HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Nyugodj le, Gyurcsánynéd bukott, törődj bele. Most Soros új ukáza: Talpramagyar Peti... (2024.12.18. 16:08) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Szájer melyik homokmeneten vonult? (2024.12.18. 16:07) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mellesleg ezt írtad te b*szott korcs: "A másság ballib érték. Nem Orbá... (2024.12.18. 16:05) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hogy szellemi fogyatékos elmebeteg vagy te darab szar (2024.12.18. 16:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: S mi a gond? (2024.12.18. 15:15) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (137) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (238) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (245) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (276) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (190) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (124) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (179) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (229) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (40) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (329) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (166) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (75) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (226) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (174) patkány (1) pékáru (1) pénz (249) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (291) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (9) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (112) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (186) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (69) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van: hitelesek, szevasztok!

2022.07.16. 00:09 Elegem Van

Év elején dörmög nekem egy barátom, hogy van megtakarítása, vesz fel hozzá kedvező hitelt, és vesz rajta lakást, mert ez jó befektetés. Mit szólok hozzá? A devizahiteles időszakban megszoktam az ilyen kérdéseket, és az elvárt reakció a lelkes bólogatás, mert a kérdező nem a véleményemre kíváncsi, hanem önigazolást keres. Ezzel a cimbivel viszont azt képzeltem, hogy vagyok olyan viszonyban, hogy óvatosságra intsem. "Most van x millió megtakarításod, 'oszt lesz egy valag hiteled, nem jó csere." De igen, mert az ingatlanárak mennek fel, a hitel kedvező, a törlesztő tíz évre fixált, baj nem lehet. Ó te kis csacsi! - mondtam - Szart se ér a fixálás, ha baj van. A rendszarváltás előtt az egész országnak volt OTP-hitele öt százalékos kamaton. Aztán lett harmincöt százalékos infláció, a helyzet tarthatatlanná vált. Bokros az ő csomagocskájában törvényileg felülírta a korábban megkötött egyedi szerződéseket, amit az Alkotmánybíróság - gazdasági szükséghelyzetre hivatkozva - jóváhagyott. Aki tudott, viszonylag kedvező feltételekkel előtörleszthetett, a többieknek jutott a torkos borz projekt. Ha beüt a szarcunami, cseszheted a fixált kamatodat, a kecó téglájáért meg nem adnak kenyeret a boltban, szóval hitelre ingatlant kockázatos befektetés. Láttam rajta, hogy a fal és borsó esete forog fenn, ezért végezetül a szokásos módon zártam le a beszélgetést: A te pénzed, ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz. Természetesen felvette. Boldogan. A héten már mintha nem lenne annyira boldog.

Miként a többi hiteles sem. A már kormányzatilag elismert recesszió munkahelyek elvesztésével, a rezsicsökkentés nevű parasztvakítás kivezetésével, a belátható időn belüli árstopok feladásával, a perceken belül harminc százalékos inflációval, a forint leértékelésével járó új világban hitelesnek lenni valószínűleg nem lesz nagy boldogság. Kemény évek jönnek nagyon sok emberi szenvedéssel. (Íjász barátom szerint Zord idők.) Természetesen erről nem az elmúlt száz év legjobb tíz évének totális felhatalmazással bíró kormánya (kormánya?) tehet, hanem mindenki más. Ám a buta parasztok is elkezdenek lassan ébredezni, a számlák és banki felszólítások érkezésekor. Mert ezek jönni fognak. Kegyetlenül. És a "nemzetvédő" kormány a bankok mellé fog állni, mert a tróger kormányzás árát az emberek fizetik meg. Mindig.

És nem is tehetnek mást. Mert ha a bankrendszer bedől, az még nagyobb gebasszal jár. A magyar bankrendszer pedig igen kockázatos helyzetbe kerül pillanatokon belül. A mai optimista felmérések - meg a kötelező propaganda - szerint minden jó. Mélyebbre nézve semmi sem. Kockázat szempontjából bankjaink három csoportba sorolhatók. Az első - legkevésbé kockázatos - csoportot a külföldi tulajdonú bankok képezik. (Erste, Raiffeisen, K&H, CIB, UniCredit). Egyfelől, mert óvatosabbak voltak a nemzeti szpáhik vállalkozásainak hitelezésben, másfelől, ha beüt a krach, az anyabankjaik tolnak ide egy kis zsét a kimentésükre. Nem azért, mert annyira szeretnének, hanem mert nem kockáztatják nemzetközi reputációjukat a kerekítési tényezőként szereplő magyar leánycégért.

A második csoportot az OTP képezi egymaga. Csányi úr bonyolult helyzetben van, de ezt megszokta, harminc éve abban van. A bankot profi módon vezeti a "legnagyobb uzsorás", de most komoly gondokkal küzd. A tőzsdei árfolyam egy év alatt nagyjából a felére csökkent dacára az intenzív árfolyam karbantartásnak (lesz még lejjebb is). Csányit erősen foglalkoztatja az utódlás kérdése, amely probléma önmagában sem egyszerű, ehhez kapja a hitelezési fejreállás kockázatát. Ami az OTP előnye a Csányi család szempontjából - széttöredezett tulajdoni szerkezet -, igen nagy hátrány válság esetén, mert nincs aki, tőkét toljon a bankba, ha szorul a kapca. Sőt, ha a befektetők menekülőre fogják, még nagyobb a baj, mert a Csányi család hamar kiszorulhat, hiszen egy tőkeerős jelentkező bagóért felvásárolhatja az egész kócerájt. (Utódlási probléma megoldva.) De az igazi havária akkor áll elő, ha a halódó nyugaton rájönnek, hogy az OTP jelentős részben - Rahimkulov testvérek - Putyin úrhoz köthető bank. (Enélkül Viktor már rég lenyelte volna, de Vologyával nem mert kekeckedni.) És bekerül valamelyik szankciós csomagba. Hát akkor térdre imához!

A harmadik csoport az Orbán, Matolcsy családhoz köthető bankok, amelyből éppen kiszorítják a Rogán, Szíjjártó vonalat. A "szuper bankként" beharangozott (Külker, Takarék, Budapest) összevonásból létrejövő grup röhej, válság esetén, mint a jancsiszög. (Ezt a konglomerátumot egy olyan fickó vezeti, aki tizenöt éve még azzal csinált karriert, hogy Gyurcsány pénzügyminiszterével szokott együtt vadászni. Most meg Viktor pénztárcájának bizalmasa. "Én csak kisnyilas voltam Pelikán, azoknak meg lett bocsájtva. - Igen? Engem nem is kérdeztek.") Valós tulajdonosai egy fillért nem fognak beletenni a zord időkben. A Gránitban az a jó, hogy azt az üzleti modellt alkalmazza, amely miatt huszonöt-harminc éve az Ybl Bank és a Reálbank megbukott. A betétesek pénzéből a bank tulajdonosa - Tiborcz - vállalkozásait finanszírozza. De hát a régi komcsi Jendrelovicsné sem adhat mást, mint lényege. Külön öröm, hogy első körben az odakényszerített EU-pénzek ellopásából felfújt nemzethy vállalkozók fogják jól megszívni. A Szíjjártó házi kifizetőhelyeként működő Exim - ha jól kozmetikázzák az adatokat - összehoz vagy húszmilliárdos hiányt, de ezzel küzdjön az új vezetés. Bár nem lesz könnyű dolguk, a Kormány a napokban húzta le az alaptőke emelésre betervezett tízmilliárdos támogatást. Majd összevonják a másik kifizetőhely MFB-vel, amellyel jól tökön lövik magukat, de ezeknek ennyire futja.

bankkolcson.jpg

Nos, tehát, polgártársak, a szitu a kövi: A fejre álló gazdaság magával rántja a zembereket, vállalkozásokat, amely keményen lecsapódik a bankrendszerben. Csakhogy a nagy magyar bankrendszer, mint forgószélben a papírsárkány. Valós tulajdonosok nélküli kifizetőhely a nagyrészük. Meg kell őket menteni. Meg fogják. A magyar emberek pénzéből. Szóval drága magyar emberek, nem ti fizetitek meg egyszer. Kétszer fogjátok. Elsőre a hiteleitek kőkemény bevasalásával, másodjára a bankok megmentésére fordított adóforintjaitokkal. Hitelesek, szevasztok! Nem sokára elegetek lesz.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


119 komment

Címkék: politika orbán gyurcsány kormány bank pénz életérzés párt bizalom tisztesség megtévesztés becsapás Magyarország EU Matolcsy

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr6017884163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littke 2022.07.16. 08:52:06

Hat ez az iras nagy handzsabandzsa, a kerdes az: fel fognak e menni az ingatlan arak vagy sem? Ha igen es a szerzodesbeli kamatlab marad, az illeto penzt csinalhat, ezt "leveraged buyout" -nak hivjak.
Mindez meg spekulacio, itt tanacsot adni nem lehet.

gigabursch 2022.07.16. 14:42:39

Őőő...
Téged sem érdemes pénzügyi tanácsadóként alkalmazni...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.07.17. 12:16:53

"...A már kormányzatilag elismert recesszió munkahelyek elvesztésével, a rezsicsökkentés nevű parasztvakítás kivezetésével, a belátható időn belüli árstopok feladásával, a perceken belül harminc százalékos inflációval, a forint leértékelésével járó új világban hitelesnek lenni valószínűleg nem lesz nagy boldogság. Kemény évek jönnek nagyon sok emberi szenvedéssel. (Íjász barátom szerint Zord idők.) Természetesen erről nem az elmúlt száz év legjobb tíz évének totális felhatalmazással bíró kormánya (kormánya?) tehet, hanem mindenki más. Ám a buta parasztok is elkezdenek lassan ébredezni, a számlák és banki felszólítások érkezésekor..."

