HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a munka alapú magyar bankrendszerből

2014.10.16. 07:38 Elegem Van

Nagyapám gyakran idézgette levantei gondolkodással megáldott dzsentri dédapám kedvenc mondását: "Aki dolgozik, nem ér rá pénzt keresni!" Azt hiszem, a dédpapa jobb miniszterelnöke lenne ennek az országnak, mint az öregségére borzasztóan ötlettelenné váló Viktor és csatolt részei.

cowboy_cards.jpgMindenki látott már westernfilmet, ismeri a kliséket. Az Isten háta mögötti kisvárosban lakik a szép tanítónő, a bankigazgató és alkalmazottja, a sheriff és segédje, a tiszteletes, a környéken jelentős földekkel rendelkező marha tenyésztők és gulyásaik, néhány farmer, a polgármester, a boltos, a postamester, a temetkezési vállalkozó, a - pc-re is tekintettel - kínai mosodás és a jó szívű, bölcs néger kovács. Ez az összezárt közösség szokott a helyi saloonban pókerezgetni. A póker nem igényel különösebb intellektust, viszont megvan az az előnye, hogy a szabályok betartásával nagyszerűen ki lehet fosztani a partnereket. A helyi népek békésen eljátszogatják ezt a játékot, unalmas azonban, hogy mindig ugyanaz a néhány ember nyer, a pár dolláros nyeremény csak helyi viszonylatban számít, kívülről mogyoró. Jól elvannak hát egymás kifosztásával. Ez a hazai bankrendszer modellje. Amikor a marhatenyésztők hazaérnek távoli városokból az eladott marhák nyereségével, teremtődik annyi pénz, hogy megjelenjék a városkában az Idegen. Természetesen ő is beül pókerezni, és mivel sokfelé játszott már - ismeri a lágy trükköket és a kemény csalásokat - elnyeri a helyiek pénzecskéjét. Aki ez ellen felemeli a szavát, azt lelövi fokozva nyereményét a szép tanító kisasszony szívével és fellendítve a temetkezési vállalkozó üzleti forgalmát. Mikor már nincs semmi, amit nem vett el a szerencsétlen helyiektől, belovagol a naplementébe más városokat lepusztítani. Ez a külföldi tulajdonú bankrendszer modellje. Egyszer azonban valamelyik észkombájn kitalálja, hogy nem a földtúrásból, meg a marhák utáni rohangálásból kellene megélni, hanem abból, hogy lehetővé teszik másoknak a játékot. Így aztán bővítik a saloont, új asztalokat tesznek be, új játékokat - rulett - játszanak, műsor is van táncoslányokkal, akikkel a produkció után - szigorúan egyéni szimpátián alapuló - néhány órás szerelem is szőhető, jó piát szolgálnak fel stb. Az álmos kisváros megélénkül, messzeföldről jönnek a játszani, mulatni vágyók, a helyiek közül nem mindenki lesz milliomos, de mindenki sokkal jobban él mint korábban. Ez a pénzügyi központ modellje.

A Föld nevű bolygón van néhány ilyen pénzügyi központ, például New Yorkban a Wall Street, Londonban a City, Luxemburg, Svájc, Ausztria, Hongkong, Szingapúr. Közös jellemzőjük, hogy az ott élők jól megélnek mások pénzének forgatásából felszámított díjakból, kamatokból stb.

