HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a katasztrofális budapesti közlekedésből

2015.09.03. 21:38 Elegem Van

Kedves vidéki olvasóim a címet látva már el is kezdik formázni a klaviatúrán az olyan jellegű hozzászólásokat, hogy: "Pesti hülyék, hülye pestiek, nálunk itten Balatonmánducon, meg Rőttekeresen nincsen is ilyen gond! Mink nem sietünk a munkába! Munka sincs." Aláírom, igazuk van az esetek nagy százalékában. Ám fogadjuk meg Fülig James srófhúzóján díszelgő felirat tanulságát: "MINDNYÁJUNKAT ÉRHET BALESET!" A gyorsan véleményt formálók gondoljanak egy percre arra, ha rossz sorsuk mégis a fővárosba vetné őket vagy azokra a szerencsétlen közeli hozzátartozóikra, akik ebben a városban tanulnak, dolgoznak. Na, ugye, így mindjárt más!

Ha példának okáért egy, a pesti viszonyok tekintetében felkészületlen rőttekeresi lakos vonatja befut a Keleti pályaudvarra, azt hiheti, hogy a felgyorsult MÁV-nak hála valamelyik észak-afrikai, közel-keleti városba érkezett, mert elfelejtett leszállni Pesten. Pedig csak arról van szó, hogy Viktor nemzetvezető hiába harcolt az utolsó plakátig a magyar-szerb gyepűben, az embercsempész tömegárukkal való harcot elveszítette. (Vagy a magyar-szerb határ már a Keleti pályaudvaron húzódik.) Látjátok vidéki barátaim, nem is olyan egyszerű a pesti emberek élete!

Amennyiben Balatonmánduc felől közeledik egy meggondolatlan vidéki Budapest felé, annak is fel kell kötnie az alsóneműt. Valamelyik nagyon hülye például az M7-es végének támfalazási munkáit az augusztusi idegenforgalmi szezon kellős közepére időzítette, így a Balatonról özönlők álldogálhattak volna még egy órácskát a dugóban. A magyarok szégyene, hogy Rogán pasának kellett szőnyeg szélére állítania azt az ökröt, aki ezt kitalálta.

Még Rogán pasa varázsa sem elég azonban ahhoz, hogy az autópályák bevezető részeinél folyó munkálatokat megakadályozza, - horribile dictu - ésszerű mederbe terelje. Talán a varázs kopása és a lakópark bővülése között van valami rejtett összefüggés. Szegény balatonmánduci duci ott szembesül azzal, hogy annyi idejébe kerül megtennie azt a néhány kilométert a Tescotól a Hegyalja útig, mint amennyi a Balatonmánduc-Budapest viszonylat ideje. Akkor pedig tessék szolidalítani azzal a budapestivel, akinek ezt a horror utat naponta kétszer kell abszolválnia!

A legnagyobb szégyen azonban a Széll Kálmán tér. Gyakorlatilag egy építési területre engedik rá Buda forgalmát. Ez életveszélyes, ha baleset lesz, remélem, Tarlós úr bevonul a kaptárba. Kismamák tolják a babakocsikat, idős emberek botorkálnak, munkába sietők egyensúlyoznak, az árusok kántálnak a teherautók, munkagépek között. Ezt sehol a világon nem engednék meg, a munkaterületet le szokás zárni, ahol a melósok munkájukra figyelve dolgoznak. Ha kész a munka és műszakilag átveszik, akkor - és csak akkor - lehet ráengedni a forgalmat. Tarlós úr birodalmában ez nem így van, itt emberkísérlet zajlik. "Hány ember hal meg a Széll Kálmán tér felújítása alatt?" - elnevezéssel. Lehet kötni a fogadásokat.

szell_kalman_villi.jpgforrás: napikalef.tumblr.com

Nézzük, hogy van-e értelme ennek a másfél éves felfordulásnak, idegeskedésnek? Valamelyik portál már lelkendezik, hogy látszanak az első eredményei a felújításnak. Bár ne látszanának! Egy rakás szar. Nem történik más mint letérkövezik az egész teret. Semmi valódi megoldás a budai forgalom korszerű átvezetésére. Hol vannak a föld alá vitt utak? A villamoshálózat föld alá vitele? Sehol. Ugyanaz marad a tér szerkezete a másfél éves őrület után is, a meglévő problémákat nem orvosolták. Kétségtelen, hogy az EU-s pénzeket sikerült a szokásos ostoba módon elkölteni. Láthattuk a vidéki városok főtereinél vagy a Kossuth téren. Térkövezés és más semmi.

