HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a nagy magyar kisvállalkozókból

2014.08.13. 08:13 Elegem Van

Egy kedves baráti házaspár hosszú hétvégére kölcsönadta nekünk balatoni nyaralóját, melyet ezúton is köszönünk. A csomagolás izgalmában botor módon elfelejtettük elpakolni a fogkeféket, így a helyi büszke magyar Coop áruházlánc kisboltjában próbáltuk meg pótolni amolyan "egyszer használatos" fogkefékkel. Picit csodálkoztunk, hogy 700 forintot kértek érte, mert Pesten csak a felébe kerül, ezért a tíz méterre lévő vegyiáru boltba mentünk át, ahol a próba szerencsét hozott, ugyanaz a csomag fogkefe 440 forintot kóstált. Boldogan kaptunk a nagy üzleten, és közöltük is a boltossal, hogy milyen jó áron adja, mert a szomszédos Coopnál 700 forint az ára. A nagy magyar kisvállalkozó válasza ledöbbentett: "Jó, hogy mondja, akkor én is 700-ért fogom adni." Nos, ekkor jutottam el arra a pontra hazai kisvállalkozóink megítélésében, melyre Királyhegyi Pál kabarészerző, mikor a fronton egy kisebb fegyelmi vétség következményeként őrmestere felpofozta, mire ő kijelentette: "Most ment el a kedvem az egésztől."

Jól emlékszem például a Nagy Magyar Dinnyetermelő esetére. A CBA kinyomtatott katalógusai már 79 forintért kínálták a dinnye kilóját, mire a Nagy Magyar Dinnyetermelő elkezdett akciózni, dinnyéket hajigáltak a multik parkolóiban, melynek következtében kartellszerűen 99 forintra emelték a dinnye árát, mert az magyar. Az agrárkormányzat támogatta a folyamatot, ennek eredményeként a nyilvánvaló kartell kivizsgálásában a Gazdasági Versenyhivatalt megalázták, később pedig törvény módosítással meg is akadályozták. Aztán a szezon lecsengésével megjelentek olyan hírek, mely szerint a Nagy Magyar Dinnyetermelő stikában több tonna olcsó macedón és még ki tudja honnan származó dinnyét hozott be az országba betegre keresve magát abból az árrésből, amelyet a felültetett magyar fogyasztóknak kellett megfizetniük a 99 forintos dinnyeárban. De az ideológia jól hangzott: vegyük a jó minőségű magyar dinnyét és ne a vacak importot.

dinnye.jpg

Néhány hete a tejtermelő Pride verte ki nálam a biztosítékot. Előrebocsátom, hogy a környékbeli CBA-ban – ahol rendes emberek dolgoznak, akik a Békemenet nevű marhaságon csak kacagnak – mindig magyar tejet és tejterméket vettem akkor is, ha a német vagy lengyel olcsóbb volt. Eddig. Most pedig azt láttam a híradásokban, hogy a Pride résztvevőit két, körülbelül 15 millió forintba kerülő, magyar zászlókba burkolózó városi terepjáróban ülő, nem túl jó arcú főnök és fia vezeti, mögöttük pedig tragacsokban a riadt szemű beosztottak. Riadtságuk oka, hogy nekik kellett földhöz vagdosniuk az állítólagosan rossz minőségű külföldi tejet, és rájuk várt a kamerák kikapcsolása utáni takarítás is. "Na, ezek elmennek a fenébe!" - gondoltam, nem fogok azért magyar tejet venni, hogy hízlaljam a Pride-szervezők számláját, míg a beosztottaikhoz ebből semmi sem csorog le; tizenöt éves autóik legalábbis erről árulkodtak. Tisztelt magyar tejtermelők, az én bizalmammal visszaéltek a SUV-magyarok, ezért engem elveszítettek, ezután piaci alapon fogok tejterméket vásárolni.

A lépfene ügy pedig a magyarkodó gazdaságpolitika látványos csődje. Nem a gonosz multi, hanem a nagyszerű magyar vállalkozók fertőztek meg egy csomó embert pontosan tudva, hogy mit csinálnak. Okosba levágták a fertőzött marhákat, okosba átvették a fertőzött húst, melyet okosba megfőzött/sütött - nomen est omen - a Nemzeti Étterem a magyar embereknek. Hadd zabálják a fertőzött húst a jó magyarok, legalább dolgozik a májuk, azért teremtette azt a Jóisten, nem igaz? Mindenki jól járt, a betegek meg kit érdekelnek? A tápláléklánc végén valami ügyvéd szokás szerint folyamatosan hazudozik védencei ártatlanságát bizonygatva. Tipikus magyar történet. A kormányzati szervek pedig ahelyett, hogy talpig vasba verték volna ezeket a bűnözőket - a személyiségi jogaikkal együtt (lásd: magyarbűnözés) - mentegetik őket, pont úgy hazudozva, mint harminc évvel előtti elődeik a csernobili következményekről.

Nem ilyen szintű probléma, de a lényegét tekintve egy tőről fakad a termelői piacokon egyre szaporodó visszaélések köre, melyet csak az avatott szeműek vesznek észre. A sokak által kedvelt káptalantóti piacra nagyjából megalakulása óta járunk évente 6-7 alkalommal. A kezdeményezés zseniális, a hangulat nagyszerű. Néhány éve viszont sok "őstermelő" árul olyan szappant, amelyet a Lushban kapni, elszaporodtak a lomisok, és a népi rittyentőben árult gagyi. Helybeli cimborák felvilágosítanak, hogy a "házi füstölésű" sajt valóban házi füstölésen ment keresztül, csak maga a sajt olcsó Lidl termék. Azóta, ha kimegyek is, óvatosságból alig veszek valamit. Megéri tönkretenni ezt a jó kezdeményezést?

A tanyafejlesztési program nagy nyertese a tanyasi élet központja, Budapest ötödik kerülete, a Belváros. A rossz vicc ideológiája a termelői piac fejlesztése volt főként a Hold utcai piacra fókuszálva. Többször inspiciáltam ott önszorgalomból a valóság megismerése érdekében. Katasztrófa. A Hold utcai piac üres, pótcselekvésként péntek délelőtt van kitelepülés a Szabadság térre, ahol a vásárlók csak lézengenek, a megszállási emlékmű elleni tüntetők pedig nem igazán jelentik a magyar kézműves termékek felvevő piacát. Hét közben a piacon olyan ősi kézműves termékeket árulnak mint az aszalt kanadai áfonya. Az "őstermelő" árust elnézve a kanadai áfonyát kitoloncolása előtt hozhatta magával, de hogy személyesen ő aszalta volna, erősen véleményes.

