HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Mondta bármikor hogy ez helyes? Propagálta? (2024.12.18. 19:37) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ja, buziorgián részt lehet venni, de közben el kell ítélni a buzikat, é... (2024.12.18. 17:35) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Nyugodj le, Gyurcsánynéd bukott, törődj bele. Most Soros új ukáza: Talpramagyar Peti... (2024.12.18. 16:08) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Szájer melyik homokmeneten vonult? (2024.12.18. 16:07) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mellesleg ezt írtad te b*szott korcs: "A másság ballib érték. Nem Orbá... (2024.12.18. 16:05) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (137) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (238) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (245) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (276) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (190) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (124) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (179) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (229) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (40) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (329) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (166) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (75) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (226) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (174) patkány (1) pékáru (1) pénz (249) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (291) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (9) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (112) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (186) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (69) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van az őszirózsás forradalomból

2018.10.30. 07:36 Elegem Van

Kezdjünk egy erősnek tűnő indítással. A központi hatalmak 1918 késő tavaszára katonailag megnyerték a Nagy Háborút. Csak mivel akkoriban az volt a mondás, hogy a háború túl komoly dolog ahhoz, hogy katonákra bízzák, politikai döntés született. Ezen okból pedig a központi hatalmak nem nyerhettek.

Nézzük először a katonai helyzetet '18 tavaszán. A caporettoi csatavesztéssel az olaszok gyakorlatilag katonai és társadalmi összeomlás szélére jutottak. Annak esélye, hogy a taljánok egy könnyed mozdulattal elfoglalják Bécset, majd bevonulnak Berlinbe ezzel elhozva az antant győzelmet, nulla volt. Örültek, hogy jelentős angol és francia segítséggel nem omlottak teljesen össze. Az oroszok a maguk polgárháborújukkal voltak elfoglalva, a breszt-litovszki békével kiszálltak a buliból óriási területeket engedve át a központi hatalmaknak. A Balkánon a fanarióta románok éppen az antantot árulták el, 1918 májusában megadták magukat és kiléptek a Nagy Háborúból. Csak nyugaton volt a helyzet változatlan, ott pár tízezer ember halála árán előre lehetett nyomulni pár kilométert, elfoglalva három buckát, hogy néhány hónap múlva a másik hadsereg ismételje meg ezt a Nagy Sándorhoz mérhető teljesítményt. De a lényeg, hogy a harcok nem Berlin, hanem Párizs előterében folytak, és az antantnak - a beszálló amcsikkal együtt - nem volt ereje arra, hogy végső győzelmet aratva Berlinig meneteljen. Akkor mégis miért ők lettek a győztesek?

Először számoljunk le a katonai győzelmet alátámasztó mesékkel. Van ugye a technikai fölényről szóló. Például a tankok. Azért megnéztem volna, ahogy a páncélozott traktorok eldöcögnek Berlinig. Ezek még nem azok a harckocsik voltak, amelyekkel Guderian húsz év múlva végigszambázza Európát, hanem drótakadályok leküzdésére alkalmas valamik. A repülők fölényéről meg annyit, hogy bár a franciák tényleg többet gyártottak, de egy kamikazenak több esélye volt a túlélésre, mint egy francia gép pilótájának az első bevetésen. Az USA hadba lépése katonailag szintén nem volt döntő. Az akkori szállítási viszonyoknak megfelelően nyolc hónapig tartott átdobni az Atlanti-óceánon kétmillió embert a szükséges hadianyaggal. És nagyjából ez volt a maximum, mert az iowai farmer nem akaródzott háborúzni. Az USA hadba lépése nem katonailag, hanem világpolitikailag volt fontos.

Az antant győztesként való kihirdetésének két oka volt. Egy közvetlen és egy messzebbre vezető. A közvetlen ok az volt, hogy az akkori világrend teljes és azonnali összeomlásával járt volna a központi hatalmak győzelme. A Nagy Háború ugyanis egy jelentéktelen terror államocska megbüntetésével indult, de a résztvevőket annyira kiszipolyozta, hogy egy-egy harctéri fiaskó az egész ország társadalmának felbomlásával járt. A már említett caporettoi vereség után az olasz államot csak statáriális eszközökkel lehetett úgy, ahogy egyben tartani. A Bruszilov offenzíva embervesztesége a cár, a Kerenszkij offenzíva kudarca a polgári átalakulás bukását okozta Oroszországban. Még az olyan harcokban közvetlenül részt nem vevő ország, mint Portugália is az anarchia szélére sodródott. És bár nekünk, veszteseknek nem szokták emlegetni, de az angol, francia társadalom sem volt jobb helyzetben. Nos, melyik tömb legyen a vesztes? Ha az antant, akkor gyarmatbirodalmuk összeomlása révén azonnal összeomlik a pénzügyi rendszer, a világkereskedelem, szóval az akkor ismert világrend. (A franciáknak még igen eleven emlékeik voltak egy alig ötven éve történt hasonló szituáció utáni kommünnek nevezett csőcselék-tombolásról.) Ha a központi hatalmak, akkor legfeljebb Közép-Európában lesz némi rumli, az meg kit érdekel globális szinten. Nem kérdés, ugye?

A messzebbre nyúló probléma az addig ismert világrend lassú eróziójához köthető. A XX. század elejére világossá vált, hogy a korábbi gyarmatosító módszerekkel nem lehet uralni a Földet. Az új módira három ország jelentkezett be: a Meidzsi-reformokkal hihetetlenül megerősödő Japán, az egyesüléssel hatalmas lendületet vett Németország és a polgárháború után óriássá nőtt USA. Ezek közül Japán kulturális okból nem lehetett a világrend vezetője, de a Csendes-óceán urának pozíciójára erősen aspirált. Az USA szundikált még, a fritzek viszont nem titkolták, hogy "Deutschland, Deutschland über alles, Über alles in der Welt!". A helyzetet bonyolította, hogy a XIX. század végén alakuló új iparágak (nehézipar, energetika, vegyipar, autógyártás, az ezeket finanszírozó bankok) cégeit keresztbe kasul tulajdonolták egymásban a németek és az amerikaiak. Aztán az amcsik úgy 1916 táján felébredtek. Rájöttek, hogy a németek az antant legyőzése esetén átveszik a világrend vezetőjének szerepét. Igen ám, de Amerika még nem állt készen sem katonailag, sem gazdaságilag, sem politikailag az újvilág vezetésére, viszont azt sem engedhette meg, hogy a németek elhappolják előlük a lehetőséget. Mit tehettek? A stratégia arra irányulhatott csupán, hogy a németek ne vehessék át az angoloktól a vezető szerepet addig, amíg az USA fel nem készül. Mivel ehhez katonai ereje még nem volt, más módszerhez kellett folyamodnia.

És ez a módszer zseniális volt: a saját társadalmával legyőzni a német szoldateszkát. A központi hatalmak sajtójában 1918 tavaszától - a cenzúra ellenére - felerősödtek a kétkedés hangjai, a kávéházi Conradok kétségbe vonták a katonai döntéseket, az agitátorok mindenhol megjelentek és bomlasztottak, gyárakban sztrájkokat szerveztek, a piacokon az asszonyokat hergelték a drágasággal, meg a fiúk/férjek hazahozatalának követelésével, a Monarchia nemzetiségi területein pedig elképesztő területi ígéretekkel folyt a nemzetiségi izgatás. Itt-ott még néhány tengerészlázadást, parancsmegtagadást is sikerült elérni. Pár hónap alatt megingatták a teljesen kifáradt, a katonai győzelemre váró központi hatalmak lakosságát. A másik gyenge pont az uralkodó volt. Vilmos először bizonyára kiröhögte a megadásra való felszólítást, aztán amikor megmondták neki, hogy hát akkor okos szemeit vesse az Ipatyev-házban történtekre, megrémült. Rájött, hogy inkább szeretne családjával a békés Hollandiában éldegélni megérve, hogy egyik altisztje megalázza a franciákat mint családilag kiirtva lenni, ahogy az unokatesó. I. Ferdinánd bolgár uralkodó is lemondhatott fia javára, és békében éldegélt Csehszlovákiában annak fejében, hogy '18 szeptemberében finoman átállt. A trónra többszörös véletlenek láncolatával került, uralkodásra alkalmatlan Károly kicsit nehezebben értette meg a problémát, és mivel kétszer is megszegte a megállapodást, ő volt az egyetlen, akinek szervezete valahogy nem bírta Madeira amúgy kellemes flóráját és faunáját. Tisza valószínűleg vagy kapott ajánlatot, amelyet visszautasított vagy ezzel sem fárasztották magukat, egy forradalmárnak álcázott bérgyilkos kommandó megölte. A felfordulás utáni Párizs környéki békék aztán szentesítették a húsz évre szóló fegyverszünetet, amiképp azt Foch marsall találóan megjegyezte.

És ez alatt a húsz év alatt az USA halálos profizmussal készült fel a második menetre, immár valódi ellenfeleivel, Japánnal és Németországgal szemben. Óriási flottája, technikai fölénye, a felhasznált szovjet katona tömeg lehetővé tette, hogy egyszerre győzze le mindkettőt. Ez hatalmas teljesítmény volt, amely megmutatta a világnak, hogy ki a valódi vezetője. A győzelem után az USA - déloszi szövetség mintáját alapul véve, azt modernizálva – kialakította a saját vezetésű világrendjét, a Pax Americanát. Ennek látható része az ENSZ, a pénzügyi rendszer, az emberjogi szervezetek, sajtószabadság, a szövetségesnek nevezett országok katonai megszállása közösnek nevezett támaszpontokkal, katonai szövetségi rendszerek valami ködös ellenség ellen stb.. A kevésbé látható része az országok elitjének kézben tartása, lehallgatása.

