HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Mondta bármikor hogy ez helyes? Propagálta? (2024.12.18. 19:37) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ja, buziorgián részt lehet venni, de közben el kell ítélni a buzikat, é... (2024.12.18. 17:35) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Nyugodj le, Gyurcsánynéd bukott, törődj bele. Most Soros új ukáza: Talpramagyar Peti... (2024.12.18. 16:08) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Szájer melyik homokmeneten vonult? (2024.12.18. 16:07) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mellesleg ezt írtad te b*szott korcs: "A másság ballib érték. Nem Orbá... (2024.12.18. 16:05) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (137) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (238) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (245) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (276) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (190) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (124) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (179) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (229) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (40) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (329) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (166) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (75) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (226) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (174) patkány (1) pékáru (1) pénz (249) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (291) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (9) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (112) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (186) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (69) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a hit nélküli egyházból

2014.06.05. 18:48 Elegem Van

Nagyapám temetésén a pap babrált egy keveset az imádságos könyvében, majd előhúzott egy hártyavékony géppapírt, és elégedetten bólintva belekezdett a búcsúztatóba ekképpen: Itt fekszik előttünk e testvérpár! A gyászoló gyülekezet döbbenten kereste, kit temetünk még, mert speciel csak nagyapám volt a koporsóban. A pap érezte, hogy mellényúlt a kottának, ezért arra kanyarította beszédét, hogy az akkor már másfél éve elhunyt nagyanyám és a nagyapám lelkiekben szinte testvérek voltak. No, ez még nagyobb döbbenetet váltott ki, mert szegény nagyanyám egész életében mindenhol meglátta a munkát, le nem állt volna pihenni, míg a papa elkényeztetett legkisebb fiúként inkább bohém életviteléről volt híres. Látta a derék pap, hogy ebből nehéz lesz jól kijönnie, ezért átváltott arra a kántáló beszédmódra, amelyet nagyon tudok utálni a papoknál, és a nagyapám jámborságát kezdte dicsérni. Ebben a gyászolók megnyugodtak, csak én - az amolyan kedvenc unoka, akivel sok csibészséget megismertetett - haraptam a számat felnevetés ellen, mert az öreg térdétől nem nagyon kopott a templom kövezete, ám a kőhajításnyira lévő kocsmában a vasárnap délutáni ultipartik királyaként emlegették, és kuglinyereményeiből is elég jól kiegészítette a nyugdíját. Miközben tovább hallgattam a pap locsogását, megértettem Örkény temetésre alapozott - és elhibázott - példáját a groteszkről.

Arra viszont ma is keresem a választ, hogy lehet-e egy életen át hitet sugározni embertársainknak? Valószínűleg egészen kivételes embernek kell lenni ahhoz, hogy a hit ne váljon mindennapi rutinná a papoknál. Mert bizonyára az első tíz temetésnél, esküvőnél, keresztelőnél még a pap is átéli a helyzetet, a századiknál már kevéssé, a többinél meg már csak letudandó üres feladat. Persze az vesse az első követ rájuk, aki azt akarja, hogy kenyérrel hajigálják meg. Minden hivatásban kialakul ez a helyzet. Annak van pechje, aki munkáját a nyilvánosság előtt végzi, mert nagyon látványos tud lenni az unottság. A papok is így vannak ezzel: nagyon nagy a feladat, kopik a lelkierő és talán a hit is.

A kiüresedéstől nem lettek mentesek az ún. kisegyházak sem. Közel harminc éve robbant például a magyar vallásos életbe a Hit Gyülekezete, melynek dinamizmusától a történelmi keresztyén egyházak megijedtek. Ma már akkor nézem a Vidám Vasárnap nevű istentiszteletüket, ha nevetni akarok. Németh Sándor egy táblagéppel a kezében sétál, onnét olvasva fel nyája tagjainak sokszor bornírt kérdéseit, melyekre összefüggéstelenül, improvizálva próbál meg választ adni, ám e válaszokból csak egy valami hiányzik: a hittel telt gondolat. A koreográfia úgy zajlik, hogy a válaszok ürességének leplezése miatt sokat beszélve bele gabalyodik mondandójába mint majom a házi cérnába és, hogy kijöjjön onnét elkezd allelujázni. A gyülekezeti tagok pedig megtapsolják. Az egykor keresztyéni körökben rettegett kisegyház vezetője odajutott, hogy a hit hiánya miatt hetente teszi magát nevetségessé.

A hit elkopását viszont sokszor pótolják az anyagi javak. Az ismert vicc szerint felújítanak egy templomot, melynek újjá szentelését maga a püspök végzi. Meg is jelenik Mercedeséből kikászálódva a püspök úr, komoly slepp kíséri: titkár, fotós, sajtós, alárendelt papok stb. A hívek közül ekkor megszólal valaki: De jól megy a cégnek, a Főnök még csak egy szamárral kezdte!

Régi történet tehát a pénz hitet bomlasztó hatása, Luther emiatt is szegezte ki hittételeit a wittembergi templom kapujára, de az ő egyháza sem tud ellenállni a csábításnak. Sőt az evangélikusoknál és a kálvinistáknál a hit szempontjából rosszabb a helyzet mint a katolikusoknál, mert a lelkész gyereke egész korán megtanulja, hogy a papi szolgálatból meg lehet élni, ezért nem a hit iránti elkötelezettség viszi a lelkészi pályára, hanem a megélhetés bársonyos útjának azon lehetősége, hogy egy napon átveheti a papa parókiáját.

