhetetlen ostobaságáról s valóságtól elrugaszkodásáról szólnak.

Mo-on a nép hagyományosan nem oroszbarát. Sem 1848-ban, sem 1945-49-ben, sem '56-ban nem jött semmi jó keletről.

Azonban az EU izmozása Mo-gal szemben megszülte az emberekben az ellenállást. Ez a gyökere az újsütetű orosz-szimpátiának. Persze cseberből-vederbe, csak ez ma még nem látszik.

Ennél sokkal borzasztóbb viszont ami az ukránokkal történik. Ott a Nyugat történelmi bűntényt hajt(ott) végre. Remélem lassan rájönnek erre és innentől ráerősítenek a békés rendezésre. Merkel EBESZ-rendezési terve már erre utal szerintem.

Minék hamarabb fogadják el az új stats quo-t, annál jobb. Kérdés hogy a palackból kiszabadult szellemet vissza lehet-e tuszkolni.

Hatalmas tanulság ez az európai liberálisoknak: akkor sem szabad a nacionalistákkal együttműködni, ha praktikusnak látszik.

lobaszopiatej 2014.03.03. 08:37:31

Most így eszembe ötlött, ha Krímbe nem avatkozik be a Nato, akkor ha idejön Putyin és megteszi Orbanescu-t örök helytartójának, a baltás meg a többi után bosszúból a nyugat már itt sem avatkozna be?

Ad Dio 2014.03.03. 08:39:10

@Mészáros Laci:

"most is próbálok agyalni, hogy mi motiválhatja."

Amit csinál nem csak racionális, hanem egyenesen elkerülhetetlen. Krím elvesztése stratégiailag óriási hiba lenne (nem beszélve a tényszerűen jelen lévő orosz-ajkú többségről). Ezt nem engedheti meg. Kivárt amíg ki lehetett, majd lépett.

Szevasztok 2014.03.03. 08:41:09

"Ha méltányosak akarunk lenni Orbánnal,"

Miért, volt olyan valaha, hogy OV méltányos volt BÁRKI irányában is?

Ad Dio 2014.03.03. 08:41:37

@lobaszopiatej:

Magyarország már nem közvetlen orosz befolyási terület. Régen nem az. Putyin akar egy kis rálátást a helyzetre, illetve szeretné az EU-ra egy újabb energetikai bilincset tenni az erőművel.

Már egész Ukrajnát sem akarja. Csak azt, ami ma is nélkülözhetetlen.

Balt 2014.03.03. 08:43:03

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: Remek összefoglaló.

Ez máris bejönni látszik:
"Akinek egy csepp esze van, az látja, hogy Magyarország jelen helyzetben egy dolgot tehet: semleges marad, amíg csak lehetséges. (...) Ami izgathatja őket az legfeljebb csak a kárpátaljai magyarok helyzete, egy fegyveres konfliktus esetén őket fogják besorozni."

Így tehát indirekt módon végül is az oroszok szövetségesei leszünk/vagyunk, mert kb. ugyanaz lehet a magyar kisebbség helyzete ebből a szempontból, mint Jugoszláviában: nincs keresnivalónk/-juk ebben (az egyelőre hideg)háborúban. Nem beszélve arról, hogy (a szerb érdekeket képviselő ex-Jugoszláviával ellentétben) Krím autonómiája (N.B. orosz kézbe kerülése) - pláne helyi népakarat/-szavazás útján - abszolúte jogos. (Meg egyébként is eldőlt...)

shm 2014.03.03. 08:43:30

@kovi1970:

"Ugyanis nincs abban semmi ráció, hogy most szembemegy Kínán kívül gykorlatilag az összes nagyhatalommal. Eddig benne volt a klubban, hagyták a saját homokozójában azt tegyen amit akar."

Most viszont beleszartak a homokozójába, aztán nagyon elcsodálkoztak, hogy odacsapott a vödörrel.

Mert az elég nyilvánvaló, hogy a Kírm nem úgy került orosz kézre, hogy Putyin egy reggel felkelt, és felmerült benne, mi lenne, ha katonai erővel terjeszkednénk. Néhány atlanti vezető azt képzelte, hogy egy maréknyi oroszellenes oligarchával, egy rakás ukrán neonácival, meg némi aprópénzzel megfordítja Ukrajnát.

Erre Putyin is betolta a zsetonjait, hogy a Krímet aztán senki nem forgatja sehová, és nem fog eltűrni egy oroszellenes puccsot szomszédjában.

