HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van: Matolcsynak mennie kell!

2016.04.24. 21:43 Elegem Van

Az élet úgy hozta, hogy egymás után két bejegyzést is kell szentelnünk Matolcsynak. Nem szívesen foglalkozunk ezzel az alakkal ilyen gyakran, mert neve leírása beszennyezi a klaviatúrát. Mégsem térhetünk ki az általa teremtett mocsok elől, mivel néhány nagyszerű ember kitartása, a köztársasági elnök és a Kúria bíráinak tisztessége döbbenetes erővel mutatott rá arra a züllöttségre, amely a Matolcsy-féle Magyar Nemzeti Bankot jellemzi. Respect mindenkinek, aki mindent megtett ebben az ügyben a közélet tisztaságáért!

Az a helyzet, hogy Matolcsyt már kinevezni sem lett volna szabad. A belső kör pontosan tudta, hogy Matolcsy alkalmatlan egy ilyen nagy súlyú intézmény vezetésére, mint az MNB. Két okból. Egyfelől azért mert Matolcsy egyszerűen nem rendelkezik vezetői képességekkel. Van ez így nem szégyen, ő más típusú ember. Szegény Varga Miska tudna mesélni milyen istállót vett át tőle, melynek kipucolása majd' egy évig tartott. A másik okról is tudott a belső kör: mivel múlatja idejét Matolcsy, amikor a külvilág számára az "Elnök úr alkotói szabadságát tölti." című mantrát lökik. És azt is tudják, hogy ez a folyamat hogyan szokott véget érni. Csúnyán.

És Viktor mégis kinevezte. Néha elgondolkodom az okán és arra jutok, hogy kettőjük viszonya legjobban a Galamb-Troppauer Hümér viszonyával jellemezhető. Viktor Galambnak szüksége volt egy olyan szövetségesre a közgazdászok között - melyhez ő nem ért -, aki bár ostoba, de agresszíven erős, és amennyiben hülyeségeit látszólag elfogadják, hiper lojális. E mellett pedig - miközben saját hülyesége láncán vezetgetik - még szórakoztató is. Matolcsy Hümér tökéletesen megfelelt Viktor Galamb elvárásának. Csak az a baj, hogy mostanában elszabadult láncáról, és iszonyatos károkat okoz Viktor Galambnak. Szépen meg kellene magyarázni Matolcsy Hümérnek, hogy valamiképp kibírtuk az "Én egy virág vagyok" című versét, de az "Anyám, te vagy árva fiad csillaga" alkotása ellen már komoly társadalmi ellenállás bontakozik ki. És ha Viktor Galamb nem figyel, nagyobb balhé lesz belőle, mint a vasárnapi boltzárból. Matolcsy Hümér ugyanis magával rántja a polgári Fidesz utolsó ethoszát is.

Matolcsynak természetesen vannak - mint a titkosítani tervezett papírokból kiderült jól fizetett - hívei, akik három érvvel szokták őt védeni.  Az első - igen penetráns - érv, hogy a Simor sem volt jobb. Ez részben igaz. Simor amolyan késő-kádárkori suksükölő semmire sem jó ipse volt, akit már azért is el kellett volna csapni, mert magánvagyonát Cipruson tartotta. Ez a gesztus ugyanis azt üzente, hogy ő - mint aki a magyar pénzügyi rendszer működéséért felelős - nem bízott a saját munkájában, ezért inkább kimenekítette pénzét az országból. Az ilyen selejtes gondolkodású ember valóban ne töltsön be köztisztséget. Ha azonban Simort összehasonlítjuk Matolcsyval, mégis a fideszeseknek ég az orcájuk, mert Simor olyan volt, amilyen, de azzal nem vádolható, hogy nepotista módon az unokatesóját tömte volna közpénzzel, amely így "elveszítette közpénz jellegét". Matolcsy pofátlansága égbekiáltó, és sosem tudtuk volna meg néhány tisztességes ember kitartása nélkül. Szóval, Viktor és Ti fideszesek, itt az idő belátni - ha már Matolcsyban nincs annyi emberi tisztesség, hogy maga lássa be -, hogy Matolcsy szégyent hozott a táborra, arra a politikai közösségre, amely bízott benne, ezért meneszteni kell.

A másik mellette szóló érv, hogy Matolcsy bezzeg csökkentette a kamatokat, a Simor meg nem. Gyenge ez fiúk. A nagy jegybankok helikopter pénzeinek hatására mindenhol csökkent az alapkamat, van ahol negatív. Ez tehát olyan folyamat, amelyre Matolcsynak semmi hatása nem volt. Nehogy már érdem legyen, ha valaki úszik az árral. A harmadik Matolcsy-párti okoskodás, hogy az MNB nyereséges. Itt idéznénk klasszikussá vált magunkat: "Csak a kákán is csomót keresők vetik ellent, hogy a monetáris, szabályozói, felügyeleti-hatósági, fogyasztóvédelmi, szanálási és sokszor tulajdonosi jogok egy kézben összpontosításával a hülye is tud nyereséges vállalkozást üzemeltetni, mely kritériumnak M. György Huba tökéletesen megfelel." Ha tehát Matolcsy vállalkozni akar, találjon magának egy céget, oszt' hajrá! A forintleértékeléssel, kamara hasznával elért nyereségre hivatkozás jellemtelenséget takar.

Látható tehát, hogy Matolcsy szakmai teljesítménye valójában gyenge, amelyet csak a nyereségből megvettek próbálnak felnagyítani. A vezetői képesség hiányából eredően pedig olyan viszonyok alakultak ki a lezüllött MNB-ben, amely az intézmény történetének a mélypontja. Nincs mese, Matolcsy lejátszott.

matolcsy.jpg

Mert hát, kedves "polgári kormány", mivel fogjátok megmagyarázni a párszáz forint emelést kapott nyugdíjasnak, hogy nyugdíjemelésre nincs pénz, de Szemerey unokatesó vállalkozásainak titkos kitömésére van. Mit fogtok mondani a pedagógusoknak? Tud-e hazudni Tóni pasa propaganda minisztériuma valami hihetőt a bürokráciacsökkentés bullshitjával kirúgott 50.000 közalkalmazottnak, ha azok azt látják, hogy az MNB-ben milliós keresetek vannak? Tehát van itt pénz - szűri le az egyszeri választó - csak a Matolcsy ellopja. (Oh, pardon, a közpénz elveszíti közpénz jellegét, míg Matolcsy és sameszai kezén átcsorog.) Mi lesz, ha leesik a választóknak, hogy - mint azt a gazdasági lapok finoman jelzik - az MKB nevű, közpénzen megvett, majd közpénzen kipucolt bankot Matolcsy unokatestvére az MNB nyereségét közalapítványokba kimentett közpénzből akarja megvenni offshore cégeken keresztül?

Az újkori magyar banktörténelem legnagyobb panamája bontakozik ki a szemünk előtt, melynek egyértelmű felelőse maga az MNB elnöke. Ebből olyan világbotrány kerekedhet - és ne legyenek illúziói a polgári tábornak, fog is - amely az egész ország pénzügyi rendszerét maga alá temetheti. És akkor még nem szóltunk az EKB esetleges vizsgálatáról az alapítványok állampapír-vásárlásai miatt, amely könnyen minősíthető tiltott monetáris finanszírozásnak. A Matolcsy-féle MNB elveszítette hitelességét a szakmai közvélemény és a piaci szereplők előtt, amely a legnagyobb hiba, ilyenért szerte a világon utilaput kötnek a jegybank elnök talpára.

Apropó. Mit szólnak a Fidesz frakció tagjai ahhoz, hogy Matolcsy a képviselők szavazatával és tulajdonképpen az Országgyűlés megvezetésével akarta eltussolni alkalmatlanságának bizonyítékait? A láncáról elszabadult, moral hazardot folytató Matolcsy iszonyatos károkat okoz az országnak, a polgári politikai közösségnek ezért - ha ő ezt magától nem látja be - meneszteni kell. Minél előbb annál jobb. Helyére pedig sürgősen ki kell nevezni egy a politikai tábor polgári eszményeinek megfelelő tisztakezű vezetőt, aki képes helyrehozni Matolcsy dúlásából eredő károkat.

Matolcsynak pedig - akiből elegünk van - üzenjük a Cabaret zenekar nagysikerű és mély értelmű dalával: "Kis ember hát itt a vége, látod kár volt sírni érte, Milyen könnyen elszállt minden, és még ezt se adták ingyen. … Kis ember hát itt a vége, nem volt semmid, ami megérte, Néhány egyszerű szürke évet mosolyogsz meg most hát nem érted. … Kis ember mi lett belőled, most hogy elszálltak az évek?"


176 komment

Címkék: politika orbán történelem kormány jobboldal európa bank pénz párt elnök megtévesztés becsapás Magyarország EU Matolcsy

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr228658906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kalbász 2016.04.24. 23:09:53

Mekkora egy demagóg fasz vagy egyébként, ha a szükség úgy kívánja.

Hányinger.

bölcsuhu 2016.04.25. 10:27:51

Persze, vissza Simorral, Királlyal meg a bandájával.....

Kivlov 2016.04.25. 10:34:52

muhahaha, hányan kapták már meg a szöveget: "mondjon le!", "mennie kell!" stb.
És aki(k) utána jött(ek) még rosszabb(ak) volt(ak)!!! :D :D :D :D :D

sas70 2016.04.25. 10:47:16

@Kivlov: Ez így van és remélem már a gödör alján vagyunk, mert ez már mindennek a legalja!

Hajdú Peter 2016.04.25. 10:55:41

Ostoba demagog ajvekolas, csak azert mert most a libsik nem lophatjak szet az MNB-t.
Bezzeg amikor meg minden eveben 200 milliard veszteseg volt, vagyis ennyit lopott az mszp, akkor minden rendben volt a bankkal.

Kivlov 2016.04.25. 11:05:30

@sas70:
persze.
ezt gondoltuk bokrosnál hornnál, gyurcsinál, mindenkinél. :D

2016.04.25. 11:12:14

@Hajdú Peter: Tehát, ha az mszp lopott, akkor most is lehet? Ez így oké?

sas70 2016.04.25. 11:12:18

@Hajdú Peter: Így van Matolcsy, meg a fidesz szétlophatja! Hurrá!

2016.04.25. 11:13:21

@bölcsuhu: Ezt honnan szűrted le?

sas70 2016.04.25. 11:13:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: Persze! Sorosgyurcsányeemútnyócév, meg a simor!

Hajdú Peter 2016.04.25. 11:18:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: A MNB mar nem veszteseges, mint eddig, hanem nyereseget termel. Nem terheli a koltsegvetest, es azt csinal a nyeresegevel, amit akar.

Éhes ló 2016.04.25. 11:25:23

Mi ez a lazaság?
Csak kuszaszemnek kell mennie?
Buktor maradhat?
Hallatlan!

De azért, ha felébredtél, érdemes lenne a realitásokat is figyelembe venned, nem csinálnál magadból és a híveidből se hülyét:
kozvelemenykutatok.hu

Netuddki. 2016.04.25. 11:26:36

@Hajdú Peter: Nem az a kérdés te pondró, hogy nyereséges-e az MNB! A kérdés az, hogy a nyereséget a matolcsitok szétoszthatja e a rokonok közt? Ostoba, tolvaj, fideszes faszkalapok, már qrvára fárasztóak vagytok az ostoba tereléseitekkel.

Netuddki. 2016.04.25. 11:29:49

@Éhes ló: "kozvelemenykutatok.hu"

Nézőpont, századvég, ja bazmeg! A fidesz farvizén evező, másik tolvaj banda. Elmentek ti anyátokba, tolvaj bűnözők!

Netuddki. 2016.04.25. 11:30:57

@Tibi !: Ezeket a köcsögöket is a matolcsi tömködte közpénzzel.

króm nickel 2016.04.25. 11:34:58

AZ MNB nem gazdálkodó szervezet. A nyeresége vagy vesztesége nem a jó vagy rossz munkájától függ.
Példa: A kormányváltáskor az MNB tartalékában kb. 35Md euró volt 260 Ft-os árfolyamon. Most 310 Ft az euró. Tehát darabonként 50 Ft, összesen 1750 Md Ft nyereség. Ez siker?

morpho 2016.04.25. 11:39:25

Elképesztő, hogy van olyan hülye, aki ezt a védhetetlen, teljesen nyilvánvaló lopást megpróbálja bevédeni! Kezdjük azzal, hogy ha minden olyan fasza a jegybankban, akkor miért tartott évekig, amíg kiperelték az adatokat és ha minden törvényes volt, akkor miért nem akarták kiadni?

