HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a Búking.com-ból

2017.11.20. 21:48 Elegem Van

Nézem a Búking hirdetését, amelyben a fogyasztókat erősen megtévesztő állításként elhangzik, hogy akár/legtöbbször ingyen is lemondhatók a Búkingon foglalt szállások. A megtévesztés az "akár/legtöbbször" szóban keresendő. A látszat az, hogy ingyenesen lemondható, de valójában a fene tudja. Akkor meg miért hazudik a Búking? Persze pénzért. Csak a magyar fogyasztóvédelmi hatóságok miért hagyják, hogy a Búking megtévessze a magyar fogyasztókat?

Nem reprezentatív felmérésem alapján sajnos ez történik. Ismerősi, baráti körben sokan panaszkodnak a Búkingra. Egyik ismerősünk itáliai nyaralását tette még kalandosabbá a Búkingon lefoglalt szállás. Megérkeztek, meglátták, némi hajcihő után továbbmentek.  Egy másik család Londonban járt rosszul. A lefoglalt szállás nyirkosság és olajfesték szagától bűzlő hányadék volt. Nekik sem pénzük, sem kedvük nem volt változtatni, megaludtak arra a néhány napra a szállásnak eladott putriban. Ezt a történetet hallva egy másik család is érdeklődve kérdezte, hogy nem ugyanarról a szállodáról van-e szó, mert ők pontosan így jártak. De aztán tisztázták, hogy nem, az ő londoni kalandjuk egy másik garniszállóhoz kötődik. Azt hiszem tanulságos, hát elmesélem.

Hőseink megérkeztek a csodás Londonba és taxival a megadott címre vitették magukat. (Valami Palace Court Hotel, kerüljék nagy ívben.)  Kissé gyanús volt nekik a környék, mert a taxi egy hajléktalanszálló előtt tette ki őket. A jólelkű szociális munkás kedvesen közölte, hogy a "szálloda" nyolcvan méterrel arrébb található. Nosza, elügettek hát oda. Lett is meglepi! A recepció egy pult vala, a húsz négyzetméteres előtérben pajkos pakik idézték fel a mindig nyüzsgő Iszlámábád hangulatát, mint kiderült azért, mert ott volt wifi a környéken. A pult mögött  - akcentusa és kinézete alapján - orosz srác ücsörgött, udvarias egykedvűséggel hazudozva a vendégeknek. Akik döbbenten nézték lefoglalt szállásuk helyszínét. Orrukat nekik is megcsapta a nyirkosságot leplezni próbáló olajfesték bukéja. Az igazi ámulat a szobában várta őket, amely annyira büdös volt, hogy nyitott ablak mellett is alig lehetett kibírni. Dohszag árad mind a tizenkét négyzetméterből, ágyból, falból egyaránt. Tévé valami Junosztyra emlékeztető harminc centis ócskaság a falon, wifi nuku. Turistáink undorító szarnak írták le az egész szállodának nevezett trágyadombot.

Mivel londoni útjukat nem akarták ilyen pudvás helyen tölteni, néztek egy másik szállodát és közölték az orosz csávóval, hogy akkor ők innen el. Ruszki gyerek megértően bólogat, valamit matat a foglaláson, közli, hogy akkor mondják le, semmi gond. A történet ezen részén megkérdeztem kárvallott ismerősömet, hogy ugye az megvan neki, hogy mi magyarok arra használjuk a nyelvet, hogy kifejezzük a gondolatainkat, az orosz meg arra, hogy elrejtse. Magyarán a szocializmusban született és felnőtt ember tudja, hogy az orosz hazudik. Az orosz mindig hazudik. Ők megfizették ennek a tudásnak az ötszáz fontos tanuló pénzét, mert alig mentek párszáz métert az új szállás felé, midőn megpittyent a telefon. Az egész szállásköltséget levonta a Búking! Na persze rongyoltak vissza, hogy akkor ezt most így hogy? Ruszki csávó vonogatta a vállát, hogy hát a Búking, ő nem tud mit tenni, forduljanak a Búkinghoz. Átmentek hát a Búking oldaláról lenézett másik -. egyébként kiváló - szállodába, rámutattak a recepción, hogy ez a szoba kellene nekik, kifizették, becuccoltak, és a londoni látványosságok nézegetése mellett elkezdtek európai fogyasztóként panaszt tenni Búkingéknál. És ekkor megtapasztalták, hogy a mongol-bizánci orosz és a nagyon európai holland egy kutya, ha fogyasztót kell kopasztani.

Búking először udvariasan terelt, hátha sikerül lerázni őket. Az átutalást intéző bank alkalmazottja csak legyintett a Búking hallatán annyi a panasz a csalárd lehúzásokra ellenük. Aztán mikor a panaszos nem tágított, a Búking hazudozott arról, hogy ő nem felel a szállodákért, akik saját rendjük szerint kezelik a lemondott foglalásokat. Ezért mondhatjuk nagy biztonsággal, hogy a Búking hazudik, amikor ingyenes lemondást reklámoz, hiszen nem tájékoztatja fogyasztóit erről a tényről. (A történet valóságáról a bemutatott papírok alapján magam is meggyőződtem. És ekkor rábukkantam még egy Búking hazugságra: a Palace Court még mindig azzal hirdeti magát a Búking oldalán, hogy nála ingyenes a lemondás, akkor mit rizsázik ez a holland lenyúló bagázs.)

Becsapott magyarjaink nem fogják feladni. Stratégiájuk nem csak a nekik okozott kár megtérítésére irányul, hanem arra is, hogy a rendelkezésre álló fogyasztóvédelmi fórumokon felhívják a figyelmet a Búking fogyasztókat megkárosító gyakorlatára. Talán mások nem járnak úgy, mint ők. Kiderítették például, hogy a Búking megszegett egy sor fogyasztóvédelmi szabályt, így mennek tovább. Sok sikert kívánunk nekik!

