HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Nyugodj le, Gyurcsánynéd bukott, törődj bele. Most Soros új ukáza: Talpramagyar Peti... (2024.12.18. 16:08) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Szájer melyik homokmeneten vonult? (2024.12.18. 16:07) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mellesleg ezt írtad te b*szott korcs: "A másság ballib érték. Nem Orbá... (2024.12.18. 16:05) Elegem van Pedo Katóból
  • tesz-vesz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hogy szellemi fogyatékos elmebeteg vagy te darab szar (2024.12.18. 16:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: S mi a gond? (2024.12.18. 15:15) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (137) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (238) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (245) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (276) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (190) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (124) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (179) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (229) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (40) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (329) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (166) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (75) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (226) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (174) patkány (1) pékáru (1) pénz (249) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (291) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (9) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (112) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (186) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (69) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a fodorizmusból

2014.04.13. 20:17 Elegem Van

Ha a nagy szoborállítási lendületben valaki szobrot akar állítani a lusta, tehetségtelen, életében egy napot nem dolgozó, a szűkösen csordogáló adóforintokból mégis remekül megélő semmirekellőnek, Fodor Gábort biztatnám, jelentkezzen modellnek, mert - bár erős a mezőny - megnyerné.

f_gabika.jpgElképesztő, ahogy ez az ember országgyűlési képviselő lehetett, aki ráadásul a vörösöknek nem hozott egy fia szavazatot sem, viszont amíg ott ül Gyurcsány különös kegyelméből a parlamentben, legalább visz. Így azt hiszem nálam csak a vörös képviselőknek van jobban elege Fodor Gáborból, de az legyen az ő dolguk. Bár az utóbbi napokban a liberális szépelgők is elkezdtek nyafizni, ám ez inkább a padavanok félelemmel vegyes csodálatának tekinthető a Mester iránt.

Eljátszva a gondolattal, az mekkora lett volna, ha független Gabika felajánlkozik a Fidesznek, ha véletlenül nem lett volna meg a kétharmad. (Szerintem Fodortól való félelmükben noszogatták is a számlálókat.) És tudják mit? Azt is megmagyarázta volna. Kész szerencséje a Fidesznek, hogy nem kellett Fodort furkósbottal elvernie a frakció környékéről. 

Ez az ember nem képvisel senkit, listás helye egy vicc, a magyar demokrácia szembeköpése, ha lenne benne egy centiméter gerinc, fel sem venné a mandátumát, hanem szépen elsunnyogna oda, ahonnan jött, a történelem szemétdombjára. De nem lesz, eddig sem volt. Sőt most azon megy a vörös bagázsban az elmélkedés, hogy ezt a vállalhatatlan alakot miképp tudnák felfelé buktatva elküldeni egy zsírosabb állásba európai parlamenti képviselőnek. Ez viszont már tényleg a kínban való vinnyogva röhögés kategória. Saját nyakukra hozták ezt a nímandot, most meg még több pénzzel akarják távol tartani a nagyra nőtt liberálist, mert már nekik is büdös. Fodor Gábor persze nem érzi a magából áradó bűzt. Régen tanultam már biológiát, de úgy emlékszem a tetűnek nincs szaglószerve.

Ezért van elege minden becsületes polgárnak Fodor Gáborból és a liberalizmusból (a kettő együtt: fodorizmus).


Más dolgokból is elegünk van! És neked, Kedves Olvasónk? Szíves figyelmedbe ajánljuk a következő bejegyzéseinket:

Elegem van Orbán Viktorból
Elegem van a leendő Vengrijából
Elegem van a választókból


114 komment

Címkék: politika választás kormány baloldal

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr706023747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hun.execute 2014.04.14. 08:50:44

nekem sem tetszik, de ez a poszt egy gyenge hiszti

jojoka 2014.04.14. 09:10:19

Ez van. Ezt érdemeljük. Két ember van a magyar politikai életben akik következetesen vállalják , hogy mit képviselnek. Akkor is ha elverik őket a pártoktól. Gyurcsány Ferenc az és Fodor Gábor. Ezt a két embert nagy becsben kellene tartani ehelyett hülyének nézzük őket? Hát akkor nem is érdemlünk jobbat a fidesznél. Ha Fodor nem lenne "hülye" akkor most a fideszben lenne olyan zsíros helye mint Kósának. Hát, akkor inkább legyen olyan amilyen! Azt hittem egy újságírónak van annyi esze, hogy felismeri a gerinces embert. De úgy látszik olyat még életében nem látott. Tükörbe se...

♔bаtyu♔ 2014.04.14. 09:18:12

@jojoka: Ennek nem sok értelme van, ugyanis ez eleve nem érdem. Érdem az országért valamit letenni.

Másrészt ezt Fodoron kívül elmondhatják még jó páran.

Azt viszont érdekes lenne tudni, hogy az egyébként tehetségtelen, semmittelen és ennek megfelelően népszerűtlen Fodor mégis mindig miért kerül be. Szerintem nem is politikai oka van.

jojoka 2014.04.14. 09:30:29

@♔bаtyu♔: Mit mondhatnak el? Hogy mivel szerintük Orbán rossz irányba vitte a fideszt ezért a biztos megélhetést jelentő elnökhelyettesi posztot otthagyják egy sehogyan sem álló SZDSZ-ért cserébe? Hogy aztán a béka segge alól elérjenek vele 20%-ot a választásokon ezzel Orbán orra alá borsot törve? Mutass még egy egyet és esküszöm hirdetni fogom dicsőséged :-). Gyurcsányt kizavarják az MSZP-ből (ez Mesterházy) egyetlen sosem múló érdeme az MSZP-ben. Erre elszed tőlük 5-8-10 kitudja mennyi százalék szavazót és annyira karakán, hogy nem tudják kihagyni az összefogásból, és még nincs vége. Szerintem 2 év és az MSZP megszűnik a DK viszont köszöni szépen nagyon jól ellesz. Mindezt azzal érik el, hogy gerinces karakán emberek akik kitartanak elveik mellett. Majd megértik egyszer mások is.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 09:50:31

Fodor rendes gyerek. De tényleg nem érdemli meg a mandátumot a 0,1 %-os támogatottságával.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 09:52:40

@jojoka:

Ami megszűnik, az az Együtt lesz és Fodor pártja. Meg persze a PM, de az eleve nem is létezett a valóságban.

