HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a márkamániásokból

2014.09.03. 07:03 Elegem Van

Gyermekkori barátokkal borozgattunk, beszélgettünk élvezve a nyári esték szépségét. Valahogy arra terelődött a szó, hogy egyetemista nagyfiuk mennyire igényes, csak a legújabb Nike és Adidas cuccokat hajlandó hordani. Mr. Igényesre nézve éreztem, hogy szememben gonosz mosoly táncol, mert ültettem már fel őt a látszatigényesség körhintájára. Nagyjából tíz évvel ezelőtt december elején megkérdeztem az akkor még bimbózó Igényes Úrfit, mit hozzon a Jézuska. Már akkor is Nike és Adidas pólót kért! Jézuska azonban skót kedvében volt, és feleslegesnek tartotta, hogy egy 12 éves gyerkőc - a márkaboltok árai szerint egyenként - 12500 forintos pólókban grasszáljon, ezért kibumlizott a józsefvárosi kínai piacra, ahol ugyanazt megkapta összesen 2000-ért. Az ajándékbontásnál volt egy kis para, de Igényes Úrfi szeme csillogott, és az osztályában is boldogan parádézott a "márkás" cuccokkal. Édesanyja mesélte, hogy alig tudta mosásba elkönyörögni a pólókat, amelyek jól kiszolgálták azt a fél évet, amíg ki nem nőtte. Júniusban aztán már szerencsére a szülőket nyaggatta igényességével az új kollekcióért.

markamanias.jpgEzt a kép a tetováltakról szóló írásunkhoz is tökéletesen passzolna

A barátság megőrzése érdekében ezt a történetet azóta sem mondtam el nekik, viszont egy másikkal szerettem volna megfontolásra késztetni Mr. Igényest. Egyik barátom a 2000-es évek legelején Bangkokban látott egy árust, aki discmaneket árult pár dollárért. Akkor a discman nagy dolog volt, ma már - utódjával, az MP3-mal együtt - múzeumban van a rokka mellett. A kis thai embernél mindenféle márkájú discman volt: Sony, Samsung, JVC stb., de a barátom által szeretett márka - Grundig - nem. Lépett is volna tovább, ám az árus kedves mosollyal maradásra invitálta, majd kivett egy "felségjel nélküli" discmant egy dobozból, matatott rajta keveset és átnyújtotta: Tessék Grundig. A cimbinek leesett az álla, tényleg Grundig volt éppúgy, ahogy a többi Sony, Samsung stb. Akkor értette meg, hogy a márkajelzések semmit sem érnek. A bangkoki utcán Grundiggá lett discmanje egyébként ugyanolyan jól szuperált évekig mintha valamelyik puccos márkaboltban vásárolta volna.

Az én igényes ifjú barátom nem igyekezett megérteni a történet tanulságát, ezért ő is elmondott egyet. A papája valamelyik ismerősét kinevezték egy osztrák cég magyarországi kócerájának vezetőjévé. Gyakran kellett Bécsbe mennie a cég vezetői értekezleteire. Az egyik ilyen szeánsz előtt az osztrák vezérigazgató kinézett a parkolóba, és elcsodálkozott a magyar káder kocsijának gyenge minőségén. A vezetői értekezlet első napirendi pontjaként részletesen kivesézte azt a kérdést, hogy lehet-e egy olyan remek cégnél mint az övék ilyen autóval közlekedni nyomatékkal felhívva magyar beosztottja figyelmét a jármű csere aktualitására. Igényes cég vezetőjének igényes autót kell tartania - zárta le történetét önmagát megerősítendő a fiatalember.

Nos - válaszoltam - éppen az autóknál látszik a talmi igényesség. Hiszen egy közepes kategóriájú autó sebességben, kényelemben, fogyasztásban körülbelül azt tudja, mint egy felső kategóriás, ha van is különbség, az sem mérhető tízmilliókban. A márkát fizettetik meg csupán, de a márka nem visz el sehova.

De akkor se nincs igazam - jött a replika, mert most olvasta az egyik legfelkapottabb norvég kortárs krimiírónál, hogy a norvég üzletemberek öltözködési igénytelensége mennyire visszaveti őket az üzleti világban. Az öltönyeik minőségiek, de a cipőjük olyan rettenetes, hogy nem veszik őket komolyan. Az író úr szerint kézzel varrt olasz cipő kell a nemzetközi üzleti életben való sikerekhez, az alatt vizesnyolcas az összes norvég businessman. (Szolgálati közleményként ezúton kérem Lázár János miniszter urat, hogy a norvégokba való színvonalas belerúgásért csekély - ám családi bevételünkben érzékelhető mértékű - tiszteletdíjat kiutalni méltóztassék.) Ebből az írói véleményből egyértelmű - így a fiatalúr -, hogy aki azt akarja, hogy odafigyeljenek rá és komolyan vegyék, annak minden részletre kiterjedő igényességgel kell megválogatnia ruhatárát. Persze brúder - helyeseltem látszólag - azt azonban tudod-e, hogy a kézzel varrott "olasz" cipő egy marék rizsért dolgozó bangladesi rabszolgák kezei között alakul luxuscikké?

Nem jutottunk dűlőre, az estét meg kár lett volna elrontani, végül is mindenki úgy költi el a pénzét, ahogy akarja. Belekortyoltunk hát borunkba és beszélgettünk másról.

Látszólag generációs volt a purparlé, valójában a törésvonal máshol húzódott. Aki eléri életében amit szeretett volna, hivatásában neve van, annak mindegy mit visel, a kitérdelt mackójában is az, aki. Annak azonban, akinek ez nem sikerült, az sznobként kompenzál, és a ruha általi emberré tevés állapotában leledzik. Az ifjak pedig ravaszkodnak, szépen kiöltözve akarják lépre csalni az életet remélve, hogy egyszer - a nem olyan távoli jövőben - már ők is mackóban, kényelmesen élhetik azt tovább.

A sznobizmusból elkövetett márkamániából azonban - mint az emberi ostobaság egyik jól fejlett formájából - elegem van.


komment

Címkék: autó ruha pénz cipő sznob márka

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr576627389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

különvélemény 2014.09.04. 08:09:16

@Sith Lord: "a márkás holmik valamivel tartósabbak"

A "valamivel" szerintem kevés ahhoz, hogy sokszoros árat fizessen valaki.
Akkor már vehetnél X db "kevésbé" tartósat ugyanabból a pénzből.

orient 2014.09.04. 08:17:10

A markabuzulassal egyetertek. Sosem vettem nike v. Adidas termeket max ha tenyleg sportolasra kellett. Azonban a markas termekek valoban jobb minoseguek. Bar attol fugg mit ertunk marka alatt. Egy armani nyilvan nem er annyit csak nevet fizeti az ember. Egy Zara kb. Kinai piac minosegu es 3 honap utan megy a kukaba. Egy Boss oltony amit itthon agyon istenitenek, szinten tularazott, szinten szar (legutobb amit lattam a belvarosi luxusboltban 50% muanyag volt, egy olasz a kutyajara sem adna ilyen oltonyt..). Ilyen devergo markakrol nem is hallottam meg csak allandoan latom a feliratokat masokon, ami szinten vicces. Biztos csajoknak ez kell a discoban nem tudom.

