HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a Nemzeti Szpáhizmus Rendszeréből

2019.02.07. 11:30 Elegem Van

Ez a bejegyzés hosszú lesz, és egyes részeiben bizonyára vitatható, ezért olvasása nem való mindenkinek. Én szóltam.

Az országot leginkább megosztó feszültségeket a hatalmon lévők a nemzeti burzsoázia megteremtésének természetes konfliktusaként értelmezik, az ellenzékiek pedig a közjavakat ellopó oligarchákról beszélnek. A közelmúlt eseményeit más logikába helyezve azonban megfigyelhető, hogy a NER szintet lépett, és gőzerővel épül a Nemzeti Szpáhizmus Rendszere, amelyben minden - politikai tisztség, állami beosztás, bizonyos szint feletti gazdasági vállalkozás - a főkegyúré, a résztvevők csak időlegesen és kizárólag az ő kegyéből birtokolják a javakat. Úgy látszik, még kevesen ébredtek rá erre a fordulatra. Egyes oligarchák kezdik kapizsgálni, hogy valami nem stimmel, ha random fel kell ajánlani vagyonukat, a Simicska-birodalom átvételét minimum furcsállják, a Vajna-hagyaték sorsa is tanulságos lesz, de még nem látják az új rendszert és az abban betöltött alárendelt szerepüket. Mint ahogy az ország népe sem.

Viktor és a szpáhizmus

Ha az Index egy bátor újságírója megkérdezné Viktort, hogy mi szükség van a szpáhi berendezkedésre? Ő elővenné az 1973-as nyári úttörőtáborból haza írt levelét, melyből az utolsó bekezdés így szól: "Drága szüleim, ezzel zárom soraimat. Viktor." Valójában csak Viktor helyzete az indok, semmi más. A mi Viktorunk harcra készül a világ liberálisnak nevezett része ellen, ezért nem engedheti meg, hogy a frontvonal mögött kialakuljanak akárcsak részleges önállósággal rendelkező hatalmi-gazdasági centrumok, amelyek ellene fordíthatók. (No és persze a hatalom szeretete sem elhanyagolható ok, hiszen minél nagyobb a hatalom, annál jobban lehet szeretni.) Ez látszólag logikus, de egy ilyen pici ország esetében inkább veszélyes. Mindenkire. Viktorra legfőképp.

orban_szpahi.jpg

Nem véletlen, hogy Viktor nem tülekedett a tíz éves kihívásnak eleget tenni. Tíz éve Viktor még egy kifejezetten jól kinéző, okos szemű, értelmesen beszélő középkorú srác volt. Azóta jobban teljesít. Pocakban, csípőben, tokában, és vizenyős tekintetben. Magán mutatva be, hogy nem minden tömegnövekedés jár teljesítménynövekedéssel. Az NSZR-rel pedig még gyengébb lesz az ország. Mert mi történik, kérem szépen, ha egy reggel Anikó asszony arra ébred, hogy nem kell kivasalnia a Népsportot, mert Viktor egy félig elrágcsált kolbásszal a kezében fekszik az ágya mellett? Nógrádi György stílusában egy: Az orbáni életmű befejezetlen marad, hiszen a kolbász másik fele nem került elfogyasztásra. Kettő: Melyik oszlik fel előbb? Viktor porhüvelye vagy az NSZR? És mi van, ha néhány főszpáhinak nem lesz kedve átadni több tíz- vagy százmilliárdos vagyonát, ezért beruház egy újragondolt Gundel gombapörköltbe? Esetleg Magyarország ellenségeinek is megéri felfogadni egy vadkant, ha ezzel hazánkat évtizedes káoszba taszíthatják. (Tisza esetében egyszer már bejött.) Gyenge az az ország, amely egy személy életétől, személyes világlátásától, napi hangulatától függ. Erős ország? Ugyan. Csupán forgószélben táncoló papírsárkány.

Ideológia és a szpáhizmus

A 2010-es választások megnyerése arra a gondolatra épült, hogy minden, ami rossz, az a külföldi multik és az ő akaratukat baksisért kiszolgáló offshorozó vörös mágnások miatt van. Ám ha nyer a Fidesz, akkor lesz magyar burzsoázia, akik majd itthon fektetnek be, munkát, tisztességes megélhetést biztosító fizetést adnak a magyar embereknek. És lesz önálló egzisztenciára alapozott erős középosztály, lesznek magyar árukkal megrakott bolthálózatok. Minden jó lészen, mert: "Ha a föld isten kalapja, Hazánk a bokréta rajta!" A NER-ben kiderült, hogy ebből igen kevés valósult meg. A nemzeti burzsoázia helyett oligarchák lettek, akik a sajátjaiktól lopott vagyont külföldre menekítik, adót alig fizetve offshoroznak, jachtokon, magánrepülőkön közlekednek, letelepedési kötvényt árulnak saját zsebre, és külföldi kokós luxus bárok reklámarcaiként is helytállnak. Középosztály nincs, legjobb esetben állam vagy oligarchák által fizetett honorácoirok lézengenek. A magyar szakmunkások - látva a reménytelenséget - pucolnak az országból. A nemzetinek látszó politikusok simán elfogadnak olyan törvényt, amely saját népüket szolgáltatja ki a nemzetközi multiknak. Már látszik, hogy az NSZR-ben ennél is lesz lejjebb. A magyar emberek megvédéséről hazudozó kormány cinikusan leste az Audi-sztrájk kudarcát, nehogy a sikeren felbuzduljanak a magyar munkavállalók. A magyar - a magyar, nem a német! - kereskedelmi kamara szpáhija, pedig azon merengett, hogy a magyar emberek sztrájkja miatt elmehet az Audi. (Jobb országokban az ilyen nemzetáruló szpáhik darabjait kitűzik a várfokára.) Hol van a magyarok védelmére alapuló ideológia? A plakátokon. Ott a helyük.

Az NSZR ideológiája már nem fárasztja magát rendszerjobbítással, csak gyűlölködik. Hiába, a régi vágású kereszténydemokraták valami régi vágású Bibliában azt olvasták, hogy: Gyűlöld felebarátodat, mint önmagadat! Azóta gyűlölnek. Elsősorban magukat, amiért gerinctelen szpáhikká váltak, és ezt a gyűlöletet vetítik ki a világra. Az NSZR-ben ismét eljön a: "Ne csak őrizd, gyűlöld is!" kora. A jó szpáhi sosem felejtheti, hogy a gyűlölet a NSZR alapja.

Társadalom és a szpáhizmus

A társadalmi kérdések részben összefüggnek az ideológiaiakkal, részben a gyorsan változó világban kellene jó válaszokkal előrukkolni. Ez más kormányoknak sem megy, túlzott elvárásokat Viktorunkkal szemben sem kell megfogalmazni. Európai barátaink kissé késve váltak nagylelkűvé velünk, magyarokkal: gyarmataikból eredő hasznot sajnos még nem volt módjuk megosztani velünk, terheikben való részvételben viszont számítanak ránk. A magyar társadalomra felesleges rászabadítani a Föld nehéz sorsú, alig integrálható népességét, ebben konszenzus van. És ez helyes. Ugyanakkor az egyéb társadalmi folyamatok rémisztőek. Kilenc éve még tízmillió felett volt az országban élő magyarok száma, ma statisztikai bűvészkedés kell a kilencmillió kimutatásához is. A Kárpát-medence magyarsága még nagyobb arányban fogy, a határon túli szervezetek üres magyarkodó pofázással egybekötött pénzmosásnál többre nem alkalmasak.

Az idősödő Viktor beszűkülő gondolkodásával nehezen érti meg, hogy arra az ősi kérdésre: "Mért él a pór?" nem az a XXI. századi válasz, hogy: "a gúlához követ Hord az erősnek, s állítván utódot Jármába, meghal. - Milljók egy miatt." A szpáhizmus azonban csak ennyi perspektívát kínál az embereknek, növelve a kiszolgáltatottságot. Ezért aki tud, elmenekül előle, aki nem, az apátiába esik, jobb esetben alámerül és kibekkeli őket. A szpáhizmus reménytelenségével aláássa a magyar társadalmat, nem eredményez dinamikus, fejlődő, egészséges országot, ellenkezőleg: a rothadás bűzével elriaszt.

Lojalitás és a szpáhizmus

Viktor a szakmaiságot bolsevik trükknek tartja, ezért 2013 körül elkezdett megszabadulni saját táborának szakembereitől. (Az utolsó mohikánnak megmaradt Prőhlének és Aszódinak mostanában kötöttek útilaput.) A szpáhizmus szempontjából ez logikus, hiszen nincs szükség harcostársakra, akik még látták a vezér bukdácsolásokkal teli felemelkedését, olyanok kellenek, akik függnek tőle. A régiek közül már csak Kövér van a közelében, igaz ők ketten vannak: Laci és a demenciája. A folyamat első részében a szakembereket kevés ésszel megáldott, de érzelmileg lojális arcok váltották, némelyikre - Németh Szilárd - rossz ránézni. Az érzelmi lojalitásra viszont egyre kevésbé van szüksége a főkegyúrnak, hiszen azt valamilyen szinten neki is viszonoznia kell. A jövő eredményes szpáhija a zsoldért lojális, aki tisztában van azzal, hogy addig van hivatalában, addig tulajdonol javakat, amíg Viktor akarja. Tehát - miként elődei az Oszmán Birodalom szpáhijai - nem fejleszt, csak kiszed a rendszerből, hiszen: "amit ma ellophatsz, ne halaszd holnapra". Erre a változásra még nem készült fel sok fideszes, ezért néznek, mint a kiszántott egér, amikor őket is eléri a kasza. Helyükbe pedig sokszor lépnek olyanok, akik tisztában vannak jelentéktelenségükkel, mert pozíciójukat: Az Úr adta, és az Úr fogja elvenni.

Államszervezet és a szpáhizmus

Azon felesleges rugózni, hogy az állami szervek élén olyan emberek állnak, akik a győztes politikai pártból kerülnek ki. Így van ez szerte a világban. Az más kérdés, hogy az adott személy ostoba szervilizmussal lezülleszti-e az intézményt vagy függetlenítve magát a kinevezőtől, rangot ad neki.

