HTML

 

Kampányszöveg-generátor
by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

Celebhír-generátor by Elegemvan.blog.hu

Kattints a "Generálás" gombra!

 

"Idealisták és gonosztevők összeálltak, álság levegőköveiből várakat csináltak, teleujjongták a világot, hogy a Kárpátok alatt kiépült Európa. A nagy Humbug nem Európának ártott meg, a hazugságot itthon hitték el. Miért hazudtak már az apáinknak, és miért adták a hazugságot tovább? Minekünk váltig azt mondták, hogy itt Európa van, kultúréletre készültünk, s megfeszített idegekkel rángattuk magunkat egyre előbbre." (Ady)
"Colin szerelmese márványszépségű combjait csodálja. Egyszer a jobb tűnik szebbnek, máskor a bal. Ne habozz barátom szól ő, hagyd, hogy én döntsek, az igazság a kettő között van." (Alexis Pyron, 1689-1773)

Utolsó kommentek

  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tények csak engem igazolnak, nem téged, a fizetett KREML PROPAGANDIST... (2024.03.13. 08:36) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: A tények nem igazolnak téged. (2024.03.13. 05:25) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak ti buktatok pediFildeSSesek. A Ká Endrétek még a kegyelem után sev... (2024.03.12. 23:03) Elegem van Pedo Katóból
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @birkamenet: Lám, mégis a ballibek buktak. (2024.03.09. 18:43) Elegem van Pedo Katóból
  • birkamenet: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, a fideSSes banda velebukott a oedibotábyva: nivák, varga, balo... (2024.03.09. 17:14) Elegem van Pedo Katóból
  • Utolsó 20

Elegem van...

Címkék

1956 (1) abszurd (1) áder (2) adminisztráció (4) adó (5) adós (10) Afganisztán (1) ajándék (1) alaptörvény (1) albérlet (1) Alföldi (1) álhírek (2) alkotmány (1) alkotmánybíró (1) államtitkár (2) állás (1) állatfarm (1) állatkert (1) allegória (1) alvás (2) Amerika (1) andy vajna (1) Angelina (1) arab (1) árak (3) árulás (1) atom (2) Auchan (2) ausztria (2) autó (4) Balaton (5) baleset (3) balog (1) baloldal (132) bank (48) bankkártya (1) barát (2) barlang (1) bayer (1) beavatkozás (4) becsapás (232) behajtás (4) Belgium (1) benzin (1) Bernanke (1) beruházás (1) beteg (5) betegség (7) bevándorló (7) bicikli (1) Biden (1) bíró (2) bíróság (5) bírság (3) bizalom (239) biztonság (1) biztonsági (3) biztosítás (2) biztosító (3) bkk (4) BKK (1) BKV (1) bkv (4) blog (1) blokk (1) bocsánatkérés (3) bolt (1) bosszantó (1) brexit (1) Brüsszel (4) Budapest (4) büdös (1) bukás (3) bulvár (4) bűncselekmény (1) büntetőfékezés (1) burger king (1) busz (5) bútor (1) CBA (1) cég (1) celeb (1) cigány (2) cipő (2) coca-cola (1) covid (1) család (12) Csányi (1) csend (2) csirke (2) csoki (1) dal (1) Darwin-díj (1) december (1) devizahitel (15) diák (1) dinnye (1) DM (1) Dobrev (1) dollár (3) Dzsudzsák (1) Eb (4) ebéd (3) edző (1) egészség (5) egészségügy (3) egyetem (5) egyház (4) egymást tapossák (1) egy rakás szar (1) elektronika (1) élet (1) életérzés (269) életmód (13) ellenőr (1) ellenség (1) elnök (93) elromlik (1) ének (4) énekes (3) ennivaló (1) erdély (1) esküvő (4) étel (8) étrend (1) étterem (5) EU (120) euró (4) európa (185) facebook (1) fagy (2) fagyi (1) fagylaltozó (1) faló (1) fegyver (1) fejlődés (1) felelőtlenség (6) felsőoktatás (3) felügyelő (1) fénykép (1) fenyő (1) férfiak (5) fertőzés (1) festészet (1) fidesz (12) film (5) fizetés (2) FKF (1) foci (16) fodrász (1) fogyás (2) főiskola (2) fölösleges (10) forint (2) forradalom (1) főzés (2) franciaország (1) Franciaország (1) fürdés (1) gazdaság (3) generáció (3) glamour (1) gól (1) görögök (1) gumi (1) gyárfás tamás (1) gyarmat (4) gyarmatosítás (6) gyaur (1) gyerek (7) gyereknevelés (1) gyermekrák (1) gyűjtés (1) gyurcsány (44) Habony (1) háború (11) Habsburg (2) hadsereg (1) hajléktalan (1) hal (1) halál (7) házasság (1) hazugság (5) hernádi (1) hideg (1) híradó (3) hírek (2) hit (4) hitelesség (1) hitelezés (1) hízás (1) (2) hólapátolás (1) holland (1) hollywood (1) hörcsög (1) horoszkóp (1) hotel (1) hulladék (1) hülyeség (95) hús (1) húsvét (5) idegenforgalom (2) idegesítő (121) idióták (1) időjárás (1) időjárás-jelentés (1) idős (1) ifa (1) IKEA (1) IMF (1) index (2) ingatlan (4) instagram (1) integráció (1) interjú (1) irodalom (1) iskola (5) ismerős (3) ismerősök (3) iszlám (3) ital (1) ítélkezés (2) jacks burger (2) Jalta (1) james bond (1) játék (1) jég (2) jegy (1) jellem (1) jobboldal (175) jog (2) jogszabály (1) Jolie (1) jóslás (1) jövő (1) Juncker (1) kamat (1) Kaposvár (1) kapzsiság (2) Karácsony (1) karácsony (4) karrier (4) kártya (1) katonaság (1) kdnp (1) kedvezmény (1) kehi (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kenyér (1) keresztény (7) kertitörpe (1) kiadás (1) kína (4) Kína (2) kirándulás (2) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kívánság (1) klíma (2) kóka (1) kóla (1) kölcsön (2) kollégium (1) kommentelők (1) kommunizmus (1) konyhafőnök (1) könyv (1) kórház (1) kormány (223) környezetvédelem (1) koronavírus (1) korrupció (6) kövér (3) közigazatás (2) közjegyző (1) közlekedés (6) köztársasági (8) köztársasági elnök (1) közterület (1) kuka (1) kukás (1) külföld (5) kultúra (2) kütyü (1) Lagarde (1) lakás (6) lakodalom (2) látnivalók (1) lázár (37) lemondás (6) libegő (1) lidl (1) locsolkodás (1) London (1) lopás (8) lottó (2) Lovas István (1) luxus (2) Magyarország (322) márka (1) Matolcsy (49) MÁV (1) mcdonalds (3) megasztár (1) megemlékezés (1) megtévesztés (162) meleg (1) melegjogok (1) menedzser (1) menekült (3) menekültek (12) mentőcsomag (3) mentők (1) Merkel (8) Mészáros (1) mezőgazdaság (1) migráns (2) miniszter (1) minisztérium (73) mnb (2) MOL (1) mozgás (1) mozi (2) mtv (1) munka (7) munkahely (1) munkatárs (3) műsor (2) muszlim (7) művészet (1) nagyhét (1) nagy britannia (3) Németország (6) népszavazás (2) nők (6) Norvégia (1) nyár (2) nyugdíj (3) nyugdíjas (4) nyúl (1) offshore (2) oktatás (7) olimpia (2) oltás (1) olvasás (2) önkormányzat (2) őr (1) óra (1) orbán (222) orosz (3) Oroszország (21) orvos (2) orvosság (1) ősz (5) osztálykirándulás (1) pakolás (1) Paks (1) pályázat (1) panoráma (1) pap (1) pápa (2) parizer (1) parkolás (1) parlament (1) paródia (1) párt (169) patkány (1) pékáru (1) pénz (244) pénzmosás (1) pénztár (1) pihenés (4) plakát (2) pletyka (1) pokémon (1) polgármester (2) politika (286) Portugália (1) posta (2) Pride (1) projekt (1) puccs (1) Putyin (4) rabszolga (1) rajk (1) rákosi (1) recept (1) regény (1) rejtő (2) reklám (3) rendőrség (5) repülés (1) riasztó (1) rogán (8) rokonok (4) Rossmann (1) rudolf péter (1) ruha (2) Semjén (2) síelés (1) Simicska (3) sírok (1) soros (1) sorozat (1) sorsolás (2) Spanyolország (1) spórolás (1) sport (5) stadion (4) strand (1) Stumpf (1) sváb (1) svédek (2) Svédország (3) szabadidő (1) szájer (1) szállás (1) számítógé (1) számítógép (1) szankciók (1) Széll Kálmán tér (2) SZÉP-kártya (1) szerencsejáték (1) szex (2) szfe (1) színész (3) színház (3) szír (1) sznob (1) szokások (1) szórakozás (7) szórakoztatás (5) szóvivő (1) Szovjetunió (1) sztárok (1) sztrájk (1) szulejmán (1) szülés (3) szülő (6) tanár (3) tanulás (4) tanulmányok (1) táplálkozás (1) Tapolca (1) tarlós (3) tartozás (5) tavasz (1) tél (2) telefon (1) telefonálás (2) televízió (2) terror (3) tesco (4) test (1) tinta (1) tippmix (1) tisztesség (111) tisztség (13) tölcsér (1) tömegközlekedés (1) törlesztőrészlet (4) török (3) Törökország (3) történelem (182) törvény (1) törzsvásárló (1) Trianon (1) trója (1) trónörökös (2) Trump (1) tücsök (1) turista (1) turizmus (1) tv (7) ügyvéd (3) újság (4) újságírás (3) újszülött (1) Ukrajna (3) ünnep (7) uralkodó (3) USA (15) utazás (7) utca (1) utódok (1) üzlet (2) vacsora (1) vadászat (3) választás (65) vallás (10) várakozás (1) város (1) vásárlás (26) vásárló (13) vasút (1) vegetáriánus (1) versenyhivatal (2) vezetés (2) vidék (1) videó (2) Vietnám (1) világrend (2) villamos (6) vírus (11) vita (1) vizsga (1) wc (1) wellness (1) x-faktor (5) zaj (3) zaklatás (1) zavarás (3) zene (9) zenekar (2) zenész (1) zöldhulladék (1) zöldség (1) zsidó (9) zsűri (4) Címkefelhő

Elegem van a totyorgókból

2014.05.04. 23:26 Elegem Van

Egyik este hazafelé baktatva a Nagy Imre téren csapdába estem. A szűk járdán az egyik oldalon autók, a másikon a rekettyék között igyekeztem tempósan haladni, midőn az egyik kocsi mellől egy hölgy lépett ki jelentősen visszafogva sebességem. Éppen azt vizslattam, miképp tudom megkerülni, mikor a hölgy lehajolt, csak formás hátsója maradt ott. Azt mondják van olyan, hogy meglátni és megszeretni egy pillanat műve, jelen esetben viszont a szerelmi szál mellőzésével a meglátni és szerelmi teljesedésbe kerülni kategóriában dönthettem volna csúcsot, ha nem torpanok meg illedelmesen. Csak szent életű külső szemlélőnek nem jutott eszébe pajzán gondolat a jelenetről. "Elnézést", és utat kértem a hölgytől, aki arrébb állt tovább matatva szandálján. A jelenet egyben a Heuréka! felismerését jelentette számomra, mert már egy ideje feltűnt, mennyi totyorgó akadályozza a másik embert abban, hogy az saját tempójában haladhasson.

