HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Mondta bármikor hogy ez helyes? Propagálta? (2024.12.18. 19:37) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ja, buziorgián részt lehet venni, de közben el kell ítélni a buzikat, é... (2024.12.18. 17:35) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Nyugodj le, Gyurcsánynéd bukott, törődj bele. Most Soros új ukáza: Talpramagyar Peti... (2024.12.18. 16:08) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Szájer melyik homokmeneten vonult? (2024.12.18. 16:07) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mellesleg ezt írtad te b*szott korcs: "A másság ballib érték. Nem Orbá... (2024.12.18. 16:05) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (137) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (238) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (245) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (276) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (190) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (124) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (179) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (229) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (40) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (329) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (166) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (75) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (226) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (174) patkány (1) pékáru (1) pénz (249) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (291) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (9) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (112) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (186) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (69) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van: nekünk Mohács sem kell

2018.03.26. 08:14 Elegem Van

Történészeink nagy adóssága, hogy nemzeti tragédiáinkat - Muhi, Mohács, Trianon - nem dolgozták fel összefüggésükben, így nem tudjuk, hogy melyek azok az okok, amelyekre oda kellene figyelni elkerülendő a következőt. Egyenként és felületesen van magyarázat általában a taktikai hibákról - rosszul felállított szekértábor, katonai összpontosítás hiánya, hadsereg leszerelése - de átfogó tanulságokkal nem találkozhatunk. Próbáljuk hát kocatörténészként pótolni ezt a hiányt. Miért? - tehetjük fel a kérdést, hiszen a Magyar Királyság minden esetben jó helyzetben volt külpolitikailag és belpolitikailag is.

Lássuk a külső hatásokat. IV. Béla korában a Magyar Királyság Közép-Európa senki által meg nem kérdőjelezhető hatalma. A nyugati fenyegetés pár évtizeddel korábban megszűnt és a palermói utcakölyökből császárrá avanzsált II. Frigyes inkább kora reneszánsz udvarában találta meg boldogságát Szicíliában kedvenc normannjai és szaracénjai között, mintsem a Drang nach Osten politikával szórakozott volna. Délen az Árpád-ivadék Manuel császár halála után széteső Bizánc sem jelentett fenyegetést. (Ama híres négyszáz sátor felemelkedésére Bursa környékén még pár évtizedet várni kell.) Julianus ugyan hozott hírt egy Keletről jövő fenyegetésről, de őt kiröhögték. Kijev eleste után nem röhögtek, akkor elkezdtek kapkodni a kunok behívásával, majd kiűzésével. Mohács előtt - bármennyire is meglepő - szintén jó volt a nemzetközi környezet. A török határ melletti villongását megszokták a népek, de komoly összecsapásra évtizedekig nem került sor. A Habsburg-Jagelló keresztbe-kasul házassági rendszerrel a Magyar Királyság olyan birodalommal került szoros szövetségbe, amelyben nem ment le a nap. A kor embere bízhatott abban, hogyha a kontyos nagyon ugrál - amelynek nem sok jele volt Nándorfehérvár elestéig - akkor az egyesült birodalmi, cseh, lengyel, magyar hadak ellátják a baját. Trianon előtt sem kellett izgulni. Az oláh, rác királyságok sehol sem voltak a Magyar Királysághoz képest, az őket bujtogató Orosz Birodalom ellensúlyozására pedig ott volt a Monarchia ereje, amelyet kiegészített még Németország, Olaszország, Törökország. Az oláhok és a rácok tényleg nem voltak tényezők, a háborúban le is lettek verve. Az oláhok például - kevesen tudják - 1918 májusában megadták magukat, békeszerződést kötöttek a központi hatalmakkal, és kiléptek a háborúból.

Látszólag a belső viszonyok sem mutatnak katasztrófára. A kor magyar embere ugyanis az adott kor színvonalán, tűrhetően élt. Béla király idejéből kevés forrás maradt fenn, és persze vannak hőbörgések hatalmaskodásokról, pénzrontásról, ezek azonban más országokban sem voltak ismeretlenek. Ulászló és Lajos király idején kifejezetten ment a szekér. Ekkor szokták meg Észak-Itália, valamint a dél német területek lakói a magyar élelmiszerellátást marhából, gabonából, borból stb. és a bányászat is szépen hozott a konyhára. A dualizmus gazdasági fejlődését nem is kell bemutatni, hiszen annyira nyilvánvaló. És mégis, ezek az eredmények egy perc alatt lettek semmivé.

Miért? Hiszen Batu serege expedíciós sereg volt, messze a Mongol Birodalomtól. Egy közepes vereség az egész sereg megsemmisülésével járt volna. Szulejmán birodalma peremén arcoskodott kockáztatva, hogy egy komolyabb vereség országa összeomlásával jár. Trianon meg, ugyan. A franciák csekély harcértékű szenegáli bagázst tudtak felmutatni, az oláh hadsereg inkább rablóbanda volt, a rácok vicc. A csehek - akikkel egy országot alkottunk - három dologgal vetették észre magukat: feltartott kézzel mentek csatába, elárulták Kolcsakot és ellopták az orosz állami aranykészletet. Néhány tucat hős hazafi Balassagyarmat előterében szét is verte őket. Valami mélyen rejlő magyarázatnak kell lenni a katasztrófákra, csak nem hoztuk felszínre.

Az első talán az, hogy az országot vezető elit és az ország népe - magát hamis illúzióban ringatva - nem érzékelte a világrendben bekövetkező változásokat, amely könnyelművé tette őket. A másik ennél is súlyosabb, hogy a köznép annyira rühellte országa vezetőit, hogy egyáltalán nem bánta, ha valaki pofán veri őket. A kettő együtt vezetett ahhoz, hogy döntő pillanatban nem álltak ki a Magyar Királyságért, aztán jól megszívták. Igaz, az elit tett azért, hogy meggyűlöljék.