:-)
Ó, bőven megelőztelek. Viktor bedrogozta az országot. Eddig tartott a mámor. Most megvonja a szert tőlük, és az igazság pisztolyának csövét feldugja a szájakba. Mindenkiébe. Annak a szájába is, aki tudta, hogy mi lesz ennek a vége, meg annak is, aki elhitte, hogy ez így fenntartható. A tiedbe is, az enyémbe, nem csak a barátodéba: ezt nem ússza meg senki, ebből nem marad ki senki. Jogos az elkeseredéssel vegyes szomorú kárörömöd, hogy képtelen voltál megóvni a barátodat, de valójában az ő baja a te bajod is, és mindenki másnak is a baja lesz: dominó elv fog érvényesülni, társadalmi és országos léptékben.

"...Legkésőbb a közelgő őszi, téli időszakban, amikor már hidegre fordul az idő és hamarabb kell felkapcsolni a lámpákat, a magyar nép jelentős része, vagy eddig az alternatív valóságban élő része megtanul különbséget tenni a fontosnak látszó és a valóban fontos dolgok között, ami nem sikerült neki az elmúlt 12 évben. Igen, az elmúlt 30-ban sem.

Végül ide is eljutottunk. A valóság sivatagába. És nincs az a propagandagépezet, ami pénzzel tölti meg az üres pénztárcákat és kifizeti a droghoz szokott honpolgár megemelkedett rezsijét.

Nem fog működni a varázslat..."

zordidok.blog.hu/2022/07/15/a_szenvedely_rabjai

Egyébként – milyen különös ezt így leírni, ennyi év és ennyi poszt után (2013 óta tolod) – szerintem ez az egyik legkeményebb posztod. Még azt is mondhatnám, hogy kissé kockázatos is. Akár jogilag is. De lehet, hogy mire számítana, már semmi sem fog számítani ebben az országban.

Közeleg a tél, ahogy a Starkok mondanák, és ez ebben az esetben konkrétan hideget és zord időket jelent. Már ősszel.

És a magyar történelmi tapasztalat szerint ezzel az ősszel állandóan csak gondok vannak.

Inkább nem tippelem meg, hogy blogketrecbe jut-e a posztod, de sok sikert. :-)

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.07.17. 13:09:34

"Inkább nem tippelem meg, hogy blogketrecbe jut-e a posztod, de sok sikert. :-)"

:-))) És alig fél órával később...

Üdv a partiban, bloggertárs. Olyan még soha nem fordult elő, hogy egyszerre legyünk a blogketrecben – egyszerre is kerültünk fel –, de ilyen zord időkben bármi megtörténhet.

MEDVE1978 2022.07.17. 13:17:56

Meg kell hallgatni mondjuk valamilyen szakértőt, akár Surányit a Friderikusz interjúban a jelenlegi gazdasági problémák okáról, ebből emeljünk ki hármat és vizsgáljuk meg a kormány viselkedését az ügyben:
1. Az energiahordozók árának emelkedése és szűkössége a télen. Ez egy objektív folyamat, ami rajtunk kívüli okokból történik. A kormány erre nagyon kevés ráhatással van, a tárolókat próbálja tölteni, benyalt Putyin elvtársnak (ami ebben az esetben egy elég ambivalens dolog: egyik oldalon a nyugat csúnyán néz ránk, másik oldalon nekünk még jön valameddig a gáz). Kérdéses, hogy volt-e értelme a rezsicsökkenésnek mostanáig + benzinár fixálás? Volt és van. A hatósági áras fixálások közül a csirkefarhát típusú a legkevésbé hatásos, utána jön a rezsi és utána jön a benzin. Elsősorban azért, mert a benzin mindenre rárakódik, gyakorlatilag egy az egyben inflációs hatása van. Ha a benzint elengedték volna, az még 2-3% alapból. A rezsi esetében ugye elsősorban a lakosságot próbálták "megóvni". Teljesen más kérdés, hogy a rezsicsökkentésnek milyen hatása van egy normális és kríziskörnyezetben. A normális környezetben véleményem szerint káros, a kríziskörnyezetben akár érthető és hasznos is lehet. Azért káros normális környezetben, mert az árak fixálásával elmaradnak a fejlesztések és szétrohadnak a hálózatok. A kríziskörnyezetben hasznos lehet, mert a kisvállalkozások esetében csökkentheti az inflációs nyomást + megóvja a lakosságot a teljes súlyától a válságnak. Persze ezt csak addig lehet csinálni, amíg az államkassza még bírja, eddig bírta.
2. Uniós pénzek. Ez a kormány "hibája", a kirakósnak az a darabja, ami nem feltétlenül kellett volna legyen és jelentősen rontja a helyzetünket. Látni kell, hogy az Európai Parlament képviselőinek és Brüsszeli apparátus dolgozóinak túlnyomó többsége lámpavason akarja látni Orbánt. Orbán pedig nem tud / nem akar visszavenni és csodálkozik, hogy nem működik az, ami 10 éven keresztül működött. Bizony, mert Merkelékkel működött a kiegyezéses stratégia, a kompromisszum, csak hát Viktor nem érezte és túlhúzta. Most meg akarja fingatni az EU, így hiába küld bárányt (Navracsics), szarnak rá. Paradox módon Viktor most már nem hazudik arról, hogy politikai okokból akadályozzák Brüsszelben, mert ez így van. Az uniós pénzek viszont egyre jobban hiányoznak és ha a koronavírus újjáépítési alap pénzeit idén elveszíti Magyarország az egyenes út a 430 Ft/ EUR árfolyam és +5-10% infláció felé. Kérdéses, hogy mit lehet ezzel kezdeni. Valószínűleg semmit. Übü király ül kicsi országában és azon gondolkozik, hogy az eddigi receptek miért nem működnek. Egy nagy gesztussal lehetne átvágni ezt a helyzetet, meg mellé egy háttéralkuval, de Übü ezt elvből kizárja. A gesztus az EU ügyészséghez csatlakozás lenne, a háttéralku pedig az, hogy csak mostantól vizsgálnak / meddig mehetnek vissza. Ez talán elég lenne ahhoz, hogy az EP vérszemet kapott más színű politikusai is győzelemként tudják bemutatni.
3. A gazdasági válság begyűrűzése. Bizony válság lesz / van. A lakossági fogyasztás villámgyorsan fog visszaesni, esik már vissza. Jövőre számos szektorban érik majd teljesen be a válság: aki idén elment 2 év COVID után nyaralni, azok jelentős része jövőre nem fog vagy csak jóval kisebb mértékben. Nemrég néztem meg hazai wellness szálláshelyeket, ahova régebben jártunk. Régen alig lehetett szobát kapni már ilyenkor augusztusra, most lehet, persze sokkal drágábban. Ez persze egy lefelé menő spirál lesz, ami különlegesen sebezhető állapotában éri a magyar gazdaságot.

A mozgástér tehát egyre korlátozottabb. Amit én megtartanék az a benzinárkorlátozás és a rezsi, valamilyen mértékben. A hatósági árat az olajra meg egyébre eltörölném, kevés értelme van, a kereskedők behozzák a többi terméken a veszteséget, hogy meglegyen a nyereségük.
Uniós tárgyalásoknál hasonló helyzetben beáldoznám az uniós ügyészséget, akár 2-3 éves visszamenőleges vizsgálati spektrummal.

Az uniós tárgyalásokon való megegyezés alapból 20-30 Ft-ot lökne a forintárfolyamon és ez mérsékelné az inflációt is.

gigabursch 2022.07.17. 13:37:24

@MEDVE1978:
Érdekes, amit Brüsszellel kapcsolatban írtál.
Ugyanis ott nemcsak az a kb 750 képviselő számít, hanem sokkal inkább az a kb 25000 apparátusi csinovnyik.
Gyakorlatilag, ott csak olyan emberek dolgoznak (?), akik teljesítették az Ollyópaji Jujjdejó valamelyik kadee iskoláját.
Az meg, hogy ez lecserhető legyen, nem elég az EU parlament szintjén 2/3-dal lecserélni a képviselőket, de szükséges azonnal megfelelő kondicionálású és más szemléletű apparátust azonnal betolni.

Ez őrületes erőforrást igényel!

