HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a keresztényüldözésből

2014.08.21. 09:38 Elegem Van

Néhány éve az internetes médiában egy pornóipari vállalkozó azzal keltett feltűnést, hogy számára látszólag teljesen ismeretlen nőket szólított le és vett rá arra, hogy vele análisan közösüljenek. Persze a folyamatot kellően dokumentálta is. A hírverésen jót nevettem, mert annyira átlátszó volt. Kissé életszerűtlen ugyanis, hogy egy munkában megfáradt, a rapid esti bevásárláson túlesett, gyermekeit az óvodából, iskolából összegereblyéző hölgy egyáltalán szóba álljon egy ilyen alakkal, ha pedig felfogná a nagyszerű ajánlatot, a bevásárló szatyor tartalmával addig ütné az ipsét, amíg mozog. A fickó által magára aggatott elnevezésen azonban elmerengtem egy csöppet, ugyanis análpápának hívatta magát, és ezen a néven került be a médiába is.

Ha tréfás kedvemben lennék azt mondanám, ízlelgessük a szót: análpápa. De nem vagyok, ezért komolyan felvetődik bennem, hogy ez a kis strici merte volna magát mondjuk análrabbinak nevezni vagy análkalifának? Az az érzésem, hogy nem. Mert ha zsidó vallási vezetőket merészelt volna becsmérelni, először is vallási közösségek megsértése címén a gatyáját is leperelték volna róla, de ha morcos hangulatban találja őket, az sem lett volna kizárt, hogy eldurran az autója azon testrésze alatt, mellyel összefüggésben a sértést elkövette. A muszlimok sem macskáztak volna sokat, néhány tízezer harcos fogta volna a valahogy mindig a kezük ügyében lévő RPG-t, és elindult volna feldugni az análkalifa megfelelő testrészébe, hogy ne felejtse el senki: Allah és a Próféta megsértése mivel jár.

analkalifa_.jpg

No, és mit tettek a keresztények? Ahogy várható volt: semmit. Turnézhatott is ez a nyomorult féreg az análpápa elnevezéssel, mert a keresztény szervezetek közül egyik sem volt, amelyik felemelte volna a szavát azért, hogy Jézus földi helytartójának, Szent Péter utódjának címét ne említhessék ilyen mocskos kontextusban. Márpedig ha a keresztények ilyen apró ügyben képtelenek megvédeni magukat, csak az isteni kegyelemben bízhatnak, de abban is mérsékelten, mert a langyosat kiköpi az Isten.

A ma keresztényei mintha visszatértek volna az őskeresztény időkbe, melyet a kortárs rómaiak sehogyan sem értettek, önmarcangoló, öngyilkos szektácskának tartották a keresztényeket. Ma a keresztyén egyházak legfontosabb feladatuknak azt tekintik, hogy bocsánatot kérjenek mindenkitől, aki szembe jön velük függetlenül attól, hogy valós bűnökről van-e szó vagy nem, van-e a bocsánatkérésnek bármi relevanciája vagy nincs. Keresztényéknél a bocsánatkérés amolyan érdekes időtöltésnek számít, csakhogy míg ennek a bocsánatkérős hobbinak élnek, elmegy mellettük a világ. Rá is csodálkozott most Ferenc pápa, hogy egy iszlamista, komplett elmebetegekből álló terrorbanda elképesztő brutalitással elkezdett keresztényeket irtani. Pedig voltak előjelek bőven Szudánban vagy a Boko Haram Nigériában, amelyekre a keresztények nem reagáltak megfelelő erővel. És mivel a pápának nincs hadosztálya - mint azt a kiváló postarabló úrtól tudjuk -, hát írt egy levelet az ENSZ főtitkárának. Szeretem Ferenc pápát, most mégis azt kell mondanom, hogy ha a kutyámat kérjük a keresztények védelmére, az hatásosabb mint a Ban Ki-moonnak írt levél, mert szegény kutyám legalább ugatna.

Ráadásul bármily meglepő, a keresztények védelmét talán itt Európában kellene kezdeni. Nem emlékszem, hogy akármelyik keresztyén egyház felemelte volna a szavát, amikor iskolákból arra hivatkozva távolították el a kereszteket, mert az sérti a kis Ahmed hitét. Hol voltak a keresztyén egyházak vezetői amikor kitiltották a karácsonyfát Brüsszelből, mert állítólag megosztó? Akkor sem tiltakoztak, amikor egyes cégeknél a dolgozóknak le kellett venniük nyakukból a keresztet, és akkor sem, amikor orvosokat bocsátottak el azért, mert hitüknek megfelelően nem voltak hajlandók abortuszt végezni. A szokásos diplomáciai brummogásnál sem futotta többre, amikor az EU alkotmányába valahogy nem sikerült megjeleníteni a közös keresztényi kultúrára való hivatkozást.

Van egy rakat vallások közötti bizottság, de nem tudok róla, hogy bárki is felvetné a viszonosság kérdését. Miképp lehet az, hogy Rómában bátran gajdolhat a müezzin, míg Mekkában nem szólíthat imára a harang? Miért van az, hogy iszlám országokban a keresztényeknek bujkálniuk kell, míg Európában az iszlám hívei nyugodtan élvezhetik a jóléti állam szociális vívmányait? Miért természetes a Próféta országaiban az, ha egy mohamedán kereszténnyé lesz, akkor szörnyű halál vár rá, míg Európában legfeljebb a közvetlen barátok forgatják mutatóujjukat a halántékuknál fordított esetben? Miképp lehet az, hogy az Izrael elleni európai tüntetéseken a keresztényeket gyilkoló iszlám bagázs zászlói lengenek? És annak mi lehet az oka, hogy a nagyszerű liberális demokráciák szociális jólétében felnevelkedettek tömegével jelentkeznek az iszlám állam katonájának, komoly nemzetbiztonsági kockázatot jelentve Európának?

Az elvilágiasodott Európa gyenge, az iszlamisták könnyedén kijátsszák. Szegény Martell Károly se gondolta volna, hogy sírjától harminc méterre, Párizs közepén arab bazár fog működni. Európa akkor lesz erős, ha erős keresztényi alapokon áll. És fordítva: a kereszténység akkor tud erős lenni, ha mögötte erős germán, normann, hispán, luzitán, ír, skót, frank, magyar, lengyel államok állnak. Akkor meg lehetne kérni kedves mohamedán barátainkat, hogy talán fáradjanak haza - az Európában születettekkel együtt - és a tanult mintát felhasználva otthon csináljanak maguknak olyan államot, amilyennek előnyeit itt élvezik. Ha nem tudnak, az nem a keresztények hibája. Esetleg lengessék otthon az iszlám állam fekete zászlait. Addig pedig a magát kalifának kinevező gazemberhez és bandájához esetleg becsengethetne egy magát pizzafutárnak álcázó drón.

Ha a folyamatos felesleges önmarcangolás helyett a keresztény szervezetek látványosan móresre tanították volna azt a piti stricit, és határozott válaszokat adtak volna a keresztény embereket ért inzultusokra, akkor egy önmagától eltelt mohamedán gazember nem merné erősnek érezni magát ahhoz, hogy keresztény embereket mészároljon. A keresztyén egyházak vezetői ezt az egyszerű összefüggést sem képesek felismerni, és nekem ebből elegem van.


245 komment · 3 trackback

Címkék: történelem vallás zsidó keresztény muszlim

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr226612249

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vallás nélkül az ember 2014.08.22. 12:21:45

Erkölcstan és etika: Az ember vallás nélkül olyan, mint egy hal bicikli nélkül.

Trackback: Keresztény vagy? 2014.08.22. 12:17:38

Ha KERESZTÉNY vagy abban hiszel, hogy valami kozmikus zsidó zombi örök életet adhat neked, ha szimbolikusan eszel a húsából és telepatikusan megüzened neki, hogy elfogadod őt mesterednek, és aki így cserébe eltávolíthatja a gonosz...

Trackback: Erkölcstelen kereszténység 2014.08.22. 12:17:04

A judeo-kereszténység erkölcsi elítélésének alapjai: 1. Amennyiben a bibliai judeo-keresztény Isten, azaz  JHVH - Jáhve (JHVH = Jáhve = Jehovah = Jehova = Adonáj = Elochim = Eloah = Elohim = Necach Izrael ... ) meghalt Jézusként, akkor végül i...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eloi 2014.08.22. 17:30:08

@tralalala: Avagy az az "elváltozás" egy olyan PLUSZ, ami a többiből hiányzik! Érdekes, hogy erre nem gondoltok. Ha valami valahol van, máshol meg nincsen, akkor az ott, ahol van, többlet, nem hiány.
Vagyis a maradék 10%-nak kellene talán elgondolkodnia.

Szúnyog 2014.08.22. 17:30:45

@tralalala: igen, azt sem tudja, mikor kis i, s mikor nagy I, de osztja az észt., sőt világnézet címmel blogot ír. :)

bigmax 2014.08.22. 17:32:20

@vilagnezet.blog.hu: "Istenek vannak akiket az emberek teremtettek...."
A vallási üldözésekhez ez pont jó kiinduló pont,kicsit módosítva:
Tegyük fel ,hogy léteznek istenek .
Vegyük a két legvéresebb vallást a keresztényt és a muszlimot ,ezek egyisten hitűek tehát így van 2db tökéletesen egyforma isten és az ők hívei akik a hit nevében gyilkolják egymást.Na és a kérdés:miért a híveknek kell eldöntenie ,hogy ki a valódi isten?Ezt az isteneknek kellene eldöntenie és megharcolnia ,hogy csak egy maradhasson és a győztes tudatná a legyőzött isten híveivel ,hogy az ő istenük nem volt isten hisz legyőzte.
Miért érzik a teremtettek ,hogy a más vallásúak üldözése azaz ő feladatuk?

tralalala 2014.08.22. 17:32:35

@$pi$: "Annak a pápának, aki miatt évente százezrek halnak meg afrikában mert nem engedélyezi az óvszer használatát "

Ugyanez a pápa ám a monogámiát meg a házasságban való szexet is mondja, nem egészen korrekt ezt felróni.

Ha a főprofesszor doki úgy utasítja a sebészt, hogy "felvág, megműt, összevarr", a sebész viszont csak a "felvág" részt csinálja meg, mert csak azt szereti, ettől a páciens elpusztul, ne ezért nem épp a főprof a hibás :)

eloi 2014.08.22. 17:36:07

@vilagnezet.blog.hu: Te egy nagyon aktív hittérítő vagy. Komoly melód van a világnézeted terjesztésében. Munkanélküli vagy, vagy ez a munkád? Mert annyit írsz, hogy azt más munka mellett, képtelenség lenne. Élni meg csak kell valamiből.
Ha ezért fizetnek, az igazi álommeló.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 17:36:32

@tralalala:

A judeokeresztény Istennek is van neve. Ráadásul még túl sok is.

JHVH = Jáhve = Jehovah = Jehova = Adonáj = Elochim = Eloah = Elohim = Necach Izrael ...