A legutóbbi felmérések szerint ugyanakkor többen jelentkeznek papi szemináriumokra, bővül a papság létszáma. Ez első ránézésre jó hír: "Az aratni való sok, de a munkás kevés. Kérjétek az aratás Urát, küldjön munkásokat aratásába." A kérdés az, hogy hittel teli minőségi munkások mennek aratni vagy a társadalmi válság hatására megélhetési munkások. Ha az utóbbi, az nem lesz jó senkinek. Hit nélkül, egzisztenciális félelemből nem szabad papi pályára lépni, bár nagy az Isten kegyelme, lehet, hogy később megjön a hit is.

a_hit_vajon_mi.JPG
Nehéz és összetett tehát a papi sors, megértéssel kell hozzá viszonyulni. A kívülállók talán nem is látják, hogy milyen nehéz akkor is menni feladni az utolsó kenetet, ha az éjszaka közepén inkább aludni szeretne Isten szolgálja. Lelkileg nem könnyű más emberek gondjaiba csöppenni, amolyan utolsó mentsvár lenni, akihez akkor fordulnak, amikor már minden elveszni látszik. Esetleg éppen fordítva, csak azért kell az egyházi - hit nélküli, üres rituálévá silányított - esküvő, mert olyan cuki az álomszép bérelt/megvett menyasszonyi ruhában kétszer is esküvőset játszani. A folyamatos lelki helytállás lassanként őrli fel a hitelvek szépen megfogalmazott rendjét, ezért nem lenne talán elvetendő, ha a papok ötévente kapnának egy évet a töltekezésre, az elmélyülésre, a hit megerősítésére. S talán a hívek szeretete is táplálhatná a hit ki-kihúnyó lángját. Ha hívek nem fordulnak szeretettel papjuk és egyházuk felé, miért csodálkoznak, ha lelki vezetőikben erősödik a kétely és csökken a hit munkájuk hasznosságát illetően?

Vannak természetesen kiemelkedő személyiségek valószínűleg több százan, akik példát tudnak mutatni, akik segítő kezet nyújtanak az el-elbukó embernek. Ezekből a példaképekből a médiában jószerint csak Böjte Csaba, Pál Feri, Fábry Kornél atya jelenik meg, számukra azonban intő jel lehet Az ördög ügyvédje című film zárójelenetének figyelmeztetése: A hiúság kifejezetten kedvencem a bűnök közül.

Pünkösd van, melyen a Szentlélek kiáradását és az egyház megalakulását ünnepli a keresztény világ. Ilyenkor az aratás Urának kegyelméből merítenek hitet a keresztény egyházak egész éves nehéz munkájukhoz, melyre nagy szükségük van nekik is, a híveknek is. Jó lenne persze ha az Úr kegyelme mellett a hívek szeretete is erősítené Isten szolgáinak hitét.  A hit nélküli ürességtől kongó, anyagias egyházból és annak papjaiból viszont elegem van mert ők nem méltók arra a feladatra, melyre rendeltettek.


Más dolgokból is elegünk van! És neked, Kedves Olvasónk? Szíves figyelmedbe ajánljuk a következő bejegyzéseinket:

Elegem van a hit nélküli húsvétból
Elegem van a kövér emberekből
Elegem van a totyorgókból


82 komment

Címkék: halál vallás egyház esküvő pap hit tisztség

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr926268650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.06.06. 08:41:41

Az egyház nem a papokból és püspökökből áll. Te (is) vagy az egyház - de nem te magad. Isten szolgáinak megítélése egyébként is a gazdájuk feladata.

Az egyház – bármilyen furcsa – nem pénzből él, nem pénzből fejlődik, hanem a vértanúk vére táplálja és élteti. Én nagyon bízok abban, hogy a szeminaristák számának emelkedése mögött nem a megélhetési gondolkodás, és nem is holmi romantikus álmok állnak, hanem az, hogy napjainkban egyre több keresztény vértanúról szerzünk tudomást.

Az általad említetteken kívül is nagyon sok példaértékű életet élő pap van, csak esetleg nem országosan ismertek. Az országos ismertség, a rendszeres médiamegjelenés hiánya ugyanúgy nem akadálya, hogy valaki "élő szent" legyen, mint ahogy a "celebpapság" nem akadályozza meg, csak megnehezíti, hogy egy pap megélje és hitelesen továbbadja a hitet, a reményt és a szeretetet.

Persze más a felelőssége egy papnak, egy lelkésznek, mint egy "mezei" hívőnek, de azt sem kellene figyelmen kívül hagyni, hogy a "hitetlen hívők" milyen agyagbadöngölő sátáni kísértést jelentenek azoknak, akik Isten szavát hirdetik. Ez felekezetektől, rítusoktól független, aki nem hiszi, olvassa el Jónás próféta történetét. A tanulság adott: Isten lényege nem a mindentudásában gyökerező igazság, igazságosság (bármennyire is hajlamosak vagyunk azt képzelni, mi több: elvárni tőle), hanem a szeretet.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.06. 09:59:04

Ha a pap nem ismeri személyesen az elhunytat, nemigen tud mit mondani róla közhelyeken kívül. Ezért szokás ilyen esetben, hogy a rokonok megmondanak pár adatot a halottról.

Alapvetően a temetésnek nem az a célja, hogy a pap beszámoljon a halottról.

Morrancs 2014.06.06. 09:59:59

"Az egyház – bármilyen furcsa – nem pénzből él, nem pénzből fejlődik"
A kolléganőm most lesz keresztanya. A pap addig szóba sem állt vele, amíg le nem pengetett 17.000 HUF egyházadót ott helyben.
Az anyósom temetésére nekem kellett megírni a gyászbeszédet a pap helyett, csak felolvasnia kellett volna, de összekeverte a két oldalt és a másodikkal kezdte. Olyan hangon olvasta fel, mintha egy robotba direkt még az unalom tónusát is beleprogramozták volna.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 10:03:38

Jó nagy hülye vagy hogy egy ilyen papot bíztál meg.

De legalább el is dicsekedtél vele.

Jolka40 2014.06.06. 10:15:10

A temetés célja a megemlékezés a halottról, hogy méltó módon tudjunk elbúcsúzni tőle. Erre az egyház (ma még) nem készült fel. Reméljük, az is megváltozik egyszer.

