HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) BKK (1) bkk (4) bkv (4) BKV (1) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) Kína (2) kína (4) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a készpénzgyilkosokból

2018.05.28. 20:57 Elegem Van

Van abban valami szánnivalóan nevetséges, ahogy bankkártya-kibocsátók, bankok, fintech cégek átlag negyedévente jól leteremtik a derék magyar lakosságot, amiért nem állnak át még többen az elektronikus bankolásra készpénzhasználat helyett. Ezt az átlagember-csesztetést vagy tudományos cikknek álcázzák vagy konferenciát rendeznek maguknak, és a langymeleg akol biztonságából üzengetnek az óvatoskodóknak csúnyákat. Időnként még valami politikust is berántanak, aki ilyenkor szerepe szerint felmondja a szokásos bullshitet.

Így járt a hetekben Varga Mihály lánglelkű gazdasági és társadalmi vátesz is, aki eltévedhetett pisaparki kecója felé menet, így véletlenül Tóni pasa bővülő nappalijában találta magát. És ha már ott volt, megkóstolta azt a furcsa, fehér porcukornak látszó valamit is. Csak ez lehet az oka, hogy Miska elkezdett keménykedni, és a rá kevéssé jellemző hevességgel üzent hadat a készpénzhasználatnak, meg a sárga csekknek. A konferencia rendezői örülhettek Miska bátorságának, az átlagpolgár meg csodálkozhat azon, hogy pénzügyminisztere miért vállalja be a nyíltszíni idiotizmust. (Reméljük, hogy a pénzügyminiszterné legalább a mennyiért kérdésre választ kapott.) Misi fiú társadalomformáló pattogása annak fényében különösen nevetséges, hogy "Viktor a legnagyobb" sárga csekken fizette be a megtakarítása felére rúgó több százezres bírságot, amelyre az a galád bírságbajnok NVB-s habil/debil büntette őt. A készpénzt használó mucsaiak nevében lélegzetvisszafojtva várom, ahogy Misi pénzügyminiszter lebarnítja korszakos Viktort a sárga csekk használatért megmagyarázva neki, hogy egy korlátolt ökörnek méltóztatik lenni, aki nem halad a korral. Hajrá, miniszter úr! Ne csak nekünk, szegény elmaradott polgároknak ossza az észtet! Vágja ki a rezet Viktornak is!

Nézzük hát mivel terrorizálnak minket Misi futtatói. Először is van a pszichológiai nyomásgyakorlás, melynek keretében rávilágítanak elmaradottságunkra, amiért érezzük magunkat szarul. A tételmondat úgy hangzik, hogy "a fejlett pénzügyi kultúrával rendelkező országokban minimális a készpénzhasználat". Lószart mama! - cáfoljuk azonnal a bűntudatot keltő érvelést. Egyfelől ezt a "Nyugaton minden csodás" dumát már hallottuk valahol más kontextusban. Évtizedekig etettek minket a "fejlett Nyugat" meséjével, ahova fel kell zárkóznunk, amíg a paraván mögé látva rá nem jöttünk, hogy sok tekintetben a vetített kép és a mindennapok valósága picinyt eltér egymástól. Másfelől a készpénzhasználat elhagyása sem igaz. Talán a skandinávok esetében igen, ám a fejletlen pénzügyi kultúrával rendelkező angolok, németek, svájciak, olaszok, spanyolok stb. erősen ragaszkodnak a kp-hez. Akkor miért hülyítenek bennünket? Pénzért, naná. Az ő pénzükért, üzleti nyereségükért, bónuszaikért. Csak én - a fene megeszi - más pénzéért nem vagyok hajlandó rosszul érezni magam.

