HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (135) bank (49) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (236) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (243) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (273) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (95) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (121) euró (4) európa (188) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (45) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (123) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (177) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) kastély (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (227) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (2) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (39) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (326) magyar péter (1) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (165) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (74) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (225) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (173) patkány (1) pékáru (1) pénz (248) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (290) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisza (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (185) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (67) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a McDonald's-ból

2014.01.09. 06:29 Elegem Van

A Megtévesztett Vásárlók mély fájdalommal és megtört szívvel értesültek arról, hogy szeretett gyorséttermük, ama McDonald's nevű, a mai napon kilehelte becsületét.

Ó, nem történt más e nagynevű műintézménnyel, csak különböző híradások szerint az ilyen-olyan extra minőségűnek kikiáltott menüiben színhús helyett bőrcafatokat árult hosszú időn keresztül az ő étkezdéiben. Megtévesztett Vásárlók milliói fogyasztották jó étvággyal a kiváló McCsirkebőr menüt a drága pénzükért ezzel is hozzájárulva a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. profitmaximalizálásához. Ment is bolt szépen, ahogy csillag megy az égen, mígnem egy gaz' Dasági Versenyhivatal nevű túlmozgásos szervezet bele nem kegyeskedett szellenteni a nullás lisztbe. A felszálló lisztszemcsék szépen kirajzolták a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. valódi orcáját, melyet az erősen zokon vett.

mcchicken_1.jpg
Ezek után már nem is zavaró....

A versenyfelügyeleti eljárásban pedig a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. jogi képviselőjének állt feljebb. Mert persze nem az történt, mint egyes elmaradott piacgazdasággal rendelkező országokban, ahol ilyen botrány után az érintett cég vezetői röppályára állva kísértenék a sztratoszféra határait, á dehogy! És a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. vezetőiben sem merült fel a gondolat, hogy télvíz idején szőrcsuhába öltözve, mezítláb kérjék alázattal a Megtévesztett Vásárlók bocsánatát, á dehogy! Nem, kérem, a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.-nek jogi képviselője van, bizony.

mcchicken_2.jpg
...hogy nem azt kapod, amit fenti képen ígérnek.

És eme jogi képviselő olyanokat mond az ő szájával a Versenyhivatal ítészeinek, hogy a Megtévesztett Vásárlók a hibásak, mert nem érdeklődnek eléggé arról, hogy mit tesznek eléjük a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. éttermeiben. Mert ha kérdezték volna, hogy csirkebőrből van-e a csirkemellnek fotózott menü, akkor a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. igazmondásra felvett alkalmazottja igaz lelkére megmondta volna nekik az igazat, bizony. De hát nem kérdezte a botor nép, akkor meg vessen magára.

Különben is - így a jogi képviselő - azt sem lehet tudni mi az a csirkehús, mert mindenki mást ért a csirkehús fogalma alatt. Könnyű helyzetben lehet a derék jogi képviselő felesége, mert midőn a jogi képviselő rácsodálkozék otthonában a vacsorára feltálalt tökfőzelékre, az asszony kedvesen megjegyzi, hogy az bizony csirkemell a'lá Stik, mert neki más fogalma van a csirkehúsról, mint a jogi képviselőnek, fogyassza hát jó étvággyal.

Jogi képviselő következő nagy védekezése - amely miatt a nevét együtt említik majd a hét római remek jogásszal - a csirkebőr és a csirkehús közötti arányok boncolgatására vonatkozott. Mint az ismert libakolbászos viccben, amelyben a libakolbász egy ló - egy liba arányban készült. Végülis mi kivetnivaló van azon, ha a csirkebőrön maradt húsdarabokra épül a fogyasztói tájékoztatás, nem a pőre csirkebőrre. Éppen fordítva: a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. gasztronómiai felkészültségét kellene a Versenyhivatalnak dicsérettel illetnie, mert csirkehulladék darabokból is tud nagyszerű, ízletes menüt ajánlani. Ha a Versenyhivatal nem kukacoskodna, jövőre a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. csirkebőrből készült menüsorával indulna csúcsgasztronómia nagyszabású versenyén, a Bocuse d'Or-on.

A jogi képviselő ezen kívül még szimpatikus emberi vonásról tanúbizonyságot téve sározta egy picinyt a többi étteremtípust, cukrászdákat, és élőszóval megígérte, hogy a jövőben a "krumplileves legyen krumplileves" alapon a csirkebőrből készült étekre - kissé cirkalmasan ugyan - ki lesz írva, hogy moslék.

Megjegyzendő, hogy a Versenyhivatalt elismerés illeti a munkájáért, de a 15 millió forintos bírságot az egészséges népi érzület nevében kacagtatóan alacsonynak tartja a Megtévesztett Vásárlók hosszú tömött sora.

Egyebekben pedig mi lenne, ha a Megtévesztett Vásárlók ezen túl a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. éttermeiben kezükbe vennék az igazságszolgáltatást (már akinek van kedve egyáltalán bemenni oda). Megrendelnék a pompásnál is pompásabb menüket, majd a fizetésnél a ceh egy részét a "Gazdálkodj okosan" nevű közkedvelt társasjátékban található pénzzel fizetnék ki. Ha pedig a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. nagyra tágult szemű alkalmazottja okoskodna, kiselőadás keretében rámutatnának arra, hogy a pénz fogalmának mibenlétéről jelentős vita van a közgazdaságnak nevezett tudomány képviselői között, különben sincs kiírva, hogy csak a Magyar Nemzeti Bank által kibocsátott pénzzel lehet fizetni, ráadásul ez is papírból van. Majd rossz ízűen beleharapnának a: mibe is?

Kedves Megtévesztett Vásárlók, Önök szerint ne legyen nekem ebből elegem?

Más dolgokból is elegünk van! És neked, Kedves Olvasónk? Szíves figyelmedbe ajánljuk a következő bejegyzéseinket:

Elegem van a Tescoból
Elegem van a pocakos labdarúgó edzőkből
Elegem van a zenei tehetségkutatókból


136 komment

Címkék: csirke ügyvéd mcdonalds vásárló bírság versenyhivatal megtévesztés becsapás

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr365747564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wowerman 2014.01.09. 11:26:29

sok hűhó semmiért... elolvastál egy részletes jelentést is a dologról vagy csak a szalagcímeket? akkor tudnád hogy baromságot írtál. nálatok a sült csirkén nincs bőr? ja értem

Alaister Grand 2014.01.09. 21:27:30

a mekis kajának nem kell szépségversenyt nyerni, elég, ha finom - azt meg hozza. Ha nem szereted, ne egyed, de ne finnyázd, amit százmilliók élvezettel esznek.

Fatal Error! System Halted! 2014.01.09. 21:38:12

aki a mekiben kajál, nem hiszem el, hogy most szemforgató módon fel van háborodva, azért amit tartalmaznak a kaják.

"junk food" ugyebár.