De mondjuk egy jo minosegu olasz ing, oltony, vagy cipo azert eg es fold a kinai piachoz kepest. Ez mondjuk 20% kal dragabb mint egy Zara, de a mult heten kidobott ingem pontosan 12 eves volt. Ugy hogy en allandoan ingben jarok, minkaba is es privat eletben is. Cipo ugyan ez. A posztban leirt kezzel varrt olasz cipo, az olaszorszagban keszul es nem bangladesben. Pont a nagy nevek es markak gyartanak azsiaban, de kis megfizetheto manufakturak meg mindig olaszorszagban gyartanak, nagyon jo minosegu dolgokat...

különvélemény 2014.09.04. 08:29:39

@orient:
Nem az a kérdés hány éves, hanem, hogy hányszor mostad.
Egy fehér ingnél, ~20 mosásnál többet beszürkülés nélkül semmilyen természetes szövet nem bír ki. Rakhatsz te a mosáshoz oxikalgonfaxomat, sokra nem mész vele.
A műszálas kibírja, de azt meg tényleg hordjon az olasz kutyája.

Öltönynél nem gáz egy kis műanyag, bár az 50% túlzás. 20% bőven elég ahhoz, hogy formatartó maradjon.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.09.04. 08:30:55

@hujegyerek:
"Nézd meg a hétvégi baleset fotóit. Biztos a márkanév védelme miatt maradt egyben az Audi és tört rommá a 18 éves japán ócskavas. "

Az ajudi is 18 éves volt??? Nem? Akkor miért ezeket hasonlítod össze???

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 08:31:41

A márkabuziságnak a legviccesebb része az, amikor valaki mondjuk azért fizet kétszeres árat az amúgy sem olcsó márkás cipőért, mert az új modell, és egyébként semmivel sem jobb a tavalyinál, de lehet vele villogni a lakótelepen, hogy 40 ezres sportcipője van.

Amúgy az ellenpéldákban az a legnagyobb hiba, hogy almát hasonlítják össze a körtével. Pl. vannak otthoni célra készült szerszámok és ipari célra készült szerszámok, nem korrekt egy gagyibb márkanév otthoni szerszámát összevetni egy jobb márkanév ipari szerszámával. A márkanévvel ez csak úgy függ össze, hogy vannak márkák, amiből csak egyik, vannak amiből csak másik van, de olyanok is, amiből mindkettő.

Ugyanez igaz az autókra is a Volkswagen konszernen belül. Nem a kis Skodát érdemes összevetni a nagy Audival, hanem azonos kategóriát, nyilván Skodából egy bizonyos kategória fölött nincs, tehát a metszetet kell nézni, ott érezhető leginkább a márkanév ára.

Hozzáteszem van eset, amikor a drágább márkanevű terméket érdemes venni, még ha tudod, hogy ugyanarról a gyártósorról került le ugyanolyan minőségben mindkettő. Ugyanis a szerviz háttér lehet teljesen más. Szerintem ebben is a túlértékelt és a noname márkákat érdemes kerülni, mert előbbi megteheti, hogy szarik a vásárló problémáira, utóbbi meg eleve nem rendelkezik normális garanciális szervizhálózattal.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.09.04. 08:32:02

Nekem egy húszéves noname hátizsákom van...

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 08:32:57

@hujegyerek:
A levitézlett 18 éves Hondát kéretik levitézlett 18 éves, hasonló méretű Audival összevetni, hasonló felszereltséggel.

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 08:36:43

Amúgy nemrég volt egy cikk a Portfólión a sportmárkákról, nem ez volt a lényege, de volt egy grafikon, hogy hogyan épül fel egy 100 dolláros sportcipő ára...

hetyke81 2014.09.04. 08:39:24

@pushup: olvass utána! Nem azonos a padlómez, és bár nagyon hasonlít, teljesen más a 2 autó célközönsége. Motor sem volt mind azonos, főleg, hogy mikor a 2.0 CR TDI megjelent, még PDTDI-t raktak a B-be. A VW nem akart a sem a Passat, sem a Golf számára vetélytársat állítani.Lényegében az Octavia sem Golf, és más a célközönség, míg a Fabia-Ibiza-Polo az egyetlen, ami közös célközönséget céloz meg. Az A3-A4-A6 vonulat sem pedig egyéltalán nem konkurál egyikkel sem.

www.origo.hu/auto/20080527-komolyan-kell-venni-skoda-superb-menetproba.html?pIdx=1

orient 2014.09.04. 08:39:26

@különvélemény: nem ertek egyett. Egy oltony az 100% gyapju es kesz. Minden mas az parasztvakitas es bemagyarazzak kell bele a muanyag mert ugy jobb, nem ugy csak olcsobb. Egy jo minusegu gyapju oltony formatarto muanyag nelkul is (igen a nyari is vekonyszalu gyapju...) napi szinten hordom. Az egyiket a heten kerdeztek hol vettem mert milyen szep. Hat kb. 10 eve es meg mindig mintha uj lenne (szabasa is nem csak az allaga) persze markaja az nem valami nagy nemzetkozi nev, de nem is kinai piac.

Sith Lord 2014.09.04. 08:44:26

@különvélemény:
Ma pont egy 19[!!] éve egy turkálóban[!!] vásárolt Airwalk felsôben jöttem dolgozni. Jól bírja még. A Maui & Sons pólóm is kihúzta 15 évig.
Nem az egyértelmûen túlárazott szarokra gondoltam.

Sith Lord 2014.09.04. 08:45:45

@Sith Lord:
Bocs, átszámoltam, csak 15 nem 19. Korán van még.

lifelike 2014.09.04. 08:58:57

nagy kedvencem az olyan sültparaszt aki ilyen cikkeket ír, igazi nincstelen tudatlan szerencsétlen, aki büszke rá

a nike meg adidas cuccok nagyon messze vannak a sznobizmustól...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.09.04. 09:36:30

@lifelike:
"a nike meg adidas cuccok nagyon messze vannak a sznobizmustól... "

meg a nénikédtől.

nekem soha nem volt se nikém se adidaszom.

olimpiam 2014.09.04. 09:39:30

@orient: milyen márkát hordasz ingben, cipőben?:)

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2014.09.04. 09:44:33

"Aki eléri életében amit szeretett volna, hivatásában neve van, annak mindegy mit visel, a kitérdelt mackójában is az, aki. Annak azonban, akinek ez nem sikerült, az sznobként kompenzál, és a ruha általi emberré tevés állapotában leledzik."

