HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a Brexitet nem értőkből

2016.07.01. 21:42 Elegem Van

A Brexit hisztizőknek ajánlanék figyelmükbe egy angol mondást az EU-ról: "A franciákkal a lényeget kivéve semmiben nem értünk egyet, a németekkel mindenben egyetértünk kivéve a lényeget."

Kontinentális gondolkodással az angolok nem érthetők meg, mert az európaiak - benne a magyarok - egyszerűen távol állnak a kapitalizmustól, amelyet az angolok találtak ki maguknak. Az a cociális piacgazdaságnak nevezett valami, amit mi kapitalizmusnak hiszünk, sehol sincs az igazitól. Nem is kompatibilis a kettő, ez a Brexit igazi oka.

A kapitalizmus kialakulását egyes történészek munkásságának eredményeként szokás a XVI. századtól eredeztetni. Fenét, az a folyamat, amely Európa peremén a Római Birodalom bukása után kapitalizmus kialakulásához vezetett jóval korábban, nagyjából a VIII. századtól indult és a XI. században kapott új lendületet. Európát e századokban állattenyésztő vagy földművelő népek lakták. Ez fontos megkülönböztetés, mert ezek a népek a saját munkájukból éltek. Voltak időnként gondok e körben is, egy-egy aszály, marhavész, amely miatt időnként rákényszerültek mások területének megszerzésére, terményeik elvételére, de rendszerszerűen mégis csak a munkájuk gyümölcseit fogyasztották. Kivéve Észak-Európa germánjait.

Nekik nem adatott meg, hogy állatot tenyésszenek, földet műveljenek, mert az éghajlati viszonyok ezt igen kis mértékben tették lehetővé. A soványka föld termésátlaga megoszlott a hosszú, sötét időszakok unaloműző eltöltési módjából bőségesen előálló leszármazottak között. Egy darabig egymástól lopkodtak, de ez sem mehetett a végtelenségig, hiszen kevés volt a rabolni való. Ezért a túlnépesedett Skandináviából alkalmanként kirajzott a felesleg. Még pedig három irányba. Keleten az orosz államokat szervezték meg, és néha irányították Bizáncot. Délre - Itáliába, Szentföldre - kicsit később jutottak nyugati mandinerből. Nyugatra viszont rendszeresen kikukkantottak, Angliát a VIII. századtól kezdték el örvendeztetni remekbe szabott rablóhadjárataikkal.

No, akkor most vegyük át, milyen tulajdonságok alapozzák meg a virtigli kapitalizmus pszichéjét. Kell hozzá egy majdnem reménytelen élet, amelyben ha megszakadsz, sem jutsz sehova. Ezt belátva kell egy nagy adag kockázatvállalási hajlandóság. Sokan csak azt látják, hogy: Jé! Milyen frankó csávó volt a Vörös Erik meg a fia, felfedezték Grönlandot, meg Amerikát. De azokról nem szólnak a sagák, akik belevesztek a tengerbe, éhen haltak bolyongás közben stb. Pedig ők voltak többen. És mégis inkább vállalták a bizonytalan reménytelent, mint a biztos reménytelenséget jelentő skandináv életet. A nehéz körülmények, a mindenáron való eredmény elérésének kényszere aztán maga után hozta a kapitalizmus harmadik tulajdonságát, a gátlástalan erőszakot. Ha a viking hajónak szerencséje volt és kikötött, mindent el kellett venniük a helyiektől. Az életüket is. Két okból. Mert anélkül nem adták az általuk megtermelt javakat, és humanitárius okból, hiszen úgyis éhen haltak volna, ha elviszik a kajájukat. Az eredményes rablást pedig meg kellett ünnepelni egy kis nemi erőszakkal. Ezek azok a lelki tényezők, amelyek végig ott vannak Anglia történetében. És ez egészült ki egy földrajzi okkal. Angliában, Normandiában, Flandriában jobb volt az élet mint Skandináviában, de nem sokkal. Eltunyulni nem lehetett.

A kákán is csomót keresők persze leugathatják szegény posztolót, hogy más népektől sem állt távol a rablás, például a vikingek kortársaként fungáló magyaroktól, araboktól. Csakhogy - mint említettem volt - ezeknek a népeknek a katonai elitje bár űzte az ipart, azt más okból tette. Nekik volt hova hazamenniük. A hátországuk megtermelte az ellátásukhoz szükséges javakat, a hadjárat zsákmányszerzésre irányult. Még egy ellenérvet lehet a teóriával szemben emelni, hogy a délre, keletre eljutottak mégsem csináltak kapitalizmust, mikor a lelkület ugyanaz. Nem egészen. Délen és keleten a normannok rászoktak a jóra, pár évtizeden belül beolvadtak követve ezzel a népvándorlás során odakeveredett - például a vandál - népek sorsát. Nyugaton esélye sem volt a héderezésnek, az őslakóknak számító szászok, skótok lelkületükben nem álltak messze a hódítóktól, mert nekik is csupán egy paraszthajszállal volt kedvezőbb a helyzetük.

Angliában nem volt a normann/viking hódítás törvényszerű, hiszen a szászok is kemény legények voltak. Kellett hozzá egy furcsa csata. Harold szászaival éppen lenyomott egy dán/viking bandát, és menetből készült elkapni Vilmos normann/vikingjeit is. A fáradt szász seregnek sem lett volna reménytelen a győzelem, de részben egy normann hadicsel, részben egy Harold sebesülését okozó nyíl betett Albion szász egységének, és megkezdődött a normann fennhatóság. A különbség máig megmaradt az angolok között, a kerekképűek szász, a lófejűek normann ősökkel rendelkeznek. (Manapság a pakik, feketék, ázsiaiak kissé színezik a palettát, de az alap felállás nem változott.) A harcos viking vér nem vált vízzé: ahhoz képest, hogy elszigeteltségben éltek, állandóan hadakoztak a skótokkal, walesiekkel, írekkel, franciákkal, és ha nem volt külső ellenség, hát egymással. Trónviszályt trónviszály követett, míg a Plantagenetek sikeresen ki nem irtották egymást. A Tudorok rátettek egy lapáttal, és a műsor folyt a Stuartok alatt is, a rövid életű köztársaság idején sem volt biztonságban senki, a Stuart restauráció pedig naná, hogy megtorolta a korábbi vétkeket. Szóval úgy háromszáz év kellett, hogy az angol elit rájöjjön a saját kiirtásuk ésszerűtlenségére.

Közben szép lassan az erőszakos kockázatvállaló gátlástalanság a politika világából áttevődött a gazdaság világába. Senkit sem érdekelt, hogy a bekerítésekkel hány tízezer család ment tönkre, hogy Írországból egy nagy legelőt csináltak kipusztítva az íreket stb. Sőt a nincstelen, ám akár ésszerűtlen kockázatokat is vállaló gátlástalan angolok, skótok, írek elkezdték belakni a gyarmatokat Észak-Amerikától Afrikán és Indián át Ausztráliáig. A király/királynő pedig már nem valami szakrális uralkodó volt immár, hanem üzlettárs. Európai aggyal nem felfogható az állami kalózok rendszere, akik amolyan tengeri szabadcsapatként segítették az uralkodót, cserébe menleveleket, nemességet kaptak. Zsákmányukból pedig a királyi kincstár is részesült. Még ma is vannak olyan kereskedő-bankár dinasztiák, amelyeknek az őse kalózkodásból alapozta meg a családi vagyont.

A viking ősök harcias szelleme a kereskedelemben és a pénzügyekben talált magának új terepet a XVIII. század elejétől, miután rájöttek, hogy egymás gyepálásánál az üzlet kifizetődőbb, és az erőszakot szemforgató módon kupeckodásnak is lehet álcázni. Az angol elit akkortól a sajátjai kifosztása mellett elkezdett egy még jobb mókát: mások kizsigerelését, olykor egészen aljas eszközökkel. Erről tudnának mesélni mondjuk a kínaiak, akiket elárasztottak ópiummal, cserébe lenyúlták ezüstjeiket, teájukat, egyoldalú előnyöket biztosító kereskedelmi egyezményeket oktrojáltak rájuk. De az üzlet az üzlet, ugye. Kifejlesztették a tőzsdét, így már a világ járult a Citybe azért, hogy az angolok megkopaszthassák őket. A Cityt olyan jogosultságokkal ruházták fel a kereskedelem biztonságára hivatkozva, amellyel valójában kiszakították az angol jogrendből. Később ezt egy sor más, speciális státust - pl. Csatorna-szigetek - élvező territórium is követte, hogy vígan mossák a világ összes piszkos pénzét.

A City lett a Föld pénzügyi lipicai ménesének tenyésztelepe. A lipicai lovak feketén születnek, majd felnőve válnak hófehérré. Akárcsak a Cityben megforgatott pénzek jó része, amelyek korrupcióból, adócsalásból, drogkereskedelemből, prostituálthálózatok működtetéséből stb. feketén keletkeznek, ám a City befektetési bankárainak segítségével patyolattisztává válnak. A jutalékból futja az angol elitnek kalácsra rajta vastagon kent vajjal.

