HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a következmények nélküli országból

2018.02.04. 18:16 Elegem Van

Fricz Tamás keserű bonmotjaként híresült el a "következmények nélküli ország" kifejezés. Fricz úr fanyalgása Gyurcsány úrhoz köthető, akinek zavaros életvitelét politikai következmények nélkül hagyta az ország népe. Hiába írta meg az akkori ellenzéki sajtó, hogy az említett kiválóság miképp kapott közpénzmilliárdokat anyósától, hogyan privatizálta a balatonöszödi üdülőt, a Fittelina és Nomentana ügyeket, az Apró-villa titkát, a magyarokat annyira nem érdekelte a dolog, hogy jó Ferenc újraválasztva vidáman ugrabugrálhatott hivatali szobájában Hugh Grantnek képzelve magát. Erre keseredett meg a mi Friczünk annyira, hogy tömör látleletet vett országunkról. Mostanában viszont a CÖF millióknak hála Fricz úr szája édessé vált, és Tiborcz vej közpénztízmilliárdjai, az Orbán Viktor-stróman csoport magánszámai nem zavarják őt. Most jó. (neki)

Meg nem volt igaza. Csak egy kicsit türelmetlen volt. Az 1990 és 2010 közötti politikai rendszer - minden hibája mellett - alkalmas volt a politikai korrekcióra. Az MDF kormányt le lehetett váltani, a kétharmados Horn-kormány belebukott a Tocsik-ügy korrupciójába, a jól teljesítő első Orbán-kormány veszített. És végül Gyurcsány úr sem értette meg időben a nép szavát - "Nem azt mondták Feri, hanem azt, hogy menj a p*csába!" -, így ő pártjaival a választók akaratából a történelem szemétdombjára került. És jó volt ez így.

Hanem a mostani rendszer szerint Fricz úr egyenesen prófétai magasságokba emelkedett, mert szeretett Viktorunk kormányzása a választók akaratából nehezen látható el politikai következménnyel. Most tényleg úgy látszik, hogy eljött a következmények nélküli országlás kora. Ezáltal emelkedik a tét. Sima választáson alig zavarható el a politikai korrekcióra képtelen korrupt társaság, így majd csak egy - a magyar történelemben szokott módon bekövetkező - kataklizma szembesíti a mostani politikai elitünket és az országlakosokat a következményekkel. Sajnos nálunk ennek van politikai hagyománya. A miértnek két oka van.

Az első az, hogy a magyar politikai rendszer vármegye színvonalú politizáláson alapul. Az önálló államiság megszűntével az ország lényeges dolgairól birodalmi központban döntöttek, a resztlit meghagyták a vármegyének. Akik önnön fontosságukról sokat képzelve azt hitték, hogy ők a magyar államiság letéteményesei. Mivel kis területre korlátozódott a vármegyei hatalom, kialakult a központtal való (látszat)szembenállás és a családi összefogódzás, hiszen keresztbe-kasul házasodtak. Ha egy jurátus gyerek hazaérve az egyetemről észlelte a stúdium és a megyei valóság közötti ellenmondást, és ennek hangot adott, könnyen leszerelhető volt hazafias lózungokkal és azzal a tanáccsal, hogy: "Várj a sorodra öcsém, ha majd odakerülsz te is lophatsz!". Ez a közeg kizárta, hogy következményei legyenek, ha valaki a kor viszonyaihoz képest kegyetlenebbül bánt jobbágyaival, ha terrorizálta családját, ha lopott a gyengén csordogáló központi pénzekből vagy éppen az árvák javaiból. Ez lett a magyar politikai kultúra alapja, amely a kiegyezés után szintet lépett. Az államiság részlegesen megteremtődött, plusz a kapitalizmus fejlesztései irdatlan mennyiségű pénzt hoztak az országba, melyek vonzották a rengeteg panamázást. Egyéni következmények előfordultak nagy balhék esetén főbelövés formájában, de politikai következmények? Ugyan, az nem volt szokásban.

A politikai következmények levonásának másik gátja ugyanis maga a kiegyezés után létrejött politikai rendszer volt. Az "ahogy lehet" opportunizmusa azonban kicsit korábban győzte le az "ahogy kell" gerincességét. 1861-ben. Ekkor egy külföldi uralkodó, bizonyos Franz Joseph összehívta a magyar Országgyűlést, melyhez közjogilag semmi joga nem volt. Az összejött követek két csoportra oszlottak. A Teleki László vezette Határozati Párt - ragaszkodván a '48-as hagyományokhoz - azt mondta, hogy határozatként közöljék ezzel a fickóval, hogy mi a magyarok akarata, 'oszt jó napot menjenek haza. A Deák vezette Felirati Párt ezzel szemben elkezdett alakoskodni, hogy "tuggyuk ám, hogy Franz Joseph nem magyar király, de csináljunk úgy, ezért részlegesen elismerve az önkényt, felirati formában forduljunk kegyes urunkhoz". A döntő szavazás előtt Teleki öngyilkos lett, a Határozati Párt néhány vokssal elbukott. És vele az egyenes országos szintű politizálás lehetősége is.

A magyar politikai rendszer másfél évszázados problémája ezen az ősbűnön alapszik. A nálunk szerencsésebb országokban a politikai rendszert azért hozták létre - sokszor nem kevés áldozat árán -, hogy annak keretein belül lehessen a társadalmi érdekeket képviselni. Nálunk azonban - mivel a '48-as hagyományok összeegyeztethetetlenek voltak a "Magyar Királyság egy birodalom része" elképzeléssel - a Habsburgoktól való függetlenséget célul tűző erők politikai elnyomásának eszközeként alakították ki. A mi politikai rendszerünk logikája alapjaiban tér el a nagyvilágban megszokottól, és ezt még azok sem nagyon tudják, akik működtetik. Csak megszokták, mert kényelmesebb hatalmi pozícióból diszkreditálni a politikai ellenfelet, mint valamiféle konszenzust kialakítani vele.

A kiegyezést nem szabadott bolygatni, a benne résztvevők - Andrássy, Deák, Tisza - keményen letörték a kétkedőket, így fedve az ősbűnt. Aki megpróbálta felvetni a '48-as kérdést, azt választási machinációkkal kiszorították a hatalomra jutás lehetőségéből, lefizették, lejáratták stb. Aki viszont elfogadta a kiegyezést, lophatott akármennyit, a vármegyei hagyományon alapuló politikai kultúra megvédte. A duma persze mindig megvolt a kirekesztésre. A külső és a belső ellenség miatt nem lehetett megkérdőjelezni a rendszert. Először a Habsburgokkal szembeni látszatellenállás - "a magyar hátán szántani is lehet, csak az ekevas nemzeti színű legyen" -, aztán a nemzetiségek. A centrális erőtér a korszak végére már teljesen alkalmatlan volt széles tömegek politikai képviseletére, ezért egyre kevesebben érezték hazájuknak a korrupt elitjét pátyolgató Magyar Királyságot.

A trianoni katasztrófából sem tanultak eleink. Bethlen és Teleki Pál ugyanott folytatta, ahol az elődök abbahagyták. Külső ellenség a kis- és nagyantant, a korszak vége felé a nácik és a bolsik. Belső konszolidáció eredményeként az Egységes Párton kívül - hívták éppen akárhogy - nem lehetett politizálni. A társadalmi bázis növelése érdekében létrehozták a kor CÖF-jeként a Vitézi Rendet, amelynek tagjai nevetséges göncökben csattogtatták szolgaian bokájukat gyenge megélhetést biztosító pár hold földért meg altiszti kinevezésért. A centrális politika hatékonyságának büszke mércéjeként ma is elhangzik, hogy Rákosi Mátyás testvér éppúgy Horthy börtönében ült, mint Szálasi Ferenc elvtárs. Ám az, hogy e két szélsőségen kívül milliók maradtak politikai képviselet nélkül egy leválthatatlan Rokonok-rendszerben, kevéssé érdekelte a rezsimet. A kezdeti sikerek után - szemben a románokkal, csehekkel, osztrákokkal - az országot romba döntő kataklizma nem maradt el.

Aztán Kádár elvtárs melegítette fel - legendás konszolidációja érdekében - a centrális politizálás állott töltött káposztáját jó sok vörös festékkel lelöttyintve. Külső ellenségnek ott voltak az "imprealisták", a '70-es évektől - alkalmanként összekacsintva - az oroszok. A megszállás miatt szó sem lehetett többpártrendszerről, de látszatra kreált magának a rezsim politikai ellenfelet. Mert ellenség nélkül nem megy még egy diktatúrának sem. (Sőt! Úgy kell neki, mint egy falat kenyér.) Belső ellenségek miatt kétfrontos harcot kellett szegény Kádár "eetarsnak" folytatnia baloldali elhajlók (szektások) és jobboldali elhajlók (revizionisták) ellen. A rendszer díjazta a hűséget, megbukni nem lehetett, legfeljebb felfelé. (Mennyit röhögtünk a "saját kérésére, érdemei elismerése mellett más, fontos beosztásba helyezték" formulán, amely azt jelentette, hogy a munkás szülők paraszt gyermeke bizonyított alkalmatlanságát más területen is kipróbálhatta.) A menetrendszerűen bekövetkező összeomlás gazdaságilag érte az országot majd' egy évtized vegetálás után. Ezek az előképek, amelyet azt hittünk, hogy '90 után magunk mögött hagytunk. Aztán nem. Itt van velünk újra.

valasztas_2018.jpg

A tavaszi választás tétje az, hogy képes-e az ország népe következményekkel ellátni egy nyilvánvalóan korrekcióra képtelen korrupt politikai berendezkedést, vagy negyedszerre is eljátsszuk a sok szenvedést hozó, kissé unalmas darabot. A döntést nehezíti, hogy a végeredményében kudarcos következmények nélküli országnak kétségtelenül vannak átmeneti eredményei. "Csak az a vég! - csak azt tudnám feledni!"

Százötvenéves mókuskereket hajtunk egymás kirekesztésére iszonyú energiákat elpocsékolva garantált pofára eséssel. És nem tanulunk. Harminc éve azt hittük, hogy az új generáció majd képes lesz kilépni a vármegyei színvonal-centrális erőtér kombinációból megteremtve a politikai következmények országát. Az elitnek nem sikerült, inkább korrumpálódott. A választáson rajtunk áll, hogy az országnak sikerül-e. Ha elég sokaknak van elege, összejöhet.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


164 komment

Címkék: politika választás történelem kormány jobboldal európa pénz életérzés baloldal párt bizalom elnök megtévesztés Magyarország

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr6413611683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.04. 18:51:22

A korrupció nem számít, ha minden politikus korrupt, ennyi az egész.

heartluffa 2018.02.04. 19:09:01

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: persze, amíg nem a te bankszámládat nullázzák le, mert most azt kívánták meg. kíváncsi leszek a reakciódra, szerecsenmosdató birka.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.02.04. 19:13:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ezt valószínűleg még te sem gondolod, te sem gondolhatod komolyan. Néha az az érzésem, hogy önmagad trollja vagy.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.04. 19:23:57

@heartluffa:

Kinek nullázták le a számláját?

Senkinek.

A politikusbűnözés magas szinten megy, az átlagemberek észre se veszik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.04. 19:38:05

@zord íjász:

Pedig így gondolom. Minden korrupció együtt se jelentős tétel. Az igazi baj az ország gyarmati státusa, hogy a nyuugat lopja ki a pénzt 1990 óta.

