HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Mondta bármikor hogy ez helyes? Propagálta? (2024.12.18. 19:37) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ja, buziorgián részt lehet venni, de közben el kell ítélni a buzikat, é... (2024.12.18. 17:35) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Nyugodj le, Gyurcsánynéd bukott, törődj bele. Most Soros új ukáza: Talpramagyar Peti... (2024.12.18. 16:08) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Szájer melyik homokmeneten vonult? (2024.12.18. 16:07) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mellesleg ezt írtad te b*szott korcs: "A másság ballib érték. Nem Orbá... (2024.12.18. 16:05) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (137) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (238) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (245) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (276) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (190) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (124) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (179) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (229) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (40) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (329) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (166) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (75) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (226) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (174) patkány (1) pékáru (1) pénz (249) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (291) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (9) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (112) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (186) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (69) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a Pokorni-ügy elmaszatolásából

2020.01.29. 10:31 Elegem Van

Pokorni Zoltánnak napi rutinjává válik, hogy valamelyik őse bűne miatt időnként szipog egyet a nyilvánosság előtt. Lassan kimaxolja az apai ágat, kíváncsian várjuk az anyai ág folytatásait. A legutóbbi eset után szolid beszélgetés indult kevés eredménnyel. A reakciók három csoportba sorolhatók. Vannak akik, - persze nem nyilvánosan – az mondják, hogy "frankó gyerek volt az a Jóska, csak kevés". Ne dugjuk homokba a fejünket, sajnos bőven járnak közöttünk ilyen sehonnaiak. Vannak Pokorni úrral együttérzők, akik méltatják szembenézését, legfeljebb annak őszinteségében kételkednek. És a nagy többség a szörnyülködők. Ez a legegyszerűbb, szörnyülködni, hiszen a mindennapi szörnyülködésünket megadja nekünk a média. Ma Pokorni nagyapó tettén szörnyülködnek, másnap Hári herceg jövőjén, harmadnap Schobert Norbert szabadgondolkodó és az IQ-szintjét hisztivel emelő Totova művésznő cicaharcán. Járjuk a nehezebb utat.

Én megértem Pokorni József tettét. Miért próbálok megérteni egy nyilas tömeggyilkost? Mert ez a legnehezebb: megérteni. És levonni a tanulságot, melynek birtokában talán elkerülhető az újrázás. (Kritikusaim most mondhatják bátran, hogy akkor öreg jelentkezzél az Operettszínházba naivának. Fel leszel véve.) Könnyű 2020-ban a fűtött szobában, jóllakottan, az internet előtt ülve szörnyülködni, de a megértéshez menjünk csak vissza 1944/45 telére. Vagy inkább az 1918/1920-as összeomláshoz. Bár érdekes az 1867-es kiegyezés is, az meg ugye összefügg 1848-49 szabadságharccal. Kezdjük hát ott.

A magyar társadalom 1848/49-ben nem kevés áldozatok árán kinyilvánította, hogy szabad polgári Magyarországot akar. Ehhez várta Európa támogatását. Amely meg is jött a: "Talán igazuk van, de végezzenek velük minél hamarabb." üzenet formájában. A nemzet még küzdött közel húsz évig és feladta. A kiegyezés az akkori politikai realitásnak megfelelt, ám egyben be is betonozta azt. A századfordulóra már látszott, hogy nagy a baj, de a Főnök Generális kialakította a centrális erőtér "nem bolygatni politikáját", amellyel minden politikai alternatívát - különösen a függetlenségi célzatúakat - választójogi machinációkkal, korrupcióval, fenyegetéssel ellehetetlenített. A Magyar Királyság végletesen a Habsburg dinasztiához kötődött, amely engedelmesen követte a felemelkedő Németországot. Az 1918-as katasztrófa bekövetkeztekor nem volt érdemben szóba jöhető politikai alternatíva, pedig igény lett volna rá, hiszen hirtelen mindenki a féleszű egoista tök Károlyiban kezdett bízni. És nem volt egy Lenkey, aki az összeomlás előtt hazahozta volna a fiúkat és a fegyverzetet a haza védelmére. És nem voltak Görgeyk, Klapkák, Damjanichok, így hegyi móc rablóbandák, meg szétvert rácok szabadon téphettek az országból, amit éppen megkívántak. Mert a magyar tisztikarból is ki lett irtva a függetlenségi gondolat, a szoldateszka a dinasztia hűséget díjazta. És, hogy a szégyen még nagyobb legyen a csehek is a mi kárunkra szereztek területeket, pedig velük egy birodalomba voltunk. Csak ők miközben vígan kiszolgálták a Habsburgokat, idejében leléptek mellőlük. (Ezt csinálták a második világháborúban is.) Mert ők kiépítettek egy alternatív politikai vonulatot, amelynek villámgyorsan lett társadalmi támogatottsága, így tulajdonképpen győztesekként ültek a béketárgyalások asztalához. Ugyanez csinálták a horvátok is pepitában. (Pár év múlva jöttek rá, hogy ők azt nyerték meg jutalomként, amit mi büntetésből.) Sőt, még az osztrákok is. Csak a segg hülye aulikus magyar elit alól kapták szét az országot.

De meg lehet ezt mondani a magyar társadalomnak? Nem lehet. A korábban bukott magyar elit másodvonala lépett elő abból a meggondolásból, hogy jobb egy kis ország élén kormányozgatni, mint sehol. Konzerválták a régi - alternatíva nélküli - viszonyokat a politikai rendszerben, ideológiailag pedig nyomatták a "világ összeesküvés-áldozatai vagyunk" mantrát. Ebből különösen erős volt a "szabadkőműves plutokrata zsidók okozták az ország vesztét" narratíva, amely teljesen megváltoztatta az antiszemitizmus ideológiáját, mert behozta a hétköznapokba a zsidógyűlöletet. Volt persze antiszemitizmus a Monarchiában is, de az még a hunyorgós, szemmel csippentős változat volt, amely inkább kenyérharcról és a beilleszkedés nehézségeiről szólt. A Trianon utáni antiszemitizmus viszont már a kifejezett gyűlöletről, amely mélyen leszivárgott a magyar gondolkodásba, és sokaknál ott van ma is. Pedig ha valaki használja az eszét, könnyen beláthatja, hogy még saját logikájában is mekkora ökörség. Tegyük fel, hogy valóban "szabadkőműves plutokrata zsidók" csonkították meg az országot. De mi köze ehhez Kohn néninek vagy Grün úrnak? Ők kérték? Kohn néni megfenyegette a "szabadkőműves plutokrata zsidókat", hogy nem süt nekik flódnit, ha nem a szerbeké lesz Szabadka? Esetleg Grün úr hadonászott a sétapálcájával, hogy leshetik börzetippjeit, ha nem csatolják el üstöllést Kolozsvárt? Igen? Ezeknek az embereknek nem nehezült el az élete, csak a szittyáknak?