Az MSZP és a DK meg elválnak és maradnak.

Kim lr Szen 2014.04.14. 09:53:30

Mit tett a Fodor amiért ennyire utáljátok?
Egyet biztosan. Hű maradt az elveihez, liberális maradt, ellentétben azokkal akikkel együtt indult. Tudom, ez a sok birkának, hívőnek fáj.

Kim lr Szen 2014.04.14. 09:54:35

@maxval a gondolkodó birca: Miért? A fidesz megérdemli a kétharmadot a szavazatok 44 százalékával?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.14. 10:06:36

Mi köze Fodornak a liberalizmushoz?
mert szerintem semmi.

Az ő "liberalizmusa" a szabadságszeretet, de mivel nem nagyon van itthon olyan aki ne akarna szabad lenni, hanem szívesebben lenne rabszolga, vagy börtönlakó, így mindössze ez kevés a liberalizmushoz.

Amit ő képvisel az tisztán fodorizmus. Mindent Fodor Gáborért.

Nem az a vicces, hogy ő ezt képviseli, ez inkább szomorú, de, hogy talál még 9 ismerőst kit be tud hülyíteni, hogy alapítsanak pártot számára, ebből a célból, nah az már röhejes.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 10:17:13

@Kim lr Szen:

Igen, ilyen a választási rendszer Mo-n. 1989-ben találták ki, nem most.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2014.04.14. 10:21:31

Juj, hányszor hallottuk már azt az elmúlt évtizedekben, hogy „én nem változtam, csak a párt”, lásd az MDF-esek a Fidesz-ben, meg azért voltak igazi ugrálók is, lásd Mécs Imre SzDSz-MSZP-SzDSz rosálása. Fodor Gábornak meg jó hátszele volt, felkarolta „valaki”, úgy mint a KDNP-t a Fidesz, ennyi a történet.
Amúgy a bal-jobb oldalizmus marhasága csak a divatos valóságmagyarázó politikai elemzők fejében van meg, mert az sok misét megérne, hogy a 1990-ban az SzDSz legnagyobb ereje Vas megyében volt, az elmúlt években meg pont ez a régió volt a legerősebb Fidesz bástya. Kicserélődtek a szavazók? Vagy a liberális Vas megyeiek pár év alatt jobboldaliak lettek?

Vasdinnyei 2014.04.14. 10:22:55

Az első mondat feléig azt gondoltam, hogy tompika, rogán vagy valamely más fidesz zseni gyalulása kezdődik.
Aztán persze kiderült,hogy a nagy büdös nemzeti megbékélés és ároktemetés jegyében azt az embert ekézi a szerző aki teljesen kilóg a sorból.Liberális volt,az is maradt,miközben pártalapító társai elutottak a vadliberalizmustól a nemzeti keresztény eszmevilágig,de ha ezzel további szavazatokat szerezhetnek, hát készek fehér lovat is áldozni a Hargitán.
A szerző addig ne nagyon keresgéljen szálkát másban,amíg szíve szottyainak szeméből gerenda lóg ki.
Egyébként gondolom a vezér is eleget agyalhat most azon, hogy besározódott talpnyalóit milyen sorrendben menti ki a bűnös Brüsszelbe.Hallom pelczné is oda tart az RMDSZ kongresszuson elrebegett hozzászólása jutalmául.

gabuscica 2014.04.14. 10:34:03

@jojoka: Gyurcsány következetes?! Hol éltél, amikor ő volt a miniszterelnök?! Megáll az ész, viccen kívül...

gabuscica 2014.04.14. 10:35:35

@Kim lr Szen: attól, hogy hű maradt az elveihez ez a nagy pártcsavargó, miért érdemel mandátumot? Ezt kifejtenéd? Biszkut a Parlamentbe?

Juhász Péter (LMP) 2014.04.14. 10:36:08

@maxval a gondolkodó birca: Fodor Gábor maga a politikatudomány homeopátiája: minél kisebb arányban hígítod, annál jobban hat.

gabuscica 2014.04.14. 10:37:09

@Vasdinnyei: ha a liberalizmus társadalmi támogatottsága 0,00000000000001%, akkor miért érdemel mandátumot valaki csak azért, mert liberális?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.14. 10:37:53

@Vasdinnyei: szomorú lenne az a világ ahol Fodor lenne a gerinces elvhű politikus mintaképe...

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.14. 10:39:44

@doggfather: el kell fogadni, hogy vannak szubkultúrák (nagyon szub), ahol ő, meg Konrád, meg Heller az etalon.

2014.04.14. 10:43:11

@jojoka: És egészen pontosan mi az, amit liberalizmus alatt értesz és fodor gábor képviselte? Elevenítsd föl a 8 éves kormányzásukat, és légyszi írd már le, mit valósított meg ő a liberalizmusból! Utána folytathatjuk.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.14. 10:43:56

@greatwideopen: és ez el is mond mindent a kultúráról is, meg arról is, hogy mit lehetett elérni ezzel a kultúrával az utóbbi 10 évben mondjuk...

Juhász Péter (LMP) 2014.04.14. 10:50:25

@gabuscica: Mosmér? Tizenkét éve ha bárki említette a nevét, vállrándítással reagáltunk. És most? Sikítófrász.

gabuscica 2014.04.14. 10:56:40

@Juhász Péter (LMP): :) Vagy úgy. Fodor az eleven ellenhatás.

De miért mondják azt, hogy nem vörös? A lángelméje a haján keresztül úgy világít át, mint valami égő csipkebokor.

gabuscica 2014.04.14. 11:03:50

@doggfather: ez egy trükk, fater. Első felvonás: lelkesedem a szabadságért. Úgy bámulnak rám, mint borjú az új kapura. Második felvonás: bizonygatom, hogy poliikai ellenfeleim eltiporják a szabadságot. Harmadik felvonás: kommunista segítéggel egyetlen mandátumot szerzek, és beülök a Parlamentbe.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.14. 11:06:01

@gabuscica: értem én, azért is írtam az első kommentben, hogy nem képvisel ő senkit csak saját magát.