Ballib cenzúrázók réme 1 2016.04.25. 11:48:11

Nehogy bedőljetek ezeknek a propagandarátoknak, ezeket Soros és a ballib offshore oligarcha pénzeli, hogy lejárassák hazánkat, amely Orbán Viktor miniszterünk alatt 2010 óta az EU utolsó helyéről az élre tört fel. Ez fáj nekik, hogy mi rendkívül sikeresek vagyunk, ők pedig elsüllyedtek a válságban. Nálunk jólét van, Európában meg csak megszorítások és kivándorlás.

Pesze a ballibák most megpróbálnak még nagyobb erővel támadni, s már a gyerekeinket és az olimpia jelképünket sem kímélik. És most már a világ legjobb közgazdászát, Matolcsi Györgyöt sem!
De mi még jobban ellenállunk és nem hagy el minket a hitünk! Ha valamelyikőtök úgy érzi, hogy a ballibák már majdnem megingatták őt a hitében, miszerint Orbán Viktor ne lenne a világ legnépszerübb politikusa, Matolcsi György ne lenne a világ legjobb közgazdásza, akkor mondjuk el becsukott szemmel legalább 12-szer a mi Hiszekegyünket, ez majd visszaadja nekünk az erőt!

Hiszekegy

Hiszek az Orbánban
Hiszek minden szavában,
Hiszem, hogy NER-Magyarország
A legboldogabb kontinens az egész világban.

Hiszek a Matolcsiban,
Hiszem hogy kétszer-kettő öt,
Hiszem hogy a magyar gazdaság
Fényévekkel jár az egész világ előtt.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2016.04.25. 11:50:37

@bölcsuhu:

"2016.02.23. óta tag.
bölcsuhu ezekben a blogokban publikált:"

Bööcs bizony, mint a többi propagandista...nyeheheheheheheeee...

lavór 2016.04.25. 11:51:40

@morpho:

"...akkor miért nem akarták kiadni?"

Mert volt egy választás.

2016.04.25. 11:54:23

@Hajdú Peter:

"A MNB mar nem veszteseges, mint eddig, hanem nyereseget termel. Nem terheli a koltsegvetest, es azt csinal a nyeresegevel, amit akar."

OMG! Milyen tudatlan vagy te.... :D
Ember! Az MNB konkrétan semmit sem termel.
Nem az a feladata, hogy bármit termeljen.
Nyeresége vagy vesztesége (mint ez esetben is) technikai adat és hosszú távon nem számottevő és irreleváns.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2016.04.25. 11:58:38

@Tibi !:

Ne foglalkozz velük propagandistákkal. Magyarországon ma egyébként is csak az NER szimpatinzáns, aki kitartott. Egyszerüü formel ;)

2016.04.25. 12:00:42

@Hajdú Peter:

"Nem terheli a koltsegvetest, es azt csinal a nyeresegevel, amit akar."

Na ezt a mondatodat hagy emeljem ki külön is, hogy lásd mekkora ostobaság.
Az MNB "nyereségét" a Ft gyengülése okozta.
Na mármost, ha a magyar gazdaság beindul és a Ft erősödni fog és az MNB e miatt 100 milliárdos veszteségeket ér el, akkor azt a veszteséget ki fogja fizetni majd? A VS.HU kiadója talán vagy mégis az adófizetők (értsd: állam)?

átlátó 2016.04.25. 12:20:57

A Stadler Jóskát helyette !

Parajpuding 2016.04.25. 12:22:59

@kalbász: te meg csak szimplán egy ostoba egybites fasz.

jágör68 2016.04.25. 12:23:03

Bezzeg Surányi elvtárs milyen jól csinálta, hogy az aranytartalékot lecserélte értéktelen dollárpapírokra.

Most a papírpénzből ingatlanokat, műkincseket vesznek.

Mekkora átb@szás.

Parajpuding 2016.04.25. 12:30:56

Igen, tudjuk előre az agyhalott fidesznyik reakciókat erre a cikkre is: az elmúttnyócév, meg a gyurcsány, meg a maszop, meg a libsik...._DDD
Ez a fajta végtelenül sötét ostoba korlátoltság valahogy mindegyiket sújtja.

Hajdú Peter 2016.04.25. 12:32:24

@Tibi !: Erre nem hiszem, hgy tudnal peldat mondani. De meg ha ugy is lenne, ugyan miert ne dolgozhatna az MNB elnok barmelyik rokona, ismerose, az orszag epitesen felemelkedesen ? EZEK NEM HAZAARULO TOMEGGYILKOS LIBSIK, mint a te fajtad, akik 1956-ban es 2006-ban az emberek koze lovettek, hanem az orszagot, a nemzetet epito tiszteseges becsuletes emberek.

2016.04.25. 12:32:42

@jágör68:

De most komolyan? Te például tudod egyáltalán, hogy mit írsz le és annak mi értelme van?
Mekkora volt az aranytartalék? Mekkora az ingatlan és műkincsvagyon? Mekkora ezek súlya egyáltalán, mint tartalék?
Miért lenne a dollár értéktelen?
Miért jó ingatlant venni pokoli drága áron?

MACISAJT 2016.04.25. 12:34:57

"Kell valaki, aki képes helyrehozni Matolcsy tombolásából eredő károkat."

simor? király júlia? 7%-os alapkamat? 5-8%-os infláció?
Devizahitelesek? braun robcsi?
Netán surányi? (Ja , ő nem, hiszen az aranykészlet már elfogyott.)

Muhaha

MACISAJT 2016.04.25. 12:37:53

Surányi György és az elherdált aranykészlet
Az SZDSZ is támogatja miniszterelnök-jelöltként Surányi György korábbi jegybankelnököt. A közgazdász számlájára írják 62 tonnányi aranykészlet "aprópénzre" váltását, valamint a botrányos bécsi CW Bank-ügyet is. Szakértők szerint az aranyeladás csak rövid távon hozhatott pozitív eredményt, középtávon azonban - az arany drágulása miatt - több milliárd dolláros veszteséget okozott.

A közgazdász és bankár 1990 és 1991 között a független Magyar Nemzeti Bank első elnöke volt, később - 1995 és 2001 között - ugyanezt a posztot töltötte be. Az IMF rangsora szerint nálunk kevesebb aranytartaléka a legszegényebb afrikai országoknak van csak, ennek a helyzetnek a kialakulásáért sokan Surányit okolják. A mostanra 3,1 tonnásra fogyatkozott aranykészlet nagy része 1990-ben, jegybankelnöksége idején fogyott el. Akkoriban főleg dollárt vásároltak az unciánként 370 dolláros áron eladott aranyért. A jegybank a lépést az akkori nemzetközi tendenciákkal magyarázta, és arra hivatkozott, hogy az arany hozama jóval kisebb, mint az érte kapott dolláré. Az amerikai valuta értékének romlása miatt később a jegybank fokozatosan áttért az euróalapú tartalékokra, így védekezve a dollár árfolyamcsökkenéséből adódó veszteségek ellen. Szakértők szerint az eladás csak rövid távon hozhatott pozitív eredményt, középtávon azonban - az arany drágulása miatt - több milliárd dolláros veszteséget okozott. Surányiék a 65 tonnás aranykészletből 62 tonnát teljes egészében értékesítettek, minimálisra csökkentve készleteinket.

Nevéhez kötik a CW Bank botrányát is. A bécsi pénzintézet a Nemzeti Bank leányvállalata volt, téves üzletpolitikája miatt kilencvenmilliárd forint veszteséget halmozott fel. Ennek ellenére negyvenöt dolgozójának összesen 237 millió schillinget, azaz 4,7 milliárd forintot fizetett ki a pénzintézet, végkielégítés címén.
A felelősségre vonás elkerülte Surányit, bár a Nemzeti Bank elnökeként felelősséggel tartozott a leányvállalat működéséért.

Bobby Newmark 2016.04.25. 12:47:19

@Hajdú Peter: Ööö, egy pillanat, de melyik fideszes politikus volt KISZ titkár? Jaaa, hogy a miniszterelnökünk?

Nem lehet, hogy egy picit saját magad szúrod pöcsön, ha kommunistázol, droidkám?

Pink Pancser 2016.04.25. 12:49:14

"ilyenért szerte a világon utilaput kötnek a jegybank elnök talpára"
Nem! Nem utilaut és nem a talpára...

morpho 2016.04.25. 12:51:00

@MACISAJT:
Ennek mi köze van ahhoz, hogy Matolcsy az unokatestvérét tömi félmilliárddal?

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 12:53:21

@Bobby Newmark: No és Angela Merkel? Vagy Gyurcsány csótány? Ők pártjuk kommunista ifjúsági szervezetében tanulták ki a szakma csínját- bínját, és nem a gimiben voltak osztálytitkárok. Gyurcsány Pécsett pl. függetlenített Kisz-titkár volt az egyetemen komoly fizetéssel, és befolyással ( Dialógus kör ellehetetlenítése).

2016.04.25. 12:53:30

@morpho:

Ilyen kérdésekkel ne zavarjuk meg a "hívőket"! ;)

2016.04.25. 12:58:33

@A megvalósult amerikai ólom..:

Itt pont arra volt az utalás részéről, hogy ez a kommunistázás meg libsizés elég gyenge és totál értelmetlen dolog.

króm nickel 2016.04.25. 12:58:40

@MACISAJT: Azt az aranyat még Fekete János vette 31 USD/uncia áron. Tehát Surányi 370 dolcsiért, összesen kb. 600 millió dollár nyereséggel adta el. Ez éppen olyan "nyereség" mint a Matolcsyé, csak ő nem osztotta fel a családtagoknak.

Muzsikok közt 2016.04.25. 12:59:37

Majd nyertek választást azt megy matolcsy.....ja nem.

Netuddki. 2016.04.25. 13:02:07

@Hajdú Peter: Reméltem is, hogy zavarom a lopásban a hazug, tolvaj fideszes fajtádat. A hozzászólásod is erről tanúskodik. Remélem minél előbb börtönbe kerültök!

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 13:02:47

"ha azok azt látják, hogy az MNB-ben milliós keresetek vannak?"

Mikor nem voltak az MNB-ben milliós keresetek te demagóg fasz?? Matolcsyí 5 millióért jegybank elnök, Simor 8 millióért volt. Akkor ugattál?

morpho 2016.04.25. 13:04:29

@Muzsikok közt:

Tehát aki most ott ül, az szabadon osztogathatja a családtagjainak az adómat, no problem. Világos.

Netuddki. 2016.04.25. 13:05:55

@morpho: Semmi, terel.

Az orbánék most éppen lázasan keresik hogyan úszhatnák meg megint. Addig is amíg kitalálják, a blogokra uszították a szokásos fasszopó trolljaikat elterelni a témáról a figyelmet.

morpho 2016.04.25. 13:07:24

@Tibi !:
Ezt én is látom, csak kicsit basztatom őket. Ha nekik szabad, akkor nekem is...

Muzsikok közt 2016.04.25. 13:10:50

@morpho: amíg a blogszféra pampog ezen, nem a bíróság, addig sok minden nem lesz belőle

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 13:11:14

@MikeBoy: Nagyon nem mindegy, hogy a rendszerváltás előtt milyen szinten volt valaki az egykori állampártban, vagy Kiszben.
Mezei párttag volt, pártfejes. Osztálytitkár a gimiben, vagy függetlenített Kisz titkár, később a városi Kisz vezér.
A kommunistásás valóban hülyeség. Az egykori állampárti aparatcsikok viharos sebességgel váltak kökemény kapitalistává, és a multinacionális tőke kiszolgálóivá. Megértették az idők szavát és gazdát cseréltek, hogy továbbra is kollaboránsként biztosíthassákák saját hatalmukat az itt élők kárára..

Bobby Newmark 2016.04.25. 13:16:14

@A megvalósult amerikai ólom..: És, akkor mi van? TE tapsolsz hozzá, hogy a komcsi geci szétlopja az országot.

Én mindet fellógatnám, TE kivételezel azokkal, akik megvettek téged kilóra.

2016.04.25. 13:16:14

@A megvalósult amerikai ólom..:
Simor Járaitól örökölte a fizetését, nektek újkomcsiknak is csak akkor szúrta a szemeteket, mikor Simor kapta és nem Járai elvtárs.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 13:25:46

@Bobby Newmark: Persze fellógatnál mindenki, gratulálok, ez egy színvonal.No és mi lenne másnap? Csak egyszer vázolna valamelyikőtök egy alternatívát a mostani vezetéssel, politikai rendszerel szemben..

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.04.25. 13:26:53

@MACISAJT: simor? király júlia? 7%-os alapkamat?

Én is jót röhögök ezen a szenvedő ballibákon. Ezek csak 7%-ig tudták vinni a kamatot???

A mi Járaink ebben is lekörözte ezt a tehetségtelen Somor bandát, a mi Járaink 12,5%-ra is felvitte a kamatot!!!

Ezt a világrekodunkat azóta se tudja megdöntenui egy balliba sem, irigykedni azt persze tudnak!!