Béla király korában feltűnő, hogy mennyire nincs városiasodás, és ami ezzel együtt jár, katonailag a várak, eszmeileg a gótika hiánya. II. András keresztes hadjáratnak álcázott turistáskodása során egy sor onkológiai központ vár építését finanszírozta a Szentföldön, csak idehaza nem. A mongolok köszönték szépen. Európa egyes területein ekkor már komoly vásárokat tartottak, a nem túl távoli Itáliában olyan bankvilág alakult ki, amiről nekünk, magyaroknak ma sincs fogalmunk. És a kor magyarjának sem volt, mert társadalmilag megrekedt. Odáig jutott csupán, hogy utálja az idegeneket. Ebből az alkalomból lebökték leendő királyuk anyját, az egyik magyar szent nagyanyját. (Aztán - logikai bukfenccel - nemzeti tragédiát/operát rittyentettek erről az aljasságról az iskolarendszeren keresztül betáplálva a későbbi magyarokba, hogy az idegentől félni kell.) Béla hatalomra kerülve megtorolta gyermekkori traumáját, amely viszont azzal járt, hogy az ország népe megutálta őt. Hiába hordoztatta körbe a véres kardot, a nemesség nem akart hadba menni, mondván - Rogerius szebben írta - szívja csak meg a Béci, majd jobban megbecsüli őket. Aztán a mongolok az egész országot ráállították a szopórollerre.

A Jagellók idejében hasonló helyzet alakult ki. Az európai gazdasági konjunktúra jelentős átrendeződéssel járt volna társadalmilag, csak éppen a nemesség meggátolta. A jobbágy balga módon azt gondolta, hogy odamegy dolgozni, ahol jobban megfizetik, élve a szabad költözés jogával. Sőt esetleg beköltözött volna városba iparosnak. Erre a nemesség reakciója nem az volt, hogy a gazdasági prosperitásból származó nagyobb bevételből jobban fizet, hanem röghöz kötötte jobbágyait és terheik növelésével ingyen melóztatott. Amikor meg lázadoztak, megkapták a magukét. Az oligarchák pedig jól ellopták a török elleni védekezésre kapott európai uniós fejlesztési pénzeket  pápai adományokat, a végvári katonaságnak olyan összeggel tartoztak, hogy Tomori a csata előtti hónapokban le is mondott tisztségéről. Hogy is írta Burgio? "Amennyiben három forint árán meg lehetne menteni ezt az országot, nem akadna három ember, aki ezt az áldozatot meghozná." A magyar társadalom tehát annyira utálta királyát és elitjét, hogy kifejezetten várta pofán csapásukat. Aztán a törökök a fél országot felgyújtották, népét elhurcolták rabszolgának.

Trianont megelőzően dettó. A politikai rendszer úgy lett kialakítva, hogy a függetlenségpártiakat kirekessze a hatalomgyakorlás lehetőségéből. Aztán a paranoia szépen kifejlődve a normális politikai fejlődést gátolta. A leválthatatlan, korrupt rezsim keveset tett a társadalmi felemelkedésért, mely ellen a lakosság úgy védekezett, ahogy tudott, kivándorlással, befelé forduló apátiával, múltba révedéssel. A világháború csúcsra járatta a problémákat, amely oda vezetett, hogy a kifejezetten gyenge ellenfelek tort ülhettek a Magyar Királyság sírján, mivel senki sem akarta megvédeni. (Az Atatürk mögé felsorakozó törökök érdekes módon seggbe tudták rúgni az antant támogatásával rájuk törő görögöket.) A magyarok viszont inkább látták bukni a velük semmilyen sorsközösséget nem vállaló, kontraszelektált, panamázásból fényesen élő aulikus elitjüket, mintsem fegyvert fogtak volna hazájuk védelmére. És a végeredményt aztán mindenki elszenvedte. (Pedig akkor az elit egy részében azért volt tartás. A talpig úriember Tisza István párbajra hívta volna iskolatársát, ha ország-világ előtt g*ci-nek nevezi. A mostani meg sunyin fenyeget.)

Az előjelek tehát nem jók. Túl sok az átfedés. Ma a világ legerősebb katonai szövetségének vagyunk részei, amely miatt azt hihetjük, hogy biztonságban vagyunk. Közben négy generáció nem használt élesben fegyvert, az utolsó nem is látott, csak számítógépes játékban. Tagjai vagyunk továbbá az egyik legerősebb gazdasági-politikai övezetnek, amely a gazdasági biztonság illúzióját táplálja bennünk. Az ország elitje és népe jogosan gondolhatja, hogy ebben a közegben nem érheti baj. A világban lezajló folyamatokat alig érzékeljük, és ezért természetesen nem is készülünk rájuk. A migránskérdés csak egyike ezeknek, és ne álmodozzanak a délibábot kergetők, a ráépített kormányzati hiszti politikai termék csupán. Ugyanakkor a digitalizáció, a robotika társadalomformáló kérdéseivel nem foglalkozik senki. Kormányunk ez elmúlt nyolc évben valami avítt munka alapú marhasággal képzelte el az előre lépést, ezzel generációkat fosztott meg a jövőbeli társadalmi felemelkedés lehetőségétől. (Sokan e miatt le is falcoltak - még többen fognak - az álmok álmodóinak országából.)  Az elitnek nevezettek mérhetetlen közpénzlopása, a magyar emberek hülyének nézése miatt a polgárok borzasztóan gyűlölik az ország vezetését. Lélektanilag megint veszélyes a helyzet, mert a népek bizony szeretnék látni azoknak a vesztét, akik élhető perspektívát nem nyújtanak, viszont folyamatosan megalázzák, meglopják őket. Ha a választáson nem sikerül - különböző hatalmi machinációk miatt - leváltani a most rosszul kormányzókat, a helyzet eszkalálódni fog.

mohacsicsata.jpg

De nem kell félni, nekünk már a legalább bukásában katartikus Mohács sem kell. Ennek pedig egyszerű okai vannak. Akkoriban a vagyon forrása földalapú volt, nem lehetett elvinni, meg kellett próbálni megvédeni. Ma a szingapúri, dubaji, belizei pénzmosodákban megbúvó vagyonok könnyen mozgathatók, így az elit gyorsan kereket old, ha a világrendben bekövetkező változások miatt szükségét érzi. Minket pedig itt hagynak a bajban. Ha még lesz, akit itt lehet hagyni. Mert akinek elege van ebből a jövőkép nélküli, korrupt országból, az időben keres magának jobb helyet ezen a planétán.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


63 komment

Címkék: politika választás történelem kormány jobboldal európa bank pénz életérzés baloldal bizalom tisztesség megtévesztés becsapás Magyarország EU

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr1013766658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2018.03.26. 21:08:27

Ja. Anno az okos politikusok nem vették komolyan a tatárok jelentette fenyegetést, aztán nem vették komolyan a törökök jelentette fenyegetést, ma nem veszik komolyan a közel-keleti és afrikai migráció jelentette fenyegetést. 90 óta a kicsi afrikaiak létszáma duplázódott, és ma már elég rendesen jönnek Európába. Csakhogy 2050-re ismét duplázódni fog a létszám, ami úgy 1.3 millió kicsi négert jelent ott ahol ma sem annyira jó élni, és ez a létszám az évszázad végére még duplázódni fog, legalábbis ha a demográfusoknak hinni lehet. A török és a tatár a fasorban sem volt ehhez képest. És megint csak akkor fogják észrevenni hogy baj van, amikor Mohács méretű katasztrófát okoznak a migrik. Csak akkor már késő lesz.

nemecsekerno_007 2018.03.26. 21:24:22

Ez most is így van.