A 2010 előtti világ hol lappangó, hol kifejezett gyűlöletét a magyar termékek iránt utáltam nagyon. Örömmel vettem, hogy változás állt be e téren, és sok jó kezdeményezés támogatást kap. Aztán mi lett belőle? Magyarságra való hivatkozással visszaélések sora, ügyeskedők, a támogatások lenyúlóinak piaca.

Most kérem nincs kire hivatkozni, nincsenek gonosz multik, azok már elmentek vagy csomagolnak, esetleg ők is felülve a magyar áruk támogatásának szelére, változtattak. Most csak egymást csaphatjuk be, és jó magyar szokás szerint meg is tesszük, de ebből nekem borzasztóan elegem van.


komment · 2 trackback

Címkék: kormány ismerősök idegesítő versenyhivatal megtévesztés becsapás Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr296570245

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elegem van a nagy magyar kisvállalkozókból 2014.08.15. 13:39:02

Magyarságra való hivatkozással visszaélések sora, ügyeskedők, a támogatások lenyúlóinak piaca.

Trackback: TiGáz csalás és garázdálkodás 2014.08.13. 11:47:37

Most fogalmazom a feljelentést a Tigáz-Eni és TIGÁZ-DSO felmenő és lemenő cégei al és felvállakozói ellen. Csalás és garázdaság miatt. Elboldogulok vele magam is, de aki akar az magának segít, ha valamilyen módon csatlakozik a feljelentésemhez. Ha másk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 13:45:49

@Szelid sunmalac: Kistételben ez a csalás nem működik te ostoba, nem érdemes csinálni.

Még azt sem értetted meg, hogy a történet lényege nem az, hogy valamit literre vagy kilóban írnak ki, ezt már mindenhol így csinálják, nem csak a CBA-ban. Hanem az ezzel való trükközés, amit te láthatóan nem nagyon értettél meg.

nu pagagyí 2014.08.13. 13:47:08

"A 2010 előtti világ hol lappangó, hol kifejezett gyűlöletét a magyar termékek iránt utáltam nagyon."

Hol élt ez az ember 2010 előtt?

HaCS 2014.08.13. 13:47:11

@♔bаtyu♔:

A CBA-ból ahány van annyi féle. Még véletlenül sem szeretnék általánosítani. De van olyan is köztük, ahol simán a kint levő termékeknek nincs kint az ára, a kint lévő árakhoz meg nincs termék. Olyat sem láttam még sehol máshol.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 13:48:06

@profilo: Ja, ha valami drága az a kereskedő kockázata.

Szerintem ezt a sztorit a blogger kiszínezte, a kereskedő nem komolyan mondta ezt, hiszen ő sem hülye, a blogger épp azért tévedt az üzletébe, mert máshol drága volt a fogkefe.

Azért ma már nincs annyi amatőr mint a 90-es években.

Szelid sunmalac 2014.08.13. 13:49:35

@♔bаtyu♔: Milyen kis tetelben nem mukodik te szerencsetlen? Mi az, hogy kis tetelben, ha ket hasoonlo, de letero aru es megteveszto termek van egymas melle rakva? Nem fer el a CBS-ban egymas mellett, csak a tescoban?

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 13:50:02

@HaCS: Ez simán van a Lidl-ben is, sőt tegnap pont ebbe futottam bele a Baumaxnál és a Praktikernél is.

Ez általában nem csalás, ennek oka az, hogy kevés a dolgozó, túl vannak terhelve.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 13:51:43

@Szelid sunmalac: Na jól van takarodjál.

Ha valakivel vitatkozol akkor udvariasság b+, különben arrogáns lesz te ostoba.

Vagy te provokálni jársz ide faszfej?

HaCS 2014.08.13. 13:59:51

@profilo:

Sajnos az a helyzet, hogy a versennyel valóban a vevő járna jól.
Épp ezért nem fáj, ha valaki elhullik, de épp ezért fáj, ha nyafogás van.
Ugyanis az arra adott permanens válasz szokott lenni ebben az országban a versenykorlátozás.
Azt a lépést pedig (ugye a versennyel a vevő jár jól) még soha nem hozták a vevők érdekében.
Mert ugyanis míg a maximált ár (hatósági ár) elméletben nem létezhet a piacgazdaság magánkereskedelmi szektorában, addig a minimálár igen.

Dinnye, Taxi

colonel Tigh 2014.08.13. 14:01:46

@♔bаtyu♔: "A kapitalizmus lényege ez"
Tévedés. De ezért is tartunk itt, mert kis országunkban nagyon sokan ebben a tévedésben élnek.

Jolka40 2014.08.13. 14:01:55

Éljen a Nemzeti Krumpli!

HaCS 2014.08.13. 14:04:21

@♔bаtyu♔:

Valószínűleg nincs is még egy ország ebben a világban, ahol ennyire sok a munkanélküli, és mégis ennyire "kevés a dolgozó".

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 14:19:14

@colonel Tigh: Miért, hol tartunk?

Rendszeresen járok ki az állítólag "gazdag" Szlovákiába, de Ausztriába is.

A Fertő tó pld. elbújhat a Tisza tó mellett úgy minden téren, de legfőképpen szolgáltatások és azok minősége.

Azt kell mondanom, a magyarok nagyon jó kereskedők.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 14:21:12

@HaCS: Itt szerintem az adócsalás hihetetlenül nagy lehet. Sokat járok vidékre és nézem, hogy mennyire rendben vannak a települések. Olyan vidékeken, ahol a statisztika szerint lényegében éhen kellene halniuk.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.13. 14:22:23

@Roan:

Ez természetes, hiszen a legtöbb szolgáltató nem ad számlát. Ehhez meg alklamazkodik minden új szolgáltató.