Mellesleg a csirkebőr a csirke szerves része, jómagam utálom, de legalább daráltan nem érzi az ember:)

Aki minőségi kaját akar, nem fog a mekibe menni, akiben most egy világ dőlt össze a gyorsétterem miatt, az nem tudom hol élt idáig.

ekat 2014.01.09. 22:02:22

Megnézted már valaha, mit tartalmaz a párizsi, vagy az olcsó virslik? Gondolom akkor azok sem húsok... (És igen, el kellett volna olvasni, miről van szó. Nem vagyok egy McDo fan, de nekik van igazuk.)

károly szántana 2014.01.09. 22:16:20

Nem az a gond, hogy "a sült csirkén bőr van", hanem, hogy a bőrét és a háját színhúsként adták el a tudatlan fogyasztóknak. Aki kíváncsi rá, hogyan készül a chicken nuggets, nézze meg Jamie Oliver ezirányú videóját, amikor kisgyerekek előtt kifiléz egy csirkét, a maradékot (a bőrét is) pépesíti, átszűri, majd pogácsákat gyúr belőle és panírozva kisüti, az egészet a gyerekek szeme láttára. Nyersen még undorítónak találják, de kisütve mind vidáman és önként megette.

Cirrus 2014.01.09. 22:16:59

Azért azt észre lehetne venni, ha túl sok bőr lenne a húsban, bár elég régen ettem ilyesmit. A bőrt magában én sem szeretem, de így nincs ellene kifogásom annak ellenére, hogy nyilván sokkal olcsóbb, mint a csirkemellfilé. Nem hiszem, hogy csak költségcsökkentés címén tennék bele, szerintük így kevésbé lesz száraz a hús, ami életszerű. Még így is sokkal több csirkehús van benne, mint sok hasonló fagyasztott termékben, még a drágábbaknak is elég alacsony a fehérjetartalma, mondjuk a normális mennyiség fele.

Cirrus 2014.01.09. 22:19:35

@károly szántana: láttam a videót, abban valamilyen vegyi anyaggal marja le a gyerekek előtt a húst a zsírról a mosógépben, akik sütés után vidáman megeszik... ez a módszer állítólag csak Amerikában volt engedélyezett valamikor.

nyubocs 2014.01.09. 23:09:48

CBA-s elegem voltot még nem láttam tőled :)

Lovag Mihály 2014.01.09. 23:20:43

igaza van a posztolónak. de nem szabad ezektől a helyektől elvárni sokat. éhes vagy, nincs időd, akkor bemész és eszel valamit. életvitelszerű étkezésre nem alkalmas egyik gyorsétterem se. bele nem halt még senki az alkalmankénti gyorséttermezésbe.

Mária 2014.01.09. 23:22:23

Én úgy tudom, fellebbeztek, mert a grillen sült csirkemellen KELL, hogy rajta legyen a bőr is. Van a terméknek valami hivatalos, leírt szabványa, abban is benne van.

Utána kellene nézni és frissíteni a posztot ezzel.

gabest1 2014.01.09. 23:44:05

Pedig a bőre a legfinomabb, a zsír miatt.

Max Cuda 2014.01.09. 23:52:02

@wowerman: @Alaister Grand: @ekat: ti nem mcdögdonáldsban vagytok középvezetők véletlenül?

2014.01.09. 23:52:35

Mennyi ökör mekdonaldszos, aki védi a moslékot. És ne gyere nekem a párizsival, mert kurvára nem arról van itt szó. Itt nem arról van szó, hogy a jó kis sült bőre, töpörtyűt kapod, hanem a szar maradékot ledarálják és azt kapod. A zsirmirigyes, undorító fost. De nem gond, egyetek moslékot. Én leszarom.

B.Ú.É.K! 2014.01.10. 01:30:37

Ezt a szart amit a Mc Donaldsban adnak már több mint 10 éve nem eszem meg. Helyette minőségi hamburgeresekhez megyek ha hambit akarok enni. Burger House pl tök jó hely.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.01.10. 06:14:41

@Brandon Frazer: némi anális fixáltság...?

ez is a chemtrail miatt van... gonoszmultik!

TBone 2014.01.10. 06:35:21

Amit az átlag magyar hamburgeres étteremben használt "húspogácsában", még annyi hús sincs, mint a mekisben. Az mindössze MSC. Mechanically Separated Chicken.

kézműves étcsokimikulás 2014.01.10. 06:45:32

ezert kell a kfcbe jarni,ott rendes mellfilet kapsz a burgerbe...
:)

Szolo 2014.01.10. 07:13:14

Tudomásul kell venni, hogy a junk food a lehető legolcsóbb alapanyagokból készül, és a csirkebőr sokkal olcsóbb, mint a színhús. A junk food az junk food, és örüljünk, ha tényleg csak városi legenda a McDonald's marhaszem-felhasználása.
Egyedül a 15 milliós büntetési tételt tartom nevetségesnek annak fényében, hogy havonta nyer ennyit a nyersanyagköltségen a McDonald's a bőr húsként felhasználásával.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.10. 07:15:35

@Lovag Mihály: nálad az igazság:) és csodálkozni sem kell, ezek a kaják szemét kaják.

biododírium 2014.01.10. 07:17:46

KFCben tolom sokszor a csirkecombot. Annak legalább csirkecomb formája is van, benne a csonttal.
Persze még kiderülhet, hogy azt is hátul formázzák meg sütés előtt macskaszarból. Majd ha ez kiderül, akkor leszokom arról is:)

2014.01.10. 07:56:28

Azért mert egy mekiben buzerelták a cuccot,még nem azt jelenti,hogy az összesben ilyen buzerelt cuccot árulnak.
Mekit bárki nyithat,ha van hozzá 10 millája legalább.Az egyikben nyilván spórolni akartak kicsit és elkezdték a saját húspogácsát nyomatni.

Analyzer 2014.01.10. 08:09:58

Remek poszt! Koszi! :)

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 08:11:59

@Jóképességű Takarítónő: Khm, de, ez pontosan azt jelenti, hogy az összes magyarországi mekiben a csonton kívül mindent beledaráltak a csirkehúsos menükbe.
Bár tényleg nem értem, aki csirkére vágyik junk food formában, az miért nem a KFC-be megy?

ekat 2014.01.10. 08:22:29

@Max Cuda: Részemről sima beosztott vagyok, és a vendéglátáshoz semmi közöm. És a magyar átlagnál sokkal egészségesebben eszem, még havonta sem fordulok elő a McDonaldsnél, és ha igen, akkoris egy azaz 1 db. sima hamburgert eszem. (255 kcal) De ettől még ami jogos, az jogos.

ekat 2014.01.10. 08:27:17

@Brandon Frazer: A 'McDonalds'-esek ökrök, azaz rosszak? A jók, azaz a te fajtád meg ordináré módon anyázza őket? Furcsa értékrended van, én részemről inkább eszem a McDonaldsban. (Bár igen kevésszer szoktam. :D)

ponindex 2014.01.10. 08:27:28

Valóban igaza van azoknak, akik azt mondják, ez junk food, mi vársz? Egyetlen probléma van ezzel, hogy kis országunkban nem junk price-ért adják. Ár-érték arányban egy nagy f*s a mekk, a kéefszí meg a többi is... Mivel számos helyet ismerek, ahol egy átlagos gyorséttermi menü áráért degeszre eszem magam minőségi alapanyagokból készült, házias készítésű kajákkal, engedtessék meg, hogy szemét kategóriába soroljam ezeket a gyorséttermi kajákat.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 08:28:58

@ekat: A logikád mindenesetre sajátos. Ha az egyik szar (olcsó párizsi, virsli), akkor jogos, hogy a másik is szar legyen. A bedarált csirke, meg nem csirkehús.

ekat 2014.01.10. 08:31:20

@Hátrányos helyzetű kaviár: Én részemről egyikben sem ettem még csirkét soha, nem szeretem a rántott húsokat.

ekat 2014.01.10. 08:35:12

@Hátrányos helyzetű kaviár: Mindegyik szupermarket televan hulladékkajával, egy csomót keresgélek mindig, mire normális hús- vagy gyümölcs-, vagy akármitartalmú dolgot találok, amiben minél kevesebb a hozzáadott dolog. És ezek általában nem magyarok. (Kivétel a Jókenyér meg a Cserpes.)
És akkor pont a McDonalds-ot pécéztük ki? És ebben mi a logikus?