Бабаяга 2014.06.06. 10:22:37

A keresztény temetés lényege nem a búcsúztatás. A lelki értelemben is emlékezetes temetés akkor működik, ha az elhunyt, vagy legalább a családja élő, aktív tagja volt a közösségnek. Egy vadidegenről ki tud bármi meghatót, szívhezszólót mondani? Ilyenkor maradnak a borzadályos közhelyek.
Abban viszont igazad van, hogy vannak megélhetési pásztorok, ami szomorú. Az lenne a jó, ha ezeket kiszűrnék még a tanulmányi idő alatt. A lelkipásztoroknak, de a mezei hívőnek is feladata, hogy megőrizze a személyes, élő kapcsolatát Istennel, úgy, ahogy a házastársaknak is naponta kell(ene) ápolni a szerelmüket.

kewcheg 2014.06.06. 10:29:28

@Morrancs: életemben már sok pappal volt dolgom, de egyikük sem!!! kért pénzt esketésért, keresztelésért, etc. Volt,aki azt mondta, hogy költsük a pénzt a megkeresztelendő gyermekre....De sőth, továbbmegyek, egyikük sem volt pedofil, ellenben mindegyikük kifejezetten jófej volt, noha természetesen más-más módon,hiszen emberek. ...

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:30:55

@Бабаяга: Pontosan így van, ilyen alapon az orvosokat is lehetne basztatni, hogy nem tudják kezelni azokat, akik nem jönnek el, ha valami bajuk van.

Nyilvánvaló, hogy a pap senkit nem fog elzavarni, de akit nem ismer, arról nyilván csak közhelyeket tud mondani.

meszena 2014.06.06. 10:37:17

Némi előítélettel kezdtem olvasni a posztot, de aztán megváltozott a véleményem :)
Egészen komoly írás, valós problémákat vet fel.
Csak kicsit villan fel, hogy hármas kérdésről van szó, amely egyszerre jelenik meg.
Az első a pap hite és felkészültsége. Hogy ki, és hogyan jut hitre, az változó. Azt látjuk, hogy ez főleg kegyelem. A hit valami olyasmi is, mint a szerelem: hol lángol, hol meg képes megfáradni. Táplálni kell, hogy lángra kapjon újra. Ebben nagy szerepe lehet a híveknek is, segíthetnek is a papnak, meg árthatnak is neki.
A második az üzemszerű működés. Ez előbb utóbb felőrli a lelkesedést, lángolást. Azt várják el a paptól, hogy tökéletes alakítást nyújtson újra és újra. Professzionális teljesítményt várnak el, de ehhez nem párosul az erre jellemző elismerés (sem erkölcsi, sem anyagi).
A Harmadik a "megrendelői oldal". Az esküvő kapcsán érintőlegesen előkerült. De igaz lehet a keresztelés, temetés esetén is, hogy egy olcsó díszletnek tekintik a papi szolgálatot. A szolgáló részéről ez elék kiábrándító lehet...

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:39:32

@meszena: Igen, az úgy lehet vele, a kurva anyjukat, fizessék csak meg. Még jót is tesznek vele, hiszen ott van a karitatív oldal is, oda pedig jól jön a pénz.

meszena 2014.06.06. 10:42:45

"Sőt az evangélikusoknál és a kálvinistáknál a hit szempontjából rosszabb a helyzet mint a katolikusoknál, mert a lelkész gyereke egész korán megtanulja, hogy a papi szolgálatból meg lehet élni, ezért nem a hit iránti elkötelezettség viszi a lelkészi pályára, hanem a megélhetés bársonyos útjának azon lehetősége, hogy egy napon átveheti a papa parókiáját."
- mindenki tudja, hogy a papi szolgálatból meg lehet élni, sőt a papoknak ebből is KELL megélni. És ez biblikus is.
- a parókia megöröklés egyáltalán nem általános, de katolikusként esetleg jó érv lehet a cölibátus mellett: lám, lám a protestáns gyakorlatnak is mennyi hibája van :)
- más területen nem szokott előfordulni, hogy valaki egyik szülője foglalkozását követi? Mert azt látja, ismeri közelről. Mivel a papi (lelkészi) szolgálat is egy életforma, a legjobban a közel levők ismerik.

meszena 2014.06.06. 10:44:11

@♔batyu♔: Sokkal egyszerűbb a helyzet: az egyház, a papi állás fenntartása is pénzbe kerül. A papok is esznek, ruhát vesznek, laknak, stb.

meszena 2014.06.06. 10:46:01

@maxval a gondolkodó birca: Valószínű, hogy a legtöbb esetben a pap tud a legkevesebbet a halottról. Bármilyen kellemetlen, ezért elképzelhetőek ilyen melléfogások. És ez tényleg nagyon kínos :(

meszena 2014.06.06. 10:49:09

@Morrancs: A hívek tartják el a gyülekezetet. A keresztelést igénylő mi más lenne?
Vannak gyenge papok is, sőt olyan is van közöttük, aki hibázik. Együtt érzek veletek, ez nagyon rosszul jöhetett ki...

Бабаяга 2014.06.06. 11:02:57

@meszena: Tény, hogy van olyan egyházmegye, ahol a keresztszülői igazoláshoz nem kell más, mint a leendő keresztszülő keresztlevele (ami igazolja, hogy volt elsőáldozó, bérmálkozó) és egy igazolás arról, hogy fizet egyházadót. Szerintem ez egy marhaság, mivel ez még mindig nem igazolja azt, hogy az életem példájával segítem a leendő keresztgyermekemet a hitben.
Másrészt azonban minden klubban van tagdíj, ez általában mindenkinek természetes, hogy megfizeti. Az egyház is ilyen egyesület, ahol anyagi hozzájárulást kell fizetni. A katolikusoknál ez a nettó jövedelem 1%-a, de senki nem nyomoz az után, hogy mennyit keresel. Én mindig azt mondom, hogy havonta ennél többet szór el az ember marhaságokra.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.06.06. 11:03:54

@meszena: Szerintem leginkább a rokonoknak lehet/legyen kínos. Mert -ahogy valaki megírta-, arról lehet szépen és személyesen beszélni, akit ismerünk, aki része volt a gyülekezetnek. Ha valaki a templomot életében nem látta belülről, a vasárnapi mise után nem beszélgetett a plébivel, meg a többi hívekkel, nem gyónt, nem áldozott, azt mifasznak kell "egyházilag" temetni? Ja, hogy a falu elvárja? Hát akkor itt a zsák a foltját tipikus esete van fennforogva alatt. A pap felveszi a stólapénzt, lenyomja a haknit, oszt' mindenki mehet haza, feladat letudva.