Roan 2014.08.13. 14:24:09

@maxval a bircaman: Igen, és az a durva, hogy ez természetes.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.13. 14:25:38

@colonel Tigh:

Az ellenkezője a tévedés.

Népszerű kelet-európai tévhit, hogy "ami nálunk van, az nem igazi kapitalizmus". De bizony az.

látens liberális 2014.08.13. 14:25:52

@Blogin: Én kifizetem az árat , amit kér.Mint vevő ( és árérzékeny) az olcsóbbat választom.Ezzel én nem vagyok adócsaló.A vállalkozó, aki nem fizeti meg az adót a munkája után, adócsaló.Azért célszerű számlát kérni, mert arra van garancia.A számla engem véd, nem a vállalkozót.

tralalala 2014.08.13. 14:31:30

"A nagy magyar kisvállalkozó válasza ledöbbentett: "Jó, hogy mondja, akkor én is 700-ért fogom adni.""

Asztakurva, van pofája több pénzt kérni érte. Skandallum, központosított árakat akarunk!

Na, ez a mese is hogy megváltozott :)

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.13. 14:31:46

@Roan:

Az alkalmazkodás természetes emberi szokás. Senki sem hülye a saját érdeke ellen lépni.

Egy ismerős hajlandó lett volna minden alkalmazottat rendesen bejelenteni. Az alklamazottjelölteket megkérdezte mit szeretnének:
- teljes bejelentést, a valós összegre,
- bejelentést minimálbérre, a többit zsebbe,
- nem kér bejelentést, mindent zsebbe.

10 emberből 2 nem kért semmilyen bejelentést, mindent zsebbe akart, 8 meg bejelentést minimálbérre kért. Nulla ember kért teljes bejelentést.

Miért? Mert mindenki a saját érdekét nézi.

2014.08.13. 14:34:16

@♔bаtyu♔: Nem. Például Angliában nem áll érdekében. Például Svájcban nincs társadalmi beágyazódottsága.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 14:35:10

@maxval a bircaman: Nálunk nagyon is jól működik a kapitalizmus ott, ahol természetellenes rendelkezésekkel nem zavarják meg. Épp ezért szeretek legfőképpen Mo-n nyaralni, kirándulni.

Itt nincs olyan, hogy egy hihetetlenül gagyi vacsorával 60 Eurós a szállás ami szűk és még te takaríts ki.

Spanyolországban láttam a csúcsot egy aquaparkban, ahol összesen 3 étterem volt és mind a három ugyanazt a három fajta kaját árulta:
1. Turista menű 12 Eur sűlt krumpli tojással
2. 16 Eur ugyanez fasírttal
3. 22 EUr ugyanez hússal.

A turistáknak kizárólag ide árultak jegyet, nem is volt más az aquaparkban, csak gyanútlan turista.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 14:37:59

@tralalala: Ja, de szerintük Orbán a kommunista.

Yobbágy Fery 2014.08.13. 14:40:25

@♔bаtyu♔: Orbán az is. Melyik fideszes intézkedés emlékeztetett a szabad versenyre?
Az összes célja a haverok oligopol/monopol helyzetbe hozása volt vagy nettó államosítás.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 14:43:26

@Yobbágy Fery: Most aztán megmondtad a frankót. Szerinted Gyurcsányék és a libsik viszont szóltak Orbánéknak, hogy gyertek fiúk buli van?

A GDP-t nézd és az eladósodás mértékét, mert csak ezek számítanak.

Yobbágy Fery 2014.08.13. 14:52:37

@♔bаtyu♔: Jól van, makrogazdasági analfabétákkal nem vitatkozom. Maradj meg a tévképzeteidnél.

A GDP arányos államadósság nem csökkent.

Szarazinda 2014.08.13. 14:55:18

Teljesen felesleges azon morfondírozni, hogy Magyarország más-e a kereskedelmi kultúrában és piacvédelemben, mint más országok társadalmak, vagy nem más, mert nem ez a két lehetőség van. Nem radikálisan más, de az, amiről a posztszerző ír, az ilyen töménységben, ilyen kiirthatatlanul, legalábbis tőlünk nyugatra, nem nagyon van máshol. Jön itt a sok önkelölt közgazdász, aki a sok racionális érvelés közben a legfontosabbról feledkezik meg, méghozzá a mentalitás (igenis van közösségeknek is mentalitása), jelentőségéről, ettől lesz sikeres, vagy kudarcra ítélt egy társadalom.

Elég ránézni a francia parasztra, ugyanazt csinálja, mint a magyar. Ő neki ne kelljen versenyeznie.

Egyfelől, de, de kelljen, másfelől vegyük már észre, hogy ami itt folyik, az tényleg elképesztő tömény. Mutassatok például még egy országot, ahol egy kurva lázcsillapítót, vagy savlekötőt nem tudsz megvenni a trafikban, vagy a benzinkúton. Amikor itt is be akarták vezetni, azonnal sipákoltak a patikusok, jött a rinya a páciensnek nyújtott tanácsadásról meg a tökömtudja miről. Ez is nemzeti sajátosság, mindig, mindenre van duma, meg magyarázat. Érdekes módon sehol nem rosszabb a lakosság egészségügyi helyzete, hogy alapvető nem vényköteles gyógyszereket mindenhol lehet kapni, sőt.

Igaza van a posztszerzőnek, mentalitás ez a javából. Attól, hogy hasonló mindenhol van a világon, ami itt megy annak alapvető attitűdbeli, mentalitásbeli okai vannak. Nekem jár, nekem ne kelljen versenyeznem, kurva anyját mindenkinek, aki szerint a teljesítményemet bárki is mérni merészelni, stb, stb. Termelő, vagy patikus esetében a piac, tanár esetében szakfelügyelő, ésatöbbi.

Szóval hagyjuk a kognitív disszonanciánkat redukálni hivatott elméleteket és helyette olvassuk el például Fukuyama Bizalom c. könyvét, pontosan látszik, hogy mekkora szerepe van a társadalmi bizalomnak (mekkora társadalmi tőkes is az), magyarán a mentalitásnak.

Yobbágy Fery 2014.08.13. 14:55:56

Ja, az meg ordas nagy hazugság, hogy csak a GDP, meg az eladósodás mértéke számít.

