HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Elegem van...

Címkék

1956 (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) ajándék (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) alvás (2) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (2) atom (1) Auchan (2) ausztria (1) autó (3) Balaton (3) baleset (3) balog (1) baloldal (99) bank (40) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (3) becsapás (152) behajtás (4) Belgium (1) Bernanke (1) beruházás (1) bevándorló (7) bicikli (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (162) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) bkv (4) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (1) Budapest (3) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) cigány (1) cipő (2) coca-cola (1) család (10) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) dollár (2) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (3) egészségügy (1) egyetem (4) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) életérzés (176) életmód (13) elnök (72) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) esküvő (4) étel (7) étrend (1) étterem (4) EU (84) euró (3) európa (126) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) férfiak (5) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (14) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (1) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (2) generáció (3) glamour (1) gól (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (36) Habony (1) háború (5) Habsburg (2) hal (1) halál (4) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (1) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (61) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (71) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jellem (1) jobboldal (131) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (3) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (168) környezetvédelem (1) korrupció (6) kövér (2) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (5) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (28) lemondás (6) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (1) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (234) márka (1) Matolcsy (39) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (105) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (50) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (5) munkatárs (3) műsor (1) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (5) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (2) nyugdíjas (2) nyúl (1) offshore (2) oktatás (5) olimpia (2) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (161) orosz (1) Oroszország (10) orvos (1) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (113) pénz (176) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (211) Portugália (1) posta (1) Pride (1) projekt (1) puccs (1) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (2) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (6) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) spórolás (1) sport (4) stadion (2) strand (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szex (1) színész (2) színház (2) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (3) test (1) tippmix (1) tisztesség (75) tisztség (12) tölcsér (1) törlesztőrészlet (4) török (2) Törökország (1) történelem (123) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trónörökös (2) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (5) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) ünnep (7) uralkodó (3) USA (14) utazás (7) utca (1) üzlet (1) vacsora (1) vadászat (3) választás (43) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (22) vásárló (10) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (1) villamos (6) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (8) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a Rém Kálmán téri buszpályaudvarból

2019.08.05. 14:59 Elegem Van

Három éve sikerült finom szatírában megénekelni a Rém Kálmán tér felújításának a köz számára való értelmetlenségét, és az alkotmányos költségek helyes mederbe terelését. Akkor a genetikailag vagy pénzért hülye fideszesek leugattak, hogy a Demszky alatt bezzeg, meg várjuk ki a végét. Kivártuk. Most jött a hír, hogy a budai agglomeráció távolsági buszai is a térről fognak indulni és ide fognak érkezni, mert megszüntetik a Széna téri pályaudvart. Hirtelen ekkora állatságra nem is lehet mit mondani. Talán Ivan Ivanovics Ivanov Lenin-renddel kitüntetett nagy szovjet bakter gondolatának felidézésével foglalhatjuk össze a lényeget, mikor a Leningrád-Moszkva között közlekedő vonat levágta mindkét lábát: "Hát a kis f...m nem kéne?".

Az alapprobléma - a közpénzlopáson kívül - több koncepció összeegyeztethetetlenségéből fakad. Volt ugye egy zöldítéses elképzelés. Ennek az lett volna a lényege, hogy a tér legyen zöld, Buda egyik pici tüdeje. Ültettek is kábé húsz fát, és rengeteg bokrot össze-vissza. A fák nem nőnek az égig, három év után is csenevészek maradtak. A bokrok pedig arra lettek jók, hogy egy hajléktalan dolga se maradjon végezetlenül. Időnként ezért kellemes fekáliaszag teríti be a levegőt. Ez ad némi vidékies bukét a téren közlekedőknek, de a tervezők bizonyára nem erre gondoltak a zöld tér megteremtése érdekében.

A másik koncepció a közösségi tér gondolata lehetett. Kipakoltak hát egy rakás utcabútort, csináltak egy lépcsősort, lett egy kávázó, egy pékség, és a tér északi oldalán egy promenádszerű valami. Közösségépítés céljából pedig pár hónapja odarittyentettek egy nagydarab embert újra hasznosított csatornafedélből valami magyarosch hacukában, aki teljesen olyan, mint Rém Kálmán fénykorában. Úgy néz ki, ez a közösséges koncepció se nagyon jött össze. Az emberek átrobognak a téren, nem vált talihellyé. Kivéve a már említett hajléktalanokat, akik éppen a sétálórészen, a Pizza King és a Trombitás előtt tök részegen heverésznek, üvöltöznek egymással, így élve szolid közösségi mindennapjaikat. Rém tata ellenben gyerek-ijesztgetésre pompásan alkalmazható.