A másik érv az, hogy az elektronikus bankolás, kártyahasználat olcsóbb. Azért erre sem hörpinetném a lúgot. Mert először azt a kérdést kell feltenni, hogy tényleg olcsóbb-e, másodszor azt, hogy kinek olcsóbb? Az MNB azzal szokott érvelni, hogy az elektronikus pénzt nem kell nyomtatni, tárolni, szállítani, így mennyit megtakarít. Neki tehát megéri. Viszont sehol sem lehet olvasni arról, hogy az informatikai védelem, a kártyakibocsátás/fenntartás költsége mennyibe kerül a piac többi szereplőjének. A bankok, kártyakibocsátók, ügyfelek, milyen megosztásban mennyit fizetnek a készpénzmentes életért? Unortodoxiában tehát van ingyen ebéd, mert a jegybank terhei esetleg csökkennek, de az össztársadalmi költségeket nem tárják a közönség elé. Pedig ezek a költségek jelentősek a készpénzéhez képest, csak máshol csapódnak le.

A harmadik érv az érvek érve, a készpénzmentesítés atombombája: a láthatatlan jövedelem elleni küzdelem, a pénzmosás megakadályozása. E téren már hatalmas eredmények születtek volna, ha nincs a készpénz. A készpénz nélküli világban eltűnne a fehérgalléros bűnözés is, és közelebb kerülnénk minden szépségkirálynő álmához, mert kitörne a világbéke. Le a készpénzzel! Igaz, hogy a szépen fejlődő offshore-iparág már rég meghaladta ezt a csacskaságot, de olyan jól hangzik a szájtáti népségnek.

kp_kartya.jpgkép: nyugat.hu

Ellenérveket nem hallunk. Pedig lennének, de az üzleti érdekek egyoldalú tálalása megakadályozza a kiegyensúlyozott tájékoztatást. Sajnos civil fogyasztóvédelmi szervezetek sincsenek a korrekt párbeszédre. A társadalom önmentő reflexe azért működik, ezért - minden leckéztetés ellenére - nő a gazdaságban használt készpénz mennyisége. Ennek oka egyszerű. A készpénz a gazdasági függetlenség szimbóluma. Az emberek szeretik, ha a bankó a zsebükben van, mert ez a vagyonukkal való rendelkezés lehetősége. Pár éve egy ismerős család biciklitúrára indult az ország egy szép, de elmaradott régiójába. Kitikkadva a helyi kisboltban vettek volna innivalót. Amikor elővették a kártyát, a boltos mondta nekik, hogy akkor guruljanak be a negyven kilométerre lévő városba, ott van automata, vehetnek fel pénzt, amiért odaadja az üdítőt, de a dombornyomottért sajnos a környéken nem lehet vásárolni. Hiába tehát a vagyon, ha nem tud róla rendelkezni tulajdonosa. Pénz esetében ez evidens, kártya esetében nem mindig. Mert mi van, ha elmegy a ménkű? Pénzért lehet venni kaját, elektromos áram nélkül viszont a vacsi max. két Visa kártya között egy Mastercardból álló szendvics lehet.

És mi van, ha lopási vagy hatalmi célból elveszik az egyén megtakarítását. Készpénz esetén sem lehetetlen, elektronikus pénz esetén viszont nagyon könnyű, melynek ellopására komoly bűnözői csoportok specializálódtak. Ül a derék polgár a munkahelyén, aztán egyszer csak jön az sms, hogy éppen most veszik le a pénzét a számlájáról Kuala Lumpurban. Mire intézkedik, sütheti. És sokszor nincs, aki megtérítse a kárát, vagy ha sikerül is, elég döcögősen megy. A hatalmi okból való számlafosztogatás pedig végsőkig kiszolgáltatottá tesz. Már az is durva élethelyzeteket tud eredményezni, ha csődbe megy egy bank, és zárolják a számlákat. A feloldásig ki ad enni a gyereknek? Ha pedig a pénzügyi rendszerben jelentkeznek nagyobb zavarok, a betétesek, egyéb megtakarítók lenyúlása laza csuklógyakorlat az állam számára. Nem véletlen, hogy a "fejletlen pénzügyi kultúrával rendelkező" svájciak a készpénzt tartják biztosnak.

