HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Elegem van...

Címkék

1956 (1) áder (1) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) ajándék (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) alvás (2) Angelina (1) arab (1) árak (2) atom (1) Auchan (2) autó (3) Balaton (3) baleset (3) balog (1) baloldal (82) bank (36) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (3) becsapás (123) behajtás (4) Belgium (1) Bernanke (1) beruházás (1) bevándorló (7) bicikli (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (137) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) bkv (4) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (1) Budapest (3) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) burger king (1) busz (4) bútor (1) CBA (1) cég (1) cigány (1) cipő (2) coca-cola (1) család (10) Csányi (1) csend (2) csirke (2) dal (1) Darwin-díj (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) dollár (2) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (3) egészségügy (1) egyetem (3) egyház (4) egymást tapossák (1) elektronika (1) életérzés (140) életmód (13) elnök (60) ének (4) énekes (3) esküvő (4) étel (7) étrend (1) étterem (4) EU (71) euró (3) európa (101) fagy (1) fagyi (1) fagylaltozó (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) férfiak (5) festészet (1) fidesz (12) film (4) fizetés (1) FKF (1) foci (14) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (1) forradalom (1) főzés (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (2) generáció (3) glamour (1) gól (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (35) Habony (1) háború (5) Habsburg (2) hal (1) halál (4) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) híradó (3) hírek (1) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (52) hús (1) húsvét (4) idegenforgalom (1) idegesítő (54) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) ingatlan (4) integráció (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (1) jellem (1) jobboldal (111) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (3) karrier (4) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kína (1) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (1) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (146) környezetvédelem (1) korrupció (6) kövér (2) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (5) köztársasági (8) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (4) lakodalom (2) lázár (28) lemondás (5) locsolkodás (1) London (1) lopás (7) lottó (1) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (204) márka (1) Matolcsy (35) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (83) meleg (1) melegjogok (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (1) miniszter (1) minisztérium (42) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (4) munkatárs (2) műsor (1) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (5) népszavazás (2) nők (5) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (2) nyugdíjas (2) nyúl (1) offshore (2) oktatás (5) olimpia (2) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (140) orosz (1) Oroszország (10) orvos (1) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) párt (93) pénz (150) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (1) politika (186) posta (1) Pride (1) puccs (1) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) regény (1) rejtő (1) reklám (2) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (6) rokonok (4) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) spórolás (1) sport (4) stadion (2) strand (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) Széll Kálmán tér (1) SZÉP-kártya (1) szex (1) színész (1) színház (1) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (2) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (3) test (1) tippmix (1) tisztesség (63) tisztség (12) tölcsér (1) törlesztőrészlet (4) török (2) Törökország (1) történelem (102) törvény (1) Trianon (1) trónörökös (2) tücsök (1) tv (4) ügyvéd (3) újság (3) újságírás (2) újszülött (1) ünnep (6) uralkodó (3) USA (13) utazás (7) utca (1) üzlet (1) vacsora (1) vadászat (3) választás (32) vallás (9) várakozás (1) város (1) vásárlás (20) vásárló (10) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (1) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) villamos (5) vita (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (8) zenekar (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (8) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a beduguló M7-esből

2018.07.26. 09:02 Elegem Van

Péntek délután. Araszolás a Balaton felé. Jön a hír, hogy Martonvásárnál baleset, torlódás. Na, így legyen lottó ötösöm! Minden nyári péntek délután Martonvásár térségében van valami baleset. Vasárnap kora este pedig Budapest felé Szabadbattyánnál. Ez a két helyszín az M7-es Bermuda háromszöge. Rejtély, hogy miért nem tudnak figyelni az autósok, mi lehet a magyarázata ezeknek a sajnos kiszámítható karamboloknak. Rittyentsünk hát akadémiai székfoglalót az okokról empirikus alapokon.

Az első csoportba tartozó megfigyelések felmentik a derék autóvezetőket, és a kevésbé derék országvezetőkre mutatnak. Az M7-es bőven megérdemelne még egy sávot legalább a Balatonig oda-vissza. Még idényen kívül is nagy a forgalom ezen a szakaszon, a Fehérvár-Budapest viszonylaton kialakított három sáv pedig bizonyítja, hogy hasznos megoldás lenne a sávbővítés. Oszt mégsem. Ez azért is meglepő, mert ebből kiválóan lehetne lopni, de csak azért sem. Ennek oka bizonyára az, hogy a közpénzek fosztogatására életvitelszerűen berendezkedő nemzeti kleptokrácia talált magának könnyebben ellopható közpénzt, amelyhez képest macerás egy egész útból csórni. Csak várni kell néhány évtizedet, és majd lehajolnak az apróért. Addig marad a nyári dugó balesetekkel, idegeskedéssel.

A következő gond a jól időzített útfelújítás. Egy hónapja hét közben sikerült belefutnom egy teljesen indokolatlan torlódásba, melynek oka néhány jó munkásember szerencsétlenkedése volt. Nem szándékozom bántani őket hiszen ott dolgoznak, ahova a vezénylés szól, de az a marha, aki a nyár közepére időzíti az M7-es útjavítását, megérdemelne egy felpofozást Citad Ellától egy hajnali órában a vár fokán.

m7_autopalya.jpg

A harmadik problémát a kamionok okozzák és az őket előzni próbálók. Beáll pár kamion konvojba, kitesznek úgy háromszáz métert. Kocognak ügyesen kilencvennel. Jön egy távolsági busz, amely elkezdi őket előzni. Kész is a két kilométeres sor. Ennél már csak az a jobb, amikor Balfék Ignác negyven éve balesetmentesen vezető vasárnapi sofőr kemény kilencvenöttel elkezdi lélegzetelállító mutatványát, amellyel bekerülhet a családi analesbe mint az országutak ura. Arca kipirul a kihívástól, keze elfehéredik a kormány szorításától és előz. Dombnak felfelé. Garantált a tíz kilométeres dugó amíg a műveletet végrehajtja. Azután büszkén néz végig családján teljesítményéért elismerést várva. És igaza van, mert a mellette elhúzók anyázását valamivel kompenzálni kell. Nem lehetne esetleg forgalomszervezési okból nyáron már péntek déltől elrendelni a kamionstopot? - kérdem szeretettel. Ha valamelyik illetékes nertárs elővenné józan eszét, és személyesen bekúszna a korszakos miniszterelnökhöz egy kis pálesz társaságában, talán lenne remény.

És hát az autósok! Két veszélyes típus van: aki nem tud vezetni, és aki azt hiszi, hogy tud vezetni. Nehéz eldönteni, melyik a fenyegetőbb a többiekre nézve. A nem tud vezetni kategória autósával az a baj, hogy napi szinten esetleg elég jól eldöcög, csak az autópálya ritmusát, sebességét, többfelé figyelését nem szokta meg. Bizonytalansága veszélyforrás, és sajnos hozza is a nehezen kivédhető helyzeteket. Nekik a péntek délután választása nem javallott. Induljon el szombat reggel hatkor, az a neki való időpont, kamionok sincsenek. Az, aki azt hiszi, hogy tud vezetni szintén kockázatos autóstárs, mert nála még a belátás sincs meg arra, hogy valami nem stimmel. Sokszor ott száguld, ahol nem kellene, kapkod, kiszámíthatatlan. Az ilyen menjen péntek este, akkor csinálja a legkisebb kárt.

A két szélsőérték között vannak a hétköznapi gyilkos kezdemények. A szimplán hülye nagypapák, akik tükörbe nézés nélkül húzzák be a kocsit a belső sávba, aztán pislognak, ha ott éppen rongyol valaki arra számítva, hogy aki a külső sávban megy, az kint is marad. Ezzel függ össze az indexet gondolatolvasással helyettesítők köre, akik azt hiszik, hogy koncentrálásukat az irányváltásra a mögöttük haladó észleli, így nem vacakolnak holmi indexeléssel. Aztán megy a csodálkozás, ha pindurt sikerül őket megtolni. A többiek meg állhatnak a helyszínelőkre, mentőre várva.