Felszínesen gondolkodók kétpólusú világrendről beszéltek, de a csudát volt kétpólusú, a szovjet rezsim csak egy érdekes társadalmi kísérlet volt, amely hamar meg is bukott. Amint az aktuális pártfőtitkár elhitte, hogy valódi hatalommal rendelkezik és veszélyt jelentett az USÁ-ra, már vége is volt. Sztálinnak hirtelen olyan mingrélje lett Berija személyében, hogy a párna alatt nem kapott levegőt, Hruscsov pedig addig fenyegetőzött atomrakétáival, amíg egy korrupt banda nyugdíjba nem küldte. Az elmúlt nyolcvan évben nem volt és belátható időn belül nem is lesz, aki az USA által dominált világrendet fenyegesse. Mostanában népszerű dolog új világrend kezdetéről álmodozni, de az erre bazírozók nagyon pofára fognak esni.

Mert a rendszerben van egy tökélyre fejlesztett csapda, amely - mint láthattuk - embrionális formájában már 1918-ban is működött, és amelyet még senkinek sem sikerült kikerülnie, pedig voltak jelöltek dögivel. A csapda lényege, hogy aki az USA világrendjét le akarja győzni, annak először saját országát kell diktatúrává formálni, amelyet viszont a társadalom nem tűr el, az egyre bezárkózóbb, paranoiásabb rezsim vagy magától, vagy csekély rásegítéssel szétrobban. A folyamat lehet lassú, gyors, nem érdekel senkit, a lényeg, hogy Amerikával nem lehet kukoricázni.

Aki ugyanis megpróbálja, az először felszámolja a pártokat, mert azokat külföldről finanszírozzák/árulók/a nemzetközi tőke karjai, lehengerli a civil társadalmat, mondván, hogy azok imperialista kémek (vagy valami hasonló), aztán monopolizálja a sajtót, mert azok felforgatók (vagy trockisták/zsidók/güllenisták/sorosisták), kiheréli a szakszervezeteket, mert azoknál van jobb munkavállalói érdekvédő (kormány/párt), elfoglalja az egyetemeket mert megmételyezik a jövő generációját, megteremti a hazai vállalkozókra alapított versenyképtelen haveri kapitalizmust, mert a multik elviszik a hasznot, kiseprűzi a külföldi bankokat, mert ezzel csökken az ország kiszolgáltatottsága a finánctőkének/zsidóknak/nemzetközi pénzvilágnak. Ugye ismerős? És mi a vége? Ha még észnél van a világrend ellen küzdő és alkuképes, szabad elvonulásban reménykedhet. (Ez persze rossz hír a sameszoknak, csahosoknak, mert rájuk nem szokott kiterjedni a deal.) Ha azonban nagy küzdőről van szó, akkor jön a belső ember, aki általában durván megpuccsolja. (Belső ember mindig van: például Stauffenberg, akinek robbantásánál malaca volt a disznónak.) E közben az USA - ha érdekli egyáltalán - röhögve nézi az ellene lázadó vergődését. A megfelelőnek ítélt időpontban pedig eljön, aminek el kell jönnie. Aki nem hiszi, az értő értelmezéssel olvassa el a zseniális Szabó Lőrinc Szun Vu Kung lázadása című versét.

Osztán, hogy állunk mi magyarok ezzel a világrenddel? Sehogy. Sajnos 1918-ban nem jöttünk rá a lényegre, a kivérzett ország bódultan kapott a semmit sem jelentő maszlagnak szánt nemzetközi lózungok után. A világrendet azóta sem értettük meg, csupán a felszínt karcolgatjuk. Most a mi hős Viktorunk belső politikai gondjai miatt elkezdett egy új világrendről beszélni, időnként annak alakítójaként is szeretné magát láttatni. Sok tekintetben van igazsága, egyes esetekben még nyerhet is, de miképp a száz éves példa mutatja, a világrend ellen nem lehet eredményesen harcolni. Őszintén reméljük, hogy legalább maga nem hiszi el a világrend változásáról szóló mesét, miközben a látszólag új erős államokhoz próbál simulni. Mert az a nagy titok, hogy ezek ugyanannak a kéznek az ujjai, csak más ujjbábot húznak fel rájuk. A kézzel kell jóban lenni.

oszirozsas.jpg

Politikai elitünk sem 1918-ban, sem ma nem fogja fel a világrendet, miközben hol az üres lózungoknak ül fel, hol megsértődik, hogy hát itt van a Föld szívcsakrája, akkor meg miért nem ismeri el a világ a magyarok nagyszerűségét? Ha nem értjük meg végre száz év után sem azt a világrendet, amelyben élünk, marad az őszirózsás népőrjöngés, amelyből már előre elegem van.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


133 komment

Címkék: politika orbán történelem kormány háború európa pénz életérzés elnök becsapás Magyarország EU

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr6014320803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.30. 08:42:21

A ballibeknek is kell valamilyen hős és valamilyen történelmi mítosz.

Hagyjuk meg nekik ezt, szóval ünnepeljék csak a tehetségtelen Károlyijukat.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.10.31. 07:57:47

Tetszett.

Kissé szokatlan ívű gondolatfutam ugyan, és a téma nagyságrendje eleve megtölti a történelemtudomány összes művét, így már az is díjat érdemel, hogy mindezt egyetlen blogbejegyzésbe próbáltad belesűríteni, (attól tartok, ez talán kissé merész vállalkozás volt, de ez nem von le semmit az írásmű erényeiből) de azért megnyugodtam, hogy nagyjából a kétharmadánál (figyelsz? mondom, a kétharmadánál) eljutottál a Viktor rugdosásáig, így minden a helyére került. Meglepődtem volna, ha az első világháború zanzásított elemzésétől a mai világpolitikai rend rejtelmeinek feltárásán keresztül végül nem rakod ki az asztalra royal flush-t: a Kun Béla-NER ne pattogjon, mert seggbe fogja rakni az Világrend.

Azért neked is megvan a saját monomániád. Szerintem a Walking Dead sorozat nézettségi mutatóinak zuhanását is összehoznád valahogy a Viktorral.

Nos, ahogy elnézem a Föld bolygó állapotát (környezetszennyezés, klímaváltozás, növényzet és állatvilág eltűnése, élelmezési káosz, túlnépesedés, civilizációk háborúja...) a globális kihalás jelentette közvetlen veszélyek és gazdasági/politikai/társadalmi hatások végül a kesztyűbábokat mozgató Urakat is seggbe fogják rakni, így elmondható, hogy amennyire a Orbán Apánk túlértékeli a saját szerepét és jelentőségét a Nagy Kártyapartiban, legalább annyira túlértékelik a saját jelentőségüket a Világrend Urai abban a játszmában, amelyről azt hiszik, hogy ők az irányítói.

Vagy ahogy a zseniális Vatel c. filmben írja a Napkirály szórakoztatásáért és kényelméért felelős intézőmester/Vatel-Depardieu, élete utolsó vacsoráján:

"Mert végül megértettem, hogy nem alakítója, hanem a rabszolgája vagyok a rendezvénynek."

Elég megnyitni az indexet, és átfutni egy kicsit a napi hírfolyamot ahhoz, hogy az ember hallja Isten röhögését, a szánalmas és gyilkos teremtményeinek önpusztító tevékenységén mulatozva. Végül mindenkinek benyújtják a számlát. A Viktornak is, persze. De a Világrend Nagy Urainak is. Az összesnek.

Apró hiba a történetben, hogy te, én, mindenki, velük bukunk.

felső határ nincs 2018.10.31. 08:04:00

A vilagrend olyan, hogy a lippsik oda kerultek ahova valok: a cseledsorra

midnightcoder2 2018.10.31. 08:08:10

Az tény, hogy az USA ma leginkább oda exportálja a demokráciát, ahol cserébe olajat remél, de azért annyi előrelátás messze nincs bennük mint amit a post sugall. És ma már azért erősen leszállóágban vannak, bár nem annyira mint az EU.

Csató 2018.10.31. 08:28:13

Ha jól értem '18-ban megnyertük a háborút, de valamilyen rejtélyes oknál fogva mégis 1 hét alatt szétesett a Monarchia. Mindenesetre érdekes, hogy amíg a kisantant pillanatok alatt hadseregeket állított fel a k.u.k. cuccokból, mi egy dandárt nem tudtunk küldeni Erdély védelmére. Míg a cseh, tót, román, szerb katonák már rég úton voltak haza, a magyarokat még mindig a "nemlétező" fronton tartották.

has 2018.10.31. 08:41:22

@felső határ nincs: lippsi? Sötét vagy! Ha már az ékezet nem megy, legalább tudd, hogy mit írsz.

Csató 2018.10.31. 08:45:54

@felső határ nincs: A Sátánnak is az volt a legnagyobb húzása, hogy elhitette, nem is létezik.
A libsiknek meg az, hogy most elhitetik a magadfajtákkal, hogy már nem ők dirigálnak, hogy már a szemétdombon vannak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 08:50:24

Ami biztos: jó hír, hogy a Károlyi-féle első népköztársaság elbukott.

Ugyanis népköztársaság volt, nem köztársaság, ahogy ezt a mai ballibek hazudják.

1949-ben Rákosi állította vissza Károlyi népköztársaságát.

chrisred 2018.10.31. 08:58:32

A két világháború között az USA nem készült semmire. Gyakorlatilag nem is volt hadserege.

chrisred 2018.10.31. 09:03:39

@Csató: Ezek közül legfeljebb a cseh haderő állam építkezhetett kuk alapokra. Az meg olyan jelentős lehetett, hogy Stromfeld pár hét alatt elfoglalta a Felvidéket az északi hadjáratban.

chrisred 2018.10.31. 09:04:38

@maxval balcán bircaman: A komcsiknak biztos jó hír lehetett a Tanácsköztársaság kikiáltása.

kalandfereg 2018.10.31. 09:07:58

És mi van, ha valaki, mondjuk Putyin, úgy kerüli meg az USA megkerülhetetlenségét, hogy kihasználja az online lehetőségeket, álhírek, hoaxok, összeesküvés-elméletek, vagy csak sima és egyszerű átverések?
Kihasználva a mérhetetlen emberi ostobaságot, melyet a világhálón a lehető legdemokratikusabban lehet meglovagolni, hiszen a net mindenkihez elér, intelligenciától függetlenül?
És így pont az USÁ-ból csinál idióták által vezetett cirkuszt, ami esetleg magától dől be és gyengül meg?