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 13:29:46

@nagybalfasz: No és Járai kitől örökölte okoska? Akkor ne Matolcsyt pécézd ki, hanem mondd azt, hogy magasak a vezetői fizetések. (Jelzem nem csak nálunk. Az USA-ban az adófizetői pénzekből megmentett bankokban továbbra is brutális fizetések és prémiumok vannak..)

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.04.25. 13:32:48

@A megvalósult amerikai ólom..: "Az egykori állampárti aparatcsikok viharos sebességgel váltak kökemény kapitalistává, és a multinacionális tőke kiszolgálóivá. Megértették az idők szavát és gazdát cseréltek"

Te vagy a legnagyobb ész az egész Kárpát-medencében, csak hát ez a sok agyhalott balliba ezt sose fogja megérteni!

Nem értik, hogy amikor Orbán Győző, aki egyébként a mi Orbán Vikotrunk (aki Európa legnépszerűbb 3 politkusa között van), meg a Kövér apja felcserélték az MSZMP-s párttitkári állásukat frissen elprivatizált cégtulajdonosi állásra, akkor ez az idők szava volt!!!

A sok ostoba balliba most is hazudozna mást, de mi szerencsére itt vagyunk, hogy helyre tegyük őket.

morpho 2016.04.25. 13:40:04

@Muzsikok közt:

Mivel a Polt nevű legfőbb ügyész felesége három jegybanki alapítványban is benne van, a bíróság soha nem fog ezen pampogni. Így van kitalálva...

Bobby Newmark 2016.04.25. 13:40:17

@A megvalósult amerikai ólom..: Teljesen kurvamindegy, ki kerül hatalomra, mert a jelenlegi helyzetnél rosszabbat nem tudna tenni az országgal.

Legyél te a miniszterelnök! Vagy leszek én. Tökmindegy, a hozzánemértés kisebb probléma, mint a hihetetlenül rutinos, nagyszabású tolvajlás.

2016.04.25. 13:46:32

@A megvalósult amerikai ólom..:

Sőt, olyan liberálisról is tudunk, aki megértette az idők szavát...... ;)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 14:06:56

@Ballib Cenzúrázók Réme 11: Hol voltak az általad említett személyek az állampárti hierarchában, te szerencsétlen?
És hol volt Megyó,Kovács Laca , Horn Gyufa, Nagy Sándor, Baja Ferkó meg a többi későbbi zöld és vörös báró..

Muzsikok közt 2016.04.25. 14:12:29

@morpho: na, akkor ennyi

Választást kell nyerni, ugatni mindenki tud ez 2014ben sem segített....amíg a fidesz adót csökkent őket választják, a baloldal jobbik szinten van.

Muzsikok közt 2016.04.25. 14:14:11

@Bobby Newmark: most már csak választást kéne nyerni

morpho 2016.04.25. 14:15:14

"Matolcsy és alapítványa
szerveztettek a haverjaikkal egy csomó méregdrága rendezvényt, hogy aztán ezekre elhívják a haverjaikat és egy jót zabáljanak meg okoskodjanak az Ön pénzén."
index.hu/gazdasag/2016/04/25/matolcsy_pageo_draga_konferenciak/

2016.04.25. 14:20:00

@A megvalósult amerikai ólom..:
Járainak az első Orbán kormány emelte meg. Ugyanez Simornál hirtelen pofátlanul magas lett a kedvenceid szerint, emiatt csökkentették, majd Matolcsynál ha nem is az eredeti szintre, de vissza.

Tehát ha nektek nem szimpi az illető, akkor pofátlanul magas a fizetése, ha meg a ti emberetek van ott, akkor demagóg, aki vitatja a magas fizetést.

Én amúgy azt gondolom, hogy most sem magas az, egy jegybank elnöknek egy ekkora országban ez teljesen reális. Más kérdés, hogy nem egy ekkora barmot kellett volna odatenni.

2016.04.25. 14:21:24

@Bobby Newmark:
Szerintem meg a hozzá nem értés még nagyobb probléma, mint hogy nyíltan lopnak, nagyobb károkat okoznak vele, mint a lopással.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 14:21:35

@Bobby Newmark: Ez egyszerűen nem komolyan vehető. Egyfajta óvodás hozáállás, hogyha majd felakasztjuk a csúnya bácsikat, akkor minden szép és jó lesz.
Értelmes alternatívát kellen felvázolni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 14:25:52

@nagybalfasz: Nem hinném, hogy ne lennél tisztában azzal a ténynel, hogy a jövedelmek nominális összege folyamatosan nő, úgyhogy értelmetlen felhozni azt, hogy ki emelte.
Ellenben az Orbán kormány alatt csökkent egyedül jelentősen a jegybanki elnöki fizetés..

morpho 2016.04.25. 14:26:58

@Muzsikok közt:

Te tök komolyan azt gondolod, hogy itt demokrácia van és a fidesz egy választáson legyőzhető? Te tényleg azt hiszed, hogy le fognak valaha is mondani a hatalomról? A fidesz addig hekkeli a választási törvényt, amíg akarja. 2014-ben simán elcsalták az egészet. A körzetek önkényes átrajzolásával, az aláíróívekkel, a tv reklámok kinyírásával, a plakátfelületek megvásárlásával, a határon túli kamuszavazatokkal. A kedvencem az volt, amikor gyorsan átírták a budapesti választási törvényt pár héttel a választás előtt. Szó nem volt adócsökkentésről. Annyi volt a programjuk, hogy "folytatjuk". Nem emlékszel? Egyébként milyen adócsökkentésre gondolsz? A 27%-os áfára? A tranzakciós adóra? Az áthárított különadókra(kiskereskedelmi láncok, bank, energetika, távközlés)? Ezzel szemben lecsökkentették a munkára rakódó terheket 16%-ra (azóta 15-re), amivel kizárólag a gazdagok jártak jól. A rezsicsökkentés már hatékonyabb volt, csak sajnos az is kamu. Az egész bulit a lerabolt manyup pénzek laza 3 ezer Mrd forintjából fizették. Vagyis a szegények megtakarításait is elköltötték. Adócsökkentés, hagyjál már! Matolcsy meg nyugodt szívvel osztogatja a rokonoknak, haveroknak a közpénzt.

konrada 2016.04.25. 14:31:50

@Bobby Newmark:
Mondod te, aki ezek szerint nem élted végig az elmúlt évtizedeket.

...aki meg igen, aszerint meg inkább legyen tehetséges, mert nincs rosszabb az olyan sikkasztó-tolvajnál, amely úgy lop kevesebbet*, hogy közben a tehetségtelenségével még nagyobb kárt csinál...

(*Loptak egy nagy lópikulát kevesebbet, csak úgy csinálták, mintha veszteség lett volna. Ezért aztán kilopták privatizáción keresztül, és ebek harmincadjára hagyták.
Aki szerint ez a jobb...)

konrada 2016.04.25. 14:34:04

@Bobby Newmark:
...demokráciában - ahol szabad választás van - ott az ilyen forradalmakat puccsnak nevezik...

konrada 2016.04.25. 14:37:13

@morpho:
...savanyú a szőlő...
Tudsz te olyan választási formulát, amelyben nem a fidesz nyert volna 2014-ben??
(Még a kékcédulással sem...)

morpho 2016.04.25. 14:37:44

@konrada:

Szerinted az demokrácia, ahol mindhárom hatalmi ág és annak minden ellenőrző szervezete egy kézben fut össze?
Szabad választás a Kádár rendszerben is volt, mégsem nevezném demokráciának...

morpho 2016.04.25. 14:40:50

@konrada:

Nekem nem savanyú én három éve Londonban élek. Pontosan látom, hogy működik egy valódi demokrácia. Épp az a baj, hogy akármi történik akkor is a fidesz nyer. Nem 2014-ben, hanem mindíg. Sőt, mindig kétharmaddal! Itt azért valami nem kerek.

konrada 2016.04.25. 15:01:38

@morpho:
Ja, tényleg nem kerek.
Ennyire töketlen ellenzék - melyet a hátuk közepére púpnak se akarnak az emberek -nem nagyon van máshol...

...egyébként meg érdekes paradoxon: hogyan oldható meg demokratikusan, hogy olyan kezekben legyen valamely hatalmi ág, akiket a többség nem akarja, hogy hatalom közelében legyen...

konrada 2016.04.25. 15:03:53

@morpho:
Más. látom, te nem éltél még Kádár alatt, ezért hiszed azt, hogy az is szabad választás, amikor a résztvétel kötelező, viszont a listán csak 1 név szerepel...

Muzsikok közt 2016.04.25. 15:09:23

@nagybalfasz: olyan károkat messze nem tudnak okozni mint a szocik úgyhogy 2018 elég sima ügynek tünik a fidesznek

De a szocik még akkor sem kerülnek hatalomra a jobbik miatt ha a fidesz vmi csoda folytán 2 év múlva már csak a mai szavazók felét tartja meg

McZozo 2016.04.25. 15:10:00

@Hajdú Peter: NA ez nem igy van, MEg a Magyar alkotmanyba se, Az MNB ugyanis nem egy magan bank ami a nyeresegevel azt csinal amit csak akar. Mellesleg megjegyzem kettos a mercetek mert mikor a Privat bank azt mondja a nyeresegemmel azt csinalok amit akarok akkor sivitotok hogy luxusprofit meg karvajtoke meg bankarkormany
De visszaterve az MNB re neki pontos megkotesei vannak hogy mire kolthet es mire nem le van limitalva hogy mondjuk kepekre palotakra max mennyit, (ezt mar megszegte korabban) illetve olyasmikre kellene koltenie hogy alamadossagcsokkentes meg arfolyamstabilizacio ...

Muzsikok közt 2016.04.25. 15:12:19

@morpho: apád fasza volt a kádár rendszerben nem választás

McZozo 2016.04.25. 15:12:40

@króm nickel: Azt leszamitva hogy mar reg nincs akkora tartalek, mivel azt is szetosztottak kedvezmenyes hitelkent a fideszkozeli cegek megtamogatasara

McZozo 2016.04.25. 15:16:08

@jágör68: Es szerinted a kepek meg az ingatlanok ugy vannak a tulajdonukban mint valutafedezet?

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 15:18:06

@McZozo: Igen, képzeld, bármikor eladhatja őket..( Persze akkor majd azért lesz cirkusz..)

konrada 2016.04.25. 15:25:01

@A megvalósult amerikai ólom..:
...persze csak annyiért, amennyiért megveszik...

...s az ingatlan műkincs árak mindig akkor vannak leginkább lent, amikor beüt a gebasz...
(És ez a jóindulatú verzió: Az állam valahogy mindig drágábban vesz, mint elad...

McZozo 2016.04.25. 15:25:38

@A megvalósult amerikai ólom..: Nem azzal van a baj hogy MAtolcsi most 2 milliot kap vagy 5 ot. Megyjegyzem eoropai szinten egy ilyen pozicioban ez jar. TEhat nem lenne ezzel onmagaban semi gond. A gond otvan hogy emelett meg lop is kemenyen a masik meg ott hogy a fidesz par eve meg azzalkampanyolt hogy 2 millional nem lehet senkinek nagyobb bere mert az mar luxus es ezt meg is szavaztak aztan most meg mikor Rajottek hogy ez nem jo egyes talpnyalojuknak egybol elfelejtettek ezt a korabbi szabalyukat es duplajara emeltek.

Bobby Newmark 2016.04.25. 15:28:50

@nagybalfasz: Kár, hogy ez nem igaz. A rendszerszintű, szakmányban történű, hazaárulást pedzegető közpénzlopásnál nem lehet nagyobb kárt okozni.

Meg nézd meg, milyen morális problémákat okoz: te elnézed nekik a legnagyobb tételű, pofátlan lopásokat is, én meg úgy gondolom, hogy a kínhalál is kevés lenne ezért büntetésként a gecinek meg a kuszaszeműnek.

morpho 2016.04.25. 15:31:50

@konrada:
Éltem a Kádár rendszer alatt. Valóban egy név volt a papíron, most is egy név van rajta. Papíron szabad és demokratikus, de a valóságban nem nyerhet más. Az ellenzék ebben a rendszerben csak töketlen lehet.

"hogyan oldható meg demokratikusan, hogy olyan kezekben legyen valamely hatalmi ág, akiket a többség nem akarja, hogy hatalom közelében legyen..."

Induljunk ki abból, hogy vagy nem érted amit írtam, vagy nem akarod érteni. De válasz is van. Mondjuk úgy, hogy nem kizárólag kormánypárti delegáltakkal töltik fel a közmédia kuratóriumot, vagy a választási bizottságot, vagy az alkotmánybíróságot, ugyanis a parlamenti arányok alapján ez nettó csalás. Továbbá nem neveznek ki 9-12 évekre olyan embereket, akik bármikor az ő szekerüket tolják, de a programjukba elfelejtették beleírni, hogy ilyesmit terveznek. Egyébként ha előre elmondják, hogy a manyup megtakarításokat ellopják, akkor nem nyernek, de ha az alkotmány ötödik módosítását a kampányban hangoztatják, akkor sem. Különben kafa,, hogy te hiszel a magyar demokráciában, de sajnos az csak papíron létezik. A szocikat rüheltem, de a demokráciát nem ők ásták el, hanem Orbán és csapata. Az a baj, hogy fogalmam sincs, hogy fogják ezt visszacsinálni, mert egyszer muszáj lesz.