A nyílt gátlástalanságot a XIX. században már illett elfedni, ezért elkezdték kialakítani a jópofa, kissé ütődött, érthetetlen angol képét, és ezt a hagyományt ápolgatják napjainkban is. Ám ha valaki nem rest és elolvas néhány le Carré könyvet (Éjszakai szolgálat, Single & Single, A zebra dala stb.), azok társadalomrajzából már be tudja kalibrálni az angol elit valósághoz közelebb álló arcát. Erről a '90-es évek elején magam is meggyőződhettem. A szemforgató angolok arról oktattak minket, magyarokat, hogy milyen prosztók vagyunk, mert nálunk nincs pénzmosási törvény. Amikor visszakérdeztem, hogy akkor miképp is állunk az Abedi-üggyel és az ő BCCI-jával, úgy néztek rám, mint aki belevizelt a szenteltvíztartóba.

Az angol elit az EU-ba sem azért léptette be országukat, mert annyira szerették a kontinens népeit, hanem elővigyázatosságból. Rajta akarták tartani szemüket a számukra gyanús francia-német összeboruláson. Mindaddig, amíg a kereskedelmi, pénzügyi világukat nem zavarta az EU, békésen meg-megszivatgatták az európai egységről álmodozókat. Csakhogy mostanában a globális versenyképesség, az euró védelme egyre erősebb integrációt kényszerít ki. Az angol elit azt vette észre, hogy amíg korábban ők alakították maguknak a nyerést biztosító szabályokat, ezt a szerepet lopakodva átvette tőlük az EU. És így már nem is tudnak nyerni. Sőt egyre többször nyernek a szabályokat alakító - európai mimikrijük mögé bújó - németek. Ráadásul a világot behálózó kereskedelmi, pénzügyi rendszerükbe szép lassan betekintést nyernek a franciák és - horribile dictu - a németek. Azok, akikkel mindenben egyetértenek, az EU lényegét kivéve. Mivel ez az érdekes kísérlet számukra már semmi haszonnal nem jár, mi több, veszélyt jelent, hát otthagyják.

brexit2.jpg

Az elit persze szokás szerint felheccelte a szabadversenyes kapitalizmuson edződött tömegeket, akik azt látták, hogy az állami pénzekből - amely valójában az ő adójuk - is meg lehet élni mindenféle jöttmentnek. Az angolok évszázadok óta megszokták, hogy vagy elfogadod a szar életedet és leéled vagy kockázatot vállalsz az abból való kitörésért. Ha sikerül, a te sikered, ha nem, ne nyomulj a Downing Street 10. elé, hogy mentsenek meg, mert nem érdekel senkit. Erre jött az EU a szociális hálójával, fogyasztóvédelmi szabályaival, amellyel belegyalogolt az angol néplélekbe. Csoda, ha vissza akarnak térni az ő kemény, de valamiért számukra egyszerűségével mégis biztonságot jelentő világukhoz?

A Brexiten csodálkozók, hisztériázók nem akarják megérteni a mélyben zajló folyamatokat, ehelyett sértegetik az angol választókat. Az ilyen gondolkodásból volt elegük az angoloknak.


126 komment

Címkék: politika történelem franciaország kormány európa bank pénz nagy britannia életérzés párt bizalom EU Németország brexit

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr198855602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manager2008 2016.07.01. 23:42:17

és aztán jöttek a kínaiak és megvettek mindent :)

Ad Dio 2016.07.03. 09:50:06

Ez tök jól hangzik, de nem igaz: az eltartottak (nyugdíjasok, munkanélküliek) jóval nagyobb arányban szavaztak a kilépésre, mint a kapitalizmus aktív és sikeres munkásai.

midnight coder 2016.07.03. 10:43:34

@Ad Dio: Ez sem annyira igaz. Az EU ottani legnagyobb támogatói a 25 év alatti fiatalok bizony leginkább a papa-mama hotelben laknak, és leginkább csak hallomásból ismerik a munka világát.

midnight coder 2016.07.03. 10:53:53

@Jóléti Dán Kekszesdoboz: Ja, csak nem annyira igazak. A brit kapitalizmusnak max. annyiban van köze a vikingekhez, hogy ez utóbbiak is inkább kereskedtek.

Willkommenskultur 2016.07.03. 10:55:27

Érdekes dolgokat fejteget a poszt.

Margó: Brit elitről beszélsz, eddig az volt a standard az Indexen h a buta redneckek szavazták ki a briteket, ráadásul 52%kal tehát nem igazán egységes a társadalom a kérdésben.

kikiláltó 2016.07.03. 10:56:22

@manager2008: Hamarosan egész Európa belekerül Mr. Lee és Mr. Chang bevásárló kosarába...

midnight coder 2016.07.03. 10:56:50

"Erre jött az EU a szociális hálójával, fogyasztóvédelmi szabályaival, amellyel belegyalogolt az angol néplélekbe. Csoda, ha vissza akarnak térni az ő kemény, de valamiért számukra egyszerűségével mégis biztonságot jelentő világukhoz?"

Tegyük hozzá, hogy az európai hülyevédelmi program addig jó, amíg van miből finanszírozni. Márpedig egyre kevésbé van. A szociális háló a németeknél tényleg tök faszául működik, de itt a periférián már nem annyira, ahogy a P.I.G.S. államaiban is egyre kevésbé.

A britek csak angolosan távoztak a süllyedő hajóról.

torró 2016.07.03. 11:24:26

Következmény:
"Aki azt gondolja, Magyarország országként az Európai Unió tagja maradhat, le van maradva az eseményekkel: június 27-én jutott nyilvánosságra a nyugati vezetők egy tervezete, ami előirányozza egy olyan Európai Unió létrehozását, amiben már nincsenek különálló országok. Emiatt a választás egyszerű: Magyarország, vagy Európai Unió. Ha tagok maradunk, megszűnik a magyar államiság, tehát Magyarországról a továbbiakban nem beszélhetünk."
"A Radio Poland azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy a föderációban a tagállamok elveszítik az ellenőrzést saját határaik felett – tehát Brüsszel annyi bevándorlót csoportosítana át ide, amennyit jónak lát, és nem lenne magyar karhatalmi erő, ami ebben adott esetben megakadályozza. A Szvobodnaja Pressza információi szerint annak ellenére, hogy a francia parlament elutasította ezeket a terveket, francia vezető politikusok más tagállamokban „házalnak” ezzel az elgondolással, és megpróbálnak rávenni más országokat a csatlakozásra. Amennyiben sikerrel járnak, az egyértelmű választás elé állítja Magyarországot: választani kell a magyar államiság megtartása, és az éppen aktuális európai birodalom közt, melynek képviselői jelenleg mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az európai országok ne tarthassanak népszavazásokat a tagállami jogkörök megvonása ellen. Közeleg az a pillanat, amikor az uniós tagságot nem elutasítani egyet jelent a magyar államiság felszámolásának képviseletével."
Taps!!! Na most kinek van örömmámora?

Zemöki (kona) 2016.07.03. 11:35:12

Akár igaza is lehet a cikknek, de kérdéses, hogy a brit néplélek mennyire élő és egységes valami a mai fejekben. A mesekönyvek szerint nagyon élő, de én ezt nem veszem be.
A profi parasztvakítást is ők találták fel, a kapitalizmussal együtt.

Apa(fej) 2016.07.03. 11:59:53

érdekes eszmefuttatás és van is benne sok igazság.
hogy nem 90%-al nyert a brexit azt jelenti, hogy jelentős néprétegnek azért elege van ebből a tipusu elnyomásból.

Apa(fej) 2016.07.03. 12:06:40

@Zemöki (kona): tapasztalatból tudom, hogy az angolok döntő többsége beleillik a leírásba. írek, skótok is, csak náluk az 'angolellenesség' korrigál a megnyilvánulásokon.

persze ennél árnyaltabb a 'néplélek', de a leírtak ülnek.

Krisz11 2016.07.03. 12:28:43

Remek írás. Amerikában (angolszász ország szintén) is az megy, hogy minimális adók vannak, nincs szociális háló igazán, fizesd magadnak az egészségbiztosítást ha kórházi kezelést akarsz.
Kemény világ, de sikeresebb mint az EU elképzelése, főleg, hogy egyre több életképtelent kell eltartani.

Apa(fej) 2016.07.03. 12:35:57

@Krisz11: attól függ, mit nevezünk sikeresnek.
ha azt, hogy mekkora pozitív növekedést lehet önkényes számítási szabályok alapján kihozni egy ország gazdaságáról illetve, hogy összességében mekkora vagyont lehet felhalmozni, akkor sikeresebb az angolszász modell.
viszont ha a siker mértéke, hogy az emberek összessége milyen biztonságban és színvonalon él, akkor az eu sikeresebb.

nem mindegy, hogy a polgár van az államért, vagy az állam a polgárért. hogy azért élsz, hogy dolgozz, vagy azért dolgozol, hogy élhess. a két ellentétes pólus.