- Mindent, mindig a legolcsóbban akarunk megúszni.
- így volt ez a rendszerváltással is. (olyan is lett)
- manyup: pár év után már erősen terhelte az államháztartást.

és még lehetne sorolni...

Jakab.gipsz 2018.03.26. 21:31:56

@midnightcoder2: Stimmel!

Nekünk pedig ebből a álokoskodásból van elegünk.

Tamáspatrik 2018.03.26. 22:24:36

Teljesen egyéni és nagyon szellemes történelemszemlélet, bravó.

Kábé bezárkózás és későn kapkodás, ez volta sorminta.
Egy befelé forduló ország volt, a Kárpátok csalóka védettségében.
Később Hitler csatlósaként majd a nagy Szu. szárnyai alatt. Most a NATO és EU védelmét élvezzük...

A következő veszélyek valószínűleg leginkább technológiai és gazdasági jellegűek, de nincs IT felkészültség, modernizálódás a fasorban sem.
A klímaváltozás hatásaira sem vagyunk felkészülve, pedig az sem állítható meg a határainknál.

morph on deer 2018.03.26. 22:41:42

@midnightcoder2:
“...amikor Mohács méretű katasztrófát okoznak a migrik.”

A saját vezetőink fogják okozni a katasztrófát, már megint, mint eddig mindig, nem a migrik.
A migráció csak egy probléma a sokból amit sikerült rosszul megközelíteni, már megint. Az, hogy ebből egy agyonpropagált, széthazudozott, arányaiból kifordított belpolitikai kampánytéma lett, az nem a migrik bűne.
Ez pedig csak egyetlen dologra jó, a “jön a farkas” effektus beépítésére a köztudatba, mert szerintem már nincs ember aki ne únná az állandó, eltúlzott riogatást!
Ezek után nem különösebben lesz min csodálkozni, ha már megint a rossz végére kerülünk az eseményeknek, akármik is legyenek azok..!
Ezen a téren semmi változás: mi soha nem tanulunk a saját történelmünkből!
Sem...

Jakab.gipsz 2018.03.26. 22:48:08

@Tamáspatrik: @nemecsekerno_007: + Elegem Van !

A mindent eldöntő túlerőről, megfeledkeztetek, továbbá arról is, hogy a magyarokra támadókra, lesújtott "Isten büntetése", szépen gondoljátok át. Hol van ma már a mongolok birodalma, a török birodalom, a Habsburg birodalom, vagy a brit és a francia gyarmat birodalom. Ez utóbbiak pedig már a saját hazájukban is a félelemtől reszketnek. A mi pedig Német országot illeti a Németország, utolsó csatlósának, szövetségesének, most éppen a németek józan eszéért kell harcolnunk.

Csigi-nyugi és még nincs vége.

MACISAJT 2018.03.27. 05:46:05

"A talpig úriember Tisza István párbajra hívta volna iskolatársát"

Kötve hiszem hogy egy simicsek-szerű alakot Tisza vagy bárki is párbajra hívott volna. Ahhoz ugyanis az illetőnek párbajképesnek kellett volna lenni.

Másfelől, Magyarország csúnyán ráfizetett Tisza uriemberségére. Így vitték bele az országot az első világháborúba az osztrákok és a németek, a magyar miniszterelnök végül is engedett II. Vilmos német császár és Ferenc József "szövetséges" nyomásának miközben Magyarországnak ott semmi keresnivalója nem volt, csakis vesztenivalója.

És végül Tisza maga is ráfizetett uriemberségére, mégpedig a saját életével, mikor saját villájában ellenállás nélkül hagyta magát lemészároltatni felesége és unokahúga előtt.

Tisza sajnos egy reménytelenül úriember
volt, eközben a környező országokban reálpolitikusok értek el sikereket, Titulescu-tól Masaryk-ig.

NemNick 2018.03.27. 06:30:59

Klassz - és általánosságban igaz - összefoglaló.
Látom, pár szemellenzős megint a vallását látja megerősíteni benne - és pont a lényeget nem értik.
Megint.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.27. 06:41:37

Mohács helyett inkább legyen Ballibageddón szerintem.

midnightcoder2 2018.03.27. 06:50:01

@morph on deer: A migráció mint probléma bizony nagyon jól van megközelítve. Ha eljön az a Kunta-Kinte aki nagyon szeretne teszem azt fogorvos lenni fiatalon Afrikából egy szál maga, és itt egy rakás ember nekiáll és civilizált embert farag belőle, az esetleg működik. De ha átjön egymillió random Kunta-Kinte mert odaát nincs mit enni, azt már csak gigantikus erőfeszítéssel lehetne kezelni, valóban európai összefogással, szétosztva őket országonként. De ha 100 millió jön át, az már garantáltan kezelhetetlen, akárhogy is osztogatod szét. És 30 éven belül ennek is a tízszerese várható.

Na most, ha már van benn az országodban egy rakás migri, akkor elég nehéz azt mondani, hogy stop, több nem jöhet.

Ez bizony a katasztrófa receptje. És igen, abban speciel igazad van, hogy ez még mindig csak egy probléma a sok közül.