Vannak egyéb számok is, amik az állampolgárokat jobban foglalkoztatják, mint az államháztartás helyzete.

pszichonauta 2014.08.13. 15:04:11

Az adócsalás, illetve az vásárlók megtévesztése bűn, ez nem is kérdés. Azonban sok vállalkozó(kb. a fele, bár akkor optimista voltam) azért csal, mert nálunk rohadt magasak az adóterhek. "Természetesen" baromi sokan vannak, akik iszonyat alacsony adók mellett is csalnának. Viszont olyanból is sok van, aki máshogyan nem bírja. Én ismerek olyan vállalkozót, aki valóban csak ezért kezdett el "ügyeskedni". Aztán pár év után az emberbe persze beépül ez a mentalitás, és olyankor nehéz kitörni.

Sajnos Magyarország egyáltalán nem vállalkozóbarát. Baromi nagy a bürokrácia, n+1 járulékot kell fizetni, az adó arcpirítóan magas, oldalnyi hosszú értelmetlen szabályoknak kell megfelelni.

Szarazinda 2014.08.13. 15:07:47

@pszichonauta: na, ez az egyik tipikus önfelmentő, kognitív disszonancia redukáló cucc. A kommentek fele erről szól, kár, hogy ez egy mítosz.

Ha a sok sírás-rívás igaz lenne, már nem lenne taxiszolgáltatás, se működő patika ebben az országban. Nem állítom, hogy a közterhek nem számítanak, de ez sokkal többről szól.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 15:08:43

@Szarazinda: Na most ez nem a magyar kapitalizmus iránti érzékével áll összefüggésben, hanem a politikusok érdekeltségeivel.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 15:10:46

@pszichonauta: Ez teljesen így van. Ráadásul van itt egy elég nagy eltartott réteg is. Már úgy értem, járulékok fizetése nélkül, de mégis alanyi jogon eltartott.

A jóval gazdagabb németek ettől estek pánikba, pedig csak félmillió ment ezekből ki oda.

KANADA 2014.08.13. 15:30:28

Ezek hatalmas profittal és nyereséggel dolgoznak, persze közben sír a szájuk! A munkásaikat meg éhbérért dolgoztatják! Szar szemét az összes!!

pszichonauta 2014.08.13. 15:40:45

@Szarazinda:

És te hol tudsz fogást találni azon, amit írtam?

Ha ebben az országban nem magas az adó, nem sok a járulék, akkor nem ugyanazt a Magyarországot ismerjük.

Ha valóban kedvező a környezet a vállalkozásoknak, azt könnyű bebizonyítani. Ha ezt megteszed, megszégyenítő csapást tudsz rám mérni, tehát nincs semmi okod, hogy egyszerű utánaszámolásokkal ne bizonyítsd be nekem az igazadat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.08.13. 15:50:02

Megint egy egyoldalú buta megközelítés egy kis magyarozással fűszerezve.

Szarazinda 2014.08.13. 16:02:20

@pszichonauta: de, magasak, Magyarország nagyon rossz környezetet biztosít a vállalkozásoknak, én ebben nem vitatkozom. Én csak annyit állítok, hogy nem ez a fő ok. Sőt, továbbmegyek, ez egyszerre ok és okozat. Az egész jelenség mögött észre kell venni, hogy komoly mentalitásbeli problémák vannak. Ennek megváltoztatásához kellene társadalmi, ebből következően pedig politikai akarat.

ludwigvan 2014.08.13. 16:22:04

Az egész azzal kezdődött, hogy egy kisboltos rájött, hogy rosszul árazta be a fogkefét; aztán ebből eljutottunk a fideszholdudvar állami pénzeken való meggazdagodásáig. Törvények által kapott előnyökig. Hogy függ ez össze? Ha nem értek egyet a dinnyekartellel, akkor már utálnom is kell a vállalkozókat? Mi?
Ennyi erővel, utáljuk a cikk íróját, mert olyan baráti köre van, hogy ingyen tud nyaralni a Balatonon. "Miből van azoknak nyaralójuk?" - kérdezhetnénk a cikk stílusában.
Valószínűleg a kisboltos a plusz fogkefénkénti 200 forintjával se fog meggazdagodni egykönnyen.

tralalala 2014.08.13. 16:23:01

@Yobbágy Fery: lehet, de azért gondolhatjuk azt, hogy ha a GDP csökkenne, az adósság meg nőne, akkor most azzal lenne tele minden? :)

I_Isti 2014.08.13. 16:23:27

Az szerintem a legjobb vicc az egészben, hogy ilyenkor megjelennek a kormánysejhajnyalók, és megmagyarázzák, hogy

ez

így

jó.

Sőt, szinte tökéletes.

I_Isti 2014.08.13. 16:24:39

@Szarazinda: Ettél már valaha zs kategóriás francia sajtot?

Szarazinda 2014.08.13. 16:27:56

@I_Isti: Halvány lila gőzöm sincs

sas70 2014.08.13. 16:41:58

Magyar seggbe magyar lófaszt, osztjónapot!

pszichonauta 2014.08.13. 16:47:25

@Szarazinda: Én is ezt mondom, sajnos valóban sokan vannak, akik nem a magas adó miatt csalnak, hanem erkölcstelenségük miatt. A megoldás az lenne, ha kevesebb adó lenne, viszont a mostaninál sokkal jobban büntetnék a csalásokat. Azonban ameddig az adóból egy 5 rétegű bürokráciát kell eltartani, addig az államnak erre nincsen meggyőző erkölcsi alapja.

Szarazinda 2014.08.13. 16:49:07

@pszichonauta: Bocsesz, de pontosan ez az, amivel nem értek egyet. Önmagában attól, hogy lejjebb viszed a közterheket, nem fog érdemben javulni semmi.

Szarazinda 2014.08.13. 16:52:57

@pszichonauta: ja, és ugyanezt gondolom a jobban büntetésről is. Normális közterhek és a normális behajtás nem eszközök, hanem következményei egy gazdaságilag életképes társadalomnak.

