HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a Balatont szapulókból

2014.08.27. 08:49 Elegem Van

Petőfi írhatott volna valami ilyesmit a Balatonról is: Szegény Balaton, miért is bántjátok? Annyi rosszat kiabáltok róla, S ő a föld legjámborabb tója (a költői szabadságot vitatók számára: tava). Mert a Balatont sajnos sikk lett macerálni. Pedig csacsiság, a Balaton és térsége szépen fejlődik, remek programok biztosítják a pihenést, benne van ma is, ami mindig: a nyári vidámság és életöröm.

A kritikusok legfőbb érve a kevés turista. Ez az érv egyszerűen butaság. Akik ezt hangoztatják, a '70-es, '80-as évek abnormális helyzetéből indulnak ki, amikor ráadásul a Balaton a látszat "vidámsághelyeként" működött. Akkor valóban dugig volt a Balaton a szétszakított német családokkal, akik csak a Balatonnál találkozhattak néhány hétre, hogy ezekből a találkozásokból éljenek meg egy évig. A Balaton nagyszerűsége ekkor valójában nagyon szomorú emberi sorsokat takart el, segített elviselni a nehezen elviselhetőt. A kedves teuton családi találkozókhoz jöttek még a csehszlovák és lengyel turisták, akik saját keményebb rezsimjükről feledkezhettek el néhány hétre. A magyarok nem utazhattak külföldre, így nekik pótlékként szolgált a Balaton, számukra tényleg a Balaton volt a Riviéra. Ezt a kényszerű, nehéz, szomorú periódust aranykornak láttatni szamárság.

A kényszerből koncentrálódó embertömeg zúdult rá aztán a tóra, melyet annak infrastruktúrája képtelen volt kezelni. Szállodák alig voltak, az eltérő színvonalú magánházak nyújtottak csak szálláslehetőséget. A balatoni emberek két hónapra beköltöztek a kutyaólba, mert azonkívül mindent kiadtak. Akinek nyaralója volt, az pedig úgy sakkozott a szabadságokkal, hogy ne veszélyeztesse a stikában szerezhető bevételt. Mert a nagy Kádár-korszak kis alkuinak egyikeként ezen a módon lehetett a devizakorlátozások ellenére feketén márkához jutni. A kisboltok előtt száz méteres sorok álltak kosárért, a boglári hal- és lángos sütőktől Lelléig állt a sor. A szocialista rendszerben működő éttermek sok kaját adtak - ez tetszett a németeknek - csak a minőség volt kétséges. Szórakozó hely alig, ott is a kacsatáncot meg a viva la Españát húzta a cigány. A kertmozik pénztárához már a strandról jövet be kellett állni, különben a 9-kor kezdődő filmre nem lehetett jegyet kapni. Sajnos a szúnyogok jegy nélkül is belóghattak, így 200 néző és 800.000 szúnyog izgulhatta végig a négy muskétás kalandjait. Persze egy jó oldala volt az akkori Balatonnak: a fiatalság, amely mindezeket elfedte, és ma már visszahozhatatlan. De ez a nosztalgikus életérzés nem ok arra, hogy a mostani Balatont leszóljuk. A tömegzsúfis Balaton megszűnt, helyét átvette az emberléptékű.

balaton-retro.jpg

A másik leszólnivaló körülmény a közlekedés. Ebben van részleges igazság, de a közút a déli parton - a horvát tenger elérése érdekében is – jó színvonalú. Az északi part viszont nehezen közelíthető meg: a 90-es lehajtótól Balatonfüredig borzasztóan lassan lehet autózni. A legkevesebbet a MÁV fejlődött, a menetidő csökkent ugyan a Fehérvár-Budapest viszonylat felújításával, és ez jó, folytatni kellene. A vasúti kocsik színvonaltalansága azonban szemetszúró. Légkondi nincs, de legalább ég a villany a szikrázó napsütésben. Ez azonban nem a Balaton, hanem a MÁV hibája, amely a Balaton körbevonatoztatását sem képes megvalósítani. Az Ederics és Tördemic közötti 6-8 kilométeres hiányzó távolság áthidalása nem megoldhatatlan, a tapolcai lobbi - félve a város kikerülésétől a vasúti főútvonalból - évtizedek óta ügyesen akadályozza a megvalósítást.

A nyafogás harmadik területe a rövid szezon. Ez gyakran mentség is a lehúzásokra, mondván két hónap alatt kell megtermelni az egész éves hasznot. A strandszezon valóban csak két hónapos, de a kirándulószezon már májusban beindul, a bortúrák pedig október közepéig-végéig eltartanak. Sok okos kezdeményezés látható annak érdekében, hogy a strandszezont ne mossák össze a Balaton lehetőségeinek egyéb állandó vagy szezonális lehetőségeivel. A fejlődés e téren is elindult és ismerve a balatoni emberek ügyességét lendületebe is fog jönni. 

A szállodai infrastruktúra sokat javult, ám elkelne még több hotel. A boltok területén óriási a fejlődés, a nagy üzletláncok jelen vannak a térségben, van olyan település, ahol több nagy bevásárlóközpont található. A szórakoztatás sem a kertmozikra szűkül, azok már el is tűntek, elég széleskörű lehetőség van viszont a kulturális és kulináris programokra: borutcák, bálok, hagyományőrzők, várprogramok Sümegtől Szigligeten át Nagyvázsonyig, a kedves Csukás színház és egyéb színházi társulatok, a Művészetek Völgye, cirkuszi produkciók, fesztiválok várják közönségüket. Fantasztikus egyedi kezdeményezések színesítik a palettát, zseniális a káptalantóti piac - bár egyes vadhajtásait ideje lenne lenyesni - vagy onnan kőhajításra lévő Gyula vezér lovas birodalma, ahol a Gyulaffy-napokat a semmiből szervezte meg a Csobánci várromot két kezével kikaparó Gyula vezér. Tihany csodálatos, a levendulakultúra feltámasztása életet lehelt az ezeréves helybe. Fűzfő bobpályája és kalandparkja nagy élmény a strandolásra kevésbé alkalmas napokon. Aki még emlékezetesebb kalandra vágyik, és pénze is van, sárkány- vagy motoros géppel győződhet meg a Balaton madártávlati szépségéről. Hajózni muszáj: ahogy Fonyód felől indulva egyre közelebb jön a fenséges Badacsony, egyszerűen csodás. A vitorlázás sokak sportja lett, melynek leglátványosabb eseménye a Kékszalag verseny, a magyaros szemérmesség miatt azonban nem nagyon esik szó arról, hogy több tízmilliárdnyi vagyon ring a Balaton kikötőiben. A villák szépen megújultak, 4-5 éve még rengeteg eladó ház várta vevőjét, mára a generációváltás eredményeképpen korszerűen felújított - sok esetben - gyönyörű, ízléses nyaralókban pihennek tulajdonosaik.

Az egyéni elképzeléseken túl a városok is keresik a helyüket. Úgy látszik, ez Balatonfürednek sikerült a legjobban, a jól átgondolt fejlesztés pazar várost eredményezett, amely a régi hagyományokon nagyszerűen újult meg. A füredi kulináris élvezetekből is kiemelkedik a Bergmann cukrászda Morgan Kapitány tortája: aki abból nem evett, feleslegesen tartózkodott e Földön. Siófok még a helyét keresi, a buliturizmus lehet, hogy többet visz mint hoz, majd meglátjuk mire jutnak. Keszthelyt viszont nemsokára Hévíz-alsóra fogják átnevezni. Egy idegenforgalomból megélni akaró város nem engedheti meg magának, hogy főutcája és strandja romos épületektől hemzsegjen. Lekövezett főtere borzasztó, aki ott a nyári forróságban véletlenül leejt egy tojást, annak nem kell gondolkodnia mi legyen a feltét a spenóton, mert mire lehajol érte, kész a tükörtojás. A kisebb települések csodás hangulatúak, rendezettek, szépek, kedvesek. Ezeket és a mögöttük meglévő egyéni, közösségi erőfeszítéseket szólják le a Balatont fikázók.