2016.04.25. 15:32:00

@A megvalósult amerikai ólom..:
De nem is az a gond, hanem az, hogy ti narancskomcsik hőbörögtetek anno Simor magas fizetése miatt, ami nominálisan (!) ugyanannyi volt, mint amit sok évvel korábban Járainak megszavazott a Fidesz. Most meg persze demagógok azok, akik ugyanúgy hőbörögnek Matolcsy fizetése kapcsán.

Én egyetértek azzal, hogy demagógia hőbörögni Matolcsy fizetéséért, különösen ha összevetjük azokkal a milliárdokkal, amelyeket az alapítványokon keresztül lapátol ki, de ti narancskomcsik egy szót nem szólhatnátok a másik oldal demagógjaira, mivel magatok is azok vagytok.

Bobby Newmark 2016.04.25. 15:32:07

@konrada: Ja, csak mondjuk az elkúrást meg lehetett javítani, azt meg, hogy az Orbán klán felvásárolja az egész kibaszott országot KÖZPÉNZEN, azt csak nagyon csúnya kommunista módszerekkel lehet majd csak orvosolni. Pl vagyonelkobzás, visszaállamosítás, kompenzáció nélküli kisajátítás...

McZozo 2016.04.25. 15:34:02

@konrada: A valasztasok kapcsan lehet peldalozni az MSZP vel hogy menyit esett ez jogos, viszont ha mar bele akarsz menni, akkro az is teny hogy tobb szavazat volt a fidesz ellen mint a fideszre. Azaz MSZP re Jobbikra DK ra ... tobben szavaztak egyutt mint amennyi a fideszre, tehat ha szerinted az nem valasztasi torzitas hogy mindezek ellenere a tobbsegi szavazatok egy harmadot ernek osszesen se mig a fidesz kisebbsegi szavazatszama meg ketharmadot akkor nem szoltam

2016.04.25. 15:34:58

@Bobby Newmark:
Fog még okozni Matolcsy nagyobb károkat azzal, mint a lopással, hogy amikor fordul a kocka, és világszerte emelkedni fognak a kamatok, akkor csak nagyon későn fog ő is fordulni.

2016.04.25. 15:36:47

@Bobby Newmark:
De legnagyobb kárt amúgy a fejekben okozzák a fiúk, azzal ahogy a kádárista ideológiát hirdetik, és igyekezik a lehető legjobban állam függővé tenni az embereket. A lopással egy évtizedet tesznek tönkre, az agymosással sok évtizedet.

McZozo 2016.04.25. 15:37:01

@A megvalósult amerikai ólom..: Na azt megnezem mikr a habony falan logo kepeket majd eladja az MNB mint valutafedezet :)

Muzsikok közt 2016.04.25. 15:41:42

@Bobby Newmark: szerencsére a libsi sirámok fingok a szélben...kit érdekel, lehet bejutnak a parlamentbe esetleg

Muzsikok közt 2016.04.25. 15:43:09

@nagybalfasz: az tuti h én is fidesz függő leszek ha 1számjegyü lesz az szja

Nem majd maszopfüggő;)

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.04.25. 15:45:48

@A megvalósult amerikai ólom..:

Miccsodaaaa?? Azt mondod, hogy Orbán Győző, aki egyébként a mi Orbán Viktorunk (aki Európa legnépszerűbb 3 politkusa között van) apja, meg a Kövér apja MSZMP-s párttitkárként lopták a nemzeti vagyont?
Nem pedig teljesen normálisan csak oldalt és gazdát váltottak ahogy minden jó egykori elvtárs, akik nagyon helyesen csak az idők szavát követték, amikor magukkal vitték privátba a gyárakat, amelyekben évtizedekig keményen robotoltak a munkásosztály boldogabb jövőjéért?

Hát te egy áruló, a mi fideszes családunkba befurakodott balliba kém vagy, de teszünk róla hogy expressz kikerülj.

Ballib Cenzúrázók Lidérce 2 2016.04.25. 15:59:50

Kérek leírni valaki részéről egy módszertnat, hogy hogyan távolíthatja el a kormány legális keretek között Matolcsit.

Szigorúan figyelembe véve, hogy Simort évekig nem sikerült, pedig eléggé akarták.

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.04.25. 16:01:28

@A megvalósult amerikai ólom..: "Ellenben az Orbán kormány alatt csökkent egyedül jelentősen a jegybanki elnöki fizetés.."

Hát te tényleg egy sunyi balliba provokátor vagy!
Az Orbán-kormány alatt (amelyiket a fél világ másolna) rekorddal növekedett a jegybanki elnöki fizetés! Világrekord GDP növekedésünk volt 2015 harmadik negyedévében, hát még szep hogy lazán megengedhetjük magunknak, hogy ezt odaadajuk annak, akik ezt megvalósította. Országunk a legjobb példa, hogy míg az EU-ban válság van és egyre több ország adósodik el, addig nálunk robog a GDP és nálunk lehet óriási pénzeket keresni.

Ráadásul Matolcsi a világ legjobb közgazdásza (ahogy azt a Századvég felmérése bebizonyította), a könyveit rengeteg nyelvre lefordították, lásd az ukrán, orosz, román és ujgur könyvesboltok polcait, és ha nem kapna 5 milliót ő, a második 5 milliót meg a felesége, egy gyárat a fia, 500 milliót meg a rokonai, akkor ezek kivándorolnának innen!

És akkor szakemberek és értelmiség nélkül maradnánk!!
Ezt még a magadfajta munkás is megérthetné, hogy nemzetgazdasági érdek, hogy ezeket a szakembereket bármi áron is, de tartsuk meg az országnak!
És mi megtesszük, akárhogy is kárognak a ballibák!

Éhes ló 2016.04.25. 16:01:48

@Tibi !: nos ha a szemedet kinyitottad volna és elolvastad volna valóban a hivbatkozást, akkor azt érthetted volna meg belőle, hogy a Közvélemény-kutatók.hu oldalt azért hozta létre a Nézőpont Intézet Kutató és Elemző Nonprofit Kft., hogy a Magyarországon politikai közvélemény-kutatásokat rendszeresen publikáló intézeteket, módszereiket és eredményeiket bemutassa a politika iránt érdeklődők számára. Az oldal apropóját a kutatócégek rendszeres egyeztetései és egyetértése jelenti, így az itt megjelenő tartalmak is objektíven közlik a legfrissebb kutatásokat.

Azt is észre vehetted volna érót olvasással, hogy minden politikai oldal képviselteti magát, tehát a norvég és soros pénzen kitartottak is itt kommunikálják eredményeiket, nem csak az általad hiteltelennek tartottak.
Ráadásul nincs számottevő (statisztikai hibahatáron túli) eltérés sem közöttük.

További vidám agyvérzést kívánok za ipsos-ZRI jelentésével!

A Fidesznek valamelyest csökkent a tábora az elmúlt egy hónapban: 26-ról 24 százalékra. A Jobbik támogatói többen lettek, a korábbi 13 százalékról 15-re bővült a párt híveinek aránya. Az MSZP a múltkorival azonos méretű, 12 százalékos szavazói tömeget tud felmutatni. A DK és az LMP támogatottsága az elmúlt hónapokban kismértékben ingadozott, most a Demokratikus Koalícióé 4-ről 5 százalékra emelkedett, a Lehet Más a Politikáé 4 százalékról 3-ra csökkent. Márciushoz hasonlóan az Együtt-Korszakváltók Pártja ezúttal is 2 százalékot ér el, míg a Liberálisok 1 százalékon állnak. Nem változott a passzivitás, bizonytalanság mértéke sem, a választásra jogosultak egyharmada tartja a távolságot a politika szereplőitől.
A biztos pártválasztók csoportjába jelenleg a választókorú népesség mindössze egyharmada tartozik, ezért a rájuk vonatkozó adatok tájékoztató jellegűek. Ebben az aktív választói közegben a Fidesz 40 százalékos, a Jobbiknak 20, az MSZP-nek 17 százaléka van. A Demokratikus Koalíció márciusban a biztos pártválasztók 10 százalékára számíthat, az LMP 5, az Együtt pedig 4 százalékra.

McZozo 2016.04.25. 16:13:20

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: Ugy mint az elodeit is mikor elohuztak valami piszkos terhelot a kredencbol es belengettek hogyha nem mondasz le akkor ez veletlenul kikerul a kredencbol.
De az egesz elmelet hibas mert azt hiszitek hogy mindezert egyedul Matolcsi a felelos ez ez az egesz dolog Viktortol fuggetlenul tortent. Pedig Mindez Viktor tudtaval es jovahagyasaval tortent.

Ballib Cenzúrázók Lidérce 2 2016.04.25. 16:16:00

@McZozo:

Nem értem..

Ha zavar hogy adófizetők pénzét nyúlják le alapítványokon keresztül, akkor miért nem zavartak a Norvég pénzek..

Enegem pl az is zavart, mikor ballib élharcosokat és családtagjaikat etették milliárdokkal, abból a pénzből, ami nekünk járna..

Engem zavar Matolcsy és családtagjainak juttatott milliárdoik is.

Téged miért nem zavar a ballib alapítványok zabáltatása ?

elemes 2016.04.25. 16:17:27

Érdekes írás, két megjegyzésem van.

1. Az MNB kamatcsökkentési ciklusát az első 1-2 évben kifejezetten kockázatosnak ítélték a "mainstream" közgazdák, és utólag adtak igazat a jegybanknak (később kezdett, meredekebb csökkentésnek kellemetlen mellékhatásai lehettek volna -- kamat/árfolyam swapra játszó manipulatív portfóliótőke gigászi ki-be áramlása, erős árfolyamingadozás).

2. Matolcsy személyes "hitelessége" nem sokat kopott jegybankelnöki pozíciójában, mert előtte sem volt neki. Az MNB mint monetáris politikai intézmény hitelességét pedig (különös módon, és szerencsére) nem érintette végzetesen a minden tekintetben divergens vonásokkal bíró elnök.

Egyébként nem tudom, hogy mivel múlatja szabadidejét Matolcsy. 10-15 évvel ezelőtt az volt a hobbija, hogy alternatív (néha hajmeresztően alternatív) közgazdasági könyveket olvasott és foglalt össze a Hetiválaszban.

Ballib Cenzúrázók Lidérce 2 2016.04.25. 16:17:52

@Ballib Cenzúrázók Réme 11:

Te még nicket is szarul hamnisítassz..

Simor 8 millát rakott 10 éve zsebre.
Eu szerte az egyik top fizetés jegybank elnökként az övé volt.

Matolcsy most kapna 5 millát. Ami az egyik legkevesebb fizu EU szerte jegybank elnökként.

elemes 2016.04.25. 16:19:42

Ja és: a fijjug szerintem már elengedték Matolcsy kezét. Tehát nem ez a blogposzt dönti be a jegybankelnököt, hanem fordítva: ez a blogposzt azért születhetett meg, mert a jegybankelnök már billen :)

Muzsikok közt 2016.04.25. 16:19:52

@McZozo: azt most itt kimaradt h a fidesz megnyerte az összes körzetet is

A szavazás nem listás pajti, senkit nem érdekel a nem nyerő jelölt hány szavazatot kap

elemes 2016.04.25. 16:21:14

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2:

A jegybankelnöki fizetésekkel dobálózni kicsinyes szarrágások között is különösen demagógnak számít.

elemes 2016.04.25. 16:22:44

@McZozo:

"Pedig Mindez Viktor tudtaval es jovahagyasaval tortent."

Ez meg a ló másik oldala, ha Orbán olyan iszonyúan okos lennne, hogy mindent tud, mindent számontart, és mindent jóváhagy, akkor talán nem itt tartana az ország :-)

Bobby Newmark 2016.04.25. 16:39:49

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: Ki a faszt érdekel, mennyi a fizetése, ha AMELLETT tol ki még százmilliárdokat a haveroknak? Az az ötmillió az csak a zsebpénze az igazi vastag lenyúlás mellett.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.04.25. 16:41:05

Matolcsynak nem kell mennie. Sőt maradjon. Fizesse vissza az elherdált, ellopott pénzt a köznek. És akkor talán épségben elmehet.

Egy normális világban ez így működne, itt viszont - elnézve a kommenteket - olyan faszfej is van, aki védi. Ne ez a nem semmi.

Nzoltan 2016.04.25. 16:41:36

Érdekes. Simor alatt folyamatosan az mnb függetlensége miatt sírtatok. Most, hogy független, mi közötök, hogy hova utalják a pénzt? Vagy már mégsem annyira fontos?