Ennek tükrében, hogy ott a multikulti-iszlameita és keresztényellenes-vegán-sötétzöld-eLMeBeTeQ halál kultusz a nyerő, nagyon is érdemes elgondolkodni, hogy:
- Van-e erő ezen változtatni? Még lehet -e gyógyítani? Vagy
- ott kell hagyni ezt a süllyedő patkányfészket?

Ez itt a kérdés...

gigabursch 2022.07.17. 13:38:32

@MEDVE1978:
Amúgy nagyon durva, ahogy ott a suranyis riport alatt hogyan megy a kommentek takarítása.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.17. 15:32:53

@gigabursch: Válaszoltál már arra a kérdésemre, ha megtámadják Magyarországot, te harcolnál?

MEDVE1978 2022.07.17. 17:25:02

@gigabursch: Ebben nem értünk egyet. A fő ellenálló erő most az EP. A Bizottság, a csinovnyikok attól tartanak, hogy az EP meg fogja őket dorgálni az enyhe bánásmódért a magyarokkal. Már volt olyan is, hogy az EP megvonta a bizalmat a Bizottságtól és lemondatta. Emellett a Bizottságban van néhány olyan ember, akinek Orbán a szívügye / nemezise. Pl: Margharete Vestager, Vera Jurova, Frans Timmermans. Ők is azon vannak rajta, hogy ne menjen előre a magyar megegyezés. Miért? Egyszerűen azért, mert ők politikailag ellentétes spektrumon vannak és ezért Orbán megbüntetésében érdekeltek. A többi, kicsi csinovnyik magasan szarik arra, hogy Magyarországgal mi van, ők nem politikusok, hanem szakemberek.

gigabursch 2022.07.17. 17:33:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Amíg értelmetlen kérdést teszel fel, nem válaszolok.

Segítek, hátha felfogod a problémát!
Ott mentél el tévútra, hogy egy tényéretékelést hibásan rövidítettél le egy szar kérdéssel.
Én meg nem vagyok olyan hülye, hogy belemenjen egy szar kérdés megválaszolásásába.
Az meg, hogy Brendel alteregód mit örjöng, azt beszéljétek meg egy nektek való gőzfürdőben a tükör előtt.

gigabursch 2022.07.17. 17:35:57

@MEDVE1978:
Ez így van, amit az EP-ről írsz.
Azonban azok a szakemberek(nek vélt valakik) tömegesen kaptak ideológiai tréninget.
S hiába repülne az EP 2/3-a, azok akkor is ott vannak.
Pontosan az a szitu lenne, ami miatt a legelső Orbán kormány bukott 2002-ben.
A közigazgatás nem volt hasonló gondolkodású.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.17. 20:42:35

@gigabursch: Miért lenne értelmetlen kérdés? Írd le hogy egy gyáva szar vagy, mert nem harcolnál, vagy kussolj arról hogy miért harcolnak az ukránok!

white999 2022.07.17. 21:00:02

@MEDVE1978: Ha Übü király elmenne a lopott pénzzel egyből helyre állna Az eu val a barátság még a fidesszel is. Volt már ilyen a történelemben. Élhetne valami baráti (orosz) ország vendégszeretetében. A világpolitikai nagy játékos és az eu vezetője álmait már úgy is fel kell adni még ha nem is veszi észre, hogy az a hajó már elment. Max a keményvonalas kreténeket ki kellene még szorítani és egy konszolidáltabb vonalat vinni. A gond az, hogy mint a maffiában mindenkit belekényszerítettek stiklikbe amivel zsarolhatóvá vált, ezért senkinek nem érdeke ez a megoldás. Pedig a vezéráldozat lenne a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás.

Etniez 2022.07.17. 21:12:24

@white999: volt idő, amikor Orbánt már Európa trónján látták a nyaloncok, kicsi neki Magyarország.
Hát, nem lett igazuk. Soprontól nyugatra szarnak nézik.

2022.07.17. 21:47:00

Az európai ember életszemléletében, a görög civilizáció által kitermelt demokráciával szimbiózisba lépő keresztény egyenlőség és szeretetkultusz van a hinta egyik ágán, a másikban pedig a realista világszemlélet.
A háború kezdete és a választás túl közel volt. A megnyúzott valósággal szemben az illúzióba burkolózott status quo vágya győzött.
Amit biztosan tudunk:
1) a háború hosszú évekig eltart,
2) csak a tárgyalások oldják meg,
3) csak egységes Európa ülhet a tárgyalóasztalhoz,
4) a kikacsintóknak végük van,
5) a demokrácia szabályai szerint a nép kényszeríti ki a változást,
6) optimista forgatókönyv: a "jóságos" despota, a lángba borító politikai taktika helyett, kellemes klímájú helyen folytatja.

CSOKKI MÁLNA 2022.07.17. 21:50:24

Lippschike megint reménykedik, aztán megint pofára esik..:)

CSOKKI MÁLNA 2022.07.17. 21:55:50

@Tamerlan1: Az is egyre biztosabb, hogy a német polgár 15 fokban csücsülhet majd a szobájában decemberben..

CSOKKI MÁLNA 2022.07.17. 21:59:09

@zord íjász:

Bokros szakértői kormányt!

Első intézkedések: a rezsicsökkentés teljes eltörlése, és az árkorlátok megszüntetése..

gigabursch 2022.07.17. 22:17:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Utasítgatások helyett gondolkodj!
(Bár be kell lássam - neked ez már rég nem megy).
Filozófiai alaptétel: Hibás kérdésre nem lehet helyes választ adni.
Hiába erőlködsz.
A minősítgetéseid kapcsán akkor meg mutass példát! Menj és harcolj a hoholokért!
Védd meg az idiokráciát.

MEDVE1978 2022.07.18. 00:05:58

@white999: Ennek szinte nulla a valószínűsége. Ugyanis Orbán maga a FIDESZ, ő a legkisebb közös nevező. A FIDESZ-ben rengeteg irányzat és érdek van, a proli Németh Szilárdtól kezdve a városi úrifiú Rogánon, Kocsis Mátén, Gulyás Gergőn át a nagytőkés Csányin és a régivonalas Kövéren keresztül a maffiafőnök Pintéren tovább egészen a vidéki akarnok Lázár Jánosig. Ezeket az érdekeket jelenleg Orbán egy személyben integrálja, egy a tábor egy a zászló elven. A hatalmi harcokban pedig 2002-re minden érdemi ellenlábast eltörölt a párton belül, egyértelműen magasan a hierarchia felett áll, ténylegesen még helyettese vagy utódja sincsen. A FIDESZ Orbán nélkül fejetlen csirkeként rohangálna, így egyértelműen nincs esélye annak, hogy lemondjon. Megoldást jelenthetne még talán egy Kaczynski típusú háttérbe vonulás, de Viktor egoja ehhez túl nagy.

Rodney_2 2022.07.18. 00:49:22

Orbán nagy európai elszigetelődése addig fog tartani, amíg jönnek sorban a választások a különböző európai országokban ahol most balos kormány van (talán hamarosan az olaszoknál) és érdekes módon szintén válság van és elszegényedés és az energia és kaja árak az egekben, stb (hónapok óta vigyorgok azon, hogy a UK kórházakban food bankokat hoztak létre az ÉHEZŐ kórházi dolgozók támogatására, ez az a rendszer ahova a magyar egészségügyből kellene menekülni). És jön majd az EP választás egy nagyon durván elkúrt Európában. Ha az inga egyszer visszaleng, az elég durva is lehet

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.18. 06:14:32

Kérném azoktól, akik 2022-ben még mindig ott tartanak, hogy “Orbán és Gyurcsány egykutya”, mondják meg:
- Mikor építtetett Gyurcsány a szülőfalujába fociakadémiát és kisvasutat?
- Mikor záratott be Gyurcsány újságokat?
- Mikor üldözött el Gyurcsány európai hírű egyetemeket?
- Mikor nem jöhetett a Gyurcsány-kormány alatt az állami szintű korrupció miatt az uniós pénz?
- Mikor reptették Gyurcsányt kormányközeli oligarchák focimeccsekre?
- Mikor nem mehetett be Gyurcsány alatt az ellenzék a köztévébe?
- Mikor változtatta meg Gyurcsány a választási törvényt úgy, hogy az a kormánypártoknak kedvezzen?
- Mikor épített a Gyurcsány-kormány stadionokat kórházak és autópályák helyett?
- Mikor nem kapott Gyurcsány alatt kormánykritikus rádió frekvenciát?
- Mikor emelték több mint a duplájára Gyurcsány miniszterelnöki fizetését? (Amit fel sem vett…)
- Mikor tolták meg Gyurcsány gyerekei és gázszerelője cégeit közpénzből?
- Mikor épített Gyurcsány a családjának birtokot Hatvanpusztán, lopta el a veje a közbeszerzéseket, és rakták a lánya barátnőjét a Magyar Turisztikai Ügynökség élére?
- Mikor osztotta szét Gyurcsány a hazai profi fociklubokat saját frakciójának tagjai között, és tolt beléjük állami százmilliárdokat az oktatás és az egészségügy helyett?
- Mikor nyírta ki a Gyurcsány-kormány a válság alatt az EVA-t?
- Mikor tiltották ki Gyurcsány alatt a sajtót az Országházból?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.18. 06:17:23

