HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a vidéki minisztériumok ötletéből

2014.06.15. 18:14 Elegem Van

Cseh Tamás azt kérte: "E kies hazában mutass nekem, Egy oly nagy ravaszt, mint Shakespeare William!" Nos, kedves Tamás, mutatok neked egy ilyen nagy ravaszt - ismered is -, Orbán Viktornak hívják. Aki most belengette, hogy egyes minisztériumok költözzenek vidéki városokba. Viktor három ok miatt szokott kormányzati-szervezeti kérdésekben ötletelni.

Az első - bármilyen nehéz is egyeseknek elfogadni - Viktor jól fejlett kormányzati inkompetenciája. Viktornak ugyanis fogalma sincs a saját kormányzati rendszeréről, egy családi pótlék kérelmet sem tudna beadni. Ezért hiszi el például, hogy az adóbevalló ív söralátét méretű és egyszerűségű. Ha kormányszerkezeti kérdésekben tájékozódni akar, felüti a Story vagy a Képes Sport című szaklapot, esetleg megkérdi a mindig kéznél lévő Bólogató Jánost. Egész közelről volt szerencsém látni, amint egyik nagyívű beszédében senkivel sem egyeztetve bejelentette, hogy létrehoznak egy fontos kormányzati szervet. Szép volt, a média tapsolt, a népek örültek, csak az volt a baj, hogy - igaz más néven, de azonos céllal - már két éve működött a hivatal úgy, hogy azt maga az Orbán kormány hozta létre. Csak hát - bár a derék Viktor fejből sorolja bármelyik foci csapat összeállítását - a saját kormányzati szervezeti rendszerét nem látja át. A cikiből a praetoriánusok úgy tudták kihozni, hogy négy hónapos kemény munkával csináltak egy zanzásított hivatalszerűt, amely működött egy kis ideig, aztán elfelejtették. Persze a jó Viktor nem látta be, hogy ő volt a hibás, így a praetoriánus gárdáját tizedelték meg. Ebben a költözéses agymenésben bőven benne van ez a lehetőség.

A javaslat másik oka Viktor reményárus attitűdje, melyet - a hatalom gyakorlása érdekében - tökélyre fejlesztett. A vidéki minisztériumok létrehozásának ötlete ugyanis sokakban ébreszt reményt: elsősorban a Fidesz gazdasági holdudvarának oligarcháiban. A szóbajöhető kiválasztottak már dörzsölgetik tenyerüket, számolgatnak, hogy mennyit is hozhat nekik a székházépítés vidéken, a költöztetés, az informatikai beszerzések, a Pesten felszabaduló ingatlanok eladása stb. A vidéki Fidesz-politikusok az önkormányzati választásra készülve etethetik a népet azzal, hogy lehozzák nekik Pestről a Hülye Járások Minisztériumát, lesz sok munkahely stb. Titkon persze ők is reménykednek, hogy az oligarchák asztaláról nekik is hull morzsa, legalább a portások felvételében lesz hatáskörük, meg a minisztériumi büfét is üzemeltetheti a család valamelyik vállalkozása. A vidéki népek is reménykedhetnek, hogy halódó városukba a "minisztériumság" majd életet lehel. Reménykedhetnek továbbá az egyetemek és egyéb tudományos cégek, mert lesz megrendelés olyan tanulmányokra, amelyben bizonygatják, hogy adott minisztériumot miért kell éppen abba a városba telepíteni, ahonnan a - húsz százalékkal visszaosztott - megrendelést kapják. Szép dolog a reményárusítás, végülis nem kerül semmibe, a szánalmas szerencsétlenek pedig önmaguktól is fújják a remény lila lufiját, és míg azt fújják, kézben is tarthatók.