Ronda ügy, de aki szerint most a magyar diplomácia dolga a handbandázás lenne, az vagy hülye, vagy szarik mindenre, amit bármilyen szinten magyar érdeknek lehet tekinteni.

Ad Dio 2014.03.03. 08:44:51

@Mészáros Laci:

'56-ban még orosz befolyási övezet alatt voltunk. Nem véletlen hogy a világ nem lépett. Senki nem kockáztatta a 3. vh.-t Magyarország miatt.

Ez nekünk fájdalmas volt, de ugyanakkor EZ volt minden bizonnyal akkoriban a helyes döntés a Nyugat részéről.

Balt 2014.03.03. 08:48:45

@Berzengő: "NEM AKAR TUDNI RÓLA, HOGY LE FOGJAK SZÚRNI."

Már leszúrták, és újból és újból kivéreztetik. (Hogy a metaforánál maradjunk: Még szerencse, hogy Kertész nem eszik disznóhúst, mert azt mondanám, úgy dumál, hogy kezében a sahterkés...)

shm 2014.03.03. 08:48:51

@Ad Dio:

"Ennél sokkal borzasztóbb viszont ami az ukránokkal történik. Ott a Nyugat történelmi bűntényt hajt(ott) végre. Remélem lassan rájönnek erre és innentől ráerősítenek a békés rendezésre. Merkel EBESZ-rendezési terve már erre utal szerintem.

Minék hamarabb fogadják el az új stats quo-t, annál jobb. Kérdés hogy a palackból kiszabadult szellemet vissza lehet-e tuszkolni. "

Pontosan. Putyin hívta a nyugati blöfföt. Jól számolt, a Krím puskalövés nélkül átállt, a NATO pedig ugyan egy gyufásdobozt nem fog elpöckölni Ukrajnáért, ha az véletlenül eltalálhatja egy orosz katonai kübli fülét.

szonár 2014.03.03. 08:50:41

Ez a poszt is mérhetetlen baromság, amely jól mutatja az ellenzék kínlódását. Nem találják "a" témát, amin meg lehetne fogni Orbánt, helyette mindenféle faszságokba kötnek bele.

Orbán az ukrán válságba semmilyen módon nem bukhat bele. Ebben reménykedni kár.

Balt 2014.03.03. 08:51:34

@nu pagagyí: "Vezetése alatt az ország Európa sereghajtói közé került"

:))) :))) Há'b+, ez a "kutya fingott" c. székely vicchez fogható humor volt. Remek!

torró 2014.03.03. 08:53:40

Én úgy látom ezek a dolgok, mind erő fitoktatáson alapulnak. Putyin is tudja, meddig lehet elmenni. Egyenlőre a politikai elemzők is tapogatóznak, mert azért teljességgel nem lehet kijelenti , hogy valójában mire megy ki a játék. Van egy helyzet amit az oroszok lehet hogy meglovagolnak, mert még az EU sem tudja mit csináljon. Amúgy legyünk őszinték, ha putyin akarta volna akkor sec perc alatt bevonulhatott volna. De háborús helyzetet még szerintem ő sem szeretne teremteni. Kiderül ez hamarosan. Amúgy olvastam én itt az INDEX-n érdekes hírt is, lehet hogy Ti is, hát érdekes teória volt. Megpróbálom iderakni a linket, hátha valaki nem olvasta. De semmi célzás részemről.
dotoho.blog.hu/2014/02/25/zsido_harcosok_kijevben#comments
Hát ez az.

Balt 2014.03.03. 08:55:28

@Berzengő: Mondjuk Orbán azt mondta: a baloldal - "NEM genetikai okokból" - ráront a nemzetre. Ez 2004 után voltaképpen egy hízelgő és elnéző magyarázat. Én nem vagyok ennyire elnéző! (No, nem genetikai alapon, hanem választópolgárin...)

Balt 2014.03.03. 09:01:04

@Berzengő: Vö.: "Merjünk kicsik lenni!" Erről ennyit.

Hehehe, Simont citálni választás előtt egy ítélet kapcsán nem túl jó ómen...

@esefe: A Vv még Panyi idejénél is alacsonyabb színvonalú, de ezzel a cikkel (kívülállóként) végül is rátapintott a lényegre: :)
velemenyvezer.444.hu/2013/10/24/kik-is-azok-a-kommunistak

@midnight coder: Kb. így van.

Balt 2014.03.03. 09:03:39

@ob.szerver: "Orbán az EU-ból is kiléptetné az országot."