Patreides · patreides.blog.hu 2014.08.22. 17:36:55

"a keresztény szervezetek közül egyik sem volt, amelyik felemelte volna a szavát azért, hogy Jézus földi helytartójának, Szent Péter utódjának címét"
.
Talán ne azonosítsuk már a kereszténységet a katolicizmussal. VIII. Henrik, na meg a reformáció óta ez már nem teljesen fedi a valóságot. Azelőtt sem persze, de akkoriban "máglyára az eretnekekkel" jelszóval még megoldották ezt a kérdést.
.
Egyébként pedig, akinek elege van, az két dolgot tehet:
1. gyakorolja a vallását, és türelemmel, elnézően elviseli a bántást, vagy
2. szembe fordul a vallása tanításaival, és ír egy agresszív cikket.

tralalala 2014.08.22. 17:38:46

@vilagnezet.blog.hu: ne beszélj már mellé, attól még Jupiter egy isten (kis i), nem pedig Jupiter egy Isten. Az "Isten" az lehet egy név is (a keresztény istenség neve), meg egy foglalkozás is, pl. Jupiter egy isten, a keresztény isten meg Isten.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 17:39:05

@Szúnyog:

Türelem, az írásaimban késleltető van elrejtve. Tehát majd fog.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 17:42:06

@eloi:

40 évesen nyugdíjba vonult milliomos vagyok és ez a hobbim. :-)

Nézz be ide is, ez is az én agyszüleményem:

Szórakoztató Valláskritika Közösség
15 661 kedvelés/tag
www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika

eloi 2014.08.22. 17:42:06

@bigmax: A keresztényeknek nem feladatuk! Ha van, akkor az súlyos eltérés a saját hitünktől és tanítónktól Jézustól.
A hittérítő fegyveres harc anomália.
Viszont nem kötelező hagyni, hogy lemészároljanak. Tehát az életünkért lehet fegyveresen harcolni.
Néha a kettő látszólag egybe esik. Harcolunk az életünkért és a hitünkért, ha mindkettőt ki akarják irtani, tiltani. Ez nem jogtalan harc.
És szerintem te is örülj, hogy a "véres" keresztény oldalon, keresztény múltú társadalomban vagy. Még. Pontosabban: addig örülj.

tralalala 2014.08.22. 17:46:47

@vilagnezet.blog.hu: "40 évesen nyugdíjba vonult milliomos vagyok"

Értsd: "meggyőződéses kommunista szüleim miatt a rendszerváltáskor jól helyezkedtem"

egyenlítő 2014.08.22. 17:47:04

@eloi: "Ha valami valahol van, máshol meg nincsen, akkor az ott, ahol van, többlet, nem hiány."

A férfiak 5 %-ánál is van egy agyi többlet. Ők a homoszexuálisok :-)

A hívők segítségével gyorsan hatalmas eredményeket tud elérni egy karizmatikus vezető. Sok példa van erre, az óperzsa birodalomtól Mohameden át a hitleri Németországig, vagy a Szovjetunióig.

De amikor a lemmingek elérnek az óceánhoz, a hitetleneknek sokkal nagyobb az esélye az életben maradásra.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 17:50:33

@tralalala:

Na és milyen komcsi szülők gyerekeként judeokatkónak lenned?

tralalala 2014.08.22. 17:50:51

@egyenlítő: ja ja, csak ebből is látszik, hogy egyik sem "jobb" vagy "rosszabb", vagy "normális" meg "nemnormális". Ezek simán csak különböző túlélési stratégiák.

eloi 2014.08.22. 17:51:10

@tralalala: Talán úgy érti, hogy a zsidó-keresztény istent Jahve-nak nevezik, mert ez azt jelenti kb., hogy "aki van", "aki a létező". Ezt úgy értve, hogy csak Ő van, egyedüli. Tehát a JAHVE nem úgy név, mint a Béla.
Mivel pedig ez az egyedüliség, ez az egyetlenség évezredeken át evidens volt a kereszténnyé lett társadalmakban, simán elég volt a megjelölésére az is, hogy Ő az Isten. Így az Isten névvé lett (mert nincs más isten igazából, csak kitalált istenségek, akik nagyon is emberiek, lásd Zeusz... többiek). Ha tehát a keresztények istenére mondjuk, hogy Isten, akkor névként nagybetűs.
Még annyi ide, hogy "Isten nevét hiába ne vedd (a szádra)". Nyilván ezért is szorította ki a JAHVÉT az Isten elnevezés. Ami így is névvé vált, de mégse az, amit a Biblia Isten nevének mond.

bigmax 2014.08.22. 17:51:28

@eloi: a kereszténység nevében nem csak védekezésből öltek meg milliókat.Abban igazad van ,hogy az önvédelem az valóban jogos és természetes cselekedet minden élőlénynek.
Látom nem gondolkodtál el azon amit kérdeztem ,hogy miért nem az istenek küzdenek és mellette miért nem óvják a híveiket .Te Jézusra hivatkozol aki teremtett így ő nem lehet jogosult a teremtő isten helyett .Jézus és a teremtő az két külön kategória.Az egyik az isten posztra kijelölt míg a fia csak a fia.Vagy isten tud istent teremteni?Miért tenné ha szerinte csak egy istenben hihetnek a hívei?

tralalala 2014.08.22. 17:51:54

@vilagnezet.blog.hu: de ez már oviban is nagyon gáz volt, hogy ha azt mondod valakire, hogy "hülye", akkor azt mondja, hogy "ezt magadra mondtad!" :)

Nem, nem magamról beszéltem, rólad.

egyenlítő 2014.08.22. 17:54:12

@tralalala: Pontosítsunk. A kereszténység főbűnnek tartja a bujaságot. Ide tartozik minden, ami nem egyértelműen a házasságon belüli gyermekáldást szolgálja, tehát az óvszerhasználat mindenképpen.

Tehát a férfi ejakulációval járó elkerülhetetlen orgazmus kivételével minden, ami jó a szexben :-)

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 17:56:33

@tralalala:

Aki ilyeneket ír, az általában saját magára igaz, csak nem tudja elfogadni és ki akarja vetíteni másra. (kis pszichológia, tehát kár tagadnod, neked vannak ilyen szüleid)

Viszont, ha te ennek ellenére még is csóró maradtál itt a nagy lehetőség 1 millió forint elnyerésére, mert néha szoktam a pénzt is szórni annak, aki gondolkozni és nem hinni próbál.

Isten Teszt
Az Általános Isten ismertetése és kritikai tesztelése

1 millió forintot fizetek annak, aki a tudományos módszertannal létrehozott, Általános Isten meghatározása istenérvemet cáfolni tudja. Következetes érvekkel írásban, vagy akár bemutatással, demonstrációval hogy az alapjaiban hibás. Mert a hibás istenérveket könnyű cáfolni, ahogyan többek közt magam is megtettem Geréby György az ELTEBölcsészettudományi Kar Filozófia Intézete docense által konklúzívnak tartott Anzelm istenérvével.

istenteszt.blog.hu/2007/10/20/1_millio_forintos_kihivas_ateistaknak_1

Szúnyog 2014.08.22. 17:57:10

@vilagnezet.blog.hu: zavaros egy figura vagy, nem is kicsit. Nyomhatod félműveltségben fogant dogmáidat tucatbölcselőként, semmiféle haszna, kiterjedése nem lesz. S ez így van rendjén.

tralalala 2014.08.22. 17:57:52

@bigmax: "a kereszténység nevében nem csak védekezésből öltek meg milliókat"

Azért az a "milliók" kicsit túlzásnak érződik :) Az összes keresztesháborúban az összes emberhalál együtt volt kb. egymillió, mellé az inkvizíció még néhány tízezer, és itt akkor az egész világra kiterjedő, évszázadok alatt történt eseményekről volt szó. Ezeket a számokat (időarányosan, egy évre kivetítve nézve) bármelyik diktatúra röhögve űbereli.

bigmax 2014.08.22. 17:58:11

@eloi: a keresztény teremtő isten létezésének pont annyi a valószínűsége mint a muszlimok istenének .Mindkét istenben emberek hisznek és az embereket ugyan azaz evolúció fejlesztette ki .

bigmax 2014.08.22. 17:59:34

@tralalala: kifelejtetted az amerikai kontinesen történt keresztény kirándulás áldozatait.

egyenlítő 2014.08.22. 18:00:13

@tralalala: Sőt, matematikailag (játékelmélet) is bizonyított, hogy a sokszínűség előnyös egy közösség szempontjából.

Komojtalan 2014.08.22. 18:02:32

Vallási témához ritkán szólok hozzá, de a posztoló hülyébb helyből mint más nekifutásból. Kezdjük a kisebbel: Ezek a nők odamentek egy hirdetésre, amelyik mondjuk erotikus munkát kért, aztán a többibe vagy belementek vagy nem, nem pedig a sarki CBA -ban szedték fel őket.

Aki 2014 Európájában meg a vallásról sír ... Biztos hiányzik neki a szent atya szeretete ifjúkorából, hiába az élvezetekért ma már meg kell dolgozni, nem jön helybe és persze komoly büntetőjogi következményei is van, nem úgy mint a "szent embereknél". Aki vallás után ítéli meg a kultúra fejlettségét az ott is tart. A többi vallás tart középkori szinten, nem pedig az európai vallások fejlődnek vissza. Gondolom te még Giordano Brunot is máglyára küldenéd, mert természetesen a Nap kering a Föld körül. Semmi gondom a vallásossággal, mindenkinek lehet bogara, de aki nem igényli ne akarják már megtéríteni, mert én sem megyek vasárnap a templom elé, hogy lebeszéljem a híveket. És itt most elsősorban a kötelező hittanra, egyházi iskolákra gondolok.

eloi 2014.08.22. 18:02:34

@egyenlítő: Vagyis vannak többletek, amelyek hasznosak lehetnek, mások károsak. :-)
Nincsen hit, világnézet nélküli ember! Nincsen 90 vagy X %-nyi hívő és 10 vagy Y %-nyi semmiben sem hívő. És a hit nem egy szervtől függ (agy).
Ha valami kimutatható esetleg az agyban, az az agyi aktivitás lehet, annál, aki éppen fokozottabban éli meg a bármilyen hitét. Akár az ateizmusban való hitét is.

Aki olvas annál is aktívabb egy agyi rész, mint aki nem olvas....
A hitbeli aktivitás, vagy a szexuális irányultság és aktivitás jelei nyilván kimutathatóak az agyban is. Abban sincsen semmi különös - ha ez tutira igazolt -, ha más rész jön "izgalomba" ha férfi férfihez vonzódik, mintha nőhöz. Hiszen a régi neve is azt mutatta, hogy itt egyféle "kapcsolási hibáról", ferdült hajlamról van szó. A kapcsolási hiba nyilván máshol jelenik meg, mint a szokásos működés jele. Ez minden további nélkül mérhető is lehet.

egyenlítő 2014.08.22. 18:03:41

@vilagnezet.blog.hu: Én tudok jobbat:

1. Semmi sem történik Isten akaratán kívül.
2. Isten akaratát nem ismerhetjük.

Lehet cáfolni :-)

Insallah

tralalala 2014.08.22. 18:04:31

@vilagnezet.blog.hu: "Aki ilyeneket ír, az általában saját magára igaz, csak nem tudja elfogadni és ki akarja vetíteni másra."

