HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van az osztálykirándulásból

2016.06.14. 23:01 Elegem Van

Jó olvasóim és drága kommentelőim - Önök, kik mindig utat mutatnak számomra az élet útvesztőiben - mondják már meg nekem, mi a bánatos rosseb szükség van az osztálykirándulásokra? Tényleg nem értem.

Az osztálykirándulás először arra jó, hogy a szülők már szeptemberben összevesszenek azon, hogy hová ránduljon ki az osztály. Képesek a költségek ötszáz forintos eltérésein fél évig vitatkozni, és a szülői értekezleteket terhelni a szerintük ideális hely meglátogatásának ajánlgatásával. Az Ópusztaszer versus Balaton-felvidék front összecsapása életre szóló lelki sebeket képes ejteni. Csak tudnám, minek.

A gyerekek is rühellik. Alsó tagozatban egynaposak a kiruccanások, amely nagyjából 5-6 óra utazással jár. A látnivalókra marad 3-4 óra. Bazira megéri egész nap buszban ücsörgetni a kölyköket. Szerencsére a tabletjükkel elvannak. Dehogy ennek mi értelme? A kirándultatottaknak van egy sajátos alfaja, a hányósak. Ők nem bírják a buszt, számukra az egész kíntorna. Egy osztályban mindig van 2-3 ilyen gyerek. Amikor aztán ezek elkezdenek öklendezni, csatlakozik hozzájuk még néhány. Buli az egész, nem? Felsőben már többnaposak a kirándulások, ekkor jelentkeznek a fegyelmezési problémák. Titkos ivászatok, cigizés, fiú-lány ismerkedési estek a tiltott zónákban. Persze lebukások is jönnek osztályfőnöki, igazgatói figyelmeztetésekkel, iskolai feszkókkal, amelyek enélkül a felesleges program nélkül nem jöttek volna létre. A középiskolában ugyanez hatványozottan, utolsó évben pedig kezelhetetlenül. Nem segítenek a senkit sem érdeklő múzeumok, skanzenek és egyéb időpocsékoló, ám kötelező programok.

osztkir.JPG

Szerencsétlen pedagógusokat sajnálom a legjobban. Gyakorlatilag teljesen kiszolgáltatottjai ennek az idejétmúlt, ostoba rendszernek. Felelősségük óriási, hiszen ha Rajmundka leorrol a várrom tetejéről, akkor őt veszik elő. Ha a kis Virág teherbe esik, ő a hibás. Ha a bikaborjak tajtrészegen randalíroznak a szálláson, rajtuk csattan az ostor. Rendes pénzt - vagy egyáltalán plusz díjazást - nem tudom kapnak-e ezért a nagy felelősséggel járó túlmunkáért. Nem is igazán tudnak mit kezdeni ezzel a helyzettel a nyomorultak, fegyelmezési eszközeik csekélyek. Ezért vagy pedantériát játszanak inkább kevesebb mint több sikerrel, vagy jópofizva együtt sörözgetnek a süvölvényekkel, vagy leszarják és azon imádkoznak, hogy megússzák valahogy azt a néhány napot balhé nélkül.

Tényleg nem értem mi értelme van még az osztálykirándulásoknak, aki akar, az úgyis családilag körülnéz az országban. Akinek meg erre nincs igénye, azt mi a fenének macerálni. Szólni kellene ennek a rengeteg ésszel megáldott emberminiszternek, hogy elegünk van az osztálykirándulásokból.


79 komment

Címkék: kirándulás iskola életérzés idegesítő osztálykirándulás Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr118793610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nand 2016.06.15. 07:43:18

Megöregedtél...

napalm 2016.06.15. 07:50:46

Az osztálykirándulás kell, jó.

Nzoltan 2016.06.15. 07:52:20

Már a probléma ott kezdődik, hogy a szülőnek miért van beleszólása, hogy hova utazzanak a fiatalok? Ez iskolai program.
Az meg nem igaz, hogy a gyerekek utálják a kirándulásokat.

axolotl77 2016.06.15. 07:54:30

Idézet egy haveromtól: "Ha valamiért sajnálom a tanárokat, akkor az az osztálykirándulás."

2016.06.15. 08:05:49

Hát én anno diákként ki nem hagytam volna ezeket :-)

Amúgy van egy ismerősöm, akiket a tanár a Magas-Tátrába vitt túrázni osztálykirándulás címen (tényleg a normál osztálykirándulás volty nem valami extra túra). Ehhez mondjuk kellett a normális osztály is, mert a legtöbb osztályban a nyavalygósok 3 lépést nem akarnak sétálni, és mondjuk a sümegi vár aljában rosszul lesznek, hogy úristen, oda kell felmenni...

@Nzoltan:
Emlékeim szerint felsőben már az osztály döntött "demokratikus" úton. Ami azt jelentette, hogy a tanár ügyesen manipulálva eldöntötte, hová.

bontottcsirke 2016.06.15. 08:06:22

Én csak 5-6 osztálykirándulást vezényeltem le, de bátran mondhatom, hogy még egy elitgimnáziumnál is elkel a veszélyességi pótlék.

Értelmetlen hülyeség, a gyerekek jelentős részének kínlódás, csak a keménymag miatt tűnik úgy, hogy mindenki szeretné.

sdani 2016.06.15. 08:16:57

@bontottcsirke: "Értelmetlen hülyeség, a gyerekek jelentős részének kínlódás, csak a keménymag miatt tűnik úgy, hogy mindenki szeretné."
Pont ezért jó! A csapatot összekovácsolja: egyeseket a közös szenvedés, másokat a közös első berúgás. Nekem csupa jó élményem van osztálykirándulásokról, mondjuk szerencsére nem én voltam a hányós.

konrada 2016.06.15. 08:18:31

...hát persze, elviszi a szülő. Vagy nem.
S már így is túlzottan individualisták a mai gyerekek, így ha még ezt a kis összetartást is elveszik tőlük, nem csoda, ha közösségben nem tudnak majd működni...