Szerintem legyen tripla ennyi korrupció, ha meg lehet oldani az igazi problémát: hogy az ország idegeneknek dolgozik.

Éhesló 2018.02.05. 07:10:52

Felesleges kataklizmákról álmodoznod poszter.
Nem segítene rajtatok.
Se.
Senkin sem.

Ezt látta be buktor is, amikor 2006 október 23-án lelécelt a langyos beszédét követően, magára és fletó+görény azonosító nélküli vadállataira hagyva a rajongóit, akiknek anno elég lett volna annyi, hogy az élükre áll és azt mondja nekik a több, mint 1 hónapja nem csituló lázongásuk kapcsán, hogy takarítsák el azt a posztkommunista mocskot, ami a belváros antimagyar szemita mocskával addigra drámai mélységekbe taszította a politikai osztály és az azt finanszírozó multinacionális és hazai finánctőkés háttérhatalma hitelességét .

Buktor és bandája (és bábosai itthon, no meg külföldön is) nagyon jól tudták, hogy ez az 50 év késéssel befejezett forradalom őket ugyan úgy takarítaná el a bandájával együtt.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.05. 08:48:22

Az elkúrók alatt 140 ezer bruttó felett az úgynevezett "gazdagok" 40%-os SZJA-t fizettek.
Ma 300.000 az átlagjövedelem, és egykulcsos az SZJA.

Az elkúrók alatt kétszámjegyű banki kamat, és infláció volt, ma nulla közeli.

AZ elkúrók alatt rommá adósodott az ország és az emberek forintban, és devizában, ma nincs devizahitel, és csökken az állam és emberek adósságállomány is.

Ezek azok amik számítanak. A korrupció leszarható. Nekem mindegy, hogy az Alstom meg Strabag viszi ki a milliárdokat, vagy Mészáros. A lényeg hogy az embereknek, országnak jó legyen.

rallus 2018.02.05. 08:54:10

Tegnap már a legendás P.M. Zita is zokogott egyet, hogy ugyan most úgy látszik, deazonbanellenben egyszer majd baj lesz. Az álmoskönyv szerint ez további fellendülést jelent az országnak...

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.02.05. 09:04:33

pontosan ezt a pazarlast, beketlenseget akadalyozza meg, h eyen tul mindig Orban lesza a kormanyfo

ez a PAX ORBANA, ha a lipsik kussolnak, nem kapnak haborut

Netuddki. 2018.02.05. 09:17:07

Áh! teljesen fölösleges Ádámig és Éváig visszamenni. Tolvaj bűnözők ragadták magukhoz a hatalmat Magyarországon, és tolvaj bűnözők élősködnek a becsületes emberek munkájából. Ez már a XXI. század, van internet, nem bújhat el sehová a tolvaj tetve. El kell takarítani a hatalomból ezeket, és mindenkit aki falaz nekik és segíti őket! Ennyi.

Netuddki. 2018.02.05. 09:18:31

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Ostoba barom, pont a gazdád sodorja a polgárháború felé az országot. Majd lesz nemulass, aztán sipítozhatsz amikor szorul a nyakadon a hurok...

Netuddki. 2018.02.05. 09:20:12

@Rettegek mert ballib vagyok: "Az elkúrók alatt kétszámjegyű banki kamat, és infláció volt, ma nulla közeli."

Na itt amásik felszopófiúka!
Ja, 0 % kamatot fizet a bank, ha ott tartod a pénzed, de ha kölcsön kell, akkor 20%-ot akarna legombolni. Te ostoba balf asz, te!

bontottcsirke 2018.02.05. 09:21:16

@Rettegek mert ballib vagyok: Leszarhatod, ha szeretnél mucsaröcsögén élni, amilyen ez az ország mindig is volt. Csak az a kis probléma, hogy más az eus pénzeken fejlesztett, meg reális életszínvonalat épített, addig itt stadionokat. Nem baj, majd a trombózisműtétedet egy x-lábú focista megcsinálja.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.05. 09:32:21

@Netuddki.:

Most vettem lakást 2,1%-os THM-el.

Azaz hazudsz.

Az elkúrók alatt mindenkinek rosszabb volt, és ezért győz a Fidesz.

Ti meg sírtok, szenvedtek, de ez leszarható.

Midnight Run 2018.02.05. 09:35:58

@Rettegek mert ballib vagyok:

Elég szűklátókörű, ne haragudj. Még hogy a korrupció nem számít. Az a te pénzed, a te zsebedből veszik ki. Téged lopnak meg.

Az alacsony kamatoknak meg semmi közze Viktorékhoz. Az a világgazdaság következménye. 98 és 2002 között miért nem volt alacsony kamat?

Most gazdasági konjunktúra van globálisan. Kíváncsi leszek, mi lesz ha ennek vége lesz. Márpedig jön a gyorsvasút, mert a kapitalizmus ciklikus. Csak az idő a kérdés.

Occam beretvája 2018.02.05. 09:36:52

Az nem polgárháború lesz!
Ha megpróbáljátok akkor befejezzük amit apáink nem tudtak befejezni 56-ban.
S mivel nem lesz akit behívhattok, annyi az esélyetek mint Szálasinak a főtárgyaláson..-)

Terézágyú 2018.02.05. 10:01:59

Segget nyalok, mert jobber vagyok.

nemecsekerno_007 2018.02.05. 10:10:34

Hát inkább dolgoznátok gyerekek :)

Mert ha tényleg beüt valami globális válság, se a patást Orbán, se a mi Ferink nem fogja fizetni a számláitokat :)

Max. ételt osztanak majd.

rallus 2018.02.05. 10:11:52

@Midnight Run: A legnagyobb lopás az egyszerű emberektől az infláció magasan tartása. Nézegess statisztikákat, hogy mikor hogy változott...
És ha már rákattantál gugli barátunkra, egyúttal megnézheted, hogy Ferencék idején hogy alakult a sorsunk a környező országokhoz képest...

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.05. 10:17:19

@Midnight Run:

Boccs.. Rosszul fogalmaztam.

A korrupció azért érdektelen, mert nincs olyan párt, aki választható és nem korrupt.
A ballib maffia a külföldi multiknak adták a melót, a Fidesz a Mészárosnak, és Garancsinak.

Ezért mondtam hogy számomra fontosabb, hogy ne legyen
- IMF hitel,
- elkúrás,
- 140 ezer bruttó felett 40%-os SZJA,
- EU legdrágább rezsije,
- eladósodás,
- devizahitel,
- kétszámjegyű banki kamat és infláció, - - - 2006-os rendőr teror

, mint az elkerülhetetlen korrupció.

A kamatok és minden más gazdasági adat ellenőrizhető.
Az elkúrók alatt végig az EU legszarabbjai voltunk, a környező országokhoz képest is, most meg nem.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.02.05. 10:22:46

@Netuddki.: ti egy egeszen picike tuntire se vagytok kepesek a szovjetek v. Soros segitsege nelkul

a kutya se pisal ratok

Midnight Run 2018.02.05. 10:22:55

@rallus:
Figyi itt áthúzodó folyamatok vannak, pár év gazdasági helyzet alakulásából nem tudok képet vonni. Ehhez legalább 10-15 év kell. A Fidesz kormány alatt is voltak pozítiv változások (pl. munka törvénykönyve), de én összességében nem látom, hogy előrehaladnánk, mivel az igazán kulcs kérdésekhez ők sem nyúltak hozzá, más dolgokban (pl. korrupció) még rontottak is a képen.

Ha már az inflációt és a reálbér emelkedést nézed, akkor 2002-2003 visszi a prímet, utána jön közvetlenül 2016-2017. Mégsem mondanám, hogy a Medgyessy kormány politikája jó lett volna.

Azon felül, ha a szomszéd országokhoz viszonyítjuk magunkat, továbbra is lemaradók vagyunk, nézd meg Romániát vagy Csehország növekedését.

Midnight Run 2018.02.05. 10:31:31

@Rettegek mert ballib vagyok:

Oké de közben fizetsz biztosítási adót, az ÁFA felment az EU legmagasabb szintjére, fizetsz a bankokon keresztül tranzakciós illetéket, a magánnyp-t kizsarolták a néptől. Soroljam még?

De ha már a környékbeli országokhoz való növekedést nézed, 95 és 2000 között vertük a mezőny nagy részét. Azóta csak egy negyedévben a közelmúltban.

A devizahitel elindítása Járaihoz kötődik, aki nem éppen baloldali.

De szerintem felesleges ezen vitatkozni. Én szeretnék olyan kormányra szavazni, akinél az alábbi dolgok a prioritás:

1) egészségügy rendbetétele
2) oktatás világszintre emelése
3) a korrupció megszűntetése
4) a gazdasági növekedés stabil alapokra helyezése
5) Stabil EU és nyugati orientáció

Na én ilyet nem látok a pallettán. És mielőtt baloldalisággal vádolnál, semelyik balliberális párttól sem látom ezt az elhatározottságot.

$pi$ 2018.02.05. 10:32:47

@Midnight Run: "Figyi itt áthúzodó folyamatok vannak, pár év gazdasági helyzet alakulásából nem tudok képet vonni."

"Azon felül, ha a szomszéd országokhoz viszonyítjuk magunkat, továbbra is lemaradók vagyunk, nézd meg Romániát vagy Csehország növekedését. "

Hogy egészen pontosak legyünk mástól nem fogadod el a pár éves időtartamra vonatkozó kijelentéseket, mert kényelmes egyszerűen azt mondani, hogy "az nem bizonyít semmit", ha azonban találsz valamit, ami a te igazadat látszik bizonyítani, akkor szívesen eltekintesz ettől a "pár éves" követelményedtől.

Románia növekedését emlegetni ügyes húzás. Megnézted, hogy ha mi is és ők is ezzel a sebességgel növekszünk a jövőben, akkor mennyi idő alatt érnek be minket?

$pi$ 2018.02.05. 10:36:53

@Midnight Run: "A devizahitel elindítása Járaihoz kötődik, aki nem éppen baloldali. "

Az elindítással nem is nagyon volt gond. Akkoriban európa igen sok országában bevezették, ez volt az "EU és nyugati orientáció" amit te magad követelsz.

Aztán kiderült, hogy gáz, szépen sorra megszüntették más országokban. Az mszp nem szüntette meg, mert "milyen szépen pörgeti a növekedést". Teltek múltak az évek, nem csináltak semmit. Nyolc éven keresztül semmit.

Most meg azzal mentegetitek őket, hogy "de hát a fidesz kezdte". Ja, csak akkor még nem lehetett tudni, hogy gáz lesz.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.05. 10:37:24

@Midnight Run:

Minden párt programjában szerepel mind az 5 pont. Lófaszt se tett egyik se. PL a legtöbb kórház és iskola 2002-2010 között szünt meg azt tudjuk.

A banki illetékeknek a párja pedig a privatizáció, mikor nyakló nélkül adtak el mindent, MOL részvényestrül, közüzemestül.

A devizahitel aránya 2002 alatt 5% alatt volt. 2010-re 60% fölé nőtt. És némi köze ahoz is volt, hogy a kedvezményes forint hitelt eltörölték.