Amilyet kinézel:

hotel_szep.jpg

Amit valójában kapsz:

hotel_csunya.jpg

Hanem lenne más megoldás is. Egyfelől a magyar fogyasztóvédelmi hatóságok körmére nézhetnének ennek becsapásra alapozó holland kókler kócerájnak. Ha volt erő egy furcsa hátterű magyarkodó sörös cég miatt beavatkozni a piaci viszonyokba - finoman szólva kétséges eredménnyel -, akkor a Búking esetében nyitva van az aranykapu. A fogyasztóvédelem az EU-n belül kiemelten kezelt terület, ahol az "európai értékek" maximális tiszteletben tartásával lehet széjjel szívatni a nem kívánt cégeket. A Búking pedig - mindaddig, amíg nem vált fogyasztóbarát gondolkodásra - veszélyt jelent a magyar fogyasztókra, tehát: Hajrá Lázár János!

A másik megoldás piaci alapú, amelyre önkéntelenül rájöttek a büdös szállóról menekülő magyarjaink. Használjuk a Búkingot, de ne legyen belőlünk haszna a cégnek. Nézzük ki a kívánt szállást, és vegyük fel velük közvetlenül a kapcsolatot. Így pontosan tisztázni lehet a feltételeket. És az sem igaz, hogy a Búkingon olcsóbb, hiszen a pórul jártak pont azért az összegért vettek ki szobát a másik szállodában, amennyiért a Búking honlapján szerepelt. Sőt, a Búking kiiktatásával olcsóbban is lehet foglalni, mert nem kell kiperkálni a szálloda által a Búkingnak fizetett jutalékot, amit végső soron úgyis a fogyasztó fizet, mert a Búking beépíti az általa kínált árba. Ha ez a gyakorlat európai szinten általánossá válik, Búkingos barátaink lehúzhatják a rolót megtanulva, hogy nem verjük át azokat, akikből élünk.

Előre hát a fogyasztóvédelmi úton, mert a fogyasztóit becsapó, probléma esetén cserbenhagyó, lehúzó, reklámjaiban nyilvánvalóan hazudozó Búkingból elég sokaknak van elege.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


62 komment

Címkék: utazás hotel európa pénz szállás holland életérzés bizalom lázár tisztesség megtévesztés becsapás Magyarország EU London

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr1413277085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Salubrie 2017.11.21. 08:58:20

Azért ez így sántít, egyrészt körül lehet jól nézni a bookingon is, nem kell bedőlni a csalogató szavaknak és az olcsóságnak. Aki Londonban szarérhugyér akar szállást, az olyat is kap. Kis rutinnal pedig azért levehető a mögöttes valóság, lásd ingatlan hirdetéseket.
Ingyenes lemondás, miután becsekkoltak?! Érdemes megnézni az ingyenes lemondás feltételeit. Ott a timeline, ingyenes lemondás meddig?! Általában a bookolt szállás megkezdése napját megelőző napig lehet visszamondani, vagy még annakelőtte. Ha tehát vki már odamegy, az esetek túlnyomó részében már nem mondhatja le ingyenesen.

Labasmaz 2017.11.21. 22:59:34

Á'jjunkmármegegyszóra.

A booking.com-nál, ahogyan sok más helyen is, legjobb esetben a foglalás napján 18 óráig mondható le a szállás, de néha csak előző nap, vagy akár egy héttel előtte. Ha ez elmúlt, a feltételek szerint a teljes összeget vonják.

A másik, hogy van értékelés is, amit el lehet olvasni. Sőt, érdemes...

Amúgy meg egy egész életét ügyeskedésben, kiskapukeresésben töltött magyarnak kell elmagyarázni, hogy ha talált valamit, akkor keresse meg a szállást direktben, és ott még olcsóbban foglalhat? Ne mááá'...

Én is foglaltam jobb szándékom ellenére Londonban olyan környéken és olyan helyet, hogy a mosdókagylónál megnedvesített törölközővel "fürödtem", mert a kádba még strandpapucsban sem mertem belemászni. Előfordul, ha ügyetlen és főleg óvatlan az ember. Akkor még kezdő voltam ebben a sportban. Azóta megnézem alaposan, mit és hol foglalok.

2017.11.21. 23:35:59

Érdekes fikázó írás egy nem létező dologról: "búking". Van egy hasonló hangzású foglalási rendszer, amely számomra eddig jól működött. Érdekes módon, mindig olyan szállást választok, amelyet eszembe sem jut visszamondani, ráadásul tudok értékeléseket olvasni és nem vagyok színvak. A másik meg: ki az az ostoba, aki nem szereti a dohos szobákat, mégis az esőverte Londonba megy? Ciprus miért nem jó? Száraz és meleg. Különben tényleg a magyarok kötnek bele mindenbe, mert akárcsak itthon, nekik semmi sem jó. Közben otthon a liftet sem tudják meghívni, helyette az előtéri lámpa gombját nyomkodják.

Macskond 2017.11.21. 23:50:33

Hát az az érzésem hogy egy újabb negativ ponttal gazdagíthatjuk az amúgy is siralmas PISA teszt eredményünket értelmező szövegolvasás kategóriában.
Linkeljen már be a kedves panaszos egy linket arra a booking szállásra ahol a szállás ott helyben mondható le ingyen? LOL!

Ismeretlen helyről valós kommenteket olvasni kötelező. Ingatlanos/szállodás virágnyelvet tudni kell értelmezni. Nem akkora nagy tudomány.