:D De ez fantasztikus, akkor ha bárkinek bármiről bármilyen véleménye van, az a gondolatmeneted szerint igazából saját magára igaz :D Jó bocs de ezen a szinten azért már nem folytatnám ezt az épületes párbeszédet, ha nem gond. Nyilván a saját családomat ismerem, tehát veled szemben (aki csak hisz valamit) én tudom is, hogy mi a helyzet, ezért azt is tudom, hogy butaságokat beszélsz.

@egyenlítő: H már pontosítsunk, akkor egyrészt külön is vehetnéd a katkókat meg a protokat, mert itt nem azonos az álláspontjuk :) Másrészt szerintem ez egy eléggé megcsontosodott álláspont, amit nem érdemes túl komolyan venni. A bujálkodás, paráználkodás hogy pontosan mit jelent, az eleve elég zavaros, ill. a bibliai Onán történetéből lehet még ilyesmiket levezetni, de az sem tiszta sztori. Szóval nyugi, lehet szopatni az asszonyt :)

Szúnyog 2014.08.22. 18:04:50

@Komojtalan: jobb lett volna, ha most sem szólsz hozzá.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 18:06:02

@Szúnyog:

Ki kíváncsi szerinted a te véleményedre velem kapcsolatosan. Elárulom, nagyon kevesen. Engem meg te nem nagyon érdekelsz, mert azon kívül, hogy itt hőbörögsz, még egy összefüggő írásmunkát sem tudtál belinkelni magadról, nem hogy 15 ezres rajongótábort az elveidhez.

EsoxLucius 2014.08.22. 18:06:07

Hát, elég hülye aki ezt írta :)

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 18:08:07

@egyenlítő:

Isten elsődlegesen csak egy gyűjtő fogalom.
Tehát amit írtál zagyvaság. Írj értelmeset!

Isten másodsorban egy azzizi, egy agy mém:

Általános Isten (továbbiakban Isten); egyes emberek és embercsoportok tudatában és tudattalanjában lévő speciális érzésforma, érzelemtípus. Istennel egyesek (az istenhívők) a világ és az élet keletkezését, felépítését, működését próbálják meg elképzelten és logikátlanul magyarázni, illetve élethelyzeteikre keresnek megoldást általa. Míg másokra (például az ateistákra, realistákra, naturalistákra, materialistákra, szkeptikusokra is ) Isten tudattalanul is olyan hatással lehet, hogy logikai és kritikai érzékük az istenhívőkéhez hasonlóan torzul bizonyos területeken.

tralalala 2014.08.22. 18:11:58

@bigmax: kicsit erőltetettnek érzem azt is a kereszténység nyakába varrni, hogy a behurcolt betegségek megölték az indiánokat :) Meg hát akkor lehetne helyette csodás azték vallás, évi 10000 kitépett szívű rabszolgával. Mert ugye te is a darabszám alapján kiáltod ki a legvéresebb vallásnak a kereszténységet arány helyett. Ilyen fantasztikus gondolkodással így ki tud jönni az is, hogy a darázs ezerszer veszélyesebb mint a cápa, hiszen ezerszer annyian halnak meg tőle :)

egyenlítő 2014.08.22. 18:12:58

@eloi: Az, hogy valamely emberi tulajdonság hasznos, vagy káros, csak az arányoktól függ. Olyan, mint a blöffölés a pókerben. Aki sosem blöfföl, ugyanúgy elveszíti minden pénzét, mint aki csak azt teszi. Van egy optimum, pl. a pókerben kb. 10 %. Ha egy országban túl sok a karizmatikus politikus, abból polgárháború lesz. Ha kevés, visszafejlődés. Kell tömeggyilkos, hogy a nemzetért, királyért, hazáért vívott csatában sok áldozatot szedjen, stb.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 18:15:33

@egyenlítő:

Talán így jobban felfogod mekkora hülyeséget írtál:

1. Semmi sem történik Gyűjtőfogalom akaratán kívül.
2. Gyűjtőfogalom akaratát nem ismerhetjük.

egyenlítő 2014.08.22. 18:17:21

@tralalala: Ki dönti el, hogy mit és hogyan kell komolyan venni a vallási parancsokból? Az asszonyt szopatni szabad, kotonnal dugni tilos?

tralalala 2014.08.22. 18:18:44

@egyenlítő: Majd én eldöntöm, nyugi :)

eloi 2014.08.22. 18:19:56

@bigmax: Mert nincsenek istenek, csak egy Isten van. Magával küzdjön?
Ami van, az számos különböző elképzelés Istenről. Na ezek képviselői küzdenek évezredek óta egymással. Erről nem Isten tehet.
A legtöbb nép ráébredt, hogy lennie kell egy nálunk nagyobb értelemnek, amely létrehozta a rendkívüli összetettségű és egyértelműen rendezett világot.
A különbségek innentől vannak. Hogy ki, hogyan próbálta Őt elképzelni. És ott a különbség, hogy később maga Isten döntött úgy, hogy elkezdi magáról átadni az infókat. De nem minden törzsnek, népnek külön-külön, mert abból megint csak katyvasz lenne, az emberek elbarmolnák, ahogy az egy kommunikációs csatornát is erősen szennyezzük, és a végén ugyanúgy ezer variáció lenne, hanem egy kiválasztott ember családjának és leszármazottainak kezdte adagolni az infókat. ... A többi ismert.
Sajnos, hogy ezt is elbarmoltuk. A zsidók besértődtek, hogy a Messiás mindenkit, aki Őt elfogadja bevette a választott népbe. Ezért megtagadták és megrekedtek kétezer évvel ezelőtti szinten. Ketté vált az izraeliták és a Messiást követők útja, de ugyanazt az Istent ismerjük. Csak ők egy elavult verzió szerint, hiszen nem telepítették a frissítést (a Messiás tanítását).
Utána jött 500 évvel egy ambíciózus arab, Mohamed, aki fogta a két verziót (izraelita, keresztény) jól meggyúrta, hozzátett, elvett belőle..., és kijelentette, hogy neki is megjelent egy angyal, és ettől kezdve ő próféta (mint szerinte a Messiás Jézus is!) és az ő verziója az, amit Isten (araboknál Allah) akar. Így fut most e három párhuzamosan. És sajnos sokszor ellenségesen, amit pedig elvileg mindhárom verzió tilt. Legegyértelműbben a kereszténység. Csak, hát emberek vagyunk... Tele bűnnel, bűnre való hajlammal és erőszakossággal. Ebből van a háború. :-(

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 18:21:42

@egyenlítő:

Tehát ez egy ősrégi, de már réges-régen lebukott judeokatkó szélhámos trükk. Ime a lebuktatás lényege:

Hát Anzelm logikainak füllentett I/istenérve egy akkora butaság, amit aligha lehet jó és logikus érvelésnek állítani. Pláne még napjainkban is. Nézzük csak egy-két pofonegyszerű (Öveges professzori) és közérthető példával;

Nem tettünk mást, mint "Isten" szó helyett beraktuk az "Emberi Ostobaság" szóösszetételt, amely számos világhírű tudós szerint a legnagyobb, ami elképzelhető és végtelen. (Ugyanezen tudósok a világegyetem végtelenségében már bizonytalanok.) Érdemes még behelyettesíteni a következő szóösszetételeket is: Karakutty; Világegyetem; Rátóti Csikótojás; A Megnyilvánulatlan Végtelen; Mumus; Hülyeség; Micimackó; Hófehérke

1.1 az Emberi Ostobaság olyasvalami, aminél nagyobb nem gondolható el.

1.2 A balga azt mondja a szívében: "nincs Emberi Ostobaság ".

1.3 A balga érti, amit hall.

1.4 Ami megértetik, az legalább az értelemben van.

1.5 Más (valamely dolognak) az értelemben lennie, és más megérteni, hogy valami valóságos dolog.

1.6 A balga hallván megérti az állítást, hogy "aminél nagyobb nem gondolható el".

1.7 Aminél nagyobb nem gondolható el, az legalább az értelemben van

1.8 Ami az elmében is és a valóságban is van, az nagyobb annál, mint ami csak az értelemben van.

1.9 Ha az, aminél nagyobb nem gondolható el, csak az értelemben van, akkor elgondolható nála nagyobb, az, ami az értelemben is van és a valóságban is.

1.10 De az Emberi Ostobaság nem lehet ilyen, mert lenne nála nagyobb. (9 ellentmond 1-nek.)

1.11 Tehát az, aminél nagyobb nem gondolható el, az elmében is és a valóságban is létezik.

1.12 Tehát az Emberi Ostobaság a valóságban is létezik .

Vagy akár az ateisták Istenét, a Láthatatlan Rózsaszínű Egyszarvút is behelyettesíthetjük, és arra is kidobja, hogy a valóságban is létezik.

bigmax 2014.08.22. 18:22:04

@vilagnezet.blog.hu: te sóher vagy!Mire elég manapság 1 millió ft?A fideszesek se lopnak 1 milliárd alatt ,és az a meló meg se közelíti nehézségben a te feltételed!:D

egyenlítő 2014.08.22. 18:23:03

@vilagnezet.blog.hu: Mondom, hogy máglyára veled, vagy, ha esetleg az Iraki Kalifátusban (vagy akár Szaud-Arábiában) jársz, a fejeddel a hónod alatt jöhetsz haza.

Szerinted a világot Gyűjtőfogalom teremtette? :-)

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 18:23:15

@egyenlítő:
Azt elbasztad haver, mert nekem Zeusz a haverom. Ő meg ugyebár az Istenek Istene. Együtt járunk csajozni.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 18:25:18

@bigmax:

Ok, akkor te tedd kedvtelésből.
Mert nem olvastad el.
7 év után visszavontam az 1 millkát is mert csak egy rakás szélhámos próbálkozott volna.

eloi 2014.08.22. 18:25:38

@vilagnezet.blog.hu: Hacsak nem közölte, hogy mi az akarata. Ugye. :-)

egyenlítő 2014.08.22. 18:26:37

@vilagnezet.blog.hu: Már elnézést, de a Láthatatlan Egyszarvú az kék!

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 18:26:45

@egyenlítő:

A Mindenek Előtt Lévő Határtalan Karakutty a fő Teremtő.

tralalala 2014.08.22. 18:28:56

@vilagnezet.blog.hu: "7 év után visszavontam az 1 millkát is mert csak egy rakás szélhámos próbálkozott volna. "

Érdekes, a szkeptikus blogon azt olvastam, hogy megcáfolták, de nem akartál fizetni.

Persze tudom, azok is hülyék.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.08.22. 18:29:55

OK a mai munkám itt ezzel véget ért.

Tudhatnátok, ha ismernétek.

Gyógyító Vakcina Gondolatvírusokat szórok szét, amit elkaptok és terjesztettek. Ezek legyengített hülyeségek, amit könnyen legyőztök, de vele együtt észre sem veszitek majd, hogy a sokkal nagyobb hülyeségeket is, mint Isten, ateizmus stb le fogjátok győzni.