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 08:37:54

@ekat: Én a KFC-ben félévente egyszer előfordulok, éppen a panír miatt, szeretem a fűszeres változatot. Ha már gyorskajáldák, akkor inkább az ázsiai konyha (nem egyenlő az otthoni tipikus kínai büfékkel). Ha meg gyorskaja hamburger, akkor inkább BK-féle whooper.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 08:40:56

@ekat: Mert most ez aktuális. Nemrég voltam otthon. Igen, igazad van. Szupermarketek közül csak a Sparban mertem vásárolni kaját, olyan termékeket, amelyeket itt gyártottak. Drágábbak is voltak, persze ...

ekat 2014.01.10. 08:40:59

@ponindex: Degeszre eszed magad minőségi alapanyagból készült házias kajákkal mondjuk ezer forintért? Akkor rendkívül egészségesen élhetsz.....

A Spanyol Inkvizíció 2014.01.10. 08:43:58

A kolléganőm zabálja a parizert meg a virslit és közben szapulja a mekit, hogy hulladék ott a kaja.

A Spanyol Inkvizíció 2014.01.10. 08:46:11

@ponindex: egy átlagos vendéglőben sokkal szarabb kaját kapsz, mint a meki.
a vendéglők 99,9%-ban a krumplipüré porból van.
és még ezer ilyen példát mondott a férjem, aki szakács.

zoli_ 2014.01.10. 08:47:30

1. Akkor ne menj be. Megoldottad ezt a nagy problémát.
2. Semmi bajom ha nem csak a színhúst darálják be, és abból csinálnak húspogácsát.
3. Nagyon nem bírom a mekdónádasz kaját, mert nem jó izű. Nem is eszem.....

ekat 2014.01.10. 09:00:56

@A Spanyol Inkvizíció: Itthon, vagy legalábbis nagyvárosban csak méregdrága étteremben számíthatsz normális minőségű kajára. Mindenhol máshol tarol az igénytelenség. :(

dr Smittpálelnökúr 2014.01.10. 09:04:03

Akkor egyetek no name burgert, az biztosan kobe marhából készült.
Egyébként aki nem zabál gyorsétteremben, azt miért zavarja, hogy más mit eszik?

Ja, és a sok funkcionális analfabéta, magát nagyra tartózkodik sznobnak:

Nem csirkebőrt adtak hús helyett, hanem csirkebőrt kevertek a húsba.

Szeretnék olvasni a parízer tartalma
miatti bírságról, és itt egy fika posztot arról, hogy miért nem írják rá a parízerre hogy mit tartalmaz valójában.

flea 2014.01.10. 09:04:38

www.e-nyelv.hu/2008-10-22/allja-a-cechet/

Egyébként vagy 10 éve voltam utoljára mekiben, akkor is a rohadt olcsó McFreeze miatt. (Nem, nem gondolom, hogy az ne műanyagból lett volna, viszont jólesett. :))

ekat 2014.01.10. 09:04:51

@A Spanyol Inkvizíció: Ahogy mondod, meg kapod a műhabot, meg a mélyhűtött pangasiust, meg a lisztes csuszpájzokat, és avas olajban sült panírokat, na meg csak olvasgatni kell pl. a Gault Millau tesztlátogatásokat, hogy hány helyen adnak teljesen mást a derék magyar vállalkozó urak, mint ami az étlapon van....

ponindex 2014.01.10. 09:09:37

@ekat: Meg kell, hogy cáfoljalak. Bár lehet, hogy csak Te élsz olyan környéken, ahol szerencsétlen módon nem található normális, relatíve olcsó kisvendéglő. Vagy csak egyszerűbb a "megbízhatóan" ugyanolyan, sztenderdizált gyorséttermekbe bevágódni, mint energiát fektetni abba, hogy felfedezz valóban jó helyeket? Amúgy rendszerint magam főzök férfi létemre, tudom, hogy mi a "szemét kaja", és hogy mi miből van.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.01.10. 09:09:57

ki nem sz..ja le mit ígérnek?
Ízlik eszem,nem ízlik nem eszem.

ekat 2014.01.10. 09:11:16

@dr Smittpálelnökúr: Az szokta lenézni a másikat valamiért, illetve a másik szokásait, vagy egy helyet, akinek komoly szüksége van arra, hogy legalább valamiben nagyobbnak érezhesse magát.
Aki tényleg több valamivel a többieknél, az nem fog mások és dolgok fikázásával foglalkozni.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 09:13:23

@A Spanyol Inkvizíció: @ekat: Én nem tartom ennyire elkeserítőnek a helyzetet. Egyre több, minőségi alapanyaggal dolgozó étterem nyílt és nyílik Budapesten. Az árképzésük sem a csillagos ég, inkább középre van belőve a kifőzdék és a gourmet éttermek közé.
Az is gaz, viszont, hogy a hagyományos kifőzdéktől vagy a Főzelékfaló-szerű helyektől nem kell és lehet hatalmas színvonalat várni. De azokat arra találták ki, mint a mekit vagy a BK-t vagy a KFC-t.

ekat 2014.01.10. 09:20:20

@ponindex: Pesten NINCSEN normális kisvendéglő. Mondjuk én eleve nem tartom normálisnak azt a '70-es évekből ittmaradt olajbanúszó-csuszpájzos-zsíroshúsos-100xhasznált-olajú-paníros-műtejszínhabos-rongyosra-főzött-zöldséges-és-tésztás konyhát sem, amikből a malomkeréknyi adagot adó a 'jó étterem'.

ponindex 2014.01.10. 09:20:52

Amúgy a poszt érdemi tartalmához:
Nem gondolom, hogy akkora probléma lenne, hogy csirkebőrt daráltak a húshoz, ha ezt valóban azért tették, hogy állagában, fogyaszthatóságában jobbá tegyék a terméket. A csirkebőr nem méreg! Ahogy az igazi jó leveshez, pörkölthöz hozzátartozik a csontos, zsíros részek belefőzése, mert attól lesz igazán finom, anélkül csak paprika- és hagymaízű löttyöt kapunk.
Az, hogy ezt marketing- vagy egyéb célok miatt nem tüntették fel, az is (nagyrészt) érthető. Az átlagember egyszerre szeretne minőségi, olcsó, egészséges és jóízű ételeket fogyasztani. Ez általában így együtt nem hozható össze. Sokan jobb, ha nem tudják, mi van az ételükben, mert az amúgy nem kifogásolható alapanyagok valamelyikétől viszolyognának, viszont ez az összetevő szükséges az adott ételhez (lásd fent). (Örök kedvenc példám egy vezetőségi ebéd, ahol a házigazda csemegével kedveskedett, amit mindenki roppant jó ízűen fogyasztott, amíg a gazda meg nem vallotta, hogy ez biz' rántott sertésköröm - eztán undorodva eltolták maguktól.)

ekat 2014.01.10. 09:23:19

@Hátrányos helyzetű kaviár: Elkeserítőnek én sem tartom, csak sokat kell költenem. :) Na jó, a NU-t kivéve. De a jó árképzésű helyek többségében csak hétköznap napközben lehet jó áron enni, én meg akkor dolgozom.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 09:27:47

@ponindex: Van igazság abban, amit írsz, bár speciel a nuggetsbe nem ezért darálják bele bőrt. Az nem csirkepaprikás, ugyanis, hogy kocsonyásító anyag kelljen a zaftjához.