McZozo 2016.04.25. 16:42:28

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: Azert megjegyeznem hogy almat almaval illik hamisitani. Nem akarom vedeni oket se kutyam se macskam a norveg alap se, de ad egy nem derult vegul az se ki hogy ellenzeki partokat tomnenek penzel, de ha megis tomtek volna akkor is ok nem a Magyar valasztok penzevel tomtek barkit is hanem Norveg penzekkel. Amihez a norvegoknak van max kozuk hogy mire koltottek nem a Magyar kormanynak

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.04.25. 16:42:51

@Hajdú Peter: Miből termeli a nyereséget az MNB? Még erről egy picit légyszi!

Muzsikok közt 2016.04.25. 16:43:29

@Bobby Newmark: eddeg senki se mondta h ki mit tolt a haveroknak

A múlt 7en orbánnak szigetet haluztak az adrián előtte meg orbákutyát a faterja dácsájába

Na és? Napi cirkusz

McZozo 2016.04.25. 16:46:03

@elemes: Ez a kamatcsokkentes azert egy erdekes tema, mert az egyik oldalon teny hogy a korabbi kamatok irrealisan magasan voltak tartva az arfolyam vedelmenek erdekeben, Viszont szerintem MAtolcsi meg a lo tuloldalara esett at es annyira levitte hogy ezt meg aztan az egesz devizahitelezes szivta meg es reszben ezert is dolt be az egesz mert 260 nal meg birtak az emberek valamennyire de mikor ugyanez 320 let az mar gaz volt. Szoval a kamatra jo hatassal volt viszont az arfolyam meg nagyreszben ennek koszonhetoen szalt el

Nzoltan 2016.04.25. 16:46:21

@Bobby Newmark: Hát, feltó és bajnai már bebizonyiították az ellenkezōjét.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 16:46:48

@Ballib Cenzúrázók Réme 11: Ezt te mondtad , nem én.. Te tényleg komolyan gondolod, hogy az ország gyarmatosítására készülő nyugati érdekcsoportokat Orbán Győző, meg Kövér Laca faterja érdekelte?
Hihihihiháháháhá Naívabb vagy mint hittem.
Neem, ők az egykori állam és pártvezetés befolyásos, korábban magas posztokat betöltő, fontos információkkal rendelkező tagjai érdekelték, akik persze örömmel kollaboráltak az új gazdival.

McZozo 2016.04.25. 16:49:53

@Muzsikok közt: Tudjuk hogy semi nem jelent semmit ami nem a fidesznek jo de ettol meg a szamok sajnos makacs tenyek hogy osszesen tobben a fidesz ellen voksoltak mint a fideszre akarhogy kavarod. Ettol meg pont en mondtam anno hogy nincs ertelme tamadnia fideszt mert a baloldal szavazata meg a torzitasok nelkul is olyan messze let volna hogy ez van. De ettol meg a torzitas teny es senki nem magyarazza el nekem hogy egy osszesegeben kissebsegben levo part miert kaphat 2/3 ot

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 16:50:05

@nagybalfasz: Én nem hőbörögtem. Ha egy adófizetői pénzből megmentett bank vezérének nyugaton több tíz meg száz milliós fizetése lehet forintra átszámítva, akkor a magyar jegybank elnökének miért ne lehetne több milliós fizetése?

kvadrillio 2016.04.25. 16:51:21

A vidékfejlesztési támogatások kétharmadát az oligarchák kapják

A Jobbik határozati javaslatban kéri az Országgyűléstől, hogy a nagytőkések helyett a családi gazdálkodók jussanak nagyobb arányban vidékfejlesztési támogatásokhoz.

Magyar Zoltán, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője hétfői budapesti sajtótájékoztatóján az agrártámogatások 2015-ös adataira hivatkozva kijelentette: a kormány ugyanazt a vidékromboló politikát folytatta, amit korábban az MSZP. Bírálta, hogy miközben a kormány a nagyüzemek arányának csökkentését kommunikálja, a számok az ellenkezőjét mutatják.

A jobbikos politikus kifejtette, hogy tavaly 770 milliárd forint jutott agrár- és vidékfejlesztési támogatásokra, ennek

76 százaléka - 587 milliárd forint - a leggazdagabb 10 százalékhoz került.

Hozzátette: ezt nem lehet a rosszul letárgyalt uniós elvekre fogni, ez már a mostani kormány felelőssége.

Magyar Zoltán a kedvezményezettek közül Leisztinger Tamást, Csányi Sándort és Mészáros Lőrincet emelte ki, s szerinte helyettük a minőségi munkahelyeket teremtő, nem a magánvagyonuk növelését célzó gazdálkodókat kell támogatni.

,,EZÉRT HALTAK KI A FALVAINK ÉS CSÖKKENT TÖBB MINT 1 MILLIÓVAL AZ ORSZÁG NÉPESSÉGE ?????

konrada 2016.04.25. 16:53:11

@morpho:
...egy név van rajta...

...akkor elnézést, azt hittem, a magyar választásról írtál.
..de mivel ahol te szavaztál legutóbb, ott 1 név volt a papíron, az nem lehetett ugyanabban az országban ahol lepedőnyi lista volt....

McZozo 2016.04.25. 16:53:45

@elemes: Nem, hidd el nem demonizalni akarom Viktort, de tenyleg O es a szuk kore dont ma mindenrol az orszagban. LEg latvanyosabb peldaja ennek par eve a marciusi hovihar volt. Viktor telelt nem volt dontesi pozicioban senki. Kozben megtortent ami megtortent, es mivel az emberek feltek barmit is donteni nehogy meg az allasuk banja nem tettek addig semmit amig a NAgyvezir haza nem ert. MAjd csak mikor o kiadta az utasitasokat akkor indulhatott meg az elharitas.

Nzoltan 2016.04.25. 16:53:57

@morpho: Nade ez nem a demokrácia hiànya, hanem az ellenzék balfaszkodása miatt van. Emlékezz csak vissza a 14-es fōpolgármester választásra. A baloldal részérōl bohózatba fulladt az egész. Persze akkor is caslást kiáltottak, de már mindenki csak legyintett.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 16:54:12

@konrada: Ember, 30 mrd euró devizatartalék van a jegybankban. Te tényleg azt hiszed, hogy pár milliárd forint tétel ebből a szempontból?
Egyébként meg akkor soha senki ne vegyen ingatlant meg műkincset a te okoskodásod alapján, mert válság esetén csak áron alul tudja eladni őket..

elemes 2016.04.25. 16:54:16

@McZozo:

Hogy irreálisan magasak voltak-e, azt nem tudom, én nem vagyok monetáris szagember, csak annyit fütyülök hozzá, hogy NEM árfolyamcélja van a jegybanknak, hanem inflációs célja, és a kamatváltoztatással az inflációs cél felé próbálják terelni a népet.

Matolcsyról azt lehetett sejteni (meg az elnökké választásakor módosított MNB törvénybe is bekerült), hogy az árstabilitásnál szélesebb és fontosabb jogköröket szeretne.

A devizahiteleseket meg nem az EUR/HUF árfolyam tette tönkre, hanem a CHF/EUR és ahhoz semmi köze a magyar jegybanknak. A 310 körüli árfolyam meg sajnos passzol (az elég szar) versenyképességünkhoz.

McZozo 2016.04.25. 16:55:08

@Nzoltan: Most Fuggetlen?
TE melyik csatornat nezed lelkem?

elemes 2016.04.25. 16:59:11

@McZozo:

"Nem, hidd el nem demonizalni akarom Viktort, de tenyleg O es a szuk kore dont ma mindenrol az orszagban."

Csak magánvéleményem meg szerint pont ez a démonizálás. Nekem inkább úgy tűnik, hogy a valaki benyalja magát Viktorhoz, az kvázi szabad kezet kap, amíg túl nagy kárt nem okoz.

"Leglatvanyosabb peldaja ennek par eve a marciusi hovihar volt. Viktor telelt nem volt dontesi pozicioban senki."

Először nekem is a 2006 aug 20 vihar jutott eszembe (Gyurcsány nyaralt, nem volt döntési pozícióban senki), de kicsit belegondolva: a márciusi hóviharban tényleg nem nagyon lehetett csinálni semmit, sem Orbánnal sem nélküle. Az autópályán elakadt ezer autót csak a végéről indulva, egyesével lehet kiásni (a sok magabiztos pöcsfej a leállósávot is eldugította).

McZozo 2016.04.25. 17:01:08

@Nzoltan: Valaszd kette a csalas attol meg megvolt, megpedig ugy hogy atirtak a valasztasi torvenyt par hettel a valasztas elott. Ugy hogy onnantol a fovarosi bizottsag nem a listakon mulott hanem a keruleti vezireket ultette a helyukre. Mivel budapesten megvolt az eselye hogy listan az ellenzek megveri a fideszt.
Az meg megint mas kerdes hogy amit a szethullott ellenzek amugy eloadott az egy vicc volt es ha ezt elore latja a fidesz nem let volna szukseg semmilyen csalasra mert az ellenzek magat is megverte siman nem kellett a fidesz segitsege

elemes 2016.04.25. 17:03:27

@Muzsikok közt:

A kutyás sztoriba a sajtómunkások semmit nem haluztak, annak minden morzsáját az Orbán család tagjai kotyogták el. Így derült ki, hogy VAN kutyájuk, de nem a felcsúti takaros családi házban, hanem egy kastélyban tartják, ami nem is az ő nevükön van.

Ha nem akarnak jópofizni hogy mennyire szeretik a kutyákat, akkor a sajtómunkásoknak kellett volna utánajárni.

Ballib Cenzúrázók Réme 10 2016.04.25. 17:05:30

@A megvalósult amerikai ólom..:

Hát hogy a francba ne lenne az első helyen a fontossági sorrendben az idők szavát megértő MSZMP-s párttitkárok sorában Orbán Győző meg Kövér apa, amikor még az egyetlen tulajdonunkat, a székházunkat is azért adtuk el, hogy a teljes bevételt átprivatizáljuk nekik, hogy abból privatizálják tovább magunknak, amit az idők szavából meg kell érteni?

Lehet, hogy neked szart se érnek ezek a sikereink, de nekünk méföldkőnek számított, hogy ezzel ki tudtunk kerülni a mindennapi bölcsész oksokodásokból és a ballibákra jól ráijesztettünk, hogy elsajátítottuk a trükkjeiket.

Ha akkor ezt nem tesszük meg és csak ideologizálunk, akkor ma nem tudnánk a 8000 milliárd forint EU-s közpénzt annak adni, akinek mi akarjuk.
Még nem tudtuk volna a földeket, trafikokat, kaszinókat, bankokat, kereskedőházakat, a mangalica telepeket és tulajdonképpen az EGÉSZ ORSZÁGUNKAT annak adni, akinek mi akartuk!

Nehogy már kicsinyítsd a sikereinket, amit szeretett vezéreink édes drága apái alapoztak meg, mert, ki vagy te ahhoz??

elemes 2016.04.25. 17:05:38

@McZozo:

A mi pártunk úgy indulhatott, hogy az ajánlócédulák leadási határideje előtt negyedórával kaptunk JOGOT az ajánlócédulák gyűjtésére.

Lehet, hogy nem szándékos, de mindenképp abszurd volt.

McZozo 2016.04.25. 17:07:38

@elemes: HAt inkabb mar akkor a CHF/HUF arfolyamaz eur arfolyammal csak a szinteket akartam erzekeltetni mert a CHF et nem tudtam pontosan. CHF amugy csak a vegen szallt el az euroval szemben de elotte is folyamatosan erosodott. a forinthoz kepest mig az euroval azert pariban volt. De mi mar akkor is szivtunk mert ugye fideszek megszuntettek a forint EUR hoz koteset. Mig korabban egy kotott savban lehetett csak lebegtetni az eurohoz kepest addig mikor ezt eltoroltek akkor azonnal melyrepulesbe fogott. Hogy most melyik a valos arfolyam arrol ne nyissunk vitat mert lehet mondani hogy ez a realitas, csak akkor meg nem ertem hogy hogyan is teljesitunk mi jobban illetve mitol mintaorszag magyarorszag europaban. Mert a ketto egyut tnem megy hogy mikor ugy job nekunk akkor mi egy szar orszag vagyunk mikor meg kommunikalni kell akkor mar itt a foldi kanaan.

McZozo 2016.04.25. 17:10:03

@elemes: Mondjuk annyira nem lehetett semmit csinalni hogy mig itthon a kormuket reszelgettek az illetekes elvtarsak addig mar a vegen az osztrakok inditottak egy hokotro kulonitmenyt at a hataron hogy verge tortenjen mar valami

Ballib Cenzúrázók Réme 10 2016.04.25. 17:13:04

@elemes: "a márciusi hóviharban tényleg nem nagyon lehetett csinálni semmit, sem Orbánnal sem nélküle."

