HTML

Kövess minket Facebookon!



 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Elegem van...

Címkék

áder (1) adminisztráció (4) adó (4) adós (10) ajándék (1) albérlet (1) Alföldi (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatkert (1) alvás (2) Angelina (1) arab (1) árak (1) atom (1) Auchan (2) autó (2) Balaton (2) baleset (3) balog (1) baloldal (78) bank (33) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (3) becsapás (111) behajtás (4) Belgium (1) Bernanke (1) beruházás (1) bevándorló (7) bicikli (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (125) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) bkv (4) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (1) Budapest (3) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) burger king (1) busz (4) bútor (1) cég (1) cigány (1) cipő (2) coca-cola (1) család (10) Csányi (1) csend (2) csirke (2) dal (1) Darwin-díj (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) dollár (2) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (2) egyetem (3) egyház (4) egymást tapossák (1) elektronika (1) életérzés (121) életmód (13) elnök (54) ének (4) énekes (3) esküvő (4) étel (7) étrend (1) étterem (4) EU (67) euró (3) európa (89) fagy (1) fagyi (1) fagylaltozó (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) férfiak (5) festészet (1) fidesz (12) film (4) FKF (1) foci (13) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (1) forradalom (1) főzés (1) franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (2) generáció (3) glamour (1) gól (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (35) Habony (1) háború (4) Habsburg (2) hal (1) halál (3) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) híradó (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (46) hús (1) húsvét (4) idegesítő (47) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) IKEA (1) IMF (1) ingatlan (4) integráció (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (1) jellem (1) jobboldal (104) jog (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) karácsony (3) karrier (4) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kína (1) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (1) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (135) környezetvédelem (1) korrupció (6) kövér (2) közigazatás (1) közlekedés (5) köztársasági (8) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (4) lakodalom (2) lázár (27) lemondás (5) locsolkodás (1) London (1) lopás (7) lottó (1) luxus (2) Magyarország (187) márka (1) Matolcsy (33) mcdonalds (3) megasztár (1) megtévesztés (76) meleg (1) melegjogok (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (1) minisztérium (38) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (4) munkatárs (2) műsor (1) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (5) népszavazás (2) nők (5) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (2) nyugdíjas (2) nyúl (1) offshore (2) oktatás (5) olimpia (2) olvasás (2) önkormányzat (1) őr (1) óra (1) orbán (131) orosz (1) Oroszország (10) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) párt (82) pénz (135) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (1) politika (168) posta (1) Pride (1) puccs (1) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) regény (1) rejtő (1) reklám (2) rendőrség (5) riasztó (1) rogán (6) rokonok (4) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sorozat (1) sorsolás (2) spórolás (1) sport (4) stadion (2) strand (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) Széll Kálmán tér (1) SZÉP-kártya (1) szex (1) színész (1) színház (1) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (2) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (3) test (1) tippmix (1) tisztesség (59) tisztség (12) tölcsér (1) törlesztőrészlet (4) török (2) Törökország (1) történelem (93) törvény (1) Trianon (1) trónörökös (2) tücsök (1) tv (4) ügyvéd (3) újság (3) újságírás (2) újszülött (1) ünnep (6) uralkodó (3) USA (13) utazás (6) utca (1) üzlet (1) vacsora (1) vadászat (3) választás (31) vallás (8) várakozás (1) város (1) vásárlás (18) vásárló (10) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) villamos (5) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (8) zenekar (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (8) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van az új Rém Kálmán térből

2016.07.06. 22:09 Elegem Van

A szokásos csinnadrattát mellőzve, szinte fű alatt adták át a felújított Rém Kálmán teret a nagyközönségnek. A nem jellemző szerénykedésnek oka van.

Először is vessünk egy pillantást azokra az érvekre, amelyekkel a közpénz ellopására mindig kész politikusaink indokolták az ő szeretett csőcseléküknek a felújítást. Volt ugye az, hogy a tér korszerűtlen, a motorizáció fejlődése miatt dugó dugó hátán, amit meg kell oldani. És a csőcselék bólogatott erősen: Meg kell, bizony! Megosztán a balesetveszélyes is. Jönnek-mennek a 4-es 6-osok, biztonság meg semmi. Csoda, hogy még nem történt tragédia! - szörnyülködtek a politikusok. Úgy van! Balesetmentes teret! - helyeselt a nép. Meg hát nézzék meg ezt a nyavalyás Moszkva teret, tiszta bagdadi bazár! Kocsiról leesett cuccokat árulnak a rikácsoló cigányok. - forgatták szemeiket a politikusok. A rohadt anyjukat! Adhatnák olcsóbban is! - zúgott a plebs. Tiszta hajléktalan hugyolda a tér! De majd mi rendet teszünk. - ígérték a politikusok. Rendet, rendet! - követelte a nép. Midőn kialakult a társadalmi konszenzus a tér felújításában, jöhettek az álmok álmodói.

Hát akkor, elvtársak vagy tisztelt hölgyeim és uraim (nem kívánt törlendő), megszüntetjük a dugót! Mégpediglen úgy, hogy a föld alá visszük a forgalmat a Széna tér és a Krisztina körút között, telik rá az 5.3 milliárdból. Jaj, de jó! Csüngtek az autósok az álmok álmodói ajakán. Meg a villamosokat is levisszük a föld alá, és nem lészen többé baleset, erre való az 5.3 milliárd. Hurrá! - üvöltette a boldog nép. Lesz egy szép nagy, tiszta közösségi tér, ahol majd fiatalok taliznak és együtt bégetnek a bárányok a farkasokkal. A rendbe tett térről a cigók és a hajléktalan söpredék kéz a kézben tűnnek el. Sőt még a Fogast is lehozzuk a térre, így a fiataloknak, és a családosoknak csak egy ugrás lesz a budai hegyek lágy ölébe kijutni. Zsenik vagytok, álmok álmodói, álmodjatok még! - kérlelték őket a budai és az agglomerációs polgárok. De mostan már nem álmodunk többet, ennyi telik az 5.3 milliárdból. Slussz passz. Legyen már elég!