Magyarország politikai és pénzügyi vezetői jól vették észre, hogy az idegen bankrendszer nem feltétlenül használ az országnak. A bankok olyanok, mint a porszívó, összegyűjtik a pénzeket, de ha a porzsákot máshol ürítik, az azzal jár, hogy elszívják a finanszírozási lehetőséget az ország vállalkozásai, polgárai elől. Idáig tehát nem okoskodott rosszul a mindenki által szeretett Viktor. A hozzá nem értésen alapuló hülyeség ezután jön. A helyesen felismert élethelyzetre Viktornak és csapatának az a válasza, hogy akkor hajítsuk ki az idegeneket és csináljunk magyar bankrendszert. Szóval akkor jobb lesz, ha ezen túl egymást fosztjuk ki? Még pedig háromszorosan fogja a magyar bankrendszer kifosztani a magyar embereket. Először a mindennapi üzlet során kamatok, költségek formájában. Másodszor a bújtatott, ám jól fizető állásokat elnyerő pártkatonák útján, mely folyamat az MKB-nál megkezdődött a bankot kívülről látott minisztériumi főosztályvezetőcskék vezető tisztségekbe választásával. Harmadszor a politikával összefonódott - politikai és nem üzleti alapon finanszírozott - vállalkozók csődjeinek közösségi kifizetésével. Mert ugyan melyik állami bankigazgató mer majd nemet mondani, ha a Vezénylő Tábornok kedvenc nagyvállalkozója az energiacella befejezéséhez kér majd 10 milliárd forint hitelt, de a kezdeti stádiumban lévő perpetuum mobile kifejlesztésére sem sok az 26 milliárd, nem igaz? Ráadásul a bankfelügyeleti funkciót gyakorló MNB élén egy szakmailag felkészületlen, hagymázos álmokkal viszont bőven ellátott ipse áll, aki - ellentétben a szakmailag erős, keménykezű Szász Károllyal - nem képes megakadályozni ezeket a kilengéseket. Viktor tehát biztos kézzel húzta ki a magyar bankrendszer megteremtésének Fekete Péterét a pakliból.

A magyar bankrendszer csacskaságát jól kiegészíti a munkára alapozott társadalom víziója. Kövér László e kérdésben odáig ment, hogy egyenesen munkaáldozatról hablatyolt. Nem tudom Kövér vagy beszédírója fetrengett-e delírium tremensben, esetleg a választóknak kellene eddig az állapotig eljutni a megértéshez, de ez a szó van akkora bullshit mint a békeharc. Valahol rémisztő, hogy Viktornak mennyire rögeszméjévé vált ez a munkalapú marhaság, mert a józan ésszel rendelkezőknek elég nehéz belátni e terv nagyszerűségét. Viktor komolyan elhiszi, hogy az autó-összeszerelő üzemek melósai fogják lefoglalni a Côte d'Azur luxus szállodáinak szobáit nyaralásukhoz vagy a gumigyárak dolgozóinak jachtjai ringanak majd Biarritzban? A munkára alapozott társadalom már csak azért is butaság, mert egyes területeken olyan mértékű a gépesítés, hogy a közismerten olcsó kínai, indiai munkásnál is olcsóbb robotokat alkalmazni. Kontrasztként viszont érdekes, hogy a munkalapú zagyvaságokkal nem fárasztott luxemburgi polgár mások pénzének forgatásából szép vastagon tudja vajazni a kalácsát.

Ilyenkor szoktak előjönni a Fidesz erkölcscsőszei, hogy orcájába vágják szegény posztolónak a megfellebezhetetlent: "De azok adócsalók meg pénzmosók!" Ja, igen, és? Mindenki tudja, hogy ezekben a pénzügyi központokban sokféle pénz forog: elsíbolt adók, petrodollárok, Afrika nyersanyag kifosztóinak haszna, gonosz diktátorok népük véréből kipréselt vagyona, full demokratikusan - esetenként 2/3-dal - megválasztott liberális és illiberális demokraták Nyugatról kapott fejlesztési pénzeinek ellopott része, afgán és burmai heroin hadurak, kolumbiai drogbárók és mexikói drogkartellek stexe, komcsi privatizátorok baksisa és még ki tudja milyen pénzek. A témával foglalkozók pontosan ismerik a lipicai lovak szerepét a pénzügyi központokban, mely lovak feketén születnek ugyan, de felnőtt korukra gyönyörű fehéren virítanak. (Lovasembereknek: szürkén.) Tehát továbbra is tartom: és? A pénznek nincs szaga, a számlapénznek meg pláne nincs.

Ha a magyar polgár választhatna, hogy reggel egy összeszerelő-üzemben vegye-e fel a munkát egyébként negyed annyi pénzért mint ugyanazon cég hatszáz kilométerrel arrébb dolgozó munkása, vagy a laptopjáról üzletelhet, melyiket választaná? Persze ez nem megy egyik napról a másikra, kellene hozzá egy-két generáció, de ahogy másutt megoldották, nálunk sem lenne lehetetlen. A példaként említett Luxemburg is csak a '80-as évek elejétől kezdett bele a pénzügyi központosdiba. Az "elmúlt négy év" befektetőellenes, munkalapú, hazai bankrendszert erőltető gazdaságpolitikája miatt azonban távolabb vagyunk ettől a lehetőségtől mint bármikor.