Felülről nézve a nagy közlekedési csomópontokban olyanok az emberek, mint a biliárdasztal szép, színes golyói, ahogy mozognak kijelölt céljuk felé. A kellemes, puha zöld filc helyett a csúnya szürke flaszter emberáradata azonban sokszor kénytelen szembenézni azzal, hogy meg kell állnia, irányt kell változtatnia, mert homo totyorgikusz akadályozza célja elérésében. Pedig ezek a célok nem valami óriásiak ám, hanem olyan apró, icipici célok csupán mint beérni a metróba, elérni a villamost, buszt, átmenni a zöld jelzésnél, leülni egy szabad helyre stb. De a homo totyorgikusz ezeknek a kicsiny céloknak is nagy kerékkötője, így lehet várni a következő metróra, villamosra, buszra, lámpára, meg savanyú képpel álldogálni.

A homo totyorgikuszt nehéz csoportosítani: lehet fiatal, középkorú, öreg, nő vagy férfi, felbukkanhat bárhol, a lényeg, hogy akarva-akaratlanul jól kitoljon a másik emberrel. Talán egy csoportképző szempont lehet: a tudatosság. A legtöbb homo totyorgikusz tudatában sincs annak, hogy akadályt képez, ő csak békésen egzisztál. Éppen a rohadt okos telcsikéjét nyomkodja vagy böngészik valami hirdetést vagy bizonytalankodik merre menjen, miközben mögötte tíz méteres az akadályozottak sora. A nem tudatos homo totyorgikusz azt hiszi csak ő miatta van az egész Teremtés, mást észre sem vesz, kizárólag saját magával foglalkozik, s akinek ez nem tetszik az vessen magára.

A tudatos homo totyorgikuszoknak két csoportja van a hivatásosak és a műkedvelők. A hivatásosak a koldusok és a szórólap-osztogatók, akik azzal a céllal akadályoznak, hogy pénzt kapjanak vagy felhívják a figyelmet valami vacakra, amelyet a papírra nyomtak, bár maguk sem tudják mi az. A tudatos, ám műkedvelő homo totyorgikusz más kategória, nehéz elkülöníteni a nem tudatos homo totyorgikusztól, de testtartása, mozdulatai, kissé rosszindulatú szempillantása elárulja. A tudatos homo totyorgikusz ugyanis szerepel, addig is, amíg akadályt képez, kap valami figyelmet, mondhatjuk: addig ő a hétköznapok kicsi sztárja. Általában idős emberek szeretik így magukra irányítani a figyelmet, akik botjukra valahogy mindig úgy támaszkodnak, hogy ne lehessen mellettük elférni. A banyatanknak nevezett húzható bevásárlókocsi elterjedése nagyot lendített a tudatos homo totyorgikusz lehetőségein, a metróhoz igyekvők tucatjait tudják okosan feltartani úgy, hogy a mozgólépcsőt elfoglalják. Ilyenkor Leonidasként védik pozíciójukat, nincs azaz utas-perzsa, aki át tudná törni a banyatank védelmet. A tömegközlekedési eszközökön való helykeresés során szintén elönt a boldogság, amikor a kinézett helyet azért nem tudom lestoppolni, mert a banyatankos akadályoz ebben. Természetesen neki már van helye, mert a nyugdíjas ilyen élethelyzetben gyönyörűen legyorsulja Vettelt is.

mr_bean.jpg

A kisgyermekes anyukák egy része is hajlamos a gyes betegség tüneteit mások feltartásával kezelni. Náluk az akadályoztatás célja olyan talmi örömök elérésének kicsikarása mint egy-egy mosoly, bátorító szó, a picihez intézett dicséret. A dugó képzés helye pedig valamilyen (sokszor bolt) ajtó, mozgólépcső előtere, szűkebb utcarész, stb. Nehéz persze a babakocsit tolva, a másik, esetleg harmadik gyermeket is terelni, de az ebben a problémában pillanatnyilag nem érintetteket sem kellene akadályozni. Egy villanásra talán megemelkedik a vérnyomásom, ha miattuk megy el orrom előtt a busz, de nem tudok rájuk haragudni, mert hát Lenin elvtárs is szerette a gyerekeket.

A legveszélyesebb élethelyzet akkor alakul ki, ha a homo totyorgikusz autóba ül. Vezetés közben mélázik, nézi a hirdetéseket, elemzi a másik vezetési stílusát, vitatkozik a GPS-szel, bizonytalankodik merre forduljon, a sminkjét igazítja stb. Aztán ha balesetet okoz, ő megússza, a vétlennek meg irány a kórház, rosszabb esetben a hullaház. Előfordul a fordítottja is, amikor a homo totyorgikusz gyalog veti bele magát a város forgatagába. Valami rejtélyes oknál fogva a zebrát valamiféle lassító mezőként értelmezi, és tétova léptekkel a közeledő autó féktávolságának hajszálra kicentizett határán dönt úgy, hogy a járdaszegélyről az autó elé lép, ezt követően borzasztó lassú léptekkel vánszorog a túloldalra legalább 20-25 kocsit lassításra és megállásra kényszerítve csak azért, hogy ő kényelmesen átérjen a zebrán. Rosszabb esetben elbizonytalanodva esetleg visszafordul, sőt megáll vagy nézelődni, esetleg beszélgetni, ha rég nem látott ismerősével fut össze az út közepén.

Elegem van a homo totyorgikuszból, mert sok-sok percet - autós változatában ennél is többet - vesz el embertársai amúgy is szűkre szabott földi létéből.


Más dolgokból is elegünk van! És neked, Kedves Olvasónk? Szíves figyelmedbe ajánljuk a következő bejegyzéseinket:

Elegem van a villamoson telefonálókból
Elegem van a heti bulvárújságokból
Elegem van a régi ismerősökből


komment

Címkék: bkv férfiak nők életmód életérzés idegesítő villamos bkk

A hozzászólásokat a bejegyzés írói, illetve a blog szerzői nem ellenőrzik, azok tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállalnak. Kifogás esetén adott komment eltávolíttatható -> elegemvanblog [kkc] gmail [p] com.

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr836103491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemespenész 2014.05.05. 08:32:51

Hű, ez belőlem is mennyire rég kikívánkozott már! Szinte minden nap felhúznak ezek az emberek. Egy kedvencemet kihagytad: azt, aki elsőként felpattan a buszra aztán megáll az ajtóban és észre sem veszi, mekkora tahó. Ja, meg aki felszáll, aztán toporog, hogy merre is induljon, hova tud leülni, és közben 20 embert tart fel maga mögött, de leszarja.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2014.05.05. 08:45:07

kórház, osztály ajtaja előtt ambulanciára várók, rokonok. hol beszélgetnek? az ajtóban. jön a műtősfiú a hordággyal, rajta a műtétre váró emberrel, félig leszedálva, szerintetek észreveszik a rikító zöld műtőslepedőt? dehogy. beszélgetnek tovább. az ajtóban. műtősfiú szól. meg sem hallják. műtősfiú megint szól. meghallják. arrébbállnak. műtősfiú végre keresztüljut a kurva ajtón. ERRE BAZMEG VISSZAÁLLNAK CSEVERÉSZNI AZ AJTÓ ELÉ. szívem szerint beletoltam volna a seggükbe a kibaszott hordágyat a műtősfiú helyében.

Wabbit 2014.05.05. 08:56:50

"...csak ő miatta van az egész Teremtés, mást észre sem vesz, kizárólag saját magával foglalkozik, s akinek ez nem tetszik az vessen magára."

És te vajon néztél már tükörbe?

Szakyster 2014.05.05. 09:09:43

Egyszer összefutottam egy ilyennel. Lassan kelt át az úton, nem a zebrán. Idős, gondoltam, én is leszek ilyen, türelmesen várok. Erre megáll az út közepén rágyujtani...!

babbaba 2014.05.05. 09:10:52

Ötven év múlva ár élni sem akarsz majd?
Nagyanyádat is fellöknéd, csak mert te gyorsabb vagy?

nemespenész 2014.05.05. 09:20:31

@babbaba: ez nem kor kérdése. Én most sem az út közepén állok meg beszélgetni vagy e-maileket olvasni. Egy normális ember tekintettel van a körülötte élőkre, a tisztelet és az udvariasság nem csak az időseknek jár.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.05.05. 09:20:59

Aki folyton siet, az bizonyosan nem sikeres ember...

babbaba 2014.05.05. 09:24:06

@nemespenész: Több megértést! Lehet, hogy mire megvénülsz, te sem mindent úgy teszel, ahogy azt az akkori húszéves elvárná, márcsak azért sem, mert nem is tudsz már úgy (olyan gyorsan, olyan hatékonyan) gondolkodni, mint a fiatalok!

Arról nem is beszélve, mi van ha egy erősebb, gyorsabb arc máshogy gondolja mint te és egyszer csak neki is elege lesz belőled?

Mr. Maki 2014.05.05. 09:41:34

Lehet csurni csavarni vedeni az embereket de akkor is b@sznak a masikra es qurvara nem veszik figyelembe kortol fuggetlenul, hogy masok is elnek a foldon.

Azert mert neked nincs dolgod es sz@rsz a masikra nekem meg lehet fontos dolgom ami miatt seietnem kell de a jarkalo halottak miatt qrvara nem tudok.