...s ha ráadásul annak a szülőnek csak annyi az összes elképzelésea szabadidő eltöltéséről, hogy a gyerek eltabletozik, akkor főleg szükség van arra, hogy az ilyen közegből néha kiszabaduljon...

h-laci 2016.06.15. 08:18:48

nem tudom ezt viccesnek szántad-e, mert akkor nagyon kínos, vagy tényleg ilyennek látod a világot, mert az meg még kínosabb :(

neet 2016.06.15. 08:31:59

A poszter sose volt gyerek? Vagy akkor is szenvedett? Vannak ilyenek, na ezek maradjanak otthon, és éljenek a szülő általi 3 nappal (igazolás), vagy menjenek be a másik osztályba (ha az nem kirándul épp).

Pár éve voltam kísérő ilyen kircsin, valami 342 Ft járt naponként, értsd ennyit kaptam 2 napra, mert az éjszakák számítanak. :)) A felelősség nagy, ja, de ha egyszer ofő leszek, aláíratom a szülőkkel, h az idióta viselkedést nem tolerálom, és ha berúg a ded, egyedül ő, ill. a szülő lesz felelős, nem én. Én max azért felelek, h odaviszem és hazahozom, és programokat szervezek, és figyelek rájuk amennyire lehet, és igyekszem kézben tartani a dolgokat. De este 10kor nem állok oda 40 gyerek fejéhez 1-1 gyertyával őrizni az "álmuk".

De kirándulni jó. Főleg, ha nem laptoppal és kivetítővel indul neki Ópusztaszernek a nemnormálisa. Hanem labdával, naptejjel, mama sütijével. :) Együtt aludni a cimbikkel, mekkora fíling már? Ki kivel, hány ágyasban, milyen busszal/vonattal, stb, ezer izgi kérdés, élmény.

micsoda? 2016.06.15. 08:34:43

@h-laci: Csatlakozom. Talán azért iródótt ez a poszt, mert valamiről irni kell.

Egyébként jó az osztálykirándulás, maximum az elkényeztetett gyerek hiányolja, hogy nem csak vele foglalkoznak. Németországban is rendszeres a kirándulás, ne akarjunk már a bevált gyakorlattal szembe menni. Az osztálykirándulás tanítja a gyereket a közösségi életre, alkalmazkodásra, egy kis önállóságra. Az a pedagógus aki egyben nevelő is, az nem tiltakozik.

2016.06.15. 08:35:27

@bontottcsirke:
Pont fordítva. A keménymagnak mindegy, ők amúgy is bandáznak, később buliznak. A jógyerekek szoktak életükben először olyaat csinálni, amit másképp nem (pl. először bebaszni), mert először kerülnek ki a szülői kontroll alól. Ami amúgy is megtörtént volna, csak később, mikor elmennek egyetemre.

odamondó 2016.06.15. 08:38:38

Úristen. Én mondjuk ha tanár lennék ma úgy kezdeném az osztálykirándulást, hogy oké gyerekek itt ez a zsák lehet bepakolni tabletet telefont laptopot mindent.

Na és akkor a kedves poszter is rájönne mi a lényege az osztálykirándulásnak. Közösség építés. Ja és a közös berúgás, fiú lány ismerkedés az minden csak nem rossz.

De tiltsuk be az osztálykirándulást és legyen megtöbb idióta a világban.

2016.06.15. 08:39:43

@neet:
Mondjuk akármit iratsz alá a szülőkkel, akkor is téged vesznek elő, ha baj van. De ezt a kockázatot vállaltad az ofőséggel. Egyébként komoly bajok nem szoktak lenni, annak ellenére, hogy sokan először részegednek le.

Szabványok 2016.06.15. 08:45:09

Ha nincsenek több napos gimis osztálykirándulások, akkor hol lehet elveszíteni a szüzességet?

nagybalfasz (törölt) 2016.06.15. 08:45:48

@odamondó:
A telefon nem csak azért van, hogy nyomkodja. Hanem azért pl., hogy szabad program után ha nem érkezik meg, felhívni, hogy hol a faszban van. És ok, ezt korábban megoldották, de miért ne élnénk a technika adta lehetőségekkel? Az meg kurva nagy tévhit, hogy a technika elrontja a gyerekeket. Pl. van egy kislány rokonom, aki 13 éves, és odavan egy csomó ilyen dologért, pl. videót vág, mmorpg-zik a barátaival, és okostelefonja is van, de ettől még bőven van olyan életrvaló, mint a 30 évvel ezelőttiek, sőt ő az átlagnál jobban is. Csak az eszközök változnak, nem az ember. Meg megkockáztatom, hogy ő például többet van a szabadban, mint a 30 évvel ezelőtt gyerekkorukat élő panellakók.

neet 2016.06.15. 08:45:50

@nagybalfasz: nem mondom, h komoly baj, de pl a tűzoltó-készülék kifújása nagy divat volt egy időben. Az nem 2 Ft, és a szülő picsog, h nem fizeti ki.

elemes 2016.06.15. 08:47:04

Van jó osztálykirándulás és rossz osztálykirándulás. Buszozunk órákat, megnézzük a sárospataki várat, a Déry múzeumot és utána két óra szabad program a hajdúnánási strandon, ez elég gáz.

