HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) Franciaország (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (4) Karácsony (1) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a hit nélküli húsvétból

2014.04.17. 19:18 Elegem Van

Több mint huszonöt éve történt egy vidéki katonai kórházban, hogy beszállítottak egy határőr ezredest. Ez az ezredes díszpéldánya volt a kommunista rendszernek, amolyan munkás szülők paraszt gyermeke. Nagydarab volt, nagyhangú, trágár, bratyizó, parancsoláshoz szokott, kinézetre Hagyó Miklóshoz hasonló. Nos, ez a rendszerhű virtigli kommancs egy este a Lada Nivájából kiszállva egy pici gödörbe lépett, és bokája törött, szalagjai szakadtak. Ahogy kell, megkapta a szükséges orvosi ellátást, de a lába hetek óta nem javult, ezért hozták be a kórházba. Nemzetközileg elismert katonaorvosok vették kezelésbe, vizsgálták, de a csont nem gyógyult, sőt egyre rosszabb lett. Ekkor közölték az ezredes elvtárssal, hogy baj van, megpróbálnak mindent, de készüljön fel arra is, hogy a lábának egy részét amputálni kell. Aznap este benyitottam a szobájába, és őt az ágya szélénél találtam pizsamájában térdelve, kezét összekulcsolva, arcán patakban folyt a könny, ahogy próbálta felidézni magában a szüleitől, nagyszüleitől gyermekkorában tanult imát. Amíg élek ez a kép elkísér.

A hit furcsa, nehezen érthető meg. Akinek megy a szekér, egészséges, sikerrel privatizál vagy közbeszerez, annak semmi. De legyintse meg csak egy picit Isten ujja bármely nagypofájú ateistát, már borul is le a kereszt előtt.

Az egyik legjobb és legbölcsebb magyar író, Rejtő Jenő zseniális gondolata talán segíthet megérteni a hit csodáját: "- Nem tudja, hogy mi a jogrend, kislány - felelte lassú, mély hangján a kormánybiztos. - Ha néhány halász egy legendában hisz, attól még nem támad fel hivatalosan az eltemetett Decoux-ügy. A lány, egész testében reszketve Mervin elé toppant, és elfúló hangon ezt kiáltotta: Excellenciás uram! Nem ez az első eset... amikor néhány halász hitt egy legendában... és olyan feltámadás lett belőle, hogy ma is harangoz miatta az egész világ! Tudja?! Nagy-nagy csend lett..." Talán csak ennyi az egész.

A hit titkának bonyolultságát humorosan (Halandó létünk cukrozott epéje nevettet, s olykor szívre hat.) is megközelíthetjük az alábbi viccel:

Egy amerikai zsidó üzletember elküldte fiát Izraelbe egy évre, hogy kicsit magáévá tegye a kultúrát. Amikor a fia hazatért azt mondta:
- Apa, nagyon jól éreztem magam Izraelben. Ja, egyébként meg keresztény lettem.
- Ó, ne! - mondta az apa. - Mit tettem? - eztán elment legjobb barátjához és elmesélte problémáját.
- Ike, - mondta - elküldtem a fiamat Izraelbe, erre ő meg keresztény lett. Mit tegyek?
- Érdekes, amit mondasz - felelt Ike, - én is elküldtem a fiamat Izraelbe, és ő is keresztényként jött haza. Talán kérdezzük meg a rabbit.
Elmondták hát a problémájukat a rabbinak.
- Érdekes, amit mondtok - én is elküldtem a fiamat Izraelbe, és ő is keresztény lett. Vajon mi történik a fiainkkal?
Ezután imádkoztak Istenhez a fiaikért, és kérték, mutassa meg nekik, mit tegyenek. Amint befejezték az imát, egy zengő hang szólalt meg odafentről:
- Érdekes, amit mondtok - mondta a hang - Én is elküldtem a fiamat Izraelbe...

Én nem tudom, hogy kell jól hinni, de remélem, a gyakorlatban megfelelően csinálom. Aztán ha egyszer számot kell adni a cselekedetekről, ott nincs kecmec. Ott nem fog számítani, ha a sokszor bérmálkozó arra hivatkozik, hogy viselt dolgai már elévültek. A biznisz-kereszténytől megkérdezik, azt olvasta-e a Bibliában, nézzétek az ég madarait vagy azt, hogy lőjétek le az ég madarait. A harmadik pedig megtudja, hogy könnyebb a tevének átmenni a tű fokán mint vagyonnyilatkozat-módosítónak bejutni a mennyországba.

nyuszi_tojas_kereszt.jpg

A húsvétnak a feltámadásra épülő hitről kellene szólnia hozzásegítve a kereső embert annak megéléséhez, de inkább üres és harsány marketing fogásokat láthatunk a gyagyás nyuszival. Aztán húsvét másnapján jönnek az alpári népszokások a tökrészeg vagy gyermekkoldus maffiába tömörült locsolókkal. Ezekből a talmi vacakokból van elegem, mert könnyű utat mutatva elfedik a húsvét valódi, hitre épülő tartalmát.


Más dolgokból is elegünk van! És neked, Kedves Olvasónk? Szíves figyelmedbe ajánljuk a következő bejegyzéseinket:

Elegem van az apás szülésből
Elegem van a villamoson telefonálókból
Elegem van a szülői értekezletekből


153 komment

Címkék: húsvét ünnep hit

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr926045465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyongyvir 2014.04.19. 16:59:57

@rozsé drazsé: mindenki elvárja, hogy tiszteljék a vallását. Ateistaként én is elvárom, hogy tiszteletben tartsák, maga pedig durván megsértett e tekintetben.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 17:00:51

@rozsé drazsé: lol az milyen tanács pl hogy félember vagy, elmebeteg és hasonlóak?

amúgy meg tényleg mi alapján ítélsz meg, miért gondolod azt, hogy amit hiszel rólam az úgy is van?

nem szoktál elgondolkodni a prekoncepcióidon?