A problema az, hogy ha szepen megkerem "legyen szives elengedni" meg neki all feljebb es beszol, hogy ja de sietos. Igen bazmeg sietos mert neha az embernek sietnie kell mert pont az ilyen makiagyuak miatt kestem le mar igy is pl a talalkozot vagy barmi mast es erre meg tetozi tovabb a neki nem de nekem sulyos problemat.

Szoval egy dolgot szeretnek csak kerni az ilyen emberektol. Konyorgom legyenek korultekintobbek es figyeljenek oda a tobbi emberre is mert valoban nem miattuk teremtettek az eletet. De ebben az orszagban az alkalmazkodas ugy latom neha kib@szott nagy luxus.

Ha en korrekt mod viselkedem ( elore engedem, atadom a helyem, atsegitem a zebran, elengedem a mozgolepcson mert jobbra allok es nem balra, es legfokepp nem tartom fel embertarsamat ) a tobbi emberrel, tisztelem oket akkor ugyan ezt elvarom a masik embertol is kortol fuggetlenul.
Rohadtul nem kell hozza + skill csupan egy kis megertes, tolerancia, alkalmazkodas.

Lehet ezekutan beszologatni, hogy ha majd te is oreg leszel meg stb... de attol, hogy oreg leszek a felfogasom nem fog megvaltozni, mert akkor is odafigyelek majd embertarsaimra.

puszi

mildi 2014.05.05. 09:42:35

megáll beszélgetni a járdát (+biciklisávot), a folyosót, két sor polc közötti részt etc. teljes szélességében elfoglalva. áááhhhgggrrr!4!4!!!

mergo 2014.05.05. 09:43:03

A közlekedési eszközön az ajtókban ácsorgó "leszállok10megállómúlva" nekem is a szívem csücskei. Ha kicsit morcos kedvemben vagyok, akkor jelzem, hogy a villamos/busz középső része is abba az irányba közlekedik. Persze ilyenkor néz rám üveges tekintettel, hogy feldolgozza a kertévéken tenyésztett agya ezt a rengeteg információt. Amikor aztán nem mozdul, akkor jön az adjkirálykatonát módszer és átmegyek a bambák sorfalán.
De ugyan ez megvan autósban is, aki már a M3 bevezetőn besorol balra, hogy majd elkanyarodjon a M1 kivezetőn a Balaton felé és mindezt 50+-10km/h sebességgel, amikor útszakasztól függően 70-80-al LEHETNE haladni.

SMFB 2014.05.05. 09:46:53

Már eleve frusztrált voltál, csak abban a pillanatban tudatosult Benned... Próbálj meg lazítani!

movie 2014.05.05. 09:59:41

Kedves Posztoló!

Akár ki is rabolhattad volna. Vagy legalább leüthetted volna a szottyadtját!
Máskor ne légy ilyen puhány ezekkel...

tobias2 2014.05.05. 10:13:23

Érdekes, hogy itt Ko Tao (เกาะเต่า) szigetén engem nem tart fel senki. Mindenki totyorog, és ezt mindenki jónéven veszi.

Wabbit 2014.05.05. 10:15:23

Jah, a frusztráció sok érdekes dolgot tud művelni az ember gondolkodásával. Például elkezdi sebesség alapján osztályozni embertársait, mindössze azért, hogy lenézhesse azokat, akik nála lassabbak :D.

www.youtube.com/watch?v=sujSTntcfG0

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.05.05. 10:17:46

A posztoló, az irománya alapján egy agresszív, antiszociális, tolakodó barom. Nagyon utálom az ilyeneket.

Lady Ann 2014.05.05. 10:32:12

Mondjuk a villamosról/buszról/metróról leszálló majd azonnal az ajtó előtt megálló népektől én is hülyét kapok. Pláne, ha két oldalról díszsorfalat áll, aki fel akar szállni. És megsértődik, ha rálépnek.

A másik rejtély: a 7-es busz vonalán a mammerek miért küzdik fel magukat a régi Ikarusra, ahelyett hogy várnának 2 percet a Volvóra?!

nu pagagyí 2014.05.05. 10:36:58

Ha annyira siet, akkor pattanjon biciklire. Tekintse úgy a járdát és az embereket, mint objektív akadályok. Gondolom a házfalon sem akar átmenni, mert arra rövidebb lenne. Szokjon hozzá, hogy nem mindenki rohangál fontoskodva össze-vissza, van aki kényelmesebb, mégis több mindent csinál, mint pattogó hősünk. Aztán van olyan is, aki éppen ráér és nem rohan sehova.

nyelv-ész 2014.05.05. 10:37:32

Nekem meg elegem van a homo nervous-ból, az idegbeteg baromból, akinek nincs fél perce, mert állandóan rohan.

Bezzeg blogot írni kurvára van ideje.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 10:41:50

@babbaba:
Szerintem posztolónak egyáltalán nem az a problémája, hogy vannak, akik lassabbak nála, és önhibájukon kívül fenntartják.

A problémája azokkal van, akik úgy közlekednek (gyalog, autóval vagy bárhogy) vagy éppen állnak meg egy helyben, hogy közben magas ívben tesznek rá, hogy ezzel másokat akadályoznak. Nem véletlenül hangsúlyozta, hogy ez nem életkor függő, hiszen lassúnak sem kell lenni ahhoz, hogy valaki másokra magasan téve akadályozza azokat. Elég csak valahol "megtalálni" a szűk keresztmetszetét a közlekedési útvonalnak, és ott megállni beszélgetni (lásd egyik kommentelő kórházas példája, de pl. boltokban is gyakran találkozni ilyenekkel).

Persze még így is eléggé "1st world problem" amit a posztoló felvet...

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 11:07:13

Kezeltesd magad, szükséged lenne rá. Akkor talán felfogod, hogy vannak emberek, akik veled együtt szarják le, hogy elrohansz az életed mellett, és bármennyire nem tetszik ez neked, nem hajlandóak veled rohanni.
Győzike megvár, ha lekésed, megnézed az aktuális 83. ismétlésben.

juls 2014.05.05. 11:09:58

Azoknak, akik szerint a sietőknek kellene több megértéssel viseltetniük:

Sajnos időről-időre kiújuló lumbágóm miatt néha én is a totyorgók táborát gyarapítom.
Ilyenkor azonban tudatosan figyelek, hogy ne akarályozzak olyanokat, akik gyökkettőnél gyorsabban is tudnak haladni, nem úgy, mint én.

Úgy gondolom tehát, hogy joggal várnám el másoktól is ugyanezt. Ha lassú vagyok, ne a tömeg közepén, hanem lehetőség szerint a szélen botorkáljak, hiába örülök, hogy egyáltalán sikerült felkászálódnom egy közlekedési eszközre, lépek még kettőt, hogy más is felférjen stb.

babbaba 2014.05.05. 11:12:16

@Narancskommunista: Én meg csak annyit mondtam, hogy vannak akik nem azért akadályozzák mert olyan elvetemültek, vagy mert direkte vele akarnak kibaszni, hanem mert más az érzékelésük. Nyilván, van aki direkt csinál ilyesmit mert leszar mindenkit, de messze nem mind. sőt, szerintem a többség nem.

Ha mész a járdán százan a jobb oldalon mennek, ha te is ott mész szemben, de mindig van aki nem. Namost ez az egy(pár) vagy direkt csinálja, vagy nem.

Mondjuk az járdán kerékpározókról már kevésbé tudom elhinni, hogy nem tudják, hogy tilos, mégis csinálják. Azok bizony leszarnak mindenkit, de messze nem tartanak fel.

antikommm 2014.05.05. 11:25:06

Egyetértek a szerzővel. A tiltakozókkal is, amennyiben a "kort" reklamálják, mert ez nem kor kérdése szerintem sem.
Nekem a kedvencem az homo totyorgikusz, aki előre mozgását egy hirtelen gondolattól vezérelve ellenkezőbe fordítja mondjuk egy szűk bolti térben, akinek (majdnem) neki ütközök, ha nem sikerül vész-fékeznem.
"aki siet, nem sikeres" - ezt a gondolatot vajon mi szülte?

2014.05.05. 11:27:02

Napi rendszerességgel tapasztalom ugyanezt. Céges buszra fel- és leszálláskor mindig a leglassúbb az első. Leszálláskor megáll az ajtóban, sóhajtozik. Járdán haladva középen, hogy csak is a sáros árokparton kerülhesd ki. Csapatba verődve hármasával egymás mellett lötyögnek. Kulturált országban a mozgólépcső jobb oldalára húzódnak. Hazánkban nem. Kedves barátaim, az országhatárok megnyitásával ezt kaptuk. Őőőő, és nem a nyugat hódit teret, mondanom sem kell.

babbaba 2014.05.05. 11:27:36

@antikommm:

'"aki siet, nem sikeres" - ezt a gondolatot vajon mi szülte?'

Akinek jól megy, annak semmi nem annyira fontos, hogy rohanjon. Elég egyértelmű, ha gazdag vagy.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 11:30:44

@babbaba:
De a posztíró nem is fikázta azokat, akik önhibájukon kívül akadályoznak másokat.

Egyébként ha már érzékelés, az sem mindegy, hogy a fizikai érzékeléssel van gond meg a reakcióidővel, vagy az illető sosem gondolt bele, hogy adott esetben másokat akadályoz.

babbaba 2014.05.05. 11:31:00

@abcd1234: A kulturált országban folyamatosan működnek a mozgólépcsők, nem csak egy részük. Ha csak egy oldalra állsz felfelé csúcsidőben, hamar bedugul a forgalom a rengeteg embertől.

Gondolkodni is kéne, nem csak jelszavakat harsogni!

Ja és kulturált országban nem türelmetlenek az emberek. (Nem gondolom, tudom.) Kiegyensúlyozottak és ezért elnézőbbek. Nincsenek tele frusztrációval.

babbaba 2014.05.05. 11:31:59

@Narancskommunista: Honnan tudod, hogy önhibája, vagy sem? Rá van írva?