Nagyon igaz! Az EU persze akkor is összeesküdött a mi nemzeti kormányunk ellen, mert az osztrákok már hajnalban behazudták a rádióikban, hogy Magyarországon hókatasztrófa van, senki ne induljon arra.
Dél körül mi is megmondtuk, hogy esett némi hó, de csak azért, hogy megnyugtassuk a sok osztrák turistát, hogy csak az EP zöldjei és szocialistái hazudnak, nincs itt semmi látnivaló, Orbán Viktor (aki Európa 3 legjobb válságmegoldó minisztere között van a Századvég felmérése szerint) saját kezével tisztította meg az egész 110 kilóméteres szakaszt.

A ballibák tehát megint hazudozással indítottak támadást hazánk ellen, de mi kivédtük ezt is.

McZozo 2016.04.25. 17:18:40

@elemes: Akkor egyreszt nagyon nem ertunk egyet masreszt nem latod at a rendszer mukodeset. Viktor mindig az oszd meg es uralkodj elvet hasznalja egyik oldalon, lasd LAzar Rogan pl, a masik oldalon meg azert enged lopni szabadon mert igy egyreszt kiepit egy lojalitast de a masik oldalon meg kezeben tart olyan iratokat amivel kesobb szukseg eseten barkitsakkban lehet tartan.
Es ma mar plane azt latni hogy szinte mindenben egyszemelyi parta note ki magat a fidesz. LAsd mikor ossze vissza nyilatkoznak a fideszes vezetok, szamos pelda van ra de a legutobbi ez a vasarnapi tortenet. Penteken viktor meg azt nyilatkozta hogy nemhogy beszuntetni de boviteni akarjak a vasarnapi zarat. Erre szegeny kosa meg a Varga meg LAzar ezt erosto nyilatkozatokat nyomott a hetvegen, erre hetfon Viktor kikuldte Tonit segget csinalva ezzel a fel vezetese szajabol hogy hat mi akkor kinyitunk. aztan barmilyen akar parton beluli egyeztetes nelkul mar kedden kotelezoen meg kelett szavazni minden fideszesnek a fovesztes terhe melett.

Ballib Cenzúrázók Réme 10 2016.04.25. 17:22:10

@McZozo: De mi mar akkor is szivtunk mert ugye fideszek megszuntettek a forint EUR hoz koteset. Mig korabban egy kotott savban lehetett csak lebegtetni az eurohoz kepest addig mikor ezt eltoroltek akkor azonnal melyrepulesbe fogott.

Hazudsz balliba! Utána is kötött sáv maradt, mert a 15% plusz/mínusz az még nálatok is sávot kellene hohy jelentsen!
És a forint nem hogy nem értékelődött le, hanem Járaival egész 230-ig felértékeltettük. Ezt a rekordunkat se tudta soha megdönteni egyetlen balliba kormányotok sem.

Mint a hogy a mostani rekordunkat, a 326-os forintot se tudta megdönteni a balliba társulat.

Mindegy hogy hol állítjuk fel a rekordokat, ezek a ballibbentek közelébe se tudnak jönni ahoz, amit mi fél kézzel lerendezünk.

konrada 2016.04.25. 17:22:55

@A megvalósult amerikai ólom..:
Nem azt írtam hogy tétel, csak azt, hogy ritkán jön be, ha a magyar állam műkincsbe, ingatlanba fektet be, mivel ritkán van sajnos azokon a döntési szinteken már talpig becsületes, megbízható ember: így könnyen árazhatja a beszerző túl "valamiért" - és amikor a káderkörforgás arrébb löki őt - az új ember, aki kimaradt a játékból, ha értékesítés van, ott akar keresni...;))

elemes 2016.04.25. 17:33:55

@McZozo:

"fideszek megszuntettek a forint EUR hoz koteset."

Majdnem 100 forint széles sáv volt, ezt szüntették meg. Próbálom felidézni, volt-e olyan nap, amikor a sáv eltörlése óta gyengébb volt a forint mint a (régi) sávszél, de nem vagyok benne biztos.

Na szóval EZ a démonizálás, amikor minden szarságért a fideszt hibáztatod. A magyar gazdaság ennyire versenyképtelen, 310 körüli árfolyamnál vagyunk kb stabilak. A versenyképesség (alig) javulása az, amiért felelős negyedszázad minden kormánya.

"Hogy most melyik a valos arfolyam arrol ne nyissunk vitat"

Az árfolyamot a piac határozza meg, nincs jegybanki beavatkozás.

"hogyan is teljesitunk mi jobban illetve mitol mintaorszag magyarorszag europaban."

Nem vagyunk mintaország. És az új mosogatószertől sem lesz virágoktól áradó tavaszi mező illat a lakótelepi konyhában. Nem kell elhinni minden hülye reklámot.

A végét meg nem értem.

Netuddki. 2016.04.25. 17:34:24

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: Erőlködsz mint a rossz trabant az emelkedőn. Tisztázzátok előbb magatokat a lopás erős gyanúja alól, utána dumálhattok a fizetésekről baszod!

elemes 2016.04.25. 17:36:09

@McZozo:

"Mondjuk annyira nem lehetett semmit csinalni hogy mig itthon a kormuket reszelgettek az illetekes elvtarsak addig mar a vegen az osztrakok inditottak egy hokotro kulonitmenyt at a hataron hogy verge tortenjen mar valami"

...és az a bizonyos osztrák hókotró különítmény megállt az M1-esen a dugó túlsó végén, és elkezte egyesével kiásni a magyar autósokat.

elemes 2016.04.25. 17:39:15

@Ballib Cenzúrázók Réme 10:

A szarkazmus önmagában jó.
Az irodalmi túlzások is jók néha.
De amikor a saját irodalmi túlzásaidat gúnyolod ki szarkasztikus éllel, annak maszturbálás hangulata van. Az meg egy magányos sport, nem is szeretnélek megzavarni benne.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 17:42:41

@konrada: Igen, ismerős.. Ugyanezért kellett mindent a balos kormányok alatt szaré-hugyé eladni, mert ugye "az állam rossz gazda" szólt a rigmus..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 17:44:47

@Ballib Cenzúrázók Réme 10: Hát öcsém ! Ha a hülyeség fájna, te vísítva szaladgálnál az utcákon az biztos, és nem itt ontanád a baromságaidat futószalagon..

elemes 2016.04.25. 17:45:29

@McZozo:

"Akkor egyreszt nagyon nem ertunk egyet"

Meglehet.

"masreszt nem latod at a rendszer mukodeset."

Tényleg nem látom át, nem is szorulok rá, hogy áltássam, mert élek benne. A véleményemet pedig nem a fideszhez igazítom.

Amit leírtam, az csak egy egyszerűsített modell, ami igazából csak valami biztonságérzetet ad, hogy érteni vélem a körülöttem levő (és a sorsomat valamelyest befolyásoló) világot.

Mindenki a saját lelki igényeihez illő modellt próbálja ráhúzni az információmorzsákra. Tőlem (MA MÁR) távol áll ez a hibáztató-démonizáló világkép: találtam kényelmesebbet, praktikusabbat. De megértem, hogy sokak belső stabilitásához fontos a napi két perc gyűlölet.

elemes 2016.04.25. 17:48:29

@A megvalósult amerikai ólom..:

Nem az állam a rossz gazda, hanem egy kormányzat a rossz gazda.

Azt láttuk, hogy a maszop rossz gazda, később hogy a szadesz is rossz gazda. 98-02 között úgy tűnt, hogy a fidesz jó gazda, az utóbbi pár évben kiderült, hogy nem.

A nép kormányt választ, önnön képére és hasonlatosságára. Szóval a kormány: tükör. Ilyenek vagyunk mi magyarok. Ha a kormányt köpködjük, magunkat köpködjük.

morpho 2016.04.25. 17:50:02

@Nzoltan:

1,Ha most a jegybank független, akkor vajon miért magyarázta egy Kósa nevű ember, saját magából is hülyét csinálva, hogy az MNB alapítványi pénzek "elveszítik közvagyon jellegüket"? Ez a csóka nem a fidesz frakcióvezetője véletlenül? Csak kérdezem... Miért próbálja a fidesz frakció egy törvénnyel elfedni a jegybank lopását??? Mondok egy opciót, ami valszeg nem fikció: A 260 Mrd forint alapítványi zsetont a fidesz egyes szekértolói kapták meg. Például Habony elvtárs, akinek ugyan semmilyen jövedelme nincs, de valamiből mégis Ibizán csapatja...
2,Az ellenzék balfaszkodása is a demokrácia hiányából fakad. Nevezd az ellenzéket Hazafias Népfrontnak. Megvan?

Trackers 2016.04.25. 17:51:56

@morpho:

Mivel magyarázták a ballibek, hogy a Norvég pénzekről nem kell beszámolni ?

Trackers 2016.04.25. 17:53:33

@elemes:

A Fidesz rohadt szar gazda...

Kívánom váltsuk le őket !

Egy kikötésem van!

Ne a ballib összefogásra.

Mert akkor nemcsak lopnak, hanem a gazdaságot is elkúrják, az országot eladósítják, a munkanélküliségi rátát megduplázzák, ahogy szokták az ilyet.

morpho 2016.04.25. 18:00:18

@Trackers:
Nem tudom, de nem érdekel. Ez felmenti Kósát és a fideszt a közpénzek lerablása és a lerablás eltitkolásának kísérlete alól?

konrada 2016.04.25. 18:00:26

@McZozo:
Nézd, amikor az árfolyamot próbálták lent tartani 7-10% kamattal, és a hozzá tartozó inflációval, akkor nem voltunk mintaország, legfeljebb lenyírandó birkák. (Most sem vagyunk minta...)

...mindez persze azzal járt, hogy nem érte meg termelő üzembe befektetni, hiszen az €-Ft eltérő inflációs üteme miatt 1 € kitermelési költsége közel harmadával drágult meg.
No ezért bukott akkorát Mo a 2002-2010 között...

Ballib Cenzúrázók Réme 10 2016.04.25. 18:01:54

@elemes:

annyira sajnállak titeket frusztrált ballibbeket, hogy soha nincs semmi sikeretek. Gondolkoztam rajta, hogy adunk már nektek valamit, nehogy éhen haljatok.

De tudjátok mit? Haljatok éhen!

elemes 2016.04.25. 18:05:53

@Trackers:

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a "váltsuk le" nagyon kevés -- amikor ez volt a motiváció, szinte mindig csak még rosszabbat kaptunk. Ugye, az optimista azt hiszi, hogy nem lehet még ennél is rosszabb. De a pesszimista tudja, hogy de igen, lehet. Pl. egy oroszbarát náci kormányzat elképesztő perspektívákat nyitna meg LEFELÉ.

A fidesz egyébként (amennyire látom) nem is annyira kúrja el a gazdaságot, legalábbis rövid távon. Inkább a hosszabb távú növekedési potenciált emészti fel az erkölcsi rombolással.

Ballib Cenzúrázók Réme 10 2016.04.25. 18:08:02

@jágör68:

most jól megmutattad a titkolt igazságot a buta ballibjeinek. Le vannak leplezve!

Ezeket is mutasd meg nekik, hadd remegjenek csak tovább:

http://www.jutúbe.csakmiismerjükezeketahíreket.hu

http://www.gyurcsánymoszkvábajárputyinhoz.com

http://www.netannyahuirányítjaavilágot.is

http://www.merkelnekmindenreggeljelenteniekellasziáénak.us

noviszibirszknews.az-igazság-hangja-a-kremlböl-jön.ru

elemes 2016.04.25. 18:08:12

@konrada:

"amikor az árfolyamot próbálták lent tartani 7-10% kamattal"

Szerintem ez egyáltalán nem volt ilyen egyszerű. De mára elég volt a dalból, muzsikából. Minden jót, indulok munkába.

Trackers 2016.04.25. 18:12:22

@Ballib Cenzúrázók Réme 10:

Nem működnek a linkjeid..

Azok amiket ő adott azok működnek..

És igaznak is tünnek ráadásul.

morpho 2016.04.25. 18:15:57

@elemes:

Azért elköltöttek folyó fizetési kiadásokra 300 Mrd megtakarítást... Az hiányozni fog...

Willkommenskultur 2016.04.25. 18:19:25

@morpho: Jaja, már 2010 óta hiányzik az IMF hitel, megaztán a MANYUP péz, meg az MNB megtakarítás, azt valahogy minden 100x jobb mint a hülye szocik alatt.

Na de maj ha az EUpéz is hiányozni fog, mer kirúgnak belőle! Majd akkor mi lesz!

Afrika steht an der Elbe 2016.04.25. 18:22:01

Eddig csak keddenként buktak a héten először. Most már hétfőnként? Ne már.

DR. Smit Pal 2016.04.25. 18:24:47

"Elegem van: Matolcsynak mennie kell!"