De már ez az egy is elég lesz ahhoz, hogy hazavágja a mai Nyugat-Európát, hacsak nem kerül minden ország élére egy Orbán, és nem küldik haza a kicsi migriket oda ahonnan jöttek. Ennek pedig viszonylag kicsi az esélye.

bzsoa 2018.03.27. 08:13:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Elment a még Gyurcsány-Bajnai által felvett igen "kedvezményes" IMF hitel (25 Milliárd Euro) törlesztésére. Ezt a lóvét még nem lopták el akkor még éppen a gazdasági csődöt próbálta az ország elkerülni.

bigdata 2018.03.27. 08:16:40

@midnightcoder2: Orbán azért tudja hatékonyan távol tartani a migránsokat, mert amúgy sincs miért idejönniük. Amerika, Nyugat-Európa, Ausztrália más tészta. Ott a kölcsönös előnyök miatt kicsivel nehezebb.

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 08:26:50

Jó írás.
Gyöngy a disznók elé.
Már röfögnek is - már amelyik nem béget.

chrisred 2018.03.27. 08:44:46

@midnightcoder2: Katonabirodalmakat csak katonabirodalmakhoz hasonlítsunk. Ahogy Béla idejében sem a földjükről elűzött kunok jelentették a fenyegetést, hanem az őket elűző mongol hadsereg, úgy most sem a kibombázott szír földönfutók ellen kellene védekezni, hanem az őket bombázó Putyintól. Virtuálisan már megtámadta az európai civilizációt, szinte csak rajta múlik, hogy mennyire erőszakosan tolja nyugat felé a befolyási övezetét. Ha mi az összes potenciális szövetségesünket elmarjuk magunktól, akkor nem nagyon kell válogatnia az eszközökben.

chrisred 2018.03.27. 09:07:38

@Jakab.gipsz: El kell különíteni az erőszakos hódításra épülő, amúgy alacsony civilizációs szinten álló katonabirodalmakat, és azokat, amelyek a magasabb technológiai és kulturális szintjükkel kolonizálják a fejletlenebb társadalmakat. Az angol birodalom az utóbbihoz tartozott, és tulajdonképpen nem is szűnt meg nyomtalanul, csak a szerepét az Egyesült Államok vette át. Ahogy Japán technológiai impériumának a helyébe szép lassan Kína lép.

kvadrillio 2018.03.27. 09:17:09

HMMM.......EZEK A "BELÍÍÍZI" VAGYONOK PONTOSAN ELLENŐRIZHETŐK ! Minden mozgásukról tudnak, mikor, mennyi, hogyan, miből került oda !!! :)))

morph on deer 2018.03.27. 09:51:04

@midnightcoder2:
Szerintem pont az a gond, hogy ezt a problémát csak koordináltan, a legszélesebb együttműködéssel lehet megoldani, az orbán módszer pedig erre alkalmatlan, ahogy orbán is.
Véleményem szerint az országonként más-más módszer,- akár mindenhol saját orbáb klónokkal is - a katasztrófa receptje. Csak sajnos ennek felismeréséhez egy nyitottabb, szélesebb látókörű gondolkodásmódra lenne szükség, nem a beszűkült, “csak mi tudjuk a tutit” tenné ezt lehetővé, az olyasmi meg nálunk üldözendő, mivel “nemzetellenes”.
Amint kissé messzebbről, vagy legalább is kívülről nézed az egészet, rögtön látszik, hogy mire gondolok.

pragmatika2 2018.03.27. 10:57:07

"A világháború csúcsra járatta a problémákat, amely oda vezetett, hogy a kifejezetten gyenge ellenfelek tort ülhettek a Magyar Királyság sírján, mivel senki sem akarta megvédeni. (Az Atatürk mögé felsorakozó törökök érdekes módon seggbe tudták rúgni az antant támogatásával rájuk törő görögöket.) A magyarok viszont inkább látták bukni a velük semmilyen sorsközösséget nem vállaló, kontraszelektált, panamázásból fényesen élő aulikus elitjüket, mintsem fegyvert fogtak volna hazájuk védelmére. "

Na, ez ordas nagy csúsztatás volt .
Amikor a Románok megkezték a beáramlást, már károlyi volt kormányon, az őszirózsás forradalom ikonja.
A ballib idiotizmus fénylő csillaga. Nem akarta őt, főleg az elején senki eltávolítani, a nép főleg nem. Ő viszont készségesen eleget tett a jegyzékekben idesózott diktátumoknak. "majd csak lesz valahogy" éljen a nemzetek barátsága. Ja. A baj az hogy csak Károlyiék haverkodtak, vagy próbáltak meg haverkodni, a csehek románok meg csak simán birtokba venni jöttek.

A tragédia egyik (szerintem legjelentősebb) forrása, és erről keveset beszélnek, éppen a Wilsoni 14 pont közzététele volt, 1918 elején.
Sokan gondolták akkor, politikai orientációtól függetlenül, hogy a győztes Antant, majd ezen szempontok, és iránymutatások szerint fogja érvényesíteni a béketárgyalások lefolytatását, és európa újrarendezését.
Ha ez nincs, (Wilsoni pontok) akkor lehet hogy Károlyit sem engedik a hatalom közelébe. (Wekerle lemond)
Dehát ez lett belőle, Károlyi a ballibsi kormányával addig idétlenkedett, míg végleg nyilvánvalóvá nem vált, hogy rossz irányban haladtak.

Jakab.gipsz 2018.03.27. 11:34:52

@chrisred:

Technológiai fölény még nem jelent automatikusan, kulturális fölényt is.

Ma a nyugatnak éppen ez az ami hiányzik, a technológiai fölénye kezd lemorzsolódni. A nyugat számára, intellektuális fölényt csak és kizárólag, csak a magyarok tudománya biztosíthat, és ez nem vicc, vagy trrolkodás.

chrisred 2018.03.27. 12:09:36

@Jakab.gipsz: Soha nem álltunk ilyen közel ahhoz, hogy az egész emberiség nyugati típusú globális társadalommá konvertálódjon át.

kgaba82 2018.03.27. 12:49:07

INDEX CÍMLAP KRITÉRIUM:
HOZZÁÉRTÉS VAGY ANNAK A TELJES HIÁNYA. A BLOGÍRÓ ESETÉBEN AZ UTÓBBI.
AZÉRT TETTEK KI, MERT RITKA SÖTÉT VAGY A TÖRIHEZ.

