HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a drágaságból

2018.08.07. 06:57 Elegem Van

Ha megkérdeznék az embereket, hogy melyik a család büdzséjét legjobban megterhelő hónap, a gyerekesek valószínűleg a szeptembert raknák az első helyre az iskolakezdés miatt, a nagy átlag pedig a karácsonyi felkészülés okán a decembert jelölné meg. A nyári hónapok valahogy el tudnak sunnyogni, a népek nem érzik annyira a kiadások elszaladását. Miért is éreznék, hiszen a pihenés, a gondtalanság időszaka ez, amikor nem foglalkozik senki a problémákkal, arra ott az ősz, meg a tél, meg a tavasz. Ezt az érzést a pártállami propaganda - csak tudnám miért hívják sajtónak - is erősíti sugallva, hogy csupa jó dolgok történnek Hunniában, ahol kizárólag móka és kacagás az élet. (Másutt bezzeg minden rossz és rettegés.)  

Ám ha jobban odafigyelünk a költekezésre, láthatjuk, hogy a három százalékos infláció csak egyes elborult agyakban létezik, ennél bőven nagyobb a valóságban. Aki inkább a statisztikának - és az erre alapozott "tényeket" fontoskodva előadó Trafikos Balázsnak - hisz és nem a szemének, az átverhető, a többiek viszont gondolkodóba esnek. (Ott is fognak megrohadni, nem menti ki őket onnan senki.)

Kedvenc boltomban bámultam rá a félliteres kóla árcímkéjére, amikor a korábban szimpla érzület átcsapott rendszerszerű megvilágosodottságba. Néhány hónapja kezdett bennem kialakulni valami hiányérzet. Felváltottam egy húszezrest és már hiányzott. Az egész. Máskor meg pár nap után nem maradt belőle semmi, válthattam a következőt. De ez még csak egy olyan nehezen megfogható érzés volt, mert hát a tévében aztat mondták, hogy a gazdaság fejlődik, infláció meg nincs. Most meg néztem a félliteres kóla árcímkéjét és helyére kerültek a dolgok. Van infláció! Több is, mint amit nekünk rizsáznak. Pár hete úgy kétszázötven forint körül osztották az egy autóútra elég adagot, most pedig háromszáz fölé kúszott az ár. (És ez nem a benzinkút, hanem egy átlagos bolt.)

huszezresek.jpg
/napi.hu/

A nyári össznépi lustulás jó terepe az áremeléseknek. Alig vesszük észre, mire pedig felfogjuk, már sikerült is lenyomni a torkunkon. Szeptemberben már úgy emlékszünk, hogy májusban is ennyi volt. Holott a fenét volt annyi. Csak a nyári költekezésben nem vettük észre.

Mert költekezés van dögivel. Ott vannak a nyári táborok. A gyerekesek panaszkodnak, hogy egy hét több tízezer forint gyerekenként. És a táborok költsége sem csökkent tavaly óta, az emelkedés mértékét talán saccra lehet kiszámolni, talán arra sem. Úgy tíz százalék körül lehet a helyes tipp átlagban. Az üzemanyagárak az elmúlt nyáron háromszázötven forint körül voltak, most bőven négyszáz felett tankolhatunk. Ez három százalék lenne? Az albérletárak tízszázalékos emelkedéséről írtak, ha ebből levonjuk a lehúzási célú riogatást, akkor is több lesz, mint a hivatalos három százalék. A strandbelépők árai olyan csodásan emelkedtek, hogy csak na. A legendák ködébe vesző háromszázalékos emelkedés valahogy nem jellemző, ennél bőven többet sikerült emelni. A szabadstrandok közben egyre-másra szűnnek meg, ingyen már alig lehet mártózni, de ezt sem méri a statisztika. A strandokon való fogyasztás sosem volt olcsó, de most már az egekben. Egy családi fagyizás háromezerből talán kijön. Egyéb kajáról már ne is beszéljünk. (Az ingatlanárak emelkedését inkább nem is mérik, mert annyira felborítaná a szép mesét alapozó fogyasztói kosarat.) A gyümölcsök sem olcsók. Egy kis doboz málna ötszáz forint körül van, az áfonya kilója kétezer és kétezerötszáz forint között mozog. Ez azért is érdekes, mert a termelők televisongták a világot, hogy nem találnak embert, aki leszedné a gyümölcsöket. Aztán kiderült, hogy mennyit akarnak fizetni a napszámosoknak. Nem sokat, jóformán alig. De akkor kié a jelentős haszon?  Zöldségek ára szintén nem kevés, nesze neked, korszerű táplálkozásra törekvés! A húsimádók sem járnak sokkal jobban, az áfacsökkentés hatását valahogy sikerült megkaparintania a szektornak, így a vásárló már többet fizet a csirke, sertés, marha húsért mint tavaly. Pedig milyen szépen harsogta a propaganda, hogy csökkentés, meg nem nyelheti le a kereskedő a hasznot, oszt mégis áremelkedés lett belőle.

És így tovább. Tisztességes tájékoztatást nem kapunk, helyette megy a diadaljelentés az emelkedő bérekről, amelyek - láthatjuk, egyre kevesebbet érnek -, a növekvő gazdaságról, a hitelezés nagyszerűségéről és többi, már unalomig ismert parasztvakításról.

Titokban elinflálják a pénzünket, mi pedig észre sem vesszük, jobb esetben ott állunk majd megtakarítás nélkül, rosszabb esetben nyakig a hitelben, hiszen megérdemeltük. Évtizedek óta ennyit tudnak a magyar gazdaságpolitika irányítói, ereszd meg, aztán húzd meg. Annyira unalmas már, hogy nekem speciel elegem is van belőle.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


komment

Címkék: politika vásárlás árak pénz életérzés párt bizalom megtévesztés becsapás Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr4614163529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sírjatok 2018.08.07. 17:27:11

Jaj jaj DRÁGULNAK A LAKÁSOK! Értetetlen módon meg mégiscsak lehet rá kereslet, hiszen megveszik őket :D

És mennyire zavarja ám a lakásdrágulás a lakástulajokat, hihetetlenül :D

Atyám, hogy az ilyen proli hőzöngést még nem unják...

]{udarauszkasz 2018.08.07. 17:52:15

Magyarul az arak fel, a fizetesek lefele mennek. Foleg realertekben. Mert a kisembert nem fogja az erdekelni, hogy a luxuscikkek ara nem emelkedik, csak az, hogy szamara egyre tobb minden luxuscikk lesz, mert nem tudja megfizetni. Alapveto dolgok, mint pl. a gyumolcs, az egeszseges kaja egyszeruen nem fer bele a koltsegvetesbe. Az a lenyeg, hogy akkor mar legalabb a nyugdijat nem kell megfizetni, a temetest elotte meg ugyse az allam allja, hanem a csalad, meg a profi-dent..

Paprikajancsi007 2018.08.07. 17:54:42

Fidesznyikek 0-24 figyelik mikor jelenik meg egy uj bejegyzes indexen,hogy ovek legyen az elso agyhalott komment:D
Vicces,de ez a baromallat birka is minden fos blogon ott van az elsok kozott.

Brix 2018.08.07. 18:21:34

Persze, hogy drágul minden...Ez egyenes következmènye az irreálisan gyenge forintnak, a hiperlaza pènzpolitikának. A deklarált infációs cèl is túl magas, mèg a 3% elfogadható a jegybank szerint...Csehországban ez 1,5%..Az ingatlanpiac túlpörgetett: 50 nm- es új lakás 40 millió Budapesten ..Csak sajnálni tudom azokat, akik most vesznek lakást, ès mèg 20 èvig fizetik a törlesztőket, amelyek majd emelkedni fognak...Persze, mindez nem számít, a Fidesz szavazói beveszik az jegybank mantrázott ostobaságait, hogy nincs infláció, meg milyen jó a gyenge forint..