♔batyu♔ 2014.06.06. 11:05:40

@meszena: Ez azért önmagában nem negatívum, elég sok állást szolgálatként fognak fel, miközben természetes elvárás, hogy meg kell tudni belőle élni.

Sőt azt mondhatni, hogy a legtöbb állás ilyen.

Fluoro 2014.06.06. 11:08:26

Úgy gondolom, a papok személy szerint annyi szeretetet kapnak vissza, amennyit ők sugároznak. Ez kölcsönös, egymást erősítő folyamat. Sajnos, vannak a hívek ostorozását túlzásba vivő egyházfiak, akik prédikációikat a hívek bűneinek részletezésére hegyezik ki, ebből látható, hogy ők maguk nem szeretik a híveket. Így nehéz szeretetet visszakapni.
Úgy gondolom, Böjte Atya munkásságában a hiúságnak nem lelhető fel szikrája sem, viszont az biztos, hogy a beszélni alig tudó piszkos gyermekekbe is bele látja a leendő dolgos, hasznos felnőttet. A gyerekek nevelése érdekében muszály nyilvánosság elé állnia. Úgy gondolom, nem szép dolog őt a hiúság bűnével fenyegetni, de Isten fentről úgyis megítéli mindenki lelkét...

lavór 2014.06.06. 11:11:10

Konkrétan azt nem értem, ha valaki életében nem volt hívő, nem járt templomba, akkor minek "rendel" neki a család egyházi temetést? Nagyon szép búcsúztatást lehet polgári módon is tartani. Ha meg járt az elhunyt templomba, akkor az ott szolgálatot teljesítő pap is ismeri valamennyire.

Mészáros Laci 2014.06.06. 11:16:29

neked eleged van a hit nélküli egyházból, nekem meg elegem van a reprezentatív mintavétel nélküli általánosításokból.

1:1

zizi77 2014.06.06. 11:31:29

@Morrancs: nálunk 5000,- felnőttenként az egyházadó. Mi is most fizettünk, mivel keresztszülők lettünk újra. Ha igénybeveszed a szolgáltatást, az a minimum, hogy legalább ilyenkor fizetsz. Itt nem működik az "Isten fizesse meg!".
Az osztrákoknál a fizudból vonják, szóval ott eleve nincs kecmec!

kvadrillio 2014.06.06. 11:37:25

"comment:com A magyar szurkolók nem Egerszegi testét nézték"'

NEM A MAGYAR STZURKOLÓK ( NE ÁLTALÁNOSÍTSUNK !) CSAK EZ A F.SZ BALOGH TAMÁSKA RIPORTŐR NÉZTE A TESTEKET !!! :o)ö))

szekertabor · provo.blog.hu 2014.06.06. 11:39:25

Egyrészt: Jézus ki akart törni a kiüresedett, képmutató, anyagias és elembertelenedett júdaista vallási gyakorlatból, és ezért az életével fizetett. Intő példa kellene legyen az Ő követőinek, hogy ne kövessük el ugyanazt a hibát, ne váljon a hitünk formálissá. Ebben a lelkipásztoroknak komoly felelősségük van, ennyiben egyetértek a poszttal.

Másrészt: az Egyház minden tagja, katolikusok, protestánsok, ortodoxok, papok, presbiterek, laikusok, szentek és elbukottak, mind méltatlan szolgái vagyunk az Istennek, és alakítói Egyházunknak. Ezért felismerve azt a szomorú, ám minden korban előbukkanó tendenciát, ami a vallási formaságok intézményesülése, kiüresedése révén megöli az élő hitet, nem erkölcsi fölényből táplálkozó ítélkezésre, hanem megértő, imádságos támogatásra van szükség. És persze mindazon szentek példamutatására, akik a családban, a gyülekezetben, vagy szélesebb ismertség révén a világban fel tudják mutatni Krisztus igazi arcát.

2014.06.06. 11:41:21

Nekem meg a bármilyen egyházból van elegem, hittel és anélkül is.

kvadrillio 2014.06.06. 11:42:44

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ...NU AKKOR ÉN IS EGY AGYAGBADÖNGÖLŐ VAGYOK, MERT NEM TUDOK TRANSZBA ESNI ! :)))

kvadrillio 2014.06.06. 11:46:10

@kvadrillio: ...de hozzáteszem....6 éves koromig, én is hittem a mesékben.......szentekben soha !
MERT AZ EMBEREK GYARLÓK, TÖKÉLETLENEK, ÉS TÉVEDÉSEK SOROZATÁT KÖVETIK EL ÉLETÜK SORÁN.....
S...., MINT TUGGYUK: A PAPOK.......EMBEREK !!!!! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.06.06. 12:11:35

PÜNKÖSD kancsalrímekben

Jézus felszállt, nagy az űr.
Mit készít elő az Úr?
Együtt ül most mind a tíz-
-enkettő és égből tűz
landol rajtuk s nagy a szél,
s mindegyik nyelveken szól.
Tömeg kacag: „Édes bor!”
Péter feláll s mondá: „Bár
Szentléleknek szele fú,
ezért hullámzik a fű,
s elsötétül fönt a Nap,
ne rettegjél kedves nép!
Aki megtér, annak jó!”
Nép csak csodálkozik: „Jé!”
„Keresztelkedjetek meg
oly gyorsan, mint égen MIG!”
(„MIG az, ami eget szánt?
Mondd meg nekünk Péter szent!”
„Az majd kétezer tájt jő.”
Nép meg újra ámul: „Jé!”)*
Most Jézusról mesél ő,
tömeg pedig sóhajt: „Ó!”
Népet mardos lelki bú
s keresztvízbe merül bé.
Egyház ekkor indul út-
-nak a vad korokon át…

*a zárójelbe tett rész a legrégebbi kéziratokban nem szerepel

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2012/06/punkosd.html

Viccet félretéve, van még hitteli kis gyülekezet a honban:
www.krisztusegyhaza.hu

kvadrillio 2014.06.06. 12:19:47

a következő négy év már nem a gondolatok, hanem a tettek korszaka lesz (...) Most nagy ívű és bátor tettekre lesz szükség és lehetőség.""""":o))))

...ÜJHÜMMM......CSAK MÉG EGY KIS "MOZGÁSTERET" IS KŐNEH SZEREZNI HOZZÁJAHHHH....MER MOST NINCS !