Ennyi.

mojoking77 2014.09.04. 10:00:21

@hetyke81: Az a baj, hogy a nagy felirat rohadtul nem egyenlo a draga ruhaval. Az altalad is emlitett Devergo otthon is also kozepkategorias markanak minosul. Hol lattal valaha hatalmas feliratokat egy Boss, Burberry, Zegna ruhan, cipon?
Draga jo apam is a postolo altal vallott nezetekkel ertett egyet, ugy kb 1995-ig, mig meg nem kapta az elso Nike cipojet, ami hogy hogy nem nem ment szet a laban fel ev utan. Azota kepes kiadni 30000Ft-ot ket harom evente egy normalisabb Timberland vagy Nike cipore.
Persze, a 80% polyeszter polo is ugyanolyan jo, mint a 100% pamut, van parfum (jo kis Old Spice, vagy Brut), nem szamit, hogy 10 perc utan beleizzad az ember.

Sam the Ace 2014.09.04. 10:12:52

Ha márkabuzulás, akkor nekem az Apple, ami először eszembe jut. Pont most olvastam, hogy 6 nappal almáék sajtótájékoztatója előtt megjelentek az első hálózsákos emberek az egyik legnagyobb boltjuk előtt. 6 nappal egy sajtótájékoztató előtt. Ahol LEHET, hogy bejelentik az iPhone 6-ot, amit utána LEHET, hogy árusítani is kezdenek azonnal és nem mondjuk 2 hét vagy egy hónap múlva. Ja és a termékről, amiért egy hetet alszanak az utcán nem tudni még semmit csak azt, hogy LEHET, hogy nagyobb kijelzőt kap, mint az 5s. Na ez a szánalmas. Amúgy meg el kell fogadni, hogy a presztízs és a minőség is érték manapság, amivel számolnak az emberek, amikor vásárolnak. Ha egy fiatal azt látja, hogy az osztálytársa menőbb mindenkinél, mert neki ájfonja van és jobban fel tudja hívni magára a figyelmet, akkor ő is ilyet fog kérni, nem az ugyanolyan tudású samsungot. Sajnos vagy nem, de ez erről szól. Az Audinál is lehet, hogy van olcsóbb, hasonló tudású kocsi, de a különbséget igenis meg tudja teremteni a márka. A presztizsért fizetsz. Ha lemész szórakozni jobb csajokat látsz az igényesebb helyeken és inkább oda ülsz be sokszor emiatt, pedig hát a mellette lévő kicsit kevésbé igényes klubban sokkal olcsóbban is ellehetnél.. De ilyenek vagyunk és kész. Meg kell találni az egészséges középutat, mert mint ahogy már írták sokan előttem, ez sem csak fekete vagy fehér..

Gergely_it · http://gergo.me 2014.09.04. 10:15:15

Már a cikk olvasása előtt fel akartam rajta háborodni: megint a márkákat szidják (általában olyanok, akiknek nem tellik rá, már bocs'). :) De aztán megnyugodtam... Adidas, Nike... akinek ezek márkás cuccok, azt tényleg át lehet verni kínai cipővel. Aki szerint nincs különbség egy olasz, varrt, bőrcipő és egy piaci ragasztott között, annak nyilván még nem akadt dolga vagy az egyikkel, vagy a másikkal - már csak a tény, hogy meddig "strapálható", ne is beszéljünk a bőr kidolgozottságáról, a láb levegőzéséről, stb. Nike- és Adidas-rajongó baráti körök talán nem, de igényesebb emberek tapintásra meg tudják különböztetni pl. az eredeti és a bóvli LV táskákat. Javaslok bárkinek egy évet lehúzni Gucci, Prada, LV, Burberry, Fendi "cuccokkal" + Dior, Chanel (krémek, stb.), aztán majd ffogja tudni értékelni a különbségeket. A következő bejegyzés mi lesz? Dom Pérignon vagy akár egy Veuve Cliquot csak márka - éppolyan jó a kannás bor is? - Gergő (gergo.me)

braue 2014.09.04. 10:15:15

@olimpiam: Csak szabó által, méretre gyártottat érdemes hordani. Cipőben meg cipész által méretre gyártottat. Nem annyival több, mint amennyivel kényelmesebb és tartósabb! Tessék kipróbálni a Vass cipőt! Az un. márkás cipőket egy napon nem szabad emlegetni vele.

Természetesen ez az öltönyre és gálacipőre igaz. Bár én a hétköznapi vászon nadrágokat és ingeimet is szabóval készíttetem (lassan húsz éve), a saját terveim alapján. Már sokszor kérdezték, hol lehet ilyeneket venni.

braue 2014.09.04. 10:18:19

@mojoking77: Érdekes nekem ez első és utolsó Nike cipőm nem bírta egy évig, pedig ténylegesen talán, ha hat hónapon át hordtam.

Bicepsz Elek 2014.09.04. 10:30:06

"A nemesseg kötelez!" tartotta a mondas. Minel feljebb jut valaki a tarsadalmi rangletran(Nyugaton)annal inkabb elvaras a minosegi termekek fogsztasa(angol peldak: Tesco helyett Waitrose, Vauxhall(Opel)helyett Audi/BNW/Mercedes (vagy meg annal is dragabb autok)). Persze itt Kelet-Europaban az ujgazdag bunkok (pl. orosz ukran fotokon a menyasszony feher ruhaban, a volegeny adidasban(es nem elszigetekt pelda).
A marja viszont megeri!! Az egyik unokatestveremnek 15 eves Adidas melegitoje van es otthon meg mindig hordja(az utcan is felvallalhato valamennyire). A kinai gagyi hamisitvanyoknak a dizajnja is sz.r. Persze a gyerek kinovi(es is utaltam gagyikban jarni de a sz.r kinezetuk miatt inkab).
A cipo/taska viszont fontos, mert sokkal tovabb is birja(es csak az Adidas, a Nike nem!!). Van tenyleg jo es van csak reklamozott marka.

Bicepsz Elek 2014.09.04. 10:33:06

@Gergely_it:
Kinek-kinek tarsadalmi igenyei szerint!!
Az olasz varrott cipok autozasra meg otthonra valok nem hosszutavu utcai hasznalatra.
A noi taska biznisz meg atb..as a kobon...

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 10:35:15

@lifelike:
Akkor azt tisztázzuk, mit is jelent a sznobizmus szerinted. Mert szerintem nem az a sznob, aki prémium vagy luxustermékeket vesz, hanem az, aki attól érzi/mutatja magát többnek, hogy drágább, de számára abszolút nem szükséges termékeket vesz. Ez a lakótelepi suttyók szintjén bizony lehet egy Nike vagy Adidas cipő, középrétegben nyilván már nem sportmárkákat jelent.

Bicepsz Elek 2014.09.04. 10:40:41

@diszkriminans:
Na ott a pont!!
Lasd meg: Olaszorszagban/Egyiptomban/Spanyolban stb stb. nyaraltam!!
Ezt persze azon a lakotelepen mondja, ahol mar egy het Balaton is valaminek szamit!!!

