HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van az óraátállításból

2016.03.31. 21:46 Elegem Van

Már elmúlt néhány nap az óraátállítás óta, mégis sokan kóvályognak, mint az őszi legyek. Szerintem hülyeség ezt az egész felfordulást csinálni, mert nem sok értelme van. Még ifjú fejjel utáltam meg ezt az idő tili-tolit. Imádtunk focizni, és ki nem mondott megállapodás volt a szülőkkel, hogy sötétedésig mehet a meccs. Tavasszal folyamatosan világosodott, így szépen kitolódott a labdakergetés ideje. Aztán az Úr 1980. évének április havának 6. napján felfordult a világ. Békésen ment a játék, amikor aggódó szülők - köztük atyám - jelentek meg a dühöngőnél azzal, hogy indulás haza, mert idő van. Mi gyerekek az égre mutogattunk, a szülők meg az órájukra. A generációs ellentét persze a szülők javára oldódott fel.

Nem tudom, kit kell átkozni azért, amiért a Nap járását elszakította az idő mérésétől, de láthatóan jól kitolt az emberiség azon részével, ahol ezt a felesleges játékot játsszák. Szokták persze azt mondani, hogy nem felesleges, hivatkozva az energiamegtakarításra. Csakhogy van itt néhány apróság, amely miatt nehezen hihető a mese. Ha jól emlékszem korábban az volt a hivatalos verzió, hogy egy Tata vagy Keszthely méretű város éves villamos energia szükséglete spórolható meg éves szinten. Erre mindenki Tatára meg Keszthelyre akart költözni, hiszen ott nem kell áramdíjat fizetni, annyira jól sikerült a takarékossági intézkedés. Ezért egy ideje nem nevesítik a magyar Skócia helyszíneit, általánosan dobnak be valami számot. Most a MAVIR-ra hivatkozva az a trendi, hogy 30-40.000-es városnyi villamos energia spórolható meg. Ez a kanonizált szám, ezt szajkózza az összes tévé, rádió, újság. És ha sokszor és sokat mondanak valamit, képesek vagyunk elhinni. Felhívnám azonban a figyelmet arra az apróságra, hogy 10.000-es eltérés picinyt tág határnak mondható. Akkor most 30.000-es városnyit takarítunk meg vagy 40.000-est? Látható, hogy kamu az egész, azok sem tudják, akik mondják. De valamit kell mondaniuk az aggódó plebsnek, hát össze-vissza beszélnek.

Az átállítást kritizálók érveivel nem törődik senki, pedig azok sem súlytalanok. Először is az árammegtakarítás nem bizonyított. A technikai fejlődés, az áramfelhasználási szokások változása miatt az sem biztos, hogy keletkezik-e egyáltalán bármilyen energiamegtakarítás. Nyáron megy a légkondi, a számítógépek fogyasztására az óraátállításnak nem sok hatása van, a világítás energiatakarékos fejlesztései a mindennapok részévé váltak, akkor meg minek ez egész. A közvilágítás pedig Tiborcz úr reformjai után mutat jelentős visszaesést a felhasználásban. Igaz, ez belekerül némi rendőri túlórába, mert kísérgetni kell az úton átkelőket. A tehetséges Tiborcz úr modernizálta Rejtőt, aki szerint nem lehet minden pofon mellé forgalmi rendőrt állítani, de a mai Magyarországon Tiborcz úr munkásságának hála minden villanyoszlop mellé jár a rendőr.

oraatallitas.jpg

A másik ellenérv az emberek biológiai órájának felborulása. Legalább egy hét-tíz nap, amíg a népek megszokják az átállással járó változást. Addig kialvatlanul szédelegnek, tompán, fejfájósan jönnek-mennek, kódorognak. A kisgyermekeseknek különösen nehéz, mert alapjaiban borul a nagy műgonddal kialakított napirend. Nem tudom, hogy az így kieső munkaórákról, hatékonyságcsökkenésről vezet-e valaki statisztikát, ám a magam részéről bármikor tudok olyan blöff-ízű szöveget keríteni, mint a 30.000-40.000-res városnyi megtakarítás. És ha még hozzáteszem, hogy: "Brit tudósok szerint...", már keringhet is a sajtóban az egzakt tudományos magyarázat az átállás káros hatásáról. Indítsuk hát útjára a tudományos megfigyelést: "Az Elegem Van Blog brit tudósokkal közösen folytatott kutatásai alapján megállapítást nyert, hogy az óraátállítás évente 30-40 millió munkaóra kiesést okoz, amely egyes tudományos körökben kétségessé teszi az egész intézkedés értelmét és jelentős - március és október hónapra vetítve - 30-40%-os GDP visszaesést vonhat maga után." Na, ezzel a megállapítással vitatkozzon, aki akar.

A világ egyes részein nem teszik ki ennek a tortúrának a polgárokat. Az oroszok például - akiknél amúgy is van egy rahedli időzóna - néhány éve kiszálltak ebből a felesleges emberkínzásból. (Birca főszerkesztő úr megharagszik, mert elvettük első kommentjének lehetőségét.) Azt hiszem, nekünk magyaroknak is el kellene gondolkodnunk ennek az idejét múlt, ám káros átállítósdinak a beszüntetésén.

Ha elég sokan mondjuk, hogy elegünk van az Idő becsapásának gyermeteg kísérletéből, talán meghallja valamelyik okostojás.


108 komment

Címkék: történelem óra európa életérzés megtévesztés becsapás EU

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr638547386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pixynor 2016.03.31. 22:27:38

"Ha jól emlékszem korábban az volt a hivatalos verzió, hogy egy Tata vagy Keszthely méretű város éves villamos energia szükséglete spórolható meg éves szinten. Erre mindenki Tatára meg Keszthelyre akart költözni, hiszen ott nem kell áramdíjat fizetni, annyira jól sikerült a takarékossági intézkedés. "

Hát ez volt a nap poénja :) Nagyon jót vigyorogtam rajta. Egyébként teljesen egyet értek. Korábban is alig bírtam 6-kor felkelni és most már az 5 óra. Ko vagyok egész nap tőle. Szóval ezt minden további nélkül elhiszem, és én is egy vagyok a vizsgált alanyok közül: ""Az Elegem Van Blog brit tudósokkal közösen folytatott kutatásai alapján megállapítást nyert, hogy az óraátállítás évente 30-40 millió munkaóra kiesést okoz, amely egyes tudományos körökben kétségessé teszi az egész intézkedés értelmét és jelentős - március és október hónapra vetítve - 30-40%-os GDP visszaesést vonhat maga után."

panelburzsuj 2016.03.31. 22:58:59

@Pixynor:
Támogatom - de a tüntetést az őszi visszaállítás utánra időzítsük, nehogy bennragadjunk a napjárástól "eltérített" nyári állapotban.

