Minden bank és biztosító rémálma - aki nem más mint személyesen Tudatos Pénzügyi Fogyasztó - az újév 3. napján rutinszerűen kinyitotta postaládáját. Máshogy nem nyithatta, mert elmúltak azok az idők, mikor január elején egy-két elkóborolt szilveszteri üdvözlőlap megtalálása miatt érdemes volt lesni a postaládát. Volt is meglepetés, amikor egy szép fehér-kék boríték lapult benne. Tudatos Pénzügyi Fogyasztó rátekintett a borítékra, melynek feladója az Allianz Hungária Zrt. volt. Tudatos Pénzügyi Fogyasztó rosszat sejtett, mi a fene lehet ilyen sürgős ezeknek? Sietve bontogatta a borítékot, míg a lépcsőkön bandukolt. A papírra vetett egy pillantást, és balsejtelme beigazolódott, az ez évben fizetendő lakásbiztosítási díjról való tájékoztatást tartalmazta a levél. A tájékoztató meglehetősen visszafogottra sikeredett, semmi hivalkodás, csak a puszta tény közlése, mennyi az annyi.
Tudatos Pénzügyi Fogyasztó gyanút fogott, ezért nem átallotta elővenni a tavalyi értesítőt összehasonlítva a díjakat. Nos, a levél 6-7% változást jelzett, mely nem egy csökkenő tendenciát vetített előre, sőt... Először Tudatos Pénzügyi Fogyasztóból előtört az indulat, és fejéből ekkor szállt ki végleg a szilveszteri és az azt követő buli katzenjammere, melyért feltétlen köszönet illeti az Allianz Hungária Zrt.-t. Tudatos Pénzügyi Fogyasztó persze nem azért volt Tudatos Pénzügyi Fogyasztó, hogy alantas indulatainak helyt adva azonnal tárcsázza a rezsicsökkentő kormánybiztost közölve vele, hogy valami oda nem illő van a palacsintában, nem, Tudatos Pénzügyi Fogyasztó meg akarta érteni a bődületes emelés okát.
Tudatos Pénzügyi Fogyasztó mazohista módon először magában kereste a hibát, de nem lelt ilyet, mert egész évben rendesen fizette a díjat, biztosítási esemény pedig nem történt. (Jobb biztosítók ez utóbbiért egyébként kedvezményt is szoktak adni, de hol van ettől az Allianz Hungária Zrt.!) A második lépésben valami külső körülményt keresett a mi Tudatos Pénzügyi Fogyasztónk, amely indokolhatja az emelést, de az infláció biztosan nem, más meg mi lehet? Marad tehát, hogy az Allianz Hungária Zrt. huncutkodik. S lőn.
A tavalyi és az idei tájékoztatók összehasonlítása során Tudatos Pénzügyi Fogyasztó örömmel értesülhetett arról, hogy a biztosított lakásának értéke több mint másfél millió – igen 1,5 millió – forinttal nőtt. Tudatos Pénzügyi Fogyasztó tehát egy ingatlanguru, egy befektetési zseni, mert míg Magyarországon a lakóingatlanok árai 10-15%-ot veszítettek értékükből, addig Tudatos Pénzügyi Fogyasztó otthon ülve simán hozott 7% nyereséget a saját lakásán. Ismételt köszönet az Allianz Hungária Zrt.-nek, mert jó érzés ám Soros György és Warren Buffet szintjére emelkedni - 7% -os hasznot ilyen biztonságban, fotelben hátradőlve ők is ritkán érnek el - különösen, mert Tudatos Pénzügyi Fogyasztónak ez a kunszt akkor is megy, ha oda sem figyel. Mi lenne, ha foglalkozna is befektetésekkel?
Tudatos Pénzügyi Fogyasztót azonban bármennyire is elöntötte a tőzsdecápa büszkesége, élt a gyanúperrel, hogy egójának feldícsérése neki sokba kerül. Felhívta hát az Allianz Hungária Zrt. ügyfélszolgálatát, hogy ugyan mondanák már meg miért szárnyal az ő lakása, ha másé nem. Átlagos magyar fogyasztók gyakran követik el azt a hibát, hogy az ügyfélszolgálatos hölgyeken és urakon vezetik le életük összes baját, üvöltözve, káromkodva, ordítva követelik problémájuk azonnali megoldását. Pedig ott is emberek dolgoznak, akinek ráadásul általában nagyon kevés hatáskörük van, feladatuk a probléma észlelése, és a megoldásra alkalmas szervezeti egységhez való továbbítása. Ezekkel az emberekkel kár ordibálni, senkinek sem jó, a gond pedig marad.
Tudatos Pénzügyi Fogyasztó udvariasan érdeklődött tehát az Allianz Hungária Zrt. ügyfélszolgálatán dolgozó úrtól, hogy mivégre a díjemelés. Az ügyfélszolgálat embere hasonlóan udvariasan elmondta, hogy az ingatlan értékében beálló pozitív változás indokolja az emelést. No, válaszolta erre Tudatos Pénzügyi Fogyasztó szofisztikáltan, akkor kegyeskedjen ügyfélszolgálatos megadni annak az Allianz Hungária Zrt.-s embernek a nevét, aki megveszi a kecót ennyiért, mert rohan üstöllést eladni. Sőt, szól néhány devizahiteles ismerősének is, akiknek az Allianz Hungária Zrt.-nél van lakásbiztosításuk, hogy szaladjanak ők is, mert most van Budán kutyavásár. Egy pillanatra elfehéredett a telefonvonal, de a ravasz ügyfélszolgálatos - biztos túl volt már a ravaszsági belső képzésen - azt válaszolta decensen, hogy nem az ingatlanpiaci értéket veszik alapul, hanem a bekerülési értéket. Azaz ha eldurran a kégli, mennyiért lehet újonnan felépíteni. Ó, te lótuszba foglalt ékesség! - gondolta Tudatos Pénzügyi Fogyasztó, hát - különösen vidéken - annyit sem ér az új lakás, mint a benne lévő tégla ára. Azt meg ki tudja megmondani, mennyibe van egy új lakás felépítése (telek, építőanyag, munkadíj), hacsak nem az Allianz Hungária Zrt., az is csak akkor, ha díjat akar emelni.
Tudatos Pénzügyi Fogyasztó kedvesen megjegyezte, hogy ez a magyarázat biztosan nem vicc, mert annak kicsit erős, és van-e lehetőség csökkenő pályára állítani a biztosítási díjat, különben odahagyja a nagyszerű Allianz Hungária Zrt.-t. A telefonvonal másodszor fehéredett el, és ügyfélszolgálatos - becsületére legyen mondva - gyorsan körülnézett a termékpalettán, de csak ilyen remek drága biztosításokat tudott ajánlani. Tudatos Pénzügyi Fogyasztóban kialakult az a kép, hogy Allianz Hungária Zrt. csak nyírni való birkának és nem belőle élő partnernek tekinti őt, ezért elbúcsúzott ügyfélszolgálatostól, majd néhány nap múlva felmondási jogával élve az Allianz Hungária Zrt.-től is.
Mert amelyik biztosítóból Tudatos Pénzügyi Fogyasztónak elege van, az így jár.
Más dolgokból is elegünk van! És neked, Kedves Olvasónk? Szíves figyelmedbe ajánljuk a következő bejegyzéseinket:
Elegem van a Tescoból
Elegem van a McDonald's-ból
Elegem van a zenei tehetségkutatókból
Elegem van a bankokból
Utolsó kommentek