Ugyanakkor óriási respect a névtelen hősöknek, akiknek szorgalmas, lelkiismeretes munkájával élnek vissza ezek a senkiházi, tolvaj politikusok. A kánikulában dolgozó munkásoknak, mérnököknek, villamosvezetőknek és kedvenceimnek, a buszvezetőknek. Azt hiszem ez utóbbiak vezetési tudása előtt Vettel is elbújhat. Türelemmel, profin, okosan, az utasok indokolt rossz kedvét kezelve végzik nap mint nap munkájukat. Nem tudom megköszöni-e nekik valaki, részemről: köszönöm.

Az emberkísérlet másik része a tájékozódási képességekre vonatkozik. Mert a Széll Kálmán téri munkaterület csak egy része a műsornak, aki el akarja kerülni, azt is megszívatja a csodás polgári termék rezsim. A Gábor Áron utca egy részét is lezárták valami ép elmével nem indokolható okból, így aztán aki a hegyen akar átmenni, az is pórul jár. De a Margit körút fonódó villamos miatti felbontását egy elmeháborodott szintén a Széll téri munkák idejére tervezte. A rakpartot is most kellett feldúlni, mikor máskor. A Lajos utca környéke is zárt osztály. Sorolhatnánk még az apróbb kellemetlenséggel járó kisebb lezárásokat, forgalomeltereléseket, amelyek durva kihívások elé állítják a budapesti embereket.

A mindennapi munkába járás szándékos megnehezítésének csak egy oka van: az EU-ból kapott pénzek elköltése. A rohadékokat az sem érdekli, ha ehhez egy közel kétmilliós várost tesznek élhetetlenné. A lényeg a lopás. A budapestiek tűrik még ezt az aljasságot egy darabig, de ha egyszer elegük lesz, felidézhetik Ady versét: "Vagy láng csap az ódon, vad vármegyeházra, Vagy itt ül a lelkünk végleg leigázva. Vagy lesz új értelmük a magyar Igéknek, Vagy marad régiben a bús, magyar élet."


31 komment

Címkék: politika közlekedés fidesz busz kormány korrupció villamos Magyarország Balaton

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr547759164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmihaly 2015.09.04. 08:54:47

Nagyarcú türelmetlen barátom! Nem a politikusok írták azokat a valóságtól elrugaszkodott mesketéket a föld alá vitt mi a fenékről, hanem hivatásos firkász kollégáid. A térkövezés, fű-fa-virág helyett egy sajnálatosan szükséges bűnmegelőzési módszer, amint arról felhomályosították a bűnüldöző szakemberek az egyik popsibuksi "kollégádat". A villamosvágányok most nem nagyhurok-kishurok és "csatolmányok" rendszerét alkotják, hanem egy nagy delta alakzatot formálnak, mert csak a 4-6-os vilingernek lesz végállomás a Szélkalef, de remízkapcsolat azért kell. A János kórházi hurok és a régi Déli pu. mellett másik, amit a tökfej békávésok (FVV-sek?) szüntettek meg, az is azt jelezte, már a régiek is úgy gondolták, hogy jó lenne, ha nem itt fordulna meg egy seregnyi villamos "viszonylat". Autós-e vagy? A ti lobbitok b@szta szét Budapestet, szűk csoportérdekeitekkel. Egyébként a Kelemen László utca, ahol a 29-es megy a hegyen keresztül Óbudára, az alternatíva, nyávogikám.

Szabványok 2015.09.04. 09:12:31

Én Észak-Budán közlekedem. Batthányi tértől a Vörösvári útig évek óta egyre fokozódik a helyzet. A Bécsi-út ember emlékezet óta járhatatlan. Iskolakezdésre a Szépvölgyi utat is elaknásították. Naponta kell újabb és újabb menekülőutakat találni, mert a tegnapit felásták és hónapokig lövészárkok akadályozzák a közlekedést.
Távlatilag sem a gyorsabb közlekedés kedvéért, hanem a lassabb, veszélyesebbért. Mi más oka lenne a drága pénzen megépített aluljárok drága és lassú betömésére, helyettük magyar autósok által nem tisztelt zebrák és fürgelábúaknak kitalált ütemezésű lámpák telepítésének?
Javaslataim:
* Déli pályaudvar környékét zárják le és kezdődjön egy 10 éves építkezés, aminek a végén egy nagy kiterjedésű park lenne a helyén.
* Városmajor utcát alakítsák sétálóutcává.
* A Margit hídon se gyalogos, se autós ne közlekedhessen, csak biciklis.
* Mindkét alsó rakpartot alakítsák ki horgászklubnak.
* A nagykörutat zárják le, és kezdjék meg városvédő macskakővel burkolását 1m/nap sebességgel.
* Tiltsák be a parkolást Nagybudapest területén.