Akik az életben is az okosba megoldók közé tartoznak, azok ebben az élethelyzetben sem tudják átlépni árnyékukat. Ha alig halad a sor, a belső sávból kimennek a külsőbe, amely átmenetileg gyorsabban halad. Persze csak az első kamionig vagy Balfék Ignácig, mert ekkor el kezdik besírni magukat a belső sávba, jól megakasztva annak haladását. Ha egyszerre többen választják ezt a figurát, kész is a dugó. Ez azért jó, mert enélkül nem lenne, lehetne normálisan haladni. Csak a magyar gógyi, az igen! Az mindenkor képes megmutatni magát!

A sportosan vezetőket a körzeti orvos írja fel alacsony vérnyomás ellen. Ezek láttak valami Bond-filmet, onnan lesték el miként kell ablakba lazán kitett könyökkel, a kormányt alul egy kézzel fogva cikázni sávok között előzve jobbról, könnyed, időnként fölényes arckifejezéssel megmutatva a gyerekeket Balcsira furikázó családanyáknak, hogy milyen a magyar macsó. Ezek között egyébként felülreprezentáltak a kupét vezetők. Érdekes, hogy zömében ötven feletti férfiak vezetnek kupét, talán kapják a potencianövelő mellé. Tíz doboz Opel kupé, száz doboz Porsche kupé, és már meg is van a macsó vagyok életérzés.

A hétköznapi pedagógusok autóvezető szekciója sem veszélytelen. Ezek beállnak a belső sávba, a tempomatot rögzítik százharmincra, oszt nekik megszűnik a világ. Hogy mögöttük lennének gyorsabban haladók, az nem érdekli őket, a százharminc az százharminc, annál ne akarjon többel menni senki, ez az előírás. Ezért pedagógus, akinek küldetése nevelő célzattal élés e Földön, ha kell az autópályán is. Nem mondom, péntek délután Pest-Siófok között tényleg nem kell száguldozni, de Siófok alatt már lehet menni és ha az útviszonyok - a kamerák meg a trafik - engedik, hadd fussa ki magát az a kocsi. A hétköznapi pedagógus ilyenkor a legnagyobb veszélyforrás, mert előbb utóbb jön valaki, aki megpróbálja letolni, és ha nem sikerül, akkor jobbról előz, esetleg pont akkor, amikor a derék paidagógosz készül feladni elveit az emberiség megnevelésére és kihúzódik a külső sávba.

A fekete öves ámokfutók a vezetés közben mobilozók, tévét nézők. Kora tavasszal már sötétben jöttem Pest felé, kevesen voltak a pályán, az út tiszta volt, nem lassúskodtam. A tükörben látok egy gyorsan közeledő lámpát. Az ilyen ambiciózus versenyzőket mindig elengedem. Ahogy mellém ér a sötétben látom, hogy filmet néz. Alig döcögött száznyolcvannal. A román Darwin-díjasnak vannak magyar követői, az Isten mentsen ezektől az idiótáktól. De sajnos velünk élnek, és amíg saját életüket kockáztatják, legfeljebb dühöngünk a kánikulában araszolva, ám ha másokét is, az már nem annyira vicces. Most pénteken is az ácsorgás, indulás, totyorgás közben sok vezető nyomkodta mobilját, nézegette telcsikéjét, félszemmel figyelve a forgalmat. Kész csoda, hogy nem jött össze még több ütközés.

Az M7-es nyári baleseteiben szerény megfigyeléseim szerint ezek a sorozatosan visszatérő problémák, ám ez csak a felszín. A valódi ok a pesti heti munka utáni fáradtságból minél hamarabb leérni a pihenést, szabadságot jelentő Balatonra. (Visszafelé pedig rohanás a következő hétre való felkészülésre.) Lehetne ezt biztonságosan, egymásra figyelve is csinálni, egyéni habitus/intelligencia kérdése. Ebből vizsgázunk mindannyian az M7-esen, és láthatóan bukunk meg hetente. Nincs ebből elegünk?

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


165 komment

Címkék: autó életérzés vezetés idióták Magyarország Balaton

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr6814134043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocky2 2018.07.27. 14:18:50

@FlybyWire: Ez így igaz, mindig is így volt (azért is csak állásfoglalás, nem KRESZ-módosítás), csak sokak számára nem volt egyértelmű, illetve voltak, akiket emiatt megbüntettek, mert ezt tévesen előzésnek vette a rendőr. Ezt tette helyre az állásfoglalás.
Ha valaki bent feszít a belső sávban, akkor én - jobbra tartási kötelezettségemnek eleget téve - kimegyek a külsőbe, és ha ott jobban lehet haladni, akkor bizony elmehetek mellette.

"de mindig nagyon kell figyelni, hogy ... mikor húzza ki jobbra index és hátranézés nélkül. "
Na ez az! Több fórumon láttam már, hogy a jobbról elhaladás/előzés milyen veszélyes, és azt nem szabad, stb.
Mintha az lenne a veszély netovábbja. Mert "nem számít rá a vezető, hogy onnan valaki elmegy mellette". És sávváltásnál tükörbe (ne adj' Isten hátra-) nézni, az olyan ördögtől való dolog, ha az ember jobbra vált sávot? Olyankor nem kell?
És ha nem is érek mellé, de a kocsim orra az övének a hátuljával egy vonalban van, akkor biztonságos neki a sávváltás, úgy hogy nem néz tükörbe?

FlybyWire 2018.07.27. 14:25:09

@room_101: Ez probléma, valóban, nincs ilyen objektív mérőszám, hogy mennyivel előtte kell kihúzdni.
Igazából csak a cikázás veszélyes, ezt igyekszik kiküszöbölni a jobbról előzést tiltó szabály, szóval egy jó időben (nade mennyi is az??) elvégzett kisorolás, elhaladás, majd szintén későbbi visszasorolos (mert pl. a külsőben is utolértél valakit) szerintem még simán szabályos.

manófalvi_manó 2018.07.27. 14:27:29

Nem jobbrol mesz el mellette, hanem o lassit. Mi kozom hozza mit muvel ott kozepen?

lbalazs 2018.07.27. 14:30:21

@zuulululu: Sajnos nincs igazad. Ha kimész a külsőbe ott maradsz sokáig, vagy erőszakosan kell benyomulni a belsőbe. Mindez persze csak akkor, ha kicsit magyobb a forgalom. Mivel nem szoktam 130-nál gyorsabban menni gyakran kerülök ebbe a helyzetbe. Egyébként ha mindenki betartaná a jobbra tartsot, akkor nem lenne baj, hiszen az összes 160-as versenyző is jönne ki velem a külsőbe két kamion között, és nekik is úgy kellene visszasorolni.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 14:34:03

@Arcade Macho: " ugye naluk van az hogy 12 orat allnak a dugoban a nyaralasi szezon kezdeten?"

Igen, náluk van. És?

Netuddki. 2018.07.27. 14:34:34

Megmondom mi a probléma. Túl jó világ van Bp.-en, hogy hétvégeken özönlenek a Balatoni hétvégi házakba.

Netuddki. 2018.07.27. 14:36:50

@room_101: Na, a kötelezőt csak ne hozd elő! Rohadjon meg az Orbán a 30%-os adójával együtt!

j311 2018.07.27. 14:38:13

Minden fel- és lehajtónál (pihenők és benzinkutak is) kamera, ennek alapján átlagsebesség mérés.
Aztán mehet a csekk minden szakaszra ha valaki nem bírt magával.
Ez kell a Balkánon, mert másból nem értenek.

Idén is vezettem 2k km-t a németeknél, sosem volt para, mindig tudtak értelmesen viselkedni, akkor is ha netán valaki nem tudott időben kisorolni a külsőbe. Semmi villogás, semmi tolás, pláne nem fékezéssel, ráhúzással büntetés.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 14:38:56

@manófalvi_manó: Életösztönnek hívják. Nem árt figyelni a duruzsolására.

Netuddki. 2018.07.27. 14:39:45

A jobbratartásért se érdemes picsogni. Szlovéniában a 2 sávos autópályán az összes köcsög osztrák, német a belső sávban héderezik. Nem számít, hogy lassabb mint a többi. Kamion is vígan előzget a tiltó tábla ellenére. Érdekes, ezt Olaszországban nem merik megcsinálni.

Netuddki. 2018.07.27. 14:41:54

@j311: Mondasz valamit...