Nos, akkor elkezdték a munkát a tervezők. Sajnos a nyolcszáz méteres alagút nem jön ki 5,3 milliárdból, métere kerül százmillióba, mert az anyag- és emberköltségen kívül jelentős az offshore-költség. Hát, ha nem hát, nem, akkor menjen a felszínen, elvtársak. A buszparkolót megszüntetjük, azon át lehet vezetni az utat. A buszok meg ott állnak meg, ahol akarnak. Jó lesz-e így? - kérdezték a tervezők. Naná! - válaszolták a politikusok - Az offshore-költségből nem engedhetünk a XXI. században. Hova fejlődne a világ? A villamosok végállomásának föld alá vitele sem egyszerű, hiszen az a háromszáz méter éppen elvinné a térkövezésre számított költség egy részét. Ahhoz meg mit szólna a Főnök? Mi van, ha a papa szállítja a köveket? Nincs mit tenni, maradnak azok a nyűves villik a felszínen. - sopánkodtak politikusék. A Fogas lehozatala sem egyszerű, macerás engedélyek, meg zörögne is. Jó, akkor hagyjuk a francba! - legyintettek politikusék.

Szép csendben áthangszerelték a nagyívű álmokat a tervezők és a félázsiaiak szabadon választott képviselői. Maradtak a térkövek, a betonbunkerek, a balesetveszélyes átkelők, mozgólépcső. És az árusok sem szívódtak fel, csak míg ők dolgoznak, a purdék a szökőkútnál visítoznak a feltörő vizet élvezve. A hajléktalanok pedig miért is adnák fel jól bejáratott nyíltszíni vécézésüket, amikor tömött villamosok egész közönsége nézheti ürítésüket a híd környékén.  Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a legnagyobb fegyvertényt megvalósítottuk, mi magyarok: az 5.3 milliárd forintot sikerült tehetségesen elkölteni. Megmutattuk Brüsszelnek, hogy ők is megértsék!

szell_kalman.jpgAkár jó is lehetett volna... de azok a fránya offshore-költségek...

Mindenki örül, csak ez a nemzetidegen Soros-bérenc blogger húzkodja a száját a kampós orra alatt. Meg a szélsőjobbos fasiszta Jobbik jelentget fel, mert nincs a téren egy bokor sem frakcióvezető úr talijához. Meg a nemzetáruló baloldal, akik alig várják, hogy ráronthassanak a nemzetre. Meg a polgáriak, akik azt hitték szerencsétlenek, hogy "Csak a Fidesz!" képes tisztességesen kormányozni. De ezek a szánalmas alakok nem számítanak, a pénz már jó zsebekben van.

És rendben is van ez így. Sőt! Csak így van rendben ebben a nyomorult országban. Egy alázatos kérdésem van csupán. Miképp lehet az, hogy Buda legforgalmasabb csomópontjának felújítására eldurrantanak 5,3 milliárd forintot, és a 4-es-6-os villamosok beállásakor kézzel váltja a síneket a bakter? Szép sárga-zöld mellénykéjében áll ott, és a villamosok előtt, mögött egy vascsővel átlöki a váltót a megfelelő pozícióba. Ismétlem: 5,3 milliárd forintból nem sikerült valami számítógép által vezérelt elektronikával kiváltani a vasút megjelenése idején használt - közel kétszázéves - technikát. Már azt várom, hogy a villik ki- és beállásánál a bakter leengedi a sorompót, esetleg zászlóval a kezében fut a villamos előtt.

Nyár van, élvezzük. Ősszel úgyis elegünk lesz.


74 komment

Címkék: politika orbán kormány hülyeség jobboldal európa pénz életérzés idegesítő párt bizalom megtévesztés becsapás offshore Magyarország EU Széll Kálmán tér

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

http://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr418860956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MACISAJT 2016.07.07. 11:52:42

" Rém Kálmán teret"

Hogy ez mekkora humor...
Bízvást kérheted felvételedet a szárszói fajkasházy/heti hetes humor nagyágyúi közé...

Mokaka 2016.07.07. 12:31:01

Akkor pontosan mi a baj a térrel?

gigabursch 2016.07.07. 12:35:20

@MACISAJT:
hejesbíccs!

szájszói, fajkashájzy, humoj.

(Blájen)

erol 2016.07.07. 12:47:13

@Mokaka: Semmi. Tök jó. Leszámítva, hogy szinte semmi nem valósult meg a tervekből.

metal · http://electric.blog.hu 2016.07.07. 12:48:35

Valami konkrétumot nem ártott volna leírni. Mert azt megtudtuk, hogy a posztoló frusztrált hülye, e azt nem, hogy pontosan miért!

bonsalty 2016.07.07. 13:11:28

Példaképünk lehet Demszky Gábor. Abban a blog írójával lelki rokonságot ápol, hogy ami ötlet és megvalósítás érkezett, azt eltörölte, ellenben megvalósította a baloldal álmait. Ez az álom az egy helyben vergődés, a kritika, a szabotázs akciók és a semmit tevésben testesül meg. De nézzük a tényeket: Az Antal féle Bécs-Budapest expót blokkolták, milliárdok repültek ki az ablakon. Két évtizedes regnálás alatt végül kijött a 4-es metró előkészítése 7,5km-es szakasszal 450 milliárd Ft-ból. Ez is a jelenlegi városirányítás alatt került kivitelezésre. 2010-ben, a kultúra fővárosa (pécsi) programban, milliárdok úsztak el úgy, hogy konkrétan az MSZP-nek kellett helyben megbuknia, hogy valami meg is épüljön a megnyitóra. Ott van a Gyurcsány féle kormányzati központ, amit támogattam volna, de már kormányzati körökben megbukott. Összefoglalva, most akkor kire is kell szavaznom, hogy ne rakják zsebre a közpénzt, de épüljön is valami?