Hatodikban hátizsákkal a Zemplénben, hetedikben kenutúra a mosoni dunán, nyolcadikban körbebiciklizni a Balatont, sátorban aludni, éjszakáig pusmogni, átszökni a lányokhoz, na az igen.

nagyonanyuka 2016.06.15. 09:02:27

A mi sulinkban (nem állami/önkormányzati) kezdettől fogva nem szerveztek többnapos osztálykirándulásokat, viszont egynaposakat többször is egy tanévben. Ezzel kiküszöbölték a cikkben említett negatívumokat, viszont a tegnapiról úgy jött haza a lányom, hogy az utolsó 20 percben olyan jól összejött az osztály, mint még soha.
És az utolsó bekezdést nem értem: tiltsák be törvényileg az osztálykirándulásokat? Nagy baromság!

Az apokalipszis lovasa 2016.06.15. 09:06:00

nevelési és tapasztalatszerzési célja van, jó sok gyereknek nem nagyon van más lehetősége vele egykorúakkal, egy nagyobb csapatban egy kicsit kikerülni a szülői felügyelet alól

mellesleg gimiben jó móka is, ahogy írták, első bebaszások, béna csajozások, röhögés, stb

sztem a poszternek már mindenből elege van

kmera 2016.06.15. 09:19:56

Egyébként a szülők egyáltalán nem biztos, hogy körbe tudják/akarják utazni az országot...Az enyémekkel pl. nem sokra mentem volna, ha nincsenek kirándulások, alig jártunk együtt valahol, többnyire a pénz (..hiánya, mivel rendszerváltás környéki munkanélküliség idején szar felső tagozatosnak lenni), vagy fáradság, vagy a szülők érdektelensége, nem tudom, de bátran hidd el, hogy sokan először jutnak el az országon belül valahová egy ilyen alkalommal. Nekünk általános és középsuliban is jó kirándulásaink voltak, nyilván, akkor még nem volt ennyire elterjedt, hogy mindenkinek minden hétvégén kell valami érdekes program, hogy posztolhassa, milyen aktív társadalmi életet él... Ezzel együtt én valójában sokkal több kirándulást szerveznék - nyilván az egynaposakból, és ezt jól fel lehetne fűzni a tanulnivalókra is - ha nem veszik túl szájbarágósra a dolgokat.

BHJ-962 2016.06.15. 09:21:12

Ha nem volna osztálykirándulás ki hányná,szemetelné tele,ki szedné apró darabjaira a busz belsejét ?? !!

I_Isti 2016.06.15. 09:22:28

@Az apokalipszis lovasa: "sztem a poszternek már mindenből elege van'"

Talán ezért "elegemvan.blog.hu" a blog címe?

megamedve 2016.06.15. 09:24:41

Mindent összevetve szerintem is jó dolog. A hátrányaival együtt. Persze lehet törekedni az értelmes kirándulásokra (a 6 órás buszozgatást én sem támogatom). A bloggerről pedig megvan a véleményem, ha így látja a dolgot.
A sorkatonaságnak is voltak előnyei, (most az előnyeire gondolok) pl. megtanította (a jórészt puhapöcs nyámnyiláknak) az önállóságot, a találékonyságot, kicsit megmozgatta az eltunyultak, de én pl. ott szerettem meg túrázni is (menetgyakorlat).

Motorhead 2016.06.15. 09:24:51

Tudod miért kell ? A Pestre fellátogató 40-en felüli hölgy barátnőim 85%-a akkor látta -(20-25 éve ) Budapestet, és az itt látható nevezetességeket amikor kisdiák korában egy lelkes tanárnő felhozta őket a fővárosba. És nem az intelligencia hiánya , hanem a munka és a családi munka robotja miatt volt az oka.

erol 2016.06.15. 09:41:04

Nekem meg az olyan idiótákból van elegem akiknek semmi sem jó. Ha két lépést kell tenni az fárasztó, ha ülni kell az unalmas, ilyen alapon akkor ne legyen semmi, mert mindenben találni valami negatívumot is.

odamondó 2016.06.15. 09:48:29

@nagybalfasz: akkor is elvenném. Ennyi. Értem az érveidet különben és egyetértek velük, de egy kiránduláson elvenném.

T2006 2016.06.15. 09:54:18

Osztálykirándulni jó! Általánosban érdekes, idegen helyen, szülő nélkül, sokan (ennek az ultimate verziója a nyári tábor). A középiskolában, főleg egy sok koleszost összefogó osztályban ez már nem érdekes. Ott tényleg inkább a változatosság, az összetartozás, meg persze a pia, buli, stb. Szerintem az osztálykirándulás a legkevésbé az ország/tájak/múzeumok megnézéséről szólt. Viszont egy több órás busz úton, mennyi vadász elfogyhatott, akár hova is mentünk! Most már a másik oldalon állva, sincs gondom az osztálykirándulással. A diákoknak kell, én meg simán kibírom :)

Kleroo 2016.06.15. 09:59:14

Végzetes hiba lenne az osztálykirándulás eltörlése. Én féltem is. Az egyik legfontosabb elem a fejlődésben. Tömérdek olyan kérdést/problémát vet föl, amire megoldást kell keresni. Otthon anyucival kártyázva a saját burokban semmilyen érdekes inger nem éri az embert. Felsorolni se tudnám mennyi dologgal szembesül a gyerek. De a hiánya nagy probléma lenne. A csapatszellem, beilleszkedési képesség, önállóság, felelősség, mind-mind itt kezd el kialakulni. Ne legyünk már ennyire tutujgatósok hogy jaj szegény gyereket rázza a busz. nem tutujgatni nehéz a gyereket, hanem a maximális imádat mellett mégis egészséges akadályok, kihívások elé állítani, elengedni a kezét . Ez 1000x nehezebb mint széttutujgatni. Gyökér barom gyerekek & szülők pedig mindig is lesznek, sajnálom a tanárokat az egyre keményebb "csíny"tevések miatt.

púdó 2016.06.15. 09:59:38

A poszter igencsak frusztrált gyerek lehetett,
nemigen bírhatták az osztálytársai.......és az
írásból az "jön le",hogy volt rá okuk....