Végezetül egy aranyos történeten keresztül is jól látható a változás. Első munkahelyemen egy idős - jóval nyugdíj felett járó - úr, Misi bácsi szórakoztatta a fiatalokat élete fordulataival, melyben jelentős helyet foglalt el hódításainak emléke: "Régi dicsőségünk, hol késel az éji homályban?" elv alapján. Az öregharcos a '30-as évek végén volt egyetemista, és a tandíj megszerzése érdekében munkát vállalt a balatoni fürdőéletben. (Nincs új a nap alatt.) Mármost az volt szokásban, hogy a fülledt levegőjű forró Budapestről, aki csak tehette, balatoni panzióba menekítette családját. A leosztás szerint szépasszonyok gyerekekkel a Balatonon pihentek, apu meg Pesten dolgozott. Az egyetemista fiúk a korban náluk nem sokkal idősebb hölgyeknek kurizáltak, arra kellett ügyelniük csupán, hogy a szombat délután befutó "bikavonatokról" leszálló férjek elől kitérjenek. Vasárnap este a "bikavonatok" visszavitték Pestre a megfáradt férjeket, a balatoni édes élet pedig folyt tovább. Ez a történet azért jutott eszembe, mert az egyik hétvégén vonattal utaztam le, és különös dologra lettem figyelmes. A pályaudvarokon barnára sült apukák egy-két csimotát kézen fogva fogadták a vonatról leszálló fehér karú feleségeiket hosszú hitvesi csókkal pecsételvén meg a viszontlátás örömét. Kajánul Misi bácsira gondoltam azzal, hogy ma - a szakszervezeti mozgalomnak hála - már péntek délután elindulnak a "nőneműszarvasmarhavonatok", hét közben viszont az egyetemista lányoké a Balaton, a fiúk pedig maradhatnak Pesten. Csak ennyit változott a világ nyolcvan év alatt.

Akárhogy is, a Balaton gyönyörű, az ott élő emberek erőfeszítései meghozzák/hozták a fáradozásuk gyümölcsét. A fonyódi dombok pedig elnézegetik Badacsonyt még néhány millió évig, mikorra az elégedetlenkedőknek - akikből elegem van - már emléke sem marad.


komment

Címkék: család gyerek közlekedés szórakozás történelem férfiak nők étterem életmód pihenés barát ebéd Magyarország Balaton

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr36579461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lüke 2014.08.27. 20:37:43

Jó a közlekedés? Hol,ahol egy vágány van?Mashol TGV - tres grande vitesse- jár ilyen helyen.
21 .században nevetséges

ceatos 2014.08.27. 20:50:05

Egyetértek, sok helyen fantasztikus a fejlődés a déli parton is, pl. Lelle-Boglár-Fonyód környékén. Rengeteg a szórakozási lehetőség, gyerekekkel is.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.08.27. 21:02:09

"a Balaton körbevonatoztatását sem képes megvalósítani" Bocs, de ez teljesen értelmetlen. Azt a hat kilométert leszámítva az egész Balaton körül van vasútvonal, nagyobbrészt gyalogos távolságra a parttól. Majdnem biztos vagyok benne, hogy nem emiatt rossz a Balaton vasúti közlekedése.
Az sokkal problémásabb, hogy a 29-es vonal villamosítása már régóta késik.
Egyébként meg a déli parton szerintem normális a vasúti közlekedés, meg mellesleg mostanában kezdődött egy nagyobb felújítás (Szabadifürdő-Zamárdi felső között kétvágányú pálya épül).
"Légkondi nincs, de legalább ég a villany a szikrázó napsütésben"
Az elmúlt években komoly fejlődés volt e téren. Nemrég elkezdődött a távolsági forgalomban használt kocsik felújítása, ami lassan ugyan, de halad. Tudtommal nem kerül beléjük légkondi, de az utastér megújult, ami szerintem nagy előrelépés(engem a légkondi hiánya nem nagyon zavart, ellenben némelyik régi gyorsvonati kocsi lerobbantsága már inkább). Mellesleg meg a légkondi sokkal többet fogyaszt, mint a lámpák (amiket valószínűleg valamelyik alagút miatt kapcsoltak fel).

friss dinamikus maci 2014.08.27. 21:03:51

Idén-évek óta először-Balatonon nyaraltam. Tihanyban voltunk, hibátlan. Mindent összevéve......

sncf 2014.08.27. 21:07:26

@lüke: TGV = train à grande vitesse

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.08.27. 21:08:57

@lüke: Egy lépten-nyomon állomásokkal tarkított vonalra nem TGV kell, mert sehogy se tudná kihasználni a végsebességét (és ehhez iszonyat pénzbe kerülne). Mellesleg meg nem jár ilyen helyen TGV (se ICE, vagy AVE stb.), a nagysebességű vonalak jellemzően nagyvárosokat kötnek össze, és afféle szuper-IC-ként kevés helyen állnak meg. Biztos jó lenne a nyaralóknak...
(Egyébként meg "Train à Grande Vitesse")

伊姆雷 2014.08.27. 21:10:43

@lüke: TGV-t a Balaton mellé?
Akkor hogyan mennél le pl. Alsóörsön a strandra? Vagy szívesen másznál minden alkalommal felüljárót? Vagy aluljáróban (átlag 50 m-re a vízparttól) gondolkodnál?Bocs de te tényleg lüke vagy...

GranTorino 2014.08.27. 21:13:51

Fantasztikus logikája van az írónak. Nem igaz, hogy kevés turista van, mert régen abnormálisan sokan voltak. Ez most komoly?

Lepusztult épületek tömkelege, kihasználatlan kempingek, negyedig telt strandok.

Ez a helyzet. De ettől a baromságtól függetlenül az írás többi része rendben, valóban szépen fejlődik a térség. Én imádom, a legjobb hely a világon. Füred, Tihany fantasztikus, de az összes többi is megdobogtatja a szívem. Jó lenne, ha többek felfedeznék a szépségét.

tryclops 2014.08.27. 21:20:04

Többé kevésbé egyet értek.
De azt a barmot aki a part mellé 5 méterre tervezte meg a vágányokat úgy megkergetném egy szívlapáttal, hogy ihaj.

♔batyu♔ 2014.08.27. 21:21:23

Én ugyan nem járok vonattal, de az északi parton a strandról látom, hogy kb. félóránként megy el egy vonat. Ez már majdnem villamos sűrűségű.

A balcsi nekem is bejön, szerintem nagyon korrekt. Olyan 10 éve szoktam vissza, mert közel van, nem sós a vize, a parton kajáldák, sörözők és persze legfőképpen, hogy magyar. Külföldre már inkább kulturális célzattal járok, nem a tengerpartokra lazulni. (sok helyen még zuhany sincs a parton, én pedig utálom magamon a sót).

♔batyu♔ 2014.08.27. 21:25:38

@GranTorino: Most végigbringáztam az északi és a déli partot. Ami feltűnt, hogy nincs lepusztult vagy karbantartatlan épület. Még olyan kis helyen sem mint Udvari.

伊姆雷 2014.08.27. 21:32:19

"A vitorlázás sokak sportja lett, melynek leglátványosabb eseménye a Kékszalag verseny, a magyaros szemérmesség miatt azonban nem nagyon esik szó arról, hogy több tízmilliárdnyi vagyon ring a Balaton kikötőiben."
Eeegen... és többnyire ott is maradnak egész nyáron mert a tulajok többsége jó magyaros szokás szerint csak státuszszimbólumként tartja. Én meg, aki ott nőttem fel lassan már a vízpartra sem jutok le anélkül, hogy fizetni ne kéne érte. Nincs a part mentén olyan hely, ahol a kis vitorlásomat ingyen vízre tehetném mert nem vagyok milliomos de gyerekkorom óta szeretek (szeretnék) vitorlázni. A fent említett "több tízmilliárdnyi vagyont ringatók" szándékosan tartják távol a magamfajta "csórókat" a vitorlázás lehetőségétől, nehogymá' a prolikat kelljen még a vízen is kerülgetni...

Pé Er 2014.08.27. 21:34:11

Rossz idő esetére(nyáron) a balatoni települések 90%-nak semmi alternatívája nincs.
De tovább megyek:a maradék 10% sem fogja 2 esős napnál ott tartani a vendéget.
A balatoni vendég nem a várromokat nézegeti, hanem strandol, ehhez meg jó idő kell.

Egyébként az írás olyan szinten egyszerű és sekélyes, hogy "Misi bácsi" méltán büszke lehet rá...