A harmadik ok a "csak". Egy politikusnak valamit kell mondania, itt a nyári uborkaszezon, a sok idióta politológus, közigazgatási szakember, újságíró szépen ellocsog nyáron erről a marhaságról, kitöltik a műsoridőt, és hát addig sem kell a Lázárnak magyarázkodnia viselt dolgairól. A javaslat arra is jó továbbá, hogy Viktor tesztelje a vazallusok hűségét, így a földművelésügyi miniszter már meg is kezdte az önmagából való hülyét csinálást a Debrecen melletti érveléssel. A sokszor nehéz miniszterelnöki munka bónuszaként Viktornak hihetetlenül szórakoztató lehet azt nézni, mennyi szervilis ökör van a kormányában és a pártjában.

Mert ne aggódjon senki, nem lesz ebből a korszakos javallatból semmi. Két megoldás lehetséges. Vagy 2016. március 15-re megállapítják, hogy nincsenek meg a feltételek, oszt jó napot, vagy ha Viktor nagyon ragaszkodik ehhez a tréfájához, akkor csinálnak mutatóba valami kócerájt egyes vidéki városokban, melynek a bejárata mellé felteszik a minisztérium táblát. De a minisztériumok úgy en bloc nem fognak vidékre költözni. Ugyanis a feladatuk miatt nem tudnak.

min_mukodik.jpg
A minisztériumoknak ott a helye, ahol a Kormány és az Országgyűlés székhelye van. Egyszerű ez, nincs varázslat benne, a napi munka - a jogszabálytervezetek egyeztetése, államtitkári értekezletek, kormányülés, országgyűlési szereplés, bizottsági munka stb. - ezekhez a szervezetekhez köti a minisztériumok vezetését, munkatársait. Elég döcögős lenne Debrecenből bejárni a Kormány üléseire. Ráadásul akit Viktor nem lát egy hétig, azt már meg sem ismeri, így egymás sarkát tapossák a magukat adminisztrálni akarók, nem engedhetik meg a távollét luxusát. A Vár kormányzati funkciójának növelése pedig a minisztereket abba az irányba nyomja, hogy a Várban kell székhelyet találniuk, nem Bivalybürgözdön.

Látod, kedves Tamás igazad volt ebben is: "Mi itt állunk és a szánk nyitva van: --– Hogy miket tud, ez a Sekszpír Viliam!", akinek viccéből elegem van.


Más dolgokból is elegünk van! És neked, Kedves Olvasónk? Szíves figyelmedbe ajánljuk a következő bejegyzéseinket:

Elegem van a kötelező olvasmányokból
Elegem van Orbán Viktorból
Elegem van a Stüszi vadászból


komment

Címkék: politika választás orbán európa idegesítő lázár minisztérium megtévesztés

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr586301100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SemBoga 2014.06.16. 09:02:29

katasztrófa

de lehet, csak büntibe küldi a minisztériumokat - bár kicsit furcsa, hogy még a miniszterelnökség is elköltözik

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.16. 09:26:05

1 hete evvel turnézik Kósa Lajos, de még 1 darab érvet nem tudott mondani a költözés mellett.

csepke 2014.06.16. 09:43:50

Szerintem pedig megcsinálják. És az a vicc hogy semmivel nem fog rosszabbul működni dolog. Orbán eddig is egyszemélyben kormányzott a szaktárcák feje felett, a szakemberei kihagyásával. Eddig is bármit kitalált bármilyen szakpolitikai témában á
keresztülverte az illetékes minisztériumon. Tulajdonképpen akár mehetnek is kukutyinba zabot hegyezni a minisztériumok, már nem sok vizet zavarnak.

manager2008 2014.06.16. 09:54:13

Természetesen lehetne minisztériumokat üzemeltetni egy kormány minden létező funkcióját tekintve tökéletesen. A távolság teljesen lényegtelen a fejlett informatikai rendszereket figyelembe véve. Van erre példa elég, egy komolyabb ország hadereje tud működni a földön bárhol, és ezért nem kell utazgatni.
A mi minisztériumaink nem ilyenek, itt találkozni kell az emberekkel és sok nem lelírt dolgot kell megbeszélni. Ezért a feladat nem igazán lehet sikertörténet, mert nincsenek meg a feltételei. Mondjuk Kaposvárról elmenni Debrecenbe agrár ügyek miatt komoly élvezet lesz. Telefonon nem megy, video konferencia sem igazi. Az információ csere biztonságos működése nem megoldott. Nálunk még az elektronikus levelezésben is 10 évvel le vagyunk maradva, egy bíróságnak, rendőrségnek, ügyészégnek sincs fogalma arról mikor lehet elfogadni egy mail üzenetet hitelesnek. Majd 20 év múlva , talán.

vadi3 2014.06.16. 10:03:19

Egy kis rosszindulat.