Kleroo 2016.06.15. 10:04:26

@Kleroo: mondom ezt úgy hogy én tipikusan "mintagyerek" voltam. Nem akartam csínytevésekben benne lenni, fordult a lelkiismeret minden apróság miatt, jól éreztem magam otthon is. Mégis minden kiránduláson ottvoltam, fejlődtem az összezördülésekben (az osztály rajparancsnoka amikor rá akar venni, hogy csináld meg, "úgyse mered"), önállóság csírája kikelt, és remekül szórakoztam.

ne lökjük tovább a társadalamt afelée hogy 35évesen is szülőkkel lakik a gyerek, képtelen amkonfliktus kezelésre, habot fosik ha valamilyen probléma jön szembe... ismerős?.... egyre többen vannak ilyenek....és egyre többen lesznek ha minden rögöt kiveszünk arról a bizonyos útról. Lehet túlfilózom, de ezt egyre erősebben látom. Én tényleg nagyon félős-izgulós karakter vagyok, de most 26 éves koromra meglepődök hogy mennyi nyomást, elvárást, felelősséget, konfliktust, ügyet tudok elvsielni/kezelni. Biztos vagyok benne ha otthonülés lett volna, akkor most habfosás lenne attól is ha egyedül kéne elmennem mondjuk fül-orr gégészetre. vagy egy idegen emberrel találkozni adás-vétel kapcsán.

Wandál 2016.06.15. 10:05:40

ez is elég szánalmasra sikerült, ennyire nincs téma balfaszkám?

w

kalbász 2016.06.15. 10:12:52

@nagybalfasz: "Emlékeim szerint felsőben már az osztály döntött "demokratikus" úton. Ami azt jelentette, hogy a tanár ügyesen manipulálva eldöntötte, hová."

Pontosan leírtad a demokrácia lényegét és értelmét.
A demokratikus ország és a külső hatalmak játszótere, amelyek kül és belföldi médiával, civil szervezetekkel gyakorolják az uralmat és táplálják a megosztottságot. Megszálló katonaság nem is kell a demokratikus országba.

body_andras 2016.06.15. 10:24:50

Kell, mert jó csapatépítő program, középiskolában remek buli az egész. Persze hogy szartunk a múzeumokra meg a várakra, de legalább kimozdultunk, jól éreztük magunkat. Elkövettünk néhány csínyt is és azt se bántuk meg. Megismerkedtünk a piálás előnyeivel és hátrányaival. Egész MÁV vagonokat foglaltunk el és sokkal kellemesebb volt így haverokkal órákig ülni azokon a szarokon, mint most családos emberként. És szerintem igenis fontos, hogy még diákként, amikor qrvára ráérünk, megismerjünk vidéki városokat, neadjisten határon túli magyar helyeket vagy Prágát, Bécset, stb. Nem mindenkinek megy olyan jól hogy gyerekként a tabletet nyálazza, felnőttként meg fapadossal röpköd keresztül-kasul Európában, vagy kocsikázik wellnesselni minden 2. hétvégén... Évente 2 ünnepi időszakon plusz jobb esetben egy nyaraláson és/vagy síelésen kívül kb semmi ideje nincs az átagmagyarnak kirándulni (a szomszéd kerületen túlra), és akkor még meg se néztük, van-e a többségnek egy megveszekedett kanyija utazgatni.
Diákként az osztálykiránduláson fillérekért lepukkant munkásszállóval és billegős Ikarusszal nagyon fílinges volt utazni, főleg jó társaságban. Ugyanez érthetően már nem túl vonzó egy felnőttnek aki egész nap robotolás után valami igazán kellemes kikapcsra vágyik.

Ez a név már foglalt! 2016.06.15. 10:28:53

Ez most csak egy szarkasztikus cikk akart lenni és nem gondolod komolyan a leírtakat, ugye? Remélem, bár ez esetben nem minősítem a humorodat, mert megsértődnél.

vernarancs 2016.06.15. 11:03:16

Egyreszt jo buli, foleg a tobb napos. Masreszt valamelyest osszehozza az osztalykozosseget. Nem utolso sorban pedig azert jo, mert vannak csaladok akik szarnak arra, hogy megismertessek az orszagot sajat kolkeikkel. Inkabb mennek kulfoldre mert az menobb. Ezek eleg egyertelmu indokok, nem is hiszem, hogy valos a felvetes.

exterminador 2016.06.15. 11:06:18

@body_andras: jaj, az osztálykirándulós szállások... Hogy mi minden egyes alkalommal milyen ordenáré, ocsmány, lepukkant helyeken voltunk, az utolsó középiskolai év kivételével! Na azokat nagyon utáltam.

Medgar 2016.06.15. 11:07:21

@púdó: Pont erre gondoltam. Mindenből felmentett életképtelen savanyú okostojás akit mindenki rühellt...

body_andras 2016.06.15. 11:13:51

@exterminador: Pedig annak is megvolt a romantikája! :D
Mi utsó évben Prágában voltunk, mondhatom az is egy fos, autópálya melletti rohadék szállás volt, de senkit sem érdekelt, mert OTT voltunk és remekül buliztunk! :)

É2I 2016.06.15. 11:31:37

Milyen gyerekkorod lehetett?