Lady Ann 2015.09.04. 09:38:56

Ez egy következmények nélküli ország. Miért várod azt, hogy egyszer csak elegük lesz és tesznek is valamit azoktól, akik egy rakás birka bambaságával nézte végig azt, hogy pl. hogy lopják szét a nyugdíjpénztárakat?

Alick 2015.09.04. 09:48:08

Nyafogás, nyafogás... ha viszont valami le van pukkanva és évtizedekig hozzá sem nyúlnak, akkor meg azért megy a rinya.

kranführer 2015.09.04. 10:04:38

A név találó. A szél millió év alatt kanyonokat képes kivájni. Kb. ennyire gyorsan haladnak a téren is.

metal · http://electric.blog.hu 2015.09.04. 10:06:59

Tipikus. Ha csinálnak valamit, akkor azért, ha nem akkor azért picsog a hülyéje!

biododírium 2015.09.04. 11:01:37

Volt tapasztalatom több EU-s ország nagyvárosaiban ilyen gigafelújításokkal. Pár hónap alatt lerendezték.
Szóval, ami Budán most megy, az egy kibaszott vicc.

nemszólokmégegyszer 2015.09.04. 11:12:31

@gmihaly: Hát neked is elég nagy arcod van. Legalább tájékozódnál, mielőtt ekkora baromságokat írsz le. Autóslobbi? Szűk csoportérdek? /Mondjuk, ez igaz. A beruházást minél előbb be kell fejezni, hogy mihamarabb lenyúlható legyen az uniós lóvé. Ezért csinálunk mindent egyszerre, szétb@szva az arra közlekedők és élők életét./ Normális-e vagy? Vagy /fővárosi/ politikus-e vagy? Vagy birkamenetes-e vagy? Azt meg sem kérdem, hogy rózsaszín-e vagy?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.09.04. 11:59:45

Bezzeg Demszky alatt milyen jó volt, nem volt sehol túrás! (ment is minden tönkre a picsába)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.09.04. 12:01:55

@Szabványok: te meg akkor éhenhalsz, akkora fasz vagy
gondolom valami idióta libsihülyegyerek vagy, akit anyukája tart el, nincs családja, nem kell bevásárolnod, sem gyereket vinni bárhová, babakocsival

idióta sötétzöld barom

Hajdú Peter 2015.09.04. 14:00:06

Budapest alapotat demszki elvtarson, (aki most epp amerikaban bujkal a felelosegre vonas elol) es a liberokon kell szamon kerni, akik 20 even at pusztitottak, raboltak, fosztogattak a varost. Demszki onmagaban nagyobb kart okozott, mint a masodik vilaghaboru.
Hogy lehet az, hogy 20 ev alatt egyetlen egy uj buszt, villamost nem vasarolt a varos, mig az utobbi 5 evben tobbszaz uj jarmu kerult beszerzesre, plusz a metro epites ???
Es termesztesen 20 evnyi rombolast nem lehet 5 ev alatt kijavitani, folleg ugy nem, hogy 2010-ben meg allamcsodot okoztak az szdsz-mszmp liberok.

♔bаtyu♔ 2015.09.04. 14:19:42

@enpera: 5 évig szívtunk a Keleti miatt, ráadásul olyan baromság okán, hogy valakik elloptak egy milliárdot és Demszkyéket marhára nem érdekelte, hogy emiatt évekig áll az építkezés.

Azaz ott évekig még munka sem folyt.
Itt legalább dolgoznak.

♔bаtyu♔ 2015.09.04. 14:35:09

@Hajdú Peter: Ezen én is megütköztem. Egy dolog az, hogy elég sok liberális lila ködben él, de azért elég gáz, hogy ezek magasról szartak le szakmai, üzemeltetési tevékenységeket is. Utakat, járműveket.