Szemenszedett marhaság. Borítékolom: a legnagyobb magyar EP képviselet most is a Fideszé lesz. Csak, hogy örüjjé'. :)))

esefe 2014.03.03. 09:04:44

@nu pagagyí: De alternatívát kéne, mert ezzel a handabandázással legfeljebb a saját legkeményebb magját győzködi, azt meg midnek, az akkor is rájuk szavazna, ha a szájába szarnának.

Én eddig is úgy éltem, ezután is úgy fogok. Mindig lehet úgy. Csak a szolgalelkek hiszik, hogy nem lehet.

Vagy te félsz? És ezért nyalsz? Esetleg te különbnek érzed magad, mert azokat véded, akik (és akiknek jogelődjei) miatt itt tart az ország? aki olyan mint te az nem birka? Ha spanyol lennél ma háromszoros jövedelmed, vagy nyugdíjad lenne. pedig a háború előtt még a magyaroknak volt tíz százalékkal több. Ki is a birka?

Szólok, hogy semmivel nem vagy különb.

Balt 2014.03.03. 09:07:28

@esefe: De, az ukrán helyzet szerintem nagyon is érdekli a közvéleményt, csak nem úgy, ahogy hiszik. Az azért mégiscsak röhejes, hogy pl. a dotoho blog 3 napja még mindenféle fasiszta csőcseléknek festi le a majdanistákat, tegnap meg Putyint hitlerezi. (Legalább a nácizásban következetes, igaz, ez minden "másként gondolkodót" megillet, legyenek bár egymással élesen szembenállók. Lol.)

Balt 2014.03.03. 09:14:56

@Mészáros Laci: Putyin nyilván nem Janukovicsért hoz áldozatot, hanem Krímért, Harkovért és Donyeckért, névleg mag az orosz(ajkú) kisebbségért. (Amire amúgy a nyelvtörvény visszavonásának ötlete remek alkalmat kínált...)

Balt 2014.03.03. 09:16:37

@Mészáros Laci: Talán jó, ha tudod: Birca egy nem kimondottan orbánkedvelő ex-gyurcsányista. :)

esefe 2014.03.03. 09:20:06

@Balt: Az én ismerőseim közül egyik se vetette fel a dolgot. Annyira érdekli őket. Az unokáktól kezdve a fociig, a nőktől, a nagymutter örökségéig, a kenyér minőségétől, a tej áráig sok mindenről beszéltünk az ismerőseimmel az elmúlt pár napban, Ukrajnáról nem.

Balt 2014.03.03. 09:21:45

@Mészáros Laci: Ez ésszerű levezetés. Amúgy nyilvánvaló: az EU is gyengül (ha ez nem is feltétlenül örömteli...), Ukrajnát meg nyilván nem akarja kiengedni a markából a sokmillió orosszal. Úgy nézett ki (mindkét oldalról, bár nem tudom, az EU-nak ez miből látszott egy EP választást közvetlenül megelőzően), hogy most dűlőre érdemes vinni a dolgot.

Balt 2014.03.03. 09:27:48

@esefe: Mi beszéltünk, igaz, én kezdeményeztem. :)

@Ad Dio: Nagyjából igaz. Bár önmagában nem azzal van baj, hogy a "nacionalistákkal" működtek együtt, hanem azzal, hogy hitegették az ukránokat (legalábbis az egyik felét). Az más kérdés, hogy az a "csapat" enyhén szólva heterogén és még egy mindenféle külső befolyás esetén is erősen kérdéses, meddig tudna irányítani egy ekkora országot...

esefe 2014.03.03. 09:31:06

@Balt: De nem is vagy az ismerősöm.:))

Egyallampolgar 2014.03.03. 09:31:24

Én nem értem Orbánnal miért "viselkedtek aljasul" Brüsszelből.

Mikor Brüsszel azt mondta a magánnyugdíjkasszába érkező pénz nem költségvetési tétel (mert nem az államhoz érkezik)?

Vagy mert az EB kritizálta a komcsi médiatörvényét? (Orbán először hazudott, aztán csak szimplán leszarta az EB-t).

Az EU nem Moszkva, hiába mondta Orbán március 15-én hogy nekünk ne pofázzon "se Moszkva se Brüsszel". Brüsszelhez mi akartunk csatlakozni. S onnan nem jön hadsereg ránk törvényt írni. Csak kritikák. Orbán persze nem ért a finom célzásokból.