Kapóra jött a gyűlölet felkorbácsolásához a Tanácsköztársaság vezetőségében és erőszakszerveiben lévő zsidók gazembersége. Azt persze már nem firtatta senki, hogy ezek a deklasszált zsidó elemek mennyi világias, polgárosult zsidó embert ölettek, kínoztattak meg. (Sokat, de erről valahogy elfelejtették tájékoztatni a közvéleményt.) És az évezredes hagyományokat tovább vivő vallásos zsidóság sem remélhetett sok jót a vallásüldözésre alapuló bolsevik ideológiától. A végletekig fáradt magyar társadalom tagjai - benne a pokornijózsefek - nem vették észre, hogy a bűnbakképzés csak elterelés volt az elit kolosszális országvesztő hibájáról.

Aztán a Kormányzó úrnak hála jöttek a sikerek, minket irigyelt a világ. Még területeket is kaptunk vissza, csapataink mélyen benyomultak Muszkaföldre. Hát mi kell még? Ott vagyunk a főzésben, ott leszünk a lakomán is! Caricinról és az azzal összefüggő doni katasztrófáról annyit tudott a Filmhíradó közönsége, mint a maiak a fideszes szpáhik korrupciós ügyeiről az M1 Híradójából. Az 1943-as év elment a rugalmas elszakadásról, meg a frontvonalak kiegyenesítéséről szóló győzelmi jelentésekkel, ám '44 elején már látszott, hogy a valóság nemsokára megérkezik a magyar határra. A baráti német csapatok megszállták az országot, de csak elővigyázatosságból. A kudarcok eltussolására a propaganda felerősítette a zsidó ellenségképet, amely éppen klappolt a fritzek elvárásaival. A vidéki zsidóság ebből az alkalomból kiirtódott. Az ideológia szerint csak dolgozni vitték őket, és hát ki ne támogatta volna, hogy a zsidók is dolgozzanak egy kicsit. (Az igazság kedvéért jegyezzük meg, hogy az ipari méretű tömeggyilkosságokról sem a lakosság, sem az ország irányítói, sem a zsidóság elöljárói nem tudtak, mert ilyen elképzelhetetlen aljasságra senki sem számított egy kultúrnéptől.) Aztán amikor a nyár derekára kezdett oszlani a homály, Horthy - félve a felelősségrevonástól - a honvédséggel kergettette szét a saját rendszere által kitermelt őrjöngésre kész egyenruhás söpredéket. A család mentése céljából megvalósított - és a hülye Miklóska miatt - röhejes kudarcba fulladt kiugrási kísérelt után viszont már nem volt minimális fék sem a dilivonaton. Előmásztak a csatornából a fekete egyenruhába bújtatott nemzeti hősök, akik az ezeréves haza védelmében majd jól megállítják a zsidók által felbujtott ázsiai pusztákról induló barbár hordákat. A gyepű sajnos ehhez kevés, '44 karácsonyára kezdetét veszi Budapest-erőd közel két hónapos ostroma. Amely szintén rendkívül kiváló ötlet, mert Berlinen és Varsón kívül egyik főváros sem lett romhalmaz. Párizs, Bécs, Prága puskalövés nélkül cserélt gazdát, és Rómáról is csak az egyik tapló amcsi tábornok hitte, hogy ők bombázták le a Colosseumot. De a szittya vér nem alkuszik, lőjék csak szét a fővárosunkat. A semmiért. Mi az nekünk!

És a budapestieken furcsa - mai ésszel nehezen felfogható - tömegpsziché lesz úrrá. A többség túlélni akarva lehúzódik a pincékbe, bujkál csillagos házakban vagy ahol tud: remeg az életéért. Jelentős réteg hallgatja a "Csak egy nap a világ" című számot, hiszen „"Ki tudja, mi vár ránk, Ki tudja, holnap mire ébredünk?". Iszik, mint a gödény, és talán meglepő, de a patikákban legjobban a vazelin fogy. A harmadik csoport öncélú gyilkolásba kezd. Miért? Mert tudja, hogy neki vége, ő meg fog dögleni, akkor nehogy már ez a piszkos zsidó/lógós/stb. túlélje őt. Bosszút áll a saját kudarcos, romokban lévő, meghasonlott életéért azokon, akikről iskolás kora óta azt hallja, hogy gyűlöletesek, akiket gyűlölnie kellett. Most utoljára. Ezek voltak a pokornijózsefek. Ezt kell megértenünk.

Mi a tanulság? Az általánosan levonható annyi, hogy sokan azt hiszik - a hétköznapi életben is -, hogy következmények nélkül leoldhatják láncukról a Gyűlölet Kutyáit, mert a pórázt szilárdan kézben tartva arra tudják terelgetni, amerre akarják. De ez nincs így, mert erősek ezek a kutyák, rángatják a pórázt, ha pedig gyengül a kéz, elszabadulnak.

pokorni_orban.jpg

Politikailag mi, magyarok azt a tanulságot vonhatjuk le, hogy országunk vezetése időről időre olyan ember kezébe kerül, aki saját hatalmának biztosítása érdekében szisztematikusan kicsinál minden politikai alternatívát, mert mindenki hülye, csak ő helikopter. Ez a sikerek idején elmegy, a kudarcok menetrendszerű beérkezésekor viszont már csak a propaganda fokozásával és az ellenségként megjelöltekre való mutogatással tud operálni. (Az a lehetőség, hogy elhúzzon a vérbe, fel sem merül, hiszen számára egyre nyilvánvalóbb, hogy ő tényleg helikopter.) A valóság nyomása alatt - melyet természetesen tagad - szinte biztos az összeomlás, amely idején elszabadulnak a csalódott, gyűlöletre kondicionált hívek. Akik szélsőséges esetben ölnek is.

Ha nem vonjuk le - közösen - ezt a tanulságot, a Pokorni-sága folytatódhat, mert évtizedek múlva majd valamelyik Pokorni gyerek szipoghat a nyilvánosságnak arról, hogy apu - bár volt a párt elnöke, fontos politikusa - kiállásával nem akadályozta meg, hogy országunkat ismét romba döntse egy saját maga vélt tehetségétől eltelt, valóságot tagadó, gyűlölködésre építő, velejéig korrupt társaság. Várom hát Pokorni úr cselekvését ennek elkerülése érdekében, a maszatolásból viszont elegem van.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


94 komment

Címkék: politika orbán történelem kormány jobboldal háború európa pénz zsidó életérzés baloldal párt bizalom elnök tisztesség becsapás Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr1715434552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barca Fan 2020.01.29. 11:20:14

Attól tartok kevesen értik

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.29. 11:56:55

A magyar nacionalizmus 2 természetes ellensége a németek (osztrákok) és a zsidók. Ezek ELLENÉBEN lett magyar nacionalizmus. Ennyi az egész, kár ezt tagadni.