Conchobar 2016.07.03. 12:45:23

" De azokról nem szólnak a sagák, akik belevesztek a tengerbe, éhen haltak bolyongás közben stb." - Talán úgy gondolja a posztíró, hogy csak úgy vaktában, véletlenszerű irányban elindultak a vikingek a nagy vízen, és ha találtak szárazföldet, akkor életben maradtak, ha nem, akkor ott pusztultak

Gab84or 2016.07.03. 12:59:24

Azért az a brexit nem volt olyan egyöntetű döntés, elég kicsi volt a különbsé,g azt azért tegyük hozzá, ja és már meg is bánták úgy , h még ki sem léptek.

Ad Dio 2016.07.03. 13:06:20

@midnight coder:

Mondjuk az is igaz.
Leginkább az az az igaz, hogy az összes csoportban nagyon sokan szavaztak a kilépésre. Még a városlakó 35+ upper közül is vagy 40%.

midnight coder 2016.07.03. 13:14:51

@Apa(fej): Tudod, a szocializmusban is marha nagy létbiztonságban élt a proletár. Addig a pontig, amíg az egész össze nem omlott. Utána viszont sokkal nagyobb szarba került mint a szocializmus nélkül valaha is lett volna. Az EU-val nem az a baj, hogy jól élnek benne a polgárok, hanem az, hogy ennek a jólétnek az alapja egy hatalmas nagy lufi, ami körül egy rakás süni mászkál fel és alá.

midnight coder 2016.07.03. 13:22:40

@Gab84or: Viszont a szavazati arány elég magas volt. Ebben az egészben inkább két másik dolog az érdekes:

1. Lám, a sok liberális demokrata azonnal elkezdi megkérdőjelezni a választás eredményét, ha nem a neki tetsző végeredmény jön ki. Azaz nem csak itt Mucsajföldjén, a rohadt neonácik csinálnak ilyet, hanem a fejlett Európa közepén, a demokrácia őshazájában, a magukat legintelligensebbnek és legdemokratábbnak tartó európai liberráltak is.
2. Az európai sajtóban ez ügyben leginkább arról olvashatsz, hogy a hülye britek, a hülye népszavazás, és arról alig, hogy vajon miért is léphették meg ezt a britek, és vajon ha az EU többi fejlett tagországában eljátszanának egy ilyen szavazást, hány maradna benn...

Csm001 2016.07.03. 13:35:22

ne felejtsük ki a két vh alatt kialakult amerikai gazdasági függést se. flotta nullázva, hadikölcsön. összéborultak látványosan, legalábbis az elit.

Mr. Waszabi 2016.07.03. 13:38:00

Sztem túltoltad a témát, bár a történelmi ismertető nem volt felesleges - más tekintetben. Ugyanis a parát egyrészt saját maguk gerjesztik. Másrészt, a brexit egy még nagyon friss, épülőfélben levő államszövetség közös érdekeit ássa alá - amelyhez korábban a britek is önszántukból csatlakoztak. Azt kell eldöntenie mindan tagország népének, hogy a saját, populista szemlélet illúziója a fontosabb, vagy az államszövetségben egy hosszabb távú hatékonyság, védelem. Merthogy ez utóbbi miatt alakult ki előbb az EGK, majd abból az EU. Én még emlékszem arra az időre, amikor egyenként szenvedett a francia, a brit, az olasz és a német gazdaság a japán és amerikai gazdaság árnyékában - mert egyenként túl picik voltak az európai országok. Ezt kéne átgondolni a brexit kapcsán - és a jelek szerint a britek is ezt teszik épp, igaz, csak esemény után. Nem egyszerű feladvány, az kétségtelen.

Csm001 2016.07.03. 13:40:29

@Mr. Waszabi: ez az, amerikának jó a gyengébb eu csicska anglia

Janossz 2016.07.03. 13:46:34

@Conchobar: Á, dehogy.
Volt Google Maps-ük, meg frankó GPS készülékük.
Sose találták volna meg Grönlandot, meg Újfundladot ezek nélkül.

Voyager10 2016.07.03. 13:47:36

@torró: Ebben van valami. De szerintem, Magyarországnak ígyis-úgyis reszeltek.Túl kicsi és túl jelentéktelen. Ha nem Európa akkor Oroszország fogja kinyírni. Ha nem a menekültválság akkor a klímaváltozás... Mondj 4000 évnél idősebb országot ami még egyben van...

Gab84or 2016.07.03. 14:00:05

@torró: Ilyen hülyeséget már rég olvastam

Janossz 2016.07.03. 14:13:53

@Gab84or: De legalább szorgalmasan terjeszti. Vagy az ötödik hely, ahová betette.

Gab84or 2016.07.03. 14:17:42

@Janossz: Az a baj, hogy ő választásokon is részt vehet

Janossz 2016.07.03. 14:21:20

@Gab84or: Valahol a tajgán. Ruszki a lelkem.:-)

kuki123 2016.07.03. 14:33:36

öcsém számból vetted ki aszót.

1-2 napja jöttem rá, hogy nem az angolok lépek ki az EU-ból, hanem az EU lépett ki az angolszász rendszerből.

Ez így nem sokjó fényt vetít az EU tagországokra.

Itt az ideje elhagyni a majd 100 éve súlyedő kontinest.

Tucatnyi háború 2 VH..most a robbantgatások allah akbározás.
Elég volt
A Robbantás szakértők mostani halálával jöttem rá, hogy valójábna iylen sose történt volna se amerikában, se ausztráliában, se kanadában, sőt még az UK nagyrészén se.
Miért? mert sose volt ott háború. úgycsinálták, hogya saját területükön sose volt háború.

Nem kellett nulláról semmit újraépíteni.

Az EU-nak kaputt

Willkommenskultur 2016.07.03. 14:35:00

@Gab84or: Tényleg ne volt egyhangú a kilépési döntés.

De azt mire alapozod, hogy megbánták? Mert megírta a Zindex? Az index abszolút elfogult Remain propagandát nyomott kezdettől fogva.

Willkommenskultur 2016.07.03. 14:38:04

@Mr. Waszabi: A gazdasági közösséghez nem kell semmilyen EU. A britek benne fognak maradni a gazdasági közösségben, épp úgy mint a többi nem EU tag NYEUi gazdaság.

BiG74 Bodri 2016.07.03. 14:40:18

Kezd tele lenni a cukkinim a brexit magyarázatokkal. Megtörtént, ez van. De most mi történik, és mi fog történni? Harapdálhatjuk a viking,szász múltat, meg az ánglius különleges lelkivilágot, szórhatjuk a hamut a fejünkre, "de miért, de miért". Közben megy a világ, de hova?
Ruszkibérencek coki, iszkiri vissza a sztyeppére.

BiG74 Bodri 2016.07.03. 14:41:57

@kuki123:
Ezt a náluk soha nem vót háborút vedd újra.

Janossz 2016.07.03. 14:43:01

@kuki123:" Itt az ideje elhagyni a majd 100 éve súlyedő kontinest."
Igazad van! Nem győzöm hangoztatni, Vlagyivosztok kurva jó hely lehet (Nektek).
Vigyétek a propagandátok is magatokkal, minket meg hagyjatok szépen elsüllyedni a kontinenssel, jó?
Ott még a magyar helyesírással se kell bajlódni, tiszta haszon neked!

Janossz 2016.07.03. 14:48:57

@kuki123: Ja, és az nem jutott eszedbe, hogy a kedves ruszki bagázs szórta tele amúgy gyakorlatizásilag a hazám földjét bombákkal, ezer tonnaszám, ha már itt voltak vendégségben.
Visszakívánod őket?

masada 2016.07.03. 14:52:23

Hülye seggfej vagy...az emberek fele a maradásra szavazott

Willkommenskultur 2016.07.03. 14:53:46

@Janossz: Az hogy vki kritizálja az EUt vagy egyenesen ki akar lépni (osztrákok pl.) nem jelenti hogy oroszokat akar ide. NATO tagok vagyunk, bár nincsenek illúzióim mit várhatnánk a NATOtól egy orosz támadás esetén.

torró 2016.07.03. 15:02:39

@Gab84or:
Akkor többet kéne a neten turkálnod. Lehet találni bőven. Az hogy idézek valamit, az még nem az én véleményem!
@Janossz:
Összesen kettő helyre, csak mint érdekességet. Nagyokosok!

Janossz 2016.07.03. 15:05:45

@Willkommenskultur: Sajnos nem vagyunk, és nem is leszünk Svájc.
Az egyik tömbből kikerülésünk azonnal hozza magával a másik érdekszféra térhódítását.
Én meg úgy gondolom, hogy a legrosszabb EU is jobb nekünk, mint a legjobb putyinista szövetség.
Elvált ember ne nősüljön újra, a régivel pláne ne!