Ez utóbbira példa Becket Tamás, aki II. Henrik király nagy cimborája volt. A király éppen e barátságra tekintettel kinevezte canterburyi érsekké, gondolván, hogy az egyházi javak világi célokra való fordítása esetén Tamás nem fog akadályokat támasztani. Pedig Tamás előre szólt, hogy de. És igaza lett, egyik balhé követte a másikat közte és Henrik között, amíg az utóbbi meg nem unta. Ma sem teljesen tisztázott, hogy Henrik kifejezetten óhajtotta, hogy: "Dögöljön meg Becket Tamás lehetőleg máma még!" vagy csak sóhajtozott ennek érdekében. Mindenesetre négy lovagja komolyan vette és az oltár előtt lebökte Tamás érseket. Óriási felháborodás lett belőle Európaszerte, Henrik meghátrált, az angol egyház megúszta a bedarálást, a lovagok pedig elvitték a balhét. Ja, és Tamás Anglia védőszentje lett. El tudjuk képzelni, hogy ma Magyarországon bármelyik alkotmányos szerv vezetője képes lenne a végletekig vinni szervezete jogállami céljait Viktor vezér akarata ellenében?

Viszont a szpáhi mentalitás érdekes módon nem erősíti, hanem szétfeszíti a rendszert. Ennek oka, hogy ezen intézmények élén - a hosszú távú kinevezések miatt - még érzelmi alapú szpáhik állnak, akik azt hiszik, hogy azzal tesznek jót Viktornak, ha túlteljesítenek. Ott van például az ÁSZ-elnök, aki fizimiskájában egyesíti az áldozatát megnyugtatni kívánó tigris és egy kéjes vízión merengő elmebeteg vonásait. Ez akkora kretén, hogy indokolatlan bírságaival gyakorlatilag megszünteti a többpártrendszert, és észre sem veszi, hogy ezzel Viktor rendszerét teszi szalonképtelenné. Párt ökle Lacusnak annyi esze sincs, hogy a Fidesz-KDNP-t is megsuhintsa legalább egy húszmilliós látszatbírsággal. A következő választást a Fidesz négyötöddel - ha a választási informatika pár órára bedöglik ötnegyeddel - nyeri, mert nem lesz politikai ellenfél. És az jó lesz Viktornak? Vissza kellene fogni ezt a szervilis szpáhit.

Handó Tünde szintén zenész. A bírósági rendszert regnálása alatt nem sikerült jó színvonalúvá formálni, cserébe a bíróságok számtalan megoldatlan problémával küzdenek. Handó szpáhi munkájának kritikája a közigazgatási bíróságok létrehozása, pedig egyszerűbb lenne, ha elcsapnák őt és valami értelmes fazon átszervezné a bíróságokat. De nem, inkább megduplázzák a bírói rendszert. Egy titkos felmérés szerint viszont Handó mégis hasznos. Brit tudósok kimutatták, hogy a világon a magyar bírák gyermekei a legjobban neveltek. Mert, ha a bíró kölyök csintalankodik, anyu, apu előveszi Handó fényképét azzal, hogy: Ha rossz leszel, elvisz a Stünci! A gyermekek látva a csúnya kinézetű, gonosz tekintetű banyát, egyből kezes báránnyá változnak.  

Polt (cunctator) Péter vezette ügyészség Viktor rendszerének sírásója. Az igazság kedvéért meg kell említeni, hogy a magyar ügyészség miatt az államot meglopó gazdasági szereplőknek sosem volt rémálma. A privatizációnak nevezett közvagyonlopást is kedélyesen elnézték, Polt munkássága ezt a szervezeti kultúrát viszi tovább. A probléma az, hogy ez a talaját veszített szervezet azt sem veszi észre, amikor a Főnököt lopják meg. Ez pedig rendszerhiba. Voldemort nagyúr, Simonka képviselő, Kuna úr stb. elleni eljárások a szokásos halogató módon döcögnek, mások - például Seszták exminiszter - ellen el sem indulnak. Az NSZR nem engedheti meg magának, hogy tutyimutyi ügyészsége miatt minden jöttment szpáhi hülyének nézhesse Viktort, ideje lenne a statuálásnak, elvtársak!

Aztán ott van még személyes kedvencem, a Huba. Az MNB teljesítménye szánalmas. A monetáris részleget nyugodtan meg lehet szüntetni, úgyis akkor fognak kamatot emelni, amikor az EKB, akkor meg minek fenntartani őket. A pénzügyi stabilitásért felelős részleg pedig titokban imádkozik, amikor olvassák a magyar tulajdonú bankrendszer megteremtéséről szóló fantazmagóriákat. Valós tulajdonosok nélkül a Nagy Magyar Bank úgy fog fejre állni, mint a jancsiszög az első válság első szelére. Az MNB eddig sem volt sehol egy csomó botránynál, így nem tudjuk meg, hogy mennyibe is fáj az adófizetőknek például a Széchenyi Bank bukása és a Huba-család bankjának százmilliárdos közpénznyeléséről sem fogunk megtudni semmit. Viszont Huba ambíciói szerencsére megvannak, bármikor kész Viktor helyébe lépni. Hatalma is van hozzá, mert ha akarja, egy pillanat alatt bedöntheti a bankrendszert. Úgyhogy: Nem, lesz meglepetés.

Sorolhatnánk még az érzelmi alapú szpáhik hülyeségeit, de minek? Ha Viktorunknak lesz ideje, szép lassan le fogja cserélni ezeket is zsoldos alapú, a rendszert érdekből fenntartó - és ezért talán okosabb - szpáhikra.

Média és a szpáhizmus

A média szintén érzelmi alapú szpáhiai naponta csinálnak hülyét magukból nagy nyilvánosság előtt. Maga a lakáj-médiaholding feje jelentette ki, hogy olvashatatlan/nézhetetlen a százmilliárdokat elnyelő kormánymédia. A csahosok zokon veszik és óbégatnak. Erre kirúgják/lemond. Csak azt nem tudom, mit csinálnak akkor a Viktorral? A Kormányinfón Viktor odanyilatkozott, hogy minden reggel arra ébred, hogy őtet bántcsák a gonosz ballib médiákok. Kár, hogy nem volt a helyszínen, aki megkérdezte volna, hogy akkor minek olvassa őket? Ébredjen a Magyar Időkre, oszt jó napot. Mert szegény kis Viktor panaszaiból az következik, hogy a propaganda szarokat ő sem nézi/olvassa/hallgatja. És ez elég kemény kritika a közpénzből hizlaltaknak. Ha Viktor tájékozódni akar, akkor Indexet, HVG-t, 444-et stb. olvas, mert saját hazugságaira ő sem kíváncsi. Szegény szánalmas alákérdező/felszopó médiaszpáhik csak a borzalmasan hülye tagságra pocsékolják drága tehetségüket, Orbán 1Géniusz leszarja őket! (röhög) Ennyit a szpáhik megbecsültségéről.

Gazdaság és a szpáhizmus

A magyar gazdaság jelentős részének esetében nem is beszélhetünk valódi magyar gazdaságról, inkább összeszerelő-üzemekről, amelyek éppen Magyarországon helyezkednek el. Ezeket nem érinti a szpáhizmus. A hazai használatra gyártott kapitalizmus a szpáhizmus melegágya. E körben maximum a megtűrt kategóriás vállalkozások tudják kisebb kompromisszumokkal ideig-óráig távol tartani magukat a rezsim megtisztelő ölelésétől. A támogatott vállalkozások viszont mind szpáhik. Ezeknek a szpáhi vállalkozásoknak három fázisa van. Az első a boldogság korszaka, amikor a szpáhit elkezdik kitömni közbeszerzési pénzekkel, monopol piaci státusszal. Ekkor a szpáhi elhiszi magáról, hogy tényező. Ez a hit aztán belépteti az önhittség korszakába, amikor elkezdi természetesnek venni, hogy neki jár a sok jó. Mohó lesz, nem figyel az elvárásokra. A harmadik lépésben egyszer csak szólnak, hogy a fák nem nőnek az égig, és akkor át kell adnia a cégcsoportot, amely teljes meghasonlással jár. És az a vicc, hogy ezt a koreográfiát minden szereplő eljátssza, mert nem tevődik nyilvánvalóvá már a kiemelés elején, hogy: Szpáhi vagy, nem te lépsz, valaki irányít. Így a szegény szpáhinak nem megy át a fejébe az intelem: "Jól vigyázz, mi lesz majd, ha megun és leállít?" A Simicska-ügyből sem tanult senki. Viktor sem, aki Mészáros fedőnév alatt gründolta újra a gazdasági konglomerátumot, és Mészárosék sem, akik lassan elhiszik magukról, hogy mindenkinél okosabbak. Mostanában a gyerekek annyira nagyot mennek a saját zsebre dolgozásban, hogy túlárazott projektjeiket sorra le kell fújni. A szakítás itt is meglesz, amikor Viktor rájön, hogy átverik, csak a módján lehet majd szórakozni.

A Mészáros szpáhizmusnak van még egy kevéssé látható vonulata. Mivel Lőrinc főszpáhi cégvezetés terén küzd némi kihívással, kénytelen olyanokra bízni a munkát, akiknek karrierje a komcsi időkbe nyúlik vissza. (Ebben egyébként Tiborcz vej is hasonló mintát követ.) Persze a fidesz-zombiknak ezt nem kell tudniuk, de azért ez elég ingatag talaj. Ha Viktor megborul, ezek lesznek az elsők, akik vagy pentitoként fognak énekelni vagy lelépnek az ideiglenesen rájuk bízott szpáhi vagyonnal. (Vicces helyzet, de egy pont után éppen ezeknek lesz érdeke, hogy beborítsák Viktort, mert csak ezen az áron tarthatják meg a ma még névlegesen birtokolt motyót.)

A kisebb-nagyobb szpáhi birtokok a magyar gazdaságot nem erősítik, a benne résztvevők érdeke ellentétes az ország érdekével. Viktor két macska - egy gazdasági hátországot építő és egy politikai vezető -, aki játszik magával. Csak ez a két pozíció hosszútávon nem összeegyeztethető, mert más logika alapján működnek.