Nem vagyok fiatal, de még mindig emlékszem az összesre. Imádtam/imádok buszozni, vonatozni. Persze nem a tömegnyomoronc járatokon. És nagyon bírtam az osztálykirándulásokat. Voltak azok 1-2 napos vagy akár 1-2 hetes kiruccanások. (Igen, középiskolában már két hétre mentünk nyáron. Még az is belefért, hogy egy hetet beszámítottak a kötelező nyári gyakorlatba.)
Anno az NDK-ba tudtunk kimenni, mert volt olyan jófej az ofőnk, hogy testvérosztályt keresett kint és beindított egy csereüdültetési programot. Nem viszketett a kamaszok kezelésétől. Mondanom se kell, hogy mindenki szereti azóta is, mert sokat tett értünk, még ha szakmai tárgyban igen megkövetelő volt. Szóval, ha nem ilyen pedagógus vagy, ne vállalj osztályfőnökséget, nem neked való.

Az, hogy sok szülő úgy is elviszi a gyereket.. egy baromság. Se pénze, se ideje, de legfőképp nem pótolhatja a közösség erejét. A kölök pont nem szeretné az apai/anyai szigort, amikor kicsapongani is szeretne - és itt nem a seggrészegre ivásra gondolok.

Jómagam mindig szurkoltam, hogy a szüleim ne jöjjenek, mert az ad egy ciki, ad kettő nem olyan, ad három tuti elcseszik a kiruccanás szabadság-érzését.

Általánosban volt egy jó barátom az idióta anyja sehová se engedte. Megmagyarázni nem tudta miért - persze tudtuk, hogy szegények, még hozzánk képest is. Persze piára, cigire azért tellett.
Tudom, hogy érezte szegény barátom magát, mivel el-elmondta, hogy szívesen jönne. Nincs is egyetlen fényképe sem arról, amin valamelyik szobor talapzatán pózol. -Ez szerinted jó?
Nem, nem az.

A hányós dolog más tészta, de ott sem kéne a gyereket megfosztani a pozitív élményektől, mert azok többé-kevésbé felülírják a rosszul lét emlékét. (Persze ez nem 100%-ban illik mindenkire. De ez csak úgy derül ki, ha többször elengeded/befizeted a gyereket. És előtte nem beszélsz lukat a hasába, hogy az nem neki való, mert úgy is rosszul lesz, mert ekkor biztos, hogy sugárban fog hányni. Adsz az ofőnek 1-2 dedalont, azzal, hogy adja be a gyereknek, ha látja, hogy szürkül. Lehet, hogy ki is növi.)

A hülye szülőket is az ofőnek kell kezelni. 1-2 választási lehetőséget adni a helyszínt illetően és pontosan megmondani mennyibe kerül. Nem többe, nem kevesebbe. És ezt még valamikor ősszel, hogy ha a szülő nincs eleresztve, akkor legyen ideje spórolni. Persze ne egy luxusutazás költségeit kelljen állnia a szülőknek. (Amikor még érintett, mindig meg tudtunk szállni valamelyik üres kollégiumban vagy nyári táborban olcsó pénzért. Tudom, azóta vadkapitalizmus lett és lepukkant helyekért is nagy pénzeket kérhetnek, sajnos.)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.15. 11:37:24

@nagyonanyuka: ez a blog egy barom agymenéseiről szól. Nem meglepő.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.15. 11:39:24

@púdó: egy ideig azt hittem, valami pszichomókus (hallgató) lehet a szerző, de tévedtem. Ez tényleg egy retardált, Taigetosz-pozitív emlős...

2016.06.15. 11:46:09

Nem igazán értem a cikket, próbálja azt sugallni, hogy a gyerekek sem szeretik ezeket az alkalmakat. Szerintem ha a gyerekek bírják, szeretik, az a lényeg. Én gyerekkoromban nagyon szerettem, csak jó emlékeim vannak, sok jelenetre vissza tudok emlékezni. Kezdve a buszban, az erdőben éneklésre, a fagyizásokra, az erdei faházas éjszakai beszélgetésekre. Nekem és szerintem a többieknek sem volt bajuk a skanzenekkel, múzeumokkal, legfeljebb akit nem érdekelt, az kint várt és bohóckodott, ahogy azt egy unatkozó gyerek teszi. A tanárok is másabbak voltak ilyenkor.
Biztos sokat változott a világ azóta. Például az is, hogy hányinger ellen nagyon jó természetes szerek is kaphatók.
Az ilyen kirándulások úgy gondolom, éppen hogy felértékelődnek, mert a mai gyerekeket egy túlzottan digitális világ vesz körül. Az a baj, ha a szülők negatív érzéseit az osztálykirándulással kapcsolatban átadják a gyerekeknek.

É2I 2016.06.15. 11:54:39

A mobil telefon/phablet/tablet kérdésben én is azt támogatom, hogy osztálykiránduláskor begyűjteni. Max szabad foglalkozáson kiosztani, hogy el lehessen érni az elcsatangolt, magáról megfeledkezett gyereket.
Ugyanis pont a közösségi élményt veszi el a gyerektől, amikor fülessel a fején játssza az Anry Birds-öt vagy valamelyik "sztár" nyegleségeit hallgatja, nézi.
Mehet a buszon élvezhető hangerősséggel, ami nem viszi el figyelmet arról, hogy a "hátsó traktusban megy a baromkodás, be is kéne szállni". :)

Gery87 2016.06.15. 11:59:52

@micsoda?:

"Az osztálykirándulás tanítja a gyereket a közösségi életre, alkalmazkodásra, egy kis önállóságra."

Egy nagy büdös francokat!
ez olyan mítosz mint a "katonaság jó volt, kell az.." frászt kell!
Csak kibővültek, megszépültek az emlékek.

Nem épít ez semmit, max le...az agy meg májsejteket.

Ugyanaz a hierarchia marad meg mint az osztályban csak épp 24 órán "élvezhetik" egymást a lurkók és gyakorolhatják bevett szerepüket....amit valaki élvez, valaki nem...

Van jó is benne, főleg középiskolában, de hogy "közösséget építene"..."fejlesztene" nem mondanám.