De úgysem fogják bevezetni, mert akkor a köcsög Lézer hogyan érne Bp.-re negyed órával hamarabb.

citrix 2018.07.27. 14:42:05

Az északi part felé javaslom Székesfehérvárnál a 8-as utat (2x2 sáv) Veszprémig és pikk-pakk lent van Fűzfőn vagy Füreden. A déli part felé talán az M6-os jó de az kerülő egy kissé. Viszont nincs dugó és araszolás ami elég rosszul indítja a hétvégét.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 14:44:01

@Látens Inszinuáció: "Szépen beállok 139-142 körül a belső sávba..."

Az érzelmi részét tökéletesen megértem, de én úgy tudtam, hogy 130 a megengedett sebességhatár. Vagy már megváltozott a kresz? Mert ha nem változott meg, akkor szabálytalan eszközzel próbálod meg a intelligens és biztonságos közlekedésre oktatni a honfitársaidat, ami nem biztos, hogy a legjobb módszer.

FlybyWire 2018.07.27. 14:45:39

@j311: "Idén is vezettem 2k km-t a németeknél" "Semmi villogás, semmi tolás, pláne nem fékezéssel, ráhúzással büntetés."

Okostojás, én nagyjából 40 ezret toltam le itthon az elmúlt 3 évben, és a fentiek közül egyet sem tapasztaltam.

Tudom, amilyen az adjonisten...

GallaiG 2018.07.27. 14:45:44

Valaki említi az átlagsebesség mérését. Azt tényleg, milyen indokkal nem vezették be, amikor szóba került? Mert nincs rá elfogadható magyarázat, hogy miért nem alkalmazzák, az biztos. Hacsak az nem, hogy túlzottan tárgyilagos, zéró lehetőség az "egyéni" elbírálásra. Az meg nem elfogadható magyarázat.

_B_ 2018.07.27. 14:47:59

@citrix: igen, csak az új fehérvári elkerülőszakaszra ráhajtani problémás, ami az M7-ről a 8-asra visz, mert már a leállósávban állnak sorba a kanyarodók az Auchanos lehajtónál. Mostanában ott el lehet dekkolni sokat a sorban.
Valamint a veszprémi elkerülőnél is teljesen beáll a "balatoni sáv". Mondjuk azt meg lehet trükközni, ha teszel egy kis kitérőt a városban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2018.07.27. 14:50:40

@zord íjász: 130 igen. De valójában kb 145 körültől megy a csekk

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 14:51:31

@BillEvans: "Itt rengetegen megtanultak (valamilyen fokon) autót vezetni, de még nem tanultak meg közlekedni (egyébként ezt nem is tanítják elég alaposan és a jogsi megszerzésének sem feltétele)..."

Örök klasszikus. Megtanulni autót vezetni: az egy dolog. Megtanulni közlekedni: az egy másik. Magyarországon kizárólag az első opció működik, ez meg is látszik azon, ahogy a hétköznapi társadalmi/politikai agresszió leszivárog a közlekedési szituációkba, ahol az, aki 130-al megy az M7-esen, az egy tötymörgő fasz. Aztán kezdődik a pofozkodás, előkerülnek a kések, balták, lassan, mint oroszföldön. Bár ez utóbbi, szinte érthető is, hiszen hát, na ugye, hogy ugye, táváris Putyin.

citrix 2018.07.27. 14:56:30

@_B_: Litér felé kanyarodva a 8-asról egész jó lehetőség csak a védára kell figyelni, az 50-et nem túllépve a meredek lejtőn :-)

DocBulywood 2018.07.27. 14:57:26

"A következő gond a jól időzített útfelújítás."

Segítek egy kicsit, mert látom, gőzöd sincs a dologról. Szóval az van, h az útfelújítást azért nyáron, a kánikulában csinálják, mert a kb 280-300C-os forró aszfalt jobban diffundál be a körülötte lévő 70-90 fokos aszfaltba. Magyarán, ha a külső réteg hűvösebb, hidegebb, akkor sajnos hirtelen összehúzódik a lehűlő aszfalt - hiába dolgozzák el! -, és télen hová fog becsorogni a lé megfagyni? Na ugye... megoldás persze lenne, de nem alkalmazzák. Például még jobban felmelegíteni a külső aszfaltréteget, rugalmas szigetelőszalaggal - nem jut eszembe a neve - körbeszalagozni, majd így feltölteni a forró aszfalttal.

"A harmadik problémát a kamionok okozzák és az őket előzni próbálók."

Emlékeim szerint 2010 után jött ki egy szabály, h hétvégén, szombaton 15h-ig is közlekedhetnek a kamionok. Azelőtt szombat reggel 06:00-ig közlekedhettek - kivétel a romlandó és élő szállítmány.

A 3 sávos, Szfv-Bp vonalon lévő pálya is rossz. A jobb külső sáv külső része tele van foltozgatással, de olyannal, h dobálja a kocsit. Rettenetesen rossz. Nyilván, ha nem a stadionokra költenék a lóvét, hanem NORMÁLIS útkarbantartásra, nem lenne ilyen gond.
(Érdekes, Hegyeshalom-Bécs között az autópályán 0-hoz konvergál a javítások száma, de ha van is, nem veszed észre. Vajon hogyan tudnak NORMÁLIS utat építeni a sógorék?)

A jobbra tartással igazad van. A telepített kamerák lóf.szt sem érnek. Betennék 20 kamerás rendőrkocsit az M7-re, aki nem sorol ki jobbra, már mehet is a 80k-s csekk neki. Valamiért derogál a kamion után menni. Nekem ne mondja senki, h képtelen pár percig 90-nel battyogni. Ha képtelen, keressen fel egy cihomókust. Valami baja csak van az ilyennek.

FlybyWire 2018.07.27. 14:59:48

@zord íjász: "aki 130-al megy az M7-esen, az egy tötymörgő fasz"

Ezt senki sem állította, nem érdemes itt szalmabábozni vele.
A közlekedés harmóniája szempontjából nem az a lényeges, hogy ki mennyivel megy (extrém eseteket nem nézve), hanem hogy mennyire figyelünk a másikra.
Egyik oldal: jobbra tartás van. Ha jönnek mögöttem, ha nem. Bónusz: picit lassítanom kell hogy beférve egy még lassabb mögé elengedjem a nálam gyorsabbat, de ha megteszem, lesz 2 elégedett és jó érzésekkel teli ember.
Másik oldal: ha már száguldozni akarok, igyekezzem tudni felmérni, hogy az előttem levő le tud-e kényelmesen húzódni előlem, vagy sem.
Velem is megesett, hogy 190-nel mentem, a belsőben pedig még több száz méterrel előttem egy 130 körül menő előzte a kamionsort. Már messziről elkezdtem lassulni, és szépen kivártam míg elmegy mindegyik mellett.

Higgyétek el, maga a tény, hogy az előttem levő látta, hogy se nem nyomom le, se nem villogom, hanem szépen türelmesen megvárom, már önmagában belső késztetést okozott benne, hogy mihamarabb lehúzódjon, és el tudjon engedni.
Ha nekiálltam volni tolni meg villogni, tuti bekapcsol a "dafke sem, hülye paraszt" lámpa a fejében, tök jogosan.
Az úriemberi viselkedés általában hasonló reakciót vált ki, nagyon ritka az annyira bamba vagy rosszindulatú, akinél ez nem működik oda-vissza.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 15:09:44

@FlybyWire:" Szépen lekamerázlak, és megy a feljelentés."

Azt kamerázol le, akit akarsz, de jobb, ha tőlem tudod, hogy ha egy ilyen felvétellel besétálsz a rendőrségre, a rendőrök esetleg úgy megbasznak téged, hogy a geci a füleden fog kiömleni.
Magyarországon ugyanis egy abszurd adatvédelmi és személyes jogokat védő szabályozás miatt, -ami többek között gátat szab annak, hogy az autós fedélzeti kamerák törvényesen/ biztosítók által is propagáltan/nagy tömegben/pláne kötelezően elterjedjenek- ez súlyos személyes adattal való visszaélésnek minősül, amelynek nyomán a hivatalos eljáráson túl, a lekamerázott ügyfél (ne adja az ég, ha a felvételt még kitakarások nélkül az internetre is felteszed) megbízza a Köves-Sziklai-Neumann-Goldstein ügyvédi irodát egy pazar kis polgári peres képviselettel, akik még azt is bebizonyítják rólad, hogy az ügyfelüknek életre szóló traumát okoztál a felvétellel és a rendőri meghurcoltatással (miközben ugye ő csak a megengedett legnagyobb sebességgel haladt az autópályán) ezért legyél kedves 100 millió ft kértérítést fizetni. Persze ez erősen rendőr, polgár és bíró függő, de egyáltalán nincs kizárva, hogy végül te szívod meg, de nagyon. Természetesen ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz, látom úgyis nagyon szeretnéd ha kollégát agyonvernék, nem akarlak megóvni én sem különösebben attól, hogy tökön szúrd magad, pusztán a jószándék szólt belőlem.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 15:12:58

@FlybyWire: "Velem is megesett, hogy 190-nel mentem,...."