Démonmac1 2014.04.14. 11:13:20

Fodor nálam is borítja az asztalt, nagyon nem tetszik (pedig anno az SZDSZ re szavaztam:)

jojoka 2014.04.14. 11:15:22

@maxval a gondolkodó birca: Az MSZP teljesen képtelen a megújulásra. Most , hogy Mesterházy átalakította a vele egyet nem értők menekülni fognak Ferihez. Márpedig a tisztújítás után ha nyer Mesterházy akkor sok olyan lesz. Az Együtt-ben van potenciál. Olyan réteget tud megszólítani amit a baloldalnak sosem sikerült. A Pm tényleg nem létezik. :-) Ha az Együtt elcseszi akkor marad Gyurcsány. Fodor liberalizmusa egy üde színfolt. Amíg nem lesz mainstream addig kiröhögitek. A szabadság egyszerű, nem kell magyarázni. Mi a liberális? Ha ezt valakinek el kell magyarázni az súlyos probléma. A francia forradalom idején nem kellett elmagyarázni. Ha Orbán marad még vagy 8 évig itt sem lesz szükség magyarázatra. Sajnos...

Kim lr Szen 2014.04.14. 11:16:32

@maxval a gondolkodó birca: Akkor mi bajod Fodorral?
@gabuscica: Milyen párt csavargó? Elhagyta a Fideszt, mert az megszűnt liberálisnak lenni. Az SZDSZ pedig megszűnt.
A világnézet csavargó Orbánhoz képest ez lófütty.
@storker: "Elevenítsd föl a 8 éves kormányzásukat," - Fodor mit is kormányzott?

Vasdinnyei 2014.04.14. 11:20:21

@gabuscica:
Félek, hogy a győzelem öröme elvette az éleslátásodat.
Ha az embereket megkérdezik a liberális alapeszmékről, akkor egészen más eredményre jutunk, mint ha értékelniük kell a hajdanvolt MSZP koalíciós partner tevékenységét.
A dolog akkor kapott gellert amikor az SZDSZ küldöttgyűlése több mint 70 % arányban elfogadta a koalíciót, föladva ezzel egész addigi politikáját.Így történhetett meg, hogy Kuncze kioktathatta Kis Jánost a liberalizmus mibenlétéről.
Ezért aztán Barátom csinján kellene bánni az egyes eszmék társadalmi támogatottságáról szóló históriás énekkel.Arról ne is beszéljünk, hogy mindkét oldalnak komoly szerepe van abban, hogy a liberális eszmék lejáratásában és abban, hogy kifejezés momentán éppen szitokszó.
Ez egyébként válasz Csibefogó kollégának is.
Az SZDSZ nem csak Vas megyét, hanem a vidéket is elvesztette a koalícióba való belépésével.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 11:25:51

@Kim lr Szen:

Annyi a bajom vele, hogy nincs pártja, se támogatottsága.

Bogyó 2 2014.04.14. 11:27:15

Micsoda végtelenül rosszindulatú, jobboldali berkekben elterjedt közhelyeket puffogtató primitív poszt ez, főleg ezzel a vörösözéssel. Mintha valami náci kampányfilmet hallgatnánk.

Életében egy napot nem dolgozó?

Mitől nem dolgozott? Mert képviselő volt, politikus, miniszter? Az nem az? Akkor Orbán mitől dolgozott többet? Mellesleg Fodor tanár volt a Fidesz megalakulásakor, de nyilván az se munka.

Persze, lehet hisztizni azon, hogy Fodor jaj de rossz, hogy ott van, de azon is el lehet gondolkodni, hogy vajon miért tették föl a baloldaliak a listára. Ha kedven jobbosotok lenne így akkor nyilván ügyes lenne a minősítése.
A kétharmadhoz meg Fodor egészen biztos nem ajánlkozna fel, sosem ajánlkozott föl semmiben se a Fidesznek meg más jobboldali pártnak se 1994 óta, s ők is utolsóként keresnék meg őt.

Fújnak rá, s ez a poszt is ennek a megnyilvánulása, amiért valaha elnökjelöltnek merészelt indulni az ATYAÚRISTEN ellen, amikor a Fideszt az eredeti irányzatában akarta tartani.

De persze, kedves vörösöző, azok szerinted kurvára gerincesek, akik Orbán után menve liberálisból konzervatív polgárokká váltak, majd legújabban a zemberek érdekében rezsicsökkentő, államosító, szinte minden állami hivatalt egy kézből irányító szervezetrendszert hoznak létre. Annak vezetésével aki valamikor a Liberális Internacionálé alelnöke volt.
Hát ezt add össze gerincről papolva.
Fodor meg azt mondta 1988-ban, hogy ő liberális és ezt mondja 2014-ben is. Akkor is amikor ez nem divat, amikor nem népszerű. Az meg gerinces aki mindig az aktuális igényeket szolgálja ki aszerint, hogy miként lehet könnyebben hatalomra jutni, vagy azt megtartani.
Fura egy gondolkodásmód.

Bogyó 2 2014.04.14. 11:31:04

@gabuscica: Ezt a baloldaliaktól kellene megkérdezned és egyben elgondolkodnod rajta, hogy vajon ők miért tartották érdemesnek arra, hogy feltegyék a listájukra? Nyilván van oka. Totál felesleges jobboldaliként a baloldal listaállításán felháborodni, miért nem azt látják Fodorban amit te. Ők úgy tűnik, mást látnak, ezt is meg kellene érteni.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2014.04.14. 11:33:07

Ha minden más rendben menne, FG beleférne a rendszerbe, diszlibsinek.
De így?!

Vasdinnyei 2014.04.14. 11:37:59

@Attila64:
Ezt ha bővebben kifejtenéd??

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 11:38:45

@Vasdinnyei:

Hasonló. Bár Fodorhoz képest a KDNP óriáspárt.

jojoka 2014.04.14. 11:54:17

@gabuscica: Az MSZP szarta össze magát minden fideszes köhintéstől. Azok kérték ferit, hogy ne úgy csinálja ahogy szeretné. A kezdeményezés még mindig a fidesznél van mindenben. Mindenki hozzájuk képest határozza meg magát. Amíg ez így lesz addig nem lesz kormányváltás. Fodor és Gyurcsány a két renegát aki nem hagyja magát a fidesz által besorolni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.04.14. 11:56:03

Válasszuk ketté:

1. Liberalizmusra szükség van.
2. Fodorra nincs.

jojoka 2014.04.14. 11:56:44

@Vasdinnyei: Csak ne fejtse ki. Aki a libsi szót használja az menjen csak szépen jobbik felvonulásra. Mert oda való.

jojoka 2014.04.14. 11:57:59

@Fedor: Ez a liberális megközelítés? Aztaaaaa ....