Pumpui 2014.01.10. 09:28:31

Végtelenül irritáló ez a stílus!!! :-(

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 09:30:16

@ekat: Igaz, nem is a mindennapi ott étkezésre vannak szabva (kivéve, ha van ebédmenü).

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 09:40:23

@dr Smittpálelnökúr: Hm, ezzel egy baj van. Még az olyan turista-környékeken is, mint a Ráday utca, 2500 forint körül kaphatsz hamburgermenüt éttermekben. A marhahús ugyan nem kobe, de marhahús, általában 80-20-as arányban. Ehhez képest egy meki 1400-1500 forintos menüje drága.

ponindex 2014.01.10. 09:46:07

@Hátrányos helyzetű kaviár: Amint láthattad a hozzászólásaimból, osztottam erre is, arra is. Próbálok az adott tárgyban objektív maradni, illetve ha valamiben eltérő véleményen vagyok, azt kulturáltan megfogalmazni és nem veszetten hőbörögni. A nuggetsben egyetértünk, igazi szemét (bár itt az előállítónak nincs kötelezettsége, hiszen a csirkének nem ismerjük "nuggets" nevű porcikáját). A poszt tárgyát képező szendviccsel kapcsolatban mondjuk kíváncsi lennék, hányan vitték vissza azzal, hogy ehetetlen sz*r. Nyilván ha nem fogyott volna, fénysebességgel kirotálják a választékból. Nem ez volt a helyzet.
Számomra inkább a következő kérdésekre adott válaszok az érdekesek:
Milyen mértékig fogadható el, hogy olyan összetevők kerülnek egy ételbe, amelyek annak a "leglényegi", a fogyasztók által idealizáltan elképzelt beltartalmához nem tartoznak hozzá?
Akkor sem kerülhetnek bele, ha történetesen a termék élvezeti értékét (horribile dictu, eladhatóságát) fokozzák?
Mely fokig kötelezhetőek a "gyártók", hogy eme összetevőket korrektül (akár saját üzleti érdekeik ellenében) feltüntessék?

tippan67 2014.01.10. 09:47:12

Hát ja, gondolkodtam egy darabig hogy eu most szarkazmus-e. De rájöttem, nem, komolyan gondolod. Szörnyű, bizony szörnyű, de hát ez a meki, hosszú évek óta tudni lehet ám hogy szart tesznek az emberek elé, sztaniolba csomagolva. Szóval, ha eddig ott ettél, megérdemled, ha meg ezután is ott fogsz, akkor pláne.
És innen üzenem a kiskaput keresőknek, önmegmagyarázóknak hogy a igen, a csirke része a bőr is. De két dolog nem mindegy, az arányok, és az hogy nem azt írták csirke, hanem azt hogy csirkehús. A csirkehús meg ugye nem csirkebőr.
Jó étvágyat.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 09:54:02

@ponindex: Nyugi, nem támadtalak, csak megjegyeztem. :)
A kérdések, meg nos...
Elsősorban, olyan szinten fogadhatók el, ameddig valóban csak az élvezeti értékhez járulnak hozzá, és nem az adalékanyagok teszik ki az adott étel 40-50%-át.
Másodsorban, de belekerülhet, de nem mindegy milyen arányban.
Harmadsorban, erre törvényi előírások van. Ezért is szívta meg most a meki. Ha egy terméket úgy hirdetsz meg, hogy az 100% csirkehúsból készült, akkor nem darálhatsz bele bőrt, mert bár része a csirkének, nem hús.

ponindex 2014.01.10. 09:54:09

@tippan67: Értem én, mit mondasz, meg részben egyet is értek, csak úgy advocatus diaboliként felvetném, hogy én is azt szoktam mondani a vendégeimnek, hogy tyúkhúslevest főztem nekik, aztán abban bőven van ám bőr, háj meg csont is! :)

tippan67 2014.01.10. 09:58:07

@ponindex: Gonoszkodsz, de nincs szükségem még ilyesmire, amíg élek úgysem avatnak szentté :)

ponindex 2014.01.10. 10:10:09

Rövidre zárva a dolgot:
a poszt témájával kapcsolatban (számomra) nyitva maradt (tán kicsit a jogfilozófia, és részben a gasztrokultúra zavaros vizeire sodró) kérdések a következők:
Mennyire károsította meg a fogyasztókat a szolgáltató (rosszabb ízélmény, egészségtelenebb termék)?
Milyen mértékű szankció lenne igazságos?
Hogy előzhetők meg a jövőben hasonló malheur-ök?

2014.01.10. 10:13:20

Szegény posztoló, nem tájékozódott azért túl sokat, lehet azért van elege mindenből.:)
A két kép pont olyan terméket ábrázol amiben nincs bőr, de sebaj.
Én azt mondom várjuk meg a fellebbezés végeredményét. Elég izzadtságszagú ez a GVH döntés. De legalább az összeg is olyan amilyen ez a probléma.
Nem szoktam Mekibe enni, de lehet ma benyomok egy grillezettet, hogy lássam milyen.:)
Aki meg a kisvendéglőket propagálja, na arról is lehetne mesélni. Van némi rálátásom, nem biztos, hogy azokat választanám.

vittore 2014.01.10. 10:15:40

@ponindex: Kommentfolyam lezárható. Lényeg leírva. +1 :)

ekat 2014.01.10. 10:16:25

@Hátrányos helyzetű kaviár: Na jó, de a kifőzdei költség mondjuk 1.500, a csúcsétterem meg 25.000, nem mindegy, hova vannak közé belőve az általad emlegetettek. :)

Girhes macska 2014.01.10. 10:20:12

Szvsz aki eddig mekiben evett, az ezután is ott fog és nem érdekli, hogy bőr IS van a húspogácsában a csirkemell mellett.
Aki nem eszik ott, az ezután sem fog, nem igaz?
Akinek meg a meki "mocsok amerikai multi" mivoltával van gondja, az meg egyen szürkemarhaburgert a szittya kifőzdében és minden rendben lesz.
Engem hidegen hagy az egész, mert nem eszem burgert, sehol. Túl sok a zsemle és túl kevés a hús az ízlésemnek.
Egyébként kóstoltatok már bőre nélkül sült (grillezett) csirkemellet? Ha nincs jól bepácolva, baromi száraz tud lenni...
@Pumpui: +1

HgGina 2014.01.10. 10:20:13

@Alaister Grand: végül is milliárdok, legyek milliárdjai eszik jóízűen a lószart is. Ne legyél finnyás, finom az is ezek szerint! Egyed!

feliratoss · http://hitlervideo.blog.hu 2014.01.10. 10:25:34

A rózsadombiak nem hülyék biztos nem akartak fizetni a csirkebőrért, be is
kellett zárni decemberben a Budagyönyénél és a Kolosy térnél lévő mekit.