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 11:33:29

Hozzáteszem, én azt is meg tudom érteni, mikor mondjuk a busznál az idős, lassú ember elsőnek akar leszállni, hiszen fél attól, hogy ha végére marad, akkor rácsukják az ajtót. Ellenben azt már nem tudom megérteni, mikor a hátsó ajtón úgy száll fel, hogy meg sem várja a leszállni akarókat.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 11:35:47

@babbaba:
Az egyértelmű eseteket leszámítva (pl. a 2. kommentelő kórházas példája) nyilván nem tudhatom. Viszont valaki írta, hogy ha udvariasan megkéri, akkor az illető megsértődik, ott azért eléggé egyértelmű, hogy nem a fizikai érzékeléssel van a probléma.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 11:38:51

@babbaba:
"Ha csak egy oldalra állsz felfelé csúcsidőben, hamar bedugul a forgalom a rengeteg embertől. "

Ebben biztos vagy? Mármint ha mondjuk az egyik oldalán ha nem is gyorsan, de halad a sor, a másik oldalán meg a kényelmesebbek állnak, akkor azért ha az egészséges emberek a baloldalt választják és a sétát, akkor azért valószínűleg nagyobb az áteresztőképessége annak a mozgólépcsőnek, persze ez az egészséges emberek arányától is függ, nyilván ha fele-fele, akkor már nem igaz, de ha mondjuk a sétával duplázzák a sebességet, akkor ha 2/3 egészséges, akkor pont egyensúly alakul ki.

babbaba 2014.05.05. 11:42:23

@Narancskommunista: Nem vitatom.

Én csak annyit mondtam, sokszor azzal, vagy annak az értékelésével van a baj.

Mellesleg érdemes magad ilyen marhaságokon felhúzni? Elég magadba nézned, hogy te mindig helyesen jársz el? Máris megértőbb leszel és máris nem leszel annyira ideges. Te jársz jobban!

És ezt messze nem azért mondom, mert kicsi és erőtlen vagyok..:)) Nem sokan veszik a bátorságot, hogy belémkössenek. És ez tapasztalat, nem elmélet.:))

babbaba 2014.05.05. 11:45:54

@Narancskommunista: Igen. Matematika. Kétpercenként kiszáll ötszáz ember és fel akar menni. Számolj!

Ha jársz néha metróval rájössz, hogy kettesével is van, amikor következő (ellenoldali), metró utasai az előző társaságra ráfutnak.

Azt is tudod (ha jársz néha metróval, hogy tízből egy ember megy. Felfelé meg harmincból egy. Az meg mehet az álló lépcsőn is.

fifibá55 2014.05.05. 11:56:38

@Szakyster: a 600 köbcentis fostalicskába hajókürtöt szereltem. Ilyen esetekben szoktam, már megállva, közelről, röviden működtetni.. legtöbbször felejthetetlen.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 12:06:27

@babbaba:
Dehogy húzom fel magamat, ettől még szerintem jogos elvárni azt, hogy az emberek tekintettel legyenek egymásra, ha egyszer én magam is tekintettel vagyok másokra.

babbaba 2014.05.05. 12:07:46

@Narancskommunista: Ez igaz. Ez az alap. De van, aki objektíve nem képes erre mindig.

Void Bunkoid 2014.05.05. 12:20:18

A posztírót tolakodó hebrencsnek nem kellene nevezni, tényleg nem a _lassabbak_, hanem a _totyorgók_ ellen kelt ki magából.

Speciel az énáltalam nagyon nem kultivált totyorgók általában kétféle élethelyzetben fordulnak elő:

1. A figyelmetlen autós, aki a lámpa zöldre váltása után kb 6-8 másodperccel később indul el - ha közvetlenül mögötte vagyok, belelátok ám a kocsijába, és nem azért indul el olyan későn, mert elbambult valami miniszoknyás jóseggű nőt nézve, hanem egyszerűen ennyire figylelmetlen és nincs tekintettel másokra, ott sasolja a lámpát, aztán amikor zöldre vált, akkor gondosan megnézi magának, aztán nyomja ki a kuplungot és teszi egyesbe, de mindezt szintén nagyon komótosan - így fordul elő, hogy egy 15 másodperces zöldön átmegy jó esetben három autó, de ha a második is ilyen, akkor csak kettő.

2. Bármilyen ügyfélszolgálati ablakos ügyintézés, különösen postai csekk befizetésénél. Itt sem azt nehezményezem, hogy mindenkinek rohamtempóban kellene csinálnia a dolgot, de könyörgöm, átlagosan ha egy percig is áll az ember sorban, bőven ki tudja készíteni a csekket, az összeget amit odaad, és ennyi. Én amikor sorrakerülök, odaadom a csekkeket, odaadom a pénzt, postáskisasszony lehúzza őket, visszaadja az aprót, ez az egész művelet akár 3-4 csekkel is kb fél perc. Soha nem fogok rájönni, hogy ugyanez a művelet egyeseknél miért tart három-négy(!) percig.

Mr. Maki 2014.05.05. 12:27:13

En azt vettem erszre, hogy a mozgolepcsos parahelyzetek egyre kevesebbszer fordulnak elo. En pl utalok 1 percet varni mig neha felerek ezert szeretek felsetalni. Mozgok is kardiozok is es nem esik le a gyuru az ujjamrol sem :)

Ha valaki bal oldalt all altalaban megkerem szepen engedjen el. Ez donto tobbsegben sikerul is. Persze vannak kellemenkedo alakok akik ugy neznek ram mint a veres rongyra de azok sem okoznak problemat mert arreb tessekelem akkor a kezemmel es kesz es mar megyek is tovabb. Nem agressziven csak finoman. Ez is mukodni szokott.

Amugy valoban gyorsabban halad a sor ha elengedik az embert bal oldalt ezzel felesleges is vitaba szallni ;)

De tenyleg azt kell megerteni az embereknek kortol fuggetlenul, hogy van akinek valoban sietos, es konkretan semmi koze hozza, hogy miert is sietek mert nem tartozik ra. Hagyjon helyet maga mellett es csokolom semmi problema mindenki megy a sajat utjara tovabb. Felesleges problemat krealni azzal, hogy figyelmetlenek vagyunk. Egyszer kell megtanulni tobbszor nem is lesz problema.

Azt elfelejtettem hozzatennei, hogy akin latom, hogy beteg ( pl mozgasserult, vagy jarokretes es tarsai ) nem fogom arrebb taszigatni, akkor megvarom mig szabad helyem lesz. De a tobbseg nem beteg, egyszeruen idiota zombi.

Advanced Flight 2014.05.05. 12:29:47

Ez ugyan nem feltétlenül totyorgás, de nagy "kedvenc" az úttesten (többnyire szabálytalanul történő) átkelés tangenciálisan. Vagyis ha két pont közt legrövidebb táv az egyenes, akkor ez annak épp az ellenkezője. Megy-megy keresztbe, és még mindig nem ért át, még mindig nem, még mindig nem.....

titan 2014.05.05. 13:04:49

Nekem speciel a kedvencem a falkába verődő homo totyorgikusz, egy kisebb-nagyobb csoport (min. 3 fő), természetesen csatárláncban, hogy nehogy véletlen ki lehessen kerülni őket a járdán. Ez a legrosszabb, mert kivárni is lehetetlen, míg előzhetőek, míg a magányos totyorgók azért rövid idő után kikerülhetők.

randomuser1 2014.05.05. 13:07:55

"Életét így tengi által;
Bár apái nékie
Mindent oly bõven hagyának,
Soha sincsen semmije.
De ez nem az õ hibája;
Õ magyarnak születék,
S hazájában õsi jelszó:
„Ej, ráérünk arra még!”

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 13:09:15

@babbaba:
"Azt is tudod (ha jársz néha metróval, hogy tízből egy ember megy. Felfelé meg harmincból egy. Az meg mehet az álló lépcsőn is. "

Nem járok metróval, vagyis csak ritkán, mert nem a fővárosban élek, nálunk például az egyik bevásárlóközpont gyakorlatilag átjáróház, és a szűk keresztmetszet egy amúgy az átlagosnál jóval szélesebb mozgólépcső, és ott azt látom, hogy a legtöbben menne, csak nem tud, mert mindig vannak, akik egymás mellett állnak. Szóval amíg nem válik általános szokássá a jobbra állás, addig az a statisztika, hogy tízből egy, csak elméleti, valószínűleg engem is állni látnál, mert nem tudnék haladni mások miatt.

Egyébként nem nagyon látok okot, hogy egészséges emberek úgy általában egy helyben állva várják, míg fel vagy le érnek. Nyilván ha épp valamiért elfáradt, vagy ahová megy, ott fizikailag topon kell lennie, vagy hasonló átmeneti okok rendben, de egyébként így is az a panasz, hogy senkinek nincs ideje mozogni, akkor meg miért kellene egy helyben állással lassítani a célba érést?

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 13:13:51

@babbaba:
Egyébként ha mindenki tartaná magát ahhoz, hogy csak jobboldalt áll, és emiatt sorba állnának a lépcső jobb oldalához, akkor máris többen indulnának el baloldalt gyalogolva, hiszen az emberek nem hülyék, szóval ha ez a szokás általánossá válik, akkor az önszerveződés miatt hamar sokkal nagyobb lenne a mozgólépcső áteresztő képessége.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2014.05.05. 13:14:17

Micsoda frusztrált és modoros blog, semmitmondó picsogásokkal...

2014.05.05. 13:29:51

engem is a csatárláncosok idegesítenek legjobban, a legforgalmasabb helyeken a legszűkebb járdákon képesek órákon át beszélgetni, lehetelen kikerülni őket és felfoghatalan hogy miért nem zavarja őket hogy egy csomó ideges ember próbálja kikerülni őket minden létező irányból, sokszor még a lökdösődést sem érzékelik.

másik nagy kedvenceim a tizenévesek, akik (sötét világfájdalommal az arcukon) úgy vonszolják magukat, mintha ólomból lennének - és olyan lassan érnek át a zebrán (tíz-tizenöt autós érdeklődő tekintetétől egyáltalán nem zavartatva magukat) hogy a saját nagyanyjuk is rájuk szól ha ott van, hogy siessenek már

ErrOr 2014.05.05. 13:47:33

@Narancskommunista: biztos hogy lassul, a leszálló utasok kb 5 százaléka siet, a többieknek viszont rendeződniük kell a rohanók miatt. Tulajdonképpen a rohanók miatt lassul a közlekedésük.

Bobby Newmark 2014.05.05. 14:15:35

@nu pagagyí: Én gyalogosan is akadálynak tekintem a többi járókelőt, ez a szempont nekem nem újdonság. Az viszont felbasz, amikor mindezzel együtt SEM lehet kikerülni az emberi akadálytárgyat, mert elállja az egész utat, vagy mert kiszámíthatatlanul mozog, és PONT akkor kell a Brown-mozgása következő irányváltását végrehajtania, amikor éppen elslisszanni készülök mellette.