(Kellemetlen mellékkörülmény, hogy egy rakás országot kellene rávenni az egyszerre, egyirányba cselekvésre. Pontosabban: nemcselekvésre legkorábban jövő ugyanilyentájt.)

Pixynor 2016.03.31. 23:15:52

@panelburzsuj: Hát a felkelés miatt semmiképp ne most vonuljunk az utcára. Bár fèrfiasan bevallom, hogy azt is élvezem, hogy nem du 4 kor kezd sötétedni. Sötétben állandóan fekvési kényszerem van :)

Főgebra 2016.04.01. 10:04:37

Hajdanán, amikor foglalkoztam vele, hogy "ha nem lenne átállítva, akkor ennyi, meg annyi lenne, meg a jó annyukat", addig egyfolytában totálkáros voltam. Aztán beszedtem a "Leszaromtablettát" és nem foglalkozom vele, nem járatom rajta az agyam!
Doktor úr azóta jól vagyok! :-)

Bobby Newmark 2016.04.01. 10:48:08

Nekem fel sem tűnt. Hét közepén mondta valaki, hogy óraátállítás volt, én meg csak pislogtam, hogy jaa, az most volt?

Az összes eszközöm átállt tökmagától, olyan órám nincs, amit manuálisan kéne állítgatni.

lorien · http://lorien.blog.hu 2016.04.01. 10:55:18

"Nem tudom, kit kell átkozni azért, amiért a Nap járását elszakította az idő mérésétől, de láthatóan jól kitolt az emberiség azon részével, ahol ezt a felesleges játékot játsszák."

Ez hatásvadász érv, de nem helytálló. Igazából a tavaszi állítással közelebb kerülünk a "valódi időnkhöz", mert földrajzilag olyan az elhelyezkedésünk, hogy már inkább a szomszédos időzóna (mint pl. Románia, Ukrajna) lenne megfelelőbb számunkra.

Ettől függetlenül én sem szeretem az állítgatást. Maradjuk a nyári időszámításnál mindig, kit érdekel, hogy télen tovább van reggel sötét, cserébe este egy órával jobb.

Mérnork 2016.04.01. 11:02:49

Kurvára nem kéne összevissza állítgatni azt a k órát, mer az ember nem egy kib@xott robot.
Amúgy meg pont forítva kéne állítani, mija f@xomért jó az, hogy nyáron este 10-11-ig világos van, télen meg már fél háromkor sötétedik.

Kivlov 2016.04.01. 11:04:54

csak abból?
de jó neked...

Bobby Newmark 2016.04.01. 11:11:17

@lorien: Az vigasztalhat, hogy nem csak mi vagyunk így ezzel, hanem a hosszúsági körünkön mindenki, Norvégiától Angoláig. A mellettünk keletre lévő időzóna szélessége a harmada a miénknek.

Spanyolok meg a ló túloldala, simán Greenwichtől nyugatra vannak, és mégis még csak nem is a greenwichi időt használják, hanem a miénket.

De igazából nem az időzónákkal baszakodás a megoldás erre, hanem a rugalmas munkaidő... :P

xhris2 2016.04.01. 11:17:10

Hihetehlen, ez a hiszti, ezt az energiát abba is fektethette volna a t. szerző, hogy nem hasból-fejből mondott adatokat ír le, hanem szépen becsületesen utánajár a dolgoknak. Ugyanis, akik a fentieket állítják azok birtokában vannak azoknak az a konkrét adatoknak, amik alapján el lett döntve ez az óraátállítás. Már csak azért is mert mondjuk energiaszolgáltatók, és egy dolguk van: mérni a fogyasztást.
A tények birtokában ugyanúgy fenn lehet tartani az álláspontot, sőt akár meg is lehet cáfolni, de ez így, ahogy le lett írva, amatőr, szakmaiatlan, és nevetséges.

mz//iksz 2016.04.01. 11:20:19

Hűű de nehéz, egy éveben kétszer át kell állni és egy órával később vagy még szörnyűbb korábban kelni. Mindenhol leírják, hogy ez egészségre ártalmas. Én meg hetente egyszer 24 órázom, nem mondanám hogy önként, na ez a szívás.. Inkább az ilyen munkaköröket kéne csökkenteni, mert ez ártalmas nem az időátállítás.

Bobby Newmark 2016.04.01. 11:25:41

@xhris_: Amikor bevezették még igaz lehetett, de pár éve pont a szolgáltatók mondták már, hogy teljesen felesleges.

rozsomák 2016.04.01. 11:33:36

"az emberek biológiai órájának felborulása"
ahha...hogy ez mekkora baromság, azt ugye te is tudod.

Te, tudok számodra néhány érdekes témát.

A késsel villával evés, mint az emberek természetes létével ellenkező szokás bevezetése. Erről is olvasnék egy jó kis szösszenetet.
Téged amúgy is zavarhat születésed óta.

metal · http://electric.blog.hu 2016.04.01. 11:35:22

Akik folyamatosan sírnak (most pont ezért), azok mit csinálnak akkor, ha úgy alakul a munkahelyükön a meló, hogy 1 hétig 1 órával korábban kezdődik (és egy órával tovább is tart)?
Vannak azok az emberek, akik a pozitív dolgokkal foglalkoznak, és vannak azok, akik mindig sírnak valamiért:
-télen hideg van
-nyáron meleg
-tavasszal, ősszel óraátállítás
....
....

xhris2 2016.04.01. 11:36:36

Elhiszem, de valaki hozzon már konkrét adatokat, mert ez addig feltételezés. Próbáljuk már kicsit komolyabban venni magunkat! Vagy ha ez nem megy, akkor értelmetlen ilyen hisztikről blogot írni. Tessék beszedni altatót, nyugtatót, és a probléma meg van oldva.

Tranquillius 2016.04.01. 11:39:06

Tök jó lett volna, ha Elegem Van úr kiszámolja, hogy realizálódik bármiféle energiamegtakarítás az óraátállítással, vagy sem. Akkor legalább valami tényszerű adat is került volna a cikkbe, ami alátámaszthatná a szerző érzelmeit.

xhris2 2016.04.01. 11:44:49

Egyébként alapvető dolgokat nem vesznek figyelembe a döntéshozók, ahogy azt Mogács Dániel is már remekül megfogalmazta, kétféle ember van, a koránkelős (pacsirta), és a későnkelős (bagoly). A baj ezzel csak az, hogy a világot a pacsirták irányítják. Ezért van, hogy annak is reggel kell kelnie, akinek délután kezd jobban működni az agya, és mire hasznossá tenné magát, már mehet is haza. Otthon meg éjszakáig nézi a tévét, meg fogyasztja az áramot, mert az agya még mindig pörög. Na, ez a pocsékolás, nem az óra-nem-átállítás. És még egészségtelen is.

