HTML

Kövess minket Facebookon!



 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Elegem van...

Címkék

áder (1) adminisztráció (4) adó (4) adós (10) ajándék (1) albérlet (1) Alföldi (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatkert (1) alvás (2) Angelina (1) arab (1) árak (1) atom (1) Auchan (2) autó (2) Balaton (2) baleset (3) balog (1) baloldal (79) bank (34) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (3) becsapás (114) behajtás (4) Belgium (1) Bernanke (1) beruházás (1) bevándorló (7) bicikli (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (128) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) bkv (4) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (1) Budapest (3) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) burger king (1) busz (4) bútor (1) cég (1) cigány (1) cipő (2) coca-cola (1) család (10) Csányi (1) csend (2) csirke (2) dal (1) Darwin-díj (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) dollár (2) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (3) egészségügy (1) egyetem (3) egyház (4) egymást tapossák (1) elektronika (1) életérzés (125) életmód (13) elnök (55) ének (4) énekes (3) esküvő (4) étel (7) étrend (1) étterem (4) EU (68) euró (3) európa (91) fagy (1) fagyi (1) fagylaltozó (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) férfiak (5) festészet (1) fidesz (12) film (4) fizetés (1) FKF (1) foci (13) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (1) forradalom (1) főzés (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (2) generáció (3) glamour (1) gól (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (35) Habony (1) háború (4) Habsburg (2) hal (1) halál (4) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) híradó (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (47) hús (1) húsvét (4) idegesítő (49) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) IKEA (1) IMF (1) ingatlan (4) integráció (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (1) jellem (1) jobboldal (106) jog (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (3) karrier (4) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kína (1) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (1) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (137) környezetvédelem (1) korrupció (6) kövér (2) közigazatás (1) közlekedés (5) köztársasági (8) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (4) lakodalom (2) lázár (27) lemondás (5) locsolkodás (1) London (1) lopás (7) lottó (1) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (190) márka (1) Matolcsy (33) mcdonalds (3) megasztár (1) megtévesztés (77) meleg (1) melegjogok (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (1) miniszter (1) minisztérium (39) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (4) munkatárs (2) műsor (1) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (5) népszavazás (2) nők (5) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (2) nyugdíjas (2) nyúl (1) offshore (2) oktatás (5) olimpia (2) olvasás (2) önkormányzat (1) őr (1) óra (1) orbán (133) orosz (1) Oroszország (10) orvos (1) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) párt (85) pénz (139) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (1) politika (173) posta (1) Pride (1) puccs (1) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) regény (1) rejtő (1) reklám (2) rendőrség (5) riasztó (1) rogán (6) rokonok (4) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sorozat (1) sorsolás (2) spórolás (1) sport (4) stadion (2) strand (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) Széll Kálmán tér (1) SZÉP-kártya (1) szex (1) színész (1) színház (1) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (2) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (3) test (1) tippmix (1) tisztesség (60) tisztség (12) tölcsér (1) törlesztőrészlet (4) török (2) Törökország (1) történelem (95) törvény (1) Trianon (1) trónörökös (2) tücsök (1) tv (4) ügyvéd (3) újság (3) újságírás (2) újszülött (1) ünnep (6) uralkodó (3) USA (13) utazás (6) utca (1) üzlet (1) vacsora (1) vadászat (3) választás (32) vallás (8) várakozás (1) város (1) vásárlás (18) vásárló (10) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) villamos (5) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (8) zenekar (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (8) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a dízel diliből