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.08.27. 21:40:45

nagyjából szintén egyetértek a posztolóval, bár azt nem tudom, hogy miért lenne jó, ha körbe lehetne vonatozni a balatont, arra ott a bicikli vagy egyéb más módszer

Nancsibacsi 2014.08.27. 21:43:18

@ceatos: "Rengeteg a szórakozási lehetőség, gyerekekkel is. "
Soroljad.

_krampampuli_ 2014.08.27. 21:43:52

Nagyon szeretem a Balatont, nem csak strandidőben, hiszen minden évszakban másként szép. Évek óta már, hogy egyszer körbebiciklizzük. Sajnos így azt is látom, hogy a tó körüli kerékpárút minősége egyre csak romlik - pedig szemlátomást népszerű a körbetekerés. Erre is illene némi pénzt juttatni...
A vasutat ugye még a 19. században tervezték, nagyon mások voltak akkoriban a prioritások, mint manapság. Szóval ne szidjuk emiatt eleinket.

Sassika 2014.08.27. 21:43:54

@Pé Er: Pedig Balatonfenyvesen még gyógyvíz forrás is van, mégis leszarja az önkormányzat, semmit nem kezdenek vele. El tudod képzelni, hogy éjjel-nappal folyik el a gyógyvíz a nagy semmibe? Mert így van!

Józsi01 2014.08.27. 21:51:03

Nagyon jó írás, gratulálok. Többségében egyet is értek vele.
Azért jó lenne még több fedett szórakozási, kikapcsolódási lehetőség, hogy rossz idő esetén is lehessen valamit is csinálni. Akár fürdők építésével is lehetne növelni a forgalmat. Szembetűnő volt, hogy rossz idő esetén még Kehidakustány is teljesen megtelt.

Nancsibacsi 2014.08.27. 21:51:57

@Pé Er: Ott a pont - ha esik az eső, lehet hazamenni (tapasztalat). Majd pont egy 6 évessel megyek bortúrázni - nyilván. Arra nem gondoltak, hogy nem mindenki alkoholista?
A balaton megérdemli a sorsát, mert teljesen ötlettelen, és esetleges a fejlesztése. Kevés a program, ami van az is nagyrészt színvonaltalan fos - pl. hüllőpark, tengeri akvárium, meg hasonló jól hangzó, de valójában ultragagyi helyek. Persze az egészről csak akkor tudsz meggyőződni, ha már odavergődtél 25 km-ről (ami ugye balcsi partján 40 perc minimum), és kifizetted a zsíros belépőt. Mindenhol csak a lehúzás, és az igénytelenség.
Már ne haragudjatok, de hogy lehet azt megengedni, hogy mondjuk egy hotelben penészes legyen az ágy? Vagy akár csak az, hogy 1 szobát több vendégnek kiadjanak? Nincs az egész kib.szott balatonkörös bagázsban valaki, aki próbavásárlásokat csináljon, vagy ellenőrizzen? Vendéglátás - persze. Egy büdös nagy lehúzás az egész.

háténimmár 2014.08.27. 21:57:09

Én addig örülök, amíg a sok fikázó proli szarnak tartja és nem jár.
imádom a Balatont, rengeteget vagyok minden évszakban, de a nyárban egyedül a nyaralóvendégeket utlom. Júli 1 és aug 20 között élhetetlen (ilyenkor marad a terasz és a barátok) ezen időn felüli 10 hónapban nyílik ki a világ. Szerencsére sok olyan barátunk van (helyi nyaralótulajok) akik így gondolják, így a környékünkön nem 2, hanem 12 hónapos a szezon.

csincsilla72 2014.08.27. 22:05:38

A Balaton sajnos nyaranta egy szúnyogtanya. Este hét után csak tetemes vérveszteség árán lehet kinn tartózkodni a szabadban. Az Adrián ezzel valahogy nem találkoztunk. Inkább oda járunk.

háténimmár 2014.08.27. 22:06:24

@Nancsibacsi:
Van ötleted, hogy mit lehet MÁSHOL csinálni egy 6 évessel? Várom a javaslatokat, hogy pontosan mi is hiányzik a Balcsi partjáról Neked.
Megjegyzem pont 6 éves a fiam, kb (1-2 nap megszakítással) május óta lent van a Balatonnál, az idei nyár igencsak bővelkedett az esős napokban és nem láttam unatkozni. Pedig bortúrára sem vittem.

béla a görög (törölt) 2014.08.27. 22:15:42

"Elegem van a Balatont szapulókból"
"A kritikusok legfőbb érve a kevés turista."
ööö... halkan megkérdem, mégis egy üdülőterületnek, mi a fő ismérve ha nem a turista?! A nyaralótulajdonosok? Ugyan már? Mi hozza a forgalmat ha nem a turista? Te is abból akarsz élni, hogy zárva tartasz?
"A másik leszólnivaló körülmény a közlekedés."
Igen szar. Pont. Ha a MÁV szar, akkor a közlekedés szar. Ha turista vagy akkor nem az érdekel, hogy a MÁV szar, hanem hogy a közlekedés szar főszezonban egy frekventált üdülőhelyen.
"A nyafogás harmadik területe a rövid szezon. Ez gyakran mentség is a lehúzásokra"
A szezon annyi amennyi. Lehúzásra meg nincs mentség. Tönkre lehet menni. Ennyi.
===
Félreértések elkerülése végett a gondolkodásmódod zavar. Ne akard nekem eladni ami szar. Verseny van. A piac meg ítél. Ez ilyen egyszerű.
===
Idén is körbetekertem a Balatonon. Idén is leutaztam, megszálltam, ettem, söröztem pár helyen. Idén is átvágtak minket (nem egyedül voltam) - egy helyen biztos. Egyébként nem volt rossz, de nem mászok tőle falra.
Nincs nekem bajom a Balatonnal. Számomra egy bizonyos összeget megér, többet nem. Azzal meg legyen másnak baja.
Most elmegyek nyaralni.

micsoda? 2014.08.27. 22:21:46

Nem szeretem a Balatont a szeszélyes időjárás miatt. Bár az "átkos" negatív oldala itt is szóba került, azért 2 hetet mehetett nyaralni mindenki, és nem csak hétvégén. Teljes ellátás volt, és nem is rossz. Az üdülőkben zenés, táncos műsort szerveztek. Szintén voltak szervezett kirándulások, és mindez csekély összegért.

Arról meg le kellene már szokni, hogy külföldre nem mehettünk. Aki akart az mehetett akár nyugatra is. Szocialista országokba elsősorban a csencselés miatt.
A volt Jugoszlávia inkább a nyugatot jelentette, oda is lehetett utazni. Persze aki tehette sem ment, mert akkor folytak a nagy lakásépítések, és oda kellett a a pénz.

Advanced Flight 2014.08.27. 22:26:22

A Balcsinak uaz a baja, mint minden másnak az országban -- a csóróság.
25 évig jártam rendszeresen minden évben oda nyaralni, még a 90-es évek végén, 2000-es évek elején is tömve volt, pörgött, utcabálok, hangulat, minden. Pedig a közlekedés nem volt jobb, és már akkor is lehetett menni olcsón tengerpartra. Egyszerűen akkor ment a legjobban az országnak, tehát mindenki nyaralt. Külföldön is, Balcsin is.
Ennek lett vége, mint a botnak, irány a külföldi munka, az utolsó majd kapcsolja le a villanyt.

béla a görög (törölt) 2014.08.27. 23:14:04

@tryclops: Domborzatról halottál már?! Szintvonalak és társai. Egy tó nem véletlenül van ott. És nem is mindig ott volt ahol most. Ma már csak helyenként mocsár meg löszfal. Meg van ilyen is hogy beépítettség. Nézz rá egy térképre.
Meg a történelem itt játszik nem a mohácsi-csatában.
mek.oszk.hu/00000/00060/html/kepek/delivasut-terkep_dka.jpg
Fejeld le a tükröt.

samot 2014.08.27. 23:45:03

@béla a görög: Hiàba a görögöknél volt pàr bölcs ember.