A szemléletüket jól jelzi, hogy a kishajóforgalmat azért szüntették meg mert felesleges.

Medgar 2015.09.04. 15:11:40

@metal: Hát igen, mennyivel jobb volt Demszky idején a látványos rohadás...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.09.04. 15:21:56

Budapest Magyarország érszűkületes szíve.

siciliano 2015.09.04. 16:35:48

Budapest a 2-ik világháborúban az első három legjobban szétlőtt városok közé tartozott.A békeidőszakban,sem fektettek nagy hangsúlyt a szakszerű,esetleg a kor elvárásainak megfelelő rendbehozatalára.Nem szabad elfelejteni,hogy a város a reformkor óta kezdett fejlődni,nem számoltak milliós lakossággal gk. forgalommal...stb.Ezért van a zsúfolt felújítási ütemterv gyakran horror költséggel néha extra elvárásokkal...(mindenhova aluljárót,felüljárót, mélygarázst,külső mozgólépcsőt,kerékpárutat és még ki tudja mit...) amire nem biztos, hogy lehetőség van,végül is ez a város példátlan módon megőrizte a 18 sz. városszövetét.Minden felújítás óriási költség,nem csak térkövezésből áll egy tér helyrehozatala,hanem a felszín alatt található közművek cseréje fejlesztése,új funkciók megvalósítása viszi nagyon a pénzt elég csak egy lakásfelújításba belegondolni...Persze a lopkodás az megint egy másik történet...Várjuk meg milyen lesz ne a fogatot kössük a lovak elé,én örülök hogy valami szépül,nem kell mindenért hőbörögni előre...

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.04. 16:46:26

@Hajdú Peter: Ez úgy lehet, hogy hazudsz. Valahogy amikor dolgozni kezdtem 2008-ban, új csuklós merciken ingáztam. Hogy lehet ez "elvtárs? :D

Nem semmi, hogy még egy ilyen topikba is bejöttök, azt elkezdtek visszafelé mutogatni.

Teljesen mindegy mi volt akkor, a mostani elkúrás, szarakodás, és gányolás nem lesz jobb. Mert az megy. Ráadásul minden nagyobb csomóponton egyszerre. Olyan balfaszul működik a város, hogy még a kibebaszott jelzőlámpákat sem képesek értelmesen beállítani, tele van dugógeneráló 2 másodperc zöldes lámpákkal a város FŐÚTON.

Nem tudom hogy nem kattannak be az emberek akik a városban közlekednek, de nekem heti 1-2x csúcsidőben a városon keresztül való motorozástól is felmegy a pumpa, pedig azzal lehet kerülgetni is az álló autókat.
De az vicc, hogy észak-buda dél buda között, minimum 1,5 óra kell kocsival, és nincs kerülőút, mert a kerülőutat is elaknásították, és a kerülőút kerülőútját is, és eközben a tömegközlekedés is szét van baszva.

De a lényeges dolgok még most is csak távlati tervben vannak. gödöllői hév, 2-es metró összekötése nuku. Szenendrei hévet is össze lehetne kötni a 2-es metróval (igaz az nagyobb meló), de ha még egy szaros 500 méteres fonódó vágánnyal is éveket szarakodnak...

gmihaly 2015.09.04. 16:58:22

@nemszólokmégegyszer: A szűk csoportérdek az autóslobbira is nagyon igaz. Lásd: Rákóczi úti autósztráda, a villamos megszüntetése, a visszacsinálás során a budai átvezetésnek keresztbe tevő belvárosi bagázs...A lenyúlósdi OV előtt is megvolt, legfeljebb a média nem firtatta - miért is nem? Marha!

xclusiv 2015.09.04. 19:21:06

@enpera: szerintem csak irónia volt, de abból jókora adag...

xclusiv 2015.09.04. 19:23:48

@Hajdú Peter: "Demszki onmagaban nagyobb kart okozott, mint a masodik vilaghaboru."

Ez hazugság.

"Hogy lehet az, hogy 20 ev alatt egyetlen egy uj buszt, villamost nem vasarolt a varos, mig az utobbi 5 evben tobbszaz uj jarmu kerult beszerzesre, plusz a metro epites ???"

Úgy, hogy ez se igaz, ez is hazugság.
demszkáj alatt lett kombiné villanyos, és a pótlás idején jöttek a volvók helyette.
Illetve a metróépítés is demszkáj nevéhez köthető.