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 10:41:44

@mojoking77:
Nekem meg volt tizenéves korom végén Nike futócipőm és utcai cipőm is, igaz nem drágán, hanem kiárusításból volt vásárolva (olyan 10 ezer körüli áron). Igen tartósak voltak, szemben sok olcsó kinai boltos cipővel, amik általában fél év alatt tönkre mennek. Viszont ma már megtalálom azokat a cipőket, amelyek ugyanolyan tartósak, mint ezek a Nike cipők voltak anno, csak töredék áron, szóval szó sincs arról, hogy kizárólag drágán lehet jó sportcipőt kapni, meg kizárólag nagy márkaneveket érdemes venni.

A legolcsóbb pólók is nagyrészt 100% pamutból vannak, inkább a gagyi, 1000 Ft alatti pólók jellemzője a ritkább szövet, én ezt hálónak becézem, szemben a minőségi pamut pólókkal. Pont ezért van nekem mindkét fajtából, mivel a "hálós" pólók nyári pont túrázásnál jók tudnak lenni, meg ott aztán amúgy sem kímélem ezeket.

Amúgy te sem értettél sok mindent a posztból, mert teljesen mindegy, hogy a posztoló milyen kategóriából hoz példát.

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 10:43:51

@Gergely_it:
Italnál is a hasonló kategóriát érdemes összevetni. Pl. elég sok borász van, aki szart ad el a jó borvidék, mint márka alatt.

mojoking77 2014.09.04. 10:46:42

@braue: Szar ugy...
Ne a kinai piacon vedd legkozeleb.. :)
Persze mindenbol ki lehet fogni a szar minoseget, nekem a legtalpak durrantak ki az egyik Nike-mon majdnem napra pontosan egy evvel az utan, hogy megvettem oket, olyan tipusut tobbet nem veszek, pedig baromi kenyelmes volt...
@Gergely_it: Gondolom polgarpukkasztas volt a celja a hsz-ednek, kicsit tul jol sikerult... "de igényesebb emberek tapintásra meg tudják különböztetni pl. az eredeti és a bóvli LV táskákat. "
Ezen azert harom percig rohogtem. Bar van olyan ember, aki ugy erzi, o igenyesebb a tobieknel, es nem veszi eszre , hogy egy ideje csak szanalmas...
Persze, mindenkinek penztarcafuggo, de azert ne vicceskedjunk mar.

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 10:47:12

@Bicepsz Elek:
A legviccesebb, mikor ki sem mozdul a wellness szállodából, de csak azért is egy távoli országban teszi ezt, hogy elmondhassa, hogy ott volt.

És itt sem az árszint a lényeg, hiszen ha valakinek egyszerre van rá pénze és érdeklődése is, akkor rengeteg olyan hely van, ahová érdemes elmenni, és hasonlót közelben, olcsóbban nem találsz, ami téged érdekel. Tehát nem attól lesz valaki sznob, mert kurva sokat költ a nyaralására, hanem attól, hogy nem az igényei szerint választ, hanem a presztízs alapján.

Nazareus 2014.09.04. 11:06:05

A legfontosabbról senki nem beszél :)

Ha tetszik, ha nem, csajozni könnyebb Nike cipövel BMW-böl mint piacos Noname cipövel Skodából.

Gergely_it · http://gergo.me 2014.09.04. 11:08:31

Mi ebben a vicc? Az anyagminőségtől és a szálak elvarrása módjától kezdve, millióegy dolog különbözteti meg a bóvlit az eredetitől. Ami meg a pénztárcát illeti, én nem azt mondtam, hogy csak márkásat szabad venni, és mindenki arra spóroljon - csak annak adtam hangot, hogy szerintem igenis van különbség pl. LV és másolatai között.

braue 2014.09.04. 11:16:32

@mojoking77: Én nem bírom a tömeget.:))

Épp ez a lényeg. Egy méretre készített cipő soha nem fog problémát okozni. A tömeggyártás, meg mindig okozhat problémát, bármennyiért adják. Éppen ezért, a sportcipőimben az egyetlen szempont a külseje, hogy teszik, vagy sem. Mondjuk Nike ne legyen!:))

braue 2014.09.04. 11:19:48

@Nazareus: Pontosítsunk: Kurvázni.

mojoking77 2014.09.04. 11:24:51

@Gergely_it: Konkretan, (mivel gondolom nekem szantad), jelen pillanatban a nyugat europai/amerikai felnott heteroszexualis ferfiak kozel 100% -a ket dolog miatt hajlando egyaltalan belegondolni abba, hogy belep egy Louis Vuitton bolt bejaratan:
-Baratnot/feleseget kiser, es kenytelen ott lenni
-Valamilyen karbantartasi, vagy egyeb munkat kenytelen bent vegezni.

Ha megnezel egy lyen boltot, valahol a dekadens nyugaton (LaFayette tokeletes pelda erre), csak es kizarolag arab es kinai vasarlok allnak a bejaratanal. Ok szeretik, nekik passzol a kivagyisagukhoz..
Hala a jo egnek, nekem szerencsem van, es felesegem is epp ugy gyuloli ezt a markat mint en.
@braue: En szeretem, van jelenleg is negy vagy ot par otthon. En pl meg az Asics-et es New Balance-ot nem birom.
Nincs szemelyes tapasztalatom, egyszeruen rohadtul nem tetszenek, fuggetlenul attol, hogy jok e vagy sem. Futni meg Reebok EasyTone-t hasznalok annal jobb nem is nagyon kell...

Gergely_it · http://gergo.me 2014.09.04. 11:30:21

Nekem a "dekadens nyugat" elég ahhoz, hogy belássam: két különböző világban élünk, nem érdemes folytatni.

Nazareus 2014.09.04. 11:40:34

@braue: nem. Kurvázáshoz egyetlen dolog kell: pénz. A kurvát abszolút nem érdekli, hogy milyen ruhában szeded fel a sarkon és milyen kocsiból.

braue 2014.09.04. 11:42:52

@Nazareus: Hány éves vagy te barátom? Hány nőd (nem pénzen meg a pénzért kapható dolgokon vett), hanem aki magadért tartott érdekesnek és érdemesnek a lába közé engedni?

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 11:48:45

@braue:
A magadba a márkaneveid is beletartoznak?

kayaibrahim 2014.09.04. 11:54:40

@hujegyerek: A nagy márkán nem egyformák voltak a kerekek. Ha esetleg lett volna egyforma kerékre pénz vagy akarat, ne adj isten lassan ment volna, semmi baj sem lett volna.
Itt is a hülyeség ölt, úgy gondolta az Audival ő az élet császára, nem vonatkoznak rá a szabályok.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.04. 11:55:12

Lehetőleg minél nagyobb, jobban látható logóval feldíszített, "márkás"-nak tartott, valójában tömegcuccnak számító termékekkel parádézni szerintem a parasztbarokk 21. századi változata, a feltűnő színűre festett, fehérre mázolt bábkorláttal cicomázott családi házakkal, meg a kínai importból származó, eredetileg épületek burkolóanyagának a céljára szánt, 3 cm vastag lapra vágott kövekből épített batár méretű, hivalkodó síremlékekkel együtt.