@gigabursch: Nem mersz válaszolni. Pedig a kérdés nem bonyolult, csak neked qrva kényelmetlen.
Szóval harcolnál az oroszok ellen ha rátámadnának Magyarországra, vagy gyáván fejet hajtanál előttük?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.18. 06:18:57

@ariskerase: Gondolom te a családod nőtagjait is felajánlanád az orosz katonáknak ha idejönnének.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.18. 06:23:12

@CSOKKI MÁLNA: Mivel most vágták meg a "rezsicsökkentést" elég röhejes hogy te a baloldalt akarod vádolni a teljes eltörléssel. Ja és eddig is mi fizettük, hatalmas adósság formájában. A gond az kispofám, hogy qrva sok pénz kiszórtak és nagy a baj. Főképp hogy a 2013-ban 5,6 százalékos kamatra, 10 éves futamidőre felvett 5 milliárd dollárt jövőre csengetni kell. Ha nem, akkor államcsőd lesz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.18. 06:25:32

"Olvasom sok helyen is, hogy ne hülyézzük le azokat, akik a Fideszre szavaztak, meg hát ők nem tudhatták, hogy ez jön, nem az ő hibájuk.
Nem a nagy francokat nem.
Az, hogy valaki hülye, mint a segg, még nem menti őt fel a tettei következményei alól.
Pontosan lehetett tudni, hogy ez a fajta bolsevik rezsicsökkentés nem fenntartható. Pontosan lehetett tudni, hogy nagy baj lesz, ha a kormány az EU-s forrásokat nem K+F-be, meg hazai KKV-k támogatásába, meg nem az oktatás fejlesztésébe, hanem betonba, stadionokba és Mészáros Lőrincekbe önti. Tíz éve erről papolunk, nagyon sokan, hogy ez a lufi előbb-utóbb ki fog pukkadni, sokan, sokhelyen mondtuk el, hogy a magyar gazdaság nem válságálló, az egész csak egy EU-s pénzekből nagyra fújt, fenntarthatatlan lufi.
Mi voltunk a mocskos hazaáruló liPsik, a sorosisták, gyurcsányisták, bürsszelisták.
Mi szóltunk, figyelmeztettünk, kértünk, könyörögtünk, süket fülekre találtunk, ellenséges légkört tapasztaltunk, gyűlöletet kaptunk. Minden kedves Fidesz-szavazónak kellemes kijózanodást kívánok az első százezres gáz meg áramszámla befizetésekor.
Belőlem már rég kihalt az empátia, nem fogom egyikőjüket se sajnálni. Erre szavaztak, tudniuk kellett volna, hogy ennek az útnak csak ez lehet a vége."

white999 2022.07.18. 06:52:39

@ariskerase: Ki a szart érdekelnek az ukránok?

Az összes volt szovjetunióhoz vagy annak érdekszférájához tartozó országot, hogy ne járjanak úgy mint az Ukránok. Kényelmesebb pénzt adni mint háborúzni és olcsóbb is.

gigabursch 2022.07.18. 06:54:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ja, hogy még távdiagnózist is tartasz.

Nem.
Hülye kérdésre nem válaszolok, akkor sem, ha nem fogod fel.
Hülyékkel nincs miről beszélni - mert nem lehet.

Trollkodj tovább - részemről U-block.
Mész Brendel eddig összes klónja mellé.

white999 2022.07.18. 07:01:32

@MEDVE1978: Inkább nulla mint, mint szinte nulla. Csak egy lehetőséget villantottam fel amivel az ország és úgy Orbán közvetlen körét kivéve mindenki jobban járna. Amúgy Csányi utálja Orbánt mint a xart. Se lenyelni se leköpni nem tudják egymást de ez nem egy barátság, hanem kiegyezés. Ahogy leírod ebből is látszik, hogy a fidesz klasszikus értelemben véve nem egy párt, hanem a sokszor megénekelt feudális berendezkedésben a király és a hűbéresek. Király meg lemondani nem szokott, mert hatalma istentől eredeztetett, pór nép azt meg nem változtathatja. A királyokat csak elüldözni lehet, abban az esetben amikor a trónkövetelőnek jobbak az esélyei a koronára, mint a tömlöcre.

Exploiter 2022.07.18. 08:45:42

Nekem abból van elegem, hogy még mindig senki nem értette meg, mi a fasz történt.
Globális válság van.
A dollár értéktelenedik el, mint a szar, mivel tízezer milliárdnyit nyomtak belőle, hogy fizessék az otthon rettegő őrülteket.
Az euró még ennél is jobban értéktelenedik el, már 1 alatt váltják, mivel abból is tízezer milliárdnyit nyomtak ki, csak ezek az őrültek még az energiahordozókat szállító partnerrel is összevesztek. A forint meg süllyed, mert ahogy fogy a kockázati tőke a világban, úgy menekítik a pénzt belőle.
Ez ami van lófasz. Ami most jön, azután örülhet mindenki, ha átvészeli.
Üljetek még otthon pár évet, húzzatok fel két maszkot, építsetek szélerőművet, tegyetek ki ukrán zászlót, az segíteni fog.
Hajrá, tessenek élvezni az eredményt, minden agyhalott keményen megdolgozott érte.

2022.07.18. 09:09:41

@white999: Igen, erre utaltam. Itt nem demokrácia, hanem feudalizmus van.
Legkésőbb a G napon mindenki számára kiderülhetett, hogy a hűbéri jószág átvándorol az új hűbéreshez. A despota dönt, majd az aljószágokról az ideiglenes kis despoták. Ha félig ázsiainak nevezett minket, akkor másik oldalról: a szultán adta hivatalok és jószágok nem örökölhetők. Addig rabolhatnak, amíg hivatalban vannak, majd jussuk a selyemzsinór.
Az elmúlt 100 év a feudalizmus meghosszabbítása volt. '45 előtt a cselédek év végéig megegyeztek az új földesúrral és január 1-én küldte a szekeret, amire felpakolt a kis család és ment az úrhoz. Egy év múlva ugyanez következett.
'45 után a kevés önálló tulajdonlás is megszűnik, kiszolgáltatott agrár is ipari proletárság függ az jótékonykodó államtól.
A háztáji gazdaságok, majd a vállalati gazdasági munkaközösségek jelentették az elszegényedésből a levegővételt.
Ugyanez most: gondoskodó állam, a csökkentett rezsi és a KATA a hallgatás ára, a kis levegő forrása. Volt... Kicsi önállóság, amit a despota bármikor elvehet.
A demokrácia nem ajándékként hull az ölbe. A rendszerváltástól 2010-ig a demokrácia kóstolója volt. Most meg kell küzdeni érte. Amíg a feudális hierarchia tagjai megkapják a pénzüket, a despotának marad a hatalma, cseréli a függőben lévő kiszolgálókat. Ha elfogy a pénz, jönnek az ifjú törökök és szerencselovagok lézerblokkolóval. Van jelentkező bőven.
A válság lehetőség a polgárosodás és a demokrácia megerősödésére. Ez fájdalmas folyamat, a kevés forrásért küzdelem kezdődik. A despota kényelmesen függésben tartotta a tömegeket. Nem osztotta ki a fűtés-korszerűsítésre kapott uniós pénzt, hanem hatalma erősítése miatt rezsit csökkentett. A felelős, önérdekű gondolkodás lehetőségét vette el a tömegektől. Nem pályázat útján, ami a korrupció kés a pazarlás melegágya, de mindenki számára elérhető olcsó szigetelés kell.
A költségvetésben nincs pénz, a devizáért vásárolható energia többszörös ára és a gyenge forint miatt fenntarthatatlan a rezsicsökkentés. Fenntarthatatlan a KATA, mert üres a nyugdíjkassza, de fenntarthatatlan a látványcsapatsportok támogatása, a lyukas hátsót elfedő sporttámogatások és rendezvények.
Már hallom az ifjú törökök dübörgését.
Az lesz az első nyertes, aki a tűzijátékot lefújja. Onnan már elszabadul a józan ész.

CSOKKI MÁLNA 2022.07.18. 09:17:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Hiába vergődsz, Orbánék előtt komoly extraprofitok keletkeztek a hálózati elosztáson. Egy adott területet privatizáló multinak versenytársa sem volt e tekintetben. Ezt számolták fel Orbánék, ez a rezsicsökkentés lényege..

white999 2022.07.18. 10:15:41

@CSOKKI MÁLNA: A víz és szemét szállítás rezsicsökkentésnek mi volt a lényege? Hogy ott büdösdjön és a nem karbantartott fejlesztett hálózat csövek miatt vízkorlátozás legyen?

white999 2022.07.18. 10:34:42

@Tamerlan1: Despotának napjai lennének egy egészséges társadalomban. A covidnál is annak kellett volna lenni de az embereknek Mohács kell és egy despota aki gondolkodik helyettük. A tűzijáték covidnál is indokolatlan volt, most még inkább nem csak az összeg miatt hanem nyár ellenére tele vannak a covid osztályok csak erről éppen nem szól senki. Ilyenkor amúgy sem lenne értelme a fertőzést milliós tömeggel berobbantani de hát észak koreában is muszáj volt a kedves vezetőt ünnepelni egy katonai parádén. Despoták logikája már csak ilyen, egy srófra jár.