Barbaarb 2016.04.01. 11:44:49

Én is egyetértek azzal, hogy nem kellene állítgatni, és én a nyárit tartanám meg, mert bár tudom, hogy a téli az eredeti, de szerintem praktikusabb, mert gáz lenne ha nyáron már 20-21 között besötétedne, de már 3-tól világos lenne, a tél meg ebből a szempontból kevésbé fontos.

Ugyanakkor meg kell jegyeznem, hogy a energiatakarékosság nem csak fantázia, ami a lámpakapcsolgatásból adódik éppen azért, mert az állítás nélkül nyáron 3-tól 20 óráig lenne világos, nem 4-től 21-ig, így egy órával közelebb állítják az időt az emberek fennléti idejéhez.
Aztán ezzel szemben figyelembe kell venni a hátulütőket, és tényleg érdekes lenne a hatékonyságcsökkenést megvizsgálni, de azért azt túlzásnak tartom, hogy 7-10 napig csak kóvályognak az emberek. Én kifejezetten könnyen átállok.
De még olyat is hallottam, hogy ilyenkor megnő a stroke-ok száma, de egészségileg biztosan megviseli az embereket, szóval maradjon a nyári időszámítás!

Ezt nem lehet népszavazással eldönteni? Jó lenne, csak a népszavazás időpontját április első vasárnapjára kellene tenni.

xhris2 2016.04.01. 11:46:34

Ha nem is népszavazás, de elektronikus szavazás már van a témában:
evoks.hu/topic/legyen-e-magyarorszagon-a-jovoben-nyari-idoszamitas

DarthVader 2016.04.01. 11:49:28

Ki nem szarja le az energiamegtakaritást. Az a lényeg, hogy nyáron nem kell este 8-kor bevackolni, télen meg nem kell reggel 8-kor sötétben kezdeni dolgozni. Cserébe azon elvetélt egyedeket leszámítva, akik kivétel nélkül minden nap (!!!) ugyanabban az időben fekszenek és kelnek, a többieknek egy perc fennakadást nem okoz az átállitás az életében. Aki nem ilyen és nagyon veri a tamtamot hogy mennyire fáradt, az mit szól akkor amikor valami buli eltart vagy hajnali 3-ig. Egy fél évig nem tér magához?

Úgyhogy nem kell ehhez az óraállitgatáshoz hozzányúlni, teljesen jó ahogy van.

xhris2 2016.04.01. 11:55:28

Tulajdonképpen minden döntés pont így történik ebben az országban, ahogy a kommentelők is tennék. Saját véleményre alapozva, mindenki mást nagyívben leszarva. Ha majd egy óraátállítást ellenző lesz hatalmon, akkor jól eltörli ezt, független attól, hogy kinek mi a véleményre róla. Már csak ezt kell kivárni ;)

Berni Balogh 2016.04.01. 12:07:35

Nemrég lett világos, mióta ilyen "slágertéma" hazánkban a "fölösleges" óraátállítás: Putyin gazda tavaly eltörölte a birodalmában, így a csatlós aldiktatúra is jobb lenne, ha feladná! Dicséretes, hogy maga a posztíró is elárulja ezt az összefüggést!

pushup 2016.04.01. 12:14:09

amikor kitalálták, akkor az elektromos áram fogyasztása egy lakásban nagyjából kimerült a világításban, amit 40-60-100 wattis izzókkal oldottak meg. Ezek a napsütéstől függő mértékben világítottak valamennyit.
manapság világítani 3-4-12 wattos ledes, meg kompakt fénycsöves megoldásokkal szoktunk, ellenben a villanysütő, mikró, tévé, pc, laptop, hajsütővas, settopbox elviszi simán a 20-szorosát a világításra felhasznált elektromos teljesítménynek, szóval ez az indok szerintem bőven okafogyottá vált.
a másik fele, hogy hetekig kóvályog az ember? hát irigylem a problémáit. az ilyen ember soha nem kelt egy órával korábban bármi miatt, nem maradt fent tovább egy film, egy buli, egy vendégség miatt? vagy akkor is egy hétig beteg volt? mert akkor az nem az óraállítás problémája; azt kezelni kell.

Bobby Newmark 2016.04.01. 12:18:50

@Barbaarb: Ja, csak ezt mondjuk _gyertyák_ megtakarítására találta ki Benjamin Franklin, azóta meg van már például légkodni is, ami pont nappal megy nyáron.

Szal lehet, hogy nem ártana így 200 év után kicsit felülvizsgálni a dolgot, úgy igazából.

Mogyi84 2016.04.01. 12:34:43

Azért mielőtt a szerző úgy érzi, most aztán megmondta a tutit, szeretném emlékeztetni rá, az óraállítás nem fáj. De tényleg nem.
Az, hogy kótyagos, millió más okból lehet.

Viszont a fanyalgók mindig megfeledkeznek egyszerű dolgokról: például enélkül hajnali háromkor lenne világos, így csak négykor.
Enélkül este nyolckor menne le a nap, így este kilenckor.
Mi a francnak kell ebből az óratoligálásból - ami ismételten mondom NEM FÁJ - ekkora balhét csinálni????

metal · http://electric.blog.hu 2016.04.01. 12:42:56

@Barbaarb: "De még olyat is hallottam, hogy ilyenkor megnő a stroke-ok száma, de egészségileg biztosan megviseli az embereket, szóval maradjon a nyári időszámítás!"

aki ettől stroke-t kap, az megkapná a következő 1 hónapban amúgy is. Egyszerűen semmivel nem okoz nagyobb stresszt, mint bármi kisebb változás az ember életében.

agarik 2016.04.01. 13:00:08

@xhris_: Az Elektromos Művek sem tette.
Akkor mi minek?

Bobby Newmark 2016.04.01. 13:08:48

@Mogyi84: Nem a nyári idővel van gond, hanem a télivel. Földrajzi helyünk szerint igazából a nyári a valódi időnk, és a téli van egy órával elbaszva, csak politikai okokból, a Nyugathoz tartozás okán vagyunk az ő időzónájukban.

Az a szopás igazából, amikor télen hirtelen nem hatkor sötétedik, hanem ötkor. Ez a tavaszi átállás eléggé mindegy. Továbbá nekem aztán az is kurvamindegy, mikor kel a nap, van redőnyöm. A sötét a szar.