A SZABACCSÁG TÉREN PEDIG A II. VILÁGHÁBORÚ BEFEJEZÉSÉT KELLENE ÜNNEPELNI.

kvadrillio 2014.06.06. 12:20:56

@kvadrillio: ... ahogy a normandiai partraszállást, győzelmet ünneplikű a NYUGAT OKOSAI UGYE...UGYE.....

zizi77 2014.06.06. 12:22:08

@kvadrillio: látom minden témában ide írsz! :)

kvadrillio 2014.06.06. 12:22:12

@Frady Endre: NANEHOGYMÁÁÁÁ A HIT, A PAPOKHOZ KAPCSOLÓDJON ?!!!!!

kvadrillio 2014.06.06. 12:23:26

@zizi77: ...NUDE MENNYIT KELL EHHEZ IDE-ODA SZÁGULDANOM A CIKKEKRE VADÁSZVA ?!!!!! :o)

kvadrillio 2014.06.06. 12:27:56

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ...A GOND AZ, HOGY MINDEN GONDOLKODÁS FONALÁNAK A VÉGE EGY OLYAN KONKLÚZIÓ, AMIT AZ ISTEN SE RAKNA ZSEBRE ! :)
DE HÁT, TUDOM ÉN, HOGY Ő IS SZEGÉNY....ÍGY VAN EZZEL ...:)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.06.06. 12:30:49

@Morrancs: Melyik az a szervezet, ahol olyan személy vállalhat funkciót, aki nem teljesíti a tagsági kötelezettségeket?

kvadrillio 2014.06.06. 12:32:31

@kvadrillio: ...bár a fene tuggya, van e ideje rá, bokros teendői mellett.....:)
a rabszolga is csak gályáz, követ fejt, occt nincs ideje meditálni mellette.
Ha pedig eccer min d elkezd gondúkodni, akkor kifordítják majd e világot a sarkaiból !
ISTEN MEG CSAK SŰRŰN PISLOGHAT ODAFÖNN ! :)

vitalis06 2014.06.06. 12:34:38

Még lehetne igazság is abban amit írsz, de a felhozott példa, gonsolatindító teljesen rossz. Nem a pappal volt itt a legnagyobb gond, hanem azzal, hogy egyházi temetést rendeltetek valakinek, aki annyira nem járt még a templom környékén sem, hogy a pap nem is ismerte.
akkor meg nem várd el tőle, hogy megemlékezzen róla, vagy legalább a család tájékoztassa az elhunytról. Egyébként csak általános szöveget tud mondani.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.06.06. 12:51:51

@kvadrillio: Mondtam én egy szóval is, hogy a hit a papokhoz kapcsolódik? :)
"A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom és a nem látható dolgok létéről való meggyőződés." /Zsidókhoz írt levél 11:1/

na__most__akkor 2014.06.06. 12:54:19

@Frady Endre:
És ehhez mit szólsz?
www.jezuskrisztusegyhaza.hu/

Ez se semmi...

Mormonéknál MINDENKI pap (12 év fölött...)
Prédikálnak, temetnek, keresztelnek --- nem baj, hogy némelyiknek még 8 általánosa sincs.

Ja, és minden egyháztag szent.
... Latter-Day Saints ...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.06.06. 13:03:13

@na__most__akkor: A Biblia tanítása szerint minden keresztény (ami a tanítvány más szóval) egyben szent is, mert Istennek van kiválasztva (odaszentelve) és a Szentlélek lakik benne. A Bibliában - az Újszövetségben - nincsenek különválasztva a papok és a hívők, mert minden tanítvány egyben pap is, hiszen Jézus jó hírének hirdetői.
Kereszténnyé meg úgy válik az ember, hogy saját szabad akaratából megtér és megkeresztelkedik (vízben teljes alámerítkezéssel) a bűnei bocsánatára. Tehát nincs se csecsemő keresztség, se sprickolás.
Nem csoda, hogy a bibliai alapelvektől gyökeresen eltérő gyülekezetekben a hit ritkán rikkant. :)

na__most__akkor 2014.06.06. 13:09:00

@Frady Endre:
"a hit ritkán rikkant"

--- hátigen ---
Babits születése előtt furfangosan rávette anyját, hogy Szekszárdra menjen, hogy ne rontsa el az alliterációt híres sorában: Szekszárdon születtem, színésznőt szerettem.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.06.06. 13:32:57

@na__most__akkor:
Anyát égi kar inti,
Szövegíró: Karinthy.
:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.06. 13:47:28

helyesen:
hit nélküli egyházAKBÓL. Mert nem csak egy van. :S
Sajnos.