Alick 2014.04.14. 12:04:14

@jojoka: "Gyurcsány Ferenc az és Fodor Gábor. Ezt a két embert nagy becsben kellene tartani"

Az előbbit jogos is becsben tartani - mint az ügyeletes udvari bolondot :)
De attól még a királyválasztók nem látják szívesen a trónon...

jojoka 2014.04.14. 12:06:45

@Alick: Ne csak azt nézd, hogy hogyan mondja amit mond. Értsd is meg. Gyurcsány egy rendkívül okos ember. Rá szivesen bíznám az ország vezetését. Nem úgy rá, hogy közben egy MSZP belső harcait kell kontrollálnia plusz még az SZDSZ is rágja a fülét. Hanem mondjuk a DK élén!

wallenberg8805 (törölt) 2014.04.14. 12:24:21

A fodorizmus az a politikai parazitizmus szinonímája.

jojoka 2014.04.14. 12:33:55

@wallenberg8805: Igen. A többi pártból hirtelen nem is tudom hány megélhetési/bűnöző politikust tudnék felsorolni.Fodor Gábor tanár. Dolgozott is amíg nem volt a parlamentben. Akkor ki is a parazita?

Kim lr Szen 2014.04.14. 12:37:07

@maxval a gondolkodó birca: És a KDNP-nek van?
Mennyit is szerzett Semjén? Azzal nincs bajod?

turista a saját országában 2014.04.14. 12:44:00

@maxval a gondolkodó birca: Nem bazdmeg, ezt a választási rendszert, ami miatt Orbánnak újra 2/3-a lett, a fidesz szűlte!

2014.04.14. 12:56:03

@Kim lr Szen: Például környezetvédelmi miniszter volt. Ha az SZDSZ-t, mint kormánypártot nem számoljuk, aminek Fodor az elnöke is volt ebben az időben. Csekély felelősség valóban.

Alick 2014.04.14. 13:02:25

@jojoka: Ha úgy vesszük, Bugsy Siegel és Lucky Luciano még Gyurcsánynál is okosabbak voltak, mert egymás kinyírása helyett inkább létrehozták a gengszterszindikátust és a prosperáló Las Vegas-t. :) azért mégse szavaznék rájuk.
Gyurcsánynak még elvtársként sem szívesen fordítanék hátat egy pillanatra sem... Medgyót is megpuccsolta, pénzestáskákkal körbejárva a a megyei MSZP-s vezetőket.
A szájára is képtelen a megfelelő időben lakatot tenni (rendszeresen járt bérmálkozni, a zsinagógában a megváltóról beszélt, öregecskedő feleség lecserélése, stb.)... a pszichológiában ez nagyjából a "szalonidióta" kategóriája.
Az "el lehet menni ebből a kurva országból" pedig az a beszólás, amire a hagyománytisztelő vidéki családokban a gyerek akkora pofont kap, hogy a fal adja a másikat... ilyen családból való barátom mondta, hogy "ha Hitlerre, Sztálinra, a Sátánra és Gyurcsányra lehetne csak szavazni, nem tudom kire voksolnék, de biztonsan nem Gyurcsányra"... na ezért égett vidéken a "kormányváltás" és tarolt a jobbik... a fékevesztett agyvelő :) az egy dolog, de morális szinten a protofasiszták alá való besorolás már vérciki.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 13:05:54

@gabuscIca:

A Fidesz egy kicsit még aránytalanabbá tette, de az aránytalanság benne 1990 óta megvan.

A Fidesznek a korábbi rendszer szerint most 125 mandátuma lenne, azaz nem 90, ha arányos lenne a rendszer.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 13:11:15

@Kim lr Szen:

Hasonló. Bár Fodorhoz képest a KDNP óriáspárt.

turista a saját országában 2014.04.14. 13:14:19

@maxval a gondolkodó birca: A Fidesz most ötvenegynéhány százalékkal lenne képes kormányozni a régi választási tv. szerint. Ehelyett meg van a 67%-a. Ez nem kicsit aránytalan!

jojoka 2014.04.14. 13:29:16

@Alick: A fidesz egész választási "hadjárata" egyébből sem állt mint a baloldal ekézése. Pontosan tudták , hogy ennek három végeredménye lehet:
1, A kedves választó otthon marad.
2, A kedves választó a jobbikra szavaz.
3, A kedves választó egy kis business pártra szavaz.
Nekik mind a három tökéletes. Ők nyernek a többi meg úgy járt.
A Jobbikra nem azért szavaztak az emberek mert nácik! Hanem egy borzasztó egyszerű ok miatt : Ők még nem loptak (nem volt rá lehetőségük). Ugyanis ha észrevetted az egész kampány e körül a kérdés körül forgott. A baloldalnak témákat kellett volna keresnie és azokat bedobni, oktatás, egészségügy. De a fidesz a kampányt simán szétvágta a jól időzített simon üggyel meg a Zuschlág könyv egy mondatával (amúgy a könyv egy MSZP reklám). Lehetett volna népszerűbb figurákat keresni ? Persze. Múlt nélkülieket akiket senki sem ismer. Az ilyet fel kell építeni sok sok év alatt. Az MSZP nem épített ilyet, ahogy elnézem nem is akar. Én őszintén szólva Újhelyit gondoltam ideális miniszterelnök jelöltnek 2014-re , mondjuk ezt még 2010-ben gondoltam. Reméltem, hogy kinevelik. Nem tették. A Gyurcsánynak nem volt rá ideje. Bajnai pedig hiába jó és okos ember. A liba ügyet (ami nincs is) a mai napig nem tudja jól kezelni. Gyurcsány simán elintézte a zárkaügynök "leleplező" vallomását. Bajnai ugyanerre a kommunikációs bravúrra nem volt képes 5 év alatt. Mégis ki a francot raktak volna az összefogás élére? Juhász Pétert? A mariskás múltja miatt simán megette volna a fidesz reggelire. Gyurcsány és az ördög témában. Mi a TE bajod Gyurcsánnyal? Nem azt szeretném olvasni, hogy mi a fidesz baja. Nem szeretnék olvasni Öszödről , mert az egyrészt igazság beszéd volt másrészt pedig egy politikai beszédnek mindig megvan a helye és az ideje. Ő azt nem a nyilvánosságnak szánta! Ezért azt nem is szabad úgy kezelni. Hazudott?? Az én gyermekeim (5 és 3 évesek) a következőt adták elő minap: Apa, megmondom őszintén, hogy ki volt aki filccel összefirkálta a csapot! Az öcsém! Öcsi: Nem én voltam, hanem Juci!!! Na szóval tegye fel a kezét aki még sosem hazudott! Azt akartuk hallani, hogy jól fogunk élni ? Igen. Hát akkor azt mondták. A fidesz is azt mondta. Annyi, hogy 2006-ban nem nyert. És???