Jó gyógyulást azoknak, akiknek kell.

egyenlítő 2014.08.22. 18:30:10

@vilagnezet.blog.hu: Üdvözletem, Ganümédész úr! Milyen a felállás a hármas szendvicsben a csajjal? Ha maga van középen és Zeusz hátul, az elég fájdalmas lehet, nem? :-)

bigmax 2014.08.22. 18:32:46

@eloi: minden egyisten hitű vallás istene egyforma valószínűséggel , bizonyossággal létezik.Mivel ezen vallások más és mást neveznek meg az egyedüli istenüknek ezért több egyisten van.Annak a valószínűsége ,hogy valóban létezik a multiverzumunknak egy teremtője nagyon kicsi a valószínűsége,persze nem nulla addig amíg tudományosan ez nem bizonyított.
A kereszténységben mi az egyértelműbb mint a muszlimok hitében?
Ha valóban létezne egy emberi hit nélküli teremtő akkor neki kötelessége lenne rendet raknia a többféle egyisten hitű vallások hívei között és kijelenteni ,hogy a tiétek vagyok én és a másiké hamis isten.Ez is az isten feladata lenne ha valóban gondviselője lenne a híveinek.

eloi 2014.08.22. 18:32:51

@vilagnezet.blog.hu: Az úgy nem megy, hogy ha cáfolnak téged, azt egyszerűen nem látod be, nem fogadod el és így tartod magad mindig győztesnek.
Nem lenne annyi milliód, még tízforintosod sem, amennyien, ahányszor cáfolnának.
De ehhez ugye egyértelmű kritériumokat kellene előre lefektetned, hogy ha azok teljesülnek, akkor elismered, hogy veszítettél. (Az evolúciós/teremtős vitáknál ugyanígy, mert különben parttalan, végtelen. És mindenki magát hirdetheti győztesnek. Ez is megy objektív feltételrendszer nélkül. De ennek lefektetése meg nem érdeke annak, aki bukhatja az álláspontját és vele az egész nehezen összerakott világnézetét. Ördögi karika.) De nem így működsz.
Sebaj. Ilyenre is szükség van, nehogy eltunyuljunk. :-)

randomuser1 2014.08.22. 18:33:57

miköze az análpápának a római katolikus szekta fővezéréhez?

egyenlítő 2014.08.22. 18:39:07

@vilagnezet.blog.hu:

1. Te is Isten akaratából írsz hülyeségeket.
2. Hogy miért? Azt nem tudhatjuk.

:-)

egyenlítő 2014.08.22. 18:44:57

Egyébként:

"a magyar pápa szó (akárcsak a pap és a pópa) a görög pappasz szóból ered, amelynek jelentése „atya” („papa”)"

Az análpapa jobban tetszik? Kicsit pedo, de legalább nem szentségtörő :-)

Egyébként az összeesküvéselméletek alapján az análpápa kifejezést a harcos katolikusok dobták be a köztudatba, hogy legyen ürügyük a vallásháborúra. Most aztán nem állunk meg félúton, minden ballib pusztuljon!

eloi 2014.08.22. 18:51:17

@bigmax: Nem, mert ha Isten folyton beavatkozna, mindent egyértelművé tenne, akkor az emberre mi maradna? Nem maradna meg a teszt, amivel Isten mérheti az embert. Hogy mit értett meg a világból, mire jött rá SAJÁT EREJÉBŐL, mire ment a kapott szabadsággal, a szabad akarattal, döntési képességgel, hiszen ezt akartuk, ezért estünk bűnbe! Tudni akartuk a jót és a rosszat, és dönteni róla! Magunk, szabadon. Ez fontos. Ezért szűnt meg az az egyértelművé tett állapot, amit pont most te hiányolsz és kérsz számon! Az elválás (kiűzetés a "Paradicsomból", vagyis az Istennel közös állapotból) miattunk jött létre, és azzal jár, hogy Istentől elkülönültünk, hogy a magunk lábán kell megállnunk. Magunknak kell ezért eligazodni az Istenről újra összeszedegetett információkban is. (Ebben sok idő után segíteni kezdett a kiválasztottakon keresztül.)
Ez előtt tehát az volt, amit most kérnél: Isten egyértelműen nyilatkoztatta ki magát. De "szétköltöztünk", mert másképpen akartunk élni. Hát most másképpen élünk, mint a Paradicsomban. Ezt akartuk.

Az említett három egy isten hívő vallásban mindenki tudja, hogy ugyanarról az Istenről van szó! A keresztények nem tagadták meg a zsidók istenét, hanem őt hívjuk Atyának. Mohamed sem kreált más Istent, a zsidók istenét hiszi istennek, de szerinte megjelent neki egy angyal, aki prófétává tette őt, és részben új tanításokat adott át neki/általa. Tehát mindhárom verzióban Ugyanaz a személy Jahve-Allah-Isten. Csak a benne való hit rendszere, mikéntje, részben tanítása más. A zsidók nem tették hozzá azt, amit a Messiás által küldött, Mohamed meg mindkettőből ollózott és hozzáírt egy rakást. (Nyilván, mert nem akarta átvenni egyiket sem a már létező kettőből. Izraelita nem lehetett főleg származási okokból, keresztény meg nem akart lenni, így alkotott egy arab verziót.)
De ez nem érintette azt, hogy kit tartanak Istennek. Ugyanazt.
A katolikusok és protestánsok Istene is ugyanaz, pedig más verzió szerint viszonyulnak hozzá.

bigmax 2014.08.22. 19:17:06

@eloi: írtam én olyat ,hogy a teremtő folyton avatkozzon bele a bűnös teremtényei életébe?
A kicsikart szabad akarat meg ugye a teremtő szemébe a legnagyobb bűn volt amiért dobta a teremtényeit ,hogy éljenek ahogy tudnak de azért csak őt imádják továbbra is mint istenüket.Ha valaki következetesen elhatárolódik valamitől vagy valakitől akkor mellé nem tesz semmilyen feltételt.Azt amit a tudomány által megismertünk a világunkból ahhoz az egyház nem hogy rakott volna valami pluszt hanem pont hátráltatta a fejlődésünk ameddig csak tudta, és csak akkor ismerte el a tudomány által bizonyított ismereteinek amikor sarokba szorították a tények.
Az isten nem mérheti a teremtményeit azzal ,hogy mit ismeret meg a világból ha eleve tiltotta a tudást.Valamit elnéztél az isteni parancsokból ha ezt a szabad akarat megadását ezzel azonosítod.Az ember szabad akarattal születik de arról szó se volt ,hogy ezt a képességét a tudás megszerzésére használja.

Ha közös a teremtőjük akkor meg pont nem kellene leöldösni a más ismereteket begyűjtőket hanem összedolgozva kiokoskodni ,hogy a rejtőzködő isten milyen is lehet.Értelmetlen mind a három vallás egyháza ha nem törekszenek a konszenzusra.

bigmax 2014.08.22. 19:49:35

@eloi: te műveltebb vagy a kereszténységből mint én ezért tőled is megkérdezem amit nem értek a vallásotokban:
1.egyisten hitű vallásban miért van szentháromság?
2.Ha a teremtő isten teremteni akart egy újabb istent nektek (ez már logikailag ellentmond az egyisten hitnek) akit emberi alakba akrt létrehozni akkor mi szükség volt ehhez a szentlélekre?Ki az a szentlélek és mi köze a világ teremtéséhez?
3.Az emberi alakot öltő fiának a teremtéséhez miért volt szüksége egy emberi ,bűnös teremtményre akinek meg kellett szülnie?
4.Ő ,mármint a teremtő isten az emberi teremtményeit porból is megtudta előzőleg csinálni akkor egy ugyanilyen emberi alakos fiához miért nem volt jó a az ő porból teremtése?

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2014.08.22. 19:56:09

"Az első véres országgyűlésre a katolikus hit magyarországi megszilárdítása érdekében került sor, amikor tárgyalásra érkezett országgyűlési követeket öldöstek le tömegesen, korbácsoltak meg az uralkodó parancsára. 1061-ben a frissen trónra került I. Béla nagyszabású országgyűlést hívott össze Székesfehérvárra. Elrendelte, hogy minden településről a két legtekintélyesebb vén jelenjen meg. A küldöttek hatalmas tömege gyűlt össze az ország minden részéből a Fehérvár falai előtt elterülő mezőn. A sokaság egyetlen kérést fogalmazott meg a király felé: hadd szakítsanak a számukra gyűlöletes katolikus vallással, és hadd számolják fel azt teljesen az egész ország területén. A Képes Krónika elbeszélése szerint Béla király három nap gondolkodási időt kért, és bezárkózott a papokkal együtt a város falai mögé. Majd harmadnapon kitárták a város kapuit, s az uralkodó parancsára fegyveres katonák törtek rá a királyi válaszra váró sokaságra. A krónika leírása szerint „néhányukat megölték, elöljáróikat az emelvényről letaszítva eltiporták, a többieket megkötözték, keményen verve korbácsolták, és így ölve, kötözve, korbácsolva is alig csillapíthatták le a lázadást a katonák”

Poр40 2014.08.22. 21:27:55

@vilagnezet.blog.hu: Hehehe.. faszbukos barom. Azért mert van 15 ezer lájkod, már azt hiszed valaki vagy?

Poр40 2014.08.22. 21:29:28

@vilagnezet.blog.hu: Látom erőlködve reklámozod magad. Szánalmas.

Poр40 2014.08.22. 21:32:14

@Szúnyog: Mi van barom. Fenyegetőzöl az internet homályából?

@$pi$: Aki nem ajnározza Orbánt az rohadt ballibsi, aki a pápát ócsárolja az rohadt ballibsi. Te is az vagy.

$pi$ 2014.08.22. 21:45:25

@tralalala: "Ugyanez a pápa ám a monogámiát meg a házasságban való szexet is mondja, nem egészen korrekt ezt felróni."

Ilyen erővel azt is mondhatná, hogy rákoncentrálással gyógyítsátok meg magatokat.

Az önmegtartóztatás meg a monogámia ellentétes az emberi természettel, a pápa tudhatná, hogy az ilyen "tanácsok" a legtöbbe esetben semmit nem érnek.

$pi$ 2014.08.22. 21:50:23

@Poр40: "Aki nem ajnározza Orbánt az rohadt ballibsi, aki a pápát ócsárolja az rohadt ballibsi. Te is az vagy. "

Valaki kitalálta, hogy aki jobboldali érzelmű, annak okvetlenül buzgó kereszténynek kell lennie és minden héten legalább egy órát kell azon méltatlankodni, hogy mit csinálnak a homokosok meg az izraeliták.

Én viszont úgy vagyok ezzel, hogy csak azért nem fogok a szexuális mássággal foglalkozni vagy mindenféle beszélő kígyókban hinni, hogy ne érezzem magam egyedül, úgyhogy vidáman lesz@rom ezeket a szabályokat.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.22. 22:15:03

@$pi$: Hehehe... milyen egyszerű volt hülyét csinálni belőled. Csak az állandó ballibsizésből akartam gúnyt űzni és hogy bejött! :-))
Szóval akkor akinek nem tetszik orbán az nem egyből ballibsi? Aki nem ért veletek egyet az nem rögtön ballibsi?
És egyébként mi a baj a ballibsikkel?
Olyan buta vagy, hogy az elképesztő, a saját idióta szólamaitokkal simán ki lehet idegelni titeket. :-))

Poр40 2014.08.22. 22:17:41

@$pi$: Na és mesélj mi van azzal a csúcson lévő államadóssággal? Mert amire a szociknál hivatkoztok, az sem év végi államadósság volt.