Gondoljatok bele, hogy ha költözik a minisztérium, milyen könnyen lehet majd kirúgni (nem magával vinni) azokat akiket eddig valamiért nem lehetett. Józsi bácsi már 35 éve van itt, a végkielégítése egy vagyon lenne, de biztosan nem fog leköltözni Debrecenbe. Esetleg a Pista nem támogatta elég lelkesen a múltkori ötletet, most inkább hagyjuk itt és vegyünk fel helyette valaki mást, aki majd elég lelkes lesz.

randomuser1 2014.06.16. 10:18:05

szerintem az lenne az ideális megoldás, ha a minisztériumokat leköltöztetjük vidékre, így minden vidéki suttyó örül, h nem vízfejű az ország, tiszta hollandia meg ilyenek, aztán a soviniszta butapestiek kedvéért az egész országot pudvapest székesfőváros belterületének nyílvánítjuk, imígyen a sok paraszt falusi is fővárosinak érezheti magát.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.16. 10:22:16

Gyerekek, MASZOP GDP negatív államadósság robbanás munkanélküliség emelkedés SZJA36%

FIDEX GDP 8 éves csúcson, ÁA csökken, munkanélküliség csökken, SZJA9%(igérte a Tábornok Úr)

Mit gondoltok ki nem fossa le ívesen hol a minisztérium v. KIRÁLYSÁG-e van? Ébredjetek már fel!

kissiú 2014.06.16. 10:31:31

@Kón Bandit: Nem magyarázták el neked, hogy a kötelező címszavakat először mondattá kell szerkeszteni? Ebből még forrásmegvonás is lehet...

Reggie 2014.06.16. 10:38:20

Szerintem a parlamentet is ki kene baszni a puszta kozepere, hogy ne itt szirenazzon fel-ala a sok faszporgettyu.

Mészáros Laci 2014.06.16. 10:39:22

az is baj, ha van rajta sapka, meg az is, ha nincs rajta sapka.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.16. 10:52:17

@doggfather: Nem tudta kinyögni, hogy Budapesten gyenge a Fidesz és a Jobbik? Mondjuk ezen pont nem fog segíteni, ha újra kirugdossák néhány minisztérium alkalmazottjait...

Grrr 2014.06.16. 10:54:48

Melyik potyemkin-hivatalról van szó a cikkben, amelyet a hűséges praetoriánusok húztak fel?

Never 2014.06.16. 10:56:20

Furcsa, de senki nem gondol arra, hogy például eddig az FVM olyan helyen volt, amitől legalább 30 perc autóval az első szántóföld, de "főműsoridőben" akár egy óra is lehet.

Szintén senkit nem zavar, hogy vidékfejleszteni miért pont Budapestről kellett, vagy a HM miért olyan helyen van, ahol semmiféle néven nevezhető védelmi kapacitás nincs, és ahol az első bombatámadás (mert ugye ha háború van, akkor mégiscsak a HM-et fogják először bombázni) ezrével szedné a civil áldozatokat (vagy ez szándékos - amolyan emberi pajzs? azt csak gonosz diktátorok csinálják, nem?)

dr Smittpálelnökúr 2014.06.16. 11:02:50

Tőlem mehet az összes minisztérium a kurva anyjába.
Annak pláne örülnék, ha a felcsúti bugris-bunkó menne végleg a picsába. Tőlem akár felcsútra is viheti a seggnyalók tömegét.