CSOKKI MÁLNA 2022.07.18. 11:00:42

@white999: Nem tűnt fel még, hogy egy adott területen egyetlen vízhálózat van..??

belekotty 2022.07.18. 11:02:42

@CSOKKI MÁLNA: Ilyenkor Kurt nincs, amíg előkerül felkészítelek, mert tuti megkapod tőle ezt a kérdést. Mennyi volt a rendszerhasználati díj 2010-ben és mennyi most? Mert most 16 Ft/kWh van a számlámon és ha jól emlékszem 2010-ben sem volt több.

belekotty 2022.07.18. 11:04:46

@CSOKKI MÁLNA: És ez most mire volt válasz neki?

HaCS 2022.07.18. 12:01:30

@CSOKKI MÁLNA:

Elmondom én, hogy mi ezzel a baj. Hogy halvány lila gőzöd nincs a nyugatias piacgazdaság működéséről, vagy annak előnyeiről. Ennél csak az a baj, hogy akik a (száz)milliárdokat szórják azoknak sincs. Extra(?)profitok keletkeztek valahol? Hát vazze, az az a pénz, amit fel lehet használni. Okosan, vagy hülyén. Az az a lóvé, amiből lehet (akár éppen csak annyit) karbantartani, fejleszteni, hogy ne omoljon össze a rendszer, vagy fejlődjenek a dolgok. Ezt a lóvét persze el lehet venni, és másra fordítani, csak arra nagyon kell(ett volna) figyelni, hogy akkor "okosabban", azaz több (társadalmi) haszonnal legyenek felhasználva. És itt jön a bökkenő. A "nyugati multik" pénzét nemcsakhogy elvettük, hanem szépen ki is osztottuk magyar szereplők részére, a sok birka meg tapsolt, hogy de tökösen csináltuk, most aztán legalább itthon marad a pénz. Annak persze már egyik birka sem nézett utána, mi is lesz ebből.

Így aztán az immár közös "extraprofitunkból" készültek a 3 év alatt rohadó tűzoltóautók, kivágott karosszériájú buszok, nemlétező közvilágítások, amortizálódó luftballonok a z állatkertbe, semmire való kerékpáros akadálypálya, 60cm-es kilátó, villámvédelem nélküli iskolafelújítás. A lista kb. a Holdig érne.

Nem simán odaadtuk a "haveroknak" a lóvét, hanem odaadtuk a legtehetségtelenebb, hozzá nem értő, szakmaiatlan, imbecilis "haverjainknak". Ráadásul újra, meg újra. Ha nem megy a világítás, veszünk neked repülőgépgyárat, ha az sem megy akkor szállodákat, azzal már csak elboldogulsz. Egyetlen komolyabb középvállalatot nem sikerült 12 év alatt kitermelni, ami megállna a piacon a saját lábán. De legalább több szektorban is sikerült ezekkel a közösen megpumpált majmokkal a tisztességes, versenyző, és immáron magyar(!) versenytársakat is kiszorítani. Akik addig úgy-ahogy, de saját jogon és munkával értéket teremtettek.

A "nyugati multik"-nak én aztán nem nyalnám a seggét, de legalább volt annyi józan eszük, hogy a rendszereiket fenntartották, hogy ne vágják le az aranytojást tojó tyúkot. A piacon működő magyar kis- és középvállalkozások értelemszerűen hozzátesznek a gazdasághoz. Ezek a sokak által tapsolt monumentális paprikajancsiknak még csak rombolni sikerült kitartóan, és rengeteg közpénz ("extraprofit") elégetésével.

white999 2022.07.18. 12:11:09

@CSOKKI MÁLNA: Ez mennyiben befolyásolja az általam kérdezetteket? Ha szövegértelmezési problémáid vannak akkor nem kell kommentálni.

Mankel 2022.07.18. 12:11:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Öhm és ki tehet a 3. Magyar köztársaság bukásáról?
Ki vezette be a 13. Havi nyugdíjat?
Ki az aki vissza nem vonulásával folyamatos legitimaciót biztosít V. Iktornak?
Ki az aki Fidesszel teljes eggyetértésben darál le vagy gyűr maga alá minden alternatív próbálkozást?

gigabursch 2022.07.18. 12:11:27

@HaCS:
Az összeomlásos gondolatodhoz...

Mindenki előtt ismert, hogyha egy adott városrész, gyár, stb. kifutotta az életciklusát, akkor belehajszolják egy leromlásba, majd hirtelen megjelenik a befektető és hatalmas összeget tol bele a rendszerbe, újrahúzva azt és utána extra profittal lép tovább.
Aki ilyet még nem látott - az vagy vak, vagy inkább hazudik

Namost:
Vajon lehetséges ez az egészségügyre és az oktatásra is?
Mind a kettő 10-30 éve dugig volt szdsz "ügynökökkel".
Ahhoz, hogy a kormányzatnak ezen a két fontos ponton ne legyen ellenzéke, azt csak úgy tudja megoldani, ha
- elkergeti őket
- szétmorzsolja őket
- nyugdíjazza őket
- s lehetőleg a sírba löki őket.
Lehetséges ez? A fene se tudja, mert innen már tényleg konteó, de nem tartanám az ördögtől valónak hogy az EÜ-be akkor érkezett legalább fizetésre pénz, amikor már - egy nem közismert - határérték alá kerültek a régi káder gondolkodásúak.
Ugyanez viszont az oktatásban ezek szerint még nem áll fenn.

Lehetséges ez?
Meg se lepődnék...

Boldeone2 2022.07.18. 12:15:50

Ez egy durván jó blogposzt, ahogy a hozzászólások többsège is jól rávilágít: az Orbán-rendszer, az orbáni haveri kapitalizmus egy olyan időzített bomba, ami bármikor beèlesedhet...Ha túlnèzünk az infláció ès a megszorítások azonnali pusztító hatásain, rögtön ott van a bankrendszer belső feszültsège: mit fog csinálni a bankrendszer közel 10%- os alapkamat mellett? Mit fognak csinálni a hitelesek, a hitelt felvenni szándèkozók? A pènzközvetítèsnek nagyjából annyi. A bankba az emberek Ilyen pènzbizonytalanság mellett nem teszik a pènzüket, hitelezni nem lehet
A NER- burzsoáziának kiosztott ingyenhitelek, önhitelezèsek viszont húzni fogják a bankrendszert, ahogy az elszegènyedő hitelesek nemteljesítèsei is...
A veszèly szerintem nagyon reális, hogy összeomlik a Patyomkin- ország. Ez estben az jár jól, aki tudja milyen valutában kell tartani a megtakarításokat ès milyen országban ...
Ha az EU nem dob mentőövet, 1-2 èven belül utcai harcok jöhetnek ...
El fog fogyni 3 millió kábítószerfüggő drogja, az pedig a legveszèlyesebb mert az elvonási tünetek szürreális reakciókat produkálhatnak
Vègül, az emberek felvilágosodnak a 12 èv elmerintó propaganda ködèből, az agykárosult kemènymagot kivève , persze ..

white999 2022.07.18. 12:18:28

@HaCS: Hagyd úgy sem értik pedig itt van élő példának a meki kivonulása Oroszországból. Azóta penészes a zsömle, rohadt a hús és nincs krumpli. Szinte majdnem ugyanaz a minőség. Hát, így vagyunk mi Tiborccal ás Lölővel de legalább jó sok pénzbe kerültek. Egészen mostanáig amikor kiderül, hogy xart se ér a cégük állami pénz hiányában, mert életképtelenek a piacon de majd a bedőlésüket is lehet fizetni.

Mankel 2022.07.18. 12:18:59

@gigabursch: nem jó mert létrehoztak egy hivatalt erre a célra a saját embereikkel...
Szerintem inkább a feudalizmus fenntartása miatt hanyagolják.
A mindenkinek elérhető rendszert rohasztjuk, a magán rendszert nagyjából csak a mi kasztunk tudja kifizetni így a kontraszelekció miatt már csak az én gyerekeim rendelkeznek a megfelelő tudással/végzettséggel.

Boldeone2 2022.07.18. 12:24:14

@white999: Ez a haveri kapitalizmus! A NER- burzsoázia az állam csecsèn, azaz : rajtunk èlősködik
Annak profitját , működèsènek költsègeit mi fizetjük meg. A megszorítások árában az is benne van...
Mifèle banánköztársaság az , ahol a kormányfő testvère, veje, apja milliárdos közpènzeket akvirál?
A falutárs dollarmilliárdos ..