"Es termesztesen 20 evnyi rombolast nem lehet 5 ev alatt kijavitani"

De, ki lehet.

"folleg ugy nem, hogy 2010-ben meg allamcsodot okoztak az szdsz-mszmp liberok."

Ez megint csak hazugság. Sokkal jobb állapotban volt a gazdaság 2010-ben, mint most.

xclusiv 2015.09.04. 19:43:05

@gmihaly: "A szűk csoportérdek az autóslobbira is nagyon igaz."

Csakhogy nincs is olyan, hogy autóslobbi.
Amúgy meg amennyi adót befizetnek az autósok a költségvetésbe csak az autózás miatt, hát ez alapján minimum a seggüket ki kellene nyalni, és ettől rohadt messze vagyunk...

"Lásd: Rákóczi úti autósztráda, a villamos megszüntetése, a visszacsinálás során a budai átvezetésnek keresztbe tevő belvárosi bagázs..."

Lásd, ezeket a döntéseket csodálatos politikusok hozták.

"A lenyúlósdi OV előtt is megvolt, legfeljebb a média nem firtatta - miért is nem? Marha!"

Talán azért, mert firtatta?
Amúgy meg ma még többet lopnak, sokkal feltűnőbben. Nemrég olvastam, hogy a 3-as metró alagútjának a felújításának költségvetése pikkpakk felment 165 milliárdra 125-ről, pedig még bele se kezdtek.
Na most az alagút - nyilván - kész van ma is, azt nem kell fúrni. A síneket és egyebeket mostanában cserélgetik hétvégente. A járművek felújítása pedig külön pekidzs, szóval az sincs benne.
Akkor most 20 megállót akarunk felújítani 125-165 milliárd tervezett költséggel? És ez még csak drágulni fog...

.

gmihaly 2015.09.05. 07:11:19

@xclusiv: De facto van, mert a megfelelő pozíciókban ott vannak a Kovács Kázmérok és mások. Az adójuk kevesebb, mint az szja, ha a naftába beépített zsét nem számítjuk. De azt is tudjuk, hogy az általuk elvárt útépítések, autópályák milyen qrvasokba fájnak.Úgyhogy...A belvárosi bagázs felheccelt öreg trottyok gittegylete, amelyet azok az öreg trotty szakemberek manipulálják, akik a politikusokat rá-megvezették eme csodálatos döntések meghozatala végett. Kicsi lázadás volt az elvtársvilági struktúra ellen, csak mi döglünk bele. Az OV előtti lenyúlások korai szakaszában még működött a balliba omertá, ami Őszöd után bomlott fel a jelek szerint. A rendőrség, ügyészség akkor valahogy nem szerzett tudomást a dolgokról, miért is indult volna eljárás. A becsült költségeknél vastagon fogó ceruza is régi történelmi hagyomány, ezt a közgazdász hablatyok sem tudják kidumálni, az kapitalista-üzlettudományos hókuszpókuszok mögül pedig kilóg a lóláb.

Szabványok 2015.09.05. 15:24:48

@enpera: Drága gyermekem!

Engedd meg, hogy így szólítsalak, hiszen a gyerekem lehetnél.
Sajnos nem értetted meg hozzászólásom lényegét. Ezért kérlek olvasd el figyelmesen még párszor. Ha akkor sem érted, akkor add fel, nem a Te színvonalad.

xclusiv 2015.09.05. 23:32:21

@gmihaly: "De facto van, mert a megfelelő pozíciókban ott vannak a Kovács Kázmérok és mások."

Akkor de facto biciklislobbi is van, meg tömegközlekedéslobbi is...

"Az adójuk kevesebb, mint az szja, ha a naftába beépített zsét nem számítjuk."

És miért ne számítanánk bele? És miért ne számítanánk bele a biztosítási adót, a mindenféle állami bürokratikus lehúzásokat, a parkolást, és minden egyebet is?

"De azt is tudjuk, hogy az általuk elvárt útépítések, autópályák milyen qrvasokba fájnak.Úgyhogy..."

És azt is tudjuk, hogy ezek azért kerülnek kurva sokba, mert 50-70% körüli részüket ellopják. Az autópályáért pedig fizetnek az autósok.
És az utak minőségéről egy szót se szóljunk inkább...

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qse006i.html
A költségvetés idén tervezett bevételének 8,5%-a szerepel a "Jövedéki/fogyasztási és regisztrációs adó" címen, 933 milliárd forint. Ha ennek csak a fele származik autósoktól, akkor is 400 milliárdról beszélünk. Vagyis 500-ról, mert még jön rá az áfa is...