Ti meg egyétek a csirkemellnek nevezett bőrt, sok pénzért!

ekat 2014.01.10. 10:31:34

@feliratoss: Na látszik, hogy te is tudod, miről beszélsz. :)

maydayray 2014.01.10. 10:38:50

@tippan67: @Hátrányos helyzetű kaviár: itt a fejlett nyugaton hetente veszünk csirkehúst (alsó, felsőcomb, mell), és a combokon mindig ott a bőr is. És nem, nincs rajta a csomagoláson, hogy csirkehús és csirkebőr, csak az, hogy csirkehús. A bőr hozzá tartozik. Bezony.

tippan67 2014.01.10. 10:45:37

@maydayray: A dolog kissé túl van lihegve, látszik a csekély pénzbüntetésen is. De itt az elmaradott keleten, vagy talán közép? a fene sem tudja, ha bemegyek a bótba, oszt nézem meredt szemmel a húsokat, bizony azt látom ráírva hogy, asszongya, csirkecomb, valóban rajta a bőre, de aztat is látom hogy csirkecomb filé, oszt egy gyűszűnyi kis bőröcske sincsen ám rajt. Megkülönböztetik aztat ám, itt nálunk. De a nyugat az nyugat.
És így vagyon a melle is, sőt, most nézem, kiböki a szememet, hogy ni, bőrös sertés karaj. Hogy miket ki nem fundálnak ezek a kereskedők. Hínye, jó lészen ám odafigyelmezni!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.10. 10:53:50

a blikk le se merte írni tegnap, hogy meki éapám vagy negyed óráig szidta őket, hogy milyen gyávák, csak a legnagyobb hazai gyorsétteremnek hívták.

niklex 2014.01.10. 11:03:27

Jaaaj a meki csirebőrt is beletett a csirkébe...és fizetni kellett érte...csaló, büntessük meg!!

Kispajtás, TB-re mennyit fizetsz havonta?
És ha bajod van, mit kapsz? Várólistát.
Ez nem bosszant inkább?

ekat 2014.01.10. 11:21:42

@niklex: Nem. Az bosszant, hogy csődöt jelenthetek, ha egyszer hosszabb táppénzre kell mennem, mert az maximálva van, csak a befizetésem nem....

2014.01.10. 11:27:12

@maydayray: itt nem a nyugaton látott bőrös mell comb stb. húsról van szó hanem ledarált bőr és húsból újraformázott "csirkemellről"

Void Bunkoid 2014.01.10. 11:27:43

@A Spanyol Inkvizíció: pont ezt akartam mondani.

Nem mekivédésből, de igen, sok étteremben szintén nem valami überminőségű alapanyagokból készül a kaja, VISZONT árban egy főétel lassan már a kétszerese egy mekmenünek, de súlyra nem éri el.

Tehát hülyén hangzik, de akármilyen bigmekindexek is vannak, a "konkrétan" étterem jellegű szolgáltatást nyújtó cuccok között a mekik bizony a nagyon olcsók közé tartoznak ma már - még itt Magyarországon is.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 11:31:46

@ekat: Hm, hát olyan 4-7 ezer forint közé ;)

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 11:33:33

@maydayray: A fejlett nyugaton viszont nincs beledarálva a csonton kívül minden a csirkehúspogácsába, újraformázva, kisütve majd csirkehúsként eladva. Tudom, mert én is itt élek, a "fejlett nyugaton" ... :P

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2014.01.10. 11:41:35

@Alaister Grand: Persze, meg a százmilliárd légy sem tévedhet...

@B.Ú.É.K!: Ezt mintha én is mondhattam volna. Az a jó hely, ahol ott sütik meg előtted platnin - itt általában a csirke is valóban csirke - és mindennek külön is megvan az íze.

@ekat: A böszme drága helyekkel az a baj, hogy az az igazi látványkonyha: a látvány kedvéért odapötyögtetnek valamit. Abból hogy elfogadható áron jó minőségűt és megfelelő mennyiségűt enni, abból legfeljebb csak kettőt választhatsz. Rossz esetben egyet.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 11:50:59

@maydayray: Khm, arról nem is beszélve, hogy itt a fejlett nyugaton is vásárolhatsz bőr nélküli mell- és combfilét egészben, csíkozva, natúr is, pácolva is . Persze, bőröst is ...

Pamuk 2014.01.10. 12:07:48

Alapvetően igazat írsz tisztelt szerző.
Az is hülye, aki bemegy a mekibe, és megveszi azt a szart. Megérdemli. Tényleg szar.

De van a dolognak egy mélyebb vetülete, hogy lassan nem marad nálunk senki, aki akár szart is árulna. Nincsen pizza hut, és nem jött be egy csomó más lánc sem. Nem véletlenül. Nem csak az élelmiszeriparban, hanem máshogyan sem.
Ja, hogy nincs fogyasztóképes kereslet? MErt az a néhány tízezer kőgazdag nem tart el gyorséttermeket, és amúgy megveszi a luxus holmijait a saját boltjaiban, avagy éttermeiben?
Ja, hogy ilyen országot csináltunk? Ja, és ez normális az átlag hülyemagyar szemében?
Ja, hogy a magyar fogyasztóvédelem csak akkor mer a sarkára állni, ha felülről engedélyezik, vagy megadják a kilövési parancsot???? Mert ugyanez a szervezet nem veszi észre a téglapornak álcázott pirospaprikát, a színmagyar terméket, vagy elfelejt alapvető fogyasztői panaszokra válaszolni, mondván a kereskedő nem vett föl róla jegyzőkönyvet?
Ilyen egyszerű országban élünk.
De hogy megnyugodj, én sem járok mekibe.

ekat 2014.01.10. 12:11:11

@Hátrányos helyzetű kaviár: Akkor esetleg adnál tippet, már ha pesti vagy? Nekünk mostanság pont ebben az árfekvésben nincs igazán bejövős.

ekat 2014.01.10. 12:12:35

@no-night: Hát én a Costes-t kivéve még mindenhol jóllaktam, sőt, nemrég még ötezer forintba kerülő kuponnal is sikerült. :) /NOBU/

ekat 2014.01.10. 12:19:28

@Pamuk: Van Pizza Hut. (Legalábbis most a héten még láttam egyet az Arénában.) Na nem mintha hiányozna, arról évekkel ezelőtt leszoktam egy hamburgi P.H. iszonyatos mellékízzel rendelkező sonkafeltét okán.

És nem vagyok semmi és senki különleges, ennek ellenére se kőgazdag, se anyagi problémával rendelkező nincs a környezetemben, és mindannyian járunk néha étterembe.

Stabilo 2014.01.10. 12:23:08

McDonald's-ba már csak a nagyon hülyék (és igénytelenek) járnak, vagy maximum a 9 és 13 év közötti korosztály talán.
Újra egyre több a minőségi hamburgeres megfizethető áron, csak körbe kell nézni.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.10. 12:27:37

@ekat: Én a Costes-ben is jóllaktam, pedig csak a rövid (Discovery) menüt ettem.