És az örök népi igazság is bejátszik: olcsó húsnak híg a leve.

Több booking foglalással a hátam mögött, még egyet sem kellett lemondanom, és Azt is kaptam ami le volt írva. Olaszoknál, Szlovéneknél ,Ausztriában.

Meridian74 2017.11.22. 04:49:41

Az eddigi hozzászólásokból úgy vélem, ez a "basszunk ki jól a booking.com"-al című projekt nem halad valami túl jól...

2017.11.22. 05:51:12

Eddig még nekünk sem volt gondunk a booking oldallal, jó párszor használtuk. Ha jól emlékszem, pár órával a megadott becsekkolás előtt volt megadva lehetőség a törlésre. A kinézett helyet meg érdemes több forrásból is csekkolni (pl google maps).
Egyébként ha a hely megfelelő, akkor inkább a hotel saját web oldaláról foglalok, így ha gond van, csak egy valakivel kell foglalkozni, nincs két fél akik egymásra mutogatnak...

funfun 2017.11.22. 06:13:30

Ezt a modoroskodást, ami a posztban van. Búking, hőseink, magyarjaink, pajkos pakik.

Na de a lényeg. A booking-on teljesen egyértelműen olvasható a foglaláskor, MEDDIG mondható le ingyenesen a szállás. Voltam olyan helyen, ahol 2 hét, általában 1-2 nap szokott lenni. De volt olyan hely is, ahol az érkezés napján este 18 óráig lett volna lehetőség ingyen lemondani. Tehát a szálláshely határozza meg, meddig mondható le ingyenesen.

A booking-on olvashatók a vendégektől származó szöveges értékelések is, azokból sokszor kiderül az igazság. A szállásról maga a hely csak a szépet és jót írja, de az értékelések segítségével könnyen megállapítható, az elvárásainknak megfelel-e.

Nekem volt már vitám szállással, volt, hogy a booking segítségét kértem, és nagyon korrekten álltak a dologhoz. Egyik panaszom a tulajdonos hazugságára vonatkozott, olyan szolgáltatást állítottak, ami nem is volt a kis szállodában. A tulajdonos tagadta, hogy az a booking honlapján lenne, mikor megmutattam, azt mondta, biztos tévedésből került fel. Semmi kompenzációra nem volt hajlandó. Végül a booking, akinek köze nincs a hirdető szállások leírásához, 15%-ot megtérített a foglalás árából, pedig a szállásnak fizettem. Szóval szerintem nagyon korrektek. A szállásértékelésnél pedig részletesen leírtam a történetet, így aki ott szeretne foglalni, figyelembe veheti az én esetemet is.

Zsíros Bödön 2017.11.22. 07:09:35

Hát te kajak hülye vagy. A lemondás szinte kizárólag 1 nappal az elfogalals előtt. + nézz utána rendesen a szállásnak. Belinkelni már nem merted azt a booking hirdetést,amiről szó van mi? Mert félsz,hogy hányan a szemedre vetik, hogy egyértelmű lehúzás meg szar húgy a szállás?

Endre Kis 2017.11.22. 07:23:37

Nem olcastam vegig ezt a modoros szart. Kb 200x foglaltam naluk, mindig utana neztem mit foglalok. Soha SOHA nem volt gond. Tan tudni kene hasznalni a netet, meg olcasni...

nem várt fordulat 2017.11.22. 07:31:38

Ótvar egy poszt lett ez.

A booking-gal semmi gond. Olyan szobát kell választani, ahol oda van írva, hogy free cancellation, ilyenkor soha nem vonnak le pénzt, a lefoglalás után pedig pontosan megmondják, meddig mondhatod le. Általában egy héttel előtte, de én foglaltam már olyat, ahol előző nap is még le lehetett mondani.

Dortmundba úgy mentem, hogy kb. négyszer mondtam le a szállást előtte, mert nem volt biztos az idpőpontom, aztán az, hogy megyek, stb... Minden gond nélkül.

Ezen kívül pedig ki lehet választani a legolcsóbb helyet, érdemes elolvasni előtte az értékeléseket.

Ha legalább hárman panaszkodnak, hogy nincs lift, zajos, nem működik a légkondi, stb... akkor az úgy van.

Maradj meg a fotelben, ne nagyon hagyd el a várost ahol élsz és ígérem, nem fog csalódás érni.

Nem mellesleg meg az ember ha utazik, akkor általában az estéket tölti otthon, ahhoz meg elég egy ágy meg a négy fal, én kényelmes vagyok, nekem még azért kell egy saját fürdő.

terrormaci 2017.11.22. 07:34:26

én mindig végigolvasom az értékeléseket booking-on és rákeresek a szállásra tripasvisoron is (vagy másik oldalakon), sose volt gondom 50+ foglalás után. Egy-egy utazás előtt általában legalább egyszer lemondom a szállást, mert találok olcsóbban közben. Sokan egyszerűen balfaszok, figyelmetlenek, nem tudnak szöveget értelmezni, aztán a rendszert hibáztatják.

ComLo 2017.11.22. 07:38:26

Az elöttem lévő kommentek mindent elmondtak, a poster helyében én elgondolkoznék, hogyha mindenki lehülyézi, lehet hogy tényleg benne van a gond.

Amúgy ez blog, engem egy régi sokszor index címlapos blogra emlékeztet, ahogy egy srác minden postban, egy-egy témáról megmondta hogy az menő vagy ciki-e. Ilyenekre emlékszem hogy az üvtáska az menő, a múfenyő menő, a zokniszandál nem ciki stb.

fifibá55 2017.11.22. 08:32:10

Csatlakozom az előttem megszólalókhoz. Ez rosszindulatú, hazug hitelrontásnak is elmegy.