Kim lr Szen 2014.04.14. 13:32:38

@maxval a gondolkodó birca: A legnagyobb manipulálás az hogy egyéniben nincs második forduló. Akkor gondban lenne a Fidesz.

Alick 2014.04.14. 13:33:39

@gabuscIca: @maxval a gondolkodó birca: még jó, hogy nem az amerikai elektori rendszert honosították meg, akkor 75-80 %-a lenne...

Kim lr Szen 2014.04.14. 13:33:44

@storker: Mennyi ideig volt környezetvédelmi miniszter, meddig is volt pártelnök? Nagyon nagyon rövid ideig.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 13:34:33

@Kim lr Szen:

Ez nem manipuláció, hanem döntés kérdése.

Egyébként ez nem változtatna érdemben az eredményen. Szerinted a Jobbik szavazói kire szavaznának a második fordulóban, ha a Fidesz és a ballibek között kellene választani?

Alick 2014.04.14. 13:35:31

@Kim lr Szen: a jobbik és az összefogás aligha mondana le egymás javára... nagyon a második forduló sem változtatna az egyedményen, a baloldal még veszíthetne is mandátumot.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 13:36:07

@Alick:

Amerikai rendszerben a Fidesznek most 91 %-a lenne. A Jobbik és az LMP meg nem jutottak volna be.

jojoka 2014.04.14. 13:40:58

@maxval a gondolkodó birca: Nem lenne. A jelölési rendszer ott ugyanis nem annyi, hogy lopj 500 aláírást. A fidesz az USA-ban sehol sem lenne.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 13:47:06

@gabuscIca:

Számold újra!

Eleve van 96 egyéni mandátum. Ez már önmagában 48 %-ot jelent.

Plusz a listás szavazatok még 14 %.

Ez 62 %.

Az új rendszerben azért van 68 %-uk, mert az egyéni nyertesnek is járnak töredékszavazatok.

jojoka 2014.04.14. 13:47:45

@maxval a gondolkodó birca: Arról nem is beszélve, hogy az itthoni botrányok tizedéért le szoktak odakint mondani.

durbintss 2014.04.14. 13:48:11

@Fedor: Sztem liberalizmusra sincs szükség, lejárt doktrína, mint a komejnizmus. Sok kárt okozott az utóbbi 2 évtizedben. Fodor pedig hiába játsza itt az utolsó mohikánt, de akkor is csak egy megélhetési bűnöző maradt.

turista a saját országában 2014.04.14. 13:49:14

@maxval a gondolkodó birca: Amerikai modellel ne takaródz. Azt stabil kétpártrendszerre találták ki. A demokraták v. a republikánusok ott soha nem nyertek akkora szavazatkülönbséggel, és nem is fognak, mint a Fidesz ápr. 6-án. Az inga egyszer kileng balra, másszor jobbra, de általában csak kicsivel, és ezért van szükség a győztes külön "jutalmazására", hogy stabilan meglegyen a képviselőházi többsége.

turista a saját országában 2014.04.14. 13:50:27

@maxval a gondolkodó birca: Én Tóth Zoltán választási szakértőnek hiszek. Ő beszélt erről minap az atv-n.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 13:51:12

@gabuscIca:

Szerinted az amerikai rendszer igazságos? Vagy a francia? Vagy a brit?

Eleve kevered az okot az okozattal. Ott éppen az aránytalan választási rendszer miatt alakult ki kvázi kétpártrendszer.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 13:52:34

@gabuscIca:

Elfogult ember, össze-vissza beszélt, olvastam az írását.

Ha az MSZP-nek lenne 45 %-a, a Fidesznek meg 25, most ugyanő szóba se hozná az aránytalanságot.

jojoka 2014.04.14. 13:54:17

Ennek az egésznek semmi értelme. Budapesti értelmiségiek fanyalognak egy vesztes kampány után , miközben a választások eredményét ez a kör lófaszt sem tudja befolyásolni. Vádaskodnak, vagdalkoznak, miközben a fidesz vígan folytatja a lopást. Ráadásul örül annak amit ez az "értelmiség" csinál mert így ezek szétverik a baloldal őszi kampányát is. Nem Ti döntötök ! Hanem a választópolgárok. Akiknek túlnyomó része vidéken lakik és 4 évente 5 percet foglalkozik a politikával.

Alick 2014.04.14. 13:57:38

@jojoka: "A baloldalnak témákat kellett volna keresnie és azokat bedobni, oktatás, egészségügy."

Az oktatásban lehetett volna fogást keresni, a egészségügyben már nehezebb... a privatizációt nehéz igazi balos felhanggal emlegetni.

"a fidesz a kampányt simán szétvágta a jól időzített simon üggyel"

Van egy érzésem, hogy Simont Gyurcsányék nyomták fel... ha rövidtávon reménytelen is a kormányváltás, hosszú távon jól jöhet nekik az MSZP iránti bizalom aláásása, majd 2014 után a baloldali koalícióban vezető szerephez jutás. Bár ez a "baloldaliság" furcsa dolog, mert a fideszhez képest Gyurcsány sok tekintetben "jobbos" gazdasági liberális.

"Lehetett volna népszerűbb figurákat keresni?"

A párttól független, de értéktudatban vállalható embereket...

Gyurcsány egyébként (nemcsak az öszödi beszéd kapcsán) egy elszabadult hajóágyú... a medencébe hugyozók közül is kirí, hogy ezt látványos formában a trambulinról és a fürdőzők fejére teszi. Ahogy a "szinglihordázó" Mikolát a fidesz eltüntette, úgy tőle is meg kellett volna szabadulni... Mesterházyéknak nem hozott plusz szavazatot.