DeMarco 2014.06.16. 11:09:14

Remek ötlet kiszervezni a minisztériumokat vidékre. Több problémát is megoldana egyszerre. Egyrészt a vidékiek is felértékelődnének, másrészt bebizonyosodhatna, hogy a mai telekommunikácó mellett nincsenek távolságok. Az elmúlt években a székemből intéztem szinte minden hivatalos ügyet.
Harmadrészt végre ki lehetne gyomlálni a még kommunizmus alatt beágyazódott állami aknákat és frissíteni az állományt. Az előző rendszert kiszolgáló vörösdiplomásokat le lehetne szanálni. (Ha már a rendszerváltáskor és azóta is elmaradt.)

Például a Székesfehérvárra tervezett honvédelmi minisztérium tökéletes választás. Fél óra Pesttől autópályás közlekedéssel, jó vasút, buszközlekedés, nem probléma bejárni és minden kormányzati ülésre simán be lehet érni. Kivételesen nem a fehérváriak járnának pestre, hanem fordítva... Húha, itt ám a világvége... :D

ursus artos 2014.06.16. 11:12:10

Kár, hogy a bloggernek elege van, mert van ráció a költözésben.
Annál is inkább, mert ezt én a haveri körömben, már vagy 10 éve felvetettem...
Persze nem egyszerű ügy, de megoldható.

tommybravo 2014.06.16. 11:12:36

@Never: A minisztériumban viszonylag kevesen szántanak-vetnek, nekik teljesen mindegy, milyen távol van a föld.

De mondjuk egy kaposvári gazdának már nem mindegy, hogy Budapestre kell utaznia 2 óra alatt, vagy Debrecenbe 4 alatt. Pech, hogy Budapest szinte pontosan középen van.

VT Man 2014.06.16. 11:15:24

Legalább a Debrecen-Budapest és Székesfehérvár-Budapest vasútvonalaknak javulna a menetidejük és színvonaluk. Az már megéri!

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.16. 11:16:26

A Templetonnak teccik itt:

www.portfolio.hu/gazdasag/akk/rajong_magyarorszagert_a_templeton_guruja.200145.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

- sőt azt állítja Mo. jobban teljesít, és örül a 2/3-nak.

'Szintén a magyar gazdaság előnyeként említette a jelentős folyó fizetési mérleg többletet. Közben az export stabilan növekszik, a külföldi működőtőke-befektetések érkeznek az országba. Az ide települő cégek élnek a képzett munkaerő és a versenyképes adórendszer előnyeivel - tette hozzá.

Mostanra pedig beérett ezen lépések gyümölcse, a gazdaság növekedni kezdett, a gazdasági kilátás elég egészséges. Emellett pedig a kormánynak ismét kétharmados felhatalmazása van, ami az egyik legerősebb parlamenti többségnek tekinthető globálisan. '

Most akkó, miva?

Never 2014.06.16. 11:20:12

@tommybravo: "A minisztériumban viszonylag kevesen szántanak-vetnek, nekik teljesen mindegy, milyen távol van a föld."

Pontosan ez a probléma. A minisztérium tele van olyan emberekkel (döntéshozói és végrehajtói vonalon egyaránt), akiknek semmi közül a földhöz. Ezt tapasztaljuk rendszeresen - és ez tragikus.

Ez kb olyan, mintha egy kórházban nem dolgozna orvos, vagy egy laktanyában nem lenne katona, hanem mindent államigazgatásban szocializálódott és képzett emberekkel akarnánk megoldani. Szülész vagy fülész, egymindegy! Lyuk-lyuk!

vadi3 2014.06.16. 11:31:37

@DeMarco:
Fél óra Pesttől autópályás közlekedéssel, jó vasút, buszközlekedés, nem probléma bejárni és minden kormányzati ülésre simán be lehet érni

Próbáltad már? Próbáltál reggel fél nyolckor bejutni Fehérvárról a Parlamentbe? Vasútra és buszra pedig nem fog felülni a államtitkár úr, inkább szirénzáva elhúz a sok méla ingázó orra előtt.
Egyébként Fehérvár a laktanyák szempontjából jó hely, de úgy hiszem, hogy nem a nyugat magyarországi hadseregtörzsből kell irányítani a Honvédelmi Minisztériumot.