Midnight Run 2018.02.05. 10:38:23

@$pi$: A román és a magyar egy főre jutó GDP-ben 15%-os most a különbség, úgyhogy ha tartod az ütemet, akkor 4-5 év múlva utolérnek minket.

Egyébként Kolozsvár reálbére már Debrecen felett van és bukaresti reálbér is jön fel a budapesti szintre.

chrisred 2018.02.05. 10:39:11

@Rettegek mert ballib vagyok: Pont így örült az egyszeri devizahiteles is, amíg 180 Ft volt a svájci frank...

Nerevaryne 2018.02.05. 10:39:56

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
A nyugat szapulását kár erőltetni. Elég megnézni, mi a különbség egy nagy magyar cég és egy nagy külföldi cég leányvállalata közt: jobb színvonal, dolgozói megbecsülés, profit, bővítés, jó munkáért fizetésemelés jár, míg a magyar cégnél Kis Jóska cégvezető hatodik nyaralója kerül felújításra abból a pénzből amiből a mocskos multi fizetést emel.

A CBA-hálózat 20 év alatt képtelen volt az egérszaros boltjait felújítani, a saját márkás termékeik továbbra is a Frissföl-kategóriában vannak, miközben átlag 20%-kal drágább minden termékük még a boltos Juli kisboltjánál is. A cégvezetők meg kitömött zsebekkel állami segítségért kunyerálnak.

Nem kirabolnak minket a nyugatiak, hanem mi kótyavetyéljük el a lehetőségeinket. A CBA lehetne egy olyan kisbolthálózat is ahol a környék termelői árusítják a termékeiket a CBA-márka alatt, mehetnének nagyobb helységbe ahol megoldható a logisztika és ahova szívesen megy be a vásárló, fizethetnének többet az eladónak hogy ne csak az jelentkezzen akinek minden mindegy, és lophatnának kevesebbet is hogy legyen miből terjeszkedni. Akkor szidhatná a Szerb kisboltos a rohadt magyar multit amiért elszipkázza a vásárlókat. De nem, mi inkább szidjuk a nyugatot amiért mindent jobban csinál és van pofája még ide is jönni.

$pi$ 2018.02.05. 10:40:50

@Rettegek mert ballib vagyok: "A kamatok és minden más gazdasági adat ellenőrizhető.
Az elkúrók alatt végig az EU legszarabbjai voltunk, a környező országokhoz képest is, most meg nem. "

Ami mérhető, abban mindenben szarabbak voltak mint a mostani kormány. Ami nem mérhető, abban mindenben baromi jók voltak.

Versenyképességi mutató, korrupció, demokrácia... mindenben sokkal jobbak voltak, amiben hasra lehet ütni.

Midnight Run 2018.02.05. 10:43:50

@Rettegek mert ballib vagyok:

A kedvezményes lakáshitelt azért is kellett eltörölni, mert rohadtul megterhelte a költségvetést. Nekem ez az ingyen osztogatott cukorka politika (Csok, lakástakarék, kamattámogatás blabla) rohadtul nem tetszik. A ciklusra ráerősít és nem a célzottak kapják végül meg, hanem a tulajdonosok/építettők.

A privatizációval nincsen baj. Nekem még a közművekkel sincs bajom, ha megfelelő szabályozás járul hozzá. A gond az, hogy nincs megfelelő szabályozás, az árak meg a politikai csaták része. Mintha mi határoznánk meg, mennyi az áram és a gáz világpiaci ára.

2018.02.05. 10:44:36

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: azon emberek számláját, akik épp útban voltak: gazdálkodók, trafikosok, plakátosok, könyvkiadók, stb.. tudom, bircafalváról, bulgáriából nehezen látszik, de igenis érinti a kisembereket, csak mindig 1-1 csoportot.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.05. 10:46:02

@$pi$:

Hogyne mérnék.

Soros cégei mást se csinálnak csak ezeket mérik.

2006.10.23-án pl olyan demokratikusan ütötték Gyurcsány beazonosíthatatlan rendőrei az ellenzékieket hogy csuda, a méréseik szerint.

$pi$ 2018.02.05. 10:48:24

@Nerevaryne: "Nem kirabolnak minket a nyugatiak, hanem mi kótyavetyéljük el a lehetőségeinket. "

A felállás a következő: a magyar vállalkozó nyereségadót fizet. A "multi" elköltségeli külföldi vállalatai felé a nyereséget és ott fizet adót, ahol kevesebbet kell fizetnie. A Tesco például minden évben cirka 50 milliárd forint után nem fizet nyereségadót. Papíron annyi a nyeresége, mint egy négy fős magyar Kft.-nek.

Erre azt mondod, hogy jobb termékeket, olcsóbb árakat, jobb kiszolgálást kell csinálni mint a Tesco, mert akkor majd legyőzöd őket.

Tehát azt mondod, hogy aki a futópályán húsz méter hátránnyal indul, annak be kéne fognia a pofáját és gyorsabban futnia mint az ellenfele? De *sokkal* gyorsabban ám, mert eleve le van maradva, mi?

2018.02.05. 10:48:55

@Rettegek mert ballib vagyok: haha.. tipikus narancskomcsi... ne legyen IMF hitel(ami a legolcsóbb), mert a vezérnek akkor szóltak, hogy nem tőzsdézni kéne belőle, hanem az adósságot rendezni :)
hatott az agymosás. a szokásos bullshitet tudod csak te is nyomni, amit épp a pártirodában kiadnak.

Jakab.gipsz 2018.02.05. 10:50:29

Elegem van a következmények nélküli országból!
Nekem is!

Van itt néhány tipp.

Kérdezzük meg azt a fickót aki elmutyizta Kádár-népének az aranyát, - ezt mond csak még is hogyan gondoltad?

És mond mennyi a nyugdíjad?

Ha eleged van azt is mond meg, hogy hol húzzuk meg a vonalat.

Kiknél, Kivel kezdjük, Marxkarcsikával vagy R. Popperkarcsikával?

Esteleg Sorosgyurinál és az Ő Nyitott Társadalmával.

Ezt a nagy filantrópiát még is hogyan gondoltátok el?

Midnight Run 2018.02.05. 10:51:46

@$pi$: Nyilván sok előnye van a multinak, a magyar cégekhez képest. Egyébként adózni sokszor inkább nálunk adózik, mert itt alacsonyabb a TÁNYA.

Tessék összeszedni magukat a CBA-nak. Az igénytelenség (a Tesco is az egyébként) az nem az adó vagy tőkeelőnyből fakad.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.05. 10:52:32

@okostojas007:

Ma jóval olcsóbb piaci alapon a hitelfelvétel, mint az IMF úgynevezett kedvezményes hitele, akik viszont cserébe diktátumot adtak, a külföldi érdekek kiszolgálása végett.

2018.02.05. 10:54:32

@$pi$: a tesco az pont jó példa, mivel a csőd szélén van. Várhatod a csodabevételt a tesco-tól, de jelenleg annak örülnek, ha nem ráfizetés. Ami most pörög az az ALDI, LIDL közepes méretű boltok, ez látszik náluk a fizetésekben is.
Nem indulnak hátránnyal. Nekik készültek a narancskommunista különadók, trükkös törvények, hogy a külföldi multikat cseszegessék. Ezért mentek csődbe CBA-k és COOP-ok százai, mert kontraproduktiv lett a trükközés.

$pi$ 2018.02.05. 10:55:45

@okostojas007: "haha.. tipikus narancskomcsi... ne legyen IMF hitel(ami a legolcsóbb),"

1. Közismert hazugság, hogy az IMF hitel olcsó volt. Nem volt az, pláne nem volt a legolcsóbb.

2. Rövid lejáratu hitelt vett fel az mszp, ne a fideszt hibáztasd, hogy visszafizette.

3. Ha a "tőzsdés" dolgon a MOL részvények megvételét érted, akkor bakot lőttél, azt éppen IMF hitelből vettük és az IMF-nek semmi baja nem volt vele.

4. Az IMF-nek nem volt baja a fidesz kormánnyal, az IMF-nek az MSZP kormánnyal volt baja, ezért került hatalomra Bajnai, ebbe bukott bele Gyurcsány. Vissza akarta csempészni a 13. havit meg újra osztogatni kezdett volna, amikor a megszorítások ellen tüntettek. Egyből repült is.

incognito ergo sum 2018.02.05. 10:57:29

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Birka -- attól, hogy TE korrupt vagy, még nem biztos, hogy mindenki korrupt.

Attól, hogy te pénzért kommentelsz, még nem biztos, hogy mindenki pénzért kommentel.

2018.02.05. 10:58:48

@Rettegek mert ballib vagyok: sok párt lapot olvasol, nézz szét a nagyvilágban... Az IMF hitel(keret), amit a vezérednek le se kellett volna hívnia... Akkor az IMF volt a legolcsóbb. A 30 évvel ezelőtti kenyér árát sem hasonlítod a mostanival. Ja, a hülye vezéred tőzsdézett az IMF hitelből, és szóltak, hogy nemkéne... Micsoda nyugati érdekek.. hűha.

$pi$ 2018.02.05. 11:02:38

@okostojas007: "a tesco az pont jó példa, mivel a csőd szélén van. Várhatod a csodabevételt a tesco-tól, "

1. Nem az elmúlt két évről, hanem az elmúlt cirka két évtizedről beszélek.

2. Nem bevételt várok, még csak nem is nyereséget. A meglévő nyereség után nem fizettek nyereségadót, nem az volt a baj, hogy nem volt bevételük vagy nyereségük.

3. Az ugye megvan, hogy a tesco csak egy példa volt?

"de jelenleg annak örülnek, ha nem ráfizetés."

A tesco magyarországon az elmúlt cirka 20 évben nem volt nyereséges, azaz minimális nyereséget mutattak ki. Minden év végén reppent 50 milliárd svájcba.

"Ami most pörög az az ALDI, LIDL közepes méretű boltok, ez látszik náluk a fizetésekben is.
Nem indulnak hátránnyal."

Leírtam az érveimet. Vitatkozhatsz velük, de az "nem, nem így van" nem érv.

"Nekik készültek a narancskommunista különadók, trükkös törvények, hogy a külföldi multikat cseszegessék."

Megpróbálták kisajtolni a nyereségadót a multikból, akik az mszp alatt vígan adózgattak svájcban. Miután nem nagyon sikerült a kormány levitte a nyereségadót 9%-ra, hogy itt fizessenek adót. A fél EU itt nyöszörgött, hogy ilyet nem lehet.

"Ezért mentek csődbe CBA-k és COOP-ok százai, mert kontraproduktiv lett a trükközés. "

Súlyos kijelentés, kezdheted érvekkel alátámasztani. Hogy lehet, hogy a tesco a becsület lovagja, mert majdnem tönkremegy a CBA meg erkölcstelen csaló mert majdnem tönkremegy? Úgy, hogy az egyiket kedveled, a másikat meg nem.

incognito ergo sum 2018.02.05. 11:02:59

@$pi$:

ha már hitel... az Orbán Viktor által kötött szerződés értelmében az új paksi erőművet 10 milliárd eurós orosz hitelből építjük. A hitel kamata lépcsős, 4 - 4.5 - 5%

a magyar állam mindenközben a tőkepiacon 2% kamatra jut hosszúlejáratú devizahitelhez.

a 2% és a lépcsős kamatozású orosz hitel közötti különbség csak a kamatokban 3 milliárd dollár. Orbán Viktor ennyi pénzt dob ki az ablakon.