Dédapám ötven éve, nagyapám húsz éve halott, de biztosan egyetértenének satnya utódukkal abban, hogy elege van az olyan miniszterelnökből, aki csak dolgoztatni akarja a magyarokat, ahelyett, hogy segítene nekik pénzt keresni.


26 komment · 2 trackback

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr906755161

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.10.16. 15:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.10.16. 11:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.16. 08:01:40

Nehéz ügy ez. Óvatosnak kell lenni, a lavírozás a leghelyesebb ebben az esetben, kapcsolódni kell a nyugati pénzügyi központokon kívül másfelé is. Helyes ezért a keleti nyitás, így a lavírozás is könnyebb.

vadi3 2014.10.16. 15:18:04

@maxval a bircaman: Hmmm. Hintapolitika? Nem láttunk erre már példát valahol? Akkor is milyen szépen működött

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.16. 15:26:36

@vadi3:

Ezért kell tanulni belőle és okosabban csinálni.

uckmuckfuck 2014.10.16. 15:29:18

Nem tudom, direkt-e, de mindenhol munkalaput irtal. Brrr.
Az munka alapu, 2 kulon szo. (Nem munk alapu. Mi az a munk?)

Nem okoskodsz jól (törölt) 2014.10.16. 15:43:11

A munkaalapú társadalom hablaty nem azellen szól, hogy itt is legyen pénzügyi központ (egyébként egyetértek abban, hogy az nem lesz. Viszont sem így, sem úgy. Ez a vonat elment.), hanem annak, hogy ha lehetséges, ne legyen olyan ember kishazánkban, aki hírből sem ismeri a munkát.
Ugyanis: Értem én, hogy te szeretnél Mercedesszel járni, és most az fáj, hogy más nem teremti meg neked a lehetőséget, hogy azzal járj. De most egy percre képzeld azt, hogy mégiscsak megadatott neked a Mercedes. Más viszont hírből sem ismeri a munkát. Te egyre gazdagabb vagy, a másik egyre szegényebb. Te dörzsölöd a kezed. Őneki meg elege lesz, és egyszercsak rádgyújtja a kocsidat/rózsadombi házadat, elrabolja a gyereked, és csak pisloghatsz.
Az általad követendő példának felhozott üzleti központokban közös, hogy először munkaalapú országod hoztak létre (hogy mindenkinek legyen legalább egy Opelje), és arra jött rá a pénzügyi központ, hogy mindenkinek legyen Mercedese.
De sajnos még innen is van tovább. Ugyanis ahol nagyon sok a Mercedes (és persze a legrosszabb kocsi is Opel, és nem kézi taliga), oda bizony odamennek az ilyen, mégcsak-nem-is-munkaalapú országokból a koldusok, mert koldulni is jobb Svájcban mint Albániában / Angolában, és előbb-utóbb mégiscsak rágyújtják a kocsit a... mindenkire, akinek van.

Netuddki. 2014.10.16. 15:48:21

Röviden és tömören a "munkaalapú társadalomról"?

A viktor azt se tudja mi fán terem a munka. Életében nem dolgozott, nem végzett értékteremtő munkát. Olyat amiért a versenyszférában fizetni szoktak havonta. De azért próbálja megmagyarázni. Szánalmas.

A bankokat meg a közműszolgáltatókat azért próbálják lenyúlni mert csak azt látják mennyi "extraprofit" van benne. Azt már nem, hogy ezért az "extraprofitért" mennyit kell dolgozni. A végén nem lesznek itt se bankok se közmű. Nekem mindegy, közel van Ausztria, majd nyitok ott számlát. A közműveket meg majd valahogy megoldom, vagy elhúzok innen a picsába. Végül is konvertibilis a tudásom, csak azt nem értem mit baszakodok még itt Magyarországon...

Netuddki. 2014.10.16. 15:53:07

@Nem okoskodsz jól: "hanem annak, hogy ha lehetséges, ne legyen olyan ember kishazánkban, aki hírből sem ismeri a munkát."

Akkor mindjárt lehet is kezdeni az orbánnal és a kollégiumi haverjaival, szíjjártóval. Lehet elhajtani őket valamelyik multihoz a szalag mellé, minimálbérért 2 műszakba.

"Te dörzsölöd a kezed. Őneki meg elege lesz, és egyszercsak rádgyújtja a kocsidat/rózsadombi házadat, elrabolja a gyereked, és csak pisloghatsz."