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 17:02:43

@ephart: ez az igazság így van, mert valaki azt mondta

azt is mondták, hogy a december hatodikán a mikulás hozza az ajándékot

gyongyvir 2014.04.19. 17:03:27

@ephart: Kis logikai hiba van az okfejtésben. Az ember a hibás. Ki teremtette ilyennek az embert?

gaborf 2014.04.19. 17:04:37

Hozza kell azert tenni, hogy a tobbszaz nem kereszteny vallas szempontjabol te is csak egy "pofatlan ateista" vagy, az o szempontjukbol a te imaid nem sokat ernek, mert pechedre pont a rossz istenhez imadkozol.

Pal apostol szerint Isten mindenkit igazsagosan itel majd meg, igy akik sosem hallottak rola, nem fognak a pokolra jutni. Ez alapjan jobb lenne inkabb orokre elfelejteni, es sosem beszelni rola tobbet senkinek.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 17:06:22

@gyongyvir: szerintem a szabad akarat felülírja az érvelésed

zerohu 2014.04.19. 17:06:30

@rozsé drazsé: vannak dokumentalt esetek, pl Christopher Hitchens, hosszu rakbetegsege ellenere, ateista maradt a halalos agyan. Nyilvan vannak ellenpeldak is, de hulyeseg lenne azt gondolni hogy mindenki megter egy szorult helyzetben. Ugyanakor mint korabban is mondtam, meg ha igy is lenne, semmit nem mondana el az adott vallas igazsag tartalmarol. Nehogy mar valami azert legyen igaz, vagy jo, mert egy ketsegbeesett ember a halalfelelemtol rettegve, megprobal belekapaszkodni mindenbe, beleertve olyan dolgokat is amit tiszta fejjel elutasitana. Ugyanakkor, szanalmas es megvetendo hogy valaki karorvendezve ilyen szerecsetlen emberek peldajat hasznalja fel arra hogy a vallasat igazolja masok elott.

gyongyvir 2014.04.19. 17:08:56

@pingwin: Isten azért Isten, mert tökéletes és mindenható, nem? Hogyhogy az ember létrehozásába hiba csúszott? Ha hinnék Istenben, olyannak tekinteném, aki sose hibázik. Ezek után elkezdhetnék gondolkodni, ki is tehet tökéletlen világunk tökéletlenségéről.

gyongyvir 2014.04.19. 17:10:07

@zerohu: +1
És hozzátenném, hogy elkeseredett helyzetben vannak, akik elkezdenek fényt enni, vagy távgyógyítóknak fizetni.
Hát ez az érv ennyit ér kb.

SimonGábor 2014.04.19. 17:10:24

Ateista vagyok. Számomra a húsvét a sonkaevés a családdal. A többit leszarom.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 17:13:41

@gyongyvir: nem látom hol van a hiba az ember teremtésében

I_Isti 2014.04.19. 17:16:58

Azér' hogy ennyire ne legyen az embereknek huzsvétkó' humorérzéke, az egy kicsit...

@pingwin: pingwin, a hit nem magától van, és nem is azoktól a marhaságoktól, amiket a gyerekeknek manapság hittan címen tanítanak! A hit helye egyébként minden egyéb híreszteléssel szemben nem az ember fejében van, hanem a szívében ('Szívvel hiszünk az igazságra, és szájjal teszünk vallást az üdvösségre...').

Faxni 2014.04.19. 17:17:39

"nem fog számítani, ha a sokszor bérmálkozó arra hivatkozik, hogy viselt dolgai már elévültek."
ezt nem értem hányszor lehet bérmálkozni?

kewcheg 2014.04.19. 17:18:55

Sajnálatos módon az utcánkban ahol lakunk,kb. 100 emberből összesen talán 10-15-en vagyunk vallásosak/hívők/akiknek jelent valamit a húsvét . Az van hogy ma mao.-ot kb. 75 százalékban ateisták lakják.Ez meg is látszik az élet minden területén.De még örüljünk,mert németországban ez az arány már legalább 80 százalék....Bár állítólag valaki régen azt mondta hogy az Egyházon a pokol kapui sem vesznek erőt....Remélem,de emberi szemmel a helyzet súlyos...

Szaracén 2014.04.19. 17:20:21

"...ha a sokszor bérmálkozó arra hivatkozik, hogy viselt dolgai már elévültek..."
Úgy tudom, a katolikusok csak egyszer bérmálkoznak. Melyik egyházban van többszöri bérmálkozás? Nem lehet, hogy a gyónással keverted össze?

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 17:22:45

@I_Isti: hittel nincsen semmilyen problémám, inkább az egyházon szoktam fennakadni

szerintem az ember, és akármilyen isten közé nem kell belekapcsolni az egyházat, az működik magától, főleg, hogy a bálványimádást éppen nem keresztényi példának tanította

ahol imádkozol ott van a templom

mindenki higgyen abban, ami jól esik neki, de ezt ne akarja a másik fejébe verni, persze elmondhatja, hogy ez meg az van

elég szar dolog, hogy ha valaki nem tud tovább látni azon, ami a szent könyveibe van írva

bár ha neki megfelel legyen

gyongyvir 2014.04.19. 17:25:25

@kewcheg: "ma mao.-ot kb. 75 százalékban ateisták lakják.Ez meg is látszik az élet minden területén."
Egy újabb hívó, aki többnek tartja magát egy ateistánál.
Gratulálok, valóban értékesebb ember lehetsz!