2018.03.18. 20:10 Elegem Van

Környezetemben egyre nagyobb a pánik a dízelautókkal rendelkezők között. Van olyan, aki el akarja adni tökéletes állapotú kocsiját, mert sokat jár külföldre, és attól fél, hogy egy sor városba nem fogják beengedni. A másik a zuhanó dízelautóáraktól parázik, ezért gyorsan megszabadulna tőle (ezzel maga is hozzájárul az áreséshez). A harmadik csak úgy, az általános megítélés miatt érzi rosszul magát, mert dízelautója van. Tarlós úr által belengetett budapesti kitiltás lehetősége tovább nyomasztja az autós társadalom eme boldogtalan részét. Autónepper honfitársaim viszont üzletet látnak a változtatásban, több tízezer uraságtól levetett dízel behozatalát tervezik. Ha rajtuk áll, Propaganda Balázs diadalmasan tudósíthat arról, hogy a magyar gazdaság kiváló teljesítménye miatt a közmunkások bömbikkel járnak felvenni a munkát. Tehát meg lehet élni negyvenhétezer forintból, és lopni sincs idő. Magam szokás szerint nem értem a problémát, és az egész hisztit kapitális baromságnak tartom.

A dízelautók elleni szent hadjárat pár éve kezdődött, amikor egy német autógyárat csuklóztattak az amcsi hatóságok valami CO2-kibocsátásra vonatkozó hülye előírás kijátszása miatt. Nagyon nagy marhának kellett annak lennie, aki nem látta át, hogy valójában konkurenciaharc van a háttérben. Persze a germánok azonnal összecsapták a bokájukat és szokásuk szerint rohantak a jó fiúk tornasorának élére. Elismertek mindent, és külön importáltak pár ezer tonna hamut a világ minden tájáról, hogy a fejükre szórhassák. (Nekik már nincs hamujuk a környezetvédelmi előírásaik miatt.) Aztán - micsoda meglepi - kiderült, hogy amerikai és japán autógyártók ugyanúgy manipuláltak a CO2-kibocsátással. Csak őket nem érdekli. Mit is várhatunk egy olyan országtól, amely a fegyvertartás XVIII-XIX. századi alkotmányos jogának biztosítása érdekében járulékos veszteségként leír néhány száz iskolást évente? Ha az nem zavarja őket, majd pont a CO2 miatt kapnak idegzsábát és veszítenek el munkahelyeket. A japcsik dettó érdektelenséget mutattak, legfeljebb eladják dízelautóikat a feltörekvő Ázsiában, ahol nincsenek ilyen pipifaxos előírások. De a stréber fritzek! Azok, igen! Megint kihúzták a hülyeség bőségszarujából a Willkommenskulturt újratöltve! Városaik egymás után tiltják be a dízelautók használatát.

És most képzeljük magunkat a német kispolgár Herr Müller helyébe. Pár éve lecserélte autóját és mivel takarékos német ember, a valamivel olcsóbb fenntartású dízel mellett döntött. Természetesen német gyártású autót vett, no, nem azért mert nacionalista - az egy eukonform németnél kizárt -, hanem mert a német autók megbízhatóbbak. (Csak ezért, na. Meg milyen hülyén nézne ki egy teuton az ostoba bleu-knek gyártott citroenben.) Herr Müller még büszke is lehetett magára, mert munkát adott egy csomó német és európai (magyar, lengyel, spanyol) embernek, akik az ő autóját elkészítették. (Herr Müllernek van némi lelkiismeret-furdalása, amiért az eritreaiakból, pastukból, arabokból álló szír agysebészeknek és informatikusoknak nem tudott vásárlásával munkát biztosítani, mert ők túlképzettek az összeszerelő üzemekben végzett munkához.) Vásárlásakor lerótt egy rakás adót, illetéket, amelyből a szövetségi és tartományi intézményeket finanszírozzák, bizonyára szeretett városának is csurrant belőle. Aztán megkötötte biztosítását, mert akkurátus kispolgárként gondol mindenre, ezzel szintén munkát adott biztosítója dolgozóinak. Végül a szalonból hazafelé gurulva megtankolta szerzeményét finom dízellel kifizetve a jövedéki adót. Hajtotta a verdát pár évig boldogan. Erre most azt mondja neki saját városa - és még egy sor másik -, hogy ide nem jöhet be a kocsijával, mert valami betarthatatlan környezetvédelmi zagyvaságnak nem felel meg autója. Ne menjen fel a pumpa Herr Müllerben, midőn a német jogállam lebontását a saját bőrén érzi? Herr Müller nem egy afgán dílertől vette a kocsiját egy kapu alatt, hanem törvénytisztelő polgárként. Most meg azt mondják neki, hogy legfeljebb tyúkketrecként használhatja, gépkocsiként nem, így euroezrekben mérhető kárt kell benyelnie. Osztán milyen érdekes, hogy csak rá vonatkozik a kitiltás, a füstöt okádó teherszállítókra nem, mert az áruellátás biztonsága nem veszélyeztethető.