"A belvárosi bagázs felheccelt öreg trottyok gittegylete, amelyet azok az öreg trotty szakemberek manipulálják, akik a politikusokat rá-megvezették eme csodálatos döntések meghozatala végett. Kicsi lázadás volt az elvtársvilági struktúra ellen, csak mi döglünk bele."

bullshit.

"Az OV előtti lenyúlások korai szakaszában még működött a balliba omertá, ami Őszöd után bomlott fel a jelek szerint. A rendőrség, ügyészség akkor valahogy nem szerzett tudomást a dolgokról, miért is indult volna eljárás."

Hazugság. Már a Horn kormány is 2 dologba bukott bele: Bokros csomag és tocsik botrány. Pedig hol volt akkor még öszöd...
A rendőrség/ügyészség pedig inkább manapság nem szerez tudomást a dolgokról...

"A becsült költségeknél vastagon fogó ceruza is régi történelmi hagyomány"

Azt azért ki ne találjuk már, hogy hagyománytiszteletből lopnak...

"ezt a közgazdász hablatyok sem tudják kidumálni, az kapitalista-üzlettudományos hókuszpókuszok mögül pedig kilóg a lóláb."

Ennek a fél mondatnak pedig semmi értelme...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.09.06. 07:06:40

@Szabványok: nem, nem vagyok az, nem lehetnék, és tanulj meg magyarul

gmihaly 2015.09.06. 07:08:35

@xclusiv: De évtizedeken át nem fizettek az autósok úthassználati díjat - miért is nem? Biciklislobbi és közlekedéslobbi, civil egyesületekkel megjelenítve szintén van. A "lopás"-koncepció a "mindenki lop, csak én nem" "városi legenda" bázisán alapuló meggyőződés, bár az is igaz, hogy a nyomozó- és vádhatóságok nem mindig buzognak a tudomásukra jutott eseteknél hivatalbóli eljárásaik során. Az adótémánál találgatás esete is fennáll. A "belvárosi bagázs"-témánál sajnos 40-45 éve tényleg elkövették a Rákóczi úti villamospálya felszedése"-ősbűnt, a sínek helyett lettek a buszsávok, úgyhogy túl sokat nem nyertek vele. Ráadásul a tökfej "szakembereknek" az meg sem fordult a fejükben, hogy alkalmasint buszok is járhatnának a villamospályán, ami így egyúttal buszsáv is lehetett volna. Számos oka van annak, hogy akik ebből a gárdából még tevékenyek, miért is ragaszkodnak az elkövetett hibához. A Horn-kormány bukásához vezető sok ok bakfitty volt a Megyó-Gyurcsány-kormány alatt elkövetett disznóságokhoz képest, amelyekről a részrehajló pártos média persze nem számolt be, ez is az omertá egyik megjelenési formája volt. A "megszorítások" és egyebek trendinek szánt"közgizdisztikus" kidumálásai pedig a "nem is kicsit, nagyon"-hoz vezettek és az őszödi beszédben említett "hazudtunk"-hoz.

Szabványok 2015.09.06. 12:44:46

@enpera: De, lehetnél. (Ha az első összejött volna...)

Amúgy én (tipikus, művelt) magyar vagyok, tehát, ahogyan én beszélek, írok, az a magyar nyelv.

Ez persze off, de látom a lényeget nem érted még mindig.

xclusiv 2015.09.06. 21:51:10

@gmihaly: "De évtizedeken át nem fizettek az autósok úthassználati díjat - miért is nem?"

Ez lényegtelen.

"A "lopás"-koncepció a "mindenki lop, csak én nem" "városi legenda" bázisán alapuló meggyőződés, bár az is igaz, hogy a nyomozó- és vádhatóságok nem mindig buzognak a tudomásukra jutott eseteknél hivatalbóli eljárásaik során."

Ahha.
Amikor az EU kihozza, hogy Németországban épülnek a legolcsóbban az autópályák az EU-ban, a legkeményebb műszaki feltételek mellett, akkor ez is csak a látszat.
Mint ahogy az is, hogy mi 160-ra újítunk fel létező vasútvonalat annyiért, amennyiért a franciák _új_ tgv vonalat építenek hegyen-völgyön keresztül, ami minimum 320-at tud, ez is csak mese.
Én még nem hallottam olyan (magyar) állami beruházásról, amiről ne derült volna ki, hogy borzalmasan túl van árazva.