Egyébként a 4-7 ezres árkategóriában jót ebédeltem a Kispiac Bisztróban (Hold u.) és a Laci!Konyhában (Hegedűs Gyula u.). Vacsorát a Kispiacban ettem (ott ugyanaz azt hiszem a vacsora és ebéd ára), a Laci!Konyhában szerintem a vacsora drágább, mint az ebédmenü. (Laci egyértelműen jobb a kettő közül, de néha jobban vágyom a kicsit rusztikusabb Kispiacra. Ritkán járok Bp-en, így olyan nagyon sokszor még egyikben sem ettem.)

levento 2014.01.10. 12:38:26

Szeretem a hambit,de a Mc-is hambit nem lehet hambinak nevezni!Egy kis étvágy csináló:www.youtube.com/watch?v=jKyFcCtK9CY Bon apetit!!!!!

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 12:49:32

@ekat: Huhh, hát így most hirtelen a DiVino Gozsdu, az Almárium bisztró, az Apacuka, a Bagolyvár, a Vár a Speiz ugrik be. Ezeket merem ajánlani. És ha már hamburger akkor a Varieté Bisztró, Finomító Kantin (csak, hogy a poszt témájánál is maradjunk valamennyire), de nemcsak hamburgerfronton jók.

ekat 2014.01.10. 12:59:41

@Siri Keeton: Köszönöm, a Laci!-kat már rég ki szerettem volna próbálni, csak még nem jutottam el.

ekat 2014.01.10. 13:04:49

@Hátrányos helyzetű kaviár: Neked is köszi, egyikben sem voltam még, bár az Almáriumba már akartam menni, csak pont aznap valamiért zárva volt...
Hamburgerileg én a Gourmet Fesztiválon kóstoltam a KNRDY-ét, nagyon bejött. De amúgy nem vagyok az a hamburger-fan (bár Windsorban egyszer nagyon lenyűgözött egy faszénen sütött steak-es), a McDo-ét csak akkor eszem néha (szigorúan a simát), ha útközben és gyorsan kell ennem valamit.

Szúnyog 2014.01.10. 13:42:50

A lábam nem tettem be soha Mekibe. Megérdemli, aki odajár.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.01.10. 14:00:50

Nekem ízlik a mekis kaja, bár ritkán eszem. Akkor meg nem mindegy, miből van? Mondjuk mérgező ne legyen, de ha a mondjuk a birkatüdőt meg tudják csinálni finomra, akkor nincs gond.
Majd a következő az lesz, hogy a parizer meg nem is húsból van, úristen! Az a kedvencem, pedig tudom, hogy nem hús.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.10. 14:02:05

@ekat: Azt hiszem, mindegyiknek van web-oldala, szóval, szétnézhetsz. A KNRDY nagyon fasza steakhouse, bár eléggé drága.

Shopping 2014.01.10. 14:26:17

A baj azzal van hogy ÁT LETTÉL BASZVA!
Igen TE, kedves fogyasztó.

Jaj, de finom + a csirkén mindig van bőr, stb.

Nézz utána hogyan és miből készül a Chicken nuggets, garantálom életedben nem eszel többet a McDonalds ben.

Mondjuk önmagára és környezetére igényes ember eddig sem tette
( leszámítva a 16-20 éves korosztályt).

Shopping 2014.01.10. 14:28:17

@ponindex: a "malheur" véletlenül történik.
Ez direkt volt. ez lett a baj...

agostonl 2014.01.10. 14:52:22

Lehet, ezt kicenzúrázzák, de hajrá...
Minek eszed ezt a xart?
30 perc többletmunkával isteni kajákat lehet összedobni...
Még a gyerekeim se eszik meg, pedig az iskolában mindenki ezt sulykolja beléjük.
A gyorskaja az gyorskaja (nem külön írva, mert ez már fogalom) ha jót akarsz ahhoz olyan embernek kell sütni/főzni, akit érdekel, mit eszel.
Na ilyet a "Mekiben", meg a többi gyorsétkezdében nem találsz.
Találsz viszont iksola melleti dolgozókat, meg csóró suhancokat (nem sértés), akik csak a leírt recept szerint nyomulnak, step-by-step. Így nem lehet ÉLELMISZERT készíteni!

[off]Bocsi, de kikívánkozott[/off]

Szarazinda 2014.01.10. 14:56:17

Istenem, de szánalmas, amikor valaki azt hiszi, hogy vitriolosnak szánt írása, amiben vitriolosság kevésbé, erőlködés annál inkább van, ettől máris igaz lesz.

Haver, van egy vita a GVH és a meki között. És? Miért higyjek egyiknek jobban, mint a másiknak. Az, hogy ezekben a termékekben nem úgy van csirkehús, hogy fogják a tanyasi csirkét, levágják, bepanírozzák oszt kész, azt eddig is pontosan tudtuk, és gyakorlatilag ma mér minden, valamilyen fokú feldolgozáson átesett "csirkehúsra" igaz. Igen, a szupermarketekben vett csirke nuggets sem színtiszta csirkehúsból készült, és tulajdonképpen ma már semmi sem, amit nem te vágsz le házilag.

Az, hogy szerinteed még mindig kúl a junk foodot fikázni, az meg szintén szánalmas. Már a 90-es években sem volt az, de a korhoz illett, ma már csak egy avítt póz. Ha nem tetszik, ne menj mekibe, de becsületről, meg mittoménmiről hadoválni egy sima szakmai/jogi vita kapcsán elég röhejes. Szóval vissza kéne venni az arroganciából meg az arcméretből, aztán újrakezdeni ezt a menőbloggervagyok cuccost. Vagy inkább nem.

Macropus Rufus 2014.01.10. 15:42:51

@wowerman:
" sült csirkén nincs bőr? ja értem"
a gond az, hogy ez itt kérem rántott csirke és nem sűlt.

Macropus Rufus 2014.01.10. 15:44:39

@ekat:
"Gondolom akkor azok sem húsok..."
hát nem nagyon. A bőr az nem hús, és az inak sem azok. Mind a kettő megtalálható az álltalad megnevezett kajákban.

emzéperiksz 2014.01.10. 15:46:02

Nem értem a hőzöngést. Nálunk van a csirkén bőr, szeretjük is, az sem zavar, ha a 100 százalékos csirkéből készült dologban csirkebőr van, az is csirkealkatrész. Az már jobban zavarna, ha szója lenne benne, vagy hasonló. A csirkebőr viszont teljesen OK szerintem.

emzéperiksz 2014.01.10. 15:55:17

@Shopping: A Mcnuggets ehető szerintem. Sajnos komoly tapasztalatom van bolti cordon bleu meg panírozott csirkemellfilé stb. ügyekben. A Sagán kívül ehetőt még nem találtam, mennek egytől egyig a kukába, mert azokban nem csirkebőr van a hús mellett nagy arányban, hanem valami szója meg fehérjepótló. A mekis kaja teljesen rendben van szerintem.

emzéperiksz 2014.01.10. 15:59:49

@Hátrányos helyzetű kaviár: Annyira szerintem nem fasza. Mármint az Október 6. utcai annyira nem jó, mint amennyire hype-olják.
1. a 12 ezer forintos, kis adagos USDA prime bélszínhez még külön több ezer forintért kell venni szószt és köretet
2. Köretből van kb. háromféle, krumplipüré, sült krumpli meg zöldbab. Mondjuk, ezekből hoznak elég sokat, de jobb helyeken azért kicsit jobban odafekszenek a köretkészítésre.
3. A borok szerintem nem túl jók, nem elég jók a hely árához képest.