Elektronikus pénz vagy bankó? Mindenki szabadon dönthessen saját és a pénzügyi rendszer kockázatainak mérlegelésével. Az egyoldalúan tájékoztató, a más véleményen lévőket terrorizáló, maradinak beállító készpénzgyilkosokból viszont elegem van.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


42 komment

Címkék: politika hülyeség európa bank pénz életérzés idegesítő bankkártya fizetés bizalom becsapás

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr2213999438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a keresztényeket bántani tilos 2018.05.29. 11:29:36

Engem nem zavar, ha valaki készpénzt használ, amíg azt otthon a négy fal közt teszi.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2018.05.29. 11:57:02

Barátom, te hülye vagy, csak nem pörögsz.

Girhes Joe 2018.05.29. 11:59:40

Akárhogy is nézzük, összgazdasági értelemben biteket tárolni és mozgatni olcsóbb, mint papírfecniket (és pláne vasdarabokat). Csak sajnos rosszul vannak leosztva a költségek, mert a kp-használat a lakosságnak ingyenes(nek látszik, mármint be van építve a termékek árába), míg az elektronikus pénzforgalomért konkrétan róla szedik le az összegszerűen is látható sápot. A helyzet egyébként ugyanaz, mint az elektronikus könyvvel, hiába tudom a szekrénnyi Jókai összest a zsebemben magammal vinni Új-Zélandra, ha egyesek meg nosztalgiából még mindig ragaszkodnak a papír fogdosásához. Na de a lovaskocsiról is sikerült leszokni pár évtized alatt.

protézisesh 2018.05.29. 12:10:07

Primitiv...

Sugok valamit: a bankkartya is XX. szazad, manapsag NFC csipes telefonnal/karkotovel fizetnek fuszoknyas orszagokban, Kinaban is. Az hogy borsodbivalybasznadon nem fogadjak el a kartyat, az az orszag szegyene.

Es igen, kartyan nincs fekete penz. Aki tehat alkalmazott (= vonjak az adojat, stb) annak elemi erdeke, hogy MINDENKI igy csinalja, mert az en adom csak akkor csokkenhet, ha te, kedves feketemunkas is lathatova valsz a rendszer szamara. Ahhoz meg az ut a bankkartyan keresztul vezet.

CyberPunK 2018.05.29. 12:10:58

@Girhes Joe: "Akárhogy is nézzük, összgazdasági értelemben biteket tárolni és mozgatni olcsóbb, mint papírfecniket (és pláne vasdarabokat)."

Ebben biztos vagy? Akkor is, ha hozzáveszed az összes terminált? Mármint a fodrásztól az utolsó kofáig.

Girhes Joe 2018.05.29. 12:21:41

@CyberPunK:

Akkor is biztos vagyok benne, bár abban igazad van, itt és most bizonyítani nem tudom. Inkább afelé hajlok, hogy mivel már úgyis van egy böhöm nagy informatikai infrastruktúránk mindenféle másra (lásd online pénztárgép a legkisebb lebujban is, adná magát, hogy ez tudjon kártyás fizetést is...), innentől kezdve erre is használni már nem lehet akkora plussz teher. Míg a papír gyártása és kezelése csak egyre drágább lesz, mert mind az alapanyag, mind az élőmunka a drágulás felé tendál.

A legröhejesebb egyébként, hogy az építőipari cégek nem hajlandóak kártyázni (feketegazdaság, hahóóó!), és amikor venni akarok 8 darab szobaajtót a felújítás alatt áló házamba, akkor vehetek föl kazalnyi kézpénzt, mert a kártyával elhajtanak. És itt nem egy 300 forintos sörről beszéltem, hanem mondjuk 300 ezer forintról!

CyberPunK 2018.05.29. 12:22:14

@protézisesh: "Kinaban is"

Aha, gondolom minden kis bambuszfaluban is, igaz?