Továbbá nem irigyellek, hogy neked a napi melóba járás közbeni szájtátva bambulás az élmény. Én inkább úgy vagyok vele, hogy lehetőleg minél gyorsabban legyek ott, ahol CSINÁLNI is fogok valamit.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 14:16:42

Soroljátok már fel a napi rutinban oly fontos, valós (nem az általatok annak képzelt) élethelyzeteket, ami miatt keresztül kell gázolni mindenkin.
hajrá...

Bobby Newmark 2014.05.05. 14:22:04

@abcd1234: A mozgólépcsős jobbra tarts pedig meglepő módon kezd ám meghonosodni.

Gondolom köszönhetően a BKV 50 éves kutatás-fejlesztésének, aminek brilliáns eredménye a "paraszt, álljá' jobbra" tábla.

Bobby Newmark 2014.05.05. 14:25:33

@cenzuratroll bosszanto: Várj, te az az ember vagy, aki nem érti, hogy miért baj az, hogy csak rá kellett feleslegesen fél órát várnia egy húszfős társaságnak, ugye?

Bobby Newmark 2014.05.05. 14:30:11

@babbaba: "Az meg mehet az álló lépcsőn is. "

Aha, mert nyilván aki menne, az sportolni akar, nem pedig hamarabb fel/leérni, ugye?

Ennyi erővel aki állni akar, az álljon otthon...

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 14:30:27

@Bobby Newmark:

Rám egyetlen olyan seggfej sem vár, aki 3 másodperc előnyért az anyját is megugraná.
Viszont leszarom azt ha siet, amíg én szabályosan közlekedek, addig a legkevésbé sem érdekel, ha a barom mögöttem infarktust kap attól, hogy 3 másodperccel később ér az Tesco-ba.
Hogy értsd: nem szoktam senkit akadályozni, de leszarom azokat, akik szabálytalanságba akarnak hajszolni mert nekik sietős a dolguk.

titan 2014.05.05. 14:31:04

@cenzuratroll bosszanto: sorolj már fel a napi rutinban oly fontos, valós (nem az általad annak képzelt) élethelyzetet, ami miatt fel kell tartani másokat, vagy ami miatt nem tudsz a környezetedre legalább kicsit tekintettel lenni.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 14:34:40

@titan:

Értelmezési problémáid vannak. Egy kis segítség:

"Soroljátok már fel a napi rutinban oly fontos, valós (nem az általatok annak képzelt) élethelyzeteket, ami miatt keresztül kell gázolni mindenkin.
hajrá... "

Bobby Newmark 2014.05.05. 14:35:29

@ErrOr: Van ám, én is erősen meglepődtem rajta. Nyugatinál láttam.

Ez lehet, hogy nem ott van, de ilyet:
thn4.iwiw.net/0402/club/00/12/14/51/5/club_1214515_1213244200223_profile

Sőt, már régebben is volt matrica a mozgólépcső végén, de az nem volt valami feltűnő.

ErrOr 2014.05.05. 14:37:17

@titan: pl nem lát a háta mögé, nincs jobbratartási kötelezettsége a járdán stb. A siető emberek térnek el a "napi rutin"-tól, ezt jó lenne észrevenni. Azért, mert valaki úgy érzi, hogy feltartják, még nem biztos, hogy a másiknak ez szándékában áll.

titan 2014.05.05. 14:37:44

@cenzuratroll bosszanto: értelmezési problémád neked van, te feltettél egy kérdést, hogy miért kell átgázolni mindenkin, nem, nem kell átgázolni mindenkin, türelmesen lehet várni, amíg elengednek, de ha még a szándék sincs meg, hogy elengedjenek (tekintettel legyenek a másikra), akkor az igenis bosszantó. Szóval
"sorolj már fel a napi rutinban oly fontos, valós (nem az általad annak képzelt) élethelyzetet, ami miatt fel kell tartani másokat, vagy ami miatt nem tudsz a környezetedre legalább kicsit tekintettel lenni."

titan 2014.05.05. 14:39:43

@cenzuratroll bosszanto: ebben az értelemben persze más a történet hiszen azt mondod "nem szoktam senkit akadályozni, de leszarom azokat, akik szabálytalanságba akarnak hajszolni mert nekik sietős a dolguk.", és ez így helyes is, de miért gondolod, hogy aki siet, az "át akar gázolni mindenkin"?

2014.05.05. 14:39:50

@cenzuratroll bosszanto: nem azzal van probléma aki nem siet, hanem aki a focipálya méretű nyugati téri aluljárónak csakis egyetlen pontját tartja alkalmasnak egy hosszú, meghitt baráti beszélgetésre, és ez a pont szerinte pontosan a metró üvegajtajában található, szigorúan a két ajtószárny mértani középpontjában -és egy lépéssel sem arrébb.

Reggie 2014.05.05. 14:41:17

@ErrOr: Alapveto illem, hogy ok nelkul nem tartunk fel masokat. Az, hogy nem gondolsz arra, hogy feltartasz masokat meg nem elfogadhato kifogas.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 14:41:29

@titan:

Feltettem egy kérdést, amire nem válaszoltál, hanem azt kiforgatva elkezdted játszani az egyszerű agyadat.
Ha nem megy, akkor csak magadból csinálsz hülyét a kérdés átfogalmazásával, ezt viszont meg kell hagyni, ügyesen tetted, nagy seggfej vagy, csak így tovább.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 14:43:02

@titan:

Szoktál közlekedni? Ha igen, akkor nem kérdeznél hülyeséget.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 14:44:14

@croc:
Egy teljes focipályán nem lehet kikerülni?

Két kis kecske rémlik?

ErrOr 2014.05.05. 14:46:19

@Reggie: miért gondolná, hogy feltart valakit, ha közben ő is halad a tömeggel? A mozgólépcsős jobbrasorolással igazából a normális ütemben közlekedőket tartják fel, mert 1 ember 30 másodperces előnyszerzésére jut a sor végén 1-2 perc plusz menetidő. Akkor a siető ember minden ok nélkül feltartja a többieket?

2014.05.05. 14:47:50

@cenzuratroll bosszanto: hát pont az ajtóban pont nem lehet kikerülni senkit, mert, mit ád az élet, egy különös véletlen folytán pont abból az ajtóból _nyílik_ a focipálya, így eléggé el nem ítélhető módon sajnos az ajtón át kell menni, mielőtt a focipályára érünk :-)

titan 2014.05.05. 14:49:41

@cenzuratroll bosszanto: megválaszoltam, "nem kell átgázolni mindenkin", viszont hozzátettem: "ha még a szándék sincs meg, hogy elengedjenek (tekintettel legyenek a másikra), akkor az igenis bosszantó"

Igen, szoktam közlekedni, a letolós kretének valóban kretének, de aki csak haladna (szabályosan), de nem tud, mert valaki előtte nem tanulta meg az autósiskolában amit meg kell, az nem akar átgázolni senkin, csupán haladna. Gyalogosan is hasonló a helyzet, csak gyalogosiskola nincs.

Akkor ugye megpróbálunk esetleg a témáról felnőtt módjára beszélgetni, és nem személyeskedni ezek után?

Bobby Newmark 2014.05.05. 14:49:42

@cenzuratroll bosszanto: És munkahelyed, ahová be kell érni időben, volt-e már?

Milyen szabálytalanságba hajszolás az, hogy nem az út közepén mereszted a segged, hanem félreállsz? Csak hogy tisztázzuk már, hogy te mi a tökömről beszélsz, mert ilyenről még szó sem volt eddig!

Továbbá te NEM rendelkezel az én életemből még három másodperccel sem.

Ha meg nagyon a szabályok a vesszőparipád, ha én nem tudlak kikerülni, mert az útban állsz, és véletlenül felborítalak, az még nem könnyű testi sértés, tehát a szabályokon belül maradtam én is.

Hozzátenném, hogy még senkit nem löktem fel sem véletlenül, sem szándékosan, engem meg kentek már fel falra előzési kísérletkor az ilyen bamba, mindenit magasról leszaró totyorgók, mint amiről a poszt szól.

" nem szoktam senkit akadályozni"

Ennyi az elvárás csak, hogy szándékosan ne legyél pöcs. A többit megoldjuk általában.

(Egyébként én nem konkrétan sietek, hanem az én, számomra kényelmes sétatempóm kb duplája az átlagnak.)

Bobby Newmark 2014.05.05. 14:54:03

@ErrOr: Beálltak az "álló" sorba. Nem sietnek, tehát nem tartja fel őket senki. Ráérnek. Ha nem érnének rá, mennének a bal oldalon gyalog.

Kivétel, aki menne, de nem tud. Őt sajnáljuk nagyon, a sok egészséges bal oldalt álló ráérő ember őt bizony feltartja.

Bobby Newmark 2014.05.05. 14:55:16

@Bobby Newmark: *jobb. Utolsó mondatban JOBB oldalt álló.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 15:01:27

@ErrOr:
Attól függ hogyan szerveződik a forgalom, mert ugye ha az van, hogy az az 5% rohan a mozgólépcsőn, és azt sem nézi jó szemmel, ha mások komótosan mennének a jobboldalon, akkor igazad van, ellenben ha általánossá válik, hogy baloldalt normál vagy lassú tempóban halad a sor, míg jobboldalt csak várnak, míg a mozgólépcső fel/le viszi őket, akkor az növeli a mozgólépcső áteresztő képességét, és egyébként pont az 5% rohanónak lesz némileg lassabb, hiszen baloldalt nem csak kimondottan gyorsak haladnak.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 15:01:33

@croc:

Ezért találták ki a több ajtót a kijáratnál.
Próbálj meg úgy közlekedni, hogy az orrodnál és az okostelefonodnál messzebb nézel, és ha látod, hogy az egyiknél elállják a kijáratot (bejáratot, tök mindegy), akkor a másik felé lépsz. Ja, bocs, lehet, hogy akkor fel kell nézni a faszbúkból és 2 másodperccel később látod meg amint Béla Néni kiposztolta az éppen aktuális reggeli kuláját, de az élet kegyetlen, ezzel számolni kell.

@Bobby Newmark:

25 év alatt talán ha egyszer elkéstem a melóból. Nem lett belőle világvége. Ja, lehet, hogy velem van a baj, időben elindulok, és szarok azokra, akik erre képtelenek.

"Továbbá te NEM rendelkezel az én életemből még három másodperccel sem. "
Csak te hiszed (és a többi rohanó barom), hogy rendelkezni akarok az életeddel.