A harmadik - és a budaiak szempontjából legfontosabb - megoldandó kérdés a közlekedésicsomópont-funkció modernizálása lett volna. És ebben mindjárt felmerült két megközelítés. Kinek kedvezzen az új tér? Az Észak-Budáról, Pestről Dél-Budára, illetve az agglomerációba tartó autósoknak avagy a tömegközlekedőknek? Az eredeti ígéret az volt, hogy ez a két dolog összeegyeztethető, mert a tér közepén lévő parkoló megszüntetésével nyerhető legalább egy sáv, a villamos-végállomás föld alá vitelével pedig a buszok kényelmes végállomásokat kapnak. (Voltak még álmok a gépkocsi forgalom egy részének alagútba tereléséről is, de az a négyszáz méter egyszerűen kihozhatatlan volt abból a vacak 5,3 milliárdból. Lassan mondom, hogy mindenki megértse: kihozhatatlan.)

rem_kalman_2019.jpg

Eltelt hát három esztendő és mi lett a gyakorlatban? Egy rakás trutymó. Látszólag még a villamosközlekedés van a legjobb állapotban. Rengeteg villamos (61, 56, 59) zötyög át a téren viszonylag rendben. A gond a 17-es és a 4-6-os vonalon van. Valamelyik marha ráfonta a 17-est a 4-6-os vonalára, amely miatt sokszor állnak a Combinók a Széna téren. Akkor a legszebbek, mikor sikerül beállniuk a Rém Kálmán tér ki/bevezető szakaszára ezzel megbénítva az autós forgalmat is. A másik tréfa, amikor a Combinón ülő sietne a buszcsatlakozását elérni - és meg is lenne neki -, ehelyett a 17-es totyorgására várva nézheti, amint tőle öt méterre becsukódik a busz ajtaja, ő pedig várhat a következőre.

A buszok elhelyezését tervező megérdemelne egy szigorú büntetést, például Tarlós beszédeinek hallgatását. Valami eszement letérkövezte a Posta Palota melletti kis utcát, így a 128-as és a 129-es lekerült a térre. Megértem én, hát hogyne érteném, hogy Győző bácsinak is kell valamiből ajándékot venni az onokáknak karácsonyra, de most pont azon a százszor harminc méteren múlt? Tényleg?  Korábban ez a két busz nem terhelte a teret, egyből tudtak a Csaba utcába menni, egy kis kurflival jönni, most viszont egymás hegyén-hátán állnak végállomásaikon, a téren való döcögésük, kikanyarodásuk bénítja az autós forgalmat. A tér másik oldalán elvileg lenne hely valamiféle buszsávnak, de oda megállókat (91, 149, 39) tettek, így a kikanyarodó buszok kedélyesen araszolnak mellettük a lámpáig. Onnan - ha nincs áruszállítás a KFC-be vagy nem fordul a fordító sávon éppen busz - tudnak kikanyarodni a Szilágyi Erzsébet fasorra. Ha nincs szerencséjük várnak. Meg az autósok is miattuk. A 4-6-os villamos pótlóira szintén a Rémen lehet felszállni, amely most időleges ugyan, de egy baleset vagy műszaki hiba esetén nincs hova hátrálni, ez az utolsó tartalék.

És most valamelyik barom kitalálta, hogy augusztus 10-től a kínai buszgyártás tizenöt éves remekei is a téren dekkoljanak. Borítékolható a káosz. Az tehát a helyzet, hogy az egymásra hányt koncepciók nem működnek. A funkciótlan promenád tök feleslegesen foglalja el a helyet a közlekedők elöl, az átgondolatlan tömegközlekedés megfojtja a forgalmat, a tér lassan egy nagy buszpályaudvar lesz, amelyen éppen csalinkázhatnak autósok is. (Balesetveszély azért nem áll elő talán, mert a forgalom lassúsága kizárja.)