éljen és virágozzék a magyar és szovjet nép megbonthatatlan seggbekúrása.

2018.02.05. 11:04:55

@$pi$: 1. a legolcsóbb volt akkor, mivel senki más se adott az országnak egy árva fillért sem.
2. ezért vett fel a vezéred még többet, amivel tőzsdézni kezdett, mert olyan szar volt a kondiciója
3. az IMF pont emiatt szólt, hogy nem részvényeket kéne venni, hanem az adósságokat rendezni
4. hogyne lett volna, te valami párhuzamos valóságban élsz? gyurcsány a beszédébe bukott bele, mert utána megrendült a bizalom. nameg az se segített, hogy a narancsos csőcselék szétverte a várost, a fideszesek meg hergelték a népet, bontották a kordont. milyen vicces, most ha csak egy zászlót lengetsz, egyből elvisznek. Akkor a város szétverése is belefért.
viktorkát egész addig nem zavarta az IMF, amíg nem szóltak neki, hogy az nem a saját pénze, és adósságrendezésre kéne költenie.

Midnight Run 2018.02.05. 11:06:43

@$pi$: Nyilván nagy adókedvezményt adunk nekik, de mintha a mostani kormány pont ugyanezt csinálná. A fél kecskeméti Mercedes gyár a mi adónkból épült.....

$pi$ 2018.02.05. 11:07:00

@okostojas007: "Az IMF hitel(keret), amit a vezérednek le se kellett volna hívnia..."

Szerintem a fidesz nem hívott le IMF hitelt, azt a Bajnai kormány már lehívta:

"Magyarország 2008-ban kapott 20 milliárd eurós hitelkeretet az IMF-től, s az állam a hitel egy jelentős részét lehívta, de nem használta fel, így abból kicsivel több mint 3 milliárd euró még rendelkezésre áll."

www.origo.hu/gazdasag/hirek/20110524-imf-hitel-lesz-a-fedezete-a-szurgut-reszvenyek-felvasarlasanak.html

Szóval megint ballib propaganda "vezérezéssel".

"és szóltak, hogy nemkéne..."

Nem, nem szóltak, semmi bajuk nem volt vele.

"Az IMF nem kötötte meg, hogy a fel nem használt, de lehívott pénzt mire fordíthatja Magyarország, így nincs akadálya a tranzakciónak erről az oldalról."

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 11:07:11

@Nerevaryne:

A gond az, hogy az általad leírtak ENGEM erősítenek.

Nyilván jobbak a körülmények, ha több a pénz. Ki mondott mást?

chrisred 2018.02.05. 11:07:59

@Rettegek mert ballib vagyok: A diktátum az volt, hogy a közszféra béreit be kellett fagyasztani (a képviselôk és a kinevezett politikai vezetôk kivételével most is azon a szinten vannak, mint 2008-ban), és a 13. havi nyugdíjat el kellett törölni (most sincs). Mi a probléma az IMF diktátummal?

$pi$ 2018.02.05. 11:09:03

@Midnight Run: "Nyilván nagy adókedvezményt adunk nekik, de mintha a mostani kormány pont ugyanezt csinálná. A fél kecskeméti Mercedes gyár a mi adónkból épült....."

A elköltésgelés nem adókedvezmény. Húsz éven keresztül kreatív könyveléssel kihozni , hogy a vállalatnak nincs nyeresége nem adókedvezmény.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 11:09:23

@okostojas007:

Nincsenek ilyen emberek. A megszorítás egyes rezsicégeket, bankokat, manyupcápákat, s más gazembereket érintett, ami pozitívum a nép számára.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 11:11:59

@incognito ergo sum:

Sose voltam olyan pozícióban, hogy korrupt lehessek. Egész életemben egyszerű proletár voltam.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 11:13:08

@incognito ergo sum:

S sose fejtettem ki közéleti tevékenységet pénzért, sose voltam profi politikus. Egyszer szerettem volna lenne, a 90-es évek közepén, de ma már nagyon örülök, hogy nem sikerült.

2018.02.05. 11:16:31

@$pi$: ok, tehát a tesconak alacsonyabb a nyereségadója, de cserébe 10 milliárd különadót fizet.
A keleti CBA boltok jelenlegi nyeresége 15.9 millió volt 1-2 éve, és most magyarázhatod, hogy ők mennyivel többet dobtak a kasszába.

chrisred 2018.02.05. 11:16:31

@$pi$: Az IMF hitelbôl bocsátottak ki devizaalapú államkötvényeket a lejáró kötvények finanszírozására, mert a gazdasági válság idején forintalapú kötvényt csak irreálisan magas kamattal lehetett volna kibocsátani. Azóta a válság végetért, a világpiaci kamatkörnyezet a nulla környékére ment le, így az akkori államkötvényeket forintalapú kötvényekkel lehetett refinanszírozni.

$pi$ 2018.02.05. 11:16:52

@okostojas007: "2. ezért vett fel a vezéred még többet, amivel tőzsdézni kezdett, mert olyan szar volt a kondiciója"

Butaság.

"3. az IMF pont emiatt szólt, hogy nem részvényeket kéne venni, hanem az adósságokat rendezni"

Soha sem tette.

"4. hogyne lett volna, te valami párhuzamos valóságban élsz? gyurcsány a beszédébe bukott bele, mert utána megrendült a bizalom."

Soken ezt hiszik. Csakhogy a beszéde kikerülése után volt bizalmatlansági szavazás, nyertesen jött ki belőle, sikerült stabilizálnia a hatalmát.

Utána voltak a bártüntetések a közalkalmazottaktól. Utána jött, hogy sumákba elkezdte visszapuhítani a megszorításokat, amiket az IMF megkövetelt. Utána volt itt az IMF bizottsága felülvizsgálaton. Ahogy hazamentek két hétre rá lemondott. Jött Bajnai, végigcsinálta a megszorításokat.

Elég világos szerintem, hogy mi mi történt.

2018.02.05. 11:19:45

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: szokásos hazudozásod. csak egy példa: a trafikosztás előtt 50.000 trafik volt, most államilag szabályzottan 20.000 körül. 30.000 család megélhetése ment tönkre 1 nap alatt, és a maradék helyek jó részét is fideszes cimborák kapták. Persze tudjuk, ez senkit se érintett birkafalván. Sőt, a szerencsésebbek, a 20 éve üzemelő bejáratott trafikjukba visszamehettek alkalmazottként, csak egy fideszes komcsinak kellett leadni a bevételt. Micsoda lehetőségek, amik nem is érintettek senkit se, igaz?

Attilajukkaja 2018.02.05. 11:23:40

@Rettegek mert ballib vagyok:
"Az elkúrók alatt mindenkinek rosszabb volt, és ezért győz a Fidesz."
Nagyon jól tudod, hogy ez nem igaz. Mégis nyomod a kormánypropagandát. Lám, vettél is magadnak egy új lakást!!!! Gratula!

arty1977 2018.02.05. 11:23:58

@Rettegek mert ballib vagyok: az elkúrok alatt volt egy világválság. nyilván marginális következményekkel (szerinted).

az államadósság masszívan nő 2010 óta (is), csak amellett eltűnt 12 év manyup megtakarítása és mondjuk 5-6 mrd devizatartalék is.

valóban lényegtelen, hogy a strabag lop-e vagy a mészaros, de az nem mindegy, hogy előbbinek minimális esélye volt azért bitóra kerülni, ma a mészaros-klánnak semmi. (ügyészség-kúria-bíróság nagyrészt a fideszmafiába tagozódva, ugye...)

2018.02.05. 11:24:30

@$pi$: "butaság" ez aztán érv, hazudozol összevissza. Legalább olyat ne hazudj, ami 2 perc alatt megtalálható.
www.origo.hu/gazdasag/hirek/20110524-imf-hitel-lesz-a-fedezete-a-szurgut-reszvenyek-felvasarlasanak.html

2018.02.05. 11:25:50

@okostojas007: 15 mrd volt, ami 6,6ra esett

$pi$ 2018.02.05. 11:25:58

@okostojas007: "30.000 család megélhetése ment tönkre 1 nap alatt,"

Ez igencsak elképzelhetetlen. Kizártnak találom, hogy volt 50.000 olyan bolt, ami kimondottan cigit árult, ezekbe szerintem beleszámoltad a tesco pénztárakat meg az újságosbódékat is.

Attilajukkaja 2018.02.05. 11:27:58

@Rettegek mert ballib vagyok:
"Az elkúrók alatt végig az EU legszarabbjai voltunk, a környező országokhoz képest is, most meg nem."
Miben nem?

Otto Skorzeny 2018.02.05. 11:27:58

@Rettegek mert ballib vagyok: Hellóka! Csak szólok, hogy a hozamgörbék és kamatok meghatározásánál az MNB csak alkalmazkodni tud a világgazdasági környezethez. Szóval ezt igazából egyik kúrmánynak sem lehet megköszönni vagy nem megköszönni. Ha 2.1% lakáshiteled van az azt jelenti, hogy éves változókamattal kaptad, ami jövőre már jó eséllyel 3% lesz, két év múlva pedig 4-5% is lehet, (hosszú távon pedig határ a csillagos ég) mivel megkezdődtek a kamatemelések az USAban és majd az EUban is idén, amiből mi sem fogunk kimaradni. Persze majd akkor megint itt állunk letolt gatyával amimor egy csomó ember csak pislogni fog, hogy miért emelkedett meg 20-30ezerrel a törlesztője.

$pi$ 2018.02.05. 11:30:11

@okostojas007: "azudozol összevissza"

Én is ezt a cikket hoztam bizonyítéknak, jobb lett volna, ha elolvasod mit idéztem belőle. A cikk világosan leírja, hogy a pénz már le volt hívva, nem a fidesz kormány hívta le. A Bajnai kormány által már lehívott pénzből vették a MOL részvényeket.

$pi$ 2018.02.05. 11:32:38

@Otto Skorzeny: "Csak szólok, hogy a hozamgörbék és kamatok meghatározásánál az MNB csak alkalmazkodni tud a világgazdasági környezethez. "

Jó érv. Az mszp alatt is csak alkalmazkodtak, azért volt 12% körül az alapkamat, mint... mint hol is? Hol volt 12% az alapkamat, amihez mi igazodtunk?

$pi$ 2018.02.05. 11:33:52

@arty1977: "az elkúrok alatt volt egy világválság. nyilván marginális következményekkel"

Az elkúrás 2006-ban csúcsosodott. Hol volt akkor még a világválság?!

$pi$ 2018.02.05. 11:37:10

@chrisred: "Az IMF hitelbôl bocsátottak ki devizaalapú államkötvényeket"

Mondjuk ennek a mechanizmusát kifejthetnéd. :)

"az akkori államkötvényeket forintalapú kötvényekkel lehetett refinanszírozni"

Pontosan! Ezért nem értem miért követelik egyesek, hogy most miért nem IMF kölcsönön élünk. :D

$pi$ 2018.02.05. 11:40:18

@Otto Skorzeny: "két év múlva pedig 4-5% is lehet"

Gyurcsány a két lábát odaadta volt, ha 4-5% lett volna a lakáshitelek kamata. Még 10%-ért lemondott volna egy két ujjáról.