A Tanácsköztársaság tapasztalata megerősítette a zsidóellenességet. A magyar kisembere tapasztalat az lett, a zsidók egy része uralja a gazdaságot, más része meg kommunizmust akar építeni.

Horthy sajnos nem volt jó államférfi. Nem volt képes se átlátni az eseményeket, se kihasználni azokat. Folyamatosan sodródott, minden a kisebb ellenállás irányába.

Budapest ostromakor meg az átlagember sehová se csatlakozott, szimplán várt, hogy vége legyen a harcoknak. Pokorni esete kivételes, nem így viselkedett az átlagember.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.29. 11:59:01

"Ha nem vonjuk le - közösen - ezt a tanulságot, a Pokorni-sága folytatódhat, mert évtizedek múlva majd valamelyik Pokorni gyerek szipoghat a nyilvánosságnak arról, hogy apu - bár volt a párt elnöke, fontos politikusa - kiállásával nem akadályozta meg, hogy országunkat ismét romba döntse egy saját maga vélt tehetségétől eltelt, valóságot tagadó, gyűlölködésre építő, velejéig korrupt társaság."

Orbán éppenhogy tanult a múltból. Nem csatlakozik egyik táborhoz se. S éppen ezért is támadják a ballibek, akik szerint Orbánnak vérszövetségre kellene lépnie Brüsszellel.

2020.01.29. 13:35:05

@MAXVAL bircaman közíró:
A zsidók és a németek kiirtásaval/elüldözésével sikerült kiirtani a tőkés, iparos réteget, aztán meg sírunk, hogy az nincsen, a Fidesz meg ahelyett, hogy hagyná, hogy újra felépüljön, tehetségtelen szélhámosokat nevelget allami csöcsön, mondván itt a nemzeti tőkés réteg, csakhogy ez a réteg soha nem lesz versenyképes a nemzetközi piacokon, mert az állami pénzekre specializálódik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.29. 14:03:46

@Zabalint:

Alapvetően fenntarthatatlan egy olyan társadalom, ahol egy etnikai kisebbség irányít fontos dolgokat. Ez sehol a világ soha nem működött.

Lám, ma ez a kérdés nem is létezik Mo-on. Nyilván jobb lett volna másképp megoldani a zsidó- és németkérdést, dehát a történelem másképp alakult. Hitler akarata, majd az őt legyőzők akarata helyettünk döntött.

A 40 év kommunizmus is megoldotta volna ugyanezt a problémát.

Alkalmazkodnunk kell a liberális rendhez, mert még fenn fog állni kb. a század közepéig, lehet, hogy akár még a 70-es évekig is. Erről szól Orbán tőkéshízlaló politikája: magyar nemzeti tőke kell, hogy képes legyen legalább részben kiszorítani az idegeneket. Ma már ez nem belső, etnikai kérdés, hanem a külföldi tőke elleni harc.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.29. 20:03:32

"...Volt persze antiszemitizmus a Monarchiában is, de az még a hunyorgós, szemmel csippentős változat volt, amely inkább kenyérharcról és a beilleszkedés nehézségeiről szólt..."

Ez nincs így. Ez egy tévedés a gondolatmenetben...amivel egyébként semmi bajom, hiszen minden ember cselekedete megmagyarázható/megérthető az adott történelmi/társadalmi/szociológiai/vallási/ideológiai/eszmei háttérrel, a Neander-völgytől 9/11-ig, vagy Westerostól Mordorig...és nagyon kevesek kiváltsága az, hogy megőrizze a független, józan, ép elméjét a társadalmi viharok idején. Pokorni édesapját bedarálta, lefeküdt neki, elfogadta, hitte, akarta... a tettei fényében mindegy is talán, hogy melyik.

A korabeli, XIX. illetve kora XX. század eleji egész Európában nagyon erősen jelen volt az antiszemitizmus, -sajátos módon viszonylag hosszú ideig éppen Németországban nem volt ez annyira mély a politikai szinten, mint más országokban, bár a társadalomban ott is kőkeményen munkált- de különösen erős volt a Monarchiában. (Franciaországban, Oroszországban is az eget verte) Kismillió könyvet lehetne idézni, de így a neten, ez egy korrekt és olvasmányos áttekintés a témáról, és a 42. oldalon ott az idézethez kapcsolható cáfolat, a lényeg. A monarchia antiszemitizmusa táplálta Hitlert is. (ne felejtsd pl. Szabó István: Redl ezredes című filmjét, ahol ez állandóan átszövi a filmet, "Judapest" stb)

zachor.hu/uploads/files/az-antiszemitizmus-tortenete-2017-04-05.pdf

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.29. 20:07:52

@zord íjász: ...Pokorni nyilas ősét persze, rá gondoltam, nem a besúgóra...ó, bazmeg, de ciki ezt így halmozni, na mindegy, érted...

Gery87 2020.01.29. 21:58:17

@MAXVAL bircaman közíró:

mandzsuk kínában?

Amúgy meg ott hibás az érvelésed hogy a magyar zsidók szépen integrálódtak és többségüknek már volt magyar identitása...
Magyar zsidók voltak...az echte Galíciai jiddis zsidó meg szegény volt és semmi politikai hatalma, magas társadalmi státusza nem volt.

Ilyen alapon akkor a reformátusokkal is baj van mert nem olyan "rendes" magyarok mint a többségi katolikusok?

A "tőkésítéshez" meg...
Jól ismerem egy magyar oligarcha cégének "teljesítményét" és egy versenyképtelen nagy szar az egész! Állami csecsen lóg...

Ennyit a nagy nemzeti tőkésosztályról...adóból élősködő tolvaj banda, semmi több.

Gery87 2020.01.29. 22:42:09

@Zabalint:

A zsidó és német polgárság volt itt a tőke és a kereskedelem zálogosa...ahogy másutt is K-európában!
Be is vagonírozták őket....előbb az irigy, tehetségtelen kutyabőrős harácsoló, dzsentri...aztán a proli elit! Szégyen!

Ezek a mai "tőkések" csak olcsó utánzatok, büdös paraszt proli Döbrögik!

Gery87 2020.01.29. 22:45:53

@MAXVAL bircaman közíró:

Mert a magyar nacionalizmus nemesi kreálmány! Nem népi.
Alapja hogy "1000 éves" és ebből vezet le mindent: jogot, pénzt, hatalmat....mert mása nincs csak a nemeslevél meg a díszes dolmány....nagy szavak...semmi tehetség.