Danubius 2018.08.07. 18:55:31

@sírjatok: 500 000 magyar él külföldön. A vidékről emigráló magyarok is ha vesznek lakást Budapesten vagy megyei jogú városokban vesznek, ehhez hozzá jön még hogy külföldiek is beszálnak a lakásvásárlásokba, a már említett szupergyenge forint miatt. Persze ha a teljes foglalkozatottság a cél és nem az anyagi jólét...

ogli dzsí 2018.08.07. 19:20:24

komoly tudományos alapra felhúzott gazdasági cikket olvashattunk

ogli dzsí 2018.08.07. 19:25:58

@Danubius: Annyira szupergyenge a forint, hogy 320, 10 éve meg 310 volt /s az dei turistaszezon után ismét visszaerősödik 310re, mint minden évben/

Az átlagkeresetek ma mai árfolyamon 40%-kal magasabbak EURÓBAN, mint Orbánék előtt, az akkori árfolyamon

azaz megint egy kamu posztot olvashattunk

Danubius 2018.08.07. 19:34:26

@ogli dzsí: Az euro 10 %-ot gyengült önmagához képest, a forint pedig 15%-ot esett a 8 évvel ezelőtti 280 ft-hoz képest. Ez 25% csak az árfolyamon.

ogli dzsí 2018.08.07. 19:48:51

@Danubius: csak 10 éve meg 310 volt, úgyhogy kit érdekel mennyi volt 8 éve?

Danubius 2018.08.07. 19:52:16

@ogli dzsí: Azért az egy hangyányit fontos hogy te kilengéseket veszel alapúl, vagy a jelen árfolyamot amiről Matolcsy azt mondta hogy lesz ez még rosszabb is , mert felejtsük el az erős!! forintot.

ogli dzsí 2018.08.07. 19:59:57

@Danubius: mint már megállapítottam vala, a dicső piaci alapú független szakértő kormányunk idején nettó 500 euró volt a nettó átlagos bér akkori árfolyamon, ma orbán diktátor alatt meg mai árfolyamon 700 euró

úgyhogy akárhogy csürjük csavarjuk, a poszt nettó hazugságot sugalmaz

ráadásul ezek az érvek látványosan csődöt mondtak 2 választáson is, mit vártok az ismételgetésüktől?

]{udarauszkasz 2018.08.07. 20:07:02

@ogli dzsí: Felesegem atlagon felul keres, Nyugatmagyarorszagon. 531 Eurot utaltak neki atszamitva tegnap. Lehet, hogy 700 euro az atlag, de ebbe bele kell venni az oligarchak havi beveteleit is, meg a bunozok bevallott berezeset. Ez jocskan felhuzza az atlagot, de ha levesszuk mondjuk a legjobban kereso szazezer beret, es csak a tobbiet atlagoljuk, akkor jocskan 500 euro ala jon ki az atlag.

ogli dzsí 2018.08.07. 20:10:29

@]{udarauszkasz: "Lehet, hogy 700 euro az atlag, de ebbe bele kell venni az oligarchak havi beveteleit is, meg a bunozok bevallott berezeset."

- marmint 2010 előtt meg nem kellett belevenni? vagy mit mesélsz itt nekem?

]{udarauszkasz 2018.08.07. 20:19:46

2010 elott valsag volt. Most pedig elvileg fellendules van, vagy mifene. Ezt az orszag kihasznalhatta volna, es komolyan emelkedhettek volna a berek. Lopas, es stadionepites helyett komoly infrastrukturalis, egeszsegugyi, ipari beruhazasokkal. Ha mar csak az uthalozat allapotat nezzuk, komoly beruhazasokra van szukseg. Az orszag egyes reszei valami posztapokaliptikus disztopiara emlekeztetnek, mintha nem Magyarorszagon, hanem Sziberia hatso reszen jarnank.

Danubius 2018.08.07. 20:20:26

@ogli dzsí: Én pl 2010 ben néhány milliós Nokiás doboz miatt szavaztam a Fideszre. Idén szerettem volna ha sikerül elzavarni ezt a néhány 100 milliárdos (nem tudom milyen dobozba fér ennyi) bagázst, de nem sikerült. Szóval hogy válaszoljak a kérdésedre: tulajdonképpen igazad van, régen is voltak egyenlőbbek, csak...

Visceroid 2018.08.07. 20:22:02

@Danubius: "Persze ha a teljes foglalkozatottság a cél és nem az anyagi jólét... "

Végül is igen. Visszahozzuk azt ami 89 előtt volt.

ogli dzsí 2018.08.07. 20:23:16

@]{udarauszkasz: 2017ben mo-n nottek a legjobban a berek az egesz OECDben, mirol beszelsz?

500-rol 700ra euroban, az plusz 40%, mutass már olyan európai országot, ahol 8 év alatt 40%-ot nőtt a nettó bér euróban

ogli dzsí 2018.08.07. 20:24:37

@Danubius: engem az izgat hogy az én zsebemben mennyi marad

de turkálj te máséban ha neked az jün be

]{udarauszkasz 2018.08.07. 20:35:44

@ogli dzsí: ilyen alacsonyrol konnyu szazalekban nagyot noni. Viszont, ha megegyszer ekkorat nonek, aztan megegyszer, hogy a felesegem keresse meg mondjuk az en itteni berem ketharmadat, na, akkor azt mondom, hogy tenyleg tud valamit ez az Orban Vitya. De addig csak egy tolvajbanda vezere a szememben, ennyi. 2 orszagban elek, 2 nyelven, mindket orszag hireit olvasom, es latom a fel evszazadnyi kulonbseget. Es latom, hogy Magyarorszag egyre inkabb egy elvakult diktaturava mutalodik. Ja, sose voltam liberalkapitalista, se balos, se zold. A Soros se a haverom, nem is volt. Csak kinyitom neha a szemem.

Danubius 2018.08.07. 20:39:07

@ogli dzsí: ott vannak pl a románok 325 euróról 586-ra. Ez mondjuk 80% körüli.

ogli dzsí 2018.08.07. 20:42:18

@Danubius: @]{udarauszkasz: konnyu, csak 1990 ota egyik kormanynak se sikerult

hagyjuk mar a marhasagokat

ogli dzsí 2018.08.07. 20:43:49

@Danubius: igen, a romanok lenyomtak minket novekedesben

igaz nekik vagy 30% az allamadossaguk

ismet egy olyan hendikepp ami 90 ota a legkevesbe orbannak vetheto a szemere minden regnalo politikus kozul

Danubius 2018.08.07. 20:44:34

@]{udarauszkasz: remélem tudod hogy egy olyan "lénnyel" (ogli dzsí) vitatkozol aki itt pénzért kommentel

Nagykörúton túli magyar 2018.08.07. 20:48:19

@]{udarauszkasz: "Most pedig elvileg fellendules van, vagy mifene"

Pontosan hol látsz fellendülést? Csak néhány GDP adat:
(2010/2017 GDP, Mrd $)
Magyar GDP: 130/139 +6,9 %
Ausztria GDP: 391/416 +6,4 %
Cseh: 207/215 +3,9 %
Belga: 483/492 +1,86 %
Finn: 247/251 +1,6 %
Hollandia: 836/826 -1,2 %
Francia: 2642/2582 -2,3 %
Norvégia: 429/398 -7,2 %
Spanyol: 1431/1311 -8,4%
Portugália: 238/217 -8,8 %
Olasz: 2125/1934 -9 %
Görög: 299/200 -33,1%

Magyarország az IMF hitel törlesztés terhe mellett is kiemelkedő eredményt ért el a most válságban levő Európában.