ekat 2014.01.10. 16:07:11

@Szarazinda: Nekem továbbra is az a legviccesebb, hogy miért pont agyorséttermeket szeretik fikázni, mikor bármelyik tetszőleges olcsó magyar étterem pontosan ugyanolyan minőség vagy nemminőség, sőt... A gyorséttermi kaja legalább jónak néz ki, és ha valaki szereti a túlízesített és/vagy műízű dolgokat (én nem), akkor ízletes is, na ezt egy csomó magyar étteremről nem lehet elmondani, cipőtalpkeménységű húsok, többnapos ételek, meg azokból gyártott új ételek, basszus kaptam már bolognaiból gyártott 'tatárt' is! A híres Tenkes csárdában meg péppé volt főve minden a kétszázszor felmelegített gulyáslevesben...
Ha egy vidéki gazda ír be, aki csak a saját maga által tenyésztett állatok húsát, és a kertjében termesztett zöldség-gyümölcsöt eszi, és kijelenti, hogy a gyorséttermek szarok, azt még megértem...

emzéperiksz 2014.01.10. 16:08:17

@ponindex: A meki nem drága. Ha nem a prémium menüket eszed, Big Mac meg ilyesmi, hanem a párszázast vagy az 1+1-et, akkor a legolcsóbb választás.

2014.01.10. 16:10:47

bár mekibe be nem teszem a lábam, egyszer megismerkedtem egy állatorvossal, aki Bábolnán dolgozott, ha jól emlékszem, és ott (vagy ottani csirkéből) készítették a fagyasztásra kerülő húspogikat. Ő azt mondta, hogy minden közkeletű vélekedéssel szemben teljesen rendben vannak, nem szemét ami belekerül.

Nekem mondjuk mindegy, mert már attól hányok, hogy minden szendvicsük tocsog a majonézben és gusztustalanul néz ki.

ekat 2014.01.10. 16:13:08

@gwr: A hamburgerükben abszolút nincs majonéz... :) A kinézet ízlés dolga.

randomuser1 2014.01.10. 16:49:34

ha nincs benne bőr, meg se eszem.
attól finom, abba van a zsír, rágjon taplószáraz mellet akinek dietetikus az annya

Parajpuding 2014.01.10. 16:52:07

McDonalds-ben nem eszek, én inkább emberi táplálékot veszek magamhoz.
Egyék a moslékot a disznók, meg akiknek az igénye pont azon a szinten van.

Szarazinda 2014.01.10. 17:19:48

@ekat: Így van. Ez a gyorsétteremfikázás egyike ezeknek a szánalmas new age közhely modorosságoknak. Tényleg szánalmas. Évek óta nem voltam mekiben, de a bk-t pl. szeretem. A gyorséttermekben kapható kaják átlagminősége semmivel sem rosszabb bármelyik szupermarketlánc mirelit pultjában található dolgoknál. Ez a modern élelmiszeripar. Felesleges ebből kiszelektálni egy szereplőt. Értem én, hogy ez most külön menő, mert a rohadt multik, meg a bankok, meg a zemberek, a romlatlan magyar zemberek, de ez akkor is bullshit.

Szarazinda 2014.01.10. 17:25:38

@Parajpuding: de gustibus non est disputandum.

Jó étvágyat az "emberi táplálékodhoz", akármit is jelentsen az, de a gyorsétteremnek semmi köze az igényességhez. Az, hogy nincs más, ami miatt magadat igényesnek tarthatod, az nem a gyorséttermek hibája.

Amúgy pont a meki nekem sem jön be, de simán belefér, hogy másnak igen.

buday008 2014.01.10. 17:36:37

A legtöbb ember tudja hogy szar meg drága , de ha egyszer trendi meg finom:_)) Bár én nagyon ritkán járok. De azért megjegyzem hogy az itt a mekit joggal szidó kommentelők 90 százalékának sajnos nincs eséyle sem egészséges táplálkozásra, mivel már mindent teleraknak mindenféle szarral, méreggel, gagyizzák. A pénztelenség meg ugye a 7milliárd embert etetni kell valamiből miatt..Nem hiszem hogy mindenki magának termeli otthon vegyszermentesen a kis zöldséget, süti a kenyerét , eszi a saját csirkéjét stb :_))

♔batyu♔ 2014.01.10. 17:59:54

Na ja, rajta marad egy kis bőr, hát bedaráljuk azt is. El lehet képzelni mennyi volt ez a "kis bőr" (és gondolom, milyen állagú), ha már büntetnek érte.

Senkinek nem tűnik fel, hogy a csirkehúst nem daráljuk meg, miért is kellene.

károly szántana 2014.01.10. 18:09:43

@Cirrus: Az egy másik. Én kifejezetten a chicken nuggetts készítéséröl szólóról beszéltem. A vegyi anyag (ammónia) a darált húsnak ad szép "hússzínt".

Behajtó70 2014.01.10. 18:23:11

Vidám cikk, köszi, könnyesre! És. Inden szó igaz. Ha van mob, írjátok ki, megyünk újságpapírral fizetni :)

Kimmeria 2014.01.10. 18:40:26

@feliratoss: Ja egykor komcsi illetve komcsi bérenc felkapaszkodottak akik arisztokratáknak gondolják magukat ? Ugye rájuk gondolsz a rózsadombiakat emlegetve?

Kimmeria 2014.01.10. 18:42:27

@ekat: Ez igaz! @C16SE: Jól látod a kérdést!

sdani 2014.01.10. 19:01:39

@károly szántana: "bőrét és a háját színhúsként adták el a tudatlan fogyasztóknak."
Én nem emlékszem olyan hírdetésre, amikor a MD színhúsként reklámozta volna a burgereit... Habár én nem nagyon járok gyorséttermekbe, nem hiszem, hogy a vásárlóik ezen meglepődnek, vagy érdekelné őket.

Krisz11 2014.01.10. 19:32:09

A MC Donalds korántsem olcsó. Inkább drága. Ahhoz képest viszont szemetet ad. Na ezért (is) kellene megbírságolni, de nagyon. Mondjuk 100 millára, elrettentő (megelőző) jelleggel. Aki olcsó szemetet akar enni, menjen kínaiba. Ott legalább korrekt az ár/minőség.

Krisz11 2014.01.10. 19:37:00

Amúgy meg ne legyetek hülyék, nem a mc donaldos kaja a finom, hanem a nátrium glutamát. Becsapja az agyat, ettől a csirkebelet is finomnak éreznéd.

wowerman 2014.01.10. 19:46:11

Ki nem szarja le. Nekem meg a hülye emberekből van elegem. Nem kell ott enni, és kész. Én viszont inkább eszek agyonellenőrzött McDonald'sot mint sarki gyrost, amibe patkányhúst tesznek és a boltot még sosem látta hivatalos ember.

GregorEisenhorn 2014.01.10. 20:36:04

Kicsit olyan, mintha elmennél kurvának és utána rinyálnál, hogy megdugnak.
1: El lehet menni a Bock-ba is hambizni 3200 ért
2: Azért hamár ennyire az igazság harcosa vagy leírhattad volna (ami egyébként az eredeti cikkben szerepelt) hogy a Meki 3 vizsgált termékéből egyben volt bőr, és igen ha láttál már csirkecombot / mellet azon is van, a színhús mellen is. Másrészt a Meki nem fogadta el a döntést és Bíróságra ment, talán érdemes lenne vagy megvárni, vagy esetleg utalni rá hogy ez nem lefutott kör.....