"(Egyébként én nem konkrétan sietek, hanem az én, számomra kényelmes sétatempóm kb duplája az átlagnak.) "

Látod pont az átlagtól eltérő sebességed az, ami miatt leszarom, ha rohansz, és én nem fogom ugyanezt tenni, mert neked ez tetszene. Szóval ki akar a másik életébe avatkozni?

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 15:05:04

@ErrOr:
Milyen az a siető ember? Mert az, hogy sietés, az nagyon relatív.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 15:05:51

Agyatlankodásban tuti jók vagytok, a kérdésre még nem tudtatok válaszolni. Életszerű indok az 5 másodperces előnyre, amit el lehet érni pl. a bal oldalon taposással és a kb. 5 másodperccel korábbi feléréssel.

Hogy még jobban kiboruljatok az igazságtól, nekem azért tetszik, ahogy itt munkába rohanásra is hivatkozik néhány seggfej, miközben munkaidőben netezésre van ideje.
Szóval, valós napi rutinban mi az ami miatt keresztül kell gázolni bárkin a 3 másodperces előnyért. Hajrá, soroljátok.

ErrOr 2014.05.05. 15:09:45

@Bobby Newmark: igen, de ha nincs a sorbanállás, akkor ő 1-2 perccel korábban érne fel, míg a rohanó ember nyer kb 30 másodpercet. Mi jogosítja fel a siető embert arra, hogy a többiek miatta lassabban közlekedjenek? Vagy ez ilyenkor már nem feltartás?
Mellesleg nem ráérnek, csak elindultak időben, és nem akarják, hogy szakadjon róluk a víz, mikor felmásznak a lyukból a Ferenciek terére.
Anno meg tudtam figyelni egy embert, aki notórius rohanó volt, mindig rohant a buszokhoz. Egy helyre mentünk éveken át, feltűnt. Heti 2x-3x biztos rázárták az ajtót, mert valami arra késztette, hogy rohanjon. Az utolsó átszálláshoz meg megérkezett a busz indulása előtt 10-12 perccel. Eközben lökdösődött, busz elé lépett(busz satufékezett), nekiesett a buszajtónak, stb. Változott a hely ahol dolgoztam, pár évvel később a metrón láttam újra az emberünket, természetesen rácsukták a metróajtót. Van ami sohasem változik :D

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 15:11:20

@cenzuratroll bosszanto:
Anyád tudja, hogy buzi vagy? (a kiinduló kérdésed ebbe a kérdéstípusba tartozik)

Bobby Newmark 2014.05.05. 15:11:28

@cenzuratroll bosszanto: Oh, hát én pont nem akartam az életedbe beleszólni, csak elmeséltem, hogy rühellem az ilyet. Nyilván mi még csak nem is találkoztunk soha, és nem gondolom, hogy itt egy eldugott kommentfolyamban fogom megváltoztatni a világot.
Szóval ha ez kell a lelki békédhez, nyugodtan álld el az utat bárhol, megengedem. Eddig is kezeltem az ilyen szitut, ezután is fogom.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 15:15:27

@ErrOr:
"igen, de ha nincs a sorbanállás, akkor ő 1-2 perccel korábban érne fel, míg a rohanó ember nyer kb 30 másodpercet. Mi jogosítja fel a siető embert arra, hogy a többiek miatta lassabban közlekedjenek? Vagy ez ilyenkor már nem feltartás?"

Ha azt látod, hogy jobboldalon áll a sor, és baloldalon pedig csak 1-2 "barom" megy felfelé, akkor nagyon megnő annak az értéke a te szemszögedből, hogy te is inkább menjél és ne ácsorogj. Ha pedig egészséges ember vagy, akkor mi akadálya ennek?

Egyébként sosem értettem, hogy egészséges emberek miért állnak a mozgólépcsőn, még lefelé is, mikor amúgy meg sétálnak, ha nem a lépcsőn vannak. Lefelé lépcsőzni a síkban sétálásnál kisebb erőfeszítés, de kényelmes tempóban felfelé lépcsőzni sem neccesebb, mint dombnak felfelé sétálni.

Bobby Newmark 2014.05.05. 15:16:02

@cenzuratroll bosszanto: Képzeld egyébként, volt már példa mindkettőre, hogy igen, az az öt másodperc számított. Amikor a konkrét menetrend nélkül "7-8 percenként" közlekedő jármű épp az orrom előtt csukta be az ajtaját, vagy a hátam mögött az pont 7-8 percet jelent a te öt másodperces buziskodásod miatt, hogy nem akarsz elengedni magad mellett.

ErrOr 2014.05.05. 15:18:47

@Narancskommunista: nem fognak, mert a mozgólépcső 6km/h-ás sebessége nekik elég, nem fognak fizikai munkát végezni a lépcsőn felfelé, mert nem céljuk, hogy büdösen érjenek be dolgozni.
A siető ember meg az amelyik a tömeg sebességéhez képest gyorsabban akar haladni(relatív)
Egy 60 méter hosszú mozgólépcsőn egy álló ember 36 sec alatt ér fel, egy siető ember a +6 km/h-val ezt a távot 18 sec alatt teszi meg. Cserébe a többiek szívnak lent, mert a 18 másodpercért neki jóval többet kell várnia.

Bobby Newmark 2014.05.05. 15:21:01

Egyébként amit úgy igazán rühellek, az épp a másik fele a dolognak. Amikor összehúzom magam, meg fél lábra állok, hogy a paraszt el tudjon MENNI mellettem, aztán ezt úgy hálálja meg, hogy beáll abba a fél embernyi üres térbe, amit felszabadítottam.

Na itt szoktam tettlegességig fajulni, és tovább tolom kézzel az illetőt, hogy visszaszerezhessem a korábbi stabil és ember alakú helyzetemet. Annyira még nem vagyok jó fej, hogy konkrétan szopjak, hogy más kényelmesen álljon, és még csak fel se tűnjön neki, hogy miatta van, és hogy szopok.

ErrOr 2014.05.05. 15:23:20

@Narancskommunista: mert balesetveszélyes lefelé gyalogolni, láttam már 1-2 szép bukfencet, aminek betört fej lett a vége.

ErrOr 2014.05.05. 15:26:09

@Bobby Newmark: ezt aláírom, nem nagyon szokták zavartatni magukat, én ilyenkor visszaállok eredeti helyemre, aztán vágy ráébred a dologra, vagy kényelmetlen lesz az útja. 20 éve nem ültem le BKV-n, mert üljön aki öreg, vagy beteg, de az álldogálásomba ne szóljanak már bele :)

Reggie 2014.05.05. 15:35:11

@ErrOr: Attol fugg, hogy mekkora a tomeg es mire van lehetosege. Ha peldaul feltorlodik a sor a mozgolepcson es mindenhol allnak az emberek, akkor teljesen ertheto, hogy nincs hova jobbra allni. Viszont ha csak szallingoznak az emberek, akkor semmibe sem kerulne, tehat aki nem teszi meg, az szimplan paraszt.

Bobby Newmark 2014.05.05. 15:38:27

@ErrOr: Mint ahogy járni is meg kell tanulnia az embernek, és azt nem tartjuk balesetveszélyesnek, úgy ezt is meg lehet. Ne már a fél százaléknyi balfasz legyen az irányadó! Vagy akkor próbálj előírni a gyalogos közlekedéshez is bukósisakot, más eszközön úgy kezeli a KRESZ a balfaszokat.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 15:45:35

@ErrOr:
"nem fognak, mert a mozgólépcső 6km/h-ás sebessége nekik elég, nem fognak fizikai munkát végezni a lépcsőn felfelé, mert nem céljuk, hogy büdösen érjenek be dolgozni."

Mert előtte, utána is mozgólépcső viszi őket a következő megállóba, ugye, és persze mindannyian liftes munkahelyen dolgoznak. Ja, és pár lépéstől mindannyian megizzadnak... Mondom, hogy egészséges emberekről beszélek.

"mert balesetveszélyes lefelé gyalogolni, láttam már 1-2 szép bukfencet, aminek betört fej lett a vége. "

Semmivel sincs több esélye, mint egy normál lépcsőn lefelé, hogy elesnek, talán némileg a balesetek súlya lehet nagyobb, mert a sebességük ekkor nagyobb, de nem a lépcsőhöz képest.

Bobby Newmark 2014.05.05. 15:49:58

@ErrOr: Az ritkán elég, főleg ha háttal áll. Meg inkább kézzel érintkezek, nem teljes felsőruházattal...

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 15:55:44

@Narancskommunista:

Ne reménykedj ratyi, dugogasd a cimboráidat.

@Bobby Newmark:

helyes. Te egy zseni vagy, le tudod kezelni ha akadályoztatva vagy. Csak így tovább.

Buzikám, ha becsukják az orrod előtt az ajtót, akkor megvárod a következőt. A közlekedés erről szól. Ha téged ennyire kiborít, akkor kezeltesd magad, neked is használ ha lenyugszol, ha meg végképp nem megy a dolog, akkor irány az erdő, menj remetének, a mókusok nem fognak eléd állni.

ErrOr 2014.05.05. 15:55:46

@Narancskommunista: 1,5-2x akkorák a lépcsőfokok, mint amihez szoktak az emberek, balesetveszélyes.
Viszonylag egészséges embernek tartom magam, csak túlsúlyosnak. Normális testsúlynál is vert a víz és most is, ha felsétálok a 10-re egy panelházban. Ezért nem fogok rohangálni a mozgólépcsőn, hanem elindulok 2 perccel előbb.

ErrOr 2014.05.05. 15:59:04

@Bobby Newmark: A fél százaléknyi "balfasz" miatt kell félreállni jobbra :D

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 15:59:16

@Bobby Newmark:

"Ne már a fél százaléknyi balfasz legyen az irányadó! "

Ez tetszett. Szálka, gerenda. Láthatóan nem veszed észre mekkora agyas vagy, amikor pont a fél százaléknyi siető barom mellett agitálsz, de a fél százaléknyi balfasz egy balfasz, mert másban balfasz mint te.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 16:00:37

@cenzuratroll bosszanto:
Látm nem jött át. Te feltetted ezt a "kérdést":

"Soroljátok már fel a napi rutinban oly fontos, valós (nem az általatok annak képzelt) élethelyzeteket, ami miatt keresztül kell gázolni mindenkin.
hajrá... "

Majd folyamatosan mindenkin számon kérted mindenkin, aki reagált erre, hogy a kérdésre válaszoljon. Holott senki nem írt olyat, hogy át kellene gázolni bárkin is, legalábbis rajtad kívül. A te érvelési hibádat szalmabábnak hívják.