Danubius 2018.08.07. 20:48:29

@ogli dzsí: ami tulajdonképpen 35%. Ja ugye Viktornak csak az róható fel hogy a manyup pénzek beolvasztása után elmaradt a 20%-os adósságcsökkenés. Ugye ez 10mld euró. Ennél jóval kisebb tévedésért is szoktak repülni vezetők.

2018.08.07. 20:54:50

Körülnézek a környezetemben, és mindenki most kezd ráébredni az árszínvonalra, tényleg brutális, és kiábrándító. Én pont a minap eszméltem rá, hogy már nem kapok 1290 forintos számlát, sehonnan. Gázszámla 30 ezer, villanyszámla 10 ezer, vízközmű 10 ezer, egy telitank 20 ezer, egy havi BKK bérlet 10 ezer, bölcsődei gondozási díj 50 ezer (ÁLLAMI BAZMEG, NEM MAGÁN!!!), és így tovább. 2012-ben vásároltam egy akkor 8 éves középkategóriás kiváló állapotú autót, 1 millió alatt volt az ára. Ma ha akarnék vásárolni egy 8 éves középkategóriás autót, ugyanabból a márkából, ugyanazzal a felszereltséggel 2 millió alatt el se induljak otthonról, és akkor még mindig csak a legalja közül válogathatok. 2012-ben bementem a hiperbe, 30 ezerből púpra raktam a kosarat, úgy, hogy még volt benne nasi, meg néhány felesleges haszontalan faszság is. Ma ugyanez a bevásárlólista 50k extrák nélkül. Mi a picsa történt itt 6 év alatt? Rezsicsökkentés, meg zéró infláció, csak éppen pont a duplájába kerül minden, és ebben ráadásul semmilyen túlzás nincs.

Nagykörúton túli magyar 2018.08.07. 20:55:13

@ogli dzsí:
"igaz nekik vagy 30% az allamadossaguk"
Aztaqrva, ezt eddig nem is tudtam. Hát így könnyű vazze!

Ha 2010-ben Kúrcsány és a Libás is 29,9%-kal adta volna át az országot, ejjjj...
hu.tradingeconomics.com/romania/government-debt-to-gdp

ogli dzsí 2018.08.07. 20:57:28

@Szél Bernadett börtönben van már?: ebben az van benne, hogy az euró bezuhant a dollárhoz képest a vizsgált időszakban...

euróban teljesen más %-okat kapsz

Nagykörúton túli magyar 2018.08.07. 21:00:13

@Jankove: "Ma ugyanez a bevásárlólista"

Megmutatnád UGYANEZT a bevásárlólistát?
Kiváncsi lennék rá.

ogli dzsí 2018.08.07. 21:00:33

@Danubius: ballib mendemonda, egy szó se igaz belőle, ahogy a posztból se

nem volt semmilyen manyup pénz, amit fegyencék átjátszottak a preferált pénzintézeteknek, annak a nyomán egy lyuk tátongott a ktgvetésben, ami minden évben növelte a hiányt /mer a mai nyugdíjast akkor is ki kell fizetni ha a nyugdíjat az államkasszából átsíbolják egy magánbankba ugye/

trükkök százai

2018.08.07. 21:01:06

@ogli dzsí: "komoly tudományos alapra felhúzott gazdasági cikket olvashattunk"

Nem szükséges mindent (kozmetikázott) statisztikákkal alátámasztani. A legtöbb embernek sikerül önállóan is észrevennie, ha szarabbul él, mint előtte.

ogli dzsí 2018.08.07. 21:03:52

@Jankove: epp ma van egy cikk a portfolion, ahol elolvashatod, hogy a viz gaz villany Mo-n az egyik legolcsobb az EUban

ami a libbant elqrók alatt nem egészen így volt, hehe

]{udarauszkasz 2018.08.07. 21:05:07

@Szél Bernadett börtönben van már?: Azert nezd meg a kiindulo, es erkezo szamokat is. Mielott a Narancs-Voros duo felvaltva loptak szenne az orszagot, Csehorszag, Szlovakia, Lengyelorszag sehol nem volt hozzank kepest. Most meg lehet nezni.... Elloptak a lovet, ennyi. Ezt a birosagon ugy hivjak: Sikkasztas. Csak mar a birosagokat is megveszik kilora a lopott penzbol. Ha itt kiLeakelodne, mi tortent itt mondjuk az elmult 25 evben, akkor polgarhaboru lenne az orszagban. Bezony. Halottakkal, meg lampavason logo politikusokkal, meg ilyesmikkel. 1956-2018. Innen indult, ilyen lett.

2018.08.07. 21:16:59

@ogli dzsí: "2017ben mo-n nottek a legjobban a berek az egesz OECDben, mirol beszelsz?"

Ha a parlamenti fizetésekről beszélsz, azt nem lehet vitatni. Egyébként minden évben ex katedra kinyilatkozzák 10-13%-kkal nőttek a bérek, ehhez képest az un. válság (2008) tól egészen 2016-ig egyáltalán nem kaptam béremelést, 2016-ban egy un. munkaerőmegtartó szemkiszúrós valamit, miután elkezdtek a kollégáim tömegesen elszivárogni a konkurenciához, amire beszart a cég. Azóta meg 3-3% emelések voltak. Ja és versenyszféra tetejéről beszélünk, ahol köztudottan nincs csóróság. 8 éve kifejezetten kiemelkedőnek éreztem a fizetésemet, mamár max átlag felettinek. Ennyit a kurvajó béremelésekről.

Nico 1 2018.08.07. 21:17:04

Lehet hogy a kóla, meg a strandbelépő ára feljebb ment, de a toronydarué meg lejjebb.

2018.08.07. 21:21:55

@Szél Bernadett börtönben van már?: Legközelebb megyek vásárolni, szivesen felpötyögöm, ha valóban érdekel.

2018.08.07. 21:26:27

@ogli dzsí: "epp ma van egy cikk a portfolion, ahol elolvashatod, hogy a viz gaz villany Mo-n az egyik legolcsobb az EUban"

És a fizetésekről nem volt szó véletlenül? Hogy azok miképpen viszonyulnak az EU átlaghoz?

2018.08.07. 21:28:15

@ogli dzsí: "egyéni szocprobléma"

Nem, ez sajnos általános jelenség.

2018.08.07. 22:03:22

A 3%-os inflacio nem ugy jon ki, hogy az elelmiszerek es a napi szukseglet-termekek dragulnak 150%-kal, viszont a lepegeto excavator 23 milliorol 2 milliora csokkentett aru, valamint a vonatkerekpumpalo eszkoz 6 milliorol 123 FT-ra csokkentett aru? Es maris kijon az atlag 3%-os inflacio.
Elegem van, hogy meg ez sem ertheto. :D

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.08.07. 22:23:12

Voltak idők 2010 előtt ebben az országban, amikor minden év jan 1-jén 10-15 %-kal emelkedett a villany a víz a gáz és a Tk. ára. Mindig..

Nagykörúton túli magyar 2018.08.07. 23:24:15

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Voltak bizony. És akkor ezek a libbantak igencsak jól megéltek a mindennapi nokiás dobozaikból. Érthető, most hogy ezt elvették tőlük, nehézkes a nagy lábon élés, mert ahhoz dolgozniuk kellene, az meg náluk egyenlő a holokauszttal, mint tudjuk.