Mindaz, amit leírsz max következménye lehet egy normalizálódó társadalomnak. Amíg a társadalmi tőke ilyen alacsony szinten van, addig szerintem ez reménytelen (na jó, ez túlzás, de nagyon nehéz)

Szúnyog 2014.08.13. 16:55:11

"Előrebocsátom, hogy a környékbeli CBA-ban – ahol rendes emberek dolgoznak, akik a Békemenet nevű marhaságon csak kacagnak – mindig magyar tejet és tejterméket vettem akkor is, ha a német vagy lengyel olcsóbb volt."

Ez az a pont, ahol szerző végtelen - udvariasan szólva - egyszerűsége reflektorfénybe kerül.
Ennyit ér ez a fikaposzt is ebben a fikablogban. Lehet lapozni.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.13. 17:29:25

A posztolónak az a baja, hogy nem volt pénze normális nyaralásra. A baráti házaspár nyaralójára volt utalva, és annyi pénze se volt, hogy az otthon felejtett fogkefe helyett gond nélkül vegyen egy másikat.

Ha valakinek nincs pénze normális nyaralásra, akkor nem az a normális, hogy abban az évben kihagyja a nyaralást?

Elég sokan csinálják ám, hogy inkább nem mennek sehová, minthogy minden kávé meg lángos megvásárlásakor szánalmasan eljátsszák a drámai nagyhalált.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.13. 17:39:32

@totorohun:

" mert látom milyen füvet legel az osztrák meg a szlovák hegyi legelőn élő tehén, és milyet a kíváló magyar ugaron sínylődő."

A tejelő teheneket nem engedik ki az istállóból. Szerintem hústehenekben gyönyörködtél.

Behajtó70 2014.08.13. 17:39:51

Sok ostoba, főként a blogger! Akkor miért nem pesten vetted meg te pöcs?! Ja, mert drága a benzin? A vonatjegy? Akkor ez itt a kereslet-kínálat esete, ami kapitalista találmány. Itt egy szarrágó van, az pedig a blogger!

zedor 2014.08.13. 17:43:59

Rendben van,kifizetem az áfát, adozok rendesen, stb stb. De amikor azt látom, hogy az adoforintok stadionépitesekre, meg egyéb f@szságokra mennek el, a korházba meg az ovodába meg mindenhova nekem kell vinni szinte mindent, akkor már nem akarok annyira adotfizetni. Lehet hogy adocsalo a polgár és a vállalkozo is, de a legnagyobb bünözök öltönyben járnak...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.13. 17:52:03

@maxval a bircaman:

"Egy ismerős hajlandó lett volna minden alkalmazottat rendesen bejelenteni. "

Nem a bejelentési hajlandósággal van baj, hanem a korrekt bér kifizetésének a hajlandóságával.

Aki trükközik a bejelentéssel és a munkabér kifizetésével, az a saját alkalmazottját LOPJA meg.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.13. 18:00:25

@Szarazinda:

" Mutassatok például még egy országot, ahol egy kurva lázcsillapítót, vagy savlekötőt nem tudsz megvenni a trafikban, vagy a benzinkúton. "

Nagyon helyes, hogy nem lehet, ennek köszönhető, hogy nálunk viszonylag kicsi az esélye, hogy a jól megszokott márkádra a megtévesztésig hasonlító, ám hamisított készítményt veszel.

Persze ha neked fontosabb a konzumidióta pörgés, mint a saját egészséged, akkor nem szóltam semmit.

Szarazinda 2014.08.13. 18:03:01

@polyvinyl: Basszus tök igazad van, akkor valszeg ezért olyan borzalmas a nyugat ajrópai pógárok egészségi állapota. Brrrr, előttem van az a sok, hamis gyógyszertől vért hányó svájci, osztrák meg német. Basszus, teljesen igazad van.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 18:26:03

@sas70: Zsidó seggedbe cigány lófaszt és neked is jónapot.

J.László 2014.08.13. 18:40:40

@s:
Képzelem, mekkorákat kurvaanyádzonál, ha bevezetné a kormány:)

J.László 2014.08.13. 18:46:46

"Előrebocsátom, hogy a környékbeli CBA-ban – ahol rendes emberek dolgoznak, akik a Békemenet nevű marhaságon csak kacagnak – mindig magyar tejet és tejterméket vettem akkor is, ha a német vagy lengyel olcsóbb volt."

Ne kamuzz, mert nagyon tré. Ha képes vagy 260 Ft kedvéért másik fogkefeüzletet keresni, akkor simán a lengyel tejet veszed, ha 10 Ft.tal olcsóbb.

jaegtoer 2014.08.13. 18:52:07

:D

A poszt jó.
Némely kommentelő meg seggében hordja a fejét.

űrszelvény (törölt) 2014.08.13. 19:13:49

"A nagy magyar kisvállalkozó válasza ledöbbentett: "Jó, hogy mondja, akkor én is 700-ért fogom adni." Nos, ekkor jutottam el arra a pontra hazai kisvállalkozóink megítélésében, melyre Királyhegyi Pál kabarészerző, mikor a fronton egy kisebb fegyelmi vétség következményeként őrmestere felpofozta, mire ő kijelentette: "Most ment el a kedvem az egésztől.""

Álljunk csak meg egy pillanatra! A multicégek is közel azonos árakon kínálják a szolgáltatásokat, a bankokról és a mobilszolgáltatókról nem is beszélve. Ha valaki ezt felhozza, akkor flegmán rávágjátok, hogy ez a piacgazdaság, a magyar ember meg mindent olcsón akar, mekkoraegybunkó...

Olyankor nem "átlaghülye" multi/bank/stb van, hanem átlaghülyemagyar, aki segghülye a gazdasághoz, és nem érti meg, hogy a cégek mindig a maximális profitra hajtanak. És egyébkéntis, ha olcsóbban adná, akkor forráshiányos lenne, tönkremegy, és akkor jaj jaj ja. Ne add el a jövőd egy tál lencséért, s a többi, s a többi...

De a poszter vigasztalja, hogy Paksot már egészen biztos nem az által oly gyűlölt magyar kisvállalkozók csinálják (legfeljebb alvállalkozói szinten) :D

Fhmen 2014.08.13. 19:26:15

@♔bаtyu♔: te aztán imádod ha basszák a seggedet mi? ezért is szavaztál fideszre, azok basszák rendesen. meg a cba vagy akármelyik lehúzós magyar maszek, mindegy ki csak bassza már mert imádod.