Hat persze a ketharmados kormanynak, le kell mondania, mert csak es kesz.
Es rogton azonnal at kell adni a kormanyzast, a kulfoldi erdekeket szolgalo magyar elleness baloldalnak.

morpho 2016.04.25. 18:27:18

@Willkommenskultur:

??????????????
Nem van értelem mondatnak neki.

Afrika steht an der Elbe 2016.04.25. 18:35:18

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

Most már tényleg megbuktak. Vége. Ende. Konyec filma. Ezt nem élik túl. Ebből már lehet kijönni. Majd Merkel hozza a selyemzsinórt. Nem, ez ki van zárva, ilyen nincs, Európában ezért mindenki bukik.

kvadrillio 2016.04.25. 19:17:43

Novák Katalin: Az élelmiszeráfa csökkentése megduplázza a nyugdíjemelés mértékét
"A nyugdíjasok éves szinten akár több tízezer forintot tudnak megtakarítani"

MH/MTI – 2016.04.25. 16:40

Az alapvető élelmiszerek általános forgalmi adójának (áfa) csökkentése gyakorlatilag megduplázza a nyugdíjemelés mértékét - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) család- és ifjúságügyért felelős államtitkára hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

Novák Katalin felidézte, hogy a sertéshús áfájának csökkentése után a tej, a tojás és a baromfihús áfája is 5 százalékra csökken. Ennek köszönhetően a nyugdíjasok éves szinten akár több tízezer forintot tudnak majd megtakarítani - emelte ki. Megjegyezte, a 2017-es költségvetés az idős magyar embereknek biztonságot és tervezhetőséget jelent, hiszen a kormány elkötelezett az idősek támogatása mellett, hogy méltó életkörülmények között tudjanak élni.
Az államtitkár az áfacsökkentést párhuzamba állította a rezsicsökkentéssel, amelynek kedvezményezettjei kiemelt mértékben szintén a nyugdíjasok voltak, és akik így évente átlagosan 50-80 ezer forintot tudnak megtakarítani.
Novák Katalin hangsúlyozta, a kormány 2010-ben vállalta, hogy mindenképpen megőrzi a nyugdíjak reálértékét, és ezt törvényileg is garantálja, ezért a tervezett inflációhoz kötötték a nyugdíjemelés mértékét.
Ez alapján ha egy adott évben a tényinfláció meghaladja a tervinfláció mértékét, akkor utólagos nyugdíjemelés történik. Ám ha a tényleges infláció egy adott évben alatta marad a tervezett inflációnak, akkor ez a pénz a "nyugdíjasok zsebében marad", és a nyugdíjak az inflációt meghaladó mértékben növekednek - tette hozzá.
2011 és 2015 között a megvalósult nyugdíjemelés 21,1 százalékot tett ki, a nyugdíjak vásárlóértéke pedig az elmúlt években a nyugdíjas fogyasztói árnövekedéshez viszonyítva 8,4 százalékkal nőtt.
Beszélt arról is, hogy jövőre is folytatják a Nők 40 programot, amelynek köszönhetően 40 év munkaviszony után kedvezményesen mehetnek nyugdíjba a nők. Ezt a lehetőséget eddig 150 ezren vették már igénybe - fűzte hozzá.

KATINKA NÉNI ! ÉS MATOLCSY HAVI 5 MILLÁS FIZUJA IS MEGDUPLÁZÓDIK ???????

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.25. 19:26:19

@elemes: Miért rossz gazda, kifejtenéd bővebben?

kvadrillio 2016.04.25. 19:28:14

Pofátlanság a 0,9 %-os nyugdíjemelés
2016. április 19. kedd, 18:45
Írta: MTI
E-mail Nyomtatás PDF
malacperselyEközben a jegybankelnök fizetését két és félszeresére emelik és több állami cégvezető akár ötmillió forintot is kézhez kaphat havonta.

Az Országgyűlés népjóléti bizottságának szocialista alelnöke szerint" az évezred legnagyobb pofátlansága", hogy 0,9 százalékos nyugdíjemelést adna jövőre a kormány.

Korózs Lajos keddi budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, méltatlannak tartja ezt a kormányzati magatartást az idős emberekhez, hiszen közben Matolcsy György jegybankelnök fizetését két és félszeresére emelik és több állami cégvezető akár ötmillió forintot is kézhez kaphat havonta.

Az ellenzéki politikus közölte, a nyugdíjasok 40-45 éven keresztül adót és járulékot fizettek, megszolgálták a tisztességes nyugdíjemelést, amire az MSZP javaslatot is tett.

Kifejtette: tavaly többször is kezdeményezték, hogy a hét éve változatlan, 28 500 forint összegű öregségi nyugdíjminimumot emeljék 50 ezer forintra. Hozzátette: a Fidesz ezt azzal utasította el, olyan kevés embert érint, hogy nem is érdemes vele foglalkozni.

Korózs Lajos szerint ma 73 ezer olyan ember van, akinek az öregségi nyugdíja nem éri el az ötvenezer forintot, és 364 ezer olyan ember van, akiknek járadéka nem éri el ezt az összeget.

Az MSZP-s képviselő szerint népszavazással lehet megállítani a Fidesz ámokfutását, a hat éve tartó gátlástalan lopását, amelynek szimbóluma lett az állami cégvezetők bérplafonjának eltörlése és az állami földek eladása. E két ügyben is gyűjtik a népszavazáshoz az aláírásokat – jelezte.

Az Országgyűlés népjóléti bizottságának szocialista alelnöke szerint" az évezred legnagyobb pofátlansága", hogy 0,9 százalékos nyugdíjemelést adna jövőre a kormány.

Korózs Lajos keddi budapesti sajtótájékoztatóján - amelynek hangfelvételét az MSZP sajtóosztálya juttatta el az MTI-nek - elmondta, méltatlannak tartja ezt a kormányzati magatartást az idős emberekhez, hiszen közben Matolcsy György jegybankelnök fizetését két és félszeresére emelik és több állami cégvezető akár ötmillió forintot is kézhez kaphat havonta.
Az ellenzéki politikus közölte, a nyugdíjasok 40-45 éven keresztül adót és járulékot fizettek, megszolgálták a tisztességes nyugdíjemelést, amire az MSZP javaslatot is tett.
Kifejtette: tavaly többször is kezdeményezték, hogy a hét éve változatlan, 28 500 forint összegű öregségi nyugdíjminimumot emeljék 50 ezer forintra. Hozzátette: a Fidesz ezt azzal utasította el, olyan kevés embert érint, hogy nem is érdemes vele foglalkozni.
Korózs Lajos szerint ma 73 ezer olyan ember van, akinek az öregségi nyugdíja nem éri el az ötvenezer forintot, és 364 ezer olyan ember van, akiknek járadéka nem éri el ezt az összeget.
Az MSZP-s képviselő szerint népszavazással lehet megállítani a Fidesz ámokfutását, a hat éve tartó gátlástalan lopását, amelynek szimbóluma lett az állami cégvezetők bérplafonjának eltörlése és az állami földek eladása. E két ügyben is gyűjtik a népszavazáshoz az aláírásokat - jelezte.

SZTEM KIVONUL MAJD A NYUGDÍJASOK MEGÉLHETÉSI MENETE VIKTOR HÁZÁHOZ.....:o)

kvadrillio 2016.04.25. 20:01:13

ORBÁN BÁCSI OSZTOGATJA A NEMZET VAGYONÁT SZOKÁS SZERINT.....KI HATALMAZTA FEL ERRE ???

Egy sokat érő kézfogás - Az egyházé a Károlyi-Csekonics Palotaegyüttes
nepszava.hu|2016. ápr 25. 16:40

MTI Fotó: Kormány.hu / Árvai Károly
hirdetés
0
inShare

Együttműködési megállapodást írt alá Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter és Szabó István a Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke a Károlyi-Csekonics Palotaegyüttes egyházi tulajdonba adásáról - olvasható a kormány.hu oldalon.

"""""A demokrácia kifejezésben jelen van a démosz görög szó, amely népet jelent. A populus szó latinul jelent népet. A demokrácia – szó szerint népuralom – természetesen olyasmi, amihez pozitívan célszerű viszonyulnunk. A populizmus, vagyis a lakosság többsége szükségleteinek, érdekeinek és értékeinek a plebejus képviselete, amely a népuralom, a demokrácia rendszerében természetesnek tekinthető, mégis negatív értelmezést kapott az utóbbi években mind a tengerentúlon, mind Európában, így Magyarországon is. A magyarországi reál-demokrácia ugyanis arctalan pénzviszonyokba elrejtőzött kemény pénzuralmi diktatúrának bizonyult, amely a politikai élet látható terében demokratikus formákat és folyamatokat használ. A pénzuralmi rend integrált hatalmi elitje szemben áll azzal a lakossággal, amelyet a rendszerváltoztatás során megfosztott a közvagyon tőkejövedelmétől, és magát a közvagyont is vagy átengedte magántulajdonosoknak (túlnyomórészt külföldieknek) vagy pedig felszámolta, illetve hagyta felszámolni.

A magyar lakosság túlnyomó része tehát vagyontalanná vált, amelynek nincs tőkejövedelme és így kizárólag a munkaerejét tudja áruba bocsátani, ha kap munkát. A magyar démosz és populusz mintegy 80 %-a tehát hátrányos helyzetű, és nem rendelkezik az önálló politikai akaratképzés minimális gazdasági alapjával sem. Ha egy magyar politikus vagy politikai mozgalom ennek a vagyontalanná tett és önrendelkezésétől megfosztott többségnek az érdekeit próbálja a politikában és a gazdasági életben érvényesíteni, akkor már nem demokrata, vagyis nem a népuralom híve, hanem valami más, populista. Ugyanis a hátrányos helyzetűvé tett 80 % érdekeinek a képviselete – például az a társadalmi igény, hogy számoljanak el a közvagyon sorsával, a befolyt ellenértékkel, illetve, annak a megválaszolása, hogy miért nem kérték a közvagyon eladásához a valódi tulajdonos, az azt létrehozó magyar társadalom hozzájárulását – már nem szalonképes azok előtt, akik az elvett közvagyon új tulajdonosaiként annak egyedüli haszonélvezői. Ezen új tulajdonosok szemében a kifosztottak részéről történő mindenféle elszámoltatás és felelősségvállalás megengedhetetlen, ’demokrácia-ellenes’, ’téves’ vélemény. Számukra a népnek ez a hangja nemcsak közönséges, de rendkívül káros is. Aki tehát ezt a hangot használja a hátrányos helyzetűek érdekeinek a védelmében, az vulgáris bajkeverő, hőzöngő demagóg. A demagógia szóban is benne van a démosz szó, de itt már nem a nép érdekeinek az érvényesítéséről, hanem a nép félrevezetéséről van szó.""""""

kvadrillio 2016.04.25. 20:10:36

A populizmus helyes értelmezésben valójában az ideális demokrácia érvényesítése lenne a pénzdiktatúrát rejtegető eltorzult reál-demokráciával szemben. A vagyontalanná tett és immáron a béren kívüli juttatásoktól is megfosztott magyar nép többsége a közhatalomtól, - az államtól - várna védelmet, minthogy ez az állam adta el az engedélye nélkül a közvagyont, és utólag sem volt hajlandó eddig elszámolni vele. A hátrányos helyzetű lakosság mostanáig lényegében zokszó nélkül viselte el sorsát, mert a béren kívüli juttatások – az egészségügyi ellátás, az ingyenes iskoláztatás, a szerény, de mindenki számára rendelkezésre álló társadalombiztosítás – lehetővé tették biológiai és társadalmi reprodukcióját, azaz gyermekei felnevelését és szakképzett munkaerőként a társadalmi életbe való beilleszkedését. A magyar társadalom többsége azért viselte el, hogy szakképzett munkájáért cserébe csak a töredékét kapja annak, amit az Európai Unió nyugati tagállamainak a polgárai kapnak, mert a béren kívüli juttatások részben kárpótolták a hasonló munkáért hasonló nagyságú munkabér ki nem fizetéséért. Ez a kiegyensúlyozatlanság, valamint gazdaságilag indokolatlanul adott adókedvezmények hatalmas extraprofithoz juttatták a nemzetközi befektetőket, a multinacionális cégeket.

Az állam most azt mondja, hogy nincs már köztulajdon, és így nem rendelkezik többé az abból származó tőkejövedelemmel sem. Az adójövedelem pedig nem elégséges az eddig működtetett nagy elosztórendszerek korábbi állami finanszírozásához. Ezért azt részben le kell csökkentenie, részben pedig piaci árakon át kell terhelnie az általa vagyontalanná tett lakosságra. Így a magyar társadalom túlnyomó többségének vagyon-és tőkejövedelem nélkül, a nyugatihoz képest lényegesen alacsonyabb munkabérből (ha van munkája) kell piaci árakon magára vállalnia mindazt, amit korábban az általa létrehozott közvagyonból az állam munkabéren felüli juttatásként nyújtott.