Artie 2017.11.22. 08:37:04

Hápersze, a bankos csaj majd közli, hogy jaaaaaaaaaaaa, hát a búúúkinggal mennyi a gond. Ez pont annyira életszerű, mint a gyógyszerrklámok.

Ezért kár volt az elektronokat koptatni.

Endre Kis 2017.11.22. 08:44:36

Szerintem a sajat hulyesegedtol a fogyasztovedelem sem tud megovni. Ugy latszik hogy itt pontosan nulla darab ember vevo erre a lazitasra. Talan kicsit tukorbe kene nezni, levetkozni ezt a rettenetes modoros stilust, tanulni, olvasni, ertelmezni vagy keresni egy utazasi irodat ha mar egyedul keptelen vagy megoldani a helyzetet. Nem szegyen bevallani hogy segghulye vagy.

Endre Kis 2017.11.22. 08:45:52

Szerintem a sajat hulyesegedtol a fogyasztovedelem sem tud megovni. Ugy latszik hogy itt pontosan nulla darab ember vevo erre a lazitasra. Talan kicsit tukorbe kene nezni, levetkozni ezt a rettenetes modoros stilust, tanulni, olvasni, ertelmezni vagy keresni egy utazasi irodat ha mar egyedul keptelen vagy megoldani a helyzetet. Nem szegyen bevallani hogy segghulye vagy.

2017.11.22. 08:47:15

Ez az egyik legidiótább poszt, amit valaha olvastam.
Életszerűség: 0,0001/10
Hitelesség: 0,000000000001/10
Pöcs poszter: 10000000/10

commentes nikk 2017.11.22. 08:47:24

Nem vagyok egy nagy világjáró/szállodázó típus, de azért az nekem is tök világos, hogy becsekkolás után a világon sehol nem lehet csak úgy fullba lemondani az egész szállást. A poszt nekem inkább a balfasz ügyfél gyenge visszavágási kísérletének tűnik. Aki élhetetlen és béna, az ne kísérletezzen olcsó és nyilvánvalóan gagyi szállásokkal, hanem vagy menjen rendes szállodába, vagy maradjon otthon a kis nádfedeles falujában.

Bedi 2017.11.22. 09:11:20

A nem lemondható szállást is érdemes megpróbálni megbeszélni, ha módosítani kell. Ha a szállás is beleegyezik, a booking.com-ot fel lehet hívni (nekünk a szállás hívta fel) és kérni a módosítást.

Doryyka 2017.11.22. 09:50:02

Előttem má’ mindent elmondtak...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.11.22. 10:12:43

@funfun:
"Végül a booking, akinek köze nincs a hirdető szállások leírásához, 15%-ot megtérített a foglalás árából, pedig a szállásnak fizettem."

Ó, dehogyisnincs, a booking nem apróhirdetés, hanem maga a minőségbiztosítási rendszer. Egyébként mocskosul magas jutalékkal dolgoznak. Az a 15% pedig sokba lesz a szállásnak, néhány ilyen panasz, és repül a rendszerből.

Ezt az egész rinyát nem értem.
Ott vannak a feltételek, és ott vannak az értékelések. Csak olvasni kellene. Rendszeresen használom a bookingot, túl nagy meglepetés még nem ért vele.

Egyszer panaszkodtam (telefonon), mert a szállás kissé máshogy számolta át a valutát, ahogy kellett volna neki. Elmondták, mit kell tennem, vázoltam a szálláson, nem lett hivatalos panasz.

nu pagagyí 2017.11.22. 11:09:12

Nincs semmi gond a booking-gal. Én soha nem csalódtam bennük. Akik képesek megérteni egy mondat konkrét jelentését, azokat nem veri át a hirdetés, ostobáknak meg teljesen mindegy, úgyis belekötnek mindenbe, mert nem tudják kezelni az ár-érték arányt.

Pierr Kardán 2017.11.22. 11:12:53

Ez a poszt tele van csúsztatásokkal, sőt hazugságokkal.

Az ingyenes lemondás a legtöbb esetben valóban létezik, csak a magyar fillérbaszó az olcsóbb ár érdekében azt az opciót választja, ami nem tartalmazza ezt a lehetőséget.

Az pedig, hogy a szállás rossz környéken van, az miért a booking (és nem búking!) hibája? Egy rossz környéken lévő szálláshelyet el kellene tiltani attól, hogy a booking rendszerében felvetesse magát és ezzel a fillérbaszó magyaroknak olcsó szálláslehetőséget biztosítson?

Szerintem inkább a szállásfoglalónak kell utána néznie, hogy hol foglal szállást. A booking térképen mutatja a szálláshelyeket, tehát nem titok a szállás elhelyezkedése. Ja, hogy egy magyar nem néz utána (pl. street view-ban is)annak, hogy milyen a környék?

Ez sajnálatos, de mit tud ezzel kezdeni a fogyasztóvédelem?

Ezt a posztot egy orosz írta, az oroszokról pedig a posztban is megírták, hogy mindig hazudnak :-)

A mai szlogen az elegemvan blogon pedig legyen az, hogy elegem van az elegemvan blogból!

nu pagagyí 2017.11.22. 11:22:49

Nekem abból van elegem, hogy az elegem van poszt írója rutinszerűen rá szeretné szabadítani az állambácsit a társadalomra, mert úgy véli, hogy mindenki hozzá hasonlóan szellemileg degenerált és gyámkodásra szorul.

Flasztimill 2017.11.22. 11:37:53

Harmat gyenge ez a karakter halmaz, egy mondatát nem lehet komolyan venni...
Szánalmas -ez a jó szó!