H?P? 2018.08.08. 04:59:04

"Most meg néztem a félliteres kóla árcímkéjét és helyére kerültek a dolgok. "

Ostoba konzumidiota kreten, es meg henceg is velle az istenbarma, hogy ilyen ertelmetlen egeszsegkarosito , kornyezetszennyezo szart vasarol.

ogli dzsí 2018.08.08. 06:01:27

@H?P?: libbantak így nyomják

hiába az elmúlt40 év legalacsonyabb inflációja, ha ecccer ránézett a félliteres kóla árcímkéjére, azonnal tudta hogy nagy bajban van a patás

nyihihi

LebensraumamOsten 2018.08.08. 07:23:22

Na felsorakoztak a tetű illibbant fideszesek halandzsázni. Nekik biztos azért nem drága, mert a szarzáziak munka nélkül élnek jól mások fizetéséből, adójából. De nem lesz ez így örökké kis gecik, mert ha vajdátok bukik - nem hagyjuk csak úgy szépen lelépni, ahhoz túl sok szarháziságot tett már, nem ússza megy azzal, mint Fletó - akkor nektek annyi lesz. Nem lehet a mi fizetésünkből büntetlenül ugatni, tényleges munka nélkül.

LebensraumamOsten 2018.08.08. 07:25:14

@ogli dzsí: A te problémád lesz előbb utóbb büdös zsidó, mert megkeresnek, meg is találnak és akkor neked annyi.

zizi77 2018.08.08. 08:38:39

@Jankove: ez a bölcsis gondozási díj hogyan jön ki? Tényleg kíváncsi vagyok, mert a fiam most kezdi majd, és nekem nem rémlik ekkora összeg? Ha meg valóban ennyi, akkor ezt kalulálni kell majd.

Plumper_ 2018.08.08. 09:00:01

@Jankove: a bérek lehet, hogy emelkedtek 10%-ot, de a lakásárak 200%-ot.

tatárfejű kutya 2018.08.08. 09:09:58

@ogli dzsí:

"mutass már olyan európai országot, ahol 8 év alatt 40%-ot nőtt a nettó bér euróban"

Mutass már bzdmeg egy olyan európai országot, ahol a minimálbér nettó összege 60.600 ft ról indult 8 éve!!??

Az kb 200 euro ember!! Még jó, hogy sikerült innen emelni rajta...ez aztán teljesítmény te narancsbolsevik!

Mészárosnak hány %-kal emelkedett a jövedelme az elmúlt 8 évben, azt nem számoltad ki elvtárs??!!

trtr 2018.08.08. 09:12:38

Hát igen, az Egy Gyűrű mindig kiakaszt.

trtr 2018.08.08. 09:22:07

@]{udarauszkasz: A büdös lfszt, 2002-2008-ig konjunktúra volt nem is gyenge, ezt sikerült szakértőéknek messze átlag alatt venni. Mellesleg eladtak mindent és az adósságot felhúzták a felhők fölé.
Ezért ért csupasz seggel a válság barátom.

trtr 2018.08.08. 09:27:03

@Jankove: Akiknek a munkájára szükség van azok jól keresnek, mennek fel az árak is emiatt.
Nehogy kvótázzátok a gimnáziumokat, bár szakembert már csak aranyáron találsz, képezzetek bölcsészeket.

Majd a következő válságkor megint szarért húgyért kapsz mindent, mert mindenki adja el mindenét.

Kicknick 2018.08.08. 09:43:52

1, Hofi megmondta, nem a zsömle kicsi, a pofátok nagy :D
2, ki nem egyik napról a másikra él az leszarja a drágulást.
3, ha nem lenne drágulás akkor a népek nem kapnának fizuemelést, mert azt sajnos a profitból kell kigazdálkodni. Sajna, ez egy ilyen világ.

pizo 2018.08.08. 09:50:23

gli dzsí 2018.08.07. 19:25:58
"@Danubius: Annyira szupergyenge a forint, hogy 320, 10 éve meg 310 volt /s az dei turistaszezon után ismét visszaerősödik 310re, mint minden évben/

Az átlagkeresetek ma mai árfolyamon 40%-kal magasabbak EURÓBAN, mint Orbánék előtt, az akkori árfolyamon

azaz megint egy kamu posztot olvashattunk"

Itt van az MNB hivatalos euró árfolyama 2008-ban:

www.mnb.hu/arfolyam-tablazat?deviza=rbCurrencySelect&devizaSelected=EUR&datefrom=2008.01.01.&datetill=2008.12.31.&order=1

250-270 között mozgott egész évben. Akkor ki is hazudik?

Zoli

pizo 2018.08.08. 09:51:19

@Paprikajancsi007: Bircát sajnálom, nagyon keveset alhat, 0-24-ben készenlétben áll.

Zoli

pizo 2018.08.08. 10:04:34

@Szél Bernadett börtönben van már?: Románia államadósságához tudni kell, Ceausescu 1982-ben úgy döntött, hogy erőltetett ütemben, 1990-ig visszafizeti az ország összes, mintegy 13 milliárd dollárnyi tartozását. Ez 1989 tavaszára sikerült, a többi meg már történelem. 1990-ben tehát adósság nélkül, de teljesen lepusztulva voltak, fel is kellett venni megint hiteleket. Aztán ez egyre nőtt, most is növekszik:

www.google.hu/search?q=TRom%C3%A1nia+%C3%A1llmad%C3%B3ss%C3%A1ga&oq=TRom%C3%A1nia+%C3%A1llmad%C3%B3ss%C3%A1ga&aqs=chrome..69i57j0l4.4752j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Zoli

tatárfejű kutya 2018.08.08. 10:04:47

@ogli dzsí: Hitel nem kell, munkát meg külföldön kapok;)
Remélem hamarosan rátok fog rohadni az egész, amit csináltatok az évek alatt:))))

pizo 2018.08.08. 10:09:24

@Plumper_: Van ahol 300%-ot 3-4 év alatt. Persze zsákfalvakban, rejtett erőforrás szomszédokkal ott valóban nem.

Zoli

Plumper_ 2018.08.08. 10:14:57

@pizo: A középkorban kialakult szerkezetű és elhelyezkedésű, tehát ma már versenyképtelen falvak el fognak tűnni évtizedeken belül, marad a főváros és a nagyvárosok. Az meg a multik sara, hogy nem adják meg ugyanazért a munkáért ugyanazt a bért Bp-en kívül.

ogli dzsí 2018.08.08. 10:24:37

@pizo: ja es 130 volt az atlag netto, azaz 500 juro

most mennyi?

ogli dzsí 2018.08.08. 10:36:19

@Plumper_: vagy nem, egyre tobben dolgoznak szgepen keresztul otthonrol, nekik tokeletes akarhol, nem kell bp-en rohadni

Plumper_ 2018.08.08. 10:44:37

@ogli dzsí: aki egy faluban él és számítógépen dolgozik otthonról, havi nettó elfogadhatóért, az tegye fel a kezét.

ogli dzsí 2018.08.08. 10:45:45

@Plumper_: home officerol hallottal mar?

Plumper_ 2018.08.08. 10:50:18

@ogli dzsí: persze, de nem osztogatják. inkább a tündérmese kategória. a magyar munkaadók szerint a home office = lógás, a multiknál meg bent kell lenni az irodában, legalábbis középszintig biztosan.
a home office a vállalkozóé, otthon, magának.

ogli dzsí 2018.08.08. 10:55:04

@Plumper_: hat kezdo kollegaknak nem adnak home officet, vagy nem egesz hetre, de fonoknek nem kell lenni

tesom munkahelye infopark bp., komaromban lakik /2 hetben eccer elmegy mitingelni oszt jonapot/

2018.08.08. 11:09:54

@zizi77: "ez a bölcsis gondozási díj hogyan jön ki? Tényleg kíváncsi vagyok, mert a fiam most kezdi majd, és nekem nem rémlik ekkora összeg"

A bölcsödei díj két összetevős: gondozás + étkezés. A díj személyenként (családonként) változik, sőt régiónként, bölcsődénként is változhat, ilyenformán kalkulálni nem tudsz előre. Az intézmények a díjat saját hatáskörben, az egy főre eső jövedelem alapján számolják ki. Én úgy tudom, csak egy korlát van a díj megállapításánál: nem lehet több, mint az egy főre jutó jövedelem 25%-a.