Aki sokra viszi, nem származásból...arra irigy és gyanakvó...ahogy az alkesz a zsidó kocsmárosra...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.30. 06:04:18

@Gery87:

A zsidó nem vallás, hanem nép. Ideje lennne leszámolni ezzel a "csak vallás" mítosszal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.30. 06:07:00

@Gery87:

Ha nincs saját tőkésosztály, akkor idegen tőkések vannak helyette. Ezért szükséges saját tőkések felhízlalása, ahogy ezt a magállamok is tették.

Persze abban igazad van, hog végsősoron ez marhaság, hiszen a jó tőkés csak a halott tőkés, örökösök nélkül. De jelenleg ez a világrend.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.30. 06:08:29

@Gery87:

A nacionalizmus nyilván tévút, de a kérdés nem ez volt.

Gondolod, hogy opció lehetett volna, hogy egész Európa nacionalista, csak a magyarok maradnak ki belőle?

Gery87 2020.01.30. 15:30:24

@MAXVAL bircaman közíró:

Vallás is és nép is lehet.
De voltak, vannak magyar identitású zsidó vallásúak.

És miért zárod ki a kettős identitást?

Gery87 2020.01.30. 16:02:58

@MAXVAL bircaman közíró:

A magállamok nem tehetségtelen, a világpiacon eladhatatlan terméket gyártó Döbrögiket emelt ki hanem valóban működőképes vállalkozások, cégbirodalmak jöttek létre!

Meséld már el nekem hogy Mészáros Lőrincke meg Széles Gabibácsi mi a tökömmel járul hozzá a gyarapodásunkhoz? Mi értéket, innovációt teremtenek?
Semmivel, sőt....visznek, nem hoznak...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.30. 16:08:58

@Gery87:

Ahogy magyar-amerikaiak is vannak, akik egyszerre tartják magukat magyarnak és amerikainak. Ettől még a magyar és az amerikai az 2 külön nép.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.30. 16:10:14

@Gery87:

Verseny a megyei csapat és a világklasszis köztt? Mi értelme?

A nyugati tőke is úgy lett, hogy masszív állami támogatást kapott.

Gery87 2020.01.30. 16:14:08

@MAXVAL bircaman közíró:

Nem az lett volna opció hogy nem a nemesi szempontból érthető, de mégiscsak káros nemzet és államkép alakul ki!

Mert ez így egy hülye hibrid lett: egyrészt etnikai, nyelvi alapú nemzetfelfogás....ami kirekesztette a lakosság felét....másrészt a történelmi állam(határ) mint "nemzeti keret" kizárólagossága....ami megint csak olyan virtuális életteret jelölt meg amit a magyarság már rég nem tudott kitölteni, se szellemileg, se nyelvileg, se kulturálisan, se politikailag...csak és kizárólag történelmileg: kvázi már idegen tájakat csatolt az "anyaföld" fogalmához...

Ha etnikai felfogás, akkor le kell mondani a történelmi államkeretről....(magyar föld az, ahol magyarok vannak többségében)
ha nem, akkor államnemzet....s le kell mondani a nyelvi alapú keretről.

A nemesek egyikről sem akartak lemondani....
Eredmény: Trianon és egy máig feloldatlan sérelem...az amputált végtagok szellemfájdalma...a csonk bizsergése...

Gery87 2020.01.30. 16:16:25

@MAXVAL bircaman közíró:

Pont ez a lényege a többes identitásnak hogy több néphez is tartozol, többhöz is közöd van...mi ezzel a baj?
Választasz két szülő közül hogy melyiket szereted jobban? Vagy melyik anyanyelved a jobb? nem....
ennyi.

Gery87 2020.01.30. 16:19:17

@MAXVAL bircaman közíró:

Ha az alapok rosszak, a motiváció hiányzik (nem versenyképesek, erős piaci szereplők, hanem gazdagok akarnak lenni) akkor bármennyi pénzt beletalicskázhatsz a dolgokba, nem lesz eredménye...lásd foci..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.30. 16:27:27

@Gery87:

Nyilván tarthatatlan volt egy nemzetállami Nagy-Magyarország, ez eleve egy abszurd magyar terv volt a Kiegyezés után, de már Kossuth által is.

Nem volt opció, hogy meglegyen az ország, miközben a fele idegen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.30. 16:30:17

@Gery87:

Semmi gond a többes identitással, de ez azért elég ritka jelenség.

Gery87 2020.01.30. 16:57:32

@MAXVAL bircaman közíró:

Attól még van, volt, lesz....szóval ilyen formán a "zsidó kérdés" is elve ostobaságon alapult.
két okból is: egyrészt kizártak a nemzetből egy csomó embert, csak azért mert volt másfajta identitása is...
(egy gazdag magyar zsidó ügyvéd...magyar is...miért pont az a baj hogy zsidó? ez puszta gyűlölködés, rosszindulat, előítélet)
De ha nem volt, akkor sem igaz hogy rendkívüli befolyásuk lett volna...(pl jiddis zsidók, németek stb)

Gery87 2020.01.30. 17:02:11

@MAXVAL bircaman közíró:

Nem is akarnak versenyezni...ahogy a semmi eredményt felmutatni nem tudó focista is megkapja a milliós fizetését..a semmire...
Akkor mire törje magát?
A magyar Döbrögik is megkapják a pénzt, támogatást, uniós pályázatokat....minek lennének versenyképesek? semmi okuk rá...
Mondom ismerek jól egy ilyen céget...vezetője egy hamisítatlan "nemzeti nagytőkés"....

Gery87 2020.01.30. 17:46:13

@MAXVAL bircaman közíró:

OK, tegyük fel hogy így van...
De ez miért rossz? miért baj? egy magyar zsidó nem elég magyar? Túl zsidó? Mint jelent "már eléggé" magyarnak lenni?
Ez szimpla etnicizmus....antiszemitizmus...

Arról meg végképp nem tehetnek hogy a tanulás és a családi, üzleti kapcsolatok majd vagyon miatt jó lehetőségeik voltak!
A magyar miért nem tanult, segítette a fajtáját? Ja hogy az nehéz, meg büdös...
mellet döngetni egyszerűbb ugye...

Azért elég erősen látszik és egyben cáfolja ezt a "nemzeti ivadékokban gondolkodást" "nemzeti tőkésítést" hogy a legtöbb szart nem "mások" hanem a saját nemzettársai okozták a népnek....
Az hogy vki "echte fajmagyar" attól még nem lesz egyben kompetens és jó is!

Gery87 2020.01.30. 17:50:17

@MAXVAL bircaman közíró:

"Ez van, nem vagyunk magállam. "

Ennek semmi köze ehhez, ez a dolgokhoz való hozzáálláson múlik....de te érted ezt csak nem akarod elismerni.
Ezért nincsenek "sajátos nézeteid".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.30. 18:51:32

@Gery87:

Ha egy kisebbség túl nagy súlyra tesz szert egy közösségben, az mindig konfliktusteremtő tényező.