Jó neked.

Jutocsa 2018.07.27. 15:15:29

Nem lenne egyszerűbb és olcsóbb ásni Pest megyében egy harmad Balatonnyi tavat és nyaralhatna ott az öszes pesti ? Nyugisabb lenne nekünk balatoniaknak, nem lennének balesetek, több időt nyaralhatna mindenki, tisztább lenne a levegő, a legrosszabb ami történne hogy tönkremenne pár lángosos nálunk.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 15:24:36

@Noname Cowboy: "...Ezt a téma kb Martonvásáig kisimul Addigra eljut a parányi agyáig hogy kicsit másképpen kell menni."

Én nem nagyon tapasztalom, hogy ez a "nézd már mennyi hely van itt, beugrok ide, majd legfeljebb lassítanak vagy ami még jobb, satufékeznek és csapkodják az ostorukkal azokat a hülye effektusokat ezek a barmok mögöttem" mentalitás csökkenne Martonvásár után, de lehet, hogy csak mindig kifogjuk a rossz szériát.

sadleriana 2018.07.27. 15:25:32

A jobbra tartás nem betartásának egy oka van, mégpedig az, hogyha kimész sokkal később tudsz visszasorolni az eggyel beljebbi sávba, mintha nem mennél ki.

Egyszerű példa:
3 sáv van, közepes forgalmú a pálya. A külsőben mondjuk 500 méterre egymástól megy két jármű x-szel, a te sebességed y ( y > x). Ha kimész a két jármű közötti 500 méteres helyre, akkor melletted, a középső sávban egymás után mennek el z sebességgel ( z>y) járművek. Sorban. Konvojban, egymástól alig távolságra. Te közben beéred a külső sávban az előtted x-szel menő járművet és előznéd. De nem tudod a z sebességűek miatt, mert kurvára nem fognak beengedni, így iszonyat sok z sebességűt el kell engedj hogy végre megelőzd x-t. Ha a középsőben maradsz akkor viszont nem lesz gond x előzésével. A z-sek pedig a belső sávban ki tudnak téged kerülni.

Ha mindenki betartatná akkor működne, de ha nem akkor halott ügy az egész.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 15:30:07

@Jutocsa: "Nem lenne egyszerűbb és olcsóbb ásni Pest megyében egy harmad Balatonnyi tavat és nyaralhatna ott az öszes pesti ?"

Fél Balatont minden megyébe! Szerintem kezdjél el aláírásokat gyűjteni.

"...a legrosszabb ami történne hogy tönkremenne pár lángosos nálunk."
:-))) Te nem szereted a lángossütőket? Vagy a lángost sem? Hát már milyen magyar vagy te? Nem jártál még pl. Keszthelyen, a kikötőben, a lángososnál? Apróra vágott, pirított hagymás, tejfölös lángost nem ettél még ott? Pótold.

szófogadatlan prókátor 2018.07.27. 15:30:46

@Jehuda: szívemből szóltál. Ne legyen már bűn betartani a 130-at.

j311 2018.07.27. 15:50:14

@FlybyWire: Ha lenne abban a 40k-ban autópálya csúcsidőben, nem csak traktorozás a szántón, akkor (sajnos) megtapasztalhattad volna te is.

gigabursch 2018.07.27. 15:50:19

Lerágott csont, de még 30 év múlva is ugyanez lesz a téma.

Jutocsa 2018.07.27. 15:52:29

@zord íjász: Nem jártam még, füredi vagyok itt megvan minden ami keszthelyen is :) De tökéletesen igazad van, Balatont minden vízmentes megyébe !

dr. vuvuzelafan 2018.07.27. 15:58:00

@FlybyWire: ha a középsőből nem ment ki az első adandó alkalommal az _üres_ külsőbe, akkor eleve nem tartotta be a jobbra tartást. Ha betartja, akkor nem kérdés, hogy mennyivel előtte kellene kimennie, hogy ne előzésnk minősüljön.

Rocky2 2018.07.27. 16:01:06

@Noname Cowboy: "De valójában kb 145 körültől megy a csekk"

154-től. (100 km/h-s megengedett sebesség fölött már nem 15, hanem 20 km/h túllépés kell a közig. bírsághoz. Ehhez jön még hozzá a 3 km/h-s tűrés, ami a műszer esetleges mérési hibáját kompenzálja - persze ha tényleg csal ennyit, akkor ezt buktad.)

Viszont helyszíni bírság lehet akár 134-ért is. De ez mondjuk nem jellemző.

Voznyák Pista 2018.07.27. 16:04:47

@Rocky2:
"Meg fogsz lepődni: van ilyen alkalmassági vizsgálat.
"

Én valami hasonlóra gondoltam, mint amit a PÁV vizsgákhoz kell elvégezni, műszeres szimulációs teszt esetleg.
És nem úgy ahogy most zajlik, hogy bemész a körzeti dokidhoz, az csinál egy látásvizsgálatot, megkérdezi jól vagy e, aztán mehetsz.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2018.07.27. 16:11:24

@Rocky2: Jogos! Felcserélődött a két szám :)

dr. vuvuzelafan 2018.07.27. 16:11:53

Egyébként szerintem az alapvető probléma az, hogy szinte senki nem akarja betartani a sebességhatárt, csak azok, akiknek muszáj (pl. a teherautók, buszok ilyesmik), mert a tachográffal felszerelkezve nem biztos, hogy megéri nekik sietni. Az így kialakuló helyzetben a belsőben a "jó sofőrök" 170-180 körül szeretnének menni, ehhez képest a külsőben szinte garantálható, hogy 90-nél többel nem lehet haladni - a két sáv sebességkülönbsége túl nagy ahhoz, hogy biztonságosan lehessen sávot váltani, előzni, illetve előzésből beállni a kamionok közé, hogy menjen, aki menni akar. Tehát az autópálya gyakorlatilag pont azoknak használhatatlan, vagy mondjuk úgy, a legveszélyesebb, akik a megengedett sebességhatár közelében szeretnének haladni. Mert azt ugye senki nem vonja kétségbe, hogy az autópályán a sávváltás egy fokozott veszéllyel járó művelet a sávban haladáshoz képest. Egy harmadik sáv _talán_ javítana ezen a helyzeten, feltéve, hogy a jobbra tartást kicsit szigorúbban tartanák a népek, mert akkor a szomszédos sávok közti sebességkülönbségek csökkenhetnének, mondjuk 70-ről 30-40 körülre.

dekás dezső 2018.07.27. 16:35:22

Gyerekek mikor tanuljátok meg végre, hogy a Balatonra vagy péntek éjszaka vagy szombat hajnalban - nem reggel hatkor, hanem olyan 4 körül - kell elindulni és hétfőn hajnalban vissza ha csak 3 napotok van a családi nyenyenyunyára. 160 nal végig lehet gurulni nyugiban. Na sziasztok:D

KissGA 2018.07.27. 16:42:50

@FikkFakk:
Ha itt tartunk had kérdezzem meg miért barátozol? Mikor nem is ismersz...
De valószinüleg a te hozzá állásod akasztja meg a forgalmat. Nem bántásbol de neked egy pici gáz pedál lenyomással meg oda figyeléssel esetleg kisorolással nem kellene fékezésre késztetned mást.
De te valakinek érzed magad. Mert téged amig nem akarod ne előzzenek meg. Nem akarok én sem az érzelmedben se felfogásodban hibát keresni. De szerintem te is elgondolkodhatnál, hogy te is egy ugyan olyan SENKI vagy az úton mint én.
Ugyhogy sztem engedd el azt aki siet. Ne idegesisd fel, felesleges. Azt hiszed majd hogy te fogod megváltani a világot vagy megtanitani engem vagy a többi sietősebb embert. Nem fogod!
Sietek immár 6 éve. Mióta jogsim van.
De nem kaptam még sosem csekket! Sőt balesetem sem volt. (ja tudom mondjam ez majd el 20 év mulva... Meg magyarázni mindent meg lehet.)
Gondolkodj el mielőtt valakit trágár kifejezésekkel éltetsz.