Na látod ez a különbség: a fidesz kormány idején a rémhír is jobban hangzik mint az mszp kormány idején a legrózsaszínűbb propagandaígéret. :D

H?P? 2018.02.05. 11:40:40

" A döntést nehezíti, hogy a végeredményében kudarcos következmények nélküli országnak kétségtelenül vannak átmeneti eredményei. "

Ja tenyleg vannak kisebb eredmenyek, mint peldaul, hogy a liberalisok altal rank hozott polgarhaboru kozeli allamcsodbol, a teljes gazdasagi megsemmisulesbol, egy eros gyorsan fejlodo, biztonsagos orszagot epitettek.
Atmenetileg a kovetkezo 50-100 evre megfelel.

chrisred 2018.02.05. 11:41:57

@$pi$: Ez csak Fletó beszédére alapozod? 2006-ban még bôven lett volna lehetôség csökkenteni a kockázati tényezôket, sem az államháztartási hiány, sem az államadósság nem volt kezelhetetlen mértékû.

chrisred 2018.02.05. 11:43:34

@$pi$: Az IMF hitel volt a kötvénykibocsátás fedezete.

Otto Skorzeny 2018.02.05. 11:43:59

@$pi$: rémhír? Tényeket nem szoktam rémhírként kezelni. Mindenesetre, nekem Gyurcsány=Orbán, ugyanolyan kártékony mindkettő, ettől függetlenül engem nem zavar ha valamelyik valagát fényezed. ;)

chrisred 2018.02.05. 11:46:39

@chrisred: Bocsánat, a kötvényvisszavásárlás fedezete.

chrisred 2018.02.05. 11:54:19

@$pi$: Ja, fôleg akkor adta volna oda ilyen kamatszintért, amikor a FED kamatlába 7℅ körül volt. :)

$pi$ 2018.02.05. 11:55:15

@chrisred: "Ez csak Fletó beszédére alapozod? 2006-ban még bôven lett volna lehetôség csökkenteni a kockázati tényezôket,"

Tehát azt állítod, hogy elkúrták ugyan, de később még jobban elkúrták? Vagy azt, hogy Gyurcsány elvtárs hazudott, amikor azt mondta, hogy elkúrták?

"Az IMF hitel volt a kötvénykibocsátás fedezete."

Aha, értem. Nem, nem ez történt. Az IMF hitelből finanszírozták az államháztartást és így nem kellett (annyi) kötvényt kibocsájtani. Meg bankot mentettek belőle.

"A költségvetési hiány fedezésére 2008-ban 262 milliárd forintot, 2009-ben mintegy 470 milliárdot, 2010-ben pedig 327,6 milliárdot költöttek, a 2009-es bankmentő csomagra 511,5 milliárdot fordítottak (bár ezt később a bankok visszafizették), 770 milliárdot vitt el a 2009-ben lejárt állampapírok finanszírozása és 567 milliárdot az állampapírok visszavétele, de jutott még 498,6 milliárd forint a 25 százalékos Mol-részvénycsomag megvásárlására is."

hvg.hu/gazdasag/20160405_imf_hitel_visszafizetes

$pi$ 2018.02.05. 11:56:23

@chrisred: "Bocsánat, a kötvényvisszavásárlás fedezete. "

Igen, egy része erre ment. Azaz az államháztartási hiányt fedezték vele.

$pi$ 2018.02.05. 11:58:28

@chrisred: "Ja, fôleg akkor adta volna oda ilyen kamatszintért, amikor a FED kamatlába 7℅ körül volt. :) "

Bármikot odaadta volna. Nem mentek 6% alá.

www.eco.hu/wp-content/uploads/2015/06/jegybanki-alapkamat-alakul%C3%A1sa-Magyarorsz%C3%A1gon.jpg?108943

$pi$ 2018.02.05. 12:01:11

@Otto Skorzeny: "rémhír? Tényeket nem szoktam rémhírként kezelni. "

Tehát tény, hogy pár év múlva 4-5% lesz a kamat? Vicces.

"Mindenesetre, nekem Gyurcsány=Orbán,"

Ige, és ebben nincs igazad. Az mszp sokkal rosszabb volt.

"ugyanolyan kártékony mindkettő, ettől függetlenül engem nem zavar ha valamelyik valagát fényezed. ;) "

Nem mondtam egy szóval sem, hogy a fidesz hű de jó. Azt mondtam, hogy az mszp volt sokkal rosszabb. Nagyon rosszak voltak mindenben.

Ebben a dologban megegyezik az álláspontunk Gyurcsány elvtárssal. ;)

chrisred 2018.02.05. 12:11:38

@$pi$: Ahogy a FED kamatlába sem volt a mostanival összehasonlítható a 2009-es kamatvágás elôtt.

elemzeskozpont.hu/fed-alapkamat-merleg-foosszeg-alakulasa

$pi$ 2018.02.05. 12:19:34

@chrisred: Okés, tehát azért volt nálunk 12% a kamat, mert a fednél 6% körül volt. Amikor meg nálunk 7% volt a kamat az azért volt, mert a fednél 6% körül volt.

Nem is tudtam, hogy a magyar kormánynak semmi hatása nem volt az egészre csak az amerikaiak csinálták. Hát akkor nincs gond, akkor nem is kúrták el. Nagyszerű!

chrisred 2018.02.05. 12:37:00

@$pi$: Teljesen rajtad áll, hogy a rendelkezésre álló tényekbôl milyen következtetéseket vonsz le. Itt kizárólag a jegybanki alapkamatról volt szó, amit nem a mindenkori kormány határoz meg.

$pi$ 2018.02.05. 12:50:15

@chrisred: "a jegybanki alapkamatról volt szó, amit nem a mindenkori kormány határoz meg"

Úgy van, de a jegybank környezetét az ország gazdasága határozza meg. A törvényeket is a parlament hozza, ami alapján a jegybank monetáris tanácsa dönthet.

Jobb halottnak lenni mint libsinek ! 2018.02.05. 12:52:19

"Elegem van a követ­kez­mények nélküli országból"

Jo hirem van a postolonak, most lesz kovetkezmeny.

Aprilis 9-en . A DUNABA LOVETJUK AZ OSSZES MOCSKOS HAZAARULO SOROSBERENC LIPSIT.
(az indexes blog kommentelokkel kezdjuk)

2018.02.05. 12:58:30

@$pi$: Mi lehet az oka annak, hogy a legtöbb ember nem olyan országra és életszínvonalra vágyik mint Romániában, Afganisztánban vagy Peruban, hanem olyanra mint Ausztria, Kanada, Svájc.
Szerintem a legnagyobb gond az, hogy megelégszünk ezzel a fospocsolyával, mert mennyivel jobban élünk mint a szírek, de én inkább a portugáloknál szeretnék jobban élni.
Ha nem lopnának annyit, talán volna esélyünk, de lehet, hogy nem, mert a magyarok nem alkalmasok egy jobb életre...

2018.02.05. 12:59:35

@Jobb halottnak lenni mint libsinek !: Alig várom!!! De remélem lesztek olyan bátrak, hogy a másik félnek is adtok fegyvert...

$pi$ 2018.02.05. 13:03:47

@Geza vagyok: "Ausztria, Kanada, Svájc"

Igen, de a legtöbb ember azt várja, hogy majd valaki más megcsinálja a Svájcot nálunk is.

"Ha nem lopnának annyit"

Kizártnak tartom, hogy csak azért nem vagyunk Svájc, mert nálunk lopnak. Ez amolyan néphülyítés, amit a baloldal nyom, nem tudom komolyan venni.

2018.02.05. 13:25:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: nem az volt a kérdés, hogy támogatod e, hanem az, hogy történt e ilyesmi. Igen történt. Tehát mégiscsak hatással volt az elvtársaid lopása az egyszerű emberek életére. (jelen esetben közvetlenül, áttételesen meg folyamatosan)

2018.02.05. 13:30:37

@$pi$: nem hívták le, hanem keretet kértek. viktorka szórta el, és emiatt lett a balhé az IMF-el. Ha van egy hitelkártyád 250k-s limittel, az nem azt jelenti, hogy felvettél 250k-t, hanem azt, hogy van rá lehetőséged. Bajnai a lehetőséget adta meg, viktorka meg élt vele. Utána meg ment a hiszti, hogy mit merészel az IMF beleszólni, hogy ő éppen mit shoppingol. A lakáshitelt se költheted sportkocsira.
www.vg.hu/gazdasag/orban-tudta-hogy-nehez-evek-jonnek-megis-felhasznalta-az-imf-hitelt-349667/

Nerevaryne 2018.02.05. 13:45:21

@$pi$:
"A felállás a következő: a magyar vállalkozó nyereségadót fizet."

És erre az a válasz, hogy a maradékot gyorsan zsebre kell tenni nehogy az is "elvesszen"? A CBA konkrétan annyi állami támogatást kapott az elmúlt két ciklusban, hogy a Tesco-húzást simán meg tudná csinálni Bulgáriában, de lerohadt bolthálózatra ott sincs kereslet, így nehéz.

De ne ragadjunk le a bolthálózatoknál, a nyereség visszaforgatása általános visszatetszést kelt a hazai vállalkozói rétegben, mindenki gazdagabb akar lenni a vállalkozó havernál, ez a fontos.

"Erre azt mondod, hogy jobb termékeket, olcsóbb árakat, jobb kiszolgálást kell csinálni mint a Tesco"

A CBA-nak nem a Tescoval kell versenyezni, hanem Juli néni kisboltjával, de erre sem képes, mert 30 négyzetméterre pakolják be a fél tesco kínálatát, drágábban, a pénztárosok bunkók az árúk meg silányak. Ha sikerült Juli nénit legyőzni (nem nagy mérce) akkor lehet majd versenyezni a Lidl-lel meg a Sparral, és ha ott is jól megy majd akkor lehet a Tescora nézni. A CBA ne akarjon Tesco lenni mert nem az. Ez is egy olyan általános szemlélet amit el kéne felejteni. Itthon sem sikeres vállalkozás ne akarjon Mercedes lenni.

"Tehát azt mondod, hogy aki a futópályán húsz méter hátránnyal indul, annak be kéne fognia a pofáját és gyorsabban futnia mint az ellenfele?"

Nem, aki 20 méter hátránnyal indul az ne az előzésen gondolkodjon hanem a felzárkózáson. Az állami támogatás amit a hazai vállalkozások helyzetbe hozására költünk az EU-val karöltve pontosan ezt hivatott segíteni. A Tesco ugyanis nem kap se állami, se EU-s pénzeket infrastruktúra-fejlesztésre sehol. Adókedvezményt kaphatnak ha terjeszkednek, de az ahhoz fasorba sincs. Mégis mi történik? Az EU-s keretet szétlopjuk, megvalósításra alig marad valami, hiszen arra való. 200 oldalon taglaljuk, hogy a 10 milliárdos támogatásból végül hogy lett csak egy új fagyasztó megvéve, a vállalkozás meg rohadjon meg, a célját elérte, bevonzott egy EU-s pályázatot, a vállalkozó már nyert. Ha 5 év múlva becsődöl mindegy, úgyse boltot akart üzemeltetni hanem gyorsan meg akart belőle gazdagodni.