A magyar átlag számára megfizethető "márkás" holmi TÖBBNYIRE valóban jó minőségű, de a minősége legfeljebb olyan, mint ami egyébként is elvárható lenne bármitől, ami a boltokba kerül. Ezért az alapértelmezésben elvárható minőségért felárat fizetni értelmetlen.

A kiemelkedően jó minőségű ruházatra ugyanis felesleges plakátnyi logókat rakni. Annak az anyaga eséséből, és a ruházat szabásából messziről látszik, hogy nem bóvli.

braue 2014.09.04. 12:03:56

@polyvinyl: "A kiemelkedően jó minőségű ruházatra ugyanis felesleges plakátnyi logókat rakni. Annak az anyaga eséséből, és a ruházat szabásából messziről látszik, hogy nem bóvli."

Ahogy mondod.

A rendszerváltáskor gyártottunk ruhákat. A piacon árultuk, meg butikokba adtuk el amit tudtunk. Egyszer egy nő megvett öt inget, mikor bevittem a butikosnak, még úgy a kezemből. Ennek ellenére abbahagytam, mert bár mindenkinek tetszett, fogdosták, nézegették dicsérték, az ára is rendben volt, de a legtöbb nem vett belőle. (Annyi mindenesetre nem, hogy megérte volna gyártani. Kevéssé érte meg mint a többi tevékenységem. Akkor meg minek.) A hagyományos stílus kellett nekik, az se baj, ha drágább volt, csak legyen rajta logó. Én meg szart nem voltam hajlandó gyártani.

mojoking77 2014.09.04. 12:07:06

@Gergely_it: Meg jo, hogy erted az ironiat. Bar ha jol sejtem inkabb az elso felevel bantottam meg a finom kis lelkedet. Hat, ez van. Nem baj az, mindenki azt csinal a sajat eleteben/eletevel, ami neki tetszik.
@polyvinyl: Mint mar tobben megemlitettek, nincs is. Gyonyuru pelda erre az Armani, ahol elesen meg lehet kulonboztetni az AJ-t (torok/kelet europai fucsuroknak keszult ruhazati termekeket, hatalmas logokkal, kb Levi's, Nike arakkal), az Armani Collezioni-tol, amin nagyjabol sehol nem latszik egy markajelzes se, es nagyjabol ket-haromszor tobbe kerul mint az elobbi...

Nazareus 2014.09.04. 12:16:35

@braue: Az, hogy te érdekes vagy-e több dologból tevödik össze, mindegyik fontos, nem lehet csak egyet kiemelni.

Ilyenek pl. külsö, humor, kedvesség, vagyon, stb. (ez nem rangsor akart lenni).

Egyébként elég idös vagyok már :)

Ha tetszik, ha nem, a nöknek a biztonság kell. És ebbe bizony az anyagi biztonság _is_ beletartozik.

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 12:29:37

@braue:
Sajnos félreolvastam ki mit írt, én veled értek egyet.

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 12:34:42

Amúgy még ruháról eszembe jutott az is, hogy unokatestvérem szalagmunkás egy varróüzemben, ahol kimondottan felső vagy felső-közép kategóriás ruhákat varrtak. Nos, mikor jött a válság, és bajba kerültek, akkor elkezdtek egyre olcsóbb anyagot rendelni, amitől estek ugyan a megrendelések, de messze nem olyan mértékben, hogy az tönkretette volna a céget, ugyanis a vevők többsége ugyanazon márkákat rosszabb minőségben továbbra is megvette. Persze tény, hogy ha így folytatják, akkor előbb-utóbb tönkremennek, csak ez nem néhány év kérdése, el kell terjednie a vásárló körben, hogy most már gagyinak számít, mert amúgy nyilván az ő többségük is ugyanúgy laikus és nem tud magától különbséget tenni, így marad a sznobizmus.

dedalon74 2014.09.04. 12:43:27

Maradjunk annyiban, hogy van adidaból is luxus: stella mccartney, yamamoto, és nike-ból is akadnak milliós darabok pl. a limitált LeBronok. Az ok pedig, hogy széthullanak a 40 ezres airmax-ek itthon, hogy boltban se árulnak erdetiket. Legutóbb jártam körbe az egyik plázát, és végig mosolyogtam a boltok készleteit. Elvétve volt a polcokon original, a többi fake közé rejtve.

braue 2014.09.04. 13:17:28

@Nazareus: Persze. De intelligens és nem bárkirongyának "szegődő" nő bizony nem az alapján választ, hogy BMW-d van, vagy semmid.

Az egészséges okos nőknek nem kell biztonság. Megteremtik maguknak. Akiket a vagyon vonz (és akik biztosan megcsalnak később minden adandó alkalommal, sőt otthagynak, ha már megkapják a vagyonod felét) azok bizony kurvák. Mert kurva az, aki pénzért adja a szerelmet. Mindegy, hogy azonnal elkéri kp, vagy csak ezentúl mindet te fizetsz.

Nekem srác koromban volt vagy hatvan-hetven nőm. Szegény voltam mint a templom egere, legalábbis egy kis lakáson kívül semmim nem volt, az is csak tizennyolc éves koromban lett, de akkorra már elég sok nőn túl voltam. Semmi bajuk nem volt vele. Nem házasodni akartak, hanem kefélni. Ugyanakkor volt egy osztálytársam, akinek már akkor nyugati autója volt (negyedik gimnazistaként), mikor tíz emberből kilencnek még semmilyen autója nem volt ( a faterja nőgyógyász volt, vitorlással a Balatonon, villával a Pasaréten) és mégis negyedik év végén vesztette el a szüzességét egy kurvával a Rákóczi téren, tíz perc alatt és nem esett jól neki. Én akkor már legalább a huszadik nőmet döngettem. És nem akármilyen nőket. Válogatós voltam kifejezetten.

Szóval, ha te házasodós fajta vagy (miden nőt el akarsz venni, akinek teszik a BMW-d), akkor bizony nem sok nőd lehetett, akkor te mit tudsz róluk? A fiam ilyen. Pedig kifejezetten férfias és kifejezetten jóképű. Az is minden nőt el akart venni, aki szétrakta neki. Csak a nők nem akartak hozzámenni, egy kivétellel.

Szóval a házassági szándákú ismerkedés (akkor fontos lehet a nőnek a vagyonod,. de akkor is jobb, ha szerelemből házasodsz) és a csajozás között akkora a különbség, hogy zongorázni se lehet. Nagy tévedés, hogy a nők a BMW-re buknak. Arra a kurvák buknak. A BMW-től nem tudnak elmenni.:)) A kurvák meg nem is akarnak. Nekik csak a pénz kell.

dedalon74 2014.09.04. 13:29:19

@braue: Azóta anyagiasabbak lettek a csajok. Ma már csak a pénz számít, és az mit mutatsz magadból a külvilág felé.

braue 2014.09.04. 13:33:45

@dedalon74: Tévedésben vagytok. Aki csak kefélni akar az miért lenne anyagias? Ha pénzért kefél, akkor kurva, akkor nem is kell.