2017.11.22. 11:39:13

Ez most rohadtul mellément, ugyanis olyan a világon nincs, hogy lefoglalsz egy szállodai szobát 4-5 vagy több napra, odamész, becsekkolsz, nem tetszik, eljösz, és azt hiszed, mindezt ingyen és bérmentve. A legnagyobb jóindulattal levő, és extra-vendégbarát szálló is fel fogja számitani legalább az első éjszaka diját. Az a londoni fogadó nem volt jóindulatú vagy vendégbarát, és az egészet lehúzta. Viszont, ez miért is egészen pontosan a booking sara? Amikor foglalsz az oldalon, és kiörülted magad, hogy milyen fasza üzletet kötöttél, nem árt utána megnézni a foglalási értesitőben, hogy meddig mondhatod le ingyenesen. Van olyan hotel, ahol még az érkezés napján is akár, 18 óráig (jellemzően az Accor hotelek), és vannak olyan szállások, ahol már egy héttel az érkezés előtt nem mondható le a foglalás téritésmentesen, mert legalább az első éjszakát felszámolják.
Az, hogy te nem ismered a rendszert, az világos. (De akkor mi a tökből van eleged?). A haverjaid meg basztak rá elolvasni a foglalási iagzolásban visszajelzetteket, és utólag verik a nyálukat, a semmire.
És akkor újra megkérdem. Mi a francért a booking sara az, hogy az ismerőseid funkcionális analfabéták?

fénycsepp 2017.11.22. 11:44:42

Az a vendég, aki nem olvassa el az értékeléseket, megérdemli a dohos szobát. Engem a bookingon sose ért meglepetés, tudtam hogy mire számíthatok. Nem foglalok 6 pontos szállást. Ha nincsen eleg pénzem egy normális szobára, itthon maradok :)

2017.11.22. 11:56:28

Ja, és még valami. A bookingon vannak szép számmal olyan szállások is, ahol nem kérnek hitelkártyát a foglaláshoz. Persze, ezek lehet drágábbak valamivel, mint egy külvárosi motel, de legalább utólag nincs kurvaanyázás. Persze, aki csak az árra repül rá, a szállás értékeléseit meg sem nézi, a google street view-ról meg azt hiszi, a legújabb DiCaprio film, az könnyen megjárhatja.
Pont, mint az ismerőseid ...
De mindez ismételten nem a "búking" sara, ugyanis az oldalon szerepel minden infó, még térkép is van. Ezen felül, a foglalalás után -ha pl. nem hotelt foglalsz, hanem turista-appartmant, megkapod a tulaj elérhetőségeit-, nyugodtan fel lehet hivni, és tisztázni dolgokat.

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2017.11.22. 12:01:26

Ez egy eléggé elcseszett poszt. Nagyon régóta használom soha semmi gondom nem volt. Egy szálloda volt rossz, de meg is kapta utána az értékelést.
Igen a Tripadvisoron is ellenőrzöm, a lemondás mindig OK volt.
Sőt 2013-ban mikor volt a nagy hóesés, akkor is tudtam telefonon időpontot változtatni, pedig elvileg már nem volt lemondható a szállás. Abszolút megértették a dolgot.
Ha legközelebb fikázó posztot írsz, pontos tényeket kérlek.

VaradiJanos 2017.11.22. 12:02:29

Te nagyon okos: valameddig lehet ingyen lemondani, ez mindenhol pontosan fel van tüntetve, igen ritka az, hogy akár az érkezési nap közepén is ingyenes. Ja, s olvasni kell a kommenteket is, feltéve ha a szarrágás mellé nyelvtudás is társul.

VaradiJanos 2017.11.22. 12:10:48

Felmentem a bookingra: az említett hotel kettő csillagos, 5.9 pontos, s fel van tüntetve, hogy a lemondás két nappal az érintett dátum elottig lehetséges, s akkor is csak 10 százaléknyi díj ellenében. Ennyit a posztolóról.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.11.22. 12:19:47

Folyamatosan a bookingon foglalok. Még soha nem volt okom panaszra.....El kell olvasni az értékeléseket...az alapján döntök.

jaap 2017.11.22. 12:25:09

Azt hiszem sőt biztos vagyok benne, hogy nem tévedek ha azt mondom, a "hőseink" azok a tipikus fillérbaszó magyarok akik a legolcsóbb fapados jeggyel, pattanásig teletömött kézipoggyásszal utaznak, fogcsikorgatva taxiznak mert egy nagyobb idegen faluban eltévednek maguktól, napokig keresnek a "búkingon" csak és kizárólag az árat nézve majd ezek után mindenbe belekötnek mert fostos fillérjeikért luxust várnak el mer' az jár nekik a pénzükért...

2017.11.22. 12:27:17

Na, itt a hotel a bookingról:
www.booking.com/hotel/gb/palacecourthotel.de.html?label=gen173nr-1DCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaDuIAQGYAQfCAQp3aW5kb3dzIDEwyAEV2AED6AEBkgIBeagCAw;sid=913f3c94bffe611436614c7df80f53de;checkin=2017-12-11;checkout=2017-12-12;ucfs=1;srpvid=a66e4f4171a200a6;srepoch=1511349382;highlighted_blocks=72981_101151290_0_1_0;all_sr_blocks=72981_101151290_0_1_0;room1=A%2CA;hpos=1;hapos=1;dest_type=city;dest_id=-2601889;srfid=7cb1a7e50ba8f2bed774671cd226e285f4889744X1;from=searchresults;from_sr_review=1;#tab-main
Több mint 2000 vendégértékelés 6 pontosra hozta ki, ami a booking rendszerében azt jelenti, hogy van négy fal, ágy és fürdési lehetőség. A ruhásszekrényre már nem mernék fogadni. Ez annyit tesz, hogy reggel elmész, este vissza aludni, napközben meg élvezed Londont, és nem a szállóban akarzs "welneszezni", mert ez nem az a müfaj.
Ja, persze, olcsó :P

2017.11.22. 12:36:41

Egyébként le van irva, világosan, hogy a foglalás utáni lemondás esetén 10%-ot számitanak fel a foglalási összegből. Ha a lemondás az érkezés napja előtt 2 nappal történik, akkor pedig a teljes összeget.
Úgyhogy az ismerőseid tényleg funkcionális analfabéták, vagy trehányak és lusták, akiknek utólag sir a szájuk a nagy semmire. Nyugodtan menjenek csak a fogyasztóvédelemhez. Legalább szereznek nekik egy vidám napot.