Gery87 2020.01.30. 21:15:41

@MAXVAL bircaman közíró:

Ha fidesz faszt szopsz, akkor igen...de látom nem akarod ezt se érteni!

Ezek a pénzzel telepumpált senkik, soha nem fognak olyan színvonalas terméket, szolgáltatást nyújtani ami felveszi a versenyt a piac többi szereplőjével.
Mert nem céljuk és tehetségük sincs hozzá.

Lorrh 2020.01.30. 21:31:08

@Gery87: sosem fogja ezt belátni. Nem tudja meghaladni az orbánimádatát. Itt a korlátja.

Gery87 2020.01.30. 21:35:25

@MAXVAL bircaman közíró:

igen, ha egy közösség a sikertelenségét, problémáit, frusztrációját nem tudja értelmesen kezelni, akkor keres egy kisebbséget és rajta tölti ki haragját, vezeti le feszültségeit...

Nem tudtam hogy újabban ilyen etnicista szart is tolsz....birca, birca....esik a színvonal....már antiszemita húrokon is? cchööö

Gery87 2020.01.30. 21:47:41

@Lorrh:

Azért ezt a kibaszott áldozathibáztató (mert ez tényleg már az, nem ilyen libeárlis hülyeség..) burkolt zsidózást nem kéne átvennie, azt hittem ennyi esz van, de hát ha ez fidesz kompatibilis akkor semmi sem szent:(

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 05:59:30

@Gery87:

A cél nem ez, hanem az: az ország által megtermelt profit kevesebb része menjen külföldre.

Erre kell a nemzeti tőke.

De liberális alapgondolaitdól szabadulnod kell előbb, hogy megértsd amit mondok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 06:00:55

@Gery87:

Hol látsz nálam zsidózást? Eddig azt hittem, értelmes liberális vagy, de egyre inkább kezdesz egy szimpla ballib bérkommentelő troll lenni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 06:02:45

@Lorrh:

Ez a baj veletek. Komolyan elhiszitek hogy létezik valamiféle misztikus orbánimádat.

Gery87 2020.01.31. 07:26:27

@MAXVAL bircaman közíró: akkor lépjünk együtt vissza...azt írtad:
"Alapvetően fenntarthatatlan egy olyan társadalom, ahol egy etnikai kisebbség irányít fontos dolgokat. Ez sehol a világ soha nem működött." Eleve úgy gondolod barmit is iranyitanak....illetve befolyásuk van....sot ha van akkor ez csak rossz lehet....meg külön nép...tehát magyarnak nem jók.. most ezek után mire gondoljak?

Gery87 2020.01.31. 07:26:28

@MAXVAL bircaman közíró: akkor lépjünk együtt vissza...azt írtad:
"Alapvetően fenntarthatatlan egy olyan társadalom, ahol egy etnikai kisebbség irányít fontos dolgokat. Ez sehol a világ soha nem működött." Eleve úgy gondolod barmit is iranyitanak....illetve befolyásuk van....sot ha van akkor ez csak rossz lehet....meg külön nép...tehát magyarnak nem jók.. most ezek után mire gondoljak?

Gery87 2020.01.31. 07:27:57

@MAXVAL bircaman közíró: sajnos létezik. Vannak ilyenemberek. ..ahogy elvakult gyurcsanyistak is.

Gery87 2020.01.31. 07:30:25

@MAXVAL bircaman közíró: az a baj nem látom az általad felvázolt befolyast. Annak negativumait....amire így kéne reagálni...sőt ha létezne ilyen arra akkor sem lehet megoldás az hogy kollektíven szopatunk egy csoportot. Márpedig ez történt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 08:38:09

@Gery87:

Így igaz. Ha egy kisebbség jelentős túlsúlyra tesz szert egy közösségben, az minden súlyos bajok gyökere.

Nyilvánvalóan tarthatatlan volt, hogy a magyar gazdaság úgy alakult a XIX. sz. vágére, hogy németek és zsidók kezében volt a zöme.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 08:39:33

@Gery87:

Nyilván külön nép. Hagyjuk ezt a romantikus magyar nacionalista marhaságot, hogy minden mo-i lakos magyar. Mindenki tudja: nem igaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 08:40:49

@Gery87:

Ahogy Gyurcsánynak is van rajongói köre. De ez marginális.

Ha a Fideszra csak az orbánrajongók szavaznának, a Fidesz egy 1-2 %-os parlamenten kívüli párt lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 08:42:53

@Gery87:

Én nem is érintettem a történéseket. Az okokról beszéltünk.

Szerintem a numerus clausus politikája volt a helyes egyébként. A zsidótörvényeket elutasítom, teljesen kontraproduktívak ráadásul.

Gery87 2020.01.31. 09:24:43

@MAXVAL bircaman közíró: akik erősen asszimilalodtak....egyébként meg a magyar többség előtt is ott volt a lehetőség....
És erre az a megoldás hogy akkor erővel korlátozásokkal oldjuk meg a magyarság helyzetbehozasat oktatás helyett? Szomoru....

Gery87 2020.01.31. 09:30:02

@MAXVAL bircaman közíró:
Senki nem mondta hogy mindenki magyar..hol mondtam ilyet? Azt mondtam magyar is meg zsidó is....de ez nem jó...hát ezzel nem tudok egyetérteni...
Ez a másik identitásában való turkálás és előítélet tapasztalatok ismeretek
nélkül.

Gery87 2020.01.31. 09:37:32

@MAXVAL bircaman közíró:
bármilyen etnikai faji vallási negatív vagy pozitív diszkrimináció, korlátozás, kvóta...egy okorseg és csak arról szol hogy a társadalom többsége a sikertelenségét nem fejlődéssel oktatással hanem mások lehuzasaval akarja megoldani....

Gery87 2020.01.31. 09:41:38

@MAXVAL bircaman közíró:
Senki nem mondta hogy csak elvakult orbanistak szavaznak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 09:48:09

@Gery87:

Ezt hívják pozitív diszkriminációnak, mi vele a gond?

A magyar történelem úgy alakult, hogy a városok idegen többségűek lettek, ezt valahogy kompenzálni kellett.

Két út volt: a magyarok felemelése, idegenek magyarosítása.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 09:49:12

@Gery87:

Tagadod, hogy feszültséget okoz, ha egy kisebbség túl erős?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 09:51:11

@Gery87:

A "sikertelenséget" kezelni kell valahogy. Nem lehet annyival letudni "hát, így alakult, most már kuss!". Ugyanis a feszültség növekszik, s aztán sokkal erősebben tör ki egy adott pillanatban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 09:52:22

@Gery87:

Szóval akkor egyetértesz velem, hogy nem orbánimádat az ok. De akkor miért vitázunk erről, ha egyetértünk ebben?