Talán II. András alatt nem volt ellentét a királyság vagyonának szétprivatizálása miatt. Tízezrek megélhetése került veszélybe, alakult át státusza. IV. Béla erőből akarta a történteket meg nem történté tenni, és egy ósdi világba visszatérni. András hibája a szertelensége, a túlzott kivételezése az újonnan jöttek javára. Folyamatos volt a viszály. Attól még a III. Béla féle rendszer nem volt hatékony. Ahol majdnem minden állami (királyi) tulajdon az nem tesz senkit érdekelté a fejlesztésben.
Muhi csatavesztés a IV. Béla önkényeskedésének és a kun segédcsapatok hiányának köszönhető.
A kunok elüldözése megint Béla hibája. Mert annyi esze volt, hogy egy évig hagyott egy nomád népet össze-vissza vonulni többszáz-ezer állattal.
Ennyit a veleszületett szervezőkészségéről.
Azért lett második honalapító, mert részben belátta a hibáját, meg azt hogy sík hülye a dolgokhoz. Későbbiekben már vagy kikérte más tanácsát, vagy egyenesen megbízott embereket. Seregvezetést is bizott másra (pl. Csákok a 60-as években).
Egy szertelen, hatalomra vágyó, álmodozó apa ritka sötét gyermeke.
Persze nem divat kimondani.
Mert már mitoszt csináltak belőle.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.03.27. 12:50:28

" A Habsburg-Jagelló keresztbe-kasul házassági rendszerrel a Magyar Királyság olyan birodalommal került szoros szövetségbe, amelyben nem ment le a nap. "

IV Béla idején, a 13 század elején?! Meg vagy te húzatva?! Jó, hogy a történészeink ilyen baromságokat nem "tárnak fel"!

Ma Baker 2018.03.27. 12:51:35

"Trianont megelőzően dettó. A politikai rendszer úgy lett kialakítva, hogy a függetlenségpártiakat kirekessze a hatalomgyakorlás lehetőségéből. Aztán a paranoia szépen kifejlődve a normális politikai fejlődést gátolta. A leválthatatlan, korrupt rezsim keveset tett a társadalmi felemelkedésért, mely ellen a lakosság úgy védekezett, ahogy tudott, kivándorlással, befelé forduló apátiával, múltba révedéssel. A világháború csúcsra járatta a problémákat, amely oda vezetett, hogy a kifejezetten gyenge ellenfelek tort ülhettek a Magyar Királyság sírján, mivel senki sem akarta megvédeni. (Az Atatürk mögé felsorakozó törökök érdekes módon seggbe tudták rúgni az antant támogatásával rájuk törő görögöket.) A magyarok viszont inkább látták bukni a velük semmilyen sorsközösséget nem vállaló, kontraszelektált, panamázásból fényesen élő aulikus elitjüket, mintsem fegyvert fogtak volna hazájuk védelmére."

Az idézet eleje fix hogy nem igaz a cikkből, ugyanis a háború előttre zárkózott fel leginkább az ország a nyugati hatalmakhoz leginkább szinte minden szempontból. A lakosság jövedelme is ide tartozik.
A frontról hazatérő katonákat, akik tehettek is volna valamit az ország védelméért, tudtommal a ballib által egekig magasztalt Károlyi fegyverezte le azonnal amint magyar területre értek, ezzel is megadva az országot mindennemű idegen erőszak szabad kiteljesedéséhez.
Raffay Ernő erről 9 kötetes könyvsorozatot is írt, amiben részletesen taglalja, hogy hogyan adta fel a hazát módszeresen és szándékosan internacionalista eszméket követve az akkori (szabadkőműves és főleg zsidó) elit, melyek Károlyit mint bábot tolták maguk előtt mint egyetlen gójt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.03.27. 12:52:00

@kgaba82: "INDEX CÍMLAP KRITÉRIUM:
HOZZÁÉRTÉS VAGY ANNAK A TELJES HIÁNYA. A BLOGÍRÓ ESETÉBEN AZ UTÓBBI.
AZÉRT TETTEK KI, MERT RITKA SÖTÉT VAGY A TÖRIHEZ."

Pontosan. Konkrétan a blogot és általában a zIndexet illetően is egyetértek. A zIndex egy szarkupac. (Ami nem jelenti, hogy más újságok jobbak.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.03.27. 12:53:27

@Jakab.gipsz: "A nyugat számára, intellektuális fölényt csak és kizárólag, csak a magyarok tudománya biztosíthat, és ez nem vicc, vagy trrolkodás. "

De, pontosan az. Te nagyon húgyagy vagy. Mondjuk már korábban is tudtuk.

Jakab.gipsz 2018.03.27. 12:54:58

@chrisred: @dr. mesterséges színezék: Tévedtek, a jelenleg ismert társadalom szervezési módszerek, egytől egyig, mind hibásak, és szükségszerűen vezetnek, katasztrófához. És ez nem vicc, igen komoly tudományosan, megalapozott (matematikai) bizonyítékok állnak rendelkezésünkre.

Csak hát ez a megátalkodott, "sátánfajzat" Soros és a CEU-s politikailag korrekt, gender-diktátorok, összeesküdtek az emberiség ellen.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.03.27. 12:55:36

@Voznyák Pista: ostoba vagy.Trianont nem Károlyi okozta, Károlyi igen kicsi jelentősége volt egy hosszú ideje tartó folyamatnak. Amikor a magyar parlament hadat üzent Szerbiának, ott lett végérvényesen elbaszva a dolog. A nacionalisták faszsága vezetett Trianonhoz.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.03.27. 12:57:40

@chrisred: " most sem a kibombázott szír földönfutók ellen kellene védekezni, hanem az őket bombázó Putyintól. "

bizony, ott a pont. Putyin még mindig termeli a menekülteket Szíriában. No és Erdogan is.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.03.27. 13:00:39

@midnightcoder2:

"átjön egymillió random Kunta-Kinte mert odaát nincs mit enni"

1) nem random jön át, már az is szűr hogy ki az, aki ide bír jutni.