"Aki tehat alkalmazott (= vonjak az adojat, stb) annak elemi erdeke"

Kivéve, ha igénybe veszel valami nem teljesen legális dolgot. Mondjuk prostikat, vagy füvet, vagy a fasz tudja mit. Onnantól kezdve már baszhatod azt a kifejezést, hogy elemi érdek.

olcsójános 2018.05.29. 12:22:48

Márpedig a készpénz el fog tűnni erre megy minden, ez is kell a totális kontrollhoz, amihez sokan ész nélkül, vakon asszisztálnak itt és elhiszik, hogy ez az ő kényelmük miatt van :))) Az utolsó időkben járunk barátom!
Érdekes, ha pénztárnál várni kell valamiért az 90%, hogy valami kártyás/érintős madár miatt van!

CyberPunK 2018.05.29. 12:26:41

@Girhes Joe: Egy online pénztárgép teljesen más IT alapokon megy, mint egy banki terminál.

Persze, értem én, hogy kényelmes lenne, ha kötelező lenne elfogadni mindenhol a kártyát, de az teljesen más, mint beszüntetni a kp-t. De igazából lényegtelen, ha bármelyik ország meglépi ezt egyszer, az nem mi leszünk, nálunk nyugodtan lehet rá számolni +10 évet ha EU-s országról lenne szó.

snorbi 2018.05.29. 12:33:48

> Érdekes, ha pénztárnál várni kell valamiért az 90%, hogy valami kártyás/érintős madár miatt van!

Én általában a készpénzt/aprót túró emberek miatt szoktam így járni. Kedvencem,amikor meglepődik, hogy jééééé, itt fizetni kell, aztán darabonként, csigalassan veszi ki a pénztárcájából a bankjegyeket...

Girhes Joe 2018.05.29. 12:36:05

@CyberPunK:

Nem kell beszüntetni a kp-t, ilyet senki nem mondott. De szerintem ahol online pénztárgép van, ott a banki terminál is kiépíthető lenne elvben. Persze, jelenleg más IT alapokon megy, de ezen változtatni KIZÁRÓLAG akarat, meg pár száz informatikus kérdése lenne. Most nyilván nem azt mondom, hogy a kőműves is rohangáljon POS terminállal, de az anyagot a boltban (sokszor több százezer forintért) igenis lehessen már kártyával megvenni! Vagy épp miért én vigyek magammal bőröndnyi húszezrest egy lakásvétel miatt, amikor pár kilobájt adatforgalom el tudja intézni ugyanezt???

Girhes Joe 2018.05.29. 12:40:40

@snorbi:

Kártyásokkal is előfordul problémás eset, amikor gőze nincs arról, hogy mennyi pénz maradt a számláján, és csodálkozik, hogy elutasítja a bank. De nem ez a jellemző, a kártyások általában másodpercek alatt végeznek a fizetési művelettel, a legtovább a nyugta kinyomtatása tart. Az aprót (forintra pontosan) kitúrkáló nénikék még csak hagyján, de a legrosszabb, aki áfás számlát kér 236 forintról. Mondjuk az áfás számla a magyar pénzügyi rendszer másik szörnyszülöttje, amiért lógnia kellene, aki kitalálta. Könyörgöm, bemondásra írják a vevő nevét-címét, innentől kezdve mi értelme van annak, hogy névre szól? Németországban a taxis csak bambán néz, hogy ki az a hülye, aki bemutatkozik a taxiban, ott a blokk, rajta van az összeg, jobb esetben a taxistársaság neve, aztán ezt leszek szíves elszámolni Abszurdisztán adóhatóságánál.

CyberPunK 2018.05.29. 12:42:52

@Girhes Joe: "Nem kell beszüntetni a kp-t, ilyet senki nem mondott."

Azért utalva erősen volt rá, illetve a cikk alaptémája is ez.

Girhes Joe 2018.05.29. 12:42:52

@CyberPunK:

"Kivéve, ha igénybe veszel valami nem teljesen legális dolgot. Mondjuk prostikat, vagy füvet, vagy a fasz tudja mit"

Mondjuk ilyenre azért ritkán kötelez a törvény, de elvben Magyarországon is legális a prostitúció bizonyos keretek között, csakhát bolondok lennének adót fizetni a bevétel után...