Így megy ez a keresztény szabadság - christian liberty - hazájában. (Mindig jót röhögök a Viktoron, ahogy megpróbálja magasröptűen definiálni kleptokrata országlását, és mindig valami fosztóképzős fogalommal tud csak előállni.) Először behazudják a keresztényeknek, zsidóknak, hinduknak, mohamedánoknak, ateistáknak, no meg a kőfaragóknak és balett-táncosoknak, hogy megszűnnek a balkáni állapotok és európai világ épül. Aztán az építésre szánt közpénz egy részéből lesz magánbirtok, magánjacht, magánrepülő, mert "harminc éve is így szoktam". Az ellopott pénz persze hiányzik, ezért csak hikomat megoldásokra futja, melynek eredményeként keresztények, zsidók, hinduk, mohamedánok, ateisták, no meg a kőfaragók és balett-táncosok is jól megszívják. Mint a Rém Kálmán téri felújítást, amelyhez legalább harminc évig nem fog hozzányúlni senki, hiszen most lett kész a szép új tér.

Szeptembertől érdemes lesz figyelni, hogy a totális káoszért a nyomorult propaganda kit tesz majd felelőssé. Kíváncsi vagyok, hogy elegük lesz-e a Rém Kálmán téri káoszban araszoló, fuldokló polgároknak ebből az egészből annyira, hogy ősszel elhajtsák ezt a vén demens Tarlóst.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


6 komment

Címkék: politika választás közlekedés busz kormány tarlós jobboldal európa életérzés idegesítő baloldal villamos bizalom becsapás Magyarország Széll Kálmán tér

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr5514994324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2019.08.06. 09:38:38

Ez egy politikai poszt. A kiindulási alapja egy köztéri beruházás, de lényegében egy vegytiszta politikai poszt. Ugyan soha nem szoktál kommunikálni a kommentelőkkel, de azért megkérdem - mert már az előző posztoddal sem arattál vihart, ahogy remélted, és az is politikai poszt volt- hátha tudod a választ. Nem ez az egyetlen blog, ahová beraktam idáig ezt a kommentet.

"Bloggertárs.
Esetleg felbukkanó és kommentelő Hölgyek és Urak.

Megtudná nekem valaki mondani, hogy kb. egy-másfél hónapja miért nincs soha egyetlen egy politikai tartalmú blogposzt sem az index blogketrecében, sem az index2-n?

Kezdődött azzal, hogy a blogketrecben csináltak az ilyen tipusú bejegyzéseknek a bal oldali sávban egy külön ajánlót fekete-fehérben, és az i2-re irányították a közélet iránt érdeklődő olvasókat, de ott szinte nem akadt már semmi.

Aztán rövid idő múlva ez az ajánlói forma is eltűnt.

Mára már egyetlen egy politikai (bármiféle politikai!) a rezsimet bíráló vagy kritizáló blogbejegyzés sincs az index blogajánlóiban. De még a Danube Institut se. Tucatjával lehetne sorolni a teljesen eltűnt blogokat, amelyek nem olyan rég, még napi szinten szerepeltek ott...pedig most is írnak a szerzők.

Én azt értem, hogy politikai uborkaszezon van...elvileg, de valójában a a hírekben a nap 24 órájában ömlik most is a szar. Viszont a bloggerek reakció egyáltalán nem kapnak teret.

Azt is értem, hogy amióta az index megnyitotta a bloggerek számára, hogy kivásárolhatják magukat a címlapra, rengeteg nagyon gyenge, rosszul megírt és teljesen érdektelen, vagy vegytiszta marketing poszt kerül ki az ajánlókba. Ezt is elfogadom.

Az is rendben van, hogy a nyári szezon más, mert a bloggerek is pihennek, nyaralnak, és nem mindegyikük annyira aktív.

De azért az mégis különös, hogy alig a nyár elején -pláne előtte, a politikailag aktív időszakokban- előfordult, hogy a B1 blogbejegyzései közül egyszerre négy tanyázott kint a blogketrecben, (külön képernyőfotó gyűjteményem van erről, háttéranyagnak) nem beszélve a többi, nagy sikerű és olvasott politikai blogger posztjairól, amelyek szintén rendszeresen futottak az oldalon.