LoveKills 2016.07.03. 15:05:54

"Kontinentális gondolkodással az angolok nem érthetők meg, mert az európaiak - benne a magyarok - egyszerűen távol állnak a kapitalizmustól, amelyet az angolok találtak ki maguknak. Az a cociális piacgazdaságnak nevezett valami, amit mi kapitalizmusnak hiszünk, sehol sincs az igazitól. Nem is kompatibilis a kettő, ez a Brexit igazi oka."

Te szerencsétlen hülye. Ennek ehhez semmi köze. Mármint a Brexithez. A Brexitet az angol csőcselék akarta, nem a szellemi emberek (pláne nem az értelmiségiek). Mindig a csorda dönt, és a közösségi döntések végeredményét általában/többnyire a legalacsonyabb IQ-val rendelkező törpe minoritás dönti el. A Brexit egy irracionális, érzelmi alapon meghozott döntés eredménye, a hüllőagy végterméke, nem több primitív, archipallikus reflexnél (lásd még: a bevándorlókkal való "riogatás", területvédelem, élettér és munkalehetőségek csökkenés stb.)

Ahhoz, hogy igazad legyen, az kellene, hogy a többség - így az angol szavazók is - reflexív, elmés, racionálisan és emelkedetten gondolkodó többség legyen. Ami nem mondható el az angolokról. Sem.

Willkommenskultur 2016.07.03. 15:11:37

@Janossz: A multijaink az EU előtt is itt voltak, és nem mennének sehova a régióból a németek Eu nélkül se. Az utóbbi 200 évben sokkal többet volt ez a régió német gazdasági térség mint más.

Az oroszok erősek, az igaz, de nekik van fontosabb visszaszereznivalójuk a nagy szovjet visszaállításához, mi csak a sokadikak vagyunk a listán.

A tőkés kolonizáció meg így is úgy is folyik(vice-versa), az EU is nagykanállal zabálja az orosz tőkét, de a kínait még inkább.

Janossz 2016.07.03. 15:13:03

@torró: Te, figyu...
Már megfordult a fejemben párszor, de Te olyan bennfentesnek látszol...Kérdeznék valamit.
Biztos vagy Te abban, hogy ez a tevékenység, amit kifejtesz a kollégákkal itt, nem ütközik valami icipicit törvénybe?
Nem vagyok jogász, csak valahogy ilyen rémhírterjesztés, alkotmányos rend elleni izébizé, felforgatás, hazaárulás dolgok azért voltak itt érvényben, nem tudom mostanság hogy megy ez.
Vagy ígértek menedékjogot, ha baj lesz? Csak kérdem.

BiG74 Bodri 2016.07.03. 15:16:59

@Janossz:
Próbáld cirill betűkkel, és irodalmi orosszal.

komisz_kölök 2016.07.03. 15:22:55

@Willkommenskultur: pont ezert hulyeseg kilepni az Eubol. A multik maradnak, a fiatalok ugyanugy elmennek, cserebe meg EUs tamogatast sem kapunk.
Meg senki nem tudott olyan ervet mondani a kilepes melett, amin nem röhögtem volna be.

Willkommenskultur 2016.07.03. 15:25:28

@torró: Szerintem ha van is ilyen belső anyag, az nem egységes vélemény. Nem látni még, hogy kb. megmarad a mai EUs rendszer, vagy szorosabb együttmüködés felé mutat a trend, vagy akár lazítás jöhet.

2 v. többsebességes európai únió sem kizárt.

Én a mi régiónkért nemigen aggódom, mert a német exporttőke kedvenc befektetési területe vagyunk, és leszünk. Az pedig, hogy az únió milyen irányba halad, elsősorban német döntés, a brexit után még erősebben, mint eddig.

Janossz 2016.07.03. 15:25:46

@Willkommenskultur: Az EU saját jól felfogott érdekében nem bánhat kesztyűs kézzel az angolokkal.
Tehát majd kapnak egy kültagi státuszt, valami norvég-szerűt, ami a kötelezettségeik nagy részét változatlanul hagyva, a jogaiktól megfosztja őket. Jó üzlet volt.
Ha nem tetszik, mehetnek. Meg is tehetik. Ők.
Mi nem, belepusztulnánk.

komisz_kölök 2016.07.03. 15:26:05

@Willkommenskultur: ja, az osztakok nem akarnak kilepni. Pont ma olvastam interjut Hoferrel, azt mondta, HA az unio be akarnà leptetni a törököket, AKKOR kezdemenyeznenek nepszavazast. Ami elbukna amugy.

nu pagagyí 2016.07.03. 15:26:07

Ostoba mese.
Akik a Brexit ellen szavaztak (az ország fele) nyilván nem angolok, mert akkor másik mesét kéne költeni. Várjunk ki azért, mi lesz a vége a dolognak, addig is javaslom, fogyassza el a nyereg alatt puhított húst a tisztelt blogger, mert megpunnyad.

Willkommenskultur 2016.07.03. 15:30:47

@komisz_kölök: Erről az átlagembernek fogalma sincs és nem is lehet. Az elit dönt, de a dolog nem olyan szép mint amilyennek kinéz.

Pl. az orosz embargó eddig 4 milliárd dollár kiesést okozott a magyar gazdaságnak (EU országonként eltérő), ennek az oka egyértelmüen politikai és nem gazdasági. Ezt ki fizeti meg nekünk? Ezeket a dolgokat az EU pártiak mindig kihagyják a kalkulációkból. Az EU tagság előtt talán lassabban nőtt a magyar gazdaság? Vagy kisebb volt az adósság? Vagy magasabb volt a munkanélküliség? Nem, egyik sem.

Én inkább EU párti vagyok de kellenének a reformok, és Junkerékkel ez nem megy.

Willkommenskultur 2016.07.03. 15:34:33

@Janossz: Dehogy pusztulnánk bele. Az hogy az Index mekkora butaságokat firkál arról hogy a brit gazdaság milyen rosszul jár majd, teljesen irreleváns, hiszen végig a maradás mellett kampányoltak.

Senki sem tudja még megjósolni mit okoz a briteknek a brexit. Ha semmi különöset akkor jó páran ki fognak lépni.

Willkommenskultur 2016.07.03. 15:36:24

@komisz_kölök: A britek se akartak kilépni a média szerint.

Az osztrákoknál, hollandoknál és a franciáknál (nem mondom hogy ki akarnak lépni) az EU ellenesség sokkal magasabb mint nálunk.

kuki123 2016.07.03. 15:39:34

@BiG74 Bodri:

100 éve..
nem volt jelentősebb csetepaté
Nem voltak szőnyegbombázások.

Úgy legalább is mint itt európában a az 1 és 2. VH biztosan nem.
@Janossz:
Van ott német is gazdagon. Sőt amerikai bomba is.
...nyilván nem a komcsi régió felé távolodnék.
Épp elég volt ebből a húgyszaroshígkomcsivadkaptalista szemétgödörből.

vakapad 2016.07.03. 15:48:17

Vicces. Hehe.

Egyébként a rendeletalkotási hatékonyság (nem minőség!) annál jobb, minél nagyobb a központosítás. Az EU tehát egy rendkívül lassú, nehézkes szerkezet, mi meg itt, kies hazánkban úgy döntünk, mint a villám. Illetve úgy dönt, mint a villám.

Az a kérdés, melyik a jobb. A britek úgy gondolták, hogy az utóbbi. Ők tudják.

Willkommenskultur 2016.07.03. 15:50:25

@kuki123: Az oroszoknál és kínában éppenhogy vadkapitalizmus van, az EUhoz képest. A britek is meg a amcsik is kapitalistábbak.

A szocializmus egy bizonyos fokig jólét, de már nyugaton is sokfelé meg kellett emelni a nyugdíjkorhatárt, a franciák 3 hónapja azon cirkuszolnak h ne kelljen 35 óránál többet dolgozni hetente. Az EUban a fizetett szabadság is legalább 4 hét, míg az USAban 2 hét, Kínában meg nincs ilyesmi.

Sajnos a jólét meg a versenyképesség nehezen egyeztethető össze.

kuki123 2016.07.03. 15:55:28

@Ad Dio:

CSak ők nem lettek volna elegen ehhez.

Kellett ott bizony az az elit angol is.
Korában mikor a brexit még fel sem merült, színészek zenészek mondták, hogy az már nem az az anglia ami volt.
Valami angolos izé, de nem anglia, nem az UK.

Nagyon durva változások mentek végbe anglián, Londonon.
Oké hogy volt nyertes oldal...legalább is innét így látszik, de valójában, az angolok munkáját tényleg elvették a bevándorlók.
Még a lump teázgató emberek is.
A lakás árak elszálltak. Bevándorló bűnözés az egekben.
Bevándorlók ezrei kaptak angol állampolgárságot.
És mi nem sok hírt kaptunk, de Calais egy katasztrófa övezet lett.
Rávilágított arra, hogy az EU nem akar megoldani semmit. Sőt még támogatja is ezt.
Nah ez már sok volt.
Inkább lemondanak az előnyökről, minthogy ennyi hátrányt szenvedjenek, amit 100 év után se fog kiheverni az EU...vagy éppen anglia.