Remélem, nem így lesz, bár én aztán nem vagyok nagy USA-rajongó.
Ezek a modern önjelölt diktátorocskák, Putyin, Orbán, Trump nem tudják, mivel játszanak, buta kis gyagyások ezek.
Bíznak benne, hogy nekik majd akkor is a Louis Vuitton jár, amikor áldásos közreműködésük következtében minden romokban áll az általuk megkaparintott országokban.
Szerintem ezzel tévednek egyébként a legnagyobbat, lásd pl. a Tisza István cikket.

bontottcsirke 2018.10.31. 09:12:47

@Csató: Nem, mert Bulgária kiszállt és a déli határok nyitottak maradtak, ezt nem tudták pótolni+ az amerikaiak megérkeztek a nyugati frontra.

közösperonos átszállás 2018.10.31. 09:28:29

@Csató: "Mindenesetre érdekes, hogy amíg a kisantant pillanatok alatt hadseregeket állított fel a k.u.k. cuccokból, mi egy dandárt nem tudtunk küldeni Erdély védelmére."

A "kisantant" ilyen téren nem vonható egy kalap alá. A cseh és szlovák (haha) haderő pont annyira volt komoly, mint a magyar (ezt a Tanácsköztársaság aztán fényesen be is bizonyította) -- viszont a román és a szerb hadsereg NEM a k.u.k. hadsereg romjaiból épült fel, hanem folyamatosan létezett. Nem is véletlen, hogy aztán a románok kalapálták el Kun Béláékat, miközben Horthyék is csöndben lapítottak.

@poszter: buta vagy. Habár az olasz front Caporetto után ránézésre meg lett nyerve, 1918 nyarán (mivel tavasszal még csak "ránézésréről" beszélhetünk), mikor a Monarchia ezt megpróbálta behajtani, óriási pofonba sikerült belefutni. Senkit nem érdekel, mi volt 1918 tavaszán, ha az őszi események előtt még ott volt a nyár, és a nyarat keményen bebuktuk.

Az meg különösen mókás, hogy a katonákat darab-darabra számolod, figyelmen kívül hagyva a morált (vagy a suttogó propagandát okolva miatta). Három és fél-négy év háború után gyakorlatilag mindenkinek tele volt a töke az egész háborúval, és aki erre legyint, az nem alkalmas a helyzet megítélésére.

heizer 2018.10.31. 09:31:54

Hát azért ebben bőven vannak ferdítések:

"A központi hatalmak 1918 késő tavaszára katonailag megnyerték a Nagy Háborút."

Az tény, hogy katonailag egészen kiválóan álltak 18 tavaszán. Viszont a győzelemhez kellett volna egy apróság, ami minden kedvező helyzet ellenében sem történt meg: az ellenfél (az oroszok, románok kivételével) nem adta meg magát, és nem kért békét.

Ha szigorúan nézzük akkor a németek a 2. világháborút is megnyerték 1941 telén, hiszen éppen nem állította meg őket senki, és a seregeik Moszkva külvárosában jártak, az angolok padlón voltak. Csak az a fránya kapituláció, az hiányzott.

A tankoknak nem kellett eldöcögni Berlinig. Az is elég volt, hogy az őszre a britek rájöjjenek, hogy a fegyvernemek összehangolt bevetése képes arra, amire előtte négy évig nem ment: hogy a frontvonalakat érdemben és tartósan áttörje. A tank önmagában semmi, összehangolt bevetése viszont valódi áttörés.

"Az akkori szállítási viszonyoknak megfelelően nyolc hónapig tartott átdobni az Atlanti-óceánon kétmillió embert a szükséges hadianyaggal."
Ez tény. Ettől még a megjelenésük kulcsfontosságú volt, hiszen pont akkora jött friss erő az antantnál, amikor a KH az utolsó erőit élte fel. Az olasz front összeomlásában kulcsszerepük volt az amcsiknak.

"A Nagy Háború ugyanis egy jelentéktelen terror államocska megbüntetésével indult, de a résztvevőket annyira kiszipolyozta, hogy egy-egy harctéri fiaskó az egész ország társadalmának felbomlásával járt."

Önmagadnak mondasz ellent. Ugyan az antant szarul állt 18 tavaszán, de még lábra bírt állni, a társadalma ha a felbomlás szélén állt is, nem bomlott fel. (Nem függetlenül az amcsi segélytől). Ezzel szemben a KH-kkal pont az történt amit írsz (és előtte az oroszokkal is): az őszi harctéri fiaskó után a végleg kiszipolyozott társadalom összeomlott. Nyugaton ez nem történt meg, több dolog miatt. És ezért nem nyert a KH.

"Pár hónap alatt megingatták a teljesen kifáradt, a katonai győzelemre váró központi hatalmak lakosságát. "

Talán azért volt ez lehetséges mert a társadalom valóban az ereje végére ért, és már tényleg mindenkinek elege volt a háborúból???Én nem zárom ki, sőt valószínű, hogy ez mögött volt antant befolyás (ahogy a kh -k is mérgezték főleg az oroszok, de az antant közéletét is), de egy dús táptalajban nem nehéz szárba szökkenie az elkeseredettségnek. Az átlagember nem láthatta át úgy a katonai helyzetet ahogy most mi. A propaganda meg 4 éven át ugyanazt harsogta, ugyan miért hitt volna már el bárki bármit???

"I. Ferdinánd bolgár uralkodó is lemondhatott fia javára, és békében éldegélt Csehszlovákiában annak fejében, hogy '18 szeptemberében finoman átállt."
A bolgárok nem álltak át, hanem megadták magukat. Szarul jártak, de szemben pl. velünk így elkerülték az idegen megszállást.

"s ez alatt a húsz év alatt az USA halálos profizmussal készült fel a második menetre,"

Ez a halálos profizmus annyira komoly volt, hogy 1938-ban az USA haderő Hollandiáéval állt egy szinten. Ez nem éppen egy világuralmat pát éven belül átvenni akaró nemzet profizmusára utal. Az egy másik volt.

morph on deer 2018.10.31. 09:45:45

@felső határ nincs:
“A vilagrend olyan, hogy a lippsik oda kerultek ahova valok: a cseledsorra”

Ott már nincs hely, okoska!
Ott szorong 2,8 millió önkéntes fideszbirka, és már ők is egymást lökdösik a jobb helyekért!
Szerintem már épp elgen vagytok így is ott. :)

chrisred 2018.10.31. 09:45:59

@heizer: A francia és az angol hátország közérzetét nehezebb volt áthangolni, mivel ők az egész világ erőforrásaira támaszkodhattak, szemben a központi hatalmak lakosságával. Az angol tengeri blokád következményeként kialakult élelmiszerhiány miatt mintegy 700 ezer német halt éhen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 09:56:13

@heizer:

BG szeptember 29-én tűzszünetet kért az Antant-hatalmoktól. A megállapodás értelmében Bulgária köteles visszavonulni minden a háború során elfoglalt területről, s engedni az ország megszállását francia és brit erők által.

A kiváltó ok: a románok előrenyomulása és felkelés az országban.

Baracus őrmester 2018.10.31. 10:02:38

Egy háború nem olyan alapon dől el, hogy "kinek kell nyernie"!!! Egyszerűen a fronthelyzet és a katonai-harci-hadászati viszonyok döntik el a végkimenetelét! 1918 október-november tájára: a Központi hatalmak mind az öt fronton veszettek. Átszakadtak vonalaik, a hátországaik összeomlottak. Ennyi!

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.31. 10:03:35

Bernie Madoff !!!! A Nagy Mozgató Kéz egy lufi lett már napjainkra, ami bármikor kipukkanhat.

chrisred 2018.10.31. 10:09:19

@maxval balcán bircaman: Románia 1917 végén fegyverszünetet kötött a központi hatalmakkal, és kivált az első világháborúból. Tehát 1918 szeptemberében nem folytattak támadást Bulgária ellen, már csak azért sem, mert Mackensen erői tartották megszállva az országot. Bulgária az antant expedíciós erők balkáni előrenyomulása miatt adta meg magát.

Csató 2018.10.31. 10:17:33

@chrisred: A lényeg, hogy ők építkeztek, míg idehaza leépítettek.

heizer 2018.10.31. 10:18:39

@chrisred: Így van. Ezért habókos az olyan kijelentés, hogy a Központi Hatalmak katonailag megnyerték a háborút. Nem nyerték meg, katonailag sem.

Egyébként a vietnámi háborút is megnyerte az USA - katonailag.

tamask 2018.10.31. 10:24:40

Károlyi a magyar történelem egyik legidiótább, a naivitás határán túlmenően káros figurája volt. Lefegyverezte a hadsereget, kiszolgáltatta az országot. Nem várta tőle senki a háború megnyerését, de az ország határainak megvédését igen. Az, hogy még Ausztria is kiszakított egy nagy területet Magyarországból, meg hogy olyanok lettek a határok, amilyenek, az nagyrészt Károlyinak köszönhető. Még Kun Béla is többet tett az ország megvédéséért.

Károlyi lefeküdt a nyugatnak, kiszolgáltatta az országot.