Bobby Newmark 2014.05.05. 16:03:16

@cenzuratroll bosszanto: Ha meg beverik az orrod, mert paraszt vagy és neked áll feljebb, akkor meg majd törölgeted zsebkendővel.

Igen, ez ilyen, "buzikám".

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 16:06:58

@ErrOr:
Milyen lépcsőkhöz szoktak hozzá? Valamelyik szabványos szocialista épületé? Mert egyébként ahány lépcső, annyiféle lépcsőfokok, láttam például sok helyen magasabb lépcsőfokokat is, mint a metrónál. Nyilván egy törpének a metró lépcsőfok túl magas, én meg a legtöbb lépcsőn eleve kettesével megyek.

Az általam korábban említett áruházban pedig az a bizonyos mozgólépcső igazából nem is lépcső, csak egy mozgó emelkedő, mégis sok paraszt van, aki beáll balra, miközben sokan meg mennének, csak nem bunkók, hogy tolakodjanak.

A kényelmes tempójú lépcsőzés pedig messze van a rohangálástól. Egészséges embernél pedig megszokás kérdése, hogy mennyire fárasztó felmenni egy lépcsőn, aki rendszeresen lépcsőzik, annak könnyebben megy és sokkal kevésbé fárad el, izzad le, mondom ezt úgy, hogy én kimondottan izzadós típus vagyok, csak nem rohanva felmennem egy lépcsőn az teljesen nem jelent komoly megterhelést, ezért attól még nem izzadok.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 16:07:55

@Narancskommunista:

Akkor máskor figyelmesebben olvass. Nem egy seggfej írta, hogy akár félre is löki azt, aki akadályozza. Bocs a felvilágosításért, tudom, ettől is kiborulsz, de az élet kegyetlen, ha hülye vagy, viselni kell a következményeit.

@Bobby Newmark:

Biza buzikám, ez van. Amikor a hozzád hasonlók próbálják beverni az orrom, akkor sírás és nyüszítés lesz belőle, meg az eltört kezed babusgatása. Ez van buzikám, de ugye nincs harag, mert nem vagyok ratyi, bármennyire is kívánnád.

Esetleg indok a 3 másodperces rohanásra, buzizni már sikerült, indokot még egy darabot sem tudtatok felsorolni, az meg nem indok, hogy a seggemre vágyakozol azért rohansz.

Bobby Newmark 2014.05.05. 16:08:55

@ErrOr: Fél százaléknyi balfasz az, aki pofára esik egy lépcsőn. Ez vagy átfed, vagy nem a sietők halmazával. Szerintem egyébként jellemzően nem. Még azzal együtt sem, hogy sietve könnyebb pofára esni.

Jobbra állni meg azért kell, hogy legyen választási lehetőség. Ha zsírdisznó vagy aki 18 másodperc lépcsőzéstől megbüdösödik, és ezt el akarod kerülni, akkor az álló oldalt választod és kivárod amíg felvisz a gép. Egyéb esetben mehetsz a bal oldalon, ez azzal az előnnyel is jár, hogy a lusta zsírdisznóknál 1-2 perc +18 másodperccel hamarabb fenn leszel.

Sztavrosz_ (törölt) 2014.05.05. 16:10:05

@Narancskommunista: "Az OÉSz szerint a lépcsőfokok magassága maximum 16,7 cm lehet, de alkalmanként közlekedésre használt lépcsőknél még éppen lehetséges és némiképp kényelmes lejtést eredményeznek a 19 cm magas és 26 cm szélességű fokok."
erg.bme.hu/emania/2001/somlaik/altkov.htm

Azért vannak szabványok ám...

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 16:10:24

@cenzuratroll bosszanto:
Lehet, hogy volt olyan seggfej itt, de azelőtt, hogy te ezt be írtad, nem volt ilyen, akiknek meg később nekiszegezted ezt a kérdést, szintén nem volt ilyen megjegyzésük.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 16:13:09

@Bobby Newmark:

"Jobbra állni meg azért kell,"

Nem kell. Lehetőség. Ha akarok jobbra állok, ha akarok balra. Mivel a mozgólépcsőn közlekedés szabályai között sehol nem szerepel az, hogy hová kell állni, ott állok ahol nekem tetszik, ha elférsz elmész azon az oldalon, amelyik szabad, ha nem férsz el, mert dagadt disznó vagy, akkor meg kivárod amíg felérsz.

Mr. Maki 2014.05.05. 16:14:58

@cenzuratroll bosszanto:

ember :D leirom rohogve mert latom nem fogod fel mas emberek mondani valojat.

ugy kozlekedjel ( es lehet, hogy kozlekedsz is ), hogy masokat ne akadajozz!!! :D
na elment az uzenet???

es senkin ne kerd szamon azt ha megakar elozni mert tok felesleges mint ahogy en sem fogom szamonkerni rajtad mi a budos faszert mesz gyok kettovel mondjuk.

ennyi se tobb se kevesebb :) na atment?

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 16:15:33

@Narancskommunista:

És? Adtál választ a kérdésre? Nem. Még most sem sikerült, küzdjél még.

De csak azért, hogy lássuk miért csináltál ismét hülyét magadból, a második hozzászólás egy részlete. Cirka 50 hozzászólással az enyém előtt:

"ERRE BAZMEG VISSZAÁLLNAK CSEVERÉSZNI AZ AJTÓ ELÉ. szívem szerint beletoltam volna a seggükbe a kibaszott hordágyat a műtősfiú helyében. "

Mr. Maki 2014.05.05. 16:16:23

elnezest akadály :D annyira rohogok, hogy elnezest a helyesirasi hibaert :D:D:D

Sztavrosz_ (törölt) 2014.05.05. 16:17:43

Egyébként a szellentésre se hoztak írott szavbályt, vagy törvényt mégis a legtöbben igyekeznek betartani az együttélés erre vonatkozó szabályait.

És nem szellentgetnek mindenhova csak azért mert nincs tiltva.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 16:18:40

@Mr. Maki:

Gyökkető agyú. Ha nem tűnne fel, itt azok problémáznak, akik rohannak. Ha figyeltél volna le is írtam, hogy indokoltan senkit nem akadályozok, akik meg rohannak és valamiért úgy érzik, hogy feltartom őket, azokat leszarom. Érted már?

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 16:19:48

@Mr. Maki:

El van nézve, egyáltalán nem zavar, ha nem tudsz írni.

Mr. Maki 2014.05.05. 16:19:57

akkor mi a francert ertetlenkedsz? ok is ezt irjak amit te csak te arogansan valaszolsz igy valoszinuleg felbaszod az agyukat :D

ErrOr 2014.05.05. 16:20:53

@Narancskommunista:
Fellépő magasság: max. 16,7 cm. a Lépcsőfokok jellemzően ezt az értéket közelítik. És mint tudjuk, kivétel erősíti a szabályt, teljesen felesleges példákat felhoznod, tudom, hogy vannak eltérő lépcsők is. Egy barátomnál minden lépcsőfok más méretű, borulnak is szépen az emberek, akik látogatóba érkeznek.

Lépcsőzés: Tavaly nyárra letoltam magamról a zsírt, heti 7 napot edzettem 5 hónapon át, a kardió része taposógép volt. Annyi különbség volt az előtte utána közötti 7 emelet lépcsőzésnek, hogy hamarabb állt vissza a pulzusom, de a víz ugyanúgy levert. Többek között ezért sem fogok a 35°C-os metróból kiszállva még tempózni felfelé a mozgólépcsőn

Mr. Maki 2014.05.05. 16:21:27

@cenzuratroll bosszanto:

szerencsere tudok csak leszarom mint te azokat akik sietnek :D

cenzuratroll bosszanto 2014.05.05. 16:22:25

@Mr. Maki:

Ezeknek minden felbassza az agyát, mint látható ehhez annyi is elég, ha valaki nem rohan velük, vagy nem ugrik félre előlük.

Mr. Maki 2014.05.05. 16:24:19

van aki rohan van aki nem hat nem kurva mindegy amig az egyik ember odafigyel a masikra barmit is tesz eppen?

ErrOr 2014.05.05. 16:25:19

@Bobby Newmark: Állhatok bal oldalra is, aztán lehet választani, hogy szépen megkérsz vagy maradsz a helyeden. Szívességet én teszek rohanónak, nem a rohanó nekem.

Mr. Maki 2014.05.05. 16:28:46

@ErrOr:
de ha mondjuk van jobb oldalt hely es te oda is allhatnal ezzel mondjuk egy konfliktus forrast el tudnal kerulni akkor nem egyszerubb mar egybol jobb oldalra allni? :)

Bobby Newmark 2014.05.05. 16:29:36

@cenzuratroll bosszanto: Nem hinném, hogy jeleztem volna, hogy én fogom beverni az orrod, csak egy ok okozati összefüggésre hívtam fel a figyelmed. Egyébként szóban én is úgy lenyomom Chuck Norrist, hogy a fal adja neki a másikat...

Amint látom, velem ellentétben neked nem sikerült felfogni, hogy úgysem fogod megváltoztatni a világot, úgyhogy további jó fröcsögést és szájkaratét.

Bobby Newmark 2014.05.05. 16:33:13

@cenzuratroll bosszanto: Ki van írva táblára, úgyhogy de, kell. Valószínű megbüntetni nem fognak érte ha megszeged, mint az utcán turházásért sem szokás, de attól még parasztság.

És itt szúrta magát tökön az érvelésed, miszerint nem vagy szabálytalan és nem tartod fel szándékosan a népet. De, mindkettőt, és még paraszt is vagy hozzá.

Ezek után tényleg ne csodálkozz, ha átgázolnak rajtad a picsába...

Bobby Newmark 2014.05.05. 16:35:42

@ErrOr: Kinn van a tábla, mostantól a haladó tesz neked szívességet, ha nem állít be a sávban normális haladósebességre, helyez be a sávodba, vagy tapos át rajtad.

ErrOr 2014.05.05. 16:41:03

@Mr. Maki: csak a tisztázás miatt, 1. mindig jobb oldalra állok, 2. ennyiért ritkán kockáztat meg valaki egy verést. Ha ilyen dolgokon idegelném magam nap, mint nap, akkor hamar felfordulnék gyomorfekélyben.
Ezzel az egész puffogással az a gond, hogy úgy gondolják a sietők, hogy őket veszik semmibe, holott a sietők azok, akik nem tisztelik az időben elindulókat, mert nekik ez jár...