Lxxxx 2016.07.07. 13:15:25

@Mokaka: Hogy csináltak valamit...

zord íjász · http://zordidok.blog.hu 2016.07.07. 13:22:43

Ha nem láttam volna a saját szememmel a villamossín-váltót vasdoronggal kezelő jómunkásembert az egyik nyári napon, melyen életemet kockáztatva átkeltem ezen az izzó betonsivatagon, az elsorvadt alibifák satnya árnyékában pihegő nyugdíjasok és az életidegen utcabútorzat torzói között, azt mondanám, hogy a blogger hazudik.

De nincs így.

gmiska 2016.07.07. 13:23:27

Sztem pedig a drágalátos média szopta a kisujjából az infók jelentős részét.

Wooden Tiger 2016.07.07. 13:29:37

Mondok én egy konkrétumot, amitől kiver a víz. Csak a 6 db villamosmegálló 100 millió Ft-odba került. Pedig csak betonból van befedve a megálló, és még csak nem is Makovecz stílusú, hanem egyszerű formák.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2016.07.07. 13:40:24

Teljesen jogos.

Nagyon hiányzik a korábbi romantika... :((( miért kell mindent tönkretenni, ami JÓ..??

Kong.Kinga 2016.07.07. 13:43:46

Gondolom a Ligetben is így lesznek megőrizve a fák.
A parlament méretű épülettel együtt.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.07.07. 13:49:29

@Mokaka:

a térrel az a baj, ami a posztban van. veled az a baj, hogy funkcionális analfabéta vagy.

micsoda? 2016.07.07. 13:51:12

Demszky, Gyurcsány idejében az akkori ellenzék dolgozott keményen meg is lett az eredménye:)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.07.07. 13:52:23

@Modor Tibi:

régen tényleg minden jobb volt, de legalább most már a mieink lopnak, nem a gyurcsányi.

Weißkopf 2016.07.07. 14:01:17

Ez történik majd, ha ne adj isten Bp. kapja a 2024-es olimpia rendezési jogát. Fideszes csókák milliárdokkal lesznek gazdagabbak, a sebtében felhúzott építményeket meg pár év múlva felveri a gaz.

az_igazi_trebitsch 2016.07.07. 14:15:01

@Mokaka: Hogy mi baj a térrel? Abszolute semmi. Gyönyörű, tökéletesen illik a városképbe, csodájára járnak nemzetközi hírű építészek, és már szóba került, hogy a Világörökség része lesz, különös tekintettel a nyár derekán őszi hangulatot árasztó fákra és a tájékoztatás csúcsát reprezentáló órával, ami még a hőmérsékletet is mutatja! Egyetlen apró probléma van csak a térrel, de az annyira jelentéktelen, hogy szinte szóra sem érdemes: közlekedéstechnikailag ugyanolyan bonyolult, áttekinthetetlen és balesetveszélyes, mint amilyen volt. De potom ötmillárdot a hülyének is megért, hát még nekünk, nem igaz?

közösperonos átszállás 2016.07.07. 14:16:13

@bonsalty: "De nézzük a tényeket: Az Antal féle Bécs-Budapest expót blokkolták, milliárdok repültek ki az ablakon. "

Ezt nevezik elsüllyedt költségnek: Borossék már kidobtak pármilliárdot az ablakon, és Demszkyék nem dobtak utánuk "akkor már" alapon még tízszer annyit.

Egyébként valóban, nem volt ott metrófelújítás se, Combinók se léteznek, sőt a Könyves Kálmán kiszélesítése a Lágymányosi-híddal se Gáborunk alatt épült meg. Ja de.

nanagabor 2016.07.07. 14:25:00

@erol: milyen tervekből nem valósult meg semmi? A föld alá vitt forgalmat utoljára Demszkyék ígérték, az 5,3 milliárdos verzióban szó sem volt erről sosem. Mi nem valósult meg a nyertes pályázatból vagy a pályázati kiírásból?

Én is jobban örültem volna, ha vannak komolyabb szerkezeti változások, de az nem 5,3 milliárd forint, akármennyire is szeretnénk ezt hinni.

nanagabor 2016.07.07. 14:26:54

@Kong.Kinga: Milyen Parlament-méretű ház épül a ligetbe?

nanagabor 2016.07.07. 14:29:11

@zord íjász: A fák, amikor újak, akkor kicsik. Kicsi fának kicsi az árnyéka. Tudom, nem kellett volna kivágni azokat a százéves platánokat a régi Moszkva téren... oh wait!

metal · http://electric.blog.hu 2016.07.07. 14:31:59

@Kong.Kinga: Segíts egy kicsit. Pontosan milyen fák voltak a téren a felújítás előtt? Akárhogyan erőlködöm, de egyet se tudok felidézni!

n3spr3ss0 2016.07.07. 14:36:27

@Lxxxx: Boldog ember vagy,aki még a szarnak is örül.