BillEvans 2018.07.27. 16:47:02

@_B_: Az áteresztőképesség-sebesség nem a város vs autópálya függvénye, hanem hogy ezt jelentősen befolyásolja az, hogy a követési távolság nem méterben, hanem időben közel állandó (amit elsődlegesen a reakcióidő magyaráz), ezért van, hogy nagyobb sebességhez nagyobb követési távolság tartozik, ami viszont rontja az áteresztőképességet. Ebből következik, hogy minél többen vagyunk, annál lassabban lehet csak haladni. A mi viszonyaink közötti mérésekre vonatkozott az általam említett 40-50 km/h, az ábra szerinti 70-100 inkább teoretikus, mint tapasztalati (de biztos nem képzelhető el 100 fölött és pláne , hogy majd a belső sáv konstans 130-at megy 1000-1500 jármű/óra/sáv feletti forgalom nagyságnál. Ergó: aki nagy forgalomban gyorsan akar haladni, annak nem jó választás az autó, mert elvileg is a lehetetlennel kísérletezik, meg mások testi épségével.

FlybyWire 2018.07.27. 17:21:59

@zord íjász: ne húzd fel magad, nem éri meg. Gondolom emiatt a trágár stílus. Ha szépen betartod a jobbra tartást, nem leszel feljelentve, nyugi. A remegő fejedtol nem fog senki megijedni és elhinni a butaságaidat ;)

190-nel meg nyilván nem itthon mentem, de ezt már sok lett volna összeraknod egyedül, tudom.

FlybyWire 2018.07.27. 17:23:06

@j311: M1/M7/M3 hétköznap, munkaidőben. De biztos tudod, hiszen minden nap követsz :)

Arcade Macho 2018.07.27. 17:24:39

@DocBulywood: "A jobbra tartással igazad van. A telepített kamerák lóf.szt sem érnek. Betennék 20 kamerás rendőrkocsit az M7-re, aki nem sorol ki jobbra, már mehet is a 80k-s csekk neki. Valamiért derogál a kamion után menni."

ezeknek a bentmaradoknak mindegyiknek nagy a pofaja hogy marpedig neki jar

pedig siman felfoghatnak hogy vagy tolja ezerrel es 3asban eloz es egeti el az uzemanyagot vagy szepen bezuttyan a kamion moge es relax modon megy
en mindkettot abszolvealtam

Arcade Macho 2018.07.27. 17:26:08

@zord íjász: ha van 12 oras dugo akkor valamit nem jol csinalnak ott a franciaknal

Barkalot 2018.07.27. 17:28:16

Annyi eszük nincs, hogy a 7-es főuton menjenek Érdig, amely úton alig autókáznak. Ja nincs, mert az nem ótópálya, nem lehet 160-nal repeszteni ((a 130 helyett))

Barkalot 2018.07.27. 17:32:23

@Barkalot:

mármint a Balatontól Érdig, odafele meg Érdtől. Lényeg, hogyha tömött nyári hétvégéken a pálya, akkor ott a régi 7-es út, aztán a Velencei tavat is útba lehet ejteni, és dugó sincs.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2018.07.27. 17:47:48

@Barkalot: Mesélj még! Ha beáll a M7-es akkor röviddel utánna a 7-es is. Mert oda menekülnek meg oda terelnek :D

na__most__akkor 2018.07.27. 18:32:49

Na most akkor mi a probléma?
130? Reális korlát. A jelenleg telepített sebességmérő rendszer alkalmas lenne átlagsebesség mérésre. Szoftver...

Átlag 135? A faszi (vagy a csaj...) az utolsó szakasz több mint a felén száznegyvennel ment.
Harmincezer.
Másik szakasz? Másik harincezer. Vagy nyolcvan.

Százharminc, mégegyszer.
Győrbe járok, szinte naponta. A száz meg a százharminc tíz perc különbség, de utálom a kamionok hátulját.

Ha meg mögöttem tolul valaki százhatvannal, leszarom. Nem nevelési célzattal, csak úgy.

Gyakran vezetek Németországban. Ott kevesebb hülye van.

És a bloggazdának: Lecsökkenthéd még az input mezőt; három sor hét karakterrel soronként több mint elég...

blöff 2018.07.27. 18:55:45

@KissGA: akkor bazd meg es remelem jól pofantörölnek egyszer. Türelem, masnak is joga van előzni, főleg úgy h gyorsabban megy a külső sàvban hsladóknal és betartja a 130at.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2018.07.27. 19:18:00

@FlybyWire: "ne húzd fel magad, nem éri meg.Gondolom emiatt a trágár stílus. "

Soha nem láttál még nálam nyugodtabb embert. A trágárság a magyarságom szerves része. Ez a nemzet bárkit lealáz ebben a műfajban, amelyben én még mindig csak amatőr vagyok.

"Ha szépen betartod a jobbra tartást, nem leszel feljelentve, nyugi."

Sajnos nincs akkora mázlim, hogy te engem feljelenthess egy ilyen szituáció okán, bár kibaszottul élvezném, ami utána rád várna. :-)))

"A remegő fejedtol nem fog senki megijedni és elhinni a butaságaidat ;)"

Ne vetítsd rám ki a saját fizikai reakcióidat. Az nagyon jó lesz, ha senki sem ijed meg tőlem, tekintve, hogy egyáltalán nem akartam ilyen hatást elérni. Gyakran képzelődsz? Kezeltesd. Elmondtam, amit elmondtam. Taposs bele és kamerázz, aztán jelents fel mindenkit, aki használja az utadat, és reménykedj abban, hogy aki csak 130-al megy előtted, azt agyonverik majd egyszer, ahogy kívánod.

Billy Hill 2018.07.27. 19:21:29

Nekem a kedvencem a sok hülyén fékezgető, belsőben-középsőben alvó kelet-európai testvéri nép, akik nyilván ugyanezt Németországban, ahol dolgoznak nem merik megcsinálni, mert azonnal ki lesznek takarítva a szélére, meg amúgy is a németeknél követni kell a szabályokat, viszont amint elhagyják Deutschisztán határvonalát, a nyugati közlekedési szokásrendszert is dobják ki az ablakon... Nem értem, tényleg!

FlybyWire 2018.07.27. 19:27:20

@zord íjász: ennyi visszafogott nyugalomtól majdnem lementem zenbe :)
Gyorsan válaszolj, természetesen tök véletlenül erre járva, mert hát te ugyan már, dehogy lennél befeszulve és retorkollásra éhesen a környéken :)

eßemfaßom még áll 2018.07.27. 19:29:33

@FlybyWire: "Szépen lekamerázlak, és megy a feljelentés."

Ugye azt tudod, a lekamerázod ahogy a belsőben megy folyamatosan miközben lehetősége lenne kimenni a szélsőbe akkor te eközben pont ugyanazt a szabálysértést követed el amit ő...

efi 2018.07.27. 20:45:59

De minek meló után egyből rohanni le? Mi az elképzelés 3 óra szabadidővel, főleg ha valaki még aznap vissza is jön? Miért nem lehet kialudni magunkat, elintézni az otthoni dolgokat, aztán szombaton 10-kor elindulni ?

h.kovacs 2018.07.27. 21:16:11

miért gondolják egyesek, hogy joguk van 130-nál többel menni ?
én pl simán kielőzök hátra sem nézve, hiszen, ha 130-al megyek, nálam senki sem lehet gyorsabb

Burgermeister 2018.07.27. 21:44:07

csütin lemegyek kedden meg vissza...problem?