élhetetlen 2016.04.01. 13:27:09

@Bobby Newmark: „De igazából nem az időzónákkal baszakodás a megoldás erre, hanem a rugalmas munkaidő... „. Na, azért ne engedd el teljesen a fantáziádat. Képzeld el azt a sulit, ahol minden diáknak akkor kezdődne a matekóra, amikor beér. Vagy lemész reggel a boltba, de a nyitó még nem futott be a kiírt nyitási időre, vársz egy félórát, befut, de a pénztáros majd csak egy óra múlva… Az óra átállítást én is utálom, de a rugi nem sok mindent oldana meg.

élhetetlen 2016.04.01. 13:35:14

@Bobby Newmark: „olyan órám nincs, amit manuálisan kéne állítgatni.”. Speciális helyzet. Nekem állítandó a két karórám, a vekkerem, a konyhai faliórám, a nappaliban levő achát lapos asztali órám, és még a buta telefonom is. Én azért elmolyolok ezekkel.

élhetetlen 2016.04.01. 13:38:18

@mz//iksz: „Én meg hetente egyszer 24 órázom”. De ugye azt belátod, hogy a helyzeted attól nem romlana, ha nem lenne óra átállítás?

I_Isti 2016.04.01. 13:38:27

de hova lett Birca ?

huttinger 2016.04.01. 13:47:17

"""Már elmúlt néhány nap az óraátállítás óta, mégis sokan kóvályognak, mint az őszi legyek. """

Akkor egy thaiföldi nyaralásra se menj.

Lady Ann 2016.04.01. 13:51:12

Hja, legalább végre tudom, miért vagyok már egy hete fáradt, kávé ide vagy oda... Hmm, most azt hiszem, a kávéforgalmazók lobbizták ki az óraállítgatást.

élhetetlen 2016.04.01. 13:51:48

@xhris_: „Tessék beszedni altatót, nyugtatót, és a probléma meg van oldva.”. Az a probléma van megoldva altatóval, nyugtatóval, ami nem lenne, ha nem mesterségesen generálnák az óra átállítással. Ha valaki kitalálná, hogy minden ház elé készítsenek vizesárkot, és csak azon keresztül lehetne kijutni, akkor te azt mondanád, hogy mindenki vegyen egy gumicsizmát, hordja magával, és, ha kell vegye fel, menjen át a vizesárkon, és a probléma meg van oldva. Aki meg azt mondja, hogy ezt a problémát ki lehetne hagyni az életünkből, az meg csak rigolyás. Ja.

élhetetlen 2016.04.01. 13:56:39

@metal: Igen télen hideg van, akár -20fok, nyáron meleg van, akár 36 fok, jobban szeretnék átlag 25 fokot, de ez nem rajtunk múlik. Most akkor miért kell még kellemetlenségnek az óra átállítás? Mert ezen lehetne változtatni, nem úgy, mint a klímán.

s 2016.04.01. 14:01:38

@Barbaarb: "Ezt nem lehet népszavazással eldönteni?"

Nem. Mert erdősiné meg a kopaszok nem engedik. Ők azt akarják, hogy minden nap vasárnap legyen, semmi ne legyen nyitva, de ha lehet, akkor már egy órával korábban sem.

s 2016.04.01. 14:04:01

@DarthVader: Engemet nem csak az óra átállítás zavar. Engemet már az is zavar, ha az a kibaszott óra magától megy, mindenféle állítgatás nélkül. Azt is tiltsák be, vagy odabaszok.

dukeekud 2016.04.01. 14:04:59

Szerintem is baromsag, hogy egy evben ketszer osszezavarjak az idot, a semmiert.
Ma mar a legkondik tizszer annyit fogyassztanak mint amit vilagitason megsporolnak.Tobb kart okoz, az evi ketszeri kaosz mint amennyit sporolnak az aramon.
Mindenki elkesik, elalszik, elfejlt valamit.
Marhasag.

élhetetlen 2016.04.01. 14:06:12

@DarthVader: Elvetélt egyed vagyok. Ifjú koromban kétszer buliztam hajnalig, na, nem félév kellett, csak három nap, mire visszatértem magamhoz. Persze, nagyon sokszor dolgoztam hajnali háromig, négyig, az más, azt sem viseltem jól, de önszántamból soha többet nem éjszakáztam. Tényleg van, aki nem bírja.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.01. 14:24:33

Korunk egyik nagy gonja az óraátállító terror évente kétszer.

A humanista Oroszországban betiltották ezt 3 éve.

ArgonX 2016.04.01. 14:27:03

Hihetetlen, hogy minden óraállításnál hallagtni kell valakitől ezt a szánalmas nyavajgást... Én észre sem szoktam venni, pedig hajnalban kelek. Mindenesetre megnyugtató, hogy van, akinek ez a legnagyobb problémája az életben.

Én örülök, hogy nyáron sokáig van világos, nekem ennyi pont elég, az áramszámlát meg pont lesz*rom...

2016.04.01. 14:36:47

Nekem meg abból van elegem, hogy minden faszom oldalra regisztrálni kell.

Szavaztam volna, de előbb regisztráljak!

Innen üzenem: REGISZTRÁLJON az, akinek hat anyja van!

Exploiter 2016.04.01. 14:47:24

@ArgonX:

Azon megy a problémázás, hogy nem lenne-e jó, ha télen IS tovább lenne világos.
Meg még állítgatni sem kéne.
Tiszta haszon.

Ha kiírja valaki a népszavazást a zónaugrásról, szavazok.

Bobby Newmark 2016.04.01. 15:37:56

@élhetetlen: Ja, nyilván nem társadalmilag, hanem egyéni szinten. Én reggel 7:00-9:30 közt akkor érkezem meg amikor akarok, nem érint az átállítósdi, ha reggel nincs kedvem felkelni hatkor, akkor alszom nyolcig. És mindenki bekaphattya, oraátállítással együtt. :P

DarthVader 2016.04.01. 15:53:29

@Exploiter:

Nem azon megy. Az eredeti felállás a jelenlegi téli időszámítás. Tehát arról megy, hogy

v. 1 ezek szerint a nyári átállitást szüntessék meg - tehát legyen a téli folyamatosan - azaz nyáron sötétedjen hamarabb. Lótúrót !

v. 2.1 menjünk egy időzónával arrébb keletre, azaz a mi mostani nyári időnk lenne a téli, az akkori nyárink meg még egy órával tolódna (ha lenne óraállitás, merthogy a románoknál és ukránoknál is van pl, ha jól tudom) és akkor nagyjából fél 11-kor lenne sötét - én bagoly vagyok, ebben benne lennék erőssen :), bár télen azért nagy cumi lenne reggel 8-kor sötétben dolgozni kezdeni.

v. 2.2 menjünk egy időzónával arrébb és ne legyen időátállitás. Akkor viszont egyik szomszédunkkal se egyezne nyáron az időnk.