CyberPunK 2018.05.29. 12:46:29

@Girhes Joe: Ugyanannyira legális, mint fegverviselésit szerezni. Elvben lehet, gyk nem. De az csak egy példa volt, az gondolom belátható, hogy a bűnszövetkezetek többségének az alapja a kp. Ők meg ugye egy törvénytervezettel szemben nem tüntetni szoktak. :)

Girhes Joe 2018.05.29. 12:47:45

@CyberPunK:

Azért ne lássuk már feketén-fehéren a dolgot. Szerintem inkább az lenne a lényeg, hogy a nagy forgalmat, nagy tételeket, főleg helyhez kötötten lebonyolító helyeken mindenhol legyen elektronikus fizetés (egyébként erre haladunk igen határozottan), de nyilván vannak helyek, ahol a kp verhetetlen (mondjuk kifizetni a sofőrnél a 225 forintos buszjegyet, bár... már a mávnál is lehet kártyázni többnyire). Aztán hogy mivel fizetsz a dílernek a fűért, az már nem az én bajom, felőlem lehet az nigériai naira is.

CyberPunK 2018.05.29. 12:54:47

@Girhes Joe: Ok, akkor már csak azt döntsd el, hogy miről is beszélünk. Vágyakról vagy megvalósításokról?

tmm 2018.05.29. 12:57:06

Az én véleményem az, hogy mindenhol lehetővé kell tenni, hogy az ember választhasson, és akkor majd a társadalom eldönti, hogy mit szeretne (vagy valami ilyesmi, ha már demokrácia). Én kártyapárti vagyok, több okból. Kényelem, saját kiadásaim követhetősége, és egyenlőre biztonságosabb is. Ha készpénzt hagyok el, arról nem mondhatom utólag, hogy az enyém. A kártyát le lehet tiltani. Egy dolog hiányzik a készpénzben, amikor régi munkahelyemen borítékban adták át, és sokkal jobb érzés volt,mint kapni egy sms-t. De ezen túl lehet lépni.

Girhes Joe 2018.05.29. 12:58:09

@CyberPunK:

Mindkettőről.

A vágy adott, minél kevesebbet bíbelődni a készpénzzel (lakossági és vállalati szinten egyaránt). A megvalósításnál meg meg kell találni, hogy hol van az értelmes kompromisszum, hogy se vevőként ne kelljen milliókat bankókkal fizetnem, se eladóként ne legyek rákényszerítve 200 forintokat kártyával elfogadni. Erről szól az egész vita, hogy hol van ez a bizonyos értelmes határ.

altimus 2018.05.29. 13:05:29

@Girhes Joe: a penzhasznalat messze nem ingyenes, mar a kp felvetel, banki atutalas ... se az. de alapvetoen az inflacio az ami gondoskodik rola, hogy ne legyen ingyenes a penzhasznalat.

steery 2018.05.29. 13:06:54

A bank egy beékelődés a pénzforgalmi rendszerben a pénzt adó és kapó ember közé, ami nem ingyen dolgozik, azaz lenyúlja a sápot, amennyit bír. Ráadásul nyilvántartja a pénzmozgásokat, hogy ki, kinek, hol, mikor, miért, mit fizetett. És ezen adatokat habozás nélkül átadhatja más bankoknak, illetve az államnak.
Ahhoz már tényleg nagyon hülyének kell lenni, hogy valaki azt higyje, ez milyen jó neki és milyen olcsó, meg előnyös, meg biztonságos, meg mennyire az ő érdekeit szolgálja.
Ha Hunniában felszámolják a készpénzt, akkor majd euróval vagy bármilyen más kp-vel fogok fizetni. Mert nem vagyok hajlandó hízlalni a bankokat és kiszolgáltatni nekik magam. Arról nem beszélve, hogy a kp-t nem lehet meghekkelni és a távolból egy pillanat alatt ellopni tőlem. Aki el akarja venni, annak oda kell jönnie hozzám és erővel meg kell harcolnia érte. Szóval úgy vagyok vele, hogy legalább dolgozzon meg rendesen a tolvaj a zsákmányért. Mert ha rablógyilkosság lesz a vége és megölnek a pénzemért, azzal még mindig többet foglalkozik majd a rendőrség, mint a számítógépes hekkelésekkel. Mondjuk ez engem nem vígasztal majd a túlvilágon, de legalább izzadhat a gyilkosom bujkálás közben, hogy mikor kapják el. :-D