vadi3 2014.06.16. 11:35:11

@Never: "A minisztérium tele van olyan emberekkel (döntéshozói és végrehajtói vonalon egyaránt), akiknek semmi közül a földhöz"
És ez jól is van így! Képzeld el, hogy ha azt mondja Neked ügyintézés közben a hivatalnok, hogy ő biza most bezárja az ablakot, gyere vissza két nap múlva, mert addig tart amíg a szöllejét megpermetezi, vagy tavasszal amikor szántás van, egy egész hétre bezárnak, mert munka van a földön.

vadi3 2014.06.16. 11:37:43

@Never: "A minisztérium tele van olyan emberekkel (döntéshozói és végrehajtói vonalon egyaránt), akiknek semmi közül a földhöz"

Ámbár nem tudom, hogy miért akadsz ki ezen egy minisztérium esetében. Az egész Parlament tele van olyan emberekkel akiknek semmi közük a politikához, netán a gazdasághoz, esetleg oktatáshoz, egészségügyhöz és mégis döntenek róla.

Never 2014.06.16. 11:48:20

@vadi3: Ha életében legalább 10 évet eltöltött mezőgazdaságban (a gumicsizmás oldalon, mert az agronómusnak is ki kell mennie a földre vagy az istállóba bizony nem egyszer, nem kétszer), akkor menjen minisztériumba.

Különben hülye lesz hozzá, még akkor is, ha elvileg elvégzett egy agrár egyetemet (de nagyrészt azt sem végeztek). Ez olyan, mint Hordágy Ágnes volt az egészségügyben.

Igenis kell a szakmai gyakorlat, különben nem jön rá az illető, hogy ő tulajdonképpen nagyon-nagyon sokmindent nem tud - és így nincs meg a kellő alázata a témához, hogy megkérdezze időnként azokat, akik a fél vagy egész életüket abban a szakmában töltötték.

Ez igaz bármilyen területre - az IM-hez gyakorló bírák, ügyészek és ügyvédek kellenének, a HM-hez katonák, az FVM-hez pedig agronómusok, állatorvosok és mezőgazdasági kereskedelmi szakértők - nem pedig mindenhol a frissen végzett közgazdász meg jogász pubik, akik azt hiszik, hogy mindent meg lehet oldani némi erős akarattal, még a fizika és a biológia törvényszerűségeit is.

atl · http://vonalfelett.blogspot.hu/ 2014.06.16. 11:52:01

@Never: Én láttam már olyat, hogy gyakorló állatorvos (és ide tetszőlegesen behelyettesítheted az agronómust, vagy az állattenyésztőt is) azt képzelte, hogy akkor ő már tud jogszabályt alkotni. Na, az volt tragikus, hidd el. Őrjöngött is a szakma.

Never 2014.06.16. 11:56:15

Ezért kell a minisztérium. Ott kell lennie szakmai és közigazgatási szakértőnek is. A jogalkotást pedig felügyelnie kell(ene) az IM-ben az ezzel hosszú ideje foglalkozó embereknek is, akik meg tudják ítélni, hogy egy bizonyos jogszabály milyen kereszt-hatásokkal bír a rendszerben és milyen másik rendelkezésekkel kell, hogy összhangban legyen. Anno Takács Albert dr tartott erről egy szemléletes előadást, aki (a gonosz, átkos, fujj-fujj rendszerben is) a jogalkotásért mint külön szakmai területért volt felelős. Ott bizony aki 10 évnél kevesebbet dolgozott kodifikációban, az nem hozhatott önálló döntéseket, és utána is még a felettese kellett, hogy mindent még egyszer átnézzen.

vadi3 2014.06.16. 12:00:27

@Never: Mutass a mostani vezénylő pártban, de akár az előzőekben olyat aki 10évet dolgozott a gazdaságban!