Bár lehet hogy ők se gondolták komolyan hogy összejöhet, gondolták jól ráijesztenek Brüsszelre. Túl jól sikerült.
Így Brüsszel reakcióját nézve. Jól tették.

Egyébként még nem léptek ki kell hozzá még az angol parlament döntése. ez csak egy szavazás volt, vélemény kérés.
Bár

Willkommenskultur 2016.07.03. 16:00:39

@kuki123: Persze hogy az elit is megosztott volt a brexit-kérdésben.

Meg kell nézni az angol napi-hetilapok címlapjait a szavazás előtti héten. 50-50%ban brexit vagy remain propaganda ment, míg a magyar sajtóban kizárólag remain propaganda (függetlenü attól hogy kormánypárti v. ellenzéki) ment.

Ez egyébként azt is mutatja hogy a hazai sajtóban szemernyi orosz befolyás sincs.

vakapad 2016.07.03. 16:00:40

@kuki123:

Jajjaj, szegény británok ... hol egy újabb papírzsebkendő ... egyedül Calais-t nem tudtam megtalálni a térképen. Az melyik brit tartományban van?

kuki123 2016.07.03. 16:04:08

@Willkommenskultur:

"A franciák 3 hónapja azon cirkuszolnak h ne kelljen 35 óránál többet dolgozni hetente. "

20 évre ledolgozták előre
gratulálok.
megszakadnak a plusz 5 órában

A jólét nem ezene múlik. hanem hogy melyik országot zsákmányolod ki gazdaságilag.
És utána azt vissza is forgatod e a saját társadalmadba.

www.portfolio.hu/gazdasag/ki_nem_talalod_hol_van_magyarorszag_a_vilag_tarsadalmi_rangsoraban.234213.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Janossz 2016.07.03. 16:06:51

@Willkommenskultur: Az a bájos, hogy mindenki reformálni akarja az EU-t. Ki erre-ki arra.
Akik a leghangosabban tiltakoznak a töketlenkedés ellen, épp azok hallani se akarnak a döntéshozatal centralizálása ellen.
Csomó dolgot lehetne együtt, közösen csinálni, pl. külpolitika, hova a francba rohangál egy magyar külügyminiszter keleti zsarnokokkal üzletelni, mikor még a szomszéd országok mindegyikében sem járt?
Már késő, de milyen kapitalisták azok, akik az általuk adott pénz felhasználásáról nem győződnek meg? A kisvasút csak csepp a tengerben, de jó példa.
Ilyen alapon mi könyöröghetnénk a benn maradásért, azok után, amit művelt a drága kormányunk felzárkóztatás címén.

Willkommenskultur 2016.07.03. 16:08:55

@kuki123: Olvastam ezt a felmérést, nekem a vásárlóerő paritáson mért GDP összehasonlítások jobban tetszenek, itt sok a szubjektív faktor.

Mi köze a jólétnek a toleranciaszinthez?

Willkommenskultur 2016.07.03. 16:13:15

@Janossz: Biztos hogy nehéz és hosszú idő lesz megreformálni az EUt, mert a brüsszeli elitnek így tetszik ahogy van, a tagországok érdekei meg eltérnek.

A legjobb tárgyalási pozíciónk úgy lehet, ha az ex-kgst országok igyekeznek előre megegyezni arról, mi a fontos és mi nem az.

vakapad 2016.07.03. 16:16:30

Az EU nem(!) kapitalista intézmény, hanem egy gazdasági(!) szövetség, amely mindenre ad pénzt a felzárkóztatandó államoknak, ha az nem torzítja a versenyt (termelő beruházásra tehát nem). Magától értetődőn pályáztat, és úgy gondolja, hogy az az ország tudja a legjobban, mire költi, ahol a beruházás megvalósul, azaz többek tévhite ellenére pont nem szól bele, elhiszi, hogy a pályázat adatai hitelesek, a pályázatot beadó ország felnőttként viselkedik, például M5 = Mercedes. Vannak persze rossz példák, de erről (legnagyobb sajnálatomra) nem(!) az EU tehet.

kuki123 2016.07.03. 16:17:10

@vakapad:
valamikor egyébként az volt.

egyébként ide töredék hír nem jött ..csak az hogy a magyar kamionos ráhúzta a kormányt a miráncsra.

de a valóság az volt hogy napi szinten kamionok ezrei vesztegeltek és órási bevétel kiesés volt a megrongált árúk miatt.

persze nem kell siratni őket. ...de a valódi kilépés okok 70-80%-káért a migránsok
aztán jöttek az allahakbározós robbantgatások.
És Brüsszel még mindig csipkerózsika álmot alszik.
Nah ennyi elég is volt az angoloknak.
Úgy hogy teljesen érthető a kilépés.

Skócia könnyen szavaz máshogy, oda csak a legelszántabb bevándorlók mennek, és kevés a mosogatni való.

BobAlice 2016.07.03. 16:21:42

Elegem van az ostoba bloggerekből.

Willkommenskultur 2016.07.03. 16:25:39

@vakapad: Az EU támogatások jó része közvetlenül cégekhez kerül, tehát nem igaz hogy nem adnak termelő beruházásokra pénzt. Az EU pénzek legnagyobb része a stratgiai mezőgazdasági támogatásokra megy, ami természetesen torzítja a versenyt (de ez nem baj).

A támogatások jó részéből pedig pontosan megszabják hogy mit lehet, nem lehet vagy kell építeni.

Bánkbán 2016.07.03. 16:25:40

Ők a brexitre szavaztak, mi meg a Fideszre.. Nem mindegy? Szívás

torró 2016.07.03. 16:28:13

@Janossz:
javasolnám olvasd el amit kitettem tüzetesen, és próbáld értelmezni!
Amúgy nem vagyok "benfektes" csupán érdeklődő,és néha beleakadok ilyen írásokba, és tovább adom, hogy ilyen is létezhet! Vagy nem. Ezt döntse el mindenki maga.
Egyébként sok poszt is hasonló néha, hogy vagy igaz vagy nem. Akkor mindenki hazaáruló lenne? Hm! A kommentekben gondolatokat cserélünk, adunk közre. Legtöbbször fél igazságokat, mert számtalan esetben derül ki később, hogy kevés infóval rendelkeztünk. Így kell viszonyulnunk dolgokhoz. Tehát vagy igaz vagy nem!

vakapad 2016.07.03. 16:35:22

@Willkommenskultur:

A mezőgazdasági támogatások nem a felhozandó országoknak járnak, hanem a teljes mezőgazdaságnak minden EU tagállamban, mondván, hogy a növénytermesztés, mint mezőgazdasági vállalkozás az időjárás miatt kiszámíthatatlan.

Ad Dio 2016.07.03. 16:40:18

@kuki123:

"Egyébként még nem léptek ki kell hozzá még az angol parlament döntése. ez csak egy szavazás volt, vélemény kérés."

Csúnya vicc lenne ha nem lépnének ki. Az a demokrácia halálát jelentené. Ahogy egy újraszavaztatás is. Ezt úgy mondom, hogy, NAGYON nem örülök a kilépésüknek (és anyagilag is ellenérdekelt vagyok).

Janossz 2016.07.03. 16:41:42

@torró: Tüzetesen elolvasva mocskos ruszki propaganda. És ruszli-szaga van.
"június 27-én jutott nyilvánosságra a nyugati vezetők egy tervezete, ami előirányozza egy olyan Európai Unió létrehozását, amiben már nincsenek különálló országok. Emiatt a választás egyszerű: Magyarország, vagy Európai Unió. Ha tagok maradunk, megszűnik a magyar államiság, tehát Magyarországról a továbbiakban nem beszélhetünk."

Tűnjetek ezekkel a baromságokkal a tajga túloldalára, ügynök elvtársak! Aki ezt a dumát beveszi, úgyse tud bekapcsolni egy számítógépet, kár a gőzért.

I-Work 2016.07.03. 16:47:10

Pajtás, amíg magad sem érted, addig nem kell nagyon kiakadni.
Te is általánosítasz, - úgy általában a britek -, nem, a skótok és észak-írek nem,
Anglia és Wales idősebb vidéki szavazói igen, - de maguk sem tudják, mire igen és már meg is gondolták magukat.
plus.google.com/113121851269776220820/posts/FsfxHNpMVa7

I-Work 2016.07.03. 16:50:34

@Ad Dio:

Már mint nem csak a London döntése kell, hanem a tag-köztársaságok döntése is, amivel akadnak problémák: a skótok hallani sem akarnak a kilépésről. Az észak-írek 2/3-a szavazott a BREXIT elen, bár a kormányuk inkább támogatná a kilépést.
Wales szavazói a inkább a kilépés mellett voksoltak, a kormányuk azonban erről hallani sem akar...
plus.google.com/113121851269776220820/posts/FsfxHNpMVa7

Willkommenskultur 2016.07.03. 16:50:58

@Janossz: Még a brexit előtt volt egy előterjesztés hogy egységesítik az ÁFÁt az EUban 2020ra. Ez most már biztosan nem lesz így, de az sokkal komolyabb integrációt jelent.