Bolshevik 2017.11.22. 12:49:36

Lol lassan kéne választani egyet:
1. Az állam egy fasz, engem ne akarjon lehúzni mindenféle adókkal, ha kell akkor hadd válasszak magamnak taxit az überen meg szállást az airbnb-n
2. Ja de persze legyen fogyasztóvédelem, rendőrség, nyomozás, ha engem valami látszólagos kár vagy sérelem ér

plümpike 2017.11.22. 15:04:41

MEG KELL NÉZNI A BOOKINGON AZ ADOTT SZÁLLODA LEMONDÁSI SZABÁLYZATÁT. Ha abban az van benne, hogy x napon belül lemondható, akkor addig az időig le lehet mondani, utána viszont nem.

TOVÁBBÁ, MEG KELL NÉZNI A FOGLALÁSNÁL AZT A SZOBÁT, AMIT LEFOGLALSZ. NEM A SZÁLLÁST, HANEM A KONKRÉT EGYSÉGET, AMIT FOGLALSZ. Annak is vannak fent képei, legfeljebb nem a bookingos főoldalon, hanem a foglalási oldalon, ahol a különféle apartmanok között választhatsz. Akár készíthesz róla prntscreen-t is, és ha bejelentkezésnél nem azt kapod, akkor reklamálhatsz jogosan.
Egyetlen szállásadó sem trükközik azzal, hogy szarabb szállást ad neked, mint amit lefoglaszt, csak úgy. Arról van szó, hogy nem nézed meg, hogy mit foglalsz, a szálláshely fő galériáját klikkeled végig, amin az elnöki lakosztály képei vannak fent, és kiválasztod a pénztárcabarát apartmant, mert annak van jó ára.

Olyat viszont nem tehetsz meg, hogy eljössz fizetés nélkül, mondván hogy te nem ezt foglaltad, mert 99,9%, hogy pontosan azt az apartmant foglaltad le, amit kapsz. Csak fogalmad nem volt róla, mert nem vagy elég körültekintő.

wamzer 2017.11.22. 15:24:03

csatlakozom mindenkihez, a booking ezekben a feltételekben egyértelmű szokott lenni, user error történt, és tessék értékeléseket olvasni.

2017.11.22. 15:59:50

A poszter es az ismerose PISA-teszt bukott, lehet, a kettejuk pontszama volt 1.
Szovegertes, szamolas, elorelatas, ilyesmik...nem volna szabad egyedul inteznetek az ugyeiteket, eretlenek vagytok hozza!!!

Dorinda41 2017.11.22. 17:25:07

Rendszeresen használom a booking oldalát. Nekem kifejezetten pozitív tapasztalatom van velük. Párizs mellé egy kisvárosba mentünk koncertre. Lefoglaltam a szállást azzal a feltétellel, hogy nem lemondható, de csak ott kell kifizetni. Közben kiderült, hogy másik városba foglaltam, mint kellett volna (jól odafigyeltem). Miután én voltam a sügér, foglaltam új szálláshelyet és írtam a bookingnak, hogy sajnos nem tudok elutazni abba a városba személyesen kifizetni és igénybevenni a szállást, mert... és itt leírtam, hogy bizony mekkora sügér voltam, mert másik hasonló nevű városba foglaltam, de adok egy felhatalmazást, hogy vonják le a számlámról az árát. A szállodától kaptam egy e-mailt, hogy nagyon sajnálják, hogy nem náluk szállok meg, de miután a másik szálloda, ahol meg fogok szállni szintén hozzájuk tartozik és a booking átküldte nekik, hogy mi történt, nem tartanak igényt a pénzre. Érezzem jól magam a másik szállodájukban és a koncerten. Gondolom a booking is csak egyszer kapta meg a jutalékát. Nálam azóta sem jelentkeztek, hogy legalább azt fizessem ki.

2017.11.22. 17:37:48

@Dorinda41: A booking a jutalékot mindig a szálláshelytől vonja le, nem a vendégtől. Akkor is, ha a vendég volt a "sügér" ;)))

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2017.11.22. 17:42:58

A google 2.5-ös értékelést mutat, ugyanúgy a tripadvisor. Ha valami gyanúsan olcsó, akkor az ember minimum még két rendszerben körülnéz, hogy mi a valós szitu, kb 10 perces pluszmunka. 2.5, az nagyon meredek, de ugyanez igaz a 6-os bookingra is.

furious ewok 2017.11.22. 18:16:22

A blog amúgy nem rossz, de ez a cikk nagyon gyenge lett.

Évek óta foglalok a bookingon (és más hasonló közvetítő szolgáltatón keresztül) szállást belföldön és külföldön is, és mindig meg voltam elégedve a rendszerrel. Soha egy fillért nem fizettem lemondásért, pedig többet mondtam le mint ahova végül elmentem, persze értem, ész nélkül kicsit nehezebb.