"Na szóval tegye fel a kezét aki még sosem hazudott!"

Volt már példa rá a magyar történelemben, hogy miniszterelnökként valaki hasonló önvádas bevallást tett... a búcsúlevelében Teleki. Fletótól nem vártam volna el a szamuráj öngyilkosságot, de azt igen, hogy a karakán kijelentéseit lemondással és előrehozott választásokon mérettesse meg... csak hát ehhez gerinc is kellett volna (más politikusnak sincs gerince, de legalább nem pofázik ennyire össze-vissza).

Alick 2014.04.14. 13:58:51

@jojoka: hát igen, Churchill azt is megírta, hogy "a demokrácia elleni legjobb ellenérv egy átlagos választóval való öt perces beszélgetés". :)

jojoka 2014.04.14. 14:00:10

@maxval a gondolkodó birca: Bakker ! te egy zseni vagy!! Ennyi idő alatt elolvastad és megértetted! Állat. Különösen a jelölési részt olvashattad át.

Kim lr Szen 2014.04.14. 14:02:32

@Alick: @maxval a gondolkodó birca: Ebben igazatok van. Csak azt nem tudjuk, hogy akik Jobbikra vagy emeszpére szavaztak, azok a pártot akarták vagy kormányváltást.

jojoka 2014.04.14. 14:03:14

@Alick: A párttól független?? Miért, miért és miért??? A fidesztől nem várjuk el a pártfüggetlen politizálást de a balodal az olyan égő, hogy párttag nem is lehet jelölt? Nem kurvára ezt hívják kettős mércének??

turista a saját országában 2014.04.14. 14:07:03

@maxval a gondolkodó birca: "Szerinted az amerikai rendszer igazságos? Vagy a francia? Vagy a brit?"

Igen az, csak nem nálunk. Mindhárom orszában stabil kétpártrendszer van, abban működik a modell. Próbáld már fölfogni.

jojoka 2014.04.14. 14:07:37

@Alick: Gyurcsány lemondásáról. Akkor az egész MSZP is lemondhatott volna nyugodtan. Nem hiszem, hogy azt a kiszivárogtatást az MSZP csinálta volna. Le merném fogadni, hogy az akkori szivárogtató most a Közgép egy igazgatója nulla munkával és magas fizetéssel. Simont Gyurcsány buktatta le??? Nem olvasol te túl sok kém történetet? Ne haragudj de ez akkor baromság.

Alick 2014.04.14. 14:09:26

@Kim lr Szen: a jobbik protest-párt, ezt még Vona is elismerte.

Alick 2014.04.14. 14:14:26

@jojoka: ha nem ideológus vagy pártkatona az illető, bármelyik pártnak jól jön, ha ilyen szakembereket fel tud mutatni... ha egyáltalán az illető felvállalja, hogy belép a politikai arénába. A lényeg a pragmatizmus és nem a nálunk sajnos jellemző túlideológizálás.
A másik lényeges dolog a hagyományos "szocdem" baloldali értékek erősítése a technokrata liberalizmus ellenében.

Kim lr Szen 2014.04.14. 14:16:26

@Alick: Akkor? A második fordulóban a protestálók akár még az emeszpé koholmányra is szavazhattak volna.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 14:20:12

@jojoka:

Nem kellett elolvasnom, ismerem az amerikai rendszert.

jojoka 2014.04.14. 14:20:20

Itthon VEZÉR kell . Így nagybetűvel. A már említett vidéki választók ugyanis nem szavaznak másfél oldalas hibátlan gazdasági elemzések és tökéletes nyilatkozatok alapján. A vezérnél a minimum az az, hogy legyen csapat. Amit vezet ugyebár. Képesnek kell tünnie a vezetésre. Mari néni és Juli néni bizalmát is el kell nyerni. Meg Jancsi bácsiét. Ha nem hiszed, hogy ilyen a magyar szavazó akkor itt a videó: www.vagy.hu/tartalom/cikk/6788_ugy_hivjak_a_gyereket_balogh_orban_viktor
Ezeket miatt van Viktátor...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 14:23:00

@gabuscIca:

S szerinted hogyan alakult ki ez a kétpártrendszer? Az égből hullott alá vagy a választási rendszer kényszere miatt lett?

Szerinted épeszű ember csinál úgy pártot, hogy tudja: semmi esélye egyetlen körzetben sem nyerni?

De vedd Franciaországot, ahol nincs kétpártrendszer, s bizony súlyos aráytalanság van.

Sőt, ma már Angliában is inkább több párt van, de a kisebbeket a rendszer diszkriminálja.

Alick 2014.04.14. 14:25:10

@jojoka: manapság már aligha létezik olyan "belsős kommunikáció", ami ne szivároghatna ki... ezért elvileg zárt körben sem szerencsés skizo stílusú színpadias szónoklatokat tartani.
Természetesen a fidesznek is érdekében állhat a másik oldal lejáratása... de az "elvtársi hátbaszúrás és sörpuccs" műfajában Gyurcsányhoz képest mindenki más csak nyeretlen kétéves. :)
Ha pedig Gyurcsány szeretne még komoly közéleti szerephez jutni, ennek első lépése lehet az MSZP háttérbe szorítása, esetleges leszalámizása... az más kérdés, hogy Gyurcsány valamikori visszatérése már eléggé veszett ügy.

jojoka 2014.04.14. 14:27:49

@maxval a gondolkodó birca: Akkor tudod, hogy Orbán Viktorkának csatlakozni kellett volna ifjú korában valamelyik párthoz. Onnan hosszú, hosszú munkával egy körzetben kongresszusi képviselőségig jutott volna. Mondjuk jogászként kezdhette volna azzal, hogy bíró lesz vagy elismert ügyész. Aki lecsap a tolvaj politikusra is akár. Közügyekben kellett volna mutatnia magát. Jótékonykodnia kellett volna. Hogy egyáltalán esélye legyen bármilyen posztra. Ha képviselő vagy ne adj isten szenátor lett volna utána jöhetett volna néhány év kemény munka amit elismernek akár országosan is. De a pártjában mindenképpen. Ezután jelenthette volna be az elnök jelöltséget. A konvención maga mellé kellett volna állítania a többséget . Ha közben épít egy stadiont jelentéktelen szülőfaluja mellé közpénzből akkor úgy rúgták volna seggbe, hogy alaszkáig repül.