Tehát lefordítva: a bölcsődei díj jövedelemfüggő: ha kicsivel jobban keresel az átlagnál (szocialista analógiával: mocsadék gazdag vagy) akkor jól lehúzzák rólad a sápot, ha viszont olyan fából faragtak, akinek büdös a munka, és/vagy nincs papíron kimutatható jövedelmed, akkor természetesen szociális alapon ez a szolgáltatás is ingyé' vehető igénybe. Nagycsaládosoknál (3+ gyerek) is más az elbírálás. Mi ha a főváros belkerületeibe vittük volna a gyerkőcöt, kb. a feléből, kétharmadából megúsztuk volna. A városban ahol élünk, ott viszont ennyit vesznek el tőlünk: ízlelgesd meg te is 50 ezer forint.

Ez is egyfajta rezsicsökkentés, és családtámogatás fidesz módra.

Andy73 2018.08.08. 12:04:19

Kereslet-kínálat. Kétségkívül van infláció, emelkednek az árak, de ez elsősorban azért van, mert van rá fizetőképes kereslet is. Igen, lehet, hogy drága a családi fagyizás, akár több ezer forint is lehet, de ha nem állnának így is sorok a fagyisoknál a kánikulában, akkor nyiláván nem kérnének annyit érte. Ez ugyanis alapvetően egy élvezeti cikk, nem létszükséglet.
Lakni viszont muszáj valahol, de ott is hasonló a helyzet. Ha nem tudnának kipengetni ki ennyit a lakásokért, albérletekért a vevők, bérlők, akkor kénytelenek lennének olcsóbban árulni, kiadni őket.
Stb. Alapvetően piacgazdaságban élünk, már nincsenek központi, államilag megszabott árak, mint a rendszerváltás előtt, aminek lassan 3 évtizede.

Andy73 2018.08.08. 12:23:57

@Andy73: "Alapvetően piacgazdaságban élünk, már nincsenek központi, államilag megszabott árak, mint a rendszerváltás előtt, aminek lassan 3 évtizede."

Kieg.: kivéve néhány dolgot, pl. az energiaárakat - és gondolom, az nem zavarja a bloggert sem.

zizi77 2018.08.08. 12:30:58

@Jankove: jól gondolom akkor, hogy ez egy viszonylag gazdagabb település? Lentebb írtad azt is, hogy jóval átlag feletti a jövedelmed, ezt ki is használják, bár nem állami , hanem helyi szinten. A bölcsöde egy szociális intézmény. Nálunk 2x-es a túljelentkezés, és kizárólag olyan gyerekeket vesznek fel, ahol mindkét szülő igazolja a munkaviszonyt. A létszám betöltés pedig az egyfőre jutó alapján történik. Persze azon lehet vitatkozni, hogy a minimálbéres vállakozónak mennyire reális a jövedelemigazolása, de azt azért nem mindegy, hogy ha valahol 80e-re jön ki az egy főre jutó, vagy 180e-re, ott már van különbség abban, hogy anyukának kell-e vagy csak szeretne visszamennyi dolgozni. Ha jól tudom, nálunk ennyire nem durva a napidíj/délbuda/. Szóval persze sajnálom, hogy ezt Te igazságtalannak érzed/ saját szempontodból igazad is van/, de ez szociális intézmény, így a rászorulók gyerekeinek is valamiből finanszírozni kell az ellátását. Konkrétan itt lehet, hogy fel se vették volna a gyerekedet, a magán meg 120-130e kajával.

Andy73 2018.08.08. 12:32:55

Egy tipp a spórolásra a bloggernek: ne félliteres kólát vegyél, hanem kétlitereset (1,75-2,5 litereset, márkától függően), nem sokkal drágábban, és akkor az több útra is elég lesz, ha beosztod - ha már ennyire kólafüggő vagy.
Persze a féllitereset odateszik a szemed elé a pénztárnál, külön hűtőbe, hogy kiszúrja a szemedet, a kétlitereset meg sok helyen direkt nem is hűtik be, azt neked kell otthon behűtened, ha spórolni akarsz vele.
De erről sem az állam bácsi tehet, hanem a leleményes kereskedők. Vagy azt várod, hogy ezt is szabályozza a kormány, netán személyesen Orbán?

Tangooo 2018.08.08. 12:42:23

@Kicknick: A pofa- és a zsemle méretének összefüggésére még Marosán György (a péklegény) hívta fel a hőzöngők figyelmét az ötvenes években, nem Hofi.

Tangooo 2018.08.08. 12:45:04

@Andy73: Én pedig azt javasolnám, hogy egyáltalán ne igyanak colát: én jó 20 éve láttam egy kísérletet, melyben egy kihúzott emberi fogat beletettek egy üveg colába, ami 3 hét alatt feloldódott benne.
Azóta megtagadom magamtól.

conchita wurst 2018.08.08. 12:46:06

@Tangooo: mondjuk egyebkent orban fellephetne a kola maffia ellen

milyen dolog mar hogy 1.75os meg 2.25os kola van a 2 lityis helyett?

baszki

_B_ 2018.08.08. 13:32:49

A valós infláció kb 10% évente.
Persze az "csak" élelmiszerre, lakhatásra, szolgáltatásra (szerelő munkadíja, vendéglátás, stb..), öltözködésre vonatkozik.
Az 50" LED TV tényleg olcsóbb lett, de ugye azt érezzük, hogy abból arányaiban igen kevés kiadásunk származik évente.
Szóval ahhoz képest, hogy minden duplájába kerül, mint 8 éve, hiába keresek 2x annyit, ha ugyanolyan életszínvonalra elég, nem érzem a fejlődést.

_B_ 2018.08.08. 13:37:10

@Andy73: a 2.5 kólával annyi a baj, hogy ha kétnaponta meginnmál fél litert, akkor a 2.5 literes 5 adag. Szóval mire eljutsz a feléig a 3. adagig az 5. napon már kurvára nincs benne szénsav, baszhatod ki. Szóval igazából drágább lett mint 2 fél literes :)
Tudom egy szódásszifonnal lehetne pótolni, de ott meg kivonták a betétdíjas patront, nesze neked :)

Nagykörúton túli magyar 2018.08.08. 13:37:33

@conchita wurst:
Most a Pennyben 85 Ft a kétliteres kóla.
2012-ben 300 Ft felett vettem.