Ó! Ne ba! A fideszesek már ettől rettegnek? Megjegyzem lehet némi alapja. Ebül szerzett jövedelem ebül fog elvészni...

$pi$ 2014.10.16. 16:08:10

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: "A viktor azt se tudja mi fán terem a munka. Életében nem dolgozott, nem végzett értékteremtő munkát."

Igen, hiszen az igazi munka az lapátolás vagy ládapakolás. Az ilyen irodai dolgok az nem munka ugye?

"Olyat amiért a versenyszférában fizetni szoktak havonta."

Mint az orvosok meg az egyetemi tanárok meg a csillagászok meg a fizikusok. Azok is mind léhűtők, hiszen igazi munka az csak a versenyszférában van.

Versenyszférában mint a Bajnai Gordon! Ügyvezető igazgató, az aztán a munka, az aztán a versenyszféra, az aztán az értékteremtés!

Hu_manus 2014.10.16. 16:17:55

Miért van az, hogy néhány nagybank (pl. Citi) a Föld nevű bolygó 100 országában sikeresen műxik, elsősorban bankot és nem rablót látnak benne, csak valahogy az orbáni Mo.-n utáltatják meg a köznéppel.
S, mitől lenne egy Csányi által vezetett OTP kevésbé gazember a német vaskeréknél?

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2014.10.16. 16:21:30

Nem rossz, nem rossz.
Egy jó könyv:
Miért buknak el nemzetek.
www.libri.hu/konyv/daron_acemoglu.miert-buknak-el-nemzetek.html

Kötelező olvasmánnyá kéne tenni. Sok kérdésre választ ad, miért úgy mennek nálunk a dolgok, ahogy mennek.

high up! 2014.10.16. 16:23:26

Mekkorát röhögök azon, ahogy a magyarok 1990-ben verték a mellüket miszerint:

"Most má nem vagyunk elnyomva, oszt mi sokkal okosabbak vagyunk mint a zosztrákok, oszt 10 év alatt beelőzzük őket, mer most má senki nem tud minket megakadályozni!"

Aztán az Átlaghülyemagyar 4 évig se bírta a felzárkózási versenyt, 1994-ben már könyörögte is vissza 70%-os szavazati aránnyal a komcsikat.

2002-ben meg végleg összefosta magát a felzárkózási versenyben az Átlaghülyemagyar. A munkavégzés és a gazdaság fejlesztése helyett inkább a kádári ingyenvilág visszahozásáért csurgott a nyála.

2014-ben meg már a 3. jobbágyságba is olyan szépen beleszavazta magát az Átlaghülyemagyarja, csakhogy ne kelljen már beismernie, hogy lumpen a munkára és nem akarja megfeszítenie magát a jobb életért.

A 80%-nyi Átlaghülyemagyar 2010 óta éppen azért boldog, mert a vezére "okosgyereknek" hívja őt, "szabadsdágharcot vív érte" a rohadék hanyatló nyugat ellenében, akik "kifosztották őt és legyarmatosították" az elmúlt 24 év alatt.

Nincs menekvés, ez egy ilyen debil társadalom. Mindig is ilyen volt a történelemben.

FOLYTASSUK!

panelburzsuj 2014.10.16. 16:23:48

@$pi$:
A főfideszes mag a Bibó és a parlament közti pár évet sem a szakmájában töltötte, hanem mindenféle "intézetekben".

Mindjárt a három "legfőbb közjogi méltóság" - pont így kezdte a "munkát".

vadi3 2014.10.16. 16:29:59

@$pi$: Valahogy furcsán látod a dolgokat.
A versenyszféra az, ahol nem bocsátják meg ha valamit eltolsz. Büntetés nincs, csak nincs következő megrendelés. Ha a ládapakoló összetöri a ládát, másnap nem hívják. Ha lapátolás közben összekevered azt amit szét kéne választanod, akkor szintén nem hívnak legközelebb. Ezek csak az alap példák és még nem is akarok belemenni a piacról élő kisvállalkozások példáiba.
Az amit Viktor csinál... Lehet, hogy köze van a munkához, de a versenyszférához semmi. Meg lehet élni a könyvkiadásból, amit a fanatikusok megvesznek és elolvasnak. Attól, hogy a könyv jó vagy rossz, még ugyan annyian fogják megvenni. Szintúgy a politikája. Ha valamit elcsesz ő, vagy az akiért neki kellene felelősséget vállalnia nincs következmény. A vállalkozása nem megy csődbe, mert bevétel lesz akkor is ha éppen bukóban van az ország. Könyvkiadásból, jólmegmondásból meg tud élni, éppúgy az emberei is, mint pl a Tóni vagy a Szijjártó is. Nekik sosem lesz olyan gondjuk, mint a melósnak akit másnapra már nem hívnak, mert nem akarnak több összetört ládát látni...