Sport és a szpáhizmus

A sport területe a leglátványosabb és a köz számára leginkább érthető. Ezért a rendszer itt akart bizonyítani, nagyot domborítani. Aztán a szpáhizmus a maradék reményt is tönkre tette. Megszámolni sem lehet, hogy hány ezermilliárd közpénz áramlott különböző jogcímeken a látványsportokba. Az eredményt a csekély szó nem fejezi ki, inkább a semmi a jó választás. A foci-nihilt már magyarázni sem magyarázzák. Sinkovics úr találóan fogalmazta meg: "A seggnyalás a legnépszerűbb sportágunk." A férfi kézilabda vb-n való leégést a Mocsai nevű szpáhi - akinek eredményei a távoli múltba vesznek - is jól megmagyarázta. Eszerint nekünk nem kell a nyugati mintát átvenni, a magyar kiváló. Kár, hogy az eredményt jelző tábla ezt nem igazolja vissza, de semmi vész, a törvénnyel rektorrá tett szpáhi a legnépszerűbb sportágban jól teljesít. Az ellenfeleink pedig jót röhöghetnek rajtunk, hiszen az elkövetkező időkben is kiválóan használhatják a magyar válogatottat edzőpartnernek.

A szpáhizmus egyebekben annyi kárt okozott a sportnak, hogy valószínűleg nem tudja kiheverni. Szegény Viktor addig hallgatta a simlis sportvezetők panaszait a pénzhiányról, hogy öntötte nekik a közpénzt. Aztán kiderült, hogyha megfizetik őket, akkor sem tudnak úszni. A TAO a menedzserkorrupció melegágya, a cégvezetők húsz-harminc százalékot kérnek vissza az általuk támogatásként utalt pénzből. Ez belülről rohasztja a rendszert, túlárazott beszerzésekhez, irreális fizetésekhez - melyből az alkalmazott töredéket lát - vezet. Az edző szpáhik pedig nem a tehetséges gyereket teszik a csapatba, hanem akinek az apja többet fizet. A köznép meg csodálkozik, hogy a milliárdokkal kitömött utánpótlás nem tud tehetségeket felmutatni. Sok kis szpáhi él jól az eredménytelenséget magyarázó üres fecsegésből, hála Viktornak. Áldjuk hát mi, adófizetők is!

Itt a vége, fuss el véle! Szemünk előtt alakul a maga ellentmondásos módján a Nemzeti Szpáhizmus Rendszere, és ha Viktornak lesz rá ideje ki is építi, mert a mi Viktorunk dicséretes szorgalommal szokott melléfogni. Kinek lesz jó? Látható, hogy senkinek. De nem baj, egy évszázad alatt eddig csak háromszor kellett romokból felépíteni az országot, kezdhetünk készülni a negyedikre. Hacsak... Hacsak sokaknak elege nem lesz a Nemzeti Szpáhizmus Rendszeréből.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


133 komment

Címkék: politika választás orbán történelem kormány jobboldal európa pénz életérzés baloldal párt bizalom elnök minisztérium tisztesség megtévesztés becsapás Magyarország Matolcsy

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr514612410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindbender2 2019.02.07. 16:29:58

Na ez tuti index címlap!

Szép munka volt elvtársam! :)

chrisred 2019.02.08. 09:02:18

Ezt a rendszert nem Orbán találta ki, csak örökölte a kádárizmusból. Ahogy Kádárék meg a Horthy-rendszerből, de Horthyék is már egy meglévő szisztémát konzerváltak. A megdöbbentő, hogy jöhet bármekkora világégés, világbirodalmak omlanak össze körülöttünk, az emberiség környezete beláthatatlan technológiai fejlődésen megy át, nálunk mindig akad valaki, aki egy kis bizonytalanságot, a bátortalan reformkísérletek rövid korszakát követően működtetni és irányitani kezdi a régi, jól bevált rendszert, és gondosan ügyel arra, hogy még véletlenül se változzon semmi.

TheSaurus 2019.02.08. 09:08:22

Ha jól értelmezem, akkor se az ellenzékben, se a tömegben nem reménykedhetünk, csak abban, hogy a rezsim magától összeomlik?
De amikor Garancsi kommandósai tűzharcot vívnak a Várban a kolostort védő rogánista egységekkel, akkor ne sétáljunk arra, nehogy egy eltévedt lövedék...

Fülig José 2019.02.08. 09:10:57

@MAXVAL bircaman közíró: többet lapoztál eggyel a kottában te fasz, ez a válasz ide nem jó. el se olvasod, amit idehánysz?
így nem lesz bónusz, birka...

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 09:13:47

A nemzeti szpáhizmus azt jelenti, hogy a nemzetből kerülnek ki a gazdasági szereplők, döntéshozók, média irányítók, ....

Ami nagyon is kívánatos.
Ezerszer kívánastosabb, mintsemhogy a ballib hazaárulók igényei szerint külföldi urak, és ideológiák kényszerítsék térdre az országunk, és taszítsanak bennünket rabszolgasorba.

bontottcsirke 2019.02.08. 09:32:05

Ha már egymást is unják, majd megdől a rendszer, addig lehet rántott húst csomagolni az onokának londonyba, meg visszatérni a gyártósorok mellé-

Néma gyereknek anyja sem érti a szavát.

vadász76 2019.02.08. 09:33:18

@Minden ballib bérretteg: A "nemzeti" mármint volt komcsi és libsi gazdáid is éppúgy élősködnek mint a többiek és hűségesen kiszolgálják a multicégek érdekeit, te elmebeteg barom !

m.t. 2019.02.08. 09:33:57

@Fülig José:
Egy chatbottal vitatkozol.
Veletlenszeruen kivalaszt egy sablonos beszolast egy rovid listabol, ami szerencses esetben illeszkedik a blogposzt kontextusaba.
Kb 90-es evek beli technologia.

AKI ZSIDÓKAT LISTÁZ AZ NEM NÁCI !! 2019.02.08. 09:36:43

Szánalmas, ez a mindent leszolo irigykedés, gunyolodás, miközben a libbantak csak ÁLLAMCSÖDRE voltak képesek, amit SZEMKILÖVETÉSEL probáltak kompenzálni.

megvagyhadnagy 2019.02.08. 09:38:58

x+1-ik rinyaposzt.
Ásít.
Lapozzunk.

Fülig José 2019.02.08. 09:39:31

@m.t.: :-)
@vadász76: hagyd szegényt, ennyi aggyal csak ilyen munka akadt számára. én becsülöm a kitartását, meg hát fejlődik ő különben (ha lassan is): a zorigós linkekről sikerült leszoktatni...

Fülig José 2019.02.08. 09:40:42

@megvagyhadnagy: szerbusz.
(meg tudod mondani, minek vagy itt?)

vadász76 2019.02.08. 09:45:31

@Fülig José: :-) Igazad van. Próbálja becsülettel megszolgálni a fizetését, de hát csak ennyire futja szerencsétlennek, talán iskolába kellett volna járnia.

megvagyhadnagy 2019.02.08. 09:50:48

@Fülig José:
Szervusz.
Így írják, még akkor is, ha nem így hallod kiejteni.
Egyébként el szoktam olvasni ezeket a posztokat. Jót nevetek a tehetetlenségeteken, azon, hogy mennyire szarul érezhetitek magatokat, hogy ilyen hosszú idő után sem tudtátok a népet megnyerni magatokanak. Csak a fikázás, lenézés, ironizálás megy. Felsőbbrendűnek képzelitek magatokat, azt hiszitek egy igazság van, az amit ti mondtok. Aki meg nem hisz nektek az birka.
Ásít, lapoz :D

Ma Baker 2019.02.08. 09:51:02

Ismét egy erőtlen próbálkozás, hogy kutyázzuk Orbánt. Ha nem tudunk már tartalmasat írni, akkor ollózzunk össze legalább valami hosszút.
Szerintem valahol az internet sötét bugyraiban már van is egykattintásos ellenzéki picsmogásgenerátor.

Nade érdemileg hozzászólva:

A sport az utolsó patrióta kitörési lehetőség a mai világban egy kis nemzetnek. Ha aranyat nyer egy Magyar, ott nincs kérdés, büszkék vagyunk rá és magunkra is, hogy ez az ország termelte ki ezt az eredményt. Vallással/szent koronával/trianonnal már nem lehet olyan patrióta kampányt folytatni mint 100 éve.

Gazdaság. Hosszú folyamat mire összeszerelő üzem lettünk. Először vadprivatizációval el kellett adni minden gyártókapacitásunkat nyugatra, hogy azokat mind bezárják. Kellett pár év full munkanélküliség Horn alatt és egy Bokros csomag, hogy aztán másfél millió munkanélküli minden munkának örüljön. A multik beráncigálását mindig is a szoci kormányok járatták a csúcsra, akár fix extraprofitot biztosítva nekik.
Orbánék pont ezen akarnak változtatni azzal, hogy regionálisan ütőkpes cégeket akarnak összeeszkábálni mind banki, gyógyszeripari, vagy egészségügyi műszergyártási területen.

A médiáról is hazudsz, mert Varga István annyit mondott, hogy a ballib oldalon vannak a jó tollú írók (nyilván nem ennyire egyértelmű ez). Namost ezek után hogy is lehetne valaki a médiaholding feje, hogy személyesen sértett meg minden alkalmazottat. De ezt is Orbánra kenitek, hogy a médiaholdingban nem szabad a vélemény és azért mondatták le, mert ÉS-t járat. Röhely!

Államszervezet. "Az MNB teljesítménye szánalmas"
Komolyan?! Minden százaléknyi kamatvágással százmilliárdokkal könnyítik a magyar gazdaság kamatterheit. Átmenedzselték a magyar adósságot jórészt hazai kézbe vagy forintba úgy, hogy mellette folyamatosan kamatot tudtak csökkenteni. Ha van sikersztori a rendszerváltás után, az maga az MNB 2013 utáni teljesítménye Matolcsy alatt.

Társadalom. Azt mondod nem ad sikeres válaszokat társadalmi kérdésekre Orbán? Akkor mutass kérlek mégegy EU-s államot, ahol NEM voltak soktízezres tüntetések az elmúlt években. Mutass mégegy kormányt amit 3.szorra választanak meg 2/3-dal stb.

Nevetségesek az érveid, egy óvodás is cáfolni tudja őket. Saját sikertelenségedet öntöd itt csak szöveges formába.

Jakab.gipsz 2019.02.08. 09:54:18

!. Elegem Van !