Igenis ki lehet jelenteni, a mai Magyarországon nem szükséges 10év, de akár egy év sem ahhoz, hogy minisztériumban dolgozz. Véleményem szerint a FM-ben nem az a legnagyobb probléma, hogy mikor kell vetni vagy aratni és a hét melyik napja a legalkalmasabb a növényvédelemre, vagy a Riska tehén honnan kapta el a körömfájást, hanem az, hogy a beérkező pénzeket hogy osszuk el (földalapú támogatás), kinek legyen földje és kinek nem (oligarchák), azt ami megtermelnek hogyan lehessen eladni (fordított ÁFÁs gabonapiac)... és még sorolhatnám. De ezekhez leginkább politikai kapcsolatuk kellenek és nem 10év gazdálkodási tapasztalat. Sőt akinek tapasztalata van az csak hátráltat, mert esetleg lehet dunsztja arról, hogy mit kéne csinálni és nem pedig a kormány nemlétező programját hajtja végre.

atl · http://vonalfelett.blogspot.hu/ 2014.06.16. 12:00:54

Na, hát ez pontosan így van most is a minisztériumokban. Van szakma és van kodifikáció.
És azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a döntéseket Mancika az ügyintéző hozza manapság bármiben is!?

csepke 2014.06.16. 12:01:13

Miniszternek, vezetőnek, jó menedzser kell, nem pedig az, aki a legjobban kapálja a krumplit. A többinek, ügyintéző, titkárnő, adminisztrátor..stb, meg édesmindegy, hogy a cég ahol ügyintéz, gépel, iratot rendez mivel foglalkozik krumplival-e vagy F16osokkal.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.16. 12:08:24

@csepke: Ez így van, de a jó menedzser olyan legyen aki már menedzselt krumpliföldet v. ilyesmit korábban. A MG nem olyan mint a többi gazd-i szektor.

csepke 2014.06.16. 12:19:39

@Kón Bandit: Talán. Bár egy mg-i minisztérium profiljába éppúgy beletartozik az állat mint a szőlő vagy a zöldség. Aki egyikben szakember az biztos nem szakember a másik részén- Úgyhogy végülis mindegy hogy a sok ágazatából egyhez ért vagy egyhez sem szakma szerint. A mezőgazdaság is éppolyan mint a többi gazdásági szektor csak mások a kockázatai.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2014.06.16. 12:21:59

@Never: ...és az hogy létezik, hogy Orbán a miniszterelnök, az akinek egy nap valós munkaviszonya sem volt az egyetem elvégzését követően? Miniszterelnök lehet valaki tudás nélkül?

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2014.06.16. 12:33:41

@Kón Bandit: Figyú Templeton alapkezelő és összes alkalmazottja, egy modern uzsorás. Ők annak örülnek ha megkapja a lehetőleg minél nagyobb profitjukat.

Ergo a Templeton annak is őrülne ha mondjuk minden második magyart élve négyelnének, fel, esetleg máglyára raknák vagy simán csak kitolnák a szemét. Egy érdekli a profit, mert neki ennyi célja van a lehető legnagyobb profit elérése.

A pénznek nincs szaga, nem érdekli mi módon születik, csak sok legyen belőle. Ez az összes nagy alapkezelő hitvallása, egy a lényeg a profit.

Márpedig akkor remélhet profitot, ha az ország ki tudja izzadni ami neki jár. Tehát minden ami a profit kiizzadását segíti neki jó, legyen az akár milyen intézkedés.

Nem azt, mondom, hogy lényegtelen amit mond, de azért szűrni kell azt a profitorientáltság szűrőjén. Mert az ország lakossága és az uzsorás számára nem biztos, hogy mindig ugyan az az út üdvözítő. Ami jó az uzsorásnak, nem biztos, hogy jó a polgárnak, és vice versa.

devilstrueface 2014.06.16. 12:49:20

Nem akarok vitatkozni senkivel, mert vannak itt olyan érvek amiknek elméletileg lehetne alapja. De sajnos, azt hiszem sokan nem tudjátok, hogyan is működik valójában az FM, nem tudjátok mit is csinálnak az ott dolgozók.
A döntéshozók az egy teljesen más tészta. Viszont a részlegek (osztályok, főosztályok) vezetői, kőkemény szakmai tapasztalatokkal bírnak, és bizony az ügyintézők többsége is. Továbbmegyek, még csak nem budapesti lakosok.
Nagyon összetett dolog ez a kérdés, de erről itt vitázni egyszerűen képtelenség.