n3spr3ss0 2016.07.07. 14:39:10

@bonsalty: Csak azt felejtetted ki,hogy 1998-2002 között Orbán leállítatta a metro építést,pontosabban minden pénzt elvett,pedig az idő alatt el is készülhetett volna.

n3spr3ss0 2016.07.07. 14:41:50

@bonsalty: Csak azt felejtetted ki,hogy 1998-2002 között Orbán leállítatta a metro építést,pontosabban minden pénzt elvett,pedig az idő alatt el is készülhetett volna.

blaubner 2016.07.07. 14:56:26

nem értem a posztot, szvsz nem lett rossz a tér.

csirkecsibe 2016.07.07. 15:01:53

Demszkynek csak 20 éve volt felújítani a Moszkvát, de csak ígérte. Most végre kipofásították és jól sikerült. Az pl kifejezetten jó, hogy az autóutat fasorral választották el, és az is, hogy házak mellett kiszélesítették a járdát, és fákat telepítettek.

Baromság lett volna a villamosközlekedéset térszín alá vinni és plusz költséggel járt volna. Valószínüleg a cikk most úgy szólna, hogy milyen óriási korrupció, hogy a föld alá viszitték a villamost, pedig sokkal olcsóbb lett volna, ha a térszínen maradt volna.

Akárhogy nézzük, a Szél Kálmán tér egy közlekedési csomópont, egy átszállási pont, nem pihenő park. (1 megállóra, a Széna téren épül a minisztérium helyén egy közpark, a millenáris park folytatása, egészen a körútig)

mpl 2016.07.07. 15:08:06

@bonsalty: azért az megvan, hogy a metróépítést a fidesz állította le?
Aztán pofátlanul átadták, úgy, hogy Demszkyt meg sem hívták?
Vagy az egyetlen kórház, amit átadtak, azt a szocik építették?
Csak mondom, NEM vagyok szoci, sem komcsi.
Csak figyelek. :-))

Terézágyú 2016.07.07. 15:11:12

@mpl:
"Csak mondom, NEM vagyok szoci, sem komcsi."

Ha a fidesz ellen szólsz, akkor az vagy.

mpl 2016.07.07. 15:14:11

@Terézágyú:
csak ide, vagy oda lehet állni?
Olyan nincs, hogy valaki nem áll egyik oldalra sem, mert mindkettő hazug, csaló, tolvaj? Egy tisztességes világban középen is lehet állni. A parlamentben is van közép, tudtad?
Valamit nagyon félreértettél, szerintem.

nanagabor 2016.07.07. 15:15:00

@blaubner: pedig egyszerű, MINDEN ROSSZ!

Mad Mind 2016.07.07. 15:23:03

@csirkecsibe:
Jól sikerült? Sose jársz a téren? Beragadó autók állandó dugó, a villamosok majd minden irányból jöhetnek, csak alulról-felülről nem, a váltóállítás meg Európa szégyene 2016-ban.
Nincs WC, van egy princess "pékség", nincs újságos, de van sok kő, meg beton. Lecseréltük a sok aszfaltot, sok kőre meg betonra. Hurrá.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2016.07.07. 15:26:42

A poszt nem több, mint egy jólmegfogalmazott felütés. konkrétumokkal a kommenteők töltik majd ki a témát - ha tudják.

Az ehytelne ütemet tartalmazó 5,6 Mrd-os kivitelben már valóban nem volt semmi extra. Pedig korábban 3 Mrt-ban még két ütem szerepelt. Alagúttal, új metrófeljáróval, térközépre bevitt buszokkal.
Ami ma a tér, az nem más mint felárazott kozmetika, némi közműrenovával. De ahhoz meg drága. Kurva drága. És még ezt is elverik azzal, ahogyan a különféle utcabútorokat, zöldkazettákat összehozták. Útban van a 3/4-ekük. Megy is mellettük a flikk-flakk ezerrel. Az olyan kis elbaszásokkal meg nem illik foglalkozni, hogy minek rámpa oda, ahonnan úgyis csak másfeles méretű lépcsőn tudsz végül továbbmenni.

Terveztem egy fotós körképet adni ezekről a tervezési hibákról, de beleuntam. Egy kép ami jellemző - útba helyezett korlátelem egy felesleges lépcső alján.
lh3.googleusercontent.com/-U25GI9DYDJ4/V35X_dmo0uI/AAAAAAAAC7w/LJYtfawZkc8mlQ7HnnhROR2UaOvHdHtjACCo/s500/szk.jpg

nanagabor 2016.07.07. 15:27:05

@mpl: 452 milliárdból, hagyjuk, hogy mennyi idő alatt megépült 7, sűrűn és hülye helyen elhelyezkedő megálló. Ki kellett nyírni egy csomó buszjáratot, és úgy néz ki, le kell bontani egy pályaudvart, hogy legyen némi esélyünk arra, hogy az eu-s támogatás egy jelentős részét ne kelljen visszafizetnünk. Hát tányleg kurvára szégyen, hogy nem hívták meg Gáborunkat, hogy átvágja a szalagot! Hát ő egy isteni, meg nem értett zseni!

totii 2016.07.07. 15:48:31

Ezt a "félázsiaizást" nem értem. Mire fel, kinek szól?

zord íjász · http://zordidok.blog.hu 2016.07.07. 15:52:14

@nanagabor: "A fák, amikor újak, akkor kicsik. Kicsi fának kicsi az árnyéka. Tudom, nem kellett volna kivágni azokat a százéves platánokat a régi Moszkva téren… oh wait!”