Szalad Herr Müller a bíróságra segítségért, mert a jogállam tisztelete kultúrájának része. Megtanulta. Példákon keresztül. Egyik ilyen történet szerint Nagy Frigyes a kőkemény porosz király sétálgatott Potsdam környékén, amikor megtetszett neki egy szép hely. Megkérdezte kié. Kiderült, hogy a potsdami molnáré. Ajánlatot tett neki a vételre. (Nem elkobozta, hanem meg akarta venni.) A molnár makacskodott, nem adta el. Frigyes begurult, megfenyegette a molnárt, hogy elveszi tőle. Erre a molnár felemelte ujját, és feddőn azt mondta uralkodójának: Azt nem lehet, mert nem engedi a bíró! Frigyes elállt a vételtől. A német polgár hisz jogrendjében, mert súlyos történelmi tapasztalata, hogy ha elhagyja a jog talaját, akkor rémségekkel, szenvedéssel teli ingoványra lép. A Szövetségi Közigazgatási Bíróság azonban a jogbiztonság helyett a humbugra alapozott kitiltásra voksolt. Herr Müller tanácstalanul néz ki buksi fejéből. Hogyan tovább? Ma valami környezetvédelmi okosságnak látszó indokkal korlátozzák a tulajdonát, holnap egy másikkal? Ma a törvényesen vásárolt kocsiját nem használhatja, holnap a lakását veszik el valami lózungra hivatkozva? Agyrém.

elektromos_auto.jpg

Már most mondom Herr Müllernek, hogy tíz év múlva ne nézegesse városa légszennyezettségi adatait, mert nem valószínű, hogy szignifikáns csökkenést fog látni. Csak akkor már senki sem emlékszik a mai ígéretekre. Addig viszont piacot teremtenek az elektromos meghajtású autóknak. Amelyek most még döcögve indulnak mivel órákig tart tankolásuk, akciórádiuszuk sokkal kisebb mint a dízel meghajtásuké stb. Globális szinten pedig az előállított villamosenergia sem környezetbarátabb, ám most ez a trendi. A helyzet tehát az, hogy Herr Müllert jól kiszámítható üzleti megfontolásból aljasul felültetik, amely neki sok pénzébe kerül, a jogállam pedig nem védi meg.

Mondhatnánk, hogy a fritzek dolga, ha nekik így jó, hát csinálják. Csak a németek hülyesége nem marad meg határaikon belül, mert az egységesülő Európában a vezető hatalom döntései - helyesek vagy nem - végigszáguldanak az Unióban. Szegény dízeles barátaim ennek a döntésnek a negatív hatásait érzékelik vagyonuk csökkenésével, amely miatt elegük van a németek dízel dilijéből.

Ha tetszett a bejegyzés, kérjük, oszd meg Facebookon, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönjük!

Kövess minket Facebookon!


5 komment

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

http://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr5513726540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mattrica 2018.03.18. 22:10:47

No comment, minden szava igaz!

Idióták!

dreia 2018.03.18. 22:28:16

Mindenféle személyautó használatát korlátozni kellene. Nekem meg abból van elegem, hogy gyalogosként és kerékpárosként nem tudok közel sem tiszta levegőt szívni. Annyira általános már a lustaság, hogy egy megállót vagy egy emeletet képtelenek gyalogolni az emberek, kínszenvedésnek élik meg a mozgást, egyre csak dagag, folyik el mindenki és szennyezi egyre jobban a földet.

zord íjász · http://zordidok.blog.hu 2018.03.19. 07:31:36

"...A dízelautók elleni szent hadjárat pár éve kezdődött, amikor egy német autógyárat csuklóztattak az amcsi hatóságok valami CO2-kibocsátásra vonatkozó hülye előírás kijátszása miatt. Nagyon nagy marhának kellett annak lennie, aki nem látta át, hogy valójában konkurenciaharc van a háttérben...."