almatermelő 2014.10.16. 16:58:46

A munka alapú társadalom munka részét a plebs kapja, amiből nem lesz yacht.
A bankokról..A tisztességtelen (extraprofitot termelő) bankok kiebrudalása helyett miért nem alapítottak gyorsan egy tisztességes bankot, amelyik jobb kondíciókat ad (mert nem lop,csal)???? Mindenki oda menne, tenné a pénzét és a dolog már meg is oldódott. Vagy csak a haszonélvezők személye fog változni?
Tehát a harc ott fent megy, itt lent minden marad a régiben, lásd első mondatomat. Ehhez tessék tapsikolni!

$pi$ 2014.10.16. 17:07:10

@panelburzsuj: "A főfideszes mag a Bibó és a parlament közti pár évet sem a szakmájában töltötte"

Amikor valaki elvégzi a jogi egyetemet, akkor megtanulja, hogy a szakma jogalkotásból és jogalkalmazásból áll. Szóval aki jogot végzett, annak a parlament például a "szakmájában" van.

@vadi3: "A versenyszféra az, ahol nem bocsátják meg ha valamit eltolsz. Büntetés nincs, csak nincs következő megrendelés."

Ez butaság. Dolgoztam elég sokat a versenyszférában, sőt manapság szabadúszó vagyok, ami meg pláne verseny, de mindenütt vannak hibák, amiket megbocsájtanak. Merthogy hibázni emberi dolog, olyan nincs, aki ne hibázna.

Másrészt viszont ha elhelyezkedsz oktatóként egy egyetemen, akkor határozott idejű szerződést kötnek veled. Hibázni sem kell, elég ha lejár a szerződésed és máris meneszthetnek, még csak indokolni sem kell mint a "versenyszférában". Ha meg véges idő alatt nem éred el a docensi szintet, akkor a törvény kötelezi őket, hogy ne hosszabítsák meg a szerződésedet.

Szóval amiket mondasz azok legendák.

$pi$ 2014.10.16. 17:15:33

@vadi3: "Az amit Viktor csinál... Lehet, hogy köze van a munkához, de a versenyszférához semmi."

A politikai életben sokkal nagyobb a verseny mint az általad oly nagyra tartott versenyszféra nagy részében. Verseny van a szavazatokért, verseny van a népszerűségért, verseny van a párton belül a hatalomért, verseny van mindenütt.

Hogy mást ne mondjak Medgyessy nem jól versenyzett, Gyurcsány kilökte a székből, Gyurcsány utána nem jól biciklizett, le kellett mondania, aztán megpróbálta megragadni a hatalmat az MSZP-n belül, de nem sikerült, most egy sokkal kisebb pártba bicajozik, nem jól teljesített a választásokon nem lett belőle újra miniszterelnök.

Attól még, hogy te mást hoznál ki győztesnek és nem azt, aki végül győzött, attól még verseny az van, csak nem te vagy a bíró és persze a játékszabályokat sem te írod.

vadi3 2014.10.16. 17:22:40

@$pi$: Igazad van, hogy van verseny, csak a szavazatokért. Nem állítom, hogy Viktor nem dolgozik meg a betevő falatjáért. Mert igen is kemény munka megmaradni ott a csúcson.
Szabadúszó vállalkozóként én se szívesen szólnék bele a szakpolitikába, mint pl eü, vagy külpolitika, mert nem szakmám és nem értek hozzá. Ellenben azok az emberek akik sosem voltak melósok, sosem abból éltek meg amit előző héten elvégeztek (közmunkások biztosan nem voltak), miért tudják jobban ,hogy mi az a munkaalapú társadalom. Dolgoztak netán a versenyszférában, esetleg az intézet ablakából kinézve látták az egyszerű embereket, akiket egy leépítés során kirúgtak. Számomra nagyon nagy a különbség a munka vezetője és elvégzője között. Mindkettő munka, de ahhoz hogy el is legyen végezve nem elég kiadni a parancsot

Sir Galahad 2014.10.16. 17:35:15

A címlapon ezzel a kérdéssel ajánlják a blogbejegyzést: "Az miért jobb, ha nem a külföld lop, hanem mi egymástól?" Természetesen egyik se jó, de ha már a két rossz közül kell választani, a válasz egyszerű: mert így a pénz itthon marad.