♔bаtyu♔ 2014.08.13. 19:47:04

@Fhmen: Hogyne b+, Gyurcsány idejében feleára volt mindennek, de van amit ingyen adtak.

Te tényleg ennyire hülye vagy?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.08.13. 22:59:15

A Balaton környékén "kedvező" árak vannak, egyszer láttam CBA-ban Danone joghurtot, amire gyárilag ráírták, hogy 59 forint, ők meg ráragasztották a cetlit, hogy akciósan csak 99 forint...

A CBA az egyik legnagyobb képmutató magyarkodó bagázs, a sajátmárkás cuccaikból szinte minden külföldön készül (tejtermékek Szlovákiában/Romániában, papíráruk Hollandiában, stb.) Sokszor még a Spar és a Tesco is magyarabb náluk...

kewcheg 2014.08.13. 23:05:54

Kérdeznék valamit.Kb. 25 forintos önköltségi árú lángosból hogyan lesz 3-400 forintos termék?Miért lehet megélni pályázatokból?Konkrét példa: abból él a család,hogy pályázatokat adnak be,és dolgoztatnak kb. 8-10 minimálbérest,ha kell panelprogram,ha kell,kutyatápszergyár...Már ha meghallom ezt a szót,hogy pályázat,ökölbe szorul a seggem.Legjobb, mikor kőkemény,embereken átgázoló tőkés borásszá avanzsál,aztán maga elé tartva a lőréjét bölcselkedik,filozofál. Ja, a bor amúgy 3500 literje,de megveszi az úrinép...

De hová tűnt Columbo felesége? 2014.08.14. 01:19:53

@Szarazinda:

Jól írod. Az attitűd a fontos. (a közgazdaságtan egyébként pont az emberi tényezővel nem számol, minden ceteris paribus alapon megy).
Pedig bizony, az emberi tényező (korrupció, adócsalás) nálunk nagyon is jelen van, aminek évtizedes gyökerei vannak.

@Yobbágy Fery:
"Vannak egyéb számok is, amik az állampolgárokat jobban foglalkoztatják, mint az államháztartás helyzete."

Tökéletes meglátás.

ON:
Vitába szállnék a szerzővel.
Nincs semmi baj a 700 Ft-os fogkefével (szabad verseny van, vagy mi). Aki ismeri a Coop rendszerét, az tudja, miért annyi.

Azzal sincs baj, hogy a szomszéd maszek boltos emelni kívánja az árat (440-ről, naná!). Az ő dolga eldönteni: kipörgeti a készletet 440-ért és rendel még egy kartonnal a szezon végéig normál profit mellett, vagy emel 599-689 Ft-ra, és a nyilván kisebb fogyás miatt nyár vége előtt leakciózza a reszlit 440-ért. Fele annyi árut mozgat és készletez, de a profitja magasabb lesz, a profitráta pedig az egekbe kúszik.
Maszekunknak azonban azt is mérlegelnie kell, hogy a vevő esetleg NEM a szomszéd Coop árához méri az ő árait. Neki viszont VAN döntési jogköre - míg egy Coop boltvezetőnek általában nincs (mert minden készletforgást és árrésmutatót mérnek a főnökei, és igen, ők határozzák meg az árat is.
Ez is a szabad verseny.

A poszt többi része nagyjából stimmt.

zsírvezér 2014.08.14. 02:34:08

Kiràlyhegyi Pàlt, nem felpofozta hanem valagba rugta nem az őrmestere hanem a keretlegény, nem fronton hanem a munkaszolgàlaton... Ja és klasszikusokat csak szó szerint.

– Na tudja mit? Most lett elegem az egészből.

$pi$ 2014.08.14. 03:21:40

"a SUV-magyarok"

A posztoló még most sem értette meg, hogy mi az a kapitalizmus mint ahogyan azt sem, hogy ha beledöglik akkor is kapitalizmus lesz magyarországon.

Cirka tízezer évünk szól arról, hogy a kereskedő pont annyiért adja el a portékát, amennyiért tudja, de úgy tűnik még mindig vannak olyanok, akik megpróbálják megtiltani ezt.

Még egy gondolat: gondolom Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon vagyona nem böki a szerző szemét, csak a fél euró, amit egy fogkefére kell kifizetni meg a tíz eurócent a dinnyére, amit tavaly evett.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.14. 06:38:15

@Online Távmunkás:

A CBA jelen van Bulgáriában is, ahol bolgár üzletként hirdetik magukat. Nem viccelek, tényleg így van.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.14. 06:39:46

@polyvinyl:

A korrekt bér piacfüggő. A legtöbb magayr bér korrekt, hiszen megfelel a piaci körülményeknek.

BKV reszelő 2014.08.14. 07:33:02

@Szarazinda: Azt írta:

1.) Lejjebb a közterheket
2.) jobban büntetni a csalást

És ez az egyetlen működő út. Minden más vudu varázslat, ahogy látjuk 25 éve egyfolytában. Nem mentegetés, de valóban aránytalanok a közterhek, nincsenek jól elköltve és a közterhek befizetése után mindig előkerülnek újabb közterhek. :) Nincs átlátható adórendszer, ami van, az sem konzekvens...szóval a rendszerbe van kódolva a csalás...nem véletlenül, mert a törvényhozás nagyobb része érdekelt ebben. A köz morálja nem rosszabb mint bárhol máshol, nem csoda, hogy mindenki a saját érdekeit nézi, hanem természetes. A jogrendszer és azon belül az adóztatás kell hogy olyan legyen, hogy ami jár az beférkezzen, de utána nem zaklatjuk a szereplőket, mert akkor nem érnek rá adót termelni.

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2014.08.14. 07:34:16

ez jó. fikázó cikket ír a faszi, aki életében nem vállalkozott, hehe. írdogálásból próbál megélni, nekem meg abból van elegem. na? :D béna f@sz

BKV reszelő 2014.08.14. 07:36:30

@$pi$: "Még egy gondolat: gondolom Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon vagyona nem böki a szerző szemét, csak ..."