HaCS 2022.07.18. 12:35:21

@gigabursch:

Nem tudom, mire gondolsz pontosan, de az általad "SZDSZ ügynök"-nek nevezett ellenzéki vagy semleges, de gondolkodó réteget olyan 2011 környékén tüntették el az iskolákból. Tudod volt az a virágszál államtitkár, aki 10 éve még arról hadovált, hogy a gyerekhiány miatt el kell küldeni tanárokat, majd még a gondnokot is elzavarták, ha nem került elő a pártirodában a kopogtatócédulája.

Most meg tanárhiány van, és rövid emlékezet.

Mit gondolsz, az SZDSZ küldte ki a gyerekeket ájuldozni sorfalnak az állami ünnepségekre?

Mondom, rövid emlékezet.

Ez a tanári kar maximum nyomokban tartalmaz ellenzéki erőket. Csak egy részük, (aki nem a helyi polgármester/földhivatali vezető/NER-vállalkozó felesége) már anyagilag kezd belerokkanni a csodálatba.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:04:40

"a rezsicsökkentés nevű parasztvakítás kivezetésével, "

Kitalálhatnátok már, hogy akkor volt-e rezsicsökkentés, vagy most akkor a semmit törölték el, és pont ugyanolyan árak maradnak, mint eddig?

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:07:50

@white999: Nyilván nem az aszály miatt van vízkorlátozás, hanem a rezsicsökkentés miatt...

"Kényelmesebb pénzt adni mint háborúzni és olcsóbb is."
Akkor meg örülj az új rezsiáraknak, és a kúton se mutogasd a magyar forgalmit.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:10:02

@Boldeone2:
Ja, kijózanodik az ország. Körbenéz fejfájással. Meglátja Gyurcsányt meg MZP-t, meg a Karácsonyt.

Aztán megy is vissza inni.

Mankel 2022.07.18. 13:26:45

@tiltsál ki te gyökér: nem volt.
A csökkentést adó formájában fizetted máshol. Amikor meg alatta volt az ár az meg szolgáltató haszna volt.

Mankel 2022.07.18. 13:31:33

@tiltsál ki te gyökér:persze nincs összefüggés a veszteséges működés az elhanyagolt infrastruktúra és a víz hiány között...
Meg az se számít, hogy az olcsó víz miatt boldog boldogtalan gyepet locsol még esőben is....
Neeem nem mindenről csak az aszály tehet.

gigabursch 2022.07.18. 13:40:01

@HaCS:
Általános iskolák szintjén talán.
De hogy a nagyvárosi középiskolákban nem, arra azért fogadnék.
Akárcsak a felsőoktatás számos intézményében sem. Ezek most kopnak ki.

Szerintem.

@Mankel:
A KLIK nem oktat.
Nyilván van sokmindenre hatása van

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:45:11

@Mankel: "az olcsó víz miatt boldog boldogtalan gyepet locsol még esőben is...."
:D:D:
Idióta.

Mankel 2022.07.18. 13:45:22

@tiltsál ki te gyökér: kimondottan örülök. Kb az első értelmes lépésük volt. Majd beadnak 15 módosítást azt egész korrekt is lesz. Talán..
Bár rezsit emelni fletó is tud.
Pedig hányszor elmondták, hogy ők megvédik a rezsit...
Győzött a rezsidémon!
Felkészül kamatstop benzinár...

Mankel 2022.07.18. 13:46:39

@tiltsál ki te gyökér: remek hogy a barokkos túlzáson kívül semmire nem tudtál reagálni.
XD

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:48:13

@Mankel:
Békés megyében a napraforgómezőn mégis melyik cső rozsdásodott el, hogy aszály van?

Mankel 2022.07.18. 13:52:03

@tiltsál ki te gyökér: nem is a mezőn nem folyik/koszos víz folyik a csapból.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:53:02

@Mankel:
Az elmúlt évek alatt az okos fajtádtól hallottuk a következőket:
1. Nincs is csökkentés, mert többet fizet mint Gyurcsány alatt bármikor.
2. Nincs is csökkentés mert a világpiaci árak csökkentek
3. A szegény cégek mind csődbemennek és kivonulnak
4. Nem tudnak fejleszteni és minden tönkremegy.

Erre jössz te, hogy nemzeti sport lett a locsolás, mert annyira olcsó a víz.
Gondolom a 480as benzin is annyira olcsó, hogy most mindenki nyolcliteres autóval mászkál a lehetőleg hosszabb úton.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:54:34

@Mankel: A csapból locsolnak az esőben? Vagy Békésben nincs aszály? Vagy Békésben csapok vannak a mezőn?

Először ki kéne találni, hogy mit akarsz mondani, nem?

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:56:20

@Mankel: "Pedig hányszor elmondták, hogy ők megvédik a rezsit...
Győzött a rezsidémon!"

Most meg azt mondják, hogy az átlagfogyasztásig meg is védik, nem? Az átlagfogyasztás felett emelkedik, nem?

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 13:57:40

@Mankel:
Egyébént, ha az adóban megfizettük a rezsit, akkor a cégek miért nem fejlesztettek meg tartottak karban?
Tudom, sok kérdés ez így egyszerre...

Mankel 2022.07.18. 14:02:08

@tiltsál ki te gyökér:
Adott időpillantban mind igaz is volt.
A locsolós példát látom nem akarod érteni, lehet nem voltam elég egyszerű.
Ha egy nyersanyag pl a víz túl olcsó, akkor nem ösztönöz racionalizálásra/takarékosságra.
Igen mivel csak 480 a benzin a klotyora is autóval megyünk. Ha 890 lenne akkor meg busszal.

Mankel 2022.07.18. 14:05:45

@tiltsál ki te gyökér: nem emlékszem arra, hogy az átlagfogyasztás benne lett volna a szlogenben...
Meg rezsi szilárd köbméterekről magyaráz a gáznák amikor a számlát mitha nem az alapján állítanák ki... képben vannak a fiúk na!

Mankel 2022.07.18. 14:10:21

@tiltsál ki te gyökér: nem fáradok a magyarázattal a locsolós példát se sikerült abszolválni, ez bonyolult lesz neked...

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 14:14:32

@Mankel:
"Ha egy nyersanyag pl a víz túl olcsó, akkor nem ösztönöz racionalizálásra/takarékosságra."
Igen, a levegővel is így van, mindenki orrbaszájba lélegzik. De a locsolásra is tényleg, maximálisan igaz, rohadjon ki az összes növény, mindenki csak locsol.

"Igen mivel csak 480 a benzin a klotyora is autóval megyünk. Ha 890 lenne akkor meg busszal."
Csak 480? Ja, az semmi, tényleg.

Te nem vagy túl okos, ugye?

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 14:16:11

@Mankel: Én olyan szlogenre is emlékszem, hogy rezsicsökkentés marad, orbán megy...

Rodney2 2022.07.18. 14:20:16

@Exploiter: Na ez pont így van, ahogy írod.
Még annyi van, hogy ahogy az USD kamatokat emelik, úgy vonul ki a devizába fektető máshonnan és a részvénylufik sem élnek örökké :( Most még csak vidám dzsembori van, jövőre jön a java (világszinten).

Még a fogyatékos elkúrt úrfi kedvéért: április 3-án az értelmes emberek arról szavaztak, hogy ebben a kurva nagy nemzetközi káoszban és elkúrásban ki csinálja a válságkezelést a következő 4 évben: az Orbán banda vagy pedig a teljesen felfoghatatlanul bármire alkalmatlan MZP-Gyurcsány-Jakab-Fegyőr-SzabóTímea-TordaiBence-JámborAndrás-SzélBernike szellemi fogyatékosokból, pszichopatákból és harmadrangú bűnözőkből álló horrorkoalíció. Nyilván elkúrt debil az utóbbira szavazott mert olyan hülye mindenhez, mint amekkora pofája van :(

Mankel 2022.07.18. 14:20:41

@tiltsál ki te gyökér: ne haragudj ha nem beszélek autistául. Ha azt mondom dugó van a városban nem azt jelenti, hogy van egy rohadt nagy dugó a városban...
De ha már locsolás, ha olcsó a víz angol gyepet vetek, mert az sok vizet igényel, de szebb. De hát olcsó a víz majd öntözöm...
Ha drága a víz szárazság tűrő gyepet telepítek és gyűjtöm az esővizet, hogy olcsóbban locsolhassak.
Érti? Vagy még mindig a mezőn jársz?

Mankel 2022.07.18. 14:23:33

@tiltsál ki te gyökér: de szerencsére a fidesz maradt és ők jól megvédték! Vagy várj csak...

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 14:26:19

@Mankel: "De ha már locsolás, ha olcsó a víz angol gyepet vetek, mert az sok vizet igényel, de szebb. De hát olcsó a víz majd öntözöm..."