Alick 2014.04.14. 14:27:57

@Kim lr Szen: a protest lényege az eddigi bármelyik politikai elit elutasítása. Egyszerű embereknek ez a jobbik, a városi értelmiségnek az elempé.

2014.04.14. 14:35:25

@Kim lr Szen: És mégis mi akadályozta meg képviselőként, hogy a liberalizmust képviselje? És ha már itt tartunk, mit értesz te pl. liberalizmus alatt? Mert jojoka barátunk erre elfelejtett válaszolni nekem. Egyébként de, átkozottul felelős mindenért, amit (nem) képviselt, ezt el lehet játszani részetekről (minden pártnak vannak vak rajongói), de érdekelne mégis, hogy akkor milyen alapon teszitek ezt. Várom a válaszokat.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 14:35:40

@jojoka:

Elfelejted, hogy a történelmi körülmények egész mások.

Az USA-ban sosem volt rendszerváltozás amióta megalakult (XVIII. sz. vége).

Magyarország régibb állam eleve, de még a XVIII. sz. vége óta is TÖBBSZÖR volt rendszerváltozás: 1849, 1867, 1918, 1919, 1944, 1956, 1989.

Márpedig egy rendszerváltozás jellemzője, hogy ÚJ emberek be tudnak kerülni az elitbe.

Most már Mo-n is esélyetelen lenne egy huszonéves új politkus. Ha csatlakozik egy nagy párthoz és ott nem járja be a pártkarrier lépcsőit, nulla körüli esélye van profi politikussá válnia.

Szóval Orbán jó helyen volt jó időben. 1988-ban elsők között alapított pártot, konfrontálódott a rendszerrel, ismert lett. Nagy Imre temetésekor ő volt a fő szónok, akire a legtöbben felfigyeltek. 1990-ben már széleskörben ismert emberként indult neki a választásoknak.

Alick 2014.04.14. 14:36:24

Amerikás magyar ismerősöm ezt kb. így foglalta össze: a fidesz jól menedzselt cég, van menedzsmentje, marketingelt "terméke"... a jobbik is felzárkózik ebben a fidesz mögé... a baloldali összefogásra nézve sem a főnök nem egyértelmű, sem a "fogyasztóknak szánt üzenet"... ha láthatóan csak abban értenek egyet, hogy a fidesz leváltandó, akkor ott nagy baj van.

jojoka 2014.04.14. 14:39:49

@Alick: Még egy adalék a Simonos kém történetedhez. Ha Gyurcsány nyomta volna fel Simont akkor Ő ezt előre tudta volna. Aminthogy azt is, hogy ezzel nem lehet nyerni. Akkor pedig jobb lett volna nem erőltetni az összefogást. Ha nem lett volna közös lista akkor most lehet nem lenne a fidesznek kétharmada. Elég lett volna a közös jelölt minden körzetben. Azokban ahol úgyis a fidesz nyer pedig a töredék szavazatok miatt lehetett volna külön jelölt is.

Alick 2014.04.14. 14:41:33

@jojoka: "Akkor tudod, hogy Orbán Viktorkának csatlakozni kellett volna ifjú korában valamelyik párthoz."

Nálunk a demokráciának nevezett rendszer "tiszta lappal" indított, akkor nem lehetett tudni, hogy ki lesz a befutó... azóta a tradicionális pártok (Szocdem, Kisgazda) ki is estek a porondról.
Ezzel együtt voltak olyan elképzelések, hogy a fidesz az szdsz "ifjúsági szervezete" lesz, Viktorka majd aládolgozik a liberális fősodornak... de Viktorka gyorsan rájött, hogy így neki nem fog babér teremni.

Alick 2014.04.14. 14:45:26

@jojoka: a DK koalíció nélkül a kiesés szélén lebegett... de talán jobban összefoglalja a lényeget ez a tanmese :)

Egy nap a skorpió át akart kelni a folyón. A folyó viszont széles volt, nagy sodrással, a skorpió pedig nem tudott úszni. Hirtelen meglátta a magában békésen üldögélő békát, és elhatározta, hogy szívességet kér tőle.
A béka belement, hogy átviszi a skorpiót a túlpartra a hátán, de csak azzal a feltétellel, hogy a skorpió nem fogja megszúrni. A skorpió, miután átgondolta a dolgot, elfogadta a feltételt, és a szavát adta, hogy nem fogja megszúrni a békát.
Mielőtt még a folyó felét elérték volna, a skorpió belemélyesztette fullánkját a béka hátába. A béka a hátára fordult a folyó vizén, a skorpió szemébe nézett, és könnyekkel telt szemekkel megkérdezte:
- Miért tetted ezt? A szavadat adtad, és mégis megszúrtál.. így most mindketten megfulladunk. A skorpió így felelt:
- Nem tehetek róla. Ilyen a természetem.
:)

turista a saját országában 2014.04.14. 14:48:20

@maxval a gondolkodó birca: "S szerinted hogyan alakult ki ez a kétpártrendszer? Az égből hullott alá vagy a választási rendszer kényszere miatt lett?

Szerinted épeszű ember csinál úgy pártot, hogy tudja: semmi esélye egyetlen körzetben sem nyerni?"

Tudtommal Amerikában már megvolt a két párt, mikor kialakították a máig érvényben lévő választási rendszert. Angliában is. Történelmileg alakult így. Még a XVIII-XIX.sz.ban. De, Franciao.ban is kétpártrendszer van. Meg Németo.-ban is, meg Ausztriában, meg Svédo.ban is...meg minden régi típusú hagyományos demokráciában. Kétpártrendszeren értem, hogy van két hagyományosan nagy párt, meg nulla, vagy 1-2 kicsi. Ezek sokszor a mérleg nyelvei.

"Szerinted épeszű ember csinál úgy pártot, hogy tudja: semmi esélye egyetlen körzetben sem nyerni?""

Ezt pont te kérdezed? Aki a Fidesz mesterkélt kétharmados győzelmében nem lát semmi kivetnivalót?!