Külügy, hadügy, pénzügy, mint a monarchiában, a többi mind ezektől függ.

I-Work 2016.07.03. 16:52:16

@kuki123: @Willkommenskultur:
Erre azért ne vegyél mérget, mert még a végén hatni fog.

Willkommenskultur 2016.07.03. 16:53:04

@I-Work: Miért gondolták meg magukat? Ez lózung, a szavazás titkos volt, a maradásra szavazott vagy 15 millió, az új petíciót alig 4 millióan írták alá....

Janossz 2016.07.03. 16:54:46

@vakapad: Az időjárásnak ehhez semmi köze.
A megművelhető területek korlátozottsága, és a többszáz éve kialakult birtokszerkezet életképtelenné tenné a kisgazdaságokat.
Pár hektáron megélni képtelenül bedobnák a törölközőt, és mehetnének a városokba.
A népesség helyben tartásához, megélhetéséhez kell a támogatás. Ott.
Nálunk semmi nem indokolja, de sokaknak jól jön.
Ld. még: Lebensraum, és német kiáramlás a 18. században.

agent007 2016.07.03. 16:58:24

Vikingek es a kapitalizmus? A VIII-XI. szazadban? Mintha kihagytal volna itt egy ket lancszemet....

Azt jol latod hogy az angolok mas berendezkedest preferalnak. Ok az angolszasz joleti allamhoz allnak kozelebb (USA, Ausztralia, NZ, Kanada) es nem a skandinav/szocialistahoz. Hogy mire lehet jutni ezzel eletszinvonal szempontjabol az elegge nyilvanvalo - ezt akarja a britek tobbsege.

A szavazas meg egyszeru: tobben szavaztak kilepesre, mint nem. A fiatalok kb. 70 %-a nem ment el szavazni, mert ezeknek mindent a segge ala toltak es gondoltak hogy majd masok kepviselik az erdekeiket. Lajkolasban nagymenok, demokracia gyakorlasahoz lustak. A kozepkoruak es idosek egyuttveve meg egyertelmuen a kilepesre szavaztak. Mas kerdes hogy most a kovetkezo 5-10 evet egyutt szivjak majd meg, mielott meg eljonne a kanaan.

Ad Dio 2016.07.03. 16:59:08

@I-Work:

Ez teljesen mindegy: a TÖBBSÉG a kilépésre szavazott. A parlamant(ek)nek ezt tiszteletben kell tartania úgy is, ha nem értenek vele egyet. Erről szól a demokrácia. Különben mindig lehetne valami érvet felhozni a nem tetszetős eredmény ellenében, ami onnantól már nem volna demokrácia.

A nemzetközösség tagjai persze megtehetik, hogy kilépnek az UK-ból (újabb szavazás eredményeképp), majd megpróbálnak csatlakozni az EU-hoz.

2016.07.03. 17:37:45

Ez a hiszti rossz nyelven született meg, gondolom a "Brexit hisztizők" az a pár tízmillió aki nem a kilépésre szavazott, meg a skótok, írek.
De ja, vasárnap a fotelből fikázni szerencsétleneket, az oké.

Voyager10 2016.07.03. 18:14:43

@agent007: De az is lehet, hogy nem! Az angoloknál ezt sosem lehet tudni. Kurva nagy szerencsejátékosok... :D

Billy Pilgrim 2016.07.03. 18:20:30

Atyaég, nekem inkább a magukat mindenttudó bloggerekből van elegem, akik őszintén azt hiszik magukról, hogy ők MINDENT és MINDENKIT értenek, átlátnak a világban, egyedül ők lehetnek bonyolult, összetett enigmák mások számára.

Igazából óriási tl;dr, de a bele-beleolvasgatásokból is látszik, hogy a nagyon okos szerző képtelen felfogni azt, hogy a Brexiten röhögők, Blogger Úrfitól eltérően, képesek felfogni, hogy milyen kilátástalanság és reménytelenség motiválta a megvezetett szavazókat, de ettől függetlenül a döntésük orbitális marhaságán még mindig nevetnek, nevethetnek.

Objektíven azt is meg lehet érteni, sőt még egyet is lehet érezni a sok szerencsétlennek, akire rásózzák a félmilliós "rákgyógyszereket" a teleshopszerű homeopaták, de ettől még az emberi hülyeségükön lehet mosolyogni.

Érted már, hogy nem te vagy a legokosabb ember a világon?

sic! 2016.07.03. 18:33:32

Az angol ex-munkásosztály (50+-os munkanélküli munkások) meglehetősen kényelmesen él meg a brit szociális ellátásból, ahogyan az a női réteg is, aki 16 évesen elkezdett szülni, és jól időzített szülésekkel gyakorlatilag 45 éves koráig a gyerekek után járó segélyből elvan. A kelet-európai munkavállalókra éppen azért van szükség, mert ezeknek a rétegeknek nem éri meg dolgozni. Ők azok, akik frusztráltak, konkurenciának tartják a kelet-európaiakat és a Brexitre szavaztak, és persze ők azok, akik majd pofára esnek, amikor a visszaeső gazdaság következtében csökkenő szociális ellátás miatt kénytelenek lesznek dolgozni menni... ugyanis a brit adópénzeket baromira nem a most felheccelt tömegek fizették be.
A múltat illetően: valóban a relatív túlszaporodás motiválja a gyarmatosítást, de ez nem csak a skandinávokra igaz, hanem pl. az ókori görög terjeszkedésre (poliszok alapítása) vagy a középkori keresztes háborúkra (a nemesség másodszülött és ezért földnélküli fiainak kellett "értelmes" tevékenységet találni) is. Az észak nem a túlnépesedésben különbözik a mediterrán vidéktől, hanem abban, hogy a klíma miatt muszáj előre tervezni és javakat felhalmozni, és ez egyben az, ami a kapitalizmus alapját képezi.

grafoguru 2016.07.03. 18:41:19

@midnight coder:
"Ez sem annyira igaz. Az EU ottani legnagyobb támogatói a 25 év alatti fiatalok bizony leginkább a papa-mama hotelben laknak, és leginkább csak hallomásból ismerik a munka világát."

Ebből is látszik, hogy az EU ármányos keze milyen szinten dönti romba a benne lévő országokat.
Ezeknek is, a németeknek is, a franciáknak, olaszoknak, spanyoloknak - mindegyiknek annyi. El fognak rothadni.
Megmondta már Rákosi elvtárs is.
Ha esetleg lenne EURO-d, gyorsan váltsd át rubelra, vagy üzbég szom-ra.

grafoguru 2016.07.03. 18:46:57

@Bánkbán:
"Ők a brexitre szavaztak, mi meg a Fideszre.. Nem mindegy? Szívás"

CSak a magad nevében beszélj... :-)

grafoguru 2016.07.03. 18:50:32

@torró:
A Radio Poland és a Szvobodnaja Pressza csak tudja.
Mértékadó világgazdasági elemző médiumok.

vakapad 2016.07.03. 19:11:49

@Janossz:

Ahogy gondolni tetszik.

midnight coder 2016.07.03. 19:40:57

@grafoguru: Ha lenne euróm azt leginkább jüanra vagy dollárra váltanám. Amúgy nem tudom feltűnt-e, de az olaszoknak, és a spanyoloknak már a BRExit előtt is annyi volt. A P.I.G.S.-ben az I = Italy, a S pedig Spain-t jelent. És igen, a franciák szénája sem áll túl fényesen: www.portfolio.hu/gazdasag/leminositest_kapott_franciaorszag.219819.html

És ez még a BRExit előtt volt...

Kozmonauta73 2016.07.03. 20:07:09

A net egyik hátránya, hogy totál idióták is cikkeket írhatnak.

Janossz 2016.07.03. 20:14:59

@Kozmonauta73: A net másik hátránya, hogy totál idióták is kommentelhetnek.

exterminador 2016.07.03. 20:39:49

@torró: igen, lehet találni, az utóbbi időben osztódással szaporodnak az orosz propagandaoldalak.

exterminador 2016.07.03. 20:41:14

Egyébként a poszt nagy részét ostobaságnak tartom, az ún. brexitről pedig meggyőződésem, hogy nem lesz belőle semmi, visszatáncolnak. Nagyon úgy tűnik, hogy már most is azt teszik.

exterminador 2016.07.03. 20:43:50

@LoveKills: Ez így van, őket heccelték fel azok a gazemberek, akiknek valójában esze ágában sem volt győzni, és mikor mégis összejött, csak hápogtak... Aztán pedig megkezdték a menekülést a süllyedő hajóról (pl. Johnson).