altimus 2018.05.29. 13:09:05

a kp hasznalat egyszeru, gyors, kenyelmes. havonta ketszer felveszek az automatabol annyi kp-t ami fedezi a kiadasokat, bevasarlas, ... oszt jonapot. nincs vele papirmunka, szamlak ellenorzese, nem tudja az allam hol veszek benzint, kiflit, nem tudja a fodrasz ki vagyok ... a mai vilagban a privacy megorzesenek egyik alapveto eszkoze a kp hasznalat.

Mistral1011 2018.05.29. 13:30:00

Érdekes dolog ez a "Bőröndnyi húzezres" vs. "húsz kilobájt"...
Azért ahova bepöntyögjük azt a pár számjegyet amiből aztán előáll a "húszkilobájt" - ezt a rendszert sem a Jézuska hozta Karácsonyra, de talán még a Telipó keze sincs a dologban, ellenben az adóink és a jutalékaink kőkeményen "támogatják".
Itt is, ott is vannak beruházási és működtetési költségek - aztán ezeket lehet cincálgani.
Én ia ammondó vagyok, hogy nagyobb télel: elektronikusan, kisebbek: kp.

Dezsike 2018.05.29. 14:07:58

@protézisesh: Ez nem igaz. A fekete pénzed is betolhatod bankszámlára, a kutyát se érdekli (míg nem milliókat tolsz be). Sőt, van, hogy a főnök beteszi helyetted. De a külföldről érkező, legális és ott adózott, de itthon nem bevallott, számlára közvetlen érkező pénz se érdekli őket.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.29. 14:20:31

@CyberPunK: Kérdezz meg egy nagyobb áruházat, hogy mennyiért viszi el a G4S kocsija a készpénzt és mennyit emel a biztosítási összegen a készpénzforgalom.
Ha az online pénztárgéphez van áram és net, akkor ott ugyanúgy működhet egy banki terminál is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.29. 14:24:45

@steery: Azt ugye tudod, hogy a papírpénzeken van sorszám és ha tényleg érdekelné az államot, hogy ki hol vásárol, akkor követhetné? Biztos azzal se vagy tisztában, hogy a bank felelőssége, ha valami illetéktelen hozzáférés miatt eltűnik a pénzed.

bbrrr 2018.05.29. 15:44:43

@steery: Én azt várom (?), amikor az állam kapcsol, és a KP forgalom költségét áthárítja a résztvevőkre. Ha kártyával fizetsz akkor ez a költség nem az államra tartozik, mert nem az állam tartja fenn az infrastruktúrát. KP esetben viszont igen.

Ez a gyakorlatban úgy nézne ki, mint most a rosszabb helyeken az áfás számla: "számla nélkül jó lesz-e, mert ha kell számla, akkor +27%".
Boltos kérdez, ha KP, akkor +2% (mondjuk), kártya esetén ez nincs. És ez az adó szépen megy a KP rendszer fenntartására. Az emberek elég gyorsan ugranának a bankkártyára, kis számolgatás után kijönne a matek, hogy jobban megéri. (a tranzakciós adó hatalmasat rúgott az épp terjedőfélben levő netbank és bankkártyás kultúrába... És ugye a helyzet az, hogy ha egyszer átálltunk, akkor nincs vissza út)

Hogy most ezt várni kell, vagy félni tőle, azt nem tudom... :)

Akik a "privacy" miatt aggódnak, azok meg fizessenek bitcoinnal, anonim és elektronikus. Mindenre van megoldás, meg az ellenkezőjére is.

bbrrr 2018.05.29. 15:53:52

@Online Távmunkás: az államot nem az érdekli, hogy ki HOL vásárol. Hanem hogy kinek mekkora a forgalma (magánszemélynek, boltnak egyaránt).