ad 1. Én az alibi fák satnya árnyékáról beszéltem. Nem az a baj velük, hogy most kicsik, hanem hogy az átépítés költségkeretébe nem fért bele,-dehogynem- hogy előnevelt, nagy lombkoronájú fákat vásároljanak. Kapásból tudok neked mondani faiskolákat, kertészeteket (New Garden, Budaörs) ahol hatalmas óriásfákat is árulnak, tíz méteres magassággal és széles lombkoronával. Röhögve belefért volna keretösszegbe, és ezért a pénzért egy valódi, élő, zöld, árnyékos kertet kaptak volna a városlakók.

ad 2. Alibi fák: a fák száma eleve kevés. Sokkal több kellett volna belőlük a térre.

bonsalty 2016.07.07. 15:59:01

@közösperonos átszállás:
A lágymányosi híd nem a megcsömörlött Budakeszin lakó Demszky Gábor ötlete volt, hiszen 1992-ben kezdték építeni a tervezett expo miatt, amit a taxis blokád után leállíttatott. A demszky.hu oldalon két évtizedes regnálás után is pozőr rendszerváltás előtti képek voltak fent. Komolyan nem a Tarlóst akarom dicsérni, nem, de nehogy már egy ilyen salakot emeljünk piedesztára. A combino villamos és Könyves Kálmán kiszélesítésével a Demszky program egy 5 éves fejlesztési programot mutatott be, amely tempójával 1000 év alatt Budapestet világvárossá is avanzsálhatta volna .

@mpl:
De a Fidesz ugye leállította a metroépítést! Igen meg van. 2002-2010 között volt két szoclib kormány, ekkor ismét 8 éves tervezés és lufis imázskampány folyt, természetesen ekkor azért nem épülhetett meg, mert Orbán ellopta tervezőirodából a terveket és aknásította a tervezett nyomvonalat. Amikor jött a kormányváltás és érezhetően vesztésre álltak, hirtelen megint felkerült egy újabb grandiózus metró terv és a kampányhajrában kiástak két három köbméteres gödröt.A város közlekedése meg eközben szépen fejlődött tovább Hagyó Miki szakszerű irányításával és a 30 éves buszokkal. Na ez a sok futball duma és magas teljesítmény az, ami miatt ma nincs baloldal. De magyarázzuk csak meg, nem, nem az előbbiek miatt esett szét a baloldal, hanem a törpe hatalmas tehetsége és konspirációs képessége miatt. Ha egy majmot ültettek volna a helyére, akkor is megnyerték volna a választást.
És milyen jó látni, hogy a baloldal legalább megtisztult, ja mi... hogy mégsem.

Dorinda41 2016.07.07. 16:24:00

@metal: Sétálj át babakocsival a síneken. Vagy még jobb, várd meg a járdán, amíg a villamos elmegy előtted. Persze vigyázz, hogy a babakocsit keresztbe állítsd, nehogy elvigye a gyereket a villamos eleje, a fenekedet meg az autók. A keresztbe állított babakocsit meg néha húzogasd magad felé, hogy a többi tömörödő gyalogos társad valahogy elférjen és őket se üsse el semmi. Ja, se lámpa, se semmi nincs, ami jelzi, hogy a villamos elindult. A tér másik felén lévő lépcsősorról már nem is beszélek. Azt zargatnám naponta ötvenszer körbe a téren a vágányok között, aki ezt kitalálta.

nanagabor 2016.07.07. 16:37:43

@zord íjász: nyilván, mindig lehet több, de azért több száz fát ültettek. Egyébként minél öregebb a fa, annál neccesebb, hogy túléli-e az átültetést. Még mindig nem értem, hogy ez miért "alibi" fa (én bevallom, még nem láttam ezeknél sokkal nagyobb fát sehova sem ültetni, de tényleg elhiszem neked, hogy az én ismereteim hiányosak).

Ez egy közlekedési csomópont, napi soktíz- (száz?)ezer átrohanó gyalogossal, nem egy park. Én sem örülök, hogy pl a buszoknak még mindig ez a végállomása, hogy a szerkezet érintetlen maradt, meg látom, hogy vannak hibák, mint a váltó, a horror vili-átkelő meg a szűkös buszforduló, meg biztos meg lehetett volna ezt csinálni vmivel olcsóbban is. Pl az, hogy az órát elvitték, aztán csináltak neki egy emlékművet, az én ízlésemnek szinte perverz.

De szerintem vicces azt mondani, hogy összességében ne lett volna sokkal szebb, kényelmesebb és kellemesebb a tér, mint volt régen. Komolyan. Ne már :)

zord íjász · http://zordidok.blog.hu 2016.07.07. 16:55:21

@nanagabor: "De szerintem vicces azt mondani, hogy összességében ne lett volna sokkal szebb, kényelmesebb és kellemesebb a tér, mint volt régen. Komolyan. Ne már :)”
ilyet soha nem is mondtam. Sokkal kultúráltabb, sokkal szebb… a korábbi, gyalázatosan primitív és ősbalkáni állapotokhoz képest. Csak egy olyan városban, ahol tervszerűen írtják a zöldet, több fát is elbírt volna, anélkül hogy csorbult volna bármiféle közlekedési csomópont funkciója. Parként is működhetne.

Az óra elszállítása bűn volt, és én visszaállítanám a nyilvános korbácsolást az elkövetők részére.

A nagy fák eredésére három-hat hónap garanciát adnak. Ezek nem bírtak ki két hónapot.

patkányarcúáginéni 2016.07.07. 17:02:44

Hazug a poszt minden szava. Az az igazi bajod, hogy a Fidesz van hatalmon nem pedig a bagázsod: nagy demokrata lehetsz, te is...

Végre, évtizedek után hozzá mertek nyúlni és ebből a pénzből a legjobbat hozták ki, sokkal használhatóbb lett a tér.