Sequoyah 2016.06.15. 12:02:04

Azonnal le is irtad miert kell az osztalykirandulas. "Aki akar" ezt irod. Rengeteg szulo be van zarva a sajat elbutult kis vilagaba es nem akar, eszebe se jut orszagot/vilagot latni olyan szemszogbol, ami valami ertelmet is hozna, peldaul a kultura megismerese miatt. Vagy csak lehetoseguk nincs ra. Ezek a szulok "nem akarnak", es igy a gyereket se viszik el a nevesebb varosokba vagy nemzeti parkokba.
Ezen gyerekek ezaltal kapnak egy masik eselyt, hogy lassanak valamit a vilagbol a sajat varosukon kivul, nyitottabba es erdeklodobbe valjanak. Ennek oriasi jelentosege lesz a felnottkorukra tekintve is.
.
Ha nalatok nem mukodik az nem az osztalykirandulas, hanem az osztaly es a szulok hibaja. Erdekes modon annak idejen nalunk ez teljesen jol mukodott.

Sequoyah 2016.06.15. 12:04:39

@Sequoyah: Hozzatennem okos es vilaglato szulok eseten sem art ha a tanarok segitsegevel mas szemszogbol is latnak dolgokat, es osszekotik a tananyagban hallottakat a valosaggal egy kirandulas soran.

Void Bunkoid 2016.06.15. 12:21:15

A cikk fogalmazása, stílusa, szóhasználata KURVAJÓ, tök jókat derültem rajta :)

Az osztálykirándulás viszont ööö...gyakorlatilag tök ugyanaz a funkciója, mint a céges csapatépítő programoknak.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.15. 12:34:05

@Void Bunkoid: ez vagy kapitális fasság vagy valami nagyon elromlott. Minket még úgy vittek osztálykirándulni, hogy megmutattak történelmi emlékeket, múzeumokat (pl. Vasarely múzeumot, ahova szülőkkel mi nem nagyon mentünk volna), kivittek a természetbe, szintén olyan helyekre, ahova melósok kölykei csak így tudtak eljutni, voltunk cseheknél stb.

Phteven 2016.06.15. 12:35:38

Gyerekként szerettem az osztálykirándulásokat. A kútúrális programokat nem. Gyerekként egyszerűen nem tudott lekötni egy templom, vagy kiállítás. Az utazást, szabad programokat, kirándulásokat imádtam.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2016.06.15. 12:38:10

Ha nem lettek volna az osztálykirándulások, sosem jutok el a Bükkbe, a Pilisbe, a Mecsekbe a Viharsarokból. A legjobb a két hetes vándortábor volt a Mecsekben. Életre szóló élmény. Mostanában az Erdélyi-szigethegységbe járok és nagy öröm a természetjárás.

Bogyó 2 2016.06.15. 12:47:14

Hát szar dolog lehet a posztírónak, ha nem tudja mi a jó egy osztálykirándulásban, ha neki csak nyűg. Közösségépítés, pedagógia, művelődés, közös élmények? Semmi? Csak a nyavajgás, fárasztó, meg uncsi, meg hülyék a többiek?
Mi imádtuk az osztálykirándulásokat gyerekkorunkban, s azok ma se rosszabbak, ha normálisan csinálják, sőt! Az, hogy velünk is nyaralhat a gyerek az nem ugyanaz. Kell a családi élmény, de kell a barátok, osztálytársak közös élménye is, az egész osztálynak, a tanár-diák kapcsolatnak és magának a tanulásnak is jót tehet, más oldaláról ismerszik meg sok mindenki. Nálunk az alsósok is elmennek 3 napra és fantasztikus élményekkel jönnek haza, az egész tök ingyen van, mert a szülők-nevelők báljának bevétele általában lefedezi. Persze nem puccos helyeken alszanak, van amikor jót sikerül kifogni, van amikor kevésbé, de mindenki túlélte, a gyerekek egyébként se foglalkoznak az ilyesmivel, kivéve az elkényeztetett fajta. De óriási élmény nekik, 15-20 év múlva osztogatják a képeiket a facebook-on, így lesz a mostaniakkal is. És van aki meg tényleg nem teszi ki a lábát egyébként a falujából, városából. Igen, itt is a Szeged-Ópusztaszer-Kiskunmajsa, A Balaton-környék, a Mátra-Bükk-Eger kombó, vagy a Mecsek-Pécs-Siklós féle utak vannak, de a gyerekek változnak. Aztán ott vannak a táborok. Mi minden évben visszük a gyerekeinket nyaralni, de táborba is mennek, ha lehet, mert ez más élményt ad, tanít a közösségben élni, alkalmazkodni és olyan dolgokat mutatnak nekik, amit mi nem feltétlen tudnánk. Mindkettőre szükség van ahhoz, hogy ne besavanyodott, kényelmes, nebáncsvirágok, hanem talpraesett, az életet ismerő normális felnőttek legyenek.

Hattori Lazlo 2016.06.15. 12:53:42

A gyerekek többsége nagyonis szereti az osztálykirándulásokat.. Azt meg hogy "aki akar elmegy" nevetve olvastam, mármint a gyerek ismer-akar-elmegy ?:D Eszes....
Lehet hogy szülőként nyűg, de a gyerekeknek hasznos és szórakoztató az egész...

encir 2016.06.15. 12:55:45

@kalbász: Pedig nem árt, ha a tanár kitalálja. Fiam osztályában a gyerekekre bízta az ofő, hogy szervezzék meg a háromnapos őszi kirándulást. Hát hová sikerült? A Balatonpartra, ahol csak strandolni jó, ha jó az idő, de szeptemberben ez már necces, aminthogy esett is az eső, borult volt az ég. Még jó, hogy tanerő készült titokban némi látnivalók feltérképezésével, ahova el tudta vinni az érdeklődőket, a többiek meg punnyadtak a telefonjaik mellett.

encir 2016.06.15. 12:58:08

@É2I: "Tudom, hogy érezte szegény barátom magát, mivel el-elmondta, hogy szívesen jönne. Nincs is egyetlen fényképe sem arról, amin valamelyik szobor talapzatán pózol." -
Lányom osztályában néhány tehetősebb szülő összebeszélt és azt mondták, hogy ha valakinek gondot okoz a kirándulás kifizetése, ők állják. Nagyon rendes dolog volt tőlük.

vittore 2016.06.15. 13:07:03

@konrada: +1 Szerintem a gyerekek max 20% át viszik egyáltalán BÁRHOVA kirándulni. Kell az osztálykirándulás, szeretik a kölykök. A tanárokat viszont tényleg sajnálom.