Gery87 2020.01.31. 09:57:31

@MAXVAL bircaman közíró:
Előbb írtam hogy a pozitív is rossz válasz....egyenlő esélyek kellenek aztán majd elvalik ki el vele jobban.....ha a zsidokakkor ezvan....ha a többség akkor ők....ennyi. de nyomtatni. Korlátozni nem kell....

Felemelni kellett volna a magyarságot igen...pont. nincs tovább..a korlat., Kvóta már nem jó.

Gery87 2020.01.31. 10:06:47

@MAXVAL bircaman közíró:
Nem....de nem az a megoldás amit mondasz.

Gery87 2020.01.31. 10:10:10

@MAXVAL bircaman közíró:
Mondtam mit lehet tenni....és az nem a másik lehuzasa!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 10:53:09

@Gery87:

Az egyenlő esélyek a jobb helyzetben lévők előnyét segítik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 10:54:30

@Gery87:

Azaz elismered, hogy nem marhaság a téma. Eddig kb. azt mondtad, az egész a "sikertelen tömeg" hisztije.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 10:56:50

@Gery87:

Arról lehet vitázni, mi a jó megoldás. Horthyék és ellenzéke is a magyar vidéki fiatalok felemelésében gondolkodtak, ezzel csökkentve a zsidó és német túlsúlyt.

De ma ez múlt. A kommunizmus ezt az egész kérdést megoldotta. Legalább egy pozitívum: a mai Mo-on nem létezik etnikai feszültség.

Lorrh 2020.01.31. 11:13:59

@Gery87: bizony. Nézd meg az elmeroggyant vagoistvánt.

Gery87 2020.01.31. 11:17:59

@MAXVAL bircaman közíró:
Most is azt mondom hogy a különbségekre sokszor hiszti a válasz.

Gery87 2020.01.31. 11:21:55

@MAXVAL bircaman közíró:
Közben meg diszkriminálják a zsidókat és szépen idővel vagonokba is raktak meg munkaszolgálatra vitték...ja.

A háború után még a németekkel tettek meg ugyanezt....

Nem voltak elég "jó magyarok" ugye meg polgárok....
Ez védhetetlen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 11:48:30

@Gery87:

Így igaz, de a rossz válasz nem jelenti azt, hogy a probléma nem létezik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 11:57:20

@Gery87:

S én ezt hol védtem? Sehol. Mint sokszor elmondtam, Horthy alkalmatlan, rossz, sodródó politikus volt.

Gery87 2020.01.31. 12:49:12

@MAXVAL bircaman közíró:

Mindig oda lyukadunk ki hogy ez "probléma"....mármint az hogy a társadalom bizonyos rétegei, elemei különböznek valamiben...hogy jobbak, eredményesebbek bizonyos területeken...vagy annak tartják őket...

Én úgy gondolom hogy egy erős állam és társadalom ezt kibírja, nem probléma, mert nincs olyan feszítő erő ami ezeket a csoportokat egymás ellen hangolná...és nem is "áskálódnak" egymás ellen mert minek...az meg hogy ahogy egyéni szinten nem vagyunk egyformák képességeinket tekintve, vannak okosabbak, ügyesebbek valamiben stb ...úgy csoportokra, kultúrákra stb is ráhúzható ez....miért ne lenne különbség? van. ez ilyen...

Mindig a gyenge, beteg társadalmak gondolják úgy hogy a szomszédnak több van és nem érdemli meg....meg különben is "más"....
És ha nem lenne neki akkor minden jobb lenne....már csak azért is mert akkor neki lenne több....persze azt már nem látja hogy hogy lett több neki....nem a módszer érdekli, hanem a rablás, "átcsoportosítás" lehetősége....

De hogy lásd:
A mai liberó ideológia kiüresedett, céltalanná vált, mert a liberalizmus a nyugati demokráciákban megvalósult.....de közben a társadalmakat megválaszolatlan problémák halmozzák el, mint a demográfiai válság, a multikulti, a gazdasági növekedés lassulása, Kína, környezetszennyezés, a demokrácia eltömegesedése...

A mai feminista, genderista liberók válasza erre az hogy ez bizonyos csoportok miatt van pl fehér hetero férfiak....mert túl nagy a hatalmuk....és mennyivel jobb lenne ha ezt a hatalmat, befolyást pl a nők vagy buzik, feketék, transzneműek vennék át...
Az ő programjuk is a kvóta, a korlátozás....elnyomás....

Pont úgy beszélnek ezek a "ballibek" "privilegizált csoportokról" ahogy te látsz bizonyos csoportokat....akár most, akár a múltra visszatekintve!

Gery87 2020.01.31. 12:51:31

@MAXVAL bircaman közíró:

A módszerét és a helyzet kezelését nem helyesled....de a problémát amit ő és kortársai is annak láttak elfogadod....ez a bajom.

Hungryhorse 2020.01.31. 14:53:37

Pokornik egy fideszbe szorult gyáva szdsz-es, aki nem tartotta hasznosnak fodorékkal lelépni és vadliberálisként tombolva segitett az első orban qrmány megbuktatásában, asszisztálva a magyarbálinti kultúrmocsok terjesztéséhez.

Olyan mértékben volt vállalhatatlan a pártban, hogy eldugták pénzcsinálónak a hegyvidékre, ahol azért uraloghat, mert erre még - szoros felügyelettel - képes, liberált díszpöcsként.

A nagyapja meghalt a háborúban, amit róla tudhatunk jórészt olyan hazug vádak sora, melyek ellen se védekezni nem tudott, se tisztességes eljárásban nem vizsgáltak ki egy ellene hangoztatott aljas vádat sem soha.

Ha tett is bármit, ami törvényt sértett, az csak csepp volt a háborús jogsértések óceánjában és eltörpül a szovjet és a meszálló szovjetek hátán hatalomba mászó zsidó/kommunista banda rémtettei mellett, melyek kapcsán a kutya se kért a magyaroktól bocsánatot soha, nem fakadt írva egy ávósfattyú sem, nem is szólva a szenvedések és áldozatok után kaszálható végtelen kárpótlások közötti különbségről.

Tehát rajk, körmösbauer, földes, apró, eisenberger csemetéinel lehet verni a tamtamot bátran!

Gyurcsányné ávós nagyapja által lopott zsidó villája se nagyon zavarja az itt nácizó, magyarozó galiciai gyűlöletgombócokat - a többi ávós lopott vagyonáról és büntetlenségéről nem is szólva...