1. Nem elegendő a történelem könyvecskékből idézeteket elő ráncigálni, a történelmet, megérteni szükséges, egyébként megismétli önmagát.

2. Észre kell venni az aktuális párhuzamokat, ha már egyszer, despotizmust vizionálni tetszik, nem árt ha tudjuk. A döglődő muzulmán szultánság, legfőbb támasza a janicsárok alkották, és nem a szpáhik. az udvar pedig rettegett a janicsárok performance-aitól, midőn "felborogatták a kondérjaikat", és követelőztek, aztán egy szép napon, a jól kiképzett reguláris sereg, lemészárolta mind a harminc ezret.

3. A tanulság: kiüresedett semmit sem mondó jelszavakkal, hazug színészkedéssel, nyelv-játékokkal, nem lehet forradalmat csinálni.

Tzp 2019.02.08. 10:00:01

@Ma Baker:

Sikeres magyar vállalkozásokat nem lehet oligarchák erősítésével létrehozni. Erős vállalatok versenyben keletkeznek. De a verseny szöges ellentétben áll Orbán gondolkodásmódjával, mert semmit nem visel el, amit nem ő irányít. Így pont hogy Orbán az akadálya az erős magyar vállalkozói-tőkés réteg kialakulásának, megerősödésének.

Fülig José 2019.02.08. 10:00:10

@megvagyhadnagy: értem. egy roppant intelligens embernek tűnsz, ez lejött egyből. tudod nekem meg sem fordul a fejemben, hogy a zorigót olvasgassam, mert nem érdekel, te viszont minden nap itt matyikázol. aztán megosztod velünk, hogy mennyire szar, meg tulajdonképpen nem is érdekel és hogy mindenki tök hülye (ballipsikomcsisorosbérenc) aki olvassa.
minden áldott nap. többször.
szóval csak két eset lehetséges:
1: az állampárt leütésre fizet. (mindig meg akartam kérdezni: speciális karakter kettőt ér?) idejössz tolni a propagandát, anélkül, hogy fel tudnád fogni, mi a f.szról van szó. (cikket egyébként elolvastad?)
2: te valami aktivista vagy, aki önszörgalomból oltja itt a népet. (tehát:még pénzt sem kapsz érte)
na te melyik vagy, öcsi?

Hamihami 2019.02.08. 10:06:55

@Minden ballib bérretteg: "A nemzeti szpáhizmus azt jelenti, hogy a nemzetből kerülnek ki a gazdasági szereplők, döntéshozók, média irányítók" - ezzel teljesen egyet is ertenek, ha en es a haverjaim kepeznek az un. "nemzetet". Csak most ez orban es haverjaibol all... es kozben a nep meg kuzd a beozonlo terroristak hadaval szuksegallpot cimszo alatt. Hogy stilszeru legyek: ez a jobbra nez es balra passzol analogiaja.

Fülig José 2019.02.08. 10:07:21

@Ma Baker: addig olvastam, hogy Magyar.
ha nem vagy tisztában a magyar (ja, bocs: fideSSül Magyar) nyelvvel, nem kellene írnod. sőt: ha nem tetszik a portál irányultsága, nem kellene olvasnod.
tudod, mi ballipsisosorbérencek (szerintetek) demokráciában élünk, veletek ellentétben, akiknek viszont előírja a PÁRT, hány bejegyzést, cikket, pamfeletet kell elolvasni naponta, hány kamu profilból mennyi kommentet kell írni. szar lehet nektek, sajnállak.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 10:17:58

@Hamihami:

Fordítva..
Aki sikeres vállalkozó, gazdasági szereplő, azt azonnal besorolja a ballib hazaáruló banda a NER-be.
Olvasd el az Index cikkeket. Kiindulási pont, hogy aki pályázatot nyer, vagy kap állami megrenedelést az NER-es.
Holott csak ezek vannak a piacon.
Na meg a külföldi multik, akiket a ballibek preferálnak.

dunántúli gyerek 2019.02.08. 10:20:24

@Tzp: "Sikeres magyar vállalkozásokat nem lehet oligarchák erősítésével létrehozni."

de

"Erős vállalatok versenyben keletkeznek. "

nem

Eros vallalatok nem keletkeznek versenyben. Meg soha, egy eros vallalat sem keletkezett versenyben, allami monopoliumok epitettek a vasutat a vadnyugatra, ok latjak el az USA hadsereget mindennel, es monopol cegek vegzik a tengeri fuvarozast, olajkereskedelmet stb.

John D. Rockefeller: "Competition is a sin"

Tehat lipsik, inkabb gondolkodjatok, mielott vmi marhasag kiesik a szatokon.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 10:20:59

@Fülig José:

Lófaszt éltek ti demokráciában. Az elkúró kedvenceid megmutatták milyen a ballib diktatúra, 100% média lefedettséggel, és ellenzékiek beazonsíthatatlan karhatalmisták általi rommá veretésével.

Az más kérdés hogy Soros cége (Freedom House, Amnesty International,...), a ballib kormányokat akkor is felértékelik, ha közben nyílt akasztásokat csinálnak.

Annak ellenére (vagy éppen ezért), hogy kiderült a Soros bérenc munkahelyekről, náluk szexistább, gyűlölködőbb, emberi mivoltában másokat megalázó munkahely kevés van, és többen öngyilkosok lettek.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 10:22:30

@dunántúli gyerek:

A versenyre hivatkozva akarják a külföldi monopoliumok érdekének kiszolgáltatni az országot.
Ezt teszik a kommunista diktatúra óta.

dunántúli gyerek 2019.02.08. 10:25:34

@Minden ballib bérretteg: A lipsik imadnak mas penzet verseny cimen osztani.

Amikor politikarol van szo, akkor mar nem annyira szeretik a versenyt, forradalomrol, puccsrol abrandoznak.

Phojjj, de undorito egy fajta ez!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 10:27:53

@Minden ballib bérretteg: a versenyre hivatkozva épp most tette céllá a fidesz a külföldi monopóliumok bevonzását az országba.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 10:30:45

@dunántúli gyerek: van egy kis tudathasadásod. A libsik versenyt akarnak, ami rossz. De a politikában nem akarnak versenyt, ami rossz.
Hiszen a nem libsi rendszerekben pont a verseny kizárása a cél. Tehát az jó.
Hát, vannak gondjaid...

erkölcsi hulla 2019.02.08. 10:31:28

@Jakab.gipsz: 3. Senki sem akar forradalmat csinálni. Az éppen aktuális rendszer szarozása, gecizése nem forradalom, csak egy szép magyar hagyomány.

vadász76 2019.02.08. 10:32:43

Azt képzelik, ha valaki Orbán gazdijukat és társait bántja, az automatikusan ballib, komcsi, sorosista és migránsbarát. Mert kb csak ez a négy jelző maradt meg a kicsiny agyukban az óriásplakátos és köztévés szövegekből.Ezek valami kétdimenziós kis világban élnek, ahol csak jók (Viki, Lőrinc, Áder Jani, stb ) és a gonoszak (Fletó, Kunhalmi, Vona, stb) léteznek. Elárulom nektek, jól fizetett pribékek, az emberek nagy része mindet gyűlöli. Nincs jobb és bal oldal. Csak a FENT van az elittel és a LENT a söpredékkel, ahova minket is sorolnak, bármilyen bőszen is ütögeted a billentyűket, bármelyik politikus érdekében egy kis csontért.

Fülig José 2019.02.08. 10:34:39

@Igazamvanvagyigazamvan?: jaj, hagyd már szegényt, nem látod, hogy a mosogatásból még magyar (jaj, bocs: MAGYAR) billentyűzetre sem fussa...
mondjuk nehéz is kapni London alsón...

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 10:35:11

@dunántúli gyerek:

Pontosan így van.
Viszont nagyon röhejes a ballibek bérrettegése.

Az egész EU-ban itt van a kormánypártnak a legerősebb legitimitása, a Fideszre szavaztak a legnagyobb arányban a szavazók, mégis it a legnagyobb a ballib hiszti.

Ezek egész egyszerűen hülyének néznek mindenkit.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 10:36:33

@vadász76:

"Elárulom nektek, jól fizetett pribékek, az emberek nagy része mindet gyűlöli."

Ez pontosan így van. És Gyurcsányt az MSZP-t, med az SZDSZ klónókat még a Fidesztől is sokkal többen rühellik és jobban.

Azaz velük nem fogsz kormányt váltani, annyit azért segítek.

chrisred 2019.02.08. 10:36:56

@dunántúli gyerek: Csak ezzel semmit nem bizonyítottál, főleg azt nem, hogy az államilag monipolizált helyzetben lévő társaságok erős vállalatok lettek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 10:37:00

@Jakab.gipsz: "történelmet, megérteni szükséges, egyébként megismétli önmagát"

Miért, ha megértjük, nem ismétli önmagát?

Ja, igazad lehet, a magyar nyelv pont ilyen.
Neked nem sikerült megérteni a szabályait, így ismétled önmagad.

Fülig José 2019.02.08. 10:38:17

@Minden ballib bérretteg: "Lófaszt éltek ti demokráciában."
várjámmá faszfej, akko most most mégiscsak diktatúúra van, vagy mi?! vagy a demokracika az csak a fitymabirkáknak van?? hogy egésznap itt maszturbaljanak a zsindexxen okosakat röfögve, mi?! hehe balfasz...
szerintem vigyázzá a szájadra mer nemlesz délután fizu...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 10:38:27

@Fülig José: dehogy! Kínából rendelhet. A keleti nyitás jegyében.

Hamihami 2019.02.08. 10:38:43

@Minden ballib bérretteg: marmint melyik oldalra gondolsz? Arra, amelyik a nemet multik "keresere" meg egy kicsit jobban megdolgoztatna a magyar melosokat? Vagy akik annyi adokedvezmenyt adnak, amit az idetelepulo multi a budos eletbe nem termel ki? Erre gondoltal?

chrisred 2019.02.08. 10:40:11

@erkölcsi hulla: És mint a magyar hagyományok többsége, racionális és indokolt alapokon nyugszik.

dunántúli gyerek 2019.02.08. 10:40:25

@chrisred: Teljesen mind1, hisz neolippsi itt nem mostanaban fog belepofazni a gazdasagiranyitasba

addig is mi magyarok imadjuk az unortodoxiat, a vilag meg tatott szajjal figyel

Fülig José 2019.02.08. 10:40:28

@Igazamvanvagyigazamvan?: hú, bazz! tényleg! mondjuk ahogy nézem, úgyis előbb lesz itt a jüan a fizetőeszköz, mint az euro... hajrá Magyarország!

szepipiktor 2019.02.08. 10:40:34

A neoliberális és balos érzelműeknek ez kötelező olvasmány!
Egyébként a leírtak egyrész magyar alaptulajdonságok, másrészt ugyanúgy köthetők a korábbi kormányokhoz, politikai rendszerekhez.
De most az ellenzéknek kötelező KIZÁRÓLAG a jelenlegiekre hazudni ezt.
Nekem is elegem van abból, hogy az elegemvan blog most sem ír viszonyítási pontokat a kritikájához.
Például elolvasnám, hogy szerinte MELYIK rezsimben nem voltak érdekalapú kiszolgálók, kollaboránsok, seggnyalók, mikor nem használta fel a hatalom embere a hatalmát a saját vagyonának növelésére, mikor nem működött hazánkban az "urambátyám" módszer.
Ugye volt valamikor egy Rokonok című könyv. OK, nem az amazonról lehetett rendelni, nem angolul írta egy mai genderaktivista külföldi szerző, azaz a mai bloggereknek ez nem lehet ismert, de javaslom beszerezni, elolvasni, majd elgondolkodni, hogy valóban CSAK az orbáni gengszterekkel van probléma?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 10:40:41

@dunántúli gyerek: a fidesz imádja más pénzét a verseny kizárásával osztani.

MEDVE1978 2019.02.08. 10:41:10

@Ma Baker:
Részletesen válaszolva.

A sport: A világban a sportfejlődési tendenciák piacgazdaságokban elsősorban alulról indulók, indogének, belső indíttatásúak. A diktatúrákban erősen felülről irányítottak. Magyarországon a legsikeresebb olimpiai szereplés emlékeim szerint 1952-ben volt, még a Rákosi korszak zenitjén.

Modernkori sikeres látványsport szempontjából például Izland ráfeküdt a kézilabdára és a labdarúgásra, olyan módszereket hoztak be, amelyek hosszú éveken át egy-egy jó csapatot termeltek ki. Aztán egyszer csak elkezdtek jó eredményeket hozni EB-ken, VB-ken, olimpiákon. Ami fontos, hogy az utánpótlásnevelésen módosítottak és nem csak elsősorban a pénz befektetésével, hanem módszertanilag.

Ma Magyarországon pont ez nem működik. Névleg az utánpótlássportba megy a pénz, ugyanakkor eltérítik mindenfelé másfelé. Emellett az amatőrsport szinte haldoklik, hiszen stadion épül, de tornaterem vagy uszoda a gyerekeknek nem. A profikat erősítik és tömik pénzzel, ha valaki amatőr módon szeretne sportolni az máig nehézségekbe ütközik. Illetve a gyerekek, akiknek óriási a mozgásigényük, sok helyen a nagyvárosokban ezt nem tudják kiélni, holott ez lenne a kor, amikor meg kell szerettetni velük a mozgást. Hogy miért nem épülnek inkább tornatermek, tanuszodák a TAO-ból? Egy tornateremépítésből sokkal kevesebbet és bonyolultabban lehet ellopni, mint egy stadionépítésből.

A Mocsai féle szánalmas magyar virtus, amit a posztoló ír, a másik része. Nem kell ehhez sportközgazdásznak lenni. A nagy nemzetközi látványsportágakban (európai és amerikai futball, kézilabda, kosárlabda) ma már nem nevelés történik, hanem tenyésztés. Folyamatosan szelektálják a tehetséges gyerekeket már óvodás koruktól kezdve és kezdik el képezni őket speciálisan az adott sportágra, hogy klasszisok legyenek. Idáig mi is eljutunk, ezt lemásoltuk, azonban ennél továbblépni nem nagyon tudunk. Míg mondjuk a "nyugat" ennél már sokkal tovább tart: tudatos életmódban (pl: étkezés), edzési módszertanban (tudatos izomfejlesztés), másik karrierútban (ha 17 évesen megsérül, ne legyen vége az életének, mert mindent a sportra épített), sőt még a lepattanókban is (az a gyerek, aki 12 évesen kiemelkedően teljesít, a 17 éves csapattal mondjuk második az EB-n, lehet, hogy 20 éves korára majd Pakson játszik tovább és örök "tehetség" marad. A lepattanó ezzel szemben az a gyerek, aki 17 éves koráig full átlagosan játszik, utána ráharap és zseni lesz belőle). A lepattanók hiánya teljességében jellemzi egyébként például a magyar focit: Bélát 10 éves korától focistának tartják, 16 éves korára elér egy jó eredményt, mindenki azt mondja, hogy ő az új reménység, aztán 20 éves korában megreked a fejlődése és nem megy soha külföldre.

Visszatérve a magyar TAO rendszerre, az a baj, hogy lopásra van kitalálva. Lop belőle a stadionépítő, visszakap belőle az adózó cég, levesz belőle edző bá. A többi megy produktív célokra.

Én az egész TAO pénzt úgy ahogy van átirányítanám arra a célra, hogy tornatermeket újítsanak fel az iskolák, új eszközöket szerezzenek be, új testnevelő létesítményeket építsenek az önkormányzatok, ne stadiont. 15 év múlva, ha nem is lenne jó focicsapatunk (kb. ugyanakkora esélye van, mint a mostani finanszírozásnál), akkor is lenne több egészséges, mozogni szerető fiatalunk, akik kevesebbe kerülnek a TB-nek.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 10:41:17

@Fülig José:

Tudod te is miről beszélek. Igen éppen arról, hogy a ballib elkúrók semmi mást nem csináltak, csak diktatúrát. Ellenzékieket verettek, kirabolták az országot, és elkúrták.
És te éppen azt sírod vissza.

Hamihami 2019.02.08. 10:42:01

@Minden ballib bérretteg: a vilagon pedig del-koreaban es venezualaban meg hatalmasabb a legitimacioja a kormanynak! Talan meg nicaraguaban es kongoban is, bar ez nem tuti. Az oroszokrol nem is beszelve! Ezen nepi demokratikus nemzetek koze lassan Mo. is befer legitimacio szempontjabol... a korrupcion meg dolgozni kell, de jol halad.

Fülig José 2019.02.08. 10:42:24

@dunántúli gyerek: "a vilag meg tatott szajjal figyel"
mert nem hiszik el, hogy ilyen sötét létforma létezhet.
de szerencsére ti MAGYAROK (így kell írni buzigyerek!) minden nap bizonyítotok...
na húzz vissza mosogatni te retek, letelt a cigiszünet.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 10:42:32

@Minden ballib bérretteg: A külföldi multikat a fidesz preferálja. Gazdasági program. Te nem olvasol Origot ?

chrisred 2019.02.08. 10:43:04

@dunántúli gyerek: A jelenlegi hatalom is a neoliberális gazdasági doktrína jegyében működteti az ország gazdaságát, vagyis dehogynem szól bele!

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 10:43:40

@Hamihami:

Az adókedvezményekről csak annyit, hogy a ballib elkúrók alatt nézd meg mennyi volt az átlag bejelentett jövedelem, mikor 140 ezer bruttó fleett 40% SZJA-t fizettek a gazdagok, és nézd meg most mennyi az átlag bruttó.

Az meg hogy a hazai vállalkozások helyzetbe hozása okán és annak ellenére, szükség van külföldi beruházókra, cégekre is, nem egyenértékű a ballibek programjával, akik minden magyar céget kinyírtak.

Fülig José 2019.02.08. 10:44:30

@Minden ballib bérretteg: ellenben a csúti ramszesszal, ami Brahma 13. reinkarnációja, és elhozta nekünk a fényt.
ja, nem, csak elhordta a közpénzt Oroszországba, a lölö számlájára, 2millió mélysötét paraszt meg örömködik hozzá.

Hamihami 2019.02.08. 10:45:48

@dunántúli gyerek: ti, az un. "magyarok" es oskeresztenyek mindig is az unortodoxiat imadtatok, nagymamam is azzal kel es fekszik mostanaban, meg a teat is forditva issza es a tehenek is forditva bognek a pusztaban (a nagy magyar osi pusztaban - csak hogy ertsd te is, nagymagyarkam).

chrisred 2019.02.08. 10:46:45

@Minden ballib bérretteg: Akkoriban volt adójóváírás, ami miatt 250 ezer bruttóig nettóban többet kaptak kézhez, mint 2010 után.

vadász76 2019.02.08. 10:47:09

@Minden ballib bérretteg: Na erről beszéltem, kedves iskolázatlan, tudatlan barátom, hogy képtelenek vagytok megérteni, amit olvastok.Mihelyt kicsit valaki nátja a gazdidat, egyből jössz a Gyurcsánnyal, Mszpvel még a megszűnt SZDSZ-el is !! :-D :-D Hát ennyire féltek ? :-DD A Soros Gyurit kihagytad :-D Amúgy csináltál felmérést, hogy ki kit gyűlöl jobban ? Ja, hogy a köztv felmérése alapján mondod ... :-D :-D

vadász76 2019.02.08. 10:49:11

@Minden ballib bérretteg: Azt is nézd meg, hogy mennyi ma egy albérlet, egy lakás, egy kg krumpli, stb. Csak a tárgyilagosság kedvéért.

Hamihami 2019.02.08. 10:49:38

@Minden ballib bérretteg: nemtom, milyen multba revedsz vissza, en akkor meg csajokat hajkurasztam az egyetemi taborokban, szartam az szja-ra. En azt latom ami ma van, es ez nem tetszik: nem tetszik a cinizmus, a seggnyalas, a nepotizmus, a hazudozas, hulyenek nezes, a korrupcio, a kirekesztes. Epp leszarom, hogy 10-20 eve milyen volt a rendszer, nem azt akarom visszahozni. Azt latom, hogy most milyen, es ezen akarok valtoztatni.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 10:55:21

@Hamihami:

Látod-látod.. Ez a te problémád.

Mondjuk én is pont ilyen voltam. Eleinte elhittem az ellenzéknek (bármelyiknek), hogy az a szar, ami éppen van.

Aztán a ballibek bebizonyították mind Bokros alatt, mind 2002-2010 között hogy tűlök szarabb nincs EU szerte.

Szóval hidd el számít a hivatkozás, és a tapasztalat. Ha olyan lesz az alternatíva amiben az elkúrók nincsennek benne, akkor hajrá. Próbáljuk ki.

MEDVE1978 2019.02.08. 10:56:18

@Ma Baker:

Gazdaság. A baj az, hogy amit írsz az az anno Japán vagy Dél-Koreai minta. Ráadásul a második világháború utáni. Ez egy felülről épülő modernizációs modell, a kormány létrehoz vagy aktívan támogat nagy holdingokat (pl: Daewoo, Samsung), amik ezzel megerősödnek és külső piacra lépnek.
A baj ezzel az, hogy ennek a fejlesztési mintának az alapja az olcsó munkaerő, ami Dél-Kelet Ázsiában nagy számban állt rendelkezésre. Ezzel tudott nemzetközi szinten is versenyképes lenni Dél-Korea vagy Japán először. A komplex termékeken és nem összeszerelő üzemen alapuló növekedéshez és piaci dominanciához már képzett munkaerő kell, ami drága.

Orbán megerősít egy csomó hazai céget, de ezek többsége még regionálisan sem versenyképes, az állam csöcsén lóg és ha elapad a tej, akkor vége.

MNB és monetáris politika. Itt vak, aki nem ismer el néhány jó húzást, amelyek stabilizálólag hatottak az országra. Ilyenek voltak például a devizahitelek megszüntetése (ami két évre rá a svájci frank válság miatt jól jött), az államadósság döntő részének hazai kézbe adása (ez azért jó, mert nagy mértékben növeli az ország devizapiaci és reál válságokkal szembeni ellenállását is), illetve az adószerkezet átstrukturálása, a gazdaság fehérítése.
Paradox módon sajnos, amíg fehéredik a gazdaság formailag (online pénztárgép, online számlázás), tartalmilag arat a korrupció, az állami és uniós pénzek nagyon jelentős része a kormányhoz közeli zsebeket gazdagítja.

Társadalom: ez az egyik legérdekesebb kérdés. Van egy rakat kérdés, amire Orbán nem adott választ vagy nem jót adott. A végzős középiskolások kb. fele külföldön képzeli el az életét, mert nem gondolja, hogy itthon meg fog tudni élni. Ez elég sokat elmond.
Az ország még mindig nem tudja reprodukálni önmagát és erre az esély egyre kisebb az ösztönzés ellenére nem nő nagyon nagy mértékben a születendő gyerekek száma.
De lehetne itt említeni a képzési rendszert, az egészségügyet, a fenntarthatatlan nyugdíjrendszert is. Mindegyik ketyegő időzített bomba, ami igazából fenntarthatatlan. Ezek továbbra is halasztva vannak, szinten tartás, kárelhárítás folyik.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 10:58:03

@AKI ZSIDÓKAT LISTÁZ AZ NEM NÁCI !!: Kár, hogy sem államcsőd, se szemkilövetés nem volt. De sebaj, írogass csak minden faszságot, úgyis tudjuk, hogy nem igaz. Magadat, meg a hozzád hasonló birkákat etedheted, de már azt se sokáig. A múltat szeretitek kozmetikázni a javatokra bizonyítékok nélkül, a hazugság az egyetlen fegyveretek, máshoz nem értetek.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 10:58:03

@AKI ZSIDÓKAT LISTÁZ AZ NEM NÁCI !!: Kár, hogy sem államcsőd, se szemkilövetés nem volt. De sebaj, írogass csak minden faszságot, úgyis tudjuk, hogy nem igaz. Magadat, meg a hozzád hasonló birkákat etedheted, de már azt se sokáig. A múltat szeretitek kozmetikázni a javatokra bizonyítékok nélkül, a hazugság az egyetlen fegyveretek, máshoz nem értetek.

chrisred 2019.02.08. 11:01:05

@Minden ballib bérretteg: Én 1990-től minden kormányzati ciklusban azt gondoltam, hogy ennél rosszabb már nem jöhet, de a következő négy évben kiderült, hogy mégiscsak jöhet.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 11:05:19

@Hamihami: 10-20-30 éve pont ugyanilyen volt, a fideszes a legnagyobb volt kommunista. A takonyemberek nem változnak, csak alkalmazkodnak, mint a nyúlós takony. Most éppen fideszes álca alatt. Ha megdől a nemzeti patkányok rendszere, utána beállnak egy másik segget nyalni. A magyar egy rabszolganép. Ezért nem is érdemes a megváltoztatásán fáradozni, azt érdemlik a jelenben is, amit a múltban. Apáról fiúra száll a szolgaság.

dunántúli gyerek 2019.02.08. 11:05:43

@Igazamvanvagyigazamvan?: Es mukodik a dolog, nem is akarhogy!

1:0 az illipsiknek

megvagyhadnagy 2019.02.08. 11:07:35

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
" A végzős középiskolások kb. fele külföldön képzeli el az életét, mert nem gondolja, hogy itthon meg fog tudni élni."
Egy végzős középiskolást lófaxot sem tud az életről! Azt se tudja egy liter tej mennyibe kerül a boltban! Szóval a véleményük nem mérvadó.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:08:01

@chrisred:

Dehogy..

Minden gazadasági mutató szerint teljesen egyértelmű, hogy a félkegyelmű Gyurcsány nevű elkúró alatt zuhantunk a legnagyobbat.

Azóta kezdünk felzárkózni.
Persze lehet hogy van gyorsabb és jobb út. De azt ne az elkúrókra bízzuk, mert akkor visszazuhanunk még mélyebbre, mint a ballib elkúrók idején ahoygan tettük.

ami szabad 2019.02.08. 11:08:17

Hosszú volt, ahogy megígérted, de érdemes elolvasni! Kár, hogy a trollok a fizetésért, a szavazók jó része a közmunka és vagy a 400 órányi túlóra miatt, esetleg a funkcionális analfabetizmusuk miatt vagy nem olvassák, vagy úgysem értik meg... Ilyen faramuci dolgokat, mint összefüggések és holnapnál tovább gondolások, esetleg a sorosnál árnyaltabb érvelés mára már nem megy át azon az oldalon. Mert lássuk be, nem véletlenül loptak maguknak össze egy 95% -ot leuraló médiabirodalmat, a cél az volt-és mára úgy tűnik ebben is jobban teljesít az ország, hogy egy bitessé egyszerűsítsék le mit kell gondolni, adnak hozzá aktuális ellenségképet, meg elhitetik hogy több lét, igaz, ahhoz nagyjából közük nincs, egy kis konjunktúra, az elszaladt 600 E körüli munkavállaló, meg a versenyszféra munkáltatói dobják össze rá a lehetőséget, de sebaj! Szóval, kérdés az értő-olvasók száma, majd ránézek később is, ha itt lesz..

chrisred 2019.02.08. 11:08:57

@dunántúli gyerek: Ha 9,5 millió embert kihagyunk a számításból, a többieknek működik.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:09:08

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Egy Gyurcsány faszát szopkodó seggarctól nem is vár mást az ember, minthoigy köpködje a magyarokat.
Csak fura hogy ezt így fel is vállalod.

megvagyhadnagy 2019.02.08. 11:11:15

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Miért a bruttót nézze? Mert a jövedelmek csak így hasonlíthatók össze. Az hogy ki mennyi kedvezményt kap, ez nem számít. Mert az évek múltával az változhat, megszűnhet. Pl. a családi adókedvezmény.
Szóval én csak a bruttóból értek.

chrisred 2019.02.08. 11:12:08

@Minden ballib bérretteg: Mert alatta volt világválság, utána meg progresszió. Fletóék is pannonpumáztak még a 2006-os választás előtt, aztán gyorsan megtudtuk, hogy az valójában csak a világgazdaság pénzbősége volt.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:12:48

@ami szabad:

Hát látod ebben igazad van. Tényleg nem megy a hivatásos bérrettegés az embereknek.

Láthatóan a Fidesz ott nyert a legnyagyobbakat ahol a közmunkások száma a legnagyobb. Mert fura mód a közmunkásoknak is jobb a meló, mint az elkúrók alatti segílyezésból kijáró kocsmázás, és azoknak is akik ott élnek.

Aztán meg a rendőrök és tűzoltók kérték, hogy hagy vegyék már fel pénzben a túlórát, ne kelljen kivenni szabiban, és megszületett a túlóratörvény.

Mást meg nem is érint. Embert nem ismerek aki ismer ezeken túl olyat aki 200 órától többet túlórázna, vagy tervezné.
A rendőr és tűzoltó meg beárazta azt a fizujába, mikor odament.

megvagyhadnagy 2019.02.08. 11:13:20

@ami szabad: Látod? Ez a baj veletek és ezért nem fogtok soha választást nerni. Lenéztek mindent és mindenkit. Mindenki hülye, csak ti vagytok a helikopter. Megsúgom: akiket fikázol, ők a szavazók. Meg kell őket győzni az igazadról, de ha lehülyézed őket,ez nem fog menni.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:14:04

@chrisred:

Lófaszt. Válság elött, közben és után is ugyanúgy ment az elkúrás. Mindvégig a legyszarabbak voltunk minden mutató szerint az egész EU-ban.

chrisred 2019.02.08. 11:14:54

@megvagyhadnagy: Nem értem a logikádat. Nem pont azok a változó tényezők jelentik a különbséget két különböző gazdaságpolitika között?

2019.02.08. 11:15:03

@MAXVAL bircaman közíró: A multik már eladták nektek a kötelet amivel fellógatunk benneteket. Remélem ismerős ez a nagy igazság. Tudod ki mondta az eredetijét te birka?

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:17:02

Erre gondolsz ?
hu.wikipedia.org/wiki/Gyurcs%C3%A1ny_Ferenc

„Mi csináltuk meg a "köteles akciót" is. Semmi kétség: ami elhangzik, az képileg erőteljes, sőt durva, de nem agresszív, és nem fenyegető. Kövér nem akar akasztani. De amit mond, az - egy kis rossz szándékkal - ellene fordítható. Még kiforgatni se nagyon kell, csak kihasználni a benne rejlő lehetőségeket (...) És összerakjuk. Fölhozatjuk még aznap reggel az egy szem kazettát, ami van, lejátsszuk a sajtónak. Szili Kati félig oldalra hajtott fejjel, sírós hangon mondja el, hogy ez milyen borzasztó. Nagyszombaton Lendvai Ildikó még a Fidesznek kézbesít mindenfajta leveleket, és elindítjuk azt az SMS-kampányt, amelynek a vége a köteles tüntetés.” – Debreczeni József: Az új miniszterelnök (Budapest, 2006, Osiris Kiadó)

hidroponi 2019.02.08. 11:18:53

@Ma Baker: "Mutass mégegy kormányt amit 3.szorra választanak meg 2/3-dal stb."

nehez ismerkedni a magyar nyelvvel. de szivesen segitek neked uj (penzert vett) allampolgarnak.
a kormanyt nem 2/3-al valasztottak meg. kb. 49%-ot kapott a fidesz. 2/3-a a jelenlegi (sajat maga altal krealt) torvenyek szerint lett a parlamentben.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:25:29

@hidroponi:

Ezzel együtt az egész EU legtámogatottabb kormánypártja a Fidesz.

Arról nem is beszélve, hogy 94-ben mikor az MSZP-SZDSZ-nek a maguk 55%-val 72%-a lett a parlamementben azért nem panaszkodtatok.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 11:28:50

@MEDVE1978: "nem ismer el néhány jó húzást, amelyek stabilizálólag hatottak az országra. Ilyenek voltak például a devizahitelek megszüntetése"
A forintot a matolcsy féle orbán seggében turkáló dillettáns hatökrök gyengítették le. A fideszférgek előtt a forint 250-270 között mozgott az euroval szemben. Most 320. Vagyis azért kellett megmenteniük a devizahiteleseket a patkányoknak, mert előtte tönkrebaszták őket a forintgyengítéssel és az idióta unortodox politikájukkal. Tehát a saját intézkedésük miatt kellett megmenteni a devizahiteleseket, nem azért mert magától gyengült a forint. A nemzeti valuták sohasem maguktól gyengülnek, hanem azért, mert dilettáns hatökrök kormányoznak.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:33:53

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Kibontva a valóság minden morzsáját elég gyorsan kiderül, hogy a Simor féle Gyurcsány bérencek extrémen magasan tartott kamatszintje erőst hozzájárult ahoz, hogy már 2011-re 320 legyen a forint.

Mióta Gyurcsány szabotőrjeit kibaszták az államigazgatásból, azóta a gazdaság erősödik, a forint stabil, infláció megszünt, banki kamat alig mérhető, ország finanszírozása olcsó, államadósság csökken, munkanélküliség nincs.

chrisred 2019.02.08. 11:39:09

@Minden ballib bérretteg: De csak akkor, ha a KDNP-t nem létező entitásnak tekintjük, csak egy betűszónak, ami semmit nem jelent. Ha viszont koalíciós partnernek, akkor ez nem igaz, mert van az Unión belül jobban támogatott kormánykoalíció is, mint a Fidesz-KDNP. És mivel ez a két párt jó ideje nem mérette meg magát külön a választásokon, senkinek nem lehet arra bizonyítéka, mekkora lehet a Fidesz, és mekkora a KDNP támogatottsága.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 11:39:12

@Minden ballib bérretteg: Azt elhiszem kisapám, hogy neked fura, hogy valaki leírja az igazságot. Nem ehhez vagy szokva, azt elhiszem. A köreidben a másik félrevezetése, sunyi lapítás és seggnyalás a megszokott. Viszont megváltozni csak a hibákból való tanulással, az igazság kimondásával lehet. Nyald is csak tovább a führered seggét büszke magyarként, ezt érdemled!

chrisred 2019.02.08. 11:41:56

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: Nem volt az annyira idióta, mert amit a devizahitelesek bebuktak, az az MNB-nél bevétellé vált, amire egyből ráfogták, hogy nemközpénz, és osztogatni is kezdték egymás között.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:41:59

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Ezt írtad:
"A magyar egy rabszolganép. Ezért nem is érdemes a megváltoztatásán fáradozni, azt érdemlik a jelenben is, amit a múltban. "

Szóval nyugodtan szarjál le minket magyarokat ahogyan azt írtad.
Felesleges az erőlködésed.
De annyiban bizonyos lehetsz, hogy mi magyarok legalább annyira megvetünk téged, mint te minket.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:43:33

@chrisred:

"mekkora lehet a Fidesz, és mekkora a KDNP támogatottsága."

Tekintve hogy minden második blogban minden második nap, a KDNP mérhetetlenségén gúnyolódtuk, felettébb érdekes ez a kijelentés.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 11:44:59

@Minden ballib bérretteg: Meg a legnagyobb csalással hatalmat szerzett pártja is. Egyébként azt a mikronagyságú 2,5 milliós megvezetett, lefizetett birkaszektát nem nevezném többségnek. Az 500 milliós létszámú EU-ban max. lepkefingok. Annyit ér a szavuk mint egy földigilisztának.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:48:02

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Az EU-ban annyit ér a szavunk, mint az országban a ballibek szava. Szokj hozzá. :DDD

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 11:52:44

@Minden ballib bérretteg: De azért ahhoz sem semmi pofa kell, hogy egy 500 milliós európai össznemzetet, egy 2,5 milliós(amiből épp most vesztettek újabb félmilliót) támogatottságú mikropárt tarajosfejű hülyegyereke akadályozzon meg abban, hogy a bevándorlásról tárgyaljon annak érdekben, hogy ne jöjjön több menekült. De közben okádják a faszfejek már 3 éve, hogy a bevándorlást meg kell állítani. Ezeknél férgesebb patkányokat nem hordott még a hátán a föld.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 11:55:13

@Minden ballib bérretteg: Az eu mi vagyunk hülyerek. Ahhoz is azért pofa kell, hogy valaki saját nemzetét, az európai nemzetet évekig okádja, mint ahogy teszik a fideszférgek.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:59:27

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

El vagy tévedve.. Soros tervének megfelelő migránspárti csomagot akartak keresztülverni Soros csicskái.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 12:01:50

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: Az euban nemcsak a kormányzó férgeket nézik, hanem a teljes 10 milliós magyar embereket. Igen jól írod, a fideszpatkányoknak tényleg kevés szavuk van, mert ők csak a nemzet kisebbségben lévői, az eunak pedig a teljes országot kell szolgálnia. A fideszpatkányok ezért keményen megdolgoztak az utóbbi 10 évben, hogy leszarják őket. Ahol csak tudtak alátettek az 500 milliós eunak, meg is érdemlik, amit kapnak.

Hamihami 2019.02.08. 12:03:47

@Minden ballib bérretteg: azert osszehasonlitani a vilagvalsag alatti eveket a mostani kilabalas alatti evekkel es rafogni, hogy az az akkori kormany hibaja ez meg a mostani erdeme olyan kiseger-jumbo hidon valo duborgesevel egyenerteku. Hogy Mo-n akkor vagy most mit csinalt a kormany, total mindegy: ha megy az eu-nak, akkor nekunk jo, ha nem megy, akkor akarhogy kapalozhatsz, nekunk sem fog.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 12:27:47

@Minden ballib bérretteg: Te vagy eltévedve kisapám. Nem 2015-öt írunk, hanem 2019-et. A helyzet megváltozott, a bevándorlás 94%-al kevesebb lett, az eu intézkedéseinek köszönhetően. Az hogy ez így is maradjon, azért kell tovább tárgyalni az ottani országokkal. Holmi fisz fasz 100 kilométeres kerítéssel kitörölhetnénk a seggünket. Azért kell tovább tárgyalni, hogy a jövőben el se induljanak onnan az emberek. No ezt akadályozza a tarajosfejű hülyegyerek a führere parancsára. Fogjátok már fel kretének, az eu-ban senki nem akar illegális menekültek millióit. Soros már lejárt lemez, csak a fideszbirkák szajkózzák még mindig a nevét.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 12:27:47

@Minden ballib bérretteg: Te vagy eltévedve kisapám. Nem 2015-öt írunk, hanem 2019-et. A helyzet megváltozott, a bevándorlás 94%-al kevesebb lett, az eu intézkedéseinek köszönhetően. Az hogy ez így is maradjon, azért kell tovább tárgyalni az ottani országokkal. Holmi fisz fasz 100 kilométeres kerítéssel kitörölhetnénk a seggünket. Azért kell tovább tárgyalni, hogy a jövőben el se induljanak onnan az emberek. No ezt akadályozza a tarajosfejű hülyegyerek a führere parancsára. Fogjátok már fel kretének, az eu-ban senki nem akar illegális menekültek millióit. Soros már lejárt lemez, csak a fideszbirkák szajkózzák még mindig a nevét.

chrisred 2019.02.08. 12:29:11

@Minden ballib bérretteg: Ha jól értem az analógiát, akkor valójában Brüsszelnek van igaza, ha figyelembe se veszi a magyar álláspontot? Akkor tulajdonképpen Orbánt meg sem kellett volna hallgatni a Sargentini jelentés tárgyalása során, biztonsági őrökkel kellett volna kipaterolni a teremből, mint az ellenzéki képviselőket a tévészékházból?

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 12:30:31

@chrisred:

Vagy mint ahogyan Sargentini baszta ki az Echo-TV-t a sajtószabadságról szóló hazugságai közepette.. :DDDD

Senki A. 2019.02.08. 12:31:11

@Ma Baker: "Akkor mutass kérlek mégegy EU-s államot, ahol NEM voltak soktízezres tüntetések az elmúlt években."
Tavaly áprilisban azon a két vasárnapon mi volt?

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 12:32:27

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: Korábban is csak azokat a milliókat akarták elosztani, akiket a kretén orbán a keletiből meg a horvátok felől továbbuszoztatott. Azóta nincs is már menekült, mégis ki a faszomat akarnának elosztani a nemlétező soros terv szerint? Azt a pár százat, aki lélekvesztőkön próbál Sziciliában kikötni? Az meg semmi az 500 milliós euban.

sas70 2019.02.08. 12:37:49

@Minden ballib bérretteg: Az infláció megszűnt? Sőt, sosevót! Ügye te soha nem jársz vásárolni? Azt az asszony intézi, mert nem meri rád bízni.
A forint/euró
2010. 01. 11. -267,18
2019.01.11. -321,40

A többi is ekkora hülyeség, de nem keresek hozzá, adatokat.

chrisred 2019.02.08. 12:38:04

@Minden ballib bérretteg: Hát igen, bár a mrgfogalmazásból és a gyakorlatban sem derül ki, hogy Sargentini vagy az Echo TV hazudozik a sajtószabadságról. :)

sas70 2019.02.08. 12:41:34

@Minden ballib bérretteg: Ehelyett megcsinálták a Rogán-féle hazaáruló kötvényt és minden ellenőrzés nélkül jöttek vele a maffiózók, pénzmosók, terrorizmus finanszírozók, meg igazán senki sem tudja megmondani kicsodák! Ez sokkal jobb!

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 13:02:16

@Minden ballib bérretteg: Az euban egy echotévé az microtévé, olyan mintha egy bolha, akarna bejutni a parlamentbe turistaként. És neki is engedélyt kéne szereznie a bejutáshoz, mint ahogy az echo nevű bolhának is engedély kellett volna a forgatáshoz. Ez nem volt, így nem forgathatott. Kövér mit csinál a bolhával, ha engedély nélkül akar a parlamentben forgatni? Ugye, kibassza, mint macskát szarni. Ugyhogy ne csodálkozzatok, ha veletek is ezt teszik. Először jó lenne magatokba szállni, oszt elmerengeni a saját tetteiteken, mielőtt mást okádtok ugyanazért amit ti tesztek.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.08. 13:53:24

Echotv=zsebtévé
Móka Miki= Orbán Viktor
Hakapeszi Maki= Bayer Zsolt
Hiszékeny úr=Fidesz szavazó
Furfangos Frigyes=Kósa Lajos
m.youtube.com/watch?v=IvYJycrOrH0

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 13:57:34

@megvagyhadnagy: azért ne a bruttót, mert abból nem tudsz megélni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 14:04:16

@Minden ballib bérretteg: az extrémen magasan tartott kamatszint a fidesz által kinevezett Járai Zsigmond volt, egészen 2007-ig. Öngólt rúgtál, te ner retardált.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 14:06:06

@Minden ballib bérretteg: mellesleg az EU finanszírozza a magyar gdp-t. Vond le ,és kiderül, a gdp nem nőtt!!!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 14:10:42

@Minden ballib bérretteg: a tények: a deviza hitelt a fidesz vezette be, 2001-ben. Az állami támogatású lakáshitel a fidesz találmánya volt, taposóakna a szociknak. A kamatot a fidesz embere, Járai tartotta magasan, indokolatlanul. A forint árfolyama a fidesz megválasztása után, a Szíjjártó-Kósa nyilatkozatára szállt el. A fideszes önkormányzatok vették fel a legtöbb hitelt devizában.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 14:16:37

@megvagyhadnagy: a bruttóból kurvára nem tudsz élni. Vásárolj kenyeret az adólevonásodból!
Ha Magyarországon a minimálbérből adóznod kell 20%-ot, Angliában pedig nullát, akkor 20%-kal kevesebb jut kenyérre.
Nem oly bonyolult ez!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.08. 14:20:36

@dunántúli gyerek: a dolog pont úgy működik, mint a devizahitel. Amíg el kell költeni, király vagy.
Nem véletlen, hogy Varga vésztartalék képzésről beszél.

Nincs közöttünk csicska 2019.02.08. 15:38:55

Napi lippsi gyozelem

megint

index.hu/techtud/2019/02/08/palkovics_meguzente_teljesen_elveszi_az_kutatointezeteket_az_mta-tol/

„Az Intézethálózatot el kell szakítani az MTA vezetésétől, a köztestülettől, önállóvá kell tenni." „Hadüzenetnek tekinti a kormány, hogy sorosista rendezvény volt az MTA kutatóközpontban.”

Na, melyik fosblog kezdi a sivalkodast?

.......:DDD

morph on deer 2019.02.08. 16:54:14

@Ma Baker:
“A sport az utolsó patrióta kitörési lehetőség a mai világban egy kis nemzetnek.”

És akkor nálunk miért nem a sportot támogatják inkább, miért a focit ilyen eszméletlen mértékben, szerinted?
Abból ugyanis a büdös életben nem lesz olyan eredmény, amire öt percnél tovább büszkék lehetnénk, ez még nem tűnt fel senkinek?

“Ha aranyat nyer egy Magyar, ott nincs kérdés, büszkék vagyunk rá és magunkra is, hogy ez az ország termelte ki ezt az eredményt.”

Ez mára már úgy módosult, hogy “ha aranyat lop egy magyar...” - de tulajdonképpen ez ma már bármi lehet, a jelek szerint egyre kevésbé finnyásak derék nemzetvezetőink.
Oh, well...

Roan 2019.02.08. 16:54:47

@dunántúli gyerek: John D. Rockefeller: "Competition is a sin" - tehát egy monopóliumból meggazdagodott milliomos azt mondja, hogy a verseny rossz, ezért a verseny rossz. LOL. Az, hogy a fogyasztónak meg mi az érdeke, tényleg nem számít.

Jakab.gipsz 2019.02.08. 17:15:12

@erkölcsi hulla: Kulturális forradalomra gondoltam, nem politikaira. Ugyanis ez a legolcsóbb. Egy jó ötlet vagy a tudás soha sem okoz, gyűlöletet.

Nincs közöttünk csicska 2019.02.08. 17:15:24

@Roan: Hat a fogyaszto az aztan kurvara nem szamit, hiszen Magyarorszag exportbol el

Jakab.gipsz 2019.02.08. 17:20:11

@Igazamvanvagyigazamvan?: A bajt, a bajokat nem kitalálni kell, jön az magától is, hanem megelőzni. Tetszik tudni.

Jakab.gipsz 2019.02.08. 17:24:23

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Höröghetsz amennyit csak akarsz, a sátánfajzat globalista globalista Soros terveinek a történelem szemét dombján, van a helye, veletek libbsikkel együtt.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 19:15:22

@sas70:

Te hülye vagy mint a segg. Szerinted azoknak a milliomosoknak nincs EU-s útlevele, akik államkötvényeket vettek ?

morph on deer 2019.02.08. 19:31:18

@Minden ballib bérretteg:
“Soros tervének megfelelő migránspárti csomagot akartak keresztülverni Soros csicskái.”

Pedig nem azt kellett volna, hanem orbánt. A lefolyórácson.

Szerinted meg már mindenki Soros, aki nem orbán, ugye? Ha meg ráadásul valaki nem egy agyroggyant szerencsétlen, hanem még gondolkodásra is képes, az meg már garantáltan ellenség!

Most már tudjuk, hogy rajtunk kívül az egész EU, az ENSZ és az USA minimum fele Soros kezében van.
(Már nem emlékszem: a NATO még nincs, vagy csak még nem derült ki róluk, vagy hogy áll ez, to date?)

Mi meg itt hősiesen harcolunk a migránsok milliói ellen, miközben meg Soros nevet rajtnk a végén, mi?

Hát van mit, az tagadhatatlan.
Hogy olyan sötét suttyók alakítják a magyar külkapcsolatokat, hogy aki nem direktben kárvallottja, - mint például a magyarok Magyarországon, - az már csak röhög, ha látja őket!
Vagy sír, ha abba is bele mer gondolni, mekkora kárt okoznak ezek a gyökerek az országon túl egész Európának!

morph on deer 2019.02.08. 19:46:55

@Nincs közöttünk csicska:
“Hat a fogyaszto az aztan kurvara nem szamit, hiszen Magyarorszag exportbol el”

Hát persze B+, amit a németek exportálnak, abból!
Magyarország nem autóexportőr, azt azért tudod ugye? Mi vagyunk a munkáskéz, kilóra eladva, mi vagyunk az exportcikk termelői, csak éppen más exportál és fölözi a hasznot.

Aztán ha a fogyasztónak nem kell az az áru a világ akármelyik pontján, akkor próbálj meg exporálni, hogy abból tudj megélni!

Okoska: a lánc utolsó szeme a fogyasztó, midig és mindenhol! Ha a fogyasztó elégedetlen, akkor nem kell a termék, lehet lehúzni redőnyt!

A szarvasi fémmű esete megvan?
Ugyanis ott pontosan ez történt. Az IKEA belefáradt a fogyasztók reklamációiba, és nem rendelt több árut, semennyiért sem!

Na innen kezdheted újragondolni, hogy milyen fasza is “exportból” élni...

Roan 2019.02.09. 20:50:05

@Nincs közöttünk csicska: És? Mindegy, hogy export vagy import, senkinek sem jó egy monopolhelyzetben lévő cég túlárazott termékét/szolgáltatását megvenni. Innováció 0, profit maximalizálása, ez csak a cégnek jó, a vásárlónak nem.

Tzp 2019.02.10. 04:56:32

@dunántúli gyerek:

Nem, nem értesz a gazdasághoz. Az ázsiai kis-tigrisek sikere is az exportra vagyis a versenyre kényszerítésen alapult. A verseny nélküliségre meg az erős, piacon önmaguktól megállni képes orosz vállalkozások hiánya mutatja.

Amúgy meg nem vagyok libsi. Ami elég logikátlan feltételezés is a részedről, mivel a piacpártiság az főleg jobboldali értékrend.

chrisred 2019.02.10. 05:46:05

@Tzp: A liberalizmus jobboldali értékrend, a piacpártiság meg a gazdasági liberalizmus alapja.

Tzp 2019.02.11. 06:39:41

@chrisred: A piacpártiság sok mindent jelenthet, de ígen, a liberalizmus jobboldali értékrend. De őnála a libsi egészen mást jelent.

Tangooo 2019.02.22. 12:18:46

Azért nagyon leegyszerűsödött a politikai élet leképeződése a nyilvánosságban. Vegyük ezt a blogot! Egy meglehetősen frusztrált emberke fontosságának teljes tudatában idehány néhány dehonesztáló megjegyzést az ország miniszterelnökéről, aztán ezt bedobja az arénába. A sok frusztrált pedig ugrik rá és teszi a posztolóra és a többi kommentelőre a dehonesztáló megjegyzéseket.
És boldogan élnek, amíg meg nem halnak. Itt a mese vége.
süti beállítások módosítása