Nerevaryne 2018.02.05. 13:52:51

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: És megtiltotta valaki a magyar vállalkozásoknak, hogy az állami és EU-s támogatásokat a saját számlájuk gyarapítása helyett a vállalkozásokra költsék? Csak mert úgy viselkednek. Pénz van a magyar piacon is, csak mások a prioritások.

chrisred 2018.02.05. 14:02:08

@Jobb halottnak lenni mint libsinek !: Kommenteltél egy indexes blogban, aláírtad a saját halálos ítéletedet. :)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 14:07:16

@okostojas007:

Minden hatással van mindenre.

Ezért választunk a Fidesz és a ballibek közt, melyik hatása negatívabb, s arra nem szavazunk.

Te nem így látod?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 14:10:50

@Nerevaryne:

Nincs erre pénz. Ezen az alapon versenyezzen az 50-éves amatőr focista a 20-éves profival, s győzzön a jobb!

Attilajukkaja 2018.02.05. 14:11:47

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"Ezért választunk a Fidesz és a ballibek közt, melyik hatása negatívabb, s arra nem szavazunk."
A magyar emberek többségének fogalma sincs, mi mire van pozitív vagy negatív hatással.

Hohó60 2018.02.05. 14:28:36

@chrisred:

2008 novemberében az MNB alapkamat 11%-ra nőtt. A Fed-é meg 2%-ra csökkent...
Tehát a kamat nem párhuzamosan mozog, mint ahogyan itt tódítjátok, henem összefüggésben áll egy ország gazdasági teljesítményével.
Mivel Gyurcsány-Bajnai csődbe vitte az országot, a kamat nálunk felfelé ment, miközben a Fednél meg csökkent.
Miután a Fidesz a bel- és külföldi internácik huhogása, gáncsolása, hazudozása ellenére vissza tudta fordítani a csődőt (manyup baromság megszüntetése, költségvetési fegyelem, stb...), a piac beállította a magyar alapkamatot a párhuzamosan mozgó pályára.
Elképesztő, mit erőlködtök itt össze, hogy az elkúrókat kimosdassátok a szarból. Mission impossible...

$pi$ 2018.02.05. 14:30:55

@okostojas007: "nem hívták le, hanem keretet kértek"

A fidesz kormány egy fillért sem hívott le az IMF hitelből. Én erre idéztem bizonyítékot, ha cáfolni akarod, akkor idézz valakit vagy hagyd a fenébe. Az, hogy ismételgeted a hiedelmeidet nem ér semmit.

"Utána meg ment a hiszti, hogy mit merészel az IMF beleszólni, hogy ő éppen mit shoppingol."

Nem szólt bele az IMF, erre is hoztam idézetet.

"A lakáshitelt se költheted sportkocsira."

A személyi kölcsönt meg arra költöd, amire akarod. Az IMF ilyen volt, nem volt előírva, hogy mire költhetjük. Erre is hoztam idézetet.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 14:32:44

@Attilajukkaja:

Pedig ez nem így van. Az emberek valami alapján szavaznak, s az emberek 90-95 %-a nem pártprogramok, eszmék alapján szavaz, hanem érzések alapján: azt figyelembe véve mit érez pozitívnak és negatívnak.

$pi$ 2018.02.05. 14:33:18

@Hohó60: "henem összefüggésben áll egy ország gazdasági teljesítményével."

Pontosan. Tegyük hozzá még, hogy az mszp idejének jó részében az MNB-nek árfolyamcélja volt, azaz arra használta az alapkamatot, hogy erős forintot teremtsen. Vagyis inkább csak próbálta használni, de aztán az mszp belátta, hogy ez nem megy és megszüntette az árfolyamcélt.

Hohó60 2018.02.05. 14:35:45

@Attilajukkaja:

"A magyar emberek többségének fogalma sincs, mi mire van pozitív vagy negatív hatással"

Legalábbis ezt szetetné elérni a szadeszmp-s propaganda a folyamatos hazudozással, dezinformációcal.
A Fake News igazi hazája Magyarország, sehol a világon nem hazudik ilyen mértékben és ennyire arcátlanul az internáci siserehad, pedig máshol is nagyon odateszik magukat...

$pi$ 2018.02.05. 14:36:29

@Attilajukkaja: "A magyar emberek többségének fogalma sincs, mi mire van pozitív vagy negatív hatással. "

Azt tudja, hogy a kölyke ingyen kap enni az iskolába, hogy a gáz ára csökkent, hogy a segély dupláját megkapja közmunkára, a másik tudja, hogy adókedvezményt kap, csökkent az SZJA, hogy egyszerűsített adózással vállalkozó lett.

A ballib mantra az, hogy az emberekkel ki van cseszve, csak nem veszik észre, de az emberek azért a számukra fontos dolgokat észreveszik.

Attilajukkaja 2018.02.05. 14:39:33

@Hohó60:
"ezt szetetné elérni a szadeszmp-s propaganda a folyamatos hazudozással, dezinformációcal."
Miből gondolod?
Olvass:
nadfedeles.blog.hu/2018/02/03/a_videki_elet_arnyoldalai

Hohó60 2018.02.05. 14:41:09

@$pi$:

Ahogy ezeket a jóembereket olvasom, mindig el tudok képedni. Hihetetlen, miket hordanak össze, a legalapvetőbb tényeket is letagadják, be kell bizonyítani, hogy a Nap nem nyugaton kél.

javított állomány 2018.02.05. 14:41:24

@Attilajukkaja: De hálát rebeghetünk az Úrnak hogy te itt vagy nekünk. A vátesz a fároszi világító torony.Elefántcsonttornyú aki Attila meg a jukjának a kajája, belvárcsávó az ötker királya.Aki max huszadmagával megváltaná a világot a blogszférában, akik csak a javunkat akarják.De mi bőgatyások, pálinkaivók nem adjuk. MÉG EGYSZER NEM!

$pi$ 2018.02.05. 14:41:34

@Nerevaryne: "Nem, aki 20 méter hátránnyal indul az ne az előzésen gondolkodjon hanem a felzárkózáson."

Ó, akkor az egyenlő pályák-egyenlő esélyek már nem is olyan fontos?

"mert 30 négyzetméterre pakolják be a fél tesco kínálatát"

Vegyük észre, hogy lesz.rom a CBA-t is meg a tescot is. Egy példa volt arra, hogy miért vannak kivételezett helyzetben a multik. Értetted jó, nem értetted az is jó.

Az, hogy "ellopják" meg "miért nem annak adnak kedvezményt akinek én adnék" nem nagyon tud érdekelni. Ilyen hozzászólásokból 12 egy tucat és nem vezetnek sehova.

Attilajukkaja 2018.02.05. 14:42:45

@$pi$:
"Azt tudja, hogy a kölyke ingyen kap enni az iskolába, hogy a gáz ára csökkent"
Azt is tudja, hogy mindez csak propaganda. Nem igaz.

"A ballib mantra az, hogy az emberekkel ki van cseszve, csak nem veszik észre, de az emberek azért a számukra fontos dolgokat észreveszik."
Pontosan! Az a baj, hogy annyira ki van lúgozva az agyuk, annyira meg vannak félemlítve, hogy ennek ellenére sem mernek a Fidesz ellen szavazni.

$pi$ 2018.02.05. 14:46:34

@Hohó60: "Ahogy ezeket a jóembereket olvasom,"

Van egy kis mantrakészletük, a lényeg, hogy mindenre lehessen valami egyszerűt mondani.

Nő a GDP? Mer' az Eu támogatás nélkül nem nőne.

Olcsóbb a gáz? Mer' a világpiac.

Elkúrták? Nem is, gazdasági válság volt.

Ezek nem érveket akarnak, nem a vitát akarják megnyerni, van egy hitük és azt kell megvédeniük buta panelekkel. Ha egyértelműen ostobaság az a frappáns visszavágás az egyáltalán nem baj, ha hisz benne megteszi.

Ezeknek a paneleknek a célja nem az, hogy téged meggyőzzenek, hanem az, hogy saját magukat meggyőzzéklk arról, hogy *mindenben* nekik van igazik.

$pi$ 2018.02.05. 14:48:30

@Attilajukkaja: "Azt is tudja, hogy mindez csak propaganda. Nem igaz."

Tehát nem igaz, hogy egy csomóan ingyen kapnak az iskolában enni. Értem. Ilyenek mondogattok és mégsem rátok szavaznak? MInd szembe jön ugye? :D

Nerevaryne 2018.02.05. 14:53:05

@$pi$: Értem én, hogy példa volt, az enyém is az volt, megfogadhattad volna a saját tanácsod. A CBA és a Tesco közötti párhuzam nagyon jól lefesti a magyar vállalkozás vs. nyugati szemét multi közti különbségeket a hazai vállalkozói szektorban.

Piacon egyenlő esély nincs, nem tudom ezt honnan vetted. Ez nem az ovi ahol a retardált kisgyereknek is adni kell esélyt. Főleg azért nem, mert a retardált kisgyerek nem lesz érettségizett attól, hogy erőlteted a normálisokkal való versenyzést, és nem lesznek zsenik akármennyi pénzt fordítasz a legjobb magániskoláztatásra, sőt még rosszabbak lesznek mert a normálisok helyett a zsenikkel járatod iskolába. Őket is fel kell zárkóztatni, nem azt beszélni nekik, hogy ők jobbak és többet érdemelnek.

Mielőtt ez is elzúgna a fejed mellett, ez is egy metafóra volt, semmi bajom a retardált gyerekekkel.

$pi$ 2018.02.05. 14:53:17

@Attilajukkaja: Az általad idézett cikk egy ostoba hazugsághalmaz. Ez van benne például:

"szolgáltatásban keletkezett problémát elintézni (pl. óraátiratás) szinte már csak megyeszékhelyen lehet."

Nos én az elmúlt három évben kétszer költöztem. Városi létemre az összes közüzemet otthonról írattam át, kizárólag a szemétszállítás miatt kellett bemennem, mert az egyik ház előzetes tulaja nem ment el a szelektív kukákért.

Megyeszékhelyen... ja, vagy emailben vagy levélben. Ez kimaradt.

Nerevaryne 2018.02.05. 14:55:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Pedig a támogatás megy rájuk orrba-szájba szóval pénz az volna.

$pi$ 2018.02.05. 14:56:14

@Nerevaryne:
"Piacon egyenlő esély nincs, nem tudom ezt honnan vetted."

Az egyenlő pályák-egyenlő esélyek nem azt jelenti, hogy két különböző piaci résztvevőnek ugyanakkora az esélye, hanem azt, hogy a pálya ugyanaz, ezélrt két hasonló képességű résztvevőnek hasonlóak az esélyei.

Az gáz, ha a multi törvényesen elkönyvelheti a nyereséget míg a másik nem.

$pi$ 2018.02.05. 15:00:58

@Attilajukkaja: "annyira meg vannak félemlítve"

Kár, pedig a régi szép mszp rendszerben nem voltak megfélemlítva. Véresre verve voltak, de ilyen megfélemlítés mint ami most van nem volt. :D

Ha hallanád magad... :D

Nerevaryne 2018.02.05. 15:08:57

@$pi$: Ne rugózz már ezen a nyereség dolgon, piti összegről beszélsz, nem ezen múlik egyik multinak se a versenyelőnye.
Amennyit ez ellop annál többet kap amaz támogatásként amit emez meg nem kap egyáltalán.
Emlegethetnéd inkább azt, hogy a leányvállalatok nagyobb tőkével hosszabb ideig képesek veszteséget lenyelni költségmegtakarítási hullámok nélkül, mert ez így van, még akkor is, ha a szorult helyzetbe jutott óriáscégeket az állam jellemzően kimenti vagy megveszi.