Így lett Orbán Brüsszelnek egy keleti suttyó, Moszkvának pedig egy nyugati balek.

Balt 2014.03.03. 09:31:45

@Balt: mindenféle külső befolyástól mentes helyzet esetén

@lobaszopiatej: Mi a probléma?
1. a Krím mindig is orosz volt, Hruscsov csak egy jelképes gesztusként ajándékozta az Ukrán SzSzK-nak (nem mintha a SzU-ban jelentősége lett volna),
2. a '94-es egyezmény szerint orosz csapatok jogosan állomásoznak a félszigeten
3. a krími autonóm kormányzat nem ismeri el legitimnek az új ukrán vezetést

A Krím sorsa kb. eldőlt, bárhogy is alakul: Ukrajnának le kell mondania róla.

Balt 2014.03.03. 09:33:36

@lobaszopiatej: Nem mellesleg: a krími oroszok helyzetére húzható (volna) a kárpátaljai magyar kisebbségé - ami akarva-akaratlanul sorsközösségre ítél minket a (krími) oroszokkal...

yatumux 2014.03.03. 09:36:36

@esefe: az a genetikailag alávaló aki elárulja 30 ezüstért a testvérét.

Ilyen nem teszünk, még, ha nem is vagyunk jóban.

Nekem Bajnai a testvérem hiszen magyar.
Nekem Heisler és Zoltai-Hunvald bácsi a testvérem mert zsidó vallású magyarok.

Attól félek ez a szeretet nem kölcsönös.
Attól félek az ő testvéreink nem magyarok hanem vmi éppen menő ország ahol szükség van lakájokra, lobbistákra, IMF, Jeruzsálem, vagy Irak ügyben...

quendelapo 2014.03.03. 09:39:05

aljasul viselkedtek, na ja.....
szoltak, hogy nem kéne növelni a hiányt, találjanak ki valami mást.
Aztán mikor jött a Kósa-Síjjártó páros és Matolcsy mester Brüsszelben már nem tudták, hogy sírjanak vagy röhögjenek.

"Ha méltányosak akarunk lenni Orbánnal, nem lehet megkerülni azt a problémát, hogy az Unió politikusai ritka aljasul viselkedtek vele szemben a 2010-es választások után. Orbánnak választania kellett, hogy Brüsszelből irányítják-e az országot vagy a választók felhatalmazása szerint Budapestről. Orbán a brüsszeli, frankfurti nyomás ellensúlyozására kezdett bele a kockázatos keleti politikába, melytől az ország pénzügyi szuverenitásának megőrzését remélte'

esefe 2014.03.03. 09:39:34

@Egyallampolgar: A magyarok meg megint megválasztják. ez bassza mindkettő csőrét.

Én is mást szeretnék, de a bolsikat soha.

Balt 2014.03.03. 09:40:20

@shm: Tökéletesen egyetértek.

@torró: Nem követtem lapról lapra ezt a "remek" :)) magyarellenes blogot, de mutatkozik némi diszkrepancia az események tükrében. :) Egy dolog fix: mindig a "náciellenes" (a.m.: magyarellenes) érzelmek motiválják. @Balt:

esefe 2014.03.03. 09:40:58

@yatumux: Én nemcsak félek, én tudom. Lassan hatvan vagyok, van tapasztalatom.

Balt 2014.03.03. 09:44:22

@Balt: Ukrajnát meg nyilván nem akarja kiengedni a markából a sokmillió orosszal [mármint: Putyin]

lobaszopiatej 2014.03.03. 09:56:25

@Balt: Krím az még oké lenne, de arra hivatkoznak hogy Janukovics hívta be őket. (Mint anno Kádár 1956-ban.)
És akkor hol állnak meg?

Ha meg már a szomszédban lesznek, Orbán egyszer csak fogja magát és behívja őket mentsék őt meg a gonosz EU-tól?

Egyallampolgar 2014.03.03. 10:03:43

Nem hiszem hogy akár Brüsszelt akár Moszkvát zavarná Orbán újraválasztása.
Brüsszelnek csak egy porszem. Ha Matolcsy új közgazdaságot pofázik (Orbán súg neki) ahol 2+2=5 az Brüsszelben maximum szánalmas. Az olasz, spanyol csődkockázat ami számít.