1. A honlap tele van értékeléssel minden egyes szállásnál. Ha a szállás tényleg tré, akkor annak bizony nyoma is van, az, hogy az ember nem tájékozódik mielőtt foglal, az nem a szolgáltató hibája. Pont azért jó a booking is, mert kb. öt perc olvasás után látod ha egy helyen kamu a ****, ha zajos a környék, ha rossz a vacsi stb. Ha netről foglalsz közvetlenül sokkal könnyebb benézni a dolgot.

2. Szállodás ismerősömtől tudom hogy a bookingos vendégeknek mindig a legjobb szobákat adják, pont azért, mert tudnak visszajelzést írni, és attól minden hotel be van tojva.

3. Azt, hogy meddig mondható vissza ingyenesen a szállás, a foglalási lapon mindig rajta van, azt mindegyik hotel maga határozza meg. Az érkezés napján még nem láttam, hogy egy hotel engedné az ingyenes visszamondást, ennek mindig van egy határideje, ezt is el lehet olvasni. Ha az ember átverés áldozata lesz, akkor pedig nem visszamondani kell a szállást, hanem pl. el kell állni a szerződéstől, az egyiknél fizetsz, a másiknál nem, de ez már messzire vezet.

4. Aki megadja a tömött bankkártyájának az adatait BÁRHOL, az magára vessen ha levonogatnak összegeket róla, búking vagy nem búking a szolgáltató. Kis segítség: a legtöbb banknál lehet kérni ekártyát, amire tetszőleges összeget lehet elkülöníteni, vagy akár üresen is lehet hagyni, azt meg lehet adni foglaláskor is, nem fognak tudni meglopni. A levonást amúgy nem a booking végzi, hanem az adott szálloda, ugyanis megkapják a bankkártya adataidat, rajtuk múlik a dolog. Jelen sztoriban szinte biztosan az "orosz csávó" volt a ludas.

Konklúzió: a cikkbéli sztoriban hülye volt a vendég, szemét a szálló, akkor most miért is a booking a hibás?

Ha külföldre megy az ember, illene kicsit jobban odafigyelni a foglalásnál, akkor pl. a fenti cikk szerinti eset is jobban végződött volna.

majdénmegmondomafrankót 2017.11.22. 18:44:21

Nagyjából 15 évet dolgoztam szállodában és jelenleg is dolgozom szállodáknak, szívesen elmondom a poszternek, hogy hogyan működik a booking.com ;-)

"(A történet valóságáról a bemutatott papírok alapján magam is meggyőződtem..."
Lássuk a papírokat!

"...megpittyent a telefon. Az egész szállásköltséget levonta a Búking!"
A booking.com nem von le pénzt, nem zárol és még csak a kártya valódiságát sem ellenőrzi. Ezt mindig a szállásadó teszi. De pl az online rendszerben sem látom a kártya adatait a végtelenségig csak bizonyos ideig és ezen belül is meg van szabva, hogy hányszor kérhetem le.
Igaz, egy ideje már van lehetőség arra, hogy online fizesse a vendég a szállás árát. Ebben az esetben egy booking.com-os, virtuális kártya adatait kapja meg a szállás. Ezt a kártyát viszont nem lehet megterheli az érkezés napja előtt.

A booking.com nem hazudik, tényleg úgy kezelem a lemondásokat, meg nem jelenéseket ahogyan akarom (Persze a szabályzat adta kereteken belül, de ezt én állítom be). Ha akarom nem vonok le semmit és nem fizetek jutalékot ha akarom levonom. Ezt általában a vendég, a lemondás indoka, a foglaltság, a bejelentkezés ideje és még néhány dolog határozza meg.

Ha valami gond van és a probléma valós(!) akkor a bookig a vendéget védi és nem a szállást, de ha idióta vagy azt a booking is tudja és kedvesen közli ezt veled :-)

prevent 2017.11.22. 19:44:06

csoki, ez Europa,
miért gondolja valaki, hogy EU egyik legdrágább városában (amúgy qnagy, érdemes megnézni, hova is foglalsz...) b@szott olcsón kapsz pöpec hálóhelyet???
a legtöbb 4* szállóban még nincs fűtés (mert minek arra a pár napra, amikor kell) és külön csapból jön a meleg és a hideg víz...
ha oda akarod vinni a csajod, bizony ne a "fapados" szállókat keresd - meglepődsz..
ha nagyon olcsón akarsz szállálst, hát viseld...

prevent 2017.11.22. 19:46:33

ja és visszamondani az elfoglalás (érkezés?) után nem szokásos, csak "KOMOLY" szállodaláncoknál - ez nem annak tűnik...

BéLóg 2017.11.22. 19:59:17

Aha, szóval benézünk egy szállást miközben már majdnem "élőben" megnézheted az utcaképet, meg az egész környéket műhódról.
De csak a helyszínen derül ki hogy átvertek?

2017.11.22. 20:10:58

@prevent: amikor valaki keptelen egyedul elintezni egy szallasfoglalast, mert nem erti mit jelent a ketcsillagos szallas, es a gugli sem a baratja, na azok elindulnak az otp-kolcsonbol utazgatni, aztan itt blogolnak hogy jajdehathogyvanez.
Az meg kulon Darwin dijas otlet, hogy a becsekkolas utan akarja torolni a foglalasat.
No comment.

Gerardus A. Lodewijk 2017.11.22. 20:45:33

A szerzőt és az állítólagos ismerőseit illető kritikák tekintetében csatlakozom az előttem szólókhoz.