BiG74 Bodri 2016.07.03. 20:53:08

@exterminador:
Hát azért azt megnézem, hogy fognak kihátrálni ebből a helyzetből, ha fognak. Itt mindenki iszik valamely maci bőrére, kiléptek, fel fognak lendülni, szarrá mennek, szopni fognak, királyok mert a eu is szar stb. Valójában meg jelenleg bármely ujjat is harapják, fájni fog, de melyik angolnak és miért, mennyire,meddig? Ez az izgalmas, nem az, hogy melyik pöcs vikingsarj, és ez vajon kinek mit jelent.

Tisztességes Természettudomány 2016.07.03. 20:59:19

Egész jól összeszedett történelmi zanza. Én nem ismerem ennyire az angol történelmet, hogy egy ilyet össze tudtam volna hozni, ezért a poszt lényeglátását díjazom.

Apa(fej) 2016.07.03. 21:26:44

@midnight coder: az eu nem szocializmus, felesleges belekeverni.
az eu legfőbb problémája, hogy a tagországok egy része pont az ellen küzd, amire létrejött: a közös előnyök mellett a közös felelősségvállalás. igen, kipukkadhat a lufi, mert belülről szúrják ki és pont azok, akik angolszász típusú vadkapitalizmust akarnak.
pl most a britek, vagy épp magyarország.
ez nem az eu, mint konstrukció hibája, hanem a tagok egy részének önző hozzáállása. pedig egy eu szintű gazdasági közösség már lenne olyan erős, hogy az abszolút értelemben vett eredményesebb gazdaságok ellenében is képes legyen az emberi eredményességet megvédeni. ha, a tagországok is ezt akarnák.

Gour 2016.07.03. 21:39:38

A nyuggerek és az agytalan prolik szavazási szokásairól itthon is lehetne következtetéseket levonni. A demokrácia nagy hibája, hogy az ostobák szavazata is egynek számít.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2016.07.03. 22:02:13

@Ad Dio: lehet, hogy ők még emlékeznek mivel etették őket az eu elején, 73 körül.mármint az idősek.

Dr. Nagy László 2016.07.03. 22:15:20

... szóval, akkor a poszt lényege dióhéjban:

1.Az angol egy ősi, harcos, keménytökű nép, mely mindig kiállt magáért
2.Az angolok történelmük során Európa legerősebbjei lettek, majd önérdekből beléptek az EU -ba
3.Miután rájöttek, hogy az EU elszipkázza előlük a hasznot, most jól kiléptek az EU ból.

Bravó! Komoly szellemi apport lehet a cikkben, a mondatonkénti tárgyi tévedéseket, lózungokat, hatásvadászatot és ferdítést leszámítva.

Valójában:

1.Az Egyesült Királyság lakossága hibázott, mert 3-4 népszerűségvadász populista idióta megtévesztette őket.
2.Hogy mennyire b*sznak rá az attól függ, hogy a világ 5.legereősebb gazdasági mennyire tud önálló lenni. Érdekes kísérlet lesz végignézni.

élveteg 2016.07.03. 22:55:22

Töménytelen ostobaság A kapitalizmus az ipari forradalmak következtében jött létre semmi köze semmiféle vikingekhez

Ad Dio 2016.07.04. 00:33:26

@FILTOL:

Az Eu projekt félrecsúszott. Ideje helyre tenni. SOKKAL több pragmatizmust és minimális ideológiát várunk. Ez olyan sok volna?...

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.07.04. 05:47:00

А lényeg: Brüsszel kapott egy hatalmas pofont. Sajnos nem értették meg, folytatni próbálják ugyanazt Anglia nélkül most. Nem gond, lesz még pofon Brüsszelnek, míg nem érti a nép szavát.

Behajtó70 2016.07.04. 07:00:35

BrExit=nem akarnak több bevándorlót befogadni, eltartani. Pláne nem valamilyen faszfej banda által összeállított lista szerint. Főleg nem úgy, hogy ők az EU egyik legnagyobb befizetője.

midnight coder 2016.07.04. 07:11:19

@Apa(fej): Több párhuzamosság van a 80-as évek KGST-je és a mai EU között mint különbség.

1. Meglehetősen eltérő gazdasági fejlettségű térségeket próbál egy akolba terelni.
2. Erősen ideológiai alapon szerveződött.
3. A gazdasági alapjai folyamatosan erodálónak. A 80-as évek KGST-jében a Bécsi út túloldalára kellett menni ha normális árut akartál. Ma a kicsi kínaiak házhoz hozzák. De ettől még nem itt termelik, és a szolgáltatások is folyamatosan vándorolnak ki a térségből, elsősorban Indiába.
4. Vannak még prosperáló részei, mint a 80-as évek KGST-jének, de a végeken erősen rohad a rendszer. Lásd P.I.G.S. vagy éppen mi.

midnight coder 2016.07.04. 07:13:13

@Dr. Nagy László: Az, hogy az angolok faragtak rá a BRExit-re vagy az EU, majd úgy 10 év múlva kiderül. Én azért ma szívesebben lennék angol állampolgár mint német. Az olaszokról, spanyolokról, görögökről nem is beszélve. Sőt, ide sorolnám még a franciákat is.

torró 2016.07.04. 07:47:23

@Janossz:
Ó, egyem a drága okos szívedet. Mert aki nem a ti véleményeteket harsogja az idióta. Mikor találtad meg a bölcsek kövét? Azért remélem, legalább négy diplomád van. Ekkora ésszel hogy- hogy nem te vagy a miniszter elnök? Na figyelj okoska! Tudod a komment az szabad vélemény nyilvánítás. A vélemény minősége, információkon alapszik. Mivel senki nem tud abszolút biztos információkat begyűjteni, marad egy kis hiány érzet. Tudod a normális ember nem leugatja a másikat és le anyázza, hanem megpróbálja tisztességes kulturált hangnemben elmagyarázni az ő által gondolt igazságot. Csak mivel ő sem rendelkezik 100% infóval, kérdés mi sül ki belőle. Verstéhen, mein liebe freund?

Conchobar 2016.07.04. 07:52:14

@Janossz: "Volt Google Maps-ük, meg frankó GPS készülékük." - Kolumbuszról hallottál? Neki se volt GPS-e, ám ő se csak úgy véletlenszerű irányban indult neki a nagy víznek. Ő is tudatosan indult abba irányba. Ráadásul GPS nélkül is tudták, hogy közel már a szárazföld

Bona Fides 2016.07.04. 08:03:18

Tetszik a post.
A hagyományos angolszász szemlélet ilyen kapitalista.
Gondoskodj magadról, vállalj felelősséget magadért, s ha okos és ügyes vagy, akkor alap, hogy valami karitatív cselekedettel gondoskodsz azokról, akik nem olyan szerencsések, okosak és ügyesek, mint te!
A brexitre (miért lenne nagybetűs?) azok szavaztak, akiket aggaszt, hogy az elburjánzott szocializmus elpuhítja, megbetegíti és megöli a ridegtartáson edződött egészséges társadalmukat.
(Tehát nem a megvezetett hülyék és demens nyuggerek szavaztak így, hanem azok, akiknek nem tetszik ez a poshadás.)
GB egyébként sosem lépett bele igazán az EU-ba. Most kilépnek, megtörlik a cipőjük talpát és angolosan távoznak.
:)))))

Conchobar 2016.07.04. 08:07:41

Egyébként meg, a posztíró nagyon szépen összezagyválta az angol történelemben megjelenő vikingeket, azok késői leszármazottait a normannokat, meg a kapitalizmust. A kapitalizmust a normannoknak, normann hatásnak tulajdonítja. Csakhát, Angliához hasonlóan (nagyjából ugyanazon időben) Dél-Itáliában és Szicíliában is a normannok adták az uralkodó réteget, mégse szökkent ott szárba a kapitalizmus (ideje korán). Amúgyis szamárság a városi polgárság (akik az angolszászok és a romanizált britek leszármazottai voltak, és nem normannoké) helyett az (francia/normann származású) uralkodó réteghez kötni a kapitalizmust

Bona Fides 2016.07.04. 08:10:06

A háborús farm című sorozat nagyon jól érzékelteti, hogy mire képesek az angolok. Persze, most jól jönne nekik, ha lenne egy új Churchill...

kvadrillio 2016.07.04. 08:36:39

A Facebook az Izrael elleni uszítás platformja?

A közösségi oldalak, köztük a Facebook tehető felelőssé az Izrael elleni erőszak fokozódásáért - vélekedett a zsidó állam belbiztonsági minisztere a helyi média vasárnapi tájékoztatása szerint.
JAHHH...HÁÁÁÁ..NEM IS AZ AZ OKA, HOGY IZRÁHEL NYOMUL GÁZÁBAN, CISZJORDÁNIÁBAN, A PALESZTINOKON ÉS EGYÉB HELYEKEN, FŐLEG A TEMPLOM-HEGYEN UGYE...??? FASZOK !!!

kvadrillio 2016.07.04. 08:45:51

LOVAS ISTVÁN: ÚJ VILÁG ÉPÜL....MAGYAR HÍRLAP...