Köldök_szösz 2016.06.15. 13:09:05

Mint mindenhol az életben az iskolában is kurvára az dönt milyen emberekkel vagy körülvéve.
Általánosban az osztályom nagy része egy ordas nagy balfasz tetű volt akiknek nevetve táncolnék a sírján de sajnos a tanárok sem voltak túl rendesek legjobb esetben csak félkegyelmű kretének.
Na már most ilyen társasággal 2 percet nem bírtam együtt lenni nemhogy egy egész osztálykirándulást.
Gimiben aztán totál megváltozott a helyzet. Az ottaniak sokkal de sokkal jobban voltak és a kirándulások is emlékezetesre sikerültek.
Konklúzió: Ha kurva fos társaságban vagy és megteheted menekülj onnan mert más nem is tehetné jobban tönkre az életed mint a hülye emberek.

FF 2016.06.15. 13:18:57

Ha nem lennének osztálykirándulások, hogy tudnánk negyedszázad múlva is csillogó szemmel felidézni, ki hogyan lett brikettrészeg és mit művelt közben? :)))

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.06.15. 13:32:37

A posztoló elég antiszociális lehet, középsuliban igencsak bírtuk az osztálykirándulásokat, jó buli volt.

micsoda? 2016.06.15. 13:39:06

@Gery87: Igen, itt is vannak kivételek. Az voltam én is (nem celebgyerekként) a senki. Tanultam belőle, mert felnőtt koromban sem felejtettem el az élményt, hasznosítottam.

torró 2016.06.15. 13:40:10

Amikor az én gyerekeim iskolások voltak, általános, majd gimnázium, mindenféle iskolai közös kirándulásokra elengedtem őket. Részint, mert mi nem értünk rá, és nem tudtam volna őket elvinni Párizsba, vagy Finnországba, vagy éppen bakancsos túrára. Kifizetni viszont ki tudtam. És hidd el, a gyerek sokkal jobban érzi magát a csapattal, mint a szülővel, aki mindenen görcsöl. És van élmény anyaguk a későbbiekben, tudnak szép dolgokra emlékezni. Sőt! Én sokkal többször vinném őket ilyen közös kirándulásra. Van előnye hidd el. Tegnap az unokáim voltak Pestről, kirándulni a Velencei tónál. És élvezték. Függetlenül, hogy tudták, még tegnap este lehozták ide hozzánk őket a Balatonra. Az iskolai szüneteket itt töltik. És most őket már tudom vinni mindenfelé, mert már nyugdíjas vagyok. Igaz velünk is szeretnek kirándulni, de az osztállyal is. Persze van kivétel a gyerekek között is, van aki problémás, de Később ő is szívesen emlékszik vissza.

2016.06.15. 13:44:22

Az osztálykirándulás igenis jó. Sok nihil hely van, ahonnan semmi esély amúgy eljutni valahova. Alföldi gyerekeknek nagy buli egy túra a Zempléni-hegységben, Bükkben.
Amikor általános iskolás és gimis voltam, nem volt nemhogy okostelefon, de mobil se. Túléltük. Inkább sör-bor-unicum vonalon mozogtunk és a lányokat hajtottuk.

Aki csak a szüleivel megy nyaralni, az egy kis tápos köcsög lesz. Másrészt nem minden család engedheti meg a családi utakat. A gyereket elküldik osztálykirándulni, a szülő robotol és nincs szabadsága.

nagybalfasz (törölt) 2016.06.15. 13:50:44

@torró:
"Persze van kivétel a gyerekek között is, van aki problémás, de Később ő is szívesen emlékszik vissza."

Ez mondjuk Én problémás gyerek voltam, és nem szépítem a múltat, vegyes volt a helyzet, volt ahol jól éreztem magam, volt ahol nem. Ahol rossz volt, arra nem szívesen emlékszek, de még ami jó volt, az sem összevethető bármely olyan kirándulással, táborral, stb., amelyekre egyetemista koromban saját döntésből mentem. Szerintem akinek akkor rossz volt, és később mégis jó emlékként tekint rá vissza, annak nem igazán lehetett a suli után élete.

Azonban abban, hogy kell az osztkir, egyetértek veled, mivel mindez nem érv az osztálykirándulások ellen. Az osztálykirándulás lehet jó és rossz élmény, a tanártól, osztálytársaktól, saját személyiségtől függően. De ez alapján mindent és mindennek az ellenkezőjét el lehetne vetni.

2016.06.15. 13:51:13

Látom van itt pár ember, aki kis stréberként osztálykirándulásra is köpenyben ment és vitt krétát meg nedves szivacsot a tanárnőnek. Ahogy Bödőcs Tibi mondta.

exterminador 2016.06.15. 13:52:58

@body_andras: Mi is Prágában voltunk utolsó évben, de akkor legalább három csillagos hotelben. :)

exterminador 2016.06.15. 13:56:09

@Void Bunkoid: nekem is ez jutott eszembe, de azért nem voltak negatív élmények.

nagybalfasz (törölt) 2016.06.15. 14:05:57

@karandash:
Az a baj, a túrázást csak nagyon kevés tanár preferálja. Nekem sajnos nem volt szerencsém ilyen ofőhöz, fakultatívként persze elmentünk páran 1-1 szervezett túrára.