A tiédet a hiányos listád alapján meg nem böki simicska, csányi, lázár, orbán, stb. vagyona. És ez a baj. A mi kutyánk lophat, akkor is jó kutya, a többi meg veszett korcs csavargó eb. Ez a gondolkodás vezetett oda, hogy most orbán szépen restaurálja majd a köznek a szocializmust, a jóléti társadalmat meg fenntartja a felső pár ezernek. Ne magyarázd meg, ha nem ilyíen lennél, akkor nem csak gyurcsány és bajnai került volna a listádra kedves békemenetes harcostárs! A NER legyen veled de még a dédunokáiddal is. Főleg adók terén! :D

Nyomek 2014.08.14. 07:56:28

Jogos az index címlap, mert nagyon ostoba ez a poszt.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.14. 08:06:13

@maxval a bircaman:

"A korrekt bér piacfüggő. A legtöbb magayr bér korrekt, hiszen megfelel a piaci körülményeknek."

Ennek a két mondatpdnak nincs SEMMI értelme. Karakterek halmaza az egész.

kacsapuszi 2014.08.14. 08:07:37

Na, és azt már hallottad, hogy a "versenyképes" magyar almatermelők "be nem takarítási" (sic!) támogatásért kuncsorognak az adófizetők pénzével ga(rá)zdálkodó kormánynál?

Ahogy ismerem a magyar kormány(ok) szellemi potenciálját, meg is fogják kapni.

kacsapuszi 2014.08.14. 08:16:27

@kewcheg: Teljesen jogos az észrevételed. Normális országban ez úgy nézne ki, hogy, ha egy termelőnek, szolgáltatónak, stb. van egy piacképes ötlete, akkor a piacról szerez hozzá forrásokat. Felhajtja a befektetőket, meggyőzi őket a leendő vállalkozás sikeréről, alkudozik velük a kockázatok (és a leendő haszon) megosztásán, vagy startup cégnél kilincsel, hogy támogassák az ötletét egy kisebb üzletrész vagy részvénypakett megvásárlásával, stb.

Ehelyett nálunk az állam elszed egy csomó pénzt a már működő, és a felszínen evickélő vállalkozóktól, és mindenféle ostoba és korrupt bírálóbizottságok segítségével szétosztja olyanok között, akik pár év múlva már nincsenek a piacon.

turbólyuk 2014.08.14. 08:41:24

Az jó, hogy ez lett ma az "újságírás". A blog. Elvileg, (hangsúlyozom, elvileg) az igazi újságíró utánajár, információt gyűjt, elvileg tárgyilagos, stb... mindenesetre egy olvasói levélből újságban ritkán lesz vezércikk. De a blog, az más. Oda mindenki féltudással leírhatja a saját véleményét. Elég szánalmas a 300 forintos "fogkefe lehúzásból" megbélyegezni egy társadalmi csoportot és "SUV irigységből" ítéletet hozni egy másik ügyben.
Van itt pár összehordott tény, ami nem vitatható és aztán belőlük levont egyszerűsítő következtetések. Hogyhogy taxisok nem voltak? Pedig tudjuk mindannyian, hogy minden taxis csaló, a kőművesek részegesek és különben is, ferdén rakják a falat. Na, ezt a szintet sikerült megütni.

Szabványok 2014.08.14. 09:00:01

@látens liberális:
Vajon a kedves baráti házaspár befizette az adót, azért, mert 'kölcsönadta' a nyaralót? Ugyanis ez is hozzátartozik az (adó)morálhoz.
Vagy úgy gondolja a kedves posztoló, hogy ő lehet ügyes akár a törvények ellenében is, de a boltos a törvényeken túlmenően legyen erkölcsös a saját zsebének kárára és ne annyiért adja a fogkefét, amennyiért megveszik?

Szabványok 2014.08.14. 09:01:57

@♔bаtyu♔: Sose hittem volna, hogy egy hozzászólásoddal tökéletesen egyet fogok érteni! Most ez bekövetkezett.

Szabványok 2014.08.14. 09:13:04

@maxval a bircaman: Hagyd, nem érti!
Nem érti, hogy PIAC van. Ha elmegy egy interjúra, akkor ő kínálja a munkaerejét, a munkáltató a bért és vagy ki tudnak alkudni egy olyat, ami _mindkettőnek_ megfelel, vagy nem jön létre az üzlet.
Épp úgy, mint a fogkefeárus és a fogkefevevő közötti alkuban.
Aki lusta utánajárni, az rosszul jár. Akár vevő, akár eladó.

Akinek rosszabb az érték/ár aránya, mint a többieknek az nem tud eladni semmit, sem a fogfefét, sem a munkaerejét.

s 2014.08.14. 09:27:20

@J.László: Ha simicskával kezdik, akkor nem. Az a fasz is háromszor aszfaltoz le egy utat évente. Közpénzből persze nagyon megéri neki. Hogy baszná telibe a fogatlan tripperes buzi kurva anyja büdös pofáját az is.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.08.14. 09:36:33

@s: Már nem telik nyugtatóra sem? :) Kérj segítséget, mert hamarosan a családod, aztán magad ellen fordulsz. Sokat láttunk már ilyet!

torró 2014.08.14. 10:42:33

Na ezt szeretem! Egy nyomorult fogkeféből kiindulva, milyen komoly diskurzus tud kerekedni?DD Oké! Persze tényleg elég rafinált módon tudunk élni, illetve túlélni. Ugyanis a Magyar ember pár évtized alatt kitanulta a túlélési praktikákat. Arról miért nem vitatkozunk soha, hogy a tisztelt vezetőink /vezetőink???!/ hány milliárdot vettek ki a zsebeinkből? A vállalkozó csak próbál lavírozni a különböző elvonási terhek között.Ha jól tudom, kevés ország van ahol ennyi adónem szipolyozza a vállalkozót. Egy Tv riportban elhangzott pénzügyi elemző azt mondta,: "Ha a Magyar vállalkozó minden szabályt betart és minden forintról elszámol, kb 1 hónapja van a tönkremenéshez. Szóval itt a vállalkozó is sarokba van szorítva, de attól függetlenül, sajnos sok közöttük a nagyon tisztességtelen.

s 2014.08.14. 10:51:49

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!:

"Már nem telik nyugtatóra sem?" Dehogynem. Be is vettem három dobozzal, amit látsz, az a kezelt állapot.