Tehát kólafogyasztás szempontjából is jobb lett az élet. El nem tudom képzelni, hogy számolják ilyen magasra az inflációt...

conchita wurst 2018.08.08. 13:43:07

@Szél Bernadett börtönben van már?: van 2 lityis kola?

nalunk csak 1.75 meg 2.25 van

conchita wurst 2018.08.08. 14:20:30

@_B_: nem kell okoskodni, hogy az annyi nem annyi

osi lippsi roman szokas /persze az o idejukben a 3xekkora inflaciot boritsa homaly/

Gualpshy 2018.08.08. 14:37:40

@ogli dzsí: Nem szeretnék az író védelmére kelni, de írta is hogy érzés nem pedig tudományos alapokon nyugszik az írása. Teljes mértékben egyetértek vele és nálam már az érzés számszerűsíthető is. Párommal jól keresünk és egyértelműen kimondható hogy a KSH által alapul vett fogyasztói kosár koránt sem a mi kosarunk. Az elmúlt 8-10 évben a fogyasztói kosarunk nem változott, ugyanazokat a termékeket vásároljuk, na és itt le is ragadnék egy kicsit. 8 évvel ezelőtt - és ezt most nem politikai alapú kijelentés, csak egy intervallum kezdetének a megjelölése - a hétvégi nagy bevásárlást olyan 14-15 E Ft-ból megoldottuk egy helyen - ebbe tisztítószereket nem vettem bele, mert az ugyen nem heti rendszerességű -, volt benne minden ami szem-szájnak ingere: az alapvető fogyasztási cikkeken kívül - és nem az alja hanem középkategória vagy felette - olasz kv, füstölt lazac, osztrák csoki, zöldség-gyümölcs - nem csak idény -, hús, 100 %-os nem saját márkás gyümilevek...és még akkor a pénztárnál még cigit is lehetett kapni, abból is bement még 2 dobozzal. Na ma ez olyan 20-22 E - és gyümiléből már nem 4-5L mint korábban hanem csak 1-2L, de már a húst és a z-gyümit nem ott veszem meg a satnya minősége miatt, hanem a piacon, ahol még elmegy 5-8 E és még cigit nem is vettem, de utóbbi egy teljesen más kérdés. Szóval a 14-15 áll szemben 25-30-al, és ha már egy kis számisztika, ha az elmúlt 8 évben évi átlag 3 % inflációval kalkulálunk, akkor az + 26,7 % - egyébként nem volt annyi www.calculon.info/inflacio.php leellenőrizhetitek, az oldal szerint 2009-2017 20,5 % volt a kummulált. Szóval egyszerű matematika mindkét értéket összeszorozzuk az alacsonyabb és a magasabb inflációval akkor a 14-15-re eredményként 17-19-et kapunk, de ez köszönő viszonyban sincs, ahogy fent írtam alaphangon 25-tel. Az ingatlanpiacot már nem is említem, a következőt csak azoknak ajánlom figyelmébe, akik a lakástulajdonosok ez irányú örömét próbálják belekeverni. Az árak növekedése csak akkor jó ha kisebbet, régebbit akarsz venni, vagy egyáltalán semmit. Ha venni akarsz pl. nagyobbat és ua. szintűt mint amiben jelenleg élsz, akkor már nem is olyan jó a helyzet, mert igaz hogy magasabb áron adsz el, de még magasabb áron fogod megvenni a másikat, és ha így nézed akkor már nem is áll mosolyra a szám, mert "az olló eléggé szétnyílt" - ez is saját tapasztalat pont most voltunk ingatlancserében -. Ha a lakásárakat nézem akkor ott az infláció bőven 100 % feletti, egyszerű példa. Van egy zuglói 52 nm-es társasházi lakás (2007-ben átadott), melynek akkori értéke majd 18 M - és ez már akkor nagyon magas nmárnak számított -, most 36 M-ért ment el, úgy hogy már 11 éves nem már nem új, csak újszerű, de most egy új a környéken 40-42. 2007-ben 21-22-ért 80 nm körülit kaptál, most 40 körül van egy új 50-es és 48-50 körül egy 80 nm körüli a környéken - és ez alatt nem a vasúti töltés melletti 500 lakásos monstrumot értem -. Csak ennyi hozzáfűzni valóm lenne, köszönöm a figyelmet!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2018.08.08. 14:53:00

@Szél Bernadett börtönben van már?: Miost már Nokiás doboz sincs a haverok, (soroljam?) vagy magadtol is tudod? Kamion konvojokban viszik haza a pénzt. Én nem tudom te hogy vagy vele, de nekem csak egy kicsit csípi a szemem. hogy a Mészáros gyerekek napi(!) egy milliót keresnek.
És nem azért mert olyan rodat tehetségesek, hanem mert az apukájuk gyerekkori barátját úgy hívják orbán viktor, és valahogy egy közbeszerzést sem tudnak elbukni. Azért megnézném, hogy a világ civilizált részein is úgy megy-e dolog, hogy a miniszterelnök/államelnök barátai nyernek automatikusan.

conchita wurst 2018.08.08. 15:17:54

@Gualpshy: a valasztok erzese meg az hogy a lippsik mennyenek a picsaba

gondolom eleg vilagosan fejeztek ki magukat

_B_ 2018.08.08. 15:32:42

@conchita wurst: nem kell okoskodni, csak ismerni kell a számokat.
a gyurcsány érában sem volt jobb a helyzet.
Én csak azt mondom hogy nem kéne hazudni.
Az hivatalos infláció értékének köze nincs a valódi inflációhoz, ha úgy tetszik a megélhetés árának változásához.

_B_ 2018.08.08. 15:55:31

@conchita wurst: szépen fordulj vissza a gazdád faszára, aztán szopjad tovább :)

Tangooo 2018.08.08. 16:34:45

@Jankove: miért nem mondtad, hogy Bécsben élsz?

Nagykörúton túli magyar 2018.08.08. 17:59:56

@Gualpshy:
Nem tudom, de visszatérve a kólás inflációra, néztem a neten, és 2010 körül 300 Ft-ot írtak a 2 literes coca-colára (forrás: www.nyugat.hu/tartalom/cikk/bevasarlas_teszt_ausztria_magyarorszag )
most meg 295 a pennyben az 1,75-ös ( forrás: www.penny.hu/AJ%c3%81NLATAINK/Reklamujsag/Online_rekl%c3%a1m%c3%bajs%c3%a1g/pe_DefaultContent1.aspx)
szóval ha kiszámítjuk a coca colára viszonyítva az inflációt, akkor
2010: 2 literes 300 Ft
2018: 1,75 literes 295 (2 liter akkor 338 Ft)
az éves átlagos infláció ez alapján:
1,5 %-ra jön ki.
Ez pedig bőven megfelel a KSH értékeinek.

Bocsánat, hogy forrásokat használok, nem csak hasraütéseket, ahogy te tetted, de szeretem a tényeket.

blasiusii 2018.08.08. 19:30:31

voltunk Olaszo.-ban idén, konkrétan olcsóbb volt a helyi élelmiszerdiszkont, mint itthon bármelyik... Kisvárosban, üdülővárosban! És tegyük hozzá, némelyik áru ugye, minőségibb is! Máig nem tudok erre gombot varrni. Nem csak az ÁFA felelős itt, nagyon sok az import termék, az itthoniak meg sokszor drágák.

Nagykörúton túli magyar 2018.08.08. 20:33:45

@blasiusii: Direkt megnéztem ott is a Coca-colát. :D

shop.auchan.it/42115-coca-cola-original-taste-bottiglia-di-plastica-2-l.html

Van kétliteres! :D

Szóval 1,85 euró a 2 liter. Ami (kapaszkodj meg!) 592 Ft!

Itthon meg 338 Ft.

De elhiszem neked, hogy olcsóbb ott minden, elhiszem. :D Biztos ott egy üdülővárosi kis üzlet olcsóbban adja a dolgokat még a hipernél is! Ez így szokott ám ez lenni...