Rendszeresen szoktam én levelezni a blog.hu szerkesztőivel, nem aggódok amiatt, hogy megkérdezzem őket erről, csak gondoltam futok egy kört, hátha lemaradtam valamiről.

Ide is csak azért jöttem fel, hogy megnézzem mikori az utolsó blogposzt dátuma, és megdöbbenve látom, hogy naponta kikerülnek posztok, és tódulnak a jól ismert nertálibok/orbángyűlölők/rezsimkritikusok is, kommentekből sincs hiány. Megnéztem más politikai bloggerek oldalait is, ott sem pihennek a bloggertársak. (Örülünk, Vincent? vagy ez itt, a Médianapló...) pörög az összes.

Ajánló: nulla.

Van valami gond, amiről nem tudok? Történt valami? Valami stróman már megvette a blog.hu/indapass szekeret? Jön a cicás gif korszak?"

A Médianaplóban kaptam erre egy elgondolkodtató választ. Itt van:

medianaplo.blog.hu/2019/08/01/medianaplo_fogyasszuk_vagy_csinaljuk_a_digitalizaciot/full_commentlist/1#c37482928

Mások szerint már csak az kap Index címlapot, aki fizet érte. Én nem tudom mi az igazság ezekből. Te tudod?
Azt viszont látom, hogy a 444-en 10 cikkből már csak egy kommentelhető, és a látogatók csikorgatva a fogukat köpködik a szerkesztőséget. Új irány mindenütt? Vagy nevelő célzatú médiahekk/médiakampány hogy adakozásra bírják a bloggereket, látogatókat?

szekertabor · provo.blog.hu 2019.08.06. 12:18:39

Az írás fő témája, hogy milyen szellemes szójáték Széll Kálmánt Rém Kálmánnak írni. Elvégre az is milyen vicces, ha Kossuth Lajos helyett Koszos Lajost, Petőfi Sándor helyett pedig Főépítő Sándort írunk, haha.
Ha a szerző nem ezzel a poénnal nyomatékosítaná minden túlzó megállapítását, néhánnyal egyet is értenék. De a problémát, hogy a helyközi buszpályaudvart a Széna térről a Széll Kálmán térre költöztetnék, nem fejti ki, csak ürügyként használja, hogy politikai okból egy jót dühönghessen. Mintha bizony a Széna téren jó helye lenne a buszpályaudvarnak. Pedig a Széna térről induló buszok ma is a Széll Kálmán tér forgalmát növelik, hiszen kivétel nélkül áthaladnak rajta. Valójában ezeket a buszokat régen ki kellett volna telepíteni Budagyöngyére, hiszen amúgy is abba az irányba indulnak, és csak azért erőltetik be őket a budai belvárosba, hogy a fonódó villamoshálózat helyett-mellett a metróra legyen róluk közvetlen átszállás.

blöff 2019.08.06. 13:50:31

A város tüdeje, zöld, közösségi tér, adjuk vissza a zembereknek - ez most a trendi városfejlesztési zsargon. Az, hogy alagutakban vezessük a kötöttpályát és az autóforgalmat (ahogy más, forgalmas helyeken is szokás), esetleg felüljárókon (hű, de csúnya), az fel sem merül. Erre nincs pénz ugye (de van).

A térköves mutyi összetalálkozott azzal a ma divatos városfejlesztési dogmával, hogy közösségi tereket építsünk, mert valójában másra se vágyik az emberek többsége, mint hatalmas lebetonozott és szigorúan autómentes tereken sétálni, ücsörögni akár a tűző napon, andalogni, társaságban beszélgetni az út (és a híd!) kellős közepén, csak az a csúnya közlekedés, ez az arctalan mumus elveszi a teret a zemberektől. Legyen minden közlekedés- és autómentes, de metrót ne építsünk, mert az hatalmas luxus (a kézicsarnok nem az?), a lényeg, hogy sétálgatni lehessen. Aztán ha nincs más megoldás, majd a buszok között.