Moszkvának csak jó ha egy autoriter seggnyalója talpon marad. Moszkának nem jelentős a paksi bővítés (na azért keresni fog rajta). Nekik a gázvezeték fejlesztés lesz a lesz buli. Ami persze meg lesz magyarázva, hogy túl képpen ez is a mi függetlenségünk miatt kell. Meg az EU ellen aki rátámad a rezsicsökkentésre.

torró 2014.03.03. 10:08:14

@Balt:
Én sem nézem, csak véletlenül megakadt a szemem a címén, na mondom akkor nézzük miről van szó alapon. Egyébként volt már vitám egy másik poszton a fazonnal.
@esefe:
Nem kell parázni öregem, én 67 vagyok és nem sokat izgatnak ezek a dolgok. foglalkozom vele, de úgysem rajtunk múlnak a világ dolgai.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.03. 10:09:39

@kovi1970:

Putyin reakciója alapvetően önvédelem.

A nyugat megsértette a status quot. Erre válaszolni kell. Ennyi az egész. Mint a kocsmában, amikor beszólnak neked. Ha nem reagálsz, akkor a következő percben kést szúrnak a hátadba.

esefe 2014.03.03. 10:10:02

@torró: Én mire is paráznák?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.03. 10:12:21

@lobaszopiatej:

"Krím az még oké lenne, de arra hivatkoznak hogy Janukovics hívta be őket."

Ezt még nem lépték meg az oroszok. Ha a nyugat makacskodik, ez lesz akövetkező lépés. Janukovics Ukrajna elnöke és teljesen legitím módon kérheti az orosz csapatok bejövetelét. (Nem Kádár esete ez.) S akkor Kijev lesz ostrom alatt.

De ez nem fog bekövetkezni. Putyin ügyesen számolt azzal, hogy a nyugat ejti a kijevi puccsistákat.

yatumux 2014.03.03. 10:16:45

@Egyallampolgar: azért gondolod vagy inkább érzed mert az ATV és a Klubrádió ezt nyomja ? :))) tudod hazánk egy elismert, kiegyensúlyozott szövetséges ország. Attól hogy egy őrült szekta tv nem ezt mondja attól még ez van. Nyugi... :)

yatumux 2014.03.03. 10:18:23

@esefe: én sem vagyok mai kiskakas.
Nem lesz semmi.

Ad Dio 2014.03.03. 10:31:24

@shm:

Ja. Csak az a kérdés, hogy le lehet-e téríteni az eseményeket a kényszerpályáról. Vajon le lehet-e nyomni az ukrán nacionalisták torkán az egyességet? Vajon az amúgy is molyfing hatalmú kijevi kormányt nem söpri-e el a nacionalista harag ha nem válaszol az orosz fenyegetésre?

Akárhogy is, az EU ezen már csak veszíthet. Ukrajna a nacionalizmus felé tolódik és meg fogják tapasztalni, hogy mit ér a Nyugat "barátsága". Ez egy veszetes-vesztes szituáció. Óriási bűn volt felrúgni a működő stats quo-t.

Ebből a szituból BÁRMI lehet.

gabuscica 2014.03.03. 10:36:57

Újabb szánalmas gyűlölködés.

Ad Dio 2014.03.03. 10:37:06

@lobaszopiatej:

Jelenleg a helyzet nagyon durván válságos. Én pillanatnyilag magasan leszarom Orbánt, az MSZP-t, a választásokat, mindent ami belpolitika. Mert az most pont KOFALÁRMA ahhoz képest, hogy nagyhatalmi érdeksérülés miatti fegyveres konfliktus van kirobbanóban a szomszédban.

Megmondom őszintén aggódom. Szerintem ilyen meleg szituáció nem volt a hidegháború óta.

gabuscica 2014.03.03. 10:38:24

(És ha mondjuk Orbán nyer a választásokon? Van rá valamekkora esélye, úgy 99,99999999999999999%. Akkor mit fog mondani a t. posztoló? :)) )

szemtanú 2014.03.03. 10:40:25

@cellular: Így működik az ember:" Az ember a gondolatai elé tesz egy láthatatlan szűrőt, amit agyunk a prekoncepció hálójából szőtt. Azt hisszük, hogy vélekedéseinket a világ dolgairól a puszta logika határozza meg, és nem az előítéleteink. Sajnos ebben tévedünk, gondolatainkat ugyanis a szándékainkhoz igazítjuk."

Boldogkői Zsolt (Egyetemi tanár, a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kara Orvosi Biológiai Intézetének intézetvezető igazgatója.)

torró 2014.03.03. 11:16:34

@esefe:
Csak mert azt írtad, "nem csak félsz...". Erre mondtam.