Még egyszer: hálátlan, hazug disznó vagy poszter, a többit majd személyesen.

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.07. 17:17:50

Így integráld a migránsodat:

888.hu/article-otven-migranst-sikerult-eddig-munkaba-allitani-a-2-milliobol-nemetorszagban
Ötven migránst sikerült eddig munkába állítani a 2 millióból Németországban.
...

magyaridok.hu/kulfold/19-milliard-eurot-koltenenek-nemetek-jovore-migransokra-815095/
Németországban a szövetségi kormány jövőre 19 milliárd eurót fordítana a menekültügyre a költségvetés szerdán elfogadott tervezete szerint.
---
az állástalan migránsok munkanélküli segélyére 4,1 milliárd eurót szánnak, és szintén 4,1 milliárd euró jut a menekültek beilleszkedését szolgáló programokra.
...

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.07. 17:19:51

A ballibek problémája, hogy az MSZP-SZDSZ által beígért Moszkva tér felújítás helyett, a Fidesz újjította fel itt is igaz már a Szél Kálmán teret.

A ballibek minden felújjítás elé kiceplnek mostantól 10-20 zöld ruhába bújtatott drogost, hogy megakadályozzák az építkezéseket.

Ennyit tudnak, meg a nevüket.

nanagabor 2016.07.07. 17:21:35

@zord íjász: elnézést, akkor belekevertelek az egész poszt hangulatába.

Szerintem ott nem tud működni park, ahol kis területen összezsúfolva iszonyú sok ember rohangál, de tudja a franc, lehet, hogy igazad. A csemetékről kösz az infót!

steery 2016.07.07. 17:24:08

Kedden voltam körülnézni a Szél Kálmán téren. Nem sok minden változott, mármint a nevét kivéve. Szóval nem értem, miért kellett átnevezni? Vagy miért egy ilyen ismeretlen ember nevét adták neki? Nem lett volna jobb a Moszkva helyett a Brüsszel vagy Washington nevet adni neki?

nanagabor 2016.07.07. 17:25:35

@patkányarcúáginéni: Én szerintem is sokkal használhatóbb lett a tér, és én szerintem is lehetnek politikai motivációi ennek az írásnak, de ha a végén nem fenyegetőznél, akkor az emberek nagyobb eséllyel vennék komolyan a véleményed. Ha alapból trollkodni akartál, akkor bocs, nem szóltam :)

patkányarcúáginéni 2016.07.07. 17:41:34

@nanagabor: Hogy ki, mennyire vesz komolyan és miért, azt ne te döntsd már el. A felháborodásom őszinte és kész vagyok a véleményemét kiállni - nem pusztán a meddő írogatással. Mert nekem igazán elegem van ebből.

ijontichy 2016.07.07. 17:46:50

Gumicsizmás minelnök, gumicsizmás főpolgi. Eredmény: provinciális kismagyar valóság. Tanulság: nagyvárost ne bízz sértett parasztra, mert elismerő kozmopolita csettintés helyett lesz egy csicsa, kényelmetlen, funkciótlan "tisztaszobád", cserébe piszkosul drágán. Persze ha a "kicsi, sárga, savanyú... de a miénk!" is megfelel... :-(

nanagabor 2016.07.07. 17:55:47

@patkányarcúáginéni: Én nem döntöttem semmi felől. Elmondom a véleményem a bejegyzésedről, ahogy te is másokéról, szerintem ez fair.

patkányarcúáginéni 2016.07.07. 17:57:42

@ijontichy: Erről beszéltem: gyűlnek a balliba trollok...

Mi lesz itt 2018 után? Tömeges szeppoku?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2016.07.07. 18:18:17

@metal: Semmi sem valósult meg azokból az ígéretekből, amikkel indokolták a tér felújítását. Ennél konkrétabb nehezen lehetne.

tarackos 2016.07.07. 18:26:33

@nanagabor: Elfelejted, h a Bosnyak terig es gazdag retig akartak vinni. Most behozzak Kelenfoldre a forgalmat es a Keletinel vege. Uolyan dugo van, mint korabban. Igy tenyleg nincs ertelme.

Nalunk elkepzelhetetlen kormanyciklusokon ativelo beruhazas. AMoszkva ter szebb lett de semmilyen problemat nem oldottak meg, errol szol a poszt nem tobbrol. Nyilvan jobban megeri rocsogere stadiont felhuzni evi tizezer emberert, mint napi 200 ezer ember eleten konnyiteni. Ezek vannak a serpenyokben...A terrol meg majd nezd meg mennyit megy a szokokut. Azok nelkul csak szebb betonrol beszelhetunk. Ami gondolom az elso fagyig lesz sima.

Kaaslover971 2016.07.07. 19:18:19

@steery:

Nekem se tetszik az átnevezés de azért Széll Kálmán úgy tudom nem egy túlságosan ismeretlen ember:

hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9ll_K%C3%A1lm%C3%A1n_(politikus)

Brüsszel tér? Viccelsz a jelenlegi kormány átkozná azt is, "Brüsszelt meg kell állítani" gyakori mondásuk. Érdekes 25 éve ugyanezek Moszkvát utálták

ijontichy 2016.07.07. 19:25:23

@patkányarcúáginéni: Te, én már elhúztam (megfogadva hiperaktív Feri tanácsát). Csak sajnálom a szülővárosomat. Ha elég fiatal vagy, egyszer majd megérted, miért.

cabeza 2016.07.07. 19:49:27

A vicc hogy itt vannak egyenek akik ugy erzik minden az elozo kormanyok hibaja, a fidesz meg szent.
Amikor regen meg lehetett nezni normalisan a teveben a parlamenti uleseket az akkori ellenzek(fidesz) mindent amit lehetett blokkolt a szavazasoknal. Mindegy hogy igaza volt vagy nem. Nem volt konstruktiv. Aztan ott van az M0 korgyuru. Kedves tarlos amikor meg csak a III. kerulet polgarmestere volt, folyamatosan blokkolta az o keruleten atfuto korgyuru befejezeset, aminek a lenyege az lett volna, hogy felszabaditsa a belvarost a folosleges forgalomtol. Aztan amikor vegre elkeszult, mert mar nem o volt a polgarmester, a fidesz radobta a matricat. Adtak egy pofont a szarnak.