krakkik · http://index.hu/ 2014.08.28. 00:00:03

Imadom a kommenteket, jokat lehet rohogni!:)) A balatont is imadom a jo es a rossz tulajdonsagaival egyutt, bar ez biztos azert van, mert kb 30 eve (uristen 30eve !!!) van nyaralonk es a minden nyaron kozel 3 honapot ott toltottem, amig nem kellett dolgoznom, azaz kb 13 teljes nyarat huztam le kb 1985-tol 1998-ig. Nagyon sokat fejlodott a balcsi de sajnos meg hordozza a regi problemakat, pl vendeglatas, de egy kis helyismerettel ezeket siman el lehet kerulni.

itchap 2014.08.28. 00:32:37

Hát én minden évben egyszer-kétszer elmegyek Balcsira, mindig ugyanoda: Szigliget, Tihany, Máriafürdő és B.füred. A nyári szezonban ezek a helyek fullon vannak végig. Annyi ember van, hogy már-már szarul is vagyok tőle, még jó, hogy megedződtem Törökországban az elmúlt 5 évben. A cikk jó, részben igaz minden. A németek közül már csak a nosztalgiázók, vagy azok családja jár ide, a többi már (pontosan azért, mert a család egyben van) inkább Toscanaba, törökbe, stb-be jár. A Balcsi jó, de a környéken, nem messze, sok jobb van annál. Mondjuk Piran Szlovéniában, amiről kb. az olvasók 80%-a még csak nem hallott. A Balaton a mienk, otthon vagyunk ott. De a nyaralás már nekem többet kell adjon ennél a helynél!

HaCS 2014.08.28. 00:40:46

@béla a görög:

Khm...

Nem tudom mennyire vagy otthon vasúttörténetben, de az az igazság, hogy eleink bizony ezt elk*rták, nem kicsit, nagyon. Amire te most hivatkozol, miszerint a tó nem is mindig ott volt, ahol most, jórészt éppen a Déli-Vasút tervezési hibájának köszönhető. Néhány aszályos év után, azon évek vízszintjei alapján tervezték a vonalat oda ahová. Három nedvesebb évvel később meg majdnem elmosta a Balaton az egész hóbelevancot.
A megoldás nem is lehetett más, mint a Balaton szabályozása, a Sió csatorna, és az első (fából készült) zsilip elkészítése. A Balaton vízszintjét 3 lábbal (0,92 m) csökkentették, ezáltal a tó elvesztette térfogatának mintegy felét(!). Nem mellesleg ez vezetett a Kis-Balaton kiszáradásához, vele a tó vízminőségének jelentős romlásához.

www.historia.hu/userfiles/files/2010-067/Halasz.pdf

hu.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9li_Vas%C3%BAt

hu.wikipedia.org/wiki/Kis-Balaton

www.gwpmo.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=14:a-balaton-vizminsegi-es-vizszintszabalyozasi-problemainak-kezelese&catid=2:publikaciok&Itemid=7

Olvasgass, mielőtt másoknak lekezelően írsz!

béla a görög (törölt) 2014.08.28. 02:06:00

@HaCS: Igen, de ez hol mond ellent annak amit írtam???
Tisztában vagyok azzal, hogy nézett ki a Balaton korábban.
És arra próbáltam utalni, hogy a nyomvonalat nem "mostanában" tervezték. Akkor meg még nem hiszem, hogy a vízminőség volt az elsődleges, hanem gondolom a költségek meg a bevétel.
Arról lehet beszélni, hogy az 1880-as években szerinted elcseszték, de most 2014 van. Én nem a történelemben akartam elmerülni, hanem arra akartam utalni, hogy történelmi okai IS vannak annak miért ott megy ahol megy.

Kagehiko Yamazaki 2014.08.28. 07:00:17

En a Balaton deli partjan szulettem, ott is nottem fel, mar a nagyszuleim is siofokiak voltak, igy latom a fejlodest. A szocreal epuletek fel lettek ujitva, vagy ujak epultek helyettuk. Sajnos a zsiros munkahelyek megszuntek es a kepzettebb, nyelveket beszelo kollegaimmal egyutt leleptunk nyugatra. Nyaralni, ha tehetem, hazamegyek, mert anyu gyalog kb 10 percre lakik a viztol, olcso, tiszta a viz, par ezer ft-ert lehet vitorlast berelni, nem fosom magam hulyere a szar kajatol, mindent tudok, hogy hol van, mit/hol erdemes venni es szar ido eseten hova erdemes menni. Egy valami viszont allando: a barom nyaralo. Azok, akik a vadi uj bicikli ut helyett az -amugy is zsufolt- autouton bringaznak, a gyalogosok, akik leszarjak, hogy van jarda es inkabb az uton vonulnak csordaban es akkor sem akarnak felrehuzodni, ha mar dudalsz rajuk.

Én is itt vagyok 2014.08.28. 07:17:50

Most akkor nem a zsömle kicsi hanem a pofánk nagy? Jó hely a balcsi, de nincs egy értelmes koncepció ami turistákat vonzana ide. Amire itt páran hivatkoznak, az kurva kevés. Tényleg a csóróság a baj. se nekünk, sem az önkormányzatoknak nincs pénze erre. Ráadásul hiányzik a kultúra, ami az Osztrák, Horvát, Görög, stb vendéglátóknál megvan. és azokban is akik ott a falusi becsületkasszás tejárusító helyen is is van. Ott kifizetik a tejet, tojást, stb-t Sok magyar meg vinné a kasszát is a tejjel együtt.

zassz 2014.08.28. 07:28:08

@伊姆雷: Részben igazad van, mint kis vitorlás-tulajdonos meg tudom erősíteni.
Azért akadnak helyek, ahol le tudod csúsztatni a hajót. Én - igaz öt éve elhoztam a hajót közelebbi vízre - Vonyarcon a strand Keszthely felőli végén találtam ilyen helyet. a strandon akkor volt két kölcsönzős is, az egyik megengedte, hogy nála kössek. Igaz, jó fej ember volt, meg a hajót is tőle vettem egy évvel azelőtt, de ha keresel, talán akad ilyen neked is. Nyilván ez nem vethető össze a szigligeti kikötővel, ahol - szintén öt évvel ezelőtti tapasztalat - ugyanazok a nagy dögök ringatóztak évről-évre, úgy, hogy láthatóan nem mozdultak ki.

Liquid_Night 2014.08.28. 08:02:01

@HaCS: Muhahaaa, ez de jó b+...emlékszem térképen, hogy a Kis-Balaton szaggatott vonalakkal mindig nagyobbnak volt rajzolva, nem értettem miért:) Meg hogy miért olyan sekély a Balaton.

Egyébként ez ma mennyire lenne (lehetne) visszafordítható dolog, gondolom a beépítés miatt sehogy, de elvileg?

balazst 2014.08.28. 08:03:27

A Balatonnal az a legnagyobb baj, és ebben ez az írás és a hozzászólások is megerősítenek, hogy a helyiek rühellik a turistákat, csak a pénzük kell.

jog-ász 2014.08.28. 08:04:10

a helyiek viszont augusztus végétől júniusig imádják a balatont, alig várják hogy kicsit kiürüljön a tó környéke.
aki az igazán nyugis, pihentető, relax hétvégét szereti az ebben az időszakban jöjjön, nagyon király, főleg füred, van jó szállás, jó kaják, nincs tömeg, lehet mászkálni, dögleni, totál feltöltődés- már aki az ilyen féle pihenést szereti, annak ősz-tél-tavaszt ajánlom a balcsin:)

ChemZso 2014.08.28. 08:11:28

"Az Ederics és Tördemic közötti 6-8 kilométeres hiányzó távolság áthidalása nem megoldhatatlan"

Az is nehezen érthető, hogy miért nincs megoldva a az észak-déli vasúti összeköttetés a keleti medencénél. Akarattya és Világos között kb. 5 km vasúti pályát kellene kiépíteni...

megamedve 2014.08.28. 08:17:52

A véleményem továbbra sem változott:
Ha hónapokkal előre beterveztem a szabimat, s el tudok jutni 2 hétre a gyerekekkel, akkor nem kockáztatom be a xar időt. Inkább fizetek többet, s megyek tengerpartra, vagy ha itthon maradunk, akkor valamelyik zárt élmény fürdővel (is) rendelkező nagy fürdő (Sárvár, Debrecen, stb.) Lehet rángatni a gyereket az esőben mindenféle hülye, gagyi "esőprogramokra", de 2 hétig unalmas, s a végén örülsz, hogy hazamehetsz. S mindehhez tedd hozzá, hogy az idén kb. 5 napot volt a Balaton vízhőfoka 25 fok felett.