Arra persze nem gondolnak, hogy az emberek krvára nem a Moszkván akarnak lebzselni, kényszerből járnak arra és a legnagyobb szívességet azzal tenné meg nekik a mindenkori városvezetés, ha a közlekedést olyan gördülékenyre szerveznék, amilyen az lehet, hogy minél hamarabb húzhassanak erről a placcról. Így van ez a Nyugati, Blaha, stb. esetén is. Egy ilyen városban ezek nem a strandot és erdőt is helyettesítő "közösségi terek", hanem mindig is kényszercsomópontok lesznek, és a nagy átutazó tömegről lehulló morzsák miatt szükségképpen amúgy is belakja őket a túlélésért küzdő deprimált réteg.

blöff 2019.08.06. 13:59:58

@szekertabor:
"Valójában ezeket a buszokat régen ki kellett volna telepíteni Budagyöngyére, hiszen amúgy is abba az irányba indulnak, és csak azért erőltetik be őket a budai belvárosba, hogy a fonódó villamoshálózat helyett-mellett a metróra legyen róluk közvetlen átszállás."

igen, mert valahol az is lenne a cél, hogy
1. minél kényelmesebben lehessen egy városban közlekedni tömegközlekedéssel (nem 2 v több átszállással)
2. lehetőleg minél kevesebben üljenek autóba.

De ha a lassabb távolsági busz ki van rakva a p*ba a Budagyöngyéhez, majd villamossal kell bebumlizni a metróig, könnyen belátható, hogy még többen autóba fognak ülni és akkor hiába lett könnyebb a forgalom néhány busszal, sokkal több autó fogja azt ellensúlyozni.
A Moszkva tér csomópont és kész. Közlekedni kell, ez egy napi kényszer, nem az emberek hobbyja. Az autóforgalom egy részét a tér felszíne alá kellett volna terelni, és a felszínt pedig meghagyni a villamos, busz, távolsági busz közlekedésnek. Közösségi térnek meg ott a Liget mellette, plusz n+1 más hely.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.08.06. 15:51:59

@blöff: Buszokkal bejönni a Széll Kálmán térre szerinted gyorsabb, mint villamossal? Szerintem nem, de lemérhetjük.
Budagyöngye egyébként semmivel sincs messzebb a Széll K. tértől, mint a Népliget vagy Újpest városkapu a Deák tértől, sőt. A Volánbusz mégis oda száműzte a belvárosi buszpályaudvart. Ráadásul Budagyöngyéről is egy csomó célpont elérhető átszállás nélkül: villamossal Hűvösvölgy, Budafok, Farkasrét, felé lehet eljutni, átszállási lehetőséggel a 2, 4 metrókhoz, érintve minden fontosabb budai csomópontot.
Szívem szerint (ha már százmilliárdokkal dobálózunk az autóforgalom felszín alá terelése kapcsán) a buszokat még messzebb állítanám meg, Hűvösvölgyben illetve a Szép Juhásznénál, és a villamost alakítanám át gyorsvillamossá, illetve hosszabbítanám meg a kisvasút vonalán a Szép Juhásznéig. Na ez tényleg csökkentené a belvárosra nehezedő forgalmi terhelést.

blöff 2019.08.06. 16:25:47

@szekertabor:
a Népligetnél van metró, ez nagyon fontos körülmény!

"Ráadásul Budagyöngyéről is egy csomó célpont elérhető átszállás nélkül: villamossal Hűvösvölgy, Budafok, Farkasrét, felé lehet eljutni"
hajjaj 1-2 óra menetidővel, meg "átszállási lehetőséggel" - Na ez a nagyon nagy baj.
Mellesleg annyira nem akadtak azon a szakaszon a buszok, a Moszkva tér - Széna tér között igen, de ez változik meg.

Százmilliárdokkal dobálózni? Hiszen az történik, jut mindenre, sportra, csak az észszerű városi közlekedés fejlesztésre nem.
Azért amúgy nem minden út föld alá vezetése 100 milliárdos tétel. Kicsit túlzás ez.
Nagyon rossz koncepciót írsz, gyakorlatilag kinyírod az agglomerációs közlekedést. De nem szeretnék tovább vitatkozni ezen, te leírtad én is leírtam, nem értünk egyet, álljunk meg itt, mert látom, hogy felhergeled magad és kerüljük el előre a személyeskedést.