Szerintem minden maradjon így, oszt' jónapot :)

DarthVader 2016.04.01. 15:55:59

@DarthVader:

a V2.2 helyessen ugy hangzik, hogy nyáron a jobb télen meg a bal szomszédunkkal egyezne. menetrendeket érdekes lenne összehozni :)

Bobby Newmark 2016.04.01. 16:10:48

@DarthVader: Viszont az oroszokkal igen, az meg nagyon hasznos. :P

Egyébként a menetrend a legkevesebb, abban amúgy is van mindenféle szopózás, hogy nyáron meg télen, meg tanítási időben, meg munkanapon, meg munkaszünet előtti utolsó napon, meg pihenőnapon, meg munkaszüneti napon... Péklapát járna a kitalálójának érte egyébként, ha nem lenne ennyire beágyazódva, meg nem lenne a kitalálója kb 100 éve halott.

Exploiter 2016.04.01. 16:24:07

@DarthVader:

"Az eredeti felállás a jelenlegi téli időszámítás."

Tudom. Azzal van a baj.

Én mégis a V2.2-t választanám, ha lehet, mert nekem jó, aki időpontot egyeztet, az meg így járt.

ubu1a 2016.04.01. 17:50:56

Az óraállítgatástól nem lesz kevesebbet sötét egy nap, csak máskor. Így Tiborcz úr áldásos tevékenységére sincs ártalomcsökkentő hatással. Bár nem tartozik szorosan a témához, de a LED világítás kiépítése csak rontott a az energiatakarékossági helyzeten: míg a LED-ek fényhasznosítása legfeljebb laboratóriumokban súrolják a 100 lm/W értéket, addig a lecserélt kisnyomású nátriumlámpák bőven felette teljesítettek.

efi 2016.04.01. 17:54:47

A szerző októberben min fog nyavajogni?
Hogy mindenki annyira kipihent a plusz egy órától, hogy fárasztó vicceket mesél?
Az emberek meg nem ettől fáradtak és nem emiatt kóvályognak és nem csak most, hanem mindig azok. És ennek oka a sok pacsirta típusú idióta, akik ránk erőltették a 8,7,6 órás munkakezdést, meg 7, f8-as sulikezdést.

ubu1a 2016.04.01. 17:59:18

@DarthVader: Vannak nagy területű országok több időzónával és vannak országok, ahol tartományonként változó, hogy van-e téli-nyári időszámítás. Mégis megoldják valahogy.
Például észak-déli irányba nagyobb kiterjedésű országok esetén az egyenlítőhöz közelebb nincs jelentősége az állítgatásnak, így ott hanyagolják a témát.

odamondó 2016.04.01. 18:16:57

Nem értek egyet az óraátállítással de azért kicsit erősnek érzem hogy az emberiség befosik évi 2x 1 óra változástól.

Kéne nektek egy kis jó váltott 3 műszakozás aztán örülnétek ennek az 1 óra átállításnak 2x évente.

ubu1a 2016.04.01. 18:17:21

A jelenlegi óraállítgatás a reggeli napkelte idejét simítja annak természetes ingadozásához képest a napnyugta rovására. Ez azt feltételezi, hogy minden ember reggel egyszerre kel és nagyon fontos dolgot kezd csinálni, míg a nap vége már nem érdekes és mindenki annyit van ébren önszántából napnyugta után, amennyit szeretne. Nos, lehet, hogy a 70-es, 80-as években - mikor ezt az egész f@sságot kitalálták - mindez nagyjából így volt, de ma már egyáltalán nincs így. Már nem a vas és acél országát építjük, nem sok ezer fős üzemekbe járunk reggel 7-re dolgozni, hanem mondjuk 9-re vagy egyenesen kötetlenül dolgozunk. És akkor még nem is beszéltünk a délutánosokról, több műszakosokról stb. Ellenben nagyobb a fordulatszám, sokszorosak az elvárások, így sokkal nagyobb szerepet kap a (jelenleg kizárólag délutánra-estére feltételezett) kikapcsolódás. Ez pedig pont a napnyugta simítását, vagyis fordított óraállítgatást indokolna.
Az egész tulajdonképpen baglyok és pacsirták harca. Kutatások azt mutatják, hogy kb. ugyanannyian vannak. Így tehát nem nehéz belátni, hogy az lenne a legjobb, ha nem tekergetnénk az órát.

jet set 2016.04.01. 18:18:25

Most komolyan mindenki mindennap ugyanakkor fekszik le és kel fel?

ubu1a 2016.04.01. 18:25:57

@ArgonX: Ha hajnalban kelsz, a jelenlegi állítgatás neked tulajdonképpen jó, mert kb. ugyanakkor világosodik minden nap télen-nyáron. Ha örülsz, hogy nyáron tovább van világos (szerintem ennek kb. mindenki örül), de nem zavar, hogy télen nincs, akkor szintén nem okoz neked gondot az óraállítás.
A probléma ott van, hogy ez az életmód sokkal általánosabb volt azokban az évtizedekben, amikor ezt kitalálták, mint manapság. Így erősen megkérdőjelezhető, hogy jelenleg a többségnek jó-e így. Én arra tippelek, hogy nem, de ezt korrekt felmérésekkel és nem történelmi korú MAVIR statisztikákkal kellene igazolni vagy cáfolni.

ubu1a 2016.04.01. 18:31:52

@jet set: Nem. Sokkal inkább nem, mint mondjuk 30-40 éve. Pont ez a probléma és ezért aktuális újra ez a kérdés.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.01. 18:43:09

ennyit tapos csirket
1 het utan kovalyogni...
beszaras
mikor mentek angliaba mosogatni, akkor 1 hetig allva alszotok a konyhaban?

DarthVader 2016.04.01. 18:56:28

@ubu1a:

Igy van. Tehát nálunk is minden további nélkül megoldható, hogy Európa összes országához hasonlóan (- orosz birodalom) álitsuk az órát ősszel-tavaszal.

ubu1a 2016.04.01. 18:58:39

@hagyma: Hehe. ;-)
Lehet, hogy egy hétig alva mosogat a konyhában, de ha van egy kis esze, többet nem jön vissza. :-)
Komolyra fordítva: Bár nyilván okozhat a jetlag a téli-nyári váltáshoz hasonló tüneteket, az egyiknek nyilvánvalóan van értelme, a másik viszont legalábbis igencsak vitatható.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.01. 19:04:05

@ubu1a: mekem 8, hogy allitjak-e, nalunk 3 hete volt
eszre sem vettem
mondjuk az en munkaidom reggel ottol ejfelig barmikor lehet
de 2 eve mikor voltunk ottho/ az 6 ora/ delutan ertunk haza, masnap reggel felkeltem es 3 hetig vakacioztunk
1 ora az lofutty
azt cask bebeszeli maganak akarki
jo nagyon erzekenyeknek elfogadok kisebb almossagot 1-2 napig...