Vannak akik olyan növényt vetnek ami tetszik nekik, vagy el tudják adni, nem az alapján vetnek, hogy olcsó-e a víz. Na, ők a normálisak. Meg vagy te.

Ja, egyébként elmondom, hogy aki gyepet vet, az leginkább nem a csapból locsol, hanem a kútból, ahonnan ingyen van a víz.
Sőt, képzeld, elég sok helyen ingyen van a víz, mert kútból locsolnak, meg 20 éve is kútból locsoltak, sőt 100 éve nem is volt más, mégse angol gyeppel volt tele az ország.

Kurva jó, hogy a belsőkörúti nyomorultak már a növénytermesztéshez is értenek....
Na, meséld el, hogy mitől nincs víz Békésben? Mert te ellocsoltad a teraszon?

gigabursch 2022.07.18. 14:26:51

@Mankel:
Kevés kivétellel az összes hazai vízmű még mindig szocialista nagyvállalat!
Bő három évtizede! Erre kéne gombot varrni.

Megjegyzem a kapacitás hiány az nem a locsoláson múlik, hanem az ész nélküli településfejlesztésen, ahol a közmű szolgáltatók nem mennek utána az igények változásának.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 14:28:15

@Mankel: Ja, megvédték. Ha az átlagnál többet fogyasztasz, akkor többet fizetsz.
Nem ezért nyikorogtatok éveken át egyébként?

Mankel 2022.07.18. 14:41:19

@tiltsál ki te gyökér: de igen szerintem helyes lépés is volt.
Viszont azt hazu.. izé kommunikálták, hogy csak az ellenzékiek törlik el a rezsicsökit. Erre mi történt...

Mankel 2022.07.18. 14:46:37

@tiltsál ki te gyökér: na jó ezt befejeztük ha direkt félre akarod érteni akkor nem tudok veled mit kezdeni.
A locsolást helyettesísd benzinre vagy gázra.

Mankel 2022.07.18. 14:50:07

@gigabursch: zudom, hogy nem azon múlik szemléltetni akartam vele... már látom hiba volt.

Mankel 2022.07.18. 14:54:46

@tiltsál ki te gyökér: nem tudom hogy jön az ide. Te magyarázol róla folyamatosan... kb leszarom.
Nem a közművek elhasználódása miatt.
De az eggyes településeken konkrézan ez a probléma

gigabursch 2022.07.18. 15:08:54

@Mankel:
Nem gondolnám, hogy hiba volt.
Az se amit felvetettél és az se, amit még (elszomorító) tényként hozzátettem.

Mankel 2022.07.18. 15:11:05

@gigabursch: ja csak gyökér elvtárs most szélmalom harcot vív a példával a helyett, hogy reagálna.. meg valami mezőről hadovál.

2022.07.18. 16:19:18

Ime a hitelek meghosszabbítása Bicskéig. az Az új kedvezményes hitelek, akár a válságban kimerült cégek felvásárlására is -csakis csókosoknak.
Amire kell, arra van forrás. Valakiknek megéri hitelt felvenni inflációs időben is pl. 3,5%-ra. Pl 13,5%-os éves infláció esetén évi nettó 10%-os nyereség is lehet.
www.kavosz.hu/hirdetmenyek/megujul-a-szechenyi-kartya-program/

white999 2022.07.18. 16:38:38

@tiltsál ki te gyökér: Nyilván nem az aszály miatt van vízkorlátozás, hanem a rezsicsökkentés miatt...

Az elhanyagolt hálózat miatt mert 8 éve nincs pénz a felújításra (kb 1000 milliárdra saccolják, amit azonnal rá kellene költeni) a víz fele elfolyik a rendszerben. Rendkívül éles logikával rájöttél, hogy kánikulában ez valóban jobban hiányzik. Gratulálok. Nem teljesen vagy hüle csak félig.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 19:08:15

@white999: A víz fele elfolyik a rendszerben?
Az igen. És az a víz az úgy hova kerül, mesélj! :D

Úgy országszinten érdekel, hogy a lukas csőből elfolyó víz hogyan csinál aszályt Békésben.

CSOKKI MÁLNA 2022.07.18. 20:13:15

@white999: Magyarországon teljesen megfelelő a közmű szolgáltatás az energiamultik kivonulása óta. Egyedi problémás eseteket nyugaton is lehet találni. Én egy tök átlagos magyar kisvárosban élek, és semmi gondom nincs ezzel a szolgáltatással.

CSOKKI MÁLNA 2022.07.18. 20:17:04

@HaCS:

Oda nem érdemes beengedni a magántulajdont, ahol nem lehetséges a verseny.
A kapitalizmus egyik előnyös tulajdonsága, hogy a piaci szereplők versenyeznek a vevőkért mind árban, mint a szolgáltatás/termék minőségében.
Ez a közmű szolgáltatás esetében nem lehetséges, vagyis állami feladat.

white999 2022.07.18. 21:03:16

@tiltsál ki te gyökér: Szerinted hova folyik ha lukas a cső te majom? Békésben nem lehet lukas ha országszerte az te kretén? Békés külföldön van?

white999 2022.07.18. 21:04:49

@CSOKKI MÁLNA: Ezt meséld el a solymáriaknak is.

white999 2022.07.18. 21:05:50

@CSOKKI MÁLNA: Ez a közmű szolgáltatás esetében nem lehetséges, vagyis állami feladat

Igaz csak akkor el kellene látni, mint például az oktatást és az egészségügyet is.

CSOKKI MÁLNA 2022.07.18. 21:15:04

@white999: El van látva. Semmi gond nincs a közműszolgáltatassal..

CSOKKI MÁLNA 2022.07.18. 21:16:46

@white999: Egyedi esetet próbálsz felfújni..A nagy new york-i, texasi áramszünetekről hallottál esetleg?

white999 2022.07.18. 21:43:30

@CSOKKI MÁLNA: Van, egy fokkal tájékozottabb vagyok mint te. Amerikában tényleg nem a rezsicsökkentés miatt nem működtek a szolgáltatások de hogy jön ez ahhoz, hogy az elmaradt felújítások miatt dől össze a rendszer? Régebben is volt meleg és akkor érdekes módon nem dőlt össze a rendszer.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 22:27:18

@white999: Nem tudom, meséld el, hogy hova folyik a víz. Annyira okos vagy, hogy a harmadikos tankönyv komoly feladatok elé állít.
Szóval, ha lukas a cső, akkor ott elfolyik a víz. És Solymárról hova, ha a kútban sincs?
Békésből is érdekesen folyhat, ha ki van száradva konkrétan minden, és rekord alacsony az összes folyó. Akkor hova folyik a víz?

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 22:36:08

@white999:
Egyébként tény, hogy tájékozott vagy, de nagyon.

white999
2022.04.08. 18:26:04
@#szájbergyerek#: na mi van wazze? Megszavazták a fideszes ep képviselők, hogy ne legyen paks 2 meg gáz és olajembargót megh hát a fegyverszállítást. Nem ezért volt MzP nemkívánatos hazaáruló aki a magyar családokat tönkre tenni és az örök hidegbe száműzni meg háborúba vinni a gyerekeket is. 5 nap telt el wazze. "

Erről még rajtad kívül azóta se hallott senki...

white999 2022.07.18. 22:39:56

@tiltsál ki te gyökér: Aki arra a borzasztó egyszerű kérdésre képtelen válaszolni, hogy egy lukas szivárgó csőből hova folyik a víz mi faxért nem keres magának más elfoglaltságot mint hülyeségeket kommentálni?

CSOKKI MÁLNA 2022.07.18. 22:44:28

@white999: Dehogy dől össze. Rendesen működik. Ez a hatalmon lévő kormány érdeke is, hisz ha nem megfelelő a villany, víz, gázszolgáltatás az országban, az a választási vereségét vetíti előre.,

tiltsál ki te gyökér 2022.07.18. 22:47:59

@white999:
Én úgy tudom, hogy lefele folyik. Csak ha lefele folyik, akkor lenne víz a kútban. De nincs. Vagy a felszín alatt a csatornákon a folyókba. De ott sincs.
Szóval, akkor meséld el, hogy hova folyik. Mert te nyilván nem beszélsz baromságot, és a víz fele elfolyik valahova, csak semmi nyoma és látszata nincs. Tehát?

white999 2022.07.19. 07:14:03

@tiltsál ki te gyökér: Hát attól is kreténebb vagy mint amit eddig mutattál. Ettől szerintem nincs lejjebb, nem csoda a fidesz ilyenekre alapoz célcsoportban.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.19. 10:04:53

@white999: Ejha, egy ennyire egyszerű sima kérdést sem tudsz megválaszolni?
Pedig te sokkal tájékozottabb vagy, mint mindenki. Még a fegyverszállítás megszavazásáról is tudsz, meg Paks leállításáról is.
Szóval bazmeg, mondd már el, hogy ha a víz fele - a FELE bazmeg! - elfolyik, mert annyira szar a vízhálózat - hogy szerinted bazmeg 1000 milliárdot rá kell költeni - az mégis hova kerül ha sem a folyóban sem a kútban nincs.
A teljes magyar vízhálózat hossza 58ezer km, tehát az ezer milliárd ráköltése azt jelenti, hogy 17 milliót kell rákölteni minden egyes kilométerre. Hallod a csengőt, ami akkor szól, amikor nem vagy hülye?

white999 2022.07.19. 21:28:14

@tiltsál ki te gyökér: Na mi van paraszt? Érted már hova folyik a víz vagy még mindig nem megy? Elég nagy kussba lettél 3 nap vergődés után. Elég volt a szopásból?

tiltsál ki te gyökér 2022.07.19. 22:34:39

@white999:
A számokkal tényleg igen komoly gondban vagy. A három nap vergődés az az, hogy tegnap szóltam ehhez a baromsághoz hozzá először.