@felső határ nincs: a liberálisok uralják a világ erőforrásainak nagy részét, a liberális országok a legjómódúbbak, nagyon úgy néz ki, hogy a libsik küldik cselédsorra a nemlibsiket. Persze ez még változhat, de akármi is lesz, a plebs nem fog jól járni. Lesz majd pár milliárdos oligarcha és sok plebejus.

tamask 2018.10.31. 10:28:04

@Argus.: A hátországban nemkeresztény, ellenben ószövetségi hitű polgárok keverték a kakit a hadsereg ellen, így lett szpartakista felkelés Németországban, Magyarországon meg Károlyi, majd proletárdiktatúra

Gregor78 2018.10.31. 10:34:55

Beszélsz itt hülyeségeket!
1918 nyarától Németország folyamatosan elveszített minden csatát. Az antant javára folyamatosan nőt a túlerő, ember, hadianyag tekintetében. Németországban meg százezer számra haltak éhen az emberek.

Csató 2018.10.31. 10:36:44

@tamask: Azért fasza egy nép az is, amelyik felül mindenféle galíciai jött-mentek szarkeverésének!
Lehet, hogy kicsit komolyabban kellett volna venni az oktatást?!
És ki engedte be ezrével az ószövetségi hitűeket? Károlyi még a fasorban sem volt, amikor Tiszáék már ládaszámra pakolták az aranyat a konflisukba, amit a szálláscsinálásért kaptak.

Csató 2018.10.31. 10:39:30

@Gregor78: Ő csak 1918 tavaszáig nézte az eseményeket.
A magyar válogatott is kurva jól áll az első bekapott gólig. Csak hát a meccs 90 perc......

kgaba82 2018.10.31. 10:49:48

"Először számoljunk le a katonai győzelmet alátámasztó mesékkel."

Kedves poszter, kezeltesd magad! Egy kattintásvadász kis igénytelen senki vagy. Most is összeírtál egy csomó faszságot. Egyik posztodban összeesküvés-elmélet őrültet alakítol, másikban az ellenkezőjét. Itt, most simán nyomod a Tőrdöfés-elméletet (stub in the back).

2018.10.31. 10:53:04

Hitler is kb. ebben hitt, hogy a központi hatalmak megnyerhették volna a háborút, csak a hátországban a zsidók fellázítottak a népet. Az már nehezen jutott el a tudatáig, hogy ahol 4 éven át vágóhídra küldik a népet, ott előbb-utóbb belső problémák lesznek, eleinte ezt el lehet odázni haborús uszítással, de mikor a hátország is éhezik, a sikernek meg még reménye sincs akkor azért már nehezen veszik be az egészet az emberek.

A másik, hogy az, hogy még a másik fél hátországában jártak a központi hatalmak csapatai, nem jelenti azt, hogy győzelemre álltak volna. Vagy akkor a 2. világháborúban a kurszki csata után is a németek álltak nyerésre?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 10:54:40

@Zabalint:

A háborút elsősorban nem a harctéren kell megnyerni.

Az Antant jobban politizált, ezért nyert. A harctéren kb. döntetlen lett az eredmény.

chrisred 2018.10.31. 10:59:04

@Csató: Semmit nem építkeztek. A szerbeknek és a románoknak ott volt támogatásként Franchet d'Esprey hadserege, ami ott állt a magyar határon, és ellenőrizte a belgrádi egyezmény betartását.

kgaba82 2018.10.31. 11:08:29

Ha a németek 1918 tavaszán az orosz fronton felszabaduló erőket nem azonnal a francia frontra, hanem az olaszra és a görögre küldik, akkor a központi hatalmak totális veresége elkerülhető lett volna. Az olaszok és a görögök simán verhetőek voltak. Az előbbieket 1917 végén csak a tél, aztán némi francia és angol erősítés mentette meg.
A probléma az volt, hogy a németek még akkor is a teljes győzelem lázálmában éltek, totálisan ignorálva azt, hogy az USA pénzügyi, hadianyaggal való, és kisebb részben katonai támogatása miatt erre csak minimális esélyük volt.

rallus 2018.10.31. 11:11:34

Talán érdemes lenne a Balfour nyilatkozat hatását is beszámítani és meghallgatni Benjamin Freedman előadását a témáról...

chrisred 2018.10.31. 11:17:21

@kgaba82: Éppen azért küldték őket a nyugati frontra, hogy a 2 millió amerikai katona megérkezése után előre látható összeomlást megelőzzék. A németek semmit nem értek volna az olaszok és a görögök kapitulációval, ha a nyugati fronton megsemmisülnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 11:17:22

@tamask:

Károlyi nem akart rosszzat, csak iszonyúan buta és naív ember volt: komolyan elhitte, hogy ha elfogadja az ellenség minden feltételét, akkor azok megsimogatják a buksiját, majd visszavonulnak.

chrisred 2018.10.31. 11:22:23

@maxval balcán bircaman: Ha naiv volt, ha nem, nem volt választása. Te vagy naiv, ha azt hiszed, hogy az esetlegesen Magyarországra benyomuló francia erők lovagiasabban bántak volna velünk, mint a románok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 11:24:07

@kgaba82:

Több volt az Antantnak a pszichológiai ereje, ezért nyert. Semmi más.

A Központi Hatalmas gyors győzelmet ígértek népeiknek, s ez nem jott be sehogy se. Plusz a Központi Hatalmak lakosságának jelentős része a mésik oldalnak drukkolt, lásd pl. a szláv kisebbségeket Mo-on.

Majd a többség is kiábrándult.

A németeket még az se mentette meg, hogy 1917-ben Oroszország kilépett a háborúból.

A következtetés: jobban terveket kell készíteni háború esetére, s nem elég a technikai felkészültség.

Csató 2018.10.31. 11:24:58

@maxval balcán bircaman: Azért egy ilyen "produkció" tán elgondolkodik az ember, tényleg hülye, vagy direkt csinálta-e? És milyen team állhatott mögötte a tanácsaival?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 11:25:52

@chrisred:

2 megoldás volt: azonnali békekötés vagy ellenállás. Károlyi egyiket se választotta, hanem szerencsétlenkedett, húzta az időt, pedig az idő Mo. ellen dolgozott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 11:27:06

@Csató:

Nem volt érdeke abban ami lett, végül le is mondott, szóval én a hülyeségre tippelek.

Nem kell rossz szándékot keresni ott, ahol a szimpla butaság is magyarázat.

kgaba82 2018.10.31. 11:29:49

@chrisred:
Már ne haragudj, de amit írtál az nem válasz arra, amit mondtam. Én azt írtam, hogy a német esélyek nem voltak jók, ezt ők is tudták, de a teljes győzelemre játszottak. Versenyt futottak az idővel. Az amerikaiak tömegével voltak már ott, de még nem voltak bevethetőek. A németek tavaszi, nyári támadás hatására meggyorsították a felkészítésüket.
A németek igenis jobban jártak volna, ha az olaszokat és a görögöket kiütik. Ugyanis akkor megmenekült volna a többi központi hatalom és a németek nem maradnak egyedül, ami mind katonai, mind pszichológia többletet jelentett volna a további harchoz, és egy tűrhetőbb békéhez.

chrisred 2018.10.31. 11:35:04

@maxval balcán bircaman: Károlyi egy héttel a kinevezése után indult Belgrádba, hogy megkösse a fegyverszüneti egyezményt. Mikor kellett volna?

kgaba82 2018.10.31. 11:36:13

@maxval balcán bircaman:
Talán 1914-ben nem kellett volna elrontani a szerb front megerősítésével az orosz front kárára. Csak azért, hogy eljátszuk, hogy mi tényleg a szerbek ellen akarunk háborúzni, akkor amikor az orosz javában mozgósít. Mi értelme volt?

chrisred 2018.10.31. 11:39:36

@maxval balcán bircaman: Az elsőre semmi esély nem volt, a második pedig megtörtént.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 11:41:30

@chrisred:

Nagyon nem. Horthyék írták csak alá ezt.

Éppen azért is mondott le Károlyi, mert nem akarta aláírni.

Csató 2018.10.31. 11:47:27

@felső határ nincs: Amerikában nagyon sok, nagyszerű dolog indult egy garázsból:)))))))

kgaba82 2018.10.31. 11:48:15

A korabeli magyar elit felelőssége, hogy akkor is a Monarchiában gondolkodott, amikor már mindenki más a saját útját kereste rég.
A bolgárok kiesésével (szeptember 29.) ,a szerb-francia erők közeledtével egyértelmű volt hogy a történelmi Magyarország határai veszélyben vannak. Tudták jól, hogy Románia is újra be fog lépni a háborúba, hiszen a békét a románok nem voltak a parlamentükkel jóváhagyni. Ettől függetlenül hagyták kivonni a megszálló erőket Romániából. Tudom, kellettek ők máshol. De, az akkori politikusaink is tudták, hogy széljárás fordultával újrakezdik a románok. Az olasz fronton lévő katonáink is tudták ezt. Egyre inkább az volt a hangulat, hogy mi a fenét keresnek az olaszoknál, amikor velük semmi bajuk, viszont a másik végen a szerbek jönnek és a román is készülődik.

chrisred 2018.10.31. 11:49:53

@maxval balcán bircaman: Tévedsz. A belgrádi egyezményt 1918. november 13-án írta alá Károlyi és Franchet d'Esprey. Amivel kevered, az ennek az egyoldalú módosítását tartalmazó Vix jegyzék volt. Az antantnak az intervenciós háborúhoz és az orosz forradalom elszigeteléséhez szüksége volt Romániára, ezért további területi követeléseiket is elfogadták.

felső határ nincs 2018.10.31. 11:51:00

@Csató: Semmi gondunk vele ha amerikaban indul ujra a CEU.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 11:53:47

@maxval balcán bircaman: Nem teljesen! Tanács- (más néven: SZOVJET) köztársaság volt!!!