2014.04.19. 17:26:52

Óriási, ami itt megy! Már csak popcorn kéne.
A választások óta a legszórakoztatóbb kommentek.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 17:29:40

@queensryche: ha már így hátradőltél

geoff tate-es vs új énekessel felálló birodalom?

burakefendi 2014.04.19. 17:31:19

elképesztő, mekkora elfojtott gyűlölet van bennetek

2014.04.19. 17:34:25

@pingwin: OFF: Todd La Torre verhetetlen a JELENLEGI Geoffal szemben VISZONT a Queensrÿche (2013) lemez igencsak vérszegény lett. (Nemkülönben Tate új kiadványa...) Anno a Summer Rocks-on 2004-ben az Operation Mindcrime-bulival életem egyik legnagyobb koncertélményét kaptam. A tavalyi La Torre-féle megmozdulás kimaradt, állítólag ISTENTELENÜL (:P) jó volt.

kewcheg 2014.04.19. 17:39:20

@Szaracén: a cikkíró itt ironikusan egy Gyurcsány nevű politikusra utalt,aki kábé eddig éppen csak kifordítva nem volt még.Értem ezalatt, hogy tartotta már magát cigánynak,de plusz demokrata, baloldali,piacpárti,kisebbségpárti,uniópárti,ugyanakkor hívő is,ha úgy adódik,egyszer egy ilyen alkalommal mondotta volt,hogy ő úgy hisz,hogy életéebn már többször bérmálkozott....Jó,hogy még azt nem tette hozzá,hogy minden nap reggel délben meg este ministrálni is szokott a pléhbános színe előtt...

kewcheg 2014.04.19. 17:42:12

@gyongyvir: büntetőjoggal foglalkozom, így hidd el hogy első kézből látom a saját két szememmel a következményeit a 75 százalékos ateizmusnak....

2014.04.19. 17:46:50

@kewcheg: Engedd meg, hogy bár nem vagyok járatos a szakmádban vitázzak. Amire utalsz, annak sok mindenhez van és lehet köze. Egy olyan ember, akinek legnagyobb (és egyetlen) gátja/bírája a saját lelkiismerete és tükörképe otthon - kellő iskolai végzettség és intelligencia mellett - tökéletesen megállja helyét az életben mindenféle vallás nélkül. ( A hit más.)

béla a görög (törölt) 2014.04.19. 17:50:40

@rozsé drazsé: nem kell sajnálni és szokj le arról hogy megmondd mi a tutitutituti... otthon anyunak/asszonynak mondd meg. ha hagyja. én meg majd eldöntöm mit csinálok - megyek vagy maradok.
(Nem mellesleg logikailag, hogy jön ide az országváltás?! az ateista mindenhol ateista. ha vallást akarnék felvenni itt is felvehetnék vagy 25 vallást. az meg hogy nagypofájú keresztényeknek és főleg a katolikusoknak nem tetszik, ha elküldik őket a francba, az meg legyen az ő bajuk. majd megszokják.)

aeidennis 2014.04.19. 17:51:53

Könnyen ki lehet deríteni hány ateista van ma Magyarországon. Mindenkinek nyilatkoznia kellene róla, és aki beikszeli, hogy ateista, annak onnantól kezdve Húsvét hétfőn (Karácsonykor, Pünkösdkor, Szent István ünnepén, Mindenszentekkor, Kiskarácsonykor) irány az iskola/munkahely. :)

Lovag Mihály 2014.04.19. 17:55:39

@gyongyvir: 2014.04.19. 17:08:56

nem hiba csúszott, hanem szabad akaratot adott, h szabadon tegyük le a jó vagy a rossz mellett a voksunkat.

béla a görög (törölt) 2014.04.19. 18:04:30

@aeidennis: szokj le arról, hogy mások vallási nézeteibe akarsz vájkálni. nincs olyan hogy nyilatkozni és kell vallásról. az az adó. ott fogadjunk nem loholsz az első sorban. :-)
Nem mellesleg logikailag megkérdezem, hogy aki akár ateista akár vallásos és a munkanap hogy függ össze? egy katolikus is tud dolgozni ünnepnap, fizikailag alkalmas rá. eltartani meg ne akarja már magát, azért mert van egy hobbija, hogy x nap templomba jár. - csak hogy lásd mekkora baromságokat beszélsz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.19. 18:06:47

@gyongyvir:

Nem csúszott hiba az ember létrehozásába.

béla a görög (törölt) 2014.04.19. 18:07:45

@aeidennis: Augusztus 20 meg az alkotmány ünnepe - ezt már valakivel lejátszottam egész az Alkotmány pontjaiig bezárólag.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.04.19. 18:10:46

@J.László: Több évezredes társadalmi nyomás eredménye, hogy az agyunkban van egy hely a magasabb szintű rendszerirányításnak is. Elég nehéz volt egy szem uralkodónak elhitetnie a távol lévő alattvalóival, hogy jogosan parancsolgat nekik. Nem elég a fizikai erejüket kordában tartani a katonasággal, az elméjükre is kell a gyeplő. Ezer és ezer évek óta adják át a vallások a fantazmagóriáikat.

El tudom képzelni, hogy milyen az, amikor egy ember összeroppan, és ilyenkor képzelt jó dolgokhoz menekül. Érthető reakció. Azonban hiába a sok vallásos ember, a sok jóság a képzeletben, valahogy a valóság ugyanúgy marad közönyös és brutális. Hol vannak azok az istenek? Az elmékben, sehol másutt.