Az bazmeg, hogy az átlátszó.hu leír valami agyament faszságot, te meg gondolkodás nélkül beszopod, az a te bajod. Azért van, mert sötét vagy mint az állat, de a pofád az nagy. A fidesz aláírta a fegyverszállítást? Arról miért nem pofázol?

Vagy arról, hogy hova folyik el a víz, ha se a folyóban se a kútban nincs. Na? Mesélj már!

Értem, tehát kilométerenként 34 millió forint kell a vízhálózathoz. Bravó. :D:D:D

Számoljunk! Az adataid szerint 2000 milliárd ami elment a rezsicsökkentés miatt. Mivel a rezsicsökkentés 10% volt a vízen, ezért 10 év alatt 22000 milliárd volt az ívóvízfelhasználás - az okos fejed szerint. A vízdíj jelenleg nagyjából 220 Ft, szóval 100 milliárd köbméter vizet használtunk 10 év alatt. Évente 10 milliárd. Köbméter. Az öt Balaton. Ez reális szerinted? Hallod a csengőt?

De máshogy. A 10 milliárd köbméter a 93ezer négyzetkilométeren 10 centi vízréteg az egész ország minden egyes pontján.

Ja, és akkor még a legégetőbb kérdés. Szóval van a vízmű, akinek a meglévő infrastruktúrájával és fejlesztésekkel és karbantartásokkal a semmiből állítja elő a termékét. Nem veszi a vizet, nem importálja, hanem kiszívja a kútból. Szóval az egész baromságod azt feltételezi, hogy az évi 2000 milliárd nem elég erre, hiszen mínuszos.

Na, és akkor a Fővárosi Vízművek Zrt -amely az ország 20%át látja el - 2021es nettó árbevétele 37,6 milliárd forint volt. Nincs kedvem végignézni az ország összes vízművét, de baromira meglepődnék, ha ettől arányaiban eltérne. Úgyhogy gyanítom, hogy a teljes bevételük nincs 200 milliárd.

Na, és akkor mivel nem vagyok annyira nagylelkű, hogy ne toljam le a torkodon az utolsó darab lófaszt is, tessék: A Főv. Vízművek adózott eredménye 2019ben 500 millió Ft.

Szerintem jobb lenne, ha nevet váltanál te agymosott balliberált fasz.

2022.07.20. 15:32:16

"Látjátuk feleim szümtükhel,..." a sílus maga az ember. Nomen est omen.
Ősi trükk a nagy számok mögé bújva játszani "a bambát". (J.A.)
Ami viszont egyszerű:
Budapesten 218,95 Ft/köbméter a víz díja, az árgépen a kis sportszelet legolcsóbbika 99 Ft+1590 Ft szállítási díj.
1 liter normál 95-ös ára majdnem 800 Ft, 1 liter 2,8%-os Mizo tartós tej 289 Ft,
kg krumpli ára a Nagybani Piacon minimum 220 Ft. A legolcsóbb 1 literes palackozott víz ára 99 Ft.
Olcsó a vezetékes víz? Igen. Nem ösztönöz okos fogyasztásra. Megtérül a hálózat fenntartás, bővítés és az üzemeltetés költsége. Nem.
Gondoskodó atyáskodó mázzal bevont, hatalomból elosztó-pazarló, szemfényvesztő kormányunk van. Igen.
Csak maradjatok gyerekek, mi jobban tudjuk nálatok, hogyan kell gazdálkodni. Jót akarnak? Lehet, hogy igen. A kormány jóságától függő alázatos jobbágyság meggyőzhető,. Azt hiszik, hogy jobban tudják mi kell a lenézett népnek. Panem et circenses.
Maguknak jót akarnak, hogy továbbra is elosszanak.
A rezsicsök csökkentése magasabb áfa bevételt hoz. A KATA kivezetése magasabb személyi jövedelemadót, magasabb bérjárulékot és magasabb áfa bevételt hoz a költségvetésbe.
A "buta" nyugaton a közműszámlák áfáját csökkentik. Mi jobban tudjuk. "Extra Hungariam non est vita, si est vita, non est ita"
Kell a pénz a csókos vállalkozások kedvezményes kamatozású (most 1,5%-os és 3,5%-os) hiteleinek támogatására, hogy abból felvásárolják a válság miatt tönkremenő cégeket. Nem érdekli őket az infláció, növekedjen a gazdaság, akkor növekszenek a kormányzati bevételek. Vágtató inflációt -pörgő gazdaság és költekező kormány mellett- nem lehet letörni.

white999 2022.07.20. 21:06:38

@tiltsál ki te gyökér: Számoljunk! Az adataid szerint 2000 milliárd ami elment a rezsicsökkentés miatt. Mivel a rezsicsökkentés 10% volt a vízen, ezért 10 év alatt 22000 milliárd volt az ívóvízfelhasználás - az okos fejed szerint. A vízdíj jelenleg nagyjából 220 Ft, szóval 100 milliárd köbméter vizet használtunk 10 év alatt. Évente 10 milliárd. Köbméter. Az öt Balaton. Ez reális szerinted? Hallod a csengőt?

Nem ezt mondtam de ahhoz is hülye vagy hogy megértsd. Faék hozzád képest Einstein. 2000 milliárd a karbantartás felújítás fejlesztésre kell. A csökött agyadban a vízhálózat a cső szinonímiája (vigyázz idegen szó), pedig a karbantartásba bele tartozik minden,a szivattyú (most ezt csinálom veled) az emberek bére földmunkagépek az államnak fizetett adók és még 1000 tétel.
Na mindegy is, hülye vagy és kész. Ma már nem dobok csontot, túl egyszerű lenne szopatni nem okoz élvezetet.

gigabursch 2022.07.20. 21:19:39

@white999:
Felénk a víz+csatorna 1700 Ft/m3

white999 2022.07.20. 21:37:26

@tiltsál ki te gyökér: A Duna Menti Regionális Vízmű (DMRV) Zrt. szerdán közölte, hogy az egyik kiemelt fontosságú regionális ivóvíz-távvezetéken meghibásodás történt, így a kánikula miatti extrém módon megnőtt vízigényeket nem tudják kielégíteni.

Mai hír és nem átlátszó. Meghibásodott, mert nem volt karbantartva. Barom.

dr.ahalan 2022.07.21. 23:31:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: És erre mindre meg van adva a semleges, terelős, undorító válasz. Azt kell szajkózni. A fityisz-agymosottak agyán nem tör át semmi... Én csak tudom! Saját fideszeseim vannak a 140 éves társasházban, a Boráros téren! Ők a nyugger, özvegy nénik, én vagyok a fiatal, ötvenes... Egy élmény velük élni... :)))

dr.ahalan 2022.07.21. 23:48:48

@MEDVE1978: Ergo... Egy megoldás lenne. Ha lenne valós ellenzék, bátor ember, tökös Che... Van? Nincs.

tiltsál ki te gyökér 2022.07.21. 23:51:35

@white999:
"2000 milliárd a karbantartás felújítás fejlesztésre kell."
Mert ennyire hülye vagy, hogy még mindig mondod. És még mindig.
Hogy is volt az ukrán fegyverszállítás? :D:D:D

A bp-i vízmű - ami az ország 20%át látja el, bazmeg éves bevétele 37 milliárd. És szerinted pluszban 400 kéne a hálózat karbantartásához.
Hogy lehet egy ilyen cég nyereséges félmililárddal?

"z egyik kiemelt fontosságú regionális ivóvíz-távvezetéken meghibásodás történt, így a kánikula miatti extrém módon megnőtt vízigényeket nem tudják kielégíteni."
ÉÉÉÉSS? Te ostoba fasz, nem hibásodhat meg valami? Olyankor lezárják, kijavítják a világon mindenhol. Szerinted meg csak folyik a sok víz, és senki sem találja, mert nemtudom lefolyik a Föld magjába.

Tényleg változtass nevet, ebből már teljesen hülyét csináltál.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.07.22. 23:44:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: fideszbirka válasza:deagyurcsány ennél is rosszabb lenne...!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.07.23. 00:12:11

@HaCS: ott a pont. Ahogy mondtam már ez a "nemzeti tőkésosztály" 20 év múlva is állami megrendelésekből fog élni.
süti beállítások módosítása