És ehhez mit szólsz aranyapám? :-))

index.hu/gazdasag/2014/08/22/teljesen_uj_trukk_kell_az_allamadossaghoz/

Poр40 2014.08.22. 22:21:34

@vilagnezet.blog.hu: Mi van gázóra buheráló? Megbuktál? :-))

Poр40 2014.08.22. 22:24:14

@vilagnezet.blog.hu: Nincs neked egymilliód, a gáz számládat sem tudod kifizetni.

$pi$ 2014.08.22. 23:05:11

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: "Olyan buta vagy, hogy az elképesztő, a saját idióta szólamaitokkal simán ki lehet idegelni titeket. :-)) "

Kiidegelni? Fel nem tudod fogni mennyire nem érdekelsz.

"Hehehe... milyen egyszerű volt hülyét csinálni belőled."

Szerintem csak magadból csinálsz hülyét, de mindegy.

"Na és mesélj mi van azzal a csúcson lévő államadóssággal?"

Ezt meg nézesd meg orvossal, mert ez már kezd elhatalmasodni rajtad.

borzimorzi 2014.08.22. 23:25:48

@martineden: Köszönöm. Ritka errefelé az egyetértés, de annál több örömöt jelent.

Üdv:
b

Poр40 2014.08.23. 06:27:52

@$pi$: Ahhoz képest simán nekiálltál magyarázkodni, hogy nem mindenki ballibsi. :-))
Te keresztény gyűlölő, pápa ócsárló ballibsi!

ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi, ballibsi,

Ja és látom az államadósságra nem tudsz válaszolni, mi? Szánalmas vagy.

gázóra ellenőr 2014.08.23. 13:25:51

@vilagnezet.blog.hu: Persze. Azért lopod a gázt. El is higgyük?
Mi van gázóra mágnesező úr? A büntetést a lopott gázért mikor tetszik befizetni?

fehérfarkas 2014.08.23. 21:59:16

@STIRLITZ: "A lényeg: nem vagy kiközösítve, megbélyegezve egyik esetben sem. Az iszlám egészen más. Számtalan előírásból áll, melyeket be kell tartani, nincs "linerális ordnung", nincs önértelmezés, nincsenek külön utak."

Hát sajna pont ez az, hogy annak külön utak.
Addig amíg a normálison belül vannak ezek a külön utak semmi baj. Csakhogy mivel az Iszlám vallás nem hierarchikus mint a kereszténység, ezért nincs egy felső központi irányítás.
A szélsőségesek pont ezt használják ki.
Persze előbb-utóbb lelepleződnek, de addigra már átmosták jópár ember agyát.

"Magyarul: a Közel-keleti keresztényellenes disznóságokért az ott élő többi kereszténynek kéne legelsősorban fellépnie. "

Bocsi, de el kellene felejteni ezt a keresztény vs. iszlám szembenállást.
Vannak szélsőségesek, akiknek baja van másokkal - de az átlagemberek között nem sokat számít milyen vallású vagy. Sőt, a kormányok tagjai és a minisztériumok alkalmazottjai között sem.
A szélsőségeseket pedig elítélik mind a normális közel-keletiek, mind a vallási vezetők, mind pedig a kormányok.

Azért azon érdemes elgondolkodni, hogy az USA ellensége az a szír kormány, amely a keresztényeket gyilkoló terroristáktól védi. Vagy szintén az USA ellensége az az Irán és libanoni Hezbollah, amely az ISIS (ISIL, IS - mindegy melyik nevét használjuk) harcol már hónapok óta.

fehérfarkas 2014.08.24. 01:51:08

@Darth Revan: "Az, hogy europa es a nyugati vilag prosperal, az hogy jogod van jartatni a szadat, az hogy jogaid vannak, annak koszonheto, hogy Europaban sikerult az egyhazat levalasztani az allamrol. "

A Mao korszakbeli komcsi Kínában, a Sztálin korszakbeli Szovjetunióban, Észak-Koreában, vagy Enver Hoxa Albániájában is "sikerult az egyhazat levalasztani az allamrol".
De van egy érzésem, hogy örülsz, hogy mégsem ezekben kellett élned.

fehérfarkas 2014.08.24. 01:54:10

@borzimorzi: "Ehhez képest az emberiség másik felére éppenséggel a hódításvágy és a hadseregekhez szükséges jó sok gyerek a jellemző. Na, ők termelik ki a turbómuszlim terrorszervezeteket meg a többit. És jönnek megállíthatatlanul. "

Az gondolom nem zavar téged, hogy
1. nem a muszlim országok bombáznak más kontinensek országait
2. a terroristák nem tagjai egyik muszlim ország hadseregének sem
3. a terroristákat a muszlim országokban üldözik, és akit elkapnak, annak börtön vagy kivégzés jár

borzimorzi 2014.08.24. 17:15:53

@fehérfarkas:

1.) Nem bizony. Tudják, hogy akkor elkennék a szájukat. Ezért termelnek ki terrorszervezeteket reguláris hadsereg helyett. A terrorszervezetek működéséért ugyanis nem lehet felelősségre vonni a terrorszervezeteket létrehozó államokat. Az államok ugyanis körömszakadtukig tagadják, hogy közük van hozzá. Néha igaz is, mert csak az adott ország népe, vagy azon belül egy rész hozza létre a bagázst.

2.) Tényleg? Ezt majd magyarázd meg azoknak, akiknek a rokonait Szaddam, Asszad vagy Kadhafi pribékjei kínoztak halálra.

3.) Jó az anyag, mi?

Pá.
b

fehérfarkas 2014.08.24. 18:19:00

@borzimorzi:

Látom téged továbbra sem zavar, hogy a terrorista szervezeteket a muszlim országokban üldözik, és tagjaikat, ha elkapják, akkor bebörtönzik, a vezetőiket pedig kivégzik.

Darth Revan 2014.08.25. 11:07:20

@fehérfarkas: par evszazados kesesben vannak.

eloi 2014.08.25. 15:27:09

@bigmax: "A kicsikart szabad akarat meg ugye a teremtő szemébe a legnagyobb bűn volt amiért dobta a teremtényeit ,hogy éljenek ahogy tudnak de azért csak őt imádják továbbra is mint istenüket."

Nem így van. Az embernek a teremtésekor adva lett a szabad akarat, hogy szabadon dönthessen, választhasson! Ezért nem kellett tennie semmit.
A "jó és rossz tudás fájának" tilalma egy teszt volt, arra, hogyan is él a szabadsággal? Miközben MINDENE megvolt, egyetlen tilalmat állítottak elé. És annak sem tudott ellenállni. Vagyis nem tudott egy tisztázott szerződést betartani. A szerződés tárgya szinte mellékes. A lényeg, hogy nem tartották be. (Ez kb. mint a mesében a 99.-ik ajtó a palotában. A főhőst befogadják, luxusban él, és csak annyi a kérés, feltétel, hogy abba az egyetlen szobába ne menjen be. Persze bemegy, és ezzel szerződést szeg, aminek következményei vannak. A "bűnbeesés" pontosan erről szól.)
Ezt lehet az ember mérhetetlen tudásvágyával is magyarázni, de azzal is, hogy nem tartja be a kötelmeit. Bármit is kapott már meg, az sosem elég neki.

A történet ennyiről szól. Megkapott szinte mindent ingyen, erőfeszítés nélkül. Volt egy feltétel. Azt megszegte. Azért tehette, mert szabadsága volt rá, eldönthette, mit tesz. Megtette, és ennek következménye lett a "szerződés" felbontása. Lényeges, hogy nem Isten szegett szerződést! A tettnek pedig következménye lett. A szabad embernek meg kellett tapasztalnia, tanulnia, hogy a döntéseinek, tetteinek következményei vannak!
Isten ezáltal tehát tanít minket. És azóta egy hol fájdalmas, hol örömteli tanulási folyamatban vagyunk.

Annmak nézz kérlek utána, hogy kik alapították a legngyobb/legtöbb iskolát, egyetemet, és annak is, hány máig meghatározó tudós, tanár, kutató, gondolkodó volt istenhívő és/vagy egyenesen pap vagy szerzetes! Mert nem igaz, amit az egyház tudomány ellenességéről úgy mindent egy kalap alá tolva írtál.

borzimorzi 2014.08.25. 16:04:41

@fehérfarkas:

Ne is törődj vele, hogy az IS nevű muszlim terrorszervezet éppen államot alapít, ahol bárkit üldözni fognak, kivéve éppenséggel e terroristákat. Az se zavarjon, hogy 9/11 elkövetői kevés kivétellel szaúdiak voltak és egyik szervezőt sem kapták el. Kivéve Oszamát, ha ugyan, mert ugye a holttestet senki sem látta. És persze ne is törődj vele, hogy Nigériában a Boko Haram egyetlen tagját sem fogták el, lévén, hogy be vannak épülve az államigazgatásba.

Csak nyomasd a hülyeséget, amit a jobbikosok a szádba rágtak. Nehogy abbahagyd! Sokkal kevesebbet tudnánk rajtad röhögni, ha abbahagynád, úgyhogy kérlek, ne tolj ki velünk, jó?

Üdv:
b

eloi 2014.08.25. 16:06:34

@bigmax: "1.egyisten hitű vallásban miért van szentháromság?"

Azért, mert Isten eddig ebben a három megjelenési formában nyilvánította ki magát.
Ha a zsidó-keresztény értelemben vett Istenről beszélünk, akkor egy olyan személyről beszélünk, akiben minden ! létező létezik, amiről tudunk, vagy nem is tudunk, tehát beleértve a teljes Univerzumot is. Nagyon profánul: Isten bazi nagy. Ő az abszolútum, a legnagyobb "halmaz", amiben minden más van. A végtelen és abszolút Istenen semmi sem lehet "kívül", mert az a végtelen Isten "határa" lenne.
Ebből is következik, hogy ha akkora "nagyságú" lényekhez akar szólni, közöttük akar mintegy megjelenni, mint az emberek, akkor a szinte végtelen nagyságrendi különbség ezt csak úgy teszi lehetővé, ha Isten valami olyan képben, formában jelenik meg, amely a parányi ember számára még leképezhető, felfogható.
Gondolom világos, hogy fordítva ez nem lehetséges. A parányi teremtmény nem képes "nagyítani" ehhez a szakadékáthidaláshoz magán. Csak a nagyobb tudja magát "kisebbként", értelmezhetőbbként, felfoghatóként is megmutatni.
Az eddigi kinyilatkoztatás történetében Isten háromféle formában nyilatkoztatta ki magát:
- Jahve (aki van, A létező - vagyis aki az abszolút létező, amelyben/akiben minden más létezik). Már ebben a formában előre jelezte, hogy az emberekhez egy érthető, felfogható formában, - mint Messiás - is el fog jönni. Illetve a Teremtés Könyvében szerepel az, hogy "Isten lelke lebegett a vizek fölött". Ez nyilván egy ember számára is érthető kép/metafora.
- Az eljött Messiás (Jézus) igazolta, hogy Ő valóban Istentől jött és maga is Isten, azonos az Atyával. (Ennek könyvtárnyi irodalma van.) "Én és az Atya egyek vagyunk!" "Aki engem lát, látja az Atyát is". ...
- Mielőtt Jézus a feltámadása után eltávozott, kinyilatkoztatta, hogy Ő ugyan ebben a formában elmegy, de Isten Lelke itt marad. Aki szintén az Isten.