háténimmár 2014.08.28. 08:40:32

@jog-ász: Én nem helyi vagyok, csak helyi nyaralótulaj és tényleg utálom a túristákat.
Illetve ez erős, csak a proli, viselkedni nem tudó bunkókat utálom, aki kiszakad 2 hétre a robotból és övé a világ.
Viszont a pénzük sem kell.
A helyieknek kell a pénzük, és Ők alig várják a túristákat, legalábbis az a párszáz helyi, akit én ismerek így tesz. Nem hallottam, még sok mást, bár tény, hogy a nyár végét is várják sokszor, mert azért agyilag zsibbasztó a sok fentemlített hurrányaralunk proli. És ez a túristaréteg tartja vissza a "normális" vendégeket is, nem az árak, vagy a minőség.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.08.28. 09:02:39

@Pé Er: @Nancsibacsi:
Bocs, szar idő esetén mit csinálsz Horvátországban, vagy Olaszországban? Szintén hazajösz?
Tényleg ennyire nem találod fel magad? Aki csak strandolni tud, az menjen 4*-os balatonparti wellness hotelbe, és rossz idő esetén üljön be a hotel medencéjébe/szaunájába/bugyborékolójába.

lüke 2014.08.28. 09:03:19

@伊姆雷: olcsó poèn
@SomiTomi: erre megy a horvát ès a szlovén összeköttetés Zágráb,Ljubljana, s az adriai :Fiume, Triest
/de hozhatnám a Bodeni tó -IC-német részét,sőt Bregenzet-oda railjet- is ,járnak ilyenek/
természetes hogy a kis települések közt nem ez jár, de
Fehérvár, Siófok,Keszthely ,Nagykanizsa?/s a Zagreb BP is gyorsabb Dombovár fele
/példám májusban,tehát szezon előtt
Szárszóról személlyel mentem Siófokra s onnan gyorssal BP re, a késések miatt 2,5 h a 120 km

lüke 2014.08.28. 09:07:53

@ChemZso:
igen,ilyen kis dolgokon múlik az élet is

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.08.28. 09:11:08

@megamedve: Hülye vagy? Mit vársz egy természetes víztől? Az Adriai-tenger sem melegebb konstansan a nyári hónapokban 25 foknál.

Nancsi 2014.08.28. 09:17:02

@háténimmár: "Van ötleted, hogy mit lehet MÁSHOL csinálni egy 6 évessel?"
Már hogyne volna. Planetárium, vasúttörténeti park, természettudományi múzeum (dínók ugyebár), tropicarium, állatkert, Budakeszi vadaspark, szuper játszóházak - soroljam még? Ezek programok mondjuk Budapesten. Ehhez képest a balatonnál mi van? Hüllőkiállítás, ami azt jelenti, hogy 3 betonteknőbe beb.sznak 1-1 aligátort, tengeri akvárium, ami 5 gyereklavór méretű akváriumban úszkál pár bohóchal, 1000 Ft-ért 5 perc trambulin egy lada utánfutóra felállítva. Meg lehetne még sorolni a színvonaltalannál színvonaltalanabb "programokat".

"Megjegyzem pont 6 éves a fiam, kb (1-2 nap megszakítással) május óta lent van a Balatonnál, az idei nyár igencsak bővelkedett az esős napokban és nem láttam unatkozni."
Szerintem te hazudsz. Én már régen várom a következőt bármely balaton fan-tól:
Mondjon nekem 1 balatonparti települést. Ő választhat - tetszőleges - bármelyikre van elég pénzem. Soroljon fel 10 olyan egész napos programot (nem eseményt, hanem egész nyáron legyen rá lehetőség), amit rossz idő esetén is lehet csinálni a környékén gyerekkel. A környéket is te határozod meg, de ha 120 km-re mondasz, akkor mellé fogom rakni, hogy Bp-ről Nyíregyháza időben közelebb van. Konkrétumok, nem általánosságok. Konkrét lista, nem egy google kereső kifejezést, meg az állítás hogy ott van. SENKI, egy Hurrá Torpedó szerű balatonökrös arc se tudott ilyet mutatni. Akkor meg mi a tökömről beszélünk?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.08.28. 09:31:29

@Nancsi:
bocs, ne ökrözz le. ti is csak azt tudtátok írni kapásból, hogy a Balatonon ilyen nincs. pl Dubrovnikban van? vagy Jesolóban? Guglizni neked sem ér.

monyon le 2014.08.28. 09:43:53

@Nancsi:
pénzed van - beülsz az autóba és rossz idő esetén elmész Bp-re az említett gyerekfárasztókba, majd vissza Balatonra. 2-3 óra oda vissza a Balaton és rossz idő eseten megvan oldva a 6 éves nyomora. De javaslom, hogy rossz idő esetén is engedd ki a szabadba, a környék lulkóival, bandázni, nem kell más hozzá csak réteges öltözet.

Miért van az, hogy állandóan azzal jönnek, hogy rossz idő esetén nincs mit csinálni. Mi ez valami fakultatív muszáj valamit kitalálni, csinálni mert nyaralok? A városoknak / településeknek meg fel kell készülniük a 6 évesekre, mert a szülők hiperaktívak (a gyerek is)

Ülj be az autóba és nézd meg a környéket. menny el pl. Zirc felé, majd tovább Csezsneki vár / Pannonhalma / Győr / Bécs...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.08.28. 10:01:58

@Nancsi:
1. Miért kellene fejből tudni ezt net nélkül? Azért van a google hogy ne kelljen mindent tudni :)
2. Csak a környékemet írom, mert nincs kedvem turisztikai doktori disszertációt írni
-veszprém: állatkert (önmagában kb 6 óra), vár, tűztorony, székesegyház, érseki palota, óváros, múzeumok, millió nyári program (melyek közül sok gyereknek való)
-kenese: kilátó, löszfal, barlangok (sétálós jólevegős)
-fűzfő: bob, kaladpark, falmászás, íjászat, paintball, fedett uszoda
-almádi-alsóörs: 3db kilátó, gőzmozdony a hegyen, horgászmúzeum, kurvajó fagyis, török ház, lovas turizmus
-füred: tagore sétány, akvárium, jókai villa, koloska völgy, vadaspark, barlang, forrás
-tihany: földsánc, barlanglakások, forrás, apátság, belső tó, őslevendulások (sétálva, nem kocsival)
-tihanytól-badacsonyig a balaton-felvidéken: romok tömkelege, szív alakú sírok, római kori híd, zádor vár romja, nagyvázsonyi vár, balácapuszta római kori villagazdaság, kőtenger, salföldi major múzeum
-joker: hajózás

ezek mondjuk 50km-es körön belül vannak. kb 1 heti elfoglaltság, lehet hogy bele sem fér normálisan...

diszkriminans (törölt) 2014.08.28. 10:06:08

@béla a görög:
"ööö... halkan megkérdem, mégis egy üdülőterületnek, mi a fő ismérve ha nem a turista?! A nyaralótulajdonosok? Ugyan már? Mi hozza a forgalmat ha nem a turista? Te is abból akarsz élni, hogy zárva tartasz?"

Ja, de neked mint turistának nem feltétlenül az az érdeked, hogy minden tömve legyen, azt meg hogy a vendéglátósok miből élnek meg, hagyd meg nekik.

Szvsz messze nem olyan jó a helyzet, mint ahogy a posztoló leírja, abban viszont kurvára hogy igaza van, hogy anno a túl nagy tömeg volt abnormális és nem a mostani normalizálódott létszám az.

diszkriminans (törölt) 2014.08.28. 10:13:45

@megamedve:
Akkor nekem mindig sikerült eltalálnom, mert 4 különböző időpontban ugrottam le a strandra a nyár folyamán, és mindig 25 fok körüli volt a víz. Egyébként 21-22-től bőven élvezhető.