Es tele van ez a rohadt magyar politika ilyen kicsinyes kul- es belharcokkal, mikozben a nep, akit kepviselnek, szenved. Ezert kene mar azokra szavazni akik egyuttmukodnek es kibaszni a picsaba azokat akik csak magukra gondolnak.

steery 2016.07.07. 19:53:28

@Kaaslover971: Ezt csak viccből írtam, hogy Brüsszel tér lehetne. Miért olyan lököttek a magyarok, hogy nem tudnak időtlen és soha el nem évülő neveket adni az utcáknak, tereknek? Mittomén: Muskátli tér, Ibolya utca, Gyümölcsös sugárút, Rigó körút, Napocska utca, meg ilyenek. Amik ráadásul magyarul érthetők és még ki is lehet ejteni őket.

Kaaslover971 2016.07.07. 20:14:29

Oké, értem én a viccet, de ugye a Moszkva tér elnevezés olyan büdös volt sokaknak, pedig ha nem gyártunk ideológiát mondhatnánk a tér egy "ősi" orosz város nevét viseli...na mind1, amúgy én is Moszkva tér elnevezéssel nőttem fel a környéken így nekem ma is Moszkva tér :)

iattilagy 2016.07.07. 20:17:38

@steery: Ebben az esetben simán csak annyi történt, hogy a háború előtt is Szél Kálmán tér volt, a kommunisták nevezték át Moszkva térre, ezért lett újra Szél Kálmán tér, szerintem ezzel különösebb probléma nincs.

Gyorgy Nagy 2016.07.07. 20:40:14

A Kalef épitésen vaj hány embernek a zsebébe dugtak nemkevés zsozsot?Egy páran bizti jól jártak ezel a SZAR épitkezésel.

tarackos 2016.07.07. 20:41:24

@iattilagy: Es? Nem az ott lakok kertek hanem felulrol atvertek az atnevezest, ahogy a kommerek szoktak. Amihez szegyenunkre az akademia is asszisztalt...

Ez pont eleg kulonos baj az atnevezesekkel. Viszont no problemo lesz ennek meg mas neve is...;)

tarackos 2016.07.07. 20:43:53

@steery: Rokonok. Nyalni neccesse est.

nanagabor 2016.07.07. 22:07:05

@tarackos: Nem felejtem el, mint ahogy azt sem, hogy Demszkyék tervezték a nyomvonalat, hiába rimánkodott mindenki, hogy vigyék ki a Virágpiacig meg Gazdagrétig, mert egyébként semmi értelme. 452 milliárdba belefért volna szerintem kb 3-szor.

Természetesen nem éri meg jobban üres stadionokat épteni falvakba. Az egész stadion-projekt az új Puskással együtt kb a harmada, max fele annak, amibe ez a metró fájt. Ettől ez még nyilván rengeteg pénz.

Mindegy, én Moszkva tér környéki vagyok, örülök, hogy elkészült, és alapvetően örülök, hogy sokkal normálisabban néz ki, és igenis sokkal kényelmesebb. Szerintem az utcabútorok tök jók, az a lépcsős domboldal is, a zöld is több lett, és a járda is szélesebb, arról nem beszélve, hogy lebontottak egy csomó undorító gombát meg a főépület oldalszárnyait. Nekem csak az a szemlélet nem tetszik, hogy közösen beleszeretünk a nagy proteszt fájdalomba, és nem ismerünk el semmit sem, ami mégsem rossz, hanem neadjisten egész jól sikerült. Ez egyszerűen bolsi filozófia, pontosan az a sík, amin a Fidesz mozog.

Főgebra 2016.07.08. 08:01:28

@CSAK A dunába lőtt libsi a jó libsi !!:
"Az hogy Orban Viktor epitette"

Tényleg? Csak ő, a dolgos két kezével? És csak most derült ki?

Még az sem jó, hogy ő építtette, mert az sem igaz!

nu pagagyí 2016.07.08. 08:23:58

@nanagabor: A négyes metrót bármikor meg lehet hosszabbítani és a külső városrészekben folyó építkezés immár kevesebb felfordulást is okozna. Rajta!

Nem Demszky tervezte egyébként a metrót, hanem szakemberek, de csak annyi pénz állt rendelkezésre, amennyit a fővárosnál hagytak a megtermelt adójából. Mondjuk az első Fidesz kormány alatt pontosan semmit, mert kellett a pénz a vidéki strandokra, meg önreklámra.

nu pagagyí 2016.07.08. 08:43:26

Ez a beruházás is a Fidesz által szabványosított séma szerinti történt. Az érintett polgárok "ajándékba" kapják, nem pofázhatnak bele. A beruházási költség felét ellopják, az adatokat száz évre titkosítják.

A pénz nagyobb része improduktív tevékenységeken keresztül folyik ki magánzsebekbe, úgymint kommunikáció Rogán szomszédja által és hasonlók.