Kim lr Szen 2014.04.14. 14:52:56

@storker:
- Nono! Ezt a vitastílust ismerem. Te támadtad, hogy nem a liberalizmust képviselte, hát határozd meg te, mi is az!
Ezt az utheri vita fordulatot már tíz éve sem kajáltam meg. :-))

"Elevenítsd föl a 8 éves kormányzásukat, és légyszi írd már le, mit valósított meg ő a liberalizmusból! Utána folytathatjuk. "

turista a saját országában 2014.04.14. 14:52:59

@Alick: "a DK koalíció nélkül a kiesés szélén lebegett.."

Az az Együtt-PM. A DK min. 5%-al az lmp-hez hasonlóan valószínűleg bejutott volna.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 14:55:12

@gabuscIca:

Ha tőlem függne, a német rendszert venném át. De ez nem jelenti azt, hogy a magyart valami hihetetlenül igazságtalannak tartanám.

Angliában jelenleg 3 nagy párt van, s sok kicsi. Ugyanez Franciaországban. Az aránytalan rendszer miatt elképesztő eltérések vannak.

2014.04.14. 14:58:28

@Kim lr Szen: Kérlek szépen: abortusz, eutanázia, fű legalizálása, kisebb állam, átlátható verseny, ennél fogva kis korrupció, állam és egyház szétválasztása. Ezek közül melyiket képviselte Fodor?

2014.04.14. 15:00:07

@Kim lr Szen: Egyébként jojoka barátod kezdte a képviselettel, de azóta sem dobja be, hogy mit is ért ez alatt:

"Ez van. Ezt érdemeljük. Két ember van a magyar politikai életben akik következetesen vállalják , hogy mit képviselnek."

Kim lr Szen 2014.04.14. 15:00:25

@storker: Mindegyiket, mint eszdéeszes.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2014.04.14. 15:01:22

Gabi bácsi visszatérését tanítani kellene!

Kim lr Szen 2014.04.14. 15:01:52

@storker: Na látod! Tudod te, csak megpróbálsz minket csőbe húzni. Nem fog menni. :-)) Most viszont mék...

politologus · http://politologus.blog.hu 2014.04.14. 15:08:35

Fodor karrierútja nem sokban tér el egy átlag magyar politikusétól, kár a liberálisszidó hiszti, most már a hiszti gázabb Fodornál is. Díszcigányok, díszközgazdák, díszvárosvezetők, dísznők, díszgazdák, díszkisgazdák, díszötvenhatosok, dísznemzetiségek, dísznépiek, díszkeresztények, díszrendszerváltók kerültek listákra az elmúlt évtizedekben csak azért, amik voltak, most lettek díszliberálisok is. Merthogy a személy szimbólum. Milyen érdekes: leírják véleményvezérek, hogy "ilyen arcokkal jó/rossz lesz", majd "milyen alapon került be ez meg az az arc". Pedig ez ellentmondás: aki élteti a politika perszonalizációját, élteti a pártok ilyen alapú döntéseit. Beteszik az arcot a listára, hogy mutassák elkötelezettségüket a szimbolikus tartalom iránt. Ebben az arcos játékban mellesleg vezet is a Fidesz, tessék megnézni, hol tart, mire jutott vele.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.04.14. 15:20:14

Látom, megy a sírás a választási rendszerről, meg annak az aránytalanságáról... és nem értem a liberálbolsi bérrettegőket, hogy miért nem néznek tükörbe.

Azon kellene k@rva gyorsan elgondolkodniuk, hogy a 106 egyéni körzetből hogyan tudott 96-ot elvinni a fityisz, mert ugyanis ezért van meg nekik A 2/3...

Az már csak hab a tortán, hogy a listás szavazatok valóban a listás eredmény arányaiban voltak elosztva, (gondolom ez is helytelen, mert ugye a listás szavazatokat csak liberálnyikok nyerhették volna ha van igazság a földön... :-) ) , de a "KÉTHARMADOS TÖBBSÉG" az a listás eredmény egyenes következménye.

Én megmondom nektek a tuttit! Az úgynevezett baloldal egyéni indulói, nem voltak hitelesek a szavazók számára, ergo nem szavaztak rájuk. Levitézlett pártfunkcik, ejtőernyős káderek stb.

pocaklakó minimanó 2014.04.14. 15:28:54

Emlékszem, amikor még Gábor fideszes volt (és a fidesz meg liberális), miképpen próbálta meg eladni nekem az ő liberalizmusát. De a kényelmetlen kérdéseket már akkor sem szerette. :)

2014.04.14. 15:42:50

@Kim lr Szen: Sajnos vagy öt kommentből egy szót sem írtál, ami kicsit is alátámasztaná a véleményedet. Kb úgy kommentelsz, ahogy Fodor képviseli a liberalizmust.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.04.14. 21:25:22

@jojoka: Nem értelek. Egy személyi kérdésnek mi köze van az elvi megközelítéshez? az csak az adott személy alkalmasságáról szól...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.04.14. 21:27:57

@durbintss: " Sztem liberalizmusra sincs szükség, lejárt doktrína, mint a komejnizmus. Sok kárt okozott az utóbbi 2 évtizedben."

Hatalmas nagy tévedés mind az első, mind a második mondat. normális demokráciákban a liberalizmus mindennek az alapja, a közös nevező.

És nem tudsz olyan kárt megnevezni, amit a liberalizmus okozott (hasznot viszont annál többet), max. olyat, ami liberális politikus. De az nem ugyanaz...

pocaklakó minimanó 2014.04.15. 15:15:07

@Fedor:

"normális demokráciákban a liberalizmus mindennek az alapja, a közös nevező."

Általában azok hangoztatják ezt, akiktől a liberalizmus valódi értékei olyan távol állnak, mint Makó Jeruzsálemtől.

Saját különbejáratú világképükre hazudják rá serényen a liberális jelzőt, miközben bolsevik-náci tempóban nyomulnak.

pocaklakó minimanó 2014.04.29. 11:11:10

Fodor Gábor nyilatkozata (részlet). Most.

"Négy évig nem volt politikus. EZALATT MIBŐL ÉLT?

Egyfelől egyetemen tanítottam, másfelől próbáltam különböző helyeken, ahol igényt tartottak rá, tanácsokat adni, segíteni azzal a tudással, amivel rendelkezem, akár a környezetvédelem területén, akár más területen. ÉS A TARTALÉKAIMAT ÉLTEM FÖL. NEHÉZ IDŐSZAK VOLT."

Ez a fickó csúcs, mennyire gáz! :)
süti beállítások módosítása