2) a Fidesz szavazók sokkal sötétebbek, mint a bevándorlók. Erről papír van.

ertelemblog.wordpress.com/2017/09/04/a-menekult-kerdesrol/

a többi pontosan egy ilyen Fidesz-agyhalott ostoba fosása, nem érv.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.03.27. 13:01:44

@MACISAJT: hogy a magyar parlament mit szavazott meg, azt ne akard már másokra fogni! a magyar parlament elbaszta. nem kicsit, nagyon.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.03.27. 13:03:54

@Jakab.gipsz: "Hol van ma már a mongolok birodalma, a török birodalom, a Habsburg birodalom, vagy a brit és a francia gyarmat birodalom. "

ezek közül gazdasági erőben legfeljebb Mongólia kisebb Magyarországnál. Nem baj öcsi, a fideszes barmok beszopják a hülyeségeidet, ahogy te magad is.

pragmatika2 2018.03.27. 13:09:35

@Brendel Mátyás:

"Trianont nem Károlyi okozta, "

Nem hát, de a szituációt, amely a "béke" "tárgyalásokra" előállt, azt bizony ő okozta.
Áldásos tevékenysége nyomán a végén még Győrben is románok állomásoztak.
Ebből a szituból tényleg csak az Antant kénye kedve szabta meg, hogy milyen diktátumot nyomnak le a torkunkon.

konrada 2018.03.27. 13:20:20

@Brendel Mátyás:
...hát valóban, a f.szom se tudja mi a jobb: önálló semlegesnek menni, vagy szövetséghez tartozni.
...Magyarország mindkettőt megszívta már...

...mint például a Szerbia elleni hadüzenetet, amikor perszonálunió volt...
(...mondjuk volt, amikor nem - mint amikor szövetségesként Iraknak-Afganisztánnak mentünk neki, de ilyen mázlink ritkán volt...
...de azért elgondolkodtató, hogy mi a helyes, ha olyan szövetségbe lépünk, melyben a szövetségesünk megtámadása - akár ha nem is igazi - szinte automatikusan hadviselő féllé tesz... ...de ez általában csak utólag derül ki...)

chrisred 2018.03.27. 13:22:51

@Ma Baker: A kiegyezés utáni időszak nem megoldotta a magyar társadalom korabeli problémáit, hanem konzerválta azokat. Válsághelyzetben ezek a problémák robbantak felszínre, mint a vulkánkitörés.

konrada 2018.03.27. 13:23:54

@Brendel Mátyás: "ezek közül gazdasági erőben legfeljebb Mongólia kisebb Magyarországnál"

Mi ebből tanulság?
...hogy történelmi mércével qrvára megéri agresszor birodalom-építőnek lenni.
...s te pont előtte kérdezted, miért kellett Szerbiát, pedig tudod te a választ...

pragmatika2 2018.03.27. 13:24:30

@Brendel Mátyás:

"a Fidesz szavazók sokkal sötétebbek, mint a bevándorlók. Erről papír van."

Az a papír baromságokat mond.

A népszaporulat csökkenése, vagy negatívba fordulása messze nem azonnal szüntet meg egy nemzetet, hanem egy roppant hosszú folyamat során csökken a népesség.
Azonkívül ezért vagy azért, de ez a folyamat bármikor megfordulhat. (Pl. csökken az egoizmusra építő liberális konzumkultúra hatása)
Azonkívül európában a munkaerő gondokat nem az a többmillió képzetlen migri fogja megoldani. (Nem is beszélve arról hogy ma már egyre többmindent a gépek végeznek el) Sokkal inkább orvosság lehetne, mondjuk az ukránoktól importálni munkaerőt.
A nyugdíjat meg állják a multik, ugyanis egyre kevesebb munkaerőt foglalkoztatnak, miközben azért a piac kellene nekik. Hát teremtsék meg ezen keresztül, és ne képzetlen kultúrálatlan kezelhetetlen migriken keresztül.
Vagy ha nagyon fontos nekik invesztáljanak a fejlődő világba is, hogy ott is legyen termelés, értékteremtés.

chrisred 2018.03.27. 13:27:56

@konrada: Szerbiának és általánosan a közép-európai pánszláv mozgalmaknak elsősorban nem Ausztria volt a célpontja, hanem Magyarország.

kgaba82 2018.03.27. 13:28:00

HAZUDSZ, ÁLTALÁNOSÍTOL, ÉS POLITIZÁLSZ. EGYKORI TÖRTÉNELMET HASZNÁLSZ ARRA, HOGY MEGMOND A FRANKÓT. HOGY ÖSSZE KELL FOGNUNK. GONDOLOM ÁPRILIS 8ÁN.
HAGYD KI BELŐLE A TÖRIT.

A nemzeti történelmek jelentős részben mítoszgyártásról szólnak. IV. Béla esetében ez a nagy második honalapítás.

A BLOGÍRÓ ÉS SOK MÁS ESETÉBEN EZ A NAGY SAJNÁLTASSUK MAGUNKAT MITOSZ. A MINDEN SZAR MERT AZ ELITÜNK NEM FOGOTT ÖSSZE, MERT CSAK A MAGUK HASZNÁT NÉZTÉK MINDIG TELJESEN.
EZ MIND ÁLTALÁNOSÍTÁS.

midnightcoder2 2018.03.27. 13:31:07

@morph on deer: Itt egy módszer működhetne: az aknazár. De mivel ilyen a nagyon liberális európában nemigen less, így kb. azt lehet mondani, hogy Nyugat-Európának annyi.

erol 2018.03.27. 13:35:28

@kgaba82: "EZ MIND ÁLTALÁNOSÍTÁS."
Ezzel szemben a valóság, a nagybetűs (sic) igazság:

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 13:35:29

@Jakab.gipsz: Rögtön gondoltam, hogy vannak számítások, anélkül nem is volna az igazi.
Ne felejtsétek el 1500 évre titkosítani!

konrada 2018.03.27. 13:37:50

@chrisred:
...ebben van valami.
...szóval nem csak az osztrák szövetséges miatt mentünk bele abba a háborúba, hanem megelözni is.
...csak nem jött össze.

...mert ők is olyan szövetségben voltak, melyben a szövetségesek bevállalták, és végre is hajtották szövetségi kötelezettségeiket.

...pont ezt a kérdést feszegettem: előre nem lehet tudni, mi a jó: kimaradni-semlegesnek lenni, vagy szövetségbe lépni, ami járhat olyan kötelezettséggel, amellyel bukni lehet...

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 13:42:31

@Brendel Mátyás: Az "aktív intézkedések" konfuciánus alapja: arra lökd az ellenfelet, amerre egyébként is indulna.

Ha az EU (meg az ENSZ) olyan "hülyeségekkel" foglalkozik, mint humánum, akkor nesztek, vazze, itt van egy kis humanitárius krízis... és még egy... és még egy...