Pöff 2018.07.27. 21:44:16

2 dolog a magyarok nagyrésze nem tudnak vezetni, nem is akarnak normálisan...a másik, hogy nyugaton ha nagy a forgalom felhúznak még1-2 sávot
mert ez a természetes

Burgermeister 2018.07.27. 21:47:04

@dr. vuvuzelafan: sebesség határ és KÖVETÉSI TÁVOLSÁG...igy pontos

Pöff 2018.07.27. 21:49:41

@FlybyWire:
gondolom te vagy az aki 150-160-nal tolod le és/vagy villogsz le mindenkit.. :)

nem tudom hol vezetsz, de hogy ilyennel nem találkoztál az azért elég érdekes.
egy M3-as budapest eger szakaszon 1 óra alatt legalább 20-30 ilyen van.

eßemfaßom még áll 2018.07.27. 22:00:14

@KissGA: "Sietek immár 6 éve. Mióta jogsim van":) :) :)

Pöff 2018.07.27. 22:02:47

@h.kovacs:

Őszintén remélem hogy valami tejfelszájú gyerek vagy akinek nincs jogsija.

Mert ez alapján gyalogos se megy át a neki piroson, hajts nyugodtan át rajta.
De ha zöld van neked zebrán keresztül, akkor se nézzél egyik irányba se, mert a kocsinak biztos pirosa van és megáll
Attól, hogy valaki szabálytalankodik, még neked tilos szabálytalankodnod. Sőt meg kell előznöd a balesetet, vagy elkerülni annak
Ha most melletted megy egy kocsi 142-vel te meg nem nézel ki és felkened szalagkorlátra átrepül a másik oldalra ott frontálisan karambol és megdöglik 2 ember, nincs az az ügyvéd aki kimos a szarból.
a bíró körberöhögi, azt a védekezést, hogy de hát ő 142-tel ment. Attól még nem kell megölnöd.

Szóval nagyon gyorsan szokj vissza rá hogy kinézel , mert 50-90-nél is ezt fogod csinálni.
Amit leírtál az KRESZ vizsga azonnal bukó.
És büdös nagy balesetek okozója. Lásd orosz videók, pont így nem néznek ki balra vagy jobbra, csak mennek mint a vakegerek.

Filmflash. 2018.07.27. 22:46:55

Szinte mindig tömve van az M7-es, többnyire teherautókkal, kamionokkal.

Csak Norris 2018.07.27. 23:19:30

A legnagyob baj az hogy eddig azt hittem hogy a németek vezetnek balfaszul. (kint élek jó ideje)
Voltam idén az M7-esen, hat azért Volt fehérvárnál dugó, mert állt a leállósávon egy összetört autó, és jól meg kellett bámulni.

Aztán siófokig az Volt az érzés (kb. 90-nel ´ramlottunk, ami jó is lett volna), hogy 5 percenként megáll valami debil keréknyomást ellenörizni. Kb. ennyinként fékezés nullára, majd 1 perc múlva indulás, és megint 90.

gurigapapa 2018.07.28. 07:56:05

Az a baj, hogy a szabálysértéseknek nevetséges szankciói vannak. A héten volt hír, hogy lejárt forgalmi engedélyű furgonnal záróvonalon előzött az ipse - feltételezések szerint mobilozott is közben -, de szerencsére a szembejövőnek volt esze, félrehúzódott, és így nem lett baleset. Nagyon súlyos büntetést kapott: hetvenezer forint pénzbírság és három hónapra elvették a jogsiját. Elrettentő, nem? De nemrég egy zebrán gázolásnál is valami hasonló büntetés volt. Aztán meg csodálkozunk, hogy a híradóba már nem fér bele "a kis oroszlán született Nyíregyházán" jellegű hír, mert mire végigmondják a rengeteg balesetet, amit aznap sikerült összehozni, betelik a műsoridő. Tudtátok, hogy ebben az évben az előző évekhez képest is rengeteg baleset történt?

Szerintem jelentősen szigorítani kellene a büntetéseket, sokkal hosszabb időre kellene elvenni a jogosítványokat, hogy rákényszerítsék a sofőröket a szabályok betartására, mert itt egy hiba életeket tehet tönkre. Aki meg nem akarja betartani a szabályokat, járjon busszal.

nyomasek 2018.07.28. 09:50:54

Oktatni viszont lehet szépen, biztonságosan is. Jó példát kell mutatni, ennyi az egész. A belső, sávban 110-el suhanó, lófaszjóskák egészen szépen idomíthatóak. Csak ki kell sorolni a külsőbe, jobbratartani, irányjelzővel. Ha ezt néhányszor elköveti az ember, előbb-utóbb feldereng benne a kresz erre vonatkozó passzusa, és szépen kisorol a két 500 méterre egymást követő kamion közé. Ettől kicsit konkrétabb megoldás, amikor beállsz a felezőre és úgy mutatod meg neki, hogy szabad a külső sáv is. Be szokott jönni, az emberek tanulékonyak, csak türelem kell hozzá.

nemecsekerno_007 2018.07.28. 10:13:16

Fővárosközpontú az autópályarendszer (is) nem értem miért csodálkoztok. A 2x3 sávos M1 is be fog dugulni, fejleszteni kéne a keresztirányú hálózatot is.

Rocky2 2018.07.28. 10:39:48

@gurigapapa: "...a szabálysértéseknek nevetséges szankciói vannak."

Ez így nem teljesen igaz. Inkább úgy mondanám, hogy az enyhe, senkire nem veszélyes szabálysértéseknek hasonló mértékű a büntetése, mint a komoly, mások életét veszélyeztető kihágásoknak.
A záróvonal átlépésért járó büntetést pont pár éve mérsékelték. És ott is disztingválni kéne, hogy valaki érintette a záróvonalat (netán át is lépte 5-10 cm-rel) úgy, hogy 200 m-en nem volt senki a szembejövő sávban, vagy erős szembe forgalom mellett előzött a záróvonalnál.
Előbbi esetben egy figyelmeztetés elég lenne (már ha egyáltalán megállítják emiatt), míg a másodikban súlyos bünti kéne.
Azt pl. nem nevezném nevetséges szankciónak, hogy ha mész az országúton, és kint van a fél éve befejezett útépítés miatt a 30-as tábla, és azért 70-re lelassítasz, de jobban nem, akkor 60e a bírság, ha szépen mész tovább 90-nel, mert tudod, hogy teljesen indokolatlan, akkor 130e, ha kicsit túl is léped a 90-et, akkor már 200e.
Buszmegálló öbölben megállásért - egy utas kiszállásának erejéig - fizettem már 30e Ft-ot (azóta ezt is 20e-re csökkentették). Ezt sem mondanám nevetséges mértékűnek.
Azt csak most látom - így sok év múlva -, hogy ezt igazából be sem kellett volna fizetni, mert nem tartozik az objektív felelősség körébe. Nyugodtan mondhattam volna, hogy "megnevezni nem kívánt közeli hozzátartozó" vezette a kocsit.

Turo Peter Turcsinszky 2018.07.28. 10:43:51

Franciak megoldottak. Uktra bena modon de megoldottak.
Szabaly. Pentek 12:00 - 22-00 kozott max szaz az autopalyan.

Kovetesi tavolsag jelzok felfestese vegig
Veda kirak vagy szakaszos atlagsebesseg meres

Jobb 80-nal folyamatosan haladni mint 10 percig 160-nal majd 1,5 orat 20-al

szepipiktor 2018.07.28. 11:16:37

A poszt értelmét keresgetem, de nem találom. Talán annyi, hogy a szerző most érkezett abba az életkorba, amikor bosszantja egy általános gond, ami gyakorlatilag általános a világ minden helyén, ahol felylett járműforgalom van.
Az idősebbek ezt évtizedek óta ismerjük, szenvedjük így nem posztokat írógatunk dühből, hanem megszervezzük az utazást.
Tudjuk, hogy hétvégén a Balatoni forgalom mikor dugós lefelé és mikor dugós visszafelé.
Haza gyakorlatilag soha nem este, délután jövünk, mert erre más is gondol, így 10 felé is nagy még a forgalom. Marad a reggel, de korán, mert a többség a munkakezdéshez idomul, így 6 után már szintén nagy a forgalom. Marad az 5-ös induklás és kényelmes száguldás.
A szerző valószíbnűleg nem igen ismerheti mondjuk a német viszonyokat, a félnapos stau-kat. Nem ismeri például a hannoveri messék idején a hatsávos egyirányított autópályákon a többórás dugókat.
Írjunk posztot, hogy ELEGÜNK VAN, csak mert más százezrek is ugyanoda, ugyanazért mennek? A régi repülőnapok? Taszáron? Kilométeres dugók a hőségben, pedig hajnalban indultunk.
ELEGEM VAN a bkv zsúfoltságából, az emberek szagából, a járatkimaradásokból, a mantren be nem tarásából.
ELEGEM VAN, hogy ünnepek előtt zsúfoltak a boltok, amikor ÉN akarok vásárolni! ELEGEM VAN, hogy a benzinkútnál csirkét vásárolnak, hogy kártyával fizetnek, mert éln sietek.
Szóval ez az egész évtizedes alap, ahogy a szerbek vándorlása is, a kamionforgalom is, az hatalmas forgalomban a balesetek, üzemzavarok, szabálysértések esélyének a növekedése is.
Ugye az okoz jellemzően szabálysértést, balesetet, akinek ELEGE VAN, nem tud sietni, nem akar lassan menni a tömeggel.