Áhh, most nézem az órát. Este van.
És hát mit szoktatok ti reggel, este meg éjjel csinálni... :D

2018.08.09. 00:47:00

@zizi77: Nem elegáns luxus negyed, nem is lecsúszott pöcegödör, szvsz, egy tök átlagos kisváros az agglomerációban, szürke kispolgári lét, semmi extra, de tényleg. A gazdagság pedig igen relatív fogalom: Elégedett vagyok a fizetésemmel, de attól azért még igen messze állok, hogy egy 50 rongyos kiadásnál ne szívjam a fogam. Megmondom őszintén, engem idegesít, hogy ebben az országban, a kicsit jobban keresőket egy kalap alá vonják a mészáros lőrinc féle tagokkal, akik az orrukat is húszezressel fújják. Rengeteg munka, tanulás, tapasztalás kellett ahhoz hogy eljussak idáig, önerőből hátszél nélkül. Kurva nagy felelősséggel járó melót végzek (felelősség=stressz stressz=egészségkárosító) pengeélen táncolok, mindezt heti hét napban. Legtöbb embernek lövése sincs mivel jár ez. Cserébe az a jutalmam, hogy mindent felárral kapok, amit másnak jelképes összegért, vagy ingyé’ ad az állam, csakmert ő elvileg szociálisan rászorul, én meg nem. A szívem szakad meg, amikor Kalányos Kevinkosztnerék megérkeznek a bölcsi elé a gyönyörű luxusautóval. És ők is szociálisan rászorulnak. Én úgy gondolom, hogy amikor megkapom a havi béremet, annak jelentős része adó formájában az államhoz kerül. Aki kevesebbet keres, kevesebbet adózik, aki többet keres az többet adózik. Ezt én igazságosnak és méltányosnak érzem. De a további diszkriminációt már nem. És amikor ezen gondolkodom, tényleg eljutok oda, hogy tulképpen minek hajtani, ha seggvakarással előrébb van az ember.

„anyukának kell-e vagy csak szeretne visszamennyi dolgozni”

Szeretne a franc. Gyereknek is, anyukának is sokkal jobb lenne, ha együtt lennének, amíg apa családot fenntart. De a 21. század nem család kompatibilis. Semmilyen szempontból. Anyuka is dolgozik, mert több lábon kell állni, fizetni kell a lakáshitelt, mert gyerekkel már nem lehet jurtában, meg mamahotelben élni. És nyilván van egy egészséges igény is a fejlődésre, illetve az anyagi biztonságra.

„a magán meg 120-130e kajával”

Az már egy kicsit irreális, nálunk 80 körül mozognak a magánbölcsik.

zizi77 2018.08.09. 08:02:21

@Jankove: azt teljesen megértem, hogy rossz érzést vált ki, hogy jól keresőként rengeteg bőrt akarnak lehúzni rólad. Ha ez megnyugtat, velünk is ez volt évekig. Mi is átlag felett keresünk, és 20 év munkaviszony után most jutottunk el oda, hogy ebből valamit mérsékelhetünk, mert 3 gyerekünk lett. Persze így se az állam neveli fel őket, mert csp meg adókedvezmény ide vagy oda, valóban az egy fizu+gyes párossal hosszútávon mi sem gyözzük 5 főre. Néha azért nekem is furcsa, hogy pl az oviban már nem kell kaját fizetnünk, de ez már az én gyerekkoromban is így volt. Emlékszem, hogy pl a barátnőmék voltak talán a legjómódúbbak az osztályból, de mégis kedvezményes menzás volt, mert 3-an voltak tesók. :)
És most jöhet a kövezés, én szeretnék is dolgozni. A nagyobbakkal másfél éves korukban már dolgoztam/igaz, akkor hívtak/, most a kicsi két és fél, és már nagyon várom a munkát/most éppen nem hívnak, de azért megyek/. Mondjuk a 3 gyereket logisztikázni különórástól, szülőiértekezletestül komoly kihívás/nagyszülők 50km-re/, de valamit valamiért.
Én a 120-130-at tök reálisnak érzem. Itt 80+ kajáért olyan van, ami 8-16-ig van kizárólag nyitva és az önkormi támogatásával tud ennyiért max 10 főt felvenni/1db intézmény/. Amikor a legnagyobb járt magánba, mert novemberben kellett visszamennem, és esély sem volt sima bölcsire, akkor 50+kaja volt még 11 évvel ezelőtt. A napi kaja akkor 800,- volt, most simán fizethetsz rá 1500-at, szóval simán kijön, hidd el. Nyilván ahol több a férőhely, kisebb a kereslet a magánra, ott esetleg olcsóbb, de itt a magánért is tülekedés van, vicc nélkül.
Szerencsére azért az önkormányzati nem olyan drága mint nálatok, de az biztos, hogy töredéke a magánbölcsiknek.
Mindenesetre, kívánok sok türelmet és boldogságot a gyerekhez, talán még többhöz is. :)

blasiusii 2018.08.09. 09:15:55

@Szél Bernadett börtönben van már?: uh, nem tudom, nem iszunk kólát...

De konkrétan ez a diszkontlánc volt: www.eurospin.it/

A főoldalon rögtön egy 99 cent/kg szőlő akció van, meg minőségi sonka 1,15-ért (100g). A hozzám legközelebbi Tescóban a szőlő: 600 Ft/kg, sonka 450 Ft körül van hasonló. Arrébb lévő Lidlben 450 Ft a szőlő kg, sonka árat meg nem találtam a weboldalon hirtelen, de hasonló 400 Ft alatt biztos nincs.
OK,hogy ezek most épp promóciók a főoldalon, de akkor lehet mazsolázni az oldalon nyugodtan... nekünk egyértelműen olcsóbbnak tűnt kint ott, hirtelen, vagy ha ugyanolyan áron vettünk, volt, ami jobb minőségű volt (pl. mozzarellának sajt íze volt, nem csak egy gumilabda)

zizi77 2018.08.09. 09:21:56

@blasiusii: igen a promóció sokszor csalóka. Ami viszont érdekes, hogy Németország és Ausztria között mekkora különbség van. Aki csak tud, átjár a németekhez, mert lényegesen olcsóbb. Pedig mindkét helyen kolbászból van a kerítés.

2018.08.09. 22:33:18

@zizi77: „rossz érzést vált ki, hogy jól keresőként rengeteg bőrt akarnak lehúzni rólad.”

Nem a lehúzás, inkább ez a minden területen megfigyelhető negatív diszkrimináció (jobb szó nem jut az eszembe) idegesít. Mi abban a ráció, hogyha jobban keresel, amiatt többe is kerül az élet? Nem mintha erre bazíroznék, de életem során, akár hányszor próbáltam valamilyen állami kedvezményt, juttatást igénybe venni, arról mindig kiderült, hogy az nekem épp nem jár. Ehhez már túl idős vagyok, ahhoz még túl fiatal, ehhez túl sokat keresek, ahhoz túl keveset, stb, stb. Pl; a CSOK az egyik legékesebb példája az állami csiki-csukinak, hogyan lehet állami juttatásból a többséget kizárni, és egy bizonyos jól körülhatárolt körnek kedvezni. Minden tiszteletem a nagy családosoké, teljes mellszélességgel támogatom őket, de ugyanakkor bánt, hogy a 0 - 1 - 2 gyerekesekeket nagyjából –mondhatjuk ilyen csúnyán- magasról leszarja az állam. Pedig a nagycsaládossá válás rögös útja, a többségnél általában nem azzal kezdődik, hogy hoz a gólya 3 gyereket. Először megteremted a feltételeket a gyerekvállaláshoz, aztán vállalsz 1db gyereket, majd ha a feltételek adottak 1db tesót mellé, és így tovább...