1. Konkurenciaharc van a háttérben? Igen, biztos lehet benne bárki, hogy van konkurenciaharc a háttérben.
2. Csak konkurenciaharc mozgatja a szálakat? Nem, nem csak az. A világ minden autógyártója nyit az új technológiák felé, mert a piacról élnek, és változnak a fogyasztói szokások, elvárások, a környezettudatosság pedig -annak minden ellentmondásosságával együtt- a civilizált világban nem maszlag.
3. Valóban csak néhány évvel ezelőtt kezdődött a dízelautók elleni hadjárat? Egy nagy lófaszt. Párizs mellett tucatnyi példát találni erre. Már 15-20 évvel ezelőtte is mérték azt az egészségügyi kockázatot, amit a dízelautók jelentenek, csak mostanra gyorsult fel a rákkutatással összefüggő vizsgálata.

zordidok.blog.hu/2017/05/10/a_zold_oklu

Európa meg fog változni, és a dízelautókat ki fogják szorítani mindenhonnan, szép lassan, nem egyenlő ütemben és nem egyszerre, de végül teljesen. A valódi problémát az jelentené, az jelentheti csak, ha a városokat sújtó egészségügyi ártalmak csökkenését mindössze a dízel autók kitiltásától várná bárki, vagy csak arra helyezné a hangsúlyt. El lehet olvasni a linken, hogy Párizs környezettudatos szemléletű átalakítása milyen hosszú ideje tart (40 éve !! minimum, az első komolyabb, mélyebb hatású környezetvédelmi itézkedések óta) és milyen sokrétű intézkedéscsomagot tartalmaz, amelynek csak az egyik eleme a dízelautók tervezett kitiltása a fővárosból, de amelyet már Hidalgo megválasztása előtt is terveztek. Hidalgo alatt viszont radikálisan felgyorsultak ezek az események, Egyre több intézkedét hoznak, módosítják a szabályozásokat, Párizs zöldül, a szó minden értelmében, és ez egy harc. Amennyire létezik és erős az autóskonkurencia nyomása az egyik oldalról, annyira létezik a dízel-lobby nyomása/védekezése a másikról. Nekik semmibe sem kerül a te tüdőrákod, ők könnyen együtt tudnak élni azzal a tudattal, hogy te minden-nap mérgezed magad, amíg dől a lóvé a kasszájukba. És ebben nincs különbség az autógyártók között, legyen benzines vagy dízel. De ez utóbbi még rátesz egy lapáttal.

mojszipupi 2018.03.19. 11:05:55

Maximálisan egyetértek a hisztériával, nem lennék meglepve ha Musk állna a kirobbantó szerepében...
Az is tény ugyanakkor, hogy nem tartották be a gyártók a határértékeket. Ami elképesztően felháborító az az, hogy a gyártók hibáját a fogyasztóval fizettetnék meg! És tegyük hozzá, hogy a német kormány felelősei tisztában voltak a csalással, de a német autóipar mindenek felett ugye. Döbbenet, hogy nem őket kötelezik megoldásra, hanem azt mondják dobd ki az autódat, aminek technológiáját évtizedek óta fejlesztik. Komolyan elhiszi valaki, hogy miközben a Marsra tervezünk menni, egy szaros dízelt nem lehet minimális környezetrombolóra megépíteni?
Tegyük hozzá kellenek az emberek is, akik felültek a hangulatkelésre.

hdnctrl 2018.04.06. 19:51:33

Aha! Meg szarjál a hülye EU hisztijeire, vegyél azbesztet Kínából!