szepipiktor 2018.07.28. 11:18:20

@Pöff:
Hogyne!
A németeknél, amikor fél napig állsz a stauban, akkor rohannak és felhúznak egy új sávot...

n3spr3ss0 2018.07.28. 11:33:22

Maradjunk annyiban, ebben az országban ritka ember az aki tud autót vezetni.Itt mindenki Fittipaldinak hiszi magát, pedig csak vette, vagy találta a jogosítványát.Pl.elég 5 csepp eső és megáll az élet, de egy lámpánál elindulás is megoldhatatlan feladat a többségnek.

Arcade Macho 2018.07.28. 12:36:04

@Turo Peter Turcsinszky: "Jobb 80-nal folyamatosan haladni mint 10 percig 160-nal majd 1,5 orat 20-al"

azt oldottak meg hogy +20% -al tobb auto mehet at dugo/torlodas kialakulasa nelkul, de ha jol tudom ha megindul a tomeg akkor ott is bedugul

Arcade Macho 2018.07.28. 12:41:07

kicsi tobblet kapacitast adna az M8as megepitese ugyanis aki a Balcsira zudulna le Keletrol az tudna az M6 + M8 -at valasztani

viszont eszre kell venni hogyha meg akarnak indulni tobb 10e -n akkor ott be fog dugulni, ezert kellene valtozo osszegu utdijjal machinalni, hogy az ember ne az 1 oras dugot vallalja be hanem azt hogy a sarkara all es elkeri a penteket mint szabadnapot, ha meg eppen termeli ezerrel a fizukajat, akkor abbol a megtermelt fizukabol vesz egy dedikalt dugomentes lejutasi lehetoseget az M7esen

Dezsike 2018.07.28. 12:48:19

Nem csak nyáron problémás az M7-es. Egész évben, minden hétköznap órákra bedugul a bevezető... Szerencsére a busz elmegy a leállósávban ilyenkor is, meg a Balaton miatti dugók alkalmával is. Nem tudom mennyire szabályos, de a busznak menetrendje van amit nem boríthat fel pár őrült autós, na meg sokan haza akarnak menni munka után, nem az autópályán tölteni az estét a sok gazdag miatt (ilyenkor látszik, hogy nem is szegény az ország).

]{udarauszkasz 2018.07.28. 13:05:44

A4/M1 pentek delutan ugyanez. A legtobb nemet nem kepes egyenletes sebesseggel haladni,allandoan a feken ugralnak,es igy aztan behintaztatjak a dugot. 100 autobol 1 nemet,vagy szlovak rendszam,kesz is a stau. A masik a jobbratartas. Kulsoben lezeng 1-2 kamion,a belso meg majdnem all. Gyakorlatilag bestauzik a belso sav. Stauban pedig lehet menni jobbrol is. A sok szerencsetlen idiota meg talan most is ott all Brucknal a dugoban...

Pöff 2018.07.28. 14:00:20

@szepipiktor:
nem pont a németre gondoltam...hanem hollandra.
örülnénk szerintem mi a németnek...

Volt is egy cikk talán az indexen, hogy Merkel utóbbi 6 évében semmire nem költenek, megjelentek az addig sose látott kátyús utak... elmaradt közbeszerzések...itt ott leromló köztér állapotok.

Persze ne magyar állapotra gondolj, hanem a németekhez viszonyítva.

tof 2018.07.28. 18:28:48

Jaj, már megint a legendás magyar pesszimizmus...
Úgy kellene kezelni az egészet, hogy ez egy flashmob. Mindjárt vidámabban telne az a pár órácska! :D

blöff 2018.07.28. 20:50:39

@szepipiktor: azértcez nem így van és nem kellbelfogadni ezeket megváltoztathatatlan alapvetésnek. Azért ez a probléma nem sz ősrobbanas óta van, hanem csak néhány evtizede. A megoldás kézenfekvő sz internet koràban, de saknos ki kell kopnia egyes generàcioknak, akik hosszu ebrk alatt arra lettek kondícionálva, hogy mi a "rend". A munka, az oskola rendje. Hogy dolgozni es iskolába járni csakis mindenkire egyarant megszabott ugyanazon munkarendben lehet. Az persze fel sem merül, mekkora fölös út-es tomegkozlekedési kapacitasok fenntartása szükséges emiatt.. mi a szarnak kell meg mindig a többsegnek hetfő-péntekezni reggel8-9-től 16-18ig? Akapjaban ezen lehet es KELL is módositani, mert értelmetlen már, a hatekonyság nem ettől függ. De persze a mai 30tól fölfelé esők már nem ehhez szoktak, 50 felett pedig elképzelhetetlennek tartják.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.07.29. 08:38:16

@blöff: "mert értelmetlen már, a hatekonyság nem ettől függ" Ez azért nem kizárólag hatékonysági kérdés, nem véletlenül van minden buli/rendezvény hétvégén. Egyszerűemn az emberi szocializáció igényli, hogy legyen olyan nap amikor mindenki szabad. Cseszhetnéd a szabad szerdádat ha az ismerőseid felének meg szabad csütörtöke a másik felének meg szabad pénteke van.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.07.29. 08:42:16

@n3spr3ss0: Ugye rád ez pont nem igaz mert Te vagy az Aki Tényleg Tud Vezetni, még lámpánál is el tudsz indulni. Akár esőben is.

]{udarauszkasz 2018.07.29. 10:33:37

@eßemfaßom meg áll: ha a munkavallalok altal valaszthato lenne a szabad 2 nap,akkor az ismerosok problemaja is megoldodna. Sot,a hetvegi rossz ido jelensege is eltunne(bar ez szerintem valakiknek nem erdeke...)

blöff 2018.07.29. 12:19:13

@eßemfaßom meg áll: ha a tömegszórakoz(tat)ást tartjuk keresendő célnak, akkor igen.
Ha nem tudunk és nem akarunk attól szabadulni, hogy a tömeg együttmozogjon, akkor továbbra is el kell fogadnunk a dugókat és a túlméretezett rendszerek költséges fenntartását. A birkaság ára.

Amúgy rugalmas munkaidőben nem arról lenne szó, hogy valaki csak szerdán, vagy csak csütörtökön ér rá, hanem ezt igazíthatja.

blöff 2018.07.29. 12:24:08

@eßemfaßom meg áll: emellett erre is lehetne kompromisszumos megoldás, hogy a vasárnap továbbra is fix pihenőnap. A többi pedig ahogy tetszik. A probléma szerintem nem ebben van, hanem abban, hogy a munkáltatók nagy része jelenlétet vár el és nem teljesítményt. Nyilván a vendéglátás, gyártósor, stb. esetén ez nem lehet másképp, de azért az irodai munkánál de.
Már az nagy eredmény lenne, ha nem lenne ez a kényszeres bejárás. A rendelkezésre állás maradhat ugyanúgy hétfő-péntek, de lehetne otthonról is
Pl. már SSC-ben a telefonos ügyfélszolgálatot is lehet otthonról végezni (akár Balatonról is). Laptop, céges rendszerelérés és telefon kell hozzá. Semmi szükség bent ülni azért egy hodályban ezredmagaddal.

eßemfaßom még áll 2018.07.29. 15:03:39

@blöff: "ha a tömegszórakoz(tat)ást tartjuk keresendő célnak"

Ha a tömeg nem kapja meg a szórakozását abból lesz a forradalom. De ez nem csak a szórakozásról szól hanem a társas együttlétről ami kb az emberi kultúra alapja. Ezt nem lehet átirni azért, hogy ne legyen dugó a szabadnapokon.