A másik, hogy én soha nem az alapján tervezem meg a nyaralást, hogy olyan helyre menjek, ahol biztosan jó idő lesz, mert akkor rengeteg szép helyet ki kellene zárnom, többek között a magashegységeket. De te ilyen alapon a Balaton mellett még rengeteg jó helyet fikázhatnál.

diszkriminans (törölt) 2014.08.28. 10:16:09

@Nancsi:
Még mindig ott tartunk, hogy lusta vagy 1 órát guglizni?

diszkriminans (törölt) 2014.08.28. 10:20:00

Egyébként nemrég jöttünk egy külföldi, nagyrészt esős nyaralásból. Sikerült így is jól éreznünk magunkat, 2 nap kivételével helyettesítő programokkal, de a Nancsi féle hozzáállással ott is csak sírtunk volna, mert egyébként az a környék sem volt tele múzeumokkal.

diszkriminans (törölt) 2014.08.28. 10:26:30

@Hurrá Torpedó:
Én Keszthelyt mondtam neki múltkor, Veszprémet jobban ismerve egyébként, csak ugye az még nagyobb jolly joker lett volna. Ráadásul a google első helyen kiadott egy olyan oldalt, ami éppen olyanoknak készült, mint neki, aki lusta keresgélni, és X km-es körzetben kidobta a látnivalókat. Előtte pont arról sírt, hogy miért nem készítenek ilyen oldalt, miután írtam hogy nem tudtam, hogy van, de egyből találtam, ő erre kussolt, most itt kezdi előröl.

Akkor ráadásul még nem csak esős időre írta, hogy képtelen programot kitalálni, hanem azt is, hogy a fürdést órákon belül megunják, erre írtam neki a gyalogos kirándulást, erre jött, hogy olyan program kéne, amit a gyerekek sem unnak. Meg hangsúlyozta, hogy "gyerekes" programok, miközben azon kívül semmit sem tudtunk meg róla és a családjáról, hogy gyerekei vannak, miközben annyi féle ember van, annyi féle igényekkel...

liksoft 2014.08.28. 10:27:33

Biztosan bennem van a hiba. A többek által említett Füredről én menekültem mikor nyáron oda látogattam. A barlang és a kilátó szép volt, viszont ha a parkolásért fizetnem kell, akkor inkább Pesten célszerű, ott még a "kitalálom ide melyik automata érvényes" játékot is játszhatom egyben. A parti "korzó" meg az olasz lidohoz hasonlít. Akkor inkább az eredetit, ott jobban csinálják. Pont a túlparton Zamárdi az, ahol az ingyenességgel, programokkal a víz élvezetét nem veszik el a turistáktól. Sajnos itt is épült vízparthoz közel új szálloda, ezzel nem értek egyet. A fejlődéshez hozzá tartozik, de egy olyan intézmény mely az év bármely időszakában működőképes, ne a parthoz épüljön. A part maradjon a strandolóké, legyen ott mindenhol gyors étkezési lehetőség (lángos, kolbász, stb...). Ez valahol a balatoni hagyományos kép. Legyünk büszkék rá, hiszen minden vízpartnak megvan a jellegzetessége, ettől más mint a többi. Zamárdi szerintem ezzel a képpel a Hungarikumot is megérdemelné Érdemes utána nézni.

diszkriminans (törölt) 2014.08.28. 10:29:13

Ja, és a kedvencem az volt, mikor azt írta, hogy csak egy adott hely környéki települések neveit összeszedni neki 1 óra...

Ezek után csak az a kérdés, hogy létezik-e egyáltalán neki megfelelő nyaralóhely, hiszen egy külföldi nyaralás általában még több utánajárással jár.

diszkriminans (törölt) 2014.08.28. 10:31:35

@liksoft:
Északon ugyan kevés az ingyenes strand, de ez hagyományosan van így, de Füredhez közel, Tihanyban van kettő is.

Egyébként meg szerintem ég és föld az északi part és a déli part látnivalók szempontjából.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.08.28. 11:01:57

@lüke: Ez igaz, bár azért azt is tegyük hozzá, hogy nem sok realitása van nálunk TGV építésnek. Annak inkább lenne realitása, hogy a meglévő pálya sebességét növeljék, az IC-kocsik meg az új mozdonyok (Traxx, Taurus) képesek 160km/h-s sebességre is, ami még mindig nem Railjet, de nagy előrelépés lenne (nálunk mellesleg a Railjet se megy gyorsabban).
Csak hát ehhez is az kéne, mint a háborúhoz...

diszkriminans (törölt) 2014.08.28. 11:18:32

@SomiTomi:
Leginkább az lenne a fontos, hogy eldöntsük, mely vonalak maradjanak meg, de ami megmarad, ott a 100 km/h sebességet minimum biztosítani kell, hogy legyen értelme a busszal szemben.

kakukk11 2014.08.28. 11:21:37

Szívesen mennék a Balatonhoz nyaralni én is a gyerekekkel, de mindannyian strandolós emberek vagyunk, azért megyünk állandóan vízpartra. Egy hétnél előrébb ezért nem lehet tervezni az időjárás miatt. Az meg baromi nagy luxus lenne, hogy az egész évben a nyaralásra összespórolt pénzünkért strandolás helyett a rossz időt nézzük. Ezért járunk nyaralni Görögbe, ott konstans a jó idő, isteni a víz, és útiköltséggel együtt is egy árban van a Balatonnal, viszont sokkal többet nyújt számunkra. A Balatont is szeretjük, a gyerekek imádják, de az ára (vagy inkább a fizetésünk) miatt megmaradta 1-1 napos programnak. Lemegyünk reggel, este haza, 1 évben 4-5x, mikor jó idő van hétvégén, a kocsink szerencsére nem fogyaszt sokat.

turista a saját országában 2014.08.28. 11:33:42

"A magyarok nem utazhattak külföldre, így nekik pótlékként szolgált a Balaton, számukra tényleg a Balaton volt a Riviéra."

Most sem tudnak utazni, így marad a Balaton (vagy még az se). Akkor korlátozták a kiutazást, most viszont pénzük nincs az embereknek.

Nancsi 2014.08.28. 12:30:35

@monyon le: "Ülj be az autóba és nézd meg a környéket. menny el pl. Zirc felé, majd tovább Csezsneki vár / Pannonhalma / Győr / Bécs... "
Bécs mint Balaton környék - azért ehhez pofa kell. Google szerint 2 óra 54 perc Siófokról - tényleg a környék. Szóval továbbra is ott tartunk, hogy nincs értelmes javaslat? Nem kell fejből, google-t használni is ér. Mert ha nincs, akkor miért is menjek oda? Mert máshol a világon nincs még egy olyan hely, ahol 1 színvonalas szolgáltatásra jut 1000 színvonaltalan és lehúzós?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.08.28. 12:57:46

@Nancsi:
1 hétre való nem fürdős programot írtam neked Füred környékéről feljebb basszus! Fejezd már be az ostobaságaidat.

(egyébként akkor te miért is akarsz nyaralni menni, maradj otthon a fővárosban, és menjetek minden nap tropicariumba, meg vasúttörténeti parkba - az írásodból meg az jön le hogy azért nem jössz a balcsira mert nem is érdekel, és nem is akarod hogy érdekeljen, ergó akkor ne is mondjál véleményt róla)

ga_zsi 2014.08.28. 14:10:13

Imádom a Balatont, főleg az északi partot. Kocsi hiányában mi mindenhová busszal-vonattal megyünk. Mégis bejártuk már a környéket oda-vissza. Általában délelőtt kirándulunk valamerre, és kb. 4 után megyünk le fürödni. Olyankor a belépő már félárú, megfizethető, és még bőven ki tudjuk szórakozni magunkat. Az idén is így volt. nem volt kánikula, de azért 27-28 fokban is kellemes a víz 22-23 fokos hűvössége. Szeretek csak sétálni a mólón, etetni a hattyúkat, nézni a vitorlásokat, stb... Nagyon szép az Adria is, de nekem a "Balaton a riviéra"

élhetetlen 2014.08.28. 14:14:36

@♔batyu♔: Van nagyon sok lepusztult épület, Te nagyon rossz példát hoztál. Udvari, én csak a főúttól a strandig vezető szakaszról tudom, amit tudok, de ott nagyon gazdag emberek nyaralói vannak, bár nem közismerten „felkapott” hely. Ebből ne vonjál le általános következtetést.