Tranquillius 2014.04.19. 18:12:47

@béla a görög: Azzal ugye tisztában vagy, ha a Jóisten nem pihen meg azon a bizonyos teremtés utáni hetedik napon, és az egyház nem iktat be egyéb ünnepnapokat akkor heti hét napot kéne dolgoznod mint minden következetes ateistának? :)

kewcheg 2014.04.19. 18:15:27

@queensryche: Lehet hogy rosszul fogalmaztam a 75 százalékot illetően.Szóval pontosabban nem ennyi az ateista,hanem ennyi az,aki nagyjából leszarja, hogy van-e Isten,feltámadt-e Jézus stb? Kb. úgy áll hozzá a kérdéshez mint egy homelesshez az aluljáróban.csak aztán ne csodálkozzon,ha egyszer majd őfelé is ez lesz a hozzáállás.Az meg rossz duma, hogy mentesül az,aki nem is hallott az evangéliumról.Ez Magyarországon nem hihető,hiszen ezeréve keresztény országban élünk,tehát ezekről a dolgokról csak az nem vesz tudomást aki nem akar...

aeidennis 2014.04.19. 18:17:57

@béla a görög: Hogyne, meg fenyőünnep, meg tojásos nyúl ünnep, meg kenyérünnep meg télapó, meg forradalmi ifjúsági napok. :) Példátlaul nagyszerű és következetes az ateista hagyomány...

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 18:31:48

@aeidennis: aki meg más vallású minden egyéb ünnepnapot megtart

J.László 2014.04.19. 18:34:24

@Gamma Leonis:
Egyetértek veled. Ezt teszik az ateista ideológiák.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 18:34:45

@kewcheg: és ennek mi köze a büntetőjoghoz?

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 18:36:03

@kewcheg: najah, az átkosban is mennyire tolták a hittan oktatást

gébics · http://www.geebics.blog.hu 2014.04.19. 18:38:27

Jó írás! A húsvét a kereszténység legnagyobb ünnepe, hiszen ekkor ünnepeljük azt, ami a kereszténységben a legfontosabb: a feltámadást.
geebics.blog.hu/2014/04/19/nagyszombat_756#more6052981

panelburzsuj 2014.04.19. 18:42:46

@pingwin:
Nem tolták.

Ettől függetlenül azért nagyon-nagyon vaksi tapsifülesnek kellett lenni ahhoz, hogy még az "Ez meg mi?" kérdés se bukkanjon fel a nyuszibuksikban.

Ha máshol nem - hát a vallást kényszeresen és rendszeresen fikázó közoktatásban...

béla a görög (törölt) 2014.04.19. 18:48:31

@Tranquillius: miért kéne nekem 7/7-ben dolgoznom még másnak nem? logikailag nem értem. Azért mert ő azt mondja, hogy vallásos, katolikus, családos, apámfasza. szolidan megkérdem: ÉS ki a rossebb nem szarik rá torony magasról??? Nem foglak eltartani és mástól sem várom ezt el. Én meg alufólia hivő vagyok és azért nem dolgozom szombat meg vasárnap (régen csak vasárnap) azt ennyi. ha már mindenképp ideológiát akarsz, mert nem birsz nélküle élni.
én egyébként nyugodt szívvel dolgozom ünnepnap ha úgy alakul (még örülnek is neki) de legyen már a világ legtermészetesebb dolga, hogy akkor szabadnap/szabadság jár érte más napon/amikor én akarom. azt ennyi.
@aeidennis: augusztus 20 az az alkotmány ünnepe volt korábban is most is (a szent istván azt most pakolták be)
egyébként meg mi a franc baj van egy fenyőünneppel? ha most kekec akarok lenni egy a pogányoktól lopott napfordulós ünneppel amelyet más vallások is ünnepelnek beleértve a katkókat. magam részéről szeretem a stille nacht-ot hallgatni a fenyőfán. nyúlünnepen meg nagyot zabálni anyámnál - idén kimarad majd 2 hét múlva.
logikailag nem értem miért fetrengtek azon, hogy a XXI. században mikor már 4-5 generáció (kádárék előtt 2-3 generáció) óta nincs vallásos a családban (ahogy jogász se) viszont akad pár mérnöki, tudósi végzettségű megkérdezem, hogy most akkor mégis mi a fenét akarnak itt egyesek a vallással?
Ugyanolyan hagyománya van nálunk az ateizmusnak, mint nálatok a hitnek. Ennyi.
Emészd meg!

recommented 2014.04.19. 18:54:10

Hülyeség feszültséget kelteni, pláne húsvétkor. Ez ugyanúgy áll a nagypofájú keresztényekre és a nagypofájú ateistákra is, márpedig mindkettőből van éppen elég. És ők éppen a "normális" keresztények és "normális"ateisták életét nehezítik meg.

A hit mindenkinek magánügye, mindenkinek joga van hinni vagy éppen nem hinni, követni vagy éppen nem követni valamelyik vallást. Amihez nincs joga senkinek, az a másik ember kritizálása a hite vagy nem hite miatt.

Lehetett volna ez is jó cikk, vannak is szép részei, csak ne rejlene benne a keresztény (valószínűleg római katolikus) felsőbbrendűség tudata, hogy jobb, aki hisz, mint aki nem hisz. Van benne még egy kis elkárhozással fenyegetőzés, no meg egy kis húsvétkisajátítás. Ez utóbbi némiképp érthető, hiszen a húsvét a legfontosabb katolikus ünnep, de sajnos ez (és a karácsony sem) csak keresztény gyökerű.