Visszatérve a jellemgyenge pokornikhoz: szerencsésebb lett volna, ha nem nyalja a zsidók seggét ezek után, hanem emléket állít a zsidó/kommunista terror hegyvidéki áldozatainak, majd lelép szépen csendben vezekelni - már ha a krokodilkönnyein túl érez is bármilyen felelősséget a felmenői kapcsán.
Nem érez, olcsó színjáték ez. Is.

De a szovjet, majd a zsidó/kommunista terror áldozatairól méltó megemlékezésre nem tellett tőle, meg a pártjátol se a hegyvidéken, helyette annak a zsidó/kommunista gobbinak van szentélye a kerületben aki színésztársai tucatjait deportáltatta és tiltatta le a színpadról évtizedeken át major álnevű szinten zsidó kommunista bűntársával, miközben agresszív leszbikusként csemegézgetett a fiatal színésznőket terrorizálva.

Végül de nem utolsó sorban:
Jellemző, ahogy a zsidó/kommunista hála nem maradt el, az egyoldalú viszonzatlan gesztusok millióinak a mintájára.

Tanulságos, már akinek az eddigi esetek nem voltak azok.

A magát és halott ősét porba gyalázó majom pokornikot is megköpködi a gyűlölet népe, mert senki nem tud olyan mélyre csúszni-mászni, ami nekik elég lenne.
A gyűlölet népének az (ön)gyűlöletből és kárpótlásból sosem elég!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 15:00:09

@Gery87:

Ez világos. Én igenis problémának látom, ha egy jól meghatározható csoport túlhatalomra tesz szert egy közösségben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 15:03:10

@Gery87:

A probléma a liberalizmussal nem az, hogy ma hová fejlődött, hanem az alapeszme.

A liberalizmus alapvető baja - egy mondatban, leegyszerűsítve - az a vakhit, hogy az egyéni szabadság hatékony közösségszervező erő lehet.

Gery87 2020.01.31. 15:58:09

@MAXVAL bircaman közíró:

Gyönyörű, akár egy ballib is mondhatta volna a fehér heteró férfiakról...bezzeg a nők:)

Tudod már ott hibás az érvelésed illetve nem tudunk ebben dűlőre jutni...hogy nincs/nem volt "túlhatalma" azoknak a kezében akikről most beszélünk....

Eleve nonszensz hogy hatalmat tulajdonítunk olyanoknak akiket az első pillanattól kezdve sikerült a "szegény elnyomott magyarságnak" diszkriminálnia és kisemmiznie....

Pont mint Soros: Soros a sátán, a vagyonos, államokat bankokat ide oda rángató, háttérhatalmista főpapa.....de Orbán egy kis ország minielnöke simán teleszarja az országot plakátokkal amin mocskolja, "leleplezi" "bűneit" és pont ellentétét csinálja annak amit a gonosz zsidó Soros akar.....hát innen nézve Sorosnak már nincs is akkora hatalma:)
tehát akkor fenn áll e a probléma?....:)

Szóval érted:
Anno ezt mindig megcsinálták: az ellenség egyszerre volt zseniális, ravasz, nagy hatalmú ellenfél aki gyötör minket...és semmirekellő hitvány féreg, akit könnyűszerrel el lehet taposni....

Gery87 2020.01.31. 16:12:13

@MAXVAL bircaman közíró:

"az a vakhit, hogy az egyéni szabadság hatékony közösségszervező erő lehet. "

A liberalizmus sok mindent mond és sok irányzata van...valóban fő alapja az egyén és a szabadság...

Ha úgy veszed valóban igaz ez.
A személyes szabadságon és törvény előtti egyenlőségen alapuló társadalmak hatékonyabb közösségeket tudnak működtetni: mert jobban képes a változásra, korrekcióra, fejlődésre, kiemelni a tehetségesebbeket, akik a közösségnek is hasznára válnak....

Egy birkacsorda az merev, változásra és önvizsgálatra képtelen. A leválthatatlan vezetőkkel egy buta massza...

Melyek voltak a sikeresebb nemzetek minden téren? A nyugati liberális társadalmak vagy az autoriter rendszerek pl komcsik?
na ugye....

A nyugat azért van válságban, mert részben feladta ezt...a genderhülyeség számít, a nem, a faj, vallás, a nemi identitás....nem az egyén kompetenciái...vagy azok hiánya...
A kelet meg azért mert továbbra is birkahorda...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 16:12:24

@Gery87:

Azt mondod, Sorosnak nincs terve, nem mesterkedik az egész régióban?

Azt mondod, jól lehet lakni úgy, hogy a szomszéd ebédelését nézzük?

Azt mondod, jó ha csak a kékszeműek uralják az étterem bizniszt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 16:13:49

@Gery87:

A történelem nem igazol téged. A liberalismus csak kisebbségeknek hozott jólétet és szabadságot, mások rovására.

Gery87 2020.01.31. 17:08:07

@MAXVAL bircaman közíró:

Azt mondom Soros szerepe túl van tolva...és az ő "tervei" cselekedetei nem húzhatóak rá az egész zsidóságra!

"Azt mondod, jó ha csak a kékszeműek uralják az étterem bizniszt? "

tegyük fel a kérdést:
Miért a kékszeműek uralják?

A, mert a többi szemszínű nem akar ezzel foglalkozni, más kultúra, tradició stb sok oka lehet:

tehát nincs "probléma"....arányaiban kevesebb fekete orvos, színész stb van az USA-ban...mert nem érdekli őket ez annyira, ellenben a zeneiparban arányukhoz képest sokan vannak...
De mondhatnánk a nőket akik a tanári szakmában vannak nagyobb arányban....bányában meg nem igen....
Nem hiszem hogy bármelyiket is mesterségesen ki kéne egyenlíteni....pedig ugye ez a két példa esetében akár befolyással is járhat. de ettől még ez természetesen módon alakult így...nem kellett hozzá kvóta semmi egyéb...

B, előnyöket élveznek?:

Tegyünk egyenlőséget a szemszínűek között a törvény által az étterem alapítás terén.
Ez NEM azt jelenti hogy "lefaragva a hátrányt" elvesszük, kisemmizzük, korlátozzuk a kékeket!
Egy idő után beáll az egyensúly....vagy nem mert nem élnek vele a többiek...lásd A pont...

Gery87 2020.01.31. 17:55:16

@MAXVAL bircaman közíró:

Ne csináljunk úgy, mintha nem tudnánk: Orbán azért tette meg őt mumusnak mert jól tudta hogy Soros zsidósága kiváló táptalaja lesz a magyar kisember zsigeri antiszemitizmusának!
A magyar emberek számára enélkül ő csak egy ismeretlen gazdag nyugati üzletember lenne és bár utálják a gazdagokat is....5 perc után megunnák a dolgot...
De így hogy zsidó is...hááááát egy egész kialakult konteo- és ellenkultúrát lehet ráereszteni, háttérhatalmasozóktól, radikálistól, szélsőségesektől, mindenestől. zseniális húzás...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.31. 18:32:41

@Gery87:

Nincs jelentősége Soros származásának, nemzetiségének.