...Hogy a vezető elit iszonyatos rémületét érzékeltessük, íme a hét euró­pai országban székelő Európai Külügyek Tanácsának reagálása a brit nép döntésére: „A populisták kezébe kerültek a külpolitikai ügyrendek… Euró­pában… negyvenöt fontos párt közül harminckettő készül arra, hogy az uniós tagságtól a menekültkvótákig népszavazást rendezzen. Különbözőségük ellenére az európai radikális jobboldali és radikális baloldali populistáknak meglepően sok külpolitikai kérdésben egyezik a véleményük. Mindegyikük mélyen szkeptikus az Európai Unióval kapcsolatban, ellenzik a külföldi beavatkozásokat, főként a Közel-Keleten; nem lelkesíti őket a Washingtonnal fenntartott kapcsolatuk, és pozitívan állnak Putyin Oroszországához… a külpolitika már nem az elitek játéka lett.”

Mark Leonard, aki az alapvető befolyású New York-i Külügyek Tanácsa szervezete mintájára alapította meg az európai öcsike szervezetet és vezeti is azt, a pártokról kijelentette: „Nem intézhetjük el őket egy kézlegyintéssel marginális pártként – forradalmat csináltak az európai külpolitikában. Választott fegyverük az, hogy népszavazásokat vetnek be kedvenc témáik népi támogatásának felkorbácsolására.” Nyilván van, aki emlékszik még: a nyugati sajtó széltében-hosszában idézte hónapokig a Krekó-féle Political Capital bődületesen szélhámos „tanulmányát” arról, hogy Európában a „szélsőséges” pártok veszélyes erősödését az elszegényedés okozza. Ó, szegény radikalizált és radikalizálódó svájciak, osztrákok, svédek, dánok, finnek, spanyolok, franciák és persze britek! A Brexit győzelmével persze nem ezek robbantak be épp olyan váratlansággal a világtörténelembe, mint ahogyan a szovjet rendszer omlott össze, hanem a népakarat, melynek elege lett és elege van a nyugati elitből. Transzatlanti alapon.

De van még egy óriási üzenete jú­nius 23-ának. Az, hogy mind többekről hullik le a rájuk rakott lepel és ismerik fel, hogy erős akarattal, bátorsággal, illetve népi összefogással a nyugati világot irányító elit legyőzhető, azaz messze nem mindenható.

Ahogyan néhány évvel ezelőtt a budapesti kormány rúgta ki sikerrel a Nemzetközi Valutaalapot Magyarországról , úgy most a weymouthi kis kikötővároska tanárai és boltosai az elbűvölő észak-yorkshire-i Staithes falucska vendéglőseivel és halászaival összefogva Washingtonig és Canberráig elhangzó összefogásukkal mondták ki: elég! És ez az elég ragályként söpör most már végig azon a nyugati uralmi rendszeren, amely országok elpusztításával szabadította ránk a migránsválságot, azt feltépett kapukkal befogadó cselédvezetői segítségével. Ennek most vége. - See more at: magyarhirlap.hu/cikk/59276/Uj_vilag_epul#sthash.H4q4JY33.dpuf.....

2016.07.04. 09:05:34

Alapvető hiba a posztban: kifejezetten nem a kapitalisták szavaztak a kilépésre, hanem a 80-as évek óta tartó vadkapitalizmus vesztesei. Anglia az átjárhatatlan társadalmi különbségek országa.

GQ 2016.07.04. 09:07:54

@Krisz11: nem ez volt az egyik nagy problémájuk a kilépést támogatóknak? hogy az ingyenélő bevándorlók - nem a közel-keletiek, hanem mi, közép-európaiak (lengyel, magyar, román) csak azért megyünk, hogy kihasználjuk a szociális hálót? de. szóval innentől bukik is a post, van náluk szociális háló, nem is olyan rossz. mo-n sokkal szarabb...

GQ 2016.07.04. 09:12:05

@midnight coder: és? mit akarsz ezzel mondani? hogy az eu szar? vagy mit?

annyi történt, hogy David Cameron meg a sok barom angol politikus - a magyarhoz hasonlóan - meglovagolta azt, hogy lehet az eu-t hibáztatni mindenért. súlykolták bele a szavazókba, és az ostobább réteg el is hitte. pont mint te...

roqfort 2016.07.04. 10:25:11

Hát ez kibaszott szánalmas egy írás. Még jó, hogy a wc-n (water closet, angol találmány) ülve olvastam el, legalább nem vesztegettem el azt az időt.

Nohát 2016.07.04. 11:25:29

Remek írás, kár, hogy egy amatőr történész írta, akinek nem sok gyakorlati tapasztalata van a tényleges angol társadalomban folyó történésekkel. Foteltudós. Javaslom, hogy ne csak Antoniust olvasgasson, hanem a jelenkori angol újságokat is, és nézze meg, hogy a tory párt hatalomgyakorlása illetve a hatalom átvétele hogyan viszonyul a brexithez.

McZozo 2016.07.04. 12:43:45

@kuki123: HAt azert londont eleg rendesen ujra kelett epiteni a masodik vilaghaboru utan.
A masik meg hogy ez a mostaniterrorizmus se arab talalmany regebbre is vissza lehetne menni de csak a kozelebbi multbol ne tessek elfelejteniaz IRAT a BASZKOKAT illetve franciaorszagban sem volt ritka az ilyesmi csak ott nem tudom hogy hivtak oket

McZozo 2016.07.04. 12:58:54

@Willkommenskultur: Azert maradjunk annyiban ezzel a nagy Brexittel kapcsolatban hogy mult heten Boris papa hatralt ki azzal hogy nem indul a Torik vezeteseert, Ma reggel meg Farage mondott le. Erdekes modon altalaba a vesztesek szoktak lemondani most meg sorba azt latjuk hogy a gyoztesek hatralnak ki a sulyedo hajorol. Valahogy fura ha ez a Brexit olyan jo buli akokr miert menekulnek a parkanyok a sulyedo hajorol?

Apa(fej) 2016.07.04. 13:51:05

@midnight coder:
"Több párhuzamosság van a 80-as évek KGST-je és a mai EU között mint különbség.

1. Meglehetősen eltérő gazdasági fejlettségű térségeket próbál egy akolba terelni.
2. Erősen ideológiai alapon szerveződött.
3. A gazdasági alapjai folyamatosan erodálónak. A 80-as évek KGST-jében a Bécsi út túloldalára kellett menni ha normális árut akartál. Ma a kicsi kínaiak házhoz hozzák. De ettől még nem itt termelik, és a szolgáltatások is folyamatosan vándorolnak ki a térségből, elsősorban Indiába.
4. Vannak még prosperáló részei, mint a 80-as évek KGST-jének, de a végeken erősen rohad a rendszer. Lásd P.I.G.S. vagy éppen mi. "

1. ez tény, de ez igaz minden gazdasági társulásra. ahogy usa a tagállamokkal vagy magyaro a megyékkel.
2. igaz, de minden rendszer ideológiai alapú. csak pszichés hatás, hogy valaki mit érez 'ideológiai' alapúnak. ha egyetért vele, akkor természetes folyamatnak érzi, ha nem ért egyet, akkor ideológiainak.
3. egyik rendszer gazdasági alapjai sem erodálódtak/nak. az eu gondja, a tagországok széthúzása és az ebből eredő ellentétek, a tagországok különutassága. gazdasági alapja megvan és meg is lesz. a kgst meg eleve xar alapról indult. fő célja a szovjet unió felpumpálása volt, ami eleve kivitelezhetetlen vállalkozás volt. több gond is volt vele, persze.
a bécsi vásárlás az árumozgás totális korlátozása miatt volt. az eu-ban pedig szinte teljes árumozgási szabadság van - betartva jövedéki szabályokat és vámot - belül is és kifelé is.
a kínai és indiai gyártatás meg eu független. simán csak az alapvető komparitásos előnyök kihasználása. amit kihasznál usa vagy bármelyik szabadkereskedésű ország.
4. kgst eleve rossz volt. az, hogy eu tagországai nem élnek a lehetőségekkel és vezetőik saját zsebre dolgoznak (pl mo.) nem a rendszer gazdasági hibája.

Péter A Szilasi 2016.07.15. 11:34:03

@LoveKills:A képlet egyszerű.Angliában is vannak bőrfejű hülyegyerekek,meg szenilis,nosztalgiázó nyugdíjasok,akiket olcsó népszerűségért meghülyített egy aljas,geci szélhámos,dettó,mint a mi kis bölcs vezérünk,azzal,hogy "éljen a nagy brit oroszlán"!Még akkor is,ha a 2.világháború letörte minden karmát,és fogatlanul nyámmogja reggelire a műzlit,amit a magyar,vagy lengyel szociális gondozója tesz elé!:)))))

LoveKills 2016.07.15. 22:38:08

@Péter A Szilasi:Hehe! :D Ez tetszett, köszi ezt a hozzászólást! Mélyen egyetértek.
MaDe My DaY! ;-)
süti beállítások módosítása