SemBoga 2014.06.16. 12:49:36

@Never:

"Furcsa, de senki nem gondol arra, hogy például eddig az FVM olyan helyen volt, amitől legalább 30 perc autóval az első szántóföld, de "főműsoridőben" akár egy óra is lehet. "

miért számít, hogy hány percre van a szántóföld? mert ezentúl a debrecenben lévő minisztériumtól 3-4-5 órányi távolságra lesznek szántóföldek a nyugati határnál

burakefendi 2014.06.16. 13:29:11

És mi lesz az érintett minisztériumok több ezerre tehető alkalmazottjával? Leépítik őket? Vagy gondoskodnak az ők és családjaik áttelepedéséről?

csepke 2014.06.16. 13:53:49

@burakefendi: Szerintem se ez se az. Átteszik a cég székhelyét, a dolgozó pedig ha akar megy megoldja, ha nem, ingázik, ha egyik sem, akkor érzékeny búcsú. Persze átlagmancikára gondolok, a kulcsfigurák akárhol lakhatnak nyilván kapnak majd bőséges utazási támogatást meg szolgálati lakást is, bármelyik variáció úgyis belefér a rugalmas munkaidőbe.

burakefendi 2014.06.16. 14:26:08

@csepke: ha már költöztetik a minisztériumokat, el lehetne gondolkodni azon, hogy kiszervezzék az egész közigazgatást egy indiai ssc-be, ahol a kis bajszos executive-ok közép-európai idő szerint tolják...

burakefendi 2014.06.16. 14:27:12

Amúgy miért oly ravasz shakespeare william?:)

Gera 2014.06.16. 15:16:15

Az ötlet nyilvánvaló ostobaság, úgyhogy komoly esély van rá, hogy megcsinálják.

ursus artos 2014.06.16. 15:42:51

@Gera: de miért nyilvánvalóan ostobaság?

Gera 2014.06.16. 18:00:02

@ursus artos: Azért, mert Budapest kb az ország közepén van, közlekedésileg meg pláne, oda mindenhonnan aránylag könnyű eljutni, ott van minden egyéb központi szerv, egyszerűen nem racionális, hogy ne ott legyenek a minisztériumok. Ezt kár tovább ragozni, minden épeszű ember számára egyértelmű, akár vidéki, akár budapesti. Nem túl meglepő módon ez a világ többi részén is leginkább így működik. Én semmiféle kézzelfogható előnyét nem látom a minisztériumok szétszórásának, azok az érvek, amiket ilyen jelszószerűen bedobnak, azok csak üres lózungok. Igazából csak hátránya van és emellett mesés pénzeket fog ez felemészteni teljesen feleslegesen.

Persze most megy a duma, hogy ugyan kinek van dolga egy minisztériumban, de ehhez képest például édesapám rendszeresen mászkált az FM-be, pedig nem volt ő akkora nagy ember. Neki mondjuk pont jó lett volna, ha Debrecenben van, de mondjuk egy pécsi vagy győri júzer nem tudom, mit szólna.

Marha kíváncsi vagyok amúgy, hogy a miniszter úr meg az államtitkárok mennyi időt fognak tölteni ezekben a minisztériumokban, ha tényleg lesz ebből valami. Gondolom nekik majd fenntartanak Bpen egy irodát, röhej vazze.

nandras01 2014.06.16. 20:26:58

@Never:
mert annakidején a kohó és gépipari minisztérium ugye kohászokkal volt tele..?

és ugye a földművelés ügyhöz csak az érthet, aki napi rendszerességgel kapál?

Never 2014.06.16. 20:34:07

@nandras01: Jaj, boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa... Pont ezért kellenek szakemberek a minisztériumba.

A mezőgazdaság egy magasan gépesített, és nagyon komplex terület (félreértés ne essék, nem vagyok mezőgazdász, de van alkalmam időnként belepillantani). Az egyik gond az, hogy még mindig van vele szemben egy agymentesített, "falura parasztnak ez is jó" mentalitás, ami miatt a lehetőségek jelentős része kihasználatlan (csak össze kell vetni az állattenyésztést Dániával, vagy a zöldség-gyümölcs-termelést Olaszországgal vagy Spanyolországgal).