2018.10.31. 12:04:41

@kgaba82:
Az eredeti felállás az volt, hogy a Monarcia viszi a keleti és a déli frontot (először ugye olasz az nem volt, a végén viszont orosz nem volt), a németek meg a nyugatit, de már korábban is folyton be kellett segíteniük. Szerintem ha a németek 18-ban komoly erőkkel besegítenek az olaszok és a görögök ellen, akkor az a németeket demoralizálta volna, mert nekik fontosabb volt a francia front. Emellett ahogy a 2. világhaborúban is bebizonyisodott, a további megszállt területek nem erősítették, hanem gyengítették volna a központi hatalmakat. Egyetlen esély volt, tudtakjól, nem voltak hülyék, a nyugati fronton az áttörés, ez nem jött össze.

kgaba82 2018.10.31. 12:08:45

Ha Tisza képes volt beismerni a vereséget október 17-én, akkor mi a fenének álltunk bele a harcba 24-én az olasz fronton. Minek volt a hadsereg felszerelésének java része ott. Az ostoba harc miatt elvesztettük csaknem az összes nehéz tüzérségünket. Azt ami később döntő lehetett volna a románok elleni harcban.
Pont a Tisza, Wekerle pártiak töketlensége, szolgalelküsége volt, amely megpecsételte a sorsunkat. Az olasz front katasztrófája nélkül a hadsereg nem veszít vagy 400 ezer embert, nincs totális összeomlás.
A Károlyi féle senkik csakis a katonai összeomlás miatt válhattak tényezővé.
A Tiszához köthető elit az ország tűrőképességét a végletekig feszítette, s amikor az sem volt elég, az összeomlás után egy pillanat alatt háttérbe vonult, maga mögött hagyva a totális zűrzavart.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 12:09:11

@heizer: "Ezzel szemben a KH-kkal pont az történt amit írsz (és előtte az oroszokkal is): az őszi harctéri fiaskó után a végleg kiszipolyozott társadalom összeomlott. Nyugaton ez nem történt meg, több dolog miatt."

Igen, ahogy a poszter is írta, azért nem, mert nem az Antant országokba küldtek agitátorokat, terroristákat, nem ott álltak a szolgálatukba a médiumok, nem ott finanszíroztak felforgatókat..., hanem a KH országokban. Így nyilván a KH országokban esett szét a társadalom, és persze Oroszországban, ahová meg a németek küldték/segítették a terrorista bolsevik Leninéket!...

Nyilván nem csak ezért volt a bukás, de az erős rendszereket mindig belülről lehet szétverni. És ebben pl. nálunk akkoriban és később is, élen jártak a kommunista beállítottságú anarchisták.

chrisred 2018.10.31. 12:11:25

@Sajtó Mortále: Szerintem az erős rendszereket belülről sem lehet szétverni.

MACISAJT1 2018.10.31. 12:12:16

" Háttérhatalom", az olyan nincs, forgatják szemeiket a ballibák.
Tényleg?
Az 1921-ben elfogadott törvény, az Independent Treasury Act, (független kincstári törvény) lényegében átengedte a Federal Reserve System-nek, a FED-nek, vagyis egy 100%-osan magántulajdonban álló pénzkartellnek az Egyesült Államok pénzrendszerének, valamint Pénzügyminisztériumának az ellenőrzését. Érdemes felsorolni, hogy az Egyesült Államok központi bankjának a szerepét betöltő magánkartellnek, a FED-nek, mely bankok (illetve jelenlegi jogutódaik) a tulajdonosai:

- Rothschild Bank of London
- Rothschild Bank of Berlin
- Warburg Bank of Hamburg
- Warburg Bank of Amsterdam
- Lazard Brothers of Paris
- Israel Moses Seif Banks of Italy
- Chase Manhattan Bank of New York
- Goldman, Sachs of New York
- Lehman Brothers of New York
- Kuhn, Loeb Bank of New York

----

Muhaha

kgaba82 2018.10.31. 12:13:03

Horthyval részben ugyanaz az elit úgy tért vissza, hogy megtette Károlyiékat, kommunistákat bűnbakknak. Miközben ők maguk hónapokig a románokkal kollaboráltak. Fő céljuk a földjeik visszaszerzése volt. Pont annyira voltak hazafiatlan, nemzetárulók mint a kommunisták, akiket csak a kormányuk antant általi hivatalos elismerése érdekelt.
1918-19 annyira releváns ma, hogy aki bármelyik szereplőjében az elődjét keresi, az vagy tájékozatlan, vagy összeesküvés-elméletes őrült (téveszmés), vagy senkiházi.
A Fidesz és az Mszp ezutóbbi.

chrisred 2018.10.31. 12:16:51

@Sajtó Mortále: "Igen, ahogy a poszter is írta, azért nem, mert nem az Antant országokba küldtek agitátorokat, terroristákat, nem ott álltak a szolgálatukba a médiumok, nem ott finanszíroztak felforgatókat...,"

Dehogynem. Magad írtad az egyik példát, Oroszországot. Az ír húsvéti felkelésről nem hallottál? Mindkét oldalon csinálták, csak a központi hatalmak belső állapotai miatt ott hatásosabb volt.

chrisred 2018.10.31. 12:21:12

@kgaba82: Pont ezt akartam megjegyezni, amikor azt írtad, hogy a korabeli magyar elit célja a Monarchia megőrzése volt. Nem, a céljuk a vagyonuk és a társadalmi kiváltságaik megőrzése volt. Ez vezette őket a kiegyezéshez, majd a háborúba.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 12:34:42

@chrisred: Igazad van. Az éppen meggyengült erőseket lehet. De a meggyengülésnek része a belső "rothasztás/bomlasztás" is!

heizer 2018.10.31. 12:37:21

A KH-k ugyanúgy küldtek az antant hátországba bomlasztókat, mint fordítva.

Az összeomlás oka nem az agitátorok voltak. hanem, hogy addigra a KH-k tartalékai, emberben, nyersanyagban, élelmiszerben és elhivatottságban kifújtak.

Tegyük fel, hogy a két hatalmi tömb hátországa 18 tavaszán ugyanúgy állt. (Egyébként nem). Csakhogy míg onnantól őszig a KHk utolsó tartalékaikat küldték harcba, az antant új, friss és bivalyerős szövetségest hívott harcba, rendelkezésére állt teljes gyarmatbirodalma és új szövetségese ipari és nyersanyag kapacitása, valamint egy teljesen új harcmodor is.
Innen sokkal egyszerűbb volt saját társadalmával is elhitetni, hogy képesek még győzni.

Könnyű mindent az agitátorokra fogni, mindha azok egymagukban tudnának fordítani mindenen.
Az ugye semmit sem játszik, hogy amit még lehetett kapni az minden négyszer annyiba került, mint a háború előtt, hogy a fizetések ha voltak, feleakkorák, hogy minden család alsó hangon egy halott, egy nyomorék és egy még fronton lévő katonát fel tudott mutatni.
A hátország nyomorgott, és ezt tessék szó szerint érteni. Az utolsó tartalék az minden szinten az utolsó volt, a szó legszorosabb értelmében amit még a KHk mozgósítani tudtak.

Teleki még 1920-ban is azt írta, hogy egy románok elleni fegyveres ellenállásba Budapest konkrétan éhen hal.

Mi lehetett ott két évvel korábban szerinted???

chrisred 2018.10.31. 12:37:43

@Sajtó Mortále: Vagy a kívülről erősnek látszó, belülről rohadókat.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 12:46:10

@chrisred: Mondjuk azóta két VH.-ban derült ki, hogy nem lehet háborúzni az egész világ ellen. Még az aktuálisan legerősebb, legmodernebb hadseregekkel sem.
Különösen nem, ha adott félnek nincs tengeri, óceáni "felségterülete" és így utánpótlási útjai...

Az meg jó kérdés, hogy éppen az USA-nak miért volt fontos mindig Németország legyőzése? Amikor őket bizonyosan nem támadták volna meg sosem???
Itt van némi igazság a posztban. Az USA a Brit Birodalom ellen vívott függetlenségi háborút, nem Németország ellen. És a britek uralták az óceánokat, nem a németek... Szóval minimum érdekes.
Oké, hogy végül az USA is inkább angol(szász) lett, de ez önmagában nem indokolja a fene nagy barátságot.
Bizonyosan vannak dolgok a háttérben is, amelyek (akik) alakítják a világ történelmét. Azt is, ki kit segít meg, kit ver le, és kit oszt szét a szomszédai között...

Magyarország azt nem vette észre időben, hogy ő nem a kártyaasztalnál ül, hanem ő a díj az asztalon, amit a nyertesek szétosztanak. :-(

chrisred 2018.10.31. 13:01:20

@Sajtó Mortále: Az USA mindkét európai háborúban üzletet látott, hogy a belső ipari kapacitásait fel tudja futtatni. Az üzlet viszont az atlanti kereskedelmet jelentette, ezért Németország természetes ellenség volt USA számára, mert Anglia viszonylag könnyen ki tudta zárni a németeket az óceánról, de a németeknek ehhez az egész atlanti-óceáni kereskedelmet fel kellett számolniuk (korlátlan tengeralattjáró háború). Tehát nem valami sötét hátsó szándék, hanem a piaci racionalitás vezette az amerikaiakat a háborúba, amit egyébként mindkét esetben el akartak kerülni.

Thomas Dantes 2018.10.31. 13:03:06

Kezdjünk egy erősnek tűnő indítással.

Te teljesen hülye vagy.

A központi hatalmak 1918 tavaszára vesztettek. Gazdaságai értelemben kimerültek. Nem volt több ember tartalék sem. A hadseregek demoralizáltak voltak. A társadalom az összeomlás szélén állt.
Az antant hatalmak ,bár ember anyag és gazdasági téren is rosszul álltak szintén, de mindkettőből több állt rendelkezésre. Illetve az USA még épp csak megérkezett a háborúba, a szinte korlátlan erőforrásaival.