Netuddki. 2016.06.15. 14:18:57

@neet: "A poszter sose volt gyerek?"

Nem, a poszter már így született, billentyűzettel a kezében, blog.hu bloggerként.

Mr. Waszabi 2016.06.15. 14:49:42

Azért van annak egy csapat építő jellege is, ha nem színházba vagy múzeumba mennek egy napos programra, hanem valami kalandosabba megy az osztály, 2-3 napra.
Én is szívesen emlékszem vissza a kamaszkori osztálykirándulásokra :)

Ybl 2016.06.15. 15:28:11

Aki nem szerette az osztálykirándulást, az az osztály seggfeje, bűzbarlangja, dagadékja vagy mulyája volt.
Akiből meg sunyi internetes újságíró lett, arra az összes jelző illett.

sas70 2016.06.15. 15:38:56

Középiskolában élveztem a kirándulásokat, szó szerint!

Ask no question 2016.06.15. 16:06:14

Fogalmam sincs manapság milyenek az osztálykiránduló gyerekek, de én imádtam az osztálykirándulásokat. Olyannyira, hogy ha összefutunk egy-egy régi osztálytárssal, nagyokat hahotázunk az ott történteken.
Nálunk egyébként rendszeresen a tanárok itták le magukat és mi vigyáztunk rájuk, de biztos van más is máshol.
Talán az lenne a legegyszerűbb, ha az osztály eldöntené, hogy ki menne és ki nem menne, aki nem szeretne részt venni, annak meg jut 1-2 iskolamentes nap.
Ennyi :)

15DömDöDöm 2016.06.15. 16:16:43

Normalis gyerek, sot felnott elvezi a kirandulast, a megszokott rutinbol valo kilepest. Igen, meg az autobuszozast is. A szerzo eppen nagyon depis lehet ha ilyen soteten lat egy teljesen artalmatlan, es amugy altalaban szorakoztato dolgot. Miert kene egy bar depis vagy retardalt kolyok (vagy a szuleik) miatt, akik nem kepesek elvezni az eletet, eltorolni valamit ami a tobbieknek jo? Maradjatok otthon! Ezzel szivesseget tesztek a kozossegnek. Az mar mas kerdes hogy bizonyos iskolakban mar eleve alacsony a szinvonal, mert pl. a kozepiskolas olyan kornyezetbol jon, ahol zero kultura, es a legkedveltebb idotoltes az ivas vagy a netezes. Pont ezert kell altalanosban vinni oket, hogy valami normalisat is tapasztaljanak, igy talan lenne esely nekik kilepni a lumpenproli szocializaciobol. Az osztalykirandulas meg a munkahelyre is felkeszit - mit gondolsz jobb munkahelyen nem kell majd csapatepitesen reszt venni? Na ugye...

15DömDöDöm 2016.06.15. 16:19:13

@Ask no question: @sas70: Minden normalis gyerek imadta! :))

Alick 2016.06.15. 16:27:32

Kirándulni gyerekként is jó - de nem biztos, hogy a suliból megszokott osztálytársakkal és tanárokkal. Anno jópár osztálykirándulás idejére találtam magamnak jobb programot, de (fakultatíve) ma is jó lehet az ilyesmi.

Péter A Szilasi 2016.11.10. 01:27:58

Nagyon jó cikk,egyetértek.De az emberminiszternek sajnos hiába szólnánk,mert az be van oltva ész ellen!:))Lehet az ilyenekkel beszélni?Örülünk ha nem látjuk!

Péter A Szilasi 2016.11.10. 01:56:26

@Péter A Szilasi: Az osztálykirándulás tényleg jó,-a gyerekeknek!Nem is őket féltem én,hanem a pedagógust.Mióta a tanárnak csak felelőssége van,de hatalma az semmi,azóta minél kevesebbet van összezárva a kölykökkel,annál jobb.Törje ki a nyakát ,vagy igya sakálrészegre magát a hülye kölyök a saját szakállára,ne a tanár felelősségére!

Blanka Kis 2019.01.01. 22:15:27

@Hattori Lazlo: szerinten nincs igazad. Gimis vagyok és útálom az osztálykirándulásokat. Szenvedés az egész, és még fizetni is kell érte. A sok piás gyerekkel semmi kedvem két vagy több napot eltölteni. Rádaásul nem csak ivás hanem nemi érintkezés is történik egészem 11-től hajnali 3-ig. Melyik értelmes embernek van kedve ehez.

Blanka Kis 2019.01.01. 22:31:46

Szerintem igaza van a posztolónak! Az osztálykirándulások arról szólnak, hogy az iskolában már egyébként is fennálló menő csoportok igyanak meg szexeljenek. A többieket, a többi kis csoportot mégjobban kiközösítsék, megalázzák és szekálják. Jobb esetben ezeken a gyerekeken átnéznek a "menők". Aztán ott a sok csapatépítő program, hogy jobban megismerjük egymást meg ilyenek. Isten ments, hogy rólam bárki is megtudjon valamit amit nem kell megtudnia. És én igen is élveznék egy múzeumi vagy színházi látogatást. Vagy egy előadást pl a szénizotópos kormeghatározásról, vagy a nagy bumm elméletről vagy a környezetvédelemről, akár az univerzumról is. De nem mert azt a sok ősember nem kedvelné. Na de engem meg a hülye programok nem érdekelnek. Van két barátom velük elszenvedem azt a pár napot, bár ennél még a tz írás is jobb lenne.
süti beállítások módosítása