Gazz 2014.03.03. 11:23:34

@mrZ: Rákosi kinek a bábja volt?

lobaszopiatej 2014.03.03. 11:29:32

@Ad Dio: "Megmondom őszintén aggódom. Szerintem ilyen meleg szituáció nem volt a hidegháború óta. "

Lásd Grúzia. Kicsit romboltak, lerohanták azt visszatették a bábukat a helyükre.
Aztán már itt is lesznek a szomszédba, Orbán örömére, játszhatja a kettős politikát.

Ad Dio 2014.03.03. 11:34:44

@lobaszopiatej:

Grúzia köszönőviszonyban sincs a mostani helyzettel. Az Oroszország belügye volt, ahol volt némi nyugati érdeksérelem is, de valójában inkább csak meglepődött a világ az orosz medve feltámadásán. Nem volt abban több kraft. Itt most viszont sokkal több érdek van bent. És a medvét megszorították. egyelőre nagyon is visszafogott módon reagált a helyzetre, látszik hogy nem érdeke a konfliktus kiéleződése, viszont a Krímet nem fogja hagyni elmenni. Semmi áron.

Balt 2014.03.03. 12:25:11

@Ad Dio: Ukrajnának így is, úgy is reszeltek hosszú időre (vagyis jelen formájában örökre). Hogy a status quo meddig maradhatott volna fenn Janukoviccsal vagy nélküle, az jó kérdés. A dolgok mennek bizonyos (nagyhatalmi) logika mentén, amelynek valóban aligha lehet nyertese, bárhol is állapodjon meg a következő egyensúly. (Magyari DeDi Péter írásait amúgy kedvelem, de attól tartok, ezt most benézte, hogy az EU mindenképpen nyer a dolgon, mert a "határ" nem lehet Kijevnél nyugatabbra:
444.hu/2014/03/02/ez-mar-haboru Akárhogy is alakul, az EU mindenképpen veszít: hitelességet, "jószomszédi" partnerséget és bizalmat.)

Ad Dio 2014.03.03. 12:54:07

@Balt:

Ukrajnában háborús helyzet van. Ez akkor is a radikálisok kezére játszana, ha nem lennének már amúgy is eléggé előtérben. Így viszont inkább az a kérdés, hogy a Nyugat nyílt szembefordulás nélkül ki tud-e hátrálni az események mögül? Hogy nyerni nem nyer vele, az szerintem szinte bizonyos. A tervezett választásokig hátralevő idő jó eséllyel a háborúról fog szólni, meg arról hogy hova lett a Nyugat. Így simán felállhat egy erősen nacionalista kormány, aki szépen hátat fordít a nyugatnak (is).

Szerencsétlen ukránok. Nagy szívás ez nekik.

Balt 2014.03.03. 12:59:38

@Ad Dio: Egyetértek, jól látod. Az a kérdés - a hadiállapoton túlmenően - hogy az ország meddig finanszírozható (békeidőben). Kb. heteik vannak hátra, a kvázi háborús helyzet miatt meg (hivatalosan) senki nem fog segítséget nyújtani nekik, mert az olaj lenne a tűzre.

Ad Dio 2014.03.03. 13:05:03

@Balt:

Pontosan. A csődjük csak "hab a tortán". Bár a háború és a csőd közül a háború komolyabb fenyegetés az embereknek rövid távon.

A gazdasági csőd belpolitikai hatásait tompíthatják, ha a hiteleik fizetését függesztik fel.

Balt 2014.03.03. 13:06:08

@Ad Dio: Kérdés, hogy ebben a helyzetben van-e értelme, egyáltalán, lehetséges-e legitim általános választásokat tartani, amikor a fél országban bénult a közigazgatás.

Ad Dio 2014.03.03. 13:09:48

@Balt:

Vajon ilyesmikre hivatkozva el lehet-e halasztani a választásokat? Főleg akkor, ha ez is a nacionalisták malmára hajtja a vizet (az ország nagy része NEM nemzeti szélsőséges).

Ez egy nagyon kellemetlen helyzet.

Balt 2014.03.03. 13:10:35

A status quot persze nagy hiba volt felrúgni, pláne, hogy a "nyugat" megint abba a hibába esik, hogy tíz körömmel is egyben tartsa a láthatóan életképtelen államalakulatot. (Elképesztő, hogy előbbiek után még csodálkoznak. Legalábbis látszólag...)