"hamarosan a családod, aztán magad ellen fordulsz. Sokat láttunk már ilyet!"
Ne nézzed, ahogy magad és a családod ellen fordulsz. Mindjárt sokkal kevesebb ilyet fogsz látni.

2014.08.14. 11:04:38

1. Kell?
1.1 Nem: otthagyom
1.2. Ld. 2. kérdés
2. Minőség OK? Tetszik?
2.1. Nem: otthagyom
2.2. Ld. 3. kérdés
3. Van rá pénzem?
3.1. Nincs: otthagyom
3.2. Megveszem.
4. Székely?
4.1. Igen: hurráááááá!
4.2. Nem: sosztán?
5. Magyar?
5.1. Igen: jajdejó
5.2. Nem: sosztán?

2014.08.14. 11:06:16

@♔bаtyu♔: És milyen jó, hogy megteheted, hogy máshova mész. Azért ez nem volt mindig így.

2014.08.14. 11:08:47

@torró: "Ha a Magyar vállalkozó minden szabályt betart és minden forintról elszámol, kb 1 hónapja van a tönkremenéshez."

Ismered a fogolydilemmát? Ez egy ugyanolyan helyzet. Ha mindenki minden szabályt betart, akkor nincs jogtalan előny. Ha valaki elkezd csalni, dől a rendszer, és a többi is "kénytelen". Csak azt nem értem, miért nem inkább a csalót nyomják fel?

Köcsögöm Széken 2014.08.14. 11:10:25

Én is meglepődöm, ha néha beteszem a lábam helyi kis közértbe, Coopba, Reálba, vagy ne adj isten CBA-ba. Átlag 20-30% felár van mindenre ezekben az egységekben, különösképp a háztartási cikkekre.

Arról nem is beszélve, hogy ezeken a helyeken nem forog annyira az áru, tehát felvágottat alapból nem is érdemes ilyen helyen venni, gondolom nem véletlen, hogy húst sem kapni, maximum mirelitet.

Az érzelmekre ható kirablás a leggusztustalanabb dolog. A politika szajkózza, hogy támogassuk a magyar kiskereskedőket, ők pedig úgy húznak le, ahogy tudnak.

Egyébként nem egyszer használható fogkefe (Colgate)199 forint a Tescóban, ezt csak úgy mellékesen, mert épp a múlthéten vettem és néztem az árakat. Van persze 700-ért is, de abba már elem kell és masszírozza az ínyed, meg tökömtuggya.

recommented 2014.08.14. 12:58:04

Amellett, hogy van, amiben igazat adok a poszternek, egy kifejezést mondok: szabad piac.
Tudom, hogy Magyarországon nagyon nem divat ilyet mondani, ahol sokan a rezsicsökkentés és a devizahiteles-mentés bűvöletében élnek.

Tök egyszerű, a kisvállalkozó (meg a nagy is) azért dolgozik, hogy profithoz jusson. Tehát éppen annyiért adja a portékáját, amennyiért neki optimális. Ha túl drága, akkor kevesen veszik, ha túl olcsó, akkor sokan, de lehet, hogy összességében is kevesebbet keres rajta. Ez egy viszonylag egyszerű függvény.
Ha valaki olcsón akar fogkefét, menjen az Auchanba, Tescóba. Ja, hogy oda autóval kell menni, és drága a benzin? Ja, hogy sokat kell sorban állni? Ja, hogy közben elfogy a lángos? Igen.
Mindenki ott vásárol, ahol szeretne és mindenki annyiért adja a fogkefét, amennyiért szeretné, és ez így van jól.
Aztán majd a piac meghatározza, hogyan változnak az árak, ki marad életben és ki nem.

recommented 2014.08.14. 13:06:08

@látens liberális: "Én nem szeretem a multikat, mert...mert nincs amit szeretni lehet bennük.De ! A magyar vállakozónál nincs pitiánerebb szarrágó féregebb a világon."

Értem. És a magyar vállalkozó (úgy egészben) genetikusan pitiáner szarrágó féreg, vagy sem?

Meg tudod egyáltalán fogalmazni, mi az, hogy multi?
Meg tudod nekem mondani, összesen hány magyar vállalkozó van?
Meg tudod határozni, hány %-uk pitiáner szarrágó féreg?

Kérlek, annyira felvilágosultnak tűnsz, kíváncsi vagyok a válaszaidra!

torró 2014.08.14. 13:22:09

Nem tudom ki látta, valamelyik tv csatorna stábja, egy bevásárló listát állított ki, majd elment vele egy itteni multi élelmiszerbe, majd ugyanezzel kimentek az osztrákokhoz, ugyan abba a láncba tartozó élelmiszerbe, és érdekes módon 10 rugóval kevesebbet fizettek, mint itthon. Na és mennyi a jövedelem különbség? Hogy a büdös francba adja itt többért mint odaát? Ki engedi ezt meg nekik? Szóval a multi se angyal!

torró 2014.08.14. 13:25:58

Ja! Azt még elfelejtettem, hogy ők 5 év adókedvezményt is kapnak, míg az itthoni kereskedő nagy túróst.Ráadásul ha lejár az öt év, tulaj váltással újra megkapják.Kösz! Na én meg ezért nem járok multihoz.

nemecsek ernő áruló 2014.08.15. 11:31:15

Én nem veszek magyar terméket, amíg az drágább, mint a külföldi, minőségben legalább olyan jó megfelelője, ami már a szállítás költségét is tartalmazza. Ja, hogy a modernizáció, meg gépesítés ördögtől való? Hát istenem. A külföldicsakrosszlehet matrázó idiótákon meg jókat szoktam kacagni. :D

Circus 2014.08.15. 14:42:02

@maxval a bircaman:
..."Miért? Mert mindenki a saját érdekét nézi."

Nem. Mindenki a saját rövidtávú érdekeit nézi.

Hogy miért alakult ez így, más kérdés - valószínűleg mindenki belefáradt már az "úgyis kilopnak mindent a zsebemből, és úgysem látok vissza semmit az adómból" tapasztalatok miatt. Nem kezdek el akárhányévezni, mert ezügyben egyik 19, a másik egy híján 20.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.15. 14:46:07

@Circus:

Miért lenne bárkinek is az érdeke, hogy a gazdaságtalan állam sok pénzt költhessen?
süti beállítások módosítása