$pi$ 2014.10.16. 18:38:34

@vadi3: "Dolgoztak netán a versenyszférában"

Okés, de miért ragaszkodsz még mindig ehhez a félrevezető "versenyszféra" kifejezéshez? Úgy veszem észre te is egyetértesz azzal, hogy e "nem-versenyszférában" sokszor nagyobb a verseny mint a "versenyszférában", akkor miért erőlteted ezt a "versenyszféra" dolgot?

"miért tudják jobban ,hogy mi az a munkaalapú társadalom"

Miért gondolod, hogy az a munka alapú trsadalom, ahol napról napra élnek akik dolgoznak, ahol képtelenek anyagilag gyarapodni és hónapról-hónapra élnek?

Lehet, hogy Orbány olyan társadalmat ért "munka alapú" társadalmon, ahol aki dolgozik, annak nem kell attól rettegnie, hogy mit hoz a holnap?

"akiket egy leépítés során kirúgtak"

Nem az a nagy különbség Orbán és köztünk, hogy Orbán az államnak dolgozik és nem is az, hogy neki nem kell versenyeznie. A különbség az, hogy az ő családjának annyi pénze van, hogy soha nem fog a mi problémáinkkal megküzdeni.

"Számomra nagyon nagy a különbség a munka vezetője és elvégzője között. Mindkettő munka, de ahhoz hogy el is legyen végezve nem elég kiadni a parancsot"

Jah, viszont ha nincs aki megmondja, hogy mit kell csinálni, akkor sem nagyon lesz meg a munka.

Én amúgy csináltam mindkettőt, gyűlöltem amikor emberek lustaságával, butaságával, gonoszságával kellett küzdenem ahelyett, hogy megcsináltam volna a munkát és kész. Gyűlöltem, hogy mások hibái miatt nekem kellett felelnem ahelyett, hogy azért felelnék amit csináltam.

De ez persze ízlés kérdése, van aki ezt csinálná, van aki azt.

2014.10.16. 18:59:20

@$pi$: Az a különbség például a valódi munka és a politikusi munka között, hogy milyen felelősséget kell vállalni a döntésedért. Ha vállakozó vagy, esetleg alkalmazott, a rossz döntéseddel bírságot, börtönt kockáztatsz és viselned kell a döntésed következményeid. Legalábbis általában így működik.
Na most egy politikus esetén mi történik, ha rosszul döntesz? Nem nyersz a következő választáson. Mi történik veled? Bevitorlázol néhány igazgatótanácsba, felügyelőbizottságba és életed végéig semmi gondod. Olyan kapcsolati tőkét és befolyást szerzel, hogy nem kell a munka szóval törődnöd. Hány politikus zártak börtönbe az elmúlt 20 évben? 1-2-t, a többi megúszta, mert jók a kapcsolatai. Hány politikust láttál kiállni a nyilvánosság elé, hogy beismerje tévedett és viseli a következményeket. Észak-Koreát csak abban irigylem, mint munka alapú, egypártrendszerű társadalmat, hogy felakasztják a gazdasági minisztert, ha rossz döntéseket hoz és ezzel árt a népnek. Nálunk is intézkedéseket kellene bevezetni, nem pedig fölfelé bukni, minden egyes menesztésnél.

nyelv-ész 2014.10.16. 19:02:49

Egy Liechtenstein méretű ország megélhet a pénzügyi központból, de ha jobban megnézzük pl. Svájc vagy Anglia példáját, ott a pénzügyi központ csak egy eleme a gazdaságnak. Van ipar, mezőgazdaság, szolgáltatóipar, kutatás-fejlesztés, megatökömtuggya, mi minden. Ahhoz, hogy Magyarország kikerüljön a hétrétű szószból, nem lehet mindent egy lapra feltenni.