A pálya nem egyenlő mert a hazainak lejt. Az állam csak akkor rendel meg bármit is külföldről ha itthon nincs szereplő aki vállalni tudja. Márpedig az állami megrendelések igen zsírosak, ez része is a problémának mert bele vannak kényelmesedve az ingyen nyert tenderbe a vállalkozások, csesznek fejlesztésre költeni mert így is jön a pénz. Ha meg csökken az állami megrendelések száma jön a sírás, hogy versenyhátrányban vannak.

Az, hogy lejtett pályán is képesek tönkremenni mutatja igazán, mekkora baj a hazai vállalkozásokkal, és miért nem tudnak külföldre terjeszkedni és versenyre kelni a nagyokkal: a német állam nem fog velük 150 millióért lámpaizzót cseréltetni a főutcán csak azért hogy helyzetbe hozza őket, mert ez neki pazarlás. Nekünk is az, rohadtul nagy pazarlás, de mi valahogy mégis a nyugati cégeket szidjuk.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 15:09:29

@Nerevaryne:

Dehogy van. A nyugat kisíbolja az ország által megtermelt profit legnagyobb részét.

Midnight Run 2018.02.05. 15:20:30

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Mond csak, ezek szerint a haverom, akinek van egy panziója Ausztriába, nos ő is kisíbolja Ausztriából a nyereséget, tehát tönkreteszi az országot?

Hohó60 2018.02.05. 15:24:22

@$pi$:

Igen, igazad van.
Egyébként a Fidesz is sok hülyeséget csinál. A balkib oldal azt cseszi el a legjobban, hogy azt akarják elhitetni, hogy akkor MINDENT rosszul csinál.
Nincs egyezlen dolog sem, amit elismernének. 100%-ban mindennek az ellenkezőjét mindják. Ha a Fidesz feltalálná az örökmozgót, a Szadeszmp az örök álló mindennél jobb voltát hirdetné. Meg hogy a Zorbán...
És ezzel hiteltelenítik is magukat. Mert a tapasztalat nem egyezik azzal, amit el akarnak hitetni. Minden paramétere jobb az országnak, mint az elkúrók alatt volt, akik 2007-re gazdasági, politikai és erkölcsi káoszba juttatták az országot. Tehát épeszű ember nem hirdetheti, higy itt még a fű sem terem. Ők ezt hazudják, tehát leleplezik magukat.

Nerevaryne 2018.02.05. 15:33:40

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ezt egészen pontosan hogyan teszi?

Jobb ár/érték aránnyal dolgozik, tehát hamarabb kap megrendelést? Az így befolyó összegeket visszaforgatás nélkül hazautalja?

Egyik se jellemző a nyugati cégekre. A nagy megrendelésekből jellemzően kimaradnak, mert kizárják a pályázatukat, és nagyobb összegeket forgatnak bele a gazdaságba mint a magyar cégek.

Talán úgy szipkázzák ki a profitot, hogy magasabb bérekkel és jobb munkakörülményekkel elcsábítják a magyar dolgozókat? Ez hagy ne legyen már baj. Egyetlen épeszű ember se gondolhatja, hogy jelentős invesztálás nélkül képes lehet piaci bővülésre, sok vállalkozó mégis még az "örülj hogy van munkád" mentalitásban pörög és eszébe se jut hatékonyságnövelő fejlesztéssel költséget csökkenteni. Inkább rálőcsöli a webprogramozóra a 6 éves gépek életben tartását, eszébe se jut hogy utánaszámoljon ezzel mekkorát bukik.

A magyar vállalkozások által megtermelhető profit java része pontosan ide kerül: a semmibe, az éterbe, nem is kerül kitermelésre mert rossz a hatékonyság.

$pi$ 2018.02.05. 15:36:14

@Hohó60: "A balkib oldal azt cseszi el a legjobban, hogy azt akarják elhitetni, hogy akkor MINDENT rosszul csinál."

Így van, pontosan. Ha sokkal kisebbeket mondanának sokkal többen elhinnék. És lenne mit, mert olyan kormány, olyan párt nincs, amelyiknek nem lehetne órákon keresztül sorolni a hibáit. Magam is szívesen venném, ha valakik hitelt érdemlően kritizálnák a kormányt meg a fideszt, ehelyett csak az megy, hogy én még soha nem éltem ilyen rosszul, hogy százezrek éheznek, milliók menekülnek, tízezrek halnak.

Olyanokat mondanak, aminek ha a fele igaz lenne már bejöttek volna az ensz békefentartók rizst osztogatni teherautókról. :D

Csak az ellenzék belement ebbe az utcába, hogy minden nap nagyobbat kellett mondani, mint az előző nap...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 16:13:16

@Midnight Run:

Nem, mert Ausztria egyenlege pozitív, azaz bevitt és a kivitt profit egymást képes kiegyenlíteni.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.05. 16:14:43

@$pi$: @Hohó60:

A ballibek elkúrták, és csak az aelmebetegek szavaznak rájuk.

Ezokból kitalálták a minden mindegy csak győzzük le a Fideszt kampányt.
Szavazzunk a legesélyesebbre aki nem a Fidesz.

Ettől betegebb gondolat lássuk be nem sok országban kapna teret. Itt meg minden ballib média ezt löketi, hisz az elkúrók utolsó esélye ez.

Gleccsertetű 2018.02.05. 16:16:01

@Attilajukkaja: imádom mikor kibújuk a rasszista a kis libsi fejedből. vagy magyarozni nem rasszizmus? és kérlek ne magadból indulj ki amikor ilyeneket állítasz, meg ne a diliházból ahonnét kommentelsz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 16:16:17

@Nerevaryne:

Ami kimegy az országból, abból az ország nem kap hasznot, nem nyilvánvaló ez?

Kit érdekel, hogy eközben hatékony-e vagy sem a profitsíboló?

Gleccsertetű 2018.02.05. 16:18:10

@Attilajukkaja: naja, egy blog amire nem lehet kommentelni. a buta pesti blogger vidékről íródott posztjára hivatkozik a buta belpesti kommentelő.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.02.05. 16:31:36

@$pi$: Azért ma meg annak szopás ez, akinek megtakarításai vannak. Fideszesként mindig mondogasd magadban, hogy az éremnek mindig két oldala van, még ha a Habony művek igyekszik is csak a fényesebbet mutogatni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.02.05. 16:34:12

@Rettegek mert ballib vagyok: Elképesztő setétségről teszel tanúbizonyságot minden hozzászólásoddal. Amúgy ma hány hozzászólást írtál a különböző blogokban (csak ezzel az 1 nickkel, pedig nyilván másikkal is kommentelsz). 100-at? 150-et? Ez alapján nehogy azt mondjad már, ha nem ebből élsz!

Attilajukkaja 2018.02.05. 16:34:57

@Gleccsertetű:
"imádom mikor kibújuk a rasszista a kis libsi fejedből. vagy magyarozni nem rasszizmus?"
Mi van? :o)))

"ne magadból indulj ki amikor ilyeneket állítasz, meg ne a diliházból ahonnét kommentelsz."
Aranyos vagy. :o))))

"blog amire nem lehet kommentelni. a buta pesti blogger vidékről íródott posztjára hivatkozik a buta belpesti kommentelő"t
Talán ha letennéd a vodkás üveget, még beszélgethetnénk is. :o)

Attilajukkaja 2018.02.05. 16:42:45

@$pi$:
"Tehát nem igaz, hogy egy csomóan ingyen kapnak az iskolában enni. Értem.?
Azok, akik most ingyen kapnak ebédet, már az előző kormány alatt is kaptak.

"Nos én az elmúlt három évben kétszer költöztem. Városi létemre az összes közüzemet otthonról írattam át, kizárólag a szemétszállítás miatt kellett bemennem, mert az egyik ház előzetes tulaja nem ment el a szelektív kukákért."
Örülök, hogy neked nem kellett semmit pluszban intézned. A fideszbérenceknek ez úgy látszik, kijár.

"Megyeszékhelyen... ja, vagy emailben vagy levélben. Ez kimaradt."
Nem maradt ki. Minden világos!!!!

Fekete Mamba 2018.02.05. 18:05:16

@$pi$: azért ne misztifikáljuk már a magyar vállalkozók adófizetési hajlandóságát. Ha véletlenül valami komolyabb nyereségféle jön ki, akkor már rúgja is ki a könyvelőjét. Egyébként a 9%-os tao a legjelentéktelenebb adó mind a vállalatoknak mind a költségvetésnek.
Ami tényleg üt, az az összeségében 50%-os elvonás a béreknél. És itt éppenséggel a fasorban sincs a magyar vállalkozó befizetése: fele annyit fizet hasonló munkakörben a multihoz képest.

2018.02.05. 18:20:32

@$pi$: miért hazudsz még mindig? nagyon unalmas... használd a google-t. viktorka elköltötte az IMF pénzét? igen. MOL részvényeket vett belőle túlárazva? igen. az IMF szerint ez rendben volt? nem. mit nem lehet ezen érteni?
játszod a hülyét, holott pontosan tudod, hogy ez történt.

Gleccsertetű 2018.02.05. 18:25:36

@Szelid sunmalac: értelmes ember ilyet nem kérdez, csak egy exdohánygyári pronyó

Attilajukkaja 2018.02.05. 18:43:37

@Szelid sunmalac: @Gleccsertetű:
" értelmes ember ilyet nem kérdez"
Te mégis honnan tudnád, mi fán terem az értelmes ember?

$pi$ 2018.02.05. 18:47:42

@okostojas007: "miért hazudsz még mindig? nagyon unalmas... használd a google-t. viktorka elköltötte az IMF pénzét? igen."

Csúsztatsz, csak egy részét költötte el és az már le volt hívva. Sajnálom, hogy nem érted.

"MOL részvényeket vett belőle túlárazva? igen."

Egy ekkora pakettnek annyi az ára, amennyiért elkel. Szerinted nem ért annyit. És?

A szocik elkótyavetyélték olcsón? Akkor?

"az IMF szerint ez rendben volt? nem. "

Harmadszor állítod, bizonyítsd is be.

"mit nem lehet ezen érteni?"

Mindent értek amit mondasz. Egy részét soha nem vitattam, csak semmi köze nem volt ahhoz, amiről szó van, egy másik részét cáfoltam, ezekről hoztam bizonyítékot.

"játszod a hülyét, holott pontosan tudod, hogy ez történt. "

Mert én ismételgetem ugyanazt a baromságot mi? A fidesz hívott le IMF kölcsönt? Nem. A feltételekben benne volt, hogy mire lehet költeni? Nem.

Ja, hogy neked nem tetszik mire költötték? Jó. Majd ha te leszel kormányon, akkor érdekes lesz mit akarsz.

$pi$ 2018.02.05. 18:54:28

@Fekete Mamba: "azért ne misztifikáljuk már a magyar vállalkozók adófizetési hajlandóságát. "

Semmit nem állítottam az adófizetési hajlandóságról.

"Ha véletlenül valami komolyabb nyereségféle jön ki, akkor már rúgja is ki a könyvelőjét."

Ki? Kiről állítasz ilyet? Minden magyar vállalkozóról?