Ha minimálbérre vagy bejelentve, de közben havi 1milliós forgalmad van, akkor már jön is a NAV vizsgálódni...

Ugyanez boltnál: ha 10e Ft áfát fizetsz, de közben napi 1 millás forgalmad van... az terhelő bizonyíték.

A feketegazdaság olyan, mint a családi spájzból lopni. Úgy tűnik, hogy jól jársz, de igazából a saját magadat károsítod meg. És ha sokan csinálják, akkor összeomlik a spájz - ország (sose lesz benne semmi, mert senki nem rak bele, mindenki csak kivenni akarna, de egy idő után nincs miből).
Persze, "ilyen vezetők mellett"... értem én. Érv és kifogás mindig van. Csak azért egy tisztán elektronikus rendszerben a pénzmosás is bonyolultabb/drágább lenne, esetleg kevésbé érné meg. És könnyebb lenne lebukni vele.

steery 2018.05.29. 16:31:27

@Online Távmunkás: Igen, tudom. Sőt, a jobb pénzekben vannak azonosító fémszálak is, amik révén ha átmész egy ellenőrző kapun, észleli, hogy hány és milyen bankjegyet vittél át rajta. Más bankjegyekbe meg lassan chipet fognak tenni.
Tudom, hogy a bank felelőssége, ha meghekkelik a bankot. De ha engem hekkelnek meg, az már az én felelősségem. És én sokkal sebezhetőbb vagyok, mint a dörzsölt és felkészült bank. Az amerikai elektronikus csalások statisztikáiból jól látszik, hogy mennyire. Ott minden állampolgárt legalább egyszer az élete során megkárosítanak valami módon.
@bbrrr: Az állam beszedi a hatalmas adókat, hogy abból tartsa fenn magát, beleértve a jegybankot és a KP rendszert is. Erre te ötleteket adsz nekik, hogy nosza, még külön kérjünk ezért is pénzt és nyúzzunk le a parasztokról még több lóvét a nagyobb móka kedvéért! Gratulálok! :-(

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.29. 18:09:19

@steery: Ha ellopják a zsebedből a bankkártyádat vagy a vírusos számítógépedről megszerzik a netes vásárláshoz használt kártyaszámod, akkor is csak 15 ezer forintig tiéd a felelősség, a többit a bank fizeti.

@snorbi: A másik kedvenc a mindenféle utalvánnyal fizető, aki azt se tudja, hogy mit fogadnak el a boltban.

@Mistral1011: A banki rendszer üzemeltetése akkor lesz olcsóbb, ha a sok kis apró összeget is azon keresztül fizetik, mert akkor csökken az egy fizetési tranzakcióra eső költség.

steery 2018.05.29. 18:58:36

@Online Távmunkás: És ez konkrétan melyik banknál van így? És milyen feltételekkel? Mert így túl könnyű lenne meglopni a bankot és mindenki ezen nyerészkedne.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.29. 20:27:43

@steery: 2009. évi LXXXV. törvény
a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról, érdemes tájékozódni a témában.

trtr 2018.05.29. 21:44:17

@Girhes Joe: Bocsi,d e ha van egy kis eszed akkor biztos csak abban lehetsz, hogy ezzel totálisan nyomonkövethető és kontrollálható vagy.
Ez a valós előnye, a kontroll alatt tartó számára, minden más csak a szokásos parasztvakítás.

protézisesh 2018.05.30. 09:57:02

@Girhes Joe: nfc chippel (festipay, erintos bankkartya, iphone...) pont egy csippantas (lenne) a 225 forintos buszjegy, nem lenne “akurvaanyat, ezresbol nem tudok visszaadni”.