Köldök_szösz 2016.04.01. 19:08:00

Hidd el ha depressziós vagy meg minden idegbajos és amúgy sem alszol eleget akkor az óraátállítás a legkisebb fittyfaszság ami számít hahahaha
ja nem vicces

Móg 2016.04.01. 20:06:23

@xhris_: Kérdés,hogy mivel hasonlitja össze a mérést,mivel senki nem tudja,mennyi lenne a fogyasztás óraállítás nélkül.

xhris2 2016.04.01. 20:17:35

@Móg: Már hogy ne lehetne tudni? Van élet az excelen túl is. Erre jók az adat-analitikai módszerek. Ha azt ki lehet számolni, hogy mikor foglalod le a nyaralásodra a szállást, meg a repjegyet, és mikor és mire fogod költeni a karácsonyi ajándék-keretet, akkor ezt is ki lehet számítani könnyedén.

11110000 2016.04.01. 20:19:18

@lorien:
" földrajzilag olyan az elhelyezkedésünk, hogy már inkább a szomszédos időzóna (mint pl. Románia, Ukrajna) lenne megfelelőbb számunkra"

Ezt a baromságot nem nagyon kellene hangoztatni. Mert baromság.

11110000 2016.04.01. 20:25:49

"Legalább egy hét-tíz nap, amíg a népek megszokják az átállással járó változást."

Akik így vannak vele, azoknak valami egyéb bajuk van. Ha elutaznak Amerikába, akkor 2-3 hónap nekik, míg átállnak (6-9 óra eltérés)?

Nem kéne ekkora faszságokat írni.
A gondolkodás nem ártalmas, ha még nem közölte volna veled senki. Próbáld ki egyszer, mert eddig láthatólag nem tetted.

11110000 2016.04.01. 20:33:23

@Bobby Newmark:
Nem kéne baromságokat irkálni, Magyarország pont a megfelelő helyen van a téli időszámítás szerinti időzónában, ami a 7,5 foktól a 22,5 fokig tart (CET). Utóbbi Magyarország keleti határa mellett halad el pár kilométerrel (Szatmárcseke határában).

A zóna közepe meg Linz környékén van.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.04.01. 21:09:19

Mindig visítva röhögök a sok agyhalott barmon, amikor azon siránkozik, hogy jaj, most valójában 6 helyett 5 órakor kel.
Te szerencsétlen seggfej, amikor én veled ellentétben jártam hatra dolgozni, üres volt a város.
8 és kilenc között van a legnagyobb dugó, jó ha tízkor elkezdesz munkát mímelni, mi a jó retkes anyád bajod van az óraátállítással?

efi 2016.04.01. 21:14:05

@Móg:
Ezt a hülyeséget, hogy nem lehetséges a mérése, vagyis nincs mivel összehasonlítani, ne nagyon hangoztassátok (beleértve a szerzőt is).
Képzeljétek meg lehet mérni óraállítás előtti hétfőn meg utána hétfőn is. Vagy az ominózus hétvégén szombaton és vasárnap.
Jé, ugye, nahát !

Mokuscunci 2016.04.01. 21:33:08

A szerzőnek alapvetően lehetnek mentális problémái, amiket kivetít valami másra.
Mondanám, hogy ha nem jut eszébe jobb, akkor húzogasson valamit, de ettől még október végén megint beállna abba a sorba, ahol a produkálni akaró középszerűek nem tudják, miről írjanak, és akkor megírná újra, hogy neki fáj a húzogatás.
Pedig szerintem csak tehetségtelen, és mindennapi teljesítmény kényszert vett magára ezzel a rakás szarral itt fentebb.

SMFB 2016.04.01. 22:21:42

Privát vélemény: nekem tetszik, szeretem, hogy nyáron este 9-kor is világosban üldögélhetek a teraszon. Én és a családom nem átkozzuk, hanem kihasználjuk azt, hogy világosban érünk haza a munkából (kb. egy óra autózás után is!). Viszont sajnálom azokat, akiket ez megvisel. Lehet, hogy az ok sokkal egyszerűbb: miként állsz hozzá a kérdéshez. Be positive! Hátha sikerül...

Nemozoli 2016.04.01. 22:57:16

Az időzóna, amibe Mo. is tartozik, azoknak kedvez, akik a nyugati felén élnek... a jelenlegi életstílus mellett több értelme volna a délutáni-esti napfénynek télen is. Az óraátállítós intézkedéseket annak idején az állami és egyéb nagytőkés tulajdonú vállalatok kiadáscsökkentése indokolta, és emiatt nagy ívben tojtak arra, hogy a magánemberek mennyivel többet fizetnek majd az otthoni megnövekedett áramfogyasztásuk (világításuk) miatt.
Ne mondja senki, hogy jó dolog télen délután 5-kor már a csillagokat számlálni hazafelé menet, aztán meg egyből a lámpát kapcsolni, mert vaksötét van a lakásban...

patkányarcúáginéni 2016.04.01. 23:04:30

A sok szingli barom nem is gondol a kicsi gyerekekre: nekik gyakorlatilag reggel 8 helyett 7 órára kell beérniük az iskolába! Hetekig eltarthat, amíg átáll a szervezetük, nyűgösek, álmosak...a szüleik szíve szakad meg, de tehetetlenek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.02. 00:03:47

@patkányarcúáginéni:
az en szivem is megszakad
7-re jarnak iskolaba
azt a kupolajat!
hetekig a lofitty
2-3 nap es aki meg napkozben almos, az elalszik este hamarabb, mert almos...
a Te gyereked 1 oraval kesobb is ugyanolyan nehezen kel fel
a gyereknek nincs kedve Koran kelni es suliba menni, ez igy volt nyari idoszamitas nelkul is
gondolom, mikor visszaalltijask a rendes idot cask ugy ugrik ki az agybol novemberben
hehe

dukeekud 2016.04.02. 00:51:38

Engem nem erdekel melyik idozona, felolem delben is lehetne sotet, CSAK NE VALTOZON.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2016.04.02. 04:47:08

@11110000:
'Ha elutaznak Amerikába, akkor 2-3 hónap nekik, míg átállnak (6-9 óra eltérés)?'