Ezért kulcskérdés a populizmus megítélése szempontjából, hogy hogyan viszonyul az államhoz. Azok a politikusok, akik az államtól várják a vagyonától megfosztott kisember védelmét a tőkével szemben, azok egyfajta állampárti populisták, akik úgymond visszasírják a régi pártállami rendszert. Az egyéni szabadságot formálisan hangoztató neoliberálisok azt nem ellenezték, hogy az állam megfossza állampolgárainak többségét a közvagyontól. Ezt az erőszakos és igazságtalan, a demokrácia szabályait felrúgó állami beavatkozást, nemcsak nem ellenezték, hanem a végsőkig támogatták. Most, hogy a közvagyon a neokonzervatív ideológiát valló pénz- és korporációs oligarchia magántulajdona lett – s ezen az állam által létrehozott igazságtalan helyzeten a teljesen eszköztelenné vált lakosság már csak az állami közhatalom segítségével tudna korrekciót végrehajtani – most tehát már elitélendő az állam beavatkozása, mert sérti a privilegizáltak egyéni szabadságát, a teljesítmény nélkül szerzett vagyon zavartalan élvezetét. Azokat sérti, akik nagyrészt munka és teljesítmény nélkül, ügyeskedéssel a társadalom valamennyi tagjához tartozó közvagyon magántulajdonosai lettek. Ez a fajta közjót szolgáló állami beavatkozás az újonnan létrejött pénz- és korporációs oligarchia tagjai számára megengedhetetlen etatizmus, ami kiküszöbölendő.

Ez a szabadsággal való visszaélés szabadságának a tipikus neoliberális esete. Semmi köze nincs a társadalmi igazságossághoz, az emberi jogokhoz és a felelősséggel párosuló politikai szabadságjogokhoz. Az új vagyonos réteg ma már az államot elsősorban szolgáltató intézménynek tekinti, amelynek legfőbb feladata a kialakult és szélsőségesen igazságtalan vagyoni viszonyok fenntartása, a hátrányoshelyzetűek fékentartása, az eladósító nemzetközi pénzügyi közösség számára pedig az adósságszolgálathoz szükséges közterhek kivetése és beszedése.

kvadrillio 2016.04.25. 20:18:06

@kvadrillio: .It's a Wonderful Life..............

kvadrillio 2016.04.25. 20:24:49

@kvadrillio: ... Semmivel sem bizonyított állítás volt és ma is az, hogy a közvagyon minden esetben csak rosszabbul működtethető, mint a magánvagyon. Piaci viszonyok között – vagyis a kereslet-kínálat szerint működtetett, és a gazdasági élet szereplőinak egyenlő esélyt biztosító gazdaságban – a közvagyon is hatékonyan, gazdaságosan, sőt versenyképesen működtethető. Ez szervezési és szakmai feladat, mindenek előtt az ellenőrzés kérdése.

A lakosság többségének érdekképviselete szükségszerűen váltotta ki a populizmusnak nevezett jelenség felerősödését. Ehhez hozzájárult az is, hogy a rendszerváltást előkészítő és levezénylő nemzetközi kozmopolita és globalista érdekcsoportok a szolgálatukba állt magyar kollaboráns réteggel eleve olyan jogszabályokat alkottak (Társasági törvény, alkotmánymódosítás, nemzeti banki törvény, választási törvény), amelyek kirekesztették a társadalmat a törvényhozásból, és lehetetlenné tették a társadalom nagyobbik fele számára, hogy képviselőit elküldhesse az Országgyűlésbe. Az 5 %-os korlát bevezetése a népszuverenitást átalakította politikai pártok, pontosabban pártgépezetek szuverenitásává, amely pártok maguk is kényszerpályára vannak terelve. A legfőbb hatalmi szervben tehát nem érvényesülhet a népakarat. Ez könnyítette meg a közvagyon elvételét és értékes részének a nemzetközi pénzügyi közösség globális részvényvagyonába történő beolvasztását. Ezzel a magyar lakosság többsége már csak munkaerejét tudta piacra vinni és még szerencsésnek mondhatja magát az, aki megfelelő munkát talált magának. Az egyéni és közösségi önrendelkezéshez azonban szükség van megfelelő anyagi bázisra is. Egy anyagilag függő helyzetű és kiszolgáltatott személy már nem képes az önálló döntéshozatalra és a hatékony közéleti akaratérvényesítésre. Politikai értelemben megszűnik az önrendelkezése.

A pénz és korporációs oligarchia kisajátította magának a véleményhatalmat is. Egyrészt úgy, hogy ő a tulajdonosa a tömegtájékoztatási eszközöknek, másrészt pedig úgy, hogy a neki elkötelezettek – általa így vagy úgy megvásárolt személyek - a hangadók a tévéknél, a rádióknál és a nyomtatott tömegsajtóban. A vagyontalan és hátrányos helyzetű többség képviselői nem ülnek a tévés kerekasztalok körül. Ha mégis meghívnak egy-egy személyt e milliókból, akkor rendszerint pofozógépnek használják őket, akikről be kell bizonyítani, hogy a demokrácia, a rend és a nyugalom ellenségei.

A véleményhatalom monopóliumát nem képesek az ún. civil szervezetek vagy mozgalmak sem áttörni. Legyen egy civil szervezetnek akár csupa képzett és tekintélyes patrióta szakember a tagja, hatékony nyomás gyakorlására nem alkalmas. A civil szervezetek létét eleve fenyegeti az, hogy egy koldusszegény társadalom nem képes megfelelően finanszírozni ilyen szerveződéseket. Ha közvetve vagy közvetlenül az állam finanszírozza, akkor annak a kiszolgálójává válnak. Ha a pénz- és korporációs oligarchia valamelyik intézménye finanszírozza őket, akkor a nagytőkét kénytelenek kiszolgálni. Így tehát a lakosság teljesen tehetetlen és hatékony befolyást civil szervezetei útján sem tud gyakorolni.

Az a sebtében összetákolt alkotmánymódosítás, amelyet önjelölt elitek képviselői alkudtak ki egymás között, és amelyet egy tekintélyuralmi rendszer parlamentje szentesített, tele van csonka jogszabályokkal. Ezeket a szabályokat az uralkodó elit tetszése szerint szegheti meg, hiszen megszegésük nem jár szankcióval. Ennek az önjelölt elitek által fogalmazott alaptörvénynek a legfőbb megszegője maga az Országgyűlés, amely a mai napig nem dolgozta ki és fogadta el az országra érvényes társadalmi és gazdasági tervet, és amely évről évre elmulasztja az államháztartás mérlegének az elkészítését. A költségvetési törvény ugyanis nem pótolja az államháztartás hiányzó mérlegét. Ez a körülmény tette lehetővé, hogy a lakosság a mai napig nem tudja, hogy mekkora volt valójában a közvagyon, az ő vagyona. Azt mikor, mennyiért, kinek adták el? Hogyan? Mi történt az érte befolyt ellenértékkel? Azt mire fordították? Mit kapott érte cserébe a köz, vagyis a magyar nép túlnyomó többsége?

Soha fel se merült, hogy adott-e a lakosság engedélyt pénzügyi, gazdasági és politikai vezetőinek ahhoz, hogy korlátlan mértékben eladósítsák? Ennek az adósságnak az adósságszolgálati terheit viszont annak a lakosságnak kell viselnie – a MNB legutóbbi adatai szerint a magyar társadalom egészére nehezedő adósság meghaladja a 19520 milliárd forintot –, amelynek semmilyen ráhatása nem volt ennek az adósságnak a létrehozására. Mivel Magyarország következmények nélküli országgá vált, egyetlen esetben sem történt meg a sokmilliárdos kárt okozó pazarlásért és korrupcióért a felelős közéleti szereplők felelősségre vonása.

kvadrillio 2016.04.25. 20:31:37

@kvadrillio: ...A magyar társadalom nem tud tovább hátrálni, mert a nemzetközi pénz- és korporációs oligarchia, valamint hazai kollaboráns csoportjai már csak az eddig béren kívüli juttatásként adott szolgáltatások megvonásával, illetve piacosításával tudják változatlan szinten fenntartani a magyar gazdaságból és lakosságból kisajtolt hatalmas jövedelmeket. Ezt az újabb terhelést azonban a vagyontalan és hátrányos helyzetű milliók azért nem vállalhatják, mert veszélybe került biológiai és társadalmi regenerációjuk és reprodukciójuk. Az Országgyűlésből és a véleményhatalom intézményeiből kizárva nem maradt más lehetőségük, minthogy éljenek a szólásszabadság és a gyülekezési szabadság jogával.

Sandor Akarki 2016.04.25. 20:45:00

@morpho: Tegyük hozzá, hogy régen is lehetett nemmel szavazni, mert két négyzet volt:
[] támogatom
[] nem támogatom

És volt olyan akit így nem választottak meg... Na most nincs ilyen.

elemes 2016.04.25. 20:54:09

@A megvalósult amerikai ólom..:

Mert nem tulajdonosként gazdálkodnak az állami vagyonnal, hanem politikai támogatásért cserébe hűbéri birtokba adják. Bővebben majd meló után.

elemes 2016.04.25. 20:56:49

@kvadrillio:

Elég fölösleges telespammelni, úgyis csak átpörgeti mindenki

Punxsutawney Mormota 2016.04.25. 21:00:25

@Hajdú Peter: Huhúúúú, hogy Te milyen végtelenül ostoba vagy, ifjú padawan!

És mond, legalább fizetésért csinálsz magadból hülyét vagy meggyőződésből?

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.04.25. 21:52:17

Ha - saját bevallása szerint - otthon a háztartási büdzsét is az asszony kezeli, miért ne kezelhetné Kuszaszem az Ország pénzét? Itt kisebb kárt okoz.
Magának.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2016.04.25. 22:47:09

Nem az a legdurvább, hogy ezeket a pofátlan lenyúlásokat meg merték tenni, hanem hogy az egész Fidesz frakció asszisztált az eltussolásához. Kevésen múlt, hogy egyáltalán kiderült. Nem csak Matolcsynak kellene lemondania.

elemes 2016.04.26. 09:12:00

@A megvalósult amerikai ólom..:

Kicsit bővebben (bár a lényeget leírtam már). A feudális társadalmi rend (névadó) alapeleme a hűbéri birtokok (feudumok) felosztása a vazallusok között. A vazallusok cserébe támogatni kötelesek a hűbérurat, ha az szorult helyzetbe kerül.

A kádár-rendszer teljes egészében erre a feudális berendezkedésre épült: a megyei párttitkárok, nagyvállalatok vezetői vagy párttitkárai voltak a magasrangú hűbérurak, városi párttitkárok a kisebbek, stb.

Miközben formálisan egypártrendszer működött, valójában zajlottak a hatalmi harcok az erőcsoportok között, csak nem a demokráciára jellemző szabályozott keretek között, hanem a felszín alatt, "minden eszközzel." A társadalmi változások nagyon lassúak, a formális demokrácia bevezetésével az évtizedek alatt beidegződött rend, az informális kapcsolatok hálózata nem bomlik fel.

Az Antall-kormány néhány hónapig még hihette, hogy meggyengült az MSZMP feudális rendje, de hamar kijózanodtak. Orbán 2002-ben döbbent rá ennek a feudalista szövedéknek az erejére. 2010-től pedig ahelyett, hogy felszámolná, inkább erre építkezik maga is. Én elhiszem, hogy stabil hatalom kiépítésére jeleneg nincsen más mód, de kifejezetten zavar, hogy ráérzett az ízére. Neki ez rövid távon jó, az ország meg közben lassan pusztul.

McZozo 2016.04.26. 10:29:14

@Trackers: MErt egyreszt akkor nem ok voltak hatalmon mikor ebbol a fidesz botranyt kavart masreszt a norveg penzek meg mindig nem Magyar adofizetoi forintbol vannak. Tehat azzal a Norveg kormanynak kell elszamolnia a Norveg valasztopolgar fele

elemes 2016.04.26. 14:37:27

@McZozo:

Ez azért nem ennyire egyszerű. Norvégia csendestárs az EU-ban, vállalta, hogy befizet annyit, mintha rendes tag lenne, néhány kedvezményért cserébe (de EP mandátumokat, bizottsági tagságot nem kap).

Az a bizonyos "norvég alap", amiről szó van, az EU kohéziós alapjaihoz hasonló pénz, amibe Norvégia mellett még pár hasonló státuszú "laza" tag fizet be pénzeket, az elszámolása tehát inkább az EU pénzekéhez hasonló.

Persze amikor a kormány megpróbált ráfeküdni, akkor a legnagyobb befizető Norvégia haragját vonta magára (megjegyzem, tök fölöslegesen), kicsit gyanítom, hogy ez nem is saját ötlet volt :-((((
süti beállítások módosítása