Vagyis nagyon fapadosan, Isten igazolta a Messiást, mint Önmagát, a Messiás igazolta a "Lelket" (Szent Lelket), mint Önmagát, mint Istent.
(Ezt Pál is egyértelművé tette, hogy Isten Lelke, "örökké áldott Isten" maga is.)
Így és ezért beszélünk Szent Háromságról, ahol az egyetlen Isten három, eddig ismert és általa igazolt formában, személyben lett kinyilatkoztatva az embereknek.
Tehát azért három. Én magam pl. azt sem zárom ki, hogy Isten máshol az Univerzumban, más értelmes létezőknek, más formában is kinyilvánította önmagát. De nekünk embereknek eddig három személyben ismert. A történet, amiből ismertek, az emberiség (üdv)története. Vagyis számunkra pillanatnyilag nem is lényeges, hogy máshol, más népeknek kinyilvánította-e magát másképp és azt hogyan tette.
Ha volt ilyen, az bizonyos, hogy
1. Istennek nincsen korlátja abban, hogy hány módon jelenik meg,
2. ha az "idegenek" nem emberek, akkor ha hozzájuk is ment, mint Messiás, akkor nem emberként, hanem az adott fajnak megfelelő formában ment, hiszen hozzánk sem marslakóként jött, hanem fajazonos formában. A szakadék tökéletesen csak úgy volt áthidalható, hogy az Isten emberként is belépett az emberek közé.

eloi 2014.08.25. 16:44:13

@bigmax: "2.Ha a teremtő isten teremteni akart egy újabb istent nektek (ez már logikailag ellentmond az egyisten hitnek) akit emberi alakba akrt létrehozni akkor mi szükség volt ehhez a szentlélekre?Ki az a szentlélek és mi köze a világ teremtéséhez?"

Mint írtam, nem teremtett újabb istent, csak újabb formákban nyilatkoztatta ki önmagát.
Maga az Isten a kicsiny emberi tudat számára felfoghatatlan nagyságrend. Az anyagi Univerzumot se igazán tudjuk felfogni, amely Istennek csak egy, számunkra észlelhető és látható eleme.
Ennek a távolságnak az áthidalásához szükség volt arra, hogy olyan számunkra is értelmezhető módokon nyilatkozzon meg az Isten, hogy felfoghassuk, érthessük, amit a világból és Belőle megérteni képesek vagyunk. Másrészt, hogy ne csak az értelmi, hanem az érzelmi távolság is csökkenjen, megszűnjön. A végtelen, abszolútum Istennel emberként nehéz, sőt, lehetetlen azonosulni. Felfogni sem tudjuk Őt.
Önmagunkat viszont könnyen meg tudjuk érteni, tudjuk szeretni, tudunk magunkkal, vagy egy másik emberrel együtt érezni, vele azonosulni, felfogni őt.
Ezért volt szükséges, hogy Isten emberré legyen. Vagyis teljes értékű, született, felnövő, velünk együtt élő, szenvedő, szerető, meghaló - tehát a teljes emberi életet végigjáró -, és nem valahonnan megjelenő majd eltűnő "emberként" kellett közénk jönnie, hogy a távolságot áthidalja. Egy jelenés, vagy egy angyal, vagy egy "marslakó" nem lehetett hiteles. Az olyan "híd" nem érte volna át a teljes szakadékot. A "hídnak" Istennek és embernek kellett lennie! Teljesen Istennek és teljesen embernek. Ez valósult meg Jézussal.
A Szent Lélek/Szentlélek, ahogy írtam, szintén az egyik forma, ahogyan Isten kinyilatkoztatta önmagát. Csak tippelem, de e személyként való formával talán az volt a cél, hogy míg a teljes Isten nem felfogható, az emberként közöttünk jártat megöltük és így feltámadása után nem maradt feltámadott formájában ebben a világban, ezért mintegy megnyugtatta az embereket, hogy nem kell ahhoz a feltámadott Jézusnak/Istennek látható módon mindennap velünk lennie, hogy biztosak lehessünk abban, Isten mindig velünk van. Mindig Benne vagyunk. A Lélek által.
Az ember hajlamos elbizonytalanodni. Ha az abszolútum Isten, és a feltámadott formában nem köztünk látható Isten sincsen "kézzelfoghatóan közel", akkor elhagyva érezhetnénk magunkat. Még akkor is, ha ez de facto nem így lenne. Hiszen Isten nem hagy el, mert Őbenne létezünk. Az ember azonban inkább érzelmi, mint értelmi lény. Nem teologizálni/filozofálni szeret, hogy hol van, hol nincsen Isten, hanem érezni. Biztosítva lenni, hogy itt van.

"3.Az emberi alakot öltő fiának a teremtéséhez miért volt szüksége egy emberi ,bűnös teremtményre akinek meg kellett szülnie?"

Lásd fentebb! Azért, hogy a "kapocs", a "híd" ember és Isten között a lehető legtökéletesebb legyen. Ez pedig az, ha az illető személy egyszerre teljesen Isten és teljesen ember is. Ha Jézus csak úgy megjelent volna 30 évesen, akkor csak egy "varázslat", egy mesterséges jelenés, mesterséges ember lett volna. Nem hitelesítette volna azt, hogy Isten és ember között nincsen távolság! Az ember mindenkor Istenben és Istennek él. A fogantatásától, a halálon át, az öröklétig. A Messiásnak a teljes utat végig kellett ehhez csinálnia. Ezzel valósult meg és került prezentálásra, a teljes azonosulás. Csecsemőként, kisgyermekként és felnőttként is Istenhez kapcsolódunk, és Ő hozzánk.

eloi 2014.08.25. 18:26:25

@bigmax: "4.Ő ,mármint a teremtő isten az emberi teremtményeit porból is megtudta előzőleg csinálni akkor egy ugyanilyen emberi alakos fiához miért nem volt jó a az ő porból teremtése? "

Az előzőekből már biztosan világos, hogy miért.
A kulcs: az azonosulás! Méghozzá a teljes azonosulás.
Természetesen "porból", vagyis a föld anyagaiból is készíthetett volna egy testet a Messiásnak, de az egyféle avatar lett volna csak. (Persze így is minden ember teste abból készül!!! Azóta is! Csak már az ember, mint organizmus a belé helyezett genetikai programok és képességek segítségével reprodukálni tudja magát, nem szükséges minden új embert Istennek "porból", közvetlenül teremtenie. Ahogy a tyúknál is elég volt, hogy egyszer szaporodásképesre, tojóképesre készítette. Utána már megy a maga útján. Csak tojni kell. :-) )

Az emberekkel azonosulni, hozzánk a lehető legközelebb jönni akaró Istennek nem lett volna elegendő (valójában nem is neki, hanem nekünk), hogy egyszer csak egy istenség megjelenjen köztünk. Az úgy, ugyanúgy más lett volna, mint mi, mint amikor a csipkebokron át üzent, vagy angyalok által. Az angyal sosem volt ember. Ezért sosem érezzük, hogy ő mi vagyunk, hogy az angyal egy velünk, lét- és sorsközösségünk van.
Az Isten-ember távolságot csakis egy Istenemberrel lehetett tökéletesen áthidalni. Aki teljesen az Isten és teljesen ember is. Ehhez ugyanúgy kellett világra jönnie, élnie, éreznie, szenvednie, örülnie, és halnia is. Nem csak a szimbolika miatt, hanem a lényeg miatt is, ami a mind teljesebb és tökéletesebb azonosulás. Így tökéletes "híd" lett Isten és ember között. A legjobb kapocs. Megmutatva, hogy Isten és közöttünk lényegében nincsen távolság. Mindig velünk van, mindig Benne létezünk. És főleg, hogy Ő szeret minket. És mi szerethetjük Őt. A hatalmas nagyságrendbeli különbség ellenére és azzal együtt is.

Itt fontos megjegyezni, hogy a születéstől a halálig az Istenember teljesen bejárta ugyanazt az életutat, mint az ember, és közben tanúságot tett a maga istenségéről is. (Tanítás, csodák...) Azonban a fogantatásával és a halál utáni feltámadásával külön is jelezte Isten, hogy az ember, aki ugyanúgy született, élt és halt meg, mégis egyben Isten is.
Ezért, hogy emberi módon lépjen a világba, szükséges volt az anya, aki hagyományos módon megszüli. Nemző apa azonban nem. Mert e módon is Istentől, mint Atyától kellett származnia.
Itt az apai "géneket" Isten tette hozzá. Ez nyilván nem okoz semmi nehézséget annak, aki magát az embert is létrehozta a nemzőrendszerével együtt.

Az emberként történt halál utáni feltámadás, és a feltámadt testben történő fizikai megjelenés is nyomatékosította, hogy nem egy emberről van szó az emberi leszármazási sorból, hanem egy különleges emberről, aki egyben maga Isten is.
És akiből ebben a formában csak egy van.

Nagyjából ennyit tudok erről ennyi helyen elmondani. :-)

fehérfarkas 2014.08.25. 21:51:59

@borzimorzi: "Ne is törődj vele, hogy az IS nevű muszlim terrorszervezet éppen államot alapít, ahol bárkit üldözni fognak, kivéve éppenséggel e terroristákat."

Téged meg az a tény ne zavarjon, hogy az IS -t egyik muszlim állam sem ismeri el, és állam helyett terrorista szervezetnek nyilvánítják.
Sőt pont ellene fegyverkeznek a szomszédai (Szaúd Arábia, Jordánia), sőt ezek közül néhány szomszéda meg harcol is vele (Szíria, Irak, Irán, Libanon).

"Az se zavarjon, hogy 9/11 elkövetői kevés kivétellel szaúdiak voltak és egyik szervezőt sem kapták el. Kivéve Oszamát, ha ugyan, mert ugye a holttestet senki sem látta."

És ezért miért a muszlim országok a felelősek?
Az al-Kaidát a 80-as években a CIA hozta létre az afgán-szovjet háború idején, és akkor még a hidegháború idején Oszama is ugyanazon az oldalon harcolt mint az USA.
Aztán a 90-es éveben a hidegháború és az afgán-szovjet háború után új elenségeket talált. Számos muszlim országból kitiltották, többek között Szaúd Arábiából is. Végül a tálibok vezette Afganisztánban kötött ki (a tálibokat szintén az USA hozta létre az afgán-szovjet háború idején a CIA pakisztáni bázisán).
Az, hogy OBL holttestével mi lett, az szintén miért a muszlimok hibája lenne? Nem az USA katonái hajtották végre az akciót?

Az valóban igaz, hogy a 9/11 elkövetői közül szinte mindegyik szaúdi volt. De azért nem a muszlimok a felelősek, hogy Szaúd Arábia helyett 2 másik országot bombázott vissza a sötét középkorba az USA. Sőt, a wahhabita Szaúd Arábia a mai napig az USA egyik legfőbb szövetségese.
Emiatt a washingtoni Fehér Házban és a Kongresszusban kellene feltenned a kérdéseidet, hogy akkor mégis hogyan is van ez?