A mezőgazdaság nem kapa-kasza, hanem ha jól csinálja valaki, akkor GPS-irányított gépészet és biokémia. Ezt kell megérteni.

nandras01 2014.06.16. 20:39:03

@Never:
egy pillanatig sem vitatom, amiket leírtál, de azt azért megkérdezném, hogy mennyivel lesz jobb és hatékonyabb a minisztériumi munka, ha a debrecenben történik?
(és mi akadályozza a hatékonyságot a kossuth téren?)

Never 2014.06.16. 21:00:50

@nandras01: Elsőre biztosan semmivel nem lesz jobb, sőt. Budapesten viszont nincs közvetlen utánpótlás agrár szakemberekből, míg Debrecenben lenne (bár én személy szerint Gödöllőt vagy Mosonmagyaróvárt jobb választásnak tartottam volna). A mezőgazdasági termelés közelsége és a budapestitől jelentősen eltérő vidéki kultúrkör szintén pozitívan hatnak ki egy földművelésügyi minisztériumra - Debrecenben nem egy lenézett-megtűrt "futottak még" szakma a mezőgazdaság, míg Budapesten az a legalja (alatt...), aki "földet túr".

nandras01 2014.06.16. 21:35:27

@Never:
az a vélemény, hogy budapesten a legalja, aki "földet túr", egy nagy marhaság.
nem mondom, hogy nincs olyan pesti, akinek ez a nézete, de semmiképpen nem általánosítanám- de ez persze a kérdés szempontjából tökéletesen indifferens.
a lényeg, hogy nem tudom belátni, hogy miért is hasznosabb, ha a minisztériumokat szétszórják a szélrózsa minden irányába.
az nem érv, hogy debrecenben van agrárképzés, mert ugye sokkal ésszerűbb egy teljes apparátust elköltöztetni, mint azt a néhány szükséges szakembert pestre "csábítani"..?
bármely minisztériumra érvényes, hogy az ott dolgozóknak csak igen kis hányada a legszigorúbban vett szakmabeli -tudom, mert én is dolgoztam minisztériumban...-, a többségnek a munkája elég lazán kapcsolódik a minisztérium szűken vett szakágához.
ez az egész csimbumcirkusz, amit most ezzel a "minisztériumokatavidékre" bullshittel művel a fidesz, egy nagy parasztvakítás, aminek a maximális eredménye, hogy néhány minisztérium néhány, de leginkább kevésbé lényeges alosztályát kizavarják a zivatarba, majd látványosan felavatnak a kapualjakon egy "xxx minisztérium" táblát, leadják a győzelmi jelentéseket, és szinte villámcsapásszerűen nem változik semmi.
de addig is van gumicsont, amit lehet csócsálni

Never 2014.06.16. 21:44:09

@nandras01: Sajnos tapasztalataim alapján nem tudok egyetérteni azzal, hogy Budapesten ne lenne drasztikus előítélet a mezőgazdasággal szemben. Látni kellett volna az arcokat, amikor kiderült, hogy vidékre, sőt, faluba költözöm. Az egyik - egyetemet végzett - ismerős száján az első mondat, ami kijött, az volt, hogy "és akkor disznókat is fogtok tartani?". Számomra Nagyfalu lakosságának reprezentatív mintája akkor csúnyán leszerepelt.

nandras01 2014.06.16. 21:49:49

@Never:
ostobák mindenütt találhatók- és ez nem végzettség kérdése.
amúgy pedig, ha a pestiek "lenézik" a vidékieket, akkor pedig a vidékiek lefitymálják a pestieket- hogy én is egy közhellyel jöjjek :)

jogalany 2014.07.18. 23:55:04

Jó ötletnek tartom. Interneten bármit lehet, lehessen intézni, és minden nagyvárosunk legyen egyben egy miniszteriális város is.
A sok közhivatalnok meg leköltözik, telik a zsiros állásból rá.
süti beállítások módosítása