Ezt a baromságot nem nagyon kellene hangoztatni. Mert baromság.

Mégis miből gondolod, hogy lineárisan növekszik az átálláshoz szükséges idő? Egyrészt nekem hál'stennek 1 nyugton átaludt nap doszt' elég hogy akár 12h eltérést kompenzáljon, viszont van olyan ismerősöm, akinek több nap kell, betaláljon egy napi mítingre óraállítás után. Tehát alapvetően személyfüggő a dolog.
1 hét alatt bárki, bármilyen időzónát meg tud szokni, de hogy ki és hogyan alkalmazkodik, nem fog x szeresére nőni attól függően, hogy hány órát kell 'átállnia'.

'Magyarország pont a megfelelő helyen van a téli időszámítás szerinti időzónában, ami a 7,5 foktól a 22,5 fokig tart (CET).'

Nem kéne baromságokat irkálni. (Na jó, a megállapítás ok, csak épp hamis okozat)

Ezeket a zónákat papírra rajzolt vonalak jelentik, ami semmi más nem jelent, csak papírra rajzolt vonalakat. Energiafelhasználás szempontjából tökéletesen irreleváns. Hogy nagyon sablonosan és egyszerűen toljam: A jónép télen felqrja a villanyt du 4-kor, mert sötét van. Viszont senki nem kel nyáron reggel 4-kor csak azért, mert most nem kell gyújtani villanyt, mivel egy órával korábban kel a nap papíron. Ugyanúgy 5-6-7-kor fognak kelni, ergo máris 'elpazaroltak' 1-2-3 órát a világosságból.

Bármennyire is belegázolok minden turulfetisiszta önérzetébe: A mi helyünk biza Románia mellett van ezen a téren.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2016.04.02. 04:56:30

Amúgy még senki nem említette: El kéne törölni a picsába az időzónákat. Ez nyilván jelenleg ugyan megvalósíthatatlan - pedig ez lenne a megoldás.

11110000 2016.04.02. 05:14:24

@Szántó Gábor:
Ahogy látom, idióta olvtársam, az értő olvasás művészete neked még nem megy.
Majd ha megtanultad, térj vissza.
Vagy maradj hülye, ami most vagy.

De ahogy látom, a gondolkodás sem az erősséged.

Biztos ezért irkálsz baromságokat. Mert másra nem nagyon telt. Ha a néhány egetverő faszságot nem számítjuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.02. 05:46:08

@Szántó Gábor: az ismerosodet rugnam seggbe, ha nem talal be 1 ora eloreallitas utan
masnap betalalna
ha megsem, akkor tavozna
felnott ember es nem tud 2 napig 1 oraval korabban kelni es mitingelni:)
rogton beszarok
kirugni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.02. 05:47:27

mert akinekk harmadik nap is problema
az maradjon otthon es aklimatizalodjon meg 2-3 hetig

megamedve 2016.04.02. 07:27:06

Elegem van a sok rinyából!
Egy óra, az semmi. Kis nyikhaj puharinyák sírnak állandóan, hogy így, meg úgy.
Igenis frankó dolog, hogy nem hajnali 3-kor van világos, hanem este 9-kor. Nálunk az egész család simán átáll 2-3 nap alatt, nem "kóválygunk hetekig, meg jujj de rossz ez"
Rinyapinyák.

tnsnames.ora 2016.04.02. 08:57:28

+1 az óraátállítás ellen. "Problémahegyek" vajúdnak, izzadságos kis "egérelőny"-ért cserébe.

qwertzu 2016.04.02. 09:18:01

@tnsnames.ora: Napi +1 óra világosság az ébrenléti időszakban, az nem egérelőny.

@Szántó Gábor: Informatikusok álma. Minden idő UTC-ben :)

tnsnames.ora 2016.04.02. 10:46:01

@qwertzu: Jah UTC-ben. Amivel legalább kivétel nélkül mindenki szívhat. ;)

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2016.04.02. 11:07:26

@hagyma: Nem felkelni nem tudott, betalálni, mégpedig teljesen valid indokkal.

Az óraátállás nem csak az ébredést kavarja meg, vannak ám olyan anomáliák is, hogy pl évente kétszer hetekig csúszik a megszokott 6h időeltolódás NYC és HU között, ami ismét rengeteg ember napi rutinját bolondítja meg. És még nem volt olyan év, hogy valamelyikünk ne szívta volna meg, de amúgy jahh, ki is rúgunk mindenkit, magammal kezdem.

efi 2016.04.02. 13:05:08

@Szántó Gábor:
"több nap kell, betaláljon egy napi mítingre óraállítás után."
Eddig 11-kor volt mondjuk, most meg így az ő biológia órája szerint 10-kor. Miért nem talál be? Nincs ott?
"A jónép télen felqrja a villanyt du 4-kor, mert sötét van. Viszont senki nem kel nyáron reggel 4-kor csak azért, mert most nem kell gyújtani villanyt,"
A reggel irreleváns. Az estéről meg (amikor később kell felkapcsolni így) nagyvonalúan elfeledkeztél, mert az nem passzol az elméletedbe. Reggel 4-kor nem vagyunk fenn, de este 8-kor igen.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2016.04.02. 13:41:09

@efi: 'Nincs ott?' - egészen pontosan így van. Egyikünk sincs ott. Mi itthon betervezünk fogorvost, mozit, edzést, pár hétre előre, és egyszercsak hopp, NYC-ben egy órával később/korábban van. Nem csak a biológiai óráról van ám szó.

'Az estéről meg (amikor később kell felkapcsolni így) nagyvonalúan elfeledkeztél, mert az nem passzol az elméletedbe. Reggel 4-kor nem vagyunk fenn, de este 8-kor igen.' - igazad van, ezt elég idiótán vezettem le.

11110000 2016.04.02. 13:56:12

@Szántó Gábor:
"egyszercsak hopp, NYC-ben egy órával később/korábban van"

3 hétig, baromka.
Ha nem lenne óraátállítás, akkor meg 6 hónapig lenne NYC-ben egy órával később/korábban. Sőt, Kaliforniában meg 9-cel.
Az lényegtelen kérdés, hogy nem 1, hanem 6 órával van később/korábban, és nem hiszem, hogy bármelyik cégnél 9-17-es munkaidő helyett 15-hajnal 1-es munkaidő lenne (NYC-hez mérve).
Szóval ismét sikerült elképesztő baromságokat összehordanod.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2016.04.02. 13:57:49

@11110000: megint jól megmondtad, köszönöm szépen!