Fulek 2014.06.06. 13:51:02

@Frady Endre: Kedves Endre, a keresztség csak az út eleje, hanem élsz Isten akarata szerint , akkor nem leszel szent, Jézus nem véletlenül rendelt szentségeket, amik látható jelei a kegyelemnek, és rendelt szolgálati papságot, az utolsó vacsora termében. Természetesen az első keresztények csak felnőttek lehetek, hisz minden ekkor kezdődött, nem sokkal ez után jelent meg az igény , a gyermekek meg keresztelése iránti igény, mert fontosnak tartották a már keresztény szülők, hogy gyermekeik is a hitben nőjenek fel, és mind a mai napig a gyermek keresztségnél a szülők kérésére lehet csak keresztelni, nem nagymamáéra, meg a keresztszülőére, 7 éves kor felett csak megfelelő felkészítés után lehet valakit meg keresztelni. A szülők ígéretet tesznek a gyermek hitbeli tanítására, ezért ők nagy felelősséget vállalnak, hisz ha nem teszik, nekik kell az Isten előtt majd színt vallani. Nem kell vízben alámerítkezni, hisz a keresztvíznek pár cseppje is, kegyelmet ad.( hiszen Istennek nem kell fürdő, a lélek fürdőjére van szükség.)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.06.06. 14:01:27

van egy hülyéknek szóló cirkusz, ahol a bohócok nyilván szintén csak hülyék lehetnek. értelmes ember nem vállalja be. csodálkoztok?!

Iván_a_muzsik 2014.06.06. 14:02:40

Vicces hogy mindig a papot csaak temetéseken látó szuperHOBBI keresztények azok akik állandóan arról beszélnek ,hogy mennyire keveset tesznek a papok?
Miközben ők még perselyt adni is lusták ,nemhogy még azt a kevés egyházadót is befizessék. Nem járnak egyházi közösségbe ,nem látogatják a programokat:) Bárhogyan is dönt a pap ,vagy egyházi testület nekik semmi sem tetszik és mindent csak fúrnak:) TE MIT TEHETSZ AZ EGYHÁZÉRT ez a kérdés:)????

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.06.06. 14:25:44

... még jó, hogy a Bibliát (az Ószövetség alexandriai kánonját felhasználva) a szent, katolikus (=egyetemes) és igazhitű (ortodox) egyház állította össze és véglegesítette. Luther és követői ugyan az ószövetségi könyvek lefordításánál nem azt, hanem a jeruzsálemi kánont vették alapul (amelyből hiányoznak az eleve ógörög nyelven írott szent könyvek), de az Újszövetséget csak a legelvetemültebb New Ages neoprotestáns álkeresztény szektái merik megcsonkítani vagy kibővíteni apokrif iratokkal.
A gyermekkeresztelés az apostolok kora óta élő gyakorlat az egyházban (v. ö. ~"megkeresztelkedett egész háznépével"), a történelmi keresztény felekezetek nagyon szigorú elvi előírásokkal gyakorolják, a szülők és a keresztszülők vallásgyakorló életéhez és közösség előtt tett fogadalmához kötik. A gyakorlat ettől gyakran elszakad, sajnos sok olyan ember van, aki nem ura a szavának.
Az apostoli (ortodox, katolikus) egyházakban a keresztelés és a bérmálás által mindenki részesül az ún. királyi papságban, ami nem tévesztendő össze a szolgáló (Melkizedek rendje szerinti) papsággal, amely külön szentséghez kötött. Az igényesebb papok vissza tudják vezetni, hogy a 13 apostol közül melyiktől ered az ő szentelésük, ki adta tovább számukra a Jézus Krisztustól kapott Szentlelket. A felszentelt pap nemcsak az Evangélium hirdetője, attól sokkal több. Megkapta a kötés és oldás hatalmát Istentől.
A felavatott, teológiát végzett protestáns lelkész sem "csak" evangélium-hirdető, hanem teológiai, vallástörténeti, antropológiai és szentírástudományi (stb.) ismeretei révén meg is érti a Biblia egyes szakaszait, és el tudja azt magyarázni, le tudja fordítani az adott kor és kultúra embere által befogadhatóra. Emellett közösségvezető, közösségvezető, andragógus és pedagógus is, sőt karitatív szervező, pályázatíró, projektmenedzser, ezermester, stb...
A bibliai alapelvektől azok a szekták térnek el, amelyek tagjai a szükséges ismeretek nélkül az általuk használt mai szentírás-(félre-) fordításból kiragadott szakaszokból vonnak le gyakran irreleváns és téves következtetéseket, amelyekkel a saját egójukat, saját elképzeléseiket, saját hatalmi törekvéseiket próbálják építeni. Valóban kevés közöttük a valódi hívő, annál több a mániákus-depressziós, a függő, a beteges tévképzetektől terhelt, skizoid és/vagy paranoid beteg - amelyek persze nem zárják ki az üdvösséget...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.06.06. 14:46:43

@Fulek: Kedves Fulek! A Biblia alapján nem tudok egyetérteni veled. Amiket leírsz, azokat támaszd alá a Szentírással! Pap bácsik véleménye, a hagyomány, a zsinati határozat és a tévedhetetlen pápai kinyilatkoztatások sora itt nem mérvadó. :)

J.László 2014.06.06. 15:06:43

@Morrancs:
Ha az ember fia hitgyülis, akkor bizony így jár.

J.László 2014.06.06. 15:20:17

Épp az egyházakat militánsan támadó kommunisták és liberálisok igazolják azok létét.

A kommunisták rituális önkritikája egyenlő a gyónással, az ÁVH, NKVD, újabban a rágalmazás Ellenes Liga pedig az inkvizícióval. A kommunista "névadó ünnepség" a keresztelés, az úttörőavatás a bérmálkozás. A kommunisták és liberálisok bigott ateizmusa is egyfajta "vallás".

Van azonban egy nagy különbség. Isten tagadására nem lehet egyházat építeni.

burakefendi 2014.06.06. 16:29:13

Valóban sokan menekülnek a munkanélküliség vagy céltalanság elől lelekészi pályára. Ha sak a környezetemben szétnézek, jó pár embert fel tudnék sorolni. Én azért azt remélem, hogy menet közben azért majd felnőnek a feladathoz...

Úgy sejtem a nagy egyházaknál ez még nagyobb probléma lehet, katolikusok olyan srácot is pappá szenteltek, akit a mi teológiánkrók kénytelenek voltak eltanácsolni.

fuhur 2014.06.06. 16:32:15

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

"Az egyház – bármilyen furcsa – nem pénzből él, nem pénzből fejlődik, hanem a vértanúk vére táplálja és élteti."