Az említett oldalt 12 éve használom nagy megelégedettséggel, +/- 80 foglalásom volt ezalatt. Valamennyi esetben teljesen egyértelműen meg lehetett ismerni a lemondási határidőt és feltételeket: először még a keresés közben, másodszor a foglaláskor, harmadszor a visszaigazoló ímélből. (Ehhez persze elengedhetetlen, hogy a kedves vendég tudjon és hajlandó is legyen olvasni.)

Mindig érdemes gondosan elolvasni az értékeléseket, az oldal ugyanis (saját állítása szerint) garantálja, hogy csak az írhat értékelést, aki tényleg megszállt az adott szálláshelyen. Ha egy szálláshelyről nincs még legalább 3 értékelés, az felejtős, szintúgy, ha az értékelések átlaga nem éri el legalább a 7,0-t (sőt szerintem első körben inkább csak 7,8 körül és afölött érdemes keresgélni).

Mintegy 80 foglalásom közül összesen egyszer fogtam ki objektív szempontok szerint is sz*r helyet (de még ott is előre tudtam, mire számíthatok, és ésszerű árú alternatíva hiányában tudatosan vállaltam a kritikán aluli minőséget), ezenkívül szintén egyszer fordult elő, hogy a szállást szubjektíve lényegesen gyengébb színvonalúnak találtam annál, amit az értékelések írtak. A maradék esetekből legalább 20 olyan volt, ahol a szállás kifejezetten túlteljesített az elvárásaimon.

Megfigyelésem szerint a minőség és az ár között a szálláshelyek világában (is) létezik - nem matematikai pontossággal, de statisztikailag releváns valószínűséggel leírható - összefüggés.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2017.11.22. 21:00:07

Nálad idiótább bloggert még nem láttam 2017-ben! Fingod nincs a témához, az idióta utas helyett a teljes vétlen szolgáltatót savazod olyan műmájer stílusban, hogy a feléig sem bírtam elolvasni. Nem ragozom,
IDIÓTA!

2017.11.22. 21:37:55

Ha valaki két (kettő, a hülyék kedvéért) csillagos szállást szeretne Londonban, jobb ha rögtön a Temze partjára fekszik vagy a híd alá. Meg vigyen magával konzerveket. És akkor még foglalni sem kell...

Hórukk 2017.11.22. 22:11:17

Ha a bukingon foglalok több éjszakát és nem vagyok a szállás minőségében biztos, akkor külön foglalom az első éjszakát és külön a többit. Így megérkezéskor max 1 éjszakát kell ott töltenem, vagy csak annak bukom az árát ha nem alszom ott.

plokmi 2017.11.22. 23:19:17

A vendéglátásban, falusi turizmustól a sok *-os szállodáig, a minőség mindig is pénzkérdés volt.
Aki szálláshelyet foglal, tudja már eldönteni melyik árkategóriát engedheti meg magának (nem a melyikkel lehet villogni a f@szbukon) és ennyi.
Ne sírdogáljon, ha 3 petákért nem Burj Al Arab színvonalú ellátást kap.

psbm 2017.11.23. 09:14:55

Még nem is kell tudni angolul, van 6 magyar értékelés is, amiből idéznék:

"Két egér volt a szobában és a teraszon is futkároztak. A recepciós mogorva ember volt. Telefonálni nem lehetett csak a recepción, ahol folyton valaki intézett valamit, ami miatt a telefonban beszélőt soha nem lehetett érteni. Az ágyban felülni sem lehetett, mert a plafonba fejeltünk..."

"Nem azt a szobát kaptuk amit megrendeltem, persze azt mondták, hogy a booking hibája nem az övék. Vérfoltos volt a lepedő. A szobacserére azt mondták, hogy talán másnap megtudják oldani, de nem biztos, viszont ha nagyon ragaszkodunk hozzá, akkor ki kell pakolnunk a szobánkból a recepció melletti mindenki által hozzáférhető helyiségbe, és csak este kapunk talán új szobát. ezt mérlegelve+mivel egész nap oda voltunk a városba, inkább maradtunk."

Nagyon pozitívumot nem olvastam így hirtelen, max annyi, hogy jó helyen van. Ha valahol ez a legnagyobb előny, az már rég rossz.

Lemondani meg tényleg úgy van, hogy 2 nappal utazás előtt lehet,
Azt nem értem a blogokban, hogyha valamit ír, hogy ez így meg így van, akkor miért nem idézi, vagy linkeli be. Kíváncsi lennék hol olvasta a poszt írója, hogy aznap le lehet mondani a szállást.

Sok esetben pedig nem levonják az összeget, hanem csak zárolják, ami azt jelenti, hogy se te se a hotel nem használhatja a pénzt.

Bogiblogi 2017.11.23. 17:57:33

Nem a legolcsóbbat kell foglalni, pláne Londonban, és szabad megnézi több fórumon az értékelést, esetleg a szálloda honlapját is. És akkor a 'pakiknak" volt wifi, nekik meg? Érdekes... Én még mindig azt és úgy kaptam, ahogy le volt írva. Minden szállodában rendesen utána nézek, mielőtt lefoglalom. És a szabályokat is el kell olvasni.

Budapest81 2018.08.24. 09:24:44

Direkt megnéztem az említett londoni hotelt. A lehetö legrosszabb 59 % os az értékelése. Egy ilyen szállást meg sem néznék, akármilyen szép képeket töltenek fel róla. Mi már évek óta probléma nélkül haszáljuk. Minden le van írva a foglalási összegnél pontosan, hogy mennyit térítenek vissza viszamondás esetén. Nem értem ezt az egész hőbörgést. Csak el kell olvasni mindent, az értékeléseket is, mielött az ember lefoglal valamit.

Budapest81 2018.08.24. 09:27:30

Hihetetlen irritáló ez a tájékozódás nélküli höbörgés!
süti beállítások módosítása