11110000 2016.04.02. 15:01:37

@Szántó Gábor:
Szívesen, máskor is.
Ha már egyszer lusta vagy képtelen vagy gondolkodni...

élhetetlen 2016.04.02. 23:29:14

@Bobby Newmark: „Én reggel 7:00-9:30 közt akkor érkezem meg amikor akarok, nem érint az átállítósdi”. Én már nem is dolgozom, de így is érint. Éjfél tájban szoktam lefeküdni, és kilenc, fél tíz fele ébredek. Most még napokig az lesz, hogy éjfélkor még nem vagyok álmos, mert „nálam” még csak 11 van, Aztán reggel, mikor felébredek, már esetleg nem fél tíz van, hanem fél tizenegy. És az ismerőseim azt tudják, hogy reggel tíz előtt nem érdemes hívni, most viszont kiugrasztanak az ágyból tíz körül. Persze, pár hét alatt majd átállok.

11110000 2016.04.02. 23:47:47

@élhetetlen:
Tudtad, hogy a telefonon van egy pici gomb, amivel le lehet némítani, és akkor nem csörög?
Mobilon is van, vonalason is.

Ha pár hét kell neked 1 óra eltolódás után az átálláshoz, akkor veled nincs valami rendben. Mi van veled szilveszterkor, ha valahol bulizol, és csak 2-3 körül érsz haza? Következő szilveszterig nem tudsz átállni?

Azt szokták mondani ezzel foglalkozók, hogy az ilyen időeltolódások esetén az átállás átlagemberek esetén óránként max. 1 nap, de ha nagyobb az időeltolódás 6-7 óránál, akkor átlagban még kevesebb (tehát ha elmész mondjuk Ausztráliába, akkor nem 12 nap, csak 6-8, de általában még kevesebb).

élhetetlen 2016.04.03. 00:23:27

@11110000: Velem minden rendben van, ahogy egy csomó másik emberrel is, akiknek működik a belső órája. Lehet, hogy félreérthető voltam, nem szenvedek, nincs problémám, csak, amint látod, még itt vagyok a gép mellett, mert „bennem” még csak 11 óra van, és nem vagyok álmos. Ezt kell átállítani, és ehhez kell pár hét, hogy az óra szerinti éjfélre legyek álmos. Ez nem hiszem, hogy ez kezelendő. „ha valahol bulizol, és csak 2-3 körül érsz haza”, akkor du. 1-ig alszom, ez nem belső óra átállítás kérdése. És, ha egykor keltem, akkor is elalszom az esti időmben. A technikával nincsen gondom, csak általában akkor hívnak, ha valamit akarnak mondani, ezért nem némítok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.03. 05:12:04

@Szántó Gábor: nem talalta hova megY?
azta hipszter hetszentsegit
mert egyszer cask 5 ora let hat helyett
nagyon sajnalom
nagyon nagyon sajnalom
a 6 ora ket hetig csuszott 5 orara
NY BP
hihhetetlen nehezsegek
jezdd magaddal ez jo otlet
akinek ez gond az egy hulye

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.03. 05:15:40

@élhetetlen:
par het?
elmegy a turoba
ha a abiologiai orad nem almos
/muhhaha/
akkor almosan kelsz
akkor este almos leszel mert kevesebbet aludtal
ergo hamarabb alszol kovetkezo nap
hetekig szenvedni ezen?
van gondod

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.03. 05:18:11

@élhetetlen: amugy basszal be egy liter kannasbort 10-kor
11-kor aLszol
reggel idoben ebredsz
problem abszolved 1 nap alatt

élhetetlen 2016.04.03. 11:07:27

@hagyma: Kedves Hagyma! Ha nem tünt volna fel, itt arról beszégetünk, hogy kire hogyan hat a teljesen felesleges óra átállítás. Nincs gondom, csak leírtam, hogy fél tíz helyett fél tizenegykor ébredek. És kösz a jó tanácsot, de eszem ágában sincs felhúzni a vekkert fél tízre, hogy álmosan keljek fel. A kannás bort pedig meghagyom neked, mert úgy tűnik, ártalmas. /muhhaha/. Maradok a jól bevált kanadai whiskynél. És tévedsz, ha azt hiszed, hogy mindenki elálmosodik a piától. Engem speciel felélénkít, fél liter után szoktam nekiállni sütni, főzni, mert akkor már van lendületem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.03. 12:32:41

hat aki fel liter burbon utan all neki sutni es fel 11-kor kel annak nem qrwa mindegy hany ora van?

11110000 2016.04.03. 14:17:15

@hagyma:
Téves. A nagyobb mennyiségű alkohol miatt pont hogy nem tudsz aludni. Hacsak nem iszod magad hóttrészegre, az meg elég szar tanács.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.04. 01:32:54

@11110000: 2 mondatban ellentmondas
nagyobb mennyisegu alcohol utan hpttreszeg leszel
en olyan 25 eve nem voltam reszeg, de aki whiskyzes utan sut es fel 11-kor kel, es bantja az idoatallitas
az basszon be
annak cask jot tehet

Barbaarb 2016.04.04. 10:19:28

@Bobby Newmark:

A légkondi ugyanannyi időt fog menni, akárhol is áll az óra, az nem függ az emberek ébrenlététől (vagy legalábbis kevésbé).

@metal:

Viszont mindenképpen levonható az a következtetés, hogy az emberi szervezetet megviseli az átállítás. Egyébként a stroke pont nem olyan, hogy előbb-utóbb úgyis elér, elég egy pillanatnyi túlhevültség.

Bobby Newmark 2016.04.06. 13:23:46

@11110000: Nem gondolod, hogy egy kicsit balfaszság egy olyan vitában, ahol ÉPPEN a szájbakúrt időzónákat vitatjuk, azt hozni fel érvként, hogy ebben az időzónában vagyunk?

Ja, a CET időzóna ilyen széles, és akkor hasonlítsd össze a tőlünk keletre lévővel, ami kb harmada a CETnek, akkor talán eljut a kis csökött agyadig, hogy miről megy itt a beszélgetés.

Bobby Newmark 2016.04.06. 13:24:59

@Barbaarb: Nem is állítottam, hogy függ.

Arra próbáltam célozni, hogy ma már a lakossági energiafogyasztásnak elenyésző része a világítás, úgyhogy pont felesleges ezzel az óraállítgatással baszódni.

Barbaarb 2016.04.07. 13:11:52

@Bobby Newmark:

Azzal abszolút egyetértek, hogy az ily módon megspórolt energia csepp a tengerben, amit szerintem is ellensúlyoznak a negatív hatások, csak jeleztem, hogy erre van alapozva az óraállítás energiatakarékossága, és hogy ez valós.
süti beállítások módosítása