Azt javaslom, legyünk türelmesek egymással, fogadjuk el egymás gyengeségeit, és hagyjuk, hogy ki-ki a maga módján élje meg az ünnepet. Húsvétkor ez a legkevesebb, amit tehetünk.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.04.19. 18:54:55

a keresztenyseg a fasorban sem volt meg, amikor ez mar unnep volt.
jellemzoen az angolszasz nyelvekben semmi koze jezushoz az unnep elnevezesenek.

amikor az addig keresztenyeket irto es uldozo romai birodalom rajott, hogy mekkora biznisz atultetni a hatalmat katonaibol vallasiba es "papa vagyok, nem er a nevem"-et csinalni a cezarbol, akkor atneveztek az addig is letezo unnepeket, hogy konnyebben megkajaltassak a plebsszel.

ugyanilyen vicc a karacsony is, hiszen jezus nem is decemberben szuletett...

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.04.19. 18:56:01

@J.László: Miféle ideológiákról beszélsz? Történelem órákon figyelve raktam össze az elméletemet a vallás szerepéről a régi korokban. 16 éves voltam.

Ideológia. A vallásoknak is van.
Ideák, vagyis gondolatok. Semmi más nem keresi a halhatatlanságot mint a fejünkben rejtőzködő információs halmaz, ami önjárónak hiszi magát, és meg van győződve az egyediségéről. Pedig a szerepe csak annyi, hogy megkönnyítse a hatalmas egyedszámú társadalmainkban az egyedek közti specializálódást, kapcsolattartást, információáramlást. Fontos, amíg élünk. Amikor halunk, elvész. Betöltötte a feladatát.

Szélmalomharc a gondolatok csatája. Részemről befejeztem. Semmit sem jelentenek nekem a vallásos fantazmagóriák. Ennyi erővel Szürke Gandalf vagy Ozirisz feltámadását is ünnepelhetném. Jelképek mind; gondolatok. Halhatatlanok lennének? Mi sem vagyunk azok, de még a csillagok sem.

MAC-Ka 2014.04.19. 19:17:27

@rozsé drazsé: Barátom, neked pedig ak a kereszténység lényegéről valószínűleg nem sok fogalmad van. Akármennyire is tartanád magad egyébként vallásosnak. (nem hiszem hogy valójában az lennél, talán inkább azon hamis próféták követője)
"Végiggondolatlan gondolatok", meg "szocintern" meg "neoliberális" ...hát persze.
Majd ha tudsz (a számodra !) szitoknak, a másik ember becsmérlésére szánt szavak nélkül, személyeskedés nélkül kommunikálni, akkor beszélgessünk. Addig javaslom tanulmányozd inkább a Bibliát. Hidd el, megéri :)

a kormány embere 2014.04.19. 19:21:07

"De legyintse meg csak egy picit Isten ujja bármely nagypofájú ateistát, már borul is le a kereszt előtt."
De legyintsen meg a fogfájás,rögtön nem a kereszt előtt térdelsz,te seggfej.

==T== 2014.04.19. 19:25:34

@brumeszkosz:

1 - miből gondolod, hogy ártatlanok? (eredendő bűn)

2 - ha meghalnak, csak a földi életük ér véget.

3 - a katolikusok szerint mindenki a saját sorsának kovácsa, ezért tud Isten megítélni minket a legvégén.

4 - elmehetsz te az anyukád picsájába.

2014.04.19. 19:29:09

Tavasz van, minden zöldül, éled. B a sz nak a nyulak...
Ezt ünnepeljük.

Én a keresztény maszlagot meghagyom másnak!

==T== 2014.04.19. 19:32:26

@gyongyvir: az ún. ateisták döntő többsége nem tudatosan ateista, hanem simán üres a lelke/feje.

@béla a görög: melyik felét?

@gaborf: valóban, ugyanakkor vélhetően üdvözülni sem fognak.

@recommented: hát ugye ha egy keresztény nem hinne saját hitének mindenek fölöttiségében, akkor nem is lenne keresztény. Jézus - ahogy fentebb idézték is - ugyanis elég egyértelműen fogalmaz.

És az Egyház-at sem véletlenül hívják Egyháznak.

Az utolsó bekezdésed rendben van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.04.19. 19:38:36

@==T==:

"És az Egyház-at sem véletlenül hívják Egyháznak."

Ez azért némiképp esetleges. Pl. angolul és németül az egyházat ugyanaz a "templom" szó jelöli (church ill. Kirche). Ettől függetlenül a magyar szó szépen kifejezi a lényeget.

egysmás 2014.04.19. 19:43:16

Mindenki álljon le!

MEGVAN A TEST!

_atya_ 2014.04.19. 19:48:17

Baromság. Isten nincs.

70vr70 2014.04.19. 19:51:57

@kewcheg: "büntetőjoggal foglalkozom, így hidd el hogy első kézből látom a saját két szememmel a következményeit a 75 százalékos ateizmusnak"

Egészen pontosan mit szeretnél mondani ezzel? Talán ismersz adatokat arról, hogy a bűnözők milyen arányban vallásosak? Az az adat is rendelkezésedre áll, hogy a lakosság hány százaléka vallásos, és ezt a két értéket összevetve azt látod, hogy a vallásosok között kisebb a bűnözés előfordulása?
Esetleg olyan ismereteid vannak-e, hogy a köztudottan erősen vallásosnak számító USA, vagy a mediterrán országokban jóval alacsonyabb lenne a bűnözés aránya, mint itt nálunk a sötét szívű ateisták országában?