"Az adótémánál találgatás esete is fennáll."

Ha téged ez zavar, akkor tisztázd a helyzetet. Én hoztam annyi számot, ami az én véleményem támasztja alá. Ha te ragaszkodsz ahhoz a marhasághoz, hogy az állam rengeteget költ utakra az autósok jólétére mindenki más más célú adójából, akkor támaszd alá.

"A Horn-kormány bukásához vezető sok ok bakfitty volt a Megyó-Gyurcsány-kormány alatt elkövetett disznóságokhoz képest, amelyekről a részrehajló pártos média persze nem számolt be, ez is az omertá egyik megjelenési formája volt."

Egyrészt a megyó-gyurcsányos lopások sehol nem voltak az elmúlt 5 év lopásaihoz képest.
Másrészt pedig _hazugság_, hogy "a részrehajló pártos média persze nem számolt be" erről, mert ezzel volt tele a hörrtévé, az ekhótévé, a magyarnemzet, a magyarhírlap is. Ezek pedig eléggé részlehajló, pártos médiák.
Másrészt a "balliberális"-nak nevezett sajtó is beszámolt mindenről, népszabadság, index, origó, hvg. akármi.
Hozz egyetlen konkrét témát, amit bármelyik is elhallgatott. Ja, hogy nem tudsz?

"A "megszorítások" és egyebek trendinek szánt"közgizdisztikus" kidumálásai pedig a "nem is kicsit, nagyon"-hoz vezettek és az őszödi beszédben említett "hazudtunk"-hoz."

Ennek a mondatnak pedig továbbra sincs értelme.
Amúgy orbánék ezermilliárdos nagyságrendű megszorítást csináltak 2010 óta, csak szólok.

gmihaly 2015.09.07. 08:16:16

@xclusiv: Miért lenne lényegtelen, hogy útadót nem fizettek, csak a naftába beépítetteket? A német autópálya-építő iparhoz, és a francia vasúti pálya-építő iparhoz képest hazánkban szinte előlről kellett kezdeni ezeknek az iparágaknak a felépítését, ami nem olcsó. A francia tgv-sített vasútvonalak műszaki paraméter-módosításai, költségei hol maradtak az érvelésedből? Nem hoztál egy fia számot sem az adótémához. Az általad említett, akkori ellenzéki pártos médiák infói meg is hozták az ellenérdekeltek 2/3-ados ogy. választási győzelmét. A balliba sajtó pedig csak palástolgatni próbált, az ő tétovaságuk növelte a Fidesz majdnem feles pozícióját 2/3-ra. Közgizda-e vagy ? Így szoktak kérdezni manapság, hibás szórendet használva. Mert ha igen, akkor értem, hogy ezt a véleményt miért ignorálod. Ja, és a Bokros-csomag megszorításai hány milliárdos nagyságrendet képviseltek. Mert annak negatív hatásait én még megszívtam a családommal, de felnőttek a gyerekek, így mára már "kinőttem", így nem vagyok képben a mostaniakat illetően. Ha a kettőt összehasonlítva tájékoztatnál engem, azt megköszönném.
Visszatérve eme poszt alapproblémájára: A koma éppen akkor sokallt be, amikor a 61-es villamos hűvösvölgyi ágának és a Budakeszi-Zugliget-Virányos-buszviszonylatoknak a végállomásait a 4-6-os vilinger közelébe visszahelyezték, illetve ideiglenesen áthelyezték, így az edigi megakutyagolások jó része megszűnt. Rossz volt a formaidőzítés.

xclusiv 2015.09.20. 00:21:54

@gmihaly: bocs a megkésett válaszért.

"Miért lenne lényegtelen, hogy útadót nem fizettek, csak a naftába beépítetteket?"

Mert a naftába beépített bőven fedezte azt, amit a témagyarállam az utakra, az autósokra költött, sőt. Nettó befizetők voltak.

"A német autópálya-építő iparhoz, és a francia vasúti pálya-építő iparhoz képest hazánkban szinte előlről kellett kezdeni ezeknek az iparágaknak a felépítését, ami nem olcsó."