élhetetlen 2014.08.28. 14:51:01

@Hurrá Torpedó: Ne hülyézd le. Az idei nyár tényleg szar volt, és tényleg hideg volt a víz is. Max bementél, úsztál egyet, aztán irány haza, meleg zuhany. Ha három napig sütött a nap, és melegedett a víz, akkor tutti, hogy utána négy napig esett és hűlt. Június közepén mentem le, az első három hétben hatszor mentem csak le a vízre, és ez ezen a nyáron fordult elő először, de többször, hogy éjszaka átmentem a vendégszobába még egy paplanért a sajátom tetejére, mert arra ébredtem éjszaka, hogy vacogok.
Ha mázlink van, a természetes víz adhatja azt is, amit tavaly nyáron, amiben olyan napok voltak, hogy ötkor bementem a vízbe, gyönyörű volt, és olyan meleg, hogy a vízben vártam meg a naplementét.
Most tényleg sajnáltam, aki lejött egy hétre, és egy hétig zuhogott. Ha tehetném (nem lennék mozgáskorlátozott) én is egy melegebb tengerre járnék. Az Adria, ha fölmelegedett, nem hűl le két esős nap alatt.

élhetetlen 2014.08.28. 15:06:30

@diszkriminans: „Akkor nekem mindig sikerült eltalálnom, mert 4 különböző időpontban ugrottam le a strandra a nyár folyamán, és mindig 25 fok körüli volt a víz. Egyébként 21-22-től bőven élvezhető.” Most aztán jól megmondtad. Balek, aki nem találta el az öt napból a négyet, vagy aki egy 26 fokos vízben jól érzi magát, úszkál, pancsol, de túrázni, hegyet mászni, várost nézni nem tud? (A 21 fokos víz bizonyos kor után nem élvezhető, legfeljebb úszol benne egyet, aztán irány a melegzuhany).

élhetetlen 2014.08.28. 15:22:12

@turista a saját országában: Igazad van, de még igazad sincs. Nem korlátozták az utazást, csak a „saját szervezésűt”. Ott volt, hogy hány évente, mennyi valuta. Utazási irodán keresztül annyiszor mehettél, ahányszor a pénzed engedte akkor is, és annyi költőpénzt válthattál be, hogy pl. Rab-szigetre fizettünk be egy hétre, de előtte körbementünk, Jajce, Dubrovnyik, (éjjel négyig konyakozás a kis bárokban), Split, egy-egy szállás, egy-egy vacsora, és maradt költőpénz egy hétre. Nem tudom, ki volt itt bezárva. Abban van igazad, hogy nagyon sok embernek most nem telik erre.

ceatos 2014.08.28. 16:01:01

@Nancsibacsi: Sorolom:
Lelle, Fonyód: két cirkusz is működött, az egyik a Magyar Nemzeti Cirkusz volt
Lelle még: Dohány vidámpark, 2000 ft /főbelépő, aztán dodzsemtől a hullámvasútig korlátlan élvezet
Fonyód még: A nagy hajón kívül vannak kis gyorshajók, melyeken Badacsonyba utazni nagy élmény a gyerekeknek, főleg, ha a hajó tetején vagy az orrában utaznak :)
Boglár: Bobpálya a kilátónál, mellette profi kalandpark, íjászat-lehetőség. Egész napra elég, minden korosztálynak. Most hiretelen ennyi jutott az eszembe, de kocsival rövid idő alatt el lehet jutni Hévízre is, ahol már a kisebb gyerekeknek is van egy külön ki s strand a tó mellett, míg a szülők a reumájukat kezelgetik .:)

diszkriminans (törölt) 2014.08.29. 12:55:01

@élhetetlen:
Nem ezt mondtam, hanem kétségbe vontam az állításodat, mely szerint csak 5 nap volt, mikor 25 fok felett volt.

diszkriminans (törölt) 2014.08.29. 12:57:24

@élhetetlen:
Ja, nem is a te állításodat, mert most nézem, hogy nem te voltál.

Viszont akkor még megjegyzem azt is, hogy nagyságrendekkel több ember van, aki nem szeret túrázni vagy soha nem túrázott, és azt sem tudja milyen, mint aki nem is tud. Ez nem baj, ahogy az sem, amikor valakit a fürdésen kívül semmi sem érdekel.

diszkriminans (törölt) 2014.08.29. 13:00:40

@élhetetlen:
Egy napra leugrottunk az Adriára pont a rossz idő miatt, onnan, ahol nyaraltunk (nem tengerpart), és valóban nem hűlt le, kb. 24-25 fokos lehetett, viszont a levegő 20 alatt és ott is esett. Persze egy csomóan megpróbálják azt beállítani, hogy ott bizony sosem esik nyáron, pedig ha front vonul át, akkor bizony a tengerpartot sem szokta elkerülni. Az idei nyár egész Közép-Kelet-Európában ilyen esős volt.

élhetetlen 2014.08.29. 13:50:21

@diszkriminans: Balaton. Ugyan nem én írtam, de tényleg nem volt 5 napnál többet meleg a Balaton. Két hónapot voltam lenn, tudom, miről beszélek. Azok az éjszakák, mikor éjjel egykor átmegyek a vendégszobába, mert kell még egy paplan a paplanomra, mert arra ébredtem, hogy vacogok. (Az, hogy Siófoknál mérik a hőfokot a húsz centis vízben, és azt közlik, az nem segít).
Túrázás. Fiatal koromban tájékozódási futó voltam, volt közöm az erdőhöz, (nem az azt sem tudja milyen, csak tizenegy éve gázoltak el), ettől függetlenül, ha nyaralhattam, a nyaralás az a tenger volt. Azt az egy-két hetet semmiképpen nem töltöttem volna egy hegyen. Megértem a vízimádókat, mert az vagyok.
Az Adriáról. Ha nyílt vízen vagy, akkor igaz, amit írtam, hogy nem hűl le két nap alatt, de lehet egy lapos öböl mellett is nyaralni, az még le is hűl. Életem legszebb fotója egy csoportkép volt, de kidobtam, mert félpucér voltam rajta (már bánom, hogy kidobtam), jövök ki az Adriából, én úgy, ahogy, a többiek mellettem kapucnis kabátokban, és a barátnőm nem értette, miért nem kapok a törülköző után, a felkavart öböl vize hidegebb volt, mint a levegő. Na, ez már a lelkiélet élés volt, bocs. A sosem esik nyáronról egy másik eset. A főnököm Tunéziába készült, tudta, hogy voltam, kérdezett, odaadtam a házivideót. Hülyét kapott, hogy mi ez, kifogtam egy olyan felhőszakadást, hogy úszott a busz, pedig ott, ebben az időszakban negyven éve nem esett eső.
Bocs, hogy hosszú voltam.

diszkriminans (törölt) 2014.08.29. 17:26:15

@élhetetlen:
Én meg mint írtam, véletlenszerűen több időpontban voltam egy-egy napot az északi parton, és minden alkalommal 25 fok körül volt a vízhőmérséklet, az augusztus közepi lehűlés előtt a július eleji főszezontól kezdve nem volt nagyobb víz lehűlés, csak éppen a sok eső ritkán kedvezett a fürdésnek.

Ugyanakkor volt nyár, amikor 28 fokos volt sokáig a víz, van aki meg azt utálja, mert 25 fölött már nem bírja, nem ad neki felfrissülést a víz.

Ugyanez egyébként élményfürdőknél is érdekes, nemrég jártam egyben külföldön, ahol benti nagy "mindenes" medence hőmérséklete, a hazai 29-32 fokossal szemben volt vagy 23-24 fok, a kis jakuzzis ülőmedencék pedig 29-32 fok körül voltak, ami ugye nálunk a 40 fokot szokta súrolni. Mondanom sem kell, hogy az összes magyar az utóbbiakban punnyadt...