„Én a 120-130-at tök reálisnak érzem”
Én nem. Főleg ha a magyar átlagkeresetet vesszük figyelembe, ez sokaknál majd’ 1 teljes havi fizu. Annak sok értelme nincs, hogy anyuka visszamegy dolgozni, majd a havibérét egy az egybe odaadja a bölcsődének. Persze nyilván magasabb fizetés esetén érdemes számolgatni, és gondolkodni. Nálunk van több magánbölcsi is, és mivel olyan rettentő árkülönbség nincs az államihoz képest, egy ideig frankón gondolkodtam is rajta, aztán elvetettem. Szép meg, jó, meg modern, meg minden, de nekem mindig a gyermekmegőrző jutott róla az eszembe.

„Mindenesetre, kívánok sok türelmet és boldogságot a gyerekhez, talán még többhöz is. :)”

Köszönöm, viszont kívánom :)

zizi77 2018.08.10. 08:56:26

@Jankove: a CSOK-nál azért, ha bevállalod előre, hogy lesz 3 gyerek, akkor le lehet szerződni a 10+10-re/persze a habokra nem érdemes/. Hogy ez ma már mennyire segítség, az más kérdés. Most tervezik egyébként a 2 gyerekre járó összeg megemelését is, viszont sajnos bukta lesz az 5%-os áfa. Sajnos az egy gyerekes családmodellt nemigen fogják támogatni, legalábbis amíg ilyen ütemben fogyunk. Persze tudom, hogy nem könnyű az embernek elszánni magát a következőre, és mire odajut anyagilag vagy lelkileg, addig elrepül az idő. Mi sem a magyarok megmentéséért vállaltunk 3-at, hanem a kettő után nagyon akart jönni a következő. Szerencsére nem volt olyan komoly indok, ami miatt ne tudtuk volna vállalni, így lettünk nagycsalád.
A120-130e-res csanákat nem úgy érzem reálisnak/ezt lehet, rosszul fogalmaztam/, hogy simán kifizethető, hanem, hogy konkrétan ennyi. De egyébként, ha kicsit utánaszámolsz, mondjuk 10 gyerek havonta 100e+kaja, kevesebbért nem is nagyon éri meg csinálni, mert ez ugye brutto, ezen kívül min 1 alkalmazott, helység, mindenféle költségek, saját járulékok. Szóval azért ennyiért se feltétlen nagy biznisz ilyet nyitni. Sok helyen valamennyit támogat az önkormányzat, mert még mindig olcsóbb neki, mint saját újabb bölcsit nyitni.
Nem mondom, hogy az én pénztárcámnak való, de ha valaki ennek hiányában elveszítené az állását, akkor sokszor kénytelen akár a fizuja felét is inkább kifizetni 1 évig, amíg ovis nem lesz a gyerek. Hát ez van felénk. Nálatok szerencsére több az önkormis férőhely, így ha valaki fel akarja tölteni a csoportot, akkor olcsóbban kell adja a szolgáltatást. Gondolom ezt megspórolják ezen-azon.
Nekünk ettől függetlenül nagyon jó időszak volt a csanás 10 hónap, mert egy olyan nevelőt ismertünk meg, akit imádott a gyerek, rengeteget fejlődött, és még évekig tartottuk vele a kapcsolatot. Aztán bekerült az önkormis bölcsibe, na az volt nálunk a gyerekmegörző. Persze ez a pedagógustól függ a leginkább.
A lényeg, hogy úgy tűnik a helyi lehetőségekből kell az embernek kihozni a legjobbat, mert ebben nincs egységes rendszer.

Gualpshy 2018.08.11. 20:35:19

@Szél Bernadett börtönben van már?: a kólás pl. azért nem jó, mert egyrészt
már régóta mantrázzák hogy mennyire egészségtelen és emiatt visszaesett a fogyasztása világszerte a "civilizáltabb" országokban. Szeretne a piacon maradni ezért a hatalmas profitból vissza kellett venniük - persze még így is megéri nekik -. Masrészt belekavar még az árába a különadó melyet ha jól emlékszem pont az említett időszakban vetettek ki rá sok más egészségtelen termékkel együtt. Találj vmi normál terméket melyen nem alkalmazták az éppen érzékelhető minőségcsökkentési trendet ami mostanság nagyon is jelen van nagyon sok területen. BTW a kóla még egy gondolatra: 90-es évek közepén Kanadában becsületkassza alapon lehetett a cukros leveket a szupermarketekben venni. Az üzleten kívül voltak elhelyezve, egy 12-es 1,5L-es pakkot 1.2 CAD-ért dobtak hozzád melyet az akkori kanadai bérek mellett állítottak elő és még így is megérte. De látom szeretsz keresgélni ezért szívesen megosztom veled a heti bevásárlasi listámat, ami mint említettem nem változott az elmúlt 10 évben - nem reklámnak szánom, de így lesz korrekt -:
- actimel 4-es pakk (korabban 3 pakk az utóbbi időben csak 2)
- müller joghurt (öntetes 4db)
- milli mia 4db
- pöttyös rudi (8-10-es pakk, 3-4 éve már nem)
- jogobella ivójoghurt (2db, talán ennek azára nem igazan mozdult)
- müller milch rise (most riso 2db)
- danone activia (4-es pakk)
- 2l tej (tartós, korábban milli, pár éve a magyar most templomokkal grafikázott)
- sajtok (3 db csomagolt karavan/ementáli/chedar, 1 db szarvasi mozzarela, 1db president és 1db tihany camambert, 20-30 dkg tömbsajt)
- lurpak vaj 1 db
- philadelphia krémsajt 1 db
A tej/vaj kivételével.mindnek ment az ára és ezzel együtt csökkent a térfogat)
- 100g-os csomagolt szalámik 2 db (most már leginkább csak 70-80g, ezek is összementek és az áruk szintén emelkedett)
- 100g-os érlelt sonka 1-2 db (serano, swarzwalder, ezek nem mentek össze de az áruk rendesen kiugrott)
- 100 g-os bacon 1db (nem sajátmárkás)
- 10 db-os "L"-es tojás (kizárólag magyar)
- zöldségek (koktél pari, californiai paprika, kigyóubi, lilahagyma, fokhagyma, azért nem írok mennyiségeket mert az már nem szupermarketes ahogy irtam már piac)
- gyümi (idény és exotic, pl.: nagy méretű mangót szinte mindig vettem veszek, most mézmangó néven fut a piacon, nagy méretű ananász e kettő tuti 2x áron van most mont korábban)
- 1 kg hús (hetente más, csirke/marha/kacsa de már ez is piac)
- 180g-os Vici füstölt lazac
- 250g-os davidoff őrölt kávé
- Lindt vagy korábban Cote'dor étcsoki 1 tbl
- Gyümilé (100-os rauch, sió, pfanner, happy day, ahogy írtam a vásárolt mennyiség már csak a fele a korábbinak)
- 4-5 db pékáru (barna-magvas/ciabatte/császárzsemle/sajtos stangil - az első és az utolsó is összement)
Aztán még vannak a nem állandóan jelentkező termékek ketcup/mustár/majonéz/BBQ szósz, lekvár, olivaolaj, gondolom h a fentiekből el tudod képzelni hogy nem az alját vettem és veszem meg). A cigit már nem is említem, mert az is dupla felett. Na ezeknek az árát meg korábbi méretét csekkolgasd és mond ki nyugodt szívvel továbbra is hogy megállja a helyét az évi 1,5% 2009-től napjainkig!
Amúgy autót 3-4 évente cserélek és ua típus ua felszereltséggel valahogy minden alkalommal vagy 20-30%-al lett csak drágább. De az ember elmegy nyaralni csak a Balatonra, hát mit ne mondjak...az a szállodai szoba ami nem érte el 20E-t 2009-ben az most karcolja az 50E-t / éj.
süti beállítások módosítása