Szerintem éljünk újra a középkorban, akkor bezzeg mindenki mélyen hitt. Csodás, szelíd volt akkoriban a világ a sok melegszívű, erkölcsös embernek köszönhetően.

béla a görög (törölt) 2014.04.19. 19:53:19

@Én a blogger: ez politikailag kellően korrekt magyarázat. logikailag azért tőled is megkérdem, hogy ahol nincs 4 évszak és például a nyulakat is megették és mondjuk a hódok basznak (amíg meg nem eszik őket is :-)) ott is lehet-e húsvétot ünnepelni? :-))) de ez már tényleg csak költői kérdés volt.
----
Egyezzünk ki abban, hogy napforduló volt és egy sor élőlény jól érzi magát. Ezt meg kell ünnepelni! :)

incze 2014.04.19. 20:03:59

"De legyintse meg csak egy picit Isten ujja bármely nagypofájú ateistát, már borul is le a kereszt előtt."

bogaram, szerinted hány vallásos ember van a földön, és abból hány keresztény? vajon hány bajba került ember borul le a kereszt előtt?

közelebbről meg, ha jól értem, arra a fantasztikus fölfedezésre jutottál, hogy ha csapás éri, sok ember összeroppan. ez egy elég fontos fölismerés, innen továbblépve azt is meg fogod tapasztalni, hogy az ateisták is esznek, isznak, szeretnek, bagzanak, és fölfordulnak, pünktlicht, mint a sokféle krisztusisták.

calamites 2014.04.19. 20:31:09

Hülye blogger elegem van belőle.

fairlane 2014.04.19. 20:43:58

Hát ha van valami, ami a vallás és a hit ellen szól, akkor pont a blogger és az itt megszólaló hívők stílusa, hozzáállása és vallási intoleranciája.

bela 2014.04.19. 20:48:34

Nagyon jó írás, és még jobb kommentek. A "miért van ennyi nyomorúság a világban, ha Isten tényleg jó?"; "miért irtották ki a hívők a fél világot?"; "nem is áprilisban támadt fel Jézus"; és hasonló problémázások arra valók, hogy elfedjék a lényeget azok elől, akik majd el fognak veszni.

Ezeken az (ál)intellektuális gumicsontokon nagyon sokáig el lehet lenni, aztán hipp-hopp eltelik egy élet, és az ember túl későn látja meg, hogy valójában meddig ér a kaka...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.04.19. 20:54:49

@bela:

"miért van ennyi nyomorúság a világban, ha Isten tényleg jó?"

Ha akár csak egyetlen misén vagy istentiszteleten részt vett volna, akkor tudná a választ.

Orván Biktor 2014.04.19. 21:21:51

Még jó, hogy a húsvétnak annyi köze van a kereszténységhez, hogy átnevezte a pogány termékenységi ünnepet (más néven tavaszi nap éj egyenlőség ugye). Hasonlóan a karácsonyhoz.

bela 2014.04.19. 21:27:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Valószínűleg nem értetted meg, amit írtam.

R.-né Kerrigan Sára 2014.04.19. 21:41:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

tessék már megosztani velünk, tudatlanokkal is a választ!

Hozzáteszem, nem egy istentiszteleten voltam már. nevetséges parasztvakítás, az van. de válasz, az rohadtul nincs.

mondjuk a vallásos elmeroggyantak nem is igénylik a választ, mert csak egy irányba tudnak gondolkodni: ha valami jó történik: áldjátok az Urat! ha valami rossz: Isten útjai kifürkészhetetlenek, tehát áldjátok az Urat!

hát LOL!!!!

bela 2014.04.19. 21:50:44

A nyusziszemű kisgyereknek mondom, hogy attól, hogy egy istentisztelet mondanivalója nem jön át (neked), az esetleg csak azért van, mert olyan egyszerű vagy, mint egy sárga bögre.

porthosz 2014.04.19. 21:55:07

Azért minden hivő kereszténynek gratulálni tudok ahhoz hogy egy vérengzős tömeggyilkos istenhez imádkozik.

Multkor egy fickó kiszámolta a ti nagy szent bibiliátok alapján hogy ez a nagy jóságos isten akihez olyan buzgón imádkoztok, hány embert gyilkolt meg pusztán csak kedvtelésből.
Ha százalékban vesszük (az emberiség hány százalékát ölte meg), akkor Hitler meg Sztálin a kanyarban sincs ehhez a tömeggyilkoshoz képest.

Igazán elgondolkoztató hogy a nagy gonosz lucifer gyakorlatilag senki nem bántott a biblia alapján, ellenben a nagy jóságos isten minden második héten kiirtott egy várost, félévente egyszer meg a fél (vagy egész) világot (pl. özönviz).

Mondjuk engem ez csak azért nem zavar túlzottan, mert az egész biblia nem több mint egy szarul megírt gyürük ura (ti: az logikusabban van felépítve).

unionista (törölt) 2014.04.19. 21:56:54

@bela:
de lehet, hogy egyesek már tisztában vannak ezekkel. nem kíváncsiak a papokra. az én családomban van lelkész. nem is kis beosztásban. a legnagyobb szélhámos. komplett idiótának tartja a hívőket. csak hát erre is van igény ugye. és könnyebb prédikálni, mint krumplit kapálni. és nagyon szépen prédikál. nemrég volt 70 éves az öreg. nyugdíjba vonult. unta már az egészet. de egy kibaszott nagy lakomát csapott. lehet, hogy a pokolra kerül persze. de az is lehet, hogy az isten megbocsát neki. és a hiszékeny híveit küldi oda.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.04.19. 21:57:24

@bela: Légy nyugodt, megértettem.

@R.-né Kerrigan Sára:

"nevetséges parasztvakítás"
"a vallásos elmeroggyantak"
"tessék már megosztani velünk, tudatlanokkal is a választ! "

Ilyen lekezelő stílus, mint a tiéd, nem méltó válaszra.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.04.19. 21:59:22

Valaki eldönthetné végre, hogy Isten van, Allah, Manitou vagy mi. Kicsit kezd zavarossá válni a történet.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.04.19. 22:01:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem hinném, hogy egy birkától várna választ.