Ez van, ha egy hivatásos felforgató kap valahol teljhatalmat: felforgatáson kívül másban se fog tudni gondolkodni, másrészt minden kritikusban felforgatatót fog látni.

Ahogy mi megcéloztuk a hatvanas éveket, és nincs terv az ott megállásra, úgy a pánszláv tigrisölő is.

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 13:47:11

@konrada: "...hogy történelmi mércével qrvára megéri agresszor birodalom-építőnek lenni."

Mármint Dzsingisz-kánnak megéri lenni... elvégre így is, úgy is egy élete van, legalább kiélvezheti.
Vazallus vazallusaként büdös jurtából indulni, büdös jurtával végigrohanni másfél kontinenst, aztán aki életben maradt, azzal büdös jurtába visszatérni -- biztos sok értelme van.

chrisred 2018.03.27. 13:49:13

@dr. mesterséges színezék: Szerintem ez kizárólag belföldre szól. Vlagyimir Vlagyimirovics erős Oroszországot ígért. És lumpenéknél hogyan derül ki, hogy valaki erős? Ha időnként kioszt ide-oda pár pofont.

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 14:04:32

@chrisred: index.hu/kulfold/2018/03/27/putyin_kemerovo_tuzvesz/

Ahol elfogadott a korrupció, ott csak idő kérdése, hogy valaki bele is hal. Tudják ezt már Romániában, és nem fogadják el; Kolontár óta tudjuk mi is, de nekünk a meleg sör se volt rossz, ezzel sincs problémánk.

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 14:07:05

@chrisred: Azért az állami doppingtól a vegyi fegyver civilek elleni bevetéséig csak nem lehet minden kampányfogás.

konrada 2018.03.27. 14:32:21

@dr. mesterséges színezék:
...speciel államokra gondoltam, nem egyéni zsenikre, akiknek nem voltak utódai, mint Nagy Sándor (nem a szakszerves!;), vagy Napoleon.
(...no igen, hát Dzsingiz... na Mongolia most gyenge, de például utóda Kublaj sikeresen modernizálta az akkori kornak megfelelően Kínát, amely gyakorlatilag egyedül maradt meg nagyjából meg az ókor-koraközépkor birodalmai közül...),
...de igazad van: az egyének, mint Dzsingisz, Erzsébet, Péter, Frigyes, stb... ugyanaz a sors maradt, mind meghalt....

Andy73 2018.03.27. 14:37:31

Igen, nem kell újabb Mohács, ezért húzták fel Orbánék a kerítést, amikor annyian ellenezték bel- és külföldön egyaránt.

És van jövőképe is az országnak, illetve a jelenlegi vezetőinek, legfeljebb nem olyan, mint a tiéd. Azt akarják, hogy ne legyen újabb muszlim invázió, hanem a jelenlegi kultúránk maradjon fenn és fejlődjön tovább. A gazdasági talprállításán kívül erre is tettek intézkedéseket, még akkor is, ha azokat sokan ellenezték - azok, akik inkább multi-kultit szeretnének itt is.

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 15:08:02

@konrada: A velünk élő birodalmi maradékoknak, mint Franciaország vagy Nagy Britannia tovább tartott megérteni a lényeget, az erőről, mint Karel Capeknak: members.iif.hu/visontay/ponticulus/rovatok/megcsapottak/capek.html

... azért végül sikerült. Nekik is.

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 15:11:48

@Andy73: " a jelenlegi kultúránk maradjon fenn és fejlődjön tovább"

Hát fejlesszétek! Olyan nemzetgyalázó liberálbolsevik, mint a Himnuszt író Kölcsey is azt a tanácsot adta, hogy a búvalbaszott múltba meredő melldöngetést hagyjátok már a picsába, és hassatok, alkossatok, gyarapítsatok... utóbbival talán nem Mészáros Lőrinc kiagyalására és megcsinálására célzott, de ti, MAGYAROK ezt biztosan jobban tudjátok.

várom a levelet 2018.03.27. 15:18:17

@Tamáspatrik: erős,büszke ország,mondja a főbüszke.

konrada 2018.03.27. 15:18:37

@dr. mesterséges színezék:
...na ja: kigolyózta őket egy közben feljött másik birodalom, amely frissebben gondolkodott a birodalmi létről, és tudták azt, nem az anyaországi adminisztráció-haderő a függőség fenntartásának a kulcsa, hanem a pénz.
...de persze ha kell, megy a haderő is, csak nem tengeren túli gyarmatnak hívják az azáltal számukra "pacifikált" országot, hanem "szövetségesnek".
...azzal már nem tudtak se az angolok, se a franciák konkurálni.
...de nem maguktól jöttek erre rá, hanem kaptak hozzá jó időben elhelyezett kokikat...,))

dr. mesterséges színezék 2018.03.27. 15:33:20

@konrada: Van olyan egykori tartomány, amelyre ráhúzható ez a séma, de nem húzható rá minden érintett kontinens minden néhai tartományára. Minth a sors iróniája Capekkal kokettálna.

kgaba82 2018.03.27. 16:54:47

Elég lett volna, ha szerző 3x leírja nagybetűvel az összefogás vagy emigráció és a 'valaki kapcsolja le a villanyt' szavakat.
Ugyanannyit ért volna.
Aztán így a hosszú szófosás után is hiányérzetet marad bennünk.
Igen barátaim :)
A szerző nem merte kimondani a számára kézenfekvő szerinte nekünk való alternatívát (koll. öngyilk) a nemzethalál felgyorsítására.