De nem így van ez. Azok terjesztik ezt, akik nem képesek elég, vagy elég jó nőt szerezni és ezzel magyarázzák. Csak mivel magyarázzák akik gazdagok, de mégse jut nekik rendes nő, csak kurva?

braue 2014.09.04. 13:44:54

Nem viccelek, a lányomhoz olyan Mecikkel jártak a hapsik, hogy alig bírtak a sarkon befordulni. Volt egypár belőlük. A feleségemnek sok tízezerbe kerülő belga, mag távol-keleti fadobozos bonbonokat hoztak kilószám, nekem drága piákat, naponta. Egyiknek se volt több ideje pár hónapnál, mert a lányom ahogy azt érezte, hogy nem kezelik egyenrangú félként, elküldte őket a fenébe. Még egy tv-ben sokszor szereplő arc is volt köztük, akit én például csíptem.

Oszt a lányom mégis egy normális hapsihoz ment férjhez, akinek a tizede vagyona sem volt, mint sok udvarlónak. Vagy öt éve boldogan élnek. Nem gazdagok, de van házuk mindegyiknek jó kocsija, jó állása. Most már csak gyerek kellene!

FlybyWire 2014.09.04. 13:48:14

@braue: "Az egészséges okos nőknek nem kell biztonság"

Ez alapján akármennyi idős vagy, nem igazán sikerült megismerned a nőket.

Még a legsikeresebb, leggazdagabb szingli is mindig erre vágyik, amennyiben egészséges a lelke.
A biztonságnak csak 1 része az anyagi, és tényleg van olyan, akinek ez a része nem annyira fontos, de nem szorul rá.
A biztonság ősi, fajfenntartó ösztön. Hiába gazdag anyu, ha meghal vagy bármi rossz történik (jön egy háború neadjisten), akkor erős, biztos apu kell aki támasz, védelem és megélhetés, bármilyen körülmények között.

FlybyWire 2014.09.04. 13:50:35

A poszt lényegéhez: mindenkinek a saját ízlése legyen a mérvadó.
Én mindig az ár-érték arányt nézem, van amikor számítógépalkatrészt vezek 150 ezerért, mert tudom hogy tartósan használható lesz, és lassan fog értéket veszíteni majd, és van amikor 4000 forintos cipőt, mert pontosan tudom, hogy csak 1 nyárra kell majd, 4-5 hónapig semmi baja sem lesz, jól néz ki, és ennyit így bőven megér.
Az ízlés pedig megint más kérdés, ma már olcsó és drága cuccok lehetnek egyaránt szépek v. csúnyák, ízlésesek vagy förtelmesek.

FlybyWire 2014.09.04. 13:54:45

@braue: "Nekem srác koromban volt vagy hatvan-hetven nőm"

Ja ezt csak most olvastam... bocs, ha előbb látom, nem reagálok... neked nem az én válaszaimra van szükséged, hanem valami profibbra, aki meghallgat.
Rég láttam ennyi kompenzációt egy helyen 1 kommentelőtől.

FlybyWire 2014.09.04. 13:56:20

@braue: Na hagyd abba, szétröhögöm magam :D
Vén kapuzárásos, de azért aranyos! Most már kár lenne, ha kiderülne, hogy kamu....

braue 2014.09.04. 13:56:32

@FlybyWire: Te nagyon nagyon okos vagy. Aki nem úgy él (élt) mint te, az ostoba.

FlybyWire 2014.09.04. 13:59:43

@braue: Ezt nem tudom, miből szűrted le, mert magamról semmit sem írtam, de a fenti szuperképességeid alapján természetesen már azon sem lepődöm meg, hogy pontosan kiismertél.
Mesélj, de most rólam is :)

braue 2014.09.04. 14:01:23

@FlybyWire: Diploma nélküli pszichológusokkal van tele a net. Sajnállak, hogy olyan szar élezed van, ami azt se engedi meg elképzelni, hogy más nem olyan nyomorult, mint te. És aki mást mond az hazudik, mert te vagy a nemtő és nálad senkinek nem lehet jobb.

Mert neked csak három nőd volt, az nem azt jelezni, hogy az az etalon, és akinek többje van mint neked akár nőben, akár vagyonban, akármiben, az hazudik.

Egyszerű elképzelés de legalább kezelhető. Nézz körül, mondjuk nem feltétlenül a Havannán!

FlybyWire 2014.09.04. 14:03:22

@braue: Ok, tehát 3 nőm volt, és önképző pszichológus vagyok.
Most lássuk, van-e vajon diplomám is, és ha igen, milyen!
Meg érdekelne, hol dolgozom (ha egyáltalán). Lécci... :D

braue 2014.09.04. 14:03:38

@FlybyWire: A primitív dumádból még egy tízéves is leszűrné.

Azt hitted nagyon okos vagy?

FlybyWire 2014.09.04. 14:04:54

@FlybyWire: Ja ezek szerint nemcsak hogy Magyarországon élek, de még Bp-en, a Havannán is. Na most már legalább hazatalálok délután.

Mi történt veled, 2 posztis úgy, hogy nem fényezted agyon magad? Csalódnom kell?

braue 2014.09.04. 14:05:04

@FlybyWire: Szegényhülye. Kezeltesd, bátoríttasd magad máshol! Az nem az pszichiáter válaszol rovat.

FlybyWire 2014.09.04. 14:06:22

@braue: Ugyan mester, hogy hinnék én bármiben is, amikor itt vagy Te, aki már mindenkit megdugott, mindent elért az életben, és mindent meg is mondott :)

Mindjárt leírod az IQmat is pontosan, már tűkön ülök.

FlybyWire 2014.09.04. 14:09:07

Na jó, elég volt a medventáncból. A Viagra licensze is lejár idén, mindenkinek lesz végre alkalma értelmesebb dolgokra is.

Visszatérve az ontopicra: szerintem a divatmajom-szindróma messze legerősebben (a női divaton kívül) a high-techben tarol, természetesen elsősorban a 17szeresen túlárazott almacuccok hívői körében.

Őket kb. annyira értem, mintha a Szíriuszról estek volna ide tegnap éjjel. Totál idegen lények számomra....

Nazareus 2014.09.04. 14:13:01

@braue: Az egészséges okos nöknek is kell a biztonság. Genetikailag a nökbe van kódolva.

Egyébként nincs sem BMW-m, sem más hasonló autóm.

Egyébként nem figyelsz arra, amit irtam. Nem azt irtam, hogy a BMW alapján választanak, hanem azt, hogy bizony az is EGY faktor a többi közt. LEHET pótolni a BMW hiányát, humorral, kinézettel, kedvességgel, ahogy lehet pótolni pl. a humor hiányát BMW-vel.

Ezért lehetséges, hogy szegény srácként is csajoztál. Megvolt (megtanultad, kigyúrtad, akármi) az, ami pótolta a BMW-t. Nyilván nem pótolhat 10 faktort, de néhányat igen.