És abból veszi a püspök az Audit?

fuhur 2014.06.06. 16:36:43

@meszena: " a parókia megöröklés egyáltalán nem általános, de katolikusként esetleg jó érv lehet a cölibátus mellett"

Ugye a cölibátus célja az, hogy az egyházi vagyon ne aprózódjon el az örökösök között.

Reggie 2014.06.06. 16:59:05

@Brendel Mátyás: Szerintem azert 1-2 ertelmes ember bevallalja. Legjobban a hulyekbol lehet megelni, csak ugyesnek kell lenni.

martineden 2014.06.06. 19:16:38

@Iván_a_muzsik: Bárhogyan is dönt a pap ,vagy egyházi testület nekik semmi sem tetszik és mindent csak fúrnak:) TE MIT TEHETSZ AZ EGYHÁZÉRT ez a kérdés:)????.........Tudod most talaltak irorszagi katolikus apacak emsztojeben 800 gyerek csontvazat.Ehenhaltak illetve agyonvertek oket.A felugyelojuk az egyhaz.A szeretet neveben.Nem akarom reszletezni mit kellene tenni veluk.

zizi77 2014.06.06. 19:54:05

@martineden: az ír sztoriról én is olvastam, de azt nem, hogy agyonverték volna őket, vagy éhen haltak volna. Persze betegek voltak, meg halva születtek, ahogy régen baromi sokan. Hol olvastad ezt az agyonverés dolgot? Ja azt sem olvastam, hogy az emésztőben lettek volna, csak hogy tömegsírban. Persze ettől még gáz!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.06.06. 20:02:20

@martineden: Az én olvasatomban: egy évtizedeken, vagy századokon át üzemelő tömegsírban megtalálták 800 katolikus egyháztag maradványait, abból a korból, amikor 5-6 gyerekből jó, ha kettő megélte a felnőttkort.

martineden 2014.06.06. 20:03:57

@zizi77: Az Indexen.0-8 ev kozotti gyerekek voltak.Szoval nem a szulesnel haltak meg.Egyebkent a cikkben azt irtak h ehen haltak illetve agyonvertek oket .A leanyanyakat pedig szinte rabszolgakent dolgoztattak.Nem voilt olyan regen.1961.
Meg boven elhet egypar jotet lelek.

martineden 2014.06.06. 20:12:43

@K796 ...796 csontvázra, újszülöttek és 8 évesig terjedő korú gyerekek maradványaira bukkant, koporsó vagy sírkő nélkül. A jelek szerint a gyerekek közül sokan alultápláltság, tüdőgyulladás, tuberkolózis vagy bántalmazás miatt vesztették életüket.

zizi77 2014.06.06. 20:56:52

@martineden: igaz a bántalmazás elkerülte a figyelmemet. Kérdés, hogy ki bántalmazta őket. Az apácák vagy nagyobb gyerekek, ami szintén megesik ugye. Az újszülött gondolom halva született. Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy 11 év alatt 800 gyerek nem tűnt fel senkinek. Valami sántít.

martineden 2014.06.06. 21:06:59

@zizi77: Az alul taplaltsag is elkerulte a figyelmedet mi?Aminek aztan a sok betegseg csak a kovetkezmenye volt.Hat ez az,a puspok uraknak nem tunt fell

zizi77 2014.06.06. 21:47:07

@martineden: az még kimaradt, hogy többen közülük. Ez lehet a 800-ból 10-100. Nem tudja a cikk sem. Tehát nem halomra gyilkolták a gyerekeket, de az biztos, hogy nem voltak valami gondoskodóak. Már ha igaz az egész. Sajnos régen az árvaházak ugyanígy működtek. Akit nem fogadtak örökbe, annak nem volt sok esélye. Amúgy 1925-1961-ig. Nem 1950-től.

meszena 2014.06.06. 22:06:50

@zizi77: Közel negyven év alatt, az átlag 20 körüli halott gyermek. Ezt kellene összevetni az ott menedéket találók számával, valamint a korabeli csecsemőhalandósággal, és a gyermekek átlagos túlélési esélyeivel a szegényebb réteg között.
Nem tudjuk, hogy a bántalmazás mikor történt: lehet, hogy ezek miatt menekültek oda. Az egyházak ma is tartanak fent anyaotthonokat a menekülő anyák és kisgyermekeik számára. Ja, tudnak a családon belüli erőszakról, csak nem a szájukat jártatják, hanem cselekszenek.

meszena 2014.06.06. 22:10:35

@martineden: A 20-as, 30-as években máshol is előfordultak alultáplált gyerekek, nemcsak Írországban. Hogy az ukrán (bolsevikok által előidézett) éhezést ne is említsük. Sajnos ez Magyarországon sem volt ritka. Amikor tombol a nyomor, majd a legkiszolgáltatottabbak fognak jól élni?
Ez a cikk sokat sejtett, de nem említ tényeket.

martineden 2014.06.06. 23:51:01

@meszena: 1961ig tortentek a halal esetek.Nem tudom mert kell vedeni a vedhetetlent

Fulek 2014.06.07. 08:18:22

@Frady Endre: Eggyel fölötted olvashatod...

Fulek 2014.06.07. 08:19:41

@Frady Endre: csak annyit még, hogy ez nem zsinati, és nem papi vélemény, hanem az ősegyház gyakorlata, talán ők mégis csak közelebb voltak Krisztushoz korban, meg az apostolokhoz, mint mi.

meszena 2014.06.07. 09:31:43

@martineden: Nem ismerjük a körülményeket, semmit sem tudunk arról, hogy mennyien voltak ott, milyen állapotban kerültek oda, mi volt a napi gyakorlat. Amit írtam, az valóság. Zavar, ha nem előítélet alapján mondok véleményt?

meszena 2014.06.07. 09:36:03

@fuhur: A protestáns lelkészek, sőt a görög katolikusok is házasodnak, nevelnek gyerekeket. Mégincs probléma az egyházi vagyonnal... igaz, ez a "vagyon" elég szerényke...