"Egyébként a 9%-os tao a legjelentéktelenebb adó mind a vállalatoknak mind a költségvetésnek."

Az elmúlt húsz évről volt szó. Érted ezt?

"Ami tényleg üt, az az összeségében 50%-os elvonás a béreknél."

Tehát nem kell foglalkozni azzal, ha egy multi nem fizet nyereségadót, mert van ennél nagyobb adó is?

"És itt éppenséggel a fasorban sincs a magyar vállalkozó befizetése: fele annyit fizet hasonló munkakörben a multihoz képest. "

Hoztam egy példát arra, hogy a tesco mennyivel kevesebb adót fizet mint az átlagos magyar kisvállalkozás. Nem az ujjamból szoptam ki, te ezt most tagadod.

Jó, de mire alapozod ezt? Miért állítod, hogy a multi arányaiban sokkal több adót fizet? Mire alapozod ezt az állításodat?

Ugye nem arra, hogy jól hangzik, meg patásorbán és legszívesebben bevernéd a lézer jani pofáját mert egy merő kudarc az életed és a vállalkozó akinek maltert hordasz nem fizet meg?

midnightcoder2 2018.02.05. 18:59:27

@$pi$: "Hoztam egy példát arra, hogy a tesco mennyivel kevesebb adót fizet mint az átlagos magyar kisvállalkozás."

A magyar kisvállalkozás fizet úgy 50 ezer forint KATA-t, és ehhez produkál úgy havi egymillió forintot számla nélkül.

midnightcoder2 2018.02.05. 19:09:22

"Az MDF kormányt le lehetett váltani,"
Pláne hogy lényegében az egész sajtó ballib kézben volt, beleértve a közmédiát is, ami egész fennállása alatt csak ebben a négy évben képviselte az ellenzék érdekeit. Nem védeni akarom őket, mert ők voltak minden idők leghülyébb kormánya, de ez tény.

"a kétharmados Horn-kormány belebukott a Tocsik-ügy korrupciójába"
A Tocsik ügy csak a jéghegy csúcsa volt. A szocik úgy 12 év alatt (a spontán privatizációtól 2002-ig) egy ország vagyonát lopták szét.

"a jól teljesítő első Orbán-kormány veszített."
Amiből Orbán is levonta a tanulságot: nem jól kell kormányozni, hanem saját sajtóbirodalmat kell építeni és lehengerlő agitpropot kell folytatni. És lőn.

"És végül Gyurcsány úr sem értette meg időben a nép szavát - "Nem azt mondták Feri, hanem azt, hogy menj a p*csába!" -, így ő pártjaival a választók akaratából a történelem szemétdombjára került."

Egyrészt Fletó barátunk nem a választók akaratából távozott hanem menekült a süllyedő hajóról, és utána úgy egy hónapig ment a casting az MSZP-ben míg Bajnai nagy kegyesen elvállalta hogy elvezeti a révig a roncsot ha a szocik kussolnak és eveznek. Másrészt utána egyből megalakította a demokratikus koalíciót, ami a demokratikus ellenzék egyik vezető pártja, ami az Öszödi beszéd után legalábbis nem kis teljesítmény.

$pi$ 2018.02.05. 19:31:08

@midnightcoder2: "A magyar kisvállalkozás fizet úgy 50 ezer forint KATA-t, és ehhez produkál úgy havi egymillió forintot számla nélkül. "

Nos ez igaz és ez egy jó érv. Ellenérvként annyit tudok mondani, hogy ezek inkább csak mikrovállalkozások mint kisvállalkozások, de valóban, a KATA pofátlanul kevés adót jelent, gyakorlatilag offshore lettünk mikrovállalkozások számára.

Persze ez nem régóta van így, tavaly ilyenkor katásként be is csengettem vagy másfél millió pluszt, de igen, még így is nagyon kevés adót kellett befizetnem összességében.

Megvan ennek az oka, nyilván egy stratégia része, de igen, valamelyest visszabillenti a mérleget, ami az elmúlt legalább húsz évben a multiknak kedvezett.

midnightcoder2 2018.02.05. 19:49:34

"A magyar politikai rendszer másfél évszázados problémája ezen az ősbűnön alapszik. A nálunk szerencsésebb országokban a politikai rendszert azért hozták létre - sokszor nem kevés áldozat árán -, hogy annak keretein belül lehessen a társadalmi érdekeket képviselni."

Nos, a legutóbbi időkig ezekben a szerencsésebb országokban a politikai rendszer azért elég szelektív volt ilyen szempontból. És amióta viszont tényleg minden társadalmi érdek képviselve van - sőt, egynémelyek nem kicsit túlreprezentálva - azóta ezek az országok már nem annyira bizonyulnak szerencsésnek, és a mai viszonylag jó helyzetük leginkább a korábban felhalmozott előnynek köszönhető. De ez az egykori előny is úgy olvad, mint a kockacukor a forró teában. Hitlerék idején Európa még a világ egyik meghatározó katonai és gazdasági ereje volt az USA mellett. A 80-as években már katonailag elhanyagolható volt, de gazdaságilag még fontos. Ma pedig a gazdasági jelentősége is olvad.

midnightcoder2 2018.02.05. 19:54:40

Trianonnak pedig semmi köze ehhez. Ott valójában az történt, hogy egyrészt elveszítettünk egy háborút, másrészt a dolog azért többé-kevésbé tükrözte a tényleges etnikai arányokat. Az már más kérdés, hogy ezek az etnikai arányok hogyan alakultak olyanná Pl. Erdély tekintetében. Nem véletlenül nem rajonganak az itteniek a migrik Európába telepítéséért, mi szépen megtanultuk a bőrünkön, hogy ha egy területre betelepítesz egy rakás idegent, akkor előbb-utóbb ott az idegenek lesznek többen, és ahol az idegenek vannak többen ott már nekik van hazájuk, és te legfeljebb tűrt kisebbség leszel. És ez még akkor sem annyira szép történet, ha a tiédhez elég közeli kultúráról van szó - a románok, szlovákok és a magyarok kultúrája annyira nem áll fényévekre egymástól.

Nerevaryne 2018.02.06. 07:15:59

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Éppen azt kérdeztem hogy szerinted hogy megy ki, de nem válaszolsz.

Bejön Mr. Mercedes, becsönget a kapun és elviszi Mari néni nyugdíját? Így viszi ki?

A gyárépítéssel pénzt költenek a saját zsebükből arra, hogy itt magyar vállalkozások meg emberek nekik dolgozzanak. Ezt teszik is szépen, a munkásember meg hazamegy, és megveszi a kiflijét a boltban, így lesz német pénzből magyar forint.

Beszélhetünk arról is, hogyan talicskázza ki a pénzt az osztrák gazdaságból félmillió magyar, akik ott Eurót keresnek de itthon költik el forintban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 07:31:11

@Nerevaryne:

Úgy megy ki, hogy a magyar emberek által megtermelt érték nem az országot gazdagítja, hanem az idegen tulajt, aki azt kisíbolja nyugatra.

Attilajukkaja 2018.02.06. 10:56:13

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"a magyar emberek által megtermelt érték nem az országot gazdagítja, hanem az idegen tulajt"
Buta kormánypropaganda. Nehogy bevedd!
:o)))))

2018.02.06. 13:59:06

@$pi$: Igazad van, én sem az államtól várom, hogy Svájc legyünk, hanem abból a pénzből, amit benyeltek Tőlünk, majd elloptak, ha nálunk maradt volna, mi magunk tudtuk volna sokkal jobban elkölteni, befektetni. Így jött létre Svájc is, nem a kommunista állam hozta létre, vagy a neokommunista orbánista rendszer.

chrisred 2018.02.07. 05:49:49

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az a pénz, amit a magyar emberek megtermelnek maguknak, majd utána magáncélból elköltik, az valóban nem az országot gyarapítja, hanem azt a magánvállalkozót, aki azért a pénzért szolgáltatást nyújtott nekik. Na de van az a (nem is kis) része a magyar emberek által megtermelt értéknek, amit az állam elvon tőlük. Normális körülmények között ennek az értéknek lenne a célja és feladata, hogy az országot gyarapítsa. Azonban ebből a pénzből is jelentős rész hatalomközeli magánvállalkozókhoz vándorol, ahelyett, hogy az országot gyarapítaná. Ezt hívják korrupciónak, ami ellen semmi kifogásod. Megpróbálnád feloldani ezt az ellentmondást?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 06:40:03

@chrisred:

A korrupció baj, de igazi baj csak akkor, ha egy adott mértéket felülmúl.

Míg a gyarmati gazdasági rend minden esetben rossz. Ha abból akarsz jóllakni, hogy a kerted gyümölcseit elviszi a szomszéd, éhes maradsz...

A kis korrupció még jó is a gyarmati uralomhoz képest, mert a pénz az országban marad. Lásd csaló taxishiéna contra síboló Uber vitát 2 éve.

chrisred 2018.02.07. 06:47:01

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Aminek a kárvallottjai a magyar emberek lettek, mert a pénzükért csak túlárazott szolgáltatást tudnak igénybe venni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 09:16:37

@chrisred:

Egyes esetekben az Uber olcsóbb volt, mégis a közösségnek nem érdeke, hogy egy taxiszolgáltatás haszna külföldre menjen.

Attilajukkaja 2018.02.07. 12:06:05

@chrisred:
Bircánál ez egy becsipődés, amit évek óta gondolkodás nélkül mantráz: a külföldiek Magyarországról csak viszik a pénzt. Ezért a magyar oligarchákat támogatja, akik még inkább kiviszik innen a pénzt, illetve zavaros, átláthatatlan dolgokra költik.
Azt sajnos sokan nem akarják belátni, hogy a külföldi befektetők nélkül a magyar gazdaság még ennél is rosszabb állapotban lenne. Pedig most sem rózsás a helyzet, bárhogy is kozmetikázzák az adatokat. :o)

chrisred 2018.02.08. 05:19:04

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A közösségnek egyáltalán nem érdeke, hogy a taxiszolgáltatásnak különlegesen nagy haszna legyen, vagyis sokkal többe kerüljön, mint amennyit a szolgáltató ráfordít. Ez egyedül a taxis érdeke.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.08. 06:38:11

@chrisred:

A közösség érdeke, hogy ne menjen egy szolgáltatás haszna külföldre.

chrisred 2018.02.09. 05:52:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A közösség érdeke, hogy a szolgáltatást az ár-érték arányban legjobban teljesítők végezzék.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.09. 06:22:45

@chrisred:

Nem az. S ez a legliberálisabb országokban sincs így, lásd pl. az EU agrárpolitikáját.

chrisred 2018.02.09. 06:34:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem látom a kapcsolatot. Nem szociális kérdésekről, hanem piaci szolgáltatásról volt szó.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.09. 07:11:02

@chrisred:

Nem az az európaik érdeke, hogy olcsón jussanak agrártermékekhez? Mégis, az EU védővámokkal és kvótákkal gátolja az idegen agrártermékek behozatalát, ezzel mesterségesen magasan tartva azok árait. Miért? Mert védeni akarja az EU-s termelőket.

chrisred 2018.02.10. 17:20:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Igen, erre írtam, hogy ez a szociális szempont. Amikor a közösség elismeri egy kisebbségi csoport vagy személy méltányolható érdekét, és a közösség általános érdeke elé helyezi.
süti beállítások módosítása