Mr. Maki 2014.05.05. 16:43:16

de lehet, hogy o is idoben elindult csak egy jopar teblabolo miatt mar kesesben van es valahol be kell hozni a kesest ;)
ezt is meg lehet erteni nem?
en respectalom, hogy jobbra allsz es hagyod haladni az embereket :)

belekotty 2014.05.05. 16:44:16

@ErrOr: "Annyi különbség volt az előtte utána közötti 7 emelet lépcsőzésnek, hogy hamarabb állt vissza a pulzusom, de a víz ugyanúgy levert."
- Energia megmaradás. Hiába nagyobb a teljesítőképességed, ugyanannyi munka elvégzése ugyanannyi hőleadással jár.

ErrOr 2014.05.05. 16:45:29

@Bobby Newmark: a hármas vonalán én még nem láttam kirakva, ahol meg ki van rakva, ott is csak kérés, nem követelmény. Az meg hogy ki hova állít be, nem biztos, hogy az általad leírt esemény történne :D

ErrOr 2014.05.05. 16:47:40

@belekotty: 12 kg különbség miatt nem igaz a képlet :)

Bobby Newmark 2014.05.05. 16:48:13

@ErrOr: Nem az alapvető probléma az, hogy neked nem lesz rosszabb attól, hogy ha nem más útjában állsz, neki meg igen, te meg ezt leszarod.

Ez így tételesen kimeríti a tahóparaszt kategóriát, és ez a gond, tudod.

Meg hogy utána még megmagyarázod, hogy bunkónak lenni a normális, és a kurvaannyát annak, aki egy kis figyelmességet kér.

Bobby Newmark 2014.05.05. 16:54:38

@ErrOr: Gondolom nem te vagy _a_ legnagyobb tömegközlekedő ember Budapesten azért... Továbbá nem te vagy az egyetlen, aki sportol, és jellemzően a sportosabbak azok, akiknek nem kottyan meg egy kis lépcsőzés, és akiknek az útjában állsz...

nickM 2014.05.05. 17:00:33

@Narancskommunista:
"Egyébként sosem értettem, hogy egészséges emberek miért állnak a mozgólépcsőn, még lefelé is, mikor amúgy meg sétálnak, ha nem a lépcsőn vannak. " Segítek: túl sokszor van olyan "kedves és poénos" útitárs, akinek a stop gomb a kedvence. Márpedig amíg állsz és kapaszkodsz addig jóval kisebb eséllyel esel hatalmasat ilyenkor. :(

(p.s. Nem gondoltam volna, hogy valaha egyetértek elegemvan-nal, de most nagyon. :) )

nickM 2014.05.05. 17:06:10

@cenzuratroll bosszanto: Úgy tizenX éve minden mozgólépcsőnél kint van a piktogram... (kapaszkodók/félősek/lassúak és kényelmesek jobbra, loholók balra. Az agyilag zoknik jó kérdés, de nekik úgyis mindegy.)

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 17:15:16

@cenzuratroll bosszanto:
Az általad idézett mondatban hol van keresztülgázolás akárkin is? A kommentelő azt írta, hogy mit csinálna legszívesebben azokkal, akik szándékosan akadályozzák a kórház dolgozóinak a munkáját, de azon kívül, hogy ez feltételes mód, ebben semmi keresztül gázolás nincs.

Másrészt visszatérve a kérdésedre:

"Soroljátok már fel a napi rutinban oly fontos, valós (nem az általatok annak képzelt) élethelyzeteket, ami miatt keresztül kell gázolni mindenkin."

Nos, én nem sorolok, mert nincsenek a napi rutinban ilyen élethelyzetek. Ahogy nem is állította itt senki. Ez nem azt jelenti, hogy másokat szándékosan illene zavarni a haladásban. Te még mindig egy szalmabábúval harcolsz. A "kérdésedben" a zárójeles rész meg már csak a hab a tortán.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 17:28:10

@ErrOr:
Na de a metrónál meg mindenütt ugyanakkora lépcsőfokok vannak, így az meg pont hogy megszokható.

Ami az izzadást illeti, én 10 perc futás után 15 fokban már izzadok, pedig 4,5 óráig is tudok futni, ellenben a felfele gyaloglás a lépcsőn csak akkor izzaszt, ha amúgy is izzadnék.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 17:29:24

@ErrOr:
"Ezzel az egész puffogással az a gond, hogy úgy gondolják a sietők, hogy őket veszik semmibe, holott a sietők azok, akik nem tisztelik az időben elindulókat, mert nekik ez jár... "

Egy időben elinduló is lehet siető, ha közben jön valami. A tömeghez képest meg az is lehet siető, akinek az alaptempója gyorsabb.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.05. 17:30:54

@belekotty:
Az edzettebb szervezetnek jobb a hatásfoka.

5perc 2014.05.05. 18:24:40

Ez ugyanaz a helyzet, mint a tömegközlekedési eszközön ajtóban megállás, vagy a két ember beszélgetve sétál a teljes járdát elfoglalva. Ez az egó mindenek felettisége, az együttműködés, azaz a társadalmi intelligencia totális hiánya, jobbról, ha következetesek lennének, azt mondanák rá, hogy liberális csökevény, persze igazából egy elitista csökevény.
Néha megteszem, hogy a nehézkes beelőzés után hirtelen megállok előtte. Hátha észreveszi magát a droid, de ellenkezőleg, valamiért felháborodik, hogy feltartom őt.

no_successful2 2014.05.05. 18:44:43

Napi szinten előfordul velem, harmadikként vagyok egy kocsisorban. Előttem egy személyautó, az előtt meg egy teher, lassan araszol, mert nem bírja a kaptatót. Figyelek piszkosul, várom a kedvező pillanatot, és amint elhalad a szembejövő, egy két másodpercet várok, hátha az előttem haladónak leesik, hogy előzhet.
Nem, hát nem. Gang, kilövök (nem versenygép, csak egy furgon) már az előttem haladó mellett vagyok, mikor az meggondolja magát, kiteszi az indexet, (későn) de már csűri is a kormányt balra. Jobb esetben észbekap, int, elenged. Rosszabb esetben felháborodik, (teljesen oktalanul) aztán szemrehányóan dudál.
Megmondom őszintén én már csak röhögök ezen, de sokszor eszembe jut, hogy ilyen faszok miatt már halálos balesetek is történtek.
A másik kedvencem a poroszkáló macsó. (Amolyan alvó versenyző). Megy lakott területen kívül 60-nal. Aztán mögé mész, mikor nyílik alkalom, elhalad a szembejövő, tolod neki, hogy biztonságosan végrehajthasd az előzést.
Erre felébred, megindul a macsó tesztoszteron, aztán elkezdi nyomni neki baromarcú.
Tudnék még sorolni dolgokat, de egyet mondhatok.
Nem érdemes ilyenekkel idegesíteni magunkat. Amint lehet le kell küzdeni az akadályt, aztán molyoljon vagy trollkodjon a hülyéje valahol ott messze mögötted kedve szerint.

Anders Behring Breivik 2014.05.05. 19:32:51

Az osszes togyorgot AGYONVERNI, LELONI, FELGYUJTANI es SOVAL BEHINTENI.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.05.05. 19:35:51

@Emmanuel Goldstein: a készítői kb. egy szinten lehetnek veled... (úgy értem: IQ teszt hálistennek negatív lett!)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.05. 19:38:48

@Bobby Newmark:

"Mint ahogy járni is meg kell tanulnia az embernek, és azt nem tartjuk balesetveszélyesnek, úgy ezt is meg lehet."

Ostobaság.

MOZGÓ lépcsón lefelé lépegetni elvileg és átlagos IQ-val belátható okok miatt TILOS. Nem is értem, miért nem teszi be a BKV az utazási feltételei közé, hogy a mozgó lépcsőn lefelé arcoskodó hülyegyerekeket a lépcső alján kiemeli a sorból és örök élet +1 napra kizárja a szolgáltatásból.

5perc 2014.05.06. 12:59:45

@polyvinyl:
Ez nettó hazugság! Nincs ilyen "elvileg" a bkv üzletszabályzatában. Viszont van olyan, hogy: "A mozgólépcsőn lehetőleg jobb oldalon kell utazni és a bal oldalt szabadon kell hagyni a
haladó utasok számára."
www.bkv.hu/upload/M_166/rek4/1099.pdf
(III.5.4.)

Narancskommunista (törölt) 2014.05.06. 13:25:52

@polyvinyl:
Kurva nagy arcoskodás és életveszélyes is valóban, ha valaki kényelmes tempóban lépked lefelé...

De csak járj te is autóval a konditerembe...

Reggie 2014.05.06. 15:16:43

@polyvinyl: Hat az atlag alatti IQ-dal nem kene arrol fantazialnod, hogy mi lathato be atlagos IQ-val.

titan 2014.05.06. 16:04:12

@Reggie: erről eszembe jut, vajon tudja-e, mennyi pontosan az átlag-IQ :)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.05.06. 16:59:20

@titan: ezen a blogon kb. 80 lehet az átlag, az én 150-esem nem tudja eléggé megemelni. :DDD

Cefrekecske 2014.10.03. 10:27:12

@babbaba: Ez de demagóg szar szöveg.

Cefrekecske 2014.10.03. 10:36:30

@babbaba: "Nyilván, van aki direkt csinál ilyesmit mert leszar mindenkit, de messze nem mind. sőt, szerintem a többség nem. "
De, a többség izomból szarja le, hogy a többi embert kiveszi a ritmusból. Nem is értem az ilyeneket. Van nekem is ilyen ismerősöm és ha találkozunk és megállunk dumálni rá kell szólnom, hogy gyere, álljunk már félre, mert bazmeg kurvára frusztrál, hogy az emberek kerülgetnek minket meg nem férnek el. És neki eszébe sem jut ez, nem érti miről beszélek. Rengeteg ilyen van, lábon meg kocsival is.

Zsuzsanna Malac 2015.10.11. 09:25:42

@Bobby Newmark: A jobbra állás az agyamra megy a mozgólépcsőn. 1. Azért mozgólépcső, hogy ne kelljen rajta rohangálni. 2. Szerintem nem tesz jót a lépcsőnek se, hogy folyamatosan egyoldalú a terhelése. 3. Pazarlás, ha csak egyik oldalon állnak emberek. 4. Ne mondják már meg nekem, hogy hova állhatok és hova nem. Napi 24 órában a hét minden napján.

Zsuzsanna Malac 2015.10.11. 09:26:55

@Zsuzsanna Malac: Ja, igen. A balesetveszélyt kihagytam.
süti beállítások módosítása