protézisesh 2018.05.30. 09:58:16

@steery: igen, ha alkoholos filccel rairod a pin kodot a bankkartyadra, meg fognak karositani...

protézisesh 2018.05.30. 10:18:19

@Dezsike: hidd el, ha az utalás kozlemenyeben nem a “bér” szerepel, elobb utobb neked esik a NAV.
Arrol nem beszelve, hogy a ceg csak akkor tud zsebbe fizetni, ha neki is van szamlamentes bevetele (pl ertekesit feketen kp-ert) innentol kezdve a fonokod sem tudja betenni a penzt a te szamladra...

steery 2018.05.30. 14:58:14

@protézisesh: Meg akkor is, ha elrejtenek az ATM közelében egy mini kamerát és rögzítik vele, mit ütök be, aztán ellopják vagy klónozzák a kártyám. Meg akkor is, ha elrabolnak és kiverik belőlem a kívánt adatokat. Ezerféle módja van az ilyen visszaéléseknek. Még olyanról is hallottam, hogy kamu ATM dobozt építettek, amit odaraktak az igazi elé, hogy az ügyfelek abba dugják be a kártyájukat és üssék be a kódot, mire a gép hibát jelzett, elküldve az ügyfeleket, a kódot meg továbbította a gazdáinak.

blöff 2018.06.03. 11:17:47

Azert kell a keszpenz mert kiskunbüdösfütykös 40kmes vonzáskörzeteben még nincs kártyaleolvasó? Azért kell a írógep met vhol még nincs áram? Értem, kicsit fordítva ülünk a lovon.

Trójai 2018.06.05. 06:56:12

Azon elgondolkodott már bármelyikőtök, hogyha minden, de tényleg MINDEGYIK országnak államadóssága van (USA-nak is és Kínának is) akkor: Hova lett a pénz? Egyáltalán, létezett e valaha? Mert a pénz megcsinálása bizony erőforrásokat igényel és PÉNZT.

Trójai 2018.06.06. 07:11:59

@Online Távmunkás: Nem butaság, olvastam erről, de vannak youtube videók ebben a témában (is), még magyarul is. Csak arra akartam rávilágítani, hogy kár azon vitatkozni, hogy hol van pocsolya az utcán (hiba a rendszerben) ha szivárog a gátfal és bármikor elönthet mindent a víz. Pláne ha nem csak a városra értendő, hanem az egész világra. www.youtube.com/watch?v=LOO8Qw-VAf4 vagy pl ez mégjobb www.youtube.com/watch?v=CvhD9rwaSqE
A rendszer direkt úgy lett kialakítva, hogy az emberiség igen kis része irányít és modernkori rabszoglaságban tartja az emberiség egyik felét (nyugat) a társadalom másik felét pedig nyílt rabaszolgaságban. (India, Afrika, Kína) De "amíg a zene szól, mindenki táncol" szóval addig tartják életben ezt a fenntarthatatlan kizsákmányoló rendszert, ameddig csak lehetséges. Ez a rendszer emberellenes, szennyezi a földet, nem tisztel semmit és senkit. Aki gondolkodik, az potenciálisan már nem is jelent veszélyt, annyi ilyen teória "összeesküvés elmélet" van mint égen a csillag, tele velük a világháló. Szóval vagy bolondnak néznek, vagy kinevetnek, de leginkább ügyet sem vetnek arra hogy mit mondasz: állj meg, gondolkodj! www.youtube.com/watch?v=v9fMw5EkRTc
De ehhez mérten persze rugózhatunk azon hogy mivel fizessünk, a hatalom nem a bankóban van, ha itt összeomlás lesz, ahogy a posztoló írja, mert bizony a pénzt sem lehet megenni, nem csak a bankkártyákat nem. Föld kell, napelem, fúrt kút, víztisztító berendezések, önellátás. Nem pedig hülye módjára vásárolni a 4 karton palackos ásványvizet minden héten, ha víztisztító berendezés is van.
süti beállítások módosítása