Nem értek ugyan egyet a jelenlegi gazdaságpolitikával, de értem, hogy mi a céljuk a multik, köztük a bankok megfingatásával. Ezek a cégek itthon komoly nyereségre tesznek szert, melynek jelentős részét kivonják az adózás alól, teljesen legális módszerekkel. Például a külföldi anyacég kiszámláz nekik valamilyen szolgáltatás vagy licensz igénybevétele címén annyit, amennyit költségként szeretne elszámolni és kivinni valamilyen adóparadicsomba. A magyar állam pedig különböző adókényszerekkel próbálja rábírni őket, hogy ennek a pénznek egy részét mégis kénytelenek legyenek itthon hagyni.

Legális, de nem etikus sem a multik ilyetén magatartása, sem a kormány szelektív adópolitikája. Nyilván rövid távon el lehet érni vele valamilyen eredményt, de a multik előbb-utóbb megtalálják a kibúvót, vagy pedig, ha nem tudnak extraprofitot kitermelni, egyszerűen itthagyják az egész boltot.

Egy Citi méretű bank számára marginális a magyar lakossági piac, simán otthagyja. Viszont egy kiskereskedelmi cég, vagy egy regionális bank még akkor is itt fog maradni, ha csak fele- vagy negyedannyi profitra tesz szert, mert még így is megéri neki. Legfeljebb papíron veszteségesre hozza ki a magyar leányvállalatát, és telesírja a sajtót, hogy neki most mennyire szar a helyzete.

Blogger Géza 2014.10.16. 20:43:37

Röviden: ha jól megy a szekér, jobb a belföldi tulajdon a bankrendszerben, mert jellemzően országon belül marad a profitja. Ha baj van, és külföldi a tulajdonos, baj esetén esetleg jöhet külföldi tőke megmenteni. Tehát attól is függ a válasz, milyen jövőre számítunk.

És persze senki nem akarja az összes külföldit kiszorítani a magyar bankrendszerből, de több magyar tulajdon talán kedvezőbb lenne. Már csak azért is, mert a tapasztalatok szerint a külföldi tulajdonú bankok jobban visszafogták a hitelezést az elmúlt években, és emiatt döcögve lábaltunk ki a válságból.

Blogger Géza 2014.10.16. 20:46:57

Ja, és a túlfejlettnek tekintett pénzügyi szektorral rendelkező Ciprust, Izlandot, Írországot jobban megviselte a válság, mint az ipari alapú Kínát, Németországot. Ezt se feledjük.

Amúgy sem reális, hogy lepipáljuk ezen a téren a közeli Ausztriát, Svájcot, Luxemburgot. Szerintem ez illúzió.

$pi$ 2014.10.16. 20:48:38

@roli101: "Ha vállakozó vagy, esetleg alkalmazott, a rossz döntéseddel bírságot, börtönt kockáztatsz"

Valóban igaz, hogy a politikusok nem igazán tudnak veszíteni, nem igazán van felelősségük, de azért, hogy "rossz döntésért" az embereket börtönbe zárnák az erős túlzás. Börtönbe szándékos bűncselekményért szoktak csukni embereket, ezeket meg "rossz döntésnek" nevezni elég nagy csúsztatás.

Jó lenne, ha a politikusok több felelősséggel tartoznának, de azért túlzásokba ne essünk. Rossz döntésért ne csukjunk már le senkit. Esküszegésért, sikkasztásért, korrupcióért igen, de azért, mert útólag kiderül, hogy jobb döntést is lehetett volna hozni... ki az a gazdasági szakember, aki nem hozott még rossz döntést?

Blogger Géza 2014.10.16. 20:50:24

@nyelv-ész: "ha nem tudnak extraprofitot kitermelni, egyszerűen itthagyják az egész boltot. " Igen, ezért olyan szektorokat érdemes sanyargatni, amely helyébe bármikor beugrik valaki. Egy nagy exportálónál ez nem így van, de attól, hogy egy bank elmegy, nem lesz semmi. Vagy felvásárolja az itteni hálózatát egy másik külföldi bank (lásd Volksbank esete), vagy felvásárolja egy magyar tulaj (Takarékbank, MKB)

Blogger Géza 2014.10.16. 20:53:46

@almatermelő: Várd ki a végét...

"Orbán Viktor a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában úgy fogalmazott, hogy terveik szerint január elsejétől életbe lépne a fair bankokról szóló törvény. "

www.penzcentrum.hu/hitel/orban_januartol_johet_a_fair_bankok_rendszere.1042037.html
süti beállítások módosítása