Jakab.gipsz 2018.03.28. 09:56:13

@Brendel Mátyás: Kedves Matyi ! Emlékezz vissza, figyelmeztettelek, légy óvatos és ne akarj "harcos ateista" lenni. Továbbá arra is, hogy ne gyalázd (baxogasd) a kereszténységet, mert kénytelen leszek, "harcos keresztényként", kibelezni tégedet, és a saját beleiddel gúzsba kötözni, ha így jobban tetszik a saját vehemenciáddal, valamint a saját szavaiddal, bilincsbe verni. Ugyanis a saját pitiánerséged, neveletlenséged, műveletlenséged ez mind ellened fordítható. Azt hiszed az nagy kunszt, az ateista-zsidó gazdádról a sátánfajzat Soros, nyitott társadalmáról bebizonyítani, hogy szélhámosság, ez nem kunszt, csupán az elhazudott, el sunyiskodott Polányi-Kunh vitát kell felidézni a paradigma váltásról. És egy-két órás levezetésből megértheti egy másod éves bölcsész is , amiért nektek, ateistáknak kell elmennetek Matyi, "a qurva anyátokba" , a kufár Sorossal kézen fogva, és nem a keresztény embereknek.
Ez a bizonyítási procedúra számomra nem egy túlságosan bonyolult, intellektuális kihívás, némi tárgyi-tudás és lexikális ismeret elegendő hozzá, ugyan is az alapvető elv, kézenfekvően, egyszerű. Az alapvető elv, igen az alapelv, egyszerű középiskolások és szakmunkások is megérthetik, mert a "tudás" mindenkié, az közkincsé tehető, a "tudást" az egy és oszthatatlan emberiségnek, a "tudni milyen a világ" a természet, felkínálta nekünk. Nem kell azt kitalálni.

A tudomány (fizika) álláspontja szerint, a tény az, hogy az anyag a "matéria" az univerzumunk, kb. 4-5 %-a, tehát az anyag elsődlegességére hivatkozó "tudományos materializmus" a Marxizmus alapelve, téves és eleve elhibázott filozófiai diszciplína (logikai-rendszer).

Következtetés képen, Brendel az összes hivatkozásod, hamis és illúziókon alapul, azaz lehetetlen, hogy igaz legyen. Tehát Brendel milyen alapon, küldöd el a "hívő" embereket a "qurva anyjukba" mert hívőnek lenni, csak annyit jelent, hogy úgy hisszük, van a morálnak, szubsztancionális és transzcendens, hatása e földre és lakóira, ez lehet téves és nem teljes, dehogy hazug, legyen az nem lehetséges.

Itt nem csak filozofálgatásról van szó, ezek a Soros csicska Brendel féle "harcos ateisták", korántsem ártalmatlan, társadalom mérnökök, korunk liszenkói, hanem igazi vérengző fenevadak. Például konkrét eset, Az Orbán fejét leüvöltő Chon-Bendit, Habermas a neomarxisták, a 68-as diáklázadás során, Ricoeurt az "idealista" filozófust, kilógatták az egyetem emeleti ablakán. A prágai tavasz szellemi atyát a marxisták Patocskát, agyonverték.

A tudomány nem játék, nem játék a szavakkal, és nyelvjáték, hanem észjáték, ebbe pedig, mi magyarok a "zöld-emberkék", jók vagyunk.

Orbán pedig a NER-keretében nem a megfelelő kérdést tette fel a saját népének, mert nem az a kérdés, hogyan nyomjuk le Sorost a politikailag korrekt, gender-diktátort, hanem az, hogy mit adjunk "a neoliberalizmus és a globalizált nyitott társadalom" helyett, a becsapott és a lebutított, barátainknak és szövetségeseinknek.

U.i. Brendel, legalább saját magatok alatt, ne vágjátok a fát, az égszerelmére, kussoljatok már el, minden honnan mindenkit nem tilthattok ki.

GMS 2018.03.28. 17:46:56

Istenem. Nehezen megy felfogni, h migracio mindig lesz. Most meg a haboru, szegenyseg miatt, Kesobb a viz miatt. Kis f@szom Orban vagosertes sem tudom mit csinalna, ha mondjuk gorog vagy olasz allamfo lenne (jo, mondjuk oda igen keves lenne, de tegyuk fel). Vajon hogyan epitgetne keritest annyi szigetre, akkora partszakaszra?? Meg mibol, mert arra penz is kell am. Oszt nem lehetne annyit zsebre tenni. Most lattam a videojat a hatarzarrol. Rohejes. Egy atlag vadaszlest jobban megepitenek, mint azokat a takolt magas aklokat. Ezt is csak a nepharag miatt, miutan a sajto megmutatta, h a szerencsetlen rendorok kb a hajlaktalanokkal egy szinten, godrokben, foliasatorban huztak meg magukat, mert a ruhajuk, amit a haverok cege keszitett, nem volt esoallo.
Aki meg aknazarat vizional a hatarra, az ugyan mar jelentkezzen is majd hullat takaritani, ha elkeszul. Talan majd ott tanul egy kis emberseget, mikozben a szetszakadt embereket szedi ossze. Az ilyet en beallitanam a tuzvonalba. Agyutolteleknek epp jo.
Multik meg egyelore atlagban jobban fizetnek, mint a magyar cegek (beleertve a Meszaroseit is). Ki lehet oket tenni, de bmeg te se a szar es draga CBA-ba jarsz vasarolni, ha megteheted, hanem a multihoz, mert nagyobb a kinalat es olcsobb. Komolyan nehanyan itt olyan demagog f@szsagokat beszeltek, h neha elgondolkodom, h vmi humornak szanjatok, vagy szimplan ennyire hulyek vagytok.
Hozzaszolva a temahoz is, sajnos azt kell mondjam, h a tortenelmet tekintve a magyarok nem alkalmasak osszefogasra. Alkatilag szethuzo nep. Kell nekik egy eros vezeto, de ezzel meg az a baj, h ha az idiota, akkor lehet az orszag szelsoseges vad komcsi, vagy eppen naci, de normalis nem. Az Arpad-hazrol nincs tul jo velemenyem, es ha peldat kene mondanom, mikor volt jo vezetoje az orszagnak, en Corvin Matyast mondanam. Kar, h elotte es utana is kriplik hada uralkodott.

kolomparlole1114 2019.07.06. 17:03:12

@nemecsekerno_007: "manyup: pár év után már erősen terhelte az államháztartást."

Terhelte a faszt! Csak az élősködőknek nem maradt mit szétosztogatni, ami nekünk nem baj, hanem a cél volt. Ugyanis arról szólt hogy saját magamnak teszek félre nem egy cigánynak vagy tapsikoló fideSSbirkának.

nemecsekerno_007 2019.07.06. 17:13:16

@kolomparlole1114: Nem értem ezt a manyup-fétist...

Kurvára nem volt magán, csak rányomtak egy pecsétet.
Amit oda befizettek az hiányzott a nyugdíjkasszából, mivel az akkori nyugdíjakat kellett volna fizetni belőle.
Olyan nehéz ezt megérteni?
süti beállítások módosítása