"És persze ne is törődj vele, hogy Nigériában a Boko Haram egyetlen tagját sem fogták el, lévén, hogy be vannak épülve az államigazgatásba. "

A Boko Haram ellen igencsak kemény harcok mentek Nigériában és Maliban.
Nigéria és Mali nagy baja, hogy gyenge a hadseregük, és korrupt a vezetésük, a titkosszolgálatuk pedig elmaradott. Emiatt az ilyen agresszív, külföldről finanszírozott és fegyverzett terrorszervezetek ellen nehezen tudnak harcolni. A Nyugat pedig nem nagyon segít Malinak és Nigériának az ilyen terrorista szervezetek ellen.
(a nyugati országok közül eddig egyedül Franciaország adott eddig érdemi katonai segítséget Malinak a Boko Haram ellen - Nigériának pedig még Fro. sem)

fehérfarkas 2014.08.25. 22:49:54

"Arab-félsziget: katedrális épül Bahreinben
2014. augusztus 25. hétfő 14:15

Kétezer-háromszáz hívő befogadására alkalmas katedrálist építenek a Bahreini Királyságban, a Hamad ibn Ísza Ál Halífa király által a Katolikus Egyháznak felajánlott kilencezer négyzetméteres területen – tudósít a Vatikáni Rádió francia nyelvű adása.

...Az örökkévalóságot szimbolizáló nyolcszögletű katedrális alakja a pusztai vándorlás időszakában imádkozásra használt sátorra fog hasonlítani, bal oldalán az Oltáriszentségnek, jobb oldalán az Arábiai Miasszonyunknak szentelt kápolnával. ...

...a négy ország (Bahreini Királyság, Kuvait, Katar és Szaúd-Arábia, ahol az iszlámon kívül minden más vallás gyakorlása tilos) területén összesen mintegy két és fél millió keresztény (többségében indiai, Srí Lanka-i és Fülöp-szigeteki) hívőt tömörítő helynökségnek égető szüksége volt a fővárosin kívül legalább még egy templomra, egyházi központra, közösségi helyre.

Mindemellett – a szolidaritás jeleként – a bahreini király a moszuli keresztények megsegítéséhez is hozzájárult. Ezzel kapcsolatban Camillo Ballin elmondta, hogy a Bahreini Királyság területén még a fundamentalisták is gyanakvással és ellenségesen tekintenek az iszlám állam dzsihadistáira."
www.magyarkurir.hu/hirek/arab-felsziget-katedralis-epul-bahreinben

fehérfarkas 2014.08.25. 22:53:01

@borzimorzi: "Ne is törődj vele, hogy az IS nevű muszlim terrorszervezet éppen államot alapít, ahol bárkit üldözni fognak, kivéve éppenséggel e terroristákat. "

"Szaúd-Arábia legmagasabb rangú egyházi vezetője elítéli az Iszlám Államot
2014. augusztus 21. csütörtök 19:19

Szaúd-Arábia legmagasabb rangú egyházi vezetője elítéli az Iszlám Államot – írja a Zenit hírügynökség. A szaúd-arábiai nagymufti, Abdul-Aziz Al-Sejk úgy nyilatkozott, az Iszlám Állam és az Al-Káida az iszlám „első számú közellenségei”.

(...)

„A szélsőséges, militáns eszmék és a terrorizmus, amelyek pusztítják a világot, és lerombolják az emberi civilizációt, semmilyen szempontból sem az iszlámot képviselik, hanem épp ellenkezőleg: az iszlám első számú ellenségei, és a muszlimok az első áldozataik” – fogalmazott Abdul-Aziz Al-Sejk nyilatkozatában, melyet a szaúdi állami hírügynökség, a Saudi Press Agency tett közzé.

A továbbiakban a nagymufti ezeket a szélsőséges csoportokat a korai iszlám idején fellépő háridzsiták mozgalmához hasonlította, melynek harcosai meggyilkolták Mohamed próféta unokatestvérét és egyben vejét, Ali ibn Abi Tálibot – aki 656-től 661-ig uralkodott az Iszlám Kalifátusban –, amiért engedményeket tett egy rivális muszlim csoportnak. A háridzsitákat később eretneknek tartotta az iszlám irányzatok többsége.
(...)"
teljes cikk:
www.magyarkurir.hu/hirek/szaud-arabia-legmagasabb-rangu-egyhazi-vezetoje-eliteli-az-iszlam-allamot

borzimorzi 2014.08.26. 15:55:02

@fehérfarkas: Az iszlám vallásban nincsen papi hierarchia. Tehát minden egyes muszlim véleménye pontosan annyi ér, mint egy másiké. Vannak ugyan, akiknek több követőjük van, és vannak, akiknek kevesebb. De egyetlen vallási vezetőnek sincsenek olyan jogai, mint például a katolikusoknál a pápának, hogy pl. kiközösíthet valakit a hívők köréből.

Így tehát a főmuftid berzenkedése semmiféle joghatással nem bír a többi muszlim hívő tekintetében. Ez is egy vélemény, elfér a többi közt.

Ennek az állásfoglalásnak a célja az, hogy a Nyugat felé mutassa, mennyire elítélik ők az IS-t. Ami persze vagy igaz, vagy nem, de a lényeg, hogy őket lehetőleg ne bombázzák porig az amcsik, ha legközelebb arra járnak.

Na, ezt a hátteret az arabok ismerik. Már Arafat is mestere volt az efféle kettős beszédnek. Ők pontosan értik, hogy miről szól a mese. Te meg nem.

Na, szevasz. Unalmas lettél.
b

fehérfarkas 2014.08.27. 00:13:20

@borzimorzi: "Az iszlám vallásban nincsen papi hierarchia. Tehát minden egyes muszlim véleménye pontosan annyi ér, mint egy másiké. Vannak ugyan, akiknek több követőjük van, és vannak, akiknek kevesebb. De egyetlen vallási vezetőnek sincsenek olyan jogai, mint például a katolikusoknál a pápának, hogy pl. kiközösíthet valakit a hívők köréből.
Így tehát a főmuftid berzenkedése semmiféle joghatással nem bír a többi muszlim hívő tekintetében. Ez is egy vélemény, elfér a többi közt. "

Több mint 1,6 milliárd muszlim él a földön. Ebből mennyi is a szélsőséges?
Nincsen 1% sem. Darabszámra még ez is soknak tűnik - de az 1% hol van a 99%-hoz képest?

Valóban nincsen papi hiearchia az Iszlám vallásban. Viszont a hivatalos vallási vezetők az ún. vallástudósokból kerülnek ki. Az iszlám világban vannak vallási egyetemek (mint a nyugati világban a teológiai fősulik). Hivatalosan vallási vezető csak vallási egyetemről kikerült vallástudós lehet.
Az iszlám világban a vallási vezetőkre a vallási tudásuk miatt hallgatnak a hívek - és nincs szükség jogkörökre.
Hasonlóan ahhoz, hogy egy fizikaprofesszorra sem azért hallgatunk a fizikatudomány területén mert rendelkezik-e vagy sem jogkörökkel, hanem mert a fizika ismeretei nagyon magasak.

És amikor egy muszlim vallási vezető azt mondja, hogy az IS az Iszlám törvényeit megszegi, és az iszlámra szégyent hozóan viselkedik, és terroristának nevezi az IS-t, akkor a muszlimok azért hallgatnak a vallási vezetőikre, mert azok náluk sokkal jártasabbak a vallás ismeretében.
A tudás tisztelete és nem pedig jogi hatalom miatt.
És mint látod, hiába nincsen joghatalma a muszlim vallási vezetőknek, mégis a muszlimok 99%-a hallgat rájuk.

"Ennek az állásfoglalásnak a célja az, hogy a Nyugat felé mutassa, mennyire elítélik ők az IS-t. Ami persze vagy igaz, vagy nem, de a lényeg, hogy őket lehetőleg ne bombázzák porig az amcsik, ha legközelebb arra járnak."

Ennek jó pár tény ellent mond.
Börtönre vagy halálra ítélik az elfogott terroristákat a muszlimok országokban.
És az IS ellen Szíria, Irak, Libanon is harcol (Irán pedig segíti őket), de Szaúd Arábia és Jodánia és határ mellé csoportosította seregeinek egy részét, ha az IS át akarna hozzájuk menni.
Emellett Egyiptom, Szaúd Arábia és az Egyesült Arab Emírségek már elkezdte bombázni a líbiai terroristákat is.
Az al-Kaida jemeni bázisait Szaúd Arábia pedig évek óta bombázza (Jemen kérésére).

egyenlítő 2014.08.27. 07:18:26

@fehérfarkas: Ha vallási vezető nem támogatja az Al-Kaidát és az IS-t, akkor vajon hogyan létezhet egyáltalán ebben a mélyen vallásos iszlám világban? Ráadásul mint hitehagyottakat irtják a más irányzathoz tartozó muzulmánokat (a keresztények legalább áttérhetnek). A pénzügyi támogatásuk (IS) pedig (katari?) olajmilliárdosoktól származik.

fehérfarkas 2014.08.27. 23:43:52

@egyenlítő:

1%-nyi szélsőséges ember mindenhol van.

Katar ugyanazért támogatta a szélsőségeseket mint az USA (aminek a legnagyobb haditengerészeti bázisa az USA-n kívül pont Katarban van): bizonyos országok rendjét bomlasztani, káoszt és zűrzavart csinálni, amivel az adott kormányt gyengítik (amelyik túlságosan Kína vagy Oroszország felé húz, de azok védelmi zónáján kívül esik: pl. Szudán, Nigéria, stb - Szíriát is próbálták leválasztani Oroszországtól, de mint látszik az már beletartozik az orosz érdekszfrérába, és az oroszok aktívan segítik Assadot fegyverekkel és katonai tanácsadókkal;
valójában ezt a háborút nem Szíriában irányítják, hanem Moszkvából és Washingtonból) .

Az ISIS egészen idén tavasz végéig egy volt a sok Assad ellen harcoló terrorista szervezetnek.
Hogy pontosan mi történt április/május/június tájékán, azt egyelőre még nem lehet átlátni.
Az ISIS-nek fel kellett volna morzsolódnia a kétforntos harcban az al-Kaida leányszervezet al-Nusra Front (a legerősebb szervezet, amely Assad ellen harcol) és Assad szír hadserege között.
(az ISIS ugyanis elkezdte önállósítani magát, és már nemcsak Assad ellen harcolt, hanem mindenkivel aki az útjába került)
Ehelyett teljesen hirtelen megerősödtek, és fél Irakot egyetlen hónap leforgása alatt elfoglalták + Szíria keleti részét is.
Ilyen gyorsan még az USA sem haladt 2003-ban, amikor megtámadta az akkori Irakot.

Akárki finanszírozta korábban az ISIS-t, de a magyar hadsereget megszégyenítő fegyvereket csak nagyon kevés országtól kaphatott.
Az sem logikus, hogy az amerikaiat Irakban őrizetlenül hagytak volna ilyen mennyiségben ilyen fegyvereket (amiket egyébként az iraki hadseregnek sem adtak át - de az ISIS meg simán meg tudta szerezni, nem furcsa ez?)
Meg ott a másik logikai furcsaság, hogy miközben Szíria évek óta folyamatosan harcol az ISIS ellen, és már júniusban bombázta az ISIS-nek nemcsak a szíriai, hanem az iraki bázisait is (az iraki kormány kérésére), addig az USA csak júniusban kezdte el az ISIS bombázását. Pedig Irak ugyanakkor kérte az USÁ-t- és a többi nyugati országot is segetségül, amikor Szíriát, meg Oroszországot (Oroszország pedig 1 hónappal az USA bombázásai előtt márbobázó repülőket adott Iraknak az ISIS ellen).
Ráadásul a szír hadsereg augusztusban sokkal több ISIS terroristát ölt meg, mint az USA.
Irán pedig szintén adott már 2 hónappal az USA bombázása előtt segítséget Iraknak, és most meg a kurdoknak is ad segítséget.
Ráadásul azt se felejtsük el, hogy Assad 3 éve folymatosan harcol a külföldi terroristák ellen, míg az USA az Assad ellen harcolókat támogatja.