"A rendelkezésre állás maradhat ugyanúgy hétfő-péntek, de lehetne otthonról is" Azért a világ értéktermelésének nagyobb része NEM telefonos beszélgetésből áll.

eßemfaßom még áll 2018.07.29. 15:05:12

@]{udarauszkasz: Próbáld ki, csinálj egy termelőcéget ami az elképzelésed alapján üzemel.

blöff 2018.07.29. 15:49:01

@eßemfaßom még áll: ne sarkitsunk, ez csak egy példa. Szamtalan munkat lehet otthonrol vegezni. Itt főleg nem arrol van szó h nem hetfo-pentek, hanem a kotelezo bejarasrol. De nem kell itt gyozkodni, ha a 21szazadban is ugy ajarunk elni mint a 20ban, akkor hajra, ne valtoztassunk semmin, ne eljunk a technika adta lehetosegekkel. Egyebkent mindegy, ugyis efele haladunk, ez fogja megoldani es csokkenteni az ilyen kozlekedesi problemakat. Mondom: ki kell halnia egy-ket generacionak es mar nem lesz ekkora csucskapacitas igeny.

blöff 2018.07.29. 15:53:39

@eßemfaßom még áll: pont a te felfogasod bizonyitja azt a generacios gondolkodasbeli roghoz kotottseget, amirol irok. El sem tudod kepzelni, h ne kelljen bejarni. Mert az az ertekteremtes...

eßemfaßom még áll 2018.07.30. 07:12:26

@blöff: Az én felfogásomban nem csak helpesd meg kódírás létezik mint munka, talán ez lehet a különbség.

Asztalt meg hengerfejet nem lehet se otthonról távmunkában gyártani, se úgy, hogy a dolgozók majd eldöntik mikor akarják ledolgozni a 40 órájukat

eßemfaßom még áll 2018.07.30. 07:22:15

@blöff: Itt jelezném, hogy első kézből tudom milyen itthonról dolgozni, hát minden csak nem hatékony. Rohadt kényelmes reggel a kávé után alsógatyában leülni dolgozni csak épp sokkal könnyebben leszarja az ember a melót ha ki lehet menni beugrani egyet hűsölni a medencébe. Meg a füvet is le kellene már nyirni. Meg a blog.hun is vár sok megválaszolatlan komment. A meló meg majd össze lesz csapva a határodő lejártára.

blöff 2018.07.30. 08:00:25

@eßemfaßom még áll: hát én nem így állok hozzá, nálam nem így megy, én hatékonyabban tudok otthonról dolgozni, mint bentről.
Ez megint csak egy olyan mantra, ami generációs.

FlybyWire 2018.07.30. 10:00:08

@Pöff: Tegnap mentem rajta 500 km-t
Egyetlen ilyen sem volt.

eßemfaßom még áll 2018.07.30. 11:48:49

@blöff: hát ha a tapasztalatot mantrának nevezed...

Csak kérdezem, biztos, hogy minden munkaadó a generációs hülye aki nem otthonról dolgoztat mindent is, csak te vagy a helikopter Aki Megtalálta A Megldást?

DocBulywood 2018.07.30. 17:11:27

@h.kovacs:

"én pl simán kielőzök hátra sem nézve,"

Semmi gond, egyszer majd felken egy idióta téged családostul a szalagkorlátra.

Megérdemled? Igen!
Miért? Ezért:
"én pl simán kielőzök hátra sem nézve,"

Nem nézel szét, BIZTONSÁGOS-e az előzésed a te és a másik szempontjából.

No, nézem ma is az RTL Híradót, hátha benne leszel, a kiégett roncsban... úgy legyen!

blöff 2018.07.30. 21:32:55

@eßemfaßom még áll: nem gúnyolódni kell, hanem elfogadni az új technológia adta lehetőségeket, megérteni mi változott.
Én is mondtam, hogy nyilván gyártósor, stb. egészségügy esetén nem lehet. Nekem is van tapasztalatom, sztem nem kevesebb, mint neked, ebben nem érdemes belemenni.
Otthonról végezhető munkák viszont:
könyvelő, pénzügyes, ügyfélszolgálatos, programozó, értékesítő kereskedelemben , de ugyanígy lehet még különböző mérnöki munkák is (élő példákat ismerek mindezek közül), grafikus, designer, gyakorlatilag az irodában dolgozók 90 %-a ide sorolható. Amúgy nem fekete-vagy fehér, nyilván szükséges közös megbeszéléseket, eligazítást helyben tartani, de az nem igényel hétfőtől péntekig folyamatos jelenlétet.
A tűzoltó, rendőr, orvos nyilván nem ilyen, bár a rugalmasság utóbbi kettő esetén is előfordulhat, főleg ha irodai alkalmazott.
A munkavállalók jelentős része dolgozik azonban irodában, úgyhogy az ilyen munkakörök nem szigorú helyhezkötésével már jelentősen csökkenhetnek a nagyvárosi és autópálya dugók.
De ez tőlünk független folyamat és már elkezdődött, nem szükséges engem meggyőznöd az ellenkezőjéről. A probléma, hogy lassan megy végbe a folyamat, de ez azért van, amit írtam, mert a generációs váltás még nem következett be.

De messzebb megyek: a mai oktatás (ami beleneveli az emberbe az alapvetéseket, lásd hétfő-péntek), szintén változhat és nem kell ragaszkodjon a teljes bentléthez.

blöff 2018.07.30. 21:37:43

@eßemfaßom még áll: asztalt meg hengerfejet lassan semmilyen emberi kéz nem gyárt asztalt még inkább, de az is csak ritkább esetben, tömegtermelésben az ember szerepe egyre korlátozottabb.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.07.31. 17:52:45

@blöff: Te ugye még nem láttál közelről termelő munkát?

blöff 2018.08.01. 00:31:23

@eßemfaßom meg áll: nem, persze, nem, hés nem is tudom miről beszélek, hagyjuk. Ha szerinted a gyári és mezőgazdasági munkások száma változatlan akárcsak az elmúlt 10 évben, akkor hajrá, továbbra is minden legyen neked úgy, ahogy gondolod. Úgy a jó.
És mindennek úgy kell maradnia, a napi életritmusodnak is, ahogy anno az általánosban beléd verték.
Az se zavarjon, hogy ez a fajta munkarend is kb. 200 éve létezik, de leginkább a 20. században terjedt el globálisan.
Tehát logikus azt is gondolni, ebben soha, semmilyen változás sem várható.

Ésszerűség úgyis felül fogja ezt írni, fölösleges engem győzködnöd. Már most átalakulás van, legfeljebb te ezt nem veszed észre.

_B_ 2018.08.01. 13:18:52

@nyomasek: a 110-es belső/középsősávbérletes lófaszjóskákkal én annyit teszek, hogy én alkalmazom a jobbra tartást, aztán fele ilyenkor csakazért is kimegy, nahogy má "jobbról előzzek", a másik fele mellett meg elhaladok a külső sávban.
De aki úgy halad a belsőben, hogy a külsőben levő lassabbakat előzi, azt akkor sem tolom és villogom le, ha 90-nel megy.
Mert ha tolom, csak feleselges vesézlyhelyzetet teremtek, cserébe kurvára nem fog gyorsabban végezni az előzéssel, tehát időt sem nyernék.
Aki meg 160-200-al vereti, az bármikor álljon készen rá, hogy valaki 100-130-al kijön előzni a belső sávba. Ugyanis ez az autópálya tempója.

dr. vuvuzelafan 2018.08.02. 10:35:13

@Burgermeister: a követési távolság Magyarországon ismeretlen fogalom. Ha megpróbálsz biztonságos távolságot tartva haladni, akkor mindig lesz valaki, aki ezt úgy értelmezi, hogy felhívás keringőre, és bevág eléd. Letöbbször a mögötted jövő gondolja azt, hogy "tötymörögsz", és neki feltétlenül meg kell előznie tédeg - hogy aztán beálljon eléd és ugyanúgy "tötymörögjön" tovább a sorban. Reménytelen...

czerka 2018.08.27. 07:22:49

A magyar autópályák a maguk 2x2 sávjával ( plusz leállósáv) nevetségesek. Legalább 2x3 sávnak (plusz leállósáv) kellene lenniük.