De legalább bullshit.
Ne akard már elmagyarázni, hogy mittomén 1990-ben ne tudtunk volna autópályát építeni. Tudtunk. Nyilván nem német szintűt, de az ma se megy.
Viszont EU-s szinten a németeknél épül a legolcsóbban, kicsiny hazánk pedig a legdrágábbal között van.
A vasúti téma ugyanaz. A horvátok a mi költségünk tizedéért újítanak fel, igaz nem 160-ra csak 120-ra. Pedig ők sincsenek sehol a franciákhoz képest. Mi meg annyiért, mint a franciák 320-as TGV vonalat, amin amúgy 520-ar is futott a vonat.
vs. esztergomi vonal...

"A francia tgv-sített vasútvonalak műszaki paraméter-módosításai, költségei hol maradtak az érvelésedből?"

Trollolo.
Olvasgass: vastagbor.blog.hu/2011/05/23/autopalyaepites_helyett_vasutfelujitas_a_tuti_biznisz

simicska akkor még haveri nemoligarcha volt, csak halkan mondom.

"Nem hoztál egy fia számot sem az adótémához."

Ez nettó hazugság. Ugyanis te nem hoztál egy darab számot se, én hoztam a jövedéki adóra.

"Az általad említett, akkori ellenzéki pártos médiák infói meg is hozták az ellenérdekeltek 2/3-ados ogy. választási győzelmét. A balliba sajtó pedig csak palástolgatni próbált, az ő tétovaságuk növelte a Fidesz majdnem feles pozícióját 2/3-ra."

Hazudj máshol. A nemfideszes és nemjobbikos sajtó (te ezt nevezed ballibának) is beszámolt a szocik szarjáról, pont mint a fideszes. Nem palástoltak, beszámoltak. Mondj egy ügyet, amit palástolni próbáltak!
Ja, hogy nem tudsz?
Amúgy meg a számok szerint a fidesz 64% részvétel mellett ért el 53%-ot, és ebből lett a kétharmad. Az egyharmadból. Az akkori választási rendszer miatt, és ennek köze nincs ahhoz az ostobasághoz, amit itt hajtogatsz.

"Közgizda-e vagy ?"

Nem.

"Így szoktak kérdezni manapság, hibás szórendet használva. Mert ha igen, akkor értem, hogy ezt a véleményt miért ignorálod."

Milyen véleményt?
Amúgy meg miféle véleményről beszélsz? Hozz konkrétumot. Ja, hogy az nem megy. OK...

"Ja, és a Bokros-csomag megszorításai hány milliárdos nagyságrendet képviseltek."

Kurvára nem az a kérdés, hanem az, hogy megérte-e.

"Mert annak negatív hatásait én még megszívtam a családommal, de felnőttek a gyerekek, így mára már "kinőttem", így nem vagyok képben a mostaniakat illetően. Ha a kettőt összehasonlítva tájékoztatnál engem, azt megköszönném."

A Bokros csomag egy geci nagy megszorítás volt, mert az mdf-kndp-kisgazda kormány alatt a gazdaság csúful elbaszódott és robogott az ország az államcsőd felé, 93-ban pl. 88,6% volt a GDP arányos államadósság. (Miközben mindenki rosszabbul élt, mint 4 éve, ezért tapsolták vissza a választók a szocikat.)
Bokros ezt fájdalmas de kiszámítható módon rendbe kapta, és elindult egy gazdasági stabilizáció és fejlődés, ami egészen 2010-ig kitartott. Mert orbánék az első 2 évükben ezt érdemben nem basztatták.
Az államadósság a 94-es 86%-ról lement 61%-ra 98-ra (és 52%-ra 2001-re, onnan kezdett masszívan nőni).

2010 óta viszont volt többezer milliárdos adóemelés, elloptak (bocsánat, raboltak) 3 ezer milliárd mnyp pénzt, aztán az államadósság ugyanúgy 80% fölött van, csak évente 1 napra lenyomják egy hajszálnyival az 1 évvel korábbi szint alá, trükkök százaival.
Vityáék anno beleírtak a tákolmányba egy adócsökkentési követelményt, majd az egyik első dolguk volt elintézni, hogy ez rájuk azért mégse vonatkozzon...

És ne akard elmesélni, hogy nem érzed a 27%-os áfát, nem érzed a 35 Ft helyett 43 Ft-os percdíjat, stb. Ha nem érzed, akkor vagy nem élsz ebben az országban, vagy valami csókos fideszes vagy. Esetleg nem csókos, csak idióta fideszes.
süti beállítások módosítása