Eleve megbundázott közbeszerzés háromszoros áron. Menet közbeni műszaki tartalom csökkentés: a szükséges, de drága dolgok látványos gagyira cserélése.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2016.07.08. 14:09:00

@nanagabor: van akkora hatalma egy főpolgármesternek, hogy egy ilyen nagy beruházás csakisaz ő hülyeségén/okosságán múljon? taplós épp azzal takarózik, hogy őt rendre hogyan írják felül a felsőbb poliitkai alkuk. akkoR most hogyisvanez? vagy DEMSZKY alatt libsi diktatúra volt, TAPLÓS alatt meg felsőszintű népnemzeti "fogbeapofád"?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2016.07.08. 14:11:14

egyébként meg beszéljünk inkább a térről.
pl ennek az összefoglalómnak kapcsán:
varosjaro.blog.hu/2012/12/12/megvan_a_gyoztes_igy_epul_at_a_moszkva_ter

közösperonos átszállás 2016.07.08. 14:58:08

@bonsalty: "A lágymányosi híd nem a megcsömörlött Budakeszin lakó Demszky Gábor ötlete volt, hiszen 1992-ben kezdték építeni a tervezett expo miatt"

Tehát ugyan akkor már bőven ő volt a főpolgármester, de az nem számít, mert ő Budakeszin lakott. Vagymi. Hanem ettől még őalatta a semmi nem megvalósulását láthatjuk.

Komolyan, ennyit tudsz?

bonsalty 2016.07.08. 16:08:33

@közösperonos átszállás:

Külön kell választani a kormányzat országos projektjeit a helyi beruházásoktól (pl. a Mária-Valéria híd nem Esztergom fideszes városvezetés áldása volt, az autópályák és ehhez tartozó közműépítések sem a helyi önkormányzatokhoz tartoznak, csak beleegyezésüket adják) Például ha a szomszéd renoválja a házamat nem veregethetem meg a saját vállamat, hogy milyen ügyes voltam. Ugyanígy nincs köze Tarlósnak, ahhoz ha valami szocialista kerületi pénzből vagy terv alapján újul meg. A közterületek és főutak, a közlekedés, ennek szervezése és menedzselése ellenben a főváros érdeme lenne. De ezt már tudod és csak rosszul fogalmaztam.

A város 2,1 millió fős volt a rendszerváltáskor és a következő évtized forgalmának növekedésével 400 ezren költöztek ki. Az élhetetlen város menedzselése a városvezetés feladata lett volna. Jól összehasonlítható Prága és Budapest fejlődésének szétválása. A villamoshálózatot leépítették, nem sorolom. A BKV odáig silányult, hogy hiányoztak a csavarhúzók a kocsiszínben, a buszok átlagéletkora a 20-at verte, egy teljes évtizednyi fejlesztés kimaradt. A város első embere a folyamatokra hogyan reagált? Vizsgálatot indított, leválttotta a BKV vezetését, struktúrát váltott? -Nem, kiköltözött egy szomszéd kisvárosba.

És a többi: Mindketten tudjuk, hogy a lágymányosi híd egy kiemelt országos projekt volt, amiben Demszky a szalagátvágást vállalta, a költségek 81%-át az Antall kormány biztosította az országos költségvetésből. Viszont az ehhez kapcsolódó gyorsvillamos hálózat építése és úgy általában minden elmaradt, többiben keresztbe tett, megvétózta bosszúból. A Horn-Kuncze kormányban, a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai érában "lendületben a főváros" szlogen ment, minden más állt. De vonhatunk párhuzamokat, próbálok objektív véleményt formálni, nem fogok senkit védeni.

közösperonos átszállás 2016.07.12. 13:12:41

@bonsalty: Tudod jól, hogy direktben összehasonlítani pl. Prágát vagy Bécset Budapesttel értelmetlen. Mert ahogy az országos projektek (a Lágymányosi-híd az lett volna?) sem oda számítanak, úgy a helyi adóbevételek (ld. kerületek jogai, költségvetése) vagy hogy az adók mekkora része marad helyben, mind eltérhetnek (egyébként időben is, a '90-es évek elején még meglepően magas része maradt helyben az SZJA-nak).

Mit szeretnél Prágához hasonlítani? A város lakossága 1,27m, a teljes agglomerációval együtt 2,16m, tehát ott is a nép kevesebb, mint 60%-a lakik a piros vonalon belül, tehát ha valahol, hát ott volt kiköltözés, ugye? (Ha meg eleve ez volt az arány, akkor szó sincs a pályák szétválásáról, hiszen eleve nem haladtak együtt.) És nyilván annak sincs semmi turisztikai szerepe, hogy Prága egy köpésre van Németországtól, Pest meg, nos, nem egészen. :-)

Ha valamit hasonlítani akarsz, akkor a Demszky-érát hasonlítsd a Tarlós-érához (az is tart már hat éve). Új híd, új villamosok, új metró? Ugyanúgy sehol semmi. Ahhoz is óriási (propaganda)megszorítások kellenek, hogy egy metróvonalat felújítsanak (amire Demszky alatt is sor került egyébként). Azért a közlekedésen izmozik ennyit Tarlós, mert szinte semmi más hatásköre nincs már; ezért akarja személyesen meghatározni az egyes buszmegállókat. Miközben valójában saját forrása erre sincs elegendő a fővárosnak (és ez nem rajta múlik), mindig annyi a kérdés, hogy a kormány az alulfinanszírozás miatt felhalmozódó adósságállományból mennyit enged el.

(Apropó, a villamoshálózatot még pre-Demszky fejlesztették vissza. Apró tárgyi tévedés, szóra sem érdemes.)