Mikrobi 2014.06.07. 15:55:34

Nem mentség, de magyarázat, hogy a temetés az utolsó olyan szertartás, amit még ateisták is nagy számban kérnek. Főleg Bp.-en sokszor temet a pap úgy, hogy kulturálatlan, bunkó módon viselkedő gyászolók vannak, akiken látszik, hogy hülyének nézik a papot, nem gyászolják a rokonukat, unják az egészet. A papok a hátuk közepére sem kívánják az efféle temetéseket.
Ennél egy nagyságrenddel rosszabb, amikor pap helyett a temetőmaffia temet el valakit. Minden temetkezési vállalkozó örömmel vállalja, hogy némi jutalékért mindent elintéz, szerez papot (ha nagyon kell, még halottat is). Természetesen nem papot szerez, hanem olyan világit, akinek van temetési engedélye (vagy volt, csak a visszaélések miatt már eltiltották). A halott nem lesz anyakönyvezve, a templomban, ahová esetleg járt, nem is fognak tudni arról, hogy eltemették. De, bocsáss meg, az ilyen gyászolók meg is érdemlik azt a "szolgáltatást", amit rendeltek! Tessék egy életre megjegyezni: egyházi temetést a plébánián kell kérni! Akkor garantáltan pap fog menni, és ha kicsit elbeszélgettek vele a temetés előtt, még a pap számára se kínkeservvel túlélendő feladat lesz.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.06.08. 11:16:54

@Fulek: Az ősegyházban nem volt gyerekkeresztelő, nem volt bérmálkozás, nem volt pápa, nem volt bíboros, nem volt érsek, nem volt fülbegyónás.
Emellett Mária nem maradt szűz, hanem szült legalább négy féltestvért Jézusnak.
Püspök (vén), meg az lehetett, akinek volt felesége és hívőként felnőtt gyermekei, azaz a családja lelki nevelésével igazolta, hogy kész egy gyülekezet vezetésére. Sehol nem volt kötelező cölibátus.
Ez a Biblia tanítása. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.06.10. 08:05:51

@martineden: Bocsánat, pontosítok: 800 katolikus gyerek tömegsírját találták meg.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.06.10. 08:09:04

@meszena: A görögkatolikus és ortodox papok nem házasodnak. A római katolikus egyház keleti rítusú részegyházaiban, valamint a keleti apostoli egyházakban nős férfiakat is pappá szentelnek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.06.10. 08:31:55

@meszena: Az igazság részleteinek a kibontása az megitélésük szerint nem polkorrekt...
@Frady Endre: Bíboros még valóban nem volt, a többi nem igaz. Különösen az nem, amit az Istenszülő Szűz Máriáról írsz. Ugyan az apostolok által, beszélt arám és a koiné valóban nem tett különbséget az édes-, a fél- és az unokatestvér között (hasonlóan a régi magyar nyelvhez, amelyben a "testvér" , az "atyafi" elég tág kört jelentett, hasonlóan a patriarchális társadalmak többi nyelvéhez), de a szent hagyomány (amelynek a Szentírás a legfontosabb része, de nem a teljessége) keleten a mai napig megőrizte, hogy József, Jézus nevelőapja özvegy ember volt, felesége Jakab születése után halt meg.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.06.10. 11:03:30

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
"József erre fölébredt álmából és úgy tett, ahogy az Úr angyala parancsolta. Magához vette feleségét, de nem ismerte meg, míg világra nem hozta fiát, akinek a Jézus nevet adta. " /Máté 1:24-25 - katolikus ford./

"József pedig, amikor felébredt álmából, úgy tett, ahogyan az Úr angyala parancsolta neki, és feleségül vette őt, de nem érintette addig, amíg meg nem szülte fiát, akit Jézusnak nevezett el." Máté 1:24-25, protestáns ford./

"Amikor József felébredt az álomból, mindent úgy tett, ahogyan az Úr
angyala parancsolta neki. Feleségül vette Máriát, de nem volt közöttük testi kapcsolat mindaddig, amíg Mária meg nem szülte a fiát, akit Jézusnak nevezett el." /Máté 1:24-25, egyszerű ford./

Ha fenti idézeteket megnézed, nyilvánvaló, hogy Józsefnek és feleségének Máriának, addig nem volt szexuális kapcsolata egymással, amíg Jézus meg nem született. Utána már normál házaséletet éltek. :)

Csepel1951 2015.12.23. 13:54:46

Sajna amiért ma a nénikés meg bácsikák Vasárnaponként bandukolnak egy jó nagy bableves.
Mióta az igazi magyar hun szeretetvallást ,az igazi kereszténységet kiölte a római központú(lehet bizánci is meg bármely kereszténynek mondott agresszor),sajna hazánkban nincs igaz vallás.A zen (eredeti,igazi)buddhizmus igen jó dolgokat ír,bölcsek a tanai,lehet belőle meríteni.
Az igazi szeretetvallás az élet szeretete,a legtermészetesebb megnyilvánulás isten és az égiek előtt.Tiszteld Földanyát,tiszteld a követ,fát,vizet,az állatot,növényt.Mert minden egy,egyetlen nagy körforgás,mely mindig újászületik és aminek akarod-nem akarod de része vagy.
Eredetileg a bibliában is benne volt az újászületés, csak ez kurvára nem smakkolt a tetves középkori pápáknak.Itt a földön légy alázkodó,szerény, mindened add ide, csak így juthatsz a menybe,különben a pokolban fogsz elevenen bűzös edénykékben befőttre főni örökké...ekkora szart!Amit ma Bibliaként nyalogat a sok átvert az az eredetinek csupán húszezerszer megnyirbált tartalomjegyzéke.Még a templomoknak sincs köze javarészt a lényeghez.Csupán szentfazék-bódék,tartalom nélkül.Régen őseink szent helyeken építették föl KÖR templomaikat,erővonalak mentén,ahol a Föld gyógyító hatásai erősen működtek.Ma?Pfff---mély tiszteletem a kivételnek!!!
süti beállítások módosítása