Én egyébként abban sem vagyok biztos, hogy az ISIS önállósította magát. Azt is el tudom képzelni, hogy valakiknek ez volt a terve, hogy káoszt és megosztást csinálni a Közel-keleten és Iránt beugrasztani egy háborúba, hogy ad gyengüljön egy picit.
De az is lehet, hogy csupán arra kell az ISIS, hogy rá hivatkozva az USA újra bevonulhasson a világ 3. legnagyobb olajmezejével rendelkező országba - de most már nem megszállóként, hanem megmentőként.
Ezzel 2 legyet ütne egycsapásra: újra elfoglalná Irakot, és a megtépázott hírnevét helyreállítani
(az afgaisztáni és iraki háború +líbiai beavatkozás okozta lejáratódás, hogy demokrácia helyett a bombáival csak káoszt, zűrzavart és terrorizmust vitt az adott országokba).
És persze lehet más elméleteket is felállítani. Pont azért mert egyelőre senki nem lát tisztán.

A hozzád hasonlóak a muszlimokat hibáztatják az ISIS miatt. A muszlimok meg az USÁ-t és Izraelt hibáztatják, hogy azok állnak emögött, hogy az iszlámot lejárassák (a nyugati média hetek óta szinte az ISIS-szel azonosítja az Iszlámot), másrészt a muszlim országokat legyengítsék, és ezáltal könnyebben rájuk kényszeríthessék az akaratukat/befolyásukat/uralmukat (+ könnyebben elvehessék az olajukat).
Az oroszok és kínaiak szintén az USÁ-t látják az ISIS mögött.
Hogy ténylegesen ki van az ISIS mögött nem tudni - csak azt, hogy mindenki a másikat gyanúsítja ezzel.
Mi őket, ők meg minket.

Azért azt hozzá kell tenni, hogy a muszlim országok közül többen is közvetlen szomszédjai Szíriának és Iraknak, amelyből az ISIS területeket foglalt el - és a félelmük pont ezért valós és hiteles, hogy az ISIS hozzájuk is át akar menni területet foglalni.
Az USÁ-nak viszont nincs mitől félnie, mert egy másik kontinensen van, és több ezer km választja el az ISIS-től.

egyenlítő 2014.08.28. 06:55:06

@fehérfarkas: A Koránból egyenesen következik, hogy rendszeresen Szent Háborúba indulnak egy-egy karizmatikus vezető hatására a muzulmánok. Ez így van már 1600 éve. Az önkéntesek szervezése mindenhol, Mohamedánián kívül és belül, a mecsetekben történik. Tehát ki a felelős a hit nevében történő gyilkolásért? Egyértelmű, hogy az USA.

1% szélsőséges mindenhol van, csak éppen nem kapnak vallási támogatást. A keresztények a harmincéves háború óta gyakorlatilag lemondtak erről az eszközről, a nagy keleti vallások pedig nem a külső, hanem a belső tartalomra teszik a hangsúlyt.

fehérfarkas 2014.09.02. 23:39:37

@egyenlítő: "A Koránból egyenesen következik, hogy rendszeresen Szent Háborúba indulnak egy-egy karizmatikus vezető hatására a muzulmánok."

Ez konkrétan hol következik belőle?
Tudtad, hogy a koránban olyan próféták és történeteik szerepelnek, mint Ábrahám, Noé, Mózes, Salamon, Jónás, stb?
Tudtad, hogy a Koránban a "Szent Háború" kifejezés nem szerepel?
A "háború" kifejezés valóban szerepel benne, de egyetlen egyszer sem "szent"-ként.
Érdemes elolvasnod ezt:
Ahmet Güneş: A HÁBORÚZÁS SZABÁLYAI A MUSZLIM JOGRENDBEN
www.dialogusplatform.hu/index.php/fooldal/press-room/konyvek/item/download/25_1d030a6682d3df8d7ca4e9d137f1ad65
Voltaképpen egyetlen mondatba összefoglalva az Iszlám vallás szerint a háborúr önvédelmi esetben indokolt, hogy megvédjen magadat, családodat, barátaidat, népedet az agresszorral és elnyomóval szemben - de akkor is csak az agresszor és elnyomó katonáival szemben harcolhatsz, civilekkel szemben tilos.
Ezzel szemben az ISIS kik ellen is harcol? Kezdetben Assad hadserege ellen, majd egy idő után civilek ellen, és most már ő maga az agresszor és az elnyomó.

"Ez így van már 1600 éve."

Számos muszlim birodalom volt az elmúlt 14 évszázadban. Akik akarták, azok megtarthatták a vallásukat. Éppen ezért vannak a Közel-keleten olyan régi keresztény egyházak, amelyek még a niceai zsinat előtt jöttek létre - évszázadokkal a Római Katolikus Egyház előtt. Iránban pedig nemcsak keresztények élnek a mai napig, hanem zoroasztrók is. A délkelet-ázsiai muszlim országokban pedig hinduk és buddhisták is.
A zsidókat 16. sz-i az európai zsidóüldözések elől az Ottomán Török Birodalom fogadta be. De a II. világháborúban is Törökország több tízezer, Irán pedig 5000 zsidó menekültet fogadott be. Míg Magyarországról (meg számos más európai országból) a zsidók elmenekültek, addig a törökök és a perzsák befogadták őket (már akinek sikerült elmenekülnie a nácik és velük szövetséges közép-európai kormányok hatóságai elöl).

"Az önkéntesek szervezése mindenhol, Mohamedánián kívül és belül, a mecsetekben történik. Tehát ki a felelős a hit nevében történő gyilkolásért?"

Valóban vannak sajnos ilyen muszlim prédikátorok néhány mecsetben. Az ilyeneket le kell tartóztatni, úgy ahogyan azt a muszlim országok hatóságai is teszik.
Európa és Amerika az elmúlt évtizedekben számos olyan muszlimot fogadott be, akit odahaza a saját országában a atóságok üldöztek (jó néhányat halálra is ítéltek a szülőhazájában).

"1% szélsőséges mindenhol van, csak éppen nem kapnak vallási támogatást. "

De had kérdezzek pár dolgot:
szerinted az örmény terroristák milyen vallásúak?
szerinted az IRA milyen vallású (volt, amig nem pacifikálódott kb 10 évvel ezelőttig)?
Vagy a Kanadai Szabadság Fiai (Sons of Freedom) terrorszervezet milyen vallású?
Vagy Indiában a Tripuria Nemzeti Felszabadítás Front vajon milyen vallású? (jól olvasod, valóban Indiában, és valóban keresztény terrorszervezet, és a Tripuria Baptista Egyház látja el fegyverekkel).
Vagy ott a kolorádói Corncerned Christians terrorszervezet, amely Jeruzsálem szent helyein akartak robbantani 1999-ben.
A Ku Klux Klánt gondolom nem kell bemutatni,
és persze ott vannak még az olyan keresztény terrorcsoportok mint a Krisztus Bárányai (Lambs of Christ), Árja Nemzetek (Aryan Nations), Árja Republikánus Hadsereg (Aryan Republic Army), Isten Hadserege (Army of God), stb...
Vagy ott van ugandában a keresztény Úr Ellenállási Hadserege (Lord’s Resistance Army, LRA), amely 1987-ben jött létre, és azóta több mint 30 ezer embert ölt meg, és több tízezer gyerekből csinált vagy gyerekkatonát vagy szexrabszolgát.

Vagy ott van a volt libanoni Franjieh diktátor maronita keresztény miliciája, igaz nem terrorista csoport volt, hanem hivatalos állami erőszakszervezet, amelyik ártatlan emberek ezreinek haláláért volt felelős és egy polgárháború kirobbantásáért.
Vagy ott vannak az USÁ-ban a baptista szélsőségesek, ők ugyan nem terroristának vannak nyilvántartva, de ettől még ártatlan orvosokat gyilkolnak, mert azok abortusz műtéteket mernek végrehajtani.
Az ETA ugyan nem vallásos terrorszervezet, de a tagjainak a többsége keresztény (és csak a kisebbség ateista).

De nemcsak keresztény, hanem zsidó, szikh, stb vallásoknak is vannak terrorista csoportjai
- a terrorizmus vallás és ideológia független:
keresztény, zsidó (korábban: Irgun, lehi vezetőik később miniszterek vagy miniszterelnökök lettek: Moshe Dayan, Manacheim Begin, Yitzak Shamir, stb; jelenben: Zsidó Védelmi Liga (Jewish Defense Leaugue), Kach és Kahane chai (1994-ben kizárták őket Knesszetből és hivatalosan is terroristának lettek nyilvánítva), Gush Emunim).
Muszlim, hindu, szikh, keresztény terroristák ugyanúgy vannak, mint szélsőjobbos és szélsőbalosok, vagy akár csak egy helyi ügy miatt létrejöttek (pl. az adott hatalom/kormány megdöntését célzók).

fehérfarkas 2014.09.02. 23:40:53

@egyenlítő:

Egy dolgot magyarázz meg, ha az Iszlám vallás annyira a szélsőségesek és intoleránsok kitermelője, akkor mégis miért él csak az arabok között kb. 40 millió keresztény?
Akkor miért él csak Egyiptomban (a legnépesebb arab országban) több keresztény, mint Magyarország teljes lakossága?
Akkor miért jár Iránban alanyi jogon a keresztényeknek, zsidóknak, zoroasztróknak parlamenti képviselet? Vajon hány nyugati országban jár a vallási kisebbségeknek alanyi jogon parlamenti képviselet?
Akkor Teheránban miért működik több zsinagóga, mint Magyarországon összesen?
Akkor Pakisztnban miért újít fel a hadsereg keresztény templomokat (amiket nem múzeumként vagy más egyéb célra használnak, hanem kizárólag a helyi keresztény közösségek számára újítja fel)?
Akkor az arab ligának miért volt keresztény elnöke, és miért vannak jelenleg is keresztény funkcionáriusai és hivatalnokai?
Akkor Isztambulban miért van kb. annyi működő templom az 1%-nyi kereszténynek, mint Budapesten összesen (ahol a lakosság jóval nagyobb %-a keresztény)?
Akkor Isztambulban miért van több működő zsinagóga mint Pesten (ahol Közép-Európa legnagyobb zsidó diaszpórája lakik)?
Akkor az Ottomán birodalom miért fogadta be a katolikus spanyol királyság által elüldözött zsidókat?
Akkor a Török Köztársaság és Irán miért fogadták be a nácik és csatlósaik által elüldözött zsidókat?
Akkor Indonéziában, a legnépesebb muszlim országban miért él több nem muszlim (buddhista, hindu, konfúciánus, keresztény) vallású, mint Magyarország teljes lakossága, akik vallása szintén hivatalosnak számít az országban?
süti beállítások módosítása