Ad Dio 2014.03.03. 13:18:35

@Balt:

Ha szétesik, akkor ugyanis nem nyer, hanem veszít: a gázcső minden bizonnyal két, egymással is hadilábon álló ország kezébe kerül.

shm 2014.03.03. 15:13:39

@Ad Dio:

Nem tudom, van-e még egyáltalán értelme Ukrajnáról, mint országról beszélni. Ha a Krímet nem számítjuk, akkor sincs az ország teljes területén de facto hatalommal bíró kormány.

Balt 2014.03.03. 15:26:05

@Ad Dio: A gázcső így is, úgy is "két egymással hadilábon álló országon" megy keresztül, de ezt kb. 10 éve tudjuk, csak közben a németek szépen sunyiban megcsinálták a maguk külön csövét...

Balt 2014.03.03. 15:52:11

Remek cikk az ukrán-orosz helyzetről egy Kárpátaljáról elszármazott magyartól:

cink.hu/megbolondult-e-vlagyimir-putyin-tenyleg-1535089578

Meglehet, Putyin túlreagálta, de kérdem: csodálkoznunk kell ezen...? Jók a kommentek.

randomuser1 2014.03.03. 16:37:54

évtizede balhéznak ezek a szalonnazabálók túzlában, jóhogy most kaptak az orrukra.
aki sokat markol, elbukja az egész krímet...

KopaszMercis 2014.03.03. 21:46:44

@Kuruc ezredes:
Te majom ember egy zacis félig arab iskolát kijárni képtelen drogos hippi háromszor zsebre tudná tenni egész Magyarországot. Ne keverd össze azt amivé Magyarország vált a hozzád és orbánhoz hasonló tetves büdös hazaáruló kommunisták miatt: egy balkáni cigányputri, ahhoz képest ami lehetett volna, ha nem ti irányítanátok non stop az országot 1500 óta: ami nem más, mint a világ legméltóságteljesebb és legélhetőbb nemzete. Ehelyett ott tartunk, hogy sztív dzsobz a semmiből egyedül sokkal komolyabb hatalmat épített magának. Arról már nem is beszélve, hogy hányszor vágna téged zsebre bármelyik szerencsétlen amerikai kiskatona. Sírva könyörögnél, hogy inkább anyádat répázza meg. Szegényember...

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2014.03.03. 23:04:59

@KopaszMercis:
Várjuk nagyon. Egyelőre próbáljatok meg ezeknél jóval kisebb feladatot megoldani. Pl valamelyik amerikai érdekeket képviselő pártotokkal törvényes magyar választásokon győzzétek le a Fideszt. Ez sokkal, de sokkal könnyebbnek ígérkező feladat a katonai intervenciónál, bár tudom, hogy ti azt nagyon szeretitek. Menni fog? Most áprilisban lehet próbálkozni, kedves MSZP-SZDSZ.

KopaszMercis 2014.03.04. 21:44:31

@Kuruc ezredes:
Érdekes amit mondasz "törvényes magyar választásokon" bár semmi közöm a bohóc brigádhoz, azon kívűl, hogy tudom hogy debil anyád tuti rájuk szavaz, azt azért fontosnak tartom megemlíteni, hogy akárhányszor nyert a fidesz, mindig az MSZP felügyelte a választásokat… érdekes, hogy csak az MSZP képes törvényes választásokat tartani… fura… 2002ben a Fidesz nem tudott. De egy béna egy fos egy kommunista brigád hallod. Nem szégyelled magad, hogy nem tudod kihúzni egy ilyen degenerált brigád faszát a szádból szegény ember?

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2014.03.04. 22:47:05

@KopaszMercis:
Igenigen, 2010 után már végképp semmi közötök az MSZP-hez. Csak egy merő véletlen, hogy amerikai demokrata barátaid még mindig belőlük szerveznek maguknak az érdekeiket képviselni próbáló magyarországi pártokat.
Szerencsére mi még emlékszünk azokra az időkre, amikor ezen pártjaitok "kormányozták" az országot, és nem adunk nekik újabb esélyt.
Esetleg bombáztass le minket demokratikus haverjaiddal. Vagy idejöhettek és házról házra járva lelőhettek mindenkit, aki nem demokrata. Na? Máshogy idén nem fogtok nyerni. Megpróbáljátok akkor így?

Balt 2014.03.05. 15:33:13

Még szerencse, hogy a többség jóoldali... :)
(Emlékeztetőül: a magam részéről nem állok senkién, max. a kárpátaljai magyarságén.)