Gery87 2020.01.31. 18:55:43

@MAXVAL bircaman közíró:

Mivel a magyar politika mindig reflektált ilyen dolgokra ezért kizártnak tartom hogy nincs.

Azt mondod ismered a magyar kisembert...hát én is és bizony ez számít.
Ők látják benne a zsidót...
Nézd meg akár a kommenteket....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.01. 08:47:45

@Gery87:

Biztos, de mégis: szimpla véletlen, hogy régiónk fő kártevője történetesen egy zsidó.

Ráadásul - ez a ballibek pechje - Soros közismerten Izrael-ellenes zsidó, nehéz őt zsidó képviselőnek megtenni.

Egyik kedvenc országom Izrael, még egy kicsit héberül is tanultam, figyelem felületesen az ottani dolgokat. Van pl. egy izraeli népszerű humoros műsor, már megszűnt, de évekig ment, erősen nemzeti, jobbos irányvonalú (ottani mércével), ahol Soros kifejezetten az egyik "áruló zsidó" jelkép.

Mindjárt keresek neked videót. Héberül vannak, de feliratozzák angolul.

Gery87 2020.02.02. 19:50:53

@MAXVAL bircaman közíró:

Birca, bocs de pont pont leszarom hogy mi van Sorossal...ő egy mumus....egyeseknek....ennyi...
Engem pont nem lehet ezzel hergelni.

A magyar választók meg szintén leszarják hogy amúgy Izraelben mit gondolnak róla, a lényeg hogy a magyar kisember mit gondol a zsidókról....
Az alapján meg lehet démonizálni. Pont.

2020.02.04. 17:35:21

@MAXVAL bircaman közíró:
Csak ugye az USA-ban soha nem akarták kiirtani a magyar-amerikaiakat vagy olasz-amerikaiakat, ír-amerikaiakat, stb., stb., hanem hagyták ezen csoportok tehetségesebb embereit is meggazdagodni, nem rugózva a származásukon.

2020.02.04. 17:39:09

@MAXVAL bircaman közíró:
A zsidó és magyarországi német tőkések a magyar nemzet részei voltak, magyarul beszéltek, magyar közegben mozogtak, csak épp más volt a származásuk. Ahogy amúgy ma is sokaknak, csak az emberek jó része már nem is tud róla.

A legviccesebb, hogy ezen szövegeidet úgy nyomod, hogy te meg bolgár-magyar voltál...

2020.02.04. 17:42:27

@MAXVAL bircaman közíró:
De épp az az, hogy Orbán tőkéshízlaló politikája nem teremti meg a magyar tőkésosztályt. Ezen "tőkések" jó része szimplán báb, képtelen lenne maga működtetni a cégbirodalmát, ugyanakkor mindegyik addig tud gazdagodni, amíg az állam támogatja, piaci versenyben azonnal elvéreznének, mert soha nem volt céljuk a versenyképesség, hiszen nincs is rá jelenleg szükség. Közben egy rakás potenciális nagytőkés nem termelődik ki, mert ezek uralják a hazai gazdaságot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.04. 18:24:46

@Zabalint:

Ha a bolgárok lettek volna felülreprezentálva, ugyanezt mondanám. Ez nem személyes kérdés. Egyébként meg az én saját feleségem is részben zsidó származású.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.04. 18:26:33

@Zabalint:

Nem voltak a németek és a zsidók a "magyar nemzet" részei. Igen, e két népnél elindult egy részleges asszimiláció, de az sose fejeződött be.

Tulajdonképpen csak Kádár alatt fejeződött be a megmaradt zsidók és németek magyarrá válása.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.04. 18:28:48

@Zabalint:

A nyugati tőke ugyanígy jött létre, kapaszkodj meg... Sose lett volna a 2 legrégebbi tőkés osztály, a holland és az angol, az illető államok masszív szerepe nélkül.

2020.02.05. 14:08:25

@MAXVAL bircaman közíró:
"S ez hogy jön ide? Mert sehogy."

Hát úgy, hogy ott nem álltak neki az "idegen" származásúakat vegzálni azon az alapon, hogy túl sikeresek, hanem örültek, hogy ők is erősítik az amerikai gazdaságot.

"Nem voltak a németek és a zsidók a "magyar nemzet" részei. Igen, e két népnél elindult egy részleges asszimiláció, de az sose fejeződött be."

A mostani magyar zsidók és svábok nagyobb részénél nagyjából csak családtörténeti szinten van számon tartva, hogy zsidók vagy svábok. De ez nem most kezdődött, már a 19. században nagyon sok nemzetiségi asszimilálódott, nyilván a más vallás miatt a zsidók, és az osztrák uralom miatt a svábok valamivel lassabban, mint mondjuk az ország közepső részén élő horvátok, szlovákok. A 2. világháború kitörésekor meg már a zsidók nagyrésze nem volt zsidó vallású, sok volt a vegyes házasság, és sok zsidó tett le maradandót a magyar kultúra és tudomány területén, míg a németek jó része is asszimilálódott, az egykor német többségű városok már nem voltak azok.

"A nyugati tőke ugyanígy jött létre, kapaszkodj meg... Sose lett volna a 2 legrégebbi tőkés osztály, a holland és az angol, az illető államok masszív szerepe nélkül."

A legértékesebb amerikai nagyvállalatok között azért jópár van, amelyik már bőven a globalizáció korában jött létre.

A nyugati nagytőke egy része valóban protekcionista környezetben jött létre, de nem állami beruházásokon hízlalva, hanem egyszerűen a gyarmatosítás korában védelmet kaptak más országok cégeivel szemben. Ez nem hasonlítható a Mészáros birodalom esetével, ahol ráadásul a tulajdonosnak hozzáértése sincs a cégbirodalom irányításához, nem is ő irányítja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.05. 14:33:58

@Zabalint:

Mert Amerikában akkor még nem volt nemzet, az csak a XX. sz. második felére alakult ki. Addig csak egy terület volt, ahol nyilván mindegy kié mi, mert mindenki idegen.

Nálunk ez más helyzet volt, s nem volt tartható, hogy 2 kisebbség uralja a gazdaságot. Az asszimilációjuk pedig korántsem volt annyira előrehaladott, hogy ez már ne számítson.

Az ilyesmi MINDENHOL bajt okoz.

Nyilván a már kialakult kapitalizmuban vannak mozgások a tőkéscsoportok között,

De Mo-on NEM VOLT kialakult kapitalizmus 1989-ben.
süti beállítások módosítása