élhetetlen 2014.08.29. 17:58:46

@diszkriminans: Igazad van, feladom, Te jobban tudod. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy „van aki meg azt utálja, mert 25 fölött már nem bírja, nem ad neki felfrissülést a víz.” Nekik tökéletes lehetett ez a nyár.
„a július eleji főszezontól kezdve nem volt nagyobb víz lehűlés”. Ez is igaz, 23 fokról 21 fokra hűlés nem nagy lehűlés.
„sok eső ritkán kedvezett a fürdésnek.” Ezzel kapcsolatban megsúgom, hogy sokan szeretnek esőben fürödni, ha elég meleg a víz, sőt, viharban, nagy hullámoknál is sokan szeretnek a vízben lenni, az más eset, hogy ha egy hétig esik, és a vízfelület nem lát napot, ez az éjszakai hőmérsékleteket is figyelembe véve a víz lehűlésével jár, de nem gond, Te tudod, hogy nem. Te tudod, hogy az idén tök jó volt a Balaton. Mondom, feladom.

Amit az élményfürdőkről írtál, nem tudom, hogy jön ide, én láttam olyan családokat is, akik elutaztak a spanyol tengerpartra, be sem mentek a tengerbe, csak a szállodai medencébe, de mit változtat ez a Balaton idei állapotán?

diszkriminans (törölt) 2014.09.01. 09:56:40

@élhetetlen:
Sehol nem írtam, hogy idén tök jó volt a Balaton. Idén szerintem nagyon rossz volt az idő a Balatonon, ezért nem volt jó.

diszkriminans (törölt) 2014.09.01. 09:59:49

@élhetetlen:
Az élményfürdő azért jött ide, hogy azzal is érzékeltessem, mennyire relatív, hogy kinek mi a megfelelő. Persze egyszerűbb kijelenteni, hogy a Balaton vagy bármely más hely szar, de a valóság ennél sokkal árnyaltabb. Ha neked nem megfelelő egy nyaraló hely, akkor választasz mást, de a modoros fikázása egy helynek, annál csak az "izomból kommentelés", amit te művelsz, az a gázabb.

kultúrpesszimista 2014.09.02. 22:07:51

Sok élhetetlen, elégedetlen, nyafogó fasz. Kapjátok be, ostoba magyarok. A Balaton Európa egyik legklasszabbb helye, minden hibájával együtt is. Nincs egyetlen tó, aminek a hangulata hasonlítana a Balatonhoz. Mert az osztrák kis tavak is csodásak, pláne a svájciak, de ezeknek is más erényeik vannak, más dolgok miatt szerethetők, ahogyan a Balaton is. Az északi partot is más okok miatt lehet szeretni, mint a délit, épp ez a jó a Balatonban: változatos, változatosan szép. Aki meg csak szidni tudja a Balatont, az nem érdemli meg. Szarjon sünt, és maradjon a panelben a prolija.

kultúrpesszimista 2014.09.02. 22:09:11

@diszkriminans: maximálisan egyetértek.

-------------------------------------------------

vége, ennyi.

panelburzsuj 2014.09.02. 22:29:29

@kultúrpesszimista:
Érthető a pesszimizmusod.

Csak a sorrenddel jól összezavartad.

1. "A Balaton Európa egyik legklasszabbb helye, minden hibájával együtt is." - Aztán a továbbiakból kiderül, hogy itt döntően a tó természeti adottságaira gondolsz.

2. "Kapjátok be, ostoba magyarok." - Ez meg a részedről nem minden szeletében kifejtett rész: mind kezdünk ezekkel az adottságokkal mind "eladói", mind "vevői" oldalon, mi, ostoba magyarok.

Szerencse, hogy poszt nagyjából pont ekörül táncikál.

kultúrpesszimista 2014.09.04. 20:38:16

@panelburzsuj: Nem, nem a tó természeti adottságaira céloztam, hanem azokra a lehetőségekre, programokra, amelyek a plebsz nagy részének kielégítő lehet. (Nem nekem, de ne belőlem induljunk itt ki.) Máshol (értsd: nyugaton) sem jobb a helyzet, főleg a kulturális vonalra gondolok.

"mind kezdünk ezekkel az adottságokkal mind "eladói", mind "vevői" oldalon, mi, ostoba magyarok."

Talán meg kéne becsülni azt, ami adott, és nem elégedetlenkedni folyton: a tájat, a hazai gasztronómiát, borkultúrát, egyebeket, és jobban megbecsülni egymást. Eladó a vevőt, vevő az eladót. És növelni a tudatosságot. Ennyi épp elég lenne.

kultúrpesszimista 2014.09.04. 20:46:29

@kultúrpesszimista: Nem, nem CSAK/DÖNTŐEN a tó természeti adottságaira céloztam...

Maxwell 2014.09.08. 14:05:12

Szeretem a Balatont, de idén 5 nappal korábban kellett hazajönnöm a jól előrejelzett pocsék idő miatt, ami aztán egész héten őszies maradt. Hiába a sok program, látnivaló, ahhoz hogy ezeket rossz időben is élvezni lehessen, nem elég 1 hét. Egy nyaralás pedig nem szólhat csak erről, különösen ha az embernek nem telik tengerparti nyaralásra. Sajnos tény, hogy a Balaton Achilles-sarka az időjárás, a Kárpát-medence nem éppen szerencsés helyen van se a nyár-, se a télimádók szempontjából. Ilyenkor vérzik a szívem a balatoni nyár miatt, mert esőben és hidegben ott is rossz lenni a napsütés és meleg után.

jobbkonyok · http://jobbkonyok.blog.hu 2015.01.02. 14:24:11

Azon kár vitatkozni, hogy kinek tetszik jobban a horvát tengerpart vagy a Balaton. A kettő nem ugyanaz, a sziklás-hegyes tenger mindig látványosabb mint egy síkvidéki-dombos tóvidék. A horvátoknak ráadásul létkérdés a turizmus, nálunk kb hetedrangú dolog. Azt viszont nem ártana tudatosítani, hogy a magyar turisták évente kb 400 milliárd forintot hagynak külföldön a kinti útjaik során. Ez bődületes összeg, ha mondjuk ez a pénz néhány évig itthon maradna, az itteni turizmusban, akkor az országnak is könnyebb lenne. Saját magunk gazdaságát ássuk alá amikor külföldre megyünk nyaralni.

Csepel1951 2015.12.23. 16:42:12

@伊姆雷: A sok újgazdag köcsögnek el kell süllyeszteni meg felgyújtani a yachtját.Vagy tőgázon belerongyolni egy katamaránnal a kikötő sűrűjébe! :)Egyből lesz hely.

Csepel1951 2015.12.23. 17:03:27

A Balaton szép.A Balaton jó.A Balaton a miénk.
Nem a tó tehet arról hogy csóró az ország mert mi balfaszok vagyunk és nem tudjuk likvidálni az élősdi bolháinkat.
Vasút:nem kell 250-el száguldó vonat.Így is túl gyors.100-as tempó doszt elég különben oda a vonatozás élménye.Ne akarjunk 3 perc alatt ott lenni.
Gyerekprogramok.A gyereknek nem kell mindig valami ingerrel buzerálni a kis világát.Egy jó gyerek bárhol bármivel eljátszik.Mi anno elvoltunk a vízben.Saraskodtunk a parton, hajókázás, labdázás,frizbi stb.Ha meg hiperaktív a gyerek,jól ki kell fárasztani.Addig sétálsz vele míg haza akar menni.Asszony csinálta meg 2 kis rosszcsonttal:vadaspark---mikor pihenni akart a kölyök, "nézd csak, mi van ott?Nézzük meg!"Folyamatosan érdeklődtette,mozgatta.Este mint akit agyonlőttek, kussban aludtak reggelig.Ezen felül étvágyuk javul,és erősödnek a mozgástól.

Csepel1951 2015.12.23. 17:07:44

Rendkívül irtandó és felelősségre kell vonni azon seggfejeket,öltönymajmokat akik engedélyezték a magánpartot!Mi az hogy nem lehet bárhol bármikor a tóhoz lemennem?a saját országomban?Mi az hogy elindulok egy tónál a parton körbe és valahol egy kerítés állja utam?Tankkal mennék keresztül rajta meg a tulaján is.

伊姆雷 2015.12.30. 10:00:28

@lüke: Poén?! Szerinted annak szántam? Ha igen, akkor vagy nem vagy tisztában a poén fogalmával vagy baj van a humorérzékeddel. Talán jobb lett volna valami érthetőbb közhely mint pl. a "savanyú a szőlő" vagy valami ilyesmi.
Véleményedtől függetlenül a lényeg ettől még igaz marad...
süti beállítások módosítása