@porthosz: ez tetszik. :)
Bár szerintem nem is igazán az ő istenük gyilkolt, hanem a keresztényi szeretet nevében cselekvő papok és alattvalóik.

unionista (törölt) 2014.04.19. 22:02:44

@kewcheg:
te összekevered az egyházat és a vallást. a kettőnek nem sok köze van egymáshoz. az egyik az őszinte, naiv hit, a másik meg az, hogy neked egy kótyagos öregúr hetenkint megmondja, hogy mit üzen az úr.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.04.19. 22:06:06

@álfirkász:

"nem hinném, hogy egy birkától várna választ."

Egyetértek, ezért is jól tetted, hogy nem válaszoltál neki.

unionista (törölt) 2014.04.19. 22:06:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
a hitnek és az egyháznak mi köze van egymáshoz? a jézus sztoriból hogy következik, hogy rómába kell egy istencsászár? mégis hogy tetszik ezt összeegyeztetni a bibliával? azért itt mégis csak van egy kis ellentmondás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.04.19. 22:14:57

@unionista: Olvasd el figyelmesen az Újszövetséget. Ha mégsem érted meg, akkor a hiba a te készülékedben van.

N.B.: A megértéshez nem kell hívőnek lenned.

bela 2014.04.19. 22:25:13

@porthosz: "Azért minden hivő kereszténynek gratulálni tudok ahhoz hogy egy vérengzős tömeggyilkos istenhez imádkozik."

Mi ezzel a problémád? Hogy ellentmondásban van a fejedben lévő "jóisten" képpel? Van egy rossz hírem: az ítélet napján sanszos, hogy ezeknél még több megy örök kárhozatra.

bigmax 2014.04.19. 22:27:31

"Elegem van a hit nélküli húsvétból..."
Látod ennyit ér a hited és a mindenhatód ,hogy még egy ilyen piti dolgot se tudtok megoldani......haszontalan úr és haszontalan szolgája.

rasztaszív 2014.04.19. 22:37:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ismerkedj a kumrani tekercsekkel.ha mégsem érted meg,hogy valami nem stimmel az újszövetségetekkel,akkor a hiba a te készülékedben van.

tass-tass 2014.04.19. 22:39:56

Gyerkőcöm a minap azzal jött haza a suliból, hogy így Isten, úgy Jézus, hit miegymás. Erkölcstanra írattuk be, de az iskola nem átallotta beengedni valamelyik egyház képviselőit az osztályukba előadást tartani és kiadványokat osztogatni. Persze Isten létezését és kapcsolatát Jézussal tényként mutatták be, meg sem említve, hogy a történet igazságtartalma csupán hit kérdése. Azóta a hitközösség kialakulásáról, a hívővé válásról a következő tanmeséket olvasom a gyerkőcnek:

Kacor király (vision.vein.hu/~woodpaul/diploma/mesek/kacor_kiraly.html):

"Ki légyen az úr?

“Ahá! – gondolja magában a macska. – Úgy látszik, fél tőlem.”

Mindjárt nekibátorodott, s mondotta is nagy büszkén:

– Mit, hát te nem ismersz engem? Tudd meg, hogy én Kacor király vagyok. Nincs az az állat, aki ne félne éntőlem."

és minden állat elhitte

Csipike a gonosz törpe (mek.oszk.hu/02500/02507/02507.htm#8)

"...Csipikének iszonyú ötlete támadt.

- Tudd meg, hogy véged - jelentette ki ünnepélyesen. - Elintéz téged az én barátom!

A béka bizonytalanul pillantott rá.

- Az ki?

- A Rettenetes Réz Úr, ha tudni akarod! Amíg hármat számolok, itt is lesz. Egy...

Kecskebéka a kettőt se várta meg. Nem tudta ugyan, ki az a Rettenetes Réz Úr, de azt hitte, valami gólyaféle lehet."

és minden állat elhitte

A biblia alaptörténete is kb. annyi, hogy volt egy ács, aki 30 éves korában azt mondta Ő Isten fia, aki csuda dolgokra képes.

És sokan elhitték...

Egyszóval a bibliát is nyugodtan a mesekönyvek közé lehet tenni, hiszen Jézus történetét is emberek írták meg. Mint a Mikulást, a Húsvéti nyuszit, a Fogtündért, stb-stb.
Szép, tanulságos mesék.

gyongyvir 2014.04.19. 22:47:57

@==T==: Senki ne higgye azt, hogy az ateisták feje üres.
Én a neveltetésem révén úgy érzem, hogy tudok értelmes emberként élni és viselkedni, nincs szükségem hozzá fentebb hatalomhoz.
Magam is el tudom dönteni, mi a helyes és mi nem. És tapasztaltam, hogy előbb nyújtok segítő kezet, mint egy keresztény...
Még egyszer hangsúlyoznám, hogy szerintem a vallásszabadság az ateistákat is megilleti, és ez a cikk undorító.

unionista (törölt) 2014.04.19. 22:53:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
ha nincsenek érvek, akkor a hentesnél is ezt tetszik mondani?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.04.19. 23:05:05

@unionista: Megadtam, hol található a magyarázat. Olvasd el újra, figyelmesen az Újszövetséget. Ha még mindig nem találtad meg a választ a kérdésedre, akkor írj és elmagyarázom neked. De előbb újra olvasd el, mert ha a megértés érdekében ezt a fáradságot sem veszed magadnak, akkor én sem veszem magamnak a fáradságot, hogy neled elmagyarázzam.

"ha nincsenek érvek, akkor a hentesnél is ezt tetszik mondani?"