Egyébként ne rólam mondj állandóan véleményt, hanem a témáról. Én se minösitelek téged meg bocsátkozok alaptalan feltételezéskbe veled kapcsolatban.

braue 2014.09.04. 14:14:55

Azért az érdekes, hogy valaki szolga és falcolnia kell idegenbe, hogy ne éhbérért dolgozzon, ettől rövid idő alatt okosnak és mindenki felett állónak képzeli magát. Máris tanítana, a a nőkről, a világról, az életről, mert ő már nem magyar proli, hanem nyugati bérmunkás. Az meg egy rang. Az egy színvonal. Az egy maximum amit a magafajták elérhetnek. Gratulálok!

Csak ne csodálkozzon, ha lesajnálják, akik valóban tudják mi az élet és ki is tudják a lehetőségeiket használni! Csak szánni lehet a hasonszőrűeket.

FlybyWire 2014.09.04. 14:16:52

Ja egyet kifelejtettem: van egy márka, amihez ragaszkodom, nem épp elit, de erős középosztály a parfümök között, ez pedig a Hugo Boss. Na persze a 7000 forintos 100ml-es tusfürdő már itt is sznobéria, de pl. a deo stickeket többnyire jó áron veszem a duty free-kben mindig, néha pedig egészen durván jó akciók vannak.

Ez a hűség nem csak az illatnak szól (ha már a nőknél tartunk ;)), egyszer egy időre kifogytam és pár napig használtam valami kommersz izét (nívea vagy fa már nem tudom), és a nyári este végén bizony már zongorázni lehetett a különbségét, pedig a nap nagy részét légkondis helyen töltöm.

Szóval az ár-érték arány magasan nyert itt is. 10e ft fölött szerintem hülyeség deosticket venni, az alap 1-2 ezer forintosak viszont.... hát, nem állnak ki semmilyen gyakorlati próbát. Az illat meg úgyis ízlés dolga.

FlybyWire 2014.09.04. 14:19:01

@braue: Ez mellément, itthon élek :) csak nem Budapesten. Hálistennek.

Nazareus: felesleges próbálkozni, úgysem a mondandó érdekli, csak ömlengeni, kompenzálni jött (ha nem lenne nyilvánvaló)
Meg most már fröcsögni is, hogy erre rámutattam.
Egyébként pontosan, jól írtad le, egyetértek.

Nazareus 2014.09.04. 14:21:07

@FlybyWire: :) Lehet, hogy igazad van :)

braue 2014.09.04. 14:26:57

@Nazareus: De nem. Az okos nő eltartja magát, miért lenne bárki rabszolgája? Miért házasodna pénzért? Ma már nem a föld a vagyon, bármennyire is azt gondolja néhány buta politikus, hanem a tudás. Azzal sokkal többet kereshetsz, mint a földdel.

Nem csak a lányom szabad és erős nő, hanem sokan a barátai közül is. A lányom tud magának BMW-t venni, nem kell neki egy férfi aki vesz neki. A lányom többet keres mint a férje, és sokkal többet mint a magyar átlag. Azért is jött haza, Friedrichshafenből, mert már itt is sokat ígértek neki. A kolléganői is hasonlók. Miért kéne egy ilyen nőnek, hogy csicskáztassa egy hapsi, csak mert pár forinttal többje van?

Te sem figyelsz. Mikor én srác voltam talán száz BMW volt az országban. Senkinek nem volt az ismerőseim közül, csak a nőgyógyász fiának nyugati autója. Még keleti se volt senkinek. Nekem is húsz éves koromban lett.

Az meg nyilvánvaló volt hogy nincs jó autód. Mondtam a fiamnak is ez volt a dumája, a kudarcai megmagyarázására (hogy a nőknek csak a gazdag pasik kellenek), míg nem kupálódott ki. Most már más okot kell keresnie, hogy mi a baj a nőkkel!:))

braue 2014.09.04. 14:28:50

@Nazareus: Megtaláltátok a másikat. Erősítgessétek egymást, hogy nem is ti vagytok a kukák, hanem a nőknek csak a gazdag pasi kell, akkor is, ha csak kefélni akarnak egyet!:))

Ti biztos tudjátok.

FlybyWire 2014.09.04. 14:29:25

@braue: A nők számára a biztonság nem egyenlő az anyagi biztonsággal.
Persze ha a lányod a Te eszed és gondolkodásmódod örökölte, akkor számára talán így van.

Nekem milyen kocsim lehet vajon? 3 nőt milyennel lehet szerezni?

FlybyWire 2014.09.04. 14:30:54

@braue: Sajnos túl egyszerű vagy a beszélgetés folytatásához, így szerintem részemről feladom. Nazareus türelmesebb, talán ő fut még egy kört, hátha megérted, miről beszélgettünk itt páran.

braue 2014.09.04. 14:31:20

@Nazareus: Egyébként, ha belegondolsz: Ha igazatok lenne, akkor a tíz százaléknyi gazdagabb hapsi szerezne meg minden nőt. A 90% férfinak nem jutna semmi. Így van ez? Veled így van?

Nazareus 2014.09.04. 14:36:12

@braue: Attól, hogy anyagi biztonságot is keres, még nem lesz rabszolga :)
Ezek szerint feltételezed, hogy ha a pasinak több pénze van, akkor máris csicskáztatja :)))) Elég rossz feltételezés, gondolom, akkor azt is mondod, hogy az a pasi, amelyik erösebb a nönél, az veri is...

Egyébként ha tetszik, ha nem, a gazdagabb pasiknak több (és jobb)nöjük van, mint a szegényebbeknek. Vannak kivételek, de azok a kivételek. Olvass után a vonzalom alapjainak, mitöl lesz valaki attraktiv és mi alapján választanak párt maguknak az emberek.

És már megint az én autómmal foglalkozol. Hol a BMW-met emlegeted, hol meg azt, hogy nincs is jó autóm. Ne az én dolgaimmal foglalkozz. És kudarcaim sincsenek (legalábbis olyanok, amire célzol).

Nazareus 2014.09.04. 14:37:15

@FlybyWire: Már én se birom sokáig :D Tudod... pusztába kiáltott szó...

panelburzsuj 2014.09.04. 14:42:04

@Nazareus:
Szar érzés lehet ám, hogy volt hetven olyan nőm, akikbe együtt ötezer másik járt előttem.

Még ha puszta mulatságból is.

FlybyWire 2014.09.04. 14:46:15

@panelburzsuj: :D
Na ebbe beletelik kis idő, mire dekódolja majd :)

braue 2014.09.04. 14:56:43

@Nazareus: Szerinted nem. Fiatal lehetsz, ha azt képzeled, hogy nem jön ki néhány év után, hogy ki mit is hozott a házasságba. Biztos lehetsz, hogy kijön. Ha valaki meg azért megy férjez, hogy (anyagi) biztonságban legyen, akkor száz százalék. Nem egy, nem két házasságot láttam tönkre menni.