De tudom, ha nem lenne ennyire hatásvadász nem lenne címlapos...

ekat 2014.01.10. 20:57:43

@wowerman: Ahogy mondod, és jelzem, nézd meg egy McDonalds belsejét, szolgáltatásait és a környezetét, meg egy tetszés szerinti ősmagyar kifőzdéét. Az igényes emberek persze az utóbbiba járnak százszor használt olajban sült, az előző napi hagymás rostélyosból készült fasírtért krumpliporpürével. :)
És ismét jelzem, ez nem elfogultság, nem vagyok McDonald-fan, mert a természetes ízű, minél kevésbé feldolgozott ételeket szeretem, de ettől még a tények tények maradnak.

Globetrotter2014 2014.01.10. 21:11:57

Nem akarom csökkenteni a Meki vétkét, de nagy közértekben sem mindig kapni olyan panírozott csirkék ami szín csirkehús lenne.

Tehát nem arról van szó, hogy fasírt vagy egyéb vacakot adnak el hős helyett hanem a "minőségi" "prémium" vagy egyéb hangzatos név alatt, a fasírt szó gondos elkerülésével.

Szóval érdemes lenne egy kört futni ezen a piacon is, mert sok család több ilyet eszik mint Mekis menüket, és nem informálódnak jobban...

wowerman 2014.01.10. 21:43:18

Egyébként a legviccesebb az hogy nem kell bemenni és kész. Az hogy "szemétkaja" hát a tények nem feltétlenül ezt mutatják, de ugye ez terjedt el a multigyűlölő, tényeket figyelmen kívül hagyó magyar nép köztudatában. Persze ezek sem tények csak egyéni szubjektív vélemények... a tények azok hogy egyrészt kívülről nagyon szigorúan ellenőrzik a Mekit, másrészt a saját belső szabályzatuk is nagyon szigorú. Arról már ne is beszéljünk hány alapanyagot vesznek Magyarországról, de ugye fujj multi. A városi legendákon (Svájcból és Oroszországból kitiltották a Mekit; nem romlik meg a hetekre eltett sajtburger) már csak halkan röhögök és kész. Utóbbit amúgyis megcáfolták, de ugye az már általában nem jut el a néphez. Ahogy a cikkben írt dolgot is, hogy az illusztráció miért néz ki máshogy mint a végső termék (talán nem is véletlenül hívják illusztrációnak)

Sics68 2014.01.10. 22:39:53

Junk food: az bizony szemét kaját jelent.

Az mondjuk igaz, hogy ez nagyjából minden termékére igaz a modern élelmiszeriparnak.

( junk food = ne akard tudni miből készül. Hidd el: jobb ha nem tudod! :-D )

No de jelen botrány nem is azt veti a McDo szemére hogy junk food-ot árul! Hanem azt, hogy azt mondja, hogy NEM junk food az amit árul - oszt hát kiderül hogy mégis!

Az a gáz, hogy a McDo avval adta el a "grillezett csirkemell"-ét, hogy az grillezett csirkemell ... amin látni valóan NINCS bőr. Ezért aztán olyanok vették és választották ezt a kaját, akik NEM akarnak csirkebőrt és az azzal járó zsiradékot fogyasztani.

Azaz a fitniszdinkák gyakorlatilag :) ... Az ő dolguk hogy mit akarnak enni, és bizony az ő joguk eldönteni ... a McDo pedig átverte őket, mert amit eladott nekik, amit ezek az emberek enni akartak és amiért úgy gondolták hogy fizetnek.

Ez pedig csalás.

wowerman 2014.01.11. 02:09:14

Csirkebőrrel jár zsiradék? Ma megint tanultam valamit. Én balga meg azt hittem hogy a bőr az bőr, a zsír meg zsír.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.11. 10:15:28

@emzéperiksz: Hát pont erre mondtam, hogy eléggé drága. A steakek jók, finomak. A köret meg, ... na igen. Szerintem sem igazán éri meg, de annyiban tényleg fasza, hogy jó steakeket készítenek. Ha valaki szeretne egy tényleg jó steaket enni, akkor egyszer megéri.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.11. 10:19:23

@emzéperiksz: De drága, 600-700 forint két hamburgerért, vagy egy hambiért és még valami izéért, amitől 1,5-2 óra után ismét éhes leszel ... de, drága. A menükről már ne is beszéljünk, ugye ...

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.11. 11:03:54

Huhh, átolvastam a komment-termést.
Szerintem én vagyok az ufó!
Itt tényleg azon rugóznak egyesek, hogy "de a sarki giroszos meg a kifőzde meg a mirelit cuccok meg az olcsó kínai is"? Basszus! Ezt tényleg nem hiszem el! Bár jobban, belegondolva, és beleolvasva pár politikai témájú blogba, elhiszem. Ilyen a mentalitás minden területen, amolyan másra mutogatós, nem előrevivős, gondolkodós.

nandras01 2014.01.14. 14:02:38

akkor ezért olyan finom a meki hamburgere!
imádom a bőrt és leszarom, hogy mi van a kajámban, ha ízlik.
aki meg finnyáskodik, meg nyíg, hogy jajacsúnyamekibecsapott - az menjen egy százezer csillagos étterembe, ott legalább kurva drága áron basszák át a fejét.
hülye kényeskedő bagázs.

sdani 2014.01.20. 19:23:12

@Hátrányos helyzetű kaviár: hála istennek ez a kommented kibaszottul "előrevivősre" sikeredett.

2014.01.30. 11:25:45

@ekat: Egyél. Az sem érdekel, ha csirkebelet eszel legközelebb náluk.

ekat 2014.01.30. 14:38:16

@Brandon Frazer: Ezt nem tudom, mire írtad, de rendkívül találva érzem magam, életemben nem ettem semmilyen csirkés ételt a McDonalds-nál...:)

sírjatok 2014.03.10. 09:35:40

@Krisz11: "A MC Donalds korántsem olcsó. Inkább drága. Ahhoz képest viszont szemetet ad. Na ezért (is) kellene megbírságolni, de nagyon. Mondjuk 100 millára, elrettentő (megelőző) jelleggel. "

:D

Ez annyira gyönyörű komment :) Nohát, a szemét meki nyereséget akar termelni, büntessük meg. És 100 millióra, hiszen abban benne van az is, hogy 100, meg az is, hogy millió, tehát NAGYON NAGY PÉÉNZ!

Úristen, azt hiszem visszakerültem a hetvenes évekbe valami vidéki kommunista gyűlésre :)

Zsuzsanna Malac 2015.10.11. 09:46:57

@A Spanyol Inkvizíció: Akkor jobb étterembe köll járni. Mekibe még véletlenül sem megy be épeszű embör.

Zsuzsanna Malac 2015.10.11. 09:52:48

@Emmanuel Goldstein: @wowerman: Én meg egyiket se. Az a tuti (talán), amit én magam készítek el. Ilyen egyszerű.

Zsuzsanna Malac 2015.10.11. 09:54:19

@Emmanuel Goldstein: Tudok olyan rántott csirkemellet készíteni, ami nem taplószáraz. Sőt, csirkepörköltet is abból csinálok, az sem száraz. Ez egy baromság, mindenki ezt fújja, mint egy mantrát.
süti beállítások módosítása