Kár, hogy szeretett Viktorunk nem foglalkozik női ügyekkel, mert ha tenné, csodát látna! Rájönne például, hogy a GLAMOUR című női magazin többet tesz a belső fogyasztás felpörgetéséért mint a közpénzből kitartott Vajda Zitácska sugar daddyje az összes unortodoxnak nevezett hülyeségével együtt.
Nem tudom ki találta ki a GLAMOUR-napokat, de leborulok zsenialitása előtt. A női lélek olyan ismerője lehet, amelyről csak álmodni mer a földi halandó. Mint a csajoknak szóló mesék tökéletes szeretője, úgy korbácsolja fel lassan, türelmesen az ismeretlen géniusz a női vásárlási vágyakat, hogy aztán egy velőt rázó orgazmusban elégíthessék ki őket. Kezdődik február végén a GLAMOUR-napok ismételt belengetésével, melyre Pavlov kutyájaként csorgatják nyálukat a vásárlási örömök iránt fogékony hölgyek, hiszen a korábbi akciókból származó portékák már rég elfogytak vagy félretéve porosodnak. Március hosszú hónap, ezért vége felé egyre többen dúdolgatják az örökbecsű slágert: "Pénztárcámnak üres a belseje, sose lesz elseje már!” Ebbe a reménytelen helyzetbe hoz fényt a GLAMOUR a kuponfüzet megjelentetésével. Ekkor szabadulnak el először az indulatok! A játszóterek, az óvodában az öltöztetőszekrények előterei, munkahelyek, kávézók, edzőtermek és jógaórák női közönsége izgatottan tárgyalja a beszerzési lehetőségeket. Aztán eljön a fizetésnap, és pontosan erre időzítve a kuponok beváltásának időszaka. Süldő lányoktól a matrónáig szabadulnak rá a nők a boltokra, hogy kéjes sikoltozások közepette megszerezzék az áhított cuccokat. És amikor megvan minden, következik a kicsomagolás, felpróbálás gyönyöre. Aztán levezetésként még két hétig lehet dicsekedni a nagyszerű üzleti fogásokkal a barinőknek. Végül szép csendben el lehet tenni a feleslegesen megvásárolt ruhákat, cipőket, kencéket olyan helyre, amely nem üti ki a férjek, élettársak, barátok és szeretők - ebben a közegben: pasik - szemét. Az Imelda Marcos-projekt sikerült - ismét bővült a cipő-, táska-, ruhakollekció - lehet várni a következő GLAMOUR-napokat.
A párkapcsolatokra is jó hatással van az ismeretlen géniusz alkotása. A pasik számára a feladat adott: finanszírozniuk kell az élvezetek tobzódását. Ezt lehet közvetlenül vagy közvetve. Az öntudatos, emancipált nő ugyanis a saját pénzét költi, nem kér az anyagi függőségből. Egészen hó közepéig. Akkor viszont műveltségét megcsillantva Az ember tragédiájából vett könnyed idézettel közli a szomorú tényt: "János, nekem szükségem volna pénzre.” A kor Jánosának homlokán ettől mély barázdák keletkeznek, melyeket nőiességük bevetésével könnyedén simítanak ki Éva utódai. Mondom, hogy a GLAMOUR-napok csodásak!
Igen, tiszteletet nekik! - a képet Tibi atyától kölcsönöztük, köszönjük
És a GLAMOUR-nak behódolnak a multik is. Egyik nagy cég sem teheti meg, hogyha versenytársa csatlakozott a bulihoz, akkor ő hűvös távolságtartással figyelje, amint annak növekszik a bevétele. Rohan hát mindegyik kedvezményekkel csalogatni a vásárlókat. Ha a DM, akkor a Rossmann is, ha az Auchan, akkor a Tesco sem maradhat le, ha a Lidl, akkor ott tülekszik az Aldi, a Spar. Mert hülye azért nem vagyok! - kiált fel az Euronics és követi a Media Marktot (vagy fordítva) és így tovább. Mindegy, hogy mekkora kedvezménnyel, de ott kell lenni, mert ez a piacgazdaság. A GLAMOUR ötlete bizonyítja, hogy multik közötti versenyt sokkal értelmesebb dolog kialakítani, és jobban is működik mint a törvényileg való szívatás. (Csak zárójelben: a COOP és a CBA naná, hogy nem küzd a vásárlók kegyeiért, nekik jó a punnyadó magyar ugar, de ezért is a multik a hibásak bizonyára.)
A kedvezmények azonban trükkösek. A konkrét összeg nincs odaírva, százalékban fejezik ki a nyereséget. Feltehetjük a kérdést: mi mennyi? Ha nem tudjuk a valódi árat, akkor honnan lehet tudni a spórolás mértékét? Ez a világrengető probléma azoknál az áruknál jelentős, amelyeket több bolt is árul. A guta ütné meg a virtigli vásárlót, ha ugyanazt a terméket húsz forinttal olcsóbban kaphatná meg másutt. Így aztán a nyereség pontos felmérése érdekében a végig kell járni az összes kedvezményadót. Persze a GLAMOUR zseni ezzel biztosan számolt, mint forgalomgeneráló tényezővel.
A vásárlói kör szélesre tárása szintén e lángelmét dicséri. Az alsó középosztályhoz tartozók éppen úgy megtalálják a nekik való termékeket, mint a luxus iránt érdeklődők. Ezért már egyszerű háztartási áruk vásárlása esetén Warren Buffettnek érezheti magát a panel hatodik emeletén lakó Kisné. Aki pedig megengedheti magának az L'OCCITANE, Yamuna termékek luxusát, az ezreket spórolhat. Mindenki jól jár tehát a maga szintjén, a világ proletárjai és tőkései egyesülnek a bolthálózatok polcai előtt.
Vannak vicces ajánlatok is, kedvencem a plasztikai műtétekre vonatkozó kedvezmény. Műcsöcsöket, olcsón! Kíváncsi lennék, ki jelentkezik be kuponnal, hogy akkor egy D-kosarast legyenek szívesek …
A legnagyobb titokban pedig a spúr pasik is szerezhetnek lepattanót. Néhány műszaki cikk, férfi kozmetikum nekik is bejöhet. Csak nekik nem szabad erről beszélni, mert a GLAMOUR-napok olyan női dolog, mint a hüvelygomba elleni küzdelem.
Irigykedem tehát a GLAMOUR-napok kitalálójának tehetségére, lángeszére, és - mivel nem nekem jutott eszembe - elegem van belőle.
Kövess minket Facebookon!
Utolsó kommentek