A lehallgatott beszélgetés nagy bomba lehet
Nyilas Gergely márc. 5. 14:40

"Egyre inkább nyilvánvaló, hogy az orvlövészek mögött nem Janukovics állt, hanem valaki az új koalícióból" – mondta Catherine Ashtonnak az észt külügyminiszter annak a telefonbeszélgetésnek a során, amelyet a még Janukovicshoz hű erők hallgattak le. Urmas Paet szerint különösen aggasztó, hogy az akkor már hatalomra készülő ellenzék jelezte, hogy ebben az ügyben nem kívánnak vizsgálódni. "Érdekes, folytassa" – mondta az EU kül- és biztonságpolitikai főbiztosa. Paet arról is beszámolt, hogy a tüntetésen nagy elismerést szerzett Olga Bogomolec főorvos olyan bizonyítékokat mutatott be, amelyek igazolták, hogy a rendőröket és a tüntetőket ugyanolyan fegyverekkel lőtték le, vélhetően ugyanazok az emberek.

Paet szerint a nyomozás hiánya azonnal diszkreditálja az új vezetést.

A beszélgetés nagy része Paet benyomásáról szólt, arról, hogyan viszonyulnak az emberek az új koalícióhoz, amelyre sokan bizalmatlanul tekintenek. Ashton pedig elmondta, hogy az emberek valóban változást akarnak Ukrajnában és az új vezetés nem teheti kizárólag a Majdan tüntetőire építve. "Ha csak barikádokat építenek, akkor nem tudunk pénzügyi segítséget nyújtani, hiszen nekünk partnerekre van szükségünk" – mesélte Ashton Paetnek, hogy mit mondott az ellenzék vezetőinek.

KopaszMercis 2014.03.05. 20:21:10

@Kuruc ezredes:
Kisasszony, maga nem érti, hogy ez az ország nem tétel.. sztív dzsobsz a semmiből teremtett elő több készpénz tartalékot, mint amennyiért tokkal vonóval hármszor meg lehetne vásárolni ezt az országot…

Te tényleg elhiszed, hogy egy ilyen lecsúszott balkáni cigány brigád akárkinek is számít? Komolyan mondom, nem tudom mit szívsz de én is kérek belőle :)

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2014.03.05. 20:39:51

@KopaszMercis:
Vegyétek akkor meg esetleg. Robbantsátok fel az összes magyar széfét, csak csináljatok már valami konkrét dolgot az üres fideszellenes rinyálás helyett. Olyanok vagytok, mint egy csapat tízéves gyereklány.
Ennyit tudtok, ballibek!

2014.03.10. 14:33:55

Orbán sosem fog megbukni, mert az agyhalott magyar nép párás szemekkel csüng a vezérén.
A történelemkönyvekben, mint a "szégyen évtizedei" fognak szerepelni ezek az idők, amiket most élünk. Kiírjuk magunkat a nyugati értékrendből. Homoki, pusztai nép ez, nem is való nekünk más.

KopaszMercis 2014.03.16. 08:35:32

@Kuruc ezredes:
Miért csináljak bármit is, ha egyszer nem vagyok ballib? Lenézlek én titeket. Tudniillik, te semmiben nem különbözöl, azoktól, akiknek ballibnek mondasz, én csak csóró cigány majmokat láttok ide fönntről. Jól el vagyok, sacc per kb 10szer annyit keresek mint te, minek ugráljak? De attól, mert én veled ellentétben nem vagyok, leszakadt balkáni cigányfattyú szegényember, akinek nem volt gyerekszobája, attól még reálisan látom a dolgokat. Veled szöges ellentétben. Majomezredes.

dennisthemenace 2014.07.19. 08:23:52

@Ad Dio: Nekem ebbol az jon le, hogy a magyar egy síkhulye nep.

dennisthemenace 2014.07.19. 08:30:18

@Kulics: Akik értelemsebbek, azok elmentek/elmennek kulfoldre, maradnak azok, akiket remekul jellemeztél.

prolee 2014.12.29. 06:37:29

Viktor a külpolitika miatt fog megbukni. Az, hogy a gazdaságot tönkreteszi, kikerülhető, mert elhúzunk nyugatra dolgozni. De ha kivisz minket az EUból, akkor nem mehetünk dolgozni. Na, akkor fogja belőni őket a Dunába a népnek a szorgalmas és törekvő része.
süti beállítások módosítása