Estefelé autózgatok hazafelé, midőn rám szól a saját autóm, hogy tankolni kellene. (Ha már nekem nincs annyi eszem.) Korábban az OMV-nél szoktam megejteni a műveletet, de a hatósági ár óta nem akarok nekik veszteséget okozni, ezért a MOL benzinkútjához veszem az irányt. Azaz venném, ha lehetne. Lekanyarodás előtt látom, hogy „villany leo”. Setét van mindenütt, akárcsak a Tiborcz által megvilágított városokban. A kútnál kiírás: 18 órától zárva. Ajvé! Ez a kút eddig 0-24-ben ropta, most meg rövidített nyitvatartással nem áll kedves vendégei rendelkezésére. Pedig ez nem országúti kút, amelyeket az átmenő külföldi kamionosok szárítanak ki apróért. Nem, ez normál városi benzinkút, de már ők sem bírják. Szóval, akárhogy is titkolja a valamiért Magyarország Kormányának nevezett Putyinszopolda, ez bizony benzinhiány a javából.
Tipikus neokomcsi (populista) kormányzás eredményeként célozza meg a jó Viktor Venezuelát. Amikor novemberben elkezdett felfelé mászni az olajár, a mi drága Viktorunk feltűrte az ingujját és megállította. Igaz, hogy ez már '73-ban a komcsiknak sem sikerült, de Viktor nagyobb komcsi mint Fock Jenő, úgy hogy uccu neki. Természetesen, aki látott már messziről piacgazdaságot, az pontosan tudta, hogy ez reménytelen küldetés, de hát magyarázza el valaki egy tőről metszett populistának, aki az utóbbi száz év legrosszabb kormányzásáról ilyen akciókkal terelgeti el az ostoba magyarok figyelmét. Persze a nép egyszerű gyermekeinek tetszett, hogy 480-ért tankolhat, azt meg nem kérdezte senki, hogy a veszteséget ki állja. A kutasok is beszartak, mert a hatósági ár mellé jól be is lettek fenyegetve kútjuk államosításával. Ez persze akkora kamu, mint ide Lacháza, de az egzisztenciájukért remegő kutasok beszopták. Nincs ugyanis senkinek - még a mumusként felfestett MOL-nak - sem olyan az emberállománya, infrastruktúrája, amellyel képes lenne megfelelni ennek az elvárásnak. (Nyíltszínen Hernádi is bólogatott buzgón, de hát tudjuk, hogy a még vesztegetni sem tudó kiváló Zsolti nem borkaizni menne az Adriára, ha Viktor egy reggel rosszul ébredne.)
A szar pedig az idő múlásával nem apadt, hanem egyre gyűlt. Év elejére maguk a kutasok is belátták, hogy nincs hova hátrálniuk, a veszteségeiket már nem tudják finanszírozni. A bamba Varga éppen jó ütemérzékkel kezdett el arról ugatni, hogy a kutasoknál lévő árrés elég lesz a veszteségek fedezésére, ezzel hergelve a fideszprolikat az új kulákok ellen. A nyomás viszont nem enyhült, a csak láncaikat veszíthető kutasok alázatos petícióval, hétrét görnyedve járultak a Putyinszopolda üzemeltetőjéhez, hogy hát akkor tenne már valamit. Innét kezdett derengeni Viktor számára, hogy elfogy a mások - kutasok - pénze a választásokig, abból meg nagy baj lesz more. De közben lassan hatszáz forint körüli literárat kellene fizetni a naftáért, az meg a választóknál verné ki a biztosítékot, hiszen az a rezsiharc nevű népámítás kudarca lenne. Mit lehet tenni?
Semmit. Látszatintézkedésekkel átmenetileg befogni a kutasok száját. Köztük olyan zseniálissal, hogy vegyenek fel kamatmentes hitelt. Hát tényleg, hogy erre eddig nem gondolt senki! Viktor egy zseni! Hitelből finanszírozni a veszteséges működést. Közgazdasági Nobel-díjat neki, izibe! De a kutasok nem értették meg a Viktort, és tovább hőbörögtek. Na, erre előjött Viktorból a nagylelkű, és elrendelte, hogy a nagyker ár is legyen 480 forint. Zsenikém azt gondolja, hogy ha 480-ért kapja a kutas és 480-ért adja el, akkor nem keres, de veszteség sincs. Az életében sosem dolgozó Viktor honnan tudná, hogy olyan apró költségek terhelik a kutasokat, mint a foglalkoztatottak bére, közterhe, franchise díj, bérleti díj, és egyéb piszlicsáré összegek. Szóval a veszteség így is masszív. A probléma tehát nem oldódott meg, ezért a Putyinszopolda most kerek húsz forint valamikor, valaki által visszatérítendő állami támogatást ad literenként. Csodás! Csiribi-csiribá és eltűnt a veszteség. Priceless! Hát mi kell még nektek lipsyk? Aztán mégis csak bezárnak hatkor, regionális és időbeli benzinhiányt okozva.
(forrás: portfolio.hu)
A kutasok talán rájönnek, hogy április 3-ig senki sem menti meg őket a csődtől. Ahelyett viszont, hogy kiállnának magukért, sunnyognak. Tipikus jobbágytudat. Most, a választások előtt komolyan veszi őket a Putyinszopolda, utána - ha nyer a Viktor - végük. Mészáros Andi majd megkapja az összest. (És ezt lehet? Igen Ááándi.) Ha nem nyer a Viktor, akkor pedig a nép rohanja meg őket a 700 forintos ár miatt. Ma még bármire rákényszeríthetnék a Viktort - áfa- és jövedékiadó-csökkentés, piaci ár lassú visszavezetése stb. - holnap semmire. Érdekes egyébként a MOL hallgatása, hiszen a hatósági áras nagyker árral ők is a szopórollert hajtják keményen, de Hernádi - a fenti okból - nem cége érdekeit képviseli. A veszteség pedig náluk is halmozódik. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a felsőoktatás átalakítása során egy rakás egyetem MOL részvénnyel lett kistafírozva, érdekes lesz nézni, hogy MOL osztalék hiányában jövőre mire mennek. (Tönkre.)
A Putyinszopolda populista politikájának árát előbb-utóbb mindenki megfizeti, mert a rezsiharc sikere egy ordas nagy kamu. A fogyasztó többszörösen (tankolóként és az elszálló árak után az inflációban), a benzinkutasok, a mezőgazdasági felhasználók, a MOL, egyes egyetemek és végső soron az adózók, mert az ő befizetéseikből van a támogatás. De addig az a látszat, hogy Viktor megállította a benzinár emelkedést. (Fél kézzel.) A Valóság viszont éppen széttöri a Látszatot a lopakodó benzinhiánnyal. Amelynél lesz még rosszabb is. Nekem már most elegem van belőle, Önöknek pedig nem sokára elegük lesz.
Kövess minket Facebookon!
Utolsó kommentek