Az sem igaz, hogy a gazdagabb pasiknak több és jobb nőjük van. Ezt ti magyarázzátok be magatoknak, hogy miért csak közepes vagy gyenge nőkkel jön össze. Megpróbáltad más egy kifejezetten jóval is? Vagy egy párral. Biztos, hogy előbb utóbb összejön, ha nem vagy rusnya, büdös, néma levente vagy nyomorék. Akkor is összejön, ha nem is vagy gazdag.

Nem mondod, hogy nem látsz naponta kifejezetten bombázókat mondjuk a buszon! Aki ott utazik, talán csak nem mind a gazdag pasik babája és talán nem is akar az lenni! Meg kéne próbálni, nem előre megmagyarázni, hogy miért nem fog összejönni!

Én nem olvasok a vonzalomról, hanem a mestere voltam és vadul műveltem. Tedd te is azt! Ne nyavajogj és ne higgyél el minden hülyeséget, ami leírnak! (Egyébként az első alap a szag. Nem egy barátnőmtől hallottam anno, hogy milyen jó a szagom. És igen én is azt éreztem, hogy jó a szaguk, ha hozzájuk bújok. Az ember olyannal nem is kezd hiába milliomos, akinek taszító a szaga, vagy az illata, hogy félre ne értsd!)

Nem a te BMW-det emlegettem. Általában a BMW-t. Azt hittem ez világos. Ne is haragudj, ha azt szeretnéd, hogy veled ne foglalkozzanak, akkor ne írj! Akinek egészséges az önbizalma, azt egypár itteni megjegyzés nem tudja bántani. Akinek meg nem, az folyton nyomul, hogy hátha egyszer egy kis jót is hallhat magáról, mert azt biztos nem utálnád ennyire.

Érvek kellenek, nem sértődés. Te legalább részben teljesíted, vagy megpróbálod, és ez is valami.

Rajta, ne légy már anyámasszony katonája! hajtsd a jó nőket! Kizárt, hogy egy sem jön össze, ha normális vagy! A fiatal férfiak 90%-a olyan mint te. Te ne legyél balek, ne legyél olyan mint a kilencven százalék! Csak magad miatt! Engem csak mint emberbarátot érdekel, vagy inkább érdekkelt idáig.

Sok szerencsét! Mert az is kell. De csak annak lehet, aki mer is és nem csinálja össze magát néhány kudarctól!

braue 2014.09.04. 14:58:39

@FlybyWire: Mitugrász itt a többiek bokája körül, vidékifiú?

Nazareus 2014.09.04. 14:59:48

@braue: Pfff :))

Csak velem foglalkozol. Na jó ezennel lezárom itt a beszélgetést veled, de leirom azokat, amik annyira érdekeltek velem kapcsolatban:

- 49 éves vagyok
- Pontiac tipusú gyönyörü autóm van, amiböl talán nincs is másik az országban, újonnan vettem USA-ban (mikor ott éltem) és azóta is megvan.
- Gyanitom, hogy több növel volt dolgom mint neked (még ha az a 60-70 igaz is:).
- Nem vagyok milliomos.

További sok sikert.

FlybyWire 2014.09.04. 15:04:14

@Nazareus: naaa, most elrontottad a játékot!

Én inkább nem írom le ezeket magamról, egy pici öröme hadd maradjon, képzeljen aminek csak akar.
Azt olvastam, hogy az ilyen kétségbeesett, egyszerű lelkeket jobb nem tovább bolygatni.

FlybyWire 2014.09.04. 15:05:50

"Én nem olvasok a vonzalomról, hanem a mestere voltam és vadul műveltem"

Ezt levédetem aláírásnak szerintem.

Nazareus 2014.09.04. 15:07:38

@FlybyWire: Gondolom a nökkel kapcsolatban is ilyen a találati aránya, mint velem kapcsolatban :))))

FlybyWire 2014.09.04. 15:07:40

@braue: nem tudom eldönteni, hogy két lábon járó pénztárca, vagy két lábon járó pénisz vagy inkább. De ne hagyd abba, a jó szagodra szerintem most már a fél index olvasótábora kíváncsi.
Mintát lehet kérni postán? :)

FlybyWire 2014.09.04. 15:09:53

@Nazareus: Amúgy honnan tudja pl. hogy nem vagyok nő? Sehol nem írtam, hogy férfi lennék.

Nem kellett sokat piszkálni, hogy kiderüljön, milyen buta szegény. A fentebb említett 2 tényezőn és mérőszámon (pénz, megdugott nők) semmit nem tud értelmezni. Na talán még az autókat, bár az a pénz része.

Nazareus 2014.09.04. 15:11:25

@FlybyWire: :):) Na ja. De ha kiderülne, hogy nö vagy, akkor szerinte biztos kurva, mert a pénz érdekel :D
(valójában mert nem vele értesz egyet)

Nazareus 2014.09.04. 15:13:29

@FlybyWire: Egyébként nem vagy nö :)

FlybyWire 2014.09.04. 15:16:51

@Nazareus: Igen, a számítógépalkatrésszel meg a 4000 forintos cipővel lebuktam :D

Nazareus 2014.09.04. 15:20:34

@FlybyWire: Nem azzal :) másik blogban irtad régebben, hogy a feleséged megszült :)

Gratula a több mint egy éves lurkóhoz :)

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 15:23:09

@FlybyWire:
Viszont az anyagi biztonságot nem egy adott társadalmi szintjéhez képest rongyrázó embertől fogja megkapni. Tehát semmit nem számít a BMW, mert ha a férfi jövedelmileg felső-közép rétegbeli, akkor nem számít semmit, ha van, vagy nincs, ha meg alsó vagy alsó-középrétegbeli, akkor nem a biztonságot, hanem a rongyrázást látja benne a nő. Már ha nem kurva.

diszkriminans (törölt) 2014.09.04. 15:27:55

Egyébként érdekes kérdés ez, mert szerintem is minimális szinten minden nő igényli az anyagi biztonságot is, még akkor is, ha ő magának megteremtette. Szélsőséges példa, nem fog hozzámenni egy csöveshez, de aki kilakoltatás szélén van, azt is valószínűleg hátrányban részesíti, és ettől még nem lesz kurva.

FlybyWire 2014.09.04. 15:31:28

@Nazareus: lol... te aztán nagyon figyelsz... köszi :) jól vannak mind a ketten amúgy :)

@diszkriminans: az anyagi biztonságnak nemhogy nem jele a rongyrázás, hanem inkább ellentéte.
Ettől függetlenül a nőknek a stabil háttér a fontos, és efelől nincs kivétel, ha őszintén a lelkükbe néznek/nézünk :)
A stabil háttérnek pedig egyetlen része az anyagi biztonság. Ha csak ez lenne egyedül, akkor mindenki maffiózóhoz vagy politikushoz menne hozzá (tulképp össze is moshatjuk), hogy miért nem teszik: egyrészt senki nem akar özvegy maradni, vagy börtönben látogatni a választottját, másrészt sok nőnek azért fontos a férfiban a gerinc megléte is - mert a morális stabilitás is stabilitás.

phaszfej 2014.09.04. 16:30:20

A nő hatalmat akar.
süti beállítások módosítása