A hentesnél fizetek, nem érvelek.

béla a görög (törölt) 2014.04.19. 23:05:33

@álfirkász:
Isten=Allah=Manitou=többistenhit(isten1,isten2,...isten n) == Schrödinger macskája

Vitez Belizar · http://agoraanomalia.blog.hu/ 2014.04.19. 23:39:50

A húsvéthoz kötődő kultuszok és népszokások sokkal ősibbek, mint a kereszténység (ahogy ezt szinte az összes keresztény ünnepre el lehet mondani). Így, ennek a bejegyzésnek semmi értelme. Emellett mindenki abban hisz, amiben akar, de senki se foglalkozzon mások hitével, vagy éppen nem hitével - ha ezt az egyszerű szabályt betartanák az emberek, a világ sokkal élhetőbb és szabadabb lenne!

R.-né Kerrigan Sára 2014.04.19. 23:44:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

ön ékes példája azoknak, akikre gondoltam. az egysíkú fanatikusoknak.

mert pl. érdekes módon a poszt lekezelő stílusa, az nem probléma. az enyém, az igen.

és az milyen érv már, hogy olvassuk az újszövetséget, abban benne van a válasz?? bakker. ez igen. Szerintem meg a Batman képregényben van a válasz, és aki nem látja, az ostoba!

és még mielőtt bárki azzal jönne, hogy Batman nem létezik, csak jelzem, hogy többször is lefilmezték!!!! van bizonyíték!

vallásos degeneráltak, te jó ég.

wirth6 2014.04.19. 23:45:48

@zerohu: "Akik megis hinni kezdenek nehez helyzetben, mert azt gondoljak hogy usem vesztenek vele semmit, azoknak erdemes megnezni ezt a videot"

És ha ateaista marad, nem pont ugyan ez történt volna vele?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.04.20. 00:03:41

@R.-né Kerrigan Sára:

"érdekes módon a poszt lekezelő stílusa, az nem probléma. az enyém, az igen."

A posztoló célja a minél több kattintás elérése, ennek érdekében hoz stiláris és tematikus döntéseket. Képzeld csak el, milyen nehéz lehet neki újabb és újabb témákat találni, amikből már elege van. A legutolsó témája biztos az lesz, hogy elege van az új témák kereséséből. :)

De a te lekezelő stílusodat semmi nem menti.

"és az milyen érv már, hogy olvassuk az újszövetséget, abban benne van a válasz?? "

Ez nem érv, hanem ténymegállapítás. A megértéshez nem kell hívővé válnod. Az ilyen-olyan vallások kutatói, tanulmányozói is képesek megérteni az adott vallás tanítását anélkül, hogy hívőivé válnának. Ha van egy kis eszed, te is képes vagy rá.

Persze ha csak a hívőket fikázni jöttél ide, akkor eleve nem célod a megértés. Én meg nem fogom magamat azzal fárasztani, hogy neked érveljek.

R.-né Kerrigan Sára 2014.04.20. 00:11:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

beszarás, egy lekezelő posztra nem lehet lekezelő kommentet írni. ma is tanultam valamit.

és nem, nem ténymegállapítás. a ténymegállapítás az lenne, hogy a válasz az újszövetség xy részében található, és ilyen meg ilyen bizonyítékok támasztják alá.

de ilyen persze nincs, és jön a szar duma, hogy nem méltóztatsz magad fárasztani.

és pont ez a bajom a hívőkkel: KONKRÉTUMOT még nem hallottam soha egyiktől se. tessenek már letenni a bizonyítékot az asztalra, kérném szépen!

bela 2014.04.20. 00:33:18

Szerintem ott lehet a félreértés, hogy azt hiszed, a hívők változást várnak tőled. De nekem pl. teljesen jó vagy így.

szanalmas 2014.04.20. 01:30:34

Csak remélni tudom, hogy nincs túlvilág, meg feltámadás, meg menny és pokol, mert nem bírnék ennyi elmeháborodott lélekkel egy légtérben tartózkodni az örökkévalóságig, bazmeg.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.04.20. 07:57:18

@R.-né Kerrigan Sára:

"de ilyen persze nincs, és jön a szar duma, hogy nem méltóztatsz magad fárasztani. "

A te dumád szar. Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten:

"vallásos degeneráltak, te jó ég."
"a vallásos elmeroggyantak"
"ön ékes példája azoknak, akikre gondoltam. az egysíkú fanatikusoknak"

Én mindeddig tisztességes hangon írtam neked, te ellenben a fentieket írtad válaszul. Van még bőr a képeden elvárni, hogy fárasszam magam a neekd írandó válasszal?

Még viccnek is rossz. Innentől ignore.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.20. 11:58:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 'Képzeld csak el, milyen nehéz lehet neki újabb és újabb témákat találni, amikből már elege van.'

lol

akkor nem írjon

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.20. 12:00:40

@Vitez Belizar: így van, csak az egyház be akarta őket kebelezni nehogy a hatalmukat valaki is megkérdőjelezze

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.20. 12:03:08

@unionista: azért ne felejtsd, hogy a bosszú az ővé

mondjuk nem feltétlenül gyilkolás

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.20. 12:08:01

@bela: ez is milyen jó keresztényi hozzáállás, ő nem látja, amit kéne, mi meg röhögünk raja, hogy megszívja

őszinte gratulációm

_atya_ 2014.04.20. 12:40:49

@béla a görög:
hogy jön ide schrödinger macskája?
egyszerűen elképesztő, mennyire buta ez a vallásos népség, felfordul a gyomrom.
ja igen, szándékosan trollkodok, a faszom tele van már ezzel a sok hülye szektás barommal.

SimonGábor 2014.04.20. 20:25:16

A Bíblia szép mese, csak kissé véres.
süti beállítások módosítása