A Monarchiában mindennapos volt az éhezés, mindenből hiány volt, nem csak élelmiszerből. Mi a szarról halandzsázol akkor?
Vagy ez valami izzadságszagú trollkodás? Nem tudom már eldönteni, de...ennyire hülye legyen valaki...beszarás

kgaba82 2018.10.31. 13:03:37

@chrisred: igen, én is így gondolom. De abban a kommentemben a hangsúly azon volt, hogy az elitünknek nem volt B tervük. Még a vége felé sem. Bénultan néztek a közelgő katasztrófa felé, miközben mániákusan ugyanúgy csináltak mindent tovább.

Thomas Dantes 2018.10.31. 13:05:21

@maxval balcán bircaman: AMi biztos: te is hülye vagy.

Vagy szándékosan hazudsz. A Károlyi kormány nem egypártrendszeri tekénytélyuralmi diktatúra volt, mint a Rákosi rendszer

Ne böfögj ilyen hülye hgazugságokat

Thomas Dantes 2018.10.31. 13:12:19

@Sajtó Mortále: Aha...és az is cak az agitátorok trükkje volt hogy a parasztoknak még cipője se volt amikor a földről kellet volna betakarítani a termést
Meg az is csak agitátorok trükkje, hogy semmi normális élelem nem volt, csak pót-élelmiszerek. Ügye?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.31. 13:13:22

@Thomas Dantes:

Nem, de nem véletlenül vette át Rákosi éppen Károlyitól az ország nevét...

Thomas Dantes 2018.10.31. 13:20:25

@Sajtó Mortále: Azért volt fontos ez az USA-nak mert a német politika belerángatta.

A németek egy nagyon agresszív külpolitikába fogtak, erős flotta fejlesztés, leszámolás a franciákkal, gyarmatok újra felosztása, stb.
Ezek mind szúrták az angolok szemét-jó hát a franciákkal való ellentét annyira nem-

Már akkor voltak olyan politikusok Németországban is, akik arról beszéltek, hogy ez a agresszív külpolitika mekkora háborúhoz vezethet.

Igaz, hogy a franciák is készültek a háborúra, mert revansot akartak venni, az oroszok és készültek.

Az USA-ra visszatérve, az USA nagyon sokáig teljesen elzárkózott az európai ügyektől. Teddy Rooseseveltig, még valamire való flottája sem volt. Néhány partvédő bárka, hadsereg semmi.
Erre az időre azonban már az USA kezdte kiterjeszteni érdeklődését a határain túlra.

Az angolok ilyen tekintetben jobb politikát folytattak, mert nem ellenségükké tették az USA-t, melynek ekkora a második legnagyobb flottája volt, és egy elképesztő méretű gazdasága, hanem szövetségessé.
Az USA fegyvert szállított, a németek lőttek. Lusitania
Vagy épp Mexikót akarták a németek rávenni, hogy üzenjenek hadat az USA-nak.
Ez bőven elegendő ők egy háborúra

A II. világháborúban viszont! Japán támadta meg az USA-t. Majd Németország üzent a támadás hírére hadat a USA-nak.

kgaba82 2018.10.31. 13:31:17

Az elitünknek nem volt B-tervük. És nem tettek érdemben semmit, amikor még lehetett volna szeptember 18 és október 24 között.

Egyértelmű volt, hogy jönnek a szerbek és viszik magukkal a horvátokat. Már ekkor el lehetett volna az ellenségeskedést vetni közöttük, ami lekötötte volna a szerbeket. Csak a horvát, dalmát, boszniai területeken kellett volna az adminisztrációt és a végén a hatalmat is a horvátok kezébe csúsztatni, valamint a hadsereg eszközállományából is támogatást adni. Így a területeik felett katonai kontrollra tehettek volna szert, s lett volna esélyük azt megtartani.
Jó kérdés, hogy ez mennyire jött volna be, de legalább megpróbáltak volna valamit.

Ami viszont mindenképp segített volna az a nehéztüzérség egy részének hazaküldése, és fegyverszünet kérése az olaszoktól (+franciák és angolok) még az olaszok október 24-i támadása előtt.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 13:35:57

@heizer: Ez is igaz!
A bomlasztás keleten azért működött, különösen Oroszországban. Nyilván nem függetlenül a nyomortól és a kilátástalanságtól.

Ezért érdekes számomra, hogy vajon az USA miért mindig adott oldalon lép hadba, amikor ő valójában nem is érintett egy európai háborúban? Számra kevés magyarázat, hogy angolul beszélnek ők is. Mert ugyan mennyien valódi angolok az amerikaiak? Ráadásul korábban ők voltak (a britek) az ellenség...
Mivel minden valamely érdek szerint működik, jó lenne tudni, hogy "cui prodest" (kinek az érdeke) érvényesült igazából?

kgaba82 2018.10.31. 13:36:04

A németek legalább még akkor kértek fegyverszünetet, amikor még a hadseregük egyben volt. Nem várták meg a teljes szétesést és a ki tudja mennyivel nagyobb káoszt, a kommunisták valószínű hatalomra kerülését.

kgaba82 2018.10.31. 13:43:49

@Sajtó Mortále:
Ha az amerikaiak nem segítik ki a briteket es a franciákat az I. világháborúban, akkor azok csődbe mennek és nem tudják visszafizetni az amcsiktól felvett hiteleiket. Az pedig amerikai pénzügyi és bankrendszer összeomlásához, majd súlyos válsághoz vezetett volna.

A II. világháborúban a németek üzentek hadat az Egyesült Államoknak. Rögtön Pearl Harbour után. Aztán rögtön korlátlan tengeralattjáró háborúba kezdtek elkenük. Szerinted ez nem volt elég ok az amerikaiaknak?

Thomas Dantes 2018.10.31. 13:45:29

@Sajtó Mortále:

De érintett, miért ne lett volna érintett?
És mi abban a meglepő, hogy a szövetségesi oldalán lép be?

Sajtó Mortále 2018.10.31. 13:46:17

@Thomas Dantes: Ezért írtam, hogy IS! Az egyik ok...
Az éhezés, nélkülözés nem minden, ha az emberek még HISZNEK a győzelemben, vagy lelkileg erősek. A bomlasztás ezeket gyengíti, ássa alá. Kár lebecsülni!
A II. VH-ban is azt hitték, hogy pl. a civilek elleni merényletekkel/terror bombázásokkal, komplett városok elégetésével, lakossággal együtt, megtörhető az adott nép ellenállása. És nem. Sőt, még sorozatos vereségekkel sem. Németország is a végsőkig harcolt és Japánt is csak az atom bírta korábbi megadásra. Ahogy a németek is sokáig reménykedtek, hogy ha Angliát bombázzák, akkor megtörnek és kilépnek a háborúból. Persze ők erre nem volzak felkészülve, így sem elég repülőjük, sem bombázójuk elég, sem V-1, V-2 nem volt hozzá. Ja, és jött Amerika...

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.31. 13:47:06

@felső határ nincs: „A CEU és az amerikai Bard College közös programjának ebben a házban van az adminisztrációja, de azt nem tudom megmondani, hogy melyik kurzust melyik épületben tartják. Ez nyilván szemeszterről szemeszterre változik, a helyi igényeknek megfelelően” – reagált a hvg.hu-nak Enyedi Zsolt rektorhelyettes arra, hogy több kormányoldali médium azzal támadta őket, hogy „egy faházban zajlik az oktatás mind¬össze egyetlen szak indításával”.

„Egyértelmű, hogy valójában ez az egész arra megy ki, hogy eltereljék a figyelmet a lényegről: arról, hogy a CEU teljesítette a törvényi feltételt, miszerint a székhely szerinti országban felsőoktatási képzést kell folytatnia. Ennek eleget tettünk, ezt a kinti oktatási hivatal elismeri, és pont. Csak éppen a magyar kormány mégsem írja alá a Budapesten maradásunkhoz szükséges megállapodást” – tette hozzá.

Ha nincs más, belekötnek az épületbe

A kormányoldali média – élén a Magyar Időkkel, a Tv2-vel – állt elő azzal, hogy a CEU Bard College-dzsal kötött megállapodása „üres, tartalom nélküli”, hiszen az amerikai intézmény is Soros György érdekkörébe tartozik. Vagyis ezzel próbálják elérni, hogy látszólag megfeleljenek a magyar felsőoktatási törvénynek, miközben csak „egyetlen képzést indítottak egy faház egyik felében”. Az épületet Mészáros Lőrinc Echo Tv-je már egyenesen kulipintyónak nevezte, a két egyetem együttműködését pedig csalásnak.

A rektorhelyettes azt is kiemelte: a hatályos jogszabályokban nincs benne, hogy „kőház vagy faház, milyen campusnak vagy épületnek kell lennie”. „Aki ilyen kérdéseket állít be lényegesnek azt nyilván sem a konkrét törvény szövege nem érdekli, sem a jogállamiság eszméje. Ráadásul önállóan, egy második programot is beindítottunk New York városában, most is vannak kinn diákjaink, tanáraink” – mondta. Enyedi szerint a két programmal még túl is teljesítették a törvény által előírt feltételeket, ezért is meghökkentő, hogy egyesek arra hivatkozva próbálják lekicsinyelni a képzést „hogy nem elég pofás egy épület”.

hvg.hu/itthon/20181031_Kulipintyoban_tanit_a_CEU_Valaszol_a_rektorhelyettes

Sajtó Mortále 2018.10.31. 13:53:34

@kgaba82: Nem az USA ellen kezdtek tengeralattjáró háborúba! Hanem az angol blokád fenntartásáért!!! Még USA lapokban is hirdettek a németek, hogy senki ne induljon el a körzetbe, mert éppen háború van és lőnek! Az USA ENNEK ELLENÉRE és ezt tudva, küldte a hajókat az ellátmánnyal, és a polgári hajókat sem akadályozta meg, hogy kifussanak és menjenek a hadszíntérre! Akkor ők legalább annyira felelősök a hajók elsüllyesztéséért, mint a németek, akik kérték, hogy ne menjenek, főleg ne civilek.

kgaba82 2018.10.31. 13:53:56

@Sajtó Mortále:
Azt írod az erős rendszereket csak belülről lehet szétverni. És hogy nálunk ebben a komcsi agitátorok élen jártak. Mit gondolsz, hol számíthattak nagyobb sikerre? Esetleg nem ott, ahol nagyobb volt a nélkülözés, ahol igazságtalanabb, kevésbé demokratikus (Mo. szavazásra jogosultak 6% 1914-ben, 7% 1848-ban) volt a rendszer, megannyi nemzetiség elszakadási igényekkel, akiknek az anyanyelvi oktatása is elnyomást szenvedett.
Lehet, hogy mégsem volt erős az a rendszer, amiről te beszélsz? Hanem inkább gyenge.

chrisred 2018.10.31. 13:57:33

@Sajtó Mortále: És az amcsik meg nem akartak senkinek a haláláért felelősök lenni, ezért eltették az útból azokat, akik fenyegették a polgári kereskedelmet, akik ugyebár a németek voltak. Ennyi.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 13:58:37

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Jó duma!
A jogállamiság eszméje őket persze nem kötelezi arra, hogy ne kamukkal akarjanak a jognak megfelelni...
És "amerikai" diplomákat (el)adni Magyarországon jó pénzért!

chrisred 2018.10.31. 13:58:43

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: És gilisztát is a hallgatóknak kell vinni a kísérletekhez? :)

kgaba82 2018.10.31. 14:01:02

@kgaba82:
Ha látnád, én külön bontottam az I. és a II. világháborús amerikai szereplést. Az 1941. december 11-i német hadüzenetre pár hónappal amerikai egységek sorát támadták a németek tengeralattjáróikkal (Operation Drumbeat - or "second happy time" a németeknek).

kgaba82 2018.10.31. 14:02:00

@Sajtó Mortále:
Ha látnád, én külön bontottam az I. és a II. világháborús amerikai szereplést. Az 1941. december 11-i német hadüzenetre pár hónappal amerikai egységek sorát támadták a németek tengeralattjáróikkal (Operation Drumbeat - or "second happy time" a németeknek).

Sajtó Mortále 2018.10.31. 14:04:43

@kgaba82: Ez igaz. Mondjuk éppen nem Magyarországra gondoltam, amely ekkor már századok óta nem volt valójában önálló állam, hanem Habsburg/osztrák félgyarmat. Hanem főleg Németországra és Oroszországra.
Ha jól rémlik, Magyarország önállóan nem kezdett volna bele a háborúba, mintha ellene szavaztunk volna, csak nem mi döntöttünk, hanem az osztrák királyunk és osztrák udvara.

dare 2018.10.31. 14:08:53

Jó a poszt.
Annyi csak, hogy az USA a felforgató tevékenységtől sokkal fontosabb dologgal járult hozzá az antant győzelméhez.
Kellett az is hozzá, de a legfontosabb az a pénz.
Montecuccoli bölcsessége a mai napig a legnagyobb igazság, miszerint a háborúhoz 3 dolog kell, pénz, pénz, és pénz.
Ha ez a 3 dolog megvan , akkor a nyertese vagy, ha nincs, akkor hiába vagy legelkötelezettebb a saját nézeteidhez, csak vesztes lehetsz.
100 év után most kezd látszani valami átrendeződés a világpolitikát illetően (ami vagy igaz, vagy nem), de senki ne ragadtassa el magát túlságosan, mert annál nagyobb csalódás fogja majd érni a végén.
A populisták lázadása, egy engedélyezett folyamat része, ha nagyon akarnák egy csettintéssel véget tudnának vetni az egésznek, és ez az ami engem is aggaszt, hogy akkor miért hagyják?
Azt szeretnék elérni, hogy a populisták jó sok pénzt összegyűjtve legyőzzék őket, és ők nem tesznek semmit a sopánkodáson túlmenően ennek a megakadályozásában?
Jó vicc ez, majd valaki mondja meg mikor kell nevetni rajta.

A poszt alátámasztására itt vannak a adatok.
Beszédesek a hadigazdálkodás (harckocsik száma), az utána következő veszteségek, ahol a mi veszteségrátánk az érdekes, az őszirózsa, amellyel jól átvertük (vagy vertek minket) saját magunkat.
Majd az ezt követő békekötések rész, ahol a győztesek oldalán harcoló, és a legtöbb áldozatot adó oroszoknak is bőven kijárt a jóból.
hu.wikipedia.org/wiki/Els%C5%91_vil%C3%A1gh%C3%A1bor%C3%BA

"Ha nem értjük meg végre száz év után sem azt a világrendet, amelyben élünk, marad az őszirózsás népőrjöngés, amelyből már előre elegem van."
Nekem is.

Egy volt cionista vallomása:
www.hunnianet.hu/irodalom/Benjamin_Freedman-a_tanu

Nem azért raktam ezt ide, mert azzal antiszemita érzelmeket akarok felkorbácsolni vele, hanem a folyamat megértésében akarok támpontot adni vele az új világrend után reménykedőknek.
Kevesebb lelkesedéssel, mert beficcen egy újabb spanyolnátha, és ha ki is törne bármilyen háború (akár hideg, akár forró) az elkövetkező években, abban 100%-ban biztosak lehetnek, hogy akik miatt az egész kirobban, azok sértetlenül fogják megúszni majd az egészet, a legnagyobb fanatikusok pedig mind a két oldalon mehetnek majd a föld alá.
Túlnépesedés letudva.

kgaba82 2018.10.31. 14:09:51

@Sajtó Mortále:
Az USA I. világháborús hadbalépésénél nem a polgári hajók elsüllyesztése volt a döntő, azért mert a közvélemény többsége látta, hogy a németek igyekeztek visszafogni magukat.

A közvélemény háborúpárti fordulatát a Mexikóaiknak küldött távirat. A Zimmermann Telegram. A távirat eredetiségének német nagykövet általi beismerése közfelháborodást váltott ki, ami németellenességet szított fel.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 14:10:41

@chrisred: Ennyi? Ha ugye ők nem fegyvert szállítanak meg minden más hadianyagot és ellátmányt Angliának, hanem csak turistákat..., akkor a németek sem lőttek volna amerikai hajókra! Nem?

chrisred 2018.10.31. 14:10:59

@Sajtó Mortále: A magyar elit döntött úgy, hogy elfogadja a duális állam berendezkedését.

chrisred 2018.10.31. 14:12:24

@Sajtó Mortále: A Lusitania utasszállító hajó volt.

Thomas Dantes 2018.10.31. 14:17:51

@Sajtó Mortále: Hagyjál már a bomlasztással...marhaság.

Nem a bomlasztás miatt nem hittek az emberek a győzelemben, hanem mert nem volt esély a győzelemre. Nincs mit enni, de a férfiakat elhurcolják messzire meghalni minden eredmény nélkül.

Ehhez nem kell bomlasztás

Ahhoz sem kell bomlasztás, hogy a vidéki Magyarország társadalma már eleve nagyon szegény volt, a különbségeket a háború csak jobban előhozta.

Ugyanígy a nemzetiségek és magyarok közötti ellentéteket.

dare 2018.10.31. 14:19:14

@chrisred: A Lusitania egy hadianyagot IS szállító utasszállító hajó volt.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.10.31. 14:20:00

Sajnos '18-ban a patkányforradalom épp akkor destabilizálta az ország vezetését,amikor épp a legnagyobb szükség lett volna stabil irányításra,és személyesen Tiszára.Ehelyett jöttek Kohn Béláék,a többi pedig már történelem.

Thomas Dantes 2018.10.31. 14:20:14

@Sajtó Mortále: Magyarország nem volt Habsburg osztrák félgyarmat.

A gyarmat az egész más. Magyarország a Habsburg uralkodók alatt pár évtizedet leszámítva megőrizte önállóságát. A Habsburgok nem gyarmatosítottak, hanem Habsburg ház több okból is a magyar korona jogos örököse volt.

chrisred 2018.10.31. 14:22:26

@dare: Nem. A Lusitania utasszállító hajó volt, amin a britek hadianyagot csempésztek.

Thomas Dantes 2018.10.31. 14:23:26

@Sajtó Mortále:
Folyatnám: A cári oroszország mint stabil rendszer? Mi van? Ahol mindennaposak voltak a merényletek? csuzimai vereség miatt forradalom tört ki, pedig hol volt Csuzima az I. világháborúhoz képest! Oroszország minden volt csak stabil nem.

Tisza pedig eleinte ellenezte a háborút, mert nem akarta ,hogy Szerbia elfoglalásával megnőljön a délszláv nemzetiségűek aránya a magyarok rovására, illetve, tartott a román támadástól.
De végül beleegyezett.

dare 2018.10.31. 14:24:52

@chrisred: Igen.
Akkor miért nem így írtad?

chrisred 2018.10.31. 14:27:47

@dare: És te miért nem? Se a német, se az amerikai kormánynak nem volt erről tudomása, tehát a kettejük közötti kapcsolat szempontjából nincs jelentősége.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 14:28:21

@dare: "A populisták lázadása, egy engedélyezett folyamat része, ha nagyon akarnák egy csettintéssel véget tudnának vetni az egésznek, és ez az ami engem is aggaszt, hogy akkor miért hagyják? "

Érdekes, hogy a népnek kedves (populista) dolgok miatt aggódsz és nem azért, hogy léteznek azok, akik csak úgy "csettinthetnek" és az ő szájuk íze szerint megy tovább a világ!!!
Én ezért jobban aggódom.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 14:30:42

@chrisred: Nyilván volt választásunk 1849 után (meg előtte)...

Sajtó Mortále 2018.10.31. 14:34:18

@chrisred: Állítólag némi hadianyaggal a rakterében... De, ha nem, akkor is pontosan tudták, hogy hadszíntérre mennek hajózni! Miért is?
Kellettek casus bellinek? Alighanem.

dare 2018.10.31. 14:35:08

@chrisred: Kihangsúlyoztam az is kötőszóval, ami azt gondoltam elég lesz a te válaszodra, de úgy látszik lehet még ezt tovább görgetni.
Nem volt tudomása?
Hát persze, véletlen baleset történt. :D

@Sajtó Mortále: Félreérted, én a folyamat végéért aggódom.

kgaba82 2018.10.31. 14:39:03

@EU zászlót mindenhova!:
"Sajnos '18-ban a patkányforradalom épp akkor destabilizálta az ország vezetését "
Nem vitatom a patkány jellegüket.
De a hadseregünk bevállalt egy utolsó csatát egy jobban felszerelt ellenféllel szemben 7 nappal azután, hogy Tisza beismerte a vereséget, és 8 nappal azután, hogy Károly gyakorlatilag szabad utat adott a népeinek.
A hadseregünk aztán szétesett, felszerelése javát ottvesztette az olasz fronton. Plusz vagy 400 ezer embert.
A nehéztüzérségünket már nem tudtuk később pótolni, mert már alig maradt beönthető harang.

chrisred 2018.10.31. 14:46:42

@Sajtó Mortále: A hadüzenet két évvel később történt. Lehet, hogy a britek be akarták keverni az amcsikat a háborúba - a részükről logikus lépés lett volna, de továbbra sem ez volt a felvetés.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 14:47:28

@Thomas Dantes: "Tisza pedig eleinte ellenezte a háborút, mert nem akarta ,hogy Szerbia elfoglalásával megnőljön a délszláv nemzetiségűek aránya a magyarok rovására, illetve, tartott a román támadástól.
De végül beleegyezett. "

Nyilván mert annyira nagy volt az ország önállósága a Habsburg uralom alatt...

chrisred 2018.10.31. 14:48:33

@dare: Nem. Azt írtad, hogy hadianyagszállító hajó volt, ami hivatalosan nem igaz. Kim sem hivatalosan szállít az észak-koreai hajókon.

Thomas Dantes 2018.10.31. 14:50:14

@Sajtó Mortále: Igen. Ez a kiegyezés lényege, a Bach rendszert leszámítva azt követően fokozatos volt az enyhülés és igen, azért kiegyezés a neve mert a za udvar és a magyarság kiegyezett. Most megkell magyarázni a szó jelentését?

Egyébként az abszolutista kísérletektől eltekintve, és a Bach rendszert kivéve mégegyszer a magyar önállóság megmaradt

A magyar állam soha nem tagózodott be Habsburg birodalmba. Nem úgy mint a csehek, nem lett örökös tartomány.
Magyarországon a magyar rendi országgyűlés működött. A megyéket magyar nemesek vezették.

Magyarországon az osztrák tartományoktól külön bíráskodás létezett, külön adórendszer, külön törvények.

Külügyeit tekintve nem volt független...mégis mitől legyen független a magyar állam? A saját államfőjétől?

kgaba82 2018.10.31. 14:54:54

@Sajtó Mortále: "Kellettek casus bellinek"
A Lusitania elsüllyesztése után két év telt el mire a jenkik beléptek. Szerinted mennyire komoly az casus bellinek.
Már írtam neked, hogy gazdasági elit már onnantól akarta a háborút, hogy a német tengeralattjáró háború miatt az angolok összeomlása fenyegetett. A közvéleményt viszont csak a Zimmermann távirat napvilágra kerülése és beismerése győzte meg. Amikor a fordulat már látszott, a németek minden mindegy alapon újra belevágtak a korlátlan tengeralattjáró háborúba, amit előtte több mint egy évig szüneteltettek.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 14:59:10

@Thomas Dantes: A cári Oroszország elég stabil volt pár száz évig. Nem csak az utolsó pár év számít. A végén már nyilván nem volt az. Ezért is lett a "leggyengébb láncszem", ahol az anarchista baloldal áttört. Mondjuk még akkor is komoly terrorral a saját népei ellen.

chrisred 2018.10.31. 14:59:21

@chrisred: Hoppá, megismétlem: Kim sem hivatalosan szállít drogot az észak-koreai hajókon.

dare 2018.10.31. 15:09:47

@chrisred: Értem, akkor a lényeg a hivatalos szón van.
Tehát úgy lett volna helyes a mondatom, ha azt írom hivatalosan utasszállító hajó volt, de nem hivatalosan hadianyagot csempésztek vele az angolok maguknak, amelyről sem az amerikaiaknak, sem a németeknek nem volt tudomásuk, ezért nem hivatalosan süllyesztették azt el, mivel hivatalosan nem volt tudomásuk a magánakcióról.
Elveszünk a részletekben egy kicsit, nem?
Szerintem engedjük el, én amit másodjára írtál azzal tökéletesen egyetértek, azzal már kevésbé mit tudtak a németek, és mit az amerikaiak, de ez most itt mit sem számít.
Hivatalosan utasszállító hajó volt, de az megtévesztő, ha csak ennyit írunk le róla.

kgaba82 2018.10.31. 15:17:33

Ha Tisza, vagy Wekerle hatalmon maradt volna, hozzájuk pont úgy viszonyultak volna a szerbek, románok, mint a későbbi tanácskormányhoz. Mindent elmond a szerencsétlen Tisza valóságtól való elrugaszkodottságától, hogy úgy ment le tárgyalni a nemzetiségekkel, hogy azt hitte némi autonómia adásával bárkit megnyerhet. Ő, aki a háború arca volt. Aki ugyan nem akart háborúba menni, de aztán idővel már Belgrád magyar kisvárossá alakításáról, Boszniának a hozzánk csatolásáról elmélkedett. Az utóbbi gyakorlatilag folyamatban volt a háború végén.

heizer 2018.10.31. 15:20:00

@EU zászlót mindenhova!: Amikor patkányforradalomról beszélünk, abba történetesen beleérted a magyar lakosság bő 90%-t, mert körülbelül ennyi embernek volt herótja az egész háborútól.

Tiszát hiába síros vissza, ha az egész ország annyira gyűlölte, hogy személyesen ajánlotta Károlyi kinevezését.

Tisza hibázott: ha hónapokkal, vagy egy évvel korábban - valamilyen formában - kivezeti a Magyar Királyságot a háborúból (és ezzel az OMM-ből is), formálisan elismerve, hogy minden, de minden áldozat teljesen hiábavaló volt, akkor ő maga feltehetőleg ugyanúgy végzi, viszont talán elérhető lett volna egy rendezett átmenet.

De egyszerűen ez fikció, az ember általában kitart a legvégsőkig a rossz döntések mellett, vagy reménykedik egy kedvező átmenetben, főleg, ha az nagyon sok embert érint.

Thomas Dantes 2018.10.31. 15:23:45

@Sajtó Mortále: De. Az utolsó pár év számít.
A századfordulóra nagyon súlyosak voltak Oroszország gondjai. Tényleg nem értem...mért nem olvasol el a témában egy könyvet? Olvass már kicsit utána milyen volt a politikai gazdasági helyzet II. Miklós alatt.

chrisred 2018.10.31. 15:36:48

@dare: Hát, mivel az eredeti felvetés az volt, hogy amerikai turistákat nem bántottak volna a németek, szerintem ezek felesleges körök. A németek korlátlan tengeralattjáró háborút hirdettek pár hónappal korábban, ami kiterjedt az utasszállító hajókra is. Az U-20 parancsnoka tudta, hogy olyan hajót torpedóz meg, amin többezer utas van.

Sajtó Mortále 2018.10.31. 15:40:14

@kgaba82: Az I. VH-kor már nem bronz ágyúk voltak! :-)

kgaba82 2018.10.31. 15:41:49

@Thomas Dantes: Az utolsó pár év gyakorlatilag a Krími háború elvesztése óta. Háborús vereség itt, majd a japánok ellen. A jobbágyság lassú felszámolása, a parasztság állandó nyomorgása, a titkos rendőrség növekvő szerepe, nélkülözhetetlensége a hatalom védelmében.

chrisred 2018.10.31. 15:43:51

@heizer: Kizártnak tartom. 1918-ban Magyarország semmi olyasmit nem tudott felkínálni az antantnak, amit az ne tudott volna amúgy is elvenni tőlünk. Még azt mondom, 1916-ban, ha úgy robbantottuk volna szét a dualista államot, és lépünk ki a háborúból, amikor még a románok nem álltak hadban, és az oroszok harcoltak a németek ellen, akkor még talán-talán.

kgaba82 2018.10.31. 15:48:50

@Sajtó Mortále: Hallgasd meg a déli harangszó utáni egy percet a Kossuthon. Azt a részt, amelyben adott település templomáról és a harangjáról beszélnek. Majd mindegyik harangot a világháború után, a Szlezák család valamelyik tagja öntötte.
m.dw.com/en/when-church-bells-were-transformed-into-weapons-of-war/a-45576884

dare 2018.10.31. 15:53:16

@chrisred: Nem tudta, max gondolhatta csak nem lesznek annyira hülyék, hogy a figyelmeztetés után olyan sokan felmerészkednek rá.
Inkább az a kérdés az utasok közül hányan tudhatták ezt.
hu.wikipedia.org/wiki/Lusitania_(haj%C3%B3)

Ott a figyelmeztetés a Wikin is egy újságcikk linkkel, ha én azt olvasom vagy valaki megmondja, én tuti nem szállok fel arra a hajóra.

chrisred 2018.10.31. 15:56:22

@dare: Mondod 2018-ban, amikor már mintegy száz éve ismert a tengeralattjárók hatékonysága a tengeri hadviselésben. Mit tudott erről az átlagpolgár 1915-ben?

Muhammad Balfas 2018.10.31. 19:28:49

Bámulatos, ahogy a posztban ötvöződik a butaság, a tudatlanság és a magabiztosság..

egy Hin 2018.10.31. 19:31:05

A jó öreg Vu Szung azért